Het Sim City 4 topic - Deel III

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.571 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
dit is dus mijn city maar om één of andere reden krijg ik er geen winst uit
heeft iemand tips ?
ik heb zonnet de windmolens vervangen door een powerplant en ik heb de politie,brandweer etc. zo laag mogelijk staan maar toch heb ik dat ik maar 500 winst en 1200 verlies maak
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/simcity.JPG

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
joostve schreef op 23 januari 2003 @ 13:25:
heeft iemand tips ?
ik heb zonnet de windmolens vervangen door een powerplant en ik heb de politie,brandweer etc. zo laag mogelijk staan maar toch heb ik dat ik maar 500 winst en 1200 verlies maak
[afbeelding]
Misschien dat je niet pas later moet kijken of je winst maakt... ik zou ongeveer de helft van je geld uitgeven, en dan al zorgen dat je winst maakt.

Die school, library en politie ( en nog wat?) zou ik pas bouwen als je er geld voor hebt...

Als je nu nog gewoon wat cash hebt, kun je er voor kiezen de overbodige gebouwen te verwoesten of je kunt snel wat nieuwe huizen e.d. maken om meer winst te krijgen. Ik zou het 1e pakken.

Ik zie trouwens dat je die gebouwen niet handig hebt neergezet, bv een school moet gewoon midden tussen de huizen staan... zodat de school tenminste optimaal benut wordt ( let op de cirkel om dat soort gebouwen heen).

Nou ja, de rest zoek je zelf maar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joostve schreef op 23 januari 2003 @ 13:25:
heeft iemand tips ?
[afbeelding]
Tja, je hebt in verhouding te weinig betalende mensen. De politie, bescholing, brandweer, energie en water die je nu hebt kunnen misschien wel 3, 4 keer zoveel mensen aan. Dat is de winst die je dan mist. Met kleine dorpjes kan je sowieso moeilijk winst maken. Snel uitbreiden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 22:39

Mike78

Always

joostve schreef op 23 January 2003 @ 13:25:
heeft iemand tips ?
[afbeelding]
Je hebt ook erg veel watertorens. Gezien de grote van je stad heb je er maar 1 of 2 nodig. Voor de verspreiding van je water gebruik je pijpen. Scheelt ook al weer 50 per watertoren. :)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, inderdaad. 8 watertorens voor dat kleine stukje. Ik heb hetzelfde aantal voor 33.000 inwoners :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 13:49:
haha, inderdaad. 8 watertorens voor dat kleine stukje. Ik heb hetzelfde aantal voor 33.000 inwoners :D
oh ik wist niet dat je pijpleidingen kon aanleggen vanuit een watertoren
ik dacht dat dat vanuit een waterzuiveringsinstallatie moest
oke mooi dan ga ik dat eens doen
maar ik ga wel ff over nieuw beginnen denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Ja en ziekenhuizen enz moet je alleen bouwen als je volk er echt om springt.

Tip: lees de beginnersguide eens die staat in de fipo.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
oh nog wat ik heb het spel nu dus van internet gehaald maar ik wil hem wel gaan kopen
nou vraag ik me af zit er een beetje nuttig boekje bij ?
en is het spel in het nederlands vertaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 11:47
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 13:22:
[...]

Precies! Dit heb ik ook een tiental posts terug gepost ... Klerezooi .. Als ik een perfect symmetrische stad wil, dan wil ik dat ja!!!

- Efficiency superhigh in dat soort steden
- Aantal sims rijst meestal de pan uit bij zulk soort steden
- En er zijn zoveel mogelijke combinaties van symmetrie .. wil je niet weten. En dan heb ik het niet eens over een plat vlak ...

Bij SimCity 2000 had je in mayor mode ook gewoon nog edit tools. Die zijn veel beter dan in SimCity 4. Als ik bijv water wilde, klikte ik op de grond en er verscheen water aan de oppervlakte (wel laagste niveau map > net boven waterniveau) Nu moet ik ffs een gat graven, waar ik dan helemaal geen fuck mee kan en het verpest gewoon de beschikbare ruimte. Dat gat is gewoon niet te optimaliseren.
jaja, ik weet wel waarom mensen symmetrische steden willen
dit spel vraagt erom, want rechte wegen loopt het verkeer lekkerder op dan met bochten enzo
maar ik vind het LELIJK, kwestie van smaak natuurlijk
trouwens, een landmark plaatsen hielp toch niet echt, de belasting drastisch verlagen helpt beter, maar ik weet niet of de commercie dan weer op gang komt
die ligt op zijn gat, mischien zit er een grens bij 125k commercial jobs, want daar zit ik net onder
staat trouwens wel stoer, dat empire state building :)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaapje.. kan je nog wat coole shots van je stad posten.. ben heel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat beetje water zorgde ervoor dat de grondprijs omhoog schoot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 14:18:
schaapje.. kan je nog wat coole shots van je stad posten.. ben heel benieuwd
ja, ik wil wel maar ik weet niet hoe ik die dingen kleiner krijg dan 100kb
dat ene shot heb ik net zolang kleiner geknipt totdat het paste, maar als de hele stad erop moet zal het formaat toch groot moeten
is dat te fixen met standaard windows software of moet ik dan eenofander programma daarvoor installeren?

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post em anders gewoon groot, maar maak er dan een link van, in plaats van het plaatje te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 13:57

PoweRoy

funky!

Schaapje_BlaaT schreef op 23 January 2003 @ 14:58:
[...]

ja, ik wil wel maar ik weet niet hoe ik die dingen kleiner krijg dan 100kb
dat ene shot heb ik net zolang kleiner geknipt totdat het paste, maar als de hele stad erop moet zal het formaat toch groot moeten
is dat te fixen met standaard windows software of moet ik dan eenofander programma daarvoor installeren?
zet je et op de webspace van je provider :Y) en geef je een linkje :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
mijn provider is de RUG, dus ik heb GEEN webspace
dus moet ik op theforumisdown.com posten, waar screenshots 100kb of kleiner moeten zijn
of iemand moet iets beters weten, een manier hebben om een screenshot te comprimeren of webspace willen afstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaapie.. dan open je de screens in photshop, ff verkleinen en opslaan als jpg en dan quality op 50% zetten ofzo.. dan moet je toch eigenlijk een file hebben van minder dan 50k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
is het nou de bedoeling om alle $ mensen uit je stad te krijgen of ze opteleiden naar $$$ en dus rete veel scholen maken?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
photoshop dus, ik zal zien of ik eraan kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 08:44

Willybubba

Nut up or shut up.

Afbeeldingslocatie: http://www.penny-arcade.com/images/2003/20030120l.gif

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk stripje :P

Ik heb nu een stad met ongeveer 13k Inwoners, maar toch vragen ze nog steeds om huizen en industry, moet ik dan de belasting omhoog gooien van de residents?
Mijn verkeer is ook erg druk, ze zeggen dat ik een subway moet aanleggen, doe ik dat, zeggen ze ineens dat de stations amper gebruikt worden, iemand tips voor het plaatsen van die shit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

13k is nog zeer weinig, je kan beter je straten in wegen veranderen en gewoon nog veel uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
vraagje: als simcity4 op de ouwe pc het wel doet maar op de niuewe niet (hij wil niet opstarten) wat dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb I-HT ontzettend hoog staan. Ik heb nu rigoreus de belasting voor I-D en I-M op 20% (hoogste belasting mogelijk :D) staan, maar mijn I-HT vraag blijft gewoon gelijk :? Mijn inwoners aantal is door deze belasting move wel in 1 klap gestegen van 48.000 naar bijna 60.000 inwoners. Zie ik nog wat over het hoofd? Ik bedoel, belasting is aso hoog, de vraag is hoog, en ik heb zelfs icoontjes van "no job" aanwezig terwijl de commute time van deze lui op medium staat :?

Is er iets waarmee ik IH-T sneller kan aantrekken? Education staat hoog, ik heb een university, traffic is bijna overal groen, evenals al mijn balkjes en mayor rating..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Dan ga je weer op je oude pc spelen :? ?

[ Voor 3% gewijzigd door Dionysos op 23-01-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Dionysos schreef op 23 januari 2003 @ 16:47:
Dan ga je weer op je oude pc spelen :? ?
daar is dat ding te oud voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
MuSeLive schreef op 23 January 2003 @ 16:49:
[...]

daar is dat ding te oud voor
mijn cdromspeler is te snel kan dat ??
wat moet ik doen im desperate ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muselive:

heb je via netwerk gecopieerd of opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
kheb het spel maar komt geen menu op de ouwe pc wel
op de nieuwe kan ik wel "via "deze computer" in de cd komen maar dan als ik iets klikt gebeurt er niks :/
kan ik niet iets dowloaden voor de speler ?

ik ga nu proberen om het op de ouwe te zetten en dan via netwerk op de nieuwe te spelen :P

[ Voor 41% gewijzigd door MuSeLive op 23-01-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
blah blah ;)

[ Voor 97% gewijzigd door Zamorano op 23-01-2003 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 15:10
je kan een image maken en met deamon tools afspelen, dan kun je cdrom problemen elimineren

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
een image ??
deaom tools ken ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
image: aka .iso .bin .img
maken met clonecd oid

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ja , dan maak je een image van de cd. Bijv. met Clone-cd ofzo. En laad je de .cue in daemon tools en miischien heb je dan geen cd-rom problemen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-07 17:07

Basszje

Reisvaap!]

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 16:46:
Ik heb I-HT ontzettend hoog staan. Ik heb nu rigoreus de belasting voor I-D en I-M op 20% (hoogste belasting mogelijk :D) staan, maar mijn I-HT vraag blijft gewoon gelijk :? Mijn inwoners aantal is door deze belasting move wel in 1 klap gestegen van 48.000 naar bijna 60.000 inwoners. Zie ik nog wat over het hoofd? Ik bedoel, belasting is aso hoog, de vraag is hoog, en ik heb zelfs icoontjes van "no job" aanwezig terwijl de commute time van deze lui op medium staat :?

Is er iets waarmee ik IH-T sneller kan aantrekken? Education staat hoog, ik heb een university, traffic is bijna overal groen, evenals al mijn balkjes en mayor rating..
Een gebied zonder air pollution gaat helpen :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
argh, mijn stad weigert te groeien
het floreert allemaal lekker, en ineens klabam ik bereik een grens
ik heb alles gecheckt, garbage, water, stroom, education, health werkt allemaal prima
niemand klaagt ook.als ik uitbried bouwen ze direkt enorme torens, die dan vervolgens weer vervallen, of de gebouwen ernaast worden zwart.
Industrie en commerce weigeren ook te groeien, maar mijn airport en 5 havens zitten niet vol. HT industrie vraag is 100%, maar bouwen ho maar, Cs $ en $$ is ook 100%, maar die bouwen evenmin

landmark bouwen wou ook niet helpen, het inwonertal kan op 280k pieken maar blijft daar niet staan, industrie en commercie blijven dienst weigeren.
wat nu? moet ik per se buren bouwen om meer te krijgen?
wie heeft een stad van 300k of meer, en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-$ = Low Wealth Residential
R-$$ = Medium Wealth Residential
R-$$$ = High Wealth Residential

Cs = Commercial Services
Co = Commercial Offices

I-Ag = Agriculture
I-D = Dirty Industry
I-M = Manufacturing Industry
I-HT = HighTech Industry

($ low wealth, $$ = medium, $$$= high wealth)
(Courtesy of Major Carnage)
Ik snap niet echt de samenhang tussen de zones (low, medium, high - licht[kleur], [kleur], donker[kleur] (vul bij [kleur] geel, groen of blauw in :P))

Kan er bijvoorbeeld HT industrie op een low-zone?
Of moet dat per se op een high-zone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
er is geen low zone in industrie, dat is agraculture.
HT moet geloof ik op HD-I

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 21:43
HT industry kan ook op medium industry hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 18:11:
[...]

Ik snap niet echt de samenhang tussen de zones (low, medium, high - licht[kleur], [kleur], donker[kleur] (vul bij [kleur] geel, groen of blauw in :P))

Kan er bijvoorbeeld HT industrie op een low-zone?
Of moet dat per se op een high-zone?
Ja ik dacht dus ook de hele tijd dat High Tech industrie alleen maar werd gebouwd op de donkergele zone, dus de high industrial zone. Maar iemand in deze thread (of vorige) maakte dus duidelijk dat dit niet uitmaakt. De zone geeft alleen aan hoeveel er zeg maar inpast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Laatst online: 12-04 18:17
Misschien is deze vraag al vaker gesteld: Aan het begin klik je op een vierkant stuk land en daar mag je bouwen, maar als dat vol is wat dan? Hoe krijg ik meer land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
PleXtor schreef op 23 januari 2003 @ 18:46:
Misschien is deze vraag al vaker gesteld: Aan het begin klik je op een vierkant stuk land en daar mag je bouwen, maar als dat vol is wat dan? Hoe krijg ik meer land?
Door naar een aangrenzend stuk land in je region te gaan en daar verder te bouwen, met de nodige verbindingen uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
argh, ik snap er echt niks van, ik heb net de belastingen verlaagd, waarna residential en industrial demand maximaal was. Bijgebouwd (alle 3 catagorieen), waarna er meteen 10 van die witte torens uit de grond gestampt werden, daarna stopt de ontwikkeling
industrie is maxed out, maar lege zones vullen niet, residential idem dito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Wolfensteijn schreef op 23 January 2003 @ 18:48:
[...]

Door naar een aangrenzend stuk land in je region te gaan en daar verder te bouwen, met de nodige verbindingen uiteraard ;)
Hoe breng je zo'n verbinding tot stand? Met een weg? En met moet je daarna naar dat andere stuk land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
PleXtor schreef op 23 januari 2003 @ 19:03:
[...]

Hoe breng je zo'n verbinding tot stand? Met een weg? En met moet je daarna naar dat andere stuk land?
Probeer het eens uit zou ik zeggen, das veel leuker dan dat iemand je precies vertelt wat je moet doen.

Of lees wat van de tips&tricks op de simcity4 site van EA, daar staat ook genoeg info tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-07 03:24

Major Carnage

waki miko Reimu

Wolfensteijn schreef op 23 januari 2003 @ 19:05:
[...]

Probeer het eens uit zou ik zeggen, das veel leuker dan dat iemand je precies vertelt wat je moet doen.

Of lees wat van de tips&tricks op de simcity4 site van EA, daar staat ook genoeg info tussen.
Of het boekje wat bij het spel zit... opvallend hoeveel mensen het vergeten te lezen })

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Wolfensteijn schreef op 23 January 2003 @ 19:05:
[...]

Dat vind jij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
En omdat ik dat vind ga ik jou niet precies vertellen wat je moet doen. Het uitzoeken is net zoveel deel van het spel als het gewoon spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
beweeg je muis 3 cm naar boven, klik met je wijsvinger op de LMB. tik het adres van de faq's in met je tien vingers. sla met je rechterhand op Enter. Lees

zo?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Laatst online: 28-07 17:18
ik vind het nog een beetje vaag als er gebouwen zwart worden, bij simcity 2000 was dit altijd als er geen mensen meer wonen, maar nu kan het dus ook van $$$ naar $$ of $. maar worden deze gebouwen ook ooit weer goed?? want ik heb de indruk dat dit niet echt werkt. alleen het slopen van het gebouw en daarna weer laten opbouwen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het niet, die gozer die de Tutorial heeft gemaakt krijg al na 3 jaar appartementjes :? Dat lukt me niet, ook als ik niet meer verder residential zones bouw, wel werk aanwezig is en ik gewoon afwacht.

Hoe krijgt hij dat voor elkaar?

Een basisschool heb ik wel al, en dat is ook het enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
je hebt het of je hebt het niet :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Laatst online: 31-12-2023
ik vind het wel knap 10000 mensen en winst op zo'n klein stukkie land in de Tutorial

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hier hoe ik die transportation cd install :?
als ik hem er in doe start die meteen SC4 op :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel vandaag het spel voor het eerst.

