Ja, maar dat was Netscape 4 ook. En pas nu zie dat webdesigners bladzijden durven maken die gewoon niet in NS4 werken (en terecht).
Ik pas mijn webpages nooit aan aan andere browsers dan IE. Ben geen joker. 90% van de gebruikers gebruikt IE en dan zal ik voor die kleine 10% die zo nodig Opera of Netscape willen gebruiken omdat ze Bill Gates niet leuk vinden mijn webpage gaan aanpassen. Nee hoor.
[ Voor 4% gewijzigd door GoodspeeD op 28-01-2003 11:34 ]
hoe bedoel je rendert als versie 6?
ik vond de beta's van versie 7 juist grote vooruitgang tov de versie 6en eerder
ik ga hem zeker eens proberen en ik merkte wel degelijk verschil
ik ga hem dan ook zeker uitproberen en nu alleen nog even wachten op de NL versie
ben benieuwd of er veel verschil zit tussen de beta's (vast voornamelijk bugfixes
)
ik vond de beta's van versie 7 juist grote vooruitgang tov de versie 6en eerder
ik ga hem zeker eens proberen en ik merkte wel degelijk verschil
ik ga hem dan ook zeker uitproberen en nu alleen nog even wachten op de NL versie
ben benieuwd of er veel verschil zit tussen de beta's (vast voornamelijk bugfixes
I don't drive fast, I only fly low!
lijkt geweldig veel op beta 2, die ook al goed werkte, als je je een beetje aan de standaard houdt, kan Opera er mee overweg, ken weinig sites (geen eigenlijk) die er niet goed uit zien in IE
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Als jij je netjes aan de standaards houdt (ISO etc., niet Bill GatesGoodspeeD schreef op 28 januari 2003 @ 11:34:
Ik pas mijn webpages nooit aan aan andere browsers dan IE. Ben geen joker. 90% van de gebruikers gebruikt IE en dan zal ik voor die kleine 10% die zo nodig Opera of Netscape willen gebruiken omdat ze Bill Gates niet leuk vinden mijn webpage gaan aanpassen. Nee hoor.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Vind ik ook. Als je wat stats bijhoudt van je pagina's, zie je al snel dat meer dan 90% en zelfs meer IE 5, 5.5 of 6 gebruikt. Met die overige paar procent hou ik ook geen rekening.GoodspeeD schreef op 28 januari 2003 @ 11:34:
Visit my new Blog!
www.Snowball.be
Er zijn genoeg alternatieve browsers die zich als IE identificeren.gill schreef op 28 januari 2003 @ 11:43:
[...]
Vind ik ook. Als je wat stats bijhoudt van je pagina's, zie je al snel dat meer dan 90% en zelfs meer IE 5, 5.5 of 6 gebruikt. Met die overige paar procent hou ik ook geen rekening.
[ Voor 4% gewijzigd door Freee!! op 28-01-2003 11:46 . Reden: woordkeuze ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
is ook logisch omdat IE standaart eral op staat en veel n00bs niet eens weten van andere browsersgill schreef op 28 January 2003 @ 11:43:
[...]
Vind ik ook. Als je wat stats bijhoudt van je pagina's, zie je al snel dat meer dan 90% en zelfs meer IE 5, 5.5 of 6 gebruikt. Met die overige paar procent hou ik ook geen rekening.
maargoed dit topic gaat niet over webpages wel/niet geschikt maken voor Opera en consorten maar over hoe de Final versie werkt etc...
ontopic dus voordat er waarschuwing/slot op komt
I don't drive fast, I only fly low!
Laten we er inderdaad geen browser-war van maken, verder heeft het design van een page en voor welke browser dit wel of niet geschikt moet zijn weinig met de release van Opera te maken.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Ik vind m tot nu toe
Ik vond 6 wel ok, de beta van 7 klote, en deze doet het tot nu toe helemaal geweldig! Ook dus op pagina's waar ik met eerdere versies problemen had doet ie het goed.
Dus ik blijf m lekker gebruiken en mocht ik een pagina tegenkomen die ie niet lekker slikt, dan start ik netcaptor wel weer op
Ik vond 6 wel ok, de beta van 7 klote, en deze doet het tot nu toe helemaal geweldig! Ook dus op pagina's waar ik met eerdere versies problemen had doet ie het goed.
Dus ik blijf m lekker gebruiken en mocht ik een pagina tegenkomen die ie niet lekker slikt, dan start ik netcaptor wel weer op
edit:
wanneer komt de linux versie uit van opera7?
wanneer komt de linux versie uit van opera7?
[ Voor 10% gewijzigd door ZaZ op 28-01-2003 12:30 ]
Lekker op de bank
Als mijn HTML en CSS door de W3C validation komt voor HTML 4.01 transitional, kan het me geen ruk meer schelen wat browsers ermee doen: ik test het dan alleen in Mozilla.
Helaas heeft de standaard z'n nadelen: zowel IE, Konqueror als sommige versies van Opera houden zich gewoon niet aan de CSS properties die ik opgegeven heb. Begin je toch te denken: waarom zijn er standaarden als alleen Mozilla zich eraan houdt???
Persoonlijk gebruik ik het liefst Galeon, een mozilla-achtige browser. Opera ziet er op de een of andere manier niet goed uit onder linux. Ben ook niet zo heel erg weg van QT zooi (nee, ik heb idd geen KDE
)
Helaas heeft de standaard z'n nadelen: zowel IE, Konqueror als sommige versies van Opera houden zich gewoon niet aan de CSS properties die ik opgegeven heb. Begin je toch te denken: waarom zijn er standaarden als alleen Mozilla zich eraan houdt???
Persoonlijk gebruik ik het liefst Galeon, een mozilla-achtige browser. Opera ziet er op de een of andere manier niet goed uit onder linux. Ben ook niet zo heel erg weg van QT zooi (nee, ik heb idd geen KDE
Verwijderd
Gebruik al vanaf versie 5 Opera. Ik merk dat het aantal pagina's waarvoor ik IE moet openen alsmaar slinkt en nu nagenoeg nul is.
Bovendien is Opera 7 sneller, VEEL sneller dan IE.
Ik ga hem zelfs kopen. 20 USD is géén geld voor een product dat gewoon zó goed is.
Ik ga hem zelfs kopen. 20 USD is géén geld voor een product dat gewoon zó goed is.
Probleem bij Opera zit hem weer in nested tags. Als beide tags CSS bevatten, dan is de kans groot dat Opera het verprutst.
Ik heb overgens niks tegen Opera, maar ik vind het gewoon slecht dat ze een browser uitbrengen die gewoon weer niet w3c-complaint is, en nog allerlei bugs bevat. Hij is misschien wel sneller als IE, maar daar betaal je ook voor ten koste de kwaliteit.
Ik heb overgens niks tegen Opera, maar ik vind het gewoon slecht dat ze een browser uitbrengen die gewoon weer niet w3c-complaint is, en nog allerlei bugs bevat. Hij is misschien wel sneller als IE, maar daar betaal je ook voor ten koste de kwaliteit.
Opera is wel w3c-compatible. Dat een deel van de designers gebruik maakt van de regels van MS die niet w3c-compatible zijn is iets andersKlaus_1250 schreef op 28 January 2003 @ 13:34:
Probleem bij Opera zit hem weer in nested tags. Als beide tags CSS bevatten, dan is de kans groot dat Opera het verprutst.
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Ik vind em fantastisch 
