in de buurt van 1 centrale liggen hier zon 6 dorpen binnen de range... het is niet zo dat elk dorp op 1 centrale zit.
Verwijderd
kabel 200 meter aanlaten leggen kost algauw 10.000 euro en dat alleen om breedband te internetten...DrJamez schreef op 06 mei 2003 @ 20:54:
Kun je dan geen kabel aan laten leggen? Kost meestal wel veel geld... of je moet iemand bereid zien te vinden om een draadloos netwerk aan te leggen
En ik weet m'n god niet wie met mij een wireless netwerkje wilt gaan opzetten... komen ook flinke kosten bij zoals routers en wifi apparatuur etc.
6 dorpen aan 1 centrale lijkt me van niet....
Ach onze groene vrienden hebben toch net die wireless toko "overgenomen"?
Misschien gaan ze wel in die dorpjes wireless erbij doen, maar ik denk het niet. Zal wel voor zakelijke toestanden zijn op belangrijke plaatsen.
Misschien gaan ze wel in die dorpjes wireless erbij doen, maar ik denk het niet. Zal wel voor zakelijke toestanden zijn op belangrijke plaatsen.
XS4ALL geeft nu aan voor Leeuwen dat KPN klaar is met de werkzaamheden en dat XS4ALL nu de gegevens gaat opsturen
Als ik voorgaande posts mag geloven dan heb ik morgen mijn pakket binnen.
offtopic : Eej Dennis, we hebben lang moeten wachten he? 
Stond zelf voor 8mei "gereed"en heb vorige week al een brief gehad dat ik dus idd binnen 4 weken DHZ pakket krijg en van XS4all de gegevens. Hopelijk ben ik dus uiterlijk volgende week eindelijk breedbandig
Stond zelf voor 8mei "gereed"en heb vorige week al een brief gehad dat ik dus idd binnen 4 weken DHZ pakket krijg en van XS4all de gegevens. Hopelijk ben ik dus uiterlijk volgende week eindelijk breedbandig
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
De Router geeft al aan dat het signaal actief is2Dutch schreef op 07 mei 2003 @ 12:12:
offtopic : Eej Dennis, we hebben lang moeten wachten he?
@ 2dutch Nu hoeven we niet meer te trainen @ onze Loods om tegen elkaar te gamen
Verwijderd
Blaat ik heb me spul nog niet binnen
,weer maar een dag wachten dan 
Edit:
Local host je hebt weer mail
Edit:
Local host je hebt weer mail
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 16:21 ]
Vandaag briefje van de PTT dat ik morgen spullen kan komen afhalen op het postkantoor 
Heb het net bij een kamaraad aangesloten , maar het werkte nog niet, omdat account nog niet actief is .......
Heb het net bij een kamaraad aangesloten , maar het werkte nog niet, omdat account nog niet actief is .......
Je bent erg ongeduldig MichaelVerwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 17:24:
Sigh de centrale is technisch gereed, maar wanneer kan ik me spul allemaal verwachten?
Maar goed, we wachten al 5 jaar op breedband hier in Leeuwen.
Meestal krijg je je pakket enkele dagen nadat het technisch gereed is verklaard.
Even volhouden nog hmmkay?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Bij ons in Oud Gastel ook
De plannig was 1 juli en ik kreeg vandaag een brief dat ik binnen 4 weken het dhz pakket binnen heb.
.. Hoelang duurt dit dan? Paar dagen of echt 4 weken
kan nu helemaal niet meer w88
Wel ik heb goed nieuws voor de inwoners van de gemeente Buren, ook deze gemeente krijgt ADSL. De centrales van Ommeren (3000 netlijnen), Kerk-Avezaath (1000 netlijnen), Buren (1000 netlijnen), Beusichem (2000 netlijnen) en Maurik (2000 netlijnen) zullen zo ie zo omgebouwt worden door KPN telecom. Ommeren staat geplant voor augustus en de overige 4 die ik noemde voor September. De engige centrale in de gemeente Buren waarvan nog niet zeker is of er ADSL komt is Rijswijk(700 netlijnen).
Dit alles is natuurlijk niet voor niets gegaan, we zijn maanden bezig geweest om KPN of BBned te overtuigen met de adsl actiegroep in Buren (Buren-digitaal), uiteinderlijk is dit dan met financieele garanties van de gemeente gelukt (op de zelfde manier zoals dit in woensdrecht is gebeurd).
Vanzelf sprekend ben ik ook erg blij, want nu kan ik in september dan eindelijk die gare ISDN verbinding de deur uit doe en tegen normaal tarief internetten
Dit alles is natuurlijk niet voor niets gegaan, we zijn maanden bezig geweest om KPN of BBned te overtuigen met de adsl actiegroep in Buren (Buren-digitaal), uiteinderlijk is dit dan met financieele garanties van de gemeente gelukt (op de zelfde manier zoals dit in woensdrecht is gebeurd).
Vanzelf sprekend ben ik ook erg blij, want nu kan ik in september dan eindelijk die gare ISDN verbinding de deur uit doe en tegen normaal tarief internetten
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Klasse man !IbBeLz schreef op 09 May 2003 @ 00:08:
Wel ik heb goed nieuws voor de inwoners van de gemeente Buren, ook deze gemeente krijgt ADSL. De centrales van Ommeren (3000 netlijnen), Kerk-Avezaath (1000 netlijnen), Buren (1000 netlijnen), Beusichem (2000 netlijnen) en Maurik (2000 netlijnen) zullen zo ie zo omgebouwt worden door KPN telecom. Ommeren staat geplant voor augustus en de overige 4 die ik noemde voor September. De engige centrale in de gemeente Buren waarvan nog niet zeker is of er ADSL komt is Rijswijk(700 netlijnen).
Vanzelf sprekend ben ik ook erg blij, want nu kan ik in september dan eindelijk die gare ISDN verbinding de deur uit doe en tegen normaal tarief internetten![]()
Ik had zelf ook zo'n actie opgezet voor ons dorp. We waren vorig jaar begonnen met als resultaat dat we nu ADSL hebben . ( Tenminste de DHZ pakketten stromen nu binnen bij de mensen
Als je gister de brief hebt ontvangen dan duurt het nog +/- 3 weken voor je het DHZ pakket thuis hebt ( in mijn geval dan ) Dan duurt het nog ong een week voor je account actief is. Dus 1 juni is denk ik een goede streefdatum voor je.Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 23:40:
Bij ons in Oud Gastel ookDe plannig was 1 juli en ik kreeg vandaag een brief dat ik binnen 4 weken het dhz pakket binnen heb.
.. Hoelang duurt dit dan? Paar dagen of echt 4 weken
kan nu helemaal niet meer w88
Verwijderd
Ik zit nog in de tweede fase, heb wel al een brief van KPN ontvangen dat de opdracht van aansuiting in Juni gepland staat.
Hopelijk gaat dat dan ook echt gebeuren..
Hopelijk gaat dat dan ook echt gebeuren..
Verwijderd
Humm als ik me adsl modem/router aansluit (zonder splitter, ik heb em bij routershop gehaald), dan blijft het lampje adsl wel branden ipv knipperen. Me DHZ-pakket is er binnen een aantal dagen, volgens de medewerkers van KPN. Wil dit niet zeggen dat ik eigenlijk al zou kunnen internetten op adsl? Het werkt in ieder geval nog niet.

Log gewoon in met de accountgegevens van je provider en je weet 'tVerwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 18:46:
Humm als ik me adsl modem/router aansluit (zonder splitter, ik heb em bij routershop gehaald), dan blijft het lampje adsl wel branden ipv knipperen. Me DHZ-pakket is er binnen een aantal dagen, volgens de medewerkers van KPN. Wil dit niet zeggen dat ik eigenlijk al zou kunnen internetten op adsl? Het werkt in ieder geval nog niet.
Zo net ADSL bij mezelf aangesloten. Lampje blijft knipperen. Wat inhoud dat me account nog niet actief is. Nog ff geduld duzzz
Wat zegt je ISP bij de status dan? Dat moet je kunnen aflezen toch?Local Host schreef op 09 May 2003 @ 18:56:
Zo net ADSL bij mezelf aangesloten. Lampje blijft knipperen. Wat inhoud dat me account nog niet actief is. Nog ff geduld duzzz
ff kwooten van XS4all site:
update:Opgeleverd
De dienst is door KPN Telecom en XS4ALL aan u opgeleverd. Veel plezier met ADSL.
Hmm, bekende van me zegt dat het bij jou al zou moeten werken..hmm. Check even alles voor de zekerheid dan Dennis?
[ Voor 34% gewijzigd door 2Dutch op 09-05-2003 19:23 ]
Verwijderd
Nou das dus het probleem... er staat wel adsl connected in status scherm ofzo, maar meer ook niet. Tvalt me trouwens wel op dat ik nog geen ip heb, kan het daaraan liggen?Diablo3 schreef op 09 May 2003 @ 18:55:
[...]
Log gewoon in met de accountgegevens van je provider en je weet 't
En 2Dutch kun jij al met ADSL het inet op?
nee, sta wel op technisch gereed sinds gister, maar verwacht mijn pakketje ergens volgende week met wat geluk.
Ach, heb al zo lang gewacht, kan er nog wel bij hoor
Wel alles goed nalezen, 1 kleine instelling verkeerd en je kan het internet niet op he?
Ach, heb al zo lang gewacht, kan er nog wel bij hoor
Wel alles goed nalezen, 1 kleine instelling verkeerd en je kan het internet niet op he?
Verwijderd
Mja tis ook nog zo dat ik me DHZ-pakket nog niet heb, maar een modem in een winkel heb gehaald. E-tech modem/router/switch geval. Maar daar blijft het lampje dus wel op branden
. Maar ik vind het nog niet zo gek dat het nog niet werkt. Het zou wel leuk geweest zijn als dat wel het geval was
Ja met een actiegroep en e.v.t. steun van de gemeente kan je toch nog heel veel bereiken bij de verschillende leveranciers van breedband infrastructuur.Local Host schreef op 09 May 2003 @ 08:42:
[...]
Klasse man !
Ik had zelf ook zo'n actie opgezet voor ons dorp. We waren vorig jaar begonnen met als resultaat dat we nu ADSL hebben . ( Tenminste de DHZ pakketten stromen nu binnen bij de mensen
Ik ben er zelf ook wel erg blij mee, goed om te zien dat het breedband nu ook een beetje naar het platteland komt
[ Voor 4% gewijzigd door Ibbelz op 09-05-2003 20:06 ]
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Hehehehe, bij ons in het dorp hebben we samen met een aantal andere dorpen uit de gemeente actie gevoerd. Noch KPN noch Essent wilde meewerken, maar uiteindelijk heeft KPN toch besloten om de centrales om te bouwen van 2 van de dorpen. En laat ik nou in 1 van die dorpen wonen 
Weet iemand trouwens of het inderdaad een Speedtouch 510 is die bij het ethernetpakket van XS4all geleverd wordt?
Weet iemand trouwens of het inderdaad een Speedtouch 510 is die bij het ethernetpakket van XS4all geleverd wordt?
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Lucky you, bij ons bouwen ze iig 5 van de 6 centrales om, laat ik nou aangesloten zitten op 1 van die centralesDrJamez schreef op 09 mei 2003 @ 21:47:
Hehehehe, bij ons in het dorp hebben we samen met een aantal andere dorpen uit de gemeente actie gevoerd. Noch KPN noch Essent wilde meewerken, maar uiteindelijk heeft KPN toch besloten om de centrales om te bouwen van 2 van de dorpen. En laat ik nou in 1 van die dorpen wonen
Verwijderd
ja is het 510 modemDrJamez schreef op 09 May 2003 @ 21:47:
@ 2DUTCH , kusjeee en iedereen die een DHZ pakket al heeft ontvangen. Ik had gisteravond gewoon opgebeld naar de helpdesk van XS4ALL met de vraag of ze mijn account niet vast konden activeren
Dit zou mogelijk geweest zijn als ik voor 6 uur belde , want tot dan is de afdeling aanwezig die dit kan. Verder vertelde die vriendelijke man van de helpdesk mij dat mijn account ( en regio Leeuwen ) zowiezo maandag actief worden gemaakt. ( als je als provider XS4ALL hebt ) . Misschien dat ik vandaag nog een keer probeer te bellen.
Ohh..komt het goed
Kreeg net DHZ pakket al, had ik helemaal niet verwacht!
Een vriend van me kwam ff helpen (weet wel hoe het moet, maar de bekabeling wordt even aangepast, en dr komt een switch tussen e.d.)
Dus als die morgen kan ga ik Xs4all bellen voor 18:00 , maandag is het vanzelf al actief.
Ben benieuwd
-editje-
moederdag, bijna vergeten..hehe, wordt dus maandag.
Ga alvast ervoor zorgen dat er geen ouders rondlopen die je op de vingers loeren
Een vriend van me kwam ff helpen (weet wel hoe het moet, maar de bekabeling wordt even aangepast, en dr komt een switch tussen e.d.)
Dus als die morgen kan ga ik Xs4all bellen voor 18:00 , maandag is het vanzelf al actief.
Ben benieuwd
-editje-
moederdag, bijna vergeten..hehe, wordt dus maandag.
Ga alvast ervoor zorgen dat er geen ouders rondlopen die je op de vingers loeren
[ Voor 20% gewijzigd door 2Dutch op 10-05-2003 12:43 ]
Verwijderd
Bah ik heb alles binnen, maar ik kan nog niet inloggen.... Krijg telkens fout 721. Bel ik naar de planet helpdesk zeggen ze: installeer windows maar opnieuw, dan doet ie het zeker. Ik gedaan, en nog steeds dezelfde fout
. Ligt het nou aan mijn computer? Bel ik nog een keer naar die helpdesk... Tja het kan zijn dat KPN nog iets niet heeft geactiveerd. Heb ip enzo allemaal al wel toegekend gekregen.
Heeft iemand een oplossing voor me probleem?

Verwijderd
bij 721 gaat er duidelijk iets mis met de verificatie van je accountVerwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 17:21:
Bah ik heb alles binnen, maar ik kan nog niet inloggen.... Krijg telkens fout 721. Bel ik naar de planet helpdesk zeggen ze: installeer windows maar opnieuw, dan doet ie het zeker. Ik gedaan, en nog steeds dezelfde fout. Ligt het nou aan mijn computer? Bel ik nog een keer naar die helpdesk... Tja het kan zijn dat KPN nog iets niet heeft geactiveerd. Heb ip enzo allemaal al wel toegekend gekregen.
Verwijderd
Mja de andere computer reageert niet... en volgens de helpdesk van planet lag het eraan dat er mijn tcp/ip ofzo beschadigd was. Dus windows opnieuw installen. Hielp overigens niet....
idd 721 is een verbindings-fout. Waarschijnlijk gaat er toch iets niet goed met het inloggen. Heb je je modem/router al een keer uit/aan gezet ? Probeer anders je router eens te resetten. Staan je inloggegevens ECHT GOED ingevuld ?
Edit -> Ik heb ff search gedaan , en wat bevindingen gelezen. Het lijkt erop alsof er bij foutcode 721 een fout in de centrale zou zitten. ff wachten op KPN dus
Edit -> Ik heb ff search gedaan , en wat bevindingen gelezen. Het lijkt erop alsof er bij foutcode 721 een fout in de centrale zou zitten. ff wachten op KPN dus
[ Voor 27% gewijzigd door Local Host op 10-05-2003 18:17 ]
De postcodecheck van 5975 geeft aan dat ADSL in augustus 2003 beschikbaar zal zijn.
Ik heb Xs4all aangevraagd en krijg als datum 8 juli 2003. De KPN schrijft zelf ook juli 2003.
Van welke datum moet ik nu uitgaan?
Ik heb Xs4all aangevraagd en krijg als datum 8 juli 2003. De KPN schrijft zelf ook juli 2003.
Dich bis echt unne foëzen haas
Verwijderd
ligt een beetje aan hoe druk de KPN het heeft volgens mij. Er zijn gevallen dat er ruim voor de aangegeven datum opgeleverd wordt, maar ook dat het er ruim na is.slaay schreef op 11 May 2003 @ 14:05:
De postcodecheck van 5975 geeft aan dat ADSL in augustus 2003 beschikbaar zal zijn.
Ikzelf sta volgens de postcode check voor juli 2003.
XS4All geeft aan dat 16 juni de centrale gereed wordt gemaakt.
KPN stuurde vervolgens een brief waar ook juni in stond maar verder staat dat als je voor 15 juli niets hebt gehoord even moet bellen. Dus ik reken gewoon dat ik dan voor 15 juli ADSL moet hebben. Achja dat is nog 2 maanden, maarja wat zijn 2 maanden op een wachttijd van al enkele jaren
Verwijderd
@ DonDJ. , in mijn brief van KPN staat ook 15 juli, en verteld werd dat het voor die datum geleverd wordt.
Zal bij jouw ook wel zo zijn.
Zal bij jouw ook wel zo zijn.
Verwijderd
Nou dat is lekker dan... Zoals ik al zei had ik dus die foutmelding 721.... Bel ik naar de KPN.
Hebben we een storing in de centrale
. Vraag ik wanneer hij verwacht dat het klaar is, zegt ie, daar kan ik helemaal nix over zeggen meneer
. Naja nu maar hopen dat het vandaag wordt opgelost.
Hebben we een storing in de centrale

Mijn account is nu actief bij XS4ALL ik zal vandaag mijn gegevens thuis krijgen.
Ik hoop vannavond eindelijk @ ADSL te kunnen internetten
Ik hoop vannavond eindelijk @ ADSL te kunnen internetten
Het zou gisteren al moeten werken, ware het niet dat KPN niet wilde toegeven dat er een storing in de centrale is/was. HCCnet heeft in ieder geval een storingsmelding op de site staan.
Het werkt nu, jeej
Heerlijk is dit..na al die jaren en jaren wachten 
Nou Dennis, nu nog een keertje een VPN opzetten en gamen maar
Hier even een overzicht van de hele procedure van mij ism Xs4all:
17-04-2003 Ingediend
17-04-2003 Verzonden
19-04-2003 Wacht op centrale
28-04-2003 Bevestigd
09-05-2003 KPN Telecom technisch gereed
12-05-2003 Technisch gereed
En vandaag dus (KPN storing verholpen) online
Nou Dennis, nu nog een keertje een VPN opzetten en gamen maar
Hier even een overzicht van de hele procedure van mij ism Xs4all:
17-04-2003 Ingediend
17-04-2003 Verzonden
28-04-2003 Bevestigd
09-05-2003 KPN Telecom technisch gereed
12-05-2003 Technisch gereed
En vandaag dus (KPN storing verholpen) online
@ 2dutch ik zit inmiddels ook op ADSL 
Mijn pa was zo aardig om te bellen en te zeggen dat het werkte .
Hij vond het traag
( 1,5 Mbit en op speedtest 170 Kb/sec download ) Maarja kleinigheidje houdt je altijd
Mijn pa was zo aardig om te bellen en te zeggen dat het werkte .
Hij vond het traag
Verwijderd
ik heb nu deze status op XS4All
Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2003-06-16. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
Hoe lang duurt het dan nog ongeveer voordat je het opgeleverd krijgt.. Kan het zijn dat de centrale al voor die datum klaar is?
Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2003-06-16. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
Hoe lang duurt het dan nog ongeveer voordat je het opgeleverd krijgt.. Kan het zijn dat de centrale al voor die datum klaar is?
De planning bij 2Dutch was 8 mei en het is uiteindelijk vandaag *werkend* opgeleverd
. Tel maar uit dus
ALLEMAAL over adsl maar wat van draadloos dan, dat springt nu ook overal als paddestoelen uit de grond.
b.v. : http:/wifi.itslogic.nl
b.v. : http:/wifi.itslogic.nl
Verwijderd
Diablo3 je moet wel weten dat er een storing in onze ( local host, 2dutch en de mijne, zelfde namelijk
) centrale was, ik had al vrijdag ofzo kunnen internetten, als die storing er dus niet was

Dat wist Diablo3 al, die was gister hier om mij te helpen MichaelDiablo3 schreef op 13 May 2003 @ 10:34:
Het zou gisteren al moeten werken, ware het niet dat KPN niet wilde toegeven dat er een storing in de centrale is/was. HCCnet heeft in ieder geval een storingsmelding op de site staan.
Ach, voor mij maakt het niet zoveel uit, had gister pas mijn switch e.d.
Die ene dag op 5 jaar..
Weet ik alles van, heb de boel namelijk bij 2Dutch aangesloten
. (KPN wilde gister trouwens nog iedereen laten geloven dat er geen storing was)
// 2Dutch was me voor zie ik
// 2Dutch was me voor zie ik
[ Voor 11% gewijzigd door Diablo op 13-05-2003 15:06 ]
Tja druk bevolkt gebied whaVerwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 15:10:
/offtopic
Veel mensen uit Leeuwen en omstreken hierzo dan
/offtopic
verder ontopic -> Heeft iedereen eigenlijk een beetje een stabiele verbinding ? dwz als je download is de download dan stabiel ( icm met goede server ) en de ping tijden vallen die tot nu toe mee ?
Heb geen klachten hoor, nette ping (19 naar tweakers.net) en dito download (rond de 80kb)
[ Voor 15% gewijzigd door 2Dutch op 13-05-2003 15:47 ]
Verwijderd
yep heb ook ping 19-20 naar tweakers.net , en download 83 kB. UT had ik een ping van 50 op UK server, dus dat is allemaal wel oke.
Vandaag krijg ik de melding:
KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
Klopt het dat dit inderdaad 3 weken gaat duren of mag ik het eerder verwachten? Ik hoop namelijk eerder
KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
Klopt het dat dit inderdaad 3 weken gaat duren of mag ik het eerder verwachten? Ik hoop namelijk eerder
hier ook sinds een dag of 5 adsl (en 3weken geleden aangevraagd bij euronet
) OMG jaren heb ik hier op gewacht
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Welke melding precies? Want ik heb toen ik me aan heb gemeld een brief gekregen van KPN en ik krijg nu pas de melding dat de centrale gereed is. Ik wil namelijk weten hoe lang het duurt tussen de status bevestigd en het opleveren van de lijn (de praktijk ervaring dan, niet de 3 weken van KPN)...Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 21:02:
Mja bij mij duurde het een week of 2 ongeveer nadat ik die brief/melding had gehad.
Verwijderd
Nou volgens mij kreeg ik het spul allemaal een paar dagen nadat mijn centrale gereed was, als je die melding bij xs4all krijgt.
Verwijderd
Ik heb alleen nog de brief dat mijn opdracht van Planet is binnengekomen bij KPN etc.. "Uw opdracht wordt in behandeling genomen zodra er voor u ADSL capacitiet beschikbaar is in de telefooncentrale van KPN. Uw opdracht staat gepland in de maand juni 2003."DrJamez schreef op 13 mei 2003 @ 20:55:
Vandaag krijg ik de melding:
Heb het bericht nog niet gehad dat het technisch mogelijk is...
Betekent dit dat ik in juni adsl heb? kan echt niet meer wachten

Verwijderd
Hmm toen ik die brief kreeg, toen stond erin dat het Mei beschikbaar werd (terwijl er in het begin op de postcodecheck juni stond). Uiteindelijk is het toch mei geworden, in het begin van mei zelfs
. Dus ik neem aan dat je juni adsl hebt.
Verwijderd
Hoelang duurt het nog als je dit alles ziet?
17-04-2003 Ingediend
17-04-2003 Verzonden
28-04-2003 Bevestigd
07-05-2003 KPN Telecom technisch gereed
14-05-2003 Technisch gereed
Kan ik er deze week nog op rekenen? Kan nu helemaal niet meer w88
17-04-2003 Ingediend
17-04-2003 Verzonden
28-04-2003 Bevestigd
07-05-2003 KPN Telecom technisch gereed
14-05-2003 Technisch gereed
Kan ik er deze week nog op rekenen? Kan nu helemaal niet meer w88
Verwijderd
*zucht* Als je nou gewoon de vorige posts van mij en van 007 enzo leest, dan kun je ongeveer wel uitrekenen wanneer het allemaal klaar voor jou is.

Verwijderd
Nog een keer uitleggen is wel heel moeilijk heVerwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 21:45:
*zucht* Als je nou gewoon de vorige posts van mij en van 007 enzo leest, dan kun je ongeveer wel uitrekenen wanneer het allemaal klaar voor jou is.
Verwijderd
nee ,maar als jij te lui bent om even een paar posts te lezen hoeven wij je niet te helpen
Verwijderd
Is het zo moeilijk om voor die laatste 13% ook adsl te regelen? Ik weet dat er ook technische redenen zijn waneer het niet mogelijk is bv. omdat je verder dan 5 a 6 km ervan af woont maar ik ken zoveel gevallen dat er mensen naast hun centrale wonen...de tussentijd blijft KPN bezig meer en meer centrales geschikt te maken voor ADSL. Medio dit jaar kan 87% van de Nederlandse huishoudens over ADSL beschikken, aldus DSLDesk.nl
Dus die overige 13% woont verder dan 5 km van hun centrale?
Een aanliggend groot dorp (22000 inwoners) heeft al asdl en in m'n dorpje (1100 inwoners) heeft geen adsl maar wel kabel internet) helaas woon ik buiten de bebouwde kom dus geen kabel tv... Hoe groot is de kans dat ik ooit adsl kan hebben?
zo'n actie is niet te doen aangezien de helft in m'n dorp al kabel internet heeft... Zo'n actie om 350 aansluitingen te halen is haast onmogelijk...
Verwijderd
dat is in zoverre moeilijk dat dit een groot aantal centrales verdeeld over het land zijn met 500 tot 1000 aansluitingen (schat zown 300/400 centrales). Deze zijn veelal niet rendabel te maken voor ADSL. (DSLAMS zijn prijzig). Bij sommige van deze centrales krijg je ook nog eens het probleem van capaciteit (niet in aantal aansluitingen maar ruimte in de centrale zelf om de ADSL apparatuur te plaatsen).Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 17:36:
[...]
Is het zo moeilijk om voor die laatste 13% ook adsl te regelen? Ik weet dat er ook technische redenen zijn waneer het niet mogelijk is bv. omdat je verder dan 5 a 6 km ervan af woont maar ik ken zoveel gevallen dat er mensen naast hun centrale wonen...
Dus die overige 13% woont verder dan 5 km van hun centrale?
Een aanliggend groot dorp (22000 inwoners) heeft al asdl en in m'n dorpje (1100 inwoners) heeft geen adsl maar wel kabel internet) helaas woon ik buiten de bebouwde kom dus geen kabel tv... Hoe groot is de kans dat ik ooit adsl kan hebben?
zo'n actie is niet te doen aangezien de helft in m'n dorp al kabel internet heeft... Zo'n actie om 350 aansluitingen te halen is haast onmogelijk...
Die 100% dekking is dus gewoon niet mogelijk. En er zijn dus veel gevallen van mensen die dus helemaal uit de boot vallen voor breedband internet. Misschien moet je eens gaan kijken naar een wireless oplossing (hoewel ik daar zelf nog niet zoveel heil inzie). Of kijk anders eens naar de mogelijkheid die Tiscali over enkele maanden gaat bieden (2 weg breedband via de sat). Hoewel aan deze laatste wel een behoorlijk prijskaartje gaat hangen ben ik bang.
[MEGA offtopic]
Comming = met 1 m --> coming
[/MEGA offtopic]
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Vraagje: Ik heb via een site opgezocht dat ik er maar 900 meter ervan af woon... maar zo'n telefoon centrale heeft antennes of gewoon kabels om naar andere (hoofdcentrales) te zenden?Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 17:44:
[...]
dat is in zoverre moeilijk dat dit een groot aantal centrales verdeeld over het land zijn met 500 tot 1000 aansluitingen (schat zown 300/400 centrales). Deze zijn veelal niet rendabel te maken voor ADSL. (DSLAMS zijn prijzig). Bij sommige van deze centrales krijg je ook nog eens het probleem van capaciteit (niet in aantal aansluitingen maar ruimte in de centrale zelf om de ADSL apparatuur te plaatsen).
Die 100% dekking is dus gewoon niet mogelijk. En er zijn dus veel gevallen van mensen die dus helemaal uit de boot vallen voor breedband internet. Misschien moet je eens gaan kijken naar een wireless oplossing (hoewel ik daar zelf nog niet zoveel heil inzie). Of kijk anders eens naar de mogelijkheid die Tiscali over enkele maanden gaat bieden (2 weg breedband via de sat). Hoewel aan deze laatste wel een behoorlijk prijskaartje gaat hangen ben ik bang.
ik ben bang dat deze centrale ook maar 500 tot 1000 aansluitingen(mischien bevat deze centrale 3 a 4 dorpen) kan hebben maar dat betekend dus dat al die 400/500 centrales te klein zijn om adsl compatible te zijn? Ik heb wel gehoord dat er ook centrales zijn die te klein zijn maar ze kunnen ook worden omgebouwd voor adsl...
Ik vind dat KPN voor de resterende gebieden waar geen breedband ligt om in de nabije toekomst flat free internet aan te bieden met een degelijk netwerk(dus niet van: 2 uur online en daarna disconnecten of een bedrijf dat 5 maanden later toch al failliet is) In Duitsland en Engeland hebben zoiets al..
Verwijderd
dat gaat allemaal via kabels volgens mij (en soms zelfs glasvezelkabels).Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 17:53:
[...]
Vraagje: Ik heb via een site opgezocht dat ik er maar 900 meter ervan af woon... maar zo'n telefoon centrale heeft antennes of gewoon kabels om naar andere (hoofdcentrales) te zenden?
ik ben bang dat deze centrale ook maar 500 tot 1000 aansluitingen(mischien bevat deze centrale 3 a 4 dorpen) kan hebben maar dat betekend dus dat al die 400/500 centrales te klein zijn om adsl compatible te zijn? Ik heb wel gehoord dat er ook centrales zijn die te klein zijn maar ze kunnen ook worden omgebouwd voor adsl...
Ik vind dat KPN voor de resterende gebieden waar geen breedband ligt om in de nabije toekomst flat free internet aan te bieden met een degelijk netwerk(dus niet van: 2 uur online en daarna disconnecten of een bedrijf dat 5 maanden later toch al failliet is) In Duitsland en Engeland hebben zoiets al..
Welke postcode heb je dan, kan je zo zien welke centrale en hoeveel aansluitingen.
Verwijderd
Heb je me 'notepad' private message ontvangen?Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 17:59:
[...]
dat gaat allemaal via kabels volgens mij (en soms zelfs glasvezelkabels).
Welke postcode heb je dan, kan je zo zien welke centrale en hoeveel aansluitingen.
Verwijderd
geen idee... als ik op jouw profile info klik dan zie ik een venster met : "notepad"Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 18:10:
[...]
wie,wat,waar? kan dat tegenwoordig ook? waar kan ik die dingen lezen dan?
laatst was er een medetweaker die ook een 'pm' naar me verstuurde... het kwam as een pop-up in beeld.
edit: zal wel te maken hebben met "pushmessages" ik heb geen rechten om dat de versturen... alleen moderators... maar kan jij zien wat voor een centrale ik ben aangesloten als je me postcode weet?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 18:14 ]
Verwijderd
ja er is zown site waar ik de url van kwijt ben.. maar ik heb nu een recentere excel sheet waar alle centrales op staan. Als je me je pstcode geeft check ik wel ff.Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 18:12:
[...]
geen idee... als ik op jouw profile info klik dan zie ik een venster met : "notepad"
laatst was er een medetweaker die ook een 'pm' naar me verstuurde... het kwam as een pop-up in beeld.
edit: zal wel te maken hebben met "pushmessages" ik heb geen rechten om dat de versturen... alleen moderators... maar kan jij zien wat voor een centrale ik ben aangesloten als je me postcode weet?
Verwijderd
check je email.Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 18:17:
[...]
ja er is zown site waar ik de url van kwijt ben.. maar ik heb nu een recentere excel sheet waar alle centrales op staan. Als je me je pstcode geeft check ik wel ff.
Is die excel sheet ergens te downloaden?Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 18:17:
[...]
ja er is zown site waar ik de url van kwijt ben.. maar ik heb nu een recentere excel sheet waar alle centrales op staan. Als je me je pstcode geeft check ik wel ff.
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl, maar is al vaker voorbijgekomen hoor 
Enne, voor de mensen die geen breedband kunnen krijgen via kabel/adsl, probeer een WiFi-oplossing. Als je nl. 25 mensen bereid kunt krijgen, dan is het voor een WiFi-boer al rendabel genoeg om een mast te plaatsen. En 25 mensen op 1000 moet te doen zijn lijkt me
Enne, voor de mensen die geen breedband kunnen krijgen via kabel/adsl, probeer een WiFi-oplossing. Als je nl. 25 mensen bereid kunt krijgen, dan is het voor een WiFi-boer al rendabel genoeg om een mast te plaatsen. En 25 mensen op 1000 moet te doen zijn lijkt me
Verwijderd
de gegevens van die site zijn verouderd. veel aantallen aansluitingen op de site kloppen niet.DrJamez schreef op 18 May 2003 @ 21:24:
Klopt. Maar had jij dan een andere site gezien? Zo ja, zoek dan ff plz, die wil ik ook wel weten namelijk
Ja, die weet ik, maar die is niet echt uptodate meer volgens mij..DrJamez schreef op 18 May 2003 @ 21:24:
Maar DonDJ had het over een anderde excel sheet
[ Voor 9% gewijzigd door Br@m op 18-05-2003 21:43 ]
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Hoe zit het met die lengt test?
Bij mijn postcode en adres zeggen ze dat het niet mogelijk is ( postcode check )
Maar 200 meter verderop is het waarschijnlijk mogelijk na een lengte test volgens de site.
Toen ik ISDN liet aansluiten was de KPN medewerkster zeer verbaast dat ik een aansluit factor van 6 had.
Ik woonde een end van de centrale en al mijn telefoons/fax/modem zou nooit over kunnen gaan met zo'n hoge aansluitfactor en afstand.
Toch werkte alles altijd perfect.
Nu vraag ik mij af of ik dus ook voor ASDL in aanmerking kan komen?
Bij mijn postcode en adres zeggen ze dat het niet mogelijk is ( postcode check )
Maar 200 meter verderop is het waarschijnlijk mogelijk na een lengte test volgens de site.
Toen ik ISDN liet aansluiten was de KPN medewerkster zeer verbaast dat ik een aansluit factor van 6 had.
Ik woonde een end van de centrale en al mijn telefoons/fax/modem zou nooit over kunnen gaan met zo'n hoge aansluitfactor en afstand.
Toch werkte alles altijd perfect.
Nu vraag ik mij af of ik dus ook voor ASDL in aanmerking kan komen?
American Express vraagbaak
Verwijderd
Nou als er staat dat het niet mogelijk is, dan is het ook niet mogelijk. Dat het 200 meter verderop volgens een lengtetest mogelijk is, verbaasd mij niet zo, aangezien ze ergens die grens moeten trekken waar ze adsl aan *kunnen* sluiten. En jij valt dus buiten de boot. Overigens, een vriend van me moest ook een lengtetest afleggen, en ik niet, terwijl we beide in een klein gat wonen. Hij is uiteindelijk wel door de test gekomen, en geniet nu van zijn adsl abo.
En ik dus ook
Nou, ik ga het wel proberen.
Lijkt mij niet zo zwart/wit als ergens de grens trekken.
Verwijderd
Nou dat is niet zo, want je hebt eerst een gebied waar het zeker kan, dan een gebied waar het onder voorbehoud kan, en dan natuurlijk een gebied waar het NIET kan. Technisch gezien, that is. En ja, ze moeten ERGENS een grens trekken, anders wil iedereen het nemen, die te ver weg zitten. Dus ze MOETEN ergens een grens trekken, en daar ben jij dus een van de vele de dupe van.
Ik denk dat als je een beetje onderhandeld dat je het misschien wel voor elkaar kan krijgen. Het is natuurlijk wel een inkomstenbron voor KPN
BBned hanteert andere normen; als het bij KPN net niet kan is het bij BBned vaak nog wel mogelijkStinger_Ventura schreef op 19 May 2003 @ 11:09:
Nou, ik ga het wel proberen.
De islam kan uw vrijheid schaden
Maar dan is het wel zo dat BBned lang niet zoveel centrales gereed heeft gemaakt als KPN. Grote kans dat BBned niet beschikbaar is, maar proberen kan altijd...Wokschotel schreef op 20 mei 2003 @ 09:25:
[...]
BBned hanteert andere normen; als het bij KPN net niet kan is het bij BBned vaak nog wel mogelijk
Mijn DHZ-pakket is vandaag binnengekomen 
Alleen ik kan nog niet online, omdat het @-ledje oranje blijft branden. Ik hoor van de een dat de centrale nog niet goed is, van de ander hoor ik dat mn account nog niet geactiveerd is. Wie kan hier uitsluitsel geven? Ik heb het met een test account geprobeerd en toen maakte ie wel verbinding.
Alleen ik kan nog niet online, omdat het @-ledje oranje blijft branden. Ik hoor van de een dat de centrale nog niet goed is, van de ander hoor ik dat mn account nog niet geactiveerd is. Wie kan hier uitsluitsel geven? Ik heb het met een test account geprobeerd en toen maakte ie wel verbinding.
Test account werkt, dus centrale is ok. Je moet even wachten totdat je ISP je account activeert. Bij XS4all kun je daar even voor bellen voor 18:00..anders moet je helaas geduld hebben 
-editje-
Kusjeee was me net voor
-editje-
Kusjeee was me net voor
[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 22-05-2003 22:40 ]
Ik heb dus XS4all gebeld en het bleek dat mn account niet automatisch was geactiveerd. Ze gaan het nu met de hand doen, alleen kan dit tot volgende week vrijdag duren 
Weet iemand hoe lang dit in de praktijk duurt? Ik hoop namelijk korter...
[update]
Het werkt intussen, en ik kan nu genieten van een snelle ADSL lijn
Weet iemand hoe lang dit in de praktijk duurt? Ik hoop namelijk korter...
[update]
Het werkt intussen, en ik kan nu genieten van een snelle ADSL lijn
[ Voor 16% gewijzigd door DrJamez op 24-05-2003 11:38 ]
wederom een succesvolle actie, dit maal in de gemeente woudrichemn, waar ik woon 
dit stond op de site van de gemeente:
De actie is succesvol (27 May 2003)
De actie is geëindigd en succesvol is gebleken! Er zijn 550 aanmeldingen gerealiseerd waardoor KPN heeft toegezegd de telefooncentrales in Andel en Almkerk in juni om te gaan bouwen. Voor de exacte opleverdatum van de bestelde (A)DSL aansluiting moet je contact opnemen met de gekozen provider, deze zal ergens in juli vallen. Veel plezier met het snelle internetten!
* IzoOoo is happy
dit stond op de site van de gemeente:
De actie is succesvol (27 May 2003)
De actie is geëindigd en succesvol is gebleken! Er zijn 550 aanmeldingen gerealiseerd waardoor KPN heeft toegezegd de telefooncentrales in Andel en Almkerk in juni om te gaan bouwen. Voor de exacte opleverdatum van de bestelde (A)DSL aansluiting moet je contact opnemen met de gekozen provider, deze zal ergens in juli vallen. Veel plezier met het snelle internetten!
* IzoOoo is happy
Wat hanteert BBned dan voor normen?Wokschotel schreef op 20 mei 2003 @ 09:25:
[...]
BBned hanteert andere normen; als het bij KPN net niet kan is het bij BBned vaak nog wel mogelijk
Ik zit 5.2km van de centrale af volgens de routeplanner!?
http://www.bbned.nl/actueel/anderen/anderen024.shtmlStinger_Ventura schreef op 28 mei 2003 @ 10:32:
[...]
Wat hanteert BBned dan voor normen?
Ik zit 5.2km van de centrale af volgens de routeplanner!?
Sommige mensen krijgen bij het invullen van de postcodecheck een melding dat hun huis 'te ver van de centrale is'. "Als de kabellengte van de centrale naar het huis meer dan 4,5 kilometer is, dan kunnen we ADSL niet aanbieden op dat adres. Helaas maar waar, dan kan er kwaliteitsverlies ontstaan en dat willen we niet," zo weet KPN'er Oudshoorn te vertellen. Ook Bbned hanteert dezelfde afstand.
DDX,
dat klopt wel, 200 meter verderop doet de postcode check het wel als ik die huisnummers invul.
dat klopt wel, 200 meter verderop doet de postcode check het wel als ik die huisnummers invul.
Verwijderd
Zitten die wel op dezelfde centrale als jij? Of zitten zij dichter bij de centrale,waar jij ook op zit, dan jij?
XXX-je,
Ze zitten op dezelfde centrale maar dichterbij.
Het verschil is dus 200 meter met mijn woning vanaf het punt waar ASDL ophoud volgens de PC-check.
Ze zitten op dezelfde centrale maar dichterbij.
Het verschil is dus 200 meter met mijn woning vanaf het punt waar ASDL ophoud volgens de PC-check.
Verwijderd
Mja dan heb je dus gewoon net pech. Het kan zijn dat hun kabels ook rechter naar de centrale liggen (want het gaat om de kabels) dan die van jou. Ik denk dus dat jij net pech hebt