Het grote IL2 Sturmovik topic (+Forgotten Battles) deel 2

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.886 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

een ander kaartje:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=43511

deze keer met postzegel en stempel

[ Voor 24% gewijzigd door ocf81 op 15-01-2003 02:14 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi gedaan. :) Nog laat bezig geweest? ;)

BTW: Als deze thread op dit tempo doorgaat, hebben we over anderhalve maand deel 3. :D :*) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 11:32

Arny

Heerst!

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 22:54:

Hmm, vandaag ging alles erg stroef. Zo had Heerser een 2e keer een geval van 'stilstaande tijd', wat een vreemd plaatje opleverde:
[afbeelding]
En wel gewoon die landinggear intrekken he :P

All things move towards their end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny

Arny

Heerst!

ocf81 schreef op 15 January 2003 @ 02:13:
een ander kaartje:

[afbeelding]

deze keer met postzegel en stempel
Mooi gedaan hoor!

Maar het is 'is looking forward' B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

care to explain?

[ Voor 7% gewijzigd door ocf81 op 15-01-2003 09:51 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 16:48
ik denk dat hij bedoeld
met:'is looking forward'
dat hij uitkijkt naar de forgotten battles :)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan de combinatie zijn, voor het gevoel zeg ik dat er 2 mogelijkheden zijn:
"...is looking forward to see you...", of
"...looks forward to seeing you...". Maar ben niet thuis in de officiële regels.

(LeftAlt+137 is wel handig, om te onthouden. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Ik denk het

[ Voor 100% gewijzigd door _Drake_ op 15-01-2003 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

zal wel. ik ga hem niet opnieuw maken, de text ligt nu een beetje vast in het plaatje.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny

Arny

Heerst!

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 10:03:
Kan de combinatie zijn, voor het gevoel zeg ik dat er 2 mogelijkheden zijn:
"...is looking forward to see you...", of
"...looks forward to seeing you...". Maar ben niet thuis in de officiële regels.

(LeftAlt+137 is wel handig, om te onthouden. :) )
JAMF heeft helemaal gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 13:14

Whuzz

Dodgeball!

Op mijn bureau staat nu een X45 :)
Ga hem straks testen. Ik moet zeggen dat vooral de joystick me wat minder solide aanvoelt dan mijn oude Microsoft Sidewinder FF Pro (I). Die flipswitch (je raketbutton) vind ik eigenlijk een lachertje... ik had een mooi klepje verwacht met een veertje erin ofzo, nu is het maar een loos flubbertje op die stick :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

installeer de Dhauzimmer drivers en niet de saitek drivers. de dhauzimmes zijn iets lastiger om door te krijgen, maar veel beter uiteindelijk.

IIG, welcome to the HOTAS Club!

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ocf, als je 3D dingen gaat doen, zoals 3DStudio Max, kun je je Radeon9700 patchen tot een FireGL X1. >:)
http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1042578447

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 14:15 . Reden: Z1 naar X1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

ocf81 schreef op 15 January 2003 @ 13:46:
installeer de Dhauzimmer drivers en niet de saitek drivers. de dhauzimmes zijn iets lastiger om door te krijgen, maar veel beter uiteindelijk.

IIG, welcome to the HOTAS Club!
Crap, ik heb de standaard (Saitek) drivers er nu al op staan. Wat zijn de voordelen van die Dhaudinges :P drivers?

Heb net even een simpel profiletje in elkaar geflanst en ik denk dat dit inderdaad een hele verbetering is... de linkerhand went érg snel aan die throttle, gaat veel beter zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 14:12:
Ocf, als je 3D dingen gaat doen, zoals 3DStudio Max, kun je je Radeon9700 patchen tot een FireGL X1. >:)
http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1042578447
hmm, momenteel nog in het soepstadium, misschien dat ik het ooit eens probeer (coole animatie maken met 17th VFW als thema o.i.d.)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

je kan veel geavenceerdere dingen doen in de programmatuur van dhauzimmers drivers. bijvoorbeel muis emulatie (rondkijken met je muis kan dan met dat muisknobbeltje op je throttle bijv.)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

ocf81 schreef op 15 January 2003 @ 15:04:
je kan veel geavenceerdere dingen doen in de programmatuur van dhauzimmers drivers. bijvoorbeel muis emulatie (rondkijken met je muis kan dan met dat muisknobbeltje op je throttle bijv.)
ah, juist.. was al aan het zoeken hoe ik dat kon doen...
Waar haal ik die drivers en kan ik die nu nog zomaar installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
ocf81 schreef op 15 januari 2003 @ 11:12:
zal wel. ik ga hem niet opnieuw maken, de text ligt nu een beetje vast in het plaatje.
hoeft ook niet het mooie is dat er nu meerdere betekenissen aan vast zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Tnx, heb ook "Hazardscript" gedownload...
Krijg ik geen problemen met deze driver omdat ik de Saitekdrivers al geinstalleerd heb?

Lamaar, al gevonden, zal de boel zo installeren :)

[ Voor 23% gewijzigd door Whuzz op 15-01-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Misschien. ik had er met de X-36 willesnede ervaringen mee in XP. de ene kaar deed ie wel raar bij het installen vna de driver, de andere keer niet.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 22:57

Jag

Whuzz schreef op 15 januari 2003 @ 16:39:
Tnx, heb ook "Hazardscript" gedownload...
Krijg ik geen problemen met deze driver omdat ik de Saitekdrivers al geinstalleerd heb?

Jag schreef op 14 January 2003 @ 04:05:
Zo, ik heb een Saitek X-45 thuis staan :). Ik ben op en neer gereden naar Putten waar de ingame shop zit, en heb dat setje opgehaald. Toch maar geen Cougar, ik kan me niet voorstellen dat ik die zijn geld waard zou vinden.

Ik besloot om in eerste instantie de driver van Saitek zelf te proberen, omdat die software hadden uitgebracht zodat je je joystick onder win2k kon gebruiken en ook volledig programmeerbaar is. Maar ik kwam daar al snel van terug, ik kreeg hem namelijk niet goed gecalibreerd (ik vind calibreren zoiezo bijzonder irritant). Helaas bleek het installeren van de third party driver van Dhauzimmer een onmogelijke opgaaf. Ik had geen zin om eeuwig door inf files te ploegen en omdat ik zoiezo al aan een nieuwe image toe was, besloot ik om die dan ook maar te gaan maken. Dus ik ben 6 uur lang bezig geweest met de hele shit opnieuw te installeren (alle drivers, utils installeren en configureren, OS tweaken, HD schoonmaken en defraggen en nieuwe image maken) en nu ben ik moe :P.
Ben ook nog ff voorzichtig aan de slag gegaan met de X-45, waarbij ik al meteen het eerste probleem kon oplossen. Il-2 ziet namelijk de X-45 als tweede device, zodat de verkeerde profiles voor de assen van de X-45 gebruikt worden (bij 10% uitslag van joystick gaf ie 100% uitslag ingame). En dat bleek nog lastiger op te lossen dan ik dacht, omdat er weinig logica lijkt te zitten in hoe IL-2 de assen benoemt in de conf.ini file. Ook nog een half uur kwijtgeraakt doordat ik steeds quick mission in een Bl-1 deed (je hebt geen zin om steeds weer een ander toestel te selecteren), en die bleek geen trim controls te hebben. Ik maar denken waarom doet die trim-as het nou niet :P.
Maar goed, ik heb de bestuurassen nu iig aan de praat, en ik heb ff een beetje gevlogen met een Il-2 profile dat ik van i-net geplukt heb. En man, wat een verbetering. Het is wel extreem wennen dat je met zowel je linker als je rechter hand veel moet doen en alle controls zitten ergens anders. Maar het is zoveel preciezer en relaxter! Grappig zoals je went aan een bepaalde afwijking. Goed beschouwd viel er eigenlijk niet mee te vliegen met die calibratie fout en center play van mijn Logitech Wingman Force (op zich wel erg ok die joystick). Nou ff relaxed gaan slapen en morgen zelf een profile maken voor Il-2 (deze die ik nu gebruik zuigt echt extreem) en dan kan het echte werk beginnen :).

Ja, daar krijg je problemen mee :P. Ik had voor jou gehoopt dat je niet dezelfde fout zou maken als ik. Mij is het niet gelukt om de Dhauzimmer drivers werkend te krijgen na de installatie van de Saitek Smart Technology drivers. Hij bleef die laatste terug zetten. Misschien dat jij wel de inf file kan vinden, ik heb er een re-install tegen aan gegooid (zie quote).

Die flipswitch had er wat mij betreft ook wel af gemogen, maar het is maar goed dat er geen veer op zit, anders zou je de hele tijd dat klepje moeten tegenhouden :P. Wat ik nu doe is bij contact met enemies dat klepje omhoog en dat werkt goed, hij valt niet terug ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Installatie van de Dhauzimmer drivers is al gelukt. Gewoon de FAQ volgen en dan gaat alles goed. Belangrijk is dat je echt het "Have Disk" systeem gebruikt en de exacte driver handmatig aanklikt...

Over die flipswitch, met een veertje bedoel ik eigenlijk meer een soort van weerstand. Je hebt van die switches die 2 posities hebben. Als je hem omhoog drukt geeft ie druk tot ie over het midden is en dan flipt ie vanzelf naar de boven-positie. Hetzelfde gebeurt dan als je hem weer omlaag duwt. Geeft weerstand tot het midden, dan flipt ie vanzelf naar de omlaag-positie. Nu is gewoon een stom los klepje. Ben al op zoek naar een methode om dat te tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Whuzz schreef op 15 januari 2003 @ 17:13:
Installatie van de Dhauzimmer drivers is al gelukt. Gewoon de FAQ volgen en dan gaat alles goed. Belangrijk is dat je echt het "Have Disk" systeem gebruikt en de exacte driver handmatig aanklikt...

Over die flipswitch, met een veertje bedoel ik eigenlijk meer een soort van weerstand. Je hebt van die switches die 2 posities hebben. Als je hem omhoog drukt geeft ie druk tot ie over het midden is en dan flipt ie vanzelf naar de boven-positie. Hetzelfde gebeurt dan als je hem weer omlaag duwt. Geeft weerstand tot het midden, dan flipt ie vanzelf naar de omlaag-positie. Nu is gewoon een stom los klepje. Ben al op zoek naar een methode om dat te tweaken :)

Ik weet echt wel hoe ik een driver moet installeren hoor ;), maar als ik de joystick inprikte, dan installeerde windows gewoon de oude Saitek drivers. Dat kan je alleen maar oplossen door de inf file eraf te kicken, daar staat dat soort info nl in, alleen die kon ik niet zo 1-2-3 vinden, vandaar. Maar good for you dat je het probleem niet hebt.

Dat idee van dat klepje is idd wel goed. Je kan aan dat klepje en wat andere dingen merken dat het wel redelijk budget is allemaal. Maar ja, het alternatief was meteen wel erg duur. Overigens vliegt ie prima. Ik heb nu ook mijn profile op orde en heb ook de mouse emulation aan de praat (is helemaal niet moeilijk overigens). Het is wel ff zoeken met dat profile. Ik had eerst bijvoorbeeld dat hat 2 switch up look up was. Maar als ik dan een rocket fire-de met de launch knop deed ik ook loop up. En dat is niet zo prettig tijdens een duikvlucht :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Jag schreef op 15 januari 2003 @ 19:18:
Ik weet echt wel hoe ik een driver moet installeren hoor ;), maar als ik de joystick inprikte, dan installeerde windows gewoon de oude Saitek drivers. Dat kan je alleen maar oplossen door de inf file eraf te kicken, daar staat dat soort info nl in, alleen die kon ik niet zo 1-2-3 vinden, vandaar. Maar good for you dat je het probleem niet hebt.
In de how-to van die drivers staat vermeld dat je eerst de huidige driver moet verwijderen met "NukeUSB". Daarna plug je stick in. En inderdaad wil ie dan de oude (Saitek) drivers installeren, omdat ie vind dat die beter zijn dan degen op de lokatie die ik specificeerde. Maar dat deed ie niet toen ik het nog eens probeerde op de manier zoals de FAQ ook beschreef (en die ik eerst niet goed gelezen had). Niet alleen moet je de juiste dir aangeven, maar je moet echt met Have Disk de precieze file aanklikken en dan werkt het wel. Kan me moeilijk voorstellen dat het bij jou anders werkt, ik neem aan de we hetzelfde OS (winXP) hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Whuzz schreef op 15 January 2003 @ 21:51:
[...]

In de how-to van die drivers staat vermeld dat je eerst de huidige driver moet verwijderen met "NukeUSB". Daarna plug je stick in. En inderdaad wil ie dan de oude (Saitek) drivers installeren, omdat ie vind dat die beter zijn dan degen op de lokatie die ik specificeerde. Maar dat deed ie niet toen ik het nog eens probeerde op de manier zoals de FAQ ook beschreef (en die ik eerst niet goed gelezen had). Niet alleen moet je de juiste dir aangeven, maar je moet echt met Have Disk de precieze file aanklikken en dan werkt het wel. Kan me moeilijk voorstellen dat het bij jou anders werkt, ik neem aan de we hetzelfde OS (winXP) hebben...

Ik weet niet of je het systeem van inf files kent? Als windows drivers installeert voor hardware, dat maakt hij daar een inf file voor aan. Als hij die hardware dan weer vindt, dan installeert hij automatisch dezelfde drivers. Aan de user wordt alleen gevraagd om de plek van de drivers aan te wijzen. Dat is normaal niet zo'n probleem, omdat je dan gewoon update driver doet en dan een andere driver aanwijst. Maar dat kon in dit geval niet, omdat er een extra item in de lijst kwam te staan, of iets in die geest. Weet het ook niet meer precies wat er gebeurde, maar ik kon het niet zo 1-2-3 oplossen. Ik bedenk me nu trouwens wel dat ik de inf file wel had kunnen vinden door de kijken naar welke file als laatste gewijzigd was.

Maar goed, ik had gewoon de installatie instructies er steeds naast tijdens het installeren. En ik draai trouwens win2k prof, maar dat is min of meer hetzelfde als winXP, afgezien de grafische ellende van XP dan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Hmmz, ik denk nog steeds dat dat proje "NukeUSB" (klinkt enger dan het is :P ) je wel had geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Heb ik ook echt wel gebruikt hoor :), ik heb gewoon precies de instructies gevolgd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:| ontopic graag

of stel ik nou teveel eisen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 10:01:
:| ontopic graag

of stel ik nou teveel eisen :X
Wat denk je zelf :P

Anyway, ik heb nog niet zoveel ervaring in het spel zelf, speel nu alleen nog maar de demo ;(
Stel je hebt een enemy gespot. In EAW kon je hem dan locken en dan kreeg je een indicator in beeld zodra je target uit het zicht was om aan te geven welke kant je op moest draaien. Toegegeven, erg realistisch is het niet, omdat het een beetje teveel op een HUD gaat lijken, maar het werkte wel handig. Ik gebruikte nooit padlock en vloog alleen op die indicator. (en was daarmee zeer succesvol :) )

Als ik in IL2 padlock gebruik raak ik compleet gedesorienteerd... als die bogey bijvoorbeeld over me heen vliegt, dan kijkt mijn piloot (ik) automatisch naar boven, met als gevolg dat ik niet meer weet waar de voorkant van mijn vliegtuig is en welke kant ik op aan het vliegen ben. Uiteindelijk blijkt dan meestal dat ik omlaag aan het vliegen ben, waar ik dan op de meest hardhandige manier achter kom (BOEM!) ;)
Hoe doen jullie dat? Hoe hou je je enemy in het vizier zonder je orientatie te verliezen? Ik weet dat het waarschijnlijk een kwestie van veeeeel oeffenen zal zijn, wat ik ook met plezier ga doen, maar tips zouden welkom zijn.
Ik ga er hierbij van uit dat jullie allemaal padlock gebruiken dus. Is dat ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij oriënteren ons op het cockpitframe. De padlock heeft in de 'full version' een "target lock" driehoek. Met [keypad 0] heb je de "Snap view forward while targetlock", zodat je ff vooruit kijkt ter orientatie.

De target locators zie je alleen in "no-cockpit" of superman-modus. :P Wij vliegen squad-based alleen met cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Uiteraard vlieg ik met cockpit. Ik ben een realisme fan en heb in EAW ook altijd al op full real gevlogen. (maar had je de locator ook in cockpit-mode)

Dat orienteren op het cockpitfram doe ik ook een beetje, maar dat helpt nog niet genoeg kennelijk. Dat snap-gedoe ken ik nog niet, ga ik me vandaag op orienteren.

[ Voor 8% gewijzigd door Whuzz op 16-01-2003 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, geloof ook een dingetje dat pas in een upgrade van de full-version erbij gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny

Arny

Heerst!

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 12:39:
Wij oriënteren ons op het cockpitframe. De padlock heeft in de 'full version' een "target lock" driehoek. Met [keypad 0] heb je de "Snap view forward while targetlock", zodat je ff vooruit kijkt ter orientatie.
Hm, dit is ook voor mij nieuw. Geen wonder dat ik vooral achter friendly's aanga 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Arny op 16-01-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

hmm, ben nu aan het proberen mijn X45 zo te proggen dat ie in padlock automatisch vooruitkijkt, tenzij ik een hat beweeg. Dat zou moeten kunnen door die Keypad 0 toe te wijzen aan bijvoorbeeld StickHat2_center. Dan zou Keypad 0 altijd active moeten zijn, tenzij ik stickhat2 beweeg... maar dat wil niet :(
Andersom gaat wél, dus dat ik keypad 0 toewijs aan stickhat2_up. Maar dan moet ik die stickhat bewegen als ik vooruit wil kijken, en dat wil ik niet. ik wil standaard vooruitkijken en pas mijn padlock volgen als ik een knop indruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je (zoals op de cougar) de mogelijkheid om een statement te maken met "button in" en "button out"? Zoiets als
code:
1
Tx /I "leeg" /O Keypad_0
T=button x=nummer /I=ingedrukt /O=rust-stand/losgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arny schreef op 16 January 2003 @ 14:48:Hm, dit is ook voor mij nieuw. Geen wonder dat ik vooral achter friendly's aanga 8)
Hehehe, in FR+PL dogfight/coops (Full Real plus PadLock) doen wij dat ook, totdat we dicht genoeg bij de bogey zijn, om te kunnen onderschijden tussen hostile of friendly. Af en toe zoom gebruiken om het type vliegtuig te identificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 16:58:
Heb je (zoals op de cougar) de mogelijkheid om een statement te maken met "button in" en "button out"? Zoiets als
code:
1
Tx /I "leeg" /O Keypad_0
T=button x=nummer /I=ingedrukt /O=rust-stand/losgelaten.
Hmm, niet dat ik weet, volgens mij kan ik alleen proggen op een button-press, niet op een button-release.
Maar de mogelijkheid om op een hat-center te proggen staat wel gedocumenteerd, dus dat moet kunnen. (ook al is dat dus strikt gezien een button-release functie)

-Edit-
Het kan wel, maar dan met 2 statements, resultaat is hetzelfde als wat jij hierboven beschrijft. Zal eens kijken of ik daar wat mee kan :)

[ Voor 15% gewijzigd door Whuzz op 16-01-2003 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Leren vliegen met Padlock is een van de lastigste dingen om onder de knie te krijgen. De insert knop maakt je level gelukkig een stuk aangenamer. Ik gebruik die dan ook erg vaak. In mijn profile staat Fire B als insert en dat werkt best goed.

Ik heb de afgelopen dagen trouwens veel op Hyperlobby gezeten en het is toch eigenlijk wel erg gaaf. Ik heb steeds Coop mission 2 gehost, met steeds 14 spelers en een missie uit de Blacksea campaign. Er wordt over het algemeen best serieus gespeeld en dit soort "echte" missies zijn echt zoveel leuker om te doen dan spelen op een Dogfight server (die wel weer heel erg nuttig zijn voor de oefening).
Maar ik zou toch een keer meer willen. Kunnen we ons niet aanmelden voor VEF of nog liever Dead is Dead? We zijn dan misschien wel een klein squad, maar ik heb het er eens over gehad met wat gasten op HL, en die zeiden dat er zelfs een squad van twee mensen was die honderden VEF missies hadden gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 12:39:

De target locators zie je alleen in "no-cockpit" of superman-modus. :P Wij vliegen squad-based alleen met cockpit.
eej cool :) dat is zelfs voor mij nieuw :)

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Heb het padlocken al wel zo'n beetje door nu. (scheelt dat ik HEEL veel EAW heb gespeeld, het vliegen voor de rest had ik vlot onde de knie)
Wil alleen nog steeds mijn stick zo proggen dat ie pas echt padlockt als ik een knop indruk of een hat move. Als ik nu bijvoorbeeld iemand voorbij schiet (overshoot) dan kijkt de piloot meteen achterom (als ik hem gepadlocked heb) en dan raak ik gedesorienteerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik maak ff wat reclame voor SturmoLog 1.6. (Zie 1st post (FAQ))

De eerste missie op 9 Januari van dit jaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/9Jan03_1_s1.jpg

Khad wat geluk. Geen directe hit met de bom, wel 1 tank uitgeschakeld. Nog wat kogels gebruikt tegen de colonne.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/9Jan03_2_s1.jpg

Ocf had ook een tank uitgeschakeld met een bom. Wat minder soft targets gescoord. Ff werken aan het hitpercentage, he? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/9Jan03_3_s1.jpg

De tweede missie op 9 Januari van dit jaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/9Jan03_1_s2.jpg

Animal was warm gelopen en liet van zich spreken. AM is voor sniper aan het oefenen? Hitpercentage 41,9% !! w00t w00t!!! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/9Jan03_2_s2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Looks nice... houd ie het cumulatief bij? Of houd ie het alleen per missie bij?
Oftewel, als ik 6 missies vlieg, kan ik dan mijn totaal van al die missie zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Evilernie schreef op 16 January 2003 @ 20:01:
[...]

eej cool :) dat is zelfs voor mij nieuw :)
ja, je weet best wel dat we dat doen, maar soms maken we een uitzondering.

BTW, je totale record staat in complete statistics (maar die houdt geen onderscheidt bij tussen coop en DF)

[ Voor 19% gewijzigd door ocf81 op 17-01-2003 00:46 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ocf81 schreef op 17 januari 2003 @ 00:17:ja, je weet best wel dat we dat doen, maar soms maken we een uitzondering.
Ik denk dat hij de "glance forward" functie bedoelt. :P
BTW, je totale record staat in complete statistics (maar die houdt geen onderscheidt bij tussen coop en DF)
Ik moet straks es ff kijken of je met ctrl een selectie kunt maken om te exporteren in een logfile, bijv. DF.LOG en COOP.LOG .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat Oleg nog steeds ziek is, heeft Ian Boys weer een 2tal war- stories geplaatst.

Mooie timing in het vastleggen van een door flak geraakte P47.

Afbeeldingslocatie: http://www.sturmovik.com/Warstory/_ws_mo5.jpg

Betere ground textures in FB. :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.sturmovik.com/Warstory/_ws_mo8.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 15:06 . Reden: Nog een plaatje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 15:00:
Betere ground textures in FB. :9~
Wat me niet helemaal duidelijk is uit dat shot: Zijn we dan ook af van die haakse wegen? Ik heb zo'n hekel aan wegen en rails die alleen maar haakse bochten maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Nadat ik een site gevonden had waarop alle load outs worden uitlegd, heb ik er maar eens een aantal geprobeerd. Zo gebruik ik altijd BRS-132 tegen tanks, maar die zijn waardeloos tegen iets dat niet armoured is (ze richten al de energie in een smalle bundel naar voren om de armor te "piercen"). Ik heb eens de RS-82 geprobeerd die eigenlijk bedoeld is voor softskinned vehicles, maar bij een direct hit heb je wel een tank stuk (met BRS-132 moet je ook een direct hit scoren uiteraard).
De VAP250 is ook wel een interessant wapen, en de verschillende typen clusterbommen werken ook uitstekend waarbij het ook nog erg makkelijk releasen is. Dat in tegenstelling tot conventionele bommen. Ik scoor ongeveer 1 kill per drie keer dat ik release met FAB-100. Als je er een paar meter naast zit, is de tank niet stuk. En met FAB-250 scoor je wel bijna altijd een kill, alleen kan je er maar 2 van meenemen.
Hier een track van een ground attack mission met 8x RS82 in een Il-2 1941 Field mod. Zo ziet het eruit als een RS-82 een tank raakt:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/RS82_impact.jpg

En de goold old cannons die een truck mollen:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/23mm_impact.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Jag schreef op 17 January 2003 @ 20:57:
Nadat ik een site gevonden had waarop alle load outs worden uitlegd, heb ik er maar eens een aantal geprobeerd.
lemme guess, die site vond je aan de hand van een topic op het Forum op IL2sturmovik.com? :)
Heb hetzelfde topic gelezen en daarna diezelfde link gevolgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Whuzz schreef op 17 januari 2003 @ 21:40:
[...]

lemme guess, die site vond je aan de hand van een topic op het Forum op IL2sturmovik.com? :)
Heb hetzelfde topic gelezen en daarna diezelfde link gevolgd :)

Ja klopt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:34
Damn, zostraks een cfs 3 gedaan, nou dat is toch wel een stukje minder als il2 vind ik.
De elementen die ze hebben bedacht (of gejat van swotl ;) ) zijn wel leuk.. ik hoop dat het ook een beetje op deze manier is in FB (natuurlijk niet dat je ground attacks kan sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

SiErRa schreef op 17 January 2003 @ 22:45:
De elementen die ze hebben bedacht (of gejat van swotl ;) ) zijn wel leuk.. ik hoop dat het ook een beetje op deze manier is in FB (natuurlijk niet dat je ground attacks kan sturen).
Ik vond de campains van SWOTL altijd ERG gaaf. Vrijwel ongenevenaard zelfs tot nu toe.
Het was bijna een soort turn-based strateg zelfs. Je moest proberen de supplies van de tegenstander (Germany) uit te putten. (Olie, brandstof, motoren, vliegtuigframes, kogels, bommen, kogellagers, enz) Om dat te breiken kon je doelen bombarderen of strafen, waarbij je uit een zeer groot aantal targets (van vliegvelden tot fabrieken, tot V1 / V2 sites) kon kiezen. Zelfs de missies plannen, zelf de missies vliegen en na elke missie kon je zien hoeveel schade je had aangebracht en wat voor invloed dat had op de duitse voorraden. Echt geweldig.
Hoop dat FB ook iets in die richting gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Whuzz schreef op 17 January 2003 @ 16:05:Wat me niet helemaal duidelijk is uit dat shot: Zijn we dan ook af van die haakse wegen? Ik heb zo'n hekel aan wegen en rails die alleen maar haakse bochten maken :(
Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden:

code:