Uitrol ADSL in kleinere plaatsen nog in 2003. Deel 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01-2024

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 18:13:
[...]
Mmm is er nu al ergens waar ik in kan loggen? Om te kijken of ik me de goeie herinner...
webmail van xs4all ??

The only thing to fear is fear itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt dat al dan als je ADSL nog niet geleverd is?

Volgens mij niet namenlijk :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 18:19:
Werkt dat al dan als je ADSL nog niet geleverd is?

Volgens mij niet namenlijk :)
Humm... dat zou goed kunnen, dat dat bij oplevering pas werkt.
http://service.xs4all.nl misschien wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

Speedfight schreef op 27 January 2003 @ 14:07:
Ik woon in Wehl en er is helaas nog geen adsl beschikbaar. Nu had ik een beetje onderzocht en het blijkt dat in Gelderland zo ongeveer alle plaatsen met 4000 of meer aansluitingen ADSL hebben, Wehl heeft 3000 aansluitingen samen met nog onveer 18 andere plaatsen in Gelderland. Ik denk/hoop dat deze plaatsen in de loop van dit jaar ADSL krijgen.
In Didam al wel ADSL, Doetinchem ook, kan dus inderdaad niet lang meer duren.

De groet'n vanaf mijn razendsnelle didamse XS4ALL pijp, die 9 dagen na aanvraag up 'n running was _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door jep op 11-03-2003 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus een ADSL abo besteld bij planet, maar nu was mijn vraag of je pas abonnementsgeld moet betalen wanneer je lijn opgeleverd wordt, of meteen al? Aangezien ik nu dus die bevestigingsbrief binnen heb gehad dat het besteld is enzo, en daar staat in: voor uw ADSL-abonnement hebben wij de volgende gegevens voor u vastgelegd: bla bla bla en dan ingangsdatum: 18/03/2003. Maar adsl is pas vanaf juni leverbaar hierzo. Ik hoop dus niet dat ik 3 maanden een adsl abonnement moet betalen, terwijl het nog niet geleverd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 13:14:
Ik heb nu dus een ADSL abo besteld bij planet, maar nu was mijn vraag of je pas abonnementsgeld moet betalen wanneer je lijn opgeleverd wordt, of meteen al? Aangezien ik nu dus die bevestigingsbrief binnen heb gehad dat het besteld is enzo, en daar staat in: voor uw ADSL-abonnement hebben wij de volgende gegevens voor u vastgelegd: bla bla bla en dan ingangsdatum: 18/03/2003. Maar adsl is pas vanaf juni leverbaar hierzo. Ik hoop dus niet dat ik 3 maanden een adsl abonnement moet betalen, terwijl het nog niet geleverd is :P
Nee, je abbo gaat pas in als het daadwerkelijk werkt in zijn geheel en niet eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12
Hoe lang van te voren wordt er een maand/datum aangegeven? Het komt namelijk hier in het derde kwartaal beschikbaar en ik ben erg benieuwd wanneer dat dat is...

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons was het eerste tweede kwartaal 2003 en toen begin maart stond er Mei 2003. Verschilt denk ik. Ik krijg het in april dus het slaat allemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 11:25
Voor kleine gemeenten zonder ADSL is er hoop, lees dit artikel maar op Planet Mulitmedia over de website ookadsl.nl.
Lees ook wel het bericht eronder over hoe het allemaal echt in zijn werk gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:01

DDX

wow ik zit net op http://www.adslmetacrawler.com/ te kijken, blijkt dat er opeens adsl mogelijk is bij mij !!!
toch vreemd, paar maanden geleden was er nog totaal niets bekend (niet leverbaar. PUNT)
helaas alleen KPN netwerk volgens mij, geen cistron oid..

nu moet ik natuurlijk ook weer telefonie aanvragen bij kpn, voordat ik adsl mag aanvragen
of kan ik dat tegelijk aanvragen ?
linesharing hoef ik niet (hoef niet te bellen via vaste telefoon)

kpn is allemaal max 256kbit up ? (zou graag 512 willen nml)
postcode: 1566XK

edit :

volgens http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ is er nog helemaal niets mogelijk hier
weird....

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 21-03-2003 18:05 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op 21 maart 2003 @ 17:58:
wow ik zit net op http://www.adslmetacrawler.com/ te kijken, blijkt dat er opeens adsl mogelijk is bij mij !!!
toch vreemd, paar maanden geleden was er nog totaal niets bekend (niet leverbaar. PUNT)
helaas alleen KPN netwerk volgens mij, geen cistron oid..

nu moet ik natuurlijk ook weer telefonie aanvragen bij kpn, voordat ik adsl mag aanvragen
of kan ik dat tegelijk aanvragen ?
linesharing hoef ik niet (hoef niet te bellen via vaste telefoon)

kpn is allemaal max 256kbit up ? (zou graag 512 willen nml)
postcode: 1566XK

edit :

volgens http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ is er nog helemaal niets mogelijk hier
weird....
Die site van die spike die is al een tijdje niet geupdate, dat kun je ook zien op die site, omdat er staat wanneer er voor het laatst gechekct is. En KPN is inderdaad max 256kbit up voor bijna €90, wat dus eigenlijk wel duur is in vergelijking met BBNeD. Maar ja altijd nog beter dan 56k isdn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 23:47
55 lokaties in Noord- Nederland krijgen versneld ADSL is door KPN besloten. Deze plaatsen stonden voor heel 2003 op de planning, maar zullen nu al het tweede kwartaal gereed worden gemaakt. Schijnt iets te maken hebben met subsidies.
Goed nieuws dus voor wie in Noord-Nederland woont en zit te wachten op ADSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
Waarom zit nu die actie van Planet/HetNet iedereen te klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
Waarom zit nu deze actie begonnen is van Planet/HetNet iedereen te klagen?
Eindelijk een kansje dat er nog meer centrales worden ontsloten en je dus EINDELIJK van die dure tikken afbent en nog is het niet goed!
Oka, liever had ik ook gezien dat alle ADSL ISP's die kpnadsl aanbieden erbij stonden maar dit is beter dan niets.
Ikzlef heb ook jaren en jaren geduld moeten hebben voordat breedband mogelijk was en eindelijk op 6 januari van dit jaar is het er dan ook daadwerkelijk.
En ja, nu is zelfs XS4all aan het prijsstunten en had ik daar wel gebruik van willen maken natuurlijk maar...jammer dan!
Nee, voor iedereen die nog zonder moet zitten klinkt dit positief en het is te hopen dat het zijn vruchten afwerpt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 23:07

Len

Leeg

Whoei!

Moerkapelle staat ook op de lijst!

Uit betrouwbare bron vernomen dat de adsl kast in week 22 wordt getest :D

Op de xs4all site staat er dat er vanaf augustus adsl wordt geleverd 8)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke lijst? Op bedoel je gewoon de postcodecheck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of DE lijst van de plaatsen in Noord holland waar sniper20 here over had? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Postcodecheck.

En als Moerkapelle op de lijst van Noord-Holland zou staan... dan hebben ze wel een HEEL groot deel van Zuid-Holland ingepikt :)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er moeten 25 aanmeldingen gedaan worden om wifi te kunnen krijgen...

Dit dorp met kabel heeft al @home en sommige delen hebben adsl tot beschikking,,

Ik van geen beide :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik trouwens ook vaag vind is dat er nu gedaan wordt als of heel Nederland nu ADSL kan krijgen met die www.ookadsl.nl actie, maar 325 aanmeldingen (dat zijn dus 325 huizen/gezinnen) lijkt me toch voor veel (kleinere) dorpjes onhaalbaar, of dat kan iig heeel lang duren voor je dat bereikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja maar je hebt tenminste nog een KANS op ADSL. Als die actie er niet geweest zou zijn, had je er misschien nooit kans op... Ook al is die kans heel klein :+

/me krijgt zijn adsl in mei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

ons dorp heeft maximaal 4000 inwoners, dus 1000 aansluitingen? En bij ons is het wel gelukt, maar op de volgende manier:

We zitten bij een veel groter dorp (1 gemeente). Volgens mij is er nu afgesproken dat gemiddeld over de 2 dorpskernen 325 aansluitingen moeten komen. Bij het kleine dorp waren in iedergeval 251 aanmeldingen, in het grote dorp meer dan 300. De gemeente staat garant dat er dus in totaal over de 2 dorpkernen 650 aDSL gebruikers komen.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorig jaar ik geloof Oktober hebben ze hier een ADSL Actie groep gestart en nu heb ik over 2-3 weken mijn adsl lijntje :)) Lijn is vandaag goed getest dus..wachten op het dhz! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds niks, en is nog niks bekend over breedband.
Dorp met 6000 inwoners.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaak kunnen die kleine dorpen toch nog adsl krijgen via centrale van een dorp/stad wat dichtbij is en wel adsl heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Wasa het dorp hier niet ver vandaan, ik schat dat ze zo'n 3 km verderop, al 1.5 jaar adsl hebben.
Raar toch dat ik het dan niet kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinolief schreef op 21 maart 2003 @ 22:08:
Waarom zit nu die actie van Planet/HetNet iedereen te klagen?
Mjah das echt ziek gewoon. :) Maar het is nou eenmaal zo dat als een bedrijf of een paar bedrijven met de meest goede bedoelingen een actie starten er altijd mensen zijn die nog lopen te zeiken. Ik weet niet wat dat is, soort gedrag ala
code:
1
2
3
if (!$probleem) { 
    CreateProbleem(); 
}

Ik heb zelf eens meegemaakt met een absoluut gratis actie zonder verplichtingen, er nog mensen waren die vonden dat ze te weinig kregen... 8)7 lol.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

04-04-2003 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.

04-03-2003 Wacht op centrale Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2003-04-18. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.

01-03-2003 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.

01-03-2003 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een FAST ADSL-abonnement ingediend.

ADSL komt eraan :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja bij mij issie nog in de 2e fase.... centrale wordt pas in Mei omgebouwd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GUBO, die van mij ziet er exact hetzelfde uit! Geestig, ik heb het ook 1 maart aangevraagd. Oh nee, bij mij is aansluiting gereed op 22 april. Die 3e fase is dus nu veranderd, er stond eerst wachten op gereed maken van centrale.

Ben benieuwd hoelang het nu nog duurt na dat bevestigen van technisch mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu via adslactie.nl een actie gestart, moeten toch wel 325 mensen zijn in een dorp van ik schat 6000 mensen? Zijn er zeker 2500 met internetaansluiting analoog.
Ik denk dat het voor de zomer gaat lukken :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Hmmm, als ik de postcode check doe op mijn adres dan staat er "Beschikbaar in 3e kwartaal." Als ik de postcode check doe met een adres uit een dorp in de buurt staat er "Beschikbaar in augustus 2003". Waarom is van dat dorp al een maand bekend en hier nog niet ??? Betekent dit dat we nog later ADSL krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wat ik me eigenlijk afvraag :

Wanneer gaat KPN over die 3KM grens?
De centrale hier is al klaar voor ADSL maar ik woon een kilometertje te ver weg :(
Helemaal frusterend als je op klaarlichte dag de centrale praktisch kan zien , maar de kabel loopt zo krom om dat ik dus te ver weg woon.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

BBned gaat wel over de 3km grens heen. Ik zit meer dan 5km van de centrale, maar ik heb een 512kbit abbo bij concepts.nl en het werkt helemaal te gek.

Ik ben reuzeblij met m'n ADSL, na jaren wachten en isdn'en.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BBNed is hier dus ook niet en zal hier ook voorlopig zeker nog wel niet komen. KPN moet gewoon ook eens over die 3km grens gaat als BBNEd dat ook kan...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah vandaag mijn modem enzo binnen gekregen...MAAR

10-04-2003 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.

En verder ben ik nog niet..dus mijn xs4all abonnement is nog niet klaar..kan dus ook nog lekker niet inloggen..zit je dan met je modem :(

Iemand enig id hoelang het duurt voordat xs4all klaar is..kan ik ze misschien bellen ofzo om het te laten activeren?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat activeren van XS4ALL kan geloof ik zelfs nog op dezelfde dag gebeuren, of een dag erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Bij mij werkte het met die status al wel, zeker dat je het goed hebt aangesloten?

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja want ik krijg alles, gewoon modem connect met dsl netwerk en alles..

Alleen als ik naar de isp connect krijg ik te zien dat die wel connected is maar Down is.

Ik krijg mezelf dus niet ingelogd @ xs4all..

Zodra ik ga inloggen gaat het lampje met @ van steady oranje branden naar knipperen en disconnect ik weer gaat het lampje weer steady branden..

dit betekent dus gwoon dat mijn abo nog niet geactiveerd is neemt ik aan? Want pass moet goed zijn..

Ik wil gwoon wel is weten hoelang dat nou gaat duren voordat xs4all mun abo ook activeert dit is vrij bah namenlijk :( gistermiddag blij met mun DHZ kijk je op het I-net staat de status KPN telecom is technisch gereed er alleen nog maar niet allebei :(

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 10:35:
Wat ik trouwens ook vaag vind is dat er nu gedaan wordt als of heel Nederland nu ADSL kan krijgen met die www.ookadsl.nl actie, maar 325 aanmeldingen (dat zijn dus 325 huizen/gezinnen) lijkt me toch voor veel (kleinere) dorpjes onhaalbaar, of dat kan iig heeel lang duren voor je dat bereikt hebt.
Voor de wat grotere dorpen (meer dan 2000 aansluitingen) zal het wel meevallen, zeker omdat ik gister een mailing van ookadsl.nl in de bus kreeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:38

Wokschotel

Op 6 wielen

[reactie op oud bericht door :r -proxy]

[ Voor 91% gewijzigd door Wokschotel op 17-04-2003 17:00 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Heb je wel de goede inlognaam?

Als het goed is heb je een bevestigingsbrief van Xs4all gekregen, even na het aanvragen.
Daar staat je inlognaam ook op. Password moet je zelf goed onthouden.

EN.. zitten de kabeltjes wel goed:
line -> binnenkomende lijn
modem -> modem
POTS -> normale telefoon

[ Voor 16% gewijzigd door thegeronimo op 17-04-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een klein weekje wachten voor mij. Dinsdag worden we aangesloten en hopelijk krijgen we dat DHZ-pakket ook zsm. Modem is er gelukkig al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wanneer zou je centrale omgebouwd worden? Ik snap wel dat dat inmiddels al wel is gebeurd... maar wanneer zou ie omgebouwd worden? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik? Dat zou 11 april gebeuren, maar KPN deed het 5 april al. Dinsdag wordt 'ie volgens de planning technisch gereed gemaakt, daar lopen ze zo te zien helaas niet op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg vandaag een mailtje, vanaf juli adsl beschikbaar.
Eindelijk!!! zit nu alleen nog te twijfelen welk abbo ik moet nemen, Planet Comfort of Xs4all comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:51

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ok, vanavond deed ik voor de lol de 100000'ste ADSL-check en waarempel er is ADSL beschikbaar vanaf juli 2003 in ons dorpje.

Alleen puur KPN, dus maximum 1.5 mbit voor een hoge prijs. Voorlopig dus nog geen reden tot overstappen van Chello, maar mochten er nog snellere abo's en/of meer ISP's toegang tot de centrale krijgen dan is het altijd het overwegen waard in de toekomst :).

[ Voor 3% gewijzigd door Tjeerd op 29-05-2023 21:44 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kee dan, ik heb nu (volgens mij :P) ADSL. Het gaat allemaal wel heel hard, maar ik ga nu ff downloaden. Ben er nog niet helemaal zeker van of ik de ISDN-stekkers er wel heb uitgehaald.

Relaxte poep dus... Zo'n 85kB/s. Nu nog ff die splitter binnenkrijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:56

Pubbert

random gestoord

tweakduke schreef op 07 April 2003 @ 17:20:
Wat ik me eigenlijk afvraag :

Wanneer gaat KPN over die 3KM grens?
De centrale hier is al klaar voor ADSL maar ik woon een kilometertje te ver weg :(
Helemaal frusterend als je op klaarlichte dag de centrale praktisch kan zien , maar de kabel loopt zo krom om dat ik dus te ver weg woon.
dit wil ik eigenlijk ook weten

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Ik ben ook een van de gelukkigen :)
Sinds gisteren staat er dat er ADSL beschikbaar komt in mijn dorp vanaf juni :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb me eergisteren aangemeld voor ADSL, via de statuscheck van XS4ALL krijg ik nu dit.

Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2003-06-16. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.

is het dan zo dat de centrale vanaf die datum om wordt gezet of dat ik kan worden aangesloten.

Dit ivm vakantie, en als ik er nie ben is het lastig aansluite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-09 06:14
23-04-2003
Technisch gereed
Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.

23-04-2003
KPN Telecom technisch gereed
KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.
Hoe lang duurt het voordat dat pakket met de post wordt gestuurd? Gisteren is dus de boel technisch gereed gemaakt, kan ik vandaag het pakket verwachten?

Oh ja, voor het geval hier nog mensen uit Uithuizen en Zanderweer komen, jullie hebben vanaf augustus ADSL :)

[ Voor 9% gewijzigd door Badeend op 24-04-2003 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badeend, waar woon jij dan? Winsum of zo zeker? Die van mij was ook de 23ste gereed, maar nog steeds geen DHZ, gelukkig had ik al een modem dus kan nu lekker internetten. Zonder telefoon dan wel, maar ja...

Edit: Koerier kwam net de splitter afleveren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37
Hier is idd ook het pakket afgeleverd, dus vanavond zitten we op adsl :)
En Badeend dus ook :P

De bezorger was niet zo blij dat hij vandaag in Winsum pakketjes moet leveren, want hij had tientallen pakketten van KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 09:51:is het dan zo dat de centrale vanaf die datum om wordt gezet of dat ik kan worden aangesloten.
Vanaf dan kan je worden aangesloten, en daarvoor hoef je niet thuis te zijn. De postbode zal alleen het dhz-pakket niet bij je kwijt kunnen, maar dat ligt dan gewoon op het postkantoor op je te wachten tot je weer terugbent....

Een centrale wordt niet echt "omgezet" - er moet gewoon speciale apparatuur worden geplaatst (een dslam), kabels worden getrokken, etc etc en alles bij elkaar duurt dat een paar maanden. Als het klaar is kan je worden aangesloten. En als KPN weet wanneer het klaar zal zijn, komt de centrale in de postcodecheck en kan je bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei ik zit nu in de 3e fase. Kan iemand mij vertellen hoe lang het nog ongeveer duurt voordat ik kan internetten met ADSL? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 07:41

Local Host

Het forum is om te leren.

Micheal klopt ik woon zelf in Beneden Leeuwen :) centrale staat geplant om volgende week dinsdag de 6e in orde gemaakt te worden. Dus het zal nog ong 3 weken duren voor we in Lauwe op ADSL zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 19:38:
[...]
Vanaf dan kan je worden aangesloten, en daarvoor hoef je niet thuis te zijn. De postbode zal alleen het dhz-pakket niet bij je kwijt kunnen, maar dat ligt dan gewoon op het postkantoor op je te wachten tot je weer terugbent....

Een centrale wordt niet echt "omgezet" - er moet gewoon speciale apparatuur worden geplaatst (een dslam), kabels worden getrokken, etc etc en alles bij elkaar duurt dat een paar maanden. Als het klaar is kan je worden aangesloten. En als KPN weet wanneer het klaar zal zijn, komt de centrale in de postcodecheck en kan je bestellen.
Sinds vorige week is adsl ook voor mij beschikbaar, heb al een dhz en abbo besteld. De verschillende postcodechecks geven aan dat adsl eind juni/begin juli mogelijk is. Nou heb ik me door wat mensen laten vertellen dat het helemaal nog niet zeker is dat ik het ook daadwerkelijk krijg, omdat ze eerst afwachten hoeveel mensen een abbo gaan bestellen etc..
Dit klopt toch niet? anders zou ik toch niet bij de postcodecheck "beschikbaar" krijgen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 16:50:
[...]

Sinds vorige week is adsl ook voor mij beschikbaar, heb al een dhz en abbo besteld. De verschillende postcodechecks geven aan dat adsl eind juni/begin juli mogelijk is. Nou heb ik me door wat mensen laten vertellen dat het helemaal nog niet zeker is dat ik het ook daadwerkelijk krijg, omdat ze eerst afwachten hoeveel mensen een abbo gaan bestellen etc..
Dit klopt toch niet? anders zou ik toch niet bij de postcodecheck "beschikbaar" krijgen? :?
Nee, als er beschikbaar staat dan kun je er aardig van uit gaan dat het wel komt. Als dit niet zo zou zijn dan heb ik net mn kabel voor niks opgezegd en dan ga ik eens even flink zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Sow morgen zal voor Leeuwen bevrijdingsdag zijn :) Centrale schijnt al een paar weken gereed te zijn . Heb ik horen zeggen ( tja je woont in een dorp of niet :P ) Router heb ik al klaar staan. ff wachten op splitter nog.

Kusjeee ik las een aantal reply's terug dat je erg blij was met de lokale actie in Leeuwen ....
geen dank hoor ;) Ik , Marijn en Ferry denken zelf ook dat de KPN onze site heeft gezien , we hebben ze nl een aantal mailtjes gestuurd om onze site in de gaten te houden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier wordt de centrale 16 juni gereed gemaakt.. hoelang zit er meestal tussen gereed maken centrale en oplevering aan huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer een dag volgens mij, zo te zien aan de posts van de anderen die adsl al opgeleverd hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local Host schreef op 05 May 2003 @ 18:27:
Sow morgen zal voor Leeuwen bevrijdingsdag zijn :) Centrale schijnt al een paar weken gereed te zijn . Heb ik horen zeggen ( tja je woont in een dorp of niet :P ) Router heb ik al klaar staan. ff wachten op splitter nog.

Kusjeee ik las een aantal reply's terug dat je erg blij was met de lokale actie in Leeuwen ....
geen dank hoor ;) Ik , Marijn en Ferry denken zelf ook dat de KPN onze site heeft gezien , we hebben ze nl een aantal mailtjes gestuurd om onze site in de gaten te houden .
Ja idd ik was erg blij met die actie. Ik wist alleen niet dat jij een van die "activisten"was ;). Mja hier ook inderdaad nog wachten op splitter, maar ook nog op modem :P. Ik hoop eigenlijk wel dat het morgen allemaal komt :) en niet overmorgen... want dan heb ik geen vakantie meer... Dus moet ik WEER een dagje wachten :'(. Naja wat is nou een dagje op 3 jaar :*) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Ben gister ook bij mensen geweest die hadden de hele boel al aangesloten ( hadden zelf splitter en router geregeld ) Link Lampje knipperde dus zodra knop word omgezet is ie meteen online.

Grappig Detail : Hij Kazaa al vol staan met links . Startpositie dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local Host schreef op 05 May 2003 @ 20:29:
Ben gister ook bij mensen geweest die hadden de hele boel al aangesloten ( hadden zelf splitter en router geregeld ) Link Lampje knipperde dus zodra knop word omgezet is ie meteen online.

Grappig Detail : Hij Kazaa al vol staan met links . Startpositie dus :)
hoezo dedicated :)

ik moet nog een dikke maand wachten op ADSL :/ maarja idd zoals al gezegt, wat is dat ene maandje op al die jaren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Als het nou maar echt komt deze week. 24-5 loopt mijn onetel 24/7 af :( Maar in dat maandje heb je dus wel mooi de tijd abo's af te zeggen, je pc / server nog eens van een clean install te voorzien en de rest van de voorbereidingen te treffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe heb jij onetel opgezegt? schriftelijk met aangeven van een datum ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunn0r
  • Laatst online: 03-09 09:06
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 16:58:
[...]

studentje? gast heeft anders knap werk verricht
nou knap hoor.. die site geeft aan dat alleen bbned hier beschikbaar is.. was dat maar zo! dan zat ik nu met een 8mbit lijntje ipv met een "fast" mxstream lijntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

je hebt bij onetel een maand opzeg termijn . Ik heb gewoon een brief gestuurd met daarin de mededeling dat ik per direct het abo wil opzeggen ( 21 april ) afgelopen zaterdag had ik een bevestigingsbrief van OneTel dat mijn abo per 24-5 word stopgezet. Netjes geregeld dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunn0r
  • Laatst online: 03-09 09:06
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 18:32:
hier wordt de centrale 16 juni gereed gemaakt.. hoelang zit er meestal tussen gereed maken centrale en oplevering aan huis?
bij mij werd de centrale in de zomer van 2000 gereed gemaakt.. err de winter.. err ergens in 2001.. nee in de zomer van 2002!
laatste kwartaal van 2002 dan!

in februari was het dan eindelijk zo ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ik heb me onetelnet dus al voor vorige maand afgezegd, kost deze maand dan maar een paar pleuro's voor telefoontikken (ouders betalen die toch). Mja er is alleen een probleem... Me ouders zijn dus niet thuis en ik heb bijna geen id wat ik nou met die kabels moet, maar ja het aansluiten zelf zal wel lukken denk ik. En zoniet... dan zal ik toch echt tot ZONDAG :'( moeten wachten, aangezien me ouders dan pas thuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

offtopic : Als je hulp nodig hebt met aansluiten mail dan ff

ontopic : tja ik heb hier thuis massainternetters + bedrijf dus we hebben het nodig helaas ook die laatste halve maand :(
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 20:47:
Mja ik heb me onetelnet dus al voor vorige maand afgezegd, kost deze maand dan maar een paar pleuro's voor telefoontikken (ouders betalen die toch). Mja er is alleen een probleem... Me ouders zijn dus niet thuis en ik heb bijna geen id wat ik nou met die kabels moet, maar ja het aansluiten zelf zal wel lukken denk ik. En zoniet... dan zal ik toch echt tot ZONDAG :'( moeten wachten, aangezien me ouders dan pas thuis zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Local Host op 05-05-2003 21:04 . Reden: onetel van kus was natuurlijk al opgezegt dus kan ie daar geen mail meer op ontvangen :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local Host je hebt mail :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
XS4all geeft aan dat de centrale op 23 mei technisch gereed zal zijn. Weet iemand of die data van XS4all ook redelijk kloppen ?

[ Voor 1% gewijzigd door DrJamez op 06-05-2003 07:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Zoals ik kan lezen een aantal reply's terug zal de status die dag worden aangepast en zul je een dag later je gegevens / dhz pakket ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een tip voor iedereen die nu nog Onetel heeft en adsl krijgt!

Ik had onetel opgezegd schriftelijk en een bevestiging van ze gekregen, maar ze blijven geld afschrijven van je rekening dus stuur een intrekking machtiging want ik moest 3X GELD laten storneren!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

@ X-Boxer tnx voor de tip. Het bedrag word nu idd ook automatisch afgeschreven. Ik zal het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 10:48:
Nog een tip voor iedereen die nu nog Onetel heeft en adsl krijgt!

Ik had onetel opgezegd schriftelijk en een bevestiging van ze gekregen, maar ze blijven geld afschrijven van je rekening dus stuur een intrekking machtiging want ik moest 3X GELD laten storneren!!!!!!
Vaag, al een paar maanden geleden opgezegd en sindsdien wordt er geen geld vanafgehaald maar ik hou hun in de gaten, tnx voor de tip... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
jbcyber schreef op 25 January 2003 @ 01:48:
Ik heb een probleempje.
[...]
Dus volgens de instalatie folder kon ik de splitter aansluiten tussen de telefoon. Dus ik doe dit netjes waar eerst het analoge 56 k modem was aangesloten.

Alles leek het netjes te doen tot de telefoon ging.

Toen knalde hij de verbinding eruit en bleek dat er een enorme ruis op de lijk was. Als ik de splitter uittrok was alles weer goed.

Dus ik op onderzoek uit verder. De kelder in en wat ziet mijn oog. Een mooie lasdop. Maar ipv. 1 draad komen er 3 draden uit. Iedere draad loopt naar een apart aansluitpunt voor de telefoon. Kan het hieraan liggen dat er ruis op de lijn is en dat hij de verbinding eruit knalt.
De splitter moet ook zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting (kelder), anders krijg je inderdaad heel veel last van ruis, liefst daarnaast het modem en dan UTP naar boven (als je n ethernet modem hebt, bij USB gaat dit minder makkelijk helaas, ethernet is ook gewoon flexibeler).
Het is minder praktisch, maar als de splitter niet vòòr alle niet-ADSL-apparaten zit, krijgt hij dus alle ruis van die apparaten mee, en dan ben je het signaal kwijt...anders zou de splitter toch geen nut hebben?

offtopic:
De melding van dit probleem hoort niet echt thuis in dit topic, maarja hoop geholpen te kunnen hebben

[ Voor 6% gewijzigd door BèR op 06-05-2003 11:01 . Reden: offtopic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah ik dacht dat ik me DHZ-pakket vandaag zou krijgen... niets bleek minder waar :( . Dan nog maar een dag wachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Damn, iedereen heeft zowat ADSL en hier in Wehl (gelderland) nog niemand we hebben hier 3000 aansluitingen, maar er ligt al wel kabel in het dorp, maar ik woon buitenaf.

Nu loop ik stage bij www.linksys.nl en die waren van plan wireless internet aan te leggen en dan in mijn omgeving het testgebied te maken. Nu mag ik voor stage alles gaan opzetten, website maken enz..... dus hopelijk krijg ik dan toch nog breedband hier.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 11:59:
Bah ik dacht dat ik me DHZ-pakket vandaag zou krijgen... niets bleek minder waar :( . Dan nog maar een dag wachten :/
Ik zie op xs4all ook nog geen status wijziging staan dus dat word iig niet meer vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 16:56

Pubbert

random gestoord

@ speedfight

Ik ga ook (dmw linksys apparatuur) een wireless netwerkje aanleggen met een vriend van mij (omdat ik er ook te ver vanaf woon) voor 500 euro ben ik ong. klaar, maar jij zeker nog goedkoper?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local Host schreef op 06 May 2003 @ 12:30:
[...]

Ik zie op xs4all ook nog geen status wijziging staan dus dat word iig niet meer vandaag.
Mja ik denk dat het toch morgen wordt, tenminste als bij ons hetzelfde gebeurt als wat er met 007 gebeurd is... Centrale wordt gereed gemaakt op 6-5-2003 (bij ons dus) en de dag erna zou je dus technisch gereed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Dus eind van de week online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
wil je kopen ga naar www.linksys.nl en bestel.....
wil je korting .???????
koop dan gewoon met je hele buurt meer dan 50 producten :)

en misschien kun je dan korting krijgen ????

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
Eindelijk gaan ze bij ons ( gemeente woudrichem in brabant ) ook ADSL aansluiten. Ik ben echt zooo opgelucht, jaren lang die telefoon rekeingen en boze ouders. Sinds onetel viel dit gelukkig weer mee maar nu kan het feest echt beginnen :)

owja: als ik de postcode check doe staat er: in juli beschikbaar
nu kreeg ik een brief van kpn waarin staat JUNI, waar moet ik nu van uit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN heeft het over een dekkingsgebied van 85% naar 87%, bedoelen ze daarmee dan 87% van het land/bevolking adsl kan krijgen? volgens mij is dat dus niet het geval...

Ik mag blij zijn als ik adsl of enige vorm van breedband binnen 3 jaar kan krijgen, een dorp verderop met 22.000 inwoners heeft al 1 jaar adsl en 2 jaar @home. dit dorp heeft wel kabelinternet van @home maar ik woon weer buitenaf dus geen kabelaansluiting :( en de zuidkant van m'n dorp heeft ook geen kabel maar wel adsl omdat ze op een andere centrale zijn aangesloten. Damn, hier baal ik zo van. Torenhoge telefoon rekeningen en een flut bandbreedte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juli, in juni bouwen ze die centrale om.. in juli slutien ze mensen aan denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IzoOoo schreef op 06 mei 2003 @ 16:31:
Eindelijk gaan ze bij ons ( gemeente woudrichem in brabant ) ook ADSL aansluiten. Ik ben echt zooo opgelucht, jaren lang die telefoon rekeingen en boze ouders. Sinds onetel viel dit gelukkig weer mee maar nu kan het feest echt beginnen :)

owja: als ik de postcode check doe staat er: in juli beschikbaar
nu kreeg ik een brief van kpn waarin staat JUNI, waar moet ik nu van uit gaan?
Bij mij stond er in de postcode check Juni, maar in die brief stond Mei, en het schijnt zo te zijn dat de centrale vandaag gereed zou worden gemaakt. Dus ik denk dat je van Juni uit moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 16:44:
[...]

Bij mij stond er in de postcode check Juni, maar in die brief stond Mei, en het schijnt zo te zijn dat de centrale vandaag gereed zou worden gemaakt. Dus ik denk dat je van Juni uit moet gaan.
na het gereed maken van de centrale worden er nog allerlei tests uitgevoerd waardoor je er nog 3 weken ongeveer bij op moet tellen zodat je dus in juni daadwerkelijk ADSL opgeleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erm ik heb die dhz-desk gebeld en ze zeiden dat ongeveer aankomende zaterdag me dhz-pakket aan zou komen, en bij xs4all (heb ik niet genomen, maar local host wel, zelfde centrale) gaf aan dat de centrale technisch gereed zou zijn op 6 mei. En als ik zo bij bijv 007 ofzo kijk dan zie ik dat ze zeggen dat xs4all zegt dat ie 22 april ofzo klaar was en dat hun abo enzo gereed waren op 23 april. Dat zou dus zeggen dat bij mij op 7 mei alles al klaar zou zijn... Wat dus volgens mij echt mei is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Meestal worden pakjes niet bezorgd op zaterdag....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik woon in een dorp van +/- 1100 inwoners, nu staat er altijd bij KPN, ADSL nog niet beschikbaar. Maar als ze toch niet van plan zijn om die kleine dorpen aan te sluiten, kunnen ze toch beter neerzetten. Helaas, ADSL wordt niet beschikbaar.?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
machielk schreef op 06 mei 2003 @ 17:44:
Meestal worden pakjes niet bezorgd op zaterdag....:(
Pakjes worden wel bezorgd op zaterdag, aleen geen rembourszendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
Bram.. wij wonen ook in een klein dorp en t komt hier ook.. je moet er alleen wel wat voor doen.. wachten zonder actie te voeren enzo helpt je niet aan adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat ie adsl nodig heeft als ie al chello heeft, die goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 18:14:
Ik denk niet dat ie adsl nodig heeft als ie al chello heeft, die goed werkt?
Nou opzich werkt Chello op dit moment weer goed, maar het heeft wel ruim een half jaar klote gewerkt. Dus dan zou het mooi zijn als je een keus had om over te stappen. Maar ik zit ook niet echt te wachten op ADSL op dit moment.
Mijn punt was alleen maar waarom ze die regel van nog niet beschikbaar, houden staan, als ze toch niet van plan zijn om de kleine dorpen aan te sluiten.
En dat was mijn punt/vraag eigenlijk.. ;)

En dan kan je wel zeggen "je moet aktie voeren", maar ik zie het hier bij ons echt nog gebeuren om 325 mensen zo ver te krijgen dat ze ADSL aan gaan vragen op www.ookadsl.nl..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IzoOoo schreef op 06 May 2003 @ 18:05:
Bram.. wij wonen ook in een klein dorp en t komt hier ook.. je moet er alleen wel wat voor doen.. wachten zonder actie te voeren enzo helpt je niet aan adsl.
Hoe klein? Je moet bij KPN minstends 350 aansluitingen vinden in die buurt bij de centrale, wilt kpn de centrale adsl klaar maken. Je bent dan ook verplicht om een adsl internet abbonement te nemen waneer adsl beschikbaar is. Een dorp van 1500 inwoners heeft al gauw 400 woningen (aansluitingen) en in de praktijk is 350 onhaalbaar...

In m'n dorp bv hebben ze al @home maar ik woon buitenaf dus geen kabelinternet en ik kan fluiten naar die adsl centrale :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Kun je dan geen kabel aan laten leggen? Kost meestal wel veel geld... of je moet iemand bereid zien te vinden om een draadloos netwerk aan te leggen

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste