ok , stuur je dan het rekening nr van de contact persoon door?
Uiteraard.. Maar eerst moet ik weten met hoeveel we zijn, zodat ik kan berekenen hoeveel je extra moet betalen voor de transferkosten naar NL (zal 1-2 euro zijn).
Dat moet toch onder garantie van Tha_mafkees vallen, of niet?Jupiler schreef op 03 maart 2003 @ 02:13:
SHIT man.. Ik zie net de haarscheurtjes in het plexi dekseltje van m'n vorig blokje groter zijn geworden, en het water druppelt er nu langzaam uit.. Op m'n AGP
Mafkees, heb je de lexaan deksels voor de oude blokjes al klaar?
Weet niet..
Wil het wel verduidelijken met pics..

Hier zie je hoe erg het gesteld is met de haarscheurtjes.. Gelukkig zijn deze aan de buitenkant van de het blokje, dus daarlangs kan geen water ontsnappen.

Daar lekt het dus. Het witte/wazige spul dat je ziet is hard PVC-lijm, waarmee ik tevergeefs geprobeerd heb het te dichten.

En het scheurtje dat je daar ziet lekt ook een beetje.
Wil het wel verduidelijken met pics..

Hier zie je hoe erg het gesteld is met de haarscheurtjes.. Gelukkig zijn deze aan de buitenkant van de het blokje, dus daarlangs kan geen water ontsnappen.

Daar lekt het dus. Het witte/wazige spul dat je ziet is hard PVC-lijm, waarmee ik tevergeefs geprobeerd heb het te dichten.

En het scheurtje dat je daar ziet lekt ook een beetje.
Zijn die haarscheurtjes het gevolg van dat Tha_Mafkees was vergeten dat plexi en koper niet een zelfde uitzettingscoefficient hebben?
Verwijderd
Gelukkig heb ik hier helemaal geen last van haarscheurtjes. Zover ik kan zien zie ik nergens van die dingen. Bij deze actie zijn de tops gelukkig van lexaan en hebben we hier geen last meer van.
Jup, zou je ook een pic van de zijkant kunnen maken? Volgens mij zitten de pilaren bij jou er een stuk verder ingeschroefd dan bij mij. Hier steekt nog een stukje schroefdraad boven het plexi uit.
Owja, en waarom heb je niet je slangen helemaal over de pilaar getrokken? Heeft dit nog een speciale reden? Want dankomt er meer kracht op de bovenkant van de pilaar te staan waardoor je een soort hefboomwerking krijgt. Het plexi heeft het dan zwaarder te verduren en zal eerder gaan scheuren.
Jup, zou je ook een pic van de zijkant kunnen maken? Volgens mij zitten de pilaren bij jou er een stuk verder ingeschroefd dan bij mij. Hier steekt nog een stukje schroefdraad boven het plexi uit.
Owja, en waarom heb je niet je slangen helemaal over de pilaar getrokken? Heeft dit nog een speciale reden? Want dankomt er meer kracht op de bovenkant van de pilaar te staan waardoor je een soort hefboomwerking krijgt. Het plexi heeft het dan zwaarder te verduren en zal eerder gaan scheuren.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 11:42 ]
Verwijderd
Ik dacht dat de deksels van de vorige actie ook van lexaan waren, achja iedereen is zo positief over dat lexaan ik maak me geen zorgen!
vorige waren van gewoon plexieglas.
duidelijk niet sterk genoeg, of vergeten rekening te houden met werken van het materiaal
duidelijk niet sterk genoeg, of vergeten rekening te houden met werken van het materiaal
Waarom ze er niet helemaal over zitten? Het is 10mm slang en een 13mm pilaar, gaat niet zo supervlot dus.
Volgens Mafkees komen de haarscheurtjes door het uitzetten van de lijm.. Hij heeft erg sterke lijm rond de schroefdraad gesmeerd, en die hardt zo goed uit dat het plexi scheurt.
En het lijkt me sterk als het ligt aan het gewicht van de slangen... Er zit zeker niet veel druk op de pilaren, ik heb de slangen precies op maat gesneden, zodat ze zeker niet gaan "hangen" aan de pilaar.
En bij mij steekt er nog een klein beetje schroefdraad uit, één cirkel oid.
Volgens Mafkees komen de haarscheurtjes door het uitzetten van de lijm.. Hij heeft erg sterke lijm rond de schroefdraad gesmeerd, en die hardt zo goed uit dat het plexi scheurt.
En het lijkt me sterk als het ligt aan het gewicht van de slangen... Er zit zeker niet veel druk op de pilaren, ik heb de slangen precies op maat gesneden, zodat ze zeker niet gaan "hangen" aan de pilaar.
En bij mij steekt er nog een klein beetje schroefdraad uit, één cirkel oid.
[ Voor 6% gewijzigd door Steve op 04-03-2003 13:46 ]
Damn, dit wordt erg.. Ik moet m'n PC nu op de zijkant liggen als ik niet wil dat alles op m'n AGP druppelt.. En zelfs nu zit het water na anderhalf uurtje bijna een de rand van het plexi deksel
[ Voor 4% gewijzigd door Steve op 04-03-2003 15:16 ]
Verwijderd
Volgens mij kan je beter nog 2 weekjes je luchtkoelertje er weer opschroeven voordat je lekken zo groot worden dat alles onderloopt.
Verwijderd
Damn Jupiler, wat heb je ermee gedaan dat het zo scheurt, slangpilaren vast proberen te draaien?
Kan iemand hier zeggen hoe lang het normaliter duurt voordat de betaling bevestigd wordt? Ik heb afgelopen zaterdag geld overgemaakt namelijk. Mailtjes naar de organisator worden niet beantwoord (omdat hij het druk heeft verwacht ik)
I'm not as think as you stoned I am
Ik heb er eigenlijk helemaal niets aan gedaan... Die scheurtjes zaten er al in. Heb intussen de slangpilaren eruit gehaald en goed bewerkt met teflon en kit, maar het lekt nog steeds, het ligt dus voor 100% zeker aan een lekkend scheurtje.
@ MartijnC: het lekt niet bij jou?
@ MartijnC: het lekt niet bij jou?
FUCK! Ik kijk daarnet nog eens, was het op m'n moederbord gelopen, net onder m'n socket.. Gelukkig doet alles het nog, mobo van € 200 en CPU van € 250 
Probleem is dat ik de normale koeler er niet kan opzetten, ben dat bevestigingsrekje kwijt
Mafkees, neem aub _dringend_ contact met me op!
Probleem is dat ik de normale koeler er niet kan opzetten, ben dat bevestigingsrekje kwijt
Mafkees, neem aub _dringend_ contact met me op!
Verwijderd
Nee hij heeft lopen trekken aan die slangen terwijl het blok vast zat...Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 10:57:
het lijkt er op dat het gewicht van de slangen te veel is voor het deksel...
Als er spanning op komt te staan kan het gaan scheuren....
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 20:34 ]
Ofwel heeft Mafkees de pilaar te strak aangedraaid, ofwel heeft ie teveel lijm rond de schroefdraad gesmeerd.. Want die scheuren zaten er al in, nog voor ik het blok uberhaupt op m'n CPU drukte. De eerste dag lekte het niet, daarna wel.. Waarschijnlijk zijn de scheurtjes groter geworden door de druk van het water.
Verwijderd
Het komt gewoon omdat het plexi is ipv Lexaan..klaar
Plexi barst gewoon veel sneller.
Edit:
Trouwens, bij mij zitten de slangpilaren erin met teflontape en geen lijm. Misschien is dat teflon tape beter..
Edit:
Trouwens, bij mij zitten de slangpilaren erin met teflontape en geen lijm. Misschien is dat teflon tape beter..
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 20:53 ]
Dat is wel een beetje erg makkelijk....Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 20:50:
Het komt gewoon omdat het plexi is ipv Lexaan..klaarPlexi barst gewoon veel sneller.
Ik heb ook gewoon plexi, maar echt geen last van scheurtjes en al helemaal niet van lekken, heb de slangpilaar trouwens niet vast gelijmt, maar gewoon het gat in het plexi op maat geboord, zit er strak in, maar scheurt toch niet...
Met die lijm ben je iig wel zeker van een waterdichte verbinding.. Maar ja, lijm zet uit, dat heb ik wel mogen merken 
Normaal gezien gebruik ik ook teflon... Een 3-5tal laagjes rond de schroefdraad, en op de bovenste rand van de schroefdraad smeer ik een beetje kit. Als je de pilaar er dan (helemaal) in schroeft, wordt de kit geperst tussen de rand van de schroefdraad en het blokje/pomp, en is het dus zeker waterdicht.
Normaal gezien gebruik ik ook teflon... Een 3-5tal laagjes rond de schroefdraad, en op de bovenste rand van de schroefdraad smeer ik een beetje kit. Als je de pilaar er dan (helemaal) in schroeft, wordt de kit geperst tussen de rand van de schroefdraad en het blokje/pomp, en is het dus zeker waterdicht.
Verwijderd
Ress schreef op 04 March 2003 @ 21:01:
[...]
Dat is wel een beetje erg makkelijk....
Ik heb ook gewoon plexi, maar echt geen last van scheurtjes en al helemaal niet van lekken, heb de slangpilaar trouwens niet vast gelijmt, maar gewoon het gat in het plexi op maat geboord, zit er strak in, maar scheurt toch niet...
Jupiler is anders niet de enige met scheurtjes.. Of het is die lijm.. Ik doe niet supervoorzichtig met mijn blok en ik heb nergens last van..het moet toch ergens aan liggen niet dan?
Ik heb geen blok van Tha_Mafkees btw..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 21:14 ]
Verwijderd
Maar deze blokjes met de lexaan dekseltjes scheuren dus helemaal niet omdat het lexaan steviger is of mot ik nog oppassen voor de scheurtjes
Lexaan is iig een stuk steviger. Als je geen uitzettende lijm gebruikt
en als je het voorzichtig doet zal je geen scheurtjes krijgen. Volgens Mafkees:
Ceesje zegt:
maar dis veeel sterker spul veel taaier niet zo snel dat het knapt en helemaal geen scheuren
Hij is trouwens bereid om morgen al m'n deksel te verzenden, geld mag achteraf. Mafkees, je bent geweldig
Ceesje zegt:
maar dis veeel sterker spul veel taaier niet zo snel dat het knapt en helemaal geen scheuren
Hij is trouwens bereid om morgen al m'n deksel te verzenden, geld mag achteraf. Mafkees, je bent geweldig
nee kloptVerwijderd schreef op 04 March 2003 @ 21:13:
[...]
Jupiler is anders niet de enige met scheurtjes.. Of het is die lijm.. Ik doe niet supervoorzichtig met mijn blok en ik heb nergens last van..het moet toch ergens aan liggen niet dan?
Ik heb geen blok van Tha_Mafkees btw..
ik weet wel waar het aan ligt, Mafkees heeft bij die actie plext gebruikt en dit is zoals je al zei kwetsbaarder dan lexaan zoals in het blokje van jou.
Ook heeft ie toen iets van lock tyde (ofzo) gebruikt en dit zet namelijk iets uit. van daar ook die scheurtje vanuit die slangtule gaten.
bij mijn ia heb ik dit ook geprobeerd met verschillende soorten lijm, maar bij geen van deze lijmen bleef het dekseltje heel.
vandaar dat ik er toen tape tussen heb gedaan, en bij de tweede actie heb ik er rubberen O-ringetjes tussen gezet.
Punt
Still King
Verwijderd
de druk van het water is zo laag...daar zal het zeker niet door komen....Jupiler schreef op 04 March 2003 @ 20:39:
Ofwel heeft Mafkees de pilaar te strak aangedraaid, ofwel heeft ie teveel lijm rond de schroefdraad gesmeerd.. Want die scheuren zaten er al in, nog voor ik het blok uberhaupt op m'n CPU drukte. De eerste dag lekte het niet, daarna wel.. Waarschijnlijk zijn de scheurtjes groter geworden door de druk van het water.
1400 l/u door 8mm geeft toch een redelijke druk..
Anders gewoon door de lijm die uitzet.
Anders gewoon door de lijm die uitzet.
Verwijderd
dan kun je er iig ook zelf een keer andere pilaren opzetten...Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 10:32:
Als Tha Mafkees online komt maar vragen of hij tape wil gebruiken in plaats van lijm?
Kan je in mijn actieeuro schreef op 05 March 2003 @ 09:13:
weet iemand waar je verloopstukjes kan kopen voor 6mm naar 13mm??
Male 6mm en female 12mm combineren.
Mafkees was trouwens sowieso van plan om teflon te gebruiken voor deze actie, don't worry dus.
[ Voor 18% gewijzigd door Steve op 05-03-2003 12:14 ]
Verwijderd
Wokay Jupiler, als ik het zo hoor worden het echt heel erg vette blokjes, nu nog benieuwd hoe die socket clips worden.
argh! ben vergeten mijn blokjes te bestellen, en nu is de ia gedaan...
kan je nog apart bestellen of is het echt fini?
kan je nog apart bestellen of is het echt fini?
If you come here... you'll find me... I promise
volgens mij kun je volstaan met alleen een o-ringetje (en passend schroefdraad uiteraard)Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 10:32:
Als Tha Mafkees online komt maar vragen of hij tape wil gebruiken in plaats van lijm?
Verwijderd
heb gelukkig geen lekkage meer.. er liepen soms wat drupjes uit, maar na een paar dagen was het vanzelf gestopt! gelukkig... ben er ook niet meer aangekomen.. w8 wel tot ik mijn nieuwe deksel heb..
Ik ook, en dat zal waarschijnljk overmorgen zijn
UPDATE !!!
ALLE blokjes worden de slangpilaren ingezet met teflon tape en NIET gelijmt!
Ik ben iets achter op schema door de drukte binnen het bedrijf waar ik frees. Ik heb volgende week ook mijn laatste tentamens waar ik ook nog enigzins iets voor moet doen, ik hoop dat jullie een beetje begrip hiervoor kunnen opbrengen.
Ik zelf zet alles op alles om het toch snel klaar te krijgen. Dus lang zal het niet duren.
Als er verder nog apparte vragen zijn hoor ik het wel
Ik ben iets achter op schema door de drukte binnen het bedrijf waar ik frees. Ik heb volgende week ook mijn laatste tentamens waar ik ook nog enigzins iets voor moet doen, ik hoop dat jullie een beetje begrip hiervoor kunnen opbrengen.
Ik zelf zet alles op alles om het toch snel klaar te krijgen. Dus lang zal het niet duren.
Ik had ge-e-mailt of ik het CPU blokje met 10mm pilaren kon krijgen. Kan je die beantwoorden?
Ik sta nog niet op betaald. Zou ondertussen toch wel eens binnen moeten zijn. Rot bank.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Heb ook al meel gestuurd mafkees, heb je die ontvangen?
If you come here... you'll find me... I promise
ik heb je al meerdere mails gestuurt 2 of 3, heb je die gelezen? : )
We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated
Volgens mij kan hem beter contacten op icq, per mail reageert hij niet echt namelijk. Mijn betaling moest ook al lang over zijn maar hij zal wel een trage bank hebben ofzo
Verwijderd
Ik had gevraagd of je toch 13mm aansluitingen bij mijn blokjes wilde doen. Maar ik had eerst via mail gevraagd of dit 10mm aansluitingen konden zijn, maar dit was toch fout dus het moeten TOCH 13mm aansluitingen zijn...
Bij voorbaat dank
Verwijderd
@ Razorblade.
Ik denk dat je dit hem beter kan zeggen op ICQ/MSN want daar is hij vaker op.
Ik denk dat je dit hem beter kan zeggen op ICQ/MSN want daar is hij vaker op.
Verwijderd
Maar ik zie op laupro dat je ook een gf4 blokje wil, maar een paar (hoop) posts terug zegt mafkees dat die alleen geleverd worden met 10mm aansluitingen, hoe los je dat op dan?Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 18:59:
[...]
Ik had gevraagd of je toch 13mm aansluitingen bij mijn blokjes wilde doen. Maar ik had eerst via mail gevraagd of dit 10mm aansluitingen konden zijn, maar dit was toch fout dus het moeten TOCH 13mm aansluitingen zijn...
Bij voorbaat dank
Is er nog een Waterblok over met socket bevestiging??
Ik wil er eigenlijk ook wel 1
Ik wil er eigenlijk ook wel 1
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
Zal er heus nog wel zijn, wacht tot Tha Mafkees op ICQ komt en vraagt het hem daar, is niet zoveel op GOT/mail
* Steve heeft z'n lexaan dekseltje binnen. Strak, stevig en mooi glanzend.
Alleen.. De de rand van de schroefdraad van de pilaar aan de uitgang, komt voor een deel op het rubber terecht. Zal wel niet lekken, maar het lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Alleen.. De de rand van de schroefdraad van de pilaar aan de uitgang, komt voor een deel op het rubber terecht. Zal wel niet lekken, maar het lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Jupiler schreef op 07 March 2003 @ 11:49:
* OliverBB heeft z'n lexaan dekseltje binnen. Strak, stevig en mooi glanzend.
dan heb je een rand (achtkantig om hem vast te zetten) die op het o-ringetje terechtkomt om het geheel nog dichter te maken dan dat het schroefdraad al is.
toch?
welke rand van het schroefdraad bedoel je dan?
Ik bedoel de grote rubberen ring, waar het lexaan dekseltje op drukt.
En de rand van de schroefdraad van de pilaar, dus met andere woorden: de pilaar raakt dat rubber.
En de rand van de schroefdraad van de pilaar, dus met andere woorden: de pilaar raakt dat rubber.
o zo, nou als ie dat rubber niet vervormd, mag het geen probleem zijn lijkt me
Vervormen niet echt, maar zie dat er water naast het rubber loopt, buiten het blokje..
Het lekt trouwens nog een klein beetje langs de schroefdraad.. Hoewel ik er maar liefst 6 lagen teflon om gedaan heb. Ga de schroefdraad nu insmeren met kit, dat zou wel moeten werken.
Misschien tip voor Mafkees?
ik heb het cpu blokje van Imhotep gehad en die was niet bedoeld voor een P4 dus moest ik daar een nieuw dekseltje voor maken die iest groter is zodat ie wel past.Jupiler schreef op 08 maart 2003 @ 14:44:
Het lekt trouwens nog een klein beetje langs de schroefdraad.. Hoewel ik er maar liefst 6 lagen teflon om gedaan heb. Ga de schroefdraad nu insmeren met kit, dat zou wel moeten werken.
ik heb gewoon 5mm lexaan genomen, gaten geboord, schroefdraad getapt en een o-ringetje er tussen gedaan (net zoals Imhotep dat ook deed) en het past perfect en lekt niet.
ik weet niet waar het bij jou misgaat, maar misschien een idee om zelf een dekseltje te maken?
als je wat dikker lexaan gebruikt heb je meer ruimte voor het schroefdraad.
6 lagen teflon?? misschien een beetje te grote boor gebruikt? om een juist gat te maken moet je 0.8xbuitendiameter van het schroefdraad gebruiken.
misschien dat je er wat aan hebt
[ Voor 5% gewijzigd door OliverBB op 08-03-2003 17:19 ]
Geen idee, het is een dekseltje van Mafkees zelf.
O-ringetje zal volgens mij niet gaan, er is 1-2mm ruimte tussen de rand van de pilaar en het dekseltje zelf.
O-ringetje zal volgens mij niet gaan, er is 1-2mm ruimte tussen de rand van de pilaar en het dekseltje zelf.
aha, dan is dus het schroefdraad van de slangpilaar te lang?Jupiler schreef op 08 March 2003 @ 18:19:
Geen idee, het is een dekseltje van Mafkees zelf.
zaag je er toch een stukje af totdat ie de zelfde lengte heeft als dat het lexaan dik is? lijkt me geen probleem dan heb je geen ruimte er meer tussen en kun je een o-ringetje er tussen doen.
met kitten word het er vaak niet mooier op.
De rand van de schroefdraad is zo'n 3mm dik.. Lekker lang zagen dus.
En de kit smeer ik rond de schroefdraad, dus je kan het niet zien aan de buitenkant.
En de kit smeer ik rond de schroefdraad, dus je kan het niet zien aan de buitenkant.
Verwijderd
Hmmmz das niet zo mooi want je flow is afhankelijk van de kleinste diameter.Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 00:49:
Even een belangrijke update
het gaat goed met frezen, ik lig redelijk op schema alles heb ik nu binnen krijg deze week alle o-ringen slanpilaren etc. Dus ik hoop binnen vandaag en 2 weken ook daadwerkelijk alles weg te hebben.
Een klein dingetje ALLE gpu blokjes zijn voorzien van 11mm slangpilaren of ook wel 10mm genoemd omdat het simpelweg niet anders mogelijk is.
Bedankt voor zover weer en ook voor het geduld
Hebben de chipsetblokken wel 13mm buitendiameter?
Want ik heb graag beide blokjes met gelijke aansluitingen. Ik heb ook 2 extra tules besteld en die heb ik graag in dezelfde maat. Als het dus toch 10 mm wordt wil ik er nog een paar bij bestellen aangezien ik dan de tules op mijn maze2 cpublok dan ook maar ga vervangen.
De slangtules die je op de gpu blokken gebruikt hebben dus een buitendiameter van 11mm, hoeveel is de binnendiameter?
Verwijderd
Mja drom hebbik dus een 8mm en 10mm lexaan deksel gemaakt, bleek de 8mm voldoende (omdat ik de Cooltech/Innovatek aansluitingen gebruik), heb nog een 10mm deksel over. Maar hebbie geen slijptol oid, zodat je m kunt afslijpen tot gewenste lengte?Jupiler schreef op 08 March 2003 @ 19:13:
De rand van de schroefdraad is zo'n 3mm dik.. Lekker lang zagen dus.
Verwijderd
ik heb ut topic practisch helemaal gevolgd en gelezen, maar nou vraag ik me ff af of d'r een verwachte datum is waarop alles verstuurd wordt ed...
mijn excus als ik d'r overheen gelezen heb op een van de 23 pagina's
mijn excus als ik d'r overheen gelezen heb op een van de 23 pagina's
Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 15:18:
ICQ with Tha_Mafkees
Kidd Genius (3:02 PM) :
He Tha_Mafkees, IA is afgelopen, any news?
Tha Mafkees (3:03 PM) :
jawelik heb deze hele week vakantie gehad en m`n ass eraf gewerkt hehe
Kidd Genius (3:04 PM) :
welke blokjes zijn er al? ik had gehoord dat je met de GPU blokjes bezig was
Tha Mafkees (3:04 PM) :
euhm chipset zijn klaar gpu en cpu komen hopelijk volgende week af dus als alles goed gaat over 2 weken alles geleverd en klaar
Kidd Genius (3:05 PM) :
weet je ook al hoe je het socket blokje gaat maken?
Tha Mafkees (3:06 PM) :
gewoon zoals op die 3d tekening, met een veer een een plaatje roestvast staal
Einde chat:
Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 21:29:
UPDATE !!!
Verwijderd
Als ik het een beetje goed begrijp dan zou het kunnen dat begin volgende week er misschien al blokjes verstuurd kunnen worden?
Oproep!!!
Zijn er Belgen die nog _NIET_ betaald hebben? Graag ASAP melden, het kan nl. via een gezamenlijke rekening, wat de kosten vermindert.
Zijn er Belgen die nog _NIET_ betaald hebben? Graag ASAP melden, het kan nl. via een gezamenlijke rekening, wat de kosten vermindert.
Nou is eindelijk alles weer goed omtrend het inetbankieren, krijg ik lekkere foutmeldingen op de laupro site:
Lekker frustrerendActive Server Pages error 'ASP 0113'
Script timed out
/ia/ia.asp
Zijn er al foto's beschikbaar van de waterblokken ? Ik moet een manier zien te vinden voor het bevestigen van het chipsetblokje aan mobo door middel van haakjes. Met foto's erbij is dat wat makkelijker.
Dat wordt erg moeilijk hoor.. Ik zit zelf ook met haakjes (niet met 4 maar met 2), en ik zie echt geen manier.
daar heb je toch Artic silver adhesiv voor?
(spelfouten moet je niet op letten)
(spelfouten moet je niet op letten)
Ja, maar een thermische lijm is ook niet alles.. Het gewicht van het koperen blokje + de pilaren + een stukje slang, allemaal met lijm bevestigd op je kleine northbridge.
Bovendien is het ook niet erg handig als je het wilt weghalen.
ja daar zeg je zoiets,maar wat is dan de beste oplossing?Jupiler schreef op 12 maart 2003 @ 12:19:
Ja, maar een thermische lijm is ook niet alles.. Het gewicht van het koperen blokje + de pilaren + een stukje slang, allemaal met lijm bevestigd op je kleine northbridge.
ik heb zelf ook een 2voudig klipje er op zitten op het moment, maar zie me daar nog niet echt een blokje mee vast zetten.
(heb het asus P4T-e mobo)
Heb jij de originele heatsink nog op je mobo zitten?
ja behalve de cpu-heatsink is ie nog helemaal origineelJupiler schreef op 12 March 2003 @ 13:38:
Heb jij de originele heatsink nog op je mobo zitten?
Heb je MSN?? Jij kan m'n reddende engel zijn
eeuh ja maar je reddende engel? hoe dan?
[ Voor 20% gewijzigd door OliverBB op 12-03-2003 14:15 . Reden: msn adres verwijderd ]
Mijn ASUS mobo heeft 4 haken voor het chipsetblokje. Ik heb wel een ideetje, maar daarvoor moet ik eerst het blokje zien.
mn northbridge heef took minimaal 2 gaten van wat ik het zeker weet rond de NB en dit is een inmiddels antieke asus p2b
We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated
Verwijderd
Ja, die heb ik ook, maar gewoon zelf ff een beugeltje buigen zal vast wel werken.Blord schreef op 12 maart 2003 @ 14:39:
Mijn ASUS mobo heeft 4 haken voor het chipsetblokje. Ik heb wel een ideetje, maar daarvoor moet ik eerst het blokje zien.
(*^%(!&^$(!
net mn overschrijvingskaart terug gehad met de post...
ik maak wel via telefoon over.. hoop dat het niet te laat is....
net mn overschrijvingskaart terug gehad met de post...
ik maak wel via telefoon over.. hoop dat het niet te laat is....
Bankje door de telefoonlijn duwen?
Verwijderd
Wat breuken in je lexaan betreft, ik heb dat met een custom blok al eerder gehad, Het begint met een aantal scheuren maar het verergert op termijn. Komt omdat de slangpilaren er te strak op zitten of te hard aan trekken.
Je kan 2 dingen doen;
The easy aproach: vloeibaar metaal (soort 2 componenten superklei) kopen bij de betere DHZ zaak en een mooie versteviging kneden om de slangpilaar en over het lexaan zodat deze een STUK steviger is. Dat zou voldoende moeten zijn
The hard aproach: Met dat zelfde vloeibaar metaal een nieuw deksel maken. <--- niet aan beginnen tenzij je dermate creatief en handig bent dat je het tot een succes kan maken.
Jullie gebruiken een stuk dikker lexaan dus dat zou wellicht meer kunnen hebben, echter tis op passen geblazen, belangrijkste bij waterkoeling is reliability. Lonbetrouwbaarheid is ONACCEPTABEL, natte agp en pci kaarten is niet fijn.
Je kan 2 dingen doen;
The easy aproach: vloeibaar metaal (soort 2 componenten superklei) kopen bij de betere DHZ zaak en een mooie versteviging kneden om de slangpilaar en over het lexaan zodat deze een STUK steviger is. Dat zou voldoende moeten zijn
The hard aproach: Met dat zelfde vloeibaar metaal een nieuw deksel maken. <--- niet aan beginnen tenzij je dermate creatief en handig bent dat je het tot een succes kan maken.
Jullie gebruiken een stuk dikker lexaan dus dat zou wellicht meer kunnen hebben, echter tis op passen geblazen, belangrijkste bij waterkoeling is reliability. Lonbetrouwbaarheid is ONACCEPTABEL, natte agp en pci kaarten is niet fijn.
als ik het goed heb is het juis niet lexaan maar plexiglas dat scheurd?
lexaan zou wat taaier zijn en dus niet zo makkelijk scheuren.
dus wat kun je doen? je haalt je deksel eraf, en neemt een stuk lexaan(wat iets dikker is zodat de slang pilaar erin past en niet erdoorheen komt) je legt het oude deksel erop, tekend hem over en dan ff uitzagen en de gaten boren,.. klaar!
let met het gaten boren dat je het gat niet te dicht op het rubberen o-ring boort want dat scheen niet zo prettig te zijn.
is echt niet zo moeilijk dan het lijkt, ik heb er zelfook 1 gemaakt en dat is echt wel goed te doen.
helemaal als je ergens werkt waar ze een technische dienst hebben, dan vraag je gewoon aan een monteur of die je kan helpen.
lexaan zou wat taaier zijn en dus niet zo makkelijk scheuren.
dus wat kun je doen? je haalt je deksel eraf, en neemt een stuk lexaan(wat iets dikker is zodat de slang pilaar erin past en niet erdoorheen komt) je legt het oude deksel erop, tekend hem over en dan ff uitzagen en de gaten boren,.. klaar!
let met het gaten boren dat je het gat niet te dicht op het rubberen o-ring boort want dat scheen niet zo prettig te zijn.
is echt niet zo moeilijk dan het lijkt, ik heb er zelfook 1 gemaakt en dat is echt wel goed te doen.
helemaal als je ergens werkt waar ze een technische dienst hebben, dan vraag je gewoon aan een monteur of die je kan helpen.
Hij had deze week toch tentamens ofzo? Weet niet of hij dat deze week ook nog heeft maar zo niet dan neem ik aan (lees; hoop ik) dat deze week begonnen wordt met uitleveren van de chipsetblokjes.Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 18:04:
wat is de laadste stand van zaken??
welke blokjes zijn er af ed.?
Mafkees is volop bezig, hij heeft inderdaad tentamens. De eerste blokjes worden eind volgende week verzonden.
en,..?nog een beetje op schema?Jupiler schreef op 15 maart 2003 @ 13:33:
Mafkees is volop bezig, hij heeft inderdaad tentamens. De eerste blokjes worden eind volgende week verzonden.
Verwijderd
@ Tha Mafkees. Sorry voor het mailtje. Ik kon dit topic niet vinden en op Laupro kan ik niet op de main page van je IA komen, dus ook geen GoT adres. Maar ik heb het gevonden en ik hoop eind deze week, of begin volgende week de status op Laupro op verzonden te zien.
Tijd voor een laupro update???? Verder Suc6
Tijd voor een laupro update???? Verder Suc6
Verwijderd
Ik hoop dat er nu eindelijk een beetje schot in de zaak komt...duurt wel erg lang allemaal...
Inderdaad, ik zou ze nu ook wel een keer willen ontvangen 
duurt ook lang met status update op laupro trouwens, 2 weken geleden overgemaakt, is nog steeds niet bevestigd...
duurt ook lang met status update op laupro trouwens, 2 weken geleden overgemaakt, is nog steeds niet bevestigd...
Bij mij kom ik thuis niet op de laupro site, hier op school ook al niet
. Is er daar iets mis?
Gewoon 3-4 min wachten op de Laupro site. Je komt er wel in maar na een timeout.
Verwijderd
Ik zou ook wel willen weten hou het staat, hij was al bijna klaar dacht ik maar ik vind het zo vervelend om het aan hem te vragen. Er zullen wel 10tallen mensen zijn die dat vragen en dat lijkt me zo storend. Maybe kan Jupiler het weer vragen en dat andere dat niet doen ofzo anders heeft Tha Mafkees elke dag een berichtje met: en wat nieuws?
My 0.02 $
My 0.02 $
I'd say 0.03 $, aangezien de waarde ervan misschien een stukje zal dalen 
Even terzake. Ik heb Mafkees gisteren nog gesproken, hij is volop bezig met het frezen etc. Zal kijken of hij deze avond nog online komt om de juiste stand van zaken te vragen.
Even terzake. Ik heb Mafkees gisteren nog gesproken, hij is volop bezig met het frezen etc. Zal kijken of hij deze avond nog online komt om de juiste stand van zaken te vragen.
Same here, heb het nu al 2.5 week geleden overgemaakt, speciaal nog naar'm gemaild (en bevestigd gekregen) dat ik via de girofoon alleen nummer kan opgeven, en dat was allemaal in orde.. Maar nu is m'n geld al een halve maand "zoek"kieskes schreef op 19 March 2003 @ 10:13:
Inderdaad, ik zou ze nu ook wel een keer willen ontvangen
* FragFrog wacht nog maar even rustig af
Dit topic is gesloten.
![]()