Ati Radeon 9500 rebuild to radeon 9700(pro) --- Part II

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.552 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-04 16:22

BruT@LysT

Fear and Loathing

Well, I tried disabling HyperZ and HierarchicalZ on my card and it was still giving chessboard effects. I used Rage3Dtweak, so i'm not 100% sure if they're really disabled tho cuz it seems buggy with the new cats (trayicon crashes after 1st time use)
Zoals hierboven al staat,
heb ik net hetzelfde gedaan met Rage3D Tweaker 3.7
Rage3D zegt dat HiZ gewoon al uit staat met de 9700 drivers... ik krijg ook het id dat Rage3D Tweaker eigenlijk helemaal geen hond uithaald, maargoed mijn Checkerboard effect ging er zeker niet van weg, blijft gewoon hetzelfde.
Heb nog geprobeerd HiZ aan te zetten inclusief allemaal andere functies, opnieuw opgestart enz, maakt nix uit... Allemaal functies uitgezet incl. HiZ, weer herstart en haalt ook nix uit.
Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Anoniem: 72901 schreef op 22 January 2003 @ 16:32:
[...]

NEEEEEEEEEEEE ;(

hoezo ben je daar blij mee!? idioot! :( je vraagt gewoon om klappen! :|
Ik ben er niet blij mee ofzo :). Ik vind het gewoon grappig dat de prijzen zo schommelen. Ik heb die gasten net gebeld en ze zeiden dan de prijzen omhoog gingen dus ik snel bestellen

Hoef je niet gelijk te schelden hoor :?
Als je klappe wil uitdelen dan kom je toch even langs ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 09:50

T.T.

Sowieso

ken schreef op 22 januari 2003 @ 16:35:
Wordt de schaakeffect veroorzaakt door de pipelines of de geheugentoegang??
rtfm (zeeeer waarschijnlijk pipelines) :P
Stel dat het veroorzaakt word door de geheugentoegang dan kan je de kaart nog altijd modden tot 9500pro
Als het wordt veroorzaakt door de pipelines dan is er niet veel meer tegen te doen.
Je houd dan gewoon een 9500 :)
Ik denk dat TweakerNummer wel gelijk heeft dat de 2-bij-2 kaarten altijd al 256bit zijn (ook in software, ondanks dat ik eerst andere dingen heb gelezen). Er zitten immers 8*32bit geheugenchips. Volgens mij kan je niet plotseling dat geheugen op 8*16 (=128bit) aansturen. Het zou dus in de drivers gedaan moeten worden, maar ook dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Op zich maakt het niet zo erg uit of de kaart 128 of 256bit geheugentoegang gebruikt. Pas als je 8 pipelines gebruikt heb je echt voordeel van 256bit geheugentoegang.
Anoniem: 69751 schreef op 22 January 2003 @ 16:42:
en nu nog clocken.. wie helpt mij daarmee?
Je bedoelt overclocken? Gewoon rivatuner voor gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door T.T. op 22-01-2003 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

BruT@LysT schreef op 22 January 2003 @ 16:44:
[...]

Zoals hierboven al staat,
heb ik net hetzelfde gedaan met Rage3D Tweaker 3.7
Rage3D zegt dat HiZ gewoon al uit staat met de 9700 drivers... ik krijg ook het id dat Rage3D Tweaker eigenlijk helemaal geen hond uithaald, maargoed mijn Checkerboard effect ging er zeker niet van weg, blijft gewoon hetzelfde.
Heb nog geprobeerd HiZ aan te zetten inclusief allemaal andere functies, opnieuw opgestart enz, maakt nix uit... Allemaal functies uitgezet incl. HiZ, weer herstart en haalt ook nix uit.
Helaas :(
ok dus het komt niet door hiZ? of Rage3D tweaker doet het voor geen meter :| Misschien kunnen we het even vragen aan unwinder, creator of RivaTuner _/-\o_

*ahum* checkaah!!!!! (i.p.v. tjakka :>)

reply @ ken: tuurlijk kom ik even langs, dan geven ik je een paar klappen :) (op je billen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-07 19:40
M'n opmerking oppage 3.
DX9 installed. Car, bear en pipe muziek demo lopen prima zo te zien (ook op Aniso x4 en AAx4).
Er was een probleem met de NPR Ati demo (handgetekende tafel met eten).
Eerste scherm bleef zwart, volgende schermen waren sommige ook niet 100%.
Naar Ati control panels gegaan en daar Aniso [x4] en AA [x4] op application preference gezet [uit].
Toen liep de demo goed en sneller.
Maar met de potlood tekeningen onderin blijven sommige items getekend zodat je cirkels krijgt (net alsof je een foto neemt met een grote shuttertijd)

Ik heb al eerder ergens gelezen dat iemand dit probleem had.
Hoe loopt deze demo op echte R9700's / succesvolle R9500 mods?

De natural light demo heb ik nog niet, is daar nog wat speciaals te verwachten?

/////

Na wat meer testen ben ik erachter dat alleen Anti Aliasing dit veroorzaakt en alleen in die tekendemo.
O en de open shutter effect komt alleen met AA aan in diezelfde demo. Zonder AA loopt de demo goed.

Is dit een vaker voorkomend iets?
(test die demo met AA aub. :) )

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Nog even voor diegenen die nu overstappen van een GF3 en ouder op deze ATi kaart, zorg wel dat je de prestaties van de kaart terwijl het nog een echte 9500 goed hebt onthouden, de kaart is zoiezo al vreselijk snel voor zijn prijs. Snel genoeg om te denken dat het misschien al een 9700 is terwijl hij dat niet is. WinXP heeft dat Fileprotection gedoe waardoor die hack niet aanslaat. Ik dacht zelf eerst ook dat ie gepatched was en dat alles er prima uitzag, later bleek dat hij helemaal nog geen 9700 was en dat hij toch WEL schaakbordeffecten had. Ik zag iemand zeggen dat zijn UT nog prima draaide in 1280x1024 op 32Bit, maar dat doet een standaard 9500 ook al. Vergeet dus niet naar 3dMark2001 Multitexturing te kijken. Ik had eerst 1470 in Multitexturing, als 9700 doet ie wel 2700!

----------

Erwwwww. hoevaak heb ik wel niet gezegt dat de 2-2 kaarten altijd 256bit zijn.... staat zelfs niet in de FAQ, staat 128bit, kan je dan beter 128/256bit neerzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door BruT@LysT op 22-01-2003 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

D2DM schreef op 22 January 2003 @ 16:51:
Na wat meer testen ben ik erachter dat alleen Anti Aliasing dit veroorzaakt en alleen in die tekendemo.
O en de open shutter effect komt alleen met AA aan in diezelfde demo. Zonder AA loopt de demo goed.
Is dit een vaker voorkomend iets?
Klopt, ik heb hetzelfde probleem. Er zit gewoon een foutje in de demo/drivers. Niets om je ongerust over te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06 22:23
Ik pas de FAQ constant aan als ik weer (domme) vragen zie die blijkbaar niet duidelijk zijn, houdt die FAQ dus in de gaten! (ik heb er net 256bit achter gezet bijv.)

gebruik deze post aub niet als een soort chatkanaal en hou het ON-topic please...

[ Voor 4% gewijzigd door BuG2FiX op 22-01-2003 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

T.T. schreef op 22 January 2003 @ 16:45:
[...]

rtfm (zeeeer waarschijnlijk pipelines) :P

[...]

