De Xtreme Baybus! *updated: assemblage*

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.572 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd66
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:26
--EasY--, ik heb hier iemand die de Xtreme Baybus als eindwerk wil hebben en namens hem vraag ik je het printontwerp even hier te zetten of aan me door te sturen. Ook heeft hij een AVR nodig. Kan je er een flitsen voor hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
nerd66 schreef op 12 October 2003 @ 21:56:
--EasY--, ik heb hier iemand die de Xtreme Baybus als eindwerk wil hebben en namens hem vraag ik je het printontwerp even hier te zetten of aan me door te sturen. Ook heeft hij een AVR nodig. Kan je er een flitsen voor hem?
En plaats hem dan gelijk hier zodat wij hem ook hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 16:46
Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 23:05:
[...]
De X-bus gaat zeker komen! Zit nog dik in de ellende, maar nog niet zo dik dat ik werk uit handen wil geven. Het regelwerk daaraan is eigenlijk even veel werk als het werk zelf... Mocht het echt niet meer gaan lukken dan probeer ik ALLES over te dragen aan het tweakvolk, dus ook sources etc. Zover is het echter nog niet. [...]
Ik kan me voorstellen dat EASY de sources niet zomaar wil vrijgeven, daar heeft hij hard genoeg aan gewerkt. Maar nu ligt alles stil, en verliezen mensen het vertrouwen in de ontwikkeling van de Xtreme Baybus.

Waarom zou het niet lukken om de sources aan één persoon te geven, die wél de tijd kan vinden om bijvoorbeeld de AVR's te flashen, en dan een bepaald bedrag aan EASY geeft ter compensatie. Zo worden de sources niet geheel vrijgegeven, en ontvangt EASY er nog iets voor terug.

Bovendien krijgt EASY zodoende een berg gebruikers-feedback, dat hij kan gebruiken om zijn Xtreme Baybus verder te ontwikkelen. Als hij het een beetje handig aanpakt kan daar best een leuke verdienste uit komen rollen, als hij de Xtreme Baybus als compleet en doorontwikkeld product aanbiedt.

Ik zou er sowieso eentje kopen, want het lijkt mij een prachtproduct.

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het programmeren van de AVR is misschien wel lastig, maar om de basisfunctie's erin te leggen moet wel te doen zijn. Denk hierbij aan fan met pwm & LCD + knoppen. Ikzelf ben samen met 2 a 3 klasgenoten bezig om een soortgelijk iets te ontwikkelen, ook op basis van fanaansturing met pwm. Hierzo komen andere functies op die de Xtreme baybus niet heeft, maar ook andersom. Ondertussen blijf ik dit draadje gespannen volgen!

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 12:56

Sharad R

lurking is an art

Easy...ik heb je een tijdje terug een mailtje gestuurd...op je hotmail account...
ik weet niet of je die ondertussen al gechecked hebt....

The more I learn, the less I know, I just realised

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32

WouterG

Dit is geen ondertitel

Easy, ik heb je al 2 keer gemailed maar vraag het nu maar hier:
Ik heb alleen een Atmel via jou besteld. Die kun je toch wel leveren binnenkort? Anders kun je misschien beter het geld terugstorten dan haal ik hem zelf wel, scheelt jou ook weer werk.

• HolyCorn
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Easy, ik zag dat je gisteravond nog op GoT was, zou je alsjeblieft een update kunnen geven? Zijn de pcb's bijv. nu al gemaakt?
Ik denk dat je iedereen een groot plezier doet door te melden wat de stand van zaken nu is. Ook als er niet zoveel te vertellen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 20:38

BigBart

Memento Mori

Ben ik het helemaal mee eens, want ik wil nu onderhand ook wel eens weten hoe het nu concreet zit met de ontwikkeling van de Xtreme Baybus. Ik heb alle begrip voor de situatie van EasY en deze is opzich al erg genoeg, maar als hij wel op GoT komt en dan niet eens ff de moeite neemt om te posten in dit topic, dat kan ik dan weer helemaal niet begrijpen.

EasY als je dit leest post dan ff wat, want dit is echt erg fustrerend voor iedereen!

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vriendelijk PM'ed :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Ik ook, al meerdere malen in de afgelopen maand, echter zonder resultaat. :/

[ Voor 6% gewijzigd door Underground75 op 19-11-2003 06:59 ]

• Bazer
  • Niet online

Bazer

En nou?

Misschien is het een idee om iedereen zijn geld terug te geven.
Tegen de tijd dat --EasY-- zijn leven weer op de rit heeft en er verder ontwikkeld wordt, kan er wel weer een nieuwe IA gestart worden.

Nu zit iedereen te wachten wat er nog gaat gebeuren, velen hebben al andere plannen maar beginnen daar niet mee omdat deze actie nog "loopt" en zo is niemand blij.

Dit schiet niet op zo.

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Verwijderd

Ik vind het ook best als ik mijn geld terug krijg, heb wel een lcd een wat temp sensoren liggen waar ik dan weining mee kan, maar ik heb er een zwaar hoofd in dat ik voor eind dit jaar een baybus heb. Misschien is het het best als deze actie wordt gestopt en iedereen zijn geld terug krijgt en dat easy als hij weer tijd heeft de boel opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoker
  • Laatst online: 01-09 07:36
het lijkt mij ook het beste om het op dit moment maar helemaal te stoppen en iedereen zijn geld terug te geven. deze actie loopt ook al bijna een jaar.

ik had veel wilde plannen met de Xbus, maar helaas...

Tweakers.net profiel | Computer specs | BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik zou ook gaan voor de optie geld retour. Het is natuurlijk wel de vraag wat Easy heeft aanbesteed, en al uitgegeven. Bovendiien zitten er natuurlijk ontwikkelkosten in.

De actie afbreken kan dus ook wel eens zonde van de investerinkjes zijn, want ik kan me niet voorstellen dat Easy zo iedereen het hele bedrag terug kan storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
The.Joker schreef op 21 november 2003 @ 12:43:
het lijkt mij ook het beste om het op dit moment maar helemaal te stoppen en iedereen zijn geld terug te geven. deze actie loopt ook al bijna een jaar.

ik had veel wilde plannen met de Xbus, maar helaas...
Ik heb er nog steeds wilde plannen mee, en vertrouwen in deze IA. Ik wil de Xtreme Baybus en niet mijn geld, maar goed dat is per persoon verschillend, met alle respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er weer vertrouwen in, maar het is nu alweer meer dan een maand stil. Ik weet niet wat easy al geinvesteerd heeft, hij had het erover dat de pcb's gemaakt zouden worden etc, als hij nou eens een overzicht gaf van wat er gedaan was en wat nog moet, zodat ik weer kan vertrouwen op een goede afloop. Het liefst heb ik natuurlijk ook gewoon de baybus, maar als het moeilijk is dit te realiseren voor 2011 dan heb ik liever mijn geld terug en koop ik een standard baybusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoker
The Undertaker schreef op 21 november 2003 @ 16:50:
[...]

Ik heb er nog steeds wilde plannen mee, en vertrouwen in deze IA. Ik wil de Xtreme Baybus en niet mijn geld, maar goed dat is per persoon verschillend, met alle respect.
tja, tis ook niet dat ik de XBus niet zie zitten, integendeel, het lijkt ook mij nog steeds een gaaf apparaat. maar het duurt nu al behoorlijk lang en de laatste tijd is het weer verschrikkelijk stil, vandaar dat geld terug mij een beter optie lijkt.

edit: grrr @ typo's

[ Voor 4% gewijzigd door TheJoker op 25-11-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit echt totaal geen schot meer in, heb geprobeerd easy te bereiken via mail, maar dat zullen wel meer geprobeerd hebben, geen succes. Ik ben nog maar een paar maanden in NL, daarna ga ik naar buitenland voor een paar jaartjes, ben bang dat ik naar mijn centjes en baybus kan fluiten.
Easy als je dit lees, laten we de knoop doorhakken als het allemaal niet lukt jammer, het was een mooi project maar gezien je persoonlijke situatie valt je nix te verwijten, geef ons ons geld maar terug, of kom met het verlossende nieuws dat alles besteld is en wij binnen kort onze onderdeeltjes op de deurmat kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 17:07:
Zit echt totaal geen schot meer in, heb geprobeerd easy te bereiken via mail, maar dat zullen wel meer geprobeerd hebben, geen succes. Ik ben nog maar een paar maanden in NL, daarna ga ik naar buitenland voor een paar jaartjes, ben bang dat ik naar mijn centjes en baybus kan fluiten.
Easy als je dit lees, laten we de knoop doorhakken als het allemaal niet lukt jammer, het was een mooi project maar gezien je persoonlijke situatie valt je nix te verwijten, geef ons ons geld maar terug, of kom met het verlossende nieuws dat alles besteld is en wij binnen kort onze onderdeeltjes op de deurmat kunnen vinden.
Hier sluit ik mij bij aan, helaas. Momenteel ben ik bezig een andere oplossing te zoeken voor een digitale baybus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ben ik het ook mee eens. Laten we even januari afwachten (de verjaardag van de I.A. valt op 23-01-2004), want december is meestal geen topmaand voor mensen die niet lekker in hun vel zitten of hun naasten.

Ik heb zelfs alleen een case waar geen baybus meer inpast, dusss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik sluit me hierbij aan.
khoop dat et ook allemaal zo makkelijk zal gaan (het geld trug sturen etc.) ivm voor de helft al bestelde producten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe wil ik alleen maar de print en de geprogrameerde AVR, de rest van de spullen heb ik liggen / haal ik bij de lokale elektroboer.

• R_6
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01-2005

R_6

Ik heb een mail gestuurd naar Phreak van GoT, of hij een mail kan sturen naar Easy, omdat wij geen antwoord krijgen, deze heeft hij gestuurd dus laten we hopen dat Easy iets post.
In de mail vroeg ik ook of Phreak zou kunnen vragen of Easy een regelmatige update zou kunnen geven, ook al gebeurt er niks, dan weten we tenminste waar we aan toe zijn en krijgt Easy zelf niet zo veel mails.

The emperor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 21:02
Tja, ik begin nu toch ook stilletjes aan de hoop op te geven :'( om ooit nog de baybus in mijn systeempje te zien draaien. Jammer want het was best wel een fantastisch product dat zelfs nu (1 jaar later) zijn gelijke niet kent.
Ik vind het jammer dat de IA op deze manier moet eindigen, maar bij gebrek aan respons van Easy :( - reeds meer dan 2,5 maand geen spoor van leven meer - vrees ik dat ik me bij de rest aansluit en mijn geld terugvraag indien dit product niet voor eind Januari kan worden geleverd. Dan kan ik mijn zuurverdiende centjes tenminste aan een gelijkaardig (maar minderwaardig) product besteden :

http://www.innovatek.de/c....de/index.php?StoryID=107

Jammer van de Eurotjes die ik heb geinvesteerd in andere IA's (LCD schermpjes en temp. sensors) om deze baybus te vervolledigen ...

PS. Bericht aan de modjes : Ik vind het ongepast dat een blijk van ongenoegen gewoon wordt weggemod door jullie. We zijn allen tweakertjes maar zijn daarom niet steeds one happy family.

mod-remark: Het betreffende bericht was door mij verwijderd omdat het puur een rant was en totaal niets toevoegd, oplost en alleen maar negatief kon worden uitgelegd of meer blokkades tot de oplossing gaf. Ik leef met je mee wat betreft de IA, en begrijp dat het frusterend is, maar dan nog is wederzijds respect aanbevolen. Meer dan een PM of mail sturen naar --EasY-- kunnen wij ook niet, ook al zou ik graag willen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 01:05 ]

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is wel een beetje vreemd.

Ik wist helemaal niet dat -Easy- hier een actie had lopen, echter een maandje geleden heb ik een aantal mailtjes met hem uitgewisseld over de techniek van PWM sturing ed. omdat ik het ontwerp op zijn site zag staan en toen gaf hij gewoon steeds binnen een dag antwoord op mijn mails :? Later kwam ik erachter dat hij op GoT zat/zit.
Beetje raar dan dat hij dan nu geen antwoord meer geeft? Hij vertelde me toen alleen wel dat hij niet helemaal lekker in zijn vel zat... meer heeft hij er niet over verteld.

Ik wou het alleen maar even laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown
  • Laatst online: 21:47

klown

geek

Ik wacht nog steeds geduldig en ik hoop dat hij stiekem af en toe wat aan de IA doet en half maart met het bericht komt dat de pakketjes verzonden zijn 8)

Ik heb er nog wel vertrouwen in, maar een beetje vreemd vind ik het wel :7

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 19:17:
't is wel een beetje vreemd.

Ik wist helemaal niet dat -Easy- hier een actie had lopen, echter een maandje geleden heb ik een aantal mailtjes met hem uitgewisseld over de techniek van PWM sturing ed. omdat ik het ontwerp op zijn site zag staan en toen gaf hij gewoon steeds binnen een dag antwoord op mijn mails :? Later kwam ik erachter dat hij op GoT zat/zit.
Beetje raar dan dat hij dan nu geen antwoord meer geeft? Hij vertelde me toen alleen wel dat hij niet helemaal lekker in zijn vel zat... meer heeft hij er niet over verteld.

Ik wou het alleen maar even laten weten :)
En wij lopen dus al twee maanden te wachten op een antwoord. :(

Zou jij hem dan niet nog eens kunnen mailen, misschien dat hij dan wel reageert, maar in je mail niet vermelden dat je uit naam van tweakers.net en/of dit topic mailt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de extreme baybus als eindwerk :) en hoop alles perfect te kunnen beindigen.

ondertussen heb ik al 2 printen liggen. en haal ik morgen alle componenten, enigste dat ik nog nodig heb, is een AVR met bootloader en alles software.
en dan maar hopen dat de extreme baybus werkt.

jammer dat easy niet veel reageert, toch hoop ik mijn eindwerk perfect word uitgevoerd. er zijn hier ook veel mensen die mij daarbij gaan kunnen helpen denk ik.

ik hou jullie allemaal wel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09
Tweetyor: als jij hem afkrijgt (en de software werkend etc :P) zou jij dan de actie over kunnen/willen nemen? Moeten we alleen het geld nog terug zien te halen bij Easy :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, zelf weet ik er niet zo heel veel van, ik heb de steun van easy ook hard nodig om mijn eindwerk te kunnen voltooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Goed ik ben het persoonlijk eigenlijk meer dan zat.
Misschien is het tijd om een lijstje te maken om te kijken om hoeveel mensen het gaat en welk bedrag. Want krijg nu toch echt sterk de indruk dat ik word opgelicht hiero.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Dit lijstje?

Maarh, Easy: doe er inderdaad eens wat aan... Blaas het af, rond het af, draag het over, IETS....

Trouens:
Verwijderd in "TV-kaart"
is zijn laatste post, en hij heeft 12-11-2003 23:45 voor het laatst GoT bezocht, ruim een maand geleden dus.

Ik denk dan ook niet dat we hem erg snel in dit topic zullen treffen...

Zijn laatste reply hier is op 1 oktober geweest... Het lijkt me dat je na 3 1/2 maand toch wel IETS te melden hebt...

[ Voor 60% gewijzigd door Paul op 16-01-2004 11:15 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Mee eens. Alle respect voor moeilijke situatie, maar laat eens wat horen. Nu na ruim een jaar wachten en geen einddatum in zicht wil ik graag mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik heb hem en brief gestuurd. Hopelijk leest hij snailmail vaker dan email.
Geachte heer Zandboer,

Daar er slechts 1 Zandboer in het telefoonboek staat ga ik van de veronderstelling uit dat U --EasY-- op Gathering of Tweakers bent.

U heeft bijna een jaar geleden, 24 januari 2004, een inkoopactie gestart. Na een aantal updates bleef het stil, waarna op 18 augustus de mededeling kwam dat er een hoop problemen in de privé-sfeer waren. Uiteraard hoop ik dat deze ondertussen al opgelost zijn. Na die post kwamen nog een aantal bemoedigende posts waarin bleek dat een aantal producten besteld waren en binnenkort binnen zouden komen.

Echter, sinds 1 oktober hebben we niets meer vernomen, ondanks een aantal e-mails en zelfs een pushmessage van euss. Echter, gezien de laatste bezoekdatum in Uw profiel, heeft U de PM nog niet gezien.

We wilden graag weer een update van U. Er zijn zelfs al mensen die over oplichting beginnen, en van een aangifte wordt niemand wijzer.

Er zullen zeker mensen zijn die het over willen nemen mocht dat nodig zijn, en als ieder klein stapje in het proces drie en een halve maand of langer nodig heeft lijkt me dat een goed alternatief voor de huidige situatie…

Met vriendelijke groet,

Paul Nieuwkamp

[ Voor 1% gewijzigd door Paul op 16-01-2004 15:20 . Reden: Tags sluit je met een / af en niet met een . :P ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown
  • Laatst online: 21:47

klown

geek

Paul Nieuwkamp schreef op 16 januari 2004 @ 15:16:
Ik heb hem en brief gestuurd. Hopelijk leest hij snailmail vaker dan email.

[...]
Dat vind ik wel een goed initiatief zou leuk zijn als we weer een update krijgen hoe ver het nu staat...
Ik Heb gezien dat ik degene ben die het grootste bedrag in deze IA heeft van alle deelnemers 8)7 en daar wordt ik ook niet echt gelukkig van :+

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Paul .... zoals het er nu staat moet de IA nog beginnen of bedoel je dat hij dan een jaar oud is ....

Heel goed initiatief overigens en ik hoop ook dat hij in ieder geval een update geeft of de hele organisatie aan een ander over doet....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede brief d:)b
en zelfs een pushmessage van euss
Even voor de duidelijkheid, ook door Phreak, maar die zijn nimmer accoordeerd, waardoor ik sterk het vermoeden heb dat hij niet meer online is geweest (om wat voor reden dan ook).

Ik hoop dat jullie eruit komen en dat --EasY-- wat van zich laat horen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
De IA is volgende week vrijdag om 11:25 exact een jaar oud :) --EasY-- heeft 23 uur na het aanmaken van de ia op (toen nog) Laupro dit topic geopend.

Er zijn 45 deelnemers, waarvan bij 84% de betaling bevestigd is, er is in totaal voor € 2.630,95 besteld :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

ja dat weet ik wel maar toen ik het de eerste keer las leek het erop dat de IA op 24 januari 2004 gestart was... ik ben ook deelnemer dus weet dat het in 2003 was maar de zinsopbouw was ietwat verwarrend. Dit was dus meer een soort lollige opmerking.. sorry ....

verder dus een duidelijke brief...

want ja het gaat om best veel geld (in totaal)

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Oh ja, oeps :X Zie het nu pas :P 2004 in de brief ipv 2003 8)7

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer
  • Laatst online: 02-06 11:19

Denhomer

Doh !

Easy heeft ook een telefoonnummer hoor, heeft iemand al geprobeerd om daar naar te bellen ? Ikzelf ben Belg, een telefoontje is dan nogal duur naar nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb er ooit eens naar gebeld,
om te vragen of het mogelijk was de Xbus als eindwerk te gaan maken.

nu over mijn eindwerk > ik heb alles gesoldeerd heb een eigen programmer enz... alles lijkt superok te zijn. nu nog iemand (waarschijnlijk easy) waarvan ik een hex file zou kunnen krijgen. om de baybus werkende te krijgen. if not moet ik zelf aan de totale software beginnen maar voor een beginnende en niet ervaren assembler user zal dat zeer moeilijk voor mij zijn. met een beetje geluk heeft easy nog een halve assembler of hex file zodat ik verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
* * UPDATE * *

Ik kreeg zojuist een telefoontje van de ex van --EasY-- naar aanleiding van de brief, en van haar heb ik het 06-nummer van hem gekregen.

Er schijnt binnenkort wat schot in de zaak te komen, al heeft hij momenteel wat problemen met het achterhalen van alle gegevens. Hou zou binnenkort, waarschijnlijk vanavond al, weer online komen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na een zeer lange pauze weer bericht van mij. Ik kan niet anders dan me verontschuldigen, ik heb echt een superzware tijd achter de rug. Nog altijd vecht ik om uberhaupt mijn kinderen te mogen zien, heb geen toegang meer tot mijn server die mijn huis staat, geen toegang tot de sources (op backups na die niet helemaal up to date zijn), geen toegang tot het prototype of mijn werkruimte.

Nu lijkt er licht te gloren, ik ga binnenkort al deze zaken daar wegtrekken. Ik heb ondertussen wat mensen al los van hulp kunnen voorzien, met wat spullen die ik toevallig up to date ergens had staan.

Het gaat nu dan toch echt gebeuren naar ik verwacht, al kan ik me misschien niet meer zo keihard op de sources storten als "Vroeger". Ik denk er dan ook hard over de sources vrij te gaan geven. Er lopen hier genoeg mensen rond denk ik met AVR kennis die dichtbij de benodigde kennis komt om verdere uitbreidingen te maken.

Ik heb van enkele mensen al mail gehad omdat ze hun geld terug wilden, dat kan ik ook begrijpen, al is het moeilijk om dan de prijzen zo te houden ivm aantallen. Tot nu toe wil iedereen echter nog wachten, ik kan alleen maar zeggen dat ik bewondering heb voor jullie geduld.

Ik wil deze inkopp actie kost wat kost afmaken, ik heb gruwelijk veel uren in de ontwikkeling tot nu toe zitten, ik wil dat kost wat kost "terugzien" in een werkend product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Kijk dit geeft mij weer de benodigde hoop, als het voor de prijzen handhaving is wil ik de order desnoods wel aanpassen hoor, er zijn hier weer een paar servers bijgekomen dus ik kan er nog wel een paar extra gebruiken ;)

ik wou dat ik wat meer thuis was in de avr cpu's, dan had ik je op dat front graag geholpen ..... maar ja ik ben noob op dat gebied... en kan nog niet de goede weg vinden om te bewandelen om de nodige kennis op te doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Der_Rudy schreef op 19 januari 2004 @ 22:36:
Kijk dit geeft mij weer de benodigde hoop, als het voor de prijzen handhaving is wil ik de order desnoods wel aanpassen hoor, er zijn hier weer een paar servers bijgekomen dus ik kan er nog wel een paar extra gebruiken ;)
Je mag die van mij wel overnemen ! Ik heb er al een tijd geen employ meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:02

Milmoor

Footsteps and pictures.

Op een jaar maakt wat extra wachten niet uit. Ik heb nog wel even geduld. En als iemand van zijn exemplaar af wil, kan ik nog wel een tweede complete set gebruiken. Betaling bij levering ;)
--EasY--, zou je eens in de week een update kunnen plaatsen? Dat mag gerust zijn dat er deze week niets van gekomen is, excuses zijn dan echt niet nodig, maar dan weten we tenminste zeker dat je ons niet vergeten bent.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
Easy, fijn dat je een update geeft, en ik hoop dat het je verder wel meezit met de afronding van de x-bus. Zou je binnenkort is kunnen melden hoever de afronding nou precies is?
En ik hoop echt voor je dat het goed komt met je kinderen. Hopelijk komen jij en je ex tot een goede regeling. Heel veel sterkte in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
HolyCorn schreef op 20 januari 2004 @ 13:09:
Easy, fijn dat je een update geeft, en ik hoop dat het je verder wel meezit met de afronding van de x-bus. Zou je binnenkort is kunnen melden hoever de afronding nou precies is?
En ik hoop echt voor je dat het goed komt met je kinderen. Hopelijk komen jij en je ex tot een goede regeling. Heel veel sterkte in ieder geval.
Ik sluit me hier bij aan en heb een paar vragen:

1. Hoe staat het met de PCB's :?

2. Waar zijn de AVR's :?

3. Zijn de rest van de componenten al in je bezit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 21:28:
Ik wil deze inkopp actie kost wat kost afmaken, ik heb gruwelijk veel uren in de ontwikkeling tot nu toe zitten, ik wil dat kost wat kost "terugzien" in een werkend product.
Probeer a.u.b. regelmatig updates te geven, dat is belangrijker dan je denkt.

Suc6.

Gaat het nog lukken met die AVR's voor mij?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet anders dan me verontschuldigen, ik heb echt een superzware tijd achter de rug. Nog altijd vecht ik om uberhaupt mijn kinderen te mogen zien, heb geen toegang meer tot mijn server die mijn huis staat, geen toegang tot de sources (op backups na die niet helemaal up to date zijn), geen toegang tot het prototype of mijn werkruimte

--------------

:? wat is er aan de hand dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Als je het topic eens door zou lezen staat er zo'n 100 posts terug dit:
Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 08:16:
Hallo Allemaal,

Na eenveel te lange stilte dannu toch eindelijk een reply van mijn kant. Er is nogal wat gebeurt zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen.

Ten eerste erg veel problemen in de privesfeer, en die duren nog voort. Deze problemen zijn meer dan serieus, mijn vriendin is nu gediagnostiseerd als hebbende de borderline persoonlijkheidsstoornis, ons samenzijn loopt op de klippen en ze dreigt voogdij over onze 2 kinderen te krijgen. Diegene die weten wat borderline inhoud begrijpen precies wat ik bedoel.

Verder op het X-bus front zit het ook al allemaal heel erg tegen: Vanwege de "kleine" oplage krijgen de PCBs geen prioriteit, en blijft de producent ze maar opschuiven. Ik heb nu in onderhandeling met een andere partij, deze levert normaal gesproken alleen protoprinten, ik probeer hier te regelen dat ze 50 stuks maken voor ongeveer dezelfde prijs.

Ook de atmellen komen niet los. Normaal gesproken liften ze mee op grotere aantallen, maar ja vanwege de malaise in de branche moet er dan wel iets zijn om OP mee te liften. Vandaar dat ik nu ga verzoeken die 50 stuks toch te leveren, desnoods als "mega samples levering" want dan komen kleine aantallen wel los van de fabriek.

Allemaal ellende die ik er net nog wel bij kan hebben. NOT. Anyways, ik ben er niet vandoor met geld, ik heb er geen vakantie van genomen, en het project ligt zeker niet stil. Ik kan begrijpen dat jullie dit nu veel te lang vinden duren, ik ook, wou dat alles eens eindelijk echt van start kon.

Vanwege mijn privesituatie denk ik erover alle sources te gaan vrijgeven, ook de embedded core. Waarom? Omdat als de problemen voortduren, ik gewoon niet genoeg tijd kan steken in de volledige doorontwikkeling. Dit alles met pijn in mijn hart, er zitten echt waanzinnig veel weken werk in tot nu toe, de structuur is heel mooi, en ik ben bang dat er nu best mensen zullen zijn die hieruit een slaatje gaan slaan.

Maar ja that's life. Ik verwacht nu dus wel zeer binnenkort wederom actie, ik beloof nu regelmatig hier updates te plaatsen hoe de situatie ook mag zijn. Meer dan mijn excuses kan ik helaas niet maken... En natuurlijk hard werken aan een oplossing waar iedereen tevreden mee is (oftewel de X-bus geleverd krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigBart schreef op 01 februari 2004 @ 15:03:
Als je het topic eens door zou lezen staat er zo'n 100 posts terug dit:

[...]
ow shit je hebt helemaal gelijk ik zal eerst posting van een half jaar terug gaan lezen :/!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Maar weer eens een update. De PCB's moeten nu binnen 3 weken arriveren, de overige onderdelen ga ik nu ook bestellen zodra ik zekerheid heb over de PCBs.

Zelf baal ik stevig, mijn enige werkende prototype is gewoon weg, verdwenen. Dus ook ik ben afhankelijk van de batch die komen gaat met de PCBs om verder te kunnen.

Ik kreeg een vraag over de functionaliteit die er tot nu toe al is, kleine moeite dit verhaal ook hier in de statusupdate te melden:

Functionaliteit tot nu toe? Even diep graven :+)

Wat allemaal al vrijwel geheel werkt, is het meten en sturen van de hardware. Alle "drivers" om bijvoorbeeld temperaturen te meten, PWMs te sturen, het LCD aan te sturen enz enz bestaan al. Dus als de X-bus loopt meet hij alles en stuurt hij alles al aan. Alles daartussenin, dus de regelingen die een temperatuur vertalen naar een PWM stand, zijn al onderweg maar vaak nog niet volledig.

Wat bijvoorbeeld nog NIET werkt, daar was ik heel dichtbij, is dat fans automatisch op toeren regelen. Dat moet snel te maken zijn hoor, maar dat was het punt dat er een en ander "misliep" bij mij thuis. Wat je wel kunt doen, is een heel simpel programmatje maken die via de seriele poort de temperaturen uitleest, daar een fan snelheid uit berekend, en die snelheid weer terugschrijft naar een PWM register in de baybus. Dit soort progjes kun je echt in alle talen schrijven, niet meer dan een regel of 10-20 aan code.

De reden dat ik dat nog niet werkend had, was dat ik erg veel werk gestoken heb in het flashen van de AVR, daar heb ik een eigen embedded mini bootloader + windows software voor gemaakt. Dit om te voorkomen dat mensen hun X-bus "stuk flashen" zoals je nogal eens hoort bij CDwriters en mainboards enzo.

Ook heb ik een enorme berg werk zitten in de seriele communicatie. Je kunt via serieel echt alles uitlezen en aansturen. Getuige het configtool, waar je al deze communicatie in een windows omgeving kunt bekijken en manipuleren. De echte die-hard gaat natuurlijk losse commando's naar de seriele poort sturen ;)

Zo is er ook een supersimpel windows programma met 4 sliders, waarmee je de 4 fans op toeren kunt regelen.

Voorlopig ben ik al zeer tevreden als ik de PCBs en onderdelen allemaal binnen een maand van nu geregeld krijg. Ik heb nog een paar uitdagingen in code-land voordat het echt goed loopt:

- Een paar outputs zitten op de serie-PCB anders dan op het proto. Dit is gedaan om LED outputs te kunnen gaan misbruiken om extra sensoren of voedingsspanningen te kunnen meten. Ik moet wel de sources aanpassen hierop, dat moet nog gebeuren (daarmee had ik gewacht totdat de PCB serie binnenkwam)
- Ik wil de koppeling meten-->sturen nog maken. Misschien niet de complete PID regelaar, maar toch minstens een "Simpele" 1e orde of PD regeling. Na weer inwerken in de code zou dat niet meer dan een avondje moeten kosten.
- Ik wil proberen om de flashing tool nog zover te krijgen dat ik encrypted sources kan laten schieten in de AVR. Dit omdat ik eigenlijk de sources niet vrijgeven wil. Mocht ik echt geen mogelijkheden blijven houden, kan ik de sources altijd nog vrij geven.

Minder belangrijk, maar toch ook op het lijstje staan:

- LCD formatting. De X-bus schrijft nu een voorgeprogrammeerd verhaaltje op zijn display (wel al met realtime meetwaardes enzo). Maar dit moet de gebruiker zelf kunnen invullen via het config tool. Maar dat kost nogal wat werk, je moet een soort configfiletje kunnen sturen met daarin schermteksten en waar je welke meetwaarde wil zien enzo.
- LED bar functionaliteit. Je kunt al wel meetwaardes uitsturen naar een LED van je eigen keuze, maar je kunt nog niet een meetwaarde door een serie van LEDs als een BAR weergeven. Ook hier weer complexe embedded code nodig om het geheel flexibel te houden.
- Formule invoer. Het moet mogelijk worden om de regeling tussen input en output zelf in formulevorm in te voeren. De X-bus "draait" deze formule 10 of 100x per seconde, en berekend dan realtime de gewenste output. Hiermee kun je eigen filters bouwen enzo. Ik heb deze "formule interpreter" al gesimuleerd draaiend gehad, je kon daarmee bijvoorbeeld truckjes als deze doen:

PWM1 = (((TEMP1 + TEMP2) + TEMP3) /3)

Zo regel je het toerental van een fan naar het gemiddelde van 3 temperaturen. Enz enz enz

Zo spoedig mogelijk horen jullie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_6

R_6

wouw, geweldig.

The emperor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
Woei, * HolyCorn krijgt weer een erg fijn gevoel bij het vooruitzicht op een X-bus :)

[ Voor 4% gewijzigd door HolyCorn op 04-02-2004 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Ik weet niet waarzo je de Atmel's gaat bestellen, maar ze zijn hier zker niet duur >:)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij reichelt kosten ze ook niet zoveel, en de verzending is zeer goedkoop :-), kheb er onlangst nog eentje bijbesteld, want mijn lokale boer hier vraagt er 23.80€ voor ! echt schandalig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_6

R_6

update graag!

The emperor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Easy, je kunt mijn geld toch wel terugboeken? Ik heb alleen een atmel besteld omdat ik goedkoop mee wilde liften maar ik heb inmiddels al een andere hier liggen.
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Tijd voor de maandelijkse update??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer
  • Laatst online: 02-06 11:19

Denhomer

Doh !

Easy, als je je reactie plaatst, kan je misschien even een werkend linkje geven naar source code ? Ik weet dat je ze kwijt was, maar alles dat enigzins handig kan zijn voor die atmel is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

De PCB's horen nu zo ongeveer binnen te zijn, hopelijk laat dat het heilige vuur van --Easy-- weer ontbranden. Hij heeft dan iets concreets om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Zijn de PCB's inmiddels binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb gehoord dat Easy vast zat of iets dergelijks, ik weet niet of het waar een mede gotter vertelde me dit en zei dat ie hem voor het laatst 2 weken geleden had gesproken :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 23:34

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Een project duurt altijd minimaal tweemaal langer dan gepland, dus zes weken na het laatste bericht - en dat is ongeveer vandaag - mogen we een update verwachten :)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Geen suptiel kickje, maar een snoeiharde Ronald Koeman punter!!

Laatste bezoek 15-03-2004 13:26 ==> Easy kan je dan ook hier nog even een update geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

De commercie begint het inmiddels ook een beetje te begrijpen, wel wat prijzig (159 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

Dan gooi ik maar de knuppel in het hoenderhok.
In verband met *mijn* persoonlijke omstandigheden (zie [rml]DeBolle in "[ roken] Ik ben begonnen."[/rml] ) zou ik dus graag zien dat deze baybus dus in de komende twee maanden geheel wordt afgerond - op welke manier dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Laatst online: 23-01 21:02
Ik begin het stilletjes aan ook wel beu te worden :( !
We zijn nu ondertussen meer dan een jaar verder en we staan nog steeds nergens. Geen updates van Easy, blijkbaar geen hoop om ooit een werkend product te zien, ...

Als het teveel is gevraagd om regelmatig updates te geven, ongeacht persoonlijke problemen die we allemaal wel es hebben, dan lijkt me dit heel weinig zin te hebben.

Wat mij betreft mag er een nieuwe headline op tweakers.net komen betreffende oplichting op de inkoopacties site. Dit keer dan "maar" voor 2.630,95 EUR.... :( :( :(

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Het is waarschijnlijk gewoon oplichting. Ik heb al een zooi keren gevraagd omdat ik alleen maar een AVR besteld had en die inmiddels al ergens anders gekocht had.
Zeer kleine moeite maar ik heb nog nooit antwoord teruggehad.

[ Voor 4% gewijzigd door WouterG op 30-03-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Mee eens. Ik vind het merkwaardig dat Easy nog steeds op het forum te vinden is, maar niet in dit topic reageert. Ik heb ook ijdele hoop dat het nog goedkomt, en zou dan ook zeker het overgebleven geld terug willen. Een baybus hoef ik al niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad ook zoiets van stort het geld maar terug.
Wie heeft de huidige adres gegevens van Easy ?

Ik geloof niet dat hij de intentie had om ons op te lichten toen hij deze IA begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 15:54:

Ik geloof niet dat hij de intentie had om ons op te lichten toen hij deze IA begon.
Dat denk ik ook zeker niet, zefs nog steeds niet. Maar er komt een punt om realistisch te bekijken of een plan nog haalbaar is. Ik denk niet dat er binnen afzienbare tijd een baybus in de bus ligt. Laat staan dat Easy er de tijd voor heeft om er een zwik in elkaar te solderen waar een aantal mensen voor gekozen (en betaald) hebben.

Ik zou zelfs snappen dat Easy al geld heeft uitgegeven en dat we een deel van het geld kwijt zijn, maar dan kan er vast wel een deel teruggestort worden.

Nogmaals: ik denk dat het hele project door omstandigheden uit elkaar valt en dat niemand iets te verwijten valt. Maar daarom is het misschien wel het beste om er een punt achter te zetten. Als een groep het wil doorzetten prima, maar ik kan me voorstellen dat meer mensen hun interesse zijn verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

superduper schreef op 31 maart 2004 @ 20:12:
[...]

Dat denk ik ook zeker niet, zefs nog steeds niet. Maar er komt een punt om realistisch te bekijken of een plan nog haalbaar is. Ik denk niet dat er binnen afzienbare tijd een baybus in de bus ligt. Laat staan dat Easy er de tijd voor heeft om er een zwik in elkaar te solderen waar een aantal mensen voor gekozen (en betaald) hebben.

Ik zou zelfs snappen dat Easy al geld heeft uitgegeven en dat we een deel van het geld kwijt zijn, maar dan kan er vast wel een deel teruggestort worden.

Nogmaals: ik denk dat het hele project door omstandigheden uit elkaar valt en dat niemand iets te verwijten valt. Maar daarom is het misschien wel het beste om er een punt achter te zetten. Als een groep het wil doorzetten prima, maar ik kan me voorstellen dat meer mensen hun interesse zijn verloren.
Ik sluit mij hierop aan! Ik vindt het ook al veel te lang duren, wat er ook aan de hand mag zijn (met alle respect). ___diepe zucht___ ;(

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal wel spuit 11 zijn.. maar, zijn er ergens pics te bewonderen van een prototype ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoker
Tja, na iedere update aan dit topic hoop ik weer dat Easy een post gemaakt heeft...
maar helaas tis al bijna weer 2 maand geleden dat Easy voor het laatst postte terwijl hij voor het laatst op 15-03-2004 13:26 hier was :(

Ik sluit mij ook bij Superduper aan, helaas maar ik denk niet dat dit ooit nog wat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
het idee is wel phat, ook al loopt het zo in de soep, mede door EASY zijn 'problemen'

ik heb hier niet aan mee gedaan, maar wellicht is er iemand skilled genoeg met veel enthiousiasme die alles wil overnemen? mits easy ooit nog van zich laat horen.

dan is er nog de geld kwestie, moet gewoon terug of bij overname overgestort worden met overzicht wie wat heeft ebtaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Goed in mijn ogen komt het er in het kort op neer dat er met Easy geen afspraken zijn te maken. Hij beloofde verbetering en doet dit vervolgens niet. Hoewel hij best bewust lijkt te zijn dat dit voor ons van belang is om ons regelmatig op de hoogte te houden.

Daarnaast had ik met hem via email afgesproken dat hij binnen 1 maand iets zo laten horen over de voorgang (nu 2 maanden geleden)

Persoonlijk lijkt het me nu dan ook tijd worden een gezamelijk standpunt in te nemen hoe verder te gaan. Ik zelf denk dat het zo iets zou moeten worden als iedereen voorlopig eerst zijn geld terug.
Graag verneem ik van anderen hoe zij hier over denken. misschien wel iets voor een Poll ofzo.

Zijn er nog mensen die contact met hem hebben via telefoon of email die hij dan ook nog beantwoord ?

edit: zie ik net op zijn site dat er ook een tweede inkoopactie is gehouden op Laupro:

This action is open untill the 20th of february, after that the DIY parts of the units will be shipped within 3-4 weeks.

Dus volgens mijn berekeningen zouden er nu spullen moeten liggen bij Easy.
Waarom krijg ik hier toch een erg groot "laptop inkoopactie" gevoel bij.

[ Voor 19% gewijzigd door Quinie op 15-04-2004 12:25 ]

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennootje
  • Laatst online: 24-07 13:40
Ik vind het echt hardstikke zonde dat dit project zo is doodgebloed. Ik kan het apparaat nog steeds heel goed gebruiken en wil hem daarom ook nog wel graag hebben.

Ik denk dat het beste is dat easy al het geld terugstort en het hele project aan de community schenkt, desnoods doet hij alles neerzetten onder een opensource license om commerciele exploitatie te voorkomen.

PCBs maken moet dan via een nieuwe IA geregeld worden, de rest van de hardware kan maybe makkelijker via conrad individueel besteld worden.

Hopelijk is er dan nog genoeg kennis beschikbaar om alle softwares netjes af te ronden.

Ik zou het echt alleen zo zonde vinden als al Easy's werk de prullenbak ingaat. Hij heeft er namelijk zoveel tijd ingestoken, check alleen al dat Designdocument. Daarmee moet dit project gewoon af te ronden zijn tot een werkend product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Ja, geld terug lijkt mij ook het beste. Hier komt nu toch niks meer van terecht. Jammer maar helaas.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Is het trouwens uberhaupt bekend wat er met de persoon EASY gaande is na de laatste posting ????

we hebben alleen een wild gerucht dat hij vast zou zitten ..... als dat zo is zal het voor huisvredebreuk of straatverbod zijn en das een paar maandjes .......

ik heb meegedaan aan deze IA en ik hoef mijn geld niet terug ik wacht wel, we weten dat hij grote problemen heeft in de privé sfeer, ik heb er nog wel vertrouwen in dat het goed komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Der_Rudy schreef op 15 april 2004 @ 22:05:
Is het trouwens uberhaupt bekend wat er met de persoon EASY gaande is na de laatste posting ????

we hebben alleen een wild gerucht dat hij vast zou zitten ..... als dat zo is zal het voor huisvredebreuk of straatverbod zijn en das een paar maandjes .......

ik heb meegedaan aan deze IA en ik hoef mijn geld niet terug ik wacht wel, we weten dat hij grote problemen heeft in de privé sfeer, ik heb er nog wel vertrouwen in dat het goed komt...
Eerlijk gezegt ben ik dat vertrouwen allang kwijtgeraakt. Ik heb al vrij vroeg aangegeven dat ik me terug trok uit de actie en daarna heeft easy nog vele malen gereageerd maar mij nooit persoonlijk antwoord gegeven.

Ik denk dat het tijd is om wat actiever achter ons geld aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-08 19:10
Hmmm, ik lees hier veel ontevredenheid, maar je bent niet alleen, ik ben samen met nog weet ik hoeveel tweakers, genaait door Ilja Spierings, aangezien ik daar ook nog steeds voo 45 euro aan spullen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
The_Resetter schreef op 15 april 2004 @ 23:42:
Hmmm, ik lees hier veel ontevredenheid, maar je bent niet alleen, ik ben samen met nog weet ik hoeveel tweakers, genaait door Ilja Spierings, aangezien ik daar ook nog steeds voo 45 euro aan spullen krijg.
Hier hetzelfde. 70 euro ben ik al kwijt. En niet vergeten de temperatuursensors die in mijn kast liggen waar ik tot op heden geen flikker mee kan doen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

@ Tomcat
Nou als jij actief achter je geld aan gaat, en je komt te weten wat er aan de hand is licht de rest hier dan ook eventjes in ....

@ The Dolf
Mocht je je sensors kwijt willen ;) houdt ik mij aanbevolen...

Wat ik natuurlijk wel een positief punt is dat er naar iemand gezocht wordt die het project over kan nemen, ik kan zelf niet programmeren maar wil zelf wel helpen met printen solderen en dergelijken... misschien met een man of 3 het verhaal overnemen, ik ben wel bereid het één en ander ter beschikking te stellen en te investeren, alleen kan ik in verband met mijn werk de kar niet organisatorisch trekken....(veel te druk voor) Ik wil op het moment dat er koppen bij elkaar zitten, mijn mogelijkheden aanwenden om in contact te komen met EASY maar alleen als er een plan ligt (ik werk namelijk in de beveiliging en loop met zo'n actie zelf ook risico's en dat uiteraard alleen als er uitzicht is op iets definitiefs)

Dus bij deze een oproep.. Wie wil...

Zo das eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik heb reeds een werkende print, van easy bij mij thuis liggen. maar ik heb zo'n last met de AVR C code het is echt niet gemakkelijk om dat ding te programeren, ik heb hulp nodig :( want dit wordt dan ook mijn eindwerk voor dit jaar. als het ding niets doet, dan ben ik gewoon gebuist :( ik heb al de hele site van www.avrfreaks.net door elkaar gehaald en het enigste wat mij lukt is om wat leds te laten oplichten :( kan iemand me soms een handje toe staan?

(ter info > een eindwerk is dus geen zelfstandig werk. je mag overal hulp vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor $29,90 het volgende board gekocht bij http://www.futurlec.com/AT8535DevBoard.shtml

Afbeeldingslocatie: http://www.futurlec.com/AT8535DevBoard1.jpg

Specs:

Exciting new development board for the AT90S8535, enables easy development and testing of various solutions. AT90S8535, is already included together with power supply components and crystals. Sockets are provided for the 75176 RS422/RS485 Interface and RS232 Interface. Connections are provided for I/O, LCD, SPI, ADC, PWM and programming. Hex code is downloaded by a parallel port connection to most computers, cable included. Software and manual are also included, featuring examples and easy to follow instructions.
Please note: This is a complete unit and not a kit. Power supply is not included.

Features
• Includes AT90S8535
• All necessary power supply components and crystals are already in place
• Easy to Use Software
• AT90S8535 can be programmed in system
• Heaps of different devices and IC's can be easily connected
• Dramatically reduces program development time

Het is een kant & klare geteste print dus het ontwerpen en maken van printen / solderen / onderdelen kopen vervalt grotendeels.

Ik gebruik Bascom om dit board te programmeren, ik geef toe dat het niet zo uitgebreid wordt als van -Easy- , maar wat ik nodig heb werkt. :)

Het volgende ATMega32 board is misschien ook wel interessant :9

Afbeeldingslocatie: http://www.futurlec.com/Pictures/ATMegaControlBoard3.jpg

Van -Easy- zou ik graag mijn geld terug ontvangen, als iemand weet waar hij nu te bereiken is dan hoor ik dat graag.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

Zo, daar verricht je even een heel leuk stukje werk, sayang! Ik had geen idee dat zo'n developer bord gewoon kant en klaar te koop was, ik zat maar te turen naar applications en specsheets. Veel dank voor de link!
En -Easy- ... Ik zal waarschijnlijk nooit iets van een printje of wat dan ook van je zien, dus gewoon per direct geld terug en we lullen nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 14:32:
hallo

ik heb reeds een werkende print, van easy bij mij thuis liggen. maar ik heb zo'n last met de AVR C code het is echt niet gemakkelijk om dat ding te programeren, ik heb hulp nodig :( want dit wordt dan ook mijn eindwerk voor dit jaar. als het ding niets doet, dan ben ik gewoon gebuist :( ik heb al de hele site van www.avrfreaks.net door elkaar gehaald en het enigste wat mij lukt is om wat leds te laten oplichten :( kan iemand me soms een handje toe staan?

(ter info > een eindwerk is dus geen zelfstandig werk. je mag overal hulp vragen)
Als je even een mailtje stuur naar mijn emailadres wat in m'n profiel staat, kan ik je denk wel beetje opweg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 14:32:
hallo

Is dit voor je PWS??? Ik heb ook een AVR (2313 had ik toevallig liggen) in mijn PWS gebruikt, maar dat heb ik al vier maanden af. Ik kan me helemaal concentreren op m'n CE.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

modbreak:
--EasY-- PM'ed, we hopen het beste... Houdt het ondertussen vriendelijk, hier op GoT kunnen we er ook weinig aan doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 21:21:
modbreak:
--EasY-- PM'ed, we hopen het beste... Houdt het ondertussen vriendelijk, hier op GoT kunnen we er ook weinig aan doen. ;)
Wat houdt dit in? Stond hier iets van Easy?

mod-remark: Dit houdt in dat ik een PushMessage heb gestuurd en dat ik verder ook maar moet afwachten...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat er nog steeds geen antwoord gekomen is op die PM die verstuurd werd ? of enige verdere vooruitgang ?

Is er anders nog iemand die een telefoon/gsm nummer van EASY geeft, want via mail en een forum kan je in zo'n situaties weinig resultaat behalen.

Ik hoop ook niet echt meer op een X-bus of op geld terug, want dat kan je van EASY volgens mij nooit meer gedaan krijgen. De belofte tot mss wel, maar het werkelijk krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeK-NoekeM
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 15:40:

Is er anders nog iemand die een telefoon/gsm nummer van EASY geeft, want via mail en een forum kan je in zo'n situaties weinig resultaat behalen.
telefoonnummer:
1

0180-524739

Zandboer, E
Stuur echt kaartje
Stuur bloemetje

Zandrak 95 2924BC Krimpen aan den IJssel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul,

Op het adres / telefoonnummer wat in de KPN gids staat is Erik (Easy) , niet te bereiken. Zou je mij het 06 nummer willen mailen en eventuele verder info als je die hebt. Ik ben er inmiddels zat van en wil 'm bellen.
Paul Nieuwkamp schreef op 19 januari 2004 @ 20:46:
* * UPDATE * *

Ik kreeg zojuist een telefoontje van de ex van --EasY-- naar aanleiding van de brief, en van haar heb ik het 06-nummer van hem gekregen.

Er schijnt binnenkort wat schot in de zaak te komen, al heeft hij momenteel wat problemen met het achterhalen van alle gegevens. Hou zou binnenkort, waarschijnlijk vanavond al, weer online komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 19:45:
Paul,

Op het adres / telefoonnummer wat in de KPN gids staat is Erik (Easy) , niet te bereiken. Zou je mij het 06 nummer willen mailen en eventuele verder info als je die hebt. Ik ben er inmiddels zat van en wil 'm bellen.

[...]
Tja, ik kan kijken of ik dat nummer (adres heb ik nooit gehad, ik had het ook uit het telefoonboek en daar woont nu dus die ex) nog kan vinden. Ik had het toen op een kladblaadje gezet en hoogstwaarschijnlijk heb ik dat kladblaadje weggegooid :X

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste