Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Wat je nog zou kunnen doen is de koelkast als reservoir gebruiken, maar veel verbetering zal je niet merken.. Het water wordt toch weer op kamertemp gebracht door je radiator.
Dan gebruiken we toch geen radiatorJupiler schreef op 30 March 2003 @ 16:08:
Koelkasten werken meestal met een peltier, die wederom een veel te laag vermogen heeft, tenzij je echt een grote koelkast hebt.
Wat je nog zou kunnen doen is de koelkast als reservoir gebruiken, maar veel verbetering zal je niet merken.. Het water wordt toch weer op kamertemp gebracht door je radiator.
uhm alleen die mini-koelkasten werken met een tec hor. De normale gevallen werken iets anders.Jupiler schreef op 30 March 2003 @ 16:08:
Koelkasten werken meestal met een peltier, die wederom een veel te laag vermogen heeft, tenzij je echt een grote koelkast hebt.
Verwijderd
hoeft niet zo'n groot ding te zijn, maar diepvriezen zijn krachtiger dan koelkasten
onze diepvries kam met de turbo stand erbij tot de -32 grade.
anti vries in ut water en je rad + reservoir in de diepvries.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 20:55 ]
Verwijderd
maar als je er iets in gooit dat constant 70 watt aan warmte produceert trekt ook je vriezer het echt niet...Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 20:53:
en als je een diepvries neemt??
hoeft niet zo'n groot ding te zijn, maar diepvriezen zijn krachtiger dan koelkasten
onze diepvries kam met de turbo stand erbij tot de -32 grade.
anti vries in ut water en je rad + reservoir in de diepvries.
Maar inderdaad, het effect zal hooguit enkele graadjes zijn. Kun je beter direct een peltier op je proc plakken (uiteraard met coldplate ertussen), om vervolgens dat met water te koelen
Meld mij ook voor die WC ramkoelblokjes aan, als ze op een 8500 kunnen, kan je me dat vertellen?Als dat zo is wil ik 2 sets hebben en anders alleen een set voor een 9*** serieTijgert schreef op 30 March 2003 @ 00:20:
oooooooooooooh, zeg dat dan.. oh.. zei hij ook..
Nou, er stonden al een paar mooie pics, laten anderen ook eens wat doen.
Maar ok, ik kijk even of ik wat kan regelen...
p.s. als ik meteen een kleien poll kan houden:
WC ramkoelblokjes voor op de 9500/9700?
Kosten van het materiaal voor mij zijn nu iets van 10 pleuro per setje (ex gas, soldeer en hulp van buurman)... zodra het af is laat ik pics zien... begin ik ook een IA
Als er animo voor is...
Verwijderd
Verwijderd
Met een fohn.Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 21:46:
weet iemand hoe ik dat koelblok van een 9700 kaart eraf krijg? zonder dat ik bedoel moet slopen..
Verwijderd
Ik had ook al aan tha_mafkees gevraagd voor het begin van deze IA of hij niet wc blokjes voor op het geheugen van me gf4 ti4600 kon maken...Maar dat mocht niet baten....Tijgert schreef op 30 March 2003 @ 00:20:
WC ramkoelblokjes voor op de 9500/9700?
Kosten van het materiaal voor mij zijn nu iets van 10 pleuro per setje (ex gas, soldeer en hulp van buurman)... zodra het af is laat ik pics zien... begin ik ook een IA
Als er animo voor is...
Is dat niet mogelijk dat jij dat ook toevoegd...het gaat dan om een gainward gf4 ti4600
zoals deze:
http://www.deviantpc.com/articles/gf4wcp3/xp750wc071.jpg
http://www.deviantpc.com/articles/gf4wcp3/xp750wc074.jpg
Btw, sorry voor deze offtopic blaat
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
De truuk is om je schuurpapier op een spiegel of ander vlak oppervlak te plakken, waterproof schuurpapier met beetje water, dan 'vlak' je ze eerst met grof papier en dan steeds fijner papier, afmaken met Brasso of Commandant, nix moeilijks aanTruuk is om het hele oppervlak gelijkmatig te bestrijken, dat is dus heel moeilijk. Je bent geneigd om te veel het midden te doen. Als je met 1200 bezig bent, of fijner, dan kan je ook het blok in je hand nemen en met je vingers het schuurpapier zo hard en zo snel mogelijk ronddraaien... dan gaat het vanzelf glimmen op de plek waar het om gaat -> het midden.
