Even statement vooraf; ik ben Homeworld fan
Deze demo valt eigenlijk best wel tegen, want wat is er nu eigenlijk beter geworden t.o.v. Homeworld 1?
Behalve die sub-systems is alles hetzelfde met (tikkeltje) nieuwere graphics. Zelfs de vloot is nog grotendeels hetzelfde, niet dat je 'm helemaal moet veranderen, anders is 't geen Homeworld meer, maar ze komen met bar weinig nieuws.
De ruimte zou "voller" zijn. Buiten wat nevels is er weinig veranderd. Geen ruimte-stations, planeten van dichterbij, astroïden waar je inkan (ik noem maar een zijstraat).
En als we dan toch kritisch bezig zijn; de 1e 2 missies lijken als 2 druppels water op Homeworld 1, het menu is me wat te groot, (ik weet dat je 't weg kan klikken, maar de helft van de tijd ben je toch erin bezig), en is dat hyperspace effect wel erg crap/1999.
Verder vind ik dat standaard squadron maken maar niks, ik wil zelf kunnen bepalen hoe groot m'n squadrons worden.
Ook lijken de scheepjes meer een eigen willetje te hebben, zelf aanvallen op redelijke afstanden e.d. Het is een beetje click-sit-and-hope geworden
M.a.w. ik hoop heel erg dat de uiteindelijke versie veel meer biedt dan dit, want Homeworld blijft kewl.
De muziek en de sfeer vond ik verder wel goed trouwens