Uitrol ADSL in kleinere plaatsen nog in 2003. Deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IzoOoo schreef op 27 mei 2003 @ 18:00:
wederom een succesvolle actie, dit maal in de gemeente woudrichemn, waar ik woon :)
dit stond op de site van de gemeente:

De actie is succesvol (27 May 2003)
De actie is geëindigd en succesvol is gebleken! Er zijn 550 aanmeldingen gerealiseerd waardoor KPN heeft toegezegd de telefooncentrales in Andel en Almkerk in juni om te gaan bouwen. Voor de exacte opleverdatum van de bestelde (A)DSL aansluiting moet je contact opnemen met de gekozen provider, deze zal ergens in juli vallen. Veel plezier met het snelle internetten!

* IzoOoo is happy
Hoe is zo'n actie van start gegaan? Het gaat over een hele gemeente?

Ik woon in een gemeente waar wel in het 'dichtbevolkte' dorp wel adsl en kabel internet ligt, in m'n eigen dorp ligt ook @home kabelinternet maar aangezien ik geen kabelaansluiting heb (200 meter ervan af) kan ik erna fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:49
Zoals het bij ons is gegaan:
Iemand heeft een website opgezet. Die website heeft hier in de buurt wat publiciteit gekregen dmv. de kabelkrant en de gewone krant. Zo zijn er een aantal mensen op de website gaan kijken (waaronder ik). Je kon je er aanmelden en er was een forum bij etc. Toen we niet genoeg aanmeldingen kregen, heeft de admin van de website een sponsor gevonden voor foldertjes. Deze zijn door vrijwilligers van het forum rondgebracht (waaronder ik weer :) ).
Zo is het balletje gaan rollen en hebben we er voor gezorgd dat dit gebied interessant genoeg is geworden voor KPN :)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat in dit dorp al breedband ligt alleen voor de mensen met een kabeltv... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Tsja als je er maar 200 meter vanaf woont kan je maybe een WIFI verbinding opzetten met iemand die daar wel kabel kan krijgen en dan de kosten splitsen?

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 19:20:
Het probleem is dat in dit dorp al breedband ligt alleen voor de mensen met een kabeltv... :/
Je maakt dan BITTER weinig kans op een succesvol alternatief (als ADSL ook nog niet eens komt) aangezien er al een goedkope, goede, snelle breedbandverbinding actief is. Met @Home 3.8 Mbit/s verbindingen al volop beschikbaar in het dorp heb je denk ik maar enkele opties.

1) Essent tweeduuzend euro betalen om kabel aan je te leveren buiten de bebouwde kom. Voor een dergelijk bedrag sluiten ze je buiten de bebouwde kom wel aan.

2) Onderzoeken of jouw huis officieel binnen de bebouwde kom valt (waar staat het plaatsnaam bord?) en dan (als dat zo is) een rechtzaak aanspannen tegen essent dat ze jou ook moeten voorzien. Kost ook enkele duuzenden euro in advocaatkosten die je MISCHIEN wel weer op Essent kunt verhalen.

3) Iemand in het dorp zo gek krijgen om een richtantenne op z'n dak te plaatsen en een ontvangst antenne op jouw dak. Kan voor een paar honderd euro al gerealiseerd worden, mits de afstand een paar honderd meter is. Je leunt dan op zijn kabelmodem mee door middel van een router PC die je daar plaatst. Of een hardware router.

4) Verhuizen. Of in het geval van net boven de 18: Het huis uit!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56
IbBeLz schreef op 28 May 2003 @ 19:26:
Tsja als je er maar 200 meter vanaf woont kan je maybe een WIFI verbinding opzetten met iemand die daar wel kabel kan krijgen en dan de kosten splitsen?
Er is hier al een Wifi alternatief.
Probleem is dat er nog al wat hoge bomen rond het huis staan, eerst dacht ik dat dat ook wel mee zou vallen maar nu de zon schijnt en het blad flink begint te groeien weet ik wel zeker dat dat niet gaan lukken.
Ook niet als ik een mast 5 meter hoger op het huis zet ( dan zitten we al aan de 15 meter hoogte ).

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartena schreef op 29 May 2003 @ 00:00:
[...]

Je maakt dan BITTER weinig kans op een succesvol alternatief (als ADSL ook nog niet eens komt) aangezien er al een goedkope, goede, snelle breedbandverbinding actief is. Met @Home 3.8 Mbit/s verbindingen al volop beschikbaar in het dorp heb je denk ik maar enkele opties.

1) Essent tweeduuzend euro betalen om kabel aan je te leveren buiten de bebouwde kom. Voor een dergelijk bedrag sluiten ze je buiten de bebouwde kom wel aan.

2) Onderzoeken of jouw huis officieel binnen de bebouwde kom valt (waar staat het plaatsnaam bord?) en dan (als dat zo is) een rechtzaak aanspannen tegen essent dat ze jou ook moeten voorzien. Kost ook enkele duuzenden euro in advocaatkosten die je MISCHIEN wel weer op Essent kunt verhalen.

3) Iemand in het dorp zo gek krijgen om een richtantenne op z'n dak te plaatsen en een ontvangst antenne op jouw dak. Kan voor een paar honderd euro al gerealiseerd worden, mits de afstand een paar honderd meter is. Je leunt dan op zijn kabelmodem mee door middel van een router PC die je daar plaatst. Of een hardware router.

4) Verhuizen. Of in het geval van net boven de 18: Het huis uit!
1. Kost 200 meter kabel aanleggen tot aan het huis 'maar' 2000 euro?

2. Nee helaas, 200 meter buiten de bebouwde kom

3. Is niet te doen.. Er zitten hier helaas geen guru's doe zoiets willen doen...zelfs niet als ik meebetaal en de rest van de apparatuur. Dan moet iemand dag en nacht z'n computer aan laten staan.

