Okee, ik heb il2 nu ook gekocht
Ik ben vooral te vinden in het falcon4 topic maar vanaf nu ook hier waarschijnlijk (nu nog ff niet want eerst ff spele
)
Mijn X45:tazzman schreef op 21 January 2003 @ 12:58:
Dat betwijfel ik ten zeerste en besides
4 assen
2 draaiknoppen
3 hats, met elk 8 standen, keer 2 (door de shift) keer 3 (3 modes) = 144 functies
7 buttons, keer 2 (shift), keer 3 (modes) = 42 functies
1 mouseknob
4 + 2 + 144 + 42 + 1 = 193 verschillende opties. Moa, denk niet dat ik nog zo'n paneel met knoppen nodig heb hoor
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Net twee trainingvluchten gedaan. ging aardig, maar de tijd vleigt voorbij gewoon. Ik had de missie gebouwd om ons aan Iron Skies te wennen. Lange vluchten die soms nerens op uitdraaien. ik had de eerste keer iemand flink aan het roken. Ik dacht dat ie wel zou gaan fikken, helaas was dit niet het geval ik bleef wel in leven, maar moest er een laten gaan. JAMF had er twee, maar kreeg een aanvaring die hem zijn vleugel kostte. De stukas die we moesten beschermen overleefden het. De tweede keer twee kills gemaakt. Ik had hier een hitratio van 14.7, wat best hoog is. Animal was op deze vlucht mijn wingman en haalde één kill. We keerden beiden levend terug van het slagveld. Tijdens de landing ging er iets fout met het taxiën vna de baan en raakte een AI me toen ie van achter langszij kwam. Ik was mijn halve vleugel kwijt, maar ik heb toch nog alle punten gehaald.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Nee, ga eens tellen hoeveel functies F4/SP3 heeft inclusief alle individuele SMS/MFD en ICP/DED pages..... dat zijn er meerWhuzz schreef op 21 January 2003 @ 23:14:
[...]
Mijn X45:
4 assen
2 draaiknoppen
3 hats, met elk 8 standen, keer 2 (door de shift) keer 3 (3 modes) = 144 functies
7 buttons, keer 2 (shift), keer 3 (modes) = 42 functies
1 mouseknob
4 + 2 + 144 + 42 + 1 = 193 verschillende opties. Moa, denk niet dat ik nog zo'n paneel met knoppen nodig heb hoor
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
In een IL2-topic hou ik geen rekening met Jet-fighters hoor.tazzman schreef op 21 January 2003 @ 23:24:Nee, ga eens tellen hoeveel functies F4/SP3 heeft inclusief alle individuele SMS/MFD en ICP/DED pages..... dat zijn er meer
dat zo'n F16 zoveel knopjes nodig heeft snap ik ook niet. Alles in zo'n ding gaat al computer gestuurd, je selecteerd een target, drukt 1 keer een knopje in en de raket doet de rest. Volgens mij moet je aan een stick, een throttle en twee knopjes genoeg hebben
Paar screens van de trainingsvlucht :
Close Formation met ocf

