© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Ehm, als je van plan bent je CPU ook nog eens te upgraden, zou je wel eens AA in willen schakelen. Dan adviseer ik de 9500(pro) als budgetkaart. Ik heb zelf een 4200 en die gaat sowieso door zn knieën als ik AA inschakel (maar misschien heeft de 64MB er ook nog mee te maken). Ik zou op mn 19" graag zelfs bij 1600x1200 AA in willen schakelen.Kirkhammet1 schreef op 18 maart 2003 @ 11:05:... enne is dit dan wat want de 4400 kan ik nog niet vinden -> Club3D GEFORCE4 Ti 4200-8X 128MB DDR ???
De 4400 is nieuw nauwelijks te krijgen, omdat die niet meer gemaakt wordt. Je hebt de keus uit 4200 of 4600. (Evt. bij 2e-hands/V&A kijken)
Als je een Radeon kiest, neem dan geen Club3D i.v.m. slechte beeldkwaliteit. Connect3D met kwaliteitscomponenten is dan beter.
Edit: Mijn systeempje haalt ca. 40 fps AVG, als ik het goed herinner. Zal vanavond ff checken. Specs: 1800XP, 512MB DDR, ECS K7S5A-L, Gf4 4200 64MB, Win2k Pro..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 11:39 ]
Ff wat nieuws:CheckSix heeft een FB-compatible versie van IL2Manager uitgebracht.

Ff rechtsklikken op het plaatje en "Save as..."
Ik zal de 1e post van deze draad er ff mee updaten..
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!
Hyp3rman schreef op 18 maart 2003 @ 22:10:
ik snap er geen ruk van, die engine shit. hij weigert gewoon in vaanstand te gaan en de fire extinguisher doet al helemaal geen ruk. (de engine is wel selected)
Niet elke plane heeft fire extinguishers. Sterker nog, ik weet alleen van de TB-3 dat ie ze heeft.
Ben ik niet met je eens.ocf81 schreef op 18 March 2003 @ 10:52:
iets wat DX8.1 compatible is. de 9500 is een leuke budgetkaart die het zaakje zeer zeker aan zal kunnen en ook nog een beetje value for money heeft. (of anders een GF4 Ti 4400 wel)
CPU, RAM, GFx is bij de meeste sims de volgorde van belangrijkheid voor componenten.
Ik heb eens met Chris West gesproken, maker van WSC en nu Racing Legends. Dat gaat een beetje de IL2 van de racegames worden (www.west-racing.com). Hij zei dat zelfs een sim met zeer geavanceerde physics (bijvoorbeeld zoals WSC) de belasting voor de cpu diir het physics gedeelte enkel een procent of 5 was. De overige 95% was allemaal graphics related.
ok dan hebben ze neit allemaal extinguishers. maar hoe zit het dan met de feather?Jag schreef op 19 March 2003 @ 01:06:
[...]
Niet elke plane heeft fire extinguishers. Sterker nog, ik weet alleen van de TB-3 dat ie ze heeft.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Je hebt het nu over hetzelfde, alleen hang jij een andere betekenis aan de woorden van ocf.Lister_Storm schreef op 19 maart 2003 @ 01:24:
[...]Ben ik niet met je eens.
Ik heb eens met Chris West gesproken, maker van WSC en nu Racing Legends. Dat gaat een beetje de IL2 van de racegames worden (www.west-racing.com). Hij zei dat zelfs een sim met zeer geavanceerde physics (bijvoorbeeld zoals WSC) de belasting voor de cpu door het physics gedeelte enkel een procent of 5 was. De overige 95% was allemaal graphics related.
Ja, misschien is maar 5% van de CPU (voor een race-sim) voor rekening van de CPU, maar dat wil niet zeggen dat de CPU niet 100% belast wordt. Bij een flightsim is de CPU belasting ongeveer op deze manier verdeeld:
Graphics: 40%
Physics: 30% (Meer variabelen en een extra dimensie, kogelbanen en hitdetection.)
AI: 10%
Andere zaken: 20%
Nu is in een flightsim de verdeling van belang tussen de hardware onderdelen (HARDWARE dus, daar had ocf het over.
CPU: 50%
Geheugen: 30%
Videokaart: 20%
FB herschrijft de regels voor deze verdeling een beetje, maar het blijft ook maar een schatting. FB zou de verhoudingen bijv. verandert kunnen hebben naar een 40/35/25 verdeling.
Een shooter loopt ook bout met een 1Ghz en een GF4.
De processor moet tenslotte de video kaart voorzien van data.
Bij een trage processor wordt de videokaart gewoon niet volledig benut.
Dat klopt ook wel als je kijkt op de 3Dmark site, zelfde kaart met snellere proc = hogere score.
Een Ati Radeon 9700 Pro bijvoorbeeld werkt pas lekker met een 1.4Ghz volgens Anandtech.
Mijn GF3 Ti500 was niet veel sneller dan een TNT2 in een 1Ghz Athlon, met een P4 2G loopt alles prima (zover dat gaat met een GF3).
Mijn volgende kaartje wordt denk ik een 9700 (pro), AntiAliasing lijkt me wel wat
© ocf81 1981-infinity
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
de mixture en propeller pitch kan ik helemaal niet instellen
wie o wie kan mij helpen? (btw complex engine shit staat aan)
Hyp3rman schreef op 19 March 2003 @ 15:52:
jaja leuke discussiemaar nu over de inhoud van het spel
de mixture en propeller pitch kan ik helemaal niet instellenhet reageert niet
en dat featheren doet al helemaal niks
wie o wie kan mij helpen? (btw complex engine shit staat aan)
Geen paniek. Het is voor elk toestel anders. Als je echt CEM wilt leren moet je in een E4 of E7 stappen. Die heeft volledig manual pitch control (geen constant speed propellor) en manual mixture, alleen de supercharger is automatisch. Als je daarmee gaat vliegen snap je al snel wat prop pitch doet.
Je kan ook eens in dit draadje kijken of op deze website (aan de linker kant staan links naar nog veel meer engine related articles).
Voor specifieke info over de planes in FB, kan je het beste in de advanced manual en in de readme.rtf kijken.
[ Voor 6% gewijzigd door Jag op 19-03-2003 16:10 ]
Door het gebruik van condensatoren, weerstanden, spoelen en transistoren van mindere kwaliteit (meer afwijking) gaat de beeldkwaliteit achteruit omdat de afwijkingen niet weg te filteren zijn en de filter zelf niet zo goed getuned is. Als men 5 Euro meer had uitgegeven voor betere componenten, was de beeldkwaliteit hoger uitgevallen.Kirkhammet1 schreef op 19 March 2003 @ 15:33:
Ff over die club3d radeon 9700 pro, waarom is die bagger...
Connect3D heeft beeldkwaliteit die in de buurt komt van ATI en Hercules.
Club3D vecht in de onderste regionen mee. (Naam lijkt op elkaar, kwaliteit niet.
filmpje
Owja, er is weer eens een review van FB verschenen.
http://system-zero.com/index.php?act=ST&f=24&t=1153
Verwijderd
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 21:11 ]
De Ki-84 was een ban de snelste fighters in het PTO die op grotere schaal werd gebruikt. Er was nog een sneller vliegtuig, maar die zag weinig actie. Bewapening was afhankelijk van de versie redelijk tot goed te noemen.
© ocf81 1981-infinity
© ocf81 1981-infinity
Hoop dat er vandaag weer eentje komt
plus de 2,8 Ghz p4 proc, en de ASUS P4PE lijkt mij een leuk sysje ja toch???
Bedankt voor jullie tips jongens!
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
\m/ swotl \m/
© ocf81 1981-infinity
Physics-engine van een flightsim zal niet gecompliceerder of minder gecompliceerd dan de engine van een goede racesim zijn. Dezelfde factoren spelen mee (aero) en bij bijvoorbeeld GPL en N2003 komt dan nog de hele dynamica van ophanging en banden erbij.ocf81 schreef op 19 March 2003 @ 08:45:
Lister Storm, ik had het over vliegsims.
Er zitten in een willekeurig missie al snel 100 objecten die AI routines gebruiken. Ik schat dat er per missie zo'n 30 à 40 vliegtuigen, een 50 tal tanks en voertuigen en dan nog de flak guns etc mee draaien. De voertuigen gebruike relatief zware routines.
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Ook mis ik mn stall horn, weet iemand of je in IL2 een stall horn kunt aanzetten?
[ Voor 5% gewijzigd door ocf81 op 21-03-2003 22:12 ]
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
btw, ik heet 1st_ROF-snhmib, als je me ziet moet je maar geen hoi zeggen want dan ga ik allemaal stomme dingen vragen, ik gebruik hyperlobby trouwens
En nog iets nieuws: http://www.il2sturmovik.com/#news2
Verwijderd
Het enige waar ik vooralsnog (tof woord =) ) geen bout van snap is de engine management en waarom het spel steeds hapert ook al heb ik em op extreme low gezet
Denk er ff aan dat het geen F-16's zijn hè? Ze hebben geen power in overvloed en in tegenstelling to de "fly by wire" besturing van moderne jets die evt fouten al dan niet gedeeltelijk verbeteren is dit nog gewoon "direct input". pas als je iets van 250 km/u gaat kan je gaan denken aan klimmen bij sommige planes is dat zelf pas aan te raden bij 300 km/u (bijv de FW 190 A en D series)Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 09:52:
ik snap geen bout van het spel. iedere keer als ik optrek STALL en crash ik
Begin maar eens met een lege IL-2 type 3 met 25 % feul en als je die kan vliegen probeer dan eens de La-7.
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Ik ben erg blij met diverse nieuwe features zoals de zoom cycle functie onder 1 knop en de Level Stabilizer.
Later meer...
[ Voor 16% gewijzigd door ocf81 op 23-03-2003 17:41 ]
© ocf81 1981-infinity
tampert, kriminalpolizei
© ocf81 1981-infinity
Direction: Rear left quarter.
Starting Altitude: Unknown (Est. ± 1000 meter)
Angle: ± 20-25°
Slant Range: ± 250 m
Result: Failed
Synopsys:
Direction: Rear left quarter.
Starting Altitude: Unknown (Est. ± 1200 meter)
Angle: ± 40-45°
Slant Firing Range: ± 210 m
Result: Succes
Notes:
• Keep visual on target at all times!
• Fly in a straigh line after line up and let the target slide into the crosshairs. make lateral adjustments with rudder
• use trim to aid pullout
• Living is more important than getting the kill. If you think you can't pull it off, then don't try it anyways. Pull up and get a new lineup. you'll most likely mis and might even die while trying to do the impossible.
© ocf81 1981-infinity
• Living is more important than getting the kill. If you think you can't pull it off, then don't try it anyways. Pull up and get a new lineup. you'll most likely mis and might even die while trying to do the impossible.
Maar je slant range op het moment van vuren moet dus eigenlijk gelijk zijn aan de afstand. Dan krijg je van opzij soms ook een kill als je goed mikt. maar over het algemeen is de top van achter de beste manier voor het behalen van een kill. Vandaar dus dat je grote hoogte en met een grote hoek moet beginnen, dan houd je genoeg ruimte over om toch een top kill te krijgen.
Terwijl je de tank langzaam door je crosshairs ziet bewegen moet je gewoon heel precies afdrukken om te raken.
[ Voor 81% gewijzigd door ocf81 op 24-03-2003 16:48 ]
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
correct me if i am wrong
De B en D Series waren echt duikbommenwerpers met sirenes en divebrakes. die voert een duikaanval van 70° + met een bom.
De G serie was een tank buster met kanonnen in pods onder de vleugels en geen divebrakes.
© ocf81 1981-infinity
beide zijn down
[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 25-03-2003 14:53 . Reden: unforseen circumstances ]
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Maar de game wordt er iig niet minder door voor mij hoor!!!
© ocf81 1981-infinity
Ik had IL-2:FB in mijn handen vandaag.....ik blijf erbij, flightsims horen in een mooie grote DOOS te zitten, niet in een lullig DVD doosje. Waar is de 400+ page manual?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
© ocf81 1981-infinity
Ik vond 't een beetje oppervlakkig en geen woord over de me262 of la-7's en online recording. Veel screenshots met cockpit off - wat is er dan nog aan.Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 19:32:
En weer is er een review van FB online, deze keer bij the firing squad. Ze hebben de tijd gehad om eens grondig te spelen en in de fora de ervaringen van anderen te lezen.
[ Voor 4% gewijzigd door Sponz op 27-03-2003 22:49 ]
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 29-03-2003 18:53 ]
© ocf81 1981-infinity
© ocf81 1981-infinity
© ocf81 1981-infinity
- Work in progress on cockpit of He-162A
- Final external model of Ta-152H-1

Friday Development Update
[ Voor 52% gewijzigd door Animal Mother op 29-03-2003 22:41 ]
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 13:54 ]
© ocf81 1981-infinity
http://forums.frugalsworl...&postid=369961#post369961
Ik heb nog een ideetje om de communicatie te verbeteren: Een uurwijzer plaatje onderaan de monitor hangen. Hierdoor leer je sneller de richting af te roepen, of te kijken welke richting geroepen wordt. Elke seconde telt, toch?
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 11:32 ]
"But contrary to the web page, the white light is on while feeding from the back tank, and once you hit half fuel it goes out. The red indicator comes on when the fuel guage hits just above 1/8th indication. Good stuff to know."
Ik had al wel gemekrt dat ie na een bepaald tijdje uit ging in de A-A trainingen met de 190.
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 14:16 ]
Ik heb net Il-2 origineel weer uit de kast gehaald, en ik loop tegen wat probleempjes aan. Heb ik in het problem forum ook gepost, maar daar zitten de experts niet.
Skins zien eruit alsof ze in lage resolutie worden weergegeven, dikke lijnen enzo. Schaduwen vertonen een simpel puntraster, ziet er niet uit. En rookwolken geven een vierkant ruiteffect. Alle details op max, res 1024x768x16, v 1.2, det. 41.xx. Verder is de panning van geluiden ook messed up, in external view hoor ik niks als ik in de chase positie zit...
Wat vragen over Il2 t.o.v. FB: zijn er voor Il-2 user created planes beschikbaar? Die waren wel beloofd. Zou FB redelijk te spelen zijn op mijn PC, of moet ik echt upgraden.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
1: Misschien een effect van de settings, ff bij 2 verder.Dr. Strangelove schreef op 01 April 2003 @ 16:37:1: Skins zien eruit alsof ze in lage resolutie worden weergegeven, dikke lijnen enzo.
2: Schaduwen vertonen een simpel puntraster, ziet er niet uit.
3: En rookwolken geven een vierkant ruiteffect. Alle details op max, res 1024x768x16, v 1.2, det. 41.xx.
4: Verder is de panning van geluiden ook messed up, in external view hoor ik niks als ik in de chase positie zit...
5: Wat vragen over Il2 t.o.v. FB: zijn er voor Il-2 user created planes beschikbaar? Die waren wel beloofd. Zou FB redelijk te spelen zijn op mijn PC, of moet ik echt upgraden.
2: Schaduwen kun je verbeteren door de settings in IL2setup te 'tweaken'. Het vakje stipple alpha leegmaken. Kij nog eens in de 1e posting van dit draadje. Als het goed is staat ergens een link naar CFS... zal thuis ff checken.
Al gevonden, ergens op de volgende site staat een link naar settings voor nVidia kaarten: http://www.cfspilots.50megs.com/sturmovik_101/FAQ.htm
3: Het effect wordt veroorzaakt door 16Bit.
4: Misschien helpen hier wat meer gegevens van je systeem: Chipset, Geluidskaart enz..
5: De User Created Planes komen in de volgende patch, alhoewel er geloof ik een aantal die er nu nieuw zijn in FB ook al 'user created' zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 17:26 ]
Zoek en gij zult vinden. het sleutelwoord is FuGVerwijderd schreef op 01 april 2003 @ 14:15:
Weten jullie ook waar de groene stip in de cockpit van een 111 voor dient? Radiobaken? Radar hadden ze toen niet geloof ik... Toch niet aan boord. Alleen op grote installaties op de grond.
zie o.a. http://www.ahost4u.com/~pauke/
too bad, gelukkig zijn wij er voor jeDr. Strangelove schreef op 01 April 2003 @ 16:37:
Ik vraag hier naar een heel aantal open deuren, maar ik hoop dat ik niet helemaal afgefikt wordt...
Ik heb net Il-2 origineel weer uit de kast gehaald, en ik loop tegen wat probleempjes aan. Heb ik in het problem forum ook gepost, maar daar zitten de experts niet.
Ligt aan je instellingen. Ook ziet in OpenGL alles erwat beter uit, maar dat draait soms wat minder. Die schaduwen hadden dacht ik wat met het detailniveau te maken. Skins zijn standaard 512 x 512. Dat ziet er niet altijd even puntgaaf uit, maar het is een compromis. probeer eens te spelen met je settings (bijv. stipple alpha) Ik draai het tegenwoordig gewoon op maximumDr. Strangelove schreef op 01 April 2003 @ 16:37:
Skins zien eruit alsof ze in lage resolutie worden weergegeven, dikke lijnen enzo. Schaduwen vertonen een simpel puntraster, ziet er niet uit. En rookwolken geven een vierkant ruiteffect. Alle details op max, res 1024x768x16, v 1.2, det. 41.xx. Verder is de panning van geluiden ook messed up, in external view hoor ik niks als ik in de chase positie zit...
Een tikkie langzaam, maar het kan wel. Verder weinig ram, 512 is echt sterk aan te raden. Ook een trage GFx kaart. Het houdt niet over. Minimum GFx settings denk ik, maar ça rouleDr. Strangelove schreef op 01 April 2003 @ 16:37:
Wat vragen over Il2 t.o.v. FB: zijn er voor Il-2 user created planes beschikbaar? Die waren wel beloofd. Zou FB redelijk te spelen zijn op mijn PC, of moet ik echt upgraden.
© ocf81 1981-infinity
Dr. Strangelove schreef op 01 April 2003 @ 18:12:
Thanks allemaal, ik ga ff rondknoeien. Ik wordt denk ik wel een regular hier, al zal ik het voorlopig nog ff bij IL-2 houden en FB links laten liggen.
Prik er 256 Mb RAM bij, and you'll do fine. Je kan best de settings tweaken dat je je videokaart niet al te zwaar belast (relatief tov processor).
Als je trouwens IL2 online wilt spelen: good luck, iedereen is al over op FB in Hyperlobby. De lobby van IL2 is echt beangstigend leeg. En sja, wie wil er nou IL2 offline spelen? Daar is echt geen zak aan.
32 Bits verhelpt het rookprobleem, maar de performance lijdt er zwaar onder...
Die skins blijven er lelijk uitzien, in mijn herinnering was het veel mooier. Is dit normaal met alles op hoog:
Het stomme is dat je een toestel dat een buiklanding heeft gemaakt veel zwaarder moet raken dan een geparkeerd toestel. Het is me nog nooit gelukt een kill te scoren op een toestel dat een buiklanding maakt, hoe veel ik het ook aan gort schiet op de grond...
[OT]
Die verdraaide zomertijd ook weer. Zit ik lekker een potje te OFP-en, zie ik op het klokje dat het 0:30 is, dus zeg ik nog 1 potje. Nou, 0:46 weer terug op mn desktop... mooi geen 0:46, het was 1:46. Doh! En ikke stond 6:45 weer naast het warme bed, het werk wacht niet.. Vandaag maar wat eerder snurken dan...

"WAR!"
Oh no-there's got to be a better way
Say it again
There's got to be a better way-yeah
What is it good for?
*War has caused unrest
Among the younger generation
Induction then destruction
Who wants to die?
War-huh
What is it good for?
Absolutely nothing
Say it again
War-huh
What is it good for?
Absolutely nothing
Yeah
War-I despise
'Cos it means destruction
Of innocent lives
War means tears
To thousands of mothers how
When their sons go off to fight
And lose their lives
I said
War-huh
It's an enemy of all mankind
No point of war
'Cos you're a man
*(Repeat)
Give it to me one time-now
Give it to me one time-now
War has shattered
Many young men's dreams
We've got no place for it today
They say we must fight to keep our freedom
But Lord, there's just got to be a better way
It ain't nothing but a heartbreaker
War
Friend only to the undertaker
War
War
War-Good God, now
Now
Give it to me one time now
Now now
What is it good for?
1:Ja, maar die worden terug gesampled tot 512x512 skins, AFAIK.Dr. Strangelove schreef op 03 April 2003 @ 12:05:
Ik zal wel gek zijn, maar ik dacht echt dat die skins veel mooier waren. maar ik zie nu ook dat de resolutie slechts 512x512 is. 1: Zijn er in Il-2 geen skins met hogere resolutie te gebruiken? CFS2 ziet er bijvoorbeeld 10 keer mooier uit. 2: En gebruikt FB dan misschien standaard hogere resolutie skins? De screenshots daarvan op de Il-2 site lijken veel mooier.
Probeer eens met Rivatuner (of een dergelijk progje) de LOD wat "lager" te zetten. -1 ofzo, hierdoor worden bij mij de textures scherper. De grond krijgt dan wel af en toe last van moire-achtige effecten.
2: Ja, maar niet in alle gevallen. Online dacht ik dat 512 wordt gebruikt?
Maar in FB wel als ik off-line speel?
ik heb nog wel een setje tracks voor je als je echt geïnteresseerd bent
© ocf81 1981-infinity
Vanavond voor het eerst online gevlogen. Ging redelijk, 3 of 4 kills. Ik had Sturmolog geinstalleerd, maar dat hield alleen maar de tijd en de chat bij, geen stats. En Il-2 houdt zelf geen score bij, of wel? Nou ja.
Dogfighten gaat wel snel vervelen, een echte missie lijkt me leuker, maar er wordt idd niet veel Il-2 meer gespeeld, er waren 6 keer meer spelers bij FB.
Dit topic is gesloten.