Toon posts:

[WC] Nieuwe Waterblokken actie 2!!! [Gesloten]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.816 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-10 14:41
Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 20:56:
@hades..heb je de onderkant van het lexaan ook geschuurd?...bij mij is dat namelijk mat...
Nee, ik heb alleen de onderkant van het koper geschuurd. Als ik het lexaan ook zou schuren zou dat juist mat worden ;)

Als ik het zou polijsten met een of ander middeltje zou ik ook wel zo'n glimmend blokje krijgen.. Maar ik ben van mening dat dat polijstmiddel weinig doet tov. de warmte overdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
/foutje

[ Voor 98% gewijzigd door _Hades_ op 04-04-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op 04 april 2003 @ 20:34:
I still win! >:)

[afbeelding]

Zelfs de kleinste krasjes in mijn bureau kun je zien... hehe... :*)
Ik zal de mijne ook wel ff showen dan win ik waarschijnlijk :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:16

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Cool, a race! bring it on!

Effe voor de duidelijkheid; het gaat om het detail dat de weerspiegeling laat zien, niks anders.

Enne, polijsten helpt wel degelijk voor je temps, denk maar na:

Wat is een spiegeling? precies, super glad oppervlak.
Wat heeft een super vlak oppervlak niet wat een oppervlak wat niet spiegelt wel heeft? -> krasjes! (hoe klein dan ook).
Krasjes moeten worden opgevuld met pasta = overgangsweerstand = hogere temps.
Super spiegel heeft geen krasjes (we laten de electronen microscoop er even buiten), zal geen pasta tussen komen want dat wordt er weer tussenuit geperst = minder overgangsweerstand = lagere temps.

Lijkt zo simpel, is het ook... Natuurkunde, gotta love it!

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
Tijgert schreef op 04 april 2003 @ 23:48:
Cool, a race! bring it on!

Effe voor de duidelijkheid; het gaat om het detail dat de weerspiegeling laat zien, niks anders.

Enne, polijsten helpt wel degelijk voor je temps, denk maar na:

Wat is een spiegeling? precies, super glad oppervlak.
Wat heeft een super vlak oppervlak niet wat een oppervlak wat niet spiegelt wel heeft? -> krasjes! (hoe klein dan ook).
Krasjes moeten worden opgevuld met pasta = overgangsweerstand = hogere temps.
Super spiegel heeft geen krasjes (we laten de electronen microscoop er even buiten), zal geen pasta tussen komen want dat wordt er weer tussenuit geperst = minder overgangsweerstand = lagere temps.

Lijkt zo simpel, is het ook... Natuurkunde, gotta love it!
mh laat maar..

je hebt gelijk :P

[ Voor 16% gewijzigd door _Hades_ op 04-04-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-10 18:09

Steve

Krokodil \o/

En toch, _toch_ zal het maximaal één, twee graden uitmaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Kan zelfs zijn dat het minder uitmaakt, gaat om het principe :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op 05 April 2003 @ 09:35:
Kan zelfs zijn dat het minder uitmaakt, gaat om het principe :)
Ze hebben op overclockers.com eens getest wat nou beter geleide: het gelapte blokje geleide beter voordat ie gepolijst werd..
Scheelde daar 1 graad, maar gladder deed het dus minder. Verklaring die gegeven werd: de pasta heeft een de klein contactvlak met het blokje als het extreem glad is. Kon het artikel helaas niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

There has been some debate over whether a mirror finish is better than a surface that approaches a mirror finish. As long as the surfaces mate exactly (impossible for us to achieve) and the 2 objects conduct/release heat faster than any intervening substance (like thermal paste or tape) then a mirror finish should prove more effective.

Unfortunately, experimentation doesn't prove this out. My guess is that the mirror finish surfaces don't mate exactly - thereby diminishing the heat transfer - while the "not quite" mirror finishes have more surface area for the thermal paste or tape and thereby transfer the heat more rapidly.
Deze bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Enerzijds is er minder contact tussen de pasta en het koper omdat er veel kleinere krassen zijn, ja.. Maar anderzijds is er meer contact tussen de metalen van je blokje en van je core.. En dat is nog steeds een veel betere geleider dan koelpasta. Dus eigenlijk zou het toch iéts moeten uitmaken.

