Assimileren

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Ja, wie kent dit woord niet binnen DPC. Het assimileren van nieuwe pc's, altijd handig, altijd nodig. Want ook al staat DPC bij elk project op nr. 1, toch moeten we nog beter dan dat zijn, om een project zo snel mogelijk te kunnen afsluiten enz (je gaat geen 3000 jaar grazen op 1 project natuurlijk...)

Vooral nu, er zijn veel nieuwe projecten, hebben we power nodig. Alleen, waar halen we deze vandaan? Ik heb eens zitten nadenken (zittend dus) en ik kwam met vier ideeen:

We maken banners, in de trant van 'trots op nederland?' 'help mee, en maak nederland nog beroemder'

We zorgen dat we elke week een post mogen doen op de T.net mainpage.

We zorgen voor media aandacht. M.a.w., in de krant komen, aandacht krijgen van bladen als Computeridee, PCMagazine, PCM, Power Unlimited en ga zo maar door! Zo werdt laatst in PCM bericht over de complementatie van het RC5-64 project, maar werd er geen woord (GEEN ENKEL) gerept over de Dutch Power Cows.

We zoeken de oude Hitparades op en benaderen de mensen die vroeger ook lid waren. Ik noem bij het vroegere Eccp: Powerweb.nl Nergens meer te bekennen. Dus heb jij vroeger een site aangemeld dat nu nix meer doet: maak er werk van!

Dit zijn mijn vier ideeen om meer pc's te krijgen geassimileerd. Ik zoek nu iemand die die banners wil maken (heb zelf geen PS6). Ook moeten we proberen of de programmeurs van DPC one-click-installers maken. Om het zo makkelijk te maken voor de vele nieuwe leden van Dutch Power Cows die, denk ik, afhaken nadat ze de (soms) moeilijke installatie projecten zien.
B.v. bij ecc2, gewoon: klik, email adres in een popupje intikken, klik hij loopt. En dit (zo mogelijk, projecten als Think hoef je praktisch nix meer te doen) bij elk project.

Enne, 8)7 sla op je koppie, als je ideeen nog hebt, post ze!

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Die t.net nieuwsposts kun je denk ik wel vergeten, de t.net crew heeft sinds de site vernieuwd is besloten de nieuwsposts van DPC vrijwel helemaal achterwege te laten.

• X-G
Ja, waarom begrijp ik ook niet, het was niet echt een doorn in het oog. Je klikte het aan als het je interressant leek.

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

X-G schreef op 17 januari 2003 @ 22:06:
Ja, waarom begrijp ik ook niet, het was niet echt een doorn in het oog. Je klikte het aan als het je interressant leek.
Daar is gewoon voor gekozen, hier zijn al meerdere discussies over geweest en het lijkt me niet nodig om daar weer opnieuw over te beginnen.

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zoites bedoelde ik ook met dit topic :)

werd alleen beetje weinig gehoor aan gegeven naar mij mening :)

verder is er wel een banner uitgerolt en zijn de stats op de FP altijd up to date :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/lwjwo/zooi/DPC-logo-001.jpg

• X-G
Ja ok, het gaat me niet alleen hierover, het gaat ook over die andere manieren

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
NG schreef op 17 januari 2003 @ 22:02:
Die t.net nieuwsposts kun je denk ik wel vergeten, de t.net crew heeft sinds de site vernieuwd is besloten de nieuwsposts van DPC vrijwel helemaal achterwege te laten.

Dit klopt niet helemaal hoor, we mogen 2 keer per maand een artikel schrijven over DPC, de eerste 2 maanden heb ik het op me genomen om dit te organiseren maar aangezien de animo zo laag was heb ik hier verder maar vanaf gezien.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

MarkB schreef op 17 January 2003 @ 22:18:

[...]

Dit klopt niet helemaal hoor, we mogen 2 keer per maand een artikel schrijven over DPC, de eerste 2 maanden heb ik het op me genomen om dit te organiseren maar aangezien de animo zo laag was heb ik hier verder maar vanaf gezien.
Dat zeg ik, daar staat er ook 'vrijwel helemaal'. De hoeveelheid die er de 2 maanden na de verandering was echt niets vergeleken de nieuwsposts daarvoor.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
We zorgen dat we elke week een post mogen doen op de T.net mainpage.
volgens mij is jou al minstens 3 keer verteld dat dit niet gaat gebeuren.
We zorgen voor media aandacht. M.a.w., in de krant komen, aandacht krijgen van bladen als Computeridee, PCMagazine, PCM, Power Unlimited en ga zo maar door! Zo werdt laatst in PCM bericht over de complementatie van het RC5-64 project, maar werd er geen woord (GEEN ENKEL) gerept over de Dutch Power Cows.
"we"?? eigen initiatieven zijn welkom ;)

En verder, dit is weer typisch zo'n X-G heeft zitten denken, en denkt het ineens allemaal te weten topic... die heb ik de laatste tijden al meerdere gesloten gezien.
Een duidelijke topictitel is ook wat btw. :+

• E-jey
  • Niet online
MarkB schreef op 17 januari 2003 @ 22:18:

[...]

kijk als er helemaal niemand is die dat wil doen, dan fix ik voortaan wel wat in elkaar :)

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
NG schreef op 17 January 2003 @ 22:20:
[...]

Dat zeg ik, daar staat er ook 'vrijwel helemaal'. De hoeveelheid die er de 2 maanden na de verandering was echt niets vergeleken de nieuwsposts daarvoor.

Het aantal nieuwposts dat DPC verzorgde was toch al nihil of jij rekend een DPCH ook tot een nieuwspost :?

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

MarkB schreef op 17 januari 2003 @ 22:22:

[...]

Het aantal nieuwposts dat DPC verzorgde was toch al nihil of jij rekend een DPCH ook tot een nieuwspost :?
Ja.

• X-G
Marble schreef op 17 januari 2003 @ 22:21:
[...]

volgens mij is jou al minstens 3 keer verteld dat dit niet gaat gebeuren.

[...]

"we"?? eigen initiatieven zijn welkom ;)

En verder, dit is weer typisch zo'n X-G heeft zitten denken, en denkt het ineens allemaal te weten topic... die heb ik de laatste tijden al meerdere gesloten gezien.
Een duidelijke topictitel is ook wat btw. :+
Je zult wel gelijk hebben met dan 'X-G heeft zitten denken' maar het grote probleem is dat ik maar 1 x per twee weken op i-net mag. Daarom kan ik dit soort dingen slecht coordineren, hoe graag ik ook het zou willen doen. Daarom deel ik dit soort ideeen met jullie, om te zorgen dat we geheel als team steeds beter worden!

• E-jey
  • Niet online
X-G schreef op 17 januari 2003 @ 22:31:
[...]

Je zult wel gelijk hebben met dan 'X-G heeft zitten denken' maar het grote probleem is dat ik maar 1 x per twee weken op i-net mag. Daarom kan ik dit soort dingen slecht coordineren, hoe graag ik ook het zou willen doen. Daarom deel ik dit soort ideeen met jullie, om te zorgen dat we geheel als team steeds beter worden!
wtf, 1x per 2 weken :/

ow w8 je heb je Inet verbinding gewoon 2 weken aanstaan. en dan restart je je modem ff :Y) :P

• X-G
Nee, geen adsl, geen kabel, alleen gescheiden ouders, en bij mijn vader waar ik 1x in de twee weken kom mag ik i-netten!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:17

_WgV_

It's a magical world!

X-G schreef op 17 januari 2003 @ 22:45:
Nee, geen adsl, geen kabel, alleen gescheiden ouders, en bij mijn vader waar ik 1x in de twee weken kom mag ik i-netten!
offtopic:
En kan je op school ook niet gewoon af en toe in een pauze/tussenuur ff i-netten?

Ontopic:
Binnenkoort assimileer ik mezelf (wegens de aanschaf van een nieuwe PC :) )
En ik denk dat ik ten eerste is in m'n naaste omgeving kan gaan kijken.

#StopBurningStuff

• KillR-B
  • Laatst online: 20-01 20:49
Beste manier is denk ik nog altijd mond-op-mond reclame, zo doe ik dat tenminste. Toen ik met grazen ben begonnen, ben zowat m'n hele MSN lijst afgegaan om andere over te halen om mee te doen. En dat is gelukt en tja als die mensen ook weer mensen kennen..... :)

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

KillR-B schreef op 17 januari 2003 @ 23:14:
Beste manier is denk ik nog altijd mond-op-mond reclame, zo doe ik dat tenminste. Toen ik met grazen ben begonnen, ben zowat m'n hele MSN lijst afgegaan om andere over te halen om mee te doen. En dat is gelukt en tja als die mensen ook weer mensen kennen..... :)
idd bestorm gewoon de TMF.nl chatbox ea om zo lekker veel mensen het te laten weten.

het is moeilijk, want de meeste mensen denken dat je hen virussen stuurt, mja mensen die goed kunnen lullen kunnen denkik wel 10 tot 20 members per dag maken(de eerst weken dan)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Verwijderd

X-G schreef op 17 januari 2003 @ 22:00:
We zoeken de oude Hitparades op en benaderen de mensen die vroeger ook lid waren. Ik noem bij het vroegere Eccp: Powerweb.nl Nergens meer te bekennen. Dus heb jij vroeger een site aangemeld dat nu nix meer doet: maak er werk van!
Zo en hier heb ik wel wat op te zeggen :(

Ik heb dat team helemaal opgestart, belangeloos, en heb er zelfs ruzies door gehad binnen Crazy Cows omdat ik een ander team zou helpen. Het draadje liep goed en het team groeide en bracht best wat DP's binnen voor DPC. Tot jij in dat draadje kwam en tegen iedereen begon te zeiken dat het bijna afgelopen was en dat het weinig nut meer had en of ze bij Ecc2 jou wilden joinen. Daardoor is dat hele team naar de knoppen gegaan, omdat JIJ zo nodig je eigen belangen wilde beschermen voor je superteam bij Ecc2. En waar ben je nu met je eigen team?

En dan nu gaan lopen zeiken dat ik er werk van zou moeten maken?

Ik heb 1 ding voor je te zeggen: :r

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 14:00
Kom op! Waarom kan er nooit eens normaal gepraat worden? Er worden áltijd weer ouwe koeien uit de sloot getrokken. Zolang die koeien meer DPC-power opleveren is het natuurlijk geen probleem >:)

Begin er nou gewoon niet meer over!

Wij zijn van DPC, het beste DC-team en daar zijn we trots op! }:O }:O

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

X-G, ik merk aan je posts en reacties dat je nogal fanatiek bent. Opzich niet mis mee, maar overdrijf het niet.
Mensen doen dit voor hun plezier, en het is soms een beetje storend als iemand anders gaat lopen pushen(bijv. bij andere projecten om aandacht voor ecc2 vragen).

Vat bovenstaande niet te persoonlijk op, maar het stoort mij iig een beetje ;)

🖥️ | 🚗

• Funcracker
  • Laatst online: 28-04 18:17

Funcracker

The LedZ Collective

Dit soort topics zijn er nu al zovelen van geweest..
Hoewel er altijd wel wat mensen lijken te zijn die iets willen doen, zijn de middelen (lees: tijd, kunde) altijd 'te' beperkt.

Dit is idd weer een X-G topic, maar goed mensen moeten nieuwe kansen kunnen krijgen. Persoonlijk ben o.a. ik bezig met een idee om DPC en DC wat meer in de schijnwerpers te zetten.. Zie ook mijn sig voor ietsjes meer info (bovenste regel).

Ik hoop dat 1 van deze draadjes noges een doorslaand succes gaat worden, maar ik ben bang van niet. Ik denk dat mensen die iets concreets gemaakt of gedaan hebben beter dit soort topics kunnen openen, want met enkel ideeen komen we er niet. Iedereen kan een banner maken, maar waar wil je ze laten? Wat meer concrete en realistisch ideeen zouden ons verder kunnen brengen denk ik zo.
KillR-B schreef op 17 January 2003 @ 23:14:
Mond-op-mond.. my favorite :) Ik zal m'n vriendin noges proberen >:)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• X-G
Nou, jongens, niet zeiken, de resultaten van gister:
11 mensen gestrikt voor ECC2 onder de naam X-G

Ik heb voorheen ook al flink wat gedaan, voor Think ong. 50 man, maar de meesten zijn gestopt opdat de client te zwaar was, ik probeer ze nu te strikken voor Ecc2! B.T.W. Silk_Dude, doe jij PowerWeb assimileren, of mag ik proberen?

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Funcracker schreef op 18 januari 2003 @ 01:37:

Iedereen kan een banner maken, maar waar wil je ze laten?
als er een goeie duidelijk banner is, dan gooi ik hem overal op waar ik dat kan (cu2 shit en een groot zooi websites van mensen)

ik denk als meer menden dat doen, op al hun websites die banners gooien (wel 1 of 2 soorten houden) dan word DPC wat vaker gezien.

* CaLeX is iig van de party

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-01 21:17

My

CaLeX3000 schreef op 18 January 2003 @ 11:31:
[...]

als er een goeie duidelijk banner is, dan gooi ik hem overal op waar ik dat kan (cu2 shit en een groot zooi websites van mensen)

ik denk als meer menden dat doen, op al hun websites die banners gooien (wel 1 of 2 soorten houden) dan word DPC wat vaker gezien.

* My is iig van de party
Dees is tog leuk? :)

• X-G
Ok, dat is dus een optie! Ik zal de banner ook bij zoveel mogelijk mensen aansmeren, als er een goede komt. Maar naar welke site moeten we dan linken?

B.T.W., heeft iemand hier een PowerWeb account? Ik heb een heel verhaaltje getikt, maar kan het niet posten.
Ik heb gepost op PCMweb.nl, ComputerIdee.nl InsideGamers.nl en Unknownnet.com! PowerWeb.nl gaat niet opdat ik mijn account niet inkom !?!?!?!?

Ik heb wat voor de mensen die forum's e.d. willen aanmelden:
Sommige van jullie zullen jullie nog wel ECCp herinneren. Na het aflopen van dit project, is nr. 2 begonnen. De Dutch Power Cows hebben power nodig (in tegenstelling tot RC5-72, waar we op nr. 1 staan). We staan nu op de derde plaats, en onze flushes zijn op het moment alles behalve stabiel. Ik stootte op PowerWeb, toen ik in de oude ECCp stats keek en het viel me op dat jullie vrij grote flushes hadden e.d.! Daarom wil ik jullie vragen of jullie ECC2 willen joinen, ik leg hieronder kort uit over het hoe en wat met het aanmelden!

Wat is ECC2-109
ECC2-109 is de opvolger van ECCp-109 waar op 15 oktober 2002 de twee benodigde DPtjes elkaar hadden gevonden. Meer informatie over ECC2-109 is te vinden op de site van Certicom. De officiële site van ECC2-109 is (voorlopig) hier te vinden, er is nu ook een forum waar veel informatie is te vinden en tevens kunnen de heren organisatoren bereikt worden op irc. Het adres is irc.ecompute.org poort 80 of 6667, #ecc2.

Wie runnen dit project?
ECCp-109 werd in zijn geheel door Chris beheerd. Daar ging nogal veel tijd in zitten, tevens is Chris klaar met zijn studie en is hij op zoek naar een baan. Daarvoor is er besloten ECC2-109 met wat meer mensen te gaan begeleiden. Chris maakt nog wel deel uit van die groep. JBerg (Jay), bekend van de geoptimaliseerde P4 client, is de algehele project coördinator.
* Chris has math core development and support.
* Jay (myself) has server development and project coordination.
* Steve has Win32 client development and support.
* Ian has *nix client development and support.
* Joel (Doc) has statistics and forum support.
Hierbij kan tevens gezegd worden dat de statsscripts door Innuedo worden ontwikkeld.

Hoe lang gaat dit duren?
Als we uitgaan van een 50% kans, dan is het aantal DP's dat we zoeken 20.500.000 DP's. Stukken minder dan ECCp. Het wordt verwacht dat dit project binnen 3-8 maanden is opgelost. Tijd om achterstand weg te werken is er niet, we moeten dit beestje bij de kop beetpakken en niet meer loslaten!

Aan de slag:
1. Download de client op: http://www.ddf.tmfweb.nl/ecc2.zip
2. Unzip het zippie en open het bestand ecc2-109.cfg met je kladblok
3. Verander het emailadres van X-G@DDF.TMFWEB.NL naar je eigen!
4. Druk op ecc2gui.exe, als alles goed gaat start de client nu!
5. Plaats een snelkoppeling van ecc2gui.exe in je opstarten map.

Ecc2 gaat nu draaien. Als alles goed gaat, zie je meteen na het opstarten (en je bent verbonden met i-net) hoeveel dp's het totale project al heeft gevonden. Na het vinden van de 1ste DP, verstuurt de client deze automatisch en krijg je een email. Wat nu? Ik leg het je uit :p!

Nadat je je eerste DP hebt verstuurd ben je bekend bij de statsserver. Na de statsupdate krijg je een emailtje, dat emailtje heeft als header "ECC2-109 Project Confirmation." Daarin staat een link met een tijdelijk wachtwoord naar je eigen account op de statssite. Daar kun je nu de volgende handelingen uitvoeren:
* Create a new team
* Change your team
* Change your name
* Change your password
* Change your team info (Team leaders only)
Het meeste spreekt wel voor zich denk ik, bij 'Change your name' kun je een nickname aan je emailadres toekennen. Dit moet dus worden:
PowerWeb.nl~Jenicknamevanhetforum
Het tekentje ~ is om te zorgen dat we team stats krijgen, zodat jullie allemaal tegen elkaar kunnen strijden ;)
Bij 'Change your team' kun je uit het pull down menu Dutch Power Cows kiezen. Na het klikken op 'Commit changes' graas je mee voor de Hollandse Glorie!

Ik heb een pc zonder internet, hoe doen we dat?
Ook bij ECC2 kunnen pc's zonder internet weer prima gebruikt worden. De client hoeft geen werk op te halen omdat hij 'at random' rekent. Om de puntjes van die pc te flushen moet je de volgende stappen ondernemen (deze is iets anders als bij ECCp). We noemen hier de pc zonder internet PC A en de pc met internet PC B.

PC A
- stop de client
- verplaats het bestand ECC2-109.pnd naar een floppy oid (vergeet niet een backup te maken)
- zorg ervoor dat het bestand ECC2-109.pnd niet langer bestaat in de ECC2 map (hoogstens een backup ervan die dus renamed is)
- herstart de client.

PC B
- kopieer je eigen ECC2 map naar bv. map ECC2Flush, zo kun je nooit perongeluk je eigen file overschrijven
- zet de ECC2-109.pnd file van de floppy in de nieuwe ECC2Flush map
- start de CLIclient.exe uit de ECC2Flush map. Je DP's worden verstuurd. Je kunt dit zien door op het 2e getal te letten (85:0:84:18123). Als die op '0' staat, dan is alles verstuurt.
- sluit de client weer, zodat je eigen client op volle toeren kan verder rekenen.

Hoe kan ik sparen?
Sparen kun je doen door in de ECC2-109.cfg het adres van de server te veranderen, zodat deze niet meer herkend wordt. Het gaat daar om de volgende regel:
server=ecc2.eCompute.org
Maak je hier bijvoorbeeld server=ecc2.eCompute.org1 van en de server wordt niet meer gevonden en worden je DP's opgespaard. Om vervolgens weer te kunnen flushen zul je het adres weer moeten corrigeren.

Je moet alleen wat namen veranderen. De download enz. kun je laten staan, alleen teamnamen enz!

Happy Assimilating!

Verwijderd

Is een goed duidelijk verhaal alleen nogal duidelijk dat je hebt gecopied/paste want jij bent JBerg niet..

(toch??) :)

• X-G
Ik heb hem van Cold Fusion af :p

Verwijderd

:X foutje bedankt! :P

Ik ga binnenkort aan aantal bedrijven aanspreken in onze regio; zo heb ik nu al 3 bedrijfjes met koeien draaien, en denk komende week #4 en #5 te gaan installeren :)

Verwijderd

De vraag is nou nog: waar gaat die banner heenlinken? WDO of GoT /5 ?

Ik zou zelf voor /5 gaan, want ik zie WDO niet zo snel up-to-date worden, en nee, daar heb ik zelf ook geen tijd voor (ben al met DCers.com bezig).

• X-G
Ja. In elk geval zie ik dat genoeg mensen bezig zijn. Terwijl we toch op veel plaatsen slecht, tot zeer slecht, staan. Jammer genoeg. Bij RC kan 40% v.d. power eraf. Maar dat heb ik niet te beslissen. Iedereen mag zelf kiezen wat ie wil en die keuze ga ik niet voor hen maken. Ik hoop alleen dat we bij Muon enz weer bij kunnen komen. We worden de laatste tijd iets te vaak van de nr. 1 spot gedreven (:()

Trouwens, wie zegt dat de FP DHCP's geen nut hadden? We hebben wel 7000 flushende leden gehad dankzij die posts bij RC5-64!

• E-jey
  • Niet online
Ik ben bezig om een stukje te schrijven voor op de FP. Ik kan alleen niet voor elk project iets verzinnen :)

dus als er mensen zijn die aan genome, think, folding, d2ol, muon mee doen nou eens een stukje schrijven elke maand. Niet allemaal maar 1 iemand ;)
Dan voegen we die samen en dan hebben we toch elke maand een stukje :)
is nog altijd beter als geen :)

Verwijderd

/me vindt het leuk dat z'n banner hier al 2x gepost is
voor evt. aanmerkingen/opmerkingen/ideeën --> Mail/ICQ/bel/MSN/IRC mij of de echte photosoep-profs.

Verder is het misschien een idee om de banner door te linken naar een (Nederlandstalig?) projectenoverzicht met gelijk wat uitleg/links/software/MHz'jes ;)

Verder blijf ik sites als DCers.com (Michaëlieren onder elkaar hè Stephan202 :) ) afgaan om software/links ed door te geven. Uiteraard spam ik me rot en kent iedereen in m'n contactenboek het fenomeen "Distributed Computing".

ik bedenk net dat ik 2 sites heb, waarvan één wel lekker loopt, waar nog geen banner opstaat :X
Als ik tijd heb doe ik er wat aan natuurlijk.

Verwijderd

Heb banner op webspace geplaats. Staan verder alleen 4 links op, dus je kan er niet omheen :P
Wat moet er in zo'n stukje staan, E-jey? Ik wil evt. wel wat voor Muon schrijven.
Haal door wat er niet in moet, voeg toe wat er wel in moet:
- Wat is het muon1 project
- Hoe het gaat met DPC in de rankings
- Dat we een pak slaag krijgen van Ars

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 12:34:
Verder blijf ik sites als DCers.com (Michaëlieren onder elkaar hè Stephan202 :) ) afgaan om software/links ed door te geven. Uiteraard spam ik me rot en kent iedereen in m'n contactenboek het fenomeen "Distributed Computing".
Ik heb HideDF gelijk toegevoegd :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 12:38:
[...]

Ik heb HideDF gelijk toegevoegd :)
zet de Filelist-Generator er ook maar op bij Distrib. Folding :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 12:41:
[...]
zet de Filelist-Generator er ook maar op bij Distrib. Folding :P
Ik ga 'em ff uitchecken.

Dit is mijn muon-bijdrage:
Muon

Het Muon project, ook wel DPAD genoemd, houdt zich bezig met de optimalisatie van een deeltjesversneller die omstreeks 2015 gebouwd gaat worden. Er zal vooral onderzoek naar muonen en neutrino’s mee gedaan gaan worden. Dit project simuleert de baan die een groep muonen door de deeltjesversneller aflegt. Binnenkort start een volgende fase van het project, waarin een ander facet van de versneller getest en geoptimaliseerd zal worden.
DPC doet ook aan dit project mee. We zijn er wat later bij gekomen, maar stegen heel snel en stonden tot een paar dagen geleden zelfs op de eerste plaats. Op dit moment staat DPC weer op de tweede plaats omdat een ander team, ArsTechnica heel veel computer power heeft “geassimileerd”. Op dit moment kan DPC daar niet tegenop. Maar als er maar genoeg Nederlanders en Belgen helpen, komen we zeker weer eerste te staan.
Goed / fout / anders???

• E-jey
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 12:37:
Heb banner op webspace geplaats. Staan verder alleen 4 links op, dus je kan er niet omheen :P
Wat moet er in zo'n stukje staan, E-jey? Ik wil evt. wel wat voor Muon schrijven.
Haal door wat er niet in moet, voeg toe wat er wel in moet:
- Wat is het muon1 project
- Hoe het gaat met DPC in de rankings
- Dat we een pak slaag krijgen van Ars
we mogen elke maand een stukje op de FP plaatsen. We mogen er neerzetten wat we wilen :P zolang het maar over dpc gaat :) Naar mijn weten :)
Dus er moet eigenlijk een soort motiverend stukje tekst komen te staan.
Dat alle t.net bezoekers zich verplicht voelen om te joinen :P

Verwijderd

E-jey schreef op 18 januari 2003 @ 12:49:
[...]

we mogen elke maand een stukje op de FP plaatsen. We mogen er neerzetten wat we wilen :P zolang het maar over dpc gaat :) Naar mijn weten :)
Dus er moet eigenlijk een soort motiverend stukje tekst komen te staan.
Dat alle t.net bezoekers zich verplicht voelen om te joinen :P
Hmm ik ben niet zo'n Sjors-figuur ;)
Maar is dat stukkie hierboven iets, of zijn dat 3 weggegooide minuten :? :P

• E-jey
  • Niet online
Ik vind het goed. FF kijken wat mark ervan vind. Die gaat het uiteindelijk posten :)

• X-G
Goed stukje, benadruk vooral dat we de beslissing hebben over 10 miljard euro. Klinkt leuk (dat ding kost zoveel :p)

Verwijderd

E-jey schreef op 18 januari 2003 @ 13:00:
Ik vind het goed. FF kijken wat mark ervan vind. Die gaat het uiteindelijk posten :)
Er moet nog een komma na "ArsTechnica".

offtopic:
NeoTweaker, ik ben er eindelijk uit wat het progje doet, en het is zeker geschikt om op DCers.com te plaatsen. Ik wil alleen ff weten of er een homepage voor is, en waar het origineel (dus geen mirror) gedownload kan worden.
En anders de garantie dat ie voorlopig nog op die URL blijft staan die je net gaf. Het wordt zonder homepage nl. moeilijk om te checken of er updates zijn ed.

Verwijderd

X-G schreef op 18 January 2003 @ 13:00:
Goed stukje, benadruk vooral dat we de beslissing hebben over 10 miljard euro. Klinkt leuk (dat ding kost zoveel :p)
Kleine aanpassing (twee zinnen):
Muon

Het Muon project, ook wel DPAD genoemd, houdt zich bezig met de optimalisatie van een deeltjesversneller die omstreeks 2015 gebouwd gaat worden. Er zal vooral onderzoek naar muonen en neutrino’s mee gedaan gaan worden. Dit project simuleert de baan die een groep muonen door de deeltjesversneller aflegt. De eerste fase van het project is zeer goed verlopen en heeft zelfs resultaten opgeleverd die boven de verwachting van de wetenschappers lagen.
Binnenkort start een volgende fase van het project, waarin een ander facet van de versneller getest en geoptimaliseerd zal worden. Een heleboel mensen van over de hele wereld helpen in dit project bij de ontwikkeling van een machine die vele miljoenen of miljarden euro’s gaat kosten!
DPC doet ook aan dit project mee. We zijn er wat later bij gekomen, maar stegen heel snel en stonden tot een paar dagen geleden zelfs op de eerste plaats. Op dit moment staat DPC weer op de tweede plaats omdat een ander team, ArsTechnica, heel veel computer power heeft “geassimileerd”. Op dit moment kan DPC daar niet tegenop. Maar als er maar genoeg Nederlanders en Belgen helpen, komen we zeker weer eerste te staan.

• X-G
Ja, zo is het goed. Trouwens, wel relaxed, die active desktop :p

• E-jey
  • Niet online
Zullen we van Ars Technika --> Aars Technika maken >:) :+

Verwijderd

E-jey schreef op 18 januari 2003 @ 13:48:
Hoe verleidelijk ook, ik denk niet dat dat op prijs zal worden gesteld :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
E-jey schreef op 18 januari 2003 @ 13:48:
Zullen we maar beginnen om het dan ook met een "C" te schrijven, zoals het hoort? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Brede P op 18-01-2003 15:17 ]

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Ik heb een tijd geleden wel een heel stuk over DPC naar Computer Idee gestuurd. Over hoe alles in elkaar steekt enzo... en of ze dat in hun blad zouden kunnen plaatsen...
Nooit wat teruggekregen, nooit in het blad gestaan :( :( :(
Zouden ze daar dan echt zó n00b zijn dat ze niet weten hoe ze hun email moeten checken :+

• E-jey
  • Niet online
Thanatos schreef op 18 januari 2003 @ 17:23:
Ik heb een tijd geleden wel een heel stuk over DPC naar Computer Idee gestuurd. Over hoe alles in elkaar steekt enzo... en of ze dat in hun blad zouden kunnen plaatsen...
Nooit wat teruggekregen, nooit in het blad gestaan :( :( :(
Zouden ze daar dan echt zó n00b zijn dat ze niet weten hoe ze hun email moeten checken :+
lol, ik heb ook wel eens iets gelezen in de "Hoe Zit Dat" over seti maar ze hadden blijkbaar nog niet gehoord van dpc :? :(

mischien kunnen we ook een paar mailtjes sturen naar hardware.info en gamers.nl oid :)

• X-G
Ja, meteen ook naar Power Unlimited. Die gasten zijn soms zo 1337 en soms ook zo LAME!

• X-G
Check de titel van mijn assimileer poging bij PowerWeb:
http://forum.powerweb.nl/messages/1548/76932.html?1042912271

• E-jey
  • Niet online
niet echt positief he.
Toch handig als er een one click installer komt. ;)

• X-G
Ja, inderdaad, trouwens, bij die download hoeven ze al nix te doen behalve ff uitpakken en ecc2gui.exe aanklikken (en een snelkoppeling maken in het opstart map van startmenu)

Luie honden :p

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://145.94.192.103/temp/banner1.jpg

:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 19:35 ]

• X-G
Lol! Dies gOOOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEED!

B.T.W. Waarom pinnen we niet een post met als topictiitel: Nieuw? Kijk hier!

• E-jey
  • Niet online
X-G schreef op 18 January 2003 @ 19:06:
Ja, inderdaad, trouwens, bij die download hoeven ze al nix te doen behalve ff uitpakken en ecc2gui.exe aanklikken (en een snelkoppeling maken in het opstart map van startmenu)

Luie honden :p
waaom typ je dat dan niet gewoon? is een stuk makkelijker ;)

enne zijn er nog mensen bereid om elke maand een stukje te schrijven over genome, think, folding, d2ol ?

owjah en die nieuwe banner ziet er wel leuk uit :)

• X-G
Dan grazen ze op mijn naam! Ze willen op het Powerweb.nl team grazen!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

X-G schreef op 18 January 2003 @ 09:39:
Nou, jongens, niet zeiken, de resultaten van gister:
11 mensen gestrikt voor ECC2 onder de naam X-G

Ik heb voorheen ook al flink wat gedaan, voor Think ong. 50 man, maar de meesten zijn gestopt opdat de client te zwaar was, ik probeer ze nu te strikken voor Ecc2! B.T.W. Silk_Dude, doe jij PowerWeb assimileren, of mag ik proberen?
11 mensen gestrikt gisteren? Je hebt vandaag al 7 punten geflusht :p
Nouja, merk het wel als je me inhaalt...

Die laatste banner is trouwens wel cool, wanneer zien we hem op de tweakers frontpage verschijnen? :7

🖥️ | 🚗

• E-jey
  • Niet online
MadMarky schreef op 18 januari 2003 @ 20:48:
[...]

11 mensen gestrikt gisteren? Je hebt vandaag al 7 punten geflusht :p
Nouja, merk het wel als je me inhaalt...

Die laatste banner is trouwens wel cool, wanneer zien we hem op de tweakers frontpage verschijnen? :7
nooit ben ik bang

• X-G
Nooit? WE zullen zien (is strijdvaardig, maar staat nu als mr. Frodo voor 10.000 orks...)

• E-jey
  • Niet online
X-G schreef op 18 January 2003 @ 21:11:
Nooit? WE zullen zien (is strijdvaardig, maar staat nu als mr. Frodo voor 10.000 orks...)
we sturen gewoon 10.000 mails naar femme ipv orks :)

heb nu al medelijde met femme (en de mailserver :+)

• X-G
LOL, trouwens, waarom ik nog zo weinig flush @ ecc2? Buffertje aan aan het leggen!

• X-G
1 ding valt me op:
Niemand van de programmeurs reageert :(

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

X-G schreef op 19 January 2003 @ 18:19:
1 ding valt me op:
Wie zijn volgens jou dan 'de programmeurs'?

• X-G
Duke, KoW, Griz

zij kunnen programmeren (in i-net language)
er zijn er nog meer hoor.

Verwijderd

Nee, wat wil je bedoelen met i-net language...

Dan praat je opzich over TCP/IP...

Maar je zal wel ColdFusion/etc. bedoelen...

• KillR-B
  • Laatst online: 20-01 20:49
X-G schreef op 19 januari 2003 @ 18:19:
1 ding valt me op:
Waarom zouden zij moeten reageren??? Het is niemand verplicht om te posten in dit topic....zij hebben ook nog iets dat heet als 'sociaal leven'. :)

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Is er eigenlijk iets van een DPC channel op IRC?
Ik zit nu in #dpc, maar dat is ongeveer leeg.

Ik had een ideetje om iets te doen, misschien.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Diadem schreef op 19 January 2003 @ 19:13:
Is er eigenlijk iets van een DPC channel op IRC?
Ik zit nu in #dpc, maar dat is ongeveer leeg.

Ik had een ideetje om iets te doen, misschien.
DPC zit op irc.sorcery.net #dpc

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

NG schreef op 19 January 2003 @ 19:14:

DPC zit op irc.sorcery.net #dpc
Dat verklaart een hoop.

Waarom niet op irc.tweakers.net? Ik zit al op 2 verschillende IRC servers, weinig zin er een derde bij te voegen

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Omdat DPC langer bestaat dan irc.tweakers.net, en #tweakers.net was 'vroeger' ook alleen op Sorcery, toen irc.tweakers.net er kwam is een deel van de tweakers van Sorcery naar Tweakers IRC overgelopen :)

Verwijderd

X-G schreef op 19 januari 2003 @ 19:03:
Duke, KoW, Griz

zij kunnen programmeren (in i-net language)
er zijn er nog meer hoor.
i-net language... php, asp, coldfusion...

En daar wil je een one-click installer mee maken :? :?

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 21:11

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Misschien al gezecht, maar voor welke projecten moeten er dan 1-click-installers komen?
- RC5-72
- ECC2
hebben al een vergelijkbaar ding.

Andere projecten dus zoals:
D²OL
(en al die andere)

last.fm

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 10:03

TGEN

Hmmmx_

Diadem, irc.tweakers.net is voor de generatie van na 2001... voor de newbees dus, eigenlijk. De oldskool zit nog steeds op sorcery.net (we zijn na de eerste buggy pogingen van irc.tweakers.net hard weggerend, mede vanwege het hoge fok-gehalte dat daar ten toon werd gespreid). Als je vaak op irc.t.net vertoeft zul je wel eens wat merken van de rivaliteit tussen de oldskool #tweakers.net en de newbie #tweakers.net :). Als vanouds zit ook #dpc op sorcery.net, net als een boel spin-offs van de tweakers.net community...

Over het feit dat 'de programmeurs' niet reageren, ik voor mij kan je vertellen dat het totaal geen uitdaging is om er een te bouwen. Het bouwen van een one-click installer zo simpel is als 123, download gksetup en whoppa, done. En 'i-net language'? Doet me denken aan klokken en klepels... no offence :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

1 ding valt me op:
Zoals al gezegd werd:
i-net language... php, asp, coldfusion...

En daar wil je een one-click installer mee maken :? :?
Ik kan natuurlijk wel een site maken met een wizard... Die site klust dan een ini file zoals je die vaak vindt bij projecten. Misschien wel een leuk idee :)

Ow enne:
zij hebben ook nog iets dat heet als 'sociaal leven'. :)
Echt niet :P

• X-G
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 09:28:

Ik kan natuurlijk wel een site maken met een wizard... Die site klust dan een ini file zoals je die vaak vindt bij projecten. Misschien wel een leuk idee :)
Dat zou wel handig zijn ja!

Ik schop dit topic ff, opdat ik het totaal ben vergeten, maar ook omdat ik op een idee kwam! Waarom gaan we niet op TV adverteren? Ik zou daar best wel wat voor willen uitgeven (1 euro ofzow als ieder lid dat doet -> veel geld)! En nog wat. Die SID is een goed idee. Kunnen jullie op www.dutchpowercows.org ook nog ff op de mainapge een linkje maken naar een page waar je als totale NEWBEE terecht kan?!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

:?

• X-G
Begrijpt ge het niet?

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 16:58

Wessie

Noizy Cows Crewmember

X-G schreef op 18 January 2003 @ 11:43:
Ok, dat is dus een optie! Ik zal de banner ook bij zoveel mogelijk mensen aansmeren, als er een goede komt. Maar naar welke site moeten we dan linken?

B.T.W., heeft iemand hier een PowerWeb account? Ik heb een heel verhaaltje getikt, maar kan het niet posten.
Ik heb gepost op PCMweb.nl, ComputerIdee.nl InsideGamers.nl en Unknownnet.com! PowerWeb.nl gaat niet opdat ik mijn account niet inkom !?!?!?!?
Lekker.
InsideGamers.nl is alreeds actief binnen DPC als een groepje binnen de Noizy Cows !
De mensen die draaien assimileren continue mensen voor DPC.
Kortom men is intern al bezig.

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

X-G wil je aan het werk zetten KoW (en ook aan het betalen krijgen).
Zo moeilijk te begrijpen is dat toch niet :P

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

X-G schreef op 01 March 2003 @ 15:25:
[...]

Dat zou wel handig zijn ja!

Ik schop dit topic ff, opdat ik het totaal ben vergeten, maar ook omdat ik op een idee kwam! Waarom gaan we niet op TV adverteren?
Net zoals als wat hier [rml][ TV]Rechenkraft[/rml] een beetje aangekaart werd?
Ik zou daar best wel wat voor willen uitgeven (1 euro ofzow als ieder lid dat doet -> veel geld)!
Ja, daag... Ik doneer al tijd + stroomkosten in Dutch Power Cows, nu moet ik er ook nog voor gaan betalen? Het moet wel een spelletje blijven naar mijn mening.

Verwijderd

Moet je wel zorgen dat als je op tv komt met DPC dat het positief is :Y)

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Ik zou daar best wel wat voor willen uitgeven (1 euro ofzow als ieder lid dat doet -> veel geld)!
Betaal jij dan ook mn stroom rekening voor de 3 pc's die bij mij 24/7 aan staan?
Denk het niet.
Ik doe het ook maar voor de lol.
Zoals NG al zei, het moet wel leuk blijven. ;)

• X-G
Ja, ok, het gaat om een donatie. Niet dat iedereen dat persé moet doen.

En Wessie. InsideGamer.nl heeft zich meen ik nu volledig op Ecc2 gericht (sjek hun forumz maar)

Verwijderd

okidokie iedereen 1 eurootje storten op mijn rekening dan ga ik allemaal vlaggies en posters laten maken en hier rondverspreiden in Escharen!(1200 inwoners) :X

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/aheuvelman/Tweakerskoe.gif

hele oude al, niet door mij gemaakt overgens

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:45
Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 12:51:
okidokie iedereen 1 eurootje storten op mijn rekening dan ga ik allemaal vlaggies en posters laten maken en hier rondverspreiden in Escharen!(1200 inwoners) :X
Laat dan iemand in een grote stad dat doen of vragen aan mensen van mcdonalds of je daar ff wat folders op die tafels mag dumpen. Of bij andere winkels. Heb ik toendertijd bij mjn website ook gedaan en het heeft wel gewerkt.. niet veel maar wel wat.

binnenkort ga ik trouwens allemaal kleine briefjes tussen de krnaten doen (heb krantewijk) en zal ik eens kijken hoeveel mensener in mijn krantenwijk bereid zijn te werken voor DPC :)

Strava | AP | IP | AW

• E-jey
  • Niet online
Ik ga denk ik niet voor DPC betalen hoor ;) moet leuk blijven ;)

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:08
Assimileren is een groot probleem en vooral de installatie is brak omdat er eignelijk teveel moet gebeuren. Er moeten gewoon veel meer mensen komen maar als de installatie klote is en vooral voor minder begaafde mensen (n00bs heb ik het dan over) is het een dag werk. Wil overigens wel helpen om meer mensen te assimileren op InsideGamer maar volgens mij willen de admin's totaal geen moeite doen...

• E-jey
  • Niet online
Robkazoe schreef op 02 March 2003 @ 16:48:
Assimileren is een groot probleem en vooral de installatie is brak omdat er eignelijk teveel moet gebeuren. Er moeten gewoon veel meer mensen komen maar als de installatie klote is en vooral voor minder begaafde mensen (n00bs heb ik het dan over) is het een dag werk. Wil overigens wel helpen om meer mensen te assimileren op InsideGamer maar volgens mij willen de admin's totaal geen moeite doen...
een berichtje op de FP met een goede FAQ wil ook wel helpen :)

enne ik denk dat we er goed aan doen als we een goede installatie maken. Zoals sommige subteams hebben :)
Het is idd een hoop werk om een noob die niet eens een zipje kan uitpakken aan DPC te krijgen >:) Er zijn alleen geen progremeurs die dat willen maken denk ik :)

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

X-G schreef op 01 maart 2003 @ 19:21:

En Wessie. InsideGamer.nl heeft zich meen ik nu volledig op Ecc2 gericht (sjek hun forumz maar)
niet volledig (sjek onze proxy maar):P

offtopic:

Verwijderd

Wij hebben een systeem staan wat online tot 4000 a4 -> a5 boekjes per uur eruit poept: maak een goed ontwerp voor een informatief boekje van maximaal 8 vel (64 pagina's A5) en ik wil er wel een paar 1000 uitpoepen...

Kosten: zelf ophalen en een krat bier :)
Levertijd: ligt eraan wanneer we weer een systeem moeten testen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 20:20 ]

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

X-G schreef op 01 maart 2003 @ 19:21:

Toch niet allemaal ....

Verwijderd

Da Monkey schreef op 02 March 2003 @ 13:11:
[...]
binnenkort ga ik trouwens allemaal kleine briefjes tussen de krnaten doen (heb krantewijk) en zal ik eens kijken hoeveel mensener in mijn krantenwijk bereid zijn te werken voor DPC :)
heb je die briefjes al klaar?
zoja, wat heb je erop gezet?
zoiets zou ik namelijk ook kunnen doen.

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

E-jey schreef op 02 maart 2003 @ 15:27:
Ik ga denk ik niet voor DPC betalen hoor ;) moet leuk blijven ;)
tis idd geen goed idd om te gaan betalen :S

er zijn genoeg manieren om in de publiciteit te komen,

inzendingen naar kranten, mailen naar systeembeheerders, zelf mooi a4-tje maken en in de winkel waar je werkt ophangen enzenz

wrom betalen als het ook gratis kan??

iemand anders nog iedeeën??

offtopic:

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 10:03

TGEN

Hmmmx_

Betalen? Wa's dat voor kansloze opmerking, moet je ns weten hoeveel geld er eigenlijk in dpc vloeit...

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-01 21:17

My

Betalen?? Wat is dat nou weer voor misselijke gedachtekronkel? :/

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Waarom misselijk en kansloos

Bij andere teams zie je het ook gebeuren dat er zaken voor het team worden gedaan met behulp van bijdragen door de teamleden.

En of je nu de ober een fooitje geeft of DPC een fooitje geeft, wat is het verschil :?
Pagina: 1 2 Laatste