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
Verwijderd
kan ik dan het beste heen/weer schuren?
rondjes draaien? om de middelas van het blokje draaien?
of kriskras vanalles wat
Tenzij je natuurlijk met een heel fijne korrel werkt.
Verwijderd
Dat is ook zeer high-tech jah, maar zo high-tech hoeft het ook nietTijgert schreef op 31 maart 2003 @ 05:05:
Hehe, zo high tech zal het niet worden. Meer houtje touwtje.
maak een soort "8" beweging op de schuurpapier.Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 16:33:
als je schuurpapier op een spiegel hebt geplakt...
kan ik dan het beste heen/weer schuren?
rondjes draaien? om de middelas van het blokje draaien?
of kriskras vanalles wat
Hoe fijn de korrel van schuurpapier ook is, je krijgt altijd krassen. Dus altijd afwerken met een polijstmiddel om em mooi glimmend te maken
zoals mijn resultaat hier http://users.pandora.be/nihao/lap.jpg
Netjes!Blord schreef op 31 March 2003 @ 16:58:
[...]
maak een soort "8" beweging op de schuurpapier.
Hoe fijn de korrel van schuurpapier ook is, je krijgt altijd krassen. Dus altijd afwerken met een polijstmiddel om em mooi glimmend te maken
zoals mijn resultaat hier http://users.pandora.be/nihao/lap.jpg
zou bijna denken dat het een soep is met zo'n mooie spiegel
Daar kwamen dan af en toe wel rare blokjes in beeld, dus heb ik het geheugen terug gezet naar 350 en nu loopt het als een trein
en de heatsink aan de achterkant van de core (hercules 9700 pro) wordt nu niet eens meer warm
Still King
Verwijderd
een CPU is na mijn wete ook niet PERFECT glad...
is d'r geen middel / mogenlijkheid om je procje te lappen?
Verwijderd
De een zegt een 8, de ander doet steeds t blokje 45 graden draaien (dat doe ik), dr zijn genoeg lapping how-to's te vinden. Zie ook page4 uit mn sigals je schuurpapier op een spiegel hebt geplakt... kan ik dan het beste heen/weer schuren? rondjes draaien? om de middelas van het blokje draaien?
of kriskras vanalles wat
Handig, kun je me alleen ook vertellen waar ik schuurpapier fijner dan 400 kan halen? Gamma heeft maar tot 400 namelijkVerwijderd schreef op 01 April 2003 @ 17:44:
[...]
De een zegt een 8, de ander doet steeds t blokje 45 graden draaien (dat doe ik), dr zijn genoeg lapping how-to's te vinden. Zie ook page4 uit mn sig
I'm not as think as you stoned I am
Verwijderd
Bij een verf winkel.WooK schreef op 01 April 2003 @ 17:58:
[...]
Handig, kun je me alleen ook vertellen waar ik schuurpapier fijner dan 400 kan halen? Gamma heeft maar tot 400 namelijk
Daar heb ik 1000, 1200 en 2000 gehaald.
Erg goed volgens mij kijk maar naar de statussen. Weer een hoop verzonden. Oa de mijnepatryk schreef op 01 April 2003 @ 17:32:
of sowieso iets over de cpu blokjes?
alleen de blokjes met holddownclip moeten heeel ffies wachten omdat ik nog veertjes moet bestellen.
Weet iemand hier toevallig de druk die je op een processor core mag uitoefenen?
Verwijderd
zie dat ik op verzonden sta..hoe kan dat?..ik heb ook een cpublok-met-holddown besteld via mail(en ook betaald)...Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 20:22:
cpublokjes en alle gf4 zijn verstuurd,
alleen de blokjes met holddownclip moeten heeel ffies wachten omdat ik nog veertjes moet bestellen.
Weet iemand hier toevallig de druk die je op een processor core mag uitoefenen?
Ik heb het ff opgezocht in de PIII datasheet. Komt die:
Table 36. Processor Die Loading Parameters for FC-PGA
Parameter Dynamic (max)1 Static (max)2 Unit Notes
Silicon Die Surface 200 50 lbf 3
Silicon Die Edge 100 12 lbf 3
NOTES:
1. This specification applies to a uniform and a non-uniform load.
2. This is the maximum static force that can be applied by the heatsink and clip to maintain the heatsink and
processor interface.
3. Please see socket manufacturer's force loading specification also to ensure compliance.
tabelletje is verneukt in layout, maar denk dat het wel duidelijk is he : )
[ Voor 69% gewijzigd door n0d3 op 01-04-2003 23:08 ]
We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated
Mijn Radeon 9500 ging tot 350Mhz aircooled. Met Mafkees GPU blokje wordt dit 432MhzImhotep schreef op 01 April 2003 @ 16:06:
oke, ik heb gister vast ff de GPU-blok op mijn radeon 9700pro gezet en geclockt naar 415 core en mem 365.
Alleen mijn ram gaat niet hoger dan 330Mhz, het is maar een 9500
heb je hem al op 432 Mhz lopen of denk je dat ie hier op kan lopenBlord schreef op 02 april 2003 @ 04:23:
[...]
Mijn Radeon 9500 ging tot 350Mhz aircooled. Met Mafkees GPU blokje wordt dit 432Mhz![]()
![]()
Alleen mijn ram gaat niet hoger dan 330Mhz, het is maar een 9500
Zoja, benchen die hap en hier showen
Still King
Verwijderd
ik heb m'n chipsetblokje en CPU blokje (respectievelijk 150 en 250 gram) binnen, ZEER mooi werk Tha_Mafkees, mijn complimenten...
jammer genoeg moet ik de rest van m'n waterkoeling bij elkaar verzamelen, dus ik kan nog geen benchmarks / temps posten.
ook ff gelijk bevestigingsmateriaal gekocht. moet alleen ff kijken hoe ik het met de veertjes moet doen. die waren namelijk niet te koop.
nu nog de blokjes... zit echt constant te kijken of de postbode eraan komt
pfff veertjes, ik doe het gewoon gelijk met moertjespatryk schreef op 02 April 2003 @ 14:29:
heb net me case afgemaakt (rad, pomp etc erin)
ook ff gelijk bevestigingsmateriaal gekocht. moet alleen ff kijken hoe ik het met de veertjes moet doen. die waren namelijk niet te koop.
nu nog de blokjes... zit echt constant te kijken of de postbode eraan komt
Verwijderd
zien er zeer prof uit! petjes af voor mister mafkees!
Verwijderd
Wat ik uit je mail begrepen had zouden er ook pilaren bij de top zitten, maar dat is ook niet het geval. De losse pilaren klopte wel gewoon (4x 10 en 4x 13mm).
Ik zal je nog wel effetjes mailen, misschien net zo makkelijk.
Maar alvast bedankt!
Ik zit nu nog op school, dus de postbode komt wel langs vast, alleen ik kan ze niet aannemen dus waarschijnlijk zometeen een briefje in de bus
Dus morgen ophalen...
Kunnen jullie ff pics posten, als jullie de mogelijkheid hebben.
OFFTOPIC : ok je vroeg erom : 5621 3DMark03Imhotep schreef op 02 April 2003 @ 09:59:
[...]
heb je hem al op 432 Mhz lopen of denk je dat ie hier op kan lopen
Zoja, benchen die hap en hier showen
Connect3D 9500@9700 439/331, H20 gekoeld zonder Vmod, niet gek he voor zo'n cheapass videokaart
[ Voor 9% gewijzigd door Blord op 02-04-2003 16:09 ]
Verwijderd
heb je die hardware modded?Blord schreef op 02 April 2003 @ 15:08:
[...]
