nVidia nForce2 - Deel 2 [discussie]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.040 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40719

Heb gisteren een A7N8X Deluxe gehaald en tot mijn verbazing zit er dus geen geïntegreerde videokaart in. De northbridge bevat dus wel een GeForce4 GPU maar dit is slechts ter ondersteuning van de PCI/AGP 2D kaart. Ik vraag me af hoe de nForce IGP een kaart zoals een Radeon 9500 Pro aanvult? Is het het een of het ander of zijn beide tegelijk te gebruiken?

Een andere vraag betreft de Dual DDR functie. Ik heb een Kingston PCB met 512 MB DDR PC2700/333 geheugen van Infinion. Gisteren heb ik een tweede geheugenmodule gehaald met dezelfde Infinionchips, echter is de PCB mij onbekend. Er staat dus naast Infinion op de chips geen naam. Hoe goed zouden deze twee geheugenmodules in Dual DDR modus samenwerken? Ik heb ze trouwens in Slot 1 resp. Slot 3 geplaatst.

P.S. Het geheugen en het moederbord heb ik bij Mycom gehaald, misschien dat iemand weet van welk met het geheugen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Wat betreft jouw eerste vraag: als je de specs op de Asus site had bekeken, dan was je er ook achter gekomen dat de A7N8X inderdaad niet is voorzien van integrated GF4MX :z Mocht je zo'n nForce2 plankje willen hebben, dan zul je moeten uitwijken naar bijvoorbeeld LeadTek. Zie ook de startpost van dit topic B)

2e vraag: als het werkt, laat dan maar lekker werken :) Ze hoeven niet per-se van dezelfde merk en/of type te zijn. Zie ook onderaan de Technische PMG FAQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BalusC schreef op 08 april 2003 @ 12:20:
Wat betreft jouw eerste vraag: als je de specs op de Asus site had bekeken, dan was je er ook achter gekomen dat de A7N8X inderdaad niet is voorzien van integrated GF4MX :z Mocht je zo'n nForce2 plankje willen hebben, dan zul je moeten uitwijken naar bijvoorbeeld LeadTek. Zie ook de startpost van dit topic B)

2e vraag: als het werkt, laat dan maar lekker werken :) Ze hoeven niet per-se van dezelfde merk en/of type te zijn. Zie ook onderaan de Technische PMG FAQ :)
Uitgaande van deze pagina veronderstelde ik dat het om een volledig geïntegreerde videokaart ging ("The second-generation NVIDIA nForce2 IGP features GeForce4 MX graphics"). Ten onrechte verondersteld dus. Maar het is geen probleem aangezien ik waarschijnlijk voor een Radeon 9500 Pro ga.

De PMG FAQ heb ik al gelezen, echter was mijn vraag specifiek gericht op Infinion chips i.c.m. het A7N8X wat in de FAQ niet voorkomt. Zo heb ik in deze en andere topics gelezen dat bepaalde soorten geheugenmodules wel eens problemen zouden kunnen opleveren. En in de FAQ staat ook niet vermeld of geheugen met verschillende PCBs maar met dezelfde chips net zo goed werken als volledig identieke modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Het nForce2 chipset is er in verschillende vormen. Met óf zonder integrated GF4MX :)
Zo heb ik in deze en andere topics gelezen dat bepaalde soorten geheugenmodules wel eens problemen zouden kunnen opleveren
Nou, als je dit al had gelezen, waarom vraag je het hier dan opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BalusC schreef op 08 April 2003 @ 12:48:
[...]
Nou, als je dit al had gelezen, waarom vraag je het hier dan opnieuw?
Omdat ik graag zou willen weten hoe goed Kingston en niet-Kingston PCB's met elkaar samenwerken en of anderen hier ervaring mee hebben?? En de FAQ geen uitsluitsel geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Jow, rielex :) Volgens mij is het een goed idee als de FAQs geen uitsluitsel geven, om ook eens op andere sites en fora te kijken.

Hier is bijvoorbeeld het NForcersHQ forum, met een schat aan info specifiek over borden met nForce2 chipsets, waar ook veel over geheugen valt te vinden. Gebruik ook de search hier @ GoT, want volgens mij is Kingston geheugen al eens langsgeweest. En ook op de sites van de fabrikanten kijken kan geen kwaad. Check de Asus en Kingston websites voor compatibilityproblemen en dergelijke.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReemF schreef op 08 April 2003 @ 13:01:Hier is bijvoorbeeld het NForcersHQ forum, met een schat aan info specifiek over borden met nForce2 chipsets, waar ook veel over geheugen valt te vinden. Gebruik ook de search hier @ GoT, want volgens mij is Kingston geheugen al eens langsgeweest. En ook op de sites van de fabrikanten kijken kan geen kwaad. Check de Asus en Kingston websites voor compatibilityproblemen en dergelijke.
Kijk hier hebben we wat aan! Thanks :)

P.S. Ik heb via de searchfunctie al gezocht maar zal nog een poging wagen..

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 40719 op 08-04-2003 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Je hebt die reepjes nu toch in je bezit?
Wie kan daar dan beter antwoord op geven dan jijzelf met jouw eigen ervaring :)

Dit is niet in de FAQ terug te vinden, omdat het niet zo is dat merk X unaniem beter is dan merk Y. Alle A-merken zijn tegenwoorig allemaal prima. Verder is het echt niet zo dat verschillende merken chips/PCB's "slecht met elkaar samenwerken". Da's een nog grotere onzin. Sorry, maar dat had je allemaal wel zelf kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Crash-Override schreef op 08 april 2003 @ 08:22:
[...]

een vraagje: waar???
waar heb je dat rev A7N8X Deluxe 2.00 bordje gekocht? :9
(tis toch wel een Deluxe he?)
Wel, eerlijk gezegd sprong ik ook wel een meter in de lucht toen ik ontdekte dat het een v2.00 was (was erop aan het hopen). Ik heb hem van Snogard. daar wisselt hij voor 159,90 € van eigenaar.
En ja, het is de deluxe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BalusC schreef op 08 april 2003 @ 13:06:
Je hebt die reepjes nu toch in je bezit?
Wie kan daar dan beter antwoord op geven dan jijzelf met jouw eigen ervaring :)
Laat ik nou net even geen videokaart hebben (zie mijn eerste post in deze topic) :)

Nu ik dus 2 x 512 MB aan geheugen heb liggen wat ik op het moment niet kan testen en volgens verschillende benchmarks blijkt dat dual DDR nauwelijks prestatiewinst oplevert, lijkt het me het verstandigst dat ik de noname-PCB zodadelijk retourneer. Dat bespaart me geld én zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:17
Sharkbyte schreef op 08 April 2003 @ 13:12:
[...]

Wel, eerlijk gezegd sprong ik ook wel een meter in de lucht toen ik ontdekte dat het een v2.00 was (was erop aan het hopen). Ik heb hem van Snogard. daar wisselt hij voor 159,90 € van eigenaar.
En ja, het is de deluxe :)
dank u _/-\o_
1x raden wat ik zo dadelijk ga bestellen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vraag me niet hoe of wat, maar alle stottering is weg ! Het is geleidelijk aan verminderd gisterenavond en vanmorgen was het totaal weg (PC heeft hele avond aangestaan). Wat zou dit kunnen zijn ? Misschien nieuwe voeding die stroomfluctuaties geeft ofzo ? *clueless*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

hmm; zou inderdaad van de voeding kunnen komen.

of gewoon de chippies op het moederbord die nog moeten "inwerken"; bij pc heb ik dit nog nooit gemerkt; maar in industriele apparatuur komt het wel vaker voor dat een elektronische regel o.i.d een paar uur tot een halve dag moet "inbranden" vooraleer het 100% correct functioneerd.

/funy mode
Misschien moet je je pc wel inrijden voor gebruik >:)
kijk eens na om de hoeveel km je de olie moet wisselen ? >:)
/end funny mode

[ Voor 5% gewijzigd door FlashBlue op 08-04-2003 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23679

Wat ik niet snap is dat AOpen zo on-populair is :) Ik had eerst vet 440bx borden (AOpen Ax6BC) was gruwelijk stabiel. Nu heb ik AOpen AK73Pro (a) ben ik ook supah tevreden over en ben van plan om AOpen Ak79D-1394 te kopen omdat dat bord gewoon super veel leuke dingen heb die andere borden niet hebben en omdat ik nog nooit problemen heb gehad met AOpen mobo's.

Zie hier voor info: http://www.aopen.com/products/mb/AK79DMax.htm

Maar kan iemand mij uitleggen waarom niemand voor AOpen gaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14248

Aopen is traag met updates....... als ze daar tenminste nog eens aan denken.

dacht ook mooi een Aopen Gforce 4 TI4200 te komen blijkt onder de specs te runnen.
Bleek aan het bios van Nvidia te liggen. Aopen zou later met een biosupdate komen die
dit zou moeten rechtrekken........ nou ondertussen heb ik zelf maar een bios inelkaar gezet want Aopen heeft het nog steeds niet gedaan.......

voor mijn geen Aopen meer brakke support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBlue
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

omdat asus een super goede reputatie heeft (ten onrechte; want hun laatste reeksen zijn bagger) ; en a-open eigenlijk een beetje een negative reputatie heeft; laatst zijn ze nog int nieuw gekomen met da gedoe met spontaan ontploffende condensatoren op mobo's, en der zijn verschillende van die kleine problemen geweest als ik me nie vergis.

en der zijn meer merken die een betere reputatie verdienen dan degene die ze nu hebben. |:(

en ik zie asus eigenlijk serieus achteruit gaan de laatste maande, ze hebbe bv. hun omruil policy de deur uitgeshot; ze probere je mobo nu echt te reparere zo het schijnt; daarmee dat rma termijnen oplopen tot 3 maanden en meer de laaste tijd. :?

om effe on tropic te gaan; ik heb een msi (6513) en een ecs (k7sem) plankje lopen; alelbei ongeveer 1 jaar; nooit probs gehad; goede support en zo; net zoals a-open. :)

de underdogs van de mobo markt verdienen int algemeen meer erkenning vind ik persoonlijk. maarja; wie ben ik hè 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23679

Ik koop pas wat anders als AOpen zodra ik problemen heb dus voor mij nu nog een AOpen AK79D-Max :) Geef maar 1 goeie reden waarom ik niet zou moeten doen :>

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 23679 op 09-04-2003 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81556

Ff tussendoor (k weet nie of fit dus al hier ergens staat) Maar op dit moment zijn inderdaad die IDE drivers voor n-force mobo`s nie goe.Ik head hetzelfde probleem met mn chaintech, gewoon windows standaard drivers gebruiken die werke zonder problemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Heeft iemand al een betere indicatie voor wanneer er de nieuwe revisie in de schappen ligt van de verschillende (nu leverende) nForce 2 aanbieders?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:50
Ik heb de Soltek FRN2-L, daar zit een nForce2 C1 revisie chip op, als je dat bedoelt. Kan zonder mods naar 250 MHz geclocked worden, als je cpu het trekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20583

Heb net gisteren mijn AOpen AK79D-1394 geïnstalleerd: loopt als een droom. Heb wel wat problemen gehad met het geheugen. Via de SPD-timings loopt het voor geen meter, vaak BSOD's (heel raar, Samsung-reepje zegt dat het een CL2.0 met 2-2-6 is maar loopt alleen stabiel met 3-3-7 en CL2.5 8)7). Op de stikkertjes staat dat het T323 is, wat zijn dat dan precies voor timings? Dus wel nummertje is wat?
Heb net nog een mail gestuurd naar AOpen omdat de FSB van mijn XP1600+ niet goed wordt herkend. Namelijk 100 ipv 133, is wel raar.
Oh ja, dit plankje heeft dus MCP-T, dus Soundstorm en nVidia Lan ed aanboord. Verder een heel relaxed plankje. En ook de gaten rond de socket missen niet!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Crap, het "stotteren" is terug en nu om de 2 seconden. Zo'n stottering veroorzaakt een pause van de hele PC, dus muis, beeld en geluid blijven even "hangen". Onnoemelijk irritant en ik vind nergens een oplossing.

[update]
Enkele minuten later houdt het stotteren weer op, maar eventjes erna begint het weer, onregelmatig. (ik ben tot de conclusie gekomen dat dit waarschijnlijk mobo/bios related is, ik ga ook eens proberen een latje DDR eruit te halen.)

[update 2]
Aan de RAM ligt het dus niet. Straks formateren, Windows XP erop zetten, SCSI eruit gooien en hopen dat het opgelost is.

[ Voor 57% gewijzigd door Phuncz op 11-04-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Windows XP staat erop, SCSI ligt eruit, updates en alles installed. Nog steeds is het probleem er...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Volgens de review bij tomshardware (kijk bij Special Features) heeft de msi K7N2G-L bluetooth.
Op de site van msi en bij andere reviews wordt dit echter niet vermeld. Heeft de msi K7N2G-L nu wel of geen bluetooth en zo nee, welke nforce2 mobo heeft dan wel bluetooth? Ik heb ze niet kunnen vinden, maar misschien dat iemand anders dit wel weet.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Sharkbyte schreef op 12 april 2003 @ 02:31:
Windows XP staat erop, SCSI ligt eruit, updates en alles installed. Nog steeds is het probleem er...
ligt het aan de timings mischien?

heb je geen conflicterende hardware? en kijk eens kritisch naar je drivers, ik heb een i-touch toetsenbord, alles loopt nu stabiel (niet geoc-ed omdat ik een tb-a heb, maar de b komt eraan :D ) maar als ik de logitech i-touch drivers eropzet is het onmiddelijk helemaal bagger, de ene onverklaarbare vastloper na de ander

probeer het eens helemaal kaal te installen met alleen videokaart en 1 reep geheugen, verder niks, mischien dat er dan iets duidelijk wordt

succes iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 10:46
Sharkbyte schreef op 12 April 2003 @ 02:31:
Welke IDE-drivers gebruik je? Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met de NVidia nForce2-drivers; met de meegeleverde drivers (op CD) gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Hoi,

Ik heb nu sinds een paar weken een nieuw systeempje.

Asus A7N8X
Athlon XP 2200+
512 DDR 400

Nou gebruik ik het on board sound van deze mobo maar na een tijd lang geluid te hebben gebruikt (bijvoorbeeld film/serie kijken, soms bij spellen) gaat hij kraken! Beetje vaag. Ik geloof dus dat het na een bepaalde tijd gebruik is (of bepaalde hoeveelheid) daar ben ik nog niet helemaal achter.

Iemand anders dit tegen gekomen? Of enig idee wat het kan zijn?

Ik draai windows XP, met drivers van de site van Asus.

Mssl.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Even in andere topics kijken .. :)
Groot Asus A7N8X Topic Deel 2
Asus A7N8X Deluxe met geruis in het geluid

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 14-04-2003 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:45
Herr Muller schreef op 13 April 2003 @ 20:45:
Volgens de review bij tomshardware (kijk bij Special Features) heeft de msi K7N2G-L bluetooth.
Op de site van msi en bij andere reviews wordt dit echter niet vermeld. Heeft de msi K7N2G-L nu wel of geen bluetooth en zo nee, welke nforce2 mobo heeft dan wel bluetooth? Ik heb ze niet kunnen vinden, maar misschien dat iemand anders dit wel weet.

Alvast bedankt
Heeft standaard geen Bluetooth, maar wel een bluetooth aansluiting, dus als je los deze bluetooth antenne erbij koopt dan heb je wel bluetooth op je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

thaBeerbuster schreef op 14 April 2003 @ 09:59:
[...]

ligt het aan de timings mischien?

heb je geen conflicterende hardware? en kijk eens kritisch naar je drivers, ik heb een i-touch toetsenbord, alles loopt nu stabiel (niet geoc-ed omdat ik een tb-a heb, maar de b komt eraan :D ) maar als ik de logitech i-touch drivers eropzet is het onmiddelijk helemaal bagger, de ene onverklaarbare vastloper na de ander

probeer het eens helemaal kaal te installen met alleen videokaart en 1 reep geheugen, verder niks, mischien dat er dan iets duidelijk wordt

succes iig
Vastlopers heb ik niet, is me nog maar 1x gebeurd. Conflicterende hardware heb ik niet, tenzij je bedoelt dat beide netwerkcontrollers (die van het mobo), Adaptec SCSI kaart, onboard geluid, Firewire, videokaart en de USB controllers allemaal op IRQ 11 zitten. Maar dit zou geen probleem mogen geven heb ik gehoord/gelezen op een ander topic, omdat er door Windows alle boel degelijk verdeeld wordt over de vrije IRQ's.

Ik heb ook een iTouch, maar nog geen problemen ondervonden hiermee. Werkt zoals het in mijn vorige setup ook deed. Donderdag ga ik een nieuwe kast shoppen, zal dan in ene weg eens alles opnieuw installen met zo weinig mogelijk componenten. Nu ga ik eens proberen met de IDE drivers op de CD. Wordt nog geüpdate bij bevindingen.

Feit: Soms na games stottert het in Windows om de seconde. Dat is het enigste waar ik een kleine regelmaat in zie. Mijn bevindingen:
- stotteren kan heel onregelmatig gebeuren
- stotteren kan heel regelmatig gebeuren (om de 2 sec., om de sec., ...)
- alles "pauzeert" voor een kort moment (100ms ofzo)
- onder 'alles' versta ik dus: muis, beeldkaart en geluid (datgene wat ik kan waarnemen)

[ Voor 27% gewijzigd door Phuncz op 14-04-2003 20:14 . Reden: Quote bijgevoegd voor duidelijkheid waarover ik het had. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
The Source schreef op 14 April 2003 @ 19:56:
[...]
Heeft standaard geen Bluetooth, maar wel een bluetooth aansluiting, dus als je los deze bluetooth antenne erbij koopt dan heb je wel bluetooth op je PC.
jammer, het was namelijk de bedoeling dat het een budget pc werd (voor iemand anders) dus zo'n extra bluetooth apparaat voor 30euro is een beetje teveel. Toch bedankt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Herr Muller op 14-04-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Glival schreef op 14 april 2003 @ 10:31:
[...]

Welke IDE-drivers gebruik je? Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met de NVidia nForce2-drivers; met de meegeleverde drivers (op CD) gaat het wel goed.
Ik gebruik de nForce v2.03 drivers van de nVidia site. Op de CD van het mobo staat geen IDE driver voor Windows 2000, wel voor Windows XP. Ik heb geprobeerd met het all-in-one package van de CD, maar ik betwijfel of het de driver vervangen heeft. Het stotteren is er in ieder geval nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02 18:30

Pesticide

Competitief gamen is een sport

Arf nergen ook maar een goed bordje te vinden met deftige ide raid,

hopelijk hebben de ultra reeksen weer wel ide raid en dan liefts nog epox ;-( zou er toch minsters 3 a 4 schijven in kwijt willen (cd-rom en brander ook natuurlijk) en raid controller nodig voor hotswappeble ide functie van me ide rekje ;-((

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:45

bloasfist

Slot-A Crew

Pesticide schreef op 16 april 2003 @ 00:39:
Arf nergen ook maar een goed bordje te vinden met deftige ide raid,

hopelijk hebben de ultra reeksen weer wel ide raid en dan liefts nog epox ;-( zou er toch minsters 3 a 4 schijven in kwijt willen (cd-rom en brander ook natuurlijk) en raid controller nodig voor hotswappeble ide functie van me ide rekje ;-((
Het is geen epox, maar wel een zeer lekker bordje: de soltek 75FRN. Die is er ook in Raid versie (75FRN-R). Ik zie hem in de pricewatch niet staan, maar bij Fun Computer Centre(De) is ie wel te krijgen, voor een ZEER schappelijke prijs.
Ik heb daar zelf de non-raid versie gehaald, en ben d'r tevreden mee.
Voor meer info over de Soltek 75FRN zie Soltek 75FRN-L topic. En probeer een revisie 2 te pakken te krijgen (die lopen op 250mhz ;)).

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er hier eigenlijk al mensen die een AOpen-plankje hebben? Ben namelijk wel geïnteresseerd of mijn stabiliteitsproblemen aan mijn geheugen (Samsung) of drivers liggen. Weet hier iemand wat meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45
nou, ik heb nu dus 2 dagen een Asus A7N8X Deluxe.
bevalt me zeer goed. ik heb er een 2400+ op hangen.
geheugen is nog maar kingston 266 ddr. maar daar word aan gewerkt.
ik kon alleen geen mp veranderen in de bios, dan begon die onboard bitch te zeuren.
nu na een bios update van de duitste asus site kan ik iedere mp instellen die ik wil.
hij staat nu op 17 * 133 = 2.26 gig.
zodra het andere geheugen erop zit wil ik pas de bus ook omhoog gooien.
graden van de processor is nu 36 c.

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wel, blijkbaar was mijn probleem dus DRIVER-related. Ik heb eens puur de oude nForce drivers van de CD geïnstalleerd en het skippen is totaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
NakedOne_NL30 schreef op 16 april 2003 @ 12:08:
nou, ik heb nu dus 2 dagen een Asus A7N8X Deluxe.
bevalt me zeer goed. ik heb er een 2400+ op hangen.
geheugen is nog maar kingston 266 ddr. maar daar word aan gewerkt.
ik kon alleen geen mp veranderen in de bios, dan begon die onboard bitch te zeuren.
nu na een bios update van de duitste asus site kan ik iedere mp instellen die ik wil.
hij staat nu op 17 * 133 = 2.26 gig.
zodra het andere geheugen erop zit wil ik pas de bus ook omhoog gooien.
graden van de processor is nu 36 c.
Welke revisie heb je?

Of weet iemand al waar je de 2.0 kan kopen of wanneer die verwacht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zoals ik al een paar pagina's terug zei, ik heb mijn revisie 2.00 bij Snogard in Keulen (Duitsland) gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Kheb sinds dinsdag n GeinTek 7NJS Zenith, fantastisch wat n bord! Tesamen met n 2400+ en 2x 512 Mb PC2700 draait t als n tierelier! Kheb echter 1 probleem en nou vroeg ik me af of er iemand is die daar ook ervaring mee heeft.

Ik wil graag windows ME draaien (naast XP), omdat ik n audio-pakket heb dat niet onder XP werkt. Ik krijg echter op geen enkele mogelijkheid de boel stabiel. Na de installatie van Windows, installeer ik direct alle nForce2-drivers en vervolgens de drivers van mijn geForce2 MX200 (meer heb ik momenteel (nog) niet nodig!). Daar gaat het mis! Ik krijg dat niet voor elkaar! als ik het al voor elkaar krijg om de eigenschappen van het systeem op te vragen, dan zie ik daar dat de drivers gewoon netjes geinstalleerd zijn. Echter als ik ook maar iets aan de display-eigenschappen verander, dan moet ik het systeem opnieuw opstarten en werken de wijzigingen vervolgens niet!

Onder XP overigens geen enkel probleem, draait geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide

Pesticide

Thx for the SOLTEK tip maar

Supports 2 x Ultra ATA 133/100/66
Integrated Promise Serial ATA RAID controller
Supports 1 x Parallel ATA 133 RAID

is dus geen IDE raid , aleen maar 1 kanaal brakke s-ata raid , versta het niet , tijdje geleden had ieder bord wel 8 of 12 ide toestellen ondersteuning , nu nog met veeel moeite 6 terwijl sata drives amper te krijgen zijn

en em heeft brak ac97 sound ;-)

arf arf is het nu zoveel gevraagd om ondersteuning te hebben voor 4 ide raid en 4 gewone ide toestellen op een nforce 2 met kickass sound, will van dit cut VIA abit kt7-a raid bordje af ben via en creative kotsbeu

[ Voor 22% gewijzigd door Pesticide op 18-04-2003 11:34 ]

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil niet veel zeggen hoor, maar die nForce2 SoundStorm is echt vele malen beter die VIA-shit oid. Het is echt geeen brak AC97 sound.
En die RAID..... Tja, het is maar wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide

Pesticide

het bordje heeft geen soundstorm ...

en lol ik heb verkeerde gequote sorry rippie wasnt about your post

[ Voor 50% gewijzigd door Pesticide op 18-04-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Pesticide schreef op 18 April 2003 @ 10:49:
Thx for the SOLTEK tip maar

Supports 2 x Ultra ATA 133/100/66
Integrated Promise Serial ATA RAID controller
Supports 1 x Parallel ATA 133 RAID

is dus geen IDE raid , aleen maar 1 kanaal brakke s-ata raid , versta het niet , tijdje geleden had ieder bord wel 8 of 12 ide toestellen ondersteuning , nu nog met veeel moeite 6 terwijl sata drives amper te krijgen zijn

en em heeft brak ac97 sound ;-)

arf arf is het nu zoveel gevraagd om ondersteuning te hebben voor 4 ide raid en 4 gewone ide toestellen op een nforce 2 met kickass sound, will van dit cut VIA abit kt7-a raid bordje af ben via en creative kotsbeu
Nou ik kan duidelijk merken dat je laatste ontwikkelingen totaal niet heb gevolgd. :/
Je slaat een beetje het plankje mis.
Maar wat versta je onder 1 kanaal s-ata raid? Het aantal kanalen slaat op het aantal toevoerswegen naar de ide-raid-chip. Bij s-ata heb je altijd een single-disk--single-channel, dus met 2 disken 2 channels.
Je kan al s-ata in 8 ports krijgen is van LSI volgens mij, is zo te krijgen. Niet op je mobo iig. Er zijn al mobo's met 4 s-ata's (Springdale of was het de Canterwood :? ).
Je mag me een bord aanwijzen met 12 ide 'toestellen'. Je zult 8 bedoelen. En als je zoveel stuff op je mobo wilt aansluiten, dan koop je voor 30 euro een ide-controller erbij of voor 5 euro erbij de raid versie.
En ach als je OOIT eens gelezen heb over de geluidskwaliteit van de ... help me here: MCP-T chip ? .... met die SoundStorm stuff, dan had je weinig andere sound hoeven kopen. Het is geintegreerd op je mobo en qua ruis hangt het tussen de 5.1 creative en een Audigy in. De prestaties van het geluidsprocessen zijn erg goed. Het is immers een hardware sound processor en geen software sound processor zoals de meeste AC '97-ers zijn.
Dus tja als jij onder een steen leeft met een kt-7a raid, tja ... val dit topic dan ook niet lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Sharkbyte schreef op 17 April 2003 @ 10:13:
Zoals ik al een paar pagina's terug zei, ik heb mijn revisie 2.00 bij Snogard in Keulen (Duitsland) gehaald.
Ja dat had ik gelezen, bedoelde eigenlijk ergens hier in NL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zou ik niet weten, voor mij ligt .NL even ver als .DE, dus kan ik kiezen. In NL heb ik nog niet gekeken. Maar je kan ervan uitgaan dat de winkels met een grotere "omzet" (dus die veel verkopen) sneller door hun oudere stock zijn en dus rev. 2.00's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 14:04
Waar staat info over de drivers van de Chaintech 7NJS mobo.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40212

Welk NForce2 MOBO is nu het beste voor OC'en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

bloasfist
bevalt je plankje?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Wat een rotte keuze die ik moet gaan maken .... een Chaintech 7NJS of een Asus A7N8X Deluxe ?
De Chaintech is duurder, maar je krijgt er meer extra's bij.
De Asus is door veel mensen erg goed bevonden.

Soms is de chaintech sneller (benches), soms de asus weer :?
Argh ...
is de chaintech zijn geld waard of ben ik gewoon met 40 euro goedkoper uit met de Asus ?
Ik wil graag een mooie 2500+ overklokken tot een respectabele 12,5 op de mp
Maar ben er nog niet helemaal uit welk moederbord.
Als ik het zo lees hier allemaal zijn er heel veel Asus gebruikers. Hoe zijn de chaintech-ers te spreken over het bordje en denk je dat de extra kosten het waard zijn geweest ?

ik twijfel tussen deze twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57163

Ik kan me herinneren dat ik je al eens eerder mijn bevindingen had gepost. Het bord wil geweldig ocen en draait zonder voltmod over de 200. Ik wil alleen nog nieuw mem zodat ik synchroon nog hoger kan komen.
Wat wil je verder nog weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57163 schreef op 22 April 2003 @ 11:51:
Ik kan me herinneren dat ik je al eens eerder mijn bevindingen had gepost. Het bord wil geweldig ocen en draait zonder voltmod over de 200. Ik wil alleen nog nieuw mem zodat ik synchroon nog hoger kan komen.
Wat wil je verder nog weten...
Was dit een antwoord op mijn vraag welk boardje het beste is voor OC'en?

Over welk board hebben we het nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Anoniem: 40212 schreef op 22 april 2003 @ 13:47:
[...]

Was dit een antwoord op mijn vraag welk boardje het beste is voor OC'en?

Over welk board hebben we het nu dan?
OMG doe zelf eens wat moeite en check z'n system specs :|
Chaintech Zenith 7NJS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52189

Ik heb ook sinds kort twee nieuwe pc's en daar draai ik mee op de asus a7n8x deluxe en de a7n8x ik heb helemaal nergens last van alleen dat mijn geheugen op 200mhz draait :( in plaast van 400mhz veder heb ik nergens last van het is echt een super mobo en draait heel goed onder winxp pro >:) en het geluid is ook super en hij levert een goede prestatie voor niet al teveel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crash-Override schreef op 22 April 2003 @ 14:15:
[...]

OMG doe zelf eens wat moeite en check z'n system specs :|

[...]
FU fool! Hij kan toch een antwoord op iemand vraag quoten ?? Anders word het onoverzichtelijk...

Toch bedankt voor je antwoord 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Anoniem: 40212 schreef op 22 April 2003 @ 14:25:
[...]

FU fool! Hij kan toch een antwoord op iemand vraag quoten ?? Anders word het onoverzichtelijk...

[reply ^^^]ga vooral door met flamen :S

tis een kleine moeite post staat boven die van jou, tis ff 1 klik verder weg ;)[/reply]

zelf wil ook nog een nforce2 boardje kopen, maar helaas is het geld ff op (heb een subwoofer op geblazen, en bouw hem meteen ff zelf _/-\o_

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Anoniem: 40212 schreef op 22 April 2003 @ 14:25:

Ik zou je gedrag en niveau maar eens in de gaten houden .. Omdat dit zeker niet de eerste keer is, sta ik niet in voor de gevolgen bij een volgende keer. Je weet de FAQ te vinden; lees deze nogmaals maar rustig door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BalusC schreef op 22 April 2003 @ 14:49:
[...]
Ik zou je gedrag en niveau maar eens in de gaten houden .. Omdat dit zeker niet de eerste keer is, sta ik niet in voor de gevolgen bij een volgende keer. Je weet de FAQ te vinden; lees deze nogmaals maar rustig door :)
Kom op zeg! Waarom zeg je dan niets als iemand een reply geeft zonder een quote, daar word het toch onduidelijk van?

Naja sorry hoor... Ik zal het noooooooit weer doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
VisionMaster schreef op 22 april 2003 @ 09:56:
Wat een rotte keuze die ik moet gaan maken .... een Chaintech 7NJS of een Asus A7N8X Deluxe ?

Argh ...
is de chaintech zijn geld waard of ben ik gewoon met 40 euro goedkoper uit met de Asus ?
Als ik het zo lees hier allemaal zijn er heel veel Asus gebruikers. Hoe zijn de chaintech-ers te spreken over het bordje en denk je dat de extra kosten het waard zijn geweest ?

Je krijgt er best veel bij maar of je er wat aan hebt is de vraag.

[ Voor 87% gewijzigd door Brickman op 22-04-2003 15:39 . Reden: quote vergeten ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Recente zeer uitgebreide review van de Chaintech Zenith t.o.v. o.a. de ABIT NF7-S v2.0.
extremeoverclocking.com.

Stability - 10
The mainboard was very stable during our testing. It ran Prime 95 for hours at 210 FSB and never gave one error. The drivers package makes installation easy so that all the components function properly and that no instabilities occur. The board runs great straight out of the box without a hitch.

edit: de Abit is zelf ook nog uitgebreid geriewed.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 57163 op 22-04-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:48
de a7n8x ik heb helemaal nergens last van alleen dat mijn geheugen op 200mhz draait in plaast van 400mhz veder heb ik nergens last van.

zou het niet eens tijd worden als je iets meer tijd besteed aan het lezen van het manual wat bij je mainboard zit en dan vooral het stukje lezen wat over het woord DDR gaat en wat hier de betekenis van is. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
monterey schreef op 22 April 2003 @ 15:41:
de a7n8x ik heb helemaal nergens last van alleen dat mijn geheugen op 200mhz draait in plaast van 400mhz veder heb ik nergens last van.

zou het niet eens tijd worden als je iets meer tijd besteed aan het lezen van het manual wat bij je mainboard zit en dan vooral het stukje lezen wat over het woord DDR gaat en wat hier de betekenis van is. :( :( :(
Relax dude, je ken het ook gewoon uitleggen.

200MHz = 400MHz DDR dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73825

hellowz,
ik draai nu sinds een paar dagen op een asus A7N8X Deluxe en het bevalt me zeer goed.
alleen heb ik als ik de muis beweeg een klein beetje last van ruis uit de speakers. is alleen te horen als het muisstil is in mijn kamer maar het kan toch niet helemaal oke zijn ofwel???? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Aikon schreef op 22 April 2003 @ 15:46:
[...]

Relax dude, je ken het ook gewoon uitleggen.

200MHz = 400MHz DDR dus :)
Helemaal mee eens, gewoon even uitleggen. Daar is dit een forum voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Anoniem: 73825 schreef op 22 april 2003 @ 16:05:
hellowz,
ik draai nu sinds een paar dagen op een asus A7N8X Deluxe en het bevalt me zeer goed.
alleen heb ik als ik de muis beweeg een klein beetje last van ruis uit de speakers. is alleen te horen als het muisstil is in mijn kamer maar het kan toch niet helemaal oke zijn ofwel???? :/
lijkt een beetje hier op: Asus A7N8X Deluxe met geruis in het geluid , of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrox
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05-2016
VisionMaster schreef op 22 april 2003 @ 09:56:

Argh ...

Het ligt er natuurlijk 100% aan wat je van plan bent met je bordje.
Zelf heb ik de 7NJS en deze presteert qua OC zeer fjin.
Bovendien: voor die 40 euro extra krijg je ook wel een hoop hoor!
Maar goed, als jij verder niets hebt aan al die extra onboard functies etc. (en niet te vergeten de prachtige chaintech sleutelhanger :), zou ik gaan voor de ASUS.

Revolution!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

pyrox schreef op 25 April 2003 @ 18:09:
[...]

Maar goed, als jij verder niets hebt aan al die extra onboard functies etc. (en niet te vergeten de prachtige chaintech sleutelhanger :), zou ik gaan voor de ASUS.
Was die 3Com netwerkkaart een gigabit netwerkkaart trouwens?
Dat zou de enige reden zijn waarom ik de asus zou nemen al ik nu zeker voor de extra's de Chaintech wil hebben. Ik heb het eens goed door gelezen in de topic's en vond een mooie review. Het maakte mijn keuze toch veel meer naar de zenith, morgen maar zo'n ding kopen met een 2500+ . :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410

heb een epox 8rda en die bevalt met super...heb ehm vooral gekocht om te oc en en dit is dan in combinatie met een xp 2100+ ook goed gelukt. Ik haal 210 fsb met maar 1 klein 40 mm (6000 toeren, al hoor je ehm niet) koelertje op de northbridge....
De bios is ook zeer relaxed, zon beetje alles wat er is kan je instellen...

Al met al ben ik een zeer tevreden gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrox
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05-2016
VisionMaster schreef op 25 April 2003 @ 18:40:
[...]

Was die 3Com netwerkkaart een gigabit netwerkkaart trouwens?
Dat zou de enige reden zijn waarom ik de asus zou nemen al ik nu zeker voor de extra's de Chaintech wil hebben. Ik heb het eens goed door gelezen in de topic's en vond een mooie review. Het maakte mijn keuze toch veel meer naar de zenith, morgen maar zo'n ding kopen met een 2500+ . :Y)
good luck!
Btw: als je 'm binnen hebt. download dan gelijk even nieuwe bios.
Zelfs in de nieuwste revisies van dit mobo, kan je zonder dit nieuwe bios niet je multiplier instellen.

Revolution!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 20:52
pyrox schreef op 25 April 2003 @ 18:09:
[...]

heeft je chaintech boardje ook soundstorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, de Zenith heeft geen Soundstorm.

//pyrox
Btw ik zou eerder voor de Abit gaan ipv de Asus en de epox, wil veel beter oc'en. Je kunt zelf de vdd voltage aanpassen.

//7NJS users

Hoe hoog hebben jullie de FSB gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Gooi maar weer een soltek review er tegenaan: http://www.lanaddict.com/review.php?ID=67
meer op: http://www.neoseeker.com/...oltek_SL75FRNL/index.html

soundstormborden zijn te vinden op: http://www.nvidia.com/view.asp?IO=motherboards daar staat geen epox bij.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Spice schreef op 25 April 2003 @ 21:12:
Gooi maar weer een soltek review er tegenaan: http://www.lanaddict.com/review.php?ID=67
meer op: http://www.neoseeker.com/...oltek_SL75FRNL/index.html

soundstormborden zijn te vinden op: http://www.nvidia.com/view.asp?IO=motherboards daar staat geen epox bij.
huh :?
ik dacht dat de Asus A7N8X Deluxe ook soundstorm had?
(of lees ik die tabel zo scheef?)

[edit]
ik lees die tabel verkeerd :z

[ Voor 9% gewijzigd door Crash op 25-04-2003 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Anoniem: 57163 schreef op 25 April 2003 @ 20:42:
Nee, de Zenith heeft geen Soundstorm.

//pyrox
Btw ik zou eerder voor de Abit gaan ipv de Asus en de epox, wil veel beter oc'en. Je kunt zelf de vdd voltage aanpassen.

//7NJS users

Hoe hoog hebben jullie de FSB gekregen?
WTF de Zenith heeft WEL soundstorm, de apogee is de eenvoudigere versie van de chaintech B) op de site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

For some reason Chaintech did not or was not able to get the licensing to use NVIDIA's SoundStorm and went with CMedia CMI8738/PCI 6-CH-MX audio subsystem instead.
As a side note, the use of the CMI audio controller is somewhat of a disappointment. We would have expected the use of the more robust nForce2 APU which features “SoundStorm” technology. According to Chaintech, licensing discussions are underway, but not yet finalized at this time.

Of hij moet op de laatste revisie geplaatst zijn, maar daar ben ik nog niet van op de hoogte. Iig heeft die van mij geen soundstorm. Btw ik heb toch een audigy...

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 57163 op 26-04-2003 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Anoniem: 57163 schreef op 26 April 2003 @ 00:19:
For some reason Chaintech did not or was not able to get the licensing to use NVIDIA's SoundStorm and went with CMedia CMI8738/PCI 6-CH-MX audio subsystem instead.
As a side note, the use of the CMI audio controller is somewhat of a disappointment. We would have expected the use of the more robust nForce2 APU which features “SoundStorm” technology. According to Chaintech, licensing discussions are underway, but not yet finalized at this time.

Of hij moet op de laatste revisie geplaatst zijn, maar daar ben ik nog niet van op de hoogte. Iig heeft die van mij geen soundstorm. Btw ik heb toch een audigy...
:? iemand die meer opheldering heeft over de kwaliteit van de zenith qua audio?
Beetje wazig, ik ging er toch wel vanuit met een MCP-T southbridge dat die soundstorm er opzit

[edit]
Wazig ik lees niets van soundstorm op chaintech's top modelletje.

[ Voor 5% gewijzigd door VisionMaster op 26-04-2003 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 12:16

talin

ES-MA

VisionMaster schreef op 26 April 2003 @ 01:38:
[...]

:? iemand die meer opheldering heeft over de kwaliteit van de zenith qua audio?
Beetje wazig, ik ging er toch wel vanuit met een MCP-T southbridge dat die soundstorm er opzit

[edit]
Wazig ik lees niets van soundstorm op chaintech's top modelletje.
heb net gisteren dit mobo binnengekregen , heb sound al geinstaleerd van cd zonder de bracket dus de bass is nog even achterwege .

heb en aantal spellen gespeeld en een paar mp3's gedraait .

ik kan geen slechte eigenschappen ontdekken , met mijn creative 5.1 ( invergelijking met mijn audigy live )

dus wat wil je weten ? dan probeer ik dat later op de dag nog even .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

talin schreef op 26 April 2003 @ 06:42:
[...]

heb net gisteren dit mobo binnengekregen , heb sound al geinstaleerd van cd zonder de bracket dus de bass is nog even achterwege .

heb en aantal spellen gespeeld en een paar mp3's gedraait .

ik kan geen slechte eigenschappen ontdekken , met mijn creative 5.1 ( invergelijking met mijn audigy live )

dus wat wil je weten ? dan probeer ik dat later op de dag nog even .
Ik zat het te bedenken in het idee van game performance. Dus hoe veel processorkracht nodig is voor het surround geluid. Ik lees over EAX api's op de chaintech site, maar het is naar mijn idee niet een dedicated processor op de geluidseenheid die het geluid rendered, zoals bij een Live! en audigy

Never the less ...
Ik heb er eens over na zitten te denken en die extra netwerkkaart van de asus prik ik er zelf wel bij. Zenith here ME come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:45
Anoniem: 57163 schreef op 26 april 2003 @ 00:19:

Zie http://www.nvidia.com/view.asp?IO=motherboards

Er zijn maar 3 nForce2 mainboards die nVidia Soundstorm Certiefied zijn:
- ABIT NF7-S
- MSI K7N2G-ILSR
- Shuttle SN-41G2

Maar Soundstorm is niet gelijk aan MCP-T. Soundstorm is de benaming van de MCP-T + het juiste aantal audio uitgangen.

[ Voor 8% gewijzigd door The Source op 26-04-2003 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Er zijn maar 3 nForce2 mainboards die nVidia Soundstorm Certiefied zijn:
- ABIT NF7-S
- MSI K7N2G-ILSR
- Shuttle SN-41G2
Dat zeg ik: http://www.nvidia.com/view.asp?IO=motherboards

hiet linkje soltek 75frn2 met fsb van 240: http://www.amdforums.com/...ad.php?s=&threadid=219907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
pyrox schreef op 25 April 2003 @ 19:09:
[...]

good luck!
Btw: als je 'm binnen hebt. download dan gelijk even nieuwe bios.
Zelfs in de nieuwste revisies van dit mobo, kan je zonder dit nieuwe bios niet je multiplier instellen.
Moet ik allebei de update's installeren van Chaintech of alleen de nieuwste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
[no offense]
beetje irritant dat jij blijft spammen voor Soltek :|
[/no offense]

[edit]
viel me gewoon op ;) :>

[ Voor 7% gewijzigd door Crash op 26-04-2003 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

[no offense]
beetje irritant dat jij blijft spammen voor Soltek
[/no offense]
message taken, no offence at all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 21:04

jotheman

Was like that when I got here!

Ff ter opheldering hier ook 'n post (naast die in 't A7N8X topic), wat ik me afvroeg:
Kan het zijn dat er in de GART driver van de Nvidia Nforce2 drivers een fout of bug of whatever zit? Want als ik die installeer nadat ik m'n videokaart heb geïnstalleerd dan hangt mijn WinXP na 't metertje. Beeld wordt dan zwart en gaat vervolgens op standy-by.
't Ligt wel aan die driver want vantevoren deed ie 't gewoon goed.

ik heb een a7n8x en een ti4200 van msi...

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VisionMaster schreef op 26 April 2003 @ 11:30:
[...]

Ik zat het te bedenken in het idee van game performance. Dus hoe veel processorkracht nodig is voor het surround geluid. Ik lees over EAX api's op de chaintech site, maar het is naar mijn idee niet een dedicated processor op de geluidseenheid die het geluid rendered, zoals bij een Live! en audigy
Daar heb je helemaal gelijk in, gelukkig kon ik mijn audigy overplaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
damnz, ik heb ooit eens een review gezien van de A7N8X Deluxe en andere N-Force2 moederborden,
waarbij ze ook alle extra's vermelden + foto's ervan (dus de extra brackets e.d.)
Maar ik kan die nu nergens meer vinden :(
Ik heb hier al op GoT rondgezocht, maar helaas geen geluk
Iemand toevallig een linkje naar de review die ik bedoel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, dan zoek je de borden toch specifiek op, zijn zeer veel uitgebreide reviews te vinden...
tip: www.google.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Anoniem: 57163 schreef op 26 april 2003 @ 23:37:
Mja, dan zoek je de borden toch specifiek op, zijn zeer veel uitgebreide reviews te vinden...
tip: www.google.com :)
nee, dat hebben we nog niet geprobeerd :| :+
dat is natuurlijk een van de eerste dingen die je doet als je iets zoekt ;)
reviews genoeg te vinden trouwens, maar net niet diegene die ik zoek :P

[edit]
woei, tis dan wel niet dezelfde, maar er is iig een foto + beschrijving :)
http://www.hothardware.co...s/asus_a7n8x_deluxe.shtml

[ Voor 28% gewijzigd door Crash op 27-04-2003 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

http://www.neoseeker.com/...s/Asus_A7N8X/reviews.html

31 reviews staan ook deluxe tussen.

Neoseeker verzamelt alle reviews: http://www.neoseeker.com/...ts/Motherboards/Socket_A/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
dank u :)
maar ik had de informatie die ik zocht al gevonden
overigens zijn een aantal extra reviews nooit verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Crash-Override schreef op 26 april 2003 @ 21:18:
damnz, ik heb ooit eens een review gezien van de A7N8X Deluxe en andere N-Force2 moederborden,
waarbij ze ook alle extra's vermelden + foto's ervan (dus de extra brackets e.d.)
Maar ik kan die nu nergens meer vinden :(
Ik heb hier al op GoT rondgezocht, maar helaas geen geluk
Iemand toevallig een linkje naar de review die ik bedoel? :)
Ik ga niet beginnen met opnoemen wat je bij een Chaintech Zenith krijgt :P
Zoek op de sites, meestal worden de extra's wel duidelijk vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
VisionMaster schreef op 27 April 2003 @ 16:32:
[...]

Ik ga niet beginnen met opnoemen wat je bij een Chaintech Zenith krijgt :P
Zoek op de sites, meestal worden de extra's wel duidelijk vermeld
wat van bovenstaande lijkt in hemelsnaam op ook maar iets van de Chantech Zenith :? :P
ik wilde het weten van de Asus, aangezien ik die een ga aanschaffen ;)

btw. ik had het inmiddels al gevonden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Crash op 27-04-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75299

[quote]Anoniem: 70038 schreef op 21 January 2003 @ 00:11:
Maakt het uit of je ander geheugen gebruikt dan het geheugen uit de Memory QVL TABLE van de Asus A7N8X-DeLuxe ?
Ik zou graag DDR333 Kingston (2x256Mb) willen gebruiken, maar Kingston staat alleen in het DDR400 gedeelte.

Ik draai met 2 x 512 Apacer pc2700. Heeft Infeineon chips en is te koop bij Mycom of Dynabite (ben ik even vergeten welke) . Superstabiel, als een huis,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Crash-Override schreef op 27 April 2003 @ 17:16:
[...]

wat van bovenstaande lijkt in hemelsnaam op ook maar iets van de Chantech Zenith :? :P
ik wilde het weten van de Asus, aangezien ik die een ga aanschaffen ;)

btw. ik had het inmiddels al gevonden :)
00ps ... MyMistake ... ik dacht dat je vroeg om een lijst met alle extra-stuff van nForce2 moederbord, dus alle merken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 75299 schreef op 27 April 2003 @ 18:32:
Anoniem: 70038 schreef op 21 January 2003 @ 00:11:
Maakt het uit of je ander geheugen gebruikt dan het geheugen uit de Memory QVL TABLE van de Asus A7N8X-DeLuxe ?
Ik zou graag DDR333 Kingston (2x256Mb) willen gebruiken, maar Kingston staat alleen in het DDR400 gedeelte.

Ik draai met 2 x 512 Apacer pc2700. Heeft Infeineon chips en is te koop bij Mycom of Dynabite (ben ik even vergeten welke) . Superstabiel, als een huis,
Dat is het geheugen wat ze getest hebben. Jouw geheugen zal ook wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03:02

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Aargh, ik wil ben van plan een mATX multimedia systeempje te bouwen en daar wil ik dus een mATX nForce2 bordje in gooien, maar die kregen lijken hier in Nederland nergens verkrijgbaar te zijn :'(
Er hoeft nog niet eens een MCP-T op te zitten omdat er toch een Audigy 2 Platinum in komt (knopjes!!! }) ) maar een IGP is wel noodzakelijk... Iemand ook maar enig id waar ze die mATX bordjes verkopen??? En ja ik heb al met de Pricewatch gezocht, en ja, ook al met Google :(

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51490

[quote]Anoniem: 75299 schreef op 27 April 2003 @ 18:32:
Anoniem: 70038 schreef op 21 January 2003 @ 00:11:

ik heb zelfde mobo en werk met kiston 333 hyper x _/-\o_ geen problemen werk lekker. en met die dual channel ddr gaat het nog lekkerder >:)

so speed it up ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 08:11
--MeAngry-- schreef op 28 april 2003 @ 11:54:
Aargh, ik wil ben van plan een mATX multimedia systeempje te bouwen en daar wil ik dus een mATX nForce2 bordje in gooien, maar die kregen lijken hier in Nederland nergens verkrijgbaar te zijn :'(
Er hoeft nog niet eens een MCP-T op te zitten omdat er toch een Audigy 2 Platinum in komt (knopjes!!! }) ) maar een IGP is wel noodzakelijk... Iemand ook maar enig id waar ze die mATX bordjes verkopen??? En ja ik heb al met de Pricewatch gezocht, en ja, ook al met Google :(
Ken je deze al?

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=8122

AOpen staat in de pricewatch... http://www.tweakers.net/p...&DB=Pricewatch&Query=mk79

[ Voor 12% gewijzigd door Canard op 28-04-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtceps
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik snap ff geen zak meer van het Leadtek K7NCR18D nForce2 bordje(MCP2). Wil de drivers installeren, gaat allemaal goed behalve het sound gebeuren, krijg alleen maar geluid uit 2 speaker en ook geen hardware acc. Moet ik voor dit bord nu de Realtek 650?? drivers installeren ofzo om een beetje 5.1 geluid te krijgen? En die Soundstorm werkt dus niet op dit bord, waarom staat dit allemaal dan niet duidelijker in de manual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03:02

--MeAngry--

aka Qonstrukt

AOpen :D Kwist niet eens dat zij ook nForce2 planken hadden _/-\o_ Verry many tenx!

[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 29-04-2003 10:55 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.