Het grote GeForce FX topic ( Deel 2 )

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.264 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:15
Miki schreef op 21 January 2003 @ 17:48:
[...]

Getuigd van kuddegedrag..Wakker worden! Je weet niet eens hoe die kaart presteert, straks is het gewoon echt een flop. Zoals het er naat uit zag kwam ie op een amd2400+ op 17000 3dmarks. Ik haal met met mijn systeem 14000 3dmarks. Das op een i845PE bord met 333mhz geheugen. De amd is getest op een nforce 2 moederbord met dual channel geheugen. Dus je komt op een snelheidswinst van +/- 1500-2000 3dmarks meer. De goedkoopste Radeon 9700PRO kost 392 euro en jij gaat dan 7xx euro neer tellen :? 8)7
Punt 1, Dat je 17k punten haalt( 3dm in 1024) wil nog niet zeggen dat het verschil maar + - 20%tussen de kaarten is , aangezien er meer in je systeem zit.....

Punt 2, het is al zo vaak gemeld dat ieder voor zich zelf mag weten wat hij of zij koopt, iemand voor gek verklaren slaat ook nergens op dus.....

PS, ikzelf denk dat dat de FX zo tussen de 20 a 50 % sneller zou kunen zijn dan de 9700 pro, dit puur omdat het een ziekelijke hogere core/mem heeft en heus wel redelijk optimaal zal lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 14:15

edward2

Schieten op de beesten

Miki schreef op 21 januari 2003 @ 17:48:
[...]

Getuigd van kuddegedrag..Wakker worden! Je weet niet eens hoe die kaart presteert, straks is het gewoon echt een flop. Zoals het er naat uit zag kwam ie op een amd2400+ op 17000 3dmarks. Ik haal met met mijn systeem 14000 3dmarks. Das op een i845PE bord met 333mhz geheugen. De amd is getest op een nforce 2 moederbord met dual channel geheugen. Dus je komt op een snelheidswinst van +/- 1500-2000 3dmarks meer. De goedkoopste Radeon 9700PRO kost 392 euro en jij gaat dan 7xx euro neer tellen :? 8)7
A joh, doe nou niet, ik voelde me juist zo speciaal.

Meneer loopt aan de hand van één regel mij in te schatten, nou das knap, een psycholoog heeft meer nodig.

Zoek eens op m'n naam, dan weet je dat ik niet graag tussen de hoefdieren loop, ook m'n sig verklaart dat ik bijna alles op 3d wil hebben.

Ik zal je vast een geheim verklappen, die 17.000 in 3dMark2001 is verrekte snel in een test die zo cpu limited is, als de pest op z'n res.
We paten hier over een fillratemonster van 4000 megapixels/sec, geloof mij maar die kaart wordt snel, heel snel, anders wordt hij simpelweg niet uitgebracht.

Als jij met de Radeon tevreden bent is dat mooi, ik ook op het moment, maar zodra de FX er is gaat de R9700 eruit en so on.

[ Voor 11% gewijzigd door edward2 op 21-01-2003 18:19 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68311

Carel schreef op 21 January 2003 @ 18:00:
[...]

Punt 1, Dat je 17k punten haalt( 3dm in 1024) wil nog niet zeggen dat het verschil maar + - 20%tussen de kaarten is , aangezien er meer in je systeem zit.....

Punt 2, het is al zo vaak gemeld dat ieder voor zich zelf mag weten wat hij of zij koopt, iemand voor gek verklaren slaat ook nergens op dus.....

PS, ikzelf denk dat dat de FX zo tussen de 20 a 50 % sneller zou kunen zijn dan de 9700 pro, dit puur omdat het een ziekelijke hogere core/mem heeft en heus wel redelijk optimaal zal lopen :)
Nice!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 68311 op 21-01-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Carel schreef op 21 januari 2003 @ 18:00:
[...]

Idd, alleen al in rauwe performance.

Met FSAA kan de R9700, de FX denk ik aardig bij benen, omdat de R9700 meer pure bandbreedte heeft door z'n 256 bits brede bus, maar het is even afwachten hoe effectief LMA3 wordt

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
http://www.vr-zone.com
Cadence Design Systems today announced a broad reaching partnership with ATI Technologies, Inc. Under the agreement, ATI will standardize on Cadence SoC Encounter and a wide spectrum of other Cadence tools.
"This partnership with Cadence is essential to help us meet the technology challenges at 90 nanometers and below," said Greg Buchner, vice president of engineering at ATI Technologies. "As we design the world's most complex graphics chips and forge the future of the 3D graphics industry, it is imperative that we work with the best technology available. For this reason, we selected Cadence as our premier design partner for our electronic design technology flow."

R350 : 0.13 micron, ~150mm2 die size, 8 pipelines, GDDR-II?, DirectX 9, H1 2003
R400 : 0.13 micron, GDDR-III?, DirectX 9, H2 2003
R500 : 0.09 micron, DirectX 10, H2 2004

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Maarja, als de FX voornamelijk sneller is zonder FSAA en Anisotropic filtering, heb ik daar geen problemen mee -> kspeel toch liever op een hogere resolutie dan met FSAA aan en daar zou dus de FX sneller in moeten zijn :)
Btw, waarom hebben mensen zo'n behoefte aan FSAA? Anisotropic filtering kan wel ok zijn, maar is bijv voor mij bij UT2K3 ofzo echt niet nodig :)
Nja, ik kan t nog wel even trekken met mn ti4600 :P dus ik wacht ieg op de 256 mb versie :)
(alsie wat voorstelt, anders sla ik wel een generatie over 8)7)
R400 : 0.13 micron, GDDR-III?, DirectX 9, H2 2003
Ik vind dat DDR3 nu al een bit voorbarig, hoor, die r400 zou begin volgend jaar uit moeten komen, of t end van dit jaar, dan lijkt t me niet dat ze al DDR3 gebruiken (waar overigens volgens mij nog weinig over bekend is, als er al IETS over bekend is :D)
En die DX10 voor t begin van 2004 lijkt me ook niet erg realistisch, t heeft toch wel even geduurd voordat dx 9 hier was na dx8? :)

[ Voor 32% gewijzigd door Okyah op 21-01-2003 18:34 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61853

Okyah schreef op 21 January 2003 @ 18:31:
Maarja, als de FX voornamelijk sneller is zonder FSAA en Anisotropic filtering, heb ik daar geen problemen mee -> kspeel toch liever op een hogere resolutie dan met FSAA aan en daar zou dus de FX sneller in moeten zijn :)
Btw, waarom hebben mensen zo'n behoefte aan FSAA? Anisotropic filtering kan wel ok zijn, maar is bijv voor mij bij UT2K3 ofzo echt niet nodig :)
Nja, ik kan t nog wel even trekken met mn ti4600 :P dus ik wacht ieg op de 256 mb versie :)
(alsie wat voorstelt, anders sla ik wel een generatie over 8)7)

[...]

Ik vind dat DDR3 nu al een bit voorbarig, hoor, die r400 zou begin volgend jaar uit moeten komen, of t end van dit jaar, dan lijkt t me niet dat ze al DDR3 gebruiken (waar overigens volgens mij nog weinig over bekend is, als er al IETS over bekend is :D)
En die DX10 voor t begin van 2004 lijkt me ook niet erg realistisch, t heeft toch wel even geduurd voordat dx 9 hier was na dx8? :)
Ik heb dus hetzelfde, ik speel liever op 1280 low/medium details dan 800x600 of 1024x768 met hoge details. Een hoge resolutie speelt gewoon lekkerder.

En over DX 10, ik dacht eerst dat het al aan het eind van dit jaar zou uitkomen :? En nu hoor ik weer hele andere dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Carel schreef op 21 januari 2003 @ 18:00:
[...]
Kloksnelheden zeggen ook niet alles ..
kwaliteit boven kwantiteit (oid) :P

maar ik hoop dat de GF Fx zwaar gaat ownen... dan gaat de prijs van de R9700 Pro tenminste flink omlaag :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Eth3r3al schreef op 21 januari 2003 @ 20:20:
[...]

Kloksnelheden zeggen ook niet alles ..
kwaliteit boven kwantiteit (oid) :P

maar ik hoop dat de GF Fx zwaar gaat ownen... dan gaat de prijs van de R9700 Pro tenminste flink omlaag :)
IDD, maar denk maar niet dat ze qua design slechter zijn dan de TI serie, athans ik hoop van niet. En stel dat het zo is, nouja, zal wel teleurstellend zijn, maar ik ga er vanuit dat er sowieso optimalisatie is met dezelfde snelheid als bijvoorbeeld een 4600... en als dat niet is ( ik eet mn pc op als dat zo is ), nouja een GF4 met 500 mhz core en 1 ghz mem is ook geen kattepis :P.

Maar je stelling is waar, een Cirrus Logic met 500 mhz core zou iid nog niet veel helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indigo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 10:37

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Ik vind fps belangerijke dan een beetje boel FSAA en Anisotropic filtering. beeldkwaliteit ga je pas op letten als je teveel het spel hebt gespeeld, eerst wil je performance 8)

De LabVIEW Guru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Kloksnelheden zeggen wel genoeg als de architectuur ongeveer gelijk is, dus 8 pipelines en 1 tmu, dus kwa fillrate is de FX een behoorlijk stuk sneller al zit er wel meer in een GPU als alleen pipelines ;) dus ook dat is nog niet helemaal te zeggen.

Op het gebied van de memory interface blijft het gokken hoe de 2 zich zullen verhouden, dus met andere woorden zal de FX voldoende bandbreedte hebben in het geheugen.

Ze hebben beiden diverse vormen van compressie, zowel z- als kleurcompressie, daarom wil ik nou wel eens reviews zien :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42183

kwam net deze kaart tegen bij een online shop

http://www.computerconcurrent.com/prod_show.php?art_no=10475
Club3D ATI Radeon GF FX 256DDR2 DVI/TVO :D

wat voor kaart is het nou dan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 12:43

srblackbird

ThinkGEEK

Nu wordt het dus ,domweg, de benchmarks afwachten die ons zouden moeten gaan overtuigen.
Ik heb hoge verwachtingen en ik hoop dat ze dit waarmaken, want dat is beter voor ons allemaal :)

[ Voor 1% gewijzigd door srblackbird op 22-01-2003 00:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 13:31

SG

SG surft naar info hardewaren

Indigo schreef op 21 January 2003 @ 22:41:
Ik vind fps belangerijke dan een beetje boel FSAA en Anisotropic filtering. beeldkwaliteit ga je pas op letten als je teveel het spel hebt gespeeld, eerst wil je performance 8)
FSAA is Resolutie afhankelijk ivm het kartel probleem op te vangen.
AF is niet roso afhankelijk maar Texture sampling afhankelijk de simple methode doet dat erg grof

Ik zou dus zeker AF gebruiken
en FSAA onder 1024x768
Mits je ruim minimum fPS overhoud

Aangezien midrange kaarten nu in gewoone mode en normale resoos al voldoende FPS leveren. zonder af&fsaa

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 13:31

SG

SG surft naar info hardewaren

edward2 schreef op 21 January 2003 @ 18:24:
[...]

Met FSAA kan de R9700, de FX denk ik aardig bij benen, omdat de R9700 meer pure bandbreedte heeft door z'n 256 bits brede bus, maar het is even afwachten hoe effectief LMA3 wordt
Ja 325 :500 is een zeer groot voordeel dat je in alle gevallen goed zult terug zien.
De GFX kickt dus hoger in
Die bandbreedte voordeel zal in bepaalde situaties tot uiting komen en dat is waar de ATI de GFX kan benaderen.

this toch ruim 50% core clock voordeel dat zal je duidelijk terug zien in de benches.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26232

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 22:52

Smarron

The bend

Anoniem: 42183 schreef op 21 januari 2003 @ 23:09:
kwam net deze kaart tegen bij een online shop

http://www.computerconcurrent.com/prod_show.php?art_no=10475
Club3D ATI Radeon GF FX 256DDR2 DVI/TVO :D

wat voor kaart is het nou dan :*)
Woeii !! Dat is echt een goeie !! Hahaha }:O

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75023

Hmmm, redelijk fout of niet?

Zeker nieuwe mod, mod je 9700 naar GeForce FX door te lassen op de core ofzo? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 23:36
Ja ik denk wel dat deze kaart konden gaat schoppen :P :)
maar ik denk niet dat het heel veel zou gaan uitmaken qua preformance met de Radeon 9700 Pro

Ik denk zo`n 20% sneller dan radeon

Maar ik denk vooral in FSAA (4x, 8x) Dat de radeon en Geforce X niet zoveel zullen verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
12h36 en nog geen benchmarks :(

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32156

Begin me idd een beetje af te vragen waar de benches blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 12:09

T.T.

Sowieso

Anoniem: 32156 schreef op 22 januari 2003 @ 12:57:
Begin me idd een beetje af te vragen waar de benches blijven?
GeForceFX blijkt instabiel en laat de computer crashen voordat benchmarks gedraaid kunnen worden. Wel blijkt de GeForceFX heel snel in BIOS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Jezus man, nu ben ik het zat --> je kunt hem al BIJNA IN HUIS hebben en er zijn NOG geen bechmarks :( !!!

Hoe moet ik dan beslissen :( !!!

Bleh, ik :r op deze praktijken ...

Anyway, hij zal vast snel zijn. Maar de prijs zal imho de eerste twee maanden toch ECHT te hoog zijn!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-06 22:02
edward2 schreef op 21 January 2003 @ 18:13:
[...]

Als jij met de Radeon tevreden bent is dat mooi, ik ook op het moment, maar zodra de FX er is gaat de R9700 eruit en so on.
En voor hoe veel gooi je hem eruit, of heb je eigen museum als videokaarten gek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
nVidia heeft, gezien de vele vertragingen en het lange wachten, blijkbaar niet alleen nieuwe technieken van 3D FX overgenomen... :P

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

CJ schreef op 22 januari 2003 @ 13:37:
nVidia heeft, gezien de vele vertragingen en het lange wachten, blijkbaar niet alleen nieuwe technieken van 3D FX overgenomen... :P
haha, misschien hebben ze problemen met Glide ondersteuning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1734

Hij is vast heel erg snel maar ik blijft het lichtelijk debiel vinden om 700 euro uit tegeven aan een videokaart. Ik heb de r9700 gekocht toen ie net uit was en was toen ook 450 euro kwijt, een rib uit me lijf kan ik je vertellen. En welke spellen speel je er nou mee? BF ut2k3 allemaal spellen die je ook nog op een gf2 kan spelen inprincipe.

Verband is totaal weg.. hardware loopt te ver voor op de spelletjes fabrikanten naar mijn mening. Voor de prijs van 1 videokaart heb je nu dus 3 spelcomputers.

Liefste zou ik zien dat ati of nvidia falliet gaat zodat we geen races om de snelste kaart meer hebben. Dan betaal je in eerste instantie misschien wat meer maar dan komt niet elke 5/6 maanden een nieuwe kaart uit waardoor je de drang kan krijgen om ook die weer te kopen. Terug naar de tijd van de voodoo1!! ;)

Dit is trouwens niet een flame richting nvidia maar gewoon iets wat me dwars zit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Liefste zou ik zien dat ati of nvidia falliet gaat zodat we geen races om de snelste kaart meer hebben. Dan betaal je in eerste instantie misschien wat meer maar dan komt niet elke 5/6 maanden een nieuwe kaart uit waardoor je de drang kan krijgen om ook die weer te kopen. Terug naar e tijd van de voodoo1!!
Neeeeee, je vergeet het marktmechanisme en je spreekt jezelf tegen:
• als er één fabrikant is van highend kaarten, dan blijven de prijzen hoog
• je geeft aan dat je met oude videokaarten nog prima spelletjes kunt spelen, je hoeft dus niet zo snel een nieuwe videokaart te kopen. Je kan prima anderhalf jaar met je videokaart doen, alleen heb je nu de keuze om een snellere te kopen.

Ik koop ook nooit de allernieuwste videokaart, maar steeds een 2ehands van vorige generatie of juist een langzamer model (en dan overclocken).
700 euro is inderdaad belachelijk, maar dan koop je hem toch gewoon niet?

[ Voor 25% gewijzigd door T.T. op 22-01-2003 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 1734 schreef op 22 January 2003 @ 13:52:
Hij is vast heel erg snel maar ik blijft het lichtelijk debiel vinden om 700 euro uit tegeven aan een videokaart. Ik heb de r9700 gekocht toen ie net uit was en was toen ook 450 euro kwijt, een rib uit me lijf kan ik je vertellen. En welke spellen speel je er nou mee? BF ut2k3 allemaal spellen die je ook nog op een gf2 kan spelen inprincipe.
:X Ik moet er niet aan denken om BF of UT2K3 op een GF2 te spelen.... :X Laat staan dat ik alle opties naar beneden moet zetten om een beetje speelbaar te blijven en niet met AA en AF aan kan spelen. :X

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
nieuws: nVidia introduceert nieuwe Quadro FX-chips
Evenals de GeForce FX maakt de Quadro FX gebruik van DDR-II geheugen en zijn er features aanwezig zoals 12-bit sub-pixel nauwkeurigheid, 128-bit floating point nauwkeurigheid en 16x anti-aliasing.
Nooit geweten dat de FX 16x anti-aliasing kon, d8 max 8x?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hacku schreef op 22 januari 2003 @ 16:55:
nieuws: nVidia introduceert nieuwe Quadro FX-chips

[...]

Nooit geweten dat de FX 16x anti-aliasing kon, d8 max 8x?
Blijkbaar wel dus ;)

Maar ik denk niet dat veel mensen dit gaan gebruiken bij nieuwe spellen, je verliest enorm veel performance, de pixels worden namelijk 16x opgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4288

Anoniem: 61853 schreef op 22 January 2003 @ 17:05:
[...]Maar ik denk niet dat veel mensen dit gaan gebruiken bij nieuwe spellen, je verliest enorm veel performance, de pixels worden namelijk 16x opgedeeld.
Ff de benchmarks afwachten. De Radeon 9500/9700 doet het toch ook zonder een groot percentage in te moeten leveren? Waarom zou nVidia niet iets soortgelijks gevonden kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 13:29
Anoniem: 4288 schreef op 22 januari 2003 @ 17:28:
[...]

Ff de benchmarks afwachten. De Radeon 9500/9700 doet het toch ook zonder een groot percentage in te moeten leveren? Waarom zou nVidia niet iets soortgelijks gevonden kunnen hebben?
256bits databus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
edward2 schreef op 21 januari 2003 @ 18:24:

Vergeet niet dat ATi de R350 core al klaar heeft liggen.
De 9700 is alweer een generatie ouder dan de FX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Asus heeft ook een GF FX op hun site staan: de V9900
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=V9900&langs=01

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74065

Topicstarter
Bruut!! >:) , Deze zal wel goedkoper worden dan die andere. Aangezien deze 128MB DDR2 ingebakken heeft. :9

Ofniet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus gaat lekker door door videokaarten hun eigen nummertje te geven.. :z

Verder zijn de specs :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

Ik mis 128 MB... :P

[x-post]
http://www.s3graphics.com/index.html

Coming Soon to a PC near you...
DeltaChrome delivers a Hi-Def™ PicturePerfect™ computer experience!

Beter dan de 9700 en in de buurt van de FX: DeltaChrome
Wel voor je notebook
[x-post]

[ Voor 6% gewijzigd door srblackbird op 22-01-2003 20:26 . Reden: notebook ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Beter dan de 9700 en in de buurt van de FX: DeltaChrome
Uitspraak van marketing mannetje. Dat zeiden ze trouwens ook over hun vorige grafische kaarten.

Eerst zien, dan (nog niet) geloven hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Geen plaatje? :/
Nja, werkt bij mij niet ieg, ligt dat aan mij...? :)

Maarja, deze zal net als alle andere ook wel door nvidia in elkaar gezet zijn, dus de kaart zal niet afwijken van t model dat we al kennen :)

MAAR... :) Wie weet nu al wat t verschil is tussen de 2 heatsinks waarvan foto's rocndzwerven? -> Ik heb deze vraag nu al door de 2 topics heen een paar keer gesteld, kheb zelf ook nog gezocht, maar kkan er werkelijk niets over vinden.. :P

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 22:21
als ik het goed heb kon de voodoo5 FSAA toepassen met bijna geen snelheidsverlies, ik veronderstel dat nVidia daar wel naar gekeken zal hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

catfish schreef op 22 januari 2003 @ 22:50:
als ik het goed heb kon de voodoo5 FSAA toepassen met bijna geen snelheidsverlies, ik veronderstel dat nVidia daar wel naar gekeken zal hebben
Volgens mij zijn er nog wel meer parallelen tussen de GeForceFX en de Voodoo5 (6000). Hoeveel 6000's waren er alweer gemaakt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

Volgens mij zijn er nog wel meer parallelen tussen de GeForceFX en de Voodoo5 (6000). Hoeveel 6000's waren er alweer gemaakt? :+
Dus gaat NVIDIA dood en wordt overgenomen door ATI :?
Ik denk van niet.

[ Voor 3% gewijzigd door srblackbird op 23-01-2003 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Yorick schreef op 23 January 2003 @ 12:17:
Dus gaat NVIDIA dood en wordt overgenomen door ATI :?
Ik denk van niet.
Hahaha zo somber zie ik het niet in. Ik bedoel meer dat de onbetaalbare GeforceFX met 256MB DDR @ 500MHz vergelijkbaar is met de Voodoo5 6000. Daar zijn er nooit veel van geproduceerd, omdat ze veel te duur waren. Volgens mij is dit model alleen gemaakt om ervoor te zorgen dat nVidia even de snelste videokaart heeft.
Vergelijk het maar met het uitbrengen van een 9700Pro met dergelijke koeling en geheugen, zo'n kaart zou ook vliegen :) Ik verwacht dat de "gewone" GeforceFX modellen het moeilijk krijgen tegen een 9700(Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
AOpen Aeolus GeForce FX Card

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/Home/news178/aopenGFFXfx.jpg

Asus V9900

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/Home/news178/v9900.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door XWB op 23-01-2003 16:50 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
T.T. schreef op 23 January 2003 @ 15:01:
[...]

Hahaha zo somber zie ik het niet in. Ik bedoel meer dat de onbetaalbare GeforceFX met 256MB DDR @ 500MHz vergelijkbaar is met de Voodoo5 6000. Daar zijn er nooit veel van geproduceerd, omdat ze veel te duur waren. Volgens mij is dit model alleen gemaakt om ervoor te zorgen dat nVidia even de snelste videokaart heeft.
Vergelijk het maar met het uitbrengen van een 9700Pro met dergelijke koeling en geheugen, zo'n kaart zou ook vliegen :) Ik verwacht dat de "gewone" GeforceFX modellen het moeilijk krijgen tegen een 9700(Pro)
Ach, en zelfs dat, lijkt mij niet zo 123 dat in benchmarks een 256mb FX met enig spel voordeel zou hebben, jah misschien 1% hooguit. Die kaart is gewoon iets meer toekomstgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

T.T. schreef op 21 januari 2003 @ 16:39:
Ik heb even gebeld. Ze krijgen er vrijdag 2 binnen :)
(nee ik ben geen nul vergeten ;))
En nu staat op de site:
Nieuw artikel, levertermijn hangt af van de leverancier.
Aangekondigde levertijd:
Dus het kan ook bij Alternate wel een maandje duren :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 13-06 21:36
Kan ik vandaag al mijn GeForce FX ophalen computerboot??? Nou waar zijn die club3d dingen??

Reken maar dat je nog lekker mag wachten tot half februari
Samples worden begin volgende week uitgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 14:22
Hehehe, zoals ik al een paar dagen geleden postte heeft Club3d de kaarten tot nader bericht uitgesteld. Je had gelijk source...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Carel schreef op 23 January 2003 @ 17:13:
[...]

Ach, en zelfs dat, lijkt mij niet zo 123 dat in benchmarks een 256mb FX met enig spel voordeel zou hebben, jah misschien 1% hooguit. Die kaart is gewoon iets meer toekomstgericht.
met 256 mb? :)
1 woord: (nja, een heleboel :P) Unreal Tournament 2003
Die gebruikt al meer dan 128 mb met de grootste textures... :)
Erg toekomstgericht is t dus niet ;)
De FX is dus als die uitkomt de enige kaart die dat spel een beetje leuk (;)) kan draaien...
Overigens weet ik nog niet wat ik van dat ding moet denken, hoor, hij wordt wel ok, maar zal denk ik wel snel overtroffen worden, kdenk dat de r350 pas ECHT een bit toekomstgericht is/wordt.. :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Uh.. :? Quadro ietsjes veel sneller dan een FX zie T.net van gisteren, daarnaast is ie getest op een dual Xeon 2.8ghz systeem. Niet echt een iets wat wij allemaal kunnen kopen.... Erg veel kunnen hebben wij er dus niet aan. WIL BENCHMARKS NU.... :+

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 23-01-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Okyah schreef op 23 januari 2003 @ 22:59:
[...]

met 256 mb? :)
1 woord: (nja, een heleboel :P) Unreal Tournament 2003
Die gebruikt al meer dan 128 mb met de grootste textures... :)
Erg toekomstgericht is t dus niet ;)
De FX is dus als die uitkomt de enige kaart die dat spel een beetje leuk (;)) kan draaien...
Je hebt ook nog zoiets als Texture Compression hoor... :7 En zelfs op een Radeon9700Pro draait UT2k3 'een beetje leuk' met 6xAA en 16xAF aan. ;)
Overigens weet ik nog niet wat ik van dat ding moet denken, hoor, hij wordt wel ok, maar zal denk ik wel snel overtroffen worden, kdenk dat de r350 pas ECHT een bit toekomstgericht is/wordt.. :)
Volgens de laatste speculaties/geruchten zal R350 'maar' 10% sneller worden dan GFFX, maar tegen een veel lagere prijs en verkrijgbaar vanaf maart... GFFX heeft vanuit dat oogpunt dan maar 1 maand de titel "snelste videokaart van het moment" kunnen dragen... R400 (zomer 2003) zal een grotere prestatiewinst boeken, en dan is het afwachten wat GeForceFX 2 / GeForceFX 6800 / of hoe nVidia NV35 ook mag gaan noemen, daartegenover kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Deze benchmarks zeggen niet zo veel. Uit deze review blijkt dat de drivers bijna belangrijker zijn dan de hardware in professionele applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:28
idd, waar blijven de benchamrks van betrouwbare sites

* Bossie wil wel eens weten wat die gf_fx in huis heeft

vraag me ook af of je ut met die kaart weer in glide kan spelenm, ivm de nvblur "rumors"

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miki schreef op 23 januari 2003 @ 23:00:
[...]WIL BENCHMARKS NU.... :+
Ehm, die nVidia man had in het interview gezegd dat die benchmarks een weekje terug klopten, maar van beta-drivers op een non-final produkt waren.

Deze is ook beta? :
Afbeeldingslocatie: http://www.nvnews.net/images/news/220301/images/geforcefx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

CJ schreef op 23 January 2003 @ 23:40:
[...]

Je hebt ook nog zoiets als Texture Compression hoor... :7 En zelfs op een Radeon9700Pro draait UT2k3 'een beetje leuk' met 6xAA en 16xAF aan. ;)
Ja, ik weet dat t spel wel draait en redelijk ook, maar de grootste textures mag je slechts gebruiken met een kaart met meer dan 128 mb, of is dat slechts een fabeltje?
(Dat er dus ook ultra textures zitten bij UT2K3 die je slechts kan gebruiken met een videokaart met meer dan 128 mb)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 15:54
Uhm, blokkeren alle geforce fx kaart je eerste PCI slot? Zou zuigen...wou em namelijk in mn shuttle gooien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abom schreef op 24 januari 2003 @ 08:44:
Uhm, blokkeren alle geforce fx kaart je eerste PCI slot? Zou zuigen...wou em namelijk in mn shuttle gooien :(
Bij je shuttle zit de PCI aan de andere kant van de AGP. Je zult wel je behuizing moeten modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Anoniem: 4288 schreef op 24 januari 2003 @ 07:47:
[...]
Ehm, die nVidia man had in het interview gezegd dat die benchmarks een weekje terug klopten, maar van beta-drivers op een non-final produkt waren.

Deze is ook beta? :
[afbeelding]
Lijkt me wel als er bij de benchmarks staat "GeForceFX beta" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 4288 schreef op 24 januari 2003 @ 07:47:
[...]

Deze is ook beta? :
[afbeelding]
volgensmij is dit gewoon overgenomen van die site die laatst de eerste benchmarks online zette maar ze er noodgedwongen af moest halen omdat het een hoax was....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Help!!!! schreef op 24 January 2003 @ 10:07:
[...]

volgensmij is dit gewoon overgenomen van die site die laatst de eerste benchmarks online zette maar ze er noodgedwongen af moest halen omdat het een hoax was....
Nee hoor, het zijn gewoon deze benchmarks. De echtheid hiervan is door nvidia bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Anoniem: 4288 schreef op 24 januari 2003 @ 09:31:
[...]
Bij je shuttle zit de PCI aan de andere kant van de AGP. Je zult wel je behuizing moeten modden.
Ze hebben dus allemaal 2 sloten nodig? Dat zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ze allemaal het ontwerp van nVidia volgen wel. Hier hebben ze de OTES en een SFF-case onderhanden genomen. (Zelfde probleem)

http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=272

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Dat is dus wel cool, je geforce fx modden voor een XPC. Thanks :}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Abom schreef op 24 januari 2003 @ 11:51:
[...]

Ze hebben dus allemaal 2 sloten nodig? Dat zuigt.
Handig he? Zo'n klein kastje, dit is ook meteen de reden dat ik zo'n ding niet moet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
dominator schreef op 24 January 2003 @ 13:57:
[...]
Handig he? Zo'n klein kastje, dit is ook meteen de reden dat ik zo'n ding niet moet....
Handig inderdaad, het is de videokaart die door z'n (onnodig) groot formaat onhandig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Dus binnenkort mogen we de kaarten al kopen en zelfs reviews gaan plaatsen :( !! ??

Waar blijven Digit-Life, THG, etc. :? :(

Afijn, ik koop die kaart toch niet. Houdt de kroon NOOIT lang vast en is gewoon uit mijn smaak gevallen door zwakke NVIDIA strategie :( !!!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

marzzman schreef op 24 January 2003 @ 17:19:
Dus binnenkort mogen we de kaarten al kopen en zelfs reviews gaan plaatsen :( !! ??

Waar blijven Digit-Life, THG, etc. :? :(

Afijn, ik koop die kaart toch niet. Houdt de kroon NOOIT lang vast en is gewoon uit mijn smaak gevallen door zwakke NVIDIA strategie :( !!!
Ik denk niet dat wij eerder reviews zullen plaatsen, dus ik denk dat we em nog een tijdje niet kunnen krijgen...
btw, jij bent wel erg chag in dit topic, he :D
;)
Ik vat t best, hoor, ik vind t ook wel oneerlijk dat ze em introduceren en dat je em pas een paar maanden later kan krijgen en dat de performance geheim gehouden wordt...

Maarja, hij zal beswel snel zijn, maar ik hoop dat ze opvolger van dit ding weer wat compacter en een echte snelheidskoning zal zijn :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Okyah schreef op 24 januari 2003 @ 17:23:
[...]

Ik denk niet dat wij eerder reviews zullen plaatsen, dus ik denk dat we em nog een tijdje niet kunnen krijgen...
btw, jij bent wel erg chag in dit topic, he :D
;)
Ik vat t best, hoor, ik vind t ook wel oneerlijk dat ze em introduceren en dat je em pas een paar maanden later kan krijgen en dat de performance geheim gehouden wordt...

Maarja, hij zal beswel snel zijn, maar ik hoop dat ze opvolger van dit ding weer wat compacter en een echte snelheidskoning zal zijn :)
Ben niet echt shag, maar :r een beetje op hoe NVIDIA te werk gaat. Allemaal schreeuwen dat ze hun bekende 6 maanden strategie wel in werking kunnen houden en ondertussen duurt het 10 maanden voordat we aan de kaart kunnen zitten.

Ook zouden er echt AL LANG reviews moeten zijn imho. Maar ach wie ben ik ...
ATI mag de kroon gauw overnemen (ben geen fan van beide, maar NVIDIA mag een lesje in marketing krijgen :P ) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

marzzman schreef op 24 January 2003 @ 17:31:
[...]

Ben niet echt shag, maar :r een beetje op hoe NVIDIA te werk gaat. Allemaal schreeuwen dat ze hun bekende 6 maanden strategie wel in werking kunnen houden en ondertussen duurt het 10 maanden voordat we aan de kaart kunnen zitten.

Ook zouden er echt AL LANG reviews moeten zijn imho. Maar ach wie ben ik ...
ATI mag de kroon gauw overnemen (ben geen fan van beide, maar NVIDIA mag een lesje in marketing krijgen :P ) !
Maar ik wil me toch nog niet echt aan een ATI wagen -> toch meer problemen..
Maarja, dat zal met de tijd ook wel minder worden, je hebt kans dat de volgende kaart vlekkeloos werkt :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:04

MaDLiVe

.-Observer-.

Okyah schreef op 24 January 2003 @ 17:35:
[...]

Maarja, dat zal met de tijd ook wel minder worden, je hebt kans dat de volgende kaart vlekkeloos werkt :)
De problemen met de ATI kaarten worden steeds minder. Wat nvidia doet is een beetje raar vind ik. Je zou bijna denken dat ze bang zijn om de FX te releasen omdat hij een beetje tegen valt voor een hing-end card. (dan zal ik niet eens beginnen over de prijs :X)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 07:28
Okyah schreef op 24 januari 2003 @ 17:35:
[...]

ik heb al 3 pc's achter elkaar ati kaarten en nog nooit problemen ondervonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
http://www.theinquirer.net/?article=7381
EVEN THOUGH hasn't completely finished R350 as they are waiting for production silicone as we speak, we believe we have some solid information about what to expect from the cards.
ATI's magic goal is to achieve 400MHz/800 MHz for the card and memory while we know that it can easily clock it to 375 MHz, which can be considered as the lowest frequency of R350.

The final silicon should be back from TSMC any day now, as product is almost ready and when it does we will try to confirm the information about the final clock. 400 to 425 MHz is a dream target.

R350 is likely to stay with the Radeon 9x00 branding name, where x will be replaced with 8 or 9, so it may well be named the Radeon 9800 or 9900.

We heard that ATI's R350 will beat Geforce FX in eight out of 10 benchmarks, and we learned that one of benchmarks they will lose will be Quake 3. This could be true since the R350 will have 6Gb/Sec memory bandwidth more than the 9700 Pro.

The card will be equipped with 128 MB memory while it will support 256MB configurations and 128MB variations will be priced around the €400 mark.

It will, we think, be introduced in the first week of March and we reckon that's intended to throw dust into Nvidia's eyes.

But will the R350 be faster than the GeForce FX? That remains to be seen.
De R350 core zal gebruikt worden in Radeon-kaarten die naar alle waarschijnlijkheid Radeon 9800 of Radeon 9900 genoemd zullen worden.
Het doel is deze kaarten een geheugenfrequentie van 400 tot 425MHz mee te geven (in DDR mode dus 800MHz). Ter vergelijking: de GeforceFX heeft 1000MHz DDR, maar wel slechts een 128bit brede geheugenbus, daar waar de Radeons er een 256bit hebben. De R350 zal ook een iets hogere bandbreedte hebben (6Gb/s meer).
De kaart zal aanvankelijk uitgerust worden met 128MB geheugen, maar hij ondersteund 256MB.

Geruchten gaan de ronde dat de R350 de GeforceFX zou voorbijsteken in 8 op 10 benchmarks, alhoewel dat nog bewezen moet worden natuurlijk.

De voorlopige releasedate is rond maart van dit jaar, duidelijk een slimme zet van ATI, want omstreeks maart zal de GeforceFX productie op volle toeren draaien...

Hmm € 400 en sneller dan de GF FX :p :D

[edit]
Van Vr-Zone:

0.13 micron
~150mm2 die size
400-425Mhz Core Clock?
800Mhz Memory Clock
128MB 2.5ns GDDR
25.6GB/s Memory Bandwidth
8 pipelines, 2 Textures Per Pipe
Full DirectX 9 Support
Radeon 9800 or 9900 brand name
ATI's R350 will beat GeForce FX in eight out of 10 benchmarks
Priced around US$430
First Week of March 2003

Waarschijnlijk geen DX9.1, hierdoor kan de R350 goedkoper zijn.
En 400MHz core clock lijkt me toch wat laag.

[ Voor 12% gewijzigd door XWB op 24-01-2003 18:04 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57

epo

leuk en aardig zo'n hogere bandbreedte, maar kan ATI er ook iets mee doen ?
Ik ben toch bang van niet, en dan nog waar kies je dan liever voor een merk die stabiele drivers levert of eentje die bij elke nieuw spelletje weer een nieuwe beta driver nodig heeft.
Maar goed ieder zijn eigen keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

Dit gaat echt te lang duren zeg,de kaart zou allang op de markt moeten zijn.Er werd op tweakers gezegt dat zelfs Club 3d FX 22 jan. te koop zal zijn.Maar er zijnnog steeds geen benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Met die quadro kaart kan je de temp van de gpu zien ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.nvnews.net/images/news/200301/GPUTemps.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 07-06 10:06
Deze all gezien ?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/1043357286229570.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/1043357351204676.jpg

Ik moet er wel zeggen dat de cooler minder is dan de referentie design!
Nu even wachten op de R350 en makken een keuze !

(net zo fijn is het bij deze een nieuwe coolers voor de gehugen op te zetten bijv. waterkoeling :) )

[ Voor 47% gewijzigd door SlowikPL op 24-01-2003 19:47 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
'k Vraag me af waarom de koeler van de quadro niet zo lomp is als die van de FX ultra.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41159

epo schreef op 24 January 2003 @ 18:07:
leuk en aardig zo'n hogere bandbreedte, maar kan ATI er ook iets mee doen ?
Ik ben toch bang van niet, en dan nog waar kies je dan liever voor een merk die stabiele drivers levert of eentje die bij elke nieuw spelletje weer een nieuwe beta driver nodig heeft.
Maar goed ieder zijn eigen keuzes.
Heb al bijna vanaf het begin een Radeon 9700Pro en heb er geen enkel probleem mee gehad bij welk spel ook. Oh ik lieg; UT2003 wou het niet doen als mn systeem geoc'ed was. Maar ligt dat aan het spel of aan de kaart ? ;)

En denk dat er net zoveel mensen zijn met problemen met de Detonators als met de Catalyst dus ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:54

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zo, jullie hebben allemaal masterlijke kaarten (bijv.radeon 9700 pro) kom ik daar met mijn Ti 4200 :(

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

Hacku schreef op 24 januari 2003 @ 17:58:
http://www.theinquirer.net/?article=7381

[...]

De R350 core zal gebruikt worden in Radeon-kaarten die naar alle waarschijnlijkheid Radeon 9800 of Radeon 9900 genoemd zullen worden.
Het doel is deze kaarten een geheugenfrequentie van 400 tot 425MHz mee te geven (in DDR mode dus 800MHz). Ter vergelijking: de GeforceFX heeft 1000MHz DDR, maar wel slechts een 128bit brede geheugenbus, daar waar de Radeons er een 256bit hebben. De R350 zal ook een iets hogere bandbreedte hebben (6Gb/s meer).
De kaart zal aanvankelijk uitgerust worden met 128MB geheugen, maar hij ondersteund 256MB.

Geruchten gaan de ronde dat de R350 de GeforceFX zou voorbijsteken in 8 op 10 benchmarks, alhoewel dat nog bewezen moet worden natuurlijk.

De voorlopige releasedate is rond maart van dit jaar, duidelijk een slimme zet van ATI, want omstreeks maart zal de GeforceFX productie op volle toeren draaien...

Hmm € 400 en sneller dan de GF FX :p :D

[edit]
Van Vr-Zone:

0.13 micron
~150mm2 die size
400-425Mhz Core Clock?
800Mhz Memory Clock
128MB 2.5ns GDDR
25.6GB/s Memory Bandwidth
8 pipelines, 2 Textures Per Pipe
Full DirectX 9 Support
Radeon 9800 or 9900 brand name
ATI's R350 will beat GeForce FX in eight out of 10 benchmarks
Priced around US$430
First Week of March 2003

Waarschijnlijk geen DX9.1, hierdoor kan de R350 goedkoper zijn.
En 400MHz core clock lijkt me toch wat laag.
Ja maare het geheugen zal heus wel 256Bit wezen, dus die Core op 400Mhz maakt op zich nie veel uit, de bandbreedte van het geheugen neemt toch de grootste taak in handen.

Mischien hebben ze het over de non Pro versie en dat de Radeon 9800/9900 Pro wel een clock heeft van 525Mhz en een Mem van 900Mhz ofzo.

Ik denk dat ATi hier een slag op nVidia gaat maken, kijk maar naar de Radeon 9700Pro, de core draait op 325 en de mem op 620Mhz [310Mhz DDR 256Bit] en bij de GF4Ti 4600 draait de core p 300 Mhz en het geheugen op 650 Mhz [350Mhz DDR 128Bit]. het kwam door het geheugens bus van 256Bit dat de Radeon 9700Pro sneller was dan de GF4Ti 4600, nou dit ga je ook krijgen met de Radeon 9800/9900 kaarten vergeleken met de GeForce FX series van nVidia.
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Denko schreef op 24 januari 2003 @ 19:42:
Zo, jullie hebben allemaal masterlijke kaarten (bijv.radeon 9700 pro) kom ik daar met mijn Ti 4200 :(
Ik moet zeggen dat dit wel een van de meest belangrijke posts van dit topic is 8)7
Net als de mijne overigens... :P

Maar wat wil je daar nou precies mee zeggen? :)

Btw, ik heb een ti4600 en die werkt ook nog wel aardig, dus een ti4200 kan je ook nog wel mee leven, denk ik :P

;)
Anoniem: 23009 schreef op 24 January 2003 @ 19:44:
[...]

Mischien hebben ze het over de non Pro versie en dat de Radeon 9800/9900 Pro wel een clock heeft van 525Mhz en een Mem van 900Mhz ofzo.
Vorige keer brachten ze toch ook eerst de pro uit, dat zal dan nu toch ook wel zo zijn ? :)
Gewoon om meteen nvidia de grond in te boren, zo zou ik t doen ieg :)

[ Voor 32% gewijzigd door Okyah op 24-01-2003 19:47 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okyah schreef op 24 januari 2003 @ 19:45:
[...]

Ik moet zeggen dat dit wel een van de meest belangrijke posts van dit topic is 8)7
Net als de mijne overigens... :P

Maar wat wil je daar nou precies mee zeggen? :)

Btw, ik heb een ti4600 en die werkt ook nog wel aardig, dus een ti4200 kan je ook nog wel mee leven, denk ik :P

;)

[...]

Vorige keer brachten ze toch ook eerst de pro uit, dat zal dan nu toch ook wel zo zijn ? :)
Gewoon om meteen nvidia de grond in te boren, zo zou ik t doen ieg :)
Uiteraad, ik was ook hartstikke blij toen ik me Hercules 3D Prophet 9700Pro Red Edition twee weken geleden binnen kreeg, ik deed effe wat benches draaien, en ja hoor me oude Leadtek Gf4 Ti4600 vond het niet leuk !! LOL :P

Maare dat was even off Topic, het gaat zeker wel gebeuren dat Heer en Meester Ati - nVidia echt de grond gaat inboren met de nieuwe Radeon series, dat gebeurde ook met de 9500 en 9700 series, wel hels eigenlijk, maar toch blijf nVidia niet slecht, qua zijn ontwerpen.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 24-01-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 07-06 10:06
Anoniem: 23009 schreef op 24 January 2003 @ 19:44:
[...]

Ja maare het geheugen zal heus wel 256Bit wezen, dus die Core op 400Mhz maakt op zich nie veel uit, de bandbreedte van het geheugen neemt toch de grootste taak in handen.

Ik denk dat ATi hier een slag op nVidia gaat maken, kijk maar naar de Radeon 9700Pro, de core draait op 325 en de mem op 620Mhz [310Mhz DDR 256Bit] en bij de GF4Ti 4600 draait de core p 300 Mhz en het geheugen op 650 Mhz [350Mhz DDR 128Bit]. het kwam door het geheugens bus van 256Bit dat de Radeon 9700Pro sneller was dan de GF4Ti 4600, nou dit ga je ook krijgen met de Radeon 9800/9900 kaarten vergeleken met de GeForce FX series van nVidia.
:Y)
idd. ;)

onvoorstelbaar hoe snel het gaat!

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
MSI Geforce FX Ultra, check specs op de box... 256MB DDRII

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/personal/NV30.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Source schreef op 24 January 2003 @ 20:06:
MSI Geforce FX Ultra, check specs op de box... 256MB DDRII

[afbeelding]
Hmm dat zijn de betere kaarten .. 256Meg is inderdaad wel leuk, maar ik denk dat ATi hier ook op iets weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Wanneer komt dat ding nou eens uit , want ik dacht ik w8 nog lekker op die GeforceFX dan koop ik geen radeon 9700 pro, maar ja dat was dus weer 3 maanden geleden :(
Nou kan ik net zo goed wachten op die nieuwe ati :\
Want kzit hier met een Geforce 2 TI :'(
Ps. is die Quadro FX voor gamen of voor grafische bewerkingen ?

[ Voor 23% gewijzigd door STIMPPYYY op 24-01-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Nog 3 weken wachten... half februari komen de eerste op de markt, volume vanaf begin maart.

De Quadro is voor geen van beide bedoeld. Het is bedoeld voor visualisatie toepassingen, dus 3D Max, Autocat, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

STIMPPYYY schreef op 24 January 2003 @ 20:38:
Wanneer komt dat ding nou eens uit , want ik dacht ik w8 nog lekker op die GeforceFX dan koop ik geen radeon 9700 pro, maar ja dat was dus weer 3 maanden geleden :(
Nou kan ik net zo goed wachten op die nieuwe ati :\
Want kzit hier met een Geforce 2 TI :'(
Ps. is die Quadro FX voor gamen of voor grafische bewerkingen ?
Volgens wat er nu op de frontpage staat -> eind februari pas en in maart pas echt verkrgijbaar 8)7
Quadro is voor grafisch werk bedoeld. :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Het wordt denk ik een gelijk opgaand spelletje tussen de FX en de R350, de één wat sterker in FSAA en evt AF (R350) de FX wat sneller in hoge res en rauwe kracht en syntetische dx9 tests en zoals pixelshaderstests.

De R350 heeft wat minder core freq.maar wel weer 2 TMU's/pipe en 256 bits mem.us de FX weer wat meer core freq. maar 1TMU, ze zullen nooit ver uitelkaar presteren zo op het eerste gezicht, maar ATI is sinds de R9700 er niet meer onder te krijgen, ook in het midsegment doet ati goeie zaken met de R9500.

Toch denk ik dat de FX net een fractie sneller zal worden, mede door handige gebruik maken van cache en door drivers, die van ATI zijn al lang heel goed,maar nv gebruikt aliens voor driverschrijvers als het gaat om het meeste rendement uit hardware te halen, al met al weer een leuke competitie.

[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 24-01-2003 21:03 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
edward2 schreef op 24 January 2003 @ 20:54:
Het wordt denk ik een gelijk opgaand spelletje tussen de FX en de R350, de één wat sterker in FSAA en evt AF (R350) de FX wat sneller in hoge res en rauwe kracht en syntetische dx9 tests en zoals pixelshaderstests.

De R350 heeft wat minder core freq.maar wel weer 2 TMU's/pipe en 256 bits mem.us de FX weer wat meer core freq. maar 1TMU, ze zullen nooit ver uitelkaar presteren zo op het eerste gezicht, maar ATI is sinds de R9700 er niet meer onder te krijgen, ook in het midsegment doet ati goeie zaken met de R9500.

Toch denk ik dat de FX net een fractie sneller zal worden, mede door handige gebruik maken van cache en door drivers, die van ATI zijn al lang heel goed,maar nv gebruikt aliens voor driverschrijvers als het gaat om het meeste rendement uit hardware te halen, al met al weer een leuke competitie.
Lol, de FX zal voorbij gestreven worden! zie frontpage T.net:

Het artikel beweert dat de R350 de meeste benchmarks zal winnen, overigens zonder aan te geven om welke tests het precies gaat en met welk type FX er vergeleken wordt. Als introductiedatum wordt de eerste week van maart genoemd, wat zou betekenen dat de R350 ongeveer gelijk met de Ultra-versie van de GeForce FX beschikbaar wordt. Een beduidend prijsverschil is er wel: voor ATi's kaart zal naar verluid ongeveer vierhonderd dollar moeten worden neergelegd, tegen circa zeshonderd dollar voor een GeForce FX 5800 Ultra

Tis over en uit met nvidia als het er zo naar uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Miki schreef op 24 January 2003 @ 21:15:
[...]

Het artikel beweert dat de R350 de meeste benchmarks zal winnen, /me overigens zonder aan te geven om welke tests het precies gaat en met welk type FX er vergeleken wordt. Als introductiedatum wordt de eerste week van maart genoemd, wat zou betekenen dat de R350 ongeveer gelijk met de Ultra-versie van de GeForce FX beschikbaar wordt. Een beduidend prijsverschil is er wel: voor ATi's kaart zal naar verluid ongeveer vierhonderd dollar moeten worden neergelegd, tegen circa zeshonderd dollar voor een GeForce FX 5800 Ultra

Gozer je spreekt jezelf tegen.
Dit is een schatting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
STIMPPYYY schreef op 24 januari 2003 @ 21:21:
[...]

Gozer je spreekt jezelf tegen.
Dit is een schatting
Je vergeet een belangrijk punt naast de verwachte snelheids winst IS IE ook 200 dollar GOEDKOPER. Er zullen weinig gekken zijn die voor een FX gaan betalen als ze de zelfde performance van de R350 kunnen krijgen vooor minder. Beetje Het intel/amd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Miki schreef op 24 januari 2003 @ 21:15:
[...]

Het artikel beweert dat de R350 de meeste benchmarks zal winnen, overigens zonder aan te geven om welke tests het precies gaat en met welk type FX er vergeleken wordt. Als introductiedatum wordt de eerste week van maart genoemd, wat zou betekenen dat de R350 ongeveer gelijk met de Ultra-versie van de GeForce FX beschikbaar wordt. Een beduidend prijsverschil is er wel: voor ATi's kaart zal naar verluid ongeveer vierhonderd dollar moeten worden neergelegd, tegen circa zeshonderd dollar voor een GeForce FX 5800 Ultra

Nou wat een lol, een speculatie van de Inquirer, die gevoed wordt door schattingen net als die van mij.

Niemand heeft al de beschikking over defenitieve benchmarkinformatie van zowel de R350, als de FX, dus das gewoon gokwerk.

Benchmarks kunnen gemanupileerd worden, elek fabrikant gebruikt de situatie waarin haar produkt het beste tot z'n recht komt.

Lees maar eens op beyond3d wat de kenners er van zeggen, daar 'lopen' een aantal programeurs, gamedevs en hardwareanalysten in het forum rond, nee die FX wordt niet zomaar verslagen denk ik.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Miki schreef op 24 January 2003 @ 21:15:
[...]

Hopelijk gaan ze nooit failliet, stel je voor dat ATI geen concurentie heeft => mega hoge prijzen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Mja eerlijk gezegd denk ik ook dat die FX niet zomaar uit het veldgeslagen wordt
ik denk ook dattie zelfs wel sneller is al die nieuwe ATI
Behalve op het gebied van FSAA dan

Waarom zou er dan een cooler op zitten die 2 sloten in neemt in totaal (vid kaart )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

STIMPPYYY schreef op 24 januari 2003 @ 22:08:
Mja eerlijk gezegd denk ik ook dat die FX niet zomaar uit het veldgeslagen wordt
ik denk ook dattie zelfs wel sneller is al die nieuwe ATI
Behalve op het gebied van FSAA dan

Waarom zou er dan een cooler op zitten die 2 sloten in neemt in totaal (vid kaart )
Omdat ie warm wordt (heel erg) :P 8)7

Nee mensen, NVIDIA kan een flinke stoot hebben, maar dat geeft niet weg dat ze die zo lang mogelijk uit willen stellen. ATI gaat hier echter toch echt een hoek proberen te plaatsen en wel zo hard mogelijk. Als ze ECHT strak bezig zijn komt de R350 meteen (dan spreek ik over 3 weken) na de Geforce FX op de markt met goede drivers. That will show 'em :D !!!

Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt :) !!!!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Eerst maar eens beide kaarten in handen hebben, en benches draaien uiteraard. Dan beslissen we wel eens..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

dominator schreef op 24 January 2003 @ 22:26:
Eerst maar eens beide kaarten in handen hebben, en benches draaien uiteraard. Dan beslissen we wel eens..... :P
True, tijd zal het uitwijzen :) !!!!

Maar ik begin wel friggin' ongeduldig te worden :+

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.