nVidia nForce2 - Deel 2 [discussie]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 2.039 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Murtceps schreef op 29 April 2003 @ 00:01:
Ik snap ff geen zak meer van het Leadtek K7NCR18D nForce2 bordje(MCP2). Wil de drivers installeren, gaat allemaal goed behalve het sound gebeuren, krijg alleen maar geluid uit 2 speaker en ook geen hardware acc. Moet ik voor dit bord nu de Realtek 650?? drivers installeren ofzo om een beetje 5.1 geluid te krijgen? En die Soundstorm werkt dus niet op dit bord, waarom staat dit allemaal dan niet duidelijker in de manual?
Nog even over die Soundstorm, die Epox 8RDA+ en 8RGA+ zijn toch ook soundstorm certified? Ze gebruiken die iig wel.

Alleen hoe zit het nou met die geluidskaart, op veel mobo's hebben ze maar 3 connectors!! Line(stereo)-out, Digital-out, Mic-in?

de NF7-S van Abit had wel 5 connectors geloof ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 29-04-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02 18:30

Pesticide

Competitief gamen is een sport

yup haddik ook graag geweten dat van die soundstorm welke borden dat nou hebben,

[off topic]wil echt geen creative meer kopen, heb indertijd 250 euro uitgegeven aan sblive platinum en jaartje later nul de botten support nog en geen nl drivers zelfs meer noch software , support mijn voeten. [/off topic]

weet iemand soms waar je terecht kan voor future nfoce 2 boards ? ik heb nog altijd niet dat ideale soundstorm 2* ata 133 raid controller (dus 4 devices ; 1 raid 0 + een hotswappeble rekje dat aan andere chan hangt) en goede oc functies en heel de reutemeteut gevonden ;-(

[ Voor 3% gewijzigd door Pesticide op 29-04-2003 17:45 ]

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:17
*bump :P
dit topic moet wel blijven leven he, er staat zoveel interessants in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 14:04
Wie weet veel van het Chaintech 7NJS mobo af?? Want ik heb volgens een paar probleembjes met Cbox2 enz. En zet er ook wat Topic's bij die er meer info over hebben.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57163

Vertel eens, wat voor problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 19:13

bloasfist

Slot-A Crew

Brickman schreef op 05 May 2003 @ 13:18:
Wie weet veel van het Chaintech 7NJS mobo af?? Want ik heb volgens een paar probleembjes met Cbox2 enz. En zet er ook wat Topic's bij die er meer info over hebben.
Ik zou zeggen, kun je dat zelf niet vinden dan? Hier staan genoeg probleemtopics over de 7njs tussen.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Anoniem: 57163 schreef op 05 May 2003 @ 14:18:
Vertel eens, wat voor problemen...
Het groene LED'je brand niet als het systeem aanstaat. En er staat in het DigiDoc venstertje op Cbox2 altijd, als ik het prog'je DigiDoc nog niet hebt gedraaidt, FF. :(
En alle IDE drive's worden als SCSI herkent.

Wat is hier aan te doen?

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 20:40
Brickman schreef op 05 May 2003 @ 15:06:
[...]

Het groene LED'je brand niet als het systeem aanstaat.
Dat hoort volgens mij ook. Het knipperd als je systeem in standby staat.
En er staat in het DigiDoc venstertje op Cbox2 altijd, als ik het prog'je DigiDoc nog niet hebt gedraaidt, FF. :(
Klopt wat DigiDoc is nodig om je temperatuur naar je digidoc te sturen.
Gebruik echter Moederbord monitor die gebruikt veel minder CPU.
FF is de status als je bioscheck allemaal goed zijn bevonden.
Wat is hier aan te doen?
Niet de Nvidia IDE software driver installeren. Gewoon de Microsoft driver gebruiken die bij XP/2k komt. De Nvidia drivers (versie 2.00 en 2.03) zijn nog buggie er produceren problemen met o.a. Lite-on CD-RW en de NEC ND-1100a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57163

Brickman schreef op 05 May 2003 @ 15:06:
[...]

Het groene LED'je brand niet als het systeem aanstaat. En er staat in het DigiDoc venstertje op Cbox2 altijd, als ik het prog'je DigiDoc nog niet hebt gedraaidt, FF. :(

Wat is hier aan te doen?
Vraag 1: Je hebt JP23 niet goed staan. Check de manual blz 25.
Vraag 2: Dat klopt, FF betekent dat de Boot procedure succesvol is verlopen. Je kunt met de digidoc temps etc aangeven, ik gebruik zelf MBM 5 hiervoor.
Vraag 3: Dan moet je ff met windows stoeien. Ik heb niet 123 een passend antwoordt hiervan behalve dat ik hier zelf geen last van heb. Vertel hier eens wat meer over...

Edit: Het passende antwoord is al gegeven zie ik :) ...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 57163 op 05-05-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83758

hey all

zeg kheb een nforce van aBit (NF7-s)
waar is nu de beste plaats om de drivers af te halen op den site van Abit of van nVidia?

Ps : hoe zet je soms Dc DDR aan??

thx

Den Eddi.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Anoniem: 83758 schreef op 05 mei 2003 @ 15:52:
hey all

zeg kheb een nforce van aBit (NF7-s)
waar is nu de beste plaats om de drivers af te halen op den site van Abit of van nVidia?

Ps : hoe zet je soms Dc DDR aan??

thx

Den Eddi.....
Dual channel DDR hoef je niet aan te zetten. Als je modules er geschikt voor zijn gebruikt je nforce2 mobo automatisch dual channel. Zorg er wel voor dat er 1 van je modules in het "goede" slot zit. Bij mijn mobo (Soltek 75FRN-l) kan er alleen dual channel gedraait worden als er een van de 2 modules in slot 3 zit. Staat wel in je manual hoe dat bij jou bordje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Gigabyte nforce2 plank
met 4! geheugenbankjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2003/archives/may/7nnxpsmall.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Spice op 08-05-2003 23:13 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Zowzow :)
Wat moet het kosten, of issie nog niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Laatst online: 21-05 20:48

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Is dat actieve koeling bij die spanningomvormers? Niet echt naar mijn zin eigenlijk, het maakt alleen maar herrie en veel lucht zal het ding daar zo dicht bij de processor toch niet kunnen verplaatsen :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:39
Linksboven in de hoek : Rev 0.1 Lijkt me nog geen final plankje dit.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-06 23:31
Yokozuna schreef op 29 April 2003 @ 16:50:
[...]

Nog even over die Soundstorm, die Epox 8RDA+ en 8RGA+ zijn toch ook soundstorm certified? Ze gebruiken die iig wel.

Alleen hoe zit het nou met die geluidskaart, op veel mobo's hebben ze maar 3 connectors!! Line(stereo)-out, Digital-out, Mic-in?

de NF7-S van Abit had wel 5 connectors geloof ik.
Nee, de Epox 8RDA+ en 8RGA+ zijn niet certified aangezien Epox niet standaard de sp/dif bracket meelevert. En dit is een vereiste van het Soundstorm programma.

Als ze één cinchplug op een bracket geschroeft hadden was het wel soundstorm certified geweest :D

edit:

LOL @ Spice :o

Kijk eens goed wat voor netwerkchip er op dat bord zit :+

Die fan op dat vrm achtige ding is gigabytes DPS systeem. Dat zit al op meerdere mobo's van hun. (Die "alles-dual" borden, waar deze ook onder valt)

[ Voor 17% gewijzigd door Vorlon op 08-05-2003 21:33 ]

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Anoniem: 57163 schreef op 05 mei 2003 @ 15:20:
[...]

Vraag 1: Je hebt JP23 niet goed staan. Check de manual blz 25.
Vraag 2: Dat klopt, FF betekent dat de Boot procedure succesvol is verlopen. Je kunt met de digidoc temps etc aangeven, ik gebruik zelf MBM 5 hiervoor.
Vraag 3: Dan moet je ff met windows stoeien. Ik heb niet 123 een passend antwoordt hiervan behalve dat ik hier zelf geen last van heb. Vertel hier eens wat meer over...

Edit: Het passende antwoord is al gegeven zie ik :) ...
Het LED'je in Cbox2 knippert in standy. Dat was al goed. :)
Maar net kwam weer een ander probleem, ik had geen inet verbinding meer nadat dat de pc uit standby was terug gekeert.
Waardoor komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

odysseus schreef op 08 May 2003 @ 20:34:
Is dat actieve koeling bij die spanningomvormers? Niet echt naar mijn zin eigenlijk, het maakt alleen maar herrie en veel lucht zal het ding daar zo dicht bij de processor toch niet kunnen verplaatsen :).
Maar als je wilt OC'en kan dit wel zeer van pas komen.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Laatst online: 20-02 12:45
Vorlon schreef op 08 mei 2003 @ 21:25:
[...]

Nee, de Epox 8RDA+ en 8RGA+ zijn niet certified aangezien Epox niet standaard de sp/dif bracket meelevert. En dit is een vereiste van het Soundstorm programma.

Als ze één cinchplug op een bracket geschroeft hadden was het wel soundstorm certified geweest :D

edit:

LOL @ Spice :o

Kijk eens goed wat voor netwerkchip er op dat bord zit :+

Die fan op dat vrm achtige ding is gigabytes DPS systeem. Dat zit al op meerdere mobo's van hun. (Die "alles-dual" borden, waar deze ook onder valt)

maar de asus a7n8x deluxe staat er dus niet bij.
maar heeft wel een spdif.
en volgens asus heeft tie soundstorm.

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Wat is Soundstorm eigenlijk precies? Ik heb op m'n Chaintech 7NJS Zenith mobo ook een spdif op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Laatst online: 20-02 12:45
gaat er volgens mij om dat het geluid 5.1 is.
en ook dan nog appart line out en een mic ingang.
en een spdif.
ook het geluid van een soundstorm moet heel goed zijn.
niet te vergelijken met een realtek ac650 ofzo.

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Dus iets wat op C-Media lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Brickman schreef op 08 mei 2003 @ 22:37:
Dus iets wat op C-Media lijkt.
Lijkt ja.

Ik ben ook in bezit van dit fantastische bordje en het geluid is van C-Media. Deze geluidsprocessor is een software matige, die de berekeningen aan je processor over laat.
De Soundstorm zit op de meeste andere bordjes in zijn volledige vorm. Epox en Asus hebben afgeslankte versies hiervan die zich geen Soundstorm tech. mogen noemen.

Soundstorm kan je in grote maten een van de eerste onboard geluidsprocessors noemen, dus een hardware matige geluidsproductie/berekening. Dit ontlast je processor activiteit en geeft in drukke games een betere performance. Immer zowel beeld als geluid moet 'gerendered' worden op een bepaalde manier. tis alleen de vraag wie het doet (chip of je processor).

Dit is het enige nadeel dat ik heb ondervonden op mijn lieve chaintech plankje. In Battlefield 1942 hoor ik soms het geluidhaperen en lichtjes ploppen. Niet hinderlijk, maar ik hoor het wel. Ik gok er op dat een Soundstorm in zijn afgelsankte vorm het zelfde heeft, en dat de duurdere moederborden dit niet hebben, door de hardware-matige oplossing.

Ik vind het probleem alleen merkbaar in Battlefield 1942 en bij C&C Generals (als er een aantal scudstorms, a-bombs en andere crap tegelijkertijd komt, dan haperd het geluid en beeld (ik heb een ruk videokaart in dat opzicht)).

is het zo iets duidelijker over geluid op nForce2 borden?

PS: die chaintech als ook andere nForce borden hebben losse brackets voor de geluidsexpansions. Ik heb een losse bracket gekregen voor spdif in/out en een bracket voor sub en rear speakers.
Bij de Asus Deluxe zijn alle geluidsaansluitingen direct op de achterkant aanwezig, maar wil dus niet zeggen dat het niet kan bij de anderen.

[ Voor 11% gewijzigd door VisionMaster op 08-05-2003 23:05 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

edit:

LOL @ Spice
hoezo :?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Een vraag gebaseerd op de PMG FAQ, maar die naar mijn mening het beste in dit topic past.

Uit de FAQ:
- De FSB (de verbinding tussen de CPU en de geheugencontroller) is de beperkende factor!
- De nForce2 presteert het beste wanneer zowel het geheugen als de FSB even snel lopen (synchroon).

Maar als je nu dual-channel PC2100 draait op 133 MHz, maar met een FSB van 200 MHz.
Is dan het voordeel van de verhoogde "cpu-bandbreedte" groter dan het nadeel van niet synchroon draaien?
Of simpel gezegd: Is dit sneller dan synchroon op 133 MHz draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _KweeNie_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 20:41
Ik heb voor een bekende een Abit NF7 mobo (+ meer) gekocht en ik zou wel even alles in mekaar zetten. Maar nu lijkte zijn Geforce2mx 200 niet goed te passen. Als je kijkt klopt alles, maar hij had er gewoon niet ver genoeg in. Nu zou ik dus willen weten of die kaart der wel in kan, of niet.. Ik druk niet graag alles kapot. Voor zover heb kunnen achterhalen op et internet kan die gf2mx agp 1/2/4x En het mobo ondersteunt 4/8x
Moet het passen, moet ik harder drukken, is het nieuwigheid of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70707

ik heb dus een msi k7n2g boardje maar kan in de bios de instelling voor de multiplyer niet vinden. Komt dit om dat mijn proc dan nog gelockt is dat je hem dan niet eens kan zien ? Of ben ik een beetje scheel. kan wel de fsb instelling zien en aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

KifArU schreef op 09 May 2003 @ 15:05:
Een vraag gebaseerd op de PMG FAQ, maar die naar mijn mening het beste in dit topic past.

Uit de FAQ:
- De FSB (de verbinding tussen de CPU en de geheugencontroller) is de beperkende factor!
- De nForce2 presteert het beste wanneer zowel het geheugen als de FSB even snel lopen (synchroon).

Maar als je nu dual-channel PC2100 draait op 133 MHz, maar met een FSB van 200 MHz.
Is dan het voordeel van de verhoogde "cpu-bandbreedte" groter dan het nadeel van niet synchroon draaien?
Of simpel gezegd: Is dit sneller dan synchroon op 133 MHz draaien?
Ik zou zeggen.. Probeer het uit. Dus draai 133/133 en benchmark je sys, en doe vervolgens hetzelfde voor 133/200.
Ik denk dat je bij sommige benchies met 133/133 sneller zal gaan, en dat met andere benchies 133/200 zal winnen. Het ligt er maar net aan wat voor werk je pctje moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
bloasfist schreef op 10 May 2003 @ 15:58:
[...]

Ik zou zeggen.. Probeer het uit.
Was het maar zo makkelijk. Ik heb geen nforce2, dus ik kan het niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Spice schreef op 08 mei 2003 @ 19:34:
Gigabyte nforce2 plank
met 4! geheugenbankjes.
[afbeelding]
Is er al wat meer over dit bord bekent ? Prijs? Wanneer te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
linkie is dood bij mij ten minste , maar toch bedankt !!
Lijkt mij wel een super bordje !

[ Voor 6% gewijzigd door Soen op 14-05-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84226

als ik het goed begrijp zit er geen verschil tussen dit geheugen dan dat ik meer geld kwijt
ben
1024MB PC3200 DDR SDRAM Corsair TWINX ( 2 x 512MB LowLatency) Heatspeader of
2x 512MB PC3200 DDR SDRAM CAS2 Heatspreader (Corsair)

ik wil het op de chaintech 7NJS Zenith doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Ik zou voor 2x 256 mb Kingston HyperX 3000 gaan, loopt 211 bij mij 6-2-2-2 (verder kan mijn mobo niet)
of infineon 2700 (usa) als je Vdimm hoog kan (3.2 volt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63856

als je twee reepjes van 256 mb in dual modus plaatst , ziet het systeem dan 512 mb of 256 ( mirror ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16

talin

ES-MA

Anoniem: 63856 schreef op 14 May 2003 @ 23:58:
als je twee reepjes van 256 mb in dual modus plaatst , ziet het systeem dan 512 mb of 256 ( mirror ) ?
[volgens mij]

ziet ie 512 maar gebruikt ie ze efficienter , dat wil zeggen hij gebruikt iets van numero 1 en iets van numero 2 .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81679

Ik heb al een tijdje Asus A7N8X-Deluxe-Gold (maar dit terzijde), revisie 1.04 echter sinds de laatste bios update 1003 is er geen nieuwe meer gekomen, terwijl er voor 2.0 of hoger al een 1004 is een beta 1005 ;( Hopelijk blijven ze de oude revisie ook nog wel updaten?!?!? Want er zijn, naast het feit dat ik wel erg tevreden ben met het board toch nog wel veel bugs aanwezig, als dit niet het geval zou zijn vind ik het wel een beetje een slechte marketingzet van Asus :( Trouwens een nieuwe driverpack voor de Nforce2 chipset mag nu ook weleens komen, daar zit ook nog wel het e.e.a. aan bugs in,.. Ben ik de enige met deze vraag?? Of weet iemand hier al iets meer hierover???? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Kijk ff in het grote asus a7n8x topic, staat iets over een beta 1004 voor de eerdere revisies.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Laatst online: 15:04
Wie kan mij ff op weg helpen ?

Ik heb een MSI KT4 Ultra-BSR (MS-6590) moederbord .
Met daarop 2 x 512MB PC3200 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair)
En een AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB) 333 fsb .

Nou ik vermoed dat er zobiezo maar 1 dim gebruikt word en dat draait zwaar k+t .

Nu wil ik dus een moederbord kopen waarop dit wel lekker gaat draaien en vandaar dat ik bij de NFORCE2 uitkom .

Nu is mijn vraag Gaat dit geheugen en mijn 2800+ 333fsb wel goed raaien op zo een NFORCE 2 bordje ?

En zo ja welke adviceren jullie dan ?
Of zijn er nog andere borden waar dit wel goed op draait ?

[ Voor 21% gewijzigd door mmxmmx op 15-05-2003 05:56 ]

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81679

Tnx Ultimateb _/-\o_

Ik had zelf wat beter moeten kijken, maar is al laat 8)7 hij is inderdaad net gereleased,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
mmxmmx schreef op 15 May 2003 @ 05:20:
Nu is mijn vraag Gaat dit geheugen en mijn 2800+ 333fsb wel goed raaien op zo een NFORCE 2 bordje ?
Lijkt me wel :z
Lees eens de startpost van dit topic door B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Spice schreef op 14 May 2003 @ 23:54:
Ik zou voor 2x 256 mb Kingston HyperX 3000 gaan, loopt 211 bij mij 6-2-2-2 (verder kan mijn mobo niet)
of infineon 2700 (usa) als je Vdimm hoog kan (3.2 volt)
Dat ga ik straks bij thuis komst uitproberen :Y)
Zou het ook moeten werken met 2x 512 op 6 2 2 2 en 3.2 Vdimm of moet ik rekening houden met een langzamere instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 13:17
mmxmmx schreef op 15 May 2003 @ 05:20:
Wie kan mij ff op weg helpen ?

Ik heb een MSI KT4 Ultra-BSR (MS-6590) moederbord .
Met daarop 2 x 512MB PC3200 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair)
En een AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB) 333 fsb .

Nou ik vermoed dat er zobiezo maar 1 dim gebruikt word en dat draait zwaar k+t .

Nu wil ik dus een moederbord kopen waarop dit wel lekker gaat draaien en vandaar dat ik bij de NFORCE2 uitkom .

Of zijn er nog andere borden waar dit wel goed op draait ?
ja dat draait zekerz wel :)
is dus geen probleem

en qua mobo zul je zelf toch echt moeten kiezen ;)
de een geeft de voorkeur aan Asus, de ander aan Abit, en weer een ander aan de Epox
check de startpost eens voor handige links naar reviews, daar kun je dan zien hoe de mobo's presteren ten opzichte van elkaar :)
ik zelf krijg vandaag of morgen een Asus A7N8X Deluxe binnen
deze heb ik besteld omdat veel mensen hier zeer tevreden over zijn, omdat de reviews ook goed zijn en omdat je er een paar extra's bij krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Laatst online: 15:04
Oke heel erg bedankt ik zat hem behoorlijk te knijpen want ik heb vanmorgen om 6 uur deze besteld MSI K7N2G-ILSR (MS-6570) .

Maar nu weet ik zeker dat ik tenminste wat aan dat duure geheugen heb .

Mijn systeem is zo rete traag nu de harde schijfen zijn gewoon niet vooruit te branden :( ondanks dat ik het memmory nu op 333 laat draaien .

Ik vermoed dat 1 van de 512 gewoon niet gebruikt word .
En mijn windows is geinstaleerd met 768 mb mem dus nu mist hij 256 mb en daarom zal het wel zo traag gaan nu .

Nogmaals allen bedankt :)

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik wil ook een moederbord met een nForce2 chipset kopen maar ik wil daar dan ook een TV-kaart bij zetten, heeft iemand ervaring met TV-kaarten op een nForce2 plank? :? Gaat dat goed lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62520

Ik heb een ATI 9000Pro All In Wonder en dat gaat perfect op een Abit NF7-S rev2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Laatst online: 14:11
Hoe werken die dividers nou ?

Morgen krijg ik mijn Epox 8RDA+ met AMD 2000+ en 256 mb-333 Infineon (naast mijn huidige nanya plankje) van Gistron.

Nu heb ik mijn kastje OC-proof gemaakt door wat casefans en hoop ik op een fijne (niet te grote) OC.
Me dunkt dat ik de processor en het geheugen op FSB 166 ga laten lopen met het geheugen dus synchroon in dual-channel modus.
De agp moet op 66 mhz dus 2/5 en de pci op 33 mhz dus 1/5.

Mijn vraag -- hoe stel ik dit in het BIOS in? In mhz of moet ik ergens de dividers invullen?

Want de topicstart vermeld het volgende: alle nForce2 plankjes hebben een 1/5 en 1/6 PCI divider (soms pas na BIOS update) dus ik weet niet helemaal of dit kan/hoe het moet.

En nog een vraag - gaan AGP 4x kaarten nu wel of niet in AGP 8x sloten... wel toch he?

[ Voor 6% gewijzigd door paknaald op 29-05-2003 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Je hoeft de dividers niet in te vullen ofzo maar je kan ze gewoon selecteren met PageUp en PageDown in het BIOS. ;)

En ja, een 4X videoplankje gaat prima in een 8X AGP-gleuf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
ok, ik heb strax een intressant dilemma. welke geluidskaart moet ik gebruiken:
- de onboard geluidskaart van de a7n8x dlx of
- mijn audigy (1) kaart gebruiken

voordelen optie 1:
- legere kast, dus betere luchtstroom
- audigy kan ik verkopen of aan vriendin doneren oid

voordelen optie 2:
- lagere processorbelasting (?)
- beter geluid (?)

tevens heb ik 2 3-com netwerkkaarten (10/100) in mijn computer (1 voor internet, 1 voor netwerk)... moet ik ook nog ff beslissen of ik die er wel of niet indoe...

iemand tips (ervaringen) hiervoor/hierover?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 05-06 12:26
Volgens mij heeft de Soundstorm chip zeer goed geluid. Vooraan in dit topic staat nog ergens een link naar een vergelijk tussen de nforce2 chip en de audigy 2

Ik heb nu een Leadtek nforce2 (met AC97 sound, LAN), maar die heeft als grootste nadeel dat de multiplier niet verzet kan worden (staat zelfs niet eens in de bios).
In eerste instantie dacht ik dat ik niet zou gaan overclocken, maar nu zit ik tegen mn max omdat de multiplier niet meewil.

Ik heb dit bord gekocht vanwege de prijs en ik ben op dat punt na zeer tevreden (gebruik ook het onboard geluid), maar binnenkort wil ik ruilen naar een nforce2 met multiplier.

Welke nforce2 borden hebben de full range als het op overclocken aankomt?

Ik zit nu aan een Asus te denken (die heeft geen temperatuurmeting van CPU?)

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 30-05-2003 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Welke nforce2 borden hebben de full range als het op overclocken aankomt?
Epox, Abit, Asus en Soltek uit mijn hoofd, ik zou het topic verder doorlezen.
Ik ben zelf bezitter van een Soltek 75FRN-L, net als de jouwe goedkoop met onboard geluid, verder geen fratsen op de goude kleur van de plank na. De opvolger 75FRN2-L (overal te krijgen behalve in NL? Einsteyn heeft ze weet ik) heeft een nieuwe chipset met officiele ondersteuning van FSB 200 MHz, in het bios kan de FSB tot 250 MHz, Thorob-B en Bartons worden automatisch geunlockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Spice schreef op 30 May 2003 @ 11:06:
[...]

Ik ben zelf bezitter van een Soltek 75FRN-L, net als de jouwe goedkoop met onboard geluid, verder geen fratsen op de goude kleur van de plank na. De opvolger 75FRN2-L (overal te krijgen behalve in NL? Einsteyn heeft ze weet ik) heeft een nieuwe chipset met officiele ondersteuning van FSB 200 MHz, in het bios kan de FSB tot 250 MHz, Thorob-B en Bartons worden automatisch geunlockt.
Chaintech 7NJS "Zenith" even erbij tellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverraider
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 16:23
ola, kan iemand mij vertellen waarom er geen nforce2 plankjes zijn met een normale (promise ofzo) ide raid controller erop? Werkt dit niet samen of kijk ik er gewoon dwars overheen :?

silverraider out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Wie weet er hoeveel warmte een nforce2 chipset afgeeft bij 133 of 166 MHz en standaard voltage? (ivm koeling van de chipset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62520

KifArU schreef op 04 June 2003 @ 23:32:
Wie weet er hoeveel warmte een nforce2 chipset afgeeft bij 133 of 166 MHz en standaard voltage? (ivm koeling van de chipset)
Dat heeft sterk te maken met de airflow in je kast en is zo niet te zeggen. De warmte afgifte lijkt me in ieder geval teveel om zomaar passief te koelen als dat de bedoeling is.

Ik heb een Abit NF7S rev 2.0 die op 180mhz en standaard voltage draait. De northbridge wordt behoorlijk wat heter dan die van een Asus A7V266-E op 149mhz en standaard voltage.

Heeft er misschien iemand ervaring met het passief koelen van de nForce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

silverraider schreef op 04 June 2003 @ 21:10:
ola, kan iemand mij vertellen waarom er geen nforce2 plankjes zijn met een normale (promise ofzo) ide raid controller erop? Werkt dit niet samen of kijk ik er gewoon dwars overheen :?

silverraider out
Tja ... je kan van die omvormers kopen van s-ata, naar p-ata.
Ik heb een Promise FastTrak 376, heeft iedereen zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20583

Heeft hier iemand ook een AOpen AK79D-1394 plankje? Ik ben er zelf erg tevreden over. Heb er 2x 256mb Samsung/samsung PC2700 in zitten. Mijn XP1600+ loopt nu lekker op 2100+. Trekt het allemaal lekker. Op mijn Southbridge zit wel een koelelement, hebben meer plankjes dit? Oh ja, heb wel een Soundstorm aan boord, maar is niet Certified. En weet iemand het precieze verschil tussen een MCP2-T en een MCP-T? Zou ik graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

paknaald schreef op 29 May 2003 @ 20:42:
Hoe werken die dividers nou ?

Morgen krijg ik mijn Epox 8RDA+ met AMD 2000+ en 256 mb-333 Infineon (naast mijn huidige nanya plankje) van Gistron.

Nu heb ik mijn kastje OC-proof gemaakt door wat casefans en hoop ik op een fijne (niet te grote) OC.
Me dunkt dat ik de processor en het geheugen op FSB 166 ga laten lopen met het geheugen dus synchroon in dual-channel modus.
De agp moet op 66 mhz dus 2/5 en de pci op 33 mhz dus 1/5.

Mijn vraag -- hoe stel ik dit in het BIOS in? In mhz of moet ik ergens de dividers invullen?

Want de topicstart vermeld het volgende: alle nForce2 plankjes hebben een 1/5 en 1/6 PCI divider (soms pas na BIOS update) dus ik weet niet helemaal of dit kan/hoe het moet.

En nog een vraag - gaan AGP 4x kaarten nu wel of niet in AGP 8x sloten... wel toch he?
zijn de xp2000+ niet meestal t-bred A/?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q3a_manchurian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 02:57

q3a_manchurian

n0t a VaL1d V0Ltag3 ;)

Ik ben in het bezit van een nForce2 moederbord van Aopen, de AK79G-1394.
chipset is IGP/MCP-T
Bios versie is 1.04 (na deze nieuwe bios te flashen heb je multiplier-control en bereik je hogere fsb waardes tot 255)
De CPU is een AMD 1800+ op 2000MHz (200x10.0) 1,7 Volt
AXDA1800DUT3C 9301516260724
JIUHB0304XPFW

De CPU is gewoon luchtgekoeld met een 5000 rpm fan, en 3 casefans.
http://wind.prohosting.com/~doefuzz/cooljag301c.jpg
idle: 39 stressed: 45

Geheugen is 2x 512 MB PC2700 Apacer (infineon chips) 2/5/2/2 op 400MHz (niet gekoeld) in Dual-Channel 1,85 Volt
VGA is Leadtek GF4 TI4400 128 MB DDR op 300/600 detonator 44.03 AGP voltage is 1,5 Volt
VGA onboard is uitgeschakeld.
Harddisk Maxtor 120GB 8Mb cache.
3dMark2001SE = 13215
3dmark2003 = 1811

met de originele bios versie 1.00 was ik al zeer tevreden over de prestaties van dit bord.
naderhand kwam ik erachter dat alle XP's i.c.m. een nForce2 mobo ge-unlockt waren.
helaas was er op het Aopen moederbord niet de mogelijkheid om de multiplier te veranderen.
2 weken geleden is er een nieuwe bios update uitgekomen v1.04
deze bevat multiplier control, fsb tot 255, vga onboard overclocking.
http://www.aopen.nl/products/mb/AK79G-1394.htm
met het aopen moederbord is het in het mijn geval ook volkomen veilig geweest om de bios in windows xp te flashen.

ik ben zeer tevreden over dit Aopen moederbord en ik raad dit moederbord zeker aan voor alle AMD liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik zit al een week te wachten op mijn A-Open AK79D-1394 maar hij is nog steeds niet binnen gekomen bij de winkel waar ik 'm heb besteld ;(

Gelukkig aan jullie reaties te zien is het een goed bordje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Is er misschien al een nieuwe bios voor de leadtek nforce 2 om de multiplier te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20583

q3a_manchurian schreef op 06 June 2003 @ 00:06:
........
met de originele bios versie 1.00 was ik al zeer tevreden over de prestaties van dit bord.
naderhand kwam ik erachter dat alle XP's i.c.m. een nForce2 mobo ge-unlockt waren.
helaas was er op het Aopen moederbord niet de mogelijkheid om de multiplier te veranderen.
.......
Is dat echt zo? Dat heb ik namelijk nog niet uitgeprobeerd. Helaas zit er in de BIOS van de AK79D-1394 ook nog geen multiplier verandering. Maar staat dat ergens ook in de FAQ dan, dat je de multiplier op een nForce2 plank kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 15:15
Zie ik het nu goed en zitten op de Abit NFS7 geen mounting holes rond de socket? En is het dus niet mogelijk om mijn Alpha PAL 8045 te monteren? Is het misschien ook niet handig om aan te geven welke moederborden die mounting holes wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Ik meen dat mijn chaintech mounting holes heeft, maar ik gebruik een boxed koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16334

arnoman schreef op 06 June 2003 @ 16:09:
Zie ik het nu goed en zitten op de Abit NFS7 geen mounting holes rond de socket? En is het dus niet mogelijk om mijn Alpha PAL 8045 te monteren? Is het misschien ook niet handig om aan te geven welke moederborden die mounting holes wel hebben?
sinds rev1.2 hebben alle NF7(-S)'en mounting holes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83582

nightowl schreef op 21 januari 2003 @ 00:24:
[...]

Ik heb het Asus A7N8X bord in kale uitvoering. Daarop 2 x 256mb Twinmos DDR400 CAS 2,5.

Het draait nu al meer dan een week superstabiel op FSB 196 x 11. Geheugen op CAS 2 timing 5-2-2-2.

Twinmos werkt perfect hier. :9
ik snap er echt geen zak meer van... k heb net een Abit nf7-s gekocht samen met 2x256 pc3200 Kingston HyperX en als ik in sisoft ga benchmarken dan krijg ik maar rond de 2300 mb/sec :? dat wil dus zeggen dat ik niet in dual-channel draai hoe krijg ik dat hier in gods naam aan de gang? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Anoniem: 83582 schreef op 07 June 2003 @ 16:04:
[...]

ik snap er echt geen zak meer van... k heb net een Abit nf7-s gekocht samen met 2x256 pc3200 Kingston HyperX en als ik in sisoft ga benchmarken dan krijg ik maar rond de 2300 mb/sec :? dat wil dus zeggen dat ik niet in dual-channel draai hoe krijg ik dat hier in gods naam aan de gang? 8)7
Ik weet niet hoe het op jou abit zit, maar op mijn Soltek 75FRN-l moet er een dimmetje in bank 3 zitten wil je dual channel draaien. Misschien dus simpelweg een latje 'verleggen'? In je manual staat er vast meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb het eindelijk voor elkaar.... heb nu kingston hyperx pc 3200 2x256 en haal nu bij sandra een mem score van 3gb/sec :) moest ff mn bios flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:09

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 83582 schreef op 07 June 2003 @ 17:24:
heb het eindelijk voor elkaar.... heb nu kingston hyperx pc 3200 2x256 en haal nu bij sandra een mem score van 3gb/sec :) moest ff mn bios flashen
Wel extra overgeclocked natuurlijik?

Ik krijg volgende week een barton 2500+/ Abit nf7-s /2x256 Kingston hyperX 433Mhz geheugen.

Kan ik eindelijk een Fsb hoger dan 200 halen (via chipset flippen dan echt). Omdat ik ook een raid controller nodig heb (ide) heb ik gewoon een losse HPT374 besteld. Zijn er betere low budget raid controllers dan deze? Er moeten wel 4 ide aansluitingen op zitten.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
  • Laatst online: 05-06 12:35
Ik heb een probleempje met m'n Epox 8RGA+.

Ongeveer elke 2 minuten gaat m'n hardeschijf idle. Als ik het me goed herinner is dit zo sinds ik de v2.42 drivers heb geïnstalleerd. Op dit moment heb ik weer de 2.03-drivers erop staan, met windows standaard IDE-driver, maar dit heeft niets geholpen. Wat ik er trouwens een beetje apart uit vind zien, is dat het volgens windows een "Standaard Dual Channel PCI IDE Controller" is. Bij energiebeheer heb ik gewoon vast schijven altijd aan staan.

Ik heb hier echt heel veel last van tijdens gamen. Als m'n hdd idle gaat, spint hij 10 seconden later weer op, waardoor ik een aantal seconden nix kan doen.

edit:

Probleem opgelost: Ik had in m'n BIOS, Power Management op Max Savings staan, dit hield in dat de hdd om de minuut idle ging. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door eL_Jee op 08-06-2003 23:25 . Reden: Problem solved ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaDLiVe schreef op 07 June 2003 @ 23:02:
[...]

Wel extra overgeclocked natuurlijik?

Ik krijg volgende week een barton 2500+/ Abit nf7-s /2x256 Kingston hyperX 433Mhz geheugen.

Kan ik eindelijk een Fsb hoger dan 200 halen (via chipset flippen dan echt). Omdat ik ook een raid controller nodig heb (ide) heb ik gewoon een losse HPT374 besteld. Zijn er betere low budget raid controllers dan deze? Er moeten wel 4 ide aansluitingen op zitten.
mn broertje heeft ook een 2500+ en heeft hem al zonder problemen op 2800+ gehad.... maar de 2800 3000 en 3200 zijn dezelfde cpu's wat ik gelezen heb alleen de 3200 wordt gegarandeerd op 400 mhz fsb en daar heb ik mn 2800 nu ook op draaien :) en MP 11.0x en als ik hem maar op 11.0x zet dan kom ik wel in windows maar als ik 3dmark wil draaien zet i zich zelf uit en gaat piepen als een gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68853

Ik heb zelf een Asus A7N8X, en ben over de prestaties heel erg te spreken, maar: ik heb wel veel last van een instabiele voeding.

Ik zat een keer bij een LAN party, en daar heb ik de eerste 6 uur lopen zoeken waarom mijn systeem zo instabiel was, op het laatst heb ik hem op een spanningspunt gezet waar niets op aangesloten was, en toen was ie stabiel. Nou heb ik een redelijk zware voeding (400Watt) maar daarmee redde hij het toch niet helemaal. Thuis staat ie via een UPS, en daar slikt hij het perfect, maar daar met 10 man op een (dikke) kabel was toch net ff te instabiel.

Meer mensen daar last van????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78237

Ik heb er vrij veel last van dat dit plankje idd nogal onstabiel is .. vooral dan de PCI bus zo blijkt. :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wie kan mij vertellen welk nforce2 moederbord de Soundstorm chipset heeft, tevens multiplier verstelling (en de rest van de overclockopties)?

Ik heb nu een Leadtek die beide niet heeft, en die wil ik inruilen. Heb even gekeken naar Asus Deluxe rev 2 maar daar zit weer S-ATA op waar ik geen zin in heb met me P-ATA schijven.

edit: ik d8 dat op een S-ATA mobo geen normale P-ATA schijven aangesloten konden worden, maar dat is dus wel zo.

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 12-06-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61441

Spice schreef op 30 mei 2003 @ 11:06:
[...]

Sinds twee dagen , via Einsteyn, in het bezit van een 75FRN2-L. Idd n'n 2400+ unlocked en FSB tot 250 via de bios mogelijk. 1 van de betere, stabielere en goedkopere Nforce2-plankjes. Max tot nu toe is 210 op een MP van 12.5 icm Dane-Elec 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Specialist
  • Laatst online: 14-05 22:51
Ik ben nu al een tijdje (enkele weken) in het bezit van een systeem met een Epox 8RDA3+ mobo. Ik heb 2x 256MB PC3200 Corsair geheugen (CMX256A-3200C2). Ik krijg het wel voor elkaar om het geheugen als PC3200 (200 MHz) te laten draaien, maar dan heb ik regelmatig last van spontane reboots. Als ik vervolgens met memtest86 meet dan krijg ik nogal wat errors. Wanneer ik echter mijn geheugen als PC2700 (166 MHz) laat draaien, dan werkt alles goed en geeft memtest86 ook geen fouten meer. Ik denk dat ik misschien een foutje heb gemaakt met de geheugen timings. Volgens Corsair hoort dit type geheugen met de volgende timings goed te draaien: "2-3-3, 1T". Nu kan ik in mijn bios de volgende dingen instellen van het geheugen:

Memory frequency: (By SPD, %, Auto) > 150% = 166 MHz (PC2700)
Memory Timings: (Optimal, Aggresive, Turbo, Expert) > Expert
T(RAS): 2
T(RCD): 2
T(RP): 2
CAS Latency: 2

Corsair zegt dat voor PC2700 je de timings in moet stellen op 2-2-2, T1 (zoals het nu staat dus). Maar welke waarde moet ik veranderen om mijn geheugen fatsoenlijk zonder fouten @ 200MHz te laten draaien (CAS 2)???
BTW: mijn proc is een XP 2400+ non-oc'ed @ 133 FSB

Voor verdere specs van mijn pc zie m'n sig

Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Mijn Corsair geheugen (2x256 mb CMX256A-3200C2) geeft ook errors in memtest86 op het moment dat ik dual channel draai. In single channel heb ik geen last, dan werkt het perfect. Waar ik dit probleem ook voorleg, in geen enkel forum weet men een oplossing. Het valt me ook op dat als ik het voltage verhoog naar 2,8 volt, de errors minder worden maar ik vind het absurd dat als ik mijn geheugen maar 3 mhz ofzo overklok, ik al voltage moet gaan verhogen. Dat Corsair was toch zo goed? Nou, het valt me flink tegen. Ik heb overigens een Abit NF7-S mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
MegaJurk schreef op 12 June 2003 @ 23:03:
[...]Dat Corsair was toch zo goed? Nou, het valt me flink tegen.
[...]
:X
dan zal je waar je gehoord hebt dat het zo goed was dat de oc'baarheid per stuk verschilt, en dat sommige combinaties weer beter zijn dan andere.

een bepaald merk kopen geeft geen garanties, er kan altijd een mindere batch tussen zitten...

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73551

Ik ben een n00b op nforce2 gebied, maar wat zijn nou DE grote voordelen (heb de threads al doorgenomen)? Het feit dat XP's geunlocked zijn? En dat je heel flexibel bent qua FSB instellingen?

En is DualChannelDDR niet meer dan gewoon 2 reepjes geheugen erin prikken en activeren?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 73551 op 13-06-2003 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Anoniem: 73551 schreef op 13 June 2003 @ 09:10:
Ik ben een n00b op nforce2 gebied, maar wat zijn nou DE grote voordelen (heb de threads al doorgenomen)? Het feit dat XP's geunlocked zijn? En dat je heel flexibel bent qua FSB instellingen?

En is DualChannelDDR niet meer dan gewoon 2 reepjes geheugen erin prikken en activeren?
Toch iets mee zoeken op andere sites dan deze Thread, omdat we er hier allemaal vanuit gaan wat de voordelen zijn, hoe het werkt, enz.
En over DualChannelDDR... daar staat iets over in de FAQ geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Anoniem: 73551 schreef op 13 juni 2003 @ 09:10:
Simpel: je hoeft geen moeite meer doen om de XP's te unlocken :z
Je hebt er alleen voordeel van wanneer je de intentie hebt om te overclocken.
Zie dus de FAQ (en lees de thread door .. ) B)

Verder raad ik je aan om in de toekomst éérst netjes de FAQ's/sticky's van het probleemgelateerde GoT-subforum door te nemen eer je post. De sticky heeft toch niet voor niets de volgende titel: Dit graag lezen eer je post :) ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 13-06-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73551

BalusC, ik kom hier al langer dan vandaag, maar ga niet iedere post uitspitten op evt. info. Zo extreem nutteloos is mn vraag ook niet, ik doorzoek GOT ook, maar na een paar pogingen vind ik het wel mooi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:53
Ik heb een Barton 2500+ (1833@2320, 11x211 @ 1.95 Volt) lopen op een Abit NF-7.
De CPU en Northbridge zijn watergekoeld.
Maar nu voel ik dat mijn Southbridge echt superheet wordt (daar kun je je vinger echt geen 30 seconden ophouden).
Hebben meer mensen deze ervaring, en zou dit de reden kunnen zijn dat ik niet hoger kan klokken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Anoniem: 73551 schreef op 13 juni 2003 @ 14:16:
BalusC, ik kom hier al langer dan vandaag, maar ga niet iedere post uitspitten op evt. info. Zo extreem nutteloos is mn vraag ook niet, ik doorzoek GOT ook, maar na een paar pogingen vind ik het wel mooi geweest.
Dan moet je ook goed weten wat er in de FAQ staat. Er staat een handig hoofdstukje met alle willesenweetjes over dualchannelddr.
Heb het zelf ook kunnen vinden en ben geen groot-meester search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11968

He hebben jullie bij je abit NF7 een power sata kabel gekregen?

Ik heb gister al mijn hardware binnengekregen maar geen power sata kabel. Nu moet ik %^%^$%^tot morgen wachten

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=154504

Wat is die rechtsbovenin? Die krijg ik niet op mijn 80g seagate 7200 sata 8mb schijf aangesloten.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 11968 op 15-06-2003 11:38 . Reden: pic on picserver ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Wie heeft de nieuwe driver al getest? 2.78
Nog ff de links: ZIP-file one ZIP-file two

[ Voor 6% gewijzigd door Brickman op 15-06-2003 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Brickman schreef op 15 June 2003 @ 11:20:
Wie heeft de nieuwe driver al getest? 2.78
Nog ff de links: ZIP-file one ZIP-file two
Waarom krijg ik nu rilling en over mijn rug van nieuwe drivers voor mijn lieve nForce-je. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57480

Kijk, ik heb op mn huidige moederbord 256 PC2100 zitten... moet ik voor mn nieuwe nForce2 bord dan weer 256 PC2100 kopen, of PC2700 of PC3200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
ok ik gooi het maar hier in de groep ;)
kheb laatst windows xp gereinstalled alleen nu loopt men pc zeer bagger vind ik cpu mark in 3dmark2003 geeft een kewle 300 punten :S terwijl die voorheen 700 was, en ik krijg tegenwoordig van die dikke happeringen in men games.
Kan dit misschien liggen aan het feit dat ik eerst de omega video drivers voor men ati r9500 jen geinstalleerd en daarna pas de nforce 2 drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik heb een probleem ik heb vandaag een Abit NF-S Rev. 2.0 geinstalleerd en alles ging goed ook me geluid. Maar nadat ik cs ging spelen heb ik een hele grote echo in me geluid zitten net zoiets als je in de badkamer zit en ik kreeg deze echo niet weg. Ook niet na een restart.

Weet iemand hier een oplossing voor dit vind ik heel irritant!

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandor
  • Laatst online: 18-03 22:09

Mandor

Lord of Chaos

Craytahar schreef op 15 June 2003 @ 23:45:
Ik heb een probleem ik heb vandaag een Abit NF-S Rev. 2.0 geinstalleerd en alles ging goed ook me geluid. Maar nadat ik cs ging spelen heb ik een hele grote echo in me geluid zitten net zoiets als je in de badkamer zit en ik kreeg deze echo niet weg. Ook niet na een restart.

Weet iemand hier een oplossing voor dit vind ik heel irritant!
Ik heb/had precies hetzelfde. Het is bij mij een stuk beter als je in je nForce control panel, bij Speaker setup Dolby(R) Surround Encoding aanvinkt, en Dolby(R) Digital Encoding uitvinkt.

And isn't it appealing to recline? Get blinded and to go into the light again...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 06:52

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik heb vandaag mijn nieuwe spulletjes binnen gekregen :D

Abit NF-S Rev. 2.0
2x 512MB PC3200 cas2.5 Twinmos DDR modules
XP2400+

Werkt allemaal perfect samen met mijn "oude" Spullen

Ati 9500 @ 9700
Maxtor 30 gig 7200 aan ATA
WD 80 gig 7200 rpm aan S-ATA

Ik heb het probleem dat ik niet weet of mijn geheugen wel in Dual modes loopt. Ik kan het nergens instellen zover ik weet en als ik Sisoft Sandra draai haal ik maar 2000 MB/s en dit lijkt me wel erg laag voor dual drr 400 geheugen.
Wat kan ik hier aan doen?

meschien is mijn probleem al vaker voor gekomen, sorry als ik het niet gezien heb maar het topic is nu zo groot dat zoeken bijna niet meer lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79003

Ik ga binnenkort een n-force 2 bordje halen, waarschijnlijk de chaintech zenith 7njs
Nu wil ik hier corsair cas 2 xms geheugen in gaan prikken, uiteraard op dual channel.. dus zowieso 2 reepjes.
Nu zit ik in twijfel om 2*256 mb of 2*512 mb te doen..
De zwaarste belasting van mijn systeem zijn vooral games e.d. verder veel webdesign en internet enzo natuurlijk.. alleen zal het hiervoor zowieso niet nodig zijn.

Verder heb ik laatst een Hercules 3DProphet 9800 Pro (grijns!!) aangeschaft dus die komt er ook op.

Kort gezegd heeft het in deze config nut om 1024 MB erin te zetten?
Wil straks natuurlijk ook fatsoenlijk half life 2 spelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Anoniem: 79003 schreef op 17 June 2003 @ 23:43:
Ik ga binnenkort een n-force 2 bordje halen, waarschijnlijk de chaintech zenith 7njs
Nu wil ik hier corsair cas 2 xms geheugen in gaan prikken, uiteraard op dual channel.. dus zowieso 2 reepjes.
Nu zit ik in twijfel om 2*256 mb of 2*512 mb te doen..
De zwaarste belasting van mijn systeem zijn vooral games e.d. verder veel webdesign en internet enzo natuurlijk.. alleen zal het hiervoor zowieso niet nodig zijn.

Verder heb ik laatst een Hercules 3DProphet 9800 Pro (grijns!!) aangeschaft dus die komt er ook op.

Kort gezegd heeft het in deze config nut om 1024 MB erin te zetten?
Wil straks natuurlijk ook fatsoenlijk half life 2 spelen :-)
Als je alleen maar gamed en webdesignt/internet is imho 512 Mb voldoende. 1024Mb is meer voor als je videobewerking gaat doen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79003

ja, ok.
Maar gaat de algehele performance van je systeem omhoog met 1 gig?
Haal altijd het max uit m'n systeempje met games enzo.. vooral nu met me radeon 9800 Pro.
Standaard Anti-Aliasing 4x of 6x ofzo aan, alle details op hoogst enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandor
  • Laatst online: 18-03 22:09

Mandor

Lord of Chaos

Tweak-Freak schreef op 17 June 2003 @ 23:09:
Ik heb vandaag mijn nieuwe spulletjes binnen gekregen :D

Abit NF-S Rev. 2.0
XP2400+

Werkt allemaal perfect samen met mijn "oude" Spullen

Ati 9500 @ 9700
Maxtor 30 gig 7200 aan ATA

Ik heb het probleem dat ik niet weet of mijn geheugen wel in Dual modes loopt. Ik kan het nergens instellen zover ik weet en als ik Sisoft Sandra draai haal ik maar 2000 MB/s en dit lijkt me wel erg laag voor dual drr 400 geheugen.
Wat kan ik hier aan doen?

meschien is mijn probleem al vaker voor gekomen, sorry als ik het niet gezien heb maar het topic is nu zo groot dat zoeken bijna niet meer lukt.
Als je update naar bios 1.4 staat er in de POST of je in dual channel draait of niet (dual channel, zoals inmiddels wel bekend, geheugen in bank 1&3 of bank 2&3).

And isn't it appealing to recline? Get blinded and to go into the light again...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Anoniem: 79003 schreef op 17 June 2003 @ 23:51:
ja, ok.
Maar gaat de algehele performance van je systeem omhoog met 1 gig?
Haal altijd het max uit m'n systeempje met games enzo.. vooral nu met me radeon 9800 Pro.
Standaard Anti-Aliasing 4x of 6x ofzo aan, alle details op hoogst enz
zie mijn sig. Ik haal erveel performance uit mijn systeem. Ook al heb ik maar een mieterig oudvideokaartje. Ik zal gaan sparen voor een 9800Pro en dan kan ik Halflife 2 wel makkelijk te lijf denk ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Mandor schreef op 18 juni 2003 @ 12:11:
[...]

Als je update naar bios 1.4 staat er in de POST of je in dual channel draait of niet (dual channel, zoals inmiddels wel bekend, geheugen in bank 1&3 of bank 2&3).
Nou ik heb inmiddels de nieuwe bios er op gezet. Maar helaas geen verschil. Hij geeft nu wel aan dat het dual channel draait maar de score in SiSoft Sandra is nog steeds laag. Geheugen zat al in bank 2 & 3 en ook even getest in 1 & 3 maar maakte geen verschil. Het rare is dat wanneer ik maar met 1 module opstart mijn score nog ongeveer het zelfde is in SiSoft Sandra (2010 MB/s met 1 module en 2006 MB/s met 2x 512MB Dual DDR |:( )

hier nog een keer mijn specificatie's

Windows XP pro NL
Abit NF-S Rev. 2.0
XP2400+
Ati 9500 @ 9700
Maxtor 30 gig 7200 aan ATA (windows)

Ik heb ook de nieuwste nForce drivers al geinstaleerd (2.78)

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft want ik weet echt niet wat ik nou nog kan proberen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:56

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Tweak-Freak schreef op 18 June 2003 @ 16:55:
[...]

Nou ik heb inmiddels de nieuwe bios er op gezet. Maar helaas geen verschil. Hij geeft nu wel aan dat het dual channel draait maar de score in SiSoft Sandra is nog steeds laag. Geheugen zat al in bank 2 & 3 en ook even getest in 1 & 3 maar maakte geen verschil. Het rare is dat wanneer ik maar met 1 module opstart mijn score nog ongeveer het zelfde is in SiSoft Sandra (2010 MB/s met 1 module en 2006 MB/s met 2x 512MB Dual DDR |:( )

hier nog een keer mijn specificatie's

Windows XP pro NL
Abit NF-S Rev. 2.0
XP2400+
Ati 9500 @ 9700
Maxtor 30 gig 7200 aan ATA (windows)

Ik heb ook de nieuwste nForce drivers al geinstaleerd (2.78)

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft want ik weet echt niet wat ik nou nog kan proberen. :|
euhm ik neem aan dat je cpu nog op gewone snelheid loopt aangezien je niks van oc hebt gezegd, dus is je fsb 133 en kunt je niet boven de 2100mb/s uitkomen, oftewel gooi je fsb omhoog en tada je doorvoer gaat ook omhoog

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Fanatic_FS schreef op 18 juni 2003 @ 17:13:
[...]

euhm ik neem aan dat je cpu nog op gewone snelheid loopt aangezien je niks van oc hebt gezegd, dus is je fsb 133 en kunt je niet boven de 2100mb/s uitkomen, oftewel gooi je fsb omhoog en tada je doorvoer gaat ook omhoog
Mmmm is wel heel knulllig van me als het dat is :+

Kan iemand me zo vertellen welke bruggen ik moet unlocken bij een XP 2400+ om hem op 200 x 10 te laten lopen ipv 133 x 15? Of moet ik dat zelf even op gaan zoeken :D
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.