Homeworld 2

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:08
anandus schreef op 04 september 2003 @ 16:45:
[...]
Het zou voor sommigen nog best handig zijn als je erbij zou vertellen wat voor pc'tje je hebt, anders is die post van jou nogal loos geblaat in de ruimte.. ;)

Dus help anderen op weg en geef je specs :P
Mn specs waren al eerder genoemt in dit topic, maar voor de luie hopelozen met een wat minder nieuwe pc ; Amd xp 1800+, Geforce2 gts 64mb, 512ddram.

De graphics zijn idd niet heel erg veranderd, maar een ding wat me wel erg opvalt is het detail van bv de scheepjes dat toch wel flink verhoogt is.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SCIxX schreef op 04 september 2003 @ 16:53:
[...]

Mn specs waren al eerder genoemt in dit topic, maar voor de luie hopelozen met een wat minder nieuwe pc ; Amd xp 1800+, Geforce2 gts 64mb, 512ddram.
O-)
Sorry, zit op werk, dan krijg je dat al snel :P

Maar dat is best cool, als-ie daar nog goed op draait, zeg!
Kunnen mijn vrienden ook nog meegenieten!

* anandus voorziet weer een paar leuke LANnetjes aankomen :D

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-10 10:49
Even statement vooraf; ik ben Homeworld fan :p

Deze demo valt eigenlijk best wel tegen, want wat is er nu eigenlijk beter geworden t.o.v. Homeworld 1?

Behalve die sub-systems is alles hetzelfde met (tikkeltje) nieuwere graphics. Zelfs de vloot is nog grotendeels hetzelfde, niet dat je 'm helemaal moet veranderen, anders is 't geen Homeworld meer, maar ze komen met bar weinig nieuws.

De ruimte zou "voller" zijn. Buiten wat nevels is er weinig veranderd. Geen ruimte-stations, planeten van dichterbij, astroïden waar je inkan (ik noem maar een zijstraat).

En als we dan toch kritisch bezig zijn; de 1e 2 missies lijken als 2 druppels water op Homeworld 1, het menu is me wat te groot, (ik weet dat je 't weg kan klikken, maar de helft van de tijd ben je toch erin bezig), en is dat hyperspace effect wel erg crap/1999.

Verder vind ik dat standaard squadron maken maar niks, ik wil zelf kunnen bepalen hoe groot m'n squadrons worden.

Ook lijken de scheepjes meer een eigen willetje te hebben, zelf aanvallen op redelijke afstanden e.d. Het is een beetje click-sit-and-hope geworden :/

M.a.w. ik hoop heel erg dat de uiteindelijke versie veel meer biedt dan dit, want Homeworld blijft kewl.

De muziek en de sfeer vond ik verder wel goed trouwens :)

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

UTTER CRAP.. de demo crashed bij mij.. hij draait eigenlijk alleen 100% voorspelbaar niet crashend als ik alle details naar beneden schroef.

Hopen dat de full version hier geen last van heeft..

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ik ben het helemaal met LiToKi eens, ook had ik een beetje geschok bij scenes met motherships erbij vooral closeups... Alle settings max, 1024x768, 8xaniso, geen FSAA :)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• agentorangina
  • Laatst online: 20-08-2024
Die upgrades zijn trouwens super handig, bombers met subsytem-destroying bombs kunnen als je ze goed gebruikt in een keer 't hele mothership ontregelen [resource add-on vernietigen, en als je tegenstander dan geen mobile refinery heeft kan ie niet echt simpel resources binnenhalen. Ik vind het jammer dat je bij de demo multiplayer meteen ook een carrier hebt, want die kan alle taken van het mothership gewoon overnemen als je daar subsystems weet uit te schakelen [en rebuilden van de add-ons duurt ff.]

Bij mij zat ie bij de intro scene ook lichtjes te schokken maar voor de rest heb ik nergens last van.

[ Voor 10% gewijzigd door agentorangina op 04-09-2003 19:55 ]

• SCIxX
Net ff multplayer gedaan, was wel dikke fun. :) Kreeg na 30minutes Out of sync ofzo, beetje jammer. :(

Verwijderd

HW2 is echt gaaf :) netzoals 1 lekker makelijke besturing enzo.
Het spel draaid zelfs perfect hier op laptop AMD xp 2000 512mb DDR266 met 32mb Geforce 4go.
Maar voor de rest vind ik er niet echt veel verandering inzitten als ik het vergelijk met HW1 alleen graphics zijn beter en het console is verandard + wat veranderingen in de voertuigen.

Verwijderd

Damn, de demo is uit en ik moet net weeer op vakantie zijn in Spanje...
AHHHHH
AHHHHH
erg vervelend... maja, de demo loopt niet weg en de game ook niet.

zover zijn de reacties niet super enthousiast over de graphics, maar zo t6e horen is er wel flink gesleuteld aan het detail level.... mjam! :9

enne, qua reviews , nog steeds weinig te melden online.
En een uitgever zal nooit zo labng wachten met het uitbrengen van review versies, trust me.... I know 8)

qua PR planning klopt dit totaal niet.

maar ach ja we zien wel wat er van komt, voorlopig moet ik nog anderhalve week geduld hebben 8)7 en dan.... FINALLLLYYYYYYYY O-)

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

damn, heb het net zitten spelen, maar het ziet er echt te geil uit (check siggeh voor specs, moet wel zeggen, mag ook wel op zon systeem ;) )

speelt een stuk fijner, en zeker die rechtermuisknop toevoeging is fijn.
moven is zo simpel geworden nu, betere shit :)

ga het zo nog spelen, heb alleen nog tuturial gedaan, en eerste stukkie van 1e missie.

Battle.net Spud#2543

Verwijderd

De demo is reeds verwijderd van de FTP :( Vanmiddag zag ik hem nog staan. Op de relic site staat die ook niet bij de downloads.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 21:28 . Reden: Bij gamershell is die wel te downen ]

Verwijderd

Net ff gespeeld (en gewonnen natuurlijk...Multiplayer dus)...en het is best gaaf...alleen inderdaad nog niet echt veel nieuws.
Maar dta is ook nooit de opzet geweest...Relic wilden een snel speelbaar spel maken....voor korte maar hevige battles.
en dat is het weer!!

