Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Status Done
14Mb versie
3Mb versie (ook scherp)
Ik heb op de server 3 activ connections nu... dus je hebt 5k per persoon ter beschikking.. dan is het nog te doen
[ Voor 100% gewijzigd door Looki op 20-01-2003 07:46 ]
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Lol, is 14 MB he. Maar oke, is natuurlijk altijd handig.Looki schreef op 19 januari 2003 @ 22:25:
Ik zal de film zo ook ff sharen als ik hem binnen heb..
Uhmmm, enne nee er zit geen pc in. Alleen electronica en relais enzo.
Verwijderd
maar je hebt hier chips voor gebruikt die speciaal voor stemherkenning zijn gebouwd en die geprogammeerd op jouw stem?? Ben wel benieuwd nl.
Ja, chips van dezelfde fabriekant als GSM spraakherhenning.Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 22:38:
hehe gaaf man, en dan nog zeggen dat je lui bent
maar je hebt hier chips voor gebruikt die speciaal voor stemherkenning zijn gebouwd en die geprogammeerd op jouw stem?? Ben wel benieuwd nl.
Wat kosten die dingen per stuk?atmoz schreef op 19 januari 2003 @ 22:40:
[...]
Ja, chips van dezelfde fabriekant als GSM spraakherhenning.
Hebbie een URL tje?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd

Nu serieus:
Dat filmpje! Heel mooi gedaan! Best interessant jouw ACS
Onze casemodgoeroe has done it again
Verwijderd
wanneer gaan ze in productie?
een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608
damn t w88 op t filmpje was echt de moeite waard
Verwijderd
Het apparaat integreerd ook mooi met de rest van je setup...
Heb alleen een vraagje:
Wat als je bv muziek aan hebt staan, werkt de spraakherkenning dan nog wel...
Ik heb wel eens wat geexperimenteerd met spraakherkenning, maar in omgevingen met veel omgevingsgeluid werkt t voor geen meter...
* FiXeL is ook lui, ik moet ook maar es zon ding fixen..
ho, wacht... ik heb geen game console, en me pc zet ik nooit uit
magoed, knap stukje werk hoor!
He atmoz.. wat heb ik toen voor mijn 4x40 LCD betaald? ik wil hem namelijk weer verkopen.. en weet niet wat ik ervoor moet vragen.. k heb namelijk een 5,6" kleuren ding gekocht.. met AB + voet + kabels + nieuw + garantie = €100
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Was dat de mod die je me niet wou laten zien.. toen ik eindelijk es kwam Xboxen onder schooltijd??
Sorry dat ik ff onder jouw naam zit te typen maar ik mag nog altijd niet erop maar ik MOEST ff melden dat het weer zeer cool/mooi is geworden!
gr.
PhantomLord
[ Voor 4% gewijzigd door Atmoz op 19-01-2003 23:55 ]
Wanneer post je de schema's? Of maak een IA met alle onderdelen + schema's, want dan wordt je inderdaad milionair.
Dit moet ik ook hebben! Dus maak die schema's aub bekend!
maar ben benieuwd of je het nou vaak zal gebruiken
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Ik heb al tijden een lamp op ir afstandsbediening, maar ik ben de hele tijd de zapper kwijt
Heb je een "voorgebakken" uitvoering van die 364 gebruikt of heb je de software zelf geschreven ?
[ Voor 33% gewijzigd door Sine op 20-01-2003 01:27 ]
Verwijderd
Je bedoelt die knop helemaal links? Die zat al op het oude apparaat toen hij hem meenam van zijn werkinsan1ty schreef op 19 January 2003 @ 22:44:
Ff vraagje... waar komt die powerknop vandaan? Ik meen dat wij die op het werk ook hebben, zit op een vriezer ofzo.. Kan alleen ff niet meer op komen op wat precies.
Verwijderd
heb je daar misschien een schema van ? Lijkt mij persoonlijk iets prettiger dan tegen een apparaat schreeuwenSine schreef op 20 januari 2003 @ 01:16:
Ik heb al tijden een lamp op ir afstandsbediening, maar ik ben de hele tijd de zapper kwijt
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 07:19 ]
En de schema's tja...
Ik heb dus al gezegt dat ik de 364 gebruikt heb, de rest heb ik ook allemaal zelf moeten uitzoeken enzo. Ben er best veel dagen aan bezig geweest. EN: heb er een spraak module mee opgeblazen (toen had ik de hoop bijna opgegeven) maar een paar maanden later (nu dus) heb ik het weer opgepakt. De eerste spraak module komt van Conrad, maar die mogen ze niet meer leveren om de een of andere reden. Dus als jullie ook zoiets willen dan is een IA natuurlijk handig, want alles moet uit Amerika komen. De schakelingen achter de module zijn relais kaarten, en wat electronica rond de 4013 IC. In mijn eerste versie van ACS zat een VU meter, en moet je klappen om ACS te laten werken, maar deze werkt meteen al. (is een iets nieuwere versie van 364).
ik heb er een 2 Mb versie bijgezet.. die doet het wel goed hier.. en als je de file eerst opslaat en dan opent doet ie het wel goed! suc6atmoz schreef op 20 januari 2003 @ 08:26 een lang verhaal:
............................................
en atmoz kan je de prijs van het LCD nog eens nakijken? mail maar naar ronalddejeu AT wanadoo.nl
[ Voor 57% gewijzigd door Looki op 20-01-2003 08:29 ]
Vraagje: Zou het niet makkelijker zijn als je het commando kon roepen zonder eerst "ACS" ervoor te zeggen? Of heb je dit expres gedaan om te voorkomen dat je apparten onbedoeld aan of uit schakelt met je stem?
En nog een kleine vorm van kritiek: ik vind de powerknop niet zo mooi, maargoed das mijn mening.
Verder niks dan lof en complimenten. En als je de ACS op de markt gaat brengen hoef je er geen tv-spotje meer bij te maken, die heb je al
[ Voor 3% gewijzigd door J!M!B op 20-01-2003 09:03 . Reden: Foutje ]
[ Voor 96% gewijzigd door stin op 20-01-2003 10:50 ]
Je zegt het alJ!M!B schreef op 20 januari 2003 @ 08:49:
Echt een geweldig mooi apparaat!!
Vraagje: Zou het niet makkelijker zijn als je het commando kon roepen zonder eerst "ACS" ervoor te zeggen? Of heb je dit expres gedaan om te voorkomen dat je apparten onbedoeld aan of uit schakelt met je stem?
En nog een kleine vorm van kritiek: ik vind de powerknop niet zo mooi, maargoed das mijn mening.
Verder niks dan lof en complimenten. En als je de ACS op de markt gaat brengen hoef je er geen tv-spotje meer bij te maken, die heb je al.
Enne die schakelaar, dat is er een die je niet zomeer effe uitstoot per ongeluk. Aan de powerOFF kant zit een kapje. Dat moet ook niet anders zou ineens ALLES op mijn kamer uitvallen. En zou ik in het duister zitten

Doe dan een IA voor de schema's. Ik denk dat hier een aantal GoT'ters zitten (waaronder ik) die best 2 euro over hebben voor het schema. (ik noem maar een prijs). Als je dan op laupro een IA maakt, met alleen de schema's voor een normale vergoeding kun je je gemaakte uren betaald krijgen!atmoz schreef op 20 January 2003 @ 08:26:
Filmpje doet schijnbaar raar bij sommigen. Hij stopt ergens middenin. Als je hem download krijg je de volle 1 min. 48 sec. te zien. Hij is 14 MB groot.
En de schema's tja...
Ik heb dus al gezegt dat ik de 364 gebruikt heb, de rest heb ik ook allemaal zelf moeten uitzoeken enzo. Ben er best veel dagen aan bezig geweest. EN: heb er een spraak module mee opgeblazen (toen had ik de hoop bijna opgegeven) maar een paar maanden later (nu dus) heb ik het weer opgepakt. De eerste spraak module komt van Conrad, maar die mogen ze niet meer leveren om de een of andere reden. Dus als jullie ook zoiets willen dan is een IA natuurlijk handig, want alles moet uit Amerika komen. De schakelingen achter de module zijn relais kaarten, en wat electronica rond de 4013 IC. In mijn eerste versie van ACS zat een VU meter, en moet je klappen om ACS te laten werken, maar deze werkt meteen al. (is een iets nieuwere versie van 364).
Lol, ja goed idee.Dirtbiter schreef op 20 January 2003 @ 11:05:
[...]
Doe dan een IA voor de schema's. Ik denk dat hier een aantal GoT'ters zitten (waaronder ik) die best 2 euro over hebben voor het schema. (ik noem maar een prijs). Als je dan op laupro een IA maakt, met alleen de schema's voor een normale vergoeding kun je je gemaakte uren betaald krijgen!
Iedereen stort me 2 euro, en ik stuur meteen als ik het geld heb de schema's
intresse? (mag dit wel?)
Ga je ook nog schema's op je site zetten ofzo?
Lijkt me wel gaaf!!!
Voor 2 euro heb ik interesse ja, mag je hem meteen opsturen. Maar ze dan niet strax gratis uitdelen he!atmoz schreef op 20 januari 2003 @ 12:55:
[...]
Lol, ja goed idee.
Iedereen stort me 2 euro, en ik stuur meteen als ik het geld heb de schema's
intresse? (mag dit wel?)
Tipje, doe ff een IA, en dan pas verzenden aan het einde, anders krijg je dat mensen ze gewoon van elkaar gaan kopieren.
Maar 1x interesse!
Verwijderd
gaaf man, ik ben ook bereid te betalen voor die schema's, maar ik kan niet PIC proggen. Ook daar wil ik voor betalen
ohja, voor ik het vergeet :
Voor schema's is denk ik genoeg animo, Loving It
Met kabels...
Gewoon 6x2 (12) 230 volt kabels.
en voor de 2 puls uitgangen 2 dunnere draadjes (dus totaal 4)
Het ding wat ik nu heb is er eentje uit de grabbelbak bij de adli voor die prijs kun je niet zelf gaan bakkenVerwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 07:18:
Mooi gedaan man ! respect !![]()
[...]
heb je daar misschien een schema van ? Lijkt mij persoonlijk iets prettiger dan tegen een apparaat schreeuwen
Ik heb er wel eentje gemaakt die in stappen schakelde maar een schema heb ik er niet van
daar is het ding ook veel te simpel voor, een 555 in de afstands bediening en in de ontvanger een toon decoder (556 of 245 of 234 ofzo ik kom ff niet op het type nr) plus een 4017 aan de uitgang als teller met daar achter een paar triacs die de wikkelingen op een trafo schakelden
0 = uit
1 = 6V
2 = 8V
3 = 12V
het ding was bedoeld voor halogeen verlichting
Toen ik heel lang geleden de Computer Idee las, stond daar een gelijk apparaat in!
Dat werkte op een win98 pc met YesSir van AcerLabs erop, wat een programma aanstuurde dat commando's naar de LPT poort stuurde, waaraan een schakeling van Velleman (geloof ik) hing die weer relais bevatte die weer 6 stopcontacten aan en uitschakelde.
Via het spraakprogramma kon je dan het programma starten wat in Qbasic geschreven was, en dat via parameters verschillende relais kon laten springen, op die manier kon je ook voicecontrol doen.
Het stond in 't nummer van de superkadett geloof ik
Maar deze mod van je vind ik ook wel mega gaaf! Je hebt 't tot 't uiterste gedreven eigenlijk! maar waar blijven die pics van binnen en vooral van achteren
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Pics van achteren...tja die post is liever neit. Ziet er namelijk heel slordig uit enzozwahiel schreef op 20 januari 2003 @ 18:21:
Als ik 't goed begrijp heb jij dus alle schakelingen zelf gemaakt?
Toen ik heel lang geleden de Computer Idee las, stond daar een gelijk apparaat in!
Dat werkte op een win98 pc met YesSir van AcerLabs erop, wat een programma aanstuurde dat commando's naar de LPT poort stuurde, waaraan een schakeling van Velleman (geloof ik) hing die weer relais bevatte die weer 6 stopcontacten aan en uitschakelde.
Via het spraakprogramma kon je dan het programma starten wat in Qbasic geschreven was, en dat via parameters verschillende relais kon laten springen, op die manier kon je ook voicecontrol doen.
Het stond in 't nummer van de superkadett geloof ik
Maar deze mod van je vind ik ook wel mega gaaf! Je hebt 't tot 't uiterste gedreven eigenlijk! maar waar blijven die pics van binnen en vooral van achteren![]()
En van binnen. Ik zal eens kijken...
Leuke GADGET
P.S. : Een dubbele hamer smiiley is die ook nieuw ofzo
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Hoeveel tijd is daar in gaan steken inclusief schema-ontwerp enzo?
Chip kostte 70 euro, wat kostte het totaal?
Weet het alweer, zat op een hele hele oude sony videorecorderinsan1ty schreef op 19 January 2003 @ 22:44:
Ff vraagje... waar komt die powerknop vandaan? Ik meen dat wij die op het werk ook hebben, zit op een vriezer ofzo.. Kan alleen ff niet meer op komen op wat precies.
Verwijderd
En het Schema plaatsen zou wel leuk zijn... een kleine How-to ofzo?
echt vet!!!
nero355 schreef op 20 January 2003 @ 19:32:
ACS sucks en ATMOZ is 1337
Leuke GADGET!!!!!!
P.S. : Een dubbele hamer smiiley is die ook nieuw ofzo
Paar weken achtermekaar iedere dag wat hobby-en. Veel uren dus. Is allemaal niet echt super moeilijk, maar wel zeer tijdrovend. Totaal aan onderdelen 130 euro schat ik.m-m schreef op 20 januari 2003 @ 19:40:
![]()
Hoeveel tijd is daar in gaan steken inclusief schema-ontwerp enzo?
Chip kostte 70 euro, wat kostte het totaal?
En nee, de la werkt niet op stem (logisch) want die heb ik speciaal gemaakt als je ACS wilt bedienen ZONDER stem
Over die schema's ben ik me eens aan het bedenken....
Heb je trouwens wel een failsave indien je dronken bent? Persoonlijk babbel ik dan wel graag, dus het zou zonde zijn alstie het dan niet doet.atmoz schreef op 21 January 2003 @ 10:24:
En nee, de la werkt niet op stem (logisch) want die heb ik speciaal gemaakt als je ACS wilt bedienen ZONDER stem
(collega heeft in zijn telefoontje zowel "taxi" als "twfaksie" staan, zodat hij altijd veilig thuis komt)
Verwijderd
Ik zou ook wel 2 euro willen betalen voor zo'n schema (maar dan wel een how-to erbij want ik ben een n00b)
maar heb ook voor 2 euro wel interesse voor een schema, ik vind dat mensen die ook nog een how-to willen hebben best nog iets mogen betalen, kijk eens naar die uren van niet alleen bouwen maar ook bedenken en dan zouden anderen het voor 2 een how-to en een schema krijgen

Verwijderd
Maar hoe dat met Laupro enzo werkt snap ik niet.
Maar ik stuur de schema's dan per post op naar iedereen denk ik. Allemaal in een keer natuurlijk
Verwijderd
Dan moet je ook eerst nog dat (prachtige) accent aanleren, anders doet ie het nietVerwijderd schreef op 21 January 2003 @ 21:46:
Ik koop gewoon dat hele ding van je overAlleen ik heb geen xbox
![]()
Verwijderd
Wanneer ben je klaar met je Toetsen????atmoz schreef op 22 januari 2003 @ 14:00:
Als ik klaar ben met de toetsen enzo begin ik aan de schema's en een tutorial.
Maar ik stuur de schema's dan per post op naar iedereen denk ik. Allemaal in een keer natuurlijkEn dan mag niemand ze op internet zetten, want ze moeten ze bij mij kopen
Btw, als je dit op laupro gaat doen, raad ik je aan ook de onderdelen die nodig zijn in je Actie te betrekken
en zeker erg netjes gemaakt!!
Verwijderd
Zou dit ook gewoon kunnen dmv van software alleen? bv een oude 486 ofzo? ( heb er nog teveel liggen
maarja, eigenlijk moet je het filmen als alles helemaal vrij staat ergens, want er kan namelijk heel makkelijk iemand naast het camera-beeld zitten die stekkers in en uit stopcontacten haalt terwijl jij acs roept
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Als je gewoon een voorgeprogde chip hebt kan het niet veel moeilijker zijn dan een paar flipflops aan de uitgangen van de chip te hangen en daar een al dan niet electronisch relais aan te knopen...atmoz schreef op 22 januari 2003 @ 14:00:
Als ik klaar ben met de toetsen enzo begin ik aan de schema's en een tutorial.
Maar ik stuur de schema's dan per post op naar iedereen denk ik. Allemaal in een keer natuurlijkEn dan mag niemand ze op internet zetten, want ze moeten ze bij mij kopen
correct me if i'm wrong ...
Goed bezig gozer. Puik plan, en de uitwerking is cker niet verkeerd.
Ook uiitelijk van het apparaat mag er zijn. Toppertje

Verwijderd
Gelukkig reageert hij alleen op jouw stem
Wel heel erg vette mod...
Ik heb ook zoiets, maar dan met LINUX, dat ik gewoon remote telnet inlog via 1 password en dan kan ik vanalles aan en uitzetten
Staat nergens op aan gesloten
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Misschien heeft hij ze wel zelf gemaakt...enriqueeeee schreef op 15 February 2003 @ 23:25:
vraag me af waar atmoz zijn schema;s vandaan had want dan zouden we ze eigenlijk ook wel moetten kunnen vindneGRATIZ
ff lezen dan zie je dat hij zegt dat ie ze zelf gemaakt heeft
www.retroforum.nl
maar ik zou dat wel veel moeite vinden als ik voor €2 dat schema kon krijgen... vin t echt belachelijk om daar zo moeilijk over te doen als je t nou graag wil
dat ding koste zo'n €130 aan onderdelen dan kan je toch ook wel een paar van die pleuro's lappen voor een schematje???
nofi, maar om nou zo moeilijk te doen voor 2 pleuro's...dan koop ik m wel
ontopic:
retegaaf spulletje man, ziet er nog goed uit ook (alleen die powerknop vinnik echt

ook vinnik dat uitschuifbare laatje niet zo erg cool, ik zou dan iets maken met een klepje dat (automatisch) wegschuift
maar gelukkig, smaken verschillen
respectz voor de electronics, daarvan ben ik nog het meest onder de indruk
met een hamer past alles
Verwijderd
Als ik het van je zou kunnen kopen
En dan kan je toch ook de stem veranderen.
Zo zou je dan een lijste met die onderdelen bij die bouwplaat kunnen zeggen.
Zie het wel.
Wel boven me pet. Dat wel
Verwijderd
PS ik heb ook ZEER veel intresse in een ACS schema en how to...
Dit topic is gesloten.