Ik heb wat research gedaan naar mogelijke breedbandalternatieven zoals satteliet:
http://www.ziezonet.nl/index_2way_ziezonet.html

Biedt 2-wegs satteliet aan.
DW-4000 aktie pakket 1
Service level : Single user versie. (1 PC)
DW-4000 TX + RX modem.
Outdoor unit + 74 cm polyester schotel. ( meerprijs 89 cm schotel Eur. 250,- waarom een 89 cm schotel ? klik hier. )
DW DAK software pakket.
Gratis Helpdesk support.
All-in prijs Eur. 2199,-

Abonnement A single user 128 kb / 512 kb (100:1) Eur. 99,- per maand ( facturatie per 6 maanden )

Tiscali gaat ook 2 wegs internet aanbieden over enkele maanden: in duitsland kost het 90 euro per maand, 1000 euro aan installatie kosten, 500 euro voor verplichte installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Hoe zit het eigenlijk met de ISDN rijktwijte tov een analoge verbinding?
maakt dat nog wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_Ventura schreef op 29 May 2003 @ 20:21:
Hoe zit het eigenlijk met de ISDN rijktwijte tov een analoge verbinding?
maakt dat nog wat uit?
maak niks uit. Je kan isdn overal in Nederland aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 20:28:
maak niks uit. Je kan isdn overal in Nederland aanschaffen...
Hij bedoeld of je met een ISDN-aansluiting misschien verder van de ADSL-centrale kan zitten (maximaal) dan met analoog. Ik weet daar geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 20:59:
[...]
Hij bedoeld of je met een ISDN-aansluiting misschien verder van de ADSL-centrale kan zitten (maximaal) dan met analoog. Ik weet daar geen antwoord op.
Ow zo. Uhm volgens mij mag je niet verder zitten dan 'die 5km' van de centrale. isdn maakt dan helaas niks uit. Maar er is ook verschil met isdn compatible-adsl centrales en analoge verbinding adsl-centrales. Vaak zijn de beiden compatible als ze adsl-klaar worden gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ok, wij zijn hier bezig met een draadloos internet actie... we hebben nu bijna 100 aanmeldingen en ik verwacht er nog wel wat bij. Zou het lukken om KPN hier de centrale te laten ombouwen, of zou een andere ADSL aanbieder dit kunnen gaan regelen ofzo?
Ik zag dat er in een dorp hier vlakbij *ineens* ADSL beschikbaar is, ik denk dat daar zo'n 1000 huizen staan. Hier ongeveer 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN wilt 350 aanmeldingen voordat ze een centrale gaan ombouwen. Dat moeten definitieve aanmeldingen zijn. In de praktijk is dat haast niet te doen... daarom komen er in dorpjes waar een centrale staat (centrale van 500/700 aansluitingen) nooit adsl tenzij de helft van de huishoudens zich aanmelden. Het probleem is bij mij in het dorp ligt(1000 inwoners) wel @home hebben alleen niet iedereen heeft kabel tv :'( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 15:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 01:19:
KPN wilt 350 aanmeldingen voordat ze een centrale gaan ombouwen. Dat moeten definitieve aanmeldingen zijn.
[....]
Dat is onzin in mijn ogen.... Op ookadsl.nl is te lezen dat het 325 zijn. Als ik me daar aanmeld kom ik er niet tussen te staan... En ik heb verhalen gehoord van dorpen die het al bij 180 ofzo voorelkaar kregen, maar dan via een andere aanbieder ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou maakt die 25 uit dan? :?

Maar volgens mij zijn bijna alle centrales eigendom van kpn en daar mogen andere aanbieders/bedrijven niet zo aan sleutelen... :)

In de toekomst zullen de kleinere centrales ook gewoon adsl klaar worden gemaakt alleen door technische redenen kunnen sommige mensen nooit adsl krijgen omdat ze te ver ervan af wonen. Hopen dat kpn met flatfree komt aanzetten die WEL betaalbaar is. Nu alleen abbo's van 180 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 10:40:
Nou maakt die 25 uit dan? :?

Maar volgens mij zijn bijna alle centrales eigendom van kpn en daar mogen andere aanbieders/bedrijven niet zo aan sleutelen... :)

In de toekomst zullen de kleinere centrales ook gewoon adsl klaar worden gemaakt alleen door technische redenen kunnen sommige mensen nooit adsl krijgen omdat ze te ver ervan af wonen. Hopen dat kpn met flatfree komt aanzetten die WEL betaalbaar is. Nu alleen abbo's van 180 euro per maand.
ach, technische ontwikkelingen gaan hard. Over een tijdje kan je ook adsl krijgen op langere afstand denk ik. Duurt alleen nog een paar jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat we tegen die tijd toch op iets anders surfen dan adsl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 11:57:
Ik hoop dat we tegen die tijd toch op iets anders surfen dan adsl ;)
Als je in Amsterdam woont kan je over een tijdje megasnel internetten via glasvezel, terwijl je nu al ruime keus hebt met kabelinternet/adsl terwijl in grote delen van het land nog geen kabelinternet of adsl beschikbaar is. Ik hoop over een tijdje dat ze alle centrales adsl-klaar hebben gemaakt want het verschil tussen. Of gaat kpn dat nooit doen?

kpn had in 2001 al belooft om met betaalbaar flatfree internet te komen voor isdn gebruikers maar dat is niet doorgegaan omdat kpn alleen denkt aan hun aandeelhouders. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik kreeg vorige week een mail van ookadsl.nl dat hier in wehl het aantal aanmeldingen al over de helft was van de 325, daar was ik al heel blij mee. Er zijn hier 3000 aansluitingen.

Nu breng ik folders rond en moet ik voor aankomende woensdag brieven rondbrengen van ookadsl.nl met het goede nieuws erin dat ADSL nu ook beschikbaar is in wehl enz. enz. en dat je je nu kunt aanmelden.