Samen met ocf achter 3 P39's aan

Het ongelukje van ocf
Close Formation met ocf

Samen met ocf achter 3 P39's aan

Het ongelukje van ocf

Je verwacht toch niet dat ik hier serieus op in ga of wel?Whuzz schreef op 22 januari 2003 @ 00:13:
[...]
In een IL2-topic hou ik geen rekening met Jet-fighters hoor.
dat zo'n F16 zoveel knopjes nodig heeft snap ik ook niet. Alles in zo'n ding gaat al computer gestuurd, je selecteerd een target, drukt 1 keer een knopje in en de raket doet de rest. Volgens mij moet je aan een stick, een throttle en twee knopjes genoeg hebben![]()
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
hey ocf post die plaatjes van onze vluchten ff
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!
sorry?
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Ik vroeg me af: ik heb nu vreselijk veel vrije tijd, dus ik zoek nog een leuk spel.
Zou Il2 wat voor mij zijn?
Tie Fighter vond ik bv. erg leuk, hoewel het natuurlijk geen echte sim is.
Battle of Brittain heb ik me heel erg mee vermaakt, speelde ik toen op m'n 386sx, dus dat spel is zo'n beetje van 8 jaar geleden.
Dat was nog goed te spelen met m'n trackball, ik had al gauw 300+ kills
Is het leren vliegen een beetje makkelijk, of moet je er veel tijd voor uit trekken?
En is het goed te spelen zonder die 1.1 patch? 75MB downloaden met een 56k modempie vind ik een beetje veel van het goeie en ik ga toch niet on-line vliegen.
Genotsknots heb ik al: Logitech Wingman Interceptor (3 hat-switches
en een gashendel)
Battle of Brittain heb ik me heel erg mee vermaakt, speelde ik toen op m'n 386sx, dus dat spel is zo'n beetje van 8 jaar geleden.
Is het leren vliegen een beetje makkelijk, of moet je er veel tijd voor uit trekken?
En is het goed te spelen zonder die 1.1 patch? 75MB downloaden met een 56k modempie vind ik een beetje veel van het goeie en ik ga toch niet on-line vliegen.
Genotsknots heb ik al: Logitech Wingman Interceptor (3 hat-switches
euhm, ik denk dat ik wel kan stellen dat IL-2 op full real bijna as real as it gets is, maar dan niet gemaakt door M$.
© ocf81 1981-infinity
Download anders ff de demo op je werk of bij een vriend.Thufir_Hawat schreef op 22 January 2003 @ 11:27:
Ik vroeg me af: ik heb nu vreselijk veel vrije tijd, dus ik zoek nog een leuk spel.
Genotsknots heb ik al: Logitech Wingman Interceptor (3 hat-switchesen een gashendel)
Ik had die ged/l.
Take-off, vliegen is opzich best makkelijk, met keyboard only was dat al goed te doen. Landen is wat lastiger met keyboard.
Maarja Tie-fighter is pure actie, IL2 zal wat dat betreft minder constante actie bevatten.
even nog een noob vraagje... hoe zet je die target ranges uit, ik heb steeds zo'n stomme double (of float) naast m'n doelwit ... ik kan zelf toch wel zien hoe ver weg ie is!!!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
in je difficulty settings kan je alles instellen op het gebied van realisme. Hier vallen naast het fysieke realisme ook de padlock en icons onder.
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Ik ben een fan van vliegsims maar wil even weten of dit spel draait op mijn:
p4 1.5 ghz
geforce4 440 mx 64 MB DDR
RAM 128 mb
40 gig harddisk
Draait hij dan ook mooi?
Welk systeem heb je nodig voor optimale performance?
p4 1.5 ghz
RAM 128 mb
40 gig harddisk
Draait hij dan ook mooi?
Verwijderd
Ja het zal lukken hoor, en om op je laatste vraag te antwoorden: ga je dan een nieuw systeem kopen voor optimale perf? Welk systeem: P4 3.06 Ghz, Radeon 9700 pro etc
Verwijderd
Dat wil ik niet zeggen, maar ik zou mn pc wel willen upgraden, zonder dat het TE veel kost.. Als ik alleen al RDram bij moet kopen ben ik al bijna €200,- kwijt.Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 13:28:
Ja het zal lukken hoor, en om op je laatste vraag te antwoorden: ga je dan een nieuw systeem kopen voor optimale perf? Welk systeem: P4 3.06 Ghz, Radeon 9700 pro etc
128MB is wel erg weinig, een andere videokaart is ook een optie, een GF4 MX is echt niet veel...Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 13:29:
[...]
Dat wil ik niet zeggen, maar ik zou mn pc wel willen upgraden, zonder dat het TE veel kost.. Als ik alleen al RDram bij moet kopen ben ik al bijna €200,- kwijt.
Bij mij loopt ie prima, P4 2Ghz , 512MB rdram met GF3Ti500.
Dit is tegenwoordig een mid-range systeem.
Voor IL2 is een GF4mx prima. Draait op mijn GF2GTS als een zonnetje met max settings (P4 2.0@2.5 Ghz en de GF2 is ook overklocked, maar toch.)
Voor FB is een GF4 Ti toch wel leuk...
Voor FB is een GF4 Ti toch wel leuk...
met dat systeem kan je in IL-2 een aardige framerate halen denk ik, mits je er 512 mb ram in gooit. GFx zullen wel wat minder zijn. IL-2 is grotendeels een DX 8 spel. FB zal zeker minder draaien aangezien die helemaal DX 8 minded is. (je zult de oude GFx engine moeten gebruiken, en dus haal je niet zulke hoge fps)
bij IL-2 zijn CPU en RAM belangrijker voor een hoge framerate dan een GFx kaart. een Ti4200 zal het perfect doen. de 440 zal met lagere setting ook wel goed draaien. een target fps kan ik je niet geven helaas.
in FB moet je zelfs meer als 512 erin hebben, want de maps alleen zullen ongeveer 400 à 500 mb groot zijn. CPU is wel ok, missien een tikkie langzaam in berlijn en in zware missies, maar het draait. (zware missies draaien slechts op een enkel systeem vloeiend AFAIK)
ff in het algemeen:
Veel flightsims zijn relatief zware programma's. Dit komt eigenlijk doordat de mensen veel meer realisme vragen dan onze systemen aankunnen. De programmeurs voerzien ons in zo veel mogelijk realisme, maar het zal nooit genoeg zijn. IL-2 is op vele vlakken as real as it gets, maar laat het mijns inziens afweten op de avionics en de communications. CFS3 is meer een game dan een sim als ik de berichten daarover lees.
Ook kan je wel stellen dat sims veelal voor doorzetters zijn. Het is niet zo makkelijk op te pakken en de gebruikersgroep is een enigzins elitair groepje. Met een reden: Je hebt skills waar je lang over doet om ze op te bouwen. De gemiddelde quaker is na een jaar wel uitgekeken op z'n spelletje, een nieuwbakken simmer begint het dan net door te krijgen.
bij IL-2 zijn CPU en RAM belangrijker voor een hoge framerate dan een GFx kaart. een Ti4200 zal het perfect doen. de 440 zal met lagere setting ook wel goed draaien. een target fps kan ik je niet geven helaas.
in FB moet je zelfs meer als 512 erin hebben, want de maps alleen zullen ongeveer 400 à 500 mb groot zijn. CPU is wel ok, missien een tikkie langzaam in berlijn en in zware missies, maar het draait. (zware missies draaien slechts op een enkel systeem vloeiend AFAIK)
ff in het algemeen:
Veel flightsims zijn relatief zware programma's. Dit komt eigenlijk doordat de mensen veel meer realisme vragen dan onze systemen aankunnen. De programmeurs voerzien ons in zo veel mogelijk realisme, maar het zal nooit genoeg zijn. IL-2 is op vele vlakken as real as it gets, maar laat het mijns inziens afweten op de avionics en de communications. CFS3 is meer een game dan een sim als ik de berichten daarover lees.
Ook kan je wel stellen dat sims veelal voor doorzetters zijn. Het is niet zo makkelijk op te pakken en de gebruikersgroep is een enigzins elitair groepje. Met een reden: Je hebt skills waar je lang over doet om ze op te bouwen. De gemiddelde quaker is na een jaar wel uitgekeken op z'n spelletje, een nieuwbakken simmer begint het dan net door te krijgen.
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Het enige wat ik nog wel moet toevoegen is dat mijn systeem pas zo'n 2jaar oud is.
Ik ben veel geld kwijtgeweest aan randapparatuur (webcam/subwoofer+boxen/printer etc)
Ik wil mijn systeem best upgraden maar ik weet ook dat het binnen een maand weer verourderd is.. Ik wil daarom het liefst alleen het hoogst noodzakelijke upgraden. Ik zou best een high-end systeem willen (Behoort door PC-prive project waarschijnlijk binnenkort tot de mogelijkheden) maar op dit moment is dat gewoon niet betaalbaar! Hoe doen jullie dat dan? Ik wil niet teveel offtopic beginnen maar iedereen heeft hier kennelijk een high end systeem voor IL2
Ik ben veel geld kwijtgeweest aan randapparatuur (webcam/subwoofer+boxen/printer etc)
Ik wil mijn systeem best upgraden maar ik weet ook dat het binnen een maand weer verourderd is.. Ik wil daarom het liefst alleen het hoogst noodzakelijke upgraden. Ik zou best een high-end systeem willen (Behoort door PC-prive project waarschijnlijk binnenkort tot de mogelijkheden) maar op dit moment is dat gewoon niet betaalbaar! Hoe doen jullie dat dan? Ik wil niet teveel offtopic beginnen maar iedereen heeft hier kennelijk een high end systeem voor IL2
Euhm, donaties en werk? Totale dedication aan simming vooral 
en doorbijten. ik heb tot deze vakantie op een D700 met 640 mb aan PC133 ram en een Radeon 7200 32 MB DDR doorgebikkeld. was eigenlijk niet te doen i.v.m. wat ik nu heb.
en doorbijten. ik heb tot deze vakantie op een D700 met 640 mb aan PC133 ram en een Radeon 7200 32 MB DDR doorgebikkeld. was eigenlijk niet te doen i.v.m. wat ik nu heb.
[ Voor 58% gewijzigd door ocf81 op 22-01-2003 14:26 ]
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
HAHAHA dat worden dan donaties.. Ik werk al 40 uur p.week en houd na alle onkosten €300 over.. Ik denk dat ik iets meer dedication moet tonen en wat minder moet gaan stappen met mijn vrienden en vriendinocf81 schreef op 22 January 2003 @ 14:25:
Euhm, donaties en werk? Totale dedication aan simming vooral
Verwijderd
Je leeft maar een keerVerwijderd schreef op 22 January 2003 @ 14:27:
[...]
HAHAHA dat worden dan donaties.. Ik werk al 40 uur p.week en houd na alle onkosten €300 over.. Ik denk dat ik iets meer dedication moet tonen en wat minder moet gaan stappen met mijn vrienden en vriendin