[ Voor 6% gewijzigd door Steve op 05-04-2003 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Jupiler schreef op 05 april 2003 @ 13:06:
Enerzijds is er minder contact tussen de pasta en het koper omdat er veel kleinere krassen zijn, ja.. Maar anderzijds is er meer contact tussen de metalen van je blokje en van je core.. En dat is nog steeds een veel betere geleider dan koelpasta. Dus eigenlijk zou het toch iéts moeten uitmaken.
volgens mij is de core zelf ook niet perfect glad, er zit vaak zelfs een opduk op.
opdruk zegt het al, het zit er op en dus heeft dat een afstand tussen de core en het spiegel gladde blokje tot gevolg.
ook dan doet de pasta dus de warmte overdracht.
(ik ga dus ff van het ideale uit, in werkelijk heid zal het niet zo heel veel uitmaken denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of ik er overheen gelezen heb, maar hebben er al mensen tamps gepost die behaald zijn met deze blokjes??

verder is op laupro een IA aan de gang over behoorlijk sterke koel rad's
zie : "http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=226"

mischien wel handig voor sommige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb 23 graden stressed, xp1700 @ 2400MHz.
Was eerst 21, maarja, buiten gaat de temp ook omhoog :)

details volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey tijger, had je eerst ander koelblokje??
is leuk voor vegelijk bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

23 graden stressed? Hoe stress jij dan? Windows booten? :) Mijn amd Thunderbird axia 1200@1400 wordt 41 graden stressed, 2 uur burnk7. Maze3 blokje van de vorige IA, eheim 1048, slooprad, 120mm enermax, laagste stand die op een hoekje blaast (moet m nog inbouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Haha... ik heb een ietwat uit de kluiten gewassen WC setup. de site is in de maak....
Stressed noem ik een anderhalf uur C&C Generals ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet hoeveel CPU kracht gebruikt wordt tijdens C&C, maar ik denk dat je jou temp een moet meten na 1 a 2 uur burnk7 of een ander proggy dat 100% cpu kracht vraagt...

owwja, hoe warm is de omgeveings temp??
want bij mij op de zolder ist dus al 21grade (als ut nie warmer is)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mijn Wc setup staat buiten en met SiSoft een uur stressen levert hetzelfde resultaat. (8>

Maar even wat anders... mijn ram-wc blokjes zijn klaar. :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/smallcu.jpg

Full size plaatje hier.

In elkaar gesoldeerd uiteraard en lekker veel soldeer in de naadjes voor goede hitte doorvoer van base plate naar koperen leiding.
Base plates zijn wel gepolijst, maar niet te veel omdat het ASA wel moet hechten.

Dus nu heb ik ge-WC'd: NB, SB, CPU, GPU, video ram.... ik denk over mosfet-wc en HD-wc... nog niet zeker... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, heel erg mooi is het niet, maar werken zal het zeker! Het enige wat ik nog extra erbij wil, zijn van zulk soort koperen buizen om mn maxtorretje die een kleine 47 graden wordt op het moment :S.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 16:02
Hier een pic van me gelapte blokkie..kwou dat ik een betere cam had dit plaatje zuigt...

Wel wat beter toch ;).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kampen52/WC/gelapt.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit hiero met een probleempje...
mijn waterkoeling wou ik op m'n oudere pc (duron 1.3) maken, maar ik had bij het bestellen niet opgelet of er wel gaten in ut mobo zaten...

nou heb ik dus een chipset en cpu blokje voor een mobo met zaten, maar er zitten geen gaten in ut mobo.

iemand enig idee hoe dit op te lossen??

edit:

ik wil de blokjes later ook nog op andere (socket A) cpu's gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chipset kan je vastlijmen als je wil op de hoekjes met secondelijm en dan de rest natuurlijk met AS, zoals ze hier ook gedaan hebben. Dit is op een op een GPU, maar komt op hetzelfde neer. Voor je cpublok zou je een klem zoals deze kunnen proberen. Moet je er alleen wel op letten waar je slangpilaten zitten, want deze klem gaat midden over je blokje heen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-10 19:15
Sorry, ik had geen zin om het hele topic door te lezen.

Maar ik vroeg me af of er nog een socketA koelblokje over was, want ik las in de openingspost dat er 50 gemaakt werden en ik lees op laupro dat er maar 14 verkocht zijn.

Dus dacht ik... maybe nog wel 1tje voor mij over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

als dat zou zou zijn.. houd ik mij aanbevolen..

maar ik denk dat overgebleven blokjes met de volgende IA worden verkocht (die komt toch wel??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die komt er zeker wel, maar eerst deze week nog even orde op zaken stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Tegen die tijd wil ik ook wel een blokje ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wacht zeker nog op de volgende ia voor dat ie z'n wc gaat samenstellen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al temperaturen van het cpublokje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:19
Mafkees, deze week wil je alles afhandelen las ik, betekend dat ook dat de holddown blokjes deze week verstuurd gaan worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 23:12:
Die komt er zeker wel, maar eerst deze week nog even orde op zaken stellen.
Heey, komt er weer een nieuwe IA aan! Ik denk dat ik dan wel een chipsetblokje wil hebben als je die weer gaat maken en de prijzen een beetje binnen de perken houdt. Mijn Maze3 kloon uit de vorige actie doet het prima (helaas wel kleine scheurtjes in het plexi deksel).

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_Mafkees:

Heb je nog chipset deksels? De mijne is gescheurd..alles onder water, niks kapot gelukkig. Alleen natte voeten :+ Doe er maar 2 als je toch bezig bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 16:09:
Alleen natte voeten :+ Doe er maar 2 als je toch bezig bent ;)
Twee voeten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fewture, hij checkt het topic niet zo gruwelijk vaak. Je kan m beter via ICQ contacten, gaat vele malen sneller.
btw, hoe heb je het voor elkaar gekregen? teveel druk je dekseltje gezet door het aandraaien? :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 16:39:
Fewture, hij checkt het topic niet zo gruwelijk vaak. Je kan m beter via ICQ contacten, gaat vele malen sneller.
......
Ik probeer hem ook al een tijd te bereiken: hier al een paar posts, gemaild, maar niets. Heb inmiddels alle mafkezen@msn al geprobeerd aangezien ie daar ook zou zitten, maar nog geen geluk!
Denk dat ik anders maar icq moet installen.
mafkees: wil je je contactgegevens voor msn geven en/of m'n mail @ c.gorter(et)chello(punt)nl beantwoorden?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 00:46 . Reden: Mailadres ivm mogelijke spam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de lauprosite staat dat mijn blokje al een week verzonden is...maar heb nog nix gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
@GVE denk niet dat ie het op prijs stelt dat jij zijn meel hier post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Mafkees heeft het op dit moment erg druk: hij is volop bezig met jullie blokjes, zit midden in de examens en daar bovenop was er recent een sterftegeval in z'n familiekring. Daarom heeft ie liever niet dat jullie 'm allemaal gaan adden op MSN en ICQ.

Hij checkt daarentegen wel regelmatig z'n mail, en hij heeft naar eigen zeggen geen mails gehad van Fewture of gve. Bij deze dus het verzoek of jullie 'm nog eens willen sturen :)

Hij is nu een aantal holddowns in elkaar aan het zetten, en die gaan zeker nog deze week de deur uit. Het probleem is echter dat 'ie de verkeerde veertjes heeft besteld, en hij had maar een paar van de juiste veertjes meer over, er zullen dus slechts een paar blokjes worden verzonden (voor smeergeld --> je hebt z'n rekeningnummer :P), de anderen zullen nog iets langer moeten wachten. Maar op basis van de pics kan ik wel zeggen dat de moeite beloond wordt.

En om de pech volledig te maken :D is ie z'n bankpas kwijt, en heeft ie pas vrijdag een nieuwe. Mensen die nu pas betaald hebben zullen dus ook wat geduld moeten uitoefenen. Hun verdiende straf :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Steve op 07-04-2003 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Voor de liefhebbers heb ik nog wat pics..

Een holddown-blokje:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/steve.lersberghe/DSCN1509.JPG

De holddown-clip nader bekeken:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/steve.lersberghe/DSCN1511.JPG

Deze verzameling zou je wel willen hebben he?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/steve.lersberghe/DSCN1513.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Steve op 07-04-2003 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 16:39:
btw, hoe heb je het voor elkaar gekregen? teveel druk je dekseltje gezet door het aandraaien? :)
ik denk het ja.. Maar zo strak zaten ze niet.. Ik heb niet snel dat ik ergens super van baal kwa tweaken, maar zit nu toch wil flink te balen van die4 waterblokken. Mn cpu blok is namelijk ook lek..en dat kam door het eraf trekken van een slang. Teveel druk op de pilaar. Mja..shit happens he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0w wat een mooie blokjes man! Ben ik blij dat ik met holddown heb besteld. Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik krijg als alles meezit eind deze week de juiste veren binnen voor de holddown. Alles is verder af ik wacht zelf alleen nog op de veertjes. Als deze binnen zijn heb ik hopelijk ook mijn nieuwe bankpas weer binnen zodat ik ook weer kan telebankieren. Dus ik hoop dat ik dan eindelijk alles kan versturen.
Bedankt voor het wachten allemaal ik kan nu ook even nix meer doen dan wachten op de juiste veren.
Mocht je nog vragen hebben of je hebt een mail gestuurd en nog geen antwoord gehad, mail me dan aub nog even een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je met je nieuwe bankpas met pincode niet kunt internet bankieren dan moet je ff langs de bank, en dan zetten ze een of ander iets om...
had ik pas ook last van

Ps : je hebt mail van me
(had ik pas al gestuurd, maar weet nie zeker of deze toen wa aangekomen)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:58
Never mind .:X . Ik hep me meel gelezen geld kompt eraan

[ Voor 97% gewijzigd door Paradox op 10-04-2003 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tha_Mafkees,
Is Laupro een beetje up to date?

Want de postbank is weleens traag, maar volgens mij niet zo traag ;)
Mocht je niks van me gezien hebben, laat het dan even weten.

(Als het goed is heb je ook al een mailtje van me gehad, een paar dagen terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 22:30
mijn vidkaart blokje heeft een zelfmoordaanslag gepleegd
en heeft moederbord, videokaart, 2 netwerkkaarten, en waarschijnlijk een 2100+ mee zijn graf in genomen

:'( :'( :'( :'(

het deksel is dus kapot gegaan :(
de voeding is gewoon door blijven gaan en alles ligt onder met een groen/blauwe smurrie :(

ik was op mijn werk toen het allemaal gebeurde
en de timing is ook super, ga morgen naar The Party toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-10 10:05

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/steve.lersberghe/DSCN1511.JPG
wie heeft deze hold down clip gemaakt?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Die heeft Mafkees zelf gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Skuzz schreef op 10 april 2003 @ 17:57:
mijn vidkaart blokje heeft een zelfmoordaanslag gepleegd
en heeft moederbord, videokaart, 2 netwerkkaarten, en waarschijnlijk een 2100+ mee zijn graf in genomen

:'( :'( :'( :'(

het deksel is dus kapot gegaan :(
de voeding is gewoon door blijven gaan en alles ligt onder met een groen/blauwe smurrie :(

ik was op mijn werk toen het allemaal gebeurde
en de timing is ook super, ga morgen naar The Party toe
Mijn chipsetblokie is nog steeds heel :D let wel op dat ik hem niet te strak zet bij volgende keer mobo inbouwen :P maar jammer voor je :) kan gebeuren he, ik legde in het begin altijd een plastic zak onder m'n nieuwe blokken, laat ik dagje draaien. Hoe lang draait jouw PC nou al dan? Dus hoe snel ging die kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 17:12:
Hallo iedereen,

Ik krijg als alles meezit eind deze week de juiste veren binnen voor de holddown. Alles is verder af ik wacht zelf alleen nog op de veertjes. Als deze binnen zijn heb ik hopelijk ook mijn nieuwe bankpas weer binnen zodat ik ook weer kan telebankieren. Dus ik hoop dat ik dan eindelijk alles kan versturen.
Bedankt voor het wachten allemaal ik kan nu ook even nix meer doen dan wachten op de juiste veren.
Mocht je nog vragen hebben of je hebt een mail gestuurd en nog geen antwoord gehad, mail me dan aub nog even een keer.
Geen probleem dat het iets langer duurt hoor. Ik zit toch nog op een andere (;))inkoopactie te wachten.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
pierre-oord schreef op 11 April 2003 @ 09:38:
[...]

Mijn chipsetblokie is nog steeds heel :D let wel op dat ik hem niet te strak zet bij volgende keer mobo inbouwen :P maar jammer voor je :) kan gebeuren he, ik legde in het begin altijd een plastic zak onder m'n nieuwe blokken, laat ik dagje draaien. Hoe lang draait jouw PC nou al dan? Dus hoe snel ging die kapot?
het heeft zeker een week gedraait voordat ik hem inbouwde, en te strak aandraaien is het ook niet, het zat met tie-warps vast, en echt niet te strak ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met het deksel, vindt toch dat we er achter moeten komen hoe dit kan, zodat er niet nog meer waardevol pc spul kapot gaat.Heb het zelf nog niet ingebouwt, maar ben wel benieuwt?Waar is jou deksel precies kapot gegaan Skuzz??Die van patryk zijn bij beide pilaren gebarsten tot aan het midden, zoals hij heef gepost.

[ Voor 16% gewijzigd door euro op 14-04-2003 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
die van mij is bij 1 pilaar gebarsten, tot net niet aan het midden

het lijkt me niet dat het door krimpen/uitzetten is gekomen, mijn comp staat altijd aan, en altijd 100% load

[ Voor 46% gewijzigd door Bramster op 14-04-2003 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren ff de pilaren uit mn gpu blokje gedraaid net als mn chip blokje, maar daar moesten ook andere pilaren in. Die van de chip zaten gewoon netjes goed met niet al teveel teflon, maar die gpu was een beetje overkill teflon en te strak aangedraaid imo. Dus ik ga maar eens zelf met wat minder tape en iets minder hard vastzetten aan de gang. Helaas kan ik het nog niet testen omdat ik nog op 4 x 10mm slangpilaren zit te wachten ;).
het stukje van de rand tot aan de draad is ook erg dun, dus een combinatie van die dingen zal er wel voor hebben gezorgd dat ze gingen scheuren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

euro schreef op 14 april 2003 @ 02:16:
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met het deksel, vindt toch dat we er achter moeten komen hoe dit kan, zodat er niet nog meer waardevol pc spul kapot gaat.Heb het zelf nog niet ingebouwt, maar ben wel benieuwt?Waar is jou deksel precies kapot gegaan Skuzz??Die van patryk zijn bij beide pilaren gebarsten tot aan het midden, zoals hij heef gepost.
Deksel van m`n chipsetblokje is dit weekend bij mij ook gebarsten. :( Gelukkig was ik er op tijd bij. M`n videokaart, nic en sb live waren allemaal nat maar gelukkig doet m`n pc het nog gewoon (heb weer normaal koelblokje op de chipset gemaakt)
Ik post later nog wel een foto.
edit:
bij deze

Afbeeldingslocatie: http://www.wook.nl/temp/scheurklein.jpg
clickable

[ Voor 9% gewijzigd door WooK op 14-04-2003 15:13 ]

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-10 10:31

BaRF

bijna kerst

hebben we ongeveer een ETA van een volgende IA?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

BaRF schreef op 14 April 2003 @ 13:27:
hebben we ongeveer een ETA van een volgende IA?
IA's gaan voortaan via www.laupro.nl/ia/ niet via GoT.

[ Voor 3% gewijzigd door Cow_tipping op 14-04-2003 14:08 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Verondersteld dat ETA iets als 'tijdsindruk' betekent, kan ik je zeggen dat de actie #3 binnenkort van start gaat. En het wordt een stuk grootser dan de voorgaande acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
  • Laatst online: 25-10 10:52
Bij de volgende actie ben ik in ieder geval ook van de partij ( mits er nog ene mocht komen natuurlijk :) )

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit staat nu al 2 weken op laupro... maar heb nog nix ontvangen en Mafkees reageert niet op mijn mail?

Status Voltooid?
Deelnemer heeft betaald
De organisator heeft betaling bevestigd
De organisator heeft je bestelling ingepakt
De organisator heeft de producten verzonden
Deelnemer bevestigt de ontvangst ? Ontvangen?

Jouw kenmerk is:

IA184 D5841 U3200 NoStra pimhendriksenAThotmail.com

Ik vind dit heel raar. Vraag me af of ie ook echt verzonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoStra, je kan veel beter gewoon mailen naar hem en een leesbevestiging vragen, weet je zeker dat ie je berichtje gezien heeft en zulke dingen zijn dan ook makkelijker af te handelen. Je ziet wel hoe vaak we een post van m hier op got zien :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WooK schreef op 14 April 2003 @ 12:54:
[...]

Deksel van m`n chipsetblokje is dit weekend bij mij ook gebarsten. :( Gelukkig was ik er op tijd bij. M`n videokaart, nic en sb live waren allemaal nat maar gelukkig doet m`n pc het nog gewoon (heb weer normaal koelblokje op de chipset gemaakt)
Ik post later nog wel een foto.
edit:
bij deze

[afbeelding]
clickable
Whehehe.. dat heb ik dus ook..

Draai de pilaren met de hand aan tweakers

Ik heb nu 1 chipset blok kapot en 2 vga blokken. Bij 2 blokken heb ik de pilaren eruit gehad en weer erin gedaan (vervangen dus). Bij de 3e is niets gedaan, die ging gewoon kapot. Dat was een vga blok. Weinig teflontape gebruiken en niet te vast draaien is de oplossing denk ik..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:00
Jupiler schreef op 07 April 2003 @ 20:04:
...Hij is nu een aantal holddowns in elkaar aan het zetten, en die gaan zeker nog deze week de deur uit. Het probleem is echter dat 'ie de verkeerde veertjes heeft besteld, en hij had maar een paar van de juiste veertjes meer over, er zullen dus slechts een paar blokjes worden verzonden...
Dat was vorige week, maar als ik Laupro zo bekijk heeft nog geen van de 'hold-downers' hun blokje binnen, en begin nu toch ook een beetje het mod-virus weer te krijgen, het wordt hoog tijd dat m'n huidige blokje met pensioen kan >:)

Ik zou het dus wel waarderen als iemand even laat weten wanneer de eerste hold-down blokjes verwacht mogen worden? :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

ik zit dus te wachten op een mogelijke nieuwe actie die ik wel verwacht omdat er veel animo voor is.. maar ik lees nu allemaal "natte" systemen...

daar wordt wdekreij wel een beetje bang van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
ik heb de pilaren ook uit het blokje gehaald, en andere erin gezet. Het blokje heb ik ook niet al te stevig aangedraaid. Tot nu toe is alles nog goed :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.krabbenborg/wc/01011165.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.krabbenborg/wc/01011166.JPG

Sorry, beetje crappy foto's :(

[ Voor 6% gewijzigd door _Hades_ op 14-04-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op 14 April 2003 @ 16:00:
ik zit dus te wachten op een mogelijke nieuwe actie die ik wel verwacht omdat er veel animo voor is.. maar ik lees nu allemaal "natte" systemen...

daar wordt wdekreij wel een beetje bang van..
Als je erbij bent is er niks aan de hand.. Als het gebeurd terwijl je er niet bent dan gaat het centen kosten. Als je pomp uitstaat zal er ook niks gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Je moet natuurlijk eerst de lengte van de schroefdraad van je pilaar vergelijken met de dikte van het deksel. Als de schroefdraad te lang is kan je je toch wel voorstellen wat er gebeurt als je hem te hard aandraait.. Het deksel is aan 4 punten stevig vastgemaakt met schroeven, en door hem zo hard aan te draaien gaat hij buigen en barsten.

[ Voor 34% gewijzigd door Steve op 14-04-2003 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:51
zal ff kijken of ik nog op de andere comp fotos heb van het gebarsten dekseltje. kreeg van mafkees een nieuwe, maar die is nog niet binnen in ieder geval.
in mijn chipset en cpu blokje kwam ook een heel klein barstje maar dat is gelijk gefixt door wat secondelijm in te spuiten.

[ Voor 31% gewijzigd door PhuSioN op 14-04-2003 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 14 April 2003 @ 16:57:
Je moet natuurlijk eerst de lengte van de schroefdraad van je pilaar vergelijken met de dikte van het deksel. Als de schroefdraad te lang is kan je je toch wel voorstellen wat er gebeurt als je hem te hard aandraait.. Het deksel is aan 4 punten stevig vastgemaakt met schroeven, en door hem zo hard aan te draaien gaat hij buigen en barsten.
Dat is niet het probleem. Het is meer dat er teveel teflontape opzit en als je dan te hard aandraait wordt de kracht te groot die naar buiten drukt, op het dunne stukje lexaan tussen schroefdraad en buitenkant, wat resulteert in een barst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
Ik neem aan dat de blokjes die vanaf Mafkees direct afkomen met al ingedraaide pilaren dat deze niet te strak zijn aangedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ging het juist om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ze gaan alleen kapot als je ze extra hard aandraait? Waar is het eigenlijk voor nodig ik hoor wel meer mensen die dit doen maar ik weet nogsteeds niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Jupiler schreef op 14 april 2003 @ 14:08:
Verondersteld dat ETA iets als 'tijdsindruk' betekent, kan ik je zeggen dat de actie #3 binnenkort van start gaat. En het wordt een stuk grootser dan de voorgaande acties.
thanks :) en veronderstel maar even dat dat staat voor Estimated Time of Arrival ;)

laat me maar ik weet niet beter...

Ohja @Cow: dat weet ik hoor, maar ik dacht ik vraag het hier maar even :)

toch ben ik nog aan het twijfelen dammit... mn vorige custom-made-GoT blokje is ook gaan lekken en heeft mn mobo+cpu+gfx doodgemaakt... dus ik zit nu te denken aan bv zo'n swiftech mcw5000, dan maar geen transparant dekseltje... maar we zullen weer eens zien als de volgende IA begint he :P

[ Voor 27% gewijzigd door BaRF op 14-04-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op 14 April 2003 @ 23:46:
[...]

thanks :) en veronderstel maar even dat dat staat voor Estimated Time of Arrival ;)

laat me maar ik weet niet beter...

Ohja @Cow: dat weet ik hoor, maar ik dacht ik vraag het hier maar even :)

toch ben ik nog aan het twijfelen dammit... mn vorige custom-made-GoT blokje is ook gaan lekken en heeft mn mobo+cpu+gfx doodgemaakt... dus ik zit nu te denken aan bv zo'n swiftech mcw5000, dan maar geen transparant dekseltje... maar we zullen weer eens zien als de volgende IA begint he :P
Ik moet zeggen...tis dat ik die 43 euro al betaald heb...maar anders zou ik allang een maze3 hebben gehaald, waarvan het dekseltje niet scheurt of breekt en ik heb hem binnen een paar dagen. Dit duurt nu al 3 maand ofzo.

Vind het prima om 3 maand te wachten, maar als je dan ook nog een ding krijgt dat na 1 keer aandraaien kapot is, dan lijkt het me toch jammer van het geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 00:07:
[...]

Ik moet zeggen...tis dat ik die 43 euro al betaald heb...maar anders zou ik allang een maze3 hebben gehaald, waarvan het dekseltje niet scheurt of breekt en ik heb hem binnen een paar dagen. Dit duurt nu al 3 maand ofzo.

Vind het prima om 3 maand te wachten, maar als je dan ook nog een ding krijgt dat na 1 keer aandraaien kapot is, dan lijkt het me toch jammer van het geld?
tja :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 00:07:
[...]

Dan moet je hem ook niet aandraaien en eerst kijken B) want " vast is vast". Mijn blok is nog steeds heel, scheelt helft prijs in de winkel en doet ut goed. En al zou het deksel kapot gaan door " schuld" van tha mafkees: Hij doet het niet expres. Dan had je niet moeten meedoen aan een custom made WC blok. Lek risico is niet uitgesloten, en je krijgt ook niet je 1 jaar garantie en een beschermstikker :/

Doe dan dus niet mee :/
Ik vind dat mafkees goed werkt heeft gedaan, ben blij met m'n blokkie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nostra !!!

ik heb je al een paar keer gemailt, ik heb je volledige adres niet
Als jij Pim Hendriksen bent, heb je je volledige adres niet ingevult bij laupro, tenminste je huisnr niet, en zodoende heb ik je pakketje retour afzender gekregen ivm labels.

Dus mail me even ofzo.

En bij cpu blokjes is er naar mijn weten nog niet veel fout gegaan, en als dit gebeurt komt dit meestal doordat mensen zelf gaan lopen draaien, en of veel te hard de slang erop drukken, en hier kan ook een dangerden niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 15:38:
Nostra !!!

ik heb je al een paar keer gemailt, ik heb je volledige adres niet
Als jij Pim Hendriksen bent, heb je je volledige adres niet ingevult bij laupro, tenminste je huisnr niet, en zodoende heb ik je pakketje retour afzender gekregen ivm labels.

Dus mail me even ofzo.

En bij cpu blokjes is er naar mijn weten nog niet veel fout gegaan, en als dit gebeurt komt dit meestal doordat mensen zelf gaan lopen draaien, en of veel te hard de slang erop drukken, en hier kan ook een dangerden niet tegen.
Ik zal je nu even mailen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens Laupro zijn de laatste blokjes verzonden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Tha_Mafkees, bij mij is het geld er al een paar weken vanaf, heb je al iets gezien?

Zoniet, kun je dan even contact opnemen (ik zal vanavond nog even mailen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jippee blokje is binnen! Niet dus, we waren niet thuis, nu moet ik tot morgen wachten. Oh wacht das over 5 minuten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Vraagje: ik wil mijn blokjes gaan monteren en ben nu bij de GPU.
Op mijn 9800 Pro (heb mijn 9500 gesloopt), zit ook zo'n stomme metalen rand die net 0,2mm hoger is als de core.
Maar ik wil nog niet mijn fonkelnieuwe 9800Pro gaan vernachelen door die ring er af te slopen. Ik wil ook geen laagjes zilver folie op de core doen omdat dat toch weer overgangsweerstand is.

Nu dacht ik aan de randen van de GPU cooler iets af te vijlen.

Is dat een idee of weet iemand wat beters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Laatst online: 26-10 15:37

Blord

Hello Kitty !

Vijl het GPU blokje. Dat is wel wat veiliger dan de metalen shim vijlen.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nihao/gpu.jpg

nb dit is niet mijn blokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0d3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 09:17
the_mafkees zei dat dit hoe dan ook geen probleem zou zijn.

tis trouwns voor het eerst dat de postbode langer dan 1 dag nodig heeft om mn post af te droppe .. sta nu al iets meer dan 1 dag op verzonden : (
ik wil ook mn blokkie :)

We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zou ik het beste een normale vijl kunnen nemen of meteen met een draaibank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
Zo, blokjes binnen, bedankt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het blokje binnen...tnx Mafkees...ziet er keurig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jippee, ik heb hem nu echt. Ziet er fantastisch uit! Maar ik vroeg me af of ik de onderkant van het CPU blokje nog moet lappen of niet, er zitten rare krasjes in of is dat niet erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 17:40:
Jippee, ik heb hem nu echt. Ziet er fantastisch uit! Maar ik vroeg me af of ik de onderkant van het CPU blokje nog moet lappen of niet, er zitten rare krasjes in of is dat niet erg?
lappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_Mafkees, ik heb je al een paar keer gemailt over dat ik graag zo'n hold down dekseltje/klipje wou hebben en er ook wel voor wou betalen
(was namelijk zo dom geweest om MIET te controleren of mijn moederboard wel gaten rond de socket had)

ik heb hier verder weinig meer van je gehoord...
please laat iets van je horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TnX voor de schroeven en pilaren. Ze waren zeer netjes ingepakt en mooi op tijd zoals je zei geleverd. Morgen nog ff zoeken naar 10mm slangen hier en dan wordt meteen alles ingebouwd (eindelijk).
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Tha_Mafkees: toevallig nog 1 CPU, 1 Chipset en 1 videokaartblok over?
mail me maar :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er hier nu eens temperaturen met mafkees zijn blokje en een Tbred B??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Laatst online: 24-10 22:45

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 20:42:
Wie heeft er hier nu eens temperaturen met mafkees zijn blokje en een Tbred B??
Jij als je die zooi een beetje snel inbouwt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op 17 April 2003 @ 08:21:
Zou ik het beste een normale vijl kunnen nemen of meteen met een draaibank?
je bedoelt vast freesbank, draaibank is wat anders, krijg je em niet vierkant zijkanten afgebeitelt met draaibank.

hoe die blokjes gemaakt is is met een freesbank, cnc ofzo zal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

ken schreef op 17 april 2003 @ 19:26:
Tha_Mafkees: toevallig nog 1 CPU, 1 Chipset en 1 videokaartblok over?
mail me maar :)
Nieuwe actie is er binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Jupiler schreef op 17 April 2003 @ 21:27:
[...]

Nieuwe actie is er binnenkort :)
Heb ik gehoord, maar ik wil hem eigenlijk wel eerder hebben :). Dan maar een losse setje kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ken schreef op 17 april 2003 @ 21:29:
[...]

Heb ik gehoord, maar ik wil hem eigenlijk wel eerder hebben :). Dan maar een losse setje kopen
Mail mij maar even wat je precies wilt, kan ik je wel weer mailen wat ik zo nog heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 00:07:
[...]

Mail mij maar even wat je precies wilt, kan ik je wel weer mailen wat ik zo nog heb liggen.
Je hebt mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Mafkees, ik had je al gemailt een week terug ofzo maar niets teruggekregen :?

Ik wilde weten waar jij je koper koopt. IK ben zelf op zoek naar een stukje om een heel eenvoudig southbridge blokje te maken (of te laten mislukken :P ) maar ik zoek daarvoor redelijk dik koper om met de boormachine in te klooien. Kun je koper online bestellen? Of kan jij een stukje voor me regelen, uiteraard tegen betaling. IEts van 2 cm dik anders zo dik als jouw chipsetblokjes. Ik wil best met je mailen, maar ik geloof dat je mail sommige berichten automatisch negeerd :X of gewoon niet ontvangt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Voor koper, zoek naar een winkel die 'Granaat' heet in Amsterdam.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.