Wat moet ik doen als hoger opgeleide mensen geen baan kunnen vinden in mijn stad, ik heb voldoende industrie.
Als ze een tijd lang geen baan kunnen vinden worden namelijk hun huizen zwart :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien leuk om te melden, als het nieuwjaar is en het eerste vuurwerk gaat net de lucht in. Druk dan snel op "Pause", dan blijven ze vuurwerk afsteken en heb jij een mooie show 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind een aantal zaken maar vaag hoor. Ik heb een gebied waar no jobs iconen staan. Blijkt dat de commute nogal hoog is, dus plaats ik veel busstops en subway stations, en wordt er totaal geen gebruik van gemaakt. Dat klopt echt voor geen meter. Een directe lijn naar Commercial en Industial zones. :? Iconen blijven dus aanwezig. Het moet wel aan de commute liggen want de demand voor commercial en industrial is laag.

Verder vraag ik me het volgende af. De demand voor $ residential is bij mij op de helft. Die van $$ en $$$ is heel laag, dus wat doe ik, ik zet taxes voor $$ en $$$ op pakweg 15.0, in de hoop dat $, die ik 5.0 heb gegeven de stad intrekt.

Daarmee loop ik alleen een hoop tax mis van $$ en $$$, en als klap op de vuurpijl daalt mij inwoneraantal met als gevolg rode cijfers.

Is mijn methode a bad idea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ja

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 20:10:
Ik speel vandaag het spel voor het eerst.

Wat moet ik doen als hoger opgeleide mensen geen baan kunnen vinden in mijn stad, ik heb voldoende industrie.
Als ze een tijd lang geen baan kunnen vinden worden namelijk hun huizen zwart :S
basic stuff!! kijk bij tips en tricks van EA staat alles erover! zie eerste post in de topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige tips? Ik krijg het maar niet voor elkaar, de taxes staan nu als volgt:

PHP:
1
2
3
4
                        $                     $$                   $$$
residential             15                     10                  8.5
commercial              20                    9.5                  8.0 
industrial              20                    9.5                  4.5

Ik probeer echt vanalles te doen. Een 20% taxrate is echt niet normaal, en ik krijg van commercial ook klachten. Zodra ik echter de $ taxrate lager zet, zakt mijn inwonertal dramatisch.

Alle balken in mijn RCI meter staan ook wel zowat op -1000, kortom er is geen vraag (genoeg beschikbaar denk ik dan)..

Hospitals en schools draaien per stuk net boven wat ze nodig hebben, en ik pas ze ook continue zelf aan qua funds. Dus niet via de algemene budget schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 28-07 13:57

PoweRoy

funky!

wtf zo'n hoge belastingen |:(

kheb alles op 7.5 staan en de dirty industrie op 8 :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 22:32:
[...]

Enige tips? Ik krijg het maar niet voor elkaar, de taxes staan nu als volgt:

PHP:
1
2
3
4
                        $                     $$                   $$$
residential             15                     10                  8.5
commercial              20                    9.5                  8.0 
industrial              20                    9.5                  4.5

Ik probeer echt vanalles te doen. Een 20% taxrate is echt niet normaal, en ik krijg van commercial ook klachten. Zodra ik echter de $ taxrate lager zet, zakt mijn inwonertal dramatisch.

Alle balken in mijn RCI meter staan ook wel zowat op -1000, kortom er is geen vraag (genoeg beschikbaar denk ik dan)..

Hospitals en schools draaien per stuk net boven wat ze nodig hebben, en ik pas ze ook continue zelf aan qua funds. Dus niet via de algemene budget schermen.
ik denk dat je vraag laag is omdat je belastingen te hoog zijn, low wealth residential, commercial en industrial afschrikken lijkt me onnodig, 9.5% belasting op med wealth commercial is ook vrij pittig. Probeer eens aan die taxes te prutsen,
residential allemaal 8, commercial allemaal 7, industrial 20, 8 en 4.5 ofzo
gewoon wat mee kloten en dan zien wat het best werkt, draai je eerst verlies kijk dan of het na een tijdje minder wordt omdat ze je stad binnenstromen, pleur anders een paar extra zones erin

oh ja, HEEELP mijn stad stagneert, wie helpt mij? (zie een paar post naar boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ik heb geprobeert mijn stad een oppepper te geven, overbelast vliegveld + leegstaand comm eromheen weggehaald en een groot vliegveld met groen trug. resultaat: 90k mensen weg :S

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die extra zones zijn niet beschikbaar, de hele kaart is volgebouwd. Zodra ik de taxes naar beneden doe, stromen de mensen mijn stad uit, ondanks dat alle meters dik in het groen blijven. Pollution is laag, traffic is laag, stroom en water is er genoeg, garbage is er ook niet, education en health zijn hoog, etc. Desirability is overal groen.