Verwijderd
Vind je IL2 dan zo belangrijk dat je dat ervoor gaat laten? Zou ik niet doen hoor. En met een beetje minder details spelen zou ik ook niet erg vinden. Na een tijdje merk je dat niet eens meer.
Verwijderd
Neej tuurlijk niet, mijn sociale leven gaat voor mijn game-hobby.Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 14:46:
Vind je IL2 dan zo belangrijk dat je dat ervoor gaat laten? Zou ik niet doen hoor. En met een beetje minder details spelen zou ik ook niet erg vinden. Na een tijdje merk je dat niet eens meer.
Maar wie weet in de nabije toekomst weer eens een nieuw systeempje.
Je moet toch bijblijven. Als ik dan een nieuw systeem heb ben ik zeker een week "tha MAN
Verwijderd
Ik zou maximaal 128 mb ram bijkopen, 512 is mooi maar ik denk niet dat het veel verschil gaat maken met 256.
edit:
En als je het toch gaat kopen, test dan ook eerst een keertje of het met 128 nu wel of niet gaat. Misschien kan je zo een beetje besparen.
edit:
En als je het toch gaat kopen, test dan ook eerst een keertje of het met 128 nu wel of niet gaat. Misschien kan je zo een beetje besparen.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 14:54 ]
Met il2 is het verschil tussen 256mb ram en 512mb ram best goed te merken, zelfs al is de rest van je systeem snel.
Whehehe, volgens Mark "the Moon" is het volgende mogelijk met de cougar:
Or even for more fun..... program a macro which executes a firing pattern around the center point, like a cross or square, this can be done easily using the trim functions, and in fact if you use it properly, you could execute the macro at any point you're holding the joystick.
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 13:22:
Ik ben een fan van vliegsims maar wil even weten of dit spel draait op mijn:
p4 1.5 ghz
RAM 128 mb
40 gig harddisk
Draait hij dan ook mooi?
Gewoon wat geheugen bijprikken en dan zal Il-2 echt wel goed draaien hoor. Ik heb het nog een tijd lang gespeeld op een Athlon 600, dat was zelfs nog wel te doen.
je moet alleen niet de GFx op max zetten. als je dat hebt gedaan wil je nooooooiit meer terug
vooral de boompjes zijn verslavend.
© ocf81 1981-infinity
met fraps kan je zelfs een filmpje maken als je eerst een track opneemt en daarna met fraps omzet naar aviAnimal Mother schreef op 13 januari 2003 @ 16:36:
Ah, deel 2 alweerHeb ook nog een zooi screenshots
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Via de track kun je wel veel screenshots achter elkaar nemen, ipv 1 in de 10 sec ofzo
helaas zijn die te groot om makkelijk te hosten, maar die heb ik wel (met een zeer lauw muzakje eronder)
© ocf81 1981-infinity
Ik voor vanavond een uitnodiging openstaan om samen te vliegen met de 112th. Geen idee of het doorgaat, i'll keep you posted.
[ Voor 8% gewijzigd door Jag op 22-01-2003 20:41 ]
bedoel je avi (fraps) filmpjes? ik kan ze omzetten naar DIVX ofzo! word 200mb ineens 20ocf81 schreef op 22 januari 2003 @ 18:27:
helaas zijn die te groot om makkelijk te hosten, maar die heb ik wel (met een zeer lauw muzakje eronder)
hmm..kheb net gespeeld en het werkt! loopt zelfs best vloeiend;)
dus als ik maybe weer es een keer geld over heb ga ik uhm kopen, eerst ff demo spelen=)
dus als ik maybe weer es een keer geld over heb ga ik uhm kopen, eerst ff demo spelen=)
lijkt me geinig, kunnen we niet met ze alle afspreken op zo'n ubi ded. server vanavond?Jag schreef op 22 januari 2003 @ 18:47:
Ik voor vanavond een uitnodiging openstaan om samen te vliegen met de 112th. Geen idee of het doorgaat, i'll keep you posted.
Mister_X schreef op 22 januari 2003 @ 18:59:
[...]
lijkt me geinig, kunnen we niet met ze alle afspreken op zo'n ubi ded. server vanavond?
Sorry, members only
Trouwens, wat betreft comms: ik heb laatst een war gedaan met Bf1942 en daarvoor gebruikte we TS1.5 met 11 man, en dat werkte echt perfect! Misschien dat we toch eens die versie weer moeten gaan proberen. Je kan hem hier downen.
alleen 17th ppl
© ocf81 1981-infinity
Ehm, dit had misschien beter op het 17th VFW Lightning Dragons forum besproken kunnen worden. Teamspeak 1.5 heb ik nog, net als RogerWilco.
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 19:59:
Ehm, dit had misschien beter op het 17th VFW Lightning Dragons forum besproken kunnen worden. Teamspeak 1.5 heb ik nog, net als RogerWilco.
Dat checken niet zoveel mensen als GoT denk ik, vandaar
Ok, dat was leuk
. Ik ben niet zo'n dogfighter, maar met de aankomende Iron Skies waarbij ik toch echt Duits moet gaan vliegen (en de Duitsers hebben nou eenmaal geen Il-2 helaas
), was het wel goed om te oefenen. Ik heb de Focke Wulf 190A-8 bemand met Mk103 en later Mk108 wing cannongs. En dat resulteerde in 4 kills
.
Hier een screenshot van JAMF die eerder op de avond (tijdens een coop) een IL-2 doormidden schiet :):

Hier een screenshot van JAMF die eerder op de avond (tijdens een coop) een IL-2 doormidden schiet :):

Zo, dat was errug lekker. De screen wordt straks door JAG verzorgd. 
Oh, hij is er al.
Oh, hij is er al.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 00:13 ]
ik heb er eentje, maar hij is niet bijster spectaculair. Ik houd me doorgaans meer bezig met het vliegen.
[ Voor 27% gewijzigd door ocf81 op 23-01-2003 00:26 . Reden: moet ik natuurlijk wel een screenie posten hè? ]
© ocf81 1981-infinity
Ik was wat aan het lanterfanteren en toen kwam ik een formatie Pe-2's tegen. In de strijd die volgde kwam ik een paar gaatjes rijker, doch niet ernstig beschadigd als winnaar uit de bus.

Tijd voor een kleine joyride op de terugweg

Tja, hoe moet ik dit nu gaan uitleggen aan mijn bevelhebber?

(BTW, in de track raakte de veugel de grond niet
)
Tijd voor een kleine joyride op de terugweg
Tja, hoe moet ik dit nu gaan uitleggen aan mijn bevelhebber?
(BTW, in de track raakte de veugel de grond niet
[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 23-01-2003 03:13 ]
© ocf81 1981-infinity
Zucht... Je weet toch dat je maar 30 mag in een woon-erf!
Hier mijn screen's
Lekker druk

Icons stonden aan zoals je ziet

Op een of andere manier zat ocf vast in de grond op ons scherm, maar hij was al lang in de lucht. Daarom ging Jag er omheen, en knalde tegen een tank

JAMF achter die IL-2 aan

Hier mijn screen's
Lekker druk

Icons stonden aan zoals je ziet

Op een of andere manier zat ocf vast in de grond op ons scherm, maar hij was al lang in de lucht. Daarom ging Jag er omheen, en knalde tegen een tank

JAMF achter die IL-2 aan

Oef!
Dat zijn mooie pics, mensen!
Dat zijn mooie pics, mensen!
All things move towards their end
Pfff, ik heb het altijd te druk met vliegen. Vergeet de screenshots dus altijd.
Gelukkig zijn er genoeg mensen die screenies van me maken.
Heb alleen Sturmolog als bewijs(o.a. ook de chat die verschijnt). Zal ik thuis ff voor zorgen. Volgende pagina maar weer?
Prima 
De vorige werd wel aan de lange kant door al die screenies hè?
De vorige werd wel aan de lange kant door al die screenies hè?
© ocf81 1981-infinity
Nou ff dit tussendoor: CFS3 review van "The FiringSquad"
CFS is een game, il-2 een sim. MS gaat toch altijd of voor aandacht en meestal voor geld?
logisch dat CFS een vliegspel is.
logisch dat CFS een vliegspel is.
© ocf81 1981-infinity
Ik moet IL-2 maar weer spelen maar goed.. zo weinig tijd.. *zucht*
Met daarin de mooie quote:Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 13:21:
Nou ff dit tussendoor: CFS3 review van "The FiringSquad"
IL-2: Forgotten Battles worries me. IL-2 is already pushing the bounds of realism as far as I’m comfortable with them. I don’t have rudder pedals, I don’t feel my aircraft, I can’t swivel my head and see around me, I can’t look up in my seat over the engine. Giving all the limitations of realism without the freedoms doesn’t sound all that fun. Still, I can’t wait to fly a Heinkel 111 over London!
All things move towards their end
Ik wacht nog op de Ju-88 en de He-177 op dat gebied
helaas gaat er geen london komen voor IL-2:FB want FB zal nog steeds op het Ostfront plaatsvinden.
Ik hoop dat er na FB een sim komt die in de med plaatsvind. zou erg cool zijn om dat mee te maken. Een BoB theatre sim lijkt mij ook wel leuk, maar minder interessant.
Ik hoop dat er na FB een sim komt die in de med plaatsvind. zou erg cool zijn om dat mee te maken. Een BoB theatre sim lijkt mij ook wel leuk, maar minder interessant.
© ocf81 1981-infinity
zekers...battle for Malta! En Griekenland! Noord Africa zou ook niet verkeerd zijn. Ook Rusland vs Japan aan het eind van Wo2 is een zeer onderbelicht gebied .. en erg uniek! IL-2's vs Zero's!
Pfff, de Zero was zo zwak gepantserd dat de gunner tegen de piloot wel (in het russisch) gezegd moet hebben:"Zero op onze 6 uurs positie! Nu mooi recht en stabiel vliegen, zodat ik minder kogels verspil."tazzman schreef op 23 januari 2003 @ 16:54:Ook Rusland vs Japan aan het eind van Wo2 is een zeer onderbelicht gebied .. en erg uniek! IL-2's vs Zero's!
Verwijderd
Onderschat de Zero maar niet hoor, het is niet dat een paar kogels al voldoende waren. Amerikanen hebben door deze vliegtuigen zware verliezen geleden, terwijl ze toen ook al backgunners hadden. (dauntlesses (divebombers) enz.) 
Heeft iemand van jullie de handleiding van CFS2 al gelezen? Dat is echt een prachtig boek over de oorlog in de pacific, je zou het zo bij de boekhandel kunnen vinden
De grote gevechten staan er uitvoerig in beschreven.
Heeft iemand van jullie de handleiding van CFS2 al gelezen? Dat is echt een prachtig boek over de oorlog in de pacific, je zou het zo bij de boekhandel kunnen vinden
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 19:59 ]
vraagje, in wat voor vliegtuig vliegen al die clan lui eigenlijk?
VVS = Yak9T 
Luftwaffe = FW-190A-5 (of een A-8)
Luftwaffe = FW-190A-5 (of een A-8)
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 19:57:
Onderschat de Zero maar niet hoor, het is niet dat een paar kogels al voldoende waren. Amerikanen hebben door deze vliegtuigen zware verliezen geleden, terwijl ze toen ook al backgunners hadden. (dauntlesses (divebombers) enz.)
Inderdaad een hele goede manual, helaas was dat ook één van de weinige goede dingen aan dat spel
Eigenlijk vindt ik die uitdaging die IL-2 bij full real + padlock geeft veel leuker als het vliegen met externals en andere hulpmiddelen. Helaas kan ik er als ze aan staan nooit van af blijvenIL-2: Forgotten Battles worries me. IL-2 is already pushing the bounds of realism as far as I’m comfortable with them. I don’t have rudder pedals, I don’t feel my aircraft, I can’t swivel my head and see around me, I can’t look up in my seat over the engine. Giving all the limitations of realism without the freedoms doesn’t sound all that fun. Still, I can’t wait to fly a Heinkel 111 over London!
© ocf81 1981-infinity
In navolging van OCF heb ik ook ff een vlucht gemaakt met de FW190 om wat Russische bombers te butsen.

En ook de track is te downen
.

En ook de track is te downen
heb me gister bij jullie opgegeven (via website) hoelang duurt het voordat ik wat hoorocf81 schreef op 24 januari 2003 @ 00:31:
[...]
Eigenlijk vindt ik die uitdaging die IL-2 bij full real + padlock geeft veel leuker als het vliegen met externals en andere hulpmiddelen. Helaas kan ik er als ze aan staan nooit van af blijven
trouwens. werkt dat UBI proggie van jullie wel? bij mij niet hier
[ Voor 9% gewijzigd door Mister_X op 24-01-2003 11:43 ]
Ik heb nog geen mail ontvangen.
je hebt toch wel die mailactie toegelaten hè?
je hebt toch wel die mailactie toegelaten hè?
[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 24-01-2003 11:59 ]
© ocf81 1981-infinity
ja, wel via opera, maar toch, zal het nog eens doen
nu ging ie wel goed, alleen moet ik zo werken, maar ik hoor het wel
nu ging ie wel goed, alleen moet ik zo werken, maar ik hoor het wel
[ Voor 42% gewijzigd door Mister_X op 24-01-2003 12:03 ]
Hehehe, Opera roeleert. Versie 7(beta) is wel wat trager in de fora, maar hoef iig (bijna?) nooit meer IE te gebruiken.Mister_X schreef op 24 januari 2003 @ 12:00:ja, wel via opera, .....
Ok.. 5 minuten voordat je naar bed wilt gaan even IL-2 installeren.. is HEEL ERG DOM.
Ik zit hier nu met 3 uurtjes slaap op mijn werk en als ik mijn ogen dicht die dan zie ik weer allerlei russisch spul voorbij razen.
En ja ik zuig enorm met IL-2 maar goed, I'm having fun!
Ik zit hier nu met 3 uurtjes slaap op mijn werk en als ik mijn ogen dicht die dan zie ik weer allerlei russisch spul voorbij razen.
En ja ik zuig enorm met IL-2 maar goed, I'm having fun!
je leert het vanzelf wel hoor! bij mij duurde het ook even, maarja ik speel al vanaf de demo en ik zuig nog steeds
ja ik heb gisteren ook ff geprobeert de bf-109 aan de grond te zetten, das ook nog niet makkelijk

Get is geen F-16, dus je AOA indicator moet je er ff bij denken
.
© ocf81 1981-infinity
Zaten er twee Yak's achter me, ruk ik die Bf109 in een halve tailslide onderhand.. Die Yak's wisten niet wat ze overkwam.. maar ik zelf ook niet.
Gelukkig zijn mijn stall recovery skills overdraagbaar van EAW en F4 naar IL2
Gelukkig zijn mijn stall recovery skills overdraagbaar van EAW en F4 naar IL2
IL-2: het zou verbooooden moeten worden!
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Wanneer komt forgotten battles uit??
kon t niet vinden
want anders moet ik nu il2 kopen en dan weer forgotten battles want il2 zit voor multi gedeelte ook in fb! dus wanneer komt ie uit??
kon t niet vinden
Dat vliegen lukt nu wel (realistic) maar om ook nog eens wat te RAKEN. Pfew valt niet mee. Waar zijn mijn Sidewinders?
Die waren nog in een heeel vroeg stadium. (de duisters waren er mee bezig vanaf ongeveer halverwege de oorlog) heb jij Shaw gelezen? zo nee --> hoofdstuk 1 pag 1-31 gaat helemaal over gunnery
[ Voor 24% gewijzigd door ocf81 op 24-01-2003 17:14 ]
© ocf81 1981-infinity
Ik ben ff bezig geweest met het oefenen van deflection shooting. De volgende pics waren het resultaat (genomen van een track):
Nummer 1:

nummer 4 (miste ik)

nummer 3 (raak)

nummer 2 (ook raak)

Helaas bleef nummer 4 een probleem. De gunner in de linker underwing gondola had kennelijk een goede dag en raakt me bij de engine. (ik was ook stom bezig door een beetje te zigzaggen achter die Pe-8. Ik had moeten disangegagen)

Nummer 1:
nummer 4 (miste ik)
nummer 3 (raak)
nummer 2 (ook raak)
Helaas bleef nummer 4 een probleem. De gunner in de linker underwing gondola had kennelijk een goede dag en raakt me bij de engine. (ik was ook stom bezig door een beetje te zigzaggen achter die Pe-8. Ik had moeten disangegagen)
[ Voor 28% gewijzigd door ocf81 op 25-01-2003 14:29 ]
© ocf81 1981-infinity
teamkillerVerwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 15:18:
omg, vooral die eerste
ik heb nog last met een friendly fighter gewoon langst achter
tampert, kriminalpolizei
net ff met Hyperman deze missie gevlogen. was echt cool. helaas ging de samenwerking niet geheel vlekkeloos aan het einde van de missies, maar in het begin ging het aardig.
© ocf81 1981-infinity
Ik heb net even met Ocf81 die deflection shooting gedaan. Was echt cool. Ik heb er zelfs 1tje gedeflect
Het laatste potje had hij 700 punten en ik 20. ik had 1 bomber. Hij 3 bombers en 1 fighter. ik had 1 bomber, maar die andere fighter vond t nodig om door me heen te vliegen. ik was dood en hij niet. Hij vloog door me heen toen ik mn vertical scissors aan het doen was
Ok hier nog wat meer plezier

En

Ik was allang neergestort, want ik wilde een buiklanding proberen bij 500 KMH
En
Ik was allang neergestort, want ik wilde een buiklanding proberen bij 500 KMH
Wat is deflection shooting nou precies?
En bij die pe8's wordt ik ook altijd direct door de engine geschoten of dat de piloot opeens dood is
En bij die pe8's wordt ik ook altijd direct door de engine geschoten of dat de piloot opeens dood is
Een target aanvallen met een grote schootshoek
© ocf81 1981-infinity
De laatst bekende datum ligt vooralsnog op 19/20 februari. Nou niet gaan roepen "Maar bij de BartSmit staat hij op 20 januari aangekondigd!?"Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 16:23:Wanneer komt forgotten battles uit??
kon t niet vindenwant anders moet ik nu il2 kopen en dan weer forgotten battles want il2 zit voor multi gedeelte ook in fb! dus wanneer komt ie uit??
Sommigen vinden het een lelijke bak, maar ik vind hem wel wat hebben:
De Henschel 129 B-3/Wa
(zou het die gun zijn?)
De Henschel 129 B-3/Wa
(zou het die gun zijn?)
© ocf81 1981-infinity
De kogel is door de kerk.
De 9700 verslaat de FX in IL2 met 50%, als FSAA en anisotropisch aanstaat:
http://www.extremetech.com/article2/0,3973,846476,00.asp
Dat betekent dat, als ik de videokaart ga upgraden, er een ATI in komt.
Dus:
Shuttle SN41 G2 (nForce2)
2x512MB DDR (PC3200 CAS2 Corsair)
AMD Athlon XP 2600+ (Barton 2,08GHz, 333MHz FSB)
En als de tijd rijp is een Ati (350?). De nVidia Geforce4 4200 zal het toch nog wel een tijdje uithouden.
Dus:
En als de tijd rijp is een Ati (350?). De nVidia Geforce4 4200 zal het toch nog wel een tijdje uithouden.
Een (pre)view van Forgotten Battles bij IL2Center:
http://www.il2center.com/...&pa=showpage&pid=6&page=1
http://www.il2center.com/...&pa=showpage&pid=6&page=1
dat komt omdat ie waarschijnlijk beter is in Directx
Dit weekend ook weer eens IL-2 uit de kast getrokken en gespeeld, blijft leuk dit spel
Heb nu ook fatsoenlijke joystick, en cooperative over lan spelen is dikke fun
Zal binnekort ook weer eens ff online gaan vliegen. Forgotten Battles lijkt me ook erg leuk, kijk er al naar uit!
Zal binnekort ook weer eens ff online gaan vliegen. Forgotten Battles lijkt me ook erg leuk, kijk er al naar uit!
Ik zou eeerst ff wachten hoe de nieuwe GFx engine zich gedraagd. Misschien is de FX in FB wel beter? (ik hoop van niet, want dat zou betekeken dat mijn R300 based kaart het bokje is)Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 08:33:
De kogel is door de kerk.De 9700 verslaat de FX in IL2 met 50%, als FSAA en anisotropisch aanstaat:
Dus:
© ocf81 1981-infinity
Ik betwijfel of de "Engine" van IL2&FB de kracht van de FX nodig heeft. Deze engine is namelijk pas bij DirectX8.1.ocf81 schreef op 27 januari 2003 @ 13:10:Ik zou eeerst ff wachten hoe de nieuwe GFx engine zich gedraagd. Misschien is de FX in FB wel beter? (ik hoop van niet, want dat zou betekeken dat mijn R300 based kaart het bokje is)
De kracht van de FX ligt behalve bij rekenkracht voor veel polygonen, vooral bij multi-lighting points en evt. multi-textures.
De 9700 (9500?) is zeer goed op het gebied van AA en aniso. Daarom zie ik het als de ideale partner voor IL2/FB. Als je een TFT-scherm/beamer zou halen, heb je veel meer aan AA.
N.B. Ik geloof best dat de FX het goed zal doen in DOOM3 en Unreal II.
Gister weer met de 112th gevlogen, was weer leuk
. Daarna een tijd lang op een Full Real +padlock dogfight server gevlogen. En er waren een heleboel flyable aircraft bijgemaakt, zoals de Heinkel 111:

Helaas ben je nogal een opvallend target in zo'n ding, en al heel snel zwermden er een heleboel fighters om me heen
. Eentje werd neergehaald door mijn gunners, maar een andere had meer geluk:

Nog heel lang in een 109G6/AS gevlogen. Eerst met Mk108 cannon, daarna zonder. En dat beviel toch beter.
Daarna nog even in een "big cannon"-Yak gesprongen en meteen drie kills op rij
. Als laatste nog met Sturmolog geklooit en een coop in een IL-2 gevlogen waarbij ik echt veel kills heb gemaakt. Het blijft toch wennen die Duitse toestellen
.
Overigens registreerde Sturmolog wel die coop missie (hij gaf wel datum en flight time) maar niet de kills, erg typisch.

Helaas ben je nogal een opvallend target in zo'n ding, en al heel snel zwermden er een heleboel fighters om me heen

Nog heel lang in een 109G6/AS gevlogen. Eerst met Mk108 cannon, daarna zonder. En dat beviel toch beter.
Daarna nog even in een "big cannon"-Yak gesprongen en meteen drie kills op rij
Overigens registreerde Sturmolog wel die coop missie (hij gaf wel datum en flight time) maar niet de kills, erg typisch.
Net ff een dogfight met Mister_X (Evert) gedaan

Dat vuur voor me is van evert, die ook was neergestort

ff patsen

Dat vuur voor me is van evert, die ook was neergestort

ff patsen

[ Voor 27% gewijzigd door Animal Mother op 27-01-2003 22:24 ]
was wel leuk jah, (trouwens, ik heb hem ook 1 keer neergehaald hoor
)
2 keer zelfs!
de 1e keer in de H111 Zwilling
Dit topic is gesloten.