Toon posts:

[TFT] Welke 17" moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit echt verschrikkelijk te twijfelen welke TFT ik ga kopen. Het is al zeker dat er een 17" tft komt, alleen welke staat nog niet vast.
De eisen die ik stel zijn vooral dat er goed op te gamen valt, dus lage response time, en dat ie op mn DVI-poort aan te sluiten is. Verder moet het design ook niet al te lelijk zijn etc.

De monitoren waar ik zelf tussen twijfel:
- BENQ AL712 (ook bekend onder de ACER AL712)

- Hitachi CML174SXW

Ze zijn qua specs ongeveer gelijk, alleen schijnt de Hitachi een pixelgarantie te hebben. De prijs van de hitachi is zo'n 80 euro meer..
Zijn er misschien mensen met ervaringen?
Welke TFT zouden jullie kiezen? (onderbouwd natuurlijk)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 02:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als je er zeker van bent, even onderzoeken natuurlijk, dat de Hitachi een pixelgarantie heeft dan zou ik het wel weten. Let er dan wel heel goed op wat daar dan onder valt. Alleen gehele pixels of ook subpixels. Heb je een goede pixelgarantie bij de Hitachi en niet bij de Benq, dan zou ik lekker voor de Hitachi gaan.

edit:
Ik zie nu idd staan, 1 maand pixelgarantie. Het is alleen niet duidelijk of het pixel of ook subpixel betreft

[ Voor 17% gewijzigd door SmartDoDo op 23-01-2003 01:01 . Reden: Effe updaten... ]

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Pixelgarantie? Dus wanneer er een dode pixel verschijnt kun je ermee terug ofzo? Anders kun je toch gewoon dat scherm in de winkel bekijken op dooie pixels...

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 02:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

M0rpheus schreef op 23 January 2003 @ 01:01:
Pixelgarantie? Dus wanneer er een dode pixel verschijnt kun je ermee terug ofzo? Anders kun je toch gewoon dat scherm in de winkel bekijken op dooie pixels...
Jawel, maar je hebt niet altijd die mogelijkheid. Bijvoorbeeld wanneer je online besteld. En thuis kun je meestal meer op je gemak het scherm bekijken. :)

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:28
Do yourself a favour...koop geen ACER of hoe het nu ook moge heten...Denk best liever aan bijvoorbeeld de nieuwe LG 1710B(http://www.lge.nl/producten/it/lcd_L1710B.html) of een ander fatsoenlijk product zoals ViewSonic, Sony of misschien wel die Hitachi (geen ervaringen mee).

Verwijderd

Als ik je een advies mag geven als zijnde voormalig verkoper, ja voor die Hitachi. Ik heb daar jarenlange ervaring mee honderden van verkocht, en 0 (ja, nul) defecten mee gehad.
O ja, en een perfect beeld...
enneh, BenQ is in mijn ogen een B-merk

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik de reacties over de Benq een beetje ongegrond vind. Misschien mag het dan een beetje een B-merk zijn, maar ik hoor toch ook een hoop goede verhalen over Acer/Benq..

Tussen de twee monitoren zit toch een verschil van een 200 gulden, terwijl zoals ik aangaf ze bijna hetzelfde zijn.

Ik hoor in ieder geval dat de hitachi dus een prima keuze zou zijn. Ik vraag nog even na wat die pixelgarantie inhoudt, en of er nog wat aan de prijs te knutselen is..
Verder hoop ik van iemand nog een gegronde mening over de BenQ te horen..
iig bedankt alvast :)

Verwijderd

Topicstarter
"Het klopt inderdaad dat als er 1 dode pixel optreedt, dat het scherm kan worden aangevraagd voor on-site omruil.
De rembourskosten zitten in onze prijzen, de prijzen op de site zijn de prijzen die je betaalt aan de postbode."

Aldus het antwoord van tftwinkel...
Omdat de Hitachi nu dus inclusief rembourskosten €589 is, en de winkel een goede service heeft, en pixelomruilgarantie, ga ik denk ik toch maar voor deze monitor.. Tenslotte is het de monitor die alle prestaties van je pc weer moet gevem :+

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 16:09
Als het je om de prijsklasse gaat weet ik nog wel een ander,
de Lite-On 170A die kost 580,-

te koop bij: http://www.computer-land....=beschrijving&prodid=3239
specs: http://www.liteontc.com/sp-170a.html
mijn topic: [rml][ TFT] Wil een TFT kopen, heb er een gevonden maar..[/rml] :9

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58
BB_Apoc heeft een hitachi 19" tft. moet je zeggen dat die er wel heel sweet uitziet! echt super mooi beeldje en in games nog snel genoeg ook.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar deze monitor voldoet niet aan mijn eisen..
1.) Response Time Tr: 15ms Tf: 25ms = 40ms totaal, de Hitachi 12+4=16ms
2.) Input Connector: 15-pin D-sub, mijn TFT moet een DVI hebben :P

Maar goed ik heb net de hitachi al besteld.. Hoop hem snel te hebben :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:18

Exirion

Gadgetfetisjist

retspan schreef op 23 januari 2003 @ 01:10:
Do yourself a favour...koop geen ACER of hoe het nu ook moge heten...
Benq is Acer ja, en ik ben daar nooit kapot van geweest. Benq verkoopt ook nogal brakke digicams enzo.

Zelf heb ik de Hitachi CML 174 in het zwart en die bevalt perfect. Het beeld is beter dan Samsungs van dezelfde prijs.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• mearten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:48
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 11:11:
"Het klopt inderdaad dat als er 1 dode pixel optreedt, dat het scherm kan worden aangevraagd voor on-site omruil.
De rembourskosten zitten in onze prijzen, de prijzen op de site zijn de prijzen die je betaalt aan de postbode."

Aldus het antwoord van tftwinkel...
Omdat de Hitachi nu dus inclusief rembourskosten €589 is, en de winkel een goede service heeft, en pixelomruilgarantie, ga ik denk ik toch maar voor deze monitor.. Tenslotte is het de monitor die alle prestaties van je pc weer moet gevem :+
zijn er nog wel merken die pixel garantie, want philips geeft geen garantie meer 17" tft schermen, alleen maar op 15" :(

Scuba-diver

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

mearten schreef op 23 januari 2003 @ 12:58:
zijn er nog wel merken die pixel garantie, want philips geeft geen garantie meer 17" tft schermen, alleen maar op 15" :(
Er staat toch dat Hitachi garantie geeft? Ik kreeg van de winkel binnen een week (kon eerder maar ik kon 'm zelf niet eerder komen ruilen) een nieuwe omdat de mijne een altijd groene subpixel had.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:23
LET OP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Volgens TFTSCHERM.NL heeft de Hitachi 16.7 miljoen kleuren, MAAR volgens de website van Hitachi heeft de CML174SXW maar 262.000 kleuren.

Weet niet of dit belangrijk is voor je, maar wel iets om over na te denken

Megatron

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MEGATRON schreef op 23 January 2003 @ 13:26:
LET OP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Volgens TFTSCHERM.NL heeft de Hitachi 16.7 miljoen kleuren, MAAR volgens de website van Hitachi heeft de CML174SXW maar 262.000 kleuren.

Weet niet of dit belangrijk is voor je, maar wel iets om over na te denken

Megatron
Geen enkel TFT scherm kan werkelijk 16,7 miljoen kleuren weergeven :)

Heb ik in deze topic ook ergens gepost: TFT/Gamen - the final episode part 2

Geloof me dat de Hitachi er fantastisch uitziet met alle soorten beelden van games tot desktop werk tot foto's.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Die heeft echt wel 16,7M (24bit) kleuren. Waar op de site zie je staan dat ie maar 262.000 kleuren heeft?

Check:

http://compare.monitorsdi...asheet.jsp?type=in&id=853

of

http://compare.monitorsdi...asheet.jsp?type=in&id=858

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Nilco

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Je hebt gelijk. Ook in de handleiding staat het... 262K kleuren....

Zie http://www.hitachiservice...uide.php/CML174SXW_EN.pdf

(pagina 19) ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Nilco
Exirion schreef op 23 januari 2003 @ 13:36:
[...]

Geen enkel TFT scherm kan werkelijk 16,7 miljoen kleuren weergeven :)

Heb ik in deze topic ook ergens gepost: TFT/Gamen - the final episode part 2

Geloof me dat de Hitachi er fantastisch uitziet met alle soorten beelden van games tot desktop werk tot foto's.
Hoe zit dat dan ??? :? :?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

TFT is qua kleurweergave nogsteeds inferieur aan CRT. Bij veel TFT's zijn bepaalde kleuren slecht van elkaar te onderscheiden en de gamma curve lijkt een beetje krom (de donkerste kleuren en de lichtste kleuren zijn moeilijk te onderscheiden).

De Hitachi bevalt mij zelfs met Photoshop werk (fotobewerking e.d.) goed. Ik had verwacht een monitor naast m'n CRT te gaan gebruiken voor dat soort dingen, maar da's tamelijk overbodig. Hitachi is eigenlijk TE eerlijk door te zeggen dat hun monitor niet echt 24-bits kan weergeven. Anderen fabrikanten zeggen gewoon van wel omdat ie immers 24-bits modi van videokaarten ondersteunt. Ik ken echter genoeg zogenaamde "16,7 miljoen kleuren" schermen die een stuk slechter weergeven dan de Hitachi.

De kleuren zijn mooi verzadigd, het contrast is hoog en de lichtopbrengt is eveneens hoog. Als je dat scherm een beetje goed instelt (dat moet je gewoon met elke monitor doen) dan heb je een supermooi beeld.

• Nilco
Exirion schreef op 23 January 2003 @ 15:29:
[...]

TFT is qua kleurweergave nogsteeds inferieur aan CRT. Bij veel TFT's zijn bepaalde kleuren slecht van elkaar te onderscheiden en de gamma curve lijkt een beetje krom (de donkerste kleuren en de lichtste kleuren zijn moeilijk te onderscheiden).

De Hitachi bevalt mij zelfs met Photoshop werk (fotobewerking e.d.) goed. Ik had verwacht een monitor naast m'n CRT te gaan gebruiken voor dat soort dingen, maar da's tamelijk overbodig. Hitachi is eigenlijk TE eerlijk door te zeggen dat hun monitor niet echt 24-bits kan weergeven. Anderen fabrikanten zeggen gewoon van wel omdat ie immers 24-bits modi van videokaarten ondersteunt. Ik ken echter genoeg zogenaamde "16,7 miljoen kleuren" schermen die een stuk slechter weergeven dan de Hitachi.

De kleuren zijn mooi verzadigd, het contrast is hoog en de lichtopbrengt is eveneens hoog. Als je dat scherm een beetje goed instelt (dat moet je gewoon met elke monitor doen) dan heb je een supermooi beeld.
BEDANKT MAAT ;) ;) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 23 januari 2003 @ 15:29:
[...]

Gelukkig dat Hitachi dan zo eerlijk is :D dat waardeer ik zeker van een fabrikant.
In tegenstelling tot compaq, welke gewoon even de falltime vergeet bij te tellen aan de response time :X

Maar gelukkig heb ik dus zoals gezegd de hitachi besteld.. Ome Tom was er ook erg weg van las ik in de review, alleen bepaalde ongedefinieerde schaduwen in spellen enzo waren geloof ik niet helemaal top. Maar goed, je kunt niet alles hebben he :)
Ik wil iig nooit meer een CRT.. Vind tft echt een heel stuk fijner werken..

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 22:13

flexje

got-father

k heb thuis een LG Flatron 575LM TFT (wel een 15 inch maar is ook verkrijgbaar in 17) en die bevalt mij ook perfect, speel er cs op , photoshop erop.. werkt allemaal perfect , alleen jammer dat ie 15 inch is! Ik stap nu daarom ook over van een TFT naar een 19 inch CRT (flat) van Philips waarschijnlijk...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb em :D
Postbode kwam em net aan de deur brengen, en heb er er nu aan hangen.
Ziet er echt verschrikkelijk 9~ uit..

Alleen nu had ik eerst zo'n site waarop een hoop tft info staat enzo, waar je ook van die java progjes hebt om de helderheid etc van je monitor goed in te kunnen stellen. Die bookmark ben ik dus kwijt..
Weet iemand toevallig welke site ik bedoel?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 13:07:
Alleen nu had ik eerst zo'n site waarop een hoop tft info staat enzo, waar je ook van die java progjes hebt om de helderheid etc van je monitor goed in te kunnen stellen. Die bookmark ben ik dus kwijt..
Weet iemand toevallig welke site ik bedoel?
Google eens op "nokia monitor tester". Is al heel oud maar werkt nogsteeds prima.

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 24 januari 2003 @ 13:23:
[...]

Google eens op "nokia monitor tester". Is al heel oud maar werkt nogsteeds prima.
Tnx, maar die had ik idd al gevonden in de FAQ...
wat ik zoek ik toch wat anders, en heeft echter verschillende tests achter elkaar voor de verschrillende instellingen...

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

btw... voor veel modellen geldt compaq=samsung=dell... (niet alle dus)

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 13:37:
[...]

wat ik zoek ik toch wat anders, en heeft echter verschillende tests achter elkaar voor de verschrillende instellingen...
BIj de samung van mij ..zat ook een summier programma met verschillende instellingen. Natural color heette dat. Vond ik eignelijk niet zo goed als wat ik nu gebruik 3Deep die mee geleverd wordt met ati grafische kaarten spul.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Afbeeldingslocatie: http://www.lge.co.uk/public/l1510p-m1.jpeg
Specifications (LG L1710B)
Screen type Colour TFT-LCD
Screen Size 17"
Viewable H x V (mm) 338 x 270
Pixel Pitch (mm) 0.264 x 0.264
Pixel Configuration RGB vertical stripe pitch
USB Yes (2 down, 1 up)

Face Treatment Hard coating 3H, Anti-glare
Viewing Angle - Horizontal 140 degrees
Viewing Angle - Vertical 110 degrees
Maximum Resolution 1280 x 1024 @ 75Hz (Digital 60Hz)
Horizontal Scan Frequency kHz 30~83
Vertical Scan Frequency Hz 56~75
Factory Presets: Maximum Resolution Hz 1600 x 1200 /
1280 x 1024 75
1024 x 768 75
800 x 600 75
640 x 480 75
Display Colours 16.19 million
Response Time (ms) 20
Brightness 250 cdm/2
Contrast Ratio 500:1
Dimensions W x D x H (mm) 370 x 421 x 223
Weight (kg) 6.6
Tilt Forward 5, Back 30
Swivel (L/R) 360 degrees
Control Modes 16 preset modes, 10 user modes
Video Signal Connectors 15 Pin D-Sub and DVI-I
Mac Compatible Yes
Digital On-Screen Controls Yes, OSD lock function
Power Man. System EPA Energy Star
Power Consumption (w) 40 on, 3 suspend, standby, 1 off
MPRII Compliant Yes
TCO 95/99 Comliant TCO 99
Vesa Plug & Play DDC2B
Wall mountable - VESA standard 100
E&OE LG's Policy is one of continuous improvement and therefore specifications may be amended in the course of manufacture. Specifications are subject to change without prior notice.
Vind deze wel cool :)

[ Voor 3% gewijzigd door I_stealth_I op 24-01-2003 14:47 ]

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Desktop
Vind deze wel cool :+
(Niet voor modemgebruikers.. plaatje is anderhalf mb :P)

ziet er gewoon echt super uit vind ik.. ook hele mooie slanke zijkant enzo.. :)

Verwijderd

Heb de Hitachi aangeschaft, en uitgerekend ik moet een defecte krijgen =(

Vanaf de linkerkan van het scherm tot zon 4 cm naar rechts wordt het scherm meer verlicht dan de rest. Viel me in het begin niet op, maar nadat ik mijn contrast omlaag gegooid had zag ik het opeens vrij duidelijk. Service van Hitachi is goed, komen hem onsite vervangen, alleen hebben ze ze niet op voorraad meer, dus moet ik 2-4 weken wachten =((

post er vanaaf wel een foto van (screenshots werken neit als het defect in je scherm zit 8)7 )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 11:19 ]

• GraasGast
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Ghehe het zijn gewoon dezelfde schermen (zie eerste post) op de speakers na!

Let vooral op de voet en de zijkant

check:
acer (benq):
Afbeeldingslocatie: http://www.acer.dk/vi/upload/E0Entity3/Acer_AL712_Normal.jpg

hitachi:
Afbeeldingslocatie: http://www.hitachi.com.au/uploadimages/5_CML174SXW_Web_Large.gif

Maar de hitachi is gewoon mooier...en "ik heb een hitachi" klinkt beter dan "ik heb een benq" of "ik heb een acer"

en in het zwart issie nog veeeel mooier :*) :7 8)

edit: ik mag geen plaatjes linken vanaf ome tom

[ Voor 68% gewijzigd door GraasGast op 05-02-2003 11:39 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 14:53:
Desktop
Vind deze wel cool :+
(Niet voor modemgebruikers.. plaatje is anderhalf mb :P)

ziet er gewoon echt super uit vind ik.. ook hele mooie slanke zijkant enzo.. :)
Ik vind zwart toch leuker 8-)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/DSCN0998_2.jpg

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

GraasGast schreef op 05 February 2003 @ 11:34:
Ghehe het zijn gewoon dezelfde schermen (zie eerste post) op de speakers na!

Let vooral op de voet en de zijkant

check:
acer (benq):
[afbeelding]

hitachi:
[afbeelding]

Maar de hitachi is gewoon mooier...en "ik heb een hitachi" klinkt beter dan "ik heb een benq" of "ik heb een acer"

en in het zwart issie nog veeeel mooier :*) :7 8)

edit: ik mag geen plaatjes linken vanaf ome tom
ik vind die acer veel mooier, maar aan de andere kant, je kan 'm toch spuiten in de kleur die je wil

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 13:37:
[...]

Check http://www.benchmarkhq.ru/english.html?/be_monitor.html

Pagina: 1