Ik vindt het best zo...ff wennen, maar dat is bij elk spel zo.

• LiToKi
  • Laatst online: 27-10 10:49
RoadKill21 schreef op 04 September 2003 @ 19:52:
Ik ben het helemaal met LiToKi eens, ook had ik een beetje geschok bij scenes met motherships erbij vooral closeups... Alle settings max, 1024x768, 8xaniso, geen FSAA :)
Daar had ik 't nog niet eens over, want bij mij draait nog heel erg slecht ook (1,1 Ghz, 256MB intern, GeForce3 Ti200). En daarmee zit ik toch een eindje boven de minimale eisen, alles op low 800x600 en dan hapert 't hier en daar flink.... :/

En dat terwijl het grafisch toch niet zo erg schokkend is allemaal :)

Maar goed, hopelijk is de full version wel leuk :)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 18:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wat een geweldige game! :7

De demo in een stuk uitgespeeld, hoewel ik de tweede missie niet in een keer met succes afsloot. :X (singleplayer) Maar goed, ik heb dan ook Homeworld (1) niet gespeeld. :)

Deze game moet ik in ieder geval wel hebben. De besturing is niet makkelijk, maar dat leer je vanzelf. Wat me opviel... de topicstart is meer dan 7 maanden geleden voor het laatst geupdate... Misschien tijd voor een nieuw topic danwel een mailtje naar Will of M@NIC of iemand anders om de topicstart te updaten?

Marc0 was de eerste die reageerde en staat (o.a.) bekend om z'n coole topicstarts, misschien voelt hij zich geroepen? :) Ik heb het zelf geprobeerd bij WoW, maar dat eindigde al snel. Wat een haakjes 8)7.

offtopic:
Was Marc0 juist niet degene die van z'n haakjes afwilde? :+ De ironie! :Y)

Dividend for Starters

• SCIxX
Ik neem aan dat het door je ram komt, zoals je bovenstaand al gezien heb draai ik alles @ high @ 1024, met ook niet al te nieuwe pc. Hoewel met de grootste battles (alle units van alle classes van beide teams)heb ik wel wat moeite. :p

Had net echt een supertof potje, 2v2, duurde iets van 2uur. Ik was alleen nog over met een ander sjap, allebij alle units het limiet bereikt, en ja toen ging die aanvallen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ivar.dechesne/homeworld2.JPG

Niet alle units zijn zichtbaar, achter stonden nog veel interceptors en ver boven mijn mother ship had ik nog een leuke ambush van puls corvettes liggen. Ik heb uiteindelijk gewonnen. (had wel wat voordeel wegens verdegende kant) Met mn missle corvettes al zijn pulse corvettes geraped, alle interceptors op zijn frigates, en toen kwamen mn pulse corvettes ernog bij en was de klus zo geklaard. :)

Topgame. :D

Humm... raar dat het plaatje zo vern**kt word als ik hem upload. :/

[ Voor 4% gewijzigd door SCIxX op 04-09-2003 23:26 ]

Verwijderd

Wat een geile game is het. Ik snap er nog geen kloot van hoe het allemaal werkt omdat ik HM1 niet heb gespeeld, maar ow wat een dikke piemel werk.

Ik zat echt continue te kutten met de zoom, pannen, 3d zooi etc. Ik kon nergens mijn schepen terugvinden, snap geen ruk van die modules, soorten schepen, en research zooi, maar die gevechten zijn echt geil.

Ipv goedkope explosies, zie je hier echt mooie explosies, en zelf branden schepen met een rookpluimpje erachter vliegen..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 23:33 ]

• SCIxX
Ik heb homeworld 1 en cataclysm gespeeld en homeworld2 was ook ff wennen voor mij, maar na een half uurtje zit je er toch wel goed in. Vooral handig zijn de quick buttons (zo heb je het menu niet nodig en kun je die gewoon hiden)
Heb btw nog niet helemaal door hoe ik het onderste menu nu volledige hide, ik deed het prongelijk en het beviel me wel.

[ Voor 21% gewijzigd door SCIxX op 04-09-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

SCIxX schreef:

plaap

[afbeelding]

yadda
Unit limit? Grmbl. Da's alvast een punt van ergernis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hmmmzz...

Is er iets van een tech-tree ofzo :/
Zie door les arbres la bois niet meer (yes, I know, my French is a bit rusty :P )...

Maar wel supergeil, ongelooflijk, echt tof.
Nu maar hopen dat het verhaal ook zo tof is, tot nu toe is het niet zo speciaal (vergeleken met Homeworld1 en Homeworld: The Borg Cataclysm)..

Maar al met al: Tof spel!

Al mis ik wel de Claw-formatie enzow.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

anandus schreef op 05 september 2003 @ 01:09:
Hmmmzz...

Is er iets van een tech-tree ofzo :/
Zie door les arbres la bois niet meer (yes, I know, my French is a bit rusty :P )...

Maar wel supergeil, ongelooflijk, echt tof.
Nu maar hopen dat het verhaal ook zo tof is, tot nu toe is het niet zo speciaal (vergeleken met Homeworld1 en Homeworld: The Borg Cataclysm)..

Maar al met al: Tof spel!

Al mis ik wel de Claw-formatie enzow.. ;(
ik mis claw ook :'(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die denken dat HM2 netzoals HW1 is...dat er "te weinig" is veranderd...

click click

Btw, als je graphical probs heb enzo.. kijk hier even... Op de relicboard forums hebben ze al erg veel info.

Het bealngrijkste wat ik tot nu toe gelezen heb is dat de er in de released version nog wat aanpassingen zijn gedaan t.o.v. de Demo.
Dus de Demo is NIET hetzelfde als de released version...
Ze zeggen alleen niet WAT er verschilt :) (ja, meer schepen en maps natuurlijk, maar dat bedoelden ze niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:32
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 23:32:
Wat een geile game is het. Ik snap er nog geen kloot van hoe het allemaal werkt omdat ik HM1 niet heb gespeeld, maar ow wat een dikke piemel werk.