Nu ga ik dus de postcode check doen maar is er nog niks beschikbaar, zal de database van de postcodecheck nog aangepast moeten worden? ik zit sowieso binnen het bereik enzo, en als ik het adres opgeef van de centrale krijg ik hetzelfde.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat die hele ookadsl "oplichting" is. In no-time waren in eens heel veel centrales wel rendabel voor ADSL terwijl ik me niet kan voorstellen dat er 325 mensen uit die regio's zich hebben aangemeld.

De KPN wist allang dat ze al deze centrales gereed gingen maken voor ADSL. Die hele ookadsl.nl actie is er om de toekomstige klanten maar een Planet of HetNet account aan te smeren. Die twee ISP's zijn namelijk onderdeel van, jawel... de KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 19:57:
Ik heb het idee dat die hele ookadsl "oplichting" is. In no-time waren in eens heel veel centrales wel rendabel voor ADSL terwijl ik me niet kan voorstellen dat er 325 mensen uit die regio's zich hebben aangemeld.

De KPN wist allang dat ze al deze centrales gereed gingen maken voor ADSL. Die hele ookadsl.nl actie is er om de toekomstige klanten maar een Planet of HetNet account aan te smeren. Die twee ISP's zijn namelijk onderdeel van, jawel... de KPN
XS4all is ook een dochter van KPN staat mij bij... maar die actie is inderdaad oplichterig, aangezien ze mijn dorp er ook tussen hadden gezet terwijl allang bekend was dat er hier ADSL zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
  • Laatst online: 22-06-2021
bij de postcode check van kpn staat er nu ineens: beschikbaar , ik vind dit raar omdat er tijden lang juli heeft gestaan. betekend dit dat we het al in juni kunnen verwachten? Als ik bij xs4all de status bekijk staat er dat er wordt gewacht op het gereed maken van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 11:39
IzoOoo schreef op 30 May 2003 @ 20:39:
bij de postcode check van kpn staat er nu ineens: beschikbaar , ik vind dit raar omdat er tijden lang juli heeft gestaan. betekend dit dat we het al in juni kunnen verwachten? Als ik bij xs4all de status bekijk staat er dat er wordt gewacht op het gereed maken van de centrale.
dit betekent dat de centrale klaar is en dat je kan gaan bestellen als je dat nog niet gedaan had. anders zou ik het heeel snel gaan doen.
ik verw8 dat je binnen 4 weken al online kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
ik heb al 2 maanden terug besteld bij xs4all :D
ik hoop dat er bij de status check binnenkort iets veranderd :) ik kan echt niet meer wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IzoOoo schreef op 30 mei 2003 @ 20:51:
ik heb al 2 maanden terug besteld bij xs4all :D
ik hoop dat er bij de status check binnenkort iets veranderd :) ik kan echt niet meer wachten
Toen er bij mij beschikbaar stond, toen kon ik een week daarna met ADSL het internet op. En ja bij mij stond er eerst ook Juni, maar werd het uiteindelijk begin Mei. Dus jij zal in Juni al op ADSL kunnen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
* IzoOoo is happy :) jarenlang de horror van die tel rekeningen.. laatste jaarjte onetel was wel relaxed maar toch duur.. 50 euro voor 100 uur per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op een centrale van 700 aansluitingen. Het naastliggend dorp (22.000 inwoners) heeft adsl en kabelinternet. Dit dorp alleen kabelinternet(@home). ADSL zal ik wel nooit krijgen omdat niemand in dit dorp zit te wachten op adsl. Helaas loopt hier geen kabelcoax, kost zeker gigantisch duur om 200 meter kabel te leggen?

btw de kabelexplotant in deze buurt is essent. Heb al paar emails verzonden maar geen bericht terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

kabel aanleggen is gigantisch duur...200 meter kost duurder dan 2000 euro, weet ik bijna 100% zeker!

kheb het ook eens nagevraagd, voor 6 huizen, die in totaal 1km de kabel afliggen, dat kwam uit op [toen nog] 8000 gulden per huis, en daar had essent de 1000 gulden uit eigen zak al bijgelegd [vroeger betaalden ze per aansluiting namelijk zelf altijd 1000 gulden bij, of dat nog zo is weet ik niet]. Maarruh ja 1000m / 6 = 166 meter voor 8000 gulden!!! da's een duur geintje...

maarja ik heb nu gelukkig wel adsl :)

edit: het gaat hier ook om essent

[ Voor 5% gewijzigd door elvis84 op 31-05-2003 10:19 ]

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 23:53:
Ik zit op een centrale van 700 aansluitingen.
...
Helaas loopt hier geen kabelcoax, kost zeker gigantisch duur om 200 meter kabel te leggen?
elvis84 schreef op 31 May 2003 @ 10:14:
kabel aanleggen is gigantisch duur...200 meter kost duurder dan 2000 euro, weet ik bijna 100% zeker!
Zoals het er nu naar uit ziet zijn er vrij weinig opties voor je open. Je kan eigenlijk maar 1 ding doen, en dat is proberen 25 mensen te vinden die met dezelfde situatie zitten als jij en zoek dan een WiFi provider.
Verhuizen en draadloos netwerk heb je in een van je vorige posts al gezegd dat het niet gaat. Suc6 met je situatie iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrJamez schreef op 31 May 2003 @ 11:47:
Zoals het er nu naar uit ziet zijn er vrij weinig opties voor je open. Je kan eigenlijk maar 1 ding doen, en dat is proberen 25 mensen te vinden die met dezelfde situatie zitten als jij en zoek dan een WiFi provider.
Verhuizen en draadloos netwerk heb je in een van je vorige posts al gezegd dat het niet gaat. Suc6 met je situatie iig!
Ik heb gehoord dat wifi verbindingen flink kan storen als het gaat om bomen en hoge gebouwen. En wifi maakt gebruik van straalschotels over satteliet?

Dan kan je hoge ping times verwachten zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Voorzover ik weet kan het aardig storingsgevoelig zijn, zeker als er veel bomen om je huis heen staan. De pings hoef je je niet druk over te maken: hier kun je zien dat ze iets hoger zijn dan ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wifi maakt toch gebruik van straalschotels? en de accesspoint gaat toch ook over de satteliet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt gebruik van straalschotels ja, maar die lopen naar de accesspoint. En die accesspoint die zit weer op een internet backbone ofzo (weet niet of dit een backbone is of iets anders, het verloopt in ieder geval niet via satteliet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
WiFi van de hedendaagse providers maakt gebruik van glasvezel in de buurt. Je kan hierbij denken aan de glasvezel in de telefooncentrale of die van een kabelboer (in jouw geval Essent). Je moet de situatie dan als volgt zien:
code:
1
PC--AP----------Antennemast--Glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb een interresant berichtje gevonden:
22-05-2003 Aanbesteding ADSL voor de drie noordelijke provincies op til
De NOM heeft aan telecomaanbieders de vraag gesteld welke ADSL-aanbieders in staat denken te zijn om binnen een jaar een breedbandinfrastructuur in Noord Nederland aan te leggen die voor ruim 90% dekkend is. De vraag ligt in het verlengde van het contact dat de NOM met KPN heeft gehad. Desgevraagd gaf KPN aan voor €13,3 mln. de drie Noordelijke provincies van ADSL-breedband te kunnen voorzien met een dekking van 93%. Een brief met dit voorstel is dit voorjaar in de Staten van Groningen behandeld. De vraag rees toen of er geen sprake was van concurrentievervalsing. In de wandelgangen hadden andere marktpartijen reeds aangegeven een eenzijdige gunning aan KPN juridisch te zullen aanvechten.
De NOM vraagt nu aan andere geinteresseerde partijen binnen twee weken een aanbieding te doen. De eisen die gesteld worden zijn:
- maximale dekking voor de provincies Groningen, Friesland en Drente
- realisatie binnen een jaar
- het netwerk moet open staan voor andere aanbieders van diensten
- de kosten moeten beheersbaar zijn
- de bandbreedte moet minimaal 1MBps up- en downstream zijn
- de infrastructuur moet geschikt zijn voor zakelijk verkeer.
De NOM ziet weliswaar een grote toekomst voor de glasvezel, maar verwacht dat het glasvezelnet in veel gebieden in het Noorden pas over 8 tot wellicht 20 jaar beschikbaar komt. In de tussenliggende periode is ADSL een goed alternatief. Er wordt nadrukkelijk voor ADSL gekozen omdat dit in tegenstelling tot het kabelnetwerk van Essent en UPC openstaat voor andere aanbieders van diensten. De tekst van de "questionary" is te vinden op de website van de NOM.
bron: http://www.ikwilbreedbandingroningen.nl/z44.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe eindelijk krijgen wij ook adsl hier in het hoge noorden.

Maar nu heb ik vraag...: Ben je verplicht als je via de site van ookadsl.nl hebt opgeven ook een abbo te nemen van planet ...?

zo ja : welk abbo zouden jullie nemen.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nog niets hebt getekend hoef je volgens mij niet per se een abonnement bij planet/hetnet te nemen. Mocht dit wel het geval zijn, dan is het op zich nog niet zon probleem. Wat voor een abonnement je wilt nemen ligt an hoeveel geld je per maand wilt betalen. Ikzelf heb een Planet comfort abo, en tot nu toe alleen nog maar positieve ervaringen mee gehad. altijd download rond de 85 k/s en een ping van ongeveer 19 naar www.tweakers.net. Als je een lite abonnement wilt nemen zou ik sowieso al planet nemen aangezien hetnet een ZEER laag limiet heeft. Planet heeft er ook 1, maar ze zijn dit nog niet aan het controleren heb ik gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we hebben het eindelijk en heb niks als lof over het initatief.
Laat het nu maar snel augustus worden......... >:)

ga ook maar voor het comfort abbo..... een voordeel van dat abbo is dat je geen datalimiet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:36
Ze zijn hier vorige week begonnen met de ookadsl aktie en we hebben nu al bericht gehad dat het aantal benodigde aanmeldingen bereikt is. We kunnen nu dus een Planet comfort abbo nemen. Dit is trouwens in het dopje Moergestel met zo'n 7000 inwoners. In augustus zouden we ADSL moeten krijgen, moet het nog zien gebeuren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze zeggen dat jullie het krijgen omdat jullie genoeg mensen hebben, zal dat ook echt wel gebeuren hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Alleen de vraag is hoe lang het duurt, als ze te laat zijn zullen we met z'n allen die helpdesk weleens even gaan overbelasten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als ze augustus zeggen dan zal dat de uiterste maand zijn dat je het krijgt. Bij meerdere mensen in dit topic (waaronder ik) hebben het in de maand ervoor gekregen dan werd aangegeven. Dus ik denk dat jij ook niet echt zo heel lang meer hoeft te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Speedfight schreef op 30 May 2003 @ 19:24:
Ik kreeg vorige week een mail van ookadsl.nl dat hier in wehl het aantal aanmeldingen al over de helft was van de 325, daar was ik al heel blij mee. Er zijn hier 3000 aansluitingen.

Nu breng ik folders rond en moet ik voor aankomende woensdag brieven rondbrengen van ookadsl.nl met het goede nieuws erin dat ADSL nu ook beschikbaar is in wehl enz. enz. en dat je je nu kunt aanmelden.

Nu ga ik dus de postcode check doen maar is er nog niks beschikbaar, zal de database van de postcodecheck nog aangepast moeten worden? ik zit sowieso binnen het bereik enzo, en als ik het adres opgeef van de centrale krijg ik hetzelfde.
Ik reageer hier ff op me eigen post.
Nu werkt de postcode check hier dus ook en ik kan me al aanmelden.
De planning van de KPN is dat de cenrale in Augustus klaar is. Dan ben ik eindelijk verlost van 56K en neem ik een Basic XS4ALL abbo. :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens, lijkt erop dat bbned ook centrales erbij heeft gezet, het kleine dropje heerde krijgt bbned???? wel jammer voor ze dat kpn hier net een half jaar zit, en chello een jaar ofzo....tja, jammer jongens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Het is inderdaad dat ze weer uit gaan breiden. Ik zie dat ik in augustus ook voor BBned kan kiezen. Ik doe dat niet aangezien ik bij KPN meer waar voor mn geld krijg, maar mocht ik ooit 8mbit willen/kunnen betalen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ook hier zie ik had ik BBned kan nemen. Tja had ik dat nou maar eerder geweten dan had ik waarschijnlijk een sneller abo bij hen genomen :'( . Maja tis hun eigen schuld. :P KPN was hier eerder en nu zijn de mensen DIE adsl wilden al bij kpn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Die vlieger gaat hier ook op. Hier hebben we nooit breedband gehad tot ongeveer 3 weken geleden, en nu komt BBned ineens ook. Denk niet dat ze nu zoveel klanten zullen krijgen dan wanneer ze hier als eerste gekomen waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag een mailtje van ookadsl.nl en adslactie.nl dat de centrale gereed wordt gemaakt. KPN meldt dat we in juli adsl krijgen, betekendt dit mailtje dat ze zijn begonnen met ombouwen? had weekie of 5-6 terug al mailtje gehad dat het beschikbaar was.
Site van planet meldt nog steeds dat ik in de 2e fase zit. kan niet meer w88 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:40

Len

Leeg

Wat ik wel vaag vond:

Ik heb met echt bij bijna alle adsl aanbieders en adsl zoek pagina's aangemeld dat ze me een mail zouden sturen als er adsl zou komen.
Maar alleen van Xs4all heb ik een mailtje gehad. Ik had wel een berg "spam" verwacht ;)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Len schreef op 05 June 2003 @ 21:14:
Wat ik wel vaag vond:

Ik heb met echt bij bijna alle adsl aanbieders en adsl zoek pagina's aangemeld dat ze me een mail zouden sturen als er adsl zou komen.
Maar alleen van Xs4all heb ik een mailtje gehad. Ik had wel een berg "spam" verwacht ;)
verrek, nu je het zegt. Ik heb ook niks van bv wanadoo en planet gehoord, niet eens aan gedacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Wanadoo heb ik zelfs een brief (incl. CD) ontvangen, veel te laat natuurlijk want ik had me al aangemeld bij een ISP met fair use op het light abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
DrJamez schreef op 05 juni 2003 @ 17:36:
Die vlieger gaat hier ook op. Hier hebben we nooit breedband gehad tot ongeveer 3 weken geleden, en nu komt BBned ineens ook. Denk niet dat ze nu zoveel klanten zullen krijgen dan wanneer ze hier als eerste gekomen waren...
In ons dorp ook ineens binnenkort BBned!
Eerst helemaal niks en nu KPN en BBned!!
Toch maar ff nadenken als mijn jaarabbo van KPN afloopt hoor!!! >:)

Zit nu zelf bij XS4ALL en bevalt prima maar ik verneem dat Demon via BBned ook wel lekker is om te nemen..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021
pinolief schreef op 06 juni 2003 @ 02:00:
[...]

Zit nu zelf bij XS4ALL en bevalt prima maar ik vermoed dat Demon via BBned ook wel lekker is om te nemen..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 07:41

Local Host

Het forum is om te leren.

pinolief schreef op 06 June 2003 @ 02:00:
[...]

Zit nu zelf bij XS4ALL en bevalt prima maar ik verneem dat Demon via BBned ook wel lekker is om te nemen..... :P
Same here ( Maas en Waal )

ach we zien wel. Ben allang blij dat ik van die ellendige telefoontikken afben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, dus nu komt bbned overal? wat een sukkels, nu wel het geld erin steken en 3 maanden geleden niet, moet je zien hoeveel klanten ze dat gaat kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 07:04:
Nou als ze augustus zeggen dan zal dat de uiterste maand zijn dat je het krijgt. Bij meerdere mensen in dit topic (waaronder ik) hebben het in de maand ervoor gekregen dan werd aangegeven. Dus ik denk dat jij ook niet echt zo heel lang meer hoeft te wachten :)
Dat klinkt goed! Ik hoop dat het zo is, heb namelijk dan toch lekker vakantie! Er was zo'n stsuspagina, daar ga ik eens ff kijken denk ik. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Bij ons is de planning "iets" vervroegd:
- Derde kwartaal 2003
- Juni 2003
- 23 mei 2003
- 20 mei 2003
En de werkelijke oplevering van de centrale was op 13-05-2003. Op 21-05-2003 was mn aansluiting in orde en ik was binnen 2 dagen online met ADSL. Hoezo eerder? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrJamez schreef op 06 June 2003 @ 13:43:
Bij ons is de planning "iets" vervroegd:
- Derde kwartaal 2003
- Juni 2003
- 23 mei 2003
- 20 mei 2003
En de werkelijke oplevering van de centrale was op 13-05-2003. Op 21-05-2003 was mn aansluiting in orde en ik was binnen 2 dagen online met ADSL. Hoezo eerder? :D
Inderdaad, ze vervroegen enorm.. bij mij zou het Juli 2003 beschikbaar zijn maar vandaag staat dat het al beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KUtzooii.. heb pcies nog een weekie vrij en geen adsl. Ook bij mij stond er juli 2003, maar de site van planet meldt nog steeds dat ik in de 2e fase( aanvraag doorgestuurd naar KPN) zit.
I wish I had a time machine!!! :( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

haha wat is bbned dom...zelfs hier nu adsl...in een dorpje met @home, kpn en nu dus ook BBned... 1, @home is snel, 2 kpn heeft zowat alle mensen die geen kabel wilden, 3 blijft nix over voor bbned...