OFFTOPIC : ok je vroeg erom : 5621 3DMark03
Connect3D 9500@9700 439/331, H20 gekoeld zonder Vmod, niet gek he voor zo'n cheapass videokaart![]()
Er zit een zilveren shim rond de GPU die miniem hoger is dan de core, ik schat zo'n 0,2mm. Ik heb de shim erop laten zitten en de core bedekt met 3 lagen alumium huishoudfolie. Mafkees GPU blok erop gezet en vastgeschroef en opeens is de sky the limit. Van 350 maximum ( aircooled ) naar >439Mhz ( GPU waterblok ). ik heb zo'n gevoel dat het nog hoger kan.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb net alles ontvangen, maar die coltplate is volges mij te klein
Hij is zo groot als de cpu zelf en de gaten zitten op de hoekjes, maar de gaten in mijn mobo zitten boven en beneden mijn socket... Ik had je trouwens van te voren nog gemaild over of jij niet coltplate kon leveren voor de oude versie waterkoel blok (mijn wc blok is namelijk van Imhotep's IA)...
What to do?
Verwijderd
een zilvere shim?Blord schreef op 02 April 2003 @ 16:54:
Geen idee over de temperatuur. Het is in elk geval lager dan met stock cooler/fan.
Er zit een zilveren shim rond de GPU die miniem hoger is dan de core, ik schat zo'n 0,2mm. Ik heb de shim erop laten zitten en de core bedekt met 3 lagen alumium huishoudfolie. Mafkees GPU blok erop gezet en vastgeschroef en opeens is de sky the limit. Van 350 maximum ( aircooled ) naar >439Mhz ( GPU waterblok ). ik heb zo'n gevoel dat het nog hoger kan.
3 lagen alu-folie?
kan iemand mij eventjes aub in wat eenvoudiger/duidelijker nederlands uitleggen wat er hiero bedoelt wordt??
(no offence voor Blord, maar ik snap gewoon ff nie wat ie zei...)
Ja die gaten in de geleverde coldplate zijn voor mijn oude maze3 blokje, deze gaten komen overeen met de gaten waarmee je het dekseltje bevestigd. Dus vandaar. Mail me even verder voor evt een oplossing.Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 20:21:
Tha_mafkees,
Ik heb net alles ontvangen, maar die coltplate is volges mij te klein
Hij is zo groot als de cpu zelf en de gaten zitten op de hoekjes, maar de gaten in mijn mobo zitten boven en beneden mijn socket... Ik had je trouwens van te voren nog gemaild over of jij niet coltplate kon leveren voor de oude versie waterkoel blok (mijn wc blok is namelijk van Imhotep's IA)...
What to do?
Verwijderd
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 21:00:
een zilvere shim?
3 lagen alu-folie?
kan iemand mij eventjes aub in wat eenvoudiger/duidelijker nederlands uitleggen wat er hiero bedoelt wordt??
(no offence voor Blord, maar ik snap gewoon ff nie wat ie zei...)
- Zilveren shim -> zilveren spacer. Wordt gebruikt om het crushen van de core tegen te gaan. (afbrekende hoekjes of meer van je processor)
- Alu-folie -> Aluminium folie, gewoon wat je gebruikt om je boterhammetjes mee in te pakken
Verwijderd
maar wordt dat nou als geleder gebruikt??
alu-folie ipv. koel pasta??
snap ik da goe?
Zie hier hoe ik de chipset blok bevestigd heb. De clips komen van de originele chipsetcooler. D'er zit behoorlijk wat druk op het blokje. De opengemaakte ketting zal ik vervangen door iets anders wegens kortsluitingsgevaar.

hier de originele foto, warning BIG picture 409KB
Hier alle 3 blokken. De CPU blok komt van deze inkoopaktie. Nogmaals bedankt Mafkees dat je de Maze3 kloon CPU blok nog kon leveren.

hier de originele foto, warning BIG picture 358KB
[ Voor 23% gewijzigd door Blord op 02-04-2003 23:12 ]
Verwijderd
Welke maat bouten heb je gebruikt om het blokje aan je videokaart vast te zetten, ik gokte op m2, hooguit m3? Kon namelijk vandaag mn schuifmaat nergens vinden
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 23:03 ]
In plaats van een veertje is een rubberen dichtingsschijf gebruikt. Deze kan je makkelijk vinden in elk doe het zelf zaak. kijk bij waterkranen
ik heb bij karwei schroeven m3 gekocht die zijn bedoeld voor electra dozen in de muur.Blord schreef op 02 April 2003 @ 23:19:
Ik heb m3 bouten gebruikt voor de GPU blok. De gaten in de videokaart zijn te klein voor m4 bouten. Probleem met die m3 bouten is dat ze niet lang genoeg zijn. Ik heb daarom 2 bouten m3 samengeschroeft met een moertje als koppeling.
In plaats van een veertje is een rubberen dichtingsschijf gebruikt. Deze kan je makkelijk vinden in elk doe het zelf zaak. kijk bij waterkranen
daar zitten m3 boutjes in die het te monteren schakelmateriaal moeten vast houden.
daar hebben ze langere versies van in mijn geval zijn het m3 x 40 geworden en ik heb ze ff gepast en dat gaat helemaal lukken.
Verwijderd
Bedankt voor je tips, ik vroeg me al af waar dat moertje midden in de draad voor was. Ik zal vrijdag of zaterdag en bouwmarkten eens afgaan. 60mm M4 was ietsie te lang voor het CPU blok. Die zal ik binnenkort ook een af gaan zagen, als ik uit mn schoolonderzoekenweek kom denk ik.Blord schreef op 02 April 2003 @ 23:19:
Ik heb m3 bouten gebruikt voor de GPU blok. De gaten in de videokaart zijn te klein voor m4 bouten. Probleem met die m3 bouten is dat ze niet lang genoeg zijn. Ik heb daarom 2 bouten m3 samengeschroeft met een moertje als koppeling.
wel eerst ff een moertje erop doen voor het zagen en na het zagen al heen en weer draaiend het moertje er af draaien, dan kan je later weer fatsoenlijk een moertje er op krijgen.Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 23:29:
[...]
60mm M4 was ietsie te lang voor het CPU blok. Die zal ik binnenkort ook een af gaan zagen, als ik uit mn schoolonderzoekenweek kom denk ik.
zijn er nog meer die 'm nog niet hebben of ben ik de enige?
ik woon in Arnhem btw....
[ Voor 40% gewijzigd door Apie! op 03-04-2003 08:30 ]
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Nu heb ik het ASUS P4B533-E moederbord, en die heeft dezelfde chipet bevestiging. Nu heb ik de foto op groot, erg goed bestudeerd maar ik kan er gewoon niet achtergekomen hoe je dat nu bevestigd hebt.Blord schreef op 02 April 2003 @ 22:56:
*knip*
Zie hier hoe ik de chipset blok bevestigd heb. De clips komen van de originele chipsetcooler. D'er zit behoorlijk wat druk op het blokje. De opengemaakte ketting zal ik vervangen door iets anders wegens kortsluitingsgevaar.
[afbeelding]
*knip*
Want dat is nog waar ik ook mee zit.
Zou je willen uitleggen hoe je dat gedaan hebt?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Arnhem reporting in...maar ik heb mijn gpu en chipsetblokeje al wel binnen...alleen mijn cpublokje nog...Apie! schreef op 03 April 2003 @ 07:42:
kheb 'm nog niet binnenhoop maar dat ie vandaag wordt gedelivered
zijn er nog meer die 'm nog niet hebben of ben ik de enige?
ik woon in Arnhem btw....
Nu is de waterblok veel hoger dan de originele cooler, waardoor de haakjes niet meer om de ogen op het moederbord kan worden gezet. Dus heb ik een metalen ketting een kwartslag opengedraait en aan ene kant het haakje en andere kant het oog van mobo, het dient als een soort verlengstukje.
Hopelijk weet je nu iets meer. Wat je ook kan doen is met tie-wrappers of kabelbinders werken. Gewoon van ene oogje op mobo diagonaal over de waterblok naar het ander oog.
Vergeet niet een shim/spacer te gebruiken. De waterblok kan die kleine chipset core makkelijk crushen.
Maar jij had het ook nog over dat het staal van de ketting voor
kortsluiting kan zorgen. Hoe ga jij dit verder oplossen?
En hoe heb jij die spacer gemaakt/toegepast enzo? Ik heb er nog
wel 1 die ik voor mijn celeron wou gebruiken. Ik weet alleen niet
hoe dik het moet zijn.
Wat heb jij er tussen gestopt dan?
Weer alvast bedankt!
Ik heb gewoon de spacer gebruikt uit de originele alu koelblok, gewoon met een stanley mesje losschrapen
Nu Zie ik op de foto dat die ringetjes die op het mobo zitten,
met plastic vastzitten, dan heb je toch geen last van sluiting?
Of heb ik dat nou mis?
En dat blokje waar jij de beugeltjes mee klemt, is gewoon iets uit
een oude doos ofzo?
oooh dus ik ben niet de enige die op z'n cpu blokje wachtVerwijderd schreef op 03 April 2003 @ 11:36:
[...]
Arnhem reporting in...maar ik heb mijn gpu en chipsetblokeje al wel binnen...alleen mijn cpublokje nog...
Blown past falling sands
Verwijderd
Heeft iemand het verschil weleens getest met die maze3 clones en deze nieuwe blokjes? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 16:57 ]
[ Voor 12% gewijzigd door stlgamer op 03-04-2003 17:07 ]
Verwijderd
De vegen komen van de freesmachine. Beetje lappen en polijsten en het schijnt als spiegel.
Verwijderd
ik heb het chipset blokje en CPU blokje van Tha_mafkees...
(komt ook nog ooit een GPU en MAYBE zelfs ooit een spacer ding)
ik heb keus uit 2 koperen radiatoren...
allebij even duur en allebei even groot.
het enige verschil tussen die 2 is dat het ijzerwerk tussen de lijdingen bij de ene zo dicht op elkaar is dat je er amper licht doorheen ziet komen (lucht nog wel)
en bij de andere kan je er wel doorheen kijken...
ik weet dat hoe meer oppervlakte, hoe meer koeling geld...
maar bestaat de kans niet dat de dichtste van de 2 teveel weerstand voor de lucht oplevert???
op het rad komen 2 120mm fans...
owwja, dan nog een vraagje...
het rad dat ik koop, daarvan koop ik er 2...
kan ik de fans het beste bovenop de rads zetten (dat de lucht er doorheen wordt gezogen)
of
tussen de rads (dan wordt de lucht door de ene gezogen en door de andere geblaze)
of de fans door de 2 rads heeb laten blazen...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 18:09 ]
Verwijderd
Het maakt niets uit je of je nou 10 of 13mm pilaren neemt, de binnenmaat is bij allebei gelijk. Als je wil kan ik er wel een scan van maken, ik ze namelijk beide hier liggen.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 18:21 ]
eeuhmm 13 mm koperbuis?stlgamer schreef op 03 April 2003 @ 17:47:
Ok enne ik heb die 13 mm genomen want 1048 is het en mijn radiator is het (nu, had nog toevallig 13 mm koperen buis liggen) en res heb ik zelf gemaakt, uds de keuze was makkelijk...waarom nietkan nooit kwaad...
zal wel 12 zijn anders is het 15
Ik heb men blokjes vandaag ook opgehaald bij he postkantoor, en na het graven door 7cm papiersnippers heb ik 2 hele mooie blokjes gevonden
Nou de rest van de WC-setup nog.
Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.
Ik wilde nog ff zeggen over je CPU blok: Hij zit heel mooi vast, maar je gaat toch niet straks / al gedaan die slanger erop drukkenBlord schreef op 02 april 2003 @ 22:56:
De alu folie wordt gebruikt om de gat te vullen tussen de core en de koperen waterblok. Door de shim lag de waterblok 0.2mm boven de core. Het geleidt wel goed gezien de resultaten in mijn vorige post
[afbeelding]
Hier alle 3 blokken. De CPU blok komt van deze inkoopaktie. Nogmaals bedankt Mafkees dat je de Maze3 kloon CPU blok nog kon leveren.
[afbeelding]
hier de originele foto, warning BIG picture 358KB
Idd twaalfOliverBB schreef op 03 April 2003 @ 19:00:
[...]
eeuhmm 13 mm koperbuis?![]()
zal wel 12 zijn anders is het 15
Ziet er heel goed uit!
Tha_Mafkees bedankt!
senks! klasswerk!
nu nog ff de onderkant smoesj maken en een pompje en rad kopen :D~
Blown past falling sands
Verwijderd
.. is er een mogelijkheid om alsnog te betalen en een
Cpu blokje P4
Video blokje Radeon
Chipset blokje te bestellen ? alles in 10 mm
please ik vind het zoow kut dat ik hep kunnen bestellen maar niet hep kunnen betalen
[ Voor 4% gewijzigd door Paradox op 04-04-2003 17:02 ]
Verwijderd
mijn deksel van het radeon blokje is bij beide pilaren gebarsten tot aan het midden van het blokje. en het lekt aardig.
mafkees, is er een mogelijkheid dat ik een nieuwe deksel kan krijgen?
heb geprobeerd om pics te maken maar die k*t camera is zo slecht dat je het niet eens kan zien dat barsten in zitten.
Verwijderd
een koolance blokje is veel kleiner platter.Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 17:29:
Ik was net mn xbox open aan het schroeven en volgens mij moet het ook wel gewaterkoeld kunnen worden. Het enige probleem is de dikte van de blokjes volgens mij. Zover ik gezien heb hadden ze bij [H]ardOCP een koolance blok gebruikt, maar dat moet in principe ook kunnen met een mafkees blok. Als mn chip vastzit zal ik eens kijken hoe dik het blok maximaal mag zijn om onder een xboxklem te kunnen klemmen.
Verwijderd
oh oh...heb mijn blokjes nog niet gemonteerd...patryk schreef op 04 april 2003 @ 17:30:
mensen,
mijn deksel van het radeon blokje is bij beide pilaren gebarsten tot aan het midden van het blokje. en het lekt aardig.hoe kan dit in godsnaam?? draait pas een dag!
![]()
mafkees, is er een mogelijkheid dat ik een nieuwe deksel kan krijgen?
heb geprobeerd om pics te maken maar die k*t camera is zo slecht dat je het niet eens kan zien dat barsten in zitten.
het lexaan is ter plaatse van de pilaren natuurlijk erg dun bij de gpu-blokjes....
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 18:07 ]
Verwijderd
Je hebt helaas gelijk. Zonder top zou het nog net kunnen, maar dat is niet echt om te doen. Helaas, dan maar met die herriefan van 70mm blijven zitten.
De chip werkt trouwens
Ben direct maar aan het schuren geslagen want de onderkant was naar mijn mening niet glad genoeg
Paar pics:
meer op http://members.chello.nl/~h.krabbenborg/wblok/
Er zitten nog wel veel kleine krasjes in, maar dat komt omdat ik geen schuurpapier kleiner dan korrel 800 kon krijgen zo snel

Zelfs de kleinste krasjes in mijn bureau kun je zien... hehe...
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()