[CM] Stealth drives (pics)

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
goed..

tijd voor het volgende projectje sinds mn voedingsmod

nadat ik m'n nieuwe case aangeschaft had ergerde ik me al tijden dood aan die lelijke cremekleurige drives in m'n aluminium/zilver front... tijd om te gaan stealthmodden :)

al was het maar omdat m'n klepjes vanzichzelf al een brute geilheid uitstraalden ;):

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod/stealthmod/2.jpg

ik kwam al snel het volgende probleem tegen:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod/stealthmod/3.jpg

ze passen niet :( na de sleuven voor de schroefjes wat verlengd te hebben (sorry geen pics) zodat de drives naar ik dacht diep genoeg zaten (dieper kon niet), stak er met klepje toch nog een aanzienlijk stuk uit :(

tijd om de dremel weer uit het vet te halen (die flappen aan de zijkant moesten er sowieso af):

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod/stealthmod/4.jpg

alles netjes afgewerkt, lang leve dubbelzijdig tape :)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod/stealthmod/5.jpg

en toch weer iets te vroeg gejuicht, de lade ging na het plakken keurig dicht.. maar nog even keuriger weer open :+ m'n eject knopje werd ingedrukt door het klepje |:(

iets spaarzamer dus met de tape:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod/stealthmod/6.jpg

en werken!! :) :)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod/stealthmod/7.jpg

eindresultaat: it's amazing mike! hij kan open....

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod/stealthmod/8.jpg

en hij kan zelfs ook nog dicht! is dat niet geweeeldig? ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod/stealthmod/9.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Chiron op 14-01-2003 23:04 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simpel maar altijd mooi hé die stealth mod.

Verder geen commentaar

Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics

[ Voor 33% gewijzigd door AcouSE op 15-01-2003 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
leuk gedaan :)
simpel maar geslaagd :Y)

maar euhh...waarom zie ik geen raampje? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Conan schreef op 14 January 2003 @ 23:08:
leuk gedaan :)
simpel maar geslaagd :Y)

maar euhh...waarom zie ik geen raampje? O-)
wat er niet is kan nog komen... ik heb die kast pas 3 weken ofzo.. en dat dremel geval net 3 dagen :) bovendien ben ik er nog niet helemaal uit wat de vorm van dat raampje gaat worden..

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
Netjes gedaan maaruh,
hoe wil je je drives eigenlijk open krijgen als de ejectknop achter 't plaatje zit. Altijd via je OS? Beetje omslachtig als je 't mij vraagt. Misschien kun je een knopje erin pleuren die als je 'm indrukt de eject knop aandrukt?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruig kastje .. komt helemaal tot z'n recht door die stealthmod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
very nice, maaruh... hoe krijg je ze nu open? of heb je tog t eject knopje niet helemaal weggewerkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:25
Het ziet er MOOI uit. Het past goed bij je kast.

Maar hoe krijg je de cd/dvd-rom speler dan open?
Het kan tuurlijk via eject in windows.
Maar ik wil graag weten, want de mijne zijn geel/wit. echt errrrrruuuggg lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
gewoon rechtsonder in het frontje drukken.. et voila :)

het frontje zit tegen de eject knop aan.. dat is het hele principe van de stealthmod namelijk

ik wil er misschien nog iets van een driehoekje in een kleur in plakken in dat hoekje rechtsonderin.. of iets in het plexi etsen *idee* :D ja dat ga ik denk ik wel doen, gewoon zo'n eject tekentje in het plexi :) :)

[ Voor 16% gewijzigd door Chiron op 14-01-2003 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt wreed man, maar ik heb me altijd afgevraagd hoe je die cd-rom drive dan opendoet, hardware matig dan. Want je heb geen knopje meer.
Lijkt me ook wel een coole mod, je cd-rom openen met afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ziet er echt heel strak uit!!! Is zeker de moeite waard om even een blik te werpen op je kast... dit brenkt mij weer op leuke ideën!!!

Silver heeft jeukende handjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ziet er netjes uit.
Alleen is dat bovenste 5,25 frontje nou gebroken?

Je ziet precies ene lijn lopen van linker kant naar bovenkant via het schroefje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:51
Dat lijntje zal wel een spiegelbeeld zijn van een kabel die er ergens voor hangt

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
is inderdaad spiegel/schaduw.. je liet me al schrikken man :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
eeehh...
Hoe doe je hem nu open :S
verder ziet het er erg netjes uit :)

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:03

JWR

Ener-G schreef op 14 January 2003 @ 23:12:

het frontje zit tegen de eject knop aan.. dat is het hele principe van de stealthmod namelijk

ik wil er misschien nog iets van een driehoekje in een kleur in plakken in dat hoekje rechtsonderin.. of iets in het plexi etsen *idee* :D ja dat ga ik denk ik wel doen, gewoon zo'n eject tekentje in het plexi :) :)
Hier staat toch hoe hij hem open doet!
Nice mod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er lekker uit joh! :9~

/me krijg jeuk aan zijn handen en wil gou beginnen aan mod voor zijn ouwe P166MMx die als server gaat dienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi man, die I-Cute kasten..
Alleen jammer dat ze standaard zonder voeding zijn.. :P

<Edit> Of is het geen I-cute..!?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
erm nee het is geen I-Cute.. doe de prijs van een I-Cute maar maal 3, deze kast is breder en van aluminium, in tegenstelling tot de geheel stalen I-Cute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:12

Garrett

Watercooler

Ik heb laatst ook zoiets gedaan met m'n Lite-On brander... m'n DVD drive kan ik niet stealthen omdat het een slot-in is :+
En dat ie blauw is... don't even ask ;) ;(
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dikke332/stealthopen.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dikke332/stealthclosed.JPG

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
omg :D

blauw....

heb je daar geen losse frontjes voor.. ik zou gewoon een gleuf dremelen in een frontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de foto waar ze beiden open staan is het net of de bovenste tever naar beneden staat, en zo de onderste zou beletten om dicht te gaan... Maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn neem ik aan, anders moet je ook nog nadenken bij het dichtdoen... :D

offtopic:
Enne Garret, had je geen grotere foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 00:57:
Op de foto waar ze beiden open staan is het net of de bovenste tever naar beneden staat, en zo de onderste zou beletten om dicht te gaan... Maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn neem ik aan, anders moet je ook nog nadenken bij het dichtdoen... :D

offtopic:
Enne Garret, had je geen grotere foto?
nee dat klopt.. maar als ze allebei open staan en ik doe de onderste dicht dan trekt ie de bovenste ook automatisch dicht (die krijgt dan een por) en de bovenste is sneller met dichttrekken :)

maar dat ik 2 drives tegelijkertijd open heb staan komt eigenlijk nooit voor, en waarschijnlijk ga ik die onderste toch 1 drive naar beneden verplaatsen zodat ik alle losse kabel meuk uit m'n voeding die ik niet gebruik ertussenin kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Netjes hoor !!
Ik wil ook nog steeds een steath mod doen, maar heb geen frontjes over... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Garrett schreef op 15 januari 2003 @ 00:15:
Ik heb laatst ook zoiets gedaan met m'n Lite-On brander... m'n DVD drive kan ik niet stealthen omdat het een slot-in is :+
[afbeelding]
[afbeelding]
mail lite-on dat je tevree bent met de cdrom speler en dat je frontje beschadigd is en dat je graag een nieuwe wil. ik heb dit gedaan bij pioneer en binnen 2 dagen had ik een nieuwe :P

btw je kan die ook stealthen.. gewoon een gleuf frezen...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekforel schreef op 15 January 2003 @ 01:12:
Netjes hoor !!
Geen frontjes over??? Als ik iets inbouw (laten we een CD-rom speler nemen) dan gaat er een frontje uit en apparaat er in..... Wat heb je met je frontjes gedaan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 12:18:
[...]

Geen frontjes over??? Als ik iets inbouw (laten we een CD-rom speler nemen) dan gaat er een frontje uit en apparaat er in..... Wat heb je met je frontjes gedaan????
Kapotgedremeld ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

NitroX_infinity schreef op 14 January 2003 @ 23:10:
Netjes gedaan maaruh,
hoe wil je je drives eigenlijk open krijgen als de ejectknop achter 't plaatje zit. Altijd via je OS? Beetje omslachtig als je 't mij vraagt. Misschien kun je een knopje erin pleuren die als je 'm indrukt de eject knop aandrukt?
omsolderen naar een baybus oid.
Garrett schreef op 15 January 2003 @ 00:15:
[afbeelding]
[afbeelding]
1. je kunt een slot in wel stealthen, maar dan met een gleuf aan de voorkant
2. waarom issie blauw? :P
Beekforel schreef op 15 January 2003 @ 01:12:
Netjes hoor !!
dan ga je naar de metaal markt en daar koop je voor 2 euro een staalplaat :X

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Goed gedaan! Je mag weer blijven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt net alsof de gestealthte (??) frontjes iets verder naar voren uitsteken dan de rest. Dat is IMHO minder mooi. Maar verder mooi gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Als je toch gaat etsen voor een eject sign, ets dan zodanig dat je ook het activiteitsledje ziet. Of nog mooier leidt een glasvezel van het ledje naar een (op gelijke positie zittend voor elke drive) geetst gaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
mmm ja ik ben er nog niet uit hoor, wat betreft dat etsen.. kan er ook gewoon een stukje mat doorzichtig plakband op plakken...

gaatjes begin ik niet aan, ik wil de frontjes gewoon zo standaard mogelijk houden zodat ik de drives makkelijk kan vervangen als er andere hardware in komt eventueel (je weet maar nooit)

Repeat> drives steken inderdaad iets uit, maar dat is maar 1 mm ofzo.. is nog wel te verhelpen denk ik door de boel nog wat meer naar achteren te monteren, maar dan moet ik de schroefsleufjes nog wat verder uitdremelen.. denk dat ik het gewoon zo laat, het valt nauwelijks op eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ener-G schreef op 14 January 2003 @ 23:12:

Nu weet ik hoe het gaat. Ik zat al moeilijk te denken aan alles uitzagen (gat voor eject) maar nu snap ik het.

Je zou je drives nog een paar mm naar achteren kunnen doen, dan is de voorkant helemaal vlak, nu zie ik randjes.

Maar voor de rest: Nice Job!

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 17:15

megaleo

Special member

Best wel netjes gedaan. Gewoon heel standaard. Maar wel mooi!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het ziet er netjes uit alleen lijkt het of het net niet helemaal lekker aansluit, op je laatste foto lijkt het of het bovenste twee frontjes er net ff verder uitsteekt, maar verder ziet het er zeer mooi uit. Nu nog een paar ledjes in je plexi bouwen en het ziet er helemaal 1337 uit.

btw welke kast is dit want ik zoekt nog een case van allu met 4 5,25 bayes en plexi op de voorkant en ik vind dit wel een mooi dingetjuh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel leuk gedaan, en ook een voorbeeld met de foto`s hoe het gedaan is. Leren een hoop mensen meer van dan iets te moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
Ener-g > ziet er weer vetjes uit, maare ff vraagie, Waar had je die kast ookalweer vandaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi gedaan, en goed afgewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi gedaan, ben dr ook mee bezig... ong. zelfde frontjes alleen geen dremel :'(
Op open te doen kun je ook een minigaatje in je frontje boren (dremelen?) en dan openen met een gebogen paperclip >:)

Verdersssss mooi gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
kast heb ik van http://www.microtechnl.com let wel het is een _importeur_ die site

het is een AMS Electronics gTower/Chyang Fun cf-1006/Jou Jye j1006 (wordt onder verschillende namen op de markt gebracht)

deze kast is niet op de NL mark te krijgen officieel, maar ze kunnen hem wel leveren als je belt/mailt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:58

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

ReseTTim schreef op 15 January 2003 @ 01:50:
[...]

mail lite-on dat je tevree bent met de cdrom speler en dat je frontje beschadigd is en dat je graag een nieuwe wil. ik heb dit gedaan bij pioneer en binnen 2 dagen had ik een nieuwe :P

btw je kan die ook stealthen.. gewoon een gleuf frezen...
WTF!!

Pioneer leverde geen reserve onderdelen ofzo iets vaag zeiden ze. Mijn knopje is stuk :(

Nu moet ik met mn vingertje op de plek van het knopje gaan zitten fruten. Wat voor een email heb jij gestuurd en naar welk adres?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Very nice...
Wil ik ook nog ooit eens gaan doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed man! Ziet er gelikt uit :)
Pagina: 1