De bug dat ie 100% CPU trekt bij het renderen van pagina's is eruit, die in beta2 wel zat. Verder vliegen de pagina's over je scherm, zoals ik gewend ben van Opera. Ik ben iig dik tevrden
De bug dat ie 100% CPU trekt bij het renderen van pagina's is eruit, die in beta2 wel zat. Verder vliegen de pagina's over je scherm, zoals ik gewend ben van Opera. Ik ben iig dik tevrden
They made me do it.
Dat vind ik het toch heel vreemd dat mijn w3c-compatible bladzijden (en das geverifieerd) en niet uitziet in Opera! Of is w3c overgenomen door MS?ChristuS schreef op 28 January 2003 @ 13:40:
[...]
Opera is wel w3c-compatible. Dat een deel van de designers gebruik maakt van de regels van MS die niet w3c-compatible zijn is iets anders
Nee maar er zijn wel w3c-validators die zich aan MS aan hebben gepast. Maar over welke pagina heb je het dan kan ik zelf zien of Opera de pagina verneukt of niet
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
http://jgc.homeip.net/~jan/index2ChristuS schreef op 28 January 2003 @ 15:46:
Nee maar er zijn wel w3c-validators die zich aan MS aan hebben gepast. Maar over welke pagina heb je het dan kan ik zelf zien of Opera de pagina verneukt of niet
Mijn pruts-maar-wat-aan template waar uiteindelijk mn nieuwe site uit moet voortkomen. Tis nog lang nog niet af, maar dat doet er niet toe.
Onder mozilla: breedte bovenste logo is dik 100%, balk aan de zijkant loopt aan onder toe
Onder IE voor windows: stuk witruimte aan de rechterkant (dat is wat IE verstaat onder width: 100%
Onder IE die bij mac OS X zit: ziet er helemaal niet uit, achtergronden worden niet gerenderd, dit doet me denken aan IE 2.0, die snapt er ook geen reet van
Onder Opera: afhankelijk van de versie wel of niet hoe ie moet zijn.
Onder Konqueror: zelfde als Opera
Kan ie nu eindelijk ook overweg met NS.nl?
Net even gekeken, maar nog niet beschikbaar in Nederlands en UK Engels.
ik heb hem meteen maar geïnstalleerd, en hij kan nu zelfs ns.nl goed weergeven. Eindelijk, dus wat mij betreft terecht een final nu. Hij raast er weer lekker over 
Alleen jammer dat uni van die überwazige sites met rare technieken gebruikt, zodat de helft van die dingen het nog steeds niet doet.
Alleen jammer dat uni van die überwazige sites met rare technieken gebruikt, zodat de helft van die dingen het nog steeds niet doet.
[ Voor 30% gewijzigd door WhiskyPhreak op 28-01-2003 17:01 ]
Werkt erg lekker, alleen gebruikt hij nog best veel resources, weet iemand of de beta skins nog werken ?
Verwijderd
lolVerwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 13:14:
Gebruik al vanaf versie 5 Opera. Ik merk dat het aantal pagina's waarvoor ik IE moet openen alsmaar slinkt en nu nagenoeg nul is.
Moet je helemaal zelf weten. Als jij het niet eens een fatsoenlijke pagina kan bouwen die mijn browser ook vreet, dan zal het niet veel zijn ook. En ik heb helemaal geen hekel aan Bill Gates. Hij kennelijk wel aan mij, want een IE voor linux ben ik nog steeds niet tegengekomen.Ik pas mijn webpages nooit aan aan andere browsers dan IE. Ben geen joker. 90% van de gebruikers gebruikt IE en dan zal ik voor die kleine 10% die zo nodig Opera of Netscape willen gebruiken omdat ze Bill Gates niet leuk vinden mijn webpage gaan aanpassen. Nee hoor.
Look behind you! A three headed monkey!
Beta skins werken gewoonubermaestro schreef op 28 January 2003 @ 17:10:
Werkt erg lekker, alleen gebruikt hij nog best veel resources, weet iemand of de beta skins nog werken ?
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Humor van God?
Wanneer ik dit topic (en ALLEEN dit topic) bekijk gaat Opera 6 reproduceerbaar over zijn nek. Okee, ik neem wel Opera 7, jemig!
Wanneer ik dit topic (en ALLEEN dit topic) bekijk gaat Opera 6 reproduceerbaar over zijn nek. Okee, ik neem wel Opera 7, jemig!
-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)
ik vind versie 7 een hele verbetering tegen over versie 6. het renderen gaat bij de meeste pagina's makkelijker.
en zodra ze de mouse gestures ook in IE gaan inplementeren dan stap ik over naar IE.
en zodra ze de mouse gestures ook in IE gaan inplementeren dan stap ik over naar IE.
Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl
Mijn mening:
Ik surf nog steeds met een 65k-modem. (geen andere mogelijkheden)
en ik gebruik IE en opera beide.
Ik ben weer overgestapt op versie 6.01 aangezien 6.05 (denk ik)
soms bij het opslaan van een site soms een oneindig groot bestand maakte.
Weet iemand of dat al opgelost is?
Kan ik eens v7 proberen....
Tevens vind ik een nadeel van opera dat het met sites opslaan geen aparte map
aanmaakt, dus alle gifs etc. worden in dezelfde map gegooid als de url, dus een totale zooi.
IE maakt een mooie map aan waar de bestanden in gezet worden.
Ook vind ik het jammer dat opera alle cache bestanden 'renamed', IE pakt dit beter aan
door subdirs in de cache te gebruiken. Daardoor kan IE sites opslaan met de namen van de originele bestanden.
Ook werkt de offline mode van Opera rampzalig. Ik heb de cache op 999999kb gezet en
als ik offline wil gaan herlezen dan gaat ie zeuren dat het niet meer bestaat.
Ook hier is IE voor mij de winner. In combinatie met 'Cache Explorer' van http://www.mwso.com/ kan ik altijd een bezochte site weer terugvinden.
Ik heb wel het idee dat de stabiliteit van opera flink vooruit gegaan is in de tijd,
vroeger had ik heel veel crashes op mijn oude trage computer met WinME.
Schijnbaar kan opera dat niet handlen (raar, omdat het juist een browser is die kan runnen op langzame pc's volgens de site).
Maar ook IE in Xp is nou super stabiel.
Voordeel van opera is voor mij de MDI interface, en dat je altijd kan zien waar
een file staat als je iets wilt downloaden.
IE geeft alleen een message, maar ik wil meestal een link laten overnemen door een
download accelerator aangezien ik grotere bestanden wil kunnen resumen.
Dit is zo'n beetje mijn visie over de twee browsers.
Ik surf nog steeds met een 65k-modem. (geen andere mogelijkheden)
en ik gebruik IE en opera beide.
Ik ben weer overgestapt op versie 6.01 aangezien 6.05 (denk ik)
soms bij het opslaan van een site soms een oneindig groot bestand maakte.
Weet iemand of dat al opgelost is?
Kan ik eens v7 proberen....
Tevens vind ik een nadeel van opera dat het met sites opslaan geen aparte map
aanmaakt, dus alle gifs etc. worden in dezelfde map gegooid als de url, dus een totale zooi.
IE maakt een mooie map aan waar de bestanden in gezet worden.
Ook vind ik het jammer dat opera alle cache bestanden 'renamed', IE pakt dit beter aan
door subdirs in de cache te gebruiken. Daardoor kan IE sites opslaan met de namen van de originele bestanden.
