Het grote IL2 Sturmovik topic (+Forgotten Battles) deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.900 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Vraag dat effe aan JAMF, die heeft ook een GF4.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Bij deze dan -> JAMF is dit wat.... -> Club3D GEFORCE4 Ti 4200-8X 128 MB DDR???

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kirkhammet1 schreef op 18 maart 2003 @ 11:05:... enne is dit dan wat want de 4400 kan ik nog niet vinden -> Club3D GEFORCE4 Ti 4200-8X 128MB DDR ???
Ehm, als je van plan bent je CPU ook nog eens te upgraden, zou je wel eens AA in willen schakelen. Dan adviseer ik de 9500(pro) als budgetkaart. Ik heb zelf een 4200 en die gaat sowieso door zn knieën als ik AA inschakel (maar misschien heeft de 64MB er ook nog mee te maken). Ik zou op mn 19" graag zelfs bij 1600x1200 AA in willen schakelen.

De 4400 is nieuw nauwelijks te krijgen, omdat die niet meer gemaakt wordt. Je hebt de keus uit 4200 of 4600. (Evt. bij 2e-hands/V&A kijken)

Als je een Radeon kiest, neem dan geen Club3D i.v.m. slechte beeldkwaliteit. Connect3D met kwaliteitscomponenten is dan beter.

Edit: Mijn systeempje haalt ca. 40 fps AVG, als ik het goed herinner. Zal vanavond ff checken. Specs: 1800XP, 512MB DDR, ECS K7S5A-L, Gf4 4200 64MB, Win2k Pro..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
Ik heb ook een 1800+ maar dan met een ti4600.. maar op 1280*960 is het toch niet echt fijn om quincunx AA aan te gaan zetten want dan loopt het niet echt lekker meer. Denk dat je voor echt goede AA toch echt bij ATi moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus een duidelijke zaak.

Ff wat nieuws:CheckSix heeft een FB-compatible versie van IL2Manager uitgebracht.

Afbeeldingslocatie: http://www.checksix-fr.com/images/skypat_perso/il2m3fb.jpg

Ff rechtsklikken op het plaatje en "Save as..." :) Een kleine 11MB in omvang.

Ik zal de 1e post van deze draad er ff mee updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53

Jag

Voor de geinsteresseerden (en met name ocf als hij dit op tijd leest): er draait nu een DF Forgotten Battles server in Hyperlobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
ik snap er geen ruk van, die engine shit. hij weigert gewoon in vaanstand te gaan en de fire extinguisher doet al helemaal geen ruk. (de engine is wel selected)

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Hyp3rman schreef op 18 maart 2003 @ 22:10:
ik snap er geen ruk van, die engine shit. hij weigert gewoon in vaanstand te gaan en de fire extinguisher doet al helemaal geen ruk. (de engine is wel selected)

Niet elke plane heeft fire extinguishers. Sterker nog, ik weet alleen van de TB-3 dat ie ze heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
ocf81 schreef op 18 March 2003 @ 10:52:
iets wat DX8.1 compatible is. de 9500 is een leuke budgetkaart die het zaakje zeer zeker aan zal kunnen en ook nog een beetje value for money heeft. (of anders een GF4 Ti 4400 wel)
CPU, RAM, GFx is bij de meeste sims de volgorde van belangrijkheid voor componenten.
Ben ik niet met je eens.

Ik heb eens met Chris West gesproken, maker van WSC en nu Racing Legends. Dat gaat een beetje de IL2 van de racegames worden (www.west-racing.com). Hij zei dat zelfs een sim met zeer geavanceerde physics (bijvoorbeeld zoals WSC) de belasting voor de cpu diir het physics gedeelte enkel een procent of 5 was. De overige 95% was allemaal graphics related.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
Jag schreef op 19 March 2003 @ 01:06:

[...]

Niet elke plane heeft fire extinguishers. Sterker nog, ik weet alleen van de TB-3 dat ie ze heeft.
ok dan hebben ze neit allemaal extinguishers. maar hoe zit het dan met de feather?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Lister Storm, ik had het over vliegsims.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lister_Storm schreef op 19 maart 2003 @ 01:24:
[...]Ben ik niet met je eens.

Ik heb eens met Chris West gesproken, maker van WSC en nu Racing Legends. Dat gaat een beetje de IL2 van de racegames worden (www.west-racing.com). Hij zei dat zelfs een sim met zeer geavanceerde physics (bijvoorbeeld zoals WSC) de belasting voor de cpu door het physics gedeelte enkel een procent of 5 was. De overige 95% was allemaal graphics related.
Je hebt het nu over hetzelfde, alleen hang jij een andere betekenis aan de woorden van ocf.

Ja, misschien is maar 5% van de CPU (voor een race-sim) voor rekening van de CPU, maar dat wil niet zeggen dat de CPU niet 100% belast wordt. Bij een flightsim is de CPU belasting ongeveer op deze manier verdeeld:

Graphics: 40%
Physics: 30% (Meer variabelen en een extra dimensie, kogelbanen en hitdetection.)
AI: 10%
Andere zaken: 20%

Nu is in een flightsim de verdeling van belang tussen de hardware onderdelen (HARDWARE dus, daar had ocf het over. :) ) IMHO ongeveer zo:

CPU: 50%
Geheugen: 30%
Videokaart: 20%

FB herschrijft de regels voor deze verdeling een beetje, maar het blijft ook maar een schatting. FB zou de verhoudingen bijv. verandert kunnen hebben naar een 40/35/25 verdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ook bij andere games is de CPU heel belangrijk.
Een shooter loopt ook bout met een 1Ghz en een GF4.

De processor moet tenslotte de video kaart voorzien van data.
Bij een trage processor wordt de videokaart gewoon niet volledig benut.
Dat klopt ook wel als je kijkt op de 3Dmark site, zelfde kaart met snellere proc = hogere score.

Een Ati Radeon 9700 Pro bijvoorbeeld werkt pas lekker met een 1.4Ghz volgens Anandtech.

Mijn GF3 Ti500 was niet veel sneller dan een TNT2 in een 1Ghz Athlon, met een P4 2G loopt alles prima (zover dat gaat met een GF3).

Mijn volgende kaartje wordt denk ik een 9700 (pro), AntiAliasing lijkt me wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Naar verhouding is het bij flightsims dus belangrijker. je kan daar de GFx upgraden wat je wilt, maar het levert vaak weinig extra op. Het omgekeerde telt voor de CPU. die brengt een naar verhouding grote snelheidswinst op.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

De verdeling wordt trouwens nog veel meer cpu heavy als je met veel AI (zowel vliegtuigen als ground units) of ook niet onbelangrijk, veel menselijke spelers in een game zit. Ik had met Battlefield een framerate van 90 op een lege server, en ongeveer 30 a 40 in een server met rond de 30 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Ff over die club3d radeon 9700 pro, waarom is die bagger, ik hoor over deze kaart verschillende dingen? Aangezien ik deze week een nieuwe wil aanschaffen, wil ik eigenlijk tochwel ff weten welke ik dan "wel"het beste aan kan schaffen...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
jaja leuke discussie :) maar nu over de inhoud van het spel

de mixture en propeller pitch kan ik helemaal niet instellen :( het reageert niet :( en dat featheren doet al helemaal niks

wie o wie kan mij helpen? (btw complex engine shit staat aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Hyp3rman schreef op 19 March 2003 @ 15:52:
jaja leuke discussie :) maar nu over de inhoud van het spel

de mixture en propeller pitch kan ik helemaal niet instellen :( het reageert niet :( en dat featheren doet al helemaal niks

wie o wie kan mij helpen? (btw complex engine shit staat aan)

Geen paniek. Het is voor elk toestel anders. Als je echt CEM wilt leren moet je in een E4 of E7 stappen. Die heeft volledig manual pitch control (geen constant speed propellor) en manual mixture, alleen de supercharger is automatisch. Als je daarmee gaat vliegen snap je al snel wat prop pitch doet.

Je kan ook eens in dit draadje kijken of op deze website (aan de linker kant staan links naar nog veel meer engine related articles).

Voor specifieke info over de planes in FB, kan je het beste in de advanced manual en in de readme.rtf kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Jag op 19-03-2003 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kirkhammet1 schreef op 19 March 2003 @ 15:33:
Ff over die club3d radeon 9700 pro, waarom is die bagger...
Door het gebruik van condensatoren, weerstanden, spoelen en transistoren van mindere kwaliteit (meer afwijking) gaat de beeldkwaliteit achteruit omdat de afwijkingen niet weg te filteren zijn en de filter zelf niet zo goed getuned is. Als men 5 Euro meer had uitgegeven voor betere componenten, was de beeldkwaliteit hoger uitgevallen.

Connect3D heeft beeldkwaliteit die in de buurt komt van ATI en Hercules.
Club3D vecht in de onderste regionen mee. (Naam lijkt op elkaar, kwaliteit niet. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan maar een mooi hoesje

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop het spel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Dit kwam ik laatst tegen, echt ontzettend mooi. Dus ik dacht laat ik dat eens met jullie delen :).

filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
En om je motor te starten, dan hoef je dus alleen op I te drukken en hij vliegt al aan? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer van geluid maar verder

om te kwijlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Scabo0, als je het spel koopt werkt het iig. Heb je ook nog meteen een mooi hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dit nou weer? Een modje? Zeg, ga eens snel weg, je zit te dubbel-posten. :P ;) En ScaboO, geen moderatoren meer lokken! OK? :P

Owja, er is weer eens een review van FB verschenen.
http://system-zero.com/index.php?act=ST&f=24&t=1153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik vraag niks meer dan maar wachten tot t in de winkels licht :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 20:02:
jammer van geluid maar verder

om te kwijlen

Ja, heftig he?

Komt uit dit draadje.

[ Voor 25% gewijzigd door Jag op 19-03-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Nakajima Ki-84 Hayate komt naar IL-2!
De Ki-84 was een ban de snelste fighters in het PTO die op grotere schaal werd gebruikt. Er was nog een sneller vliegtuig, maar die zag weinig actie. Bewapening was afhankelijk van de versie redelijk tot goed te noemen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Post Oleg eigenlijk nog updates tegenwoordig?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 22:27

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

De laatste was op 14 maart. http://www.il2sturmovik.c...attles/fb_development.php
Hoop dat er vandaag weer eentje komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Nou ik gaat voor de hercules prophet 3d 9700 pro hoor, lijkt mij de beste keus :-)
plus de 2,8 Ghz p4 proc, en de ASUS P4PE lijkt mij een leuk sysje ja toch???

Bedankt voor jullie tips jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Dat lijkt me idd een best sysyeem voor FB.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Haha dat d8 ik ook ja, het kost wat maar dan heb je wat... Ik moet de game nu toch vol kunnen spelen denk ik, met alles maximaal???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb SWOTL (Secret Weapons Of The Luftwaffe) helemaal grijs gespeeld (zover dat kan met diskettes :Y) ) en dit lijkt er wel verdraaid veel op. Ik ga hem van de week downloaden en kijken of het wat is. Is het wat, dan koop ik m cker.

\m/ swotl \m/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

alles max en dan ook noge hoge fps lijkt me aan de hoge kant, maar iig wel alles op max en ± 20 à 30 FPS @ 1280 in de campaign.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
ocf81 schreef op 19 March 2003 @ 08:45:
Lister Storm, ik had het over vliegsims.
Physics-engine van een flightsim zal niet gecompliceerder of minder gecompliceerd dan de engine van een goede racesim zijn. Dezelfde factoren spelen mee (aero) en bij bijvoorbeeld GPL en N2003 komt dan nog de hele dynamica van ophanging en banden erbij.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Wat dacht je van het veelvoudiger gebruik van AI. Dat is echt zwaar. Een racesim heeft maar iets van 20 tot 30 deelnemers. De enkele pitstop ect kost weinig extra cpu.

Er zitten in een willekeurig missie al snel 100 objecten die AI routines gebruiken. Ik schat dat er per missie zo'n 30 à 40 vliegtuigen, een 50 tal tanks en voertuigen en dan nog de flak guns etc mee draaien. De voertuigen gebruike relatief zware routines.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wooooooot ik heb FB gekocht, en ik ben echt onder de indruk... tof spel, moet nog wel veel oefenen =) gunnery is erg lastig, en ik heb nog geen idee waarvoor je de engine-settings kunt gebruiken.

Ook mis ik mn stall horn, weet iemand of je in IL2 een stall horn kunt aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik stall voel ik dat wel aan de controls hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Stall horns zijn iets van modernere vliegtuigen. (think jets from the 60's and onwards)

[ Voor 5% gewijzigd door ocf81 op 21-03-2003 22:12 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow bagger =) naja
btw, ik heet 1st_ROF-snhmib, als je me ziet moet je maar geen hoi zeggen want dan ga ik allemaal stomme dingen vragen, ik gebruik hyperlobby trouwens :) iemand zin om nu een potje te vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Ok ok ok. Als de stufi binnen is haal ik hem ook even op :)

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap geen bout van het spel. iedere keer als ik optrek STALL en crash ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer de stick niet tot het uiterste te trekken en doe het zachtjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet ongeveer 170 kmh gaan om niet te crashen...en doe heeeeel erg rustig aan met die stick.
Het enige waar ik vooralsnog (tof woord =) ) geen bout van snap is de engine management en waarom het spel steeds hapert ook al heb ik em op extreme low gezet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 09:52:
ik snap geen bout van het spel. iedere keer als ik optrek STALL en crash ik :?
Denk er ff aan dat het geen F-16's zijn hè? Ze hebben geen power in overvloed en in tegenstelling to de "fly by wire" besturing van moderne jets die evt fouten al dan niet gedeeltelijk verbeteren is dit nog gewoon "direct input". pas als je iets van 250 km/u gaat kan je gaan denken aan klimmen bij sommige planes is dat zelf pas aan te raden bij 300 km/u (bijv de FW 190 A en D series)
Begin maar eens met een lege IL-2 type 3 met 25 % feul en als je die kan vliegen probeer dan eens de La-7.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb FB sinds gister binne! Ben er dolblij mee. Echt een meerwaarde boven IL2. Algemene opmerking van anderen online is dat het soepeler draait dan IL2, wat ik ook zelf merk(?). Zal wel code optimization zijn...

Ik ben erg blij met diverse nieuwe features zoals de zoom cycle functie onder 1 knop en de Level Stabilizer.

Later meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Zo kill je dus een tank: Van boven, niet van opzij!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=74814
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=74816
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=74812
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=74813
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=74815
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=74811

[ Voor 16% gewijzigd door ocf81 op 23-03-2003 17:41 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
damn geil :9~ dat je nog kon optrekken zeg...zal wel behoorlijk wat g-tjes gkost hebben...

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb zlef nog veel gavbaarlijkere moves uitgehaald. Ik zal zo ffwat screens maken van andere delen van de missie, en van andere tracks.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Tankbusting Lesson 2:

Direction: Rear left quarter.
Starting Altitude: Unknown (Est. ± 1000 meter)
Angle: ± 20-25°
Slant Range: ± 250 m

Result: Failed

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=75216
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=75217
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=75218

Synopsys:
Direction: Rear left quarter.
Starting Altitude: Unknown (Est. ± 1200 meter)
Angle: ± 40-45°
Slant Firing Range: ± 210 m

Result: Succes

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=75219
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=75220
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=75221
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=75223

Notes:
• Keep visual on target at all times!
• Fly in a straigh line after line up and let the target slide into the crosshairs. make lateral adjustments with rudder
• use trim to aid pullout
• Living is more important than getting the kill. If you think you can't pull it off, then don't try it anyways. Pull up and get a new lineup. you'll most likely mis and might even die while trying to do the impossible.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
• Living is more important than getting the kill. If you think you can't pull it off, then don't try it anyways. Pull up and get a new lineup. you'll most likely mis and might even die while trying to do the impossible.
:D Dat moet ik onder mijn scherm schrijven. Ik ben vaker iets te 'gung-ho' en vlieg vaker tegen mn ground-target op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Dit kan idd onder het kopje "note to self" geplaatst worden :P

Maar je slant range op het moment van vuren moet dus eigenlijk gelijk zijn aan de afstand. Dan krijg je van opzij soms ook een kill als je goed mikt. maar over het algemeen is de top van achter de beste manier voor het behalen van een kill. Vandaar dus dat je grote hoogte en met een grote hoek moet beginnen, dan houd je genoeg ruimte over om toch een top kill te krijgen.
Terwijl je de tank langzaam door je crosshairs ziet bewegen moet je gewoon heel precies afdrukken om te raken.

[ Voor 81% gewijzigd door ocf81 op 24-03-2003 16:48 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stuka is duikbommewerper en moet het niet zo zijn dat je recht naar beneden moet duiken?

correct me if i am wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ligt dus aan de versie :)

De B en D Series waren echt duikbommenwerpers met sirenes en divebrakes. die voert een duikaanval van 70° + met een bom.
De G serie was een tank buster met kanonnen in pods onder de vleugels en geen divebrakes.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie je wel ...had ik het toch goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag, zijn er al addons voor deze game,. zoals nieuwe vliegtuigen ed ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

In tegenstelling tot het brakke cheatplane rijke CFS heb je bij de IL-2 serie geen 3rd party add-on planes. Alle 3rd party add-ons worden geïntergreerd in de game door patches met een goed flightmodel en als ze flyable zijn, ook pits die aan de standaard voldoen. De enige 3rd party add-ons die niet perse worden goedgekeurd door 1C:Maddox zijn missies en skins, maar die kan je beter downloaden dan kopen uin de winkel (er waren voor il-2 wel payware paketten, maar die werden afgebrand in de community). Zie bijvoorbeeld www.flugzeugwerk.net voor skins. Helaas off-line atm, maar binnenkort weer up and running: www.il2center.com/technika

edit:
beide zijn down :(

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 25-03-2003 14:53 . Reden: unforseen circumstances ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das jammer, want een f16 ofzo was wel vet geweest, of een stealth oid.

Maar de game wordt er iig niet minder door voor mij hoor!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Als je F-16 wilt kan ik je van harte Falcon 4.0- i.c.m. de SP3 mod aanraden. Heel realistisch en dan werkt alles zoals het hoort.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Als je niet van handleidingen houdt dan is Falcon 4.0 niets voor je ben ik bang :)

Ik had IL-2:FB in mijn handen vandaag.....ik blijf erbij, flightsims horen in een mooie grote DOOS te zitten, niet in een lullig DVD doosje. Waar is de 400+ page manual?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

De manual van Falcon 4.0 is idde rg handig als je alles wilt leren, maar een goede on-line tutaorial zou het ook moeten kunnen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En weer is er een review van FB online, deze keer bij the firing squad. Ze hebben de tijd gehad om eens grondig te spelen en in de fora de ervaringen van anderen te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 19:32:
En weer is er een review van FB online, deze keer bij the firing squad. Ze hebben de tijd gehad om eens grondig te spelen en in de fora de ervaringen van anderen te lezen.
Ik vond 't een beetje oppervlakkig en geen woord over de me262 of la-7's en online recording. Veel screenshots met cockpit off - wat is er dan nog aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Sponz op 27-03-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=67546

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

and?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb t spel nu ook, maar ik snap iets niet ik wil training doen, doet hij t dus voor ik wachte en aan t einden zegt ie good luck en dan kom je weer in start scherm waar je een andere training kan doen :S Hoe wel ik zelf niet heb kunnen vliegen hoort dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Het gaat over FB neem ik aan? Het zijn een soort van trainingsfilmpjes denk ik. Als je wat flighttime wilt hebben zou ik beginnen met een quick mission in een Bf 109 op 3000 meter zonder tegenstanders en dan wat bochtjes maken etc.

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 29-03-2003 18:53 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kickje, tis hier al zolang zo stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ja, iedereen lijkt wel een beetje toe te kijken :)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

IC, ik ben kennelijk kampioen conversation killer :P

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Post dan eens wat nuttigs :+ Friday Development Update ofzo :)

- Work in progress on cockpit of He-162A
- Final external model of Ta-152H-1

Afbeeldingslocatie: http://www.il2sturmovik.com/forgotten_battles/devupdate/28mar/He-162_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.il2sturmovik.com/forgotten_battles/devupdate/28mar/Ta-152H_2.jpg

Friday Development Update

[ Voor 52% gewijzigd door Animal Mother op 29-03-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

dat vond ik eigenlijk oud nieuws :D

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anyway, een van deze dagen zal ik wel wat nieuwe screens oid posten, nu heb ik ff geen tijd met examens

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Succes ermee.

Na 3 dagen en wat uren, zal ik es ff restarten. Ff een excuus om m'n desktop te laten zien. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/OnlineDesktop.jpg
Excuses voor de zware compressie. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

welke mod is dat?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De "Ultimate MkII" van IJ "Über"-Ian. :) Ook wel de U2 genoemd.

http://forums.frugalsworl...&postid=369961#post369961

Ik heb nog een ideetje om de communicatie te verbeteren: Een uurwijzer plaatje onderaan de monitor hangen. Hierdoor leer je sneller de richting af te roepen, of te kijken welke richting geroepen wordt. Elke seconde telt, toch? :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ocf, het witte lampje geeft het volgende weer in de FW190:

"But contrary to the web page, the white light is on while feeding from the back tank, and once you hit half fuel it goes out. The red indicator comes on when the fuel guage hits just above 1/8th indication. Good stuff to know."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Dat is idd handig!

Ik had al wel gemekrt dat ie na een bepaald tijdje uit ging in de A-A trainingen met de 190.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie ook waar de groene stip in de cockpit van een 111 voor dient? Radiobaken? Radar hadden ze toen niet geloof ik... Toch niet aan boord. Alleen op grote installaties op de grond.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat het idd een soort waypoint guidance is via radiosignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 10:52
Ik vraag hier naar een heel aantal open deuren, maar ik hoop dat ik niet helemaal afgefikt wordt...

Ik heb net Il-2 origineel weer uit de kast gehaald, en ik loop tegen wat probleempjes aan. Heb ik in het problem forum ook gepost, maar daar zitten de experts niet.

Skins zien eruit alsof ze in lage resolutie worden weergegeven, dikke lijnen enzo. Schaduwen vertonen een simpel puntraster, ziet er niet uit. En rookwolken geven een vierkant ruiteffect. Alle details op max, res 1024x768x16, v 1.2, det. 41.xx. Verder is de panning van geluiden ook messed up, in external view hoor ik niks als ik in de chase positie zit...

Wat vragen over Il2 t.o.v. FB: zijn er voor Il-2 user created planes beschikbaar? Die waren wel beloofd. Zou FB redelijk te spelen zijn op mijn PC, of moet ik echt upgraden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op 01 April 2003 @ 16:37:1: Skins zien eruit alsof ze in lage resolutie worden weergegeven, dikke lijnen enzo.

2: Schaduwen vertonen een simpel puntraster, ziet er niet uit.

3: En rookwolken geven een vierkant ruiteffect. Alle details op max, res 1024x768x16, v 1.2, det. 41.xx.

4: Verder is de panning van geluiden ook messed up, in external view hoor ik niks als ik in de chase positie zit...

5: Wat vragen over Il2 t.o.v. FB: zijn er voor Il-2 user created planes beschikbaar? Die waren wel beloofd. Zou FB redelijk te spelen zijn op mijn PC, of moet ik echt upgraden.
1: Misschien een effect van de settings, ff bij 2 verder.

2: Schaduwen kun je verbeteren door de settings in IL2setup te 'tweaken'. Het vakje stipple alpha leegmaken. Kij nog eens in de 1e posting van dit draadje. Als het goed is staat ergens een link naar CFS... zal thuis ff checken.

Al gevonden, ergens op de volgende site staat een link naar settings voor nVidia kaarten: http://www.cfspilots.50megs.com/sturmovik_101/FAQ.htm

3: Het effect wordt veroorzaakt door 16Bit.

4: Misschien helpen hier wat meer gegevens van je systeem: Chipset, Geluidskaart enz..

5: De User Created Planes komen in de volgende patch, alhoewel er geloof ik een aantal die er nu nieuw zijn in FB ook al 'user created' zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 14:15:
Weten jullie ook waar de groene stip in de cockpit van een 111 voor dient? Radiobaken? Radar hadden ze toen niet geloof ik... Toch niet aan boord. Alleen op grote installaties op de grond.
Zoek en gij zult vinden. het sleutelwoord is FuG :) En net als bij de Mosquito was het A-A
zie o.a. http://www.ahost4u.com/~pauke/
Dr. Strangelove schreef op 01 April 2003 @ 16:37:
Ik vraag hier naar een heel aantal open deuren, maar ik hoop dat ik niet helemaal afgefikt wordt...

Ik heb net Il-2 origineel weer uit de kast gehaald, en ik loop tegen wat probleempjes aan. Heb ik in het problem forum ook gepost, maar daar zitten de experts niet.
too bad, gelukkig zijn wij er voor je :)
Skins zien eruit alsof ze in lage resolutie worden weergegeven, dikke lijnen enzo. Schaduwen vertonen een simpel puntraster, ziet er niet uit. En rookwolken geven een vierkant ruiteffect. Alle details op max, res 1024x768x16, v 1.2, det. 41.xx. Verder is de panning van geluiden ook messed up, in external view hoor ik niks als ik in de chase positie zit...
Ligt aan je instellingen. Ook ziet in OpenGL alles erwat beter uit, maar dat draait soms wat minder. Die schaduwen hadden dacht ik wat met het detailniveau te maken. Skins zijn standaard 512 x 512. Dat ziet er niet altijd even puntgaaf uit, maar het is een compromis. probeer eens te spelen met je settings (bijv. stipple alpha) Ik draai het tegenwoordig gewoon op maximum :P
Wat vragen over Il2 t.o.v. FB: zijn er voor Il-2 user created planes beschikbaar? Die waren wel beloofd. Zou FB redelijk te spelen zijn op mijn PC, of moet ik echt upgraden.
Een tikkie langzaam, maar het kan wel. Verder weinig ram, 512 is echt sterk aan te raden. Ook een trage GFx kaart. Het houdt niet over. Minimum GFx settings denk ik, maar ça roule :)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Thanks allemaal, ik ga ff rondknoeien. Ik wordt denk ik wel een regular hier, al zal ik het voorlopig nog ff bij IL-2 houden en FB links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Dr. Strangelove schreef op 01 April 2003 @ 18:12:
Thanks allemaal, ik ga ff rondknoeien. Ik wordt denk ik wel een regular hier, al zal ik het voorlopig nog ff bij IL-2 houden en FB links laten liggen.

Prik er 256 Mb RAM bij, and you'll do fine. Je kan best de settings tweaken dat je je videokaart niet al te zwaar belast (relatief tov processor).

Als je trouwens IL2 online wilt spelen: good luck, iedereen is al over op FB in Hyperlobby. De lobby van IL2 is echt beangstigend leeg. En sja, wie wil er nou IL2 offline spelen? Daar is echt geen zak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik dacht dat Win98SE nooit meer dan 256 aansprak? Ik heb nog wel wat liggen, zal het proberen, maar framerate is nu niet echt een issue, behalve bij explosies.

32 Bits verhelpt het rookprobleem, maar de performance lijdt er zwaar onder...

Die skins blijven er lelijk uitzien, in mijn herinnering was het veel mooier. Is dit normaal met alles op hoog:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sr78/reso.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik weet weer wat ik irritant vond aan Il-2: net een dogfight gedaan met 3 tegenstanders. Ik schiet er twee aan, beiden maken ze een buiklanding. Krijg ik dus geen kill voor. Vervolgens strafe ik de eerste, vliegt in fik op zijn kop - nog steeds geen kill. Ding blijft maar branden. Ik strafe de tweede, schiet de vleugel eraf - ook geen kill.

Het stomme is dat je een toestel dat een buiklanding heeft gemaakt veel zwaarder moet raken dan een geparkeerd toestel. Het is me nog nooit gelukt een kill te scoren op een toestel dat een buiklanding maakt, hoe veel ik het ook aan gort schiet op de grond... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://pc.ign.com/articles/391/391513p1.html Een review van IL2 FB op PC IGN.

[OT]
Die verdraaide zomertijd ook weer. Zit ik lekker een potje te OFP-en, zie ik op het klokje dat het 0:30 is, dus zeg ik nog 1 potje. Nou, 0:46 weer terug op mn desktop... mooi geen 0:46, het was 1:46. Doh! En ikke stond 6:45 weer naast het warme bed, het werk wacht niet.. Vandaag maar wat eerder snurken dan... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Sorry dat ik zeur, maar ziet het er bij jullie ook zo uit met alles op max (zie pic boven)? In Il-2 origineel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Ja, zo is het bij mij ongeveer ook.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In Memoriam: Edwin Starr 1942-2003

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/EdwinStarr.jpg

"WAR!"

Oh no-there's got to be a better way
Say it again
There's got to be a better way-yeah
What is it good for?
*War has caused unrest
Among the younger generation
Induction then destruction
Who wants to die?
War-huh
What is it good for?
Absolutely nothing
Say it again
War-huh
What is it good for?
Absolutely nothing
Yeah

War-I despise
'Cos it means destruction
Of innocent lives
War means tears
To thousands of mothers how
When their sons go off to fight
And lose their lives
I said
War-huh
It's an enemy of all mankind
No point of war
'Cos you're a man
*(Repeat)
Give it to me one time-now
Give it to me one time-now
War has shattered
Many young men's dreams
We've got no place for it today
They say we must fight to keep our freedom
But Lord, there's just got to be a better way
It ain't nothing but a heartbreaker
War
Friend only to the undertaker
War
War
War-Good God, now
Now
Give it to me one time now
Now now
What is it good for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zal wel gek zijn, maar ik dacht echt dat die skins veel mooier waren. maar ik zie nu ook dat de resolutie slechts 512x512 is. Zijn er in Il-2 geen skins met hogere resolutie te gebruiken? CFS2 ziet er bijvoorbeeld 10 keer mooier uit. En gebruikt FB dan misschien standaard hogere resolutie skins? De screenshots daarvan op de Il-2 site lijken veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op 03 April 2003 @ 12:05:
Ik zal wel gek zijn, maar ik dacht echt dat die skins veel mooier waren. maar ik zie nu ook dat de resolutie slechts 512x512 is. 1: Zijn er in Il-2 geen skins met hogere resolutie te gebruiken? CFS2 ziet er bijvoorbeeld 10 keer mooier uit. 2: En gebruikt FB dan misschien standaard hogere resolutie skins? De screenshots daarvan op de Il-2 site lijken veel mooier.
1:Ja, maar die worden terug gesampled tot 512x512 skins, AFAIK.
Probeer eens met Rivatuner (of een dergelijk progje) de LOD wat "lager" te zetten. -1 ofzo, hierdoor worden bij mij de textures scherper. De grond krijgt dan wel af en toe last van moire-achtige effecten.

2: Ja, maar niet in alle gevallen. Online dacht ik dat 512 wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dus ik zal het echt niet beter krijgen in Il-2 dan op bovenstaand plaatje (afgezien van geknoei met de LOD)?

Maar in FB wel als ik off-line speel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Argh... net drie kwartier bommen lopen gooien op een destroyer... niet EEN raak :( Iemand tips? Ik vlieg van achteren aan, laag, om een of andere reden is het elke keer net naast, net voor, net achter... die rotbootjes hebben ook zo'n slank profiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Als je laag (< 300 meter) aan komt vliegen kan je beter van de zijkant komen op hoge snelheid, in een hele ondiepe duik gaan (net genoeg om het schip te blijven zien) en dan de bom droppen net na het moment dat het schip achter de neus uit het zicht verdwijnt.

ik heb nog wel een setje tracks voor je als je echt geïnteresseerd bent :)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ok, zal ik eens proberen. En tracks ben ik altijd in geinteresseerd.

Vanavond voor het eerst online gevlogen. Ging redelijk, 3 of 4 kills. Ik had Sturmolog geinstalleerd, maar dat hield alleen maar de tijd en de chat bij, geen stats. En Il-2 houdt zelf geen score bij, of wel? Nou ja.

Dogfighten gaat wel snel vervelen, een echte missie lijkt me leuker, maar er wordt idd niet veel Il-2 meer gespeeld, er waren 6 keer meer spelers bij FB.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.