Mijn volk heeft over het algemeen education=high en commute=medium/low. De vraag naar high-tech is hoog, de belasting is laag, en er zijn vrije industriele zones over met voldoende wegen, subways en busstops. :/

Lijkt wel of het niet mogelijk is om meer inwoners te krijgen zonder een grotere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:36

Ankh

|true

Ik ben maar een nieuwe stad begonnen (alweer) nu loopt het wel heel errug aardig.. zit op de 5K mensen.. loop nog net geen winst (met 8% tax.. dus dat scheelt wel ;) )
hier onder nog wat Images er van :)

Afbeeldingslocatie: http://images.doomed.nl/sim/snag-0000.jpg
Totaal overzicht, ik zit hier nog niet aan de 5K bewoners.. nu wel dus :)
Afbeeldingslocatie: http://images.doomed.nl/sim/snag-0001.jpg
Bietje grote kavels, heb ze toch maar even gehalveerd
Afbeeldingslocatie: http://images.doomed.nl/sim/snag-0002.jpg
aardige luxe woning, al zeg ik het zelf (ik heb nog niets duurders gehad :D )
Afbeeldingslocatie: http://images.doomed.nl/sim/snag-0003.jpg
RCI grafiek, ik snap enkel niet hoe ik die naast de agricultuur, om laag kan krijge!! welke moet ik dan bouwen?
Afbeeldingslocatie: http://images.doomed.nl/sim/snag-0004.jpg
Nog 1tje er van gemaakt enkel nu ietsie later, hier zit ik aan de 5K mensen.. ID is hier dus toren hoog.. Ik heb al verschillende dingen gebouwd. maar omlaag krijgen ho maar

Kom maar op met de Opmerkingen :+ :D opzich vind ik dat het best wel goed vanaf breng >:) heb wel al een wateringszuiverings station moeten bouwen van ze :X kost weer klouwen met geld zo'n ding.. :/

Sorry voor layout verneuking

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
LOL, ik ben ook maar ff een nieuwe stad begonnen
help me eraan te herinneren nooit een processor van max microchips te kopen
die nemen blijkbaar mensen aan met 2 jaar basisschool :)
wie zei er ook alweer dat HT industry moeilijk te krijgen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
joostve schreef op 23 januari 2003 @ 14:09:
oh nog wat ik heb het spel nu dus van internet gehaald maar ik wil hem wel gaan kopen
nou vraag ik me af zit er een beetje nuttig boekje bij ?
en is het spel in het nederlands vertaald?
deze vraag kan iemand toch wel beantwoorden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Laatst online: 24-07 13:20

H3llSiNG

Meh.

zelf had ik weinig aan het boekje.. allemaal standaard dingen.. en ja je kan hem ook in nederlands installeren

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

H3llsing schreef op 23 januari 2003 @ 23:37:
zelf had ik weinig aan het boekje.. allemaal standaard dingen.. en ja je kan hem ook in nederlands installeren
de NL versie staat ook op het internet :+

Maar over dat boekje. Ik wil zeker dit spel gaan kopen. Maar als er dan geen decent handleiding bij zit.. is het wel errug matig....

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Ik kon het gewoon niet laten om lekker door te spelen. Zit nu onder hand op de 6K mensen. Heb de taxes naar 9% moeten verschuiven en heb van die aardige mevrouw de bookmaker een legerterrein gekregen.. Voor de rest nog niets.. ik maak dan nu ook 700 winst. Opzich niet slecht imo
Afbeeldingslocatie: http://images.doomed.nl/sim/snag-0005.jpg
ja ja Daar is ie weer de RCI demand lol. D(irty) was dus gewoon High desinty.. Dus veel van dat gebouwd.. en voila het resultaat :)
Afbeeldingslocatie: http://images.doomed.nl/sim/snag-0006.jpg
mijn mooie inkomen :D niet slecht al zeg ik het zelf

Het file probleem begint steeds meer ergere vormen aan te nemen... Wat kan ik het doen? Gewoon maar een subway systeem aan leggen? traffic is nog niet over de helft heen.. maar het begint al aardig ver te komen..
En hoe kan ik dit het beste aanleggen?

Nog een vraag.. Hoe kan ik air pollution tegen gaan? Volgens een van die waarnemers.. Begint het wel te verhogen.. maar is het nog niet schrikbarend.. dus hoe kan ik dit oplossen?

Ik ga eerst maffen.. Dan zie ik morgen wel verder
layout verneuking sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Hallo; je hebt een stad van nog 7000 mensen; dan moet je echt geen subway aan gaan leggen.... veels te duur. :D

En zulke deals als legerbasis zijn helemaal niet zo relaxed; je moet proberen je stad te ontwikkelen zonder die deals. Want zo'n deal betekent eigenlijk dat je te weinig geld in het laatje brengt, en dat het dan maar zo moet worden opgevuld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

jah ok true true.. hou kan ik ze laten oprotten uit mijn stad? ;)
Tsa ik weet niet echt of ik een file probleem heb.. maar soms zitten de toegangs wegen TOTAAL vol .. kan ik er dan wat aan doen *s* en me traffic meter loopt drastisch achter uit ;)
maar dan bouw ik nog ff niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik dan ook SC4 :) maar in zulke games ben ik nooit goed geweest, deze dus ook niet, ik krijg telkens de melding : " no road " ofzo, bij de residentials.

Voor de rest schiet het ook totaal niet op met bouwen,ik kan JAREN wachten, en bar weinig industriele dingen staan erin.

Maargoed hoe kan ik ervoor zorgen dat die kleremelding weggaat ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

wegen aansluiten :+ *sim-pel*
als het goed is zie je bij de R zwarte lijnen.. dat zijn de kavels. Hoogst waarschijnlijk is er bij 1 van kavels "een-auto-met-rood-kruis-door-heen-er-boven" Dus 1 van de 4 zijden van de kavels moet aangrenzen aan een weg :)

volg die tutor trouwens.. die heeft mij ook goed geholpen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Ankh op 24-01-2003 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

RaMMSTeiN schreef op 24 januari 2003 @ 01:17:
wegen aansluiten :+ *sim-pel*
als het goed is zie je bij de R zwarte lijnen.. dat zijn de kavels. Hoogst waarschijnlijk is er bij 1 van kavels "een-auto-met-rood-kruis-door-heen-er-boven" Dus 1 van de 4 zijden van de kavels moet aangrenzen aan een weg :)

volg die tutor trouwens.. die heeft mij ook goed geholpen :)
Idd. Ik had die tutor gevolgd, ben gaan spelen en hoppa 10k aan mensen en een redelijke inkomen.

Heeft iemand nog tips voor het aanleggen van bushaltes enzo?

En ik had een $$ kavel gebouwd...nu bouw ik er een $$$ overheen maar de gebouwen upgraden dan niet? Iemand daar nog oplossingen voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
ha, mijn stadje is nu 17k inwoners, ik heb inmiddels geupgrade naar high density, commercials ploppen uit de grond zo gauw ik ze plaats :)
winst is 900k, zonder deals. kan vast beter maar ik heb alle voorzieningen plus stadhuis, twee standbeelden en mijn eigen optrekje :)
het is een festijn van HT industrie, iedereen die daar moeite mee heeft: direkt de belasting op I$ sky high, I$$ 9% en I$ 8.5%, ze pleuren er meteen HT neer, ook al heb je alleen nog maar een basisschool. Ik heb dr maar een high school bij gezet, maar nog geen college, want zolang education hoog staat begin ik daar niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Schaapje_BlaaT schreef op 24 januari 2003 @ 01:32:
ha, mijn stadje is nu 17k inwoners, ik heb inmiddels geupgrade naar high density, commercials ploppen uit de grond zo gauw ik ze plaats :)
winst is 900k, zonder deals. kan vast beter maar ik heb alle voorzieningen plus stadhuis, twee standbeelden en mijn eigen optrekje :)
het is een festijn van HT industrie, iedereen die daar moeite mee heeft: direkt de belasting op I$ sky high, I$$ 9% en I$ 8.5%, ze pleuren er meteen HT neer, ook al heb je alleen nog maar een basisschool. Ik heb dr maar een high school bij gezet, maar nog geen college, want zolang education hoog staat begin ik daar niet aan
Je bedoelt vast 900, want 900k is 900.000 dat is nogal veel winst per maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
RAmmstein, kijk eens naar die rokende schoorstenen bij de industrie, waar denk je dat de pollution vandaan komt? :P die zooi moet je verbannen, of ver van je woningen af bouwen, anders wil er na een tijdje niemand meer wonen (hint: een tornado en dan dezonen :P)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Laatst online: 01:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

m'n stadje is tegenwoordig 81k groot en de HT begint lekker te komen. I$ taxes staan op 15% of zo, en I$$ 10% of hoger, en I$$$ lekker 7.5% :) ff die ouwe zooi eruit werken.

Ik was btw aangenaam verrast dat in een gedeelte dat m'n traffic nogal kut was ze echt lekker gebruik maken van de aangelegde subway, heeft het toch nut :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Termy schreef op 24 januari 2003 @ 10:21:
m'n stadje is tegenwoordig 81k groot en de HT begint lekker te komen. I$ taxes staan op 15% of zo, en I$$ 10% of hoger, en I$$$ lekker 7.5% :) ff die ouwe zooi eruit werken.

Ik was btw aangenaam verrast dat in een gedeelte dat m'n traffic nogal kut was ze echt lekker gebruik maken van de aangelegde subway, heeft het toch nut :)
Hmm, ik geloof dat ik mijn wegensysteem dus te goed heb gemaakt. Vandaar dat niemand mijn treintjes of metro gebruikt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08-2007
Wat verdienen jullie allemaal aan mass transit? Ik verdien nu met alleen maar bussen met 7.5k mensen zo'n $280.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
[CSC]Outlaw schreef op 24 January 2003 @ 09:29:
[...]

Je bedoelt vast 900, want 900k is 900.000 dat is nogal veel winst per maand ;)
hehe, 900k would be nice :) maar helaas is het slechts 900 inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op 23 January 2003 @ 22:40:
[...]

ik denk dat je vraag laag is omdat je belastingen te hoog zijn, low wealth residential, commercial en industrial afschrikken lijkt me onnodig, 9.5% belasting op med wealth commercial is ook vrij pittig. Probeer eens aan die taxes te prutsen,
residential allemaal 8, commercial allemaal 7, industrial 20, 8 en 4.5 ofzo
gewoon wat mee kloten en dan zien wat het best werkt, draai je eerst verlies kijk dan of het na een tijdje minder wordt omdat ze je stad binnenstromen, pleur anders een paar extra zones erin

oh ja, HEEELP mijn stad stagneert, wie helpt mij? (zie een paar post naar boven)
Economics: :+

"Als het aanbod groot is, vraag meer.. als het aanbod laag is, vraag minder"

Maar dat zal wel genoeg zijn gezegd in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 11:59
Waarom krijg ik geen deals met de buren. Zo komen wel met raketbasissen aanzetten en militaire toestanden, maar ik kan hun niets aanbieden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Laatst online: 27-07 22:39

Mike78

Always

Warfare schreef op 24 January 2003 @ 12:02:
Waarom krijg ik geen deals met de buren. Zo komen wel met raketbasissen aanzetten en militaire toestanden, maar ik kan hun niets aanbieden.

Iemand een idee?
Dat zijn geen deals met buren, maar bussiness deals. Voor deals met je buren leg je een weg, elektriciteitsmast of waterpijp naar je buren voor de respectievelijke dienst die je wilt aanbieden.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

RocketKoen schreef op 24 januari 2003 @ 09:59:
RAmmstein, kijk eens naar die rokende schoorstenen bij de industrie, waar denk je dat de pollution vandaan komt? :P die zooi moet je verbannen, of ver van je woningen af bouwen, anders wil er na een tijdje niemand meer wonen (hint: een tornado en dan dezonen :P)
uhm tsa dat heet ook wel DIRTY industrie en daar wordt nou net naar gevraagd =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei, mijn city:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.dewilde/sim2.jpg
:)

Ik begin eindelijk weer een beetje winst te maken nadat 1 van m'n stroom fabriekjes kapoet ging :)

tip: laat nooit simcity aanstaan wanneer je gaat eten :o

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit :).

Ik heb nu een stad met ongeveer 18k inwoners, met 3 Business Deals en 1 Neighbour deal (dat van die Garbage), ze zeggen dat de wegen overvol zijn, bouw ik Subway, GEBRUIKEN ZE EM NIE :X, ik heb nu ook een Freight Train en Passenger train naar een andere stad. Krijgt die andere stad ook weer wat meer mensen, en ik kan tenminste me Industry dingen kwijt, die zaten vast zeiden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Laatst online: 01:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

Tja, 18k inwoners is ook niet zo veel voor een subway.

Ik zit nu op de 112k inwoners :D, alleen heb ik wel een beetje een prob. op de 115k ging opeens de demand van residential _zwaar_ omlaag. er was niet direct te zien wat er mis was (mayor rating nog goed) maar toch opeens hadden ze geen zin meer of zo? Ik zit nu dus weer op de 112k met normale (tot hoge) demand. hopelijk gaan ze niet weer zo trippe als ik de 115k bereik :X.

Btw, in het drukste gedeelt met veel redelijk grote bedrijven waar de traffic zo bagger is en ik subways gemaakt heb gebruiken ze hem voor gemiddeld 30% van de capaciteit. w00t :)

Ook heb ik tegenwoordig wel 4! wolkenkrabbers, "ryan appartments" of zo van 935 R$$ per stuk :), ook heb ik tegenwoordig een movie studio naast de television en radio. wat doen die eigenlijk precies? ook zoiets vaags als "stimuleert residential" of zo?

Numb1, ik vind het btw niet zo heel briljant om hem constant op de hoogste snelheid te zetten, jij zit nu nl al in het jaar 141 en ik in het jaar 60, terwijl ik toch meer dan 2 keer zo veel mannetjes heb....

Zo maar eens even kijken of ik een plaatje kan uppe of zo, misschien ook leuk om te zien hoe goed ik New York kan nabouwen (zoals in: perfecte huizen blokken :)).

Hij's wel groot, ik denk qua oppervlak groter dan die stad die Outlaw beschikbaar stelde.

[ Voor 23% gewijzigd door Termy op 24-01-2003 13:31 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

HenkS

Da_king alias HenkS

Termy schreef op 24 januari 2003 @ 13:28:
Tja, 18k inwoners is ook niet zo veel voor een subway.

Ik zit nu op de 112k inwoners :D, alleen heb ik wel een beetje een prob. op de 115k ging opeens de demand van residential _zwaar_ omlaag. er was niet direct te zien wat er mis was (mayor rating nog goed) maar toch opeens hadden ze geen zin meer of zo? Ik zit nu dus weer op de 112k met normale (tot hoge) demand. hopelijk gaan ze niet weer zo trippe als ik de 115k bereik :X.

Btw, in het drukste gedeelt met veel redelijk grote bedrijven waar de traffic zo bagger is en ik subways gemaakt heb gebruiken ze hem voor gemiddeld 30% van de capaciteit. w00t :)

Ook heb ik tegenwoordig wel 4! wolkenkrabbers, "ryan appartments" of zo van 935 R$$ per stuk :), ook heb ik tegenwoordig een movie studio naast de television en radio. wat doen die eigenlijk precies? ook zoiets vaags als "stimuleert residential" of zo?

Numb1, ik vind het btw niet zo heel briljant om hem constant op de hoogste snelheid te zetten, jij zit nu nl al in het jaar 141 en ik in het jaar 60, terwijl ik toch meer dan 2 keer zo veel mannetjes heb....

Zo maar eens even kijken of ik een plaatje kan uppe of zo, misschien ook leuk om te zien hoe goed ik New York kan nabouwen (zoals in: perfecte huizen blokken :)).

Hij's wel groot, ik denk qua oppervlak groter dan die stad die Outlaw beschikbaar stelde.
post eens wat screens dan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 16:52

Pubbert

random gestoord

Het draait KUT op mijn Radeon :( Is er al een patch? wat op mn ander pc met G4 MX draait hij beter (en zelfs tragere cpu in die bak)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 11:46:
[...]

Economics: :+

"Als het aanbod groot is, vraag meer.. als het aanbod laag is, vraag minder"

Maar dat zal wel genoeg zijn gezegd in dit topic :)
ok, om het dan maar even economisch te brengen: de vraag naar residential en industrial zones is sky-high, dus biedc die zones in aan een gebied waar locaal de vraag ook top is, en ze bouwen NIET

de laatste zones die ik daarvoor plaatste bouwden ze wel, maar braken dan de boel weer af ergens anders in de stad.
ik pleurde er een grote res zone bij, ze bouwden in 1 keer 10(!) ryan appartments buildings, goed voor 8000 extra inwoners ofzo, maar mijn inwonertal schoot niet omhoog

ik bouw nu een buurstad, als die klaar is zal ik eens zien of dat vereist is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
nog even wat plaatjes van mijn stad (hij wordt steeds groter)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/simcity1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/simcity2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/simcity3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/simcity4.JPG
ik heb hier zo'n 8 duizend inwoners en ik heb zonet een stambeeld kunnen neerzetten.
het enige wat laag blijft is educatie
ik is het verstandig om nu een hoge school neer te zetten?
ik heb al een museum en bieb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Galahad schreef op 24 januari 2003 @ 10:45:
Wat verdienen jullie allemaal aan mass transit? Ik verdien nu met alleen maar bussen met 7.5k mensen zo'n $280.
Ik verdien zo rond de 1000 met mijn metro systeem maar gaat bijna allemaal op aan onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijgen jullie het elke keer voor elkaar om van die lelijke vierkante steden te bouwen? Krijg je dat vanzelf als je vals speelt met geld of hebben jullie gewoon een soort kronkel in de hersenen die ervoor zorgt dat je geen mooie steden kunt ontwerpen? Niet vervelend bedoeld hoor, maar het is wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 14:23:
Hoe krijgen jullie het elke keer voor elkaar om van die lelijke vierkante steden te bouwen? Krijg je dat vanzelf als je vals speelt met geld of hebben jullie gewoon een soort kronkel in de hersenen die ervoor zorgt dat je geen mooie steden kunt ontwerpen? Niet vervelend bedoeld hoor, maar het is wel opvallend.
Het is gewoon het meest efficiente om winst te maken. zodra je een zo mooi mogelijk design van je stad wil maken dan is winst maken alweer een stuk moeilijker zo niet onhaalbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 14:23:
Heb jij misschien een konkel in je hersenen? Misschien zijn er ook wel mensen die zulk soort steden WEL mooi vinden. Die mensen gaan toch ook niet zeggen dat als mensen zulk soort steden NIET mooi vinden een konkel in hun hersenen hebben?

Jammer dat ik geen plaatjes kan vinden van zulk soort steden, maar is echt supermooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 14:23:
sim city ' vraagt' om vierkante steden
de beste manier voor goede verkeersstroom is lange rechte wegen
dus elk vleugje creativiteit resulteert in verkeersopstoppingen.
stel je bouwt een ziekenhuis, dan is het dus zaak om binnen de cirkel je huizen te hebben, dat betekent dus in principe een ronde stad maar aangezien je de boel goed op het wegennet wilt aansluiten is vierkant efficienter.
trouwens, bekijk eens een plattegrond van bijvoorbeeld new york: allemaal vierkantjes!, amerikanen rekenen niet voor niks afstanden in de stad in 'blocks'

om vierkante (sja, ik vind ze ook lelijk) steden te voorkomen is aan passen van het landschap een goed middel. een bergje hier en een riviertje daar geven vanzelf een wat originelere stad, want je zult je toch enigszins aan het landschap moeten aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem:
Toen ik iets meer dan 50K inwoners had, vertrokken er ineens een paar duizend inwoners en werden er heel veel gebouwen zwart. De enigste reden hiervoor die ik zou kunnen verzinnen was het drukke verkeer. Dus heb ik een groot deel van die zwarte huizen afgebroken en een metro gebouwd. Echter, na een paar jaar en een aantal belastingverlagingen zijn er geen huizen meer bijgekomen en wordt de metro totaal niet gebruikt.
Ik heb ff een screenshot van mijn stad gemaakt. De huizen die zijn afgebroken stonden bij de rode pijlen.
Kan iemand mij misschien helpen, door te vertellen hoe ik voorkom dat er nog meer leeg komt te staan?
Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.vandergraaff/sc4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol :)

idd @ RtcW

Iedereen bouwt zijn eigen stad hoe die wil :)

Ik bouwde ook steeds in vierkantjes
één keer had ik zelfs een groot soort vierkant.
In het midden 13x13 vlak leegte voor scholen, ziekenhuis brandweer en politie, zodat het bereik maximaal was. en daarom heen dan steeds één laag erbij.

Maar dat zag er niet zo mooi uit, en nu bouw ik wat losser, en niet vierkant
dat vind ik er beter uitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 14:57:
Ik zit met een probleem:
Toen ik iets meer dan 50K inwoners had, vertrokken er ineens een paar duizend inwoners en werden er heel veel gebouwen zwart. De enigste reden hiervoor die ik zou kunnen verzinnen was het drukke verkeer. Dus heb ik een groot deel van die zwarte huizen afgebroken en een metro gebouwd. Echter, na een paar jaar en een aantal belastingverlagingen zijn er geen huizen meer bijgekomen en wordt de metro totaal niet gebruikt.
Ik heb ff een screenshot van mijn stad gemaakt. De huizen die zijn afgebroken stonden bij de rode pijlen.
Kan iemand mij misschien helpen, door te vertellen hoe ik voorkom dat er nog meer leeg komt te staan?
Alvast bedankt!
[afbeelding]
je zou eens op die meters kunnen kijken om te zien waarmee het slecht gaat
ik weet het verder ook niet, ik heb nog nooit zo'n grote stad gehad ik zit nu namelijk om 13 duizend

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.