Ik denk dat TweakerNummer wel gelijk heeft dat de 2-bij-2 kaarten altijd al 256bit zijn (ook in software, ondanks dat ik eerst andere dingen heb gelezen). Er zitten immers 8*32bit geheugenchips. Volgens mij kan je niet plotseling dat geheugen op 8*16 (=128bit) aansturen. Het zou dus in de drivers gedaan moeten worden, maar ook dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Op zich maakt het niet zo erg uit of de kaart 128 of 256bit geheugentoegang gebruikt. Pas als je 8 pipelines gebruikt heb je echt voordeel van 256bit geheugentoegang.

[...]

Je bedoelt overclocken? Gewoon rivatuner voor gebruiken.
toon volledige bericht
Nu is het duidelijk voor mij ;)
Wacht alleen nog op orderbevestiging van Maxpert

[ Voor 4% gewijzigd door ken op 22-01-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7346

Zijn deze 3 leveranciers van de connect3D 9500 128mb niet allemaal stiekem dezelfde? De structuur van de site is bijv steeds dezelfde en het contactformulier is 3 keer identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Dat id had ik ook al van MaxPC en PCupgrade, Die MaxPert is gewoon weer precies zoiets... misschien door dezelfde persoon opgericht aangezien ze wel allemaal een andere lokatie lijken te hebben. Volgens mij halen sommigen hun kaart ook gewoon bij die shop, dus ze bestaan wel echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69751

Hey T.T. iig bedankt voor de geweldig duidelijke FAQ! Ik begrijp maar niet waarrom mensen steeds domme vragen stellen. Als ik het begrijp kan iedereen het !

Hoe ver kan ik gaan met Rivatuner T.T. je begrijpt wel.. me dag kan niet meer stuk , maar me bordje wel. Alvast bedankt !

nogmaals _/-\o_ aan Ati en iedereen die dit hebben ontdekt en waargemaakt ! Ik wens iedereen veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BruT@LysT schreef op 22 januari 2003 @ 16:54:
Nog even voor diegenen die nu overstappen van een GF3 en ouder op deze ATi kaart, zorg wel dat je de prestaties van de kaart terwijl het nog een echte 9500 goed hebt onthouden, de kaart is zoiezo al vreselijk snel voor zijn prijs. Snel genoeg om te denken dat het misschien al een 9700 is terwijl hij dat niet is. WinXP heeft dat Fileprotection gedoe waardoor die hack niet aanslaat. Ik dacht zelf eerst ook dat ie gepatched was en dat alles er prima uitzag, later bleek dat hij helemaal nog geen 9700 was en dat hij toch WEL schaakbordeffecten had. Ik zag iemand zeggen dat zijn UT nog prima draaide in 1280x1024 op 32Bit, maar dat doet een standaard 9500 ook al. Vergeet dus niet naar 3dMark2001 Multitexturing te kijken. Ik had eerst 1470 in Multitexturing, als 9700 doet ie wel 2700!

----------

Erwwwww. hoevaak heb ik wel niet gezegt dat de 2-2 kaarten altijd 256bit zijn.... staat zelfs niet in de FAQ, staat 128bit, kan je dan beter 128/256bit neerzetten.
En wat als er nu een 2-2 kaart komt met 128 MB die geen 256 bit bus heeft? ATI kan de makers van de kaarten dwingen hun 9500 design aan te passen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

TweakerNummer schreef op 22 januari 2003 @ 17:36:
En wat als er nu een 2-2 kaart komt met 128 MB die geen 256 bit bus heeft? ATI kan de makers van de kaarten dwingen hun 9500 design aan te passen.....
Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk:
De 9500Pro wordt gemaakt met 4 chips onder elkaar en de 9700 wordt dus gemaakt met 2-bij-2 geheugen (256bit, 8 layer).
Ze gaan niet een extra PCB ontwerpen lijkt me, dus ze kunnen overstappen op het PCB van de 9500Pro. Dan zit het geheugen echter onder elkaar en is er geen onduidelijkheid :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/video/radeon9500-9700/9500pro-front-s.jpg
9500Pro PCB
Anoniem: 69751 schreef op 22 January 2003 @ 17:34:
Hoe ver kan ik gaan met Rivatuner T.T. je begrijpt wel.. me dag kan niet meer stuk , maar me bordje wel. Alvast bedankt !
Dat verschilt per persoon. Ik heb hem alleen op 320/320 gehad, maar Waslijn heeft hem op 390/310 gehad (core/geheugen). Zonder extra koeling allemaal. Ik heb hem nu weer op 300/300 draaien, omdat ik dit snel genoeg vind :)
Kwestie van geluk en/of goede koeling.

[ Voor 35% gewijzigd door T.T. op 22-01-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

T.T. schreef op 22 januari 2003 @ 17:40:
[...]

Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk:
De 9500Pro wordt gemaakt met 4 chips onder elkaar en de 9700 wordt dus gemaakt met 2-bij-2 geheugen (256bit, 8 layer).
Ze gaan niet een extra PCB ontwerpen lijkt me, dus ze kunnen overstappen op het PCB van de 9500Pro. Dan zit het geheugen echter onder elkaar en is er geen onduidelijkheid :)
[afbeelding]
9500Pro PCB
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten of die Saphire kaart (die met mem onder elkaar, 128bit dus) ook niet een klein beetje minder presteert dan een kaart met 256bit zoals de Connect-3D. Als je die bijde kaarten op dezelfde clocksnelheid met dezelfde bios op het zelfde systeem zou testen, misschien weet je dan eindelijk ZEKER dat die 9500NP met 2-2 opstelling ALTIJD 256bit is!, Het zou ook kunnen dat bijde kaarten op 275/270 MHz nog niet aan die 256bit toekomenk, als je nou bij bijde de core zou clocken op 370, misschien zie je dan duidelijk verschil. Denk alleen niet dat we iemand vinden die dit kan testen...

BTW, veel kaarten (die Connect-3D in elk geval) halen wel een core van 350 op z'n minst. Mijne draait op 370/320 (standaard koeling) momenteel., En btw, wat de fuck, hij loopt alleen maar vast en je beeld zit vol met artifacts als je te ver clockt, so what... Ik vind het er altijd wel lache uitzien :)

Op 300MHz core draaien veel spellen nog net niet helemaal geil in 1600x1200 (in 9500 mode) bij 370 is het helemaal prima :)

[ Voor 19% gewijzigd door BruT@LysT op 22-01-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 23:21

DCR

BruT@LysT schreef op 22 January 2003 @ 16:54:

----------
vandaag dus de kaart binnen, hup benchmarken....7873
daarna directx 9 derop en patch 9700 derop gezet.....benchmarken en 8730
maar glinfo ziet hem nog niet en aangezien ik winxp heb denk ik ook dat ik er nog meer uit kan halen. ati2.sy_ was ook weer renamed naar ati2.sys door windows, dus ik zal maar eens gaan uitvogelen hoe ik fileprotection kan uitzetten, het is hier al eens lagnsgeweest, maar als iemand het nog ziet zou die het even willen vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hmmm, ik weet bijna zeker dat die 3 winkels onder 1 dak spelen (of misschien wel zitten, of misschien zijn het gewoon allemaal dezelfde winkel :P) :) Kijk maar is naar hun formuliertje als je contact wil opnemen, zijn alle 3 hetzelfde :D Voor de rest zien de sites er ook ongeveer hetzelfde uit (menuutje aan de bovenkant is op alle 3 de sites hetzelfde)... Zelfs de pagina's met de producten zijn bijna hetzelfde :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

DCR schreef op 22 januari 2003 @ 17:55:
ati2.sy_ was ook weer renamed naar ati2.sys door windows, dus ik zal maar eens gaan uitvogelen hoe ik fileprotection kan uitzetten, het is hier al eens lagnsgeweest, maar als iemand het nog ziet zou die het even willen vermelden
Hmm volgens mij heb je het niet helemaal goed gedaan :)
Je moet ati2mtag.sy_ niet in je windows-directory plaatsen! (maar op de locatie van de uitgepakte ati-drivers, zodat wanneer je de drivers bijwerkt, het gepatchte file door windows in de windows-dir gezet wordt)
BruT@LysT schreef op 22 January 2003 @ 17:47:
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten of die Saphire kaart (die met mem onder elkaar, 128bit dus) ook niet een klein beetje minder presteert dan een kaart met 256bit zoals de Connect-3D.
Zou ik ook wel willen weten. Misschien staat er op de andere fora wat over.