Ook werkt de offline mode van Opera rampzalig. Ik heb de cache op 999999kb gezet en
als ik offline wil gaan herlezen dan gaat ie zeuren dat het niet meer bestaat.
Ook hier is IE voor mij de winner. In combinatie met 'Cache Explorer' van http://www.mwso.com/ kan ik altijd een bezochte site weer terugvinden.
Ik heb wel het idee dat de stabiliteit van opera flink vooruit gegaan is in de tijd,
vroeger had ik heel veel crashes op mijn oude trage computer met WinME.
Schijnbaar kan opera dat niet handlen (raar, omdat het juist een browser is die kan runnen op langzame pc's volgens de site).
Maar ook IE in Xp is nou super stabiel.
Voordeel van opera is voor mij de MDI interface, en dat je altijd kan zien waar
een file staat als je iets wilt downloaden.
IE geeft alleen een message, maar ik wil meestal een link laten overnemen door een
download accelerator aangezien ik grotere bestanden wil kunnen resumen.
Dit is zo'n beetje mijn visie over de twee browsers.
Verwijderd
Het lijkt erop dat Opera7 relatieve font-sizes op dezelfde grootte weergeeft als Internet Explorer, te groot dus. Nogal vervelend dus, want ik weet geen work-around voor Opera7.
Ook geeft die bij bepaalde pagina's op mijn site dubbele scroll-bars. Volgens mij is dat toch echt een of andere bug van Opera7. Dat had die bij 6 ook al, maar versie 6 vond ik persoonlijk al vrij hopeloos.
Verder doet een bepaald scriptje het maar half half. De ene keer doet die het wel, de andere keer niet. Geen foutmeldingen, nee, hij doet het gewoon niet. Hij is er al zelfs een keer op gecrashed. IE6 en Mozilla werken gewoon goed.
Al met al best wel een goede browser en hij is zoals gewoonlijk vliegensvlug. Maar ik zie niet in waarom iemand geld zou betalen voor een browser als je er al een gratis bij krijgt van Microsoft. Of gewoon helemaal gratis, zoals Mozilla. Beide zijn naar mijn inziens toch betere browsers, hoewel IE slecht is in css (behoorlijk waardeloos zelfs) en qua veiligheid zwaar te wensen overlaat (denk maar aan comet cursor en andere troep). Mozilla heeft meer het probleem van bloat. Gelukkig hebben we daar nu Phoenix voor.
Ik denk dat voor al die problemen die ik heb met mijn site wel oplossingen voor te vinden zijn. En dat is al een hele verbetering, want Opera6 kon bijna niets met dhtml-gebied. Daar is nu grote vooruitgang in geboekt.
Ik weet alleen niet of ik me erin ga verdiepen, want het kost veel tijd en energie. En mijn site is in ieder geval gewoon leesbaar in die browser. Dat vind ik voorlopig wel voldoende.
Ook geeft die bij bepaalde pagina's op mijn site dubbele scroll-bars. Volgens mij is dat toch echt een of andere bug van Opera7. Dat had die bij 6 ook al, maar versie 6 vond ik persoonlijk al vrij hopeloos.
Verder doet een bepaald scriptje het maar half half. De ene keer doet die het wel, de andere keer niet. Geen foutmeldingen, nee, hij doet het gewoon niet. Hij is er al zelfs een keer op gecrashed. IE6 en Mozilla werken gewoon goed.
Al met al best wel een goede browser en hij is zoals gewoonlijk vliegensvlug. Maar ik zie niet in waarom iemand geld zou betalen voor een browser als je er al een gratis bij krijgt van Microsoft. Of gewoon helemaal gratis, zoals Mozilla. Beide zijn naar mijn inziens toch betere browsers, hoewel IE slecht is in css (behoorlijk waardeloos zelfs) en qua veiligheid zwaar te wensen overlaat (denk maar aan comet cursor en andere troep). Mozilla heeft meer het probleem van bloat. Gelukkig hebben we daar nu Phoenix voor.
Ik denk dat voor al die problemen die ik heb met mijn site wel oplossingen voor te vinden zijn. En dat is al een hele verbetering, want Opera6 kon bijna niets met dhtml-gebied. Daar is nu grote vooruitgang in geboekt.
Ik weet alleen niet of ik me erin ga verdiepen, want het kost veel tijd en energie. En mijn site is in ieder geval gewoon leesbaar in die browser. Dat vind ik voorlopig wel voldoende.
Verwijderd
Ik ben in ieder geval uitermate tevreden. De tweakability van Opera is ook in versie 7 weer zeer OK. En de FP van t.net laadt aanzienlijk sneller dan in O6. $20? Eigenlijk een schijntje, nietwaar...
Bah, zo laat op de frontpage, was er allang een topic overAzrael schreef op 29 januari 2003 @ 03:17:
http://www.opera.com/pressreleases/en/2003/01/28/ voor alle veranderingen.
[...]
Zie ook Opera 7 webbrowser geïntroduceerd, dit verdient ook wel een topic op GoT
Hier heb ik echt lang op gewacht, en wel om 1 reden: eindelijk geen 30 seconden meer wachten totdat de frontpage is geladen!![]()
Hij gaat lekker snel en de rest van de voordelen van Opera zitten er natuurlijk nog in
Downloadlinkje: http://ftp.tiscali.nl/opera/win/700/en/java/ow32enen700j.exe
Heb net ook ff Opera geinstalleerd, maar de final wil niet starten
. Neemt 100% cpu en doet daarna niets meer. Beetje jammer van de Operajongens.
Ik was altijd erg tevreden over opera 5 en 6 (zeker toen icq er nog in zat), maar nu weet ik het niet meer. Ik gebruik al een tijdje mozilla en die doet het ook opperste best. Als opera het nog gaat doen denk ik dat ik m'n main onder mozilla houdt, ik ben al te vaak van mailclient geswitched. De enige optie zou zijn om een imap server op m'n servertje te installeren, dacht dat opera 7 nu ook imap ondersteunde. Toch? Ga meteen ff in de change log kijken.
edit: ja hoor, imap. Nu nog ff een howto voor een cyrus imap server
Ik was altijd erg tevreden over opera 5 en 6 (zeker toen icq er nog in zat), maar nu weet ik het niet meer. Ik gebruik al een tijdje mozilla en die doet het ook opperste best. Als opera het nog gaat doen denk ik dat ik m'n main onder mozilla houdt, ik ben al te vaak van mailclient geswitched. De enige optie zou zijn om een imap server op m'n servertje te installeren, dacht dat opera 7 nu ook imap ondersteunde. Toch? Ga meteen ff in de change log kijken.
edit: ja hoor, imap. Nu nog ff een howto voor een cyrus imap server
[ Voor 7% gewijzigd door FendtVario op 29-01-2003 09:03 ]
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
Dit gaat echt nergens over, had eerst de opera gedownload zonder java, die deed het niet
. Heb ik de versie met java gedownload en nu gaat ie werken. Ben blij dat ie het doet, maar waarom hij eerst niet werkte
Gaat 'm ff testen
Gaat 'm ff testen
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
Ik snap het allemaal niet meer. Ik werk hier onder RedHat 8, met een brakke laptop (64 meg geheugen), en zit met een serieus dillema:
- Mozilla is perfect, maar té zwaar
- Opera ken ik niet, ga ik zo downloaden, maar ik houd mijn hart vast
Ik zweer op dit moment bij Phoenix (Mozilla.org, ff doorklikken). HEEL licht, snel, maar hetzelfde als Mozilla. Maar die zal wel weer crashen
Grrrrrrrrrrrr: Ze willen alleen die WIndows-versies uitbrengen.
- Mozilla is perfect, maar té zwaar
- Opera ken ik niet, ga ik zo downloaden, maar ik houd mijn hart vast
Ik zweer op dit moment bij Phoenix (Mozilla.org, ff doorklikken). HEEL licht, snel, maar hetzelfde als Mozilla. Maar die zal wel weer crashen
Grrrrrrrrrrrr: Ze willen alleen die WIndows-versies uitbrengen.
[ Voor 8% gewijzigd door DiedX op 29-01-2003 09:37 . Reden: Alleen Windows ]
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Valt me op in dit topic dat eigenlijk niemand aan het mopperen is over de prijs. Ik heb 'm zelf ook aangeschaft onder een studenten-licentie (Toen ik nog student was, dus eigenlijk is ie nu ook niet helemaal legaal meer). Vond het wel jammer dat ik een Upgrade-licentie 6.xx naar 7.xx moest aanschaffen van 15 dollar.
Ach, 35 dollar in totaal mogen ze best van mij vangen, ik kijk namelijk erg uit naar 8.xx
Ach, 35 dollar in totaal mogen ze best van mij vangen, ik kijk namelijk erg uit naar 8.xx
20*350ZO45°
De prijs valt wel mee toch? Ik betaal het er niet voor, dan maar wat extra reclame. Waar ik me in versie 7 wel aan stoor is dingen als een textbox zoals de quickreply. Nomraal moet de achtergrond daarvan wit zijn maar hier is die de achtergrond van de page zelf (paars dus)
Maardaar is ook wel weer overheen te komen. Hoe het met de mail zit weet ik niet want daarvor gebruik ik nog lekker Outlook Express. (op de een of andere manier houd dat programma me nog steeds in zijn ban..)
Maar internet explorer no way for me. Alleen bij rabobank internetbankieren moet ik nog wel eens terugschakelen op IE omdat Opera het op of een of andere manier niet pikt.
Maardaar is ook wel weer overheen te komen. Hoe het met de mail zit weet ik niet want daarvor gebruik ik nog lekker Outlook Express. (op de een of andere manier houd dat programma me nog steeds in zijn ban..)
Maar internet explorer no way for me. Alleen bij rabobank internetbankieren moet ik nog wel eens terugschakelen op IE omdat Opera het op of een of andere manier niet pikt.
Eerste reply onder Opera 7 op GoT 
Meteen een paar opmerkingen:
• Dit vak waar ik nu in typ is ook paars, net als de achtergrod kleur van GoT
• Op GoT bij een quote zie ik neit een lijntje aan het begin en einde van de quote, ook niet bij code
• Verder werkt ie wel lekker
En Martijn22, de knoppen links op je site ziet er niet echt oud zoals het moet (iets te groot)
Meteen een paar opmerkingen:
• Dit vak waar ik nu in typ is ook paars, net als de achtergrod kleur van GoT
• Op GoT bij een quote zie ik neit een lijntje aan het begin en einde van de quote, ook niet bij code
• Verder werkt ie wel lekker
En Martijn22, de knoppen links op je site ziet er niet echt oud zoals het moet (iets te groot)
Juist
Verwijderd
Hoe zorg ik ervoor dat Opera Word-documenten opent als ik op een .doc bestand klik? (Zoals IE dat doet)
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 15:34 ]
Volgens mij gaat dat niet. MAar dat is toch ook geen vereiste van een browser, een browser is om een site te bekijken (html php etc etc) maar niet om een word document te bekijken daar heb je een tekstverwerker voor.
Een strijkijzer gebruiik je toch ook nietom je brief te typen?
Een strijkijzer gebruiik je toch ook nietom je brief te typen?
Verwijderd
Nee, ik bedoel net als PDF-documenten in IE. Dat je ze online kan bekijken.
(zonder eerst te w8en tot ie klaar is met downloaden)
(zonder eerst te w8en tot ie klaar is met downloaden)
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 16:06 ]
Verwijderd
Dat je een extern tooltje nodig zodat je cache van IE wel kan gebruiken en dat dan vergelijkt met Opera zonder extra plug-in is geen eerlijke vergelijking.MisterE schreef op 28 January 2003 @ 22:38:
Ook werkt de offline mode van Opera rampzalig. Ik heb de cache op 999999kb gezet en als ik offline wil gaan herlezen dan gaat ie zeuren dat het niet meer bestaat.
In absolute aantallen kan dat toch best veel potentiële klanten zijn, die je negeert. Vooral die pagina's die alleen in IE werken of nog erger, compleet in Flash zijn, zijn waardeloos voor slechtzienden. Dat je met Opera makkelijk de oorspronkelijke stylesheets kan negeren is ongelofelijk handig. Geen last van te kleine letters of achterlijke gekleurde letters net zulke blitse achtergronden. (erg handig voor o.a. kleurenblinden) En Opera gaat misschien niet met alles goed om, maar vergelijk http://www.w3.org/Style/CSS/ eens met Opera en IE. Het grijze menu is in Opera wel transparant en blijft wel op de juiste plaats.gill schreef op 28 January 2003 @ 11:43:
Als je wat stats bijhoudt van je pagina's, zie je al snel dat meer dan 90% en zelfs meer IE 5, 5.5 of 6 gebruikt. Met die overige paar procent hou ik ook geen rekening.
Vraagje:
Zien de mensen met opera 7 streepjes boven en onder de quotes hier op GoT ?
Zo, hij draait hier nu ook alweer een paar uur, en ben er behoorlijk tevreden over. Alleen mijn vraag. De freeware versie van Opera 6 was duidelijk te herkennen aan de reclames in de rechterbovenkant. Maar in deze versie (numero 7 dus) heb ik nog geen reclame kunnen ontdekken. Dus uhm, wat is er dan echt freeware aan op het moment?
Verder vind ik hem heerlijk werken, heb het idee dat hij weer een tikkeltje sneller is als Opera 6, alhoewel hij toch moeite blijft houden met sommige sites, maar aangezien ik maar op een bepert aantal sites dagelijks kom, stoor ik me daar niet zo heel veel aan. Vind hij wel dat hij best een brok geheugen gebruikt (op het moment, met alleen het reply venster bijna 40mb). Internet Explorer was ietjes zuiniger, maar goed.
De komende tijd zit ik dus weer op Opera in iedergeval.
Verder vind ik hem heerlijk werken, heb het idee dat hij weer een tikkeltje sneller is als Opera 6, alhoewel hij toch moeite blijft houden met sommige sites, maar aangezien ik maar op een bepert aantal sites dagelijks kom, stoor ik me daar niet zo heel veel aan. Vind hij wel dat hij best een brok geheugen gebruikt (op het moment, met alleen het reply venster bijna 40mb). Internet Explorer was ietjes zuiniger, maar goed.
De komende tijd zit ik dus weer op Opera in iedergeval.
Idd, nu je het zegt, die mis ik ookDr.Snuggles schreef op 30 januari 2003 @ 18:09:
Vraagje:
[ Voor 13% gewijzigd door Eranum op 30-01-2003 18:10 . Reden: ff wa quote :) ]
tää on taas niin tätä
Fantastische browser (klein streepje voor op Phoenix), voelt heel "licht" aan, reageert meteen (geen of bijna geen vertraging tussen back/forward). 
Alleen op GoT krijg ik dit [PIC!]:

... dus geen scheidings-lijnen boven en onder de quote.
Verder is het tekst-bewerkingsscherm (waar ik nu in typ) ook blauw/paars, net als de pagina. Is in andere browsers wit (oa. Phoenix).
Hoort dit zo, gezien de manier waarop Opera hoort te functioneren?

Verder is het tekst-bewerkingsscherm (waar ik nu in typ) ook blauw/paars, net als de pagina. Is in andere browsers wit (oa. Phoenix).
Opera 7 is geen freeware, maar als je had opgelet tijdens de installatie, en niet domweg op Next klik de hele tijd (wat ik ook doe hoorThePartyBorg schreef op 30 januari 2003 @ 18:09:
De freeware versie van Opera 6 was duidelijk te herkennen aan de reclames in de rechterbovenkant. Maar in deze versie (numero 7 dus) heb ik nog geen reclame kunnen ontdekken. Dus uhm, wat is er dan echt freeware aan op het moment?
Juist
Aaah, dus nog tijd genoeg hem uhm, te kopenJeldert schreef op 30 January 2003 @ 18:18:
[...]
Opera 7 is geen freeware, maar als je had opgelet tijdens de installatie, en niet domweg op Next klik de hele tijd (wat ik ook doe hoor) dan zag je dat er pas na 14 dagen advertentie's worden getoond.
[ Voor 32% gewijzigd door Eranum op 30-01-2003 18:26 ]
tää on taas niin tätä
Verwijderd
Ja, dat weet ik, dat bedoelde ik met mijn opmerking dat Opera7 relatieve font-sizes net zoals IE te groot weergeeft. In Opera weet ik nog niet precies wat de een handige manier is om daar wat aan te doen.En Martijn22, de knoppen links op je site ziet er niet echt oud zoals het moet (iets te groot)
Het is op zich ook wel logisch dat Opera zich in dit geval houdt aan de IE-standaarden, omdat de meeste mensen toch vooral (of alleen) rekening houden met deze browser.
die lijnen waren al weg bij de eerste beta versie , het is ff wennen maar het gaat wel .GeekK schreef op 30 januari 2003 @ 18:13:
Fantastische browser (klein streepje voor op Phoenix), voelt heel "licht" aan, reageert meteen (geen of bijna geen vertraging tussen back/forward).
[afbeelding]
en verder over Opera 7 : hij is lekker snel
Firefox Browser
KINKpuntnl
Ik vond dat Opera 7 Beta versies de frontpage van t.net slecht lade, erg veel 100% CPU load.
Ff nieuwe versie downen en dan weer posten of prob gefixed is.
Ff nieuwe versie downen en dan weer posten of prob gefixed is.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Heeft iemand trouwens nog hotlists panels voor Fok en Tweakers? Zou wel leuk zijn
Ik ben erg tevreden met deze versie, alleen nis de final nog lang niet af. Maar ik vind het nog steeds een topbrowser, met hele mooie features. M2 (de mail engine in opera) beloofd ook mooi te worden, helaas nu nog wat instabiel en er ontbreken nogal wat opties (oa uitgebreide filter opties).
Krul we hebben het toch juist nu over de final?
Maargoed....
Ik heb een bugje ondekt denk ik. Alle gif animaties zijn in slowmotion bij mij.
Heeft iemand anders daar ook last van?
Maargoed....
Lekker op de bank
Jep. Hier ook. Sinds ik Opera (vanaf 6.05) gebruik heb ik al problemen gehad met gif-animaties...ZaZ schreef op 30 January 2003 @ 22:27:
Maargoed....
They made me do it.
Ik vind hem heerlijk, alleen een paar puntjes:
- Enkele sites werken nog steeds niet, hieronder vallen blackboard en rabo telebankieren
- De toolbars kunnen niet naast de menu-bar (file,view) geplaatst worden, dit is bij IE wél mogelijk en geeft weer wat ruimtebesparing
- Popups kunnen in de achtergrond geopend worden, maar popups kunnen ook alleen maar geopend worden als er om gevraagd is. Nu zou het handig zijn als deze twee gecombineerd zouden worden, dus: open requested popups in background.
Verder: goed werk mensjes van Opera
- Enkele sites werken nog steeds niet, hieronder vallen blackboard en rabo telebankieren
- De toolbars kunnen niet naast de menu-bar (file,view) geplaatst worden, dit is bij IE wél mogelijk en geeft weer wat ruimtebesparing
- Popups kunnen in de achtergrond geopend worden, maar popups kunnen ook alleen maar geopend worden als er om gevraagd is. Nu zou het handig zijn als deze twee gecombineerd zouden worden, dus: open requested popups in background.
Verder: goed werk mensjes van Opera
[ Voor 4% gewijzigd door DJ^ op 31-01-2003 07:58 ]
hmmz
Ik heb hem er ook opgeknalt gisteren ik vind hem lekker werken en ook lekker snel, alleen sommige dingen doen het niet goed en dat is gewoon jammer want anders had Opera Ie's kont kunnen schoppen.
Rabo Telebankieren werkt niet, dat gebruik ik dus best vaak. Ook werkt Marquee niet en idd wat dingen op GoT die niet helemaal lekker functioneren, nu moet ik ook wel zeggen dat Opera bepaalde sites die phoenix niet goed laad wel weer goed laad, dus ze hebben allebei hun voor en nadelen op dat gebied..
Rabo Telebankieren werkt niet, dat gebruik ik dus best vaak. Ook werkt Marquee niet en idd wat dingen op GoT die niet helemaal lekker functioneren, nu moet ik ook wel zeggen dat Opera bepaalde sites die phoenix niet goed laad wel weer goed laad, dus ze hebben allebei hun voor en nadelen op dat gebied..
[ Voor 3% gewijzigd door Ibbelz op 31-01-2003 12:31 ]
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Verwijderd
Vandaag geinstalleerd. Gebruikte thuis al lang 6.05. Ik zie toch wel wat verschillen met die oudere versie. Maar ik zal het bekijken.
Vervelnd vond ik zelf bij de Personal Bar. Die gebruik ik als bookmarks.
Als je op een folder klikte kreeg je eerst 2 menu items voor je de items van de folders kreeg. (add page here en open all items) geloof ik.
Deze heb ik weg gekregen door in menu.ini onder het item
bookmark folder menu
2 ; (punt-komma's) voor de regels daaronder te zetten
;Item, "Add page here..." = Add to bookmarks, -2
;Item, "Open all folder items" = Go to bookmark, -2
Daarmee verdwijnen die items. Voor de zeker heid wel een kopie maken + veranderingen maken als opera afgesloten is!
Als andere mensen ook andere veranderingen hebben hoor ik het graag.
Vervelnd vond ik zelf bij de Personal Bar. Die gebruik ik als bookmarks.
Als je op een folder klikte kreeg je eerst 2 menu items voor je de items van de folders kreeg. (add page here en open all items) geloof ik.
Deze heb ik weg gekregen door in menu.ini onder het item
bookmark folder menu
2 ; (punt-komma's) voor de regels daaronder te zetten
;Item, "Add page here..." = Add to bookmarks, -2
;Item, "Open all folder items" = Go to bookmark, -2
Daarmee verdwijnen die items. Voor de zeker heid wel een kopie maken + veranderingen maken als opera afgesloten is!
Als andere mensen ook andere veranderingen hebben hoor ik het graag.
Wel een voor ICQ : http://go.icq.com/icqgo/web/0,,,00.htmlubermaestro schreef op 30 januari 2003 @ 21:07:
Heeft iemand trouwens nog hotlists panels voor Fok en Tweakers? Zou wel leuk zijn
Gevonden via de Operaforum http://my.opera.com/forum...99d6a967b4&threadid=10294
Firefox Browser
KINKpuntnl
Inmiddels is versie 7.01 uit die de beveligingsproblemen verhelpt. Zie http://www.opera.com/download/ .
Zeer netjes, een dag nadat de lekken bekend zijn gemaakt is er alweer een nieuwe release die het verhelpt.Linchpin schreef op 05 February 2003 @ 12:23:
Inmiddels is versie 7.01 uit die de beveligingsproblemen verhelpt. Zie http://www.opera.com/download/ .
hmmz
Kan ik deze gewoon over de oude installeren zonder mijn instellingen te verliezen?Linchpin schreef op 05 February 2003 @ 12:23:
Psst er is wel ge-beta-testKlaus_1250 schreef op 05 February 2003 @ 11:44:
http://www.webwereld.nl/nieuws/14038.phtml
Wat een verassing. Dat krijg als je niet betatest.

En hier val je erover maar wat als MS hetzelfde overkomt met IE ben je dan ook zo kritisch
Trouwens er was binnen 24 uur al een update die deze lekken wegwerkte. Dat zie ik MS nog niet zo snel doen met zulke fouten
Het volgende komt rechtstreeks van de download pagina van Opera:
En heb zelf ook meteen maar even geupdate naar 7.01. Blijft een fijne browserIf you have previously downloaded Opera with Java, you can download Opera without Java. Otherwise, we recommend downloading the Java enabled version. Both versions support JavaScript.
tää on taas niin tätä
Geanimeerde gifjes gaan sinds deze update ineens in slowmotion bij mij. En vaak moet ik nog reload image doen wil ie uberhaupt bewegen.
7.01 dusDa Monkey schreef op 05 February 2003 @ 20:41:
alsof gifjes zo belangrijk zijnHet upgraden van 7.0 naar 7.1 is vlekkeloos verlopen
hmmz
hmm het zal wel nooit helemaal oke zijn met browsers, allemaal hebben ze weer bepaalde nadelen in mijn smaak...
ik vond opera altijd prettig werken, mijn eisen voor een browser zijn globaal:
1 tabbed browsing
2 snel
3 mouse gestures
4 autoscroll
5 moet passwords kunnen herinneren
6 (valt ook onder mousegestures) rechtermuis + scroll, is door de tabs heen scrollen (onmisbare feature voor mij)
goed kijken we er punt;
1) tabbed browsing, IE valt dus sowieso af, phoenix en opera zijn daarin oke!
2) snel, alle browsers vind ik redelijk snel en met adsl zijn de verschillen redelijk verwaarloosbaar in mijn beleving... Alleen de snelheid van de interface van phoenix kan me behoorlijk irriteren soms
3) mouse gestures, IE valt wederom af, opera en phoenix hebben het beiden, dus oke
4) autoscroll, in IE en Opera standaard, Phoenix kun je wel een extension voor downloaden, maar werkt nog bagger, de feel van IE en Opera is daarin beter
5) een groot gemis in Opera 6.05, nu wel in 7.0 aanwezig gelukkig, ik vond dat behoorlijk irritant, IE en Phoenix hebben al iets dergelijks
6) rechtermuis + scroll, IE heeft het niet, Phoenix heeft er een extension voor die niet helemaal vlekkeloos werkt, maar toch redelijk oke. in Opera 6.05 was ie oke, maar in 7.01 krijg ik er gelijk een popup achteraan (van de rechtermuisknop, dat zou niet moeten en is vrij irritant).
Verder moet ik nog even kwijt dat ik die lijnen van de quotes nogal mis in opera 7.01... toch wel redelijk irritant.
Conclusie, IE heeft sowieso wel afgedaan, de strijd hier gaat tussen Phoenix en Opera. Opera had het simpel kunnen winnen als die kleine dingen goed bleven, en de rest verbeterd. Nu zijn de slechte dingen dus wel verbeterd, maar de goede dingetjes zijn in sommige opzichten ietwat verslechterd...
toch wel jammer.
ik vond opera altijd prettig werken, mijn eisen voor een browser zijn globaal:
1 tabbed browsing
2 snel
3 mouse gestures
4 autoscroll
5 moet passwords kunnen herinneren
6 (valt ook onder mousegestures) rechtermuis + scroll, is door de tabs heen scrollen (onmisbare feature voor mij)
goed kijken we er punt;
1) tabbed browsing, IE valt dus sowieso af, phoenix en opera zijn daarin oke!
2) snel, alle browsers vind ik redelijk snel en met adsl zijn de verschillen redelijk verwaarloosbaar in mijn beleving... Alleen de snelheid van de interface van phoenix kan me behoorlijk irriteren soms
3) mouse gestures, IE valt wederom af, opera en phoenix hebben het beiden, dus oke
4) autoscroll, in IE en Opera standaard, Phoenix kun je wel een extension voor downloaden, maar werkt nog bagger, de feel van IE en Opera is daarin beter
5) een groot gemis in Opera 6.05, nu wel in 7.0 aanwezig gelukkig, ik vond dat behoorlijk irritant, IE en Phoenix hebben al iets dergelijks
6) rechtermuis + scroll, IE heeft het niet, Phoenix heeft er een extension voor die niet helemaal vlekkeloos werkt, maar toch redelijk oke. in Opera 6.05 was ie oke, maar in 7.01 krijg ik er gelijk een popup achteraan (van de rechtermuisknop, dat zou niet moeten en is vrij irritant).
Verder moet ik nog even kwijt dat ik die lijnen van de quotes nogal mis in opera 7.01... toch wel redelijk irritant.
Conclusie, IE heeft sowieso wel afgedaan, de strijd hier gaat tussen Phoenix en Opera. Opera had het simpel kunnen winnen als die kleine dingen goed bleven, en de rest verbeterd. Nu zijn de slechte dingen dus wel verbeterd, maar de goede dingetjes zijn in sommige opzichten ietwat verslechterd...
toch wel jammer.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
MyIE is wellicht een interessante optie voor je
Fakir schreef op 06 februari 2003 @ 03:58:
MyIE is wellicht een interessante optie voor je
Helaas heeft die die onmisbare ctrl + scrollwiel functie niet... verder is het wel een fijn browsertje overigens, heb even een feature request op het forum daar gepost... je weet maar nooit of het helpt
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
en ik vroeg me inmiddels ook al af of er al een fix voor is, want ik vind dat een irritante bug... (volges de website is 7.01 een beta en daar heb ik geen zin inZaZ schreef op 30 January 2003 @ 22:27:
Maargoed....

edit:
(toch maar wel...heb berichie gelezen over leaks...)
(toch maar wel...heb berichie gelezen over leaks...)
(ik ben overgestapt van 6.04 naar 7.0 en het viel mij dus meteen op...

[edit] Opera 7.01 en nog steeds geen fix ervoor enzo... nog steeds brak trage gifs...
[ Voor 19% gewijzigd door Fludizz op 18-02-2003 00:40 ]
<hr> tags niet zichtbaar in quotes in Opera(7)LuNaTiC schreef op 06 februari 2003 @ 00:39:
[...]
[...]
Intentionally left blank
k... Ik heb inmiddels door waardoor gifjes in 'slow motion' komen bij mij... 
Opera7 eet letterlijk 100%CPU als die een page vol met gifjes tegen komt...
terwijl netscape met een kleine 10% trekt...
Voorbeeldje ervan: http://www.twilightguild....signatures/FairyDance.htm <- met Opera trek je dat nauwelijks
netscape doet et soepel...
misschien idee voor volgende bugfix van Opera 7.01

Opera7 eet letterlijk 100%CPU als die een page vol met gifjes tegen komt...
terwijl netscape met een kleine 10% trekt...
Voorbeeldje ervan: http://www.twilightguild....signatures/FairyDance.htm <- met Opera trek je dat nauwelijks

misschien idee voor volgende bugfix van Opera 7.01
edit:
sorry als hier al een oplossgin voor is, maar de search is brak
sorry als hier al een oplossgin voor is, maar de search is brak

[ Voor 12% gewijzigd door Fludizz op 24-02-2003 23:22 ]
Opera 7.02 is uit:
Met Java: ftp://ftp.opera.com/pub/o.../en/java/ow32enen702j.exe
Zonder Java: ftp://ftp.opera.com/pub/opera/win/702/en/std/ow32enen702.exe
edit:
[q]Opera 7.02 is not yet officially released.
In any case, unless you are using a non-Western version of Opera it won't contain any important updates, AFAIK. Mainly localization issues, particularly for the Japanese market.
Best regards,
Haavard K. Moen
Senior Technical Service Consultant, Opera Software [/q]
edit:
[q]Opera 7.02 is not yet officially released.
In any case, unless you are using a non-Western version of Opera it won't contain any important updates, AFAIK. Mainly localization issues, particularly for the Japanese market.
Best regards,
Haavard K. Moen
Senior Technical Service Consultant, Opera Software [/q]
[ Voor 51% gewijzigd door Gardocki op 24-02-2003 23:32 ]
They made me do it.
heeft die een bugfix voor die brakke gifs erin? *test*Tom S. schreef op 24 February 2003 @ 23:24:
Opera 7.02 is uit:
Hmmm.... te vroeg gejuicht: http://my.opera.com/forum...ead.php?s=&threadid=12590
Opera 7.02 is not yet officially released.
Best regards,
Haavard K. Moen
Senior Technical Service Consultant, Opera Software
By the way, the version on the FTP server is not the version of 7.02 which is to be released shortly.
Best regards,
Haavard K. Moen
Senior Technical Service Consultant, Opera Software
They made me do it.
Mijn opera:about over de versie:Tom S. schreef op 24 February 2003 @ 23:30:
Hmmm.... te vroeg gejuicht: http://my.opera.com/forum...ead.php?s=&threadid=12590
[...]
[...]
code:
1
2
3
4
5
| Version information Version 7.02 Build 2668 Platform Win32 System Windows 2000 |
Maar, geen bugfix voor gifs

Ik heb geen problemen met die gifjes (en geluid). geen 100 % usage van cpu.
Z'n 50 % heeft ie nodig.
Trekt wel wat meer als explorer die 25 a 30 % usage heeft.
Maar kan me voorstellen dat met een trage pc dat wel traag gaat.
Aan andere kant hoeveel pagina's kom je nou tegen met zoveel animated gifs+geluid als die pagina.
Z'n 50 % heeft ie nodig.
Aan andere kant hoeveel pagina's kom je nou tegen met zoveel animated gifs+geluid als die pagina.
Dat zeggen ze toch min of meer:Fludizz schreef op 24 February 2003 @ 23:33:
[...]
Mijn opera:about over de versie:
code:
1 2 3 4 5 Version information Version 7.02 Build 2668 Platform Win32 System Windows 2000
Maar, geen bugfix voor gifs
Logisch dus...it won't contain any important updates
They made me do it.
Mja, me computer is niet bepaald de zwakste zeg maar-Pi-air- schreef op 24 February 2003 @ 23:43:
Ik heb geen problemen met die gifjes (en geluid). geen 100 % usage van cpu.
Z'n 50 % heeft ie nodig.

als jij een bugfix voor gifs een 'Important update' wil noemen hebben we beide ietwat een andere defenitie van het begripTom S. schreef op 24 February 2003 @ 23:45:
[...]
Dat zeggen ze toch min of meer:
[...]
Logisch dus...
[ Voor 51% gewijzigd door Fludizz op 24-02-2003 23:53 ]
Sorry voor de kick. Maar ik heb even een vraagje aan opera users.
Ik gebruik nu al geruime tijd opera en ik weet niet wat er met dat progje aan de hand is maar sinds ik een geheugenuitbreiding gedaan heb vreet dat prog geheugen.. niet normaal meer.
Net zat me systeem beetje vast omdat opera.exe volgens taakbeheer 100mb aan geheugenruimte innam.. Sorry hoor maar dat vind ik niet meer normaal voor een browser.
Wie heeft er ook zoiets met opera gehad en wil er over praten?
Ik gebruik nu al geruime tijd opera en ik weet niet wat er met dat progje aan de hand is maar sinds ik een geheugenuitbreiding gedaan heb vreet dat prog geheugen.. niet normaal meer.
Net zat me systeem beetje vast omdat opera.exe volgens taakbeheer 100mb aan geheugenruimte innam.. Sorry hoor maar dat vind ik niet meer normaal voor een browser.
nouja... **schop**Da Monkey schreef op 07 March 2003 @ 00:03:
Sorry voor de kick. Maar ik heb even een vraagje aan opera users.
ik heb daar ook wel last van, maar heb nu gewoon de RAM cache op manual gezet... maartoch blijft het vollopen... hij houd volgens mij alle pages onder de back toets en die in de history zitten vast in et geheugen ofzo... maargoed...
echte reden voor schop: Ou-Tannu gebruikt nu Opera 7.11 en ik vroeg me af of er inmiddels mensen zijn die daarover iets te melden hebben...
zit zelf nog op 7.02 en wil eerst weten of het een stabiele en goeie is voor ik hem download...
Verwijderd
/me wordt weer geforced te posten,
Opera gebruikt hier alleen een heleboel ram als je echt meerdere pagina's open heb, maar dat doet IE ook vanzelfs
meestal 2 pagina's open dan zo`n 60 mb mem usage
Opera gebruikt hier alleen een heleboel ram als je echt meerdere pagina's open heb, maar dat doet IE ook vanzelfs
60!?!?!! ik zit pas op 60MB als ik 4 ofzo open heb... (uitzondering van de lekkere meiden topics in HK of soortgelijke topics met veeeeeeeeeel plaatjes...)Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 22:39:
* Fludizz wordt weer geforced te posten,
Ik zou toch maar ff overstappen op 7.11, is maar en slordige 3 Mb download, en de moeite wel waard, hoewel er een paar kleinigheidjes in zitten.
Verwijderd
dan heb ik dus ook sites met veel images en gifjes er inFludizz schreef op 15 mei 2003 @ 22:40:
[...]
60!?!?!! ik zit pas op 60MB als ik 4 ofzo open heb... (uitzondering van de lekkere meiden topics in HK of soortgelijke topics met veeeeeeeeeel plaatjes...)
done... draai nu 7.11
ben zeker weten blij dat die progress bar weer in de adresbalk staat
maar http://www.twilightguild....signatures/FairyDance.htm trekt nogsteeds 100%...
maar http://www.twilightguild....signatures/FairyDance.htm trekt nogsteeds 100%...
Verwijderd
vaagFludizz schreef op 15 May 2003 @ 22:51:
done... draai nu 7.11
owja, net ff
6 pages open,
Got
t.net fp
fok.nl
fokforum
bikkels forum
hk forum
en nog maar 44mb ram usage
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 23:08 ]
bug gevonden... op GoT worden de posts allemaal net afgekapt...
mijn eigen sig is het duidelijk zichtbaar aan... viel me voor et eerst op in SeM
paar screenies:

en:

[vaag]nu doet et allemaal weer goed???
wtf is er veranderd??[/vaag]
en nu weer brak????
en weer goed... na iedere edit/post veranderd et weer
wtf is hier aand e hand?
mijn eigen sig is het duidelijk zichtbaar aan... viel me voor et eerst op in SeM
paar screenies:

en:

[vaag]nu doet et allemaal weer goed???
en nu weer brak????
en weer goed... na iedere edit/post veranderd et weer

[ Voor 22% gewijzigd door Fludizz op 15-05-2003 23:28 . Reden: [vaag] ]
misschien maar ff naar bugmeldingen doen dan...Da Monkey schreef op 15 May 2003 @ 23:33:
waarschijnlijk is de html code van het forum niet helemaal 100% w3c en dan heeft opera zoiets van.. ja wat zal ik er nu weer mee gaan doen
is al meerdere malen gemeld in BUG, en de concensus is dat dit toch echt een opera bug is. De HTML van GoT mag dan niet in alle gevallen even netjes zijn, het kan nog door de beugel dus is er geen enkele reden waarom het aan de HTML zou liggen. IE en Mozilla kunnen er prima mee omgaan, en oudere versies van Opera hadden dit probleem ook niet.
Ik heb begrepen dat dit 'probleem' na inzoomen en uitzoomen vaak tijdelijk verholpen is.
Intentionally left blank
Het is toch wel eeen typisch got probleem want dit heb ik ALLEEN maar hier .. verder op geen enkle andere website met forum. Dus het is een combinatie van.
(p.s. dat het in mozilla en in internet explorer goed draait wil nog altijd niet zeggen dat het geen html probleempje is want dat is het denk ik dus wel )
(p.s. dat het in mozilla en in internet explorer goed draait wil nog altijd niet zeggen dat het geen html probleempje is want dat is het denk ik dus wel )
Er is ook maar 1 GoTDa Monkey schreef op 16 May 2003 @ 00:10:
Het is toch wel eeen typisch got probleem want dit heb ik ALLEEN maar hier .. verder op geen enkle andere website met forum. Dus het is een combinatie van.
Feit is wel dat het erg willekeurig is, en de ene keer wel voorkomt en de andere keer niet met exact dezelfde HTML.
In de volgende update van het forum zitten een paar HTML bugfixes die zich vooral in Opera manifesteerden (missende lijntjes bij quotes enzo); mogelijk dat dit probleem daarmee samenhangt en dan ook opgelost is
De HTML van GoT is een erfenis van Topix. Cheatah is bezig met nieuwe templates die wel volledig w3c compliant zullen zijn, tot die tijd denk ik dat er verder weinig aan gedaan kan worden tenzij iemand precies kan aangeven waar het probleem 'm in zit als het een HTML probleem is (en ik heb geen zin/tijd om dat uit te zoeken).
Intentionally left blank
Yups, doet ie vanaf 7.10. is in 7.11 dus nog niet verholpen, ik draai dus nog steeds 7.03, want ik wil wel kunnen gotten..Fludizz schreef op 15 May 2003 @ 23:12:
bug gevonden... op GoT worden de posts allemaal net afgekapt...
paar screenies:
[afbeelding]
en:
[afbeelding]
[vaag]nu doet et allemaal weer goed???wtf is er veranderd??[/vaag]
en nu weer brak????
en weer goed... na iedere edit/post veranderd et weer![]()
wtf is hier aand e hand?
Hmm jammer, ik had gehoopt dat dat gif probleem met 7.11 opgelost was. niet dus 
Is hier misschien een workaround voor?
Is hier misschien een workaround voor?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Verwijderd
Idd, de oudere 7 versie had veel bugs maar die nieuwere trappen aars!Klaus_1250 schreef op 28 januari 2003 @ 10:53:
Opera heeft versie 7 uitgebracht van haar browser (geen beta dus). En ja hoor, bagger. Rendert anders als 5 en 6, maar natuurlijk niet gelijk aan Internet Explorer of Mozilla en herkent zelfs dingen die wel in 6 zaten niet meer.
Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar ik ga geen bladzijden meer Opera compatibkle maken
Heb nu 7.22 en gaat als een tierelier!!!!
Alsof 7.22 toen in januari bestond 
Maar goed; goed gezocht naar dit is een beetje erg oud topic en zonder echte bijdrage denk ik dat dit topic zo zijn tijd wel heeft gehad en het nu op slot kan: let ajb voortan een beetje op de datum voor je een kick geeft, het uitroepteken in de quote icon geeft al een goede hint
Maar goed; goed gezocht naar dit is een beetje erg oud topic en zonder echte bijdrage denk ik dat dit topic zo zijn tijd wel heeft gehad en het nu op slot kan: let ajb voortan een beetje op de datum voor je een kick geeft, het uitroepteken in de quote icon geeft al een goede hint
edit:
Maar iemand nog / weer echt wil discussieren hoor ik het graag, open ik het wel weer. Maar zo niet echt een nuttige kick ben ik bang
Maar iemand nog / weer echt wil discussieren hoor ik het graag, open ik het wel weer. Maar zo niet echt een nuttige kick ben ik bang
[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 20-11-2003 20:57 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit topic is gesloten.