Ik zat echt continue te kutten met de zoom, pannen, 3d zooi etc. Ik kon nergens mijn schepen terugvinden, snap geen ruk van die modules, soorten schepen, en research zooi, maar die gevechten zijn echt geil.

Ipv goedkope explosies, zie je hier echt mooie explosies, en zelf branden schepen met een rookpluimpje erachter vliegen..
lol, en als je het kan dan is het nog leuker ;)
ik mis claw trouwens ook, ga vanavond ff de key-bindings bekijken misschien hebben ze 'm verplaatst.

de strike groups werken volgens mij wel redelijk efficiënt. bv een te grote fighter group is niet efficiënt. maar nu kan je een grote fighter wing onder 1 knop zetten die beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is er zeg maar een manier om door je units te cyclen? Want ik maakte dus lekker handig een sonde, maar never nooit meer teruggevonden he.

Wat ik me trouwens afvroeg, wat leuk is van die sterrenkaart, dat je dus ook in de hoogte en de diepte kunt navigeren, om zo achter bijv. een vijand te komen. Dit zou je dan met waypoints kunnen doen denk ik, maar hoe weet je wat de sensor range is van de vijand waar je onderdoor gloept? Als je hem in de rug wilt aanvallen, moet die natuurlijk niet zo makkelijk zien dat je over hem heen gaat, over onder hem door gaat.

En in hoeverre werkt dit bijvoorbeeld bij een CPU, of schepen die gewoon in Guard staan. Dan is het nut van in de rug vallen nl. een beetje nihil, tenzij de speler al zijn schepen heeft gegroepeerd op een bepaalde plek voor of achter het mothership.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
DroogKloot schreef op 05 September 2003 @ 00:53:
[...]

Unit limit? Grmbl. Da's alvast een punt van ergernis. :P
Als je die eindelijk bereikt (elk soort schip heeft zn limit) mag je toch echt wel eens aanvallen, want dat zijn er flink wat. En in full version komen de capitel ships er dan ook nog bij. Homeworld1 kwam ik pas na een tijdje achter dat er een limiet was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SCIxX schreef op 05 september 2003 @ 15:04:
[...]

Als je die eindelijk bereikt (elk soort schip heeft zn limit) mag je toch echt wel eens aanvallen, want dat zijn er flink wat. En in full version komen de capitel ships er dan ook nog bij. Homeworld1 kwam ik pas na een tijdje achter dat er een limiet was. ;)
Inderdaad.

En de enige manier om over de unitcap heen te komen is schepen salvagen. Als je dus een maximum aantal schepen wilt, moet je zsm je unitcap bereiken via conventionele wijze, en dan schepen jatten.

HW1 dus, hè? Ik weet niet hoe het zit in HW2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Je hebt nu 3formaties, ik neem aan dat er in het volledige spel nog wel een stuk of wat bijkomen. Hmm, was het maar zover... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44

yGiDoRp

Sawasdee

Klote demo doet het niet bij mij :( kan de resolutie niet veranderen, dan springt ie gewoon terug en als ik op standaard resolutie wil spelen knalt ie eruit :(

En ik wou hem zo graag spelen!

Nou, dan ga ik maar weer een potje HW1 doen.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

die formaties vind ik toch wel weird...
heb nog niet uitgevonden hoe en wat...

vind het wel een ONWIJS mooi spel.
die ontploffingen enzo, en de details op de schepen...
vind alleen het soms wat ONoverzichtelijk als je je MS aan wilt klikken, dan krijg je al die modules. (wat wel geinige toevoeging is, maar meer ook niet)

Ik mag ook aannemen dat je veeeeel meer upgrades krijgt in de full version, wapen upgrades enzo.... niet alleen hull en speed....

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik wil mijn controle terug. Dit zuigt. de formaties zijn nu gewoon bout en ik kan ook niet grotere claws maken. Iedere HW1 speler herrinnert zich vast wel het onheilspellende beeld van een claw formatie van corvetten die richting je mothership komt om je net gebouwde fregatten eens goed af te drogen gevolgd door een wall van ion fregatten en een paar assault fregatten om het werk af te maken. Nu is het gewoon veel lastiger om een effective aanval op te zetten.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik noob? misschine niet een erg goeie speler, maar ik ben geen newbie. Ik heb HW1 en HW:C gespeeld

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-10 12:34
Wat wel irri is. Als je in de demo het build scherm oproept met de B-toets, kun je hem niet meer met dezelfde b-toets uitschakelen. Je MOET dan met de muis op et Build knopje klikken.

Zo ook trouwens met Research, en die andere knop (fleet ofzo?).
Maar verder wel een retegoed spel! :)

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
ocf81 schreef op 06 september 2003 @ 01:08:
Ik wil mijn controle terug. Dit zuigt. de formaties zijn nu gewoon bout en ik kan ook niet grotere claws maken. Iedere HW1 speler herrinnert zich vast wel het onheilspellende beeld van een claw formatie van corvetten die richting je mothership komt om je net gebouwde fregatten eens goed af te drogen gevolgd door een wall van ion fregatten en een paar assault fregatten om het werk af te maken. Nu is het gewoon veel lastiger om een effective aanval op te zetten.
Het is en blijft een demo he. In de full komen meer fighter, meer corvettes, meer frigates, de capital classes, en nog veel meer. Ik denk dat we ook wel op meerdere formaties kunnen rekenen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ja ik hoop het.

ik mis inderdaad de formaties van 1, en het repareren, maar dat laatste zal wel in het echte spel zitten.

En ik vind het stom dat je geen afzonderlijke fighters etc meer maakt, maar 3 of meer in een groepje.

En hoe maak je ion platforms? Ik moet zeker nog iets researchen of doen, maar WAT? ik snap er niks van, io platform research, maar waar dan? :)

Wel leuk dat je nu subsytems kan slopen etc.