[ Voor 26% gewijzigd door T.T. op 22-01-2003 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCR

DCR

T.T. schreef op 22 January 2003 @ 18:06:
[...]

Hmm volgens mij heb je het niet helemaal goed gedaan :)
Je moet ati2mtag.sy_ niet in je windows-directory plaatsen! (maar op de locatie van je ati-drivers, zodat wanneer je de drivers bijwerkt, het gepatchte file door windows in de windows-dir gezet wordt)
jaja, ik ben nog helemaal niet in de windows map geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

DCR schreef op 22 januari 2003 @ 17:55:
[...]

vandaag dus de kaart binnen, hup benchmarken....7873
daarna directx 9 derop en patch 9700 derop gezet.....benchmarken en 8730
maar glinfo ziet hem nog niet en aangezien ik winxp heb denk ik ook dat ik er nog meer uit kan halen. ati2.sy_ was ook weer renamed naar ati2.sys door windows, dus ik zal maar eens gaan uitvogelen hoe ik fileprotection kan uitzetten, het is hier al eens lagnsgeweest, maar als iemand het nog ziet zou die het even willen vermelden
Je moet gewoon je Drivers patchen. Catalyst3 alleen uit laten pakken maar verder niet installeren. Dan je SYS bestand ui je Windows/blabla dir halen en patchen met rivatuner. Dan die gepatchte SYS in je ATi/blabla volder stoppen, niet renamen!. Vervolgens het gelijkgenoemde SY_ bestand uit je ATi/blabla dir verwijderen.
Dan je Drivers via System enzo _updaten_!, dan zelf naar je ATI/blabla dir browsen en laten installeren.

Zelf heb ik op diezelfde manier twee Catalyst3 install dirs gemaakt, de ene heet ATi9500-to-9700 en de ander ATi9500-original.
Dan kan je steeds makkelijk van driver switchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

DCR schreef op 22 januari 2003 @ 18:07:
jaja, ik ben nog helemaal niet in de windows map geweest!
Dan begrijp ik niet wat je bedoelt met:
ati2.sy_ was ook weer renamed naar ati2.sys door windows, dus ik zal maar eens gaan uitvogelen hoe ik fileprotection kan uitzetten, het is hier al eens lagnsgeweest, maar als iemand het nog ziet zou die het even willen vermelden
File protection werkt alleen op de windows-dir (voor zover ik weet)

[ Voor 8% gewijzigd door T.T. op 22-01-2003 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55657

Heeft iemand hier ervaring met een Connect3D radeon 9700. Deze is best goedkoop (315 euro) met no frills (geen games ofzo) maar ik ken het merk helemaal niet, uit reviews komen ze niet slecht uit de bus maar is er iemand met handson ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Anoniem: 55657 schreef op 22 January 2003 @ 18:10:
Heeft iemand hier ervaring met een Connect3D radeon 9700. Deze is best goedkoop (315 euro) met no frills (geen games ofzo) maar ik ken het merk helemaal niet, uit reviews komen ze niet slecht uit de bus maar is er iemand met handson ervaring?
We hebben hier zowat allemaal Connect-3D 9500 kaartjes, die dingen zijn gewoon exact hetzelfde als de officiele ATi kaartjes. Voor de 9700 geldt precies hetzelfde. Prima merkje, maak je daar maar geen zorgen om. Zit ook prima TV-out bekabeling bij, zoiezo al beter dan bij Nvidia kaartjes.

[ Voor 14% gewijzigd door BruT@LysT op 22-01-2003 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCR

DCR

Nou het is gelukt, zonder da windows file protection, maar ik heb dus checkerboards in 3dmark!

Ik heb wel iets opmerkelijks, want ik ging dus benchmarken met directx 8.1 en verder zonder software patch-----> score van 7873
daarna ging ik directx 9 eropzetten en heb ik geprobeerd die patch erop gezet, dacht ik dus hij werkte dus niet, en toen kwam ik op een score van 8730
dus nog een goed die patch erop gezet en toen werd ie dus herkend als een 9700, maar wel checkerboards en een score van 8955, waarom is in godsnaam dat verschil zo klein, dan is het toch niet de moeite waard deze hack te gebruiken, of werkte de hack op een één of andere manier toch toen ik de patch er niet helemaal goed heb opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 08:13

icecreamfarmer

en het is

prijs is weer omhoog

Maar goed had hem al besteld krijg hem dze week aan O-)

[ Voor 60% gewijzigd door icecreamfarmer op 22-01-2003 19:01 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

DCR schreef op 22 januari 2003 @ 18:29:
Nou het is gelukt, zonder da windows file protection, maar ik heb dus checkerboards in 3dmark!

Ik heb wel iets opmerkelijks, want ik ging dus benchmarken met directx 8.1 en verder zonder software patch-----> score van 7873
daarna ging ik directx 9 eropzetten en heb ik geprobeerd die patch erop gezet, dacht ik dus hij werkte dus niet, en toen kwam ik op een score van 8730
dus nog een goed die patch erop gezet en toen werd ie dus herkend als een 9700, maar wel checkerboards en een score van 8955, waarom is in godsnaam dat verschil zo klein, dan is het toch niet de moeite waard deze hack te gebruiken, of werkte de hack op een één of andere manier toch toen ik de patch er niet helemaal goed heb opgezet?
Catalyst3 is geoptimaliseerd voor DX9, op DX8.1 draait ie een stuk slechter, daaraan zag je dus je verschil in 3dmark, na de hack wordt het een 9700, maar stijgt te score nauwlijks omdat je pc gewoon veel te traag is blijkbaar, ik haal op een Xp1800+ met 9500 al 12000+ 3dmarks, als 9700 haalt ie er 13000+, let wel op dat dit verschil alsnog klein is, maar 3dmark is ook vrij snel afhankelijk van je cpu speed. Je zou eens spelletjes moeten vergelijken in een hoge resolutie, in 9700mode zal je zien dat die kaart echt wel veel sneller is geworden dan dat kleine verschil wat je ziet in de 3dmark score.

Maar zoals ik al d8, wel checkerboard effect dus :)
Ik denk dat er zeer veel zijn die er zo intrappen en denken dat de hack gelukt is. Ook slecht voor de POLL, want strax blijkt dat veel meer het checkerboard effect hebben dan we van te voren dachten

[ Voor 10% gewijzigd door BruT@LysT op 22-01-2003 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whoooohooooo :*)

de concurrentie is here!!!!!

Videokaarten / Connect-3D Radeon 9500 128MB DDR/TV

[Shop survey score: 6.2] Digiworld International BV € 175,-
[Shop survey score: 8.7] PCUpgrade € 179,-
[Shop survey score: 7.8] MaxPC € 179,-
[Shop survey score: 9.5] maXpert € 179,-

_/-\o_

nu gaan PCUpgrade, MaxPC en maXpert denken van... damn! de prijzen moeten omlaag. Dus ik denk wel dat ze 160 euro worden ofzo binnen de week 8) Weetnie nog het de echte non pro is met 2bij2
er staat:
CONNECT-3D Ati Radeon 9500 128MB DDR/TV retail verpakt --- TOO HOT ---
:) Jullie moesten niet gelijk bestellen! |:( Concurrentie............. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

CONNECT-3D Ati Radeon 9500 128MB DDR/TV retail verpakt --- TOO HOT
Retail dus, en dat voor die prijs... voor een lagere prijs een retail versie? eigenlijk best wazig... Zijn zeker van die pc-boeren die het verschil tussen OEM en RETAIL niet weten :P

mocht het wel zo zijn, ga ik daar mijn 2e 9500 halen, nou alleen nog ff kijken of de prijzen weer gaan dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCR

DCR

BruT@LysT schreef op 22 januari 2003 @ 19:05:
[...]

Catalyst3 is geoptimaliseerd voor DX9, op DX8.1 draait ie een stuk slechter, daaraan zag je dus je verschil in 3dmark, na de hack wordt het een 9700, maar stijgt te score nauwlijks omdat je pc gewoon veel te traag is blijkbaar, ik haal op een Xp1800+ met 9500 al 12000+ 3dmarks, als 9700 haalt ie er 13000+, let wel op dat dit verschil alsnog klein is, maar 3dmark is ook vrij snel afhankelijk van je cpu speed. Je zou eens spelletjes moeten vergelijken in een hoge resolutie, in 9700mode zal je zien dat die kaart echt wel veel sneller is geworden dan dat kleine verschil wat je ziet in de 3dmark score.

Maar zoals ik al d8, wel checkerboard effect dus :)
Ik denk dat er zeer veel zijn die er zo intrappen en denken dat de hack gelukt is. Ook slecht voor de POLL, want strax blijkt dat veel meer het checkerboard effect hebben dan we van te voren dachten
Ik heb dus een AMD 1400, maar ik zal effe nog op een rijtje zetten:

Directx8 ZONDER hack : 7873
Directx9 ZONDER hack : 8730 ---> 100% zeker dat ie gline een 9500 ziet en geen checkers
Directx9 MET hack: 8955, maar dan wel checkers, dus wat is die hack me dan ook waard, helemaal niks :)

ben wel van plan binnenkort een amd xp 2000+ op me moederbord te plakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 07:31
Eigenlijk heel gek dat prijzen lager worden naar mate de vraag toeneemt??? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
  • Laatst online: 07-07 21:56
Ik had hem ook al besteld en hij is al op de bus. Hopen dat ik hem morgen al binnen krijg. Connect radeon 9500 3d 128MB bij Maxpert. Voor de lage prijs. Checkerboard gehalte ligt toch hoger dan ik dacht, maar er zijn natuurlijk ook mensen waarbij het wel werkt, die dat niet posten. Want als het niet werkt, dan wil je weten hoe het wel kan werken en dan kom je langs de stem en stem je.
Maar ik hoop dat er een soort driverpatch komt dat je wel 256bit geheugen hebt, maar geen 8 pipelines.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 20:24
BuG2FiX schreef op 21 January 2003 @ 23:11:
Poll is in place!

iedereen die dus een 9500 non-pro heeft even klikken op het juiste antwoord!! dankuwel! thanx voor het idee Albinoraptor!

koeler - ik heb een thermaltake copper Vga cooler, leuk maar kan beter denk ik.
Lekker late reactie :P

Iig geen dank, kan ik tenminste kijken of het moeite waard is om een 9500 te kopen :)

Een vriend (Misstickjoint) had eerst al topic geopend met alleen poll maar was gesloten, en om midden in deel 1 poll te zetten heeft ook weinig zin, dus vandaar dat ik het zei.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Maar ik hoop dat er een soort driverpatch komt dat je wel 256bit geheugen hebt, maar geen 8 pipelines.
De kaart is al 256bit (*zucht*), een patch die er voor zorgt dat het aantal pipelines van 4 naar 8 in stapjes van 1 ingesteld kan worden lijkt me handiger :) of ehh, een proggie waar je pipelines 1 t/m 8 individueel in en uit kan schakelen.

Misschien wordt het wel heel simpel geregeld door 1 variabele. een 1 staat voor 8 pipes, een 0 voor 4... dan kan je het denk ik wel schudden. Het zou wel fijn zijn als de pipes los van elkaar geschakeld worden. Wie weet komt er nog zo'n Japanner of Rus met een geweldig proggie :)

[ Voor 48% gewijzigd door BruT@LysT op 22-01-2003 20:00 . Reden: De RUS is toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Japanner!? onze GOD is russisch, russischse programmeurs rock! :) *sticks thumb up*
Ik denk niet dat het mogelijk zal zijn om individueel je pipes in te schakelen. Kan niet denk ik :/
en trouwens waarom zou je dat willen, checkers ligt niet aan verotte pipes, ik d8 dat we daar uit waren. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Nou volgens mij zijn we daar helemaal nog niet UIT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Als iedereen even wat langzamer scrollt over de pagina van DigiWorld, kunnen ze zien dat de GeForce FX ook al in het lijstje staat :) € 700,- :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-07 15:57
YaY heb eindelijk mijn order bevestiging binnen gekregen en heb ook direct betaald en nu hopen dat ik mijn kaart Komende vrijdag nog binnen heb zodat ik op zaterdag het ff kan uittesten. >:) En nu hopen dat het checkboard vrij is als ik hem "om tover naar een 9700" _/-\o_

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Anoniem: 72901 schreef op 22 January 2003 @ 19:54:
en trouwens waarom zou je dat willen, checkers ligt niet aan verotte pipes, ik d8 dat we daar uit waren. :|
Ik ga ervan uit dat het nog steeds wel daaraan ligt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TweakerNummer schreef op 21 januari 2003 @ 23:39:
[...]

De hardware hack verandert alleen de ID van de kaart. Samen met het flashen van een 9700 BIOS en 9700 drivers heb je dan een Radeon 9700. Sommige hebben dan nog steeds last van het schaakbord effect. Het zit hem dus in de hardware.
ik doel met die drivers ook dat de oorzaak dan wel aan de hardware licht maar dat nieuwe drivers dit op kunnen lossen.

beter aansturing van componenten in de VPU eigenlijk is punt 2 het zelfde als punt 1
maar dan meer oplossings gericht.

tjonge jongen ik kon wel een ict'r zijn, bent het dus niet :D. had ik maar een vak gekozen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misstickjoint
dj_tsunami schreef op 22 januari 2003 @ 20:04:
Als iedereen even wat langzamer scrollt over de pagina van DigiWorld, kunnen ze zien dat de GeForce FX ook al in het lijstje staat :) € 700,- :r
Ja en??? das toch niet interresant voor ons ofwel? Is veels te duur geef mij maar zon ati...prijs qualiteit is denk ik nu het best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misstickjoint
Albinoraptor schreef op 22 January 2003 @ 19:35:
[...]
Een vriend (Misstickjoint) had eerst al topic geopend met alleen poll maar was gesloten, en om midden in deel 1 poll te zetten heeft ook weinig zin, dus vandaar dat ik het zei.
:)
Dankje Albino om mij naam maar ff er tussen te zetten :)
Maar de rede dat die poll werd gesloten is omdat het nooit zeker is of men wel opwaarheid die poll had ingevult. Men kan namelijk gewoon wat aanklikken en zeggen dat het werkt ofniet..zodat het onzinnig was om een poll te openen.
Dus ik hoop dat het dicht bij de waarheid klopt van deze poll zodat we dan ongeveer kunnen zien wat het slagings percentage is :*)

[ Voor 7% gewijzigd door misstickjoint op 22-01-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51972

dj_tsunami schreef op 22 January 2003 @ 20:04:
hij staat ook al op de site van Salland Automatisering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
misstickjoint schreef op 22 January 2003 @ 20:40:
[...]

Ja en??? das toch niet interresant voor ons ofwel? Is veels te duur geef mij maar zon ati...prijs qualiteit is denk ik nu het best :)
Vandaar dat ik ook erachter zette: " € 700,- :r " :)
Anoniem: 51972 schreef op 22 januari 2003 @ 20:51:
[...]

hij staat ook al op de site van Salland Automatisering
en op de site van Hunters PC Solutions :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26283

Ik wil hem gaan pathcen met rivatuner maar eerst wil ik 3dmark runnen.
Op wat voor setings moet ik 3dmark 2001se runnen.
Gewoon alles laten staan zoal ze nu staan?

edit..

gewoon op standaard setting 3dmark gedraait.

results:

unpatched:

3DMark Score 8266 3D marks
Game 1 Car Chase - Low Detail 105.5 FPS
Game 1 Car Chase - High Detail 34.6 FPS
Game 2 Dragothic - Low Detail 164.9 FPS
Game 2 Dragothic - High Detail 91.5 FPS
Game 3 Lobby - Low Detail 101.1 FPS
Game 3 Lobby - High Detail 43.5 FPS
Game 4 Nature 58.0 FPS
Fill Rate (Single-Texturing) 898.4 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 1085.6 MTexels/s
High Polygon Count (1 light) 47.3 MTriangels/s
High Polygon Count (8 lights) 11.6 MTriangels/s
Environment Bump Mapping 135.3 FPS
DOT3 Bump Mapping 110.5 FPS
Vertex Shader 119.2 FPS
Pixel Shader 148.8 FPS
Advanced Pixel Shader 94.3 FPS
Point Sprite 12.8 MSprites/s

patched:

3DMark Score 9030 3D marks
Game 1 Car Chase - Low Detail 102.4 FPS
Game 1 Car Chase - High Detail 34.9 FPS
Game 2 Dragothic - Low Detail 179.4 FPS
Game 2 Dragothic - High Detail 95.6 FPS
Game 3 Lobby - Low Detail 102.0 FPS
Game 3 Lobby - High Detail 43.6 FPS
Game 4 Nature 85.5 FPS
Fill Rate (Single-Texturing) 1513.2 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 2111.0 MTexels/s
High Polygon Count (1 light) 48.2 MTriangels/s
High Polygon Count (8 lights) 10.8 MTriangels/s
Environment Bump Mapping 163.7 FPS
DOT3 Bump Mapping 167.0 FPS
Vertex Shader 119.3 FPS
Pixel Shader 151.6 FPS
Advanced Pixel Shader 170.7 FPS
Point Sprite 33.6 MSprites/s

systeem:

Mobo Manufacturer ECS
Mobo Model K7S5A
AGP Rates (Current/Available) 4x / 1x 2x 4x
CPU AMD Athlon(tm) XP/MP/4 1429 MHz
FSB 66 MHz
Memory 256 MB

ennuh GEEN SCHAAKBORDEN!! :) :) :)

Betekent het nu dat ie goed is of moet ik nog andere tests doen.

zal vannacht ut2003 downen en dan testen

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 26283 op 22-01-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 15:10
Anoniem: 26283 schreef op 22 January 2003 @ 21:56:
systeem:

Mobo Manufacturer ECS
Mobo Model K7S5A
AGP Rates (Current/Available) 4x / 1x 2x 4x
CPU AMD Athlon(tm) XP/MP/4 1429 MHz
FSB 66 MHz
Memory 256 MB

ennuh GEEN SCHAAKBORDEN!! :) :) :)

Betekent het nu dat ie goed is of moet ik nog andere tests doen.

zal vannacht ut2003 downen en dan testen
toon volledige bericht
Kun je je FSB niet op 100 of 133 MHz krijgen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en met de "normale" instellingen dus wel schaakbord...?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 51972 op 22-01-2003 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee de fsb staat op 124 gaat ie op 133 blijft die oheroepelijk hangen, alvoor deze kaart, is al altijd zo geweest.
Heb vanalles geprobeerd maar krijg het probleem niet gefixed.

Dus ik heb niet getest op fsb 133

btw fsb staat dus op 124/124 niet op 66 zoals 3d mark aangeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo hallo.. iemand, zonder ''schaakborden'', nog wat gedaan met Rivatuner ? En kan iemand uitleggen hoe ik dat moet doen? Moet ik extra koelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 08:04
heb mijn connect3d nu ook. heb dus wel last van checkboards na de patch maar zie je haast niet. en soms helemaal niet. probleem is dus dat ik dat fill rate gedoe in 3dmark niet veranderd zeg maar krijg voor en na een score van net onder de
1100 bij multi-texturing. hoe moet je dat nu goed krijgen??

edit;

glinfo geeft wel dat het een radeon 9700 is.

[ Voor 9% gewijzigd door PhuSioN op 23-01-2003 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

kleinelievewolff schreef op 22 januari 2003 @ 23:05:
[...]

Nee, dat is een bekende bug van 3DMark. ECS moederbord = 66MHz volgens 3DMark :/
patryk schreef op 23 januari 2003 @ 00:07:
hoe moet je dat nu goed krijgen??
Lezen van topic, te beginnen met de 1e post :P
Anoniem: 69751 schreef op 22 januari 2003 @ 23:53:
Hallo hallo.. iemand, zonder ''schaakborden'', nog wat gedaan met Rivatuner ? En kan iemand uitleggen hoe ik dat moet doen? Moet ik extra koelen ?
Ook topic lezen, valt (voorlopig) niets aan te doen.

[ Voor 57% gewijzigd door T.T. op 23-01-2003 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik had vandaag 2x radeon 9500 besteld voor 159 pst. Nu zijn de prijzen 179
Ik ga morgen 1 annuleren. dus als iemand intresse heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7346

offtopic:
@KEN: Ik mail je ff :)

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 7346 op 23-01-2003 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 17:00

Kr3Kr

Melpomene

ken schreef op 23 January 2003 @ 00:19:
Ik had vandaag 2x radeon 9500 besteld voor 159 pst. Nu zijn de prijzen 179
Ik ga morgen 1 annuleren. dus als iemand intresse heeft??
hmm net te laat :( naja, dan maar iets duurder.
die gasten bij maxpc weten wel wat prijspolitiek is :D

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:57
Ja dat hebben ze wel samen even kortgesloten vrees ik, ben wel benieuwd of de volgende oplages van de connect 3d 9500 nog hetzelfde pcb ontwerp hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47107

kep er effe 4 gekocht bij maxpert.nl Gelukkig hebben ze de goede >:) heb ze gemod en door verkocht...

Nog nergens last van gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net ff counter-strike gespeelt en ik haal als het druk is maar iets van 80 fps had toch echt wat meer verwacht.
Ik weet dat er probs waren met de 8500 en cs geld dit ook voor deze kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 15:46
* DirtyHennessy ruikt prijs afspraken
meel stuurt naar kartel politie >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:57
Anoniem: 47107 schreef op 23 januari 2003 @ 01:10:
kep er effe 4 gekocht bij maxpert.nl Gelukkig hebben ze de goede >:) heb ze gemod en door verkocht...

Nog nergens last van gehad..
hadden ze er nog wat op voorraad? :) ga er dit weekend misschien eens langs, ligt toch op de route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey T.T. ik heb Rivatuner aan het werk gezet en geklokt van 276mhz core / 270mhz mem naar 290 core / 290 mem. Me 3D mark is zelfde gebleven.. Is dat gek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

kleinelievewolff schreef op 22 January 2003 @ 23:05:
[...]

Dit heb ik ook met mijn ECS K7S5A. FSB staat op 138, maar 3DMark zegt 66... Zal wel bugje in de detectie op ECS borden zijn.

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45122

Morgen heb ik hem... :) mijn Radeon 9500 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 08:04
patryk schreef op 23 januari 2003 @ 00:07:
Heb mijn connect3d nu ook (maxpert nog voor 159 :*) ). Heb dus ook wel last van checkerboards na de patch, maar die zie je haast niet. En soms helemaal niet.

Probleem is dus dat ik dat fill rate gedoe in 3dmark niet veranderd zeg maar. Krijg voor en na een score van net boven/onder de
1100 bij multi-texturing.
Hoe moet je dat nu goed krijgen??
Glinfo geeft wel aam dat het een radeon 9700 is.
Schop. Help mij ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey patryk .. ik heb ook ongeveer zelfde probleem.. voor softupgrade 9230 score en na upgrade 10321. Na het overclocken met Riva verandert er niets.. Ik heb overigens geen bij effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
BruT@LysT schreef op 22 januari 2003 @ 19:41:
[...]

De kaart is al 256bit (*zucht*) ......
Ik weet wel dat de kaart 256 bit is, maar hij gebruikt als hij als radeon 9500 herkent wordt toch maar een 128 geheugen bus, toch?
Is toch fijn als je 4 kapotte pipelines hebt dat je dan toch nog een 256 bits geheugen bus kunt inschakelen, of niet dan?
(als het antwoord op mijn laatste toch nee is dan moet je mijn laatste rhetorische vraag niet beantwoorden, anders trouwens ook niet, want het is een rhetorische vraag)
Anyways, hier staat 128 bit:
Connect-3D Radeon 9500 128MB DDR/TV (8x) OP VOORRAAD!
Fast 3D gaming performance
Complete Microsoft® DirectX® 9.0 support
64/128MB of DDR memory
4/8-pixel pipeline architecture
128-bit memory interface
Specs van radeon 9500 (pro) op de maxpert site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

kee na dit topic gelezen te hebben..... ben ik blijd da tik mn parhelia vekocht heb (275 euros) en net bij maxpc.nl een connect kaartje besteld.. jeeehhh!! (yes kben een beetje blij!)
klaat jullie ongetwijdeld wel weten of ik em kan softmodden!!

wat verklaard trouwens het prijsverschil tussen een connect kaartje en een saphire kaart??

[ Voor 17% gewijzigd door JaWa op 23-01-2003 03:35 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

BuG2FiX schreef op 22 January 2003 @ 16:31:
ik wil erom wedden dat je wel film kan kijken en tekstverwerken tegelijk op deze radeon. Het enige is dat je overlay alleen werkt op de 'primary' monitor. Maar die kun je ook instellen dus dat moet geen probleem zijn. (ik zat gisteren namelijk pzies dat te doen)
Als je je desktop 'extend' dan heb je een hele brede desktop, als je de film dan maximized speelt ie fullscreen op de monitor waar ie op stond. de andere blijft gewoon je desktop weergeven dus als je dat wilt kun je daar internerden etc.
Maximizen is niet full screen. Je houdt dan nog steeds de randen van je window, de andere dingen die bijvoorbeeld in WMP staan blijven in beeld, etc. Als je echt full screen gaat met alt-enter wordt je tweede scherm zwart. Probeer zelf maar uit.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75865

Ik vond dat ik dit nog even moest delen:

Een klant van mij heeft 5 PC's staan en heeft op PIV PC's checkerboard en op zijn AMD systeem loopt het foutloos (zonder de bekende schaakbord problematiek)

Heeft iemand anders dit misschien ook geconstateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
Maxtweaker -> welke mobo's, bussnelheden etc. gebruiken die systemen? wellicht kunnen we dan kijken of er mensen zijn met hetzelfde systeem waar het ook goed werkt... Als dit klopt wat je zegt dan zou je vermoeden dat de AGP bus/voltage wellicht een rol speelt? mh interessant gegeven.
Heb je dezelfde kaart in beide systemen gestopt dus? Alleen dan zegt het natuurlijk iets. ik ben errug benieuwd naar de details!

Gambit -> Ik heb BSplayer en als ik die fullscreen zet (dubbelklikken) op mijn primary monitor blijft die andere gewoon aan hoor. Het enige wat ik al zei is dat de overlay (video) alleen werkt op je primary, als ik het window in het midden zet dan heb ik aan de ene kant wel video en de andere niet, geinig :)

*** Heej, ik heb een voorstel voor mensen met problemen: Stop je kaart in een systeem van een vriend oid en kijk wat er gebeurt, als er verschillen merkbaar zijn (minder checkerboards dus) laat het dan even weten inclusief verschillen tussen de systemen waarop het getest is, wie weet komen we dan verder?!

[ Voor 47% gewijzigd door BuG2FiX op 23-01-2003 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PowerPee schreef op 22 januari 2003 @ 00:01:
Heb dus ook de kaart van Maxpert sinds vorige week in huis; >:)

Connect 3D, 128MB, 256bit
PCB: v3.0
DDR: HYUNDAI 3,6ns
BIOS: standaard
Niet overclocked.

Systeem:
VIA Abit KT133(geen-A), TB1800+@~2100+
AGP 4x, Geem FastWrites aan(ivm polygon corruptie in spellen tijdens FSB /AGP overclock!), VAGP=3,5v, AGP wait states=1t.

OS':
Windows XP/98SE
4in1 drivers v4.42
DirectX 9.0 (4.09.0000.0900)
Gebruik de Rivatuner-mod in beide OS'n

CHECKBOARDS IN: UT(alleen bij wapens vuren), Mafia(Menu, willekeurig), GTA3(in menu's, spel is OK). Radeon demo's: Cardemo(artifects op surface van auto), overige demo's draaien OK. :'(

...persoonlijk denk ik dat het met de geheugen controllers te maken zou kunnen hebben.
toon volledige bericht
Maxtweaker, zoals je hier kan lezen heeft dus ook iemand probs met een Thunderbird, dus AMD heeft niet altijd 100% succes garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ik heb nu een 9500 gehacked en heb geen checkerboards, denk ik...
ik heb het getest in:
3dmark2001se
ut2003/dx/ogl
heretic/ogl :P
ati demos
morrowind

waarmee zou ik mijn kaart nog kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46186

Zouden de 9500-bezitters de poll willen invullen in de first opst van deze thread. Ik ben benieuwd naar de succesrate van het upgraden. Ik lees veel positiefs maar zie deze succesrate alleen maar dalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
ik denk dat de meeste mensen die een goed gemodde kaart hebben, dit topic al hebben verlaten :P
msgien ook niet :)
ik had die poll wel ingevult

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Manke schreef op 23 januari 2003 @ 09:17:
Ik heb nu een 9500 gehacked en heb geen checkerboards, denk ik...
ik heb het getest in:
3dmark2001se
ut2003/dx/ogl
heretic/ogl :P
ati demos
morrowind

waarmee zou ik mijn kaart nog kunnen testen?
wat was je score?

oh ja, voor mensen met een laag uitvallende score, een verouderd systeem werkt natuurlijk niet in je voordeel, dus voordat je gaat janken, bedenk effe hoelang je je bakbeest al hebt :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 51972 op 23-01-2003 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
score hmm, mn top was 7074, proc oc'ed naar 900
fillrate was iets van 1600/2800
maar ik heb idd een trager systeem dat als bottleneck werkt

is deze kaart nog te voltmodden?
(kga maar ff zoeken op het forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75865

BuG2FiX schreef op 23 januari 2003 @ 09:09:
Maxtweaker -> welke mobo's, bussnelheden etc. gebruiken die systemen? wellicht kunnen we dan kijken of er mensen zijn met hetzelfde systeem waar het ook goed werkt... Als dit klopt wat je zegt dan zou je vermoeden dat de AGP bus/voltage wellicht een rol speelt? mh interessant gegeven.
Heb je dezelfde kaart in beide systemen gestopt dus? Alleen dan zegt het natuurlijk iets. ik ben errug benieuwd naar de details!

Gambit -> Ik heb BSplayer en als ik die fullscreen zet (dubbelklikken) op mijn primary monitor blijft die andere gewoon aan hoor. Het enige wat ik al zei is dat de overlay (video) alleen werkt op je primary, als ik het window in het midden zet dan heb ik aan de ene kant wel video en de andere niet, geinig :)

*** Heej, ik heb een voorstel voor mensen met problemen: Stop je kaart in een systeem van een vriend oid en kijk wat er gebeurt, als er verschillen merkbaar zijn (minder checkerboards dus) laat het dan even weten inclusief verschillen tussen de systemen waarop het getest is, wie weet komen we dan verder?!
Ik heb dit niet zelf gedaan maar een klant van me, hopelijk leest hij dit ook en reageert hierop!!!!

Bij deze dus een oproep aan die persoon......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 13-07 01:30
Anoniem: 7346 schreef op 22 januari 2003 @ 01:47:
ik blijf maar denken aan hardware.... is het niet zo dat er ergens een pootje van een chipje niet gesoldeerd is, of ergens een baantje op het pcb gelasercut is? Gewoon expres omflashen te voorkomen
T.T. schreef op 22 January 2003 @ 10:18:
Nee, dan zouden alle kaarten het probleem hebben. Ga er maar gewoon vanuit dat het een probleem met de pipelines is. Dat is ook duidelijk te zien in de screenshots. Schaakbord patroon bestaat uit 4 goede pipelines (het witte vak op een schaakbord) en 0 tot 4 slechte pipelines (het zwarte vlak). Het gaat ook niet om flashen, dat is het probleem helemaal niet.
Ik weet het niet hoor... Wat gve zegt over dat baantje of pootje lijkt me onwaarschijnlijk maar het ligt toch wel zeker aan de hardware. Wat vooral opvalt is dat de GPU een ander nummer heeft dan een 9700(pro), dus zou het aan de GPU liggen?? Anders zal het waarschijnlijk toch aan een ander hardware-component liggen, zoals ik al eerder postte in het andere deel:
Aann zoiets zat ik ook te denken. Misschien is er nog ergens een component op de 9500 die verschilt van de 9700. Daarbij denk ik niet onmiddellijk aan de plaats (zoals de harware-hack) maar aan een waarde. Dus bijvoorbeeld een weerstand of condensator die een andere waarde hebben... Of die misschien gewoon een minder grote precisie hebben. Dan kan misschien ook verklaren waarom de ene mod wel werkt en de andere niet.
Aan het geheugen ligt het volgens mij niet. Dat kan toch ook niet?? Dus je zou dat schaakbord-patroontje krijgen omdat het geheugen niet genoeg data kan leveren aan de GPU? Die bandbreedte-verhaaltjes zijn bullshit!! (om het kort maar krachtig te zeggen ;))
Waarom? Even eenvoudig uitleggen:
Wanneer heb je een grotere bandbreedte? Bij hogere mem-frequenties.
Wanneer heb je een kleinere bandbreedte? Bij lagere mem-frequenties.
Dus als je het geheugen van een 9700pro zou underclocken zou je dan een schaakbord-patroon moeten krijgen?? Ik dacht van niet hoor.
Dus het geheugen als oorzaak kan volgens mij uitgesloten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
artifact tester:
http://www.3dcenter.de/downloads/artifact-tester.php

heb het nog niet getest verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_aragorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 16:09

Lord_aragorn

Nu in 2D!

Het gaat volgens mij niet zo zeer om de benodigde bandbreedte van het geheugen,. maar misschien is er iets mis met de controller ervan?! :?
Als die het geheugen niet goed kan toewijzen via de 4 "nieuwe pipelines" dan zouden ontbrekende stukjes beeld moeten ontstaan.

Het grappig van die schaakboard effecten is natuurlijk wel dat je moet onthouden dat ze echt een recht patroon hebben. Dus je zou moeten zoeken in componenten die je voor de helft van de beeldopbouw zorgen.
Dit sluit de geheugencontroller weer uit,. want dan zou het hele gebeuren fouten krijgen toch? Oftewel,. we zijn weer terug bij de pipelines... :'(

Maar over dat ander model nummer van de 9500 gpu tov de 9700 (:?), kan dit niet gewoon een nieuwe productieserie zijn?

* Lord_aragorn weet 't nu ook niet meer....

Tijd voor brainies uit rusland om met de oplossing te komen B)

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_aragorn op 23-01-2003 10:42 . Reden: bandbreedte = met 2 ee's :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCR

DCR

Ikzelf heb 3 AMD 1400 staan, alle met een verschillend moederbord.......op de Asus a7a266 werkt het in ieder geval niet en krijg ik checkers, dus ik zal straks nog eens op die andere systemen proberen, deze hebben een msi moederbord.

heeft het niks te maken met 4x en/of 8x agp ? (ik vraag het maar, dus geen commentaar als het een domme vraag is :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Laagvliegerke schreef op 23 January 2003 @ 10:16:
Ik weet het niet hoor... Wat gve zegt over dat baantje of pootje lijkt me onwaarschijnlijk maar het ligt toch wel zeker aan de hardware. Wat vooral opvalt is dat de GPU een ander nummer heeft dan een 9700(pro), dus zou het aan de GPU liggen?? Anders zal het waarschijnlijk toch aan een ander hardware-component liggen, zoals ik al eerder postte in het andere deel:
Volgens mij kom je tot dezelfde conclusie als ik :)
De 9500 core is inderdaad CGBA ipv ABGA voor 9500Pro, 9700 en 9700Pro. (hier na te lezen)

Rendering pipelines = GPU = hardware probleem ;)
Je schakelt 4 pipelines in die uitstaan en vervolgens krijg je problemen. Meest waarschijnlijke blijf ik toch gewoon de pipelines vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door T.T. op 23-01-2003 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
T.T. schreef op 23 januari 2003 @ 10:57:
[...]

De 9500 core is inderdaad CGBA ipv ABGA voor 9500Pro, 9700 en 9700Pro. (hier na te lezen)

Je schakelt 4 pipelines in die uitstaan en vervolgens krijg je problemen. Meest waarschijnlijke blijf ik toch gewoon de pipelines vinden.
Idd. Misschien is de CGBA wel een "afgekeurde" R300? Dus met niet goed-werkende pipelines maar wel geschikt om als 9500 te werken?
En misschien zijn de videokaarten waar de mod wel slaagt, eigenlijk volledig werkende R300's omdat de vraag naar 9500's te groot is?

Er moet gewoon een verschil zijn! Anders zouden de core's toch hetzelfde nummer hebben? Of zou het een stepping-nummer zijn?

Wat ik dan eigenlijk zou willen vragen: kan iedereen die een 9500 (non-pro!!!!) heeft, even zijn koelblok van zijn GPU halen?? :P Dan weten we het misschien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Laagvliegerke schreef op 23 January 2003 @ 11:07:
Wat ik dan eigenlijk zou willen vragen: kan iedereen die een 9500 (non-pro!!!!) heeft, even zijn koelblok van zijn GPU halen?? :P Dan weten we het misschien ;)
Haha ik ben niet helemaal gek. Mijn kaart werkt perfect en dat wil ik graag zo houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik kon maar proberen hé ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
T.T. schreef op 23 januari 2003 @ 11:11:
[...]

Haha ik ben niet helemaal gek. Mijn kaart werkt perfect en dat wil ik graag zo houden :)
TT, de mijne werkt voor zover ik weet ook perfect.
met wat allemaal heb jij hem getest ?
zou je eens die artifact tester eens willen proberen?
kan ik nu ff niet doen, zit op m'n werk

--

misschien zijn de 9500 chips afgekeurd voor oa hogere kloksnelheden en corrupte pipelines dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

underclocken werkte ook niet, weet je nog..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
ja weet ik.
ik bedoel dus dat ze niet helemaal geschikt zijn voor te hoge kloksnelheden, wel dat het werlt, dus ongeschikt voor 9700 enzooi, niet dat daar de artifacts/checkerzooi door komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Anoniem: 51972 schreef op 23 januari 2003 @ 11:41:
underclocken werkte ook niet, weet je nog..?
Inderdaad. Als je in Animusic, Car-demo, Natural Light en 3DMark (en eventueel UT2003) geen fouten ziet, dan zit het wel goed hoor. Dan hoef je je echt geen zorgen meer te maken (als je tenminste succesvol gemod hebt ;))
ik bedoel dus dat ze niet helemaal geschikt zijn voor te hoge kloksnelheden
Oh, hmm gewoon spelen en kijken of je vastlopers/rare pixels ziet.

[ Voor 15% gewijzigd door T.T. op 23-01-2003 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicaat892
  • Laatst online: 04-01 19:45
Ik heb gisteren mijn 9500 binnnen gekregen van Max, heb de riva tuner er overheen gegooid en benchmarkte hem en was van 10.135 naar 11.734 gegaan.In de benchmark was niets vreemds te zien maar toen ik Wolfenstein ging spelen, niet eens op flinke resolutie (1280 bij 768) zag ik de checkerboards al!
Zou dit dan wel aan de hardware liggen of stel ik nu een domme vraag??

Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm moet de demos maar eens downen en testen in had ik 3dmark in ieder geval geen checkerboards.

fingers crossed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste medeeigenaren van de 9500. Ik vind het echt jammer dat niet iedereen post, want zoals het er nu naar uit ziet lijkt het wel een flop te zijn. Ik ben blij dat ik hem 2 dagen geleden heb gekocht.. Als ik dit nu zo allemaal lees zou ik het niet meer doen.

Ook zie ik geen echte vergelijkingen/scores met de echte Radeon 9700(pro), dat zouden we meer moeten doen. Ik bedoel, zijn maar 50 mensen met zo een kaart ?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75552

Anoniem: 75865 schreef op 23 januari 2003 @ 08:55:
Ik vond dat ik dit nog even moest delen:

Een klant van mij heeft 5 PC's staan en heeft op PIV PC's checkerboard en op zijn AMD systeem loopt het foutloos (zonder de bekende schaakbord problematiek)

Heeft iemand anders dit misschien ook geconstateerd?
Heb jij toevallig ook al ervaringen met het modden van een 9500 64MB naar een 9500 Pro 64 MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T.T. schreef op 23 januari 2003 @ 10:57:
[...]

En hoe weten ze bij ATI dan welke 4 ze moeten uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Anoniem: 75552 schreef op 23 January 2003 @ 12:37:
[...]

En hoe weten ze bij ATI dan welke 4 ze moeten uitschakelen?
1 kapot... alle 4 uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
Ik heb hem net binnen. Moest wel mijn FSB van 138 mhz (92mhz AGP) terugbrengen naar 100 voordat die kaart aan de gang ging in mijn systeem. Hoop dat ik hem dalijk op AGP 1x kan krijgen (weet iemand hoe dat moet) en hopen dat ie dan wel tegen 92mhz AGP bestand is.
Heb net de drivers gepatched. Q3A geen problemen. Vond ik niet echt zwaar dus ben nu de demos aan het downloaden. I keep my fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28821

TVout is NTCS-M bij de connect 3d, kan iemand dat even nakijken!? Ik zie nergens een optie om 'm op PAL te zetten en heb ook al verschillende drivers geprobeerd.
(nee staat niet in de faq)

Probleem had ik niet met me 7500 :?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 28821 op 23-01-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
Nou de 3 demos werken zonder problemen. Maar nu wil ik toch graag mijn clockspeed weer een beetje normaal. Ik zal ff voten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Manke schreef op 23 januari 2003 @ 12:55:
[...]

1 kapot... alle 4 uit :)
Dan moet je ze dus een voor een gaan testen. En dan moeten de kapotte pipelines ook nog eens precies bij de laatste 4 horen. Dat lijkt me allemaal erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_aragorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 16:09

Lord_aragorn

Nu in 2D!

Ik ga 'm nu ophalen bij 't postkantoor...
The moment of truth draw near ;) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Anoniem: 75552 schreef op 23 januari 2003 @ 14:07:
[...]

Dan moet je ze dus een voor een gaan testen. En dan moeten de kapotte pipelines ook nog eens precies bij de laatste 4 horen. Dat lijkt me allemaal erg lastig.
Maar het gebeurt wel
die gpu's worden met de hand op een tester gezet en de testersoftware die checkt de gpu, 1 of meer pipelines defect, kijken welke, van de eerste 4, weggooien, van de laatste 4, r9500.

dat denk ik..

maar wie weet ligt het uiteindelijk aan iets anders, lijkt me wel onwaarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
Even een beetje off-topic maar even iets rechtzetten dat meerdere keren is gezegd hiero:

MaxPC / Maxpert / PCupgrade zijn 3 aparte onafhankelijk van elkaar opererende winkels.

Maxpert is daartussen de enige die een echte winkel heeft (in Zutphen), dus een filiaal waar je gewoon naar binnen kan lopen en dingen kan kopen. De rest zijn puur webshops waar je wel op afspraak dingen af kan halen maar die dus geen winkel hebben.
MaxPC, PCupgrade en Maxpert gebruiken alledrie hetzelfde softwarepakket voor de webshop, vandaar dat ze veel overeenkomsten vertonen qua uiterlijk maar dit is verder puur toeval. uhm ja ik denk zeg het even, alledrie de winkels scoren vet hoog in de pricewatch dus bij een van de drie bestellen is zeer betrouwbaar te noemen. Check wel even voor je besteld of de 9500 ook op vooraad is, dat scheelt weer tijd enzo.

Ok, en nu verder met het topic! Ik vond het niet terecht dat er gesproken werd over prijsafspraken etc. Gister was die prijs een beetje apart, maar dat is inmiddels hersteld zo te zien. 179 is echt niet veel euros voor deze kaart!

(en nee, ik werk niet bij deze winkels mocht dat gedacht worden)

[ Voor 4% gewijzigd door BuG2FiX op 23-01-2003 15:02 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.