Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon
Nu kan ik met een gerust hart op vakantie
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated
Verwijderd
Dat heb ik nu ook al. Ik heb er in totaal maar 14 hier stil staan. Jammer he.AaroN schreef op 22 januari 2003 @ 17:21:
Die blauwe 3 mm ledjes kun je volgens mij overal wel inrossenIk ga ze ff in me toetsenbord stoppen, num- , caps- en scrolllock
Die chieftec kasten komen zonder casefans toch? Ander heb ik strax een overschot
Bedenk wel dat bv voor de GeForce FX een 350 Watt voeding minimaal aangeraden wordt. Kan het zo snel ff niet meer vinden maar heb het vandaag ergens gelezen.Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 18:09:
Mooie inkoopactie! Ik heb nog een vraagje: zijn er mensen die ervaring hebben met de Enermax EG 365AX-VE (FMA) - 353 Watt of de Zalman ZM300A APF 300W? Ik ben vooral op zoek naar een stille voeding, die daarnaast natuurlijk ook gewoon stabiel is...Iemand?
let vooral op op welke rail die die hoge spanningen nodig heeft, sommige voedingen zijn 350Watt maar niet op de rail waar je het nodig hebt.mlevd schreef op 22 January 2003 @ 22:59:
[...]
Bedenk wel dat bv voor de GeForce FX een 350 Watt voeding minimaal aangeraden wordt. Kan het zo snel ff niet meer vinden maar heb het vandaag ergens gelezen.
We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated
Verwijderd
RAIL??n0d3 schreef op 22 januari 2003 @ 23:51:
[...]
let vooral op op welke rail die die hoge spanningen nodig heeft, sommige voedingen zijn 350Watt maar niet op de rail waar je het nodig hebt.
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
| TITAN TFD-A12025 - Aluminium FAN 120MM Spanning 12 V DC Toerental 2000 U/min +/- 10% max Vermogen: 3,36 Watt Luchtverplaatsing: ca. 134 m³/h ! Geluidsproductie: ca. 30 dBa Levensduur 50.000 h |
Waar haal je die 134 luchtverplaatsing nou weer vandaan, op de site van titan staat dat ie 84.76 is en dat de afmetingen: 122x122x25 (http://www.titan-cd.com/a12025.htm)
134 m³/h = 84.76 CFMVerwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 00:06:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 TITAN TFD-A12025 - Aluminium FAN 120MM Spanning 12 V DC Toerental 2000 U/min +/- 10% max Vermogen: 3,36 Watt Luchtverplaatsing: ca. 134 m³/h ! Geluidsproductie: ca. 30 dBa Levensduur 50.000 h
Waar haal je die 134 luchtverplaatsing nou weer vandaan, op de site van titan staat dat ie 84.76 is en dat de afmetingen: 122x122x25 (http://www.titan-cd.com/a12025.htm)
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
sorry, een 'rail' is als het ware je aansluit punt. je voeding heeft b.v. een 3.3V een 5V en een 12V 'rail' een 350Watt voeding echter leverd geen 350 op 12V. meestal iets van 200 op de 12, 200 op 5 en 3.3 samen maar alle drie dus weer niet meer dan 350.
kijk maar is op dat stikkertje op je voeding. I * V = P. dus ampere * voltage = watt
klinkt eigenlijk wel logischmomania schreef op 22 January 2003 @ 14:40:
[...]
Ja toch?
Zitten als het goed is van die sleuven in die precies op hoogte zijn met je PCI sloten.
Daar kan je dan het einde van je PCI kaart inhangen zodat die niet krom hangt.
De SB AWE 32 was al een voorbeeld, maar een SCSI raid controller is ook een goede. Die zijn ook erg groot.
tnx.
Ik kan me alleen haast niet voorstellen dat er dan een pci kaart is die hellemaal naar de voorkant van de kast loopt, dan heb je namelijk echt een lange kaart man.
maar die gleufjes komen wel overeen daarmee ja.
Still King
350 Watt = 3.3 V * Power 3.3 voltslijn + 5 V * P 5 voltslijn + 12 V * P 12 voltslijn + |-5 * P -5 voltslijn| + |-12 * P -12 voltslijn|
[ Voor 18% gewijzigd door AaroN op 23-01-2003 12:31 ]
See for your self, adaptec raid controllertje:Imhotep schreef op 23 januari 2003 @ 11:12:
[...]
Ik kan me alleen haast niet voorstellen dat er dan een pci kaart is die hellemaal naar de voorkant van de kast loopt, dan heb je namelijk echt een lange kaart man.

*click*
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
damnmomania schreef op 23 January 2003 @ 13:12:
[...]
See for your self, adaptec raid controllertje:
[afbeelding]
*click*

wat een kaart man, als dit je flow in je kast niet verhinderd weet ik het ook niet meer
Still King
Ik zie trouwens dat de einddatum is vervroegd
Relaxed zal ik me spulletjes weer eerder hebben
Ik roep trouwens iedereen op om een kleine bijdrage te leveren aan de organisatoren alsmede laupro, ik zag dat maar 44 man dat doet,
Als alle anderen ook nog eens € 0,40 afstaan, krijgen de organisatoren iig de benzine vergoed bijv. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat het hen geld kost om ons te helpen geld te besparen
[ Voor 59% gewijzigd door AaroN op 23-01-2003 15:06 ]
ik twijfel erg
iemand die me kan overtuigen?
Audi A8 W12 6.0
Ja ikdelyver schreef op 23 januari 2003 @ 15:24:
zal ik nou die yeong yang kast nemen van 190 of 230 euro?
ik twijfel erg
iemand die me kan overtuigen?
Koop gewoon die van 230 anders ben je dalijk zo ziek als je de mijne ziet
Hier : http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=174
Eerst was het 16 februari, en nu is het 7 februari ...
Ik heb zelf veel liever 16 februari, ik heb niet zo'n haast ermee en op 16 feb heb ik zeker genoeg geld ...
hoezo vervroegdAaroN schreef op 23 January 2003 @ 14:53:
Ik was nog op zoek naar een reservoir voor mijn Sicce Idra pomp en heb er een gevonden in de vorm van een beschuit bus met raampjevan Brabantia bij de Blokker €6,99. Toch een stukken goedkoper dan die van de IA ( > €40,- ) , ik moet weliswaar nog aansluitingen bevestigen, maar toch
Ik zie trouwens dat de einddatum is vervroegd
Relaxed zal ik me spulletjes weer eerder hebbenNou alleen nog een definitieve bestelling maken, wissel steeds weer wat, zoveel om te kiezen
Ik roep trouwens iedereen op om een kleine bijdrage te leveren aan de organisatoren alsmede laupro, ik zag dat maar 44 man dat doet,.
Als alle anderen ook nog eens € 0,40 afstaan, krijgen de organisatoren iig de benzine vergoed bijv. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat het hen geld kost om ons te helpen geld te besparen
wanneer is nu de einddatum dan, toch nog steeds 16 feb?
[edit]
laat maar

ik heb er dus overheen gelezen, het staat namelijk niet in het stukkie tekst, vandaar
[ Voor 8% gewijzigd door Imhotep op 23-01-2003 15:40 ]
Still King
lees de post boven jouw post ...Imhotep schreef op 23 januari 2003 @ 15:38:
[...]
hoezo vervroegd
wanneer is nu de einddatum dan, toch nog steeds 16 feb?
ach geduld is een schone zaak ...
zat ik ook al aan te denken, of gewoon lekker een plexi container maken/laten maken bij http://www.daemenkunststoffen.nl/ kijken wat dat kost.AaroN schreef op 23 januari 2003 @ 14:53:
Ik was nog op zoek naar een reservoir voor mijn Sicce Idra pomp en heb er een gevonden in de vorm van een beschuit bus met raampjevan Brabantia bij de Blokker €6,99. Toch een stukken goedkoper dan die van de IA ( > €40,- ) , ik moet weliswaar nog aansluitingen bevestigen, maar toch
let wel dat die van brabantia natuurlijk niet gesealed is dus dat je dat even zelf moet na lopen.
Verwijderd
Om die items te adden moeten alle plaatjes worden verplaatst worden naar een andere server, omdat de huidige server vandaag zijn limiet zal bereiken, wij zijn daar dus druk mee bezig. M.a.w de items zijn wel toegevoegd maar er zijn nog geen plaatjes beschikbaar, je zult dus geduld moeten opbrengen net als iedereen.n0d3 schreef op 23 January 2003 @ 15:50:
wel de datum vervroegen maar niet die paar items adden bah
ach geduld is een schone zaak ...
De datum is inderdaad vervroegd naar 7 februari. Vroeger kan het niet meer worden, maar misschien later als er veel vraag naar is. 28 Leek ons te lang, je moet ook rekening houden met alle overboeking, verzending ed naar ons toe. wij moeten de spullen verpakken en naar jullie opsturen, al met al zou het dan ongeveer 2 maanden nog gaan duren.
Dat is dus de reden van vervroeging van de einddatum.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 16:13 ]
*burp*
mjaDromer schreef op 23 January 2003 @ 15:31:
[...]
Ja ik
Koop gewoon die van 230 anders ben je dalijk zo ziek als je de mijne ziet
ok doe ik dat
iemand anders nog?
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
Indien je het financieel gezien niet red, wil ik hier wel een uitzondering voor maken, stuur gerust een mailtje hierover en we (salT en ik) regelen dat je later kan betalenrimpeldinky schreef op 23 January 2003 @ 16:15:
mu krijg ik zeker mn slaris niet optijd, jammer daN maar geen voledige wc setup
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 16:30 ]
Prima dat je de einddatum vervroegd, hoopte er eigenlijk al op, maar zorg dan wel dat iedereen dat weet. In de openingspost staat nog 16feb bijv. Op laupro is het nu wel veranderd.Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 16:13:
[...]
Om die items te adden moeten alle plaatjes worden verplaatst worden naar een andere server, omdat de huidige server vandaag zijn limiet zal bereiken, wij zijn daar dus druk mee bezig. M.a.w de items zijn wel toegevoegd maar er zijn nog geen plaatjes beschikbaar, je zult dus geduld moeten opbrengen net als iedereen.
De datum is inderdaad vervroegd naar 7 februari. Vroeger kan het niet meer worden, maar misschien later als er veel vraag naar is. 28 Leek ons te lang, je moet ook rekening houden met alle overboeking, verzending ed naar ons toe. wij moeten de spullen verpakken en naar jullie opsturen, al met al zou het dan ongeveer 2 maanden nog gaan duren.
Dat is dus de reden van vervroeging van de einddatum.
Maar zorg dat iedereen het weet anders ben ik bang dat veel mensen te laat betalen, ik wou ook pas de laatste week betalen namelijk.
Denk btw dat ik het geld aan het einde van de maand over ga maken, ik heb het iig wel
ben ff maar bij de blokker langs geweest, die beschuitbussen zijn idd wel mooi en cheap, maar je mag aardig wat gaan kitten. Ernaast stonden toevallig ook van die bewaarbussen met zo'n luchtdichte sluitdeksel. het blik zelf was helmaal uit 1 vorm (wel is waar zonder window, maar met doorzichte bovenkant) zag er mooi uit (brabantia uiteraard) en was rvs. wel ietsjes duurder. En verder bij de plastic containers hebben ze ook nog aardig wat om uit te zoeken, allemaal met uit 1 stuk gemaakt, dus veel minder kans op lekken.
Enige nadeel uit die bakken is dat ze rond zijn, en je dus wel met veel kit die in/uitlaaten moet kitten. Misschien dat ik toch zelf wat ga maken, mooi vierkant, lekker strak uit plexi maar ja, weer die lek kans. veel siliconen kit word ook niet mooi en zo ... ik zal is kieken : )
Ik had de datum op laupro een beetje voorbarig vroeg aangepast, vandaar dat het daar als enige stondAikon schreef op 23 januari 2003 @ 16:34:
[...]
Prima dat je de einddatum vervroegd, hoopte er eigenlijk al op, maar zorg dan wel dat iedereen dat weet. In de openingspost staat nog 16feb bijv. Op laupro is het nu wel veranderd.
Maar zorg dat iedereen het weet anders ben ik bang dat veel mensen te laat betalen, ik wou ook pas de laatste week betalen namelijk.
Denk btw dat ik het geld aan van de maand over ga maken, ik heb het iig wel
Elke deelnemer ontvangt vandaag of morgen nog een mailtje met de nieuwe einddatum
Nee die wil ik niet hebben Want mijn Xaser side panel heb er een logo ingebrukt en die wil ik gebruiken voor me volgende window aan een glad sidepanel heb ik niet veel die heb ik namelijk nog staanSyzzer schreef op 22 januari 2003 @ 18:12:
[...]
Je zegt zelf al dat hij transparant is. Zit dus een window in.
Jij wilt deze hebben:
http://laupro.nl/ia/p.asp?id=1200
Die Xasers zijn nl gewoon chieftecs.
iig dit:
Chieftec DA-01B-D zonder voeding 83,00
HDD COOLER: TITAN TTC-HD11 7,90
Verzenden Pakket boven 5 kg 9,00
ik heb nog rounded ide kabels liggen die ik natuurlijk weer zou kunnen gebruiken... 45cm is dat gneoeg voor die dragon? lijkt me sterk als dat niet zo is namelijk, maar dan moet ik er nieuwe kabels bijkopen...
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
Ik heb ook een Dragon atm, en die 45 cm kabels zijn hier iig lang genoegOxigun schreef op 23 January 2003 @ 17:58:
ik heb nog rounded ide kabels liggen die ik natuurlijk weer zou kunnen gebruiken... 45cm is dat gneoeg voor die dragon? lijkt me sterk als dat niet zo is namelijk, maar dan moet ik er nieuwe kabels bijkopen...
ah netjesVerwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 16:36:
[...]
Ik had de datum op laupro een beetje voorbarig vroeg aangepast, vandaar dat het daar als enige stond
Elke deelnemer ontvangt vandaag of morgen nog een mailtje met de nieuwe einddatum
want ik moet nog officieel bestellen vanwege eerder genoemde 'problemen' met Laupro..
Dat stond het sinds 16:37 uur vandaag al volgens mijOxigun schreef op 23 January 2003 @ 19:34:
ook altijd handig om die datum in de startpost en een nieuwe post in dit topic te zetten
want ik moet nog officieel bestellen vanwege eerder genoemde 'problemen' met Laupro..
//edit:
De toevoegingen op laupro komen morgen ivm een latere server-switch

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 23:49 ]
Verwijderd
Zo zat ik dus ook al. Het kan ook Morgenavond zijn...n0d3 schreef op 24 januari 2003 @ 00:53:
morgen ... morgen is het nu, of bedoel je morgen ochtend? >: )
Die beschuitbussen zijn idd zo lek als een mandjen0d3 schreef op 23 januari 2003 @ 16:34:
[...]
ben ff maar bij de blokker langs geweest, die beschuitbussen zijn idd wel mooi en cheap, maar je mag aardig wat gaan kitten. Ernaast stonden toevallig ook van die bewaarbussen met zo'n luchtdichte sluitdeksel. het blik zelf was helmaal uit 1 vorm (wel is waar zonder window, maar met doorzichte bovenkant) zag er mooi uit (brabantia uiteraard) en was rvs. wel ietsjes duurder. En verder bij de plastic containers hebben ze ook nog aardig wat om uit te zoeken, allemaal met uit 1 stuk gemaakt, dus veel minder kans op lekken.
Enige nadeel uit die bakken is dat ze rond zijn, en je dus wel met veel kit die in/uitlaaten moet kitten. Misschien dat ik toch zelf wat ga maken, mooi vierkant, lekker strak uit plexi maar ja, weer die lek kans. veel siliconen kit word ook niet mooi en zo ... ik zal is kieken : )
Ga nu ff zo'n andere halen zoals jij ook zegt, die plastic containers _uiteenstukgemaakt_ voldoen wel, dus op naar de Blokker, ff ruilen
Deze zijn zojuist toegevoegd, de overige aanvragen zullen we zodadelijk doen.Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 15:33:
Laupro wordt vanavond weer geupdate, de volgende producten worden erbij geplaatst:
producten update
1518 Reservoir geribbeld blauw Onzichtbaar
1514 Speedpad Mousepad blauw Onzichtbaar
1517 Speedpad Mousepad transparant Onzichtbaar
1515 Speedpad Mousepad zwart
Verwijderd
welke koelen beter?? ik wil er mijn prolink geforce 4 mee koelen. en die koeler is goudkleurig.
maar welke zijn beter???
zijn daar pics/specs van?Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 13:30:
[...]
Deze zijn zojuist toegevoegd, de overige aanvragen zullen we zodadelijk doen.
compatibility >>> http://www.speedpad.de/kompa.html

[ Voor 24% gewijzigd door Oxi op 24-01-2003 15:18 ]
Verwijderd
1600 aansluitstuk eheim 1048 8mm drukkant Onzichtbaar
1597 Aansluitstuk verchroomd 10mm Onzichtbaar
1598 Aansluitstuk verchroomd 8mm met drukverbinding Onzichtbaar
1601 Aluminium aansluitstuk eheim 1048 8mm zuigkant Onzichtbaar
1596 Blacknoise Noiseblocker CWT300 Onzichtbaar
1602 PVC stop Onzichtbaar
1605 Rheobus 3,5" blauw aluminium Onzichtbaar
1604 Zalman Fanmate Onzichtbaar
Introductie nieuwe waterpomp
1599 Waterpomp hydor L20 Onzichtbaar <- voordelige pomp en 700l/u!
andere pompen zijn niet leverbaar!
deze producten zullen dus binnenkort verschijnen
/edit: dit is bij mijn weten de grootste IA OOIT gehouden. We zitten nu op meer dan 16500 Euro. Dat wordt erg veel inpakken straks
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 15:42 ]
trouwens, die aansluitngen voor de eheim pomp, zijn die niet weer van aluminium lol
i know dat het zeikerig lijkt, maar elk kleine beetje aluminium verstoort het evenwicht natuurlijk ... en krijg je galvanatie e.d.
containers, tja, dr zijn paar leuke opties bij de blokker, xenox e.d. : )
Nou ik zit dus net in mn binas zo te zoeken, maar ik weet bij god niet meer hoe het nou precies zat.
Echter, chroom staat maar ietjes hoger dan aluminium. dus koper en chroom zou net zo'n slechte combinatie zijn als koper en aluminium ... werkt die groene watter wetter daar dan tegen ... want dit is natuurlijk weer zwaar kutje, alles koper kan niet met deze IA, alles alu ook niet want de radiator is weer van koper. BAH.
[ Voor 104% gewijzigd door n0d3 op 24-01-2003 16:32 ]
ik heb er hier thuis al 4 liggen met de volgende specs
serieunummer: TFD-A8025/12V (zelfs als de 80mm fans op de IA)
daar staat < 30dB en achterop de verpakking van mijn fans staat < 25dB
en dan kan wel kloppen want ze zijn stiller dan me 92mm zalman fan (< 28 dB)..
• de rpm is ook 2500
• 12V * 0.13A = 1,56W << klopt dus ook...
de fan is dus beter als aangegeven staat
edit:
n0d3.. daar zat ik ook al aan te denken... ik heb alles al full copper hier en die slang aansluitingen wilde ik wel doen
[ Voor 16% gewijzigd door Oxi op 24-01-2003 16:40 ]
Maare, oxigun, ik denk dus dat die water wetter er prima tegen helpt (hoop ik dan maar : /)
ja toch... maar ik heb alles koper vanwege die electrocorrosie problemen! (en omdat het beter isn0d3 schreef op 24 januari 2003 @ 17:04:
ik zag ook dat die slang aansluitingen voor die eheim de in voor 8mm en de uit voor 10mm .. beetje vaag he: )
Maare, oxigun, ik denk dus dat die water wetter er prima tegen helpt (hoop ik dan maar : /)
Verwijderd
WAARSCHUWING VOOR Radeon 9x00 gebruikers!!
voor de gene die het nog niet bekeken hebben, ik heb net ff mijn R300 uit de kast geschroefd en die is netjes opgemeten.
Afstand gaatjes: 54mm!!
BGA ram size: 12x12 Obstakels blokeren groote ramsinks aan boven of onderkant. ('voorkant' van de kaart kan je ze iets dichter richting VPU plaatsen, 'achterkant' kan je ze iets meer richting rand plaatsen dus ze passen wel of je zaagt ze ff af)
Core is minimaal 38mm (de shim dan) of ie netjes vierkant is durf ik je niet te zeggen
dus je kan niet zomaar elke VPU WC nemen.
(ik dacht zelf b.v. dat ie wel makkelijk de 76mm zou halen d'oh)
mxstrAEm lijkt me wel handig als je bij de GeForce II und III ff bij zet dat deze ook geschikt zijn voor de r300 cores (radeon 9x00) : )
Verwijderd
Ik heb even gekeken naar de andere vga blokken: geforce IV blokken dus.

De binnendiameter komt wel overeen met de geforce II, III en de radeon 9x00.
Er zijn twee mogelijkheden om dit blok te bevestigen: gebruik maken van de 2 gaten aan de buitenste rand van de plexi top, of gebruik maken van de 2 bevestigingsgaten die beschikbaar zijn (herkenbaar aan de metalen ring bovenaan) op het koelblok.
Lijkt me compatible dus met alle videokaarten. Klopt dit?
Dit zijn de gegevens:
Afmetingen totaal (zonder aansluiting)
Lengte 87 mm
Breedte 54 mm
Hoogte 12 mm
diameter bevestigingsgaten 76mm
Afmeting koper
Lengte 39 mm
Breedte 39 mm
Hoogte 8 mm
Gewicht ca. 160 Gram
[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 18:28 ]
en het past op die manier niet eens volgens mij : )
wat volgens mij WEL kan, omdat de core's (van koper) even groot zijn, zelf gaatjes te boren op de goeie locatie in het lexan. dus dan past het wel lijkt me.
de CCR-04 heeft ook IETSJES uitstekende stukjes lexan waar je die case fast maakt op de videokaart. (pc-cooling.de heeft trouwens supermooie groote plaatjes hiervan : )
Trouwens, ook de CCR-04 past niet ideal. Je moet of de shim verwijderen (schijnt riskant te zijn) of een stuk weg schuuren van je blok (ga ik denk ik doen) om hem perfect te laten passen.
conclusie, het kan wel, met wat werk.
(waarom zou je, prijsverschil minimaal, budget is iets minder koper maar goed : )
[ Voor 41% gewijzigd door n0d3 op 24-01-2003 18:35 ]
Heb nou trouwens een kunstoffen beschuitbus gevonden van € 5,88 Perfect _uit_een_stuk_ en nog mooi met me uv-water ook strax
[ Voor 22% gewijzigd door AaroN op 24-01-2003 19:02 ]
Hoe doen jullie het eigenlijk met verpakkingsmateriaal? Waar halen jullie dat vandaan?
dan ga ik morgen maar even langs de praxis. Op de site van pc-cooling.de staat dat ze 3/8" zijn? dac zo'n 95mm dus ... mwa ik kiek wel. die 10mm moet wel lukken : ) alleen voor dat schroefdraad ben ik dus bang ... omdat het americanse shit is. i will see. en als ik het in het koper ken krijgen ben ik masterlijk blij. haal ik hem ook wel voor de eheim (wat zijn de afmetingen daarvan, zijn dat adapter stukjes om van die 13mm eheim maat, naar zo'n 3/8 aansluiting te gaan zodat je er zo'n pilaar in kan douwen?)AaroN schreef op 24 januari 2003 @ 18:59:
Je kunt trouwens wel aansluitingen halen bij de ijzerwaren handel _op_de_hoek_ Daar heb je ze gewoon van koper, tis ff zoeken maar meestal vind je ze wel, want die pompen gebruiken standaard maten: inch en mm-maten. Ik heb op mijn Sicce Idra ook één slang pilaar van koper aangesloten en dan is echt alles van koper
Heb nou trouwens een kunstoffen beschuitbus gevonden van € 5,88 Perfect _uit_een_stuk_ en nog mooi met me uv-water ook strax
ik had eerst ook een beschuitbus, en met uv was het idd mooiAaroN schreef op 24 januari 2003 @ 18:59:
Nu heb ik echter een groter resje omdat dat momenteel beter koeld
Hier een leuk UV-aided shotje:

(ik heb een externe koel-'module' die met van die eheim-koppelingen vast en los te maken is, inclusief start-beveiliging > de pc gaat alleen aan als de koeling werkt
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
uv leds werken heel goed zelfsn0d3 schreef op 24 januari 2003 @ 20:49:
werkt die UV vloeistof ook met UV leds? heb geen zin om hele UV ccfl drin te gooien, maar een paar goed geplaatste ledjes moeten aardig wat kunnen doen : )
ik had zelf misschien een idee voor een uv-ccfl: als je nou een stuk slang neemt maar de ccfl ingaat, en je kit de onderkant dicht, dan kan ie echt in het water
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Sla de Gamma, Karwei en de Hornbach ook maar over danAaroN schreef op 25 januari 2003 @ 10:48:
n0d3, bij de praxis hebben ze niet veel, je moet echt ff een goede ijzerhandel hebben voor dat spul, daar kunnen ze je vast helpen met die slangpilaren die je zoekt! Ben gister nog bij de praxis geweest , maar vond niets boeiends, helaas
Verwijderd
Nu kan ik veilig wat vragen volgens mij zonder naar voorgaande topics te worden verwezen!
-zou h et veel verschil maken als je 8mm slang gebruikt ipv 10mm. Heb trouwens ook niet kunnen vinden of het nu wel of niet mogelijk is om de aansluitingen op de verschillende koelblokjes te vervangen door 10mm connectoren.
-Wat betreft die radiotoren, ik ga voor waterkoeling om mijn luidruchtige Lian-Li stiller te krijgen maar wil tevens ook extreme koeling. Maar wil m'n kast ook mooi houden (zie link in m'n signature) dus was ik van plan om die micro2 te nemen. Deze past immers in m'n kast, maar hoe zit het dan met de koeling? Koelt dat nog wel genoeg?
- Ik wil dus graag alles waterkoelen... CPU, Chipset, GPU. Maar als je al die dingen waterkoelt heb je dus nagenoeg geen fans meer nodig, hoe zit het dan met de temp van de andere onderdelen in je kast. En dan met name de HardDisk, maar ook je mobo en RAM zullen niet proviteren van de weinige airflow?
-8 of 10mm boeit niet aangezien flowrate niet boeit. Dit is al tientallen keren gezegd en bewezen, dus neem dat maar van mij aanVerwijderd schreef op 25 January 2003 @ 14:32:
Hehe, eindelijk het hele topic doorgelezen...
Nu kan ik veilig wat vragen volgens mij zonder naar voorgaande topics te worden verwezen!
-zou h et veel verschil maken als je 8mm slang gebruikt ipv 10mm. Heb trouwens ook niet kunnen vinden of het nu wel of niet mogelijk is om de aansluitingen op de verschillende koelblokjes te vervangen door 10mm connectoren.
-Wat betreft die radiotoren, ik ga voor waterkoeling om mijn luidruchtige Lian-Li stiller te krijgen maar wil tevens ook extreme koeling. Maar wil m'n kast ook mooi houden (zie link in m'n signature) dus was ik van plan om die micro2 te nemen. Deze past immers in m'n kast, maar hoe zit het dan met de koeling? Koelt dat nog wel genoeg?
- Ik wil dus graag alles waterkoelen... CPU, Chipset, GPU. Maar als je al die dingen waterkoelt heb je dus nagenoeg geen fans meer nodig, hoe zit het dan met de temp van de andere onderdelen in je kast. En dan met name de HardDisk, maar ook je mobo en RAM zullen niet proviteren van de weinige airflow?
-Radiateur in de kast kan prima, zorg dat de hitte ervan direct naar buiten wordt geblazen en het zal denk ik geen problemen opleveren.
-Denk niet dat dat een probleem gaat worden, maar denk wel dat het is aan te bevelen is als je een 80/120mm fan op 7/9 volt als outtake neemt. Vooral voor je hdd, aangezien het laatste wat je wilt is je data verliezen. Dus gewoon zorgen dat er wat airflow is door je kast, dan is het al goed. Overigens zorgt je voeding hier ook al voor.
ik heb nog een vraagje
kunnen deze http://www.pc-cooling.de/...th=2_212&products_id=1820 worden toegevoegd
khad al gemailt maar geen reactie gehad

[ Voor 18% gewijzigd door ThomasW op 25-01-2003 18:26 ]
Verwijderd
Beetje jammer...
Of ik moet de fans dus voor de radiator zetten en dan de lucht langs de raditor en dan vooraan de kast uit laten gaan.. maar denk niet dat dat erg goed gaat lukken... en dan mis je ook dus de intake van verse "koude" lucht!
Wat is nu wijsheid?????
Zijn er meer mensen met een lian-li... zag dat er een aantal BlackIce micro2's besteld waren!!
Verwijderd
Verwijderd
Dus er g veel plek is er verder niet voor...
Of in een zijkant misshien.
Maar je moet natuurlijk niet alle warmte afvoeren met het water naar je rad om het vervolgens weer vrolijk door je kast heen te blazen
Verwijderd
Dit is niet helemaal waar. Natuurlijk is het fijn als de warme lucht er direct uit wordt geblazen, maar bij lian li heb je achter een out-take fan + voeding zorgt er goed voor dat de flow er is en een groot gedeelte van de hete lucht verdwijnt. Er is juist een extra voordeel van de micro aan de voorkant; er wordt continu verse koude lucht aangezogen aan de voorkant en over de radiator geblazen. M.a.w. je cpu temp zal relatief meer dalen t.o.v. een radiator in je kast waarbij de relatief warme lucht (die opzich niet schadelijk is voor de overige componenten) wordt aangezogen en over je rad wordt geblazen. Alle andere componenten zoals geheugen kan je koelen met de ram sinks die ook verkrijgbaar zijn via de IA een paar graadjes meer in je case zal niet veel uitmaken voor je hdd's. Die dingen worden opzich zelf al heet, en daar zou je iets op moeten verzinnen. Misschien een hdd cooler erop of fans er op laten blazen en je hdd's in de 5,25" bays stoppen. Het voordeel van Lian Li is dat hij van aluminium is, en aluminium cases zorgen voor een goede drop down van de case tempAikon schreef op 25 januari 2003 @ 18:31:
Ik doe zelf me rad boven de voeding, maar kheb ook een big tower. Je zou hem in het 'dak' kunnen maken, dus dat ie de warmte naar boven blaast.
Of in een zijkant misshien.
Maar je moet natuurlijk niet alle warmte afvoeren met het water naar je rad om het vervolgens weer vrolijk door je kast heen te blazen
Het beste is natuurlijk de rad op je kast te plaatsen, er helemaal buiten dus.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 18:46 ]
ja dat is dus vaak het probleem met midi-towers... ik heb zelf destijds de goedkoopste miditower gekocht... maar nu ik eenmaal waterkoeling heb past het dus echt niet he.Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 18:15:
gooie tip... zal eens kijken.. maar dan moet er wel een dremel aa te pas komen want er zit op die plek die jij bedoelt nog maar een fan... maar volgens mij is er wel plaats voor een tweede... indeling van mijn lian-li is ongeveer gelijk aan die a-open h500...
Dus er g veel plek is er verder niet voor...
daarom komt er een Chieftec full tower deze kant op...
nog meer ontopic.. ik kwam in deze actie met name vanwege de chieftec kast. maar ik heb nu een webwinkel gevonden (pricewatch

bovendien komt de kast dan voor me verjaardag binnen

[ Voor 6% gewijzigd door Oxi op 25-01-2003 18:44 ]
Ten eerste: ik geloof niet dat een al-kast veel verschil heeft op je temps. Dit omdat alleen de hdd echt contact met je case maakt (en nog niet geweldig goed). De rest v/d warmte gaat toch in de lucht zitten en die zou dan via metaal en dan weer naar de buitenlucht moeten gaan. Schiet niet op, airflow is stukken effectiever.Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 18:37:
[...]
Dit is niet helemaal waar. Natuurlijk is het fijn als de warme lucht er direct uit wordt geblazen, maar bij lian li heb je achter een out-take fan + voeding zorgt er goed voor dat de flow er is en een groot gedeelte van de hete lucht verdwijnt. Er is juist een extra voordeel van de micro aan de voorkant; er wordt continu verse koude lucht aangezogen aan de voorkant en over de radiator geblazen. M.a.w. je cpu temp zal relatief meer dalen t.o.v. een radiator in je kast waarbij de relatief warme lucht (die opzich niet schadelijk is voor de overige componenten) wordt aangezogen en over je rad wordt geblazen. Alle andere componenten zoals geheugen kan je koelen met de ram sinks die ook verkrijgbaar zijn via de IA een paar graadjes meer in je case zal niet veel uitmaken voor je hdd's. Die dingen worden opzich zelf al heet, en daar zou je iets op moeten verzinnen. Misschien een hdd cooler erop of fans er op laten blazen en je hdd's in de 5,25" bays stoppen. Het voordeel van Lian Li is dat hij van aluminium is, en aluminium cases zorgen voor een goede drop down van de case temp
Het beste is natuurlijk de rad op je kast te plaatsen, er helemaal buiten dus.
Verder heb je zeker wel een punt dat je zegt dat je 'frisse' lucht over je rad blaast als je die als intake gebruikt. Maar aan de andere kant: hij wil alles waterkoelen, dus de grootste hittebronnen worden verplaatst naar de rad ipv dat ze de lucht in de kast op warmen. Dus als je dan je rad als outtake gebruikt zal er een stuk koelere lucht doorheen worden geblazen dan normaal.
Maar ja, als het niet anders kan en je je rad wel als intake moet gebruiken zal het heus wel werken idd. Misschien dat alles iets warmer wordt er iets langzamer moet lopen, maar ja zo boeiend is dat ook weer niet
Verwijderd
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 19:29 ]
Verwijderd
Verder wil ik toch liever m'n hdd's voorin m'n kast houden (Staat leuk) en worden daardoor goed (lucht) gekoeld. Maar omemax heeft me op een idee gebracht. Achterin de lian-li, onder de voeding zit één fan, en hieronder is ruimte genoeg voor eventueel nog een fan (alleen geen mogelijkheid (gaatjes) dus dat wordt dremelen!)
Dus nu wil ik eigenlijk hier m'n micro2 hangen en met twee raps fan's ervoor en eveneens de twee fans aan de voorkant van me kast vervangen door twee raps! Dus dan wordt de boel ten eerste een stuk stiller (doel 1 van het wc project gehaald) en uiteraard dor de waterkoeling ook een stuk koeler (doel twee ook gehaald)
Als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik het graag!

Aansluitstuk verchroomd 10mm
ik ben benieuwd wat voor schroefdraad hier aan zit. dit ivm ik binnenkort 2 waterblokjes laat frezen en hier moeten slangtules op... ik heb inmiddels ook al slangtules maar die zijn misschien niet ideaal.. vandaar deze vraag..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Stop chasing the dream, you're already living it
Verwijderd
Dat is niet de kast, maar alleen het zijpaneel met een window erin. 'Chieftec DX-01SL-D zonder voeding' is de kast.Qosmic schreef op 26 January 2003 @ 02:41:
Deze chieftec kast: Sidepanel Chieftec DX-01SL-D XL, is dat met of zonder voeding? Kna het niet opmaken uit de info die erbij staat namelijk
[ Voor 3% gewijzigd door Syzzer op 26-01-2003 10:59 . Reden: Typoo's ]
Als het zo mag zijn, kan de gene die al die pakketjes verder verstuurt hem extra goed inpakken?
ID4.1M Honey Yellow
Of ze eruit vallen weet ik niet, maar vanzelfsprekend pakken we de spullen zo goed mogelijk in.ReseT schreef op 26 januari 2003 @ 11:32:
Bij die swifttec mcx4000, vallen die pinnetjes niet snel eruit? Ik had ergens gelezen dat die pinnetjes na ongeveer 2keer buigen al eruit vallen. En dat wil ik natuurlijk niet als ik hem besteld heb.
Als het zo mag zijn, kan de gene die al die pakketjes verder verstuurt hem extra goed inpakken?
Verwijderd
Ik denk een review ervan gevonden te hebben op
http://www.extensiontech....ssories/autorheobus.shtml
daar staat echter dat de zwarte versie 13 Watt per kanaal, terwijl op de IA staat dat het 8Watt per kanaal is...zijn dit 2 verschillende versies dan? De foto is alleszins dezelfde
Papst 8412 NMG <--- daar wil ik er 2 van hebben
Papst 8412 N eventueel 8412 NG <--- daar 1 van
heb trouwnes ook een email gestuurd, maar das ook alweer 4 dagen geleden
[ Voor 23% gewijzigd door TheDweep op 26-01-2003 15:11 ]
Verwijderd
Ze staan niet op de website van pc-cooling, ze zijn niet leverbaar. Alleen de producten die op de website staan, kunnen worden opgenomen.TheDweep schreef op 26 January 2003 @ 15:11:
Zou het mogelijk zijn om deze fans toe tevoegen?
Papst 8412 NMG <--- daar wil ik er 2 van hebben
Papst 8412 N eventueel 8412 NG <--- daar 1 van
heb trouwnes ook een email gestuurd, maar das ook alweer 4 dagen geleden
thnx!
[ Voor 169% gewijzigd door arnoman op 26-01-2003 16:28 ]
Verwijderd
Jep maar dat doen wij wel voor je: je kan mailen naar saltia@softhome.net hiervoorarnoman schreef op 26 January 2003 @ 16:20:
is het mogelijk om je bestelling nog te wijzingen nadat je al had aangegeven dat je hem 'definitief' had gemaakt?
Kost me weer n boel flappen..zucht
Verwijderd
tnx gefixtAikon schreef op 26 January 2003 @ 17:34:
mxstrAEm die link in je sig doet het niet, is zeg maar voor organisatoren die link
Het kan aan mijn foute windows klok en datum liggen maar volgens mij is het 7 februari geen zondagBestellen kan vooralsnog tot zondag 7 februari 2003, mocht het wenselijk zijn de aktie te verlengen dan bekijken we dat tegen die tijd.
Om een lang verhaal kort te houden, dat chroom laagje slijt op den duur net zo hard weg als je alu en dus worden ze vanzelf wel ontblood. Ik ben bij de praxis geweest maar kon zo 123 geen slangtules vinden. Nou kan ik wel vragen of iemand weet wat het base material is, maar ja, dat weet natuurlijk ook niemand : (
nou heb ik dan maar voor 10E aan slangtules besteld, het zijn wel weer 10E extra ...
[ Voor 1% gewijzigd door n0d3 op 27-01-2003 00:16 . Reden: komer ... koper is beter he ]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 18:26 ]
of 12 / 12,5 mm inwendig siliconen slang
Anti-vibratie eheim pomp 1048/1046 maar dan voor de eheim 1250
En kan deze er misschien nog bij
Wasserzusatz Fluo-Protect
Wasserzusatz Fluo-Protect (Neon Grün) für WaKü, 80 ml Fläschen
Artikelnummer: 300100418
3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0
Dit topic is gesloten.