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 06-09-2003 11:45 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-10 12:00

Eranum

geek!

Repareren is gewoon mogelijk, maar je moet het wel researchen, verder leuke demo. En het loopt nog best aardig eigenlijk op me brakke bakkie.

CPU speelt trouwens wel erg vaag. Even een 1-on-1 gedaan. Hij kwam eerst met een wave met wat fighters aan zetten, daarna tijden geen incomming meer. Dus ik lekkere wat frigates bouwen. Vlieg vervolgens naar hem toe, heeft ie alleen maar 4 carriers en een paar platforms. Was dus zo klaar })

tää on taas niin tätä

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat pas irri is? Dat de graphisc wel leuk zijn, maar in het niet vallen bij de graphics van EVE-online. Door EVE ben ik duidelijk veel te verwend geworden :(
Dus dan moet de gameplay het overnemen. Wat dat betreft lijkt HW2 mij wel leuk. Ik heb de demo zitten spelen en da's best gaaf. Alleen is het net HW1 maja. Niet echt denderend veel nieuwe innovatieve dingen erin. Maar het is een demo dat is wel zo. Niet alles zit erin natuurlijk. Ruimte spellen zijn gewoon cool :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Net weer een leuk potje 2v2 gespeeld, ging me wel erg makkelijk af dit keer though. :)

Handig zou zijn ergens een overzicht van alle max speed en max attack, (komt vast nog wel o.a in het homeworld2 boekje) handig is bijvoorbeeld interceptors die te snel zijn voor torpedo frigates. :)

[ Voor 10% gewijzigd door SCIxX op 25-05-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

WOEI :D beters... de resolutie 1280x1024 wordt niet ondersteunt door het spel, maar als je de C:\Program Files\Sierra\Homeworld2 Demo\Bin\Profiles\Profile1\PLAYERCFG.LUA bewerkt in notepad ondersteunt hij die resolutie weer wel :) altijd handig voor TFT's die een nnative hebben van 1280.
Het spel zelf is weer top, evenals de feeling de controls en de graphics.
Zelfs met mijn videokaart (oke de rest van de bak is dan wel snel) wil het nog op 1280 alles max + 2x ani perfect lopen :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb het nu een tijdje gespeeld en in 1 woord: Geweldig!

Jammer van die formaties, maar dat komt wel goed.
En het is zóóóóó relaxed dat kleinere schepen in groepen gebouwd worden (fighters met z'n vijven en corvettes met z'n drieën), ook vind ik de interface een stuk lekkerder, vooral de kleine dingetjes (zoals naar de zijkant van je scherm gaan met de muis bijvoorbeeld).
Ik vind de balans ook beter.

Maar last not least: Het researchen van wapens/armor/speed van schipklassen!
Bijvoorbeeld bombers met extra armor, of extra snelle interceptors.
Weet iemand tot welk level ze gaan? Want er staat dan lvl1, en ik vraag me af hoever het gaat...

Al met al supertof :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
huh, je kan wel repairen? ik mis echt een gedeelte volgens mij, ik kan ion platform research ook al niet vinden?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
gladiool schreef op 06 September 2003 @ 14:15:
huh, je kan wel repairen? ik mis echt een gedeelte volgens mij, ik kan ion platform research ook al niet vinden?
Als je een skirmish doet, moet je eerst een research ding bouwen, en dan kan je onder 'utility' bij research de repair-upgrade voor je controllers onderzoeken.
En ook ergens je ion platforms :)

Het valt trouwens op dat dit eerder een voortborduursel is van Cataclysm dan Homeworld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
OOOOOOOH wacht, nu zie ik het, er is ook een research paneel, jaaaaa :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ik mis wel het simultaan bouwen van capital ships en fighters. nu moet ik die carrier dus anders in gaan zetten (ik gebruikte altijd een horde carriers als veredelde refineries met handige fighter support faciliteiten)
Dit spel is duidelijk een ander beestje als zijn voorganger. Weet iemand ook of er een no ship cap optie is in multiplayer?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had wat weirds, ik had dus via de sterrenkaart een ship boven de vijand gestuurd. Even kijken wat ze daar aan het doen waren, maar no way dat dat schip ook weer naar beneden kon krijgen. Alleen op dezelfde hoogte vliegen, maar niet meer naar beneden. Alleen retire werkte hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
ocf81 schreef op 06 September 2003 @ 16:20:
ik mis wel het simultaan bouwen van capital ships en fighters. nu moet ik die carrier dus anders in gaan zetten (ik gebruikte altijd een horde carriers als veredelde refineries met handige fighter support faciliteiten)
Dit spel is duidelijk een ander beestje als zijn voorganger. Weet iemand ook of er een no ship cap optie is in multiplayer?
Nee ik denk niet dat die er is/zal komen. Hoewel je misschien wel oneindig schepen kan kapen. Ik geloof niet dat ik ooit een strategie spel gespeld heb zonder unit cap.

Wat leuke screens.

Higaran Assault Frigate (frigate class)

Afbeeldingslocatie: http://well-of-souls.com/homeworld/hws/hw2/images/homeworld2_021903_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://well-of-souls.com/homeworld/hws/hw2/images/h_screen005.jpg

Higaran Destroyer (Capital Class)

Afbeeldingslocatie: http://well-of-souls.com/homeworld/hws/hw2/images/e3trailer_08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://well-of-souls.com/homeworld/hws/hw2/images/hw2_trailerhwliga02.jpg

Higaran Battle Cruiser (Capital Class)

Afbeeldingslocatie: http://well-of-souls.com/homeworld/hws/hw2/images/homeworld2_022003_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://well-of-souls.com/homeworld/hws/hw2/images/h_screen003.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door SCIxX op 06-09-2003 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik vond no cap games in HW 1 altijd heel leuk. Het werd neti vaak gespeeld en je had ook een flinke PC nodig met een hele dikke lijn, maar door de schaal van de aanvallen werd het veel uitdagender om alles te managen. Meestal was er een 15 minuten build periode en dan massaal aanvallen. als je je tactics dan niet goed voor elkaar had, en je lette niet op je mothership o.i.d. dan werd dat vaak gelijk bestraft met een jump van de tegenstander met een fleet van heavy cruisers. Meestal werden dit soort fight ook echte slugfests van capital ships met een paar service corvettes. De limiet was het aantal RU 's op een map, dus je kon ook neti eindeloos doorgaan met bouwen. Ook een leuk pikant detail waren de eindeloze mijnenvelden. Die zag je niet tenzij je heel dichtbij kwam, en ik had er een hobbie van om met een stuk of 15 minelayers in claws van 5 continue mijnenvelden te onderhouden zodat de tegenstander als ie zou jumpen gelijk een nare verassing zou tegenkomen. Ik speelde ook vaker taiidan omdat het moederschip van de Taiidan makkelijker te beveiligen is. (kleiner en box shape)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Het is mogelijk dat wanneer je meer carries bouwt, je cap ook word verhoogt. Aangezien carries ook fighters corvettes en frigates kan bouwen. Op capital ships zou dan wel een vaste cap zitten, wat me ook logisch lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

In HW1 was dus alles mogelijk, en ik verlang daar weer naar :)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Jah het mooiste zou natuurlijk zijn dat de optie voor no-cap erin zou zitten. Maar ik zou toch altijd voor capped gaan, doordat de performance aanzienlijk omlaag zou gaan en veel meer lag zou hebben als ik no cap speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Shit zeg....die screens zien er echt mooi uit! Helaas ben ik niet zo'n fan van dit genre, maar petje af voor de gfx

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinky
  • Laatst online: 22-01-2022
Pic van gevecht vanmiddag.
Afbeeldingslocatie: http://jwlovink@bazuin96.tweakdsl.nl/HW2.jpg
Alleen jammer van die roze strepen erdoorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Stinky schreef op 06 september 2003 @ 19:14:
Pic van gevecht vanmiddag.
[afbeelding]
Alleen jammer van die roze strepen erdoorheen.
*Als je het nog niet wist*

Tab drukken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag ook een game op "hard" tegen 3 cpu's gespeeld. De eerste keer vet verloren, omdat ik niet snel genoeg ging harvesten. De 2de keer, als een gek een 2de harvest plek ingenomen met de carrier, coveren met platforms en daarna de cpu's compleet afgemaakt.

De demo heb ik nu wel gezien, mis een beetje de afwisseling.

Ik heb een negatief puntje voor deze game, het inzoomen en uitzoomen mag wel in wat kleinere stapjes gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 19:25:
Vanmiddag ook een game op "hard" tegen 3 cpu's gespeeld. De eerste keer vet verloren, omdat ik niet snel genoeg ging harvesten. De 2de keer, als een gek een 2de harvest plek ingenomen met de carrier, coveren met platforms en daarna de cpu's compleet afgemaakt.

De demo heb ik nu wel gezien, mis een beetje de afwisseling.

Ik heb een negatief puntje voor deze game, het inzoomen en uitzoomen mag wel in wat kleinere stapjes gebeuren.
Als je afwisseling wil kun je sobiso beter tegen echte andere spelers spelen ipv computers. Inzoom met kleinere stapjes is mogelijk door beide muisknoppen in te houden en de muis naar onder/boven te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben net nog tegen een minpuntje aangelopen: Het was 2vs2 ikke en nog iemand hadden 1 al vet ingemaakt en toen moesten we de ander dus hebben (heus? ja heus :+ ) maar goed hij ging dus steeds van plaats verwisselen of heel hoog of heel laag :o

Na een kwartiertje gejaagd te hebben en gezocht dachten we dat het wel eens een goed idee zou kunnen zijn om te scouten en probes uit te gooien :+

Die ander heeft het maar opgegeven denk ik want op een gegeven moment slachtten we hem af :P wat ik ermee wil zeggen als minpunt: die cameraview zuigt op zulke hoogtes/laagtes... (en dan bedoel ik die blauwe view he, die gebruik ik overigens ook het meest)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand zich geroepen voelt om een "first impression" te plaatsen...
http://glcoti.com/viewtopic.php?p=3896#3896

Dit is de mijne iig.. (engels)
My first impression is DAMN.
Real good job.
The overall picture is just what i expected it would be.
I am glad they stuck to the original Homeworld feeling.
It brought back so many memories when i started this demo...

Some observations from my end...

* The subsystems on the ships are NOT upgradable
So you cant upgrade the actual weapons, only the engines and the armor, with the exception of the torpedo frigate, there you can upgrade the torpedos to do more damage when firing at capital ships.
I was also hoping to be able to upgrade fighter guns etc..
but this maybe a demo-limited issue...i dont know.

* I just luv the "flying by" noises when fighters move overhead.

* The mouse sensitivity is not adjustable. its just a bit to slow for me..

* Its hard(er) to find ur way through a battle.. Groups of ships tend to do their own thing and just let the enemy shoot them from behind..
But that might be lack of practice/experience.

* The AI is damn impressive. It actually responds very well to what YOU are doing/building. its not just a routine it follows...
Expert is actually one tuff mofo to beat (although i hear "he" cheats alittle..getting more RU's then normal)

* The spacey background looks like its 16bit. you see the different shades of colors..the trancendance (or something, damn english )
But that might just be an AA/FSAA setting i'm missing.

Now, before you start pointing out that you cant build big spacestations and that's you cant hire actuall people and stuff...remember that this is an RTS!!... not a simulation.
Relic wanted HW2 to be a fast paced action packed RTS with battles that are fast and eventfull and last around 30-45 minutes.
And i think that they did a fine job allround....and this is just the demo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 09:20

Valkyre

Kitesurf FTW!

vet man ik heb gister de demo gedownload, en ik heb hem gister ook al ge-preorder
do i need to say more :D

wat ik allleen wel jammer vindt is dat je bijvoorbeeld geen groep meer kan selecteren zodat ze allemaal 1 voor 1 gerepareert worden. (of ben ik gewoon gek)

en ja ik hoop wel dat er een patch komt om die unit cap uit te zetten (ben er nog niet tegan aan gelopen)

edit:
lol ben dus net wel tegen de unit cap aangelopen :D

[ Voor 8% gewijzigd door Valkyre op 07-09-2003 11:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb vannacht een aantal levels van Cataclysm gespeeld en er zijn 2 dingen waarvan ik hoop dat ze dat meegenomen hebben:

• Het feit dat schepen experience kunnen krijgen (die paarse sterretjes). Ik vond dat een onwijs goede toevoeging aan het spel. Ik merkte ook aan mezelf dat ik gewonde 4-sterren scheepjes ook uit battle ging redden enzo :P

• Het feit dat je een groot vierkant kan trekken, en dat je dan rechtsboven alle scheepjes met hun aantallen ziet, en dat je daaruit ook kan selecteren (eventueel met shift erbij). Ik vond dat zo enorm handig gewoon.
In je radarscherm een heel groot vierkantje trekken en de benodigde schepen uitzoeken, ctrl-nummer, etc...

Weet iemand of deze 2 dingen ook in HW2 komen te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
heeft er niemand problemen met de demo via gamespy te spelen? heel veel games (waaronder die van mij) zijn grijs en dus niet joinbaar. weet iemand hier een oplossing op? (heb adsl)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op 07 September 2003 @ 11:25:
Ik heb vannacht een aantal levels van Cataclysm gespeeld en er zijn 2 dingen waarvan ik hoop dat ze dat meegenomen hebben:

• Het feit dat schepen experience kunnen krijgen (die paarse sterretjes). Ik vond dat een onwijs goede toevoeging aan het spel. Ik merkte ook aan mezelf dat ik gewonde 4-sterren scheepjes ook uit battle ging redden enzo :P

• Het feit dat je een groot vierkant kan trekken, en dat je dan rechtsboven alle scheepjes met hun aantallen ziet, en dat je daaruit ook kan selecteren (eventueel met shift erbij). Ik vond dat zo enorm handig gewoon.
In je radarscherm een heel groot vierkantje trekken en de benodigde schepen uitzoeken, ctrl-nummer, etc...

1. nee

2. nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

anandus schreef op 07 September 2003 @ 11:25:

ja klopt dat van dat selecteren was indertijd super handig, echt balen dat dat er niet meer in zit. misschien eens ff mailen en dan dat er patch kom o.d

na een paar dagen skirmish heb ik ook ff de campaign gedaan damn kom je net in het verhaal is het alweer afgelopen :(
snik was het maar alvast 26 september!!
dan heb ik een week o HW2 uit te spelen want dan komt HL2 er ook alweer aan :D
dat worden nog een keuzes die ik moet gaan maken dan, welke zal ik nu eens doen.
offtopic:
vet weer een mijlpaaltje 700e post :)

[ Voor 18% gewijzigd door Valkyre op 07-09-2003 13:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:23

icecoolsniper

never run from a sniper!

De demo draait echt niet lekker hier. Alles staat op low en uitgeschakeld en nog schokt de muis als een gek over het scherm. Ik vind dit toch wel raar want ik heb een ti4200 8x AGP, p4 2,2ghz en 512mb ddr. Dit is gewoon zeer jammer :(

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
icecoolsniper schreef op 07 September 2003 @ 17:16:
De demo draait echt niet lekker hier. Alles staat op low en uitgeschakeld en nog schokt de muis als een gek over het scherm. Ik vind dit toch wel raar want ik heb een ti4200 8x AGP, p4 2,2ghz en 512mb ddr. Dit is gewoon zeer jammer :(
Dan is er iets mis hoor, want ik heb een identiek systeem en alles draait superlekker. En op de computer van een vriend, met 1600+, 256Mb en een Geforce4MX draait-ie ook (sort of :P ).

Misschien een ander progje op de achtergrond aan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
icecoolsniper schreef op 07 september 2003 @ 17:16:
Dan klopt er echt iets niet. Gister op andere pc ff geprobeerd ; amd xp 1700+ - geforce2mx - 256ddram. 800x600, Shadows uit, 1ntje op medium en de rest op high, was prima speelbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:23

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik ga ff terug naar de 44 series drivers van nvidia ipv de 45, kijken of dat helpt. Anders ff scannen op spyware enzo

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Gohan-san schreef op 07 September 2003 @ 12:19:
[...]
het verhaal is het alweer afgelopen :(
snik was het maar alvast 26 september!!
uhm, mijn gameshop zegt dat zem em de 12e al binnen hebben...

(kan misschien om dat ik goed bevriend ben met die gasten, dat ik em eerder kan krijgen ofzo, maar toch)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
TepelStreeltje schreef op 07 september 2003 @ 17:27:
[...]

uhm, mijn gameshop zegt dat zem em de 12e al binnen hebben...

(kan misschien om dat ik goed bevriend ben met die gasten, dat ik em eerder kan krijgen ofzo, maar toch)
Lijkt me niet, 15sept word die pas in USA gereleased, 26sept in EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

SCIxX schreef op 07 September 2003 @ 17:29:
[...]

Lijkt me niet, 15sept word die pas in USA gereleased, 26sept in EU.
mjah, dan zal het wel speciaal zijn wattie kan regelen :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
:) ik ook maar even een paar screenshots voor jullie gemaakt :P

Screenshot 1
Screenshot 2
Screenshot 3
Screenshot 4
Screenshot 5
Screenshot 6
Screenshot 7
Screenshot 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
#hw2 @ qaukenet voor mplayer aangezien de meeste mensen geen normale game kunnen maken

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ff een potje met [FOK] Crash gespeeld, toen ik zijn game joinde zag ik in het badge vakje alleen wit met 2 blauwe strepen, en niet het teken, ingame werkte het wel.

Screenies van badge :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ivar.dechesne/badge.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ivar.dechesne/badge2.JPG

Had het potje verloren btw, ging helemaal niet lekker. :(

Edit : Ik zie nu als ik zelf een badge ga kiezen ik ook die van [FOK] Crash kan kiezen (de smilie dus) en nog een onbekende, dus hij slaat ze automatisch daar op...

[ Voor 19% gewijzigd door SCIxX op 07-09-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
hmm, eigenlijk wel jammer als andere je zelfgemaakte badge ook kunnen kiezen.
voor de mensen die het jammer vonden dat je met bv ' B' niet het buildscreen ook con de-activeren... gebruik [ctrl]+[b] dat is de toggle. en check de keys voor de andere opties ;)

winnen wil trouwens nog niet echt lukken. volgens mij moet je in het begin heel hard bouwen en dan pas gaan researchen. want research kost je nu ook RU's. dat was vroeger toch niet zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Vroeger koste het geen or anders heel weinig RU's maar je moest ze wel hebben anders kwam het stil te liggen IIRC.
Weet iemand ook of researchen sneller gaat als je merdere research modules hebt? dus helpt het om ze ook op de carriers te installeren?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
let op, ik weet niet zeker of het ru's kosten, maar het kwam telkens stil te liggen als mijn ru's opwaren. vandaar mijn aanname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat erg veel snelheid uit de game weghaalt, is het niet simultaan kunnen bouwen van fighters, carries, en frigates. Het gaat me echt te sloom.

Als je een keer wordt aangevallen kun je heel lastig counteren, het schiet gewoon niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Dat had ik inderdaad ook al opgemerkt. Het is iets wat ik erg mis uit HW1. vroeger kon je een paar key assets researchen en dan heel snel de vloot van jouw keuze uitpompen en die ook vervangen als er iets fout ging. Nu moet je gewoon een hele vloot carriers bouwen die daar dan hetzelfde mee proberen te doen. helaas is er een vrij lage unit cap op carriers, dus dan schiet het nog niet op. Al was het maar het simultaan bouwen op het moederschip. dat zou al veel uitmaken. of carriers met meerdere fighter of corvette stations zodat ze die simultaan kunnen bouwen. (Ik werk altijd met een mix van ions met corvettes voor fighter cover support frigates als repair en aan paar super capitals als het wat langer stand houd.)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Wow, lekkere (not) taktiek dit:

-bouw zo snel mogenlijk aan het begin 4 refineries, en daarna ion cannon turrets.
-vlieg met 4 refineries en 4 of meer turrets naar basis

grote kans dat ie nog weinig heeft, en de refineries zijn echt heel nasty, houden het lang uit en hebben veel firepower tegen fighters.

en de ion turrets doen de rest, je stuurt gewoon steeds nieuwe.

beetje lame eigenlijk, maar probeer het es.

edit, hmm expert is inderdaad makkie zo...

ze klinken wel lekker die refinaries,

kijk ze eens schieten! babababababa:

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/refinebaby.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door maratropa op 08-09-2003 21:57 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

jump, jump jump :P

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

damn ben ik volgens mij al 3 uur bezig met een potje telkens Save, load.
ben ik met een carrier vol met bombers boven de bijvan gevlogen zie ik daar gewoon een rij van 10 carriers liggen, echt niet normaal MAN!!!

GVD crasht de game weer das echt min want hij crasht best vaak.

wat boven ook al gezegd is wel min dat researchen RU kost ja.
en ook dat je geen frigates, corvettes e.d tegelijk kan bouwen.
voor de rest echt kewl man :D

hyper spacen daar heb ik dus echt GEEN geld voor

[ Voor 6% gewijzigd door Valkyre op 08-09-2003 22:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Na de basis van de vijand ? Beetje nutteloos dan want het mothership kan best wegvliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPU expert is echt een gore cheater hoor :) Tegen 3 cpu hard met gemakt gewonnen, maar tegen expert. Zodra ik net aan mijn eerste ion bootje toekom, stormt hij al aan met 6 ion frigrates, zooitje bombers erbij, en om het leuk te maken heeft die het ook nog voor elkaar gekregen om in die tussentijd 2 extra cruisers te maken, volledige research te doen, en al te beschikken over de nodige families aan corvettes.

Aangezien het bouwen zo slecht is geimplementeerd in deze game, kan je dit nooit meer counteren. Ze hadden expert beter kunnen wijzigen in "Magician"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

De game is op mijn bak niet helemaal stabiel BTW ik krijg in MP soms een CTD.
Wat ik me afvraag: hoe kan de AI over de unit cap heen gaan? of bedoelde je HW1 soms?

BTW als hier Player_678 nog rondhangt: sorry had een CTD.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
hyperspaced er net 1 al zijn frigates naast mijn basis, hoe kun je frigates laten hyperspacen, dat heb ik nog niet gevonden...?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gladiool schreef op 08 September 2003 @ 23:56:
hyperspaced er net 1 al zijn frigates naast mijn basis, hoe kun je frigates laten hyperspacen, dat heb ik nog niet gevonden...?
Zodra je hyperspace hebt geresearched, kun je een frigate aanklikken of een selectie ervan maken, en dan linksonderin overige commando's kiezen, dan kun je hyperspacen :) Kan dus alleen met frigates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocf81 schreef op 08 September 2003 @ 23:34:
De game is op mijn bak niet helemaal stabiel BTW ik krijg in MP soms een CTD.
Wat ik me afvraag: hoe kan de AI over de unit cap heen gaan? of bedoelde je HW1 soms?

BTW als hier Player_678 nog rondhangt: sorry had een CTD.
De AI hoeft niet over de cap heen te gaan. Als hij maar snel genoeg kan bouwen kan ik het met 4 carriers die continue aan het bouwen zijn zelfs niet meer bijhouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 23:59:
[...]

Zodra je hyperspace hebt geresearched, kun je een frigate aanklikken of een selectie ervan maken, en dan linksonderin overige commando's kiezen, dan kun je hyperspacen :) Kan dus alleen met frigates.
Het kan alleen als je in de buurt vna een hyperspace equipped captial size schip bent zoals een carrier of een MS.

BTW mijn comment was in reactie op Gohan-san die zei dat z'n tegenstandereen rij van10 carriers had liggen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Gohan-san schreef op 07 September 2003 @ 10:35:
vet man ik heb gister de demo gedownload, en ik heb hem gister ook al ge-preorder
do i need to say more :D

wat ik allleen wel jammer vindt is dat je bijvoorbeeld geen groep meer kan selecteren zodat ze allemaal 1 voor 1 gerepareert worden. (of ben ik gewoon gek)

edit:
lol ben dus net wel tegen de unit cap aangelopen :D
Group repair: Selecteer een van je resourcers, select repair (y-toets als ik me niet vergis) en trek een box om de te repareren groep met muis.

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Aetje schreef op 09 September 2003 @ 03:22:
[...]

Group repair: Selecteer een van je resourcers, select repair (y-toets als ik me niet vergis) en trek een box om de te repareren groep met muis.
ja ik kwam er gistermiddag ook achter :D
toen ik die vijand met 10 carriers tegen kwam :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Omg na 3 potjes verloren in a row eindelijk een heerlijk potje. Beide legers vielen mij aan en ik maakte gehakt van ze, had een stuk of 8 flak frigates, nou dan zijn die fighters/corvettes wel erg snel weg. Een groep van 8 bombers laat frigates ook snel verdwijnen, toen ik dat leger had verslagen was de rest easy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
nog even wat fun,

dit zijn peter, egon, ray en winston :) :

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/hw/ghost.jpg

en dit was gewoon mooi:

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/hw/druk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/hw/2.jpg

leuk leuk leuk leuk leuk, toch weinig spellen de laatste tijd met zo veel entertainment waarde.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 15:46
gladiool schreef op 09 September 2003 @ 21:08:
nog even wat fun,

dit zijn peter, egon, ray en winston :) :

[afbeelding]

en dit was gewoon mooi:

[afbeelding]

[afbeelding]

leuk leuk leuk leuk leuk, toch weinig spellen de laatste tijd met zo veel entertainment waarde.
_/-\o_ _/-\o_ Dat ziet er mooi uit ?? Op wat voor systeem speel jij ??

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
nou ze zijn geresized he, geen AA ofzo, en dit ging wel wat trager, met z'n 4en en minimaal 3 mensen dicht tegen hun max units aan. (het loopt hier prima op een dual xp1800 met 1024 mb ram en een ti 4200 128 mb)

Trouwens, je eigen badge maken is best simpel,

maak in photoshop een plaatje met transparante achtergrond, en als alpha kanaal een wit plaatje met zwart waar het tranparant moet zijn. en dan saven als .tga file.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Die subsystems zijn echt vet, vooral handig als mensen gauw willen wegvliegen.

You ain't going nowhere >D

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ivar.dechesne/enginesgobyebye.JPG

• DarkChylde
heb net maar een potje tegen de cpu (easy) gespeeld. om te kijken hoe het er op 1600x1200 uitziet en loopt. als een zonnetje... is wel bij het 2de spelletje gecrasht :(
maar dat kan altijd gebeuren. (zie specs voor systeem)

vindt het wel jammer dat ie bij zijn schepen nog een 3de kleur gebruikt die je niet kan instellen. bij mij is die grijs.

verder raak ik bij grote slagen wel een beetje het overzicht kwijt. dus wat ik dan doe om alles een beetje in goede banen te leiden is de fighters/corvettes escorte laten spelen voor de frigates. de enemy valt meestal de cap-killers aan, waardoor ze automatisch effectief ingezet worden. het per groep coordineren is nog te lastig.

hoe doen jullie dat nu?

• SCIxX
Bij grote battles dat elke soort unit (of soorten die je bij elkaar wil hebben) in een groep hebt. (ctrl 1, 2 etc.) En gewoon zorgen dat je units diegene aanvallen waar ze het beste voor zijn. Dus pulse corvettes of flag frigates op de aanvallende fighter/corvettes, ion frigates op de aanvallende frigates etc.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Bij een lange game. (hang er dus van af hoe de anderen spelen)

• 1 strike group met alle capitals (groep 5)
• 2 groepen met 4+ bomber en 3+ pulse corvette squads (groepen 2 en 3)
• 2 carriers om het hele zooitje te laten jumpen (groep 10)
• een paar harversters voor reparatie diensten

thuis laat ik een home guard liggen met een paar ion en flak frigattes (max 4) en 2 corvette squads en een cluster platforms

© ocf81 1981-infinity

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-10 22:30

Major Carnage

waki miko Reimu

SCIxX schreef op 10 september 2003 @ 00:20:
Bij grote battles dat elke soort unit (of soorten die je bij elkaar wil hebben) in een groep hebt. (ctrl 1, 2 etc.) En gewoon zorgen dat je units diegene aanvallen waar ze het beste voor zijn. Dus pulse corvettes of flag frigates op de aanvallende fighter/corvettes, ion frigates op de aanvallende frigates etc.
Dat doen ze automatisch al.. erg handig als je een extra group slot gebruikt voor de hele attack force, dan hoef je alleen maar die group te selecteren en alles aan te vallen :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
In hoeverre lijkt dit spel op Freelancer? Wat komt overeen en wat is anders?

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:47
Freelance is een Sim, Homeworld is een RTS, enigste overeenkomst is dat het zich in de ruimte afspeelt

• DarkChylde
Major Carnage schreef op 10 september 2003 @ 07:49:
[...]

Dat doen ze automatisch al.. erg handig als je een extra group slot gebruikt voor de hele attack force, dan hoef je alleen maar die group te selecteren en alles aan te vallen :)
cool, dus je kan échte battlegroeps maken. en elke stike group binnen de battle group valt dan de juiste target aan. als ik je goed begrijp...
maar stel nou dat ik zo'n battlegroup een mothership laat aanvallen. en zijzelf worden weer aangevallen door fighters/corvettes. gaan de anti-fighter/corvette schepen vanzelf in de tegen aanval. of moet je dit wel sturen?

het lijk alsof het spel je echt meer in de rol van generaal plaatst, ipv aanvoerder.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste