Evilernie schreef op 07 April 2003 @ 14:03:
ik ben nu ook trotse bezitter van FB, maar ik heb wat problemen. Ik heb mijn Z rotation op elevator trim gezet. In IL2 was hij heel fel, de trim reageerde echt heel goed op het draaien van mijn rotation. Nu in FB is dat anders. Als ik omhoog wil trimmen, duurt het 2 seconde voordat hij reageert op deze veranderingen. Dit is hoogst irritant.
Er zijn twee dingen veranderd aan de trim. Ten eerste is er een vertraging ingebouwd om de beruchte trim cheat tegen te gaan (lange leve die m*th*rf*ck*r RayBanJockey

). Mensen gebruikten de trim om super high G manouvres te maken door snel en kort heel veel elevator trim te geven, wat natuurlijk helemaal niet kan in the real thing. Dit is niet fijn, maar het went wel. Je moet ook bedenken dat trim alleen bedoeld is om je plane level and recht te laten vliegen zonder input van de pilot, niet om mee te vliegen.
Het andere dat veranderd is, is dat de trim "steps" veel te grof zijn geworden. Als je een tap aeleron trim geeft is het bijvoorbeeld net te weinig in een He111 en twee is weer teveel. En bovendien werkt trim net zo goed met die stapsgewijse ipv continue trim als je een "trim on a slider" gebruikt, wat echt hoogstirritant is. Wat dat betreft hebben ze de releases van Il2 en FB per ongeluk verwisseld

.
Dr. Strangelove schreef op 07 April 2003 @ 21:48:
Soms is er zoiets als teveel werkelijkheid. Zo heb ik ook vaak moeite met het vliegen met cockpit aan. In het echt is er zoiets als bewegen in je stoel, je nek uitsteken enzo. Dat is er niet in de cockpit view --> waardeloos uitzicht.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Je kan idd niet je hoofd bewegen, afgezien dan dat je een extra standje naar achteren hebt voor instrument view tov de combat view (hoofd wat meer naar voren). Maar het is niet zo alsof je hier nou heel veel mee mist, met het niet naar links en rechts kunnen leunen. Neem bijvoorbeeld de auto van mijn ouders, een Nissan Maxima. Als ik in de "cockpit" van die auto zit, kijk ik altijd een bocht (naar links) in voordat ik hem inga. Omdat als je eenmaal in de bocht zit, je niet goed kan zien of er een tegenligger aankomt omdat het geblokkeerd wordt door de "strut" van de voorruit. Het is niet zo dat je even je hoofd naar rechts doet en dat je er dan geen last meer van hebt. Struts blokkeren je view nou eenmaal, ook in een vliegtuig. Als je wonderwoman view aanzet dan neem je ook het voordeel van vliegtuigen met cockpit met een hogere visability weg.
Bovendien waren veel WOII fighters zo krap mogelijk ter bevordering van de aerodynamica, zeker de 109 (wat ook als nadeel werd gezien voor de piloot, je kon zelfs veel minder kracht op de stick zetten hierdoor). Er viel dus ook echt niet veel in te bewegen, zeker niet verticaal (je moest zoiezo al niet te lang zijn).
De wonderwoman view aanzetten is het verschil tussen een spelletje of een flight sim spelen vind ik

. Met no cockpit wordt het echt gewoon air quaken, wat op zijn tijd wel leuk is (zoiezo is elke DF server al airquaken in zekere zin, "echte" engagements verlopen heel anders, daarom doen die Chaika's en al die andere turn fighters het ook altijd zo goed), maar het heeft heel weinig met de real thing te maken

.
Lol, en dat is zeker wel realistisch

.
En dan nog twee mededelingen voor LD, die ik maar hier doe aangezien ons forum down is
Ten eerste
hier een link. Hij is alleen voor geregistreerde Iron Skies members. Als je dat bent, zou ik graag je mening hierover willen horen

. Voor Ocf: ik heb al eerder iets soortgelijks gepost in het SimHQ forum, maar nu kan je dus wel reageren, het liefst een beetje uitgebreid en lang enzo

.
Ten tweede, ook alleen voor geregistreerde Iron Skies members, een missie morgenavond ipv of als de training (zoals was aangekondigd), zie hier:
click.
En ten derde, en je raadt het al, alleen voor geregistreerde Iron Skies members: ik ben vice OKL commander geworden. Samen met UndeadAce (hij is supreme commander) leidt ik nu de OKL

.
Deze kan iedereen lezen en
deze is alleen voor members.