Toon posts:

Winroute i.s.m. een MySQL Tabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle Winroute kenners een vraag:
Werkt Winroute goed in samenwerking met een MySQL tabel? Of is daar ook makkelijk zelf een programmatje voor te schrijven?
In de MySQL tabel staan IP-Adressen met restricties om te internetten en Winroute moet deze IP-Adressen doorlaten of tegenhouden.
8)7

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nee, Winroute kun je niet koppelen aan een DB. Je zou wel een proggeltje kunnen maken dat het register (winroute keys) bijwerkt a.d.h. van de tabel. Maar dat zei ik in je vorige post ook...

Dubbelpost dus :(

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 27-01-2003 14:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, maar ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen.
Ow ja, en sorry van die dubbelpost hoor

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dan moet je vragen hoe je dat moet doen. Niet of het kan, want dat was reeds beantwoord.

In het register zitten onder LOCAL_Machine/Software/Kerio/Winroute of zo ergens alle instellingen van Winroute. Heb momenteel geen Winroute bak bij de hand, maar ze spreken redelijk voor zichzelf. Zoek uit welke keys er veranderd moeten worden of juist niet, test dat en zorg dan dat je een programma-tje maakt (als je dat kunt tenminste) dat die register aanpassingen voor je doet.

Winroute gaat niet uit zichzelf IN de tabel van MySQL kijken of zo. Je zult dus met een "poll" o.i.d. de instellingen telkens in het register moeten jassen (b.v. iedere 10 minuten ofzo). Ik vrees trouwens dat je dan de Winroute service nog moet restarten ook.

Kun je niet programmeren, vraag dan iemand hier om hulp, en wees specifiek in je vraag. Het kan geen kwaad eerst zelf wat onderzoek te verrichten...

Kort samengevat: Het kan dus standaard niet tenzij je een workaround gaat verzinnen (zoals ik hierboven beschrijf). Dat neemt overigens niet weg dat er niet nog meer mogelijke oplossingen/aanpakken voor zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 27-01-2003 14:10 . Reden: typo's ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Ik zal nog een verder kijken voor andere mogelijkheden. Als je toevallig weet welk programma eventueel wel met MySQL kan werken dan hoor ik het graag van je.
(ps. ik zal mn vragen wat beter proberen formuleren :-) thanks voor de tip)