beetje laat jongens...misschien als ik nog eens ooit een goed salarisje verdien :P

hoe zit dat trouwens met overstappen van kpn naar bbned, zit vast weer 2 zonder internet maanden tussen?? :(

edit: dit is niet om andere mensen te pesten: ik ben natuurlijk allang blij dat ik adsl heb :)

[ Voor 12% gewijzigd door elvis84 op 06-06-2003 20:31 ]

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elvis84 schreef op 06 June 2003 @ 20:29:

hoe zit dat trouwens met overstappen van kpn naar bbned, zit vast weer 2 zonder internet maanden tussen?? :(

edit: dit is niet om andere mensen te pesten: ik ben natuurlijk allang blij dat ik adsl heb :)
yep, ben je maanden je adsl kwijt.

Dat is het volgende probleem van bbned. Ik heb nu adsl van kpn, eindelijk na jaren. Maar zou best over willen stappen. Maar NIET als me dit 2 maanden adsl kost.

Nu denk ik toch over verhuizen na, maar ja, als bbned daar bij iedereen op moet gaan wachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook kunt doen is een nieuwe lijn aanvragen, daar je adsl van bbned op aanvragen. En dan ondertussen je kpnadsl lijn laten cancellen enzo. Heb je wel een ander telefoon nummer én het kost je wel wat. Maar je hebt wel constant adsl dan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier komt nooit adsl ofzo, ligt wel kabel in het dorp maar erbuiten niet :(
dus altijd lekker kpn rijk maken met telefoontikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 21:47:
Wat je ook kunt doen is een nieuwe lijn aanvragen, daar je adsl van bbned op aanvragen. En dan ondertussen je kpnadsl lijn laten cancellen enzo. Heb je wel een ander telefoon nummer én het kost je wel wat. Maar je hebt wel constant adsl dan :P.
ok, maar hoeveel mensen zijn er nou zo gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
Ik kreeg dit mailtje.. ik geloof er alleen niks van.. iemand van jullie die dit gedaan heeft?

Geachte heer van Es,

Tot onze grote spijt, moeten wij u meedelen, dat ADSL voorlopig niet beschikbaar komt in uw gemeente.

Tot onze grote vreugde zagen wij na de bekendmaking van ADSL in uw gemeente, het aantal aanmelding uit uw regio fors stijgen.

Helaas zijn wij genoodzaakt, door verschillende tegenslagen. De planning voor uw gemeente te verschuiven tot eind 2003.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerdt.
Mocht u des ondanks toch nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan kunt u deze sturen naar info@kpn-adsl.nl.

Hoogachtend,
KPN ADSL

Fonds v. Spuiter
Hoofd ADSL management en planning

Dit stond bij details van de mail:

Return-Path: <webmaster@dutchheroes.com>
Delivered-To: frank***@onetelnet.nl
Received: (qmail-ldap/ctrl 23384 invoked from network); 5 Jun 2003 18:00:57 -0000
Received: from unknown (HELO pandora.tiscali.nl) ([195.241.76.179]) (envelope-sender <webmaster@dutchheroes.com>)
by cybercomm.vsp.scarlet-internet.nl (qmail-ldap-1.03) with SMTP
for <frank***@onetelnet.nl>; 5 Jun 2003 18:00:57 -0000
Received: from server (195-241-94-43-mx.xdsl.tiscali.nl [195.241.94.43])
by pandora.tiscali.nl (Postfix) with SMTP id 3ECD237FE8
for <frank***@onetelnet.nl>; Thu, 5 Jun 2003 20:00:55 +0200 (MET DST)
Date: Thu, 05 Jun 2003 20:00:55 +0100
Subject: ADSL in uw woonplaats
To: frank***@onetelnet.nl
From: Fonds [KPN - ADSL] <fonds@kpn-adsl.nl>
Message-Id: <20030605180055.3ECD237FE8@pandora.tiscali.nl>

Probeert iemand me gewoon voor de gek te houden?

[ Voor 3% gewijzigd door IzoOoo op 07-06-2003 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Iemand is toch nooit lid van het management EN de planning, dat zijn 2 totaal verschillende onderdelen? Trouwens.."hoofd management" ...grinnik..erg rare titel :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de taalfouten die er in staan, komt dit zeker niet van KPN.
Bovendien maakt KPN geen gebruik van een Tiscali-server.

Kijk gewoon op de postcodecheck - de meeste plaatsen die het derde kwartaal nog komen staan er volgens mij inmiddels op.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
Ik heb de kpn gebeld en zij wisten van niks.. het is dus een flauwe grap geweest van iemand die hoogstwaarschijnlijk hier rond loopt. Aangezien dit de enigste plek is waar ik mijn email adres openbaar heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 16:56

Pubbert

random gestoord

Goed nieuws voor de mensen op een ADSL centrale die er te ver vanaf wonen! :)

De dekking is vergroot, ik kon het eerst niet krijgen (centrale gereed in 7-7-03) en moest dus een wireless oplossin gaan zoeken , maar dat hoeft dus niet meer.

Adsl fast is hier niet leverbaar (1536/256) maar basic wel en dat heb ik ook beteld (Xs4all)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Dond3r schreef op 15 June 2003 @ 13:06:
Goed nieuws voor de mensen op een ADSL centrale die er te ver vanaf wonen! :)

De dekking is vergroot, ik kon het eerst niet krijgen (centrale gereed in 7-7-03) en moest dus een wireless oplossin gaan zoeken , maar dat hoeft dus niet meer.

Adsl fast is hier niet leverbaar (1536/256) maar basic wel en dat heb ik ook beteld (Xs4all)
Kijk! dat is nou nog eens goed nieuws!
Kan jij ook aangeven van welke afstand naar welke afstand dat is gegaan?

200 meter verderop hebben ze nl. wel ASDL, maar hier niet!
Centrale zou in July klaar zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Stinger_Ventura op 15-06-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 22:10
Dat is blijkbaar een plaatselijke verandering bij een nieuwe centrale, ik heb het ook even gecontroleerd, voor de rest van het land is er niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie zitten allemaal zeker op centrales van meer dan 700 aansluitingen?

Netzoals Future Trunks al zei... In het dorpje waar ik woon ligt wel @home maar geen adsl. Ik kan naar adsl wel fluiten en lekker kpn rijk maken :(

Ik woon er net buiten en het volgende dorpje 1 km verderop heeft ook geen tv kabel... blijkbaar was het geld op :/

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Wat zijn de voorwaarde dan dat de radius rond de centrale toeneemt?

Mijn centrale staat nl. gepland voor july 2003 maar ik zit nog niet binnen de dekking.
200 meter verderop kunnen ze het nog met een lengte test doen nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Een collega van mij die in Meterik woont (centrale horst) kon het eerst ook niet krijgen, en nu wel. En die centrae van horst is al ong. een half jaar geschikt voor ADSL.

Ik ben ook afhankelijk van een lengte test, hopen dat het goed gaat :)

Stinger_Ventura: Voor jouw is het of afwachten of een (draadloos) netwerk met een huis van 200m afstand te leggen. Zodat je toch ADSL kunt krijgen.

De radius is niet ver verbreid bij ons. 400meter ong. Ik ben het laatse huis in de cirkel die het kan krijgen. 80meter langs ons kunnen ze het niet krijgen. Pech voor hun. Maar ze internetten toch niet veel, Onetel abbo is meer al voldoende voor hun :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
ik wil helemaal geen draadloos internet, ik wil ASDL
Er is al een draadloos initatief, maar dat kost ook klauwen met geld, en nog meer geld als ik het wil omdat er een dikke rij bomen in de line of sigth van het acces point staat.
Moet ik het signaal omrouten via andere huisen ( en de vraag is of die daar wel zin in hebben ).
Verder kan ik dan geen Kazzaa oid aanzetten, want dat is niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Je begrijpt me niet :)

Waar ik op doel is dat je met 1 van die huizen op 200 meter afstand of iets meer een draadloos netwerk aanlegt. Je laat die bewoners een abbo voor ADSL bestellen met een router. Je besteld 2x bijv. een Linksys Wap11, en daarvan hang je er 1 in de router en stel je in als bridge. aan die linksys hang je een antenne, bijvoorbeeld de SD15/17/19. Aan jouw huis hang je ook een SD antenne die aangesloten zit op een Wap11 van linksys. Die stel je gewoon standaard in. En die Wap11 plug je in jouw netwerk. Even zorgen dat alles goed geconfigged is, en gaan met die banaan. Je hebt ADSL! :) en je mag dus servers etc. hosten.

nadeel is dat je maar 11mbit haalt, en dat ook nog maximaal. Ga uit van 5-6mbit (600kb per sec.) maar dat is snel genoeg voor de snelste ADSL variant. Pings tussen het wireless netwerk zullen zo'n 3 tot 10 ms bedragen.

Dit geheel zal je ong. (incl. router + adsl kosten) zo'n 750 euro gaan kosten.

Het kost wat, maar als je ADSL wilt dan moet je er imo wat voor over hebben :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:07

DDX

Dond3r schreef op 16 June 2003 @ 10:42:
nadeel is dat je maar 11mbit haalt, en dat ook nog maximaal. Ga uit van 5-6mbit (500kbits) maar dat is snel genoeg voor de snelste ADSL variant. Pings tussen het wireless netwerk zullen zo'n 3 tot 10 ms bedragen.
eh 5mbit = 5120kbit (snel genoeg voor adsl dus....)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

DDX schreef op 16 June 2003 @ 10:57:
[...]

eh 5mbit = 5120kbit (snel genoeg voor adsl dus....)
klopt ;)

Ik had er kbit neergezet, moest dus KB/s zijn. Al verbeterd ;)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Dond3r,

Je begrijpt me niet.
Ook al doe ik het op 200 meter, dan moet ik nog steeds via een andere woning het rerouten.
Dus 4 richtantenne's, 1 router, 2 x WAP11, de nodige bekabeling en vooral ontzettend veel moeite. Buiten de extreem hoge kosten ( ik denk dan aan 600 a 700 aansluitkosten).
Dat terwijl ik de afstand gewoon kan spugen, en het alleen een "technisch" gebeuren is omdat ze anders de kwaliteit niet kunnen garanderen (iets dat ik wle voor mijn rekening wil nemen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ownage !!! DEEST KRIJGT ADSL VAN BBNED !!!
wel beter...

Maaruh ik woon redelijk ver van de centrale... Zullen ze daarover gaan mekkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 07:41

Local Host

Het forum is om te leren.

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 12:04:
Ownage !!! DEEST KRIJGT ADSL VAN BBNED !!!
wel beter...

Maaruh ik woon redelijk ver van de centrale... Zullen ze daarover gaan mekkeren?
Nu al ;)

Heel maas en waal heeft in augustus BBNET. >:)

Groeten uit Beneden Leeuwen :)

ontopic wat is ver van de centrale ?

[ Voor 7% gewijzigd door Local Host op 16-06-2003 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Stinger_Ventura schreef op 16 June 2003 @ 11:34:
Dond3r,

Je begrijpt me niet.
Ook al doe ik het op 200 meter, dan moet ik nog steeds via een andere woning het rerouten.
Dus 4 richtantenne's, 1 router, 2 x WAP11, de nodige bekabeling en vooral ontzettend veel moeite. Buiten de extreem hoge kosten ( ik denk dan aan 600 a 700 aansluitkosten).
Dat terwijl ik de afstand gewoon kan spugen, en het alleen een "technisch" gebeuren is omdat ze anders de kwaliteit niet kunnen garanderen (iets dat ik wle voor mijn rekening wil nemen ).
En waarom zou je dan geen kazaa mogen gebruiken :?

En mijn ervaring leert dat je niet line of sight hoeft te hebben. Ik heb het zelf ook niet met een vriend van mij @ 700 meter met een compleet huizenblok en enkele hoge bomen ertussen.

Zorgen dat je genoeg Dbi hebt is belangrijk.

en 2x 100meter utp met een repeater er tussen?

[ Voor 4% gewijzigd door Pubbert op 16-06-2003 12:33 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n wireless netwerk in de buurt is voor mij geen optie, het is niet praktisch.

- Je moet een goed iemand vinden die 24 u/dag z'n pc dag en nacht aan moet laten staan om te internetten.
- Diegene moet ook nog een redelijke antenne (richter) aanschaffen en op z'n dak plaatsen
- En diegene krijgt extra apparatuur bij z'n computer als hij het goed vind (zoals een router)

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local Host schreef op 16 June 2003 @ 12:28:
[...]

Nu al ;)

Heel maas en waal heeft in augustus BBNET. >:)

Groeten uit Beneden Leeuwen :)

ontopic wat is ver van de centrale ?
Ook alle kleinere dorpen tussen de maas en de waal krijgen adsl? :? Heeft er een actie gelopen of heeft de gemeente meebetaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:10

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Centrale in doesburg heeft ook bbned (ikke nu dus ook :D)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 16:23:
[...]

Ook alle kleinere dorpen tussen de maas en de waal krijgen adsl? :? Heeft er een actie gelopen of heeft de gemeente meebetaald?
Erm volgens mij hebben alle kleinere dorpen in maas en waal, behalve wamel (dacht ik). Wel van KPN overigens, in augustus is er dus ook de mogelijkheid voor BBned. En er heeft een actie gelopen... Maar ik denk dat onze centrale sowieso wel omgebouwd zou worden... Aangezien er maar 60 :? mensen zich aan hadden gemeld ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Wij zouden eerst ook BBned krijgen, actie van FreeOnline als wij 150 man vonden + inbeltikken genereerden lieten zei BBned de centrale klaar maken. Maar toen kwam OokAdsl.nl met de actie (planet en hetnet) en toen hadden we in no-time genoeg man zodat KPN de centrale klaar ging maken :)

Planning 8 juli 2003 ;) _O_

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hebben jullie die actie gedaan?

Via de 'dorpskrant' of foldertjes verspreid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dorpskrant en foldertjes, en eerst gewoon begonnen met mailactie.
> Dond3r hoe kom jij aan die datum? ons dorp staat in juli gepland, maar ik zit nog steeds in de 2e fase bij Planet.
kan echt niet w88...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 19:32:
> Dond3r hoe kom jij aan die datum? ons dorp staat in juli gepland, maar ik zit nog steeds in de 2e fase bij Planet.
kan echt niet w88...
Bij xs4all zeggen ze dat gedetailleerder dan bij planet :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 13:04:
Hoe hebben jullie die actie gedaan?

Via de 'dorpskrant' of foldertjes verspreid?
Planet en Hetnet heeft elke gebruiker ge-emailed (en dat zijn er heel wat)

en toen hadden we in no-time genoeg man, en werd de centrale gereed gemaakt.
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 19:32:
kan echt niet w88...
Er staat via Xs4all Status dat XS4all wacht op de KPN om de centrale gereed te maken en dat dit waarschijnlijk 2003-7-8 gebeurd zou zijn. Dit beek dus 8 juli te zijn ipv. 7 augustus (na mailtje naar xs4all)

[ Voor 45% gewijzigd door Pubbert op 18-06-2003 09:53 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit inmiddels in de 3e fase bij planet, en krijg binnenkort een dhz-pakket opgestuurd staat er.
Ook de postcodecheck van xs4all zegt dat het beschikbaar is en ik krijg er geen melding meer dat het pas in juli komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

XS4ALL Status aanvraag.
17-06-2003 Wacht op Centrale - Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2003-07-08. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht
14-06-2003
Verzonden - XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
14-06-2003Ingediend - U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.

Jij hebt geluk dat de centrale al klaar is :) Ik moet nog even wachten.

[ Voor 53% gewijzigd door Pubbert op 18-06-2003 12:44 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 18 juni 2003 @ 09:50:

Er staat via Xs4all Status dat XS4all wacht op de KPN om de centrale gereed te maken en dat dit waarschijnlijk 2003-7-8 gebeurd zou zijn. Dit beek dus 8 juli te zijn ipv. 7 augustus (na mailtje naar xs4all)
LOL duh 2003-7-8 moet je lezen als 8-7-2003. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 23:47
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 12:16:
Zit inmiddels in de 3e fase bij planet, en krijg binnenkort een dhz-pakket opgestuurd staat er.
Ook de postcodecheck van xs4all zegt dat het beschikbaar is en ik krijg er geen melding meer dat het pas in juli komt.
Ook ik zit inmiddels in de derde fase. De centrale is inmiddels omgebouwd bij ons en het wachten is op het geschikt maken van de lijn, waarna ik het dhz-pakket toegestuurd krijg (Binnen 3 weken). Stond officieel gepland voor juli bij ons, maar het lijkt iets sneller te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 14:26:
[...]

LOL duh 2003-7-8 moet je lezen als 8-7-2003. :z
Na XS4ALL om info gevraagd te hebben werd me verteld dat dat het 8 Juli was. Dit staat ook in de brief die ik gisteren thuiskreeg :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn centrale blijkt gereed te zijn, heb gehoord dat ze al bezigwaren. Nu nog w88 op die brief denk en mn dhz pakket. 2 weken hoop ik.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer het in Harmelen wordt opgeleverd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Wat zegt de postcode check?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties: