Toon posts:

TV koppelen aan netwerk.

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kweet niet of ik in het goede forum zit maar ik hoop dat hier toch een expert tussen zit die het weet. Kzit namelijk met het volgende probleem:
Ik wil vanaf een server naar een apparaat toe. In dat apparaat staat 1 internetadres ingesteld. Nu moet er aan dit apparaat een T.V. komen te hangen om die pagina hierop te bekijken.
Nu is mijn vraag:
Bestaat er al zo'n apparaatje? Zo nee, is dat zelf te bouwen? Wanneer het niet zelf te bouwen is, graag even zeggen :-).

Hier een schema van het probleem:
http://people.zeelandnet.nl/fuckdapluk/schemaprob.bmp

Verwijderd

je plaatje bestaat niet.. je was blijkbaar nog aan t uploaden :)
en een apparaat aan een ding om aan een tv te koppelen vind ik allemaal beetje errug vaag ! maar okay.
net zoals hieronder.. probeer het eens met een oud pctje met een vga kaartje met tv-out !

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 13:25 ]

Verwijderd

Een goedkoop/oud PC'tje met een grafisch kaartje met daarop video-out, lijkt mij de makkelijkste / goedkoopste oplossing..
edit:
en dan via remote desktop aansturen...
en plaatje doet het hier wel...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kzal proberen om het beter te formuleren:

Ik moet een apparaat maken waar een server en een TV aangekoppeld moeten worden. In dit apparaat moet een internetadres opgeslagen liggen. Nu moet het apparaat, wat ik dan moet maken, dit adres naar de server sturen. Die opent dan die pagina. De server stuurt het beeld dan terug naar dat apparaatje (wat ik dan zelf bouw) en die laat het dan zien op de TV.
Zo al iets beter??? misschien als je het plaatje nu wel hebt gezien... hij staat er nu namelijk op :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja, het mag geen complete PC zijn. Het moet een handig klein apparaatje zijn. (op bestaat er al zoiets?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bij mijn weten bestaat zoiets niet, maar waarom mag het geen PC (of laptop of whatever) zijn? Je zult toch iets van een IP stack moeten hebben, een Video-out, iets dat het beeld decodeert (jpg of zo?) dus een CPU etc. etc...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-08 12:36

Tjark

DON'T PANIC

nog nooit van gehoord.

Maar het beeld op de tv is dus niet het beeld op de server dus.

mischien dat je iets moet doen als:
- proggie op je server dat van een pagina een gif/jpg maakt (zoiets als html2jpg)
- proggie heeft connect met je 'kastje' via een seriele of parallele verbinding
- kastje lees pic uit (vraag 't of krijgt 't binnen)
- kastje converteert pic naar tv signaal
- tv signaal naar tv

Hoe dit allemaal moet.... ik zou het niet kunnen (dat kastje)

[ Voor 4% gewijzigd door Tjark op 27-01-2003 15:51 ]

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
maar met zo'n proggie (b.v. html2jpg) moet je het zelf bedienen. En dat is nou ook weer niet de bedoeling.... Ik zal er toch een klein pctje moeten tussenzetten... maar hoe laat je dan alleen die webpagina zien he?

Verwijderd

Met remote desktop die pc aansturen, en dan met de browser de pagina laten weergeven lijkt me. (of met die pc zelf natuurlijk..)

Verwijderd

Topicstarter
dat is toch niet helemaal wat ik zoek....

Verwijderd

Topicstarter
nog een idee:
wanneer ik dan een Terminal Server plaats met daaraan een thinclient.... Kan daaraan dan die TV hangen??? Of werkt heel die constructie niet.?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:21

Predator

Suffers from split brain

ik heb geen flauw idee waar dit moet maar aangezien het toch meer hardware is dan netwerken of software
PNS -> OH

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 14:28:
nog een idee:
wanneer ik dan een Terminal Server plaats met daaraan een thinclient.... Kan daaraan dan die TV hangen??? Of werkt heel die constructie niet.?
Waarom stop je niet es met deze vage verhalen en get the ff 'to the point' :?.

Ik kan er niks van maken, je verhalen raken kant nog wal...

We need more info!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom wil je per se een los apparaat om dat beeld te genereren- stop gewoon een 2e videokaart in die 'server' en gebruik daarop TV-Out (of iets als een Trust Televiewer als je per se een los apparaat nodig hebt).

Als het beeld (veel) verder weg over een netwerk moet verschijnen. moet je daar een client stoppen met TV-Out. Je kunt het met een thin client doen, maar een P100 met PCI VGA en TV-Out doet het stukken goedkoper (en beter)

Oslik blyat! Oslik!

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 14:28

CPZ

Er zijn toch van die surf boxen die je aan de TV en het internet kan hangen zodat je kan surfen van de bank met een draadloos toetsenbord.
Ik ga effe zoeken.

Verwijderd

je vraag klink beetje als dit: ik heb een broodrooster, en dat brood wil ik koppelen aan mn joystick alleen zonder korst.. hoe moet dat..

maargoed, je wilt dus gewoon simpel je website op een tv laten zien?
men neme een pc met tvout. daar sluit je je tv op aan, start internet explorer, muisje bij de tv die aan die pc zit, en douw eens op F11!! hee, helemaal geen internet explorer meer maar je hele website fullscreen..

/edit/
je krijgt nog wel een balkje helemaal bovenin maar die moet volgens mij ook wel weg te krijgen zijn.
/edit/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 17:14 ]

Verwijderd

Misschien dat de gehakte X-box of de PS-2 in aanmerking komen? Als ze op linux draaien , naturlijk...

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:35
TIP:
Converteer je BMP van 600KB even naar een JPG van een paar KB ...

-

Verwijderd

Als je handig bent:

Een pci-moederbordje kopen -> zo'n 5" kaartje die je op een plaat prikt (kan even niet op de naam komen).
Daarop een P75 of I486-66 prikken met 16 MB geheugen simm. Dan nog een oude laptop hdd of een CF->IDE convertor op het moederbordje prikken.

Linux erop, en een textbrowser installen. Verreweg de mooiste oplossing denk ik.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 23:09

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Het enige wat ik me er bij voor kan stellen is dit.

Tv-out -> boxje1 -> utp -> boxje2 -> tv
boxje1 zet signaal om zodat je het over een utp kabel kan versturen
boxje2 zet signaal weer terug om, en stuurt door naar tv.

Waar ik vorig jaar stage liep hebben ze eens zoiets inelkaar gezet.
Was opzich wel grappig.

Verwijderd

Zit me nu net te bedenken, ik heb hier zo'n apparaatje thuis staan :D

Een corel-console, alleen is het denk ik niet helemaal wat je zoekt. Het is een kastje waar je een input op zet (bijvoorbeeld tvout, camera) en een UTP uitput.
Die utp kabel mag maximaal 200 meter lang zijn, aan het uiteinde zit weer een zelfde soort kastje waar je een tv aan kunt hangen.

Je moet er CAT4 of CAT5 kabel voor hebben, maar het signaal door de kabel is wel analoog. Hij gebruikt 2 aders.

Ik kan denk ik nog wel aan deze apparaatjes komen.

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 14:28

CPZ

CPZ schreef op 23 January 2003 @ 17:13:
Er zijn toch van die surf boxen die je aan de TV en het internet kan hangen zodat je kan surfen van de bank met een draadloos toetsenbord.
Ik ga effe zoeken.
Nou ik heb wat gevonden [afbeelding]
Deze is van Siemens en er liep een topic over hier op tweakers.
Ik heb laatst bij een computerzaak van andere merken soortgelijke apperaten gezien, alleen kom ik daar niet zo vaak. Als ik in de buurt ben zal ik even voor je kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 20:38:
Als je handig bent:

Een pci-moederbordje kopen -> zo'n 5" kaartje die je op een plaat prikt (kan even niet op de naam komen).
Daarop een P75 of I486-66 prikken met 16 MB geheugen simm. Dan nog een oude laptop hdd of een CF->IDE convertor op het moederbordje prikken.

Linux erop, en een textbrowser installen. Verreweg de mooiste oplossing denk ik.
Weet je dan nu misschien de naam al van dat 5" kaartje?

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
We mogen niet weten waar het voor is zeker?

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Je kunt ipv een netwerk ook gewoon een lange composiet/s-video+audio vanaf je server naar je TV leggen. Je moet dan wel een server hebben met genoeg rekenkracht en een TV-out zodat je daar vandaan DivX/mpegx kan afspelen. S-video/composiet+audio kun je met een beetje goede kabel nog best een eindje verlengen. (15-20 meter moet zeker lukken, daarboven heb ik het nog nooit geprobeerd.)

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 09:18:

Weet je dan nu misschien de naam al van dat 5" kaartje?
Misschien bedoelt ie een realmagic hollywood kaart, dan kan je op iedere oude PC nog mpeg2 afspelen. Maar als je ook divx wilt kunnen afspelen, dan moet je naar een andere kaart/andere PC toe.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik hoef geen divx af te laten spelen..

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat ik hier nog uitkom:-(

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zie net deze post. Je stelt wel heel rare en vage vragen he? :P
Deze bijvoorbeeld
En dan deze...
En dan deze...

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 27-01-2003 14:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Of gewoon een Dual-head kaart nemen, waarmee je op de 2e poort je HTML-pagina weergeeft.
FF een VGA->VIDEO stukkie ertussen (gewoon te koop bij je computerboer) en klaar is klara!

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 13:25:
Maar ik hoef geen divx af te laten spelen..
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 13:28:
Ik denk niet dat ik hier nog uitkom:-(
Als je om te beginnen zelf eens wat duidelijker je vraag zou formuleren.
- specificatie's
- exacte doel van deze 'onderneming'
- waar wel en waar niet rekening mee te houden.
- beperkingen...
- enz...

Dan hoeven wij ook niet steeds in het luchtledige te grijpen om je proberen te helpen. Al je reply's beginnen in de trend van: "Ja maar... Er mag géén... Dit is niet wat ik zoek... "
Iedereen heeft je willen helpen, maar op deze manier maak je het jezelf en ons wel moeilijk...

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

huiswerk?
kruip naar je tekentafel en ga lekker wat schetsen maken
pak je soldeerbout en bak een prototype.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga lekker een VIA EPIA - Mini ITX, VIA Eden ESP-533Mhz, Fanless, Audio, Lan, VGA, TV-Out, size 17cm x 17cm gebruiken. Dan hoef ik helemaal niets te doen PIPO.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Jij zoekt een thinclient met ee tv out optie of een tv out decodeer app. Of mss en netbox die heeft KPN een tijdje gehad als Internet optie voor mensen die geen pc wilden hebben.

Meh ...

Verwijderd

Je kan mischien een Wyse terminal met geintegreerde browser neerkwakken. Hier zit helaas geen TV out op, dus moet je of een TV hebben met RGB in en 640*480 draaien. Of een RGB convertor gebruiken.

http://www.wyse.com

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 14:28:
nog een idee:
Dat hangt ervan af , wat voor snoer het is en hoe zwaar die TV is :+

En als je dat niet bedoelt........schrijf dan in godsnaam eens op wat je
wel bedoelt dan, 2 bladzijden en nog steeds weet niemand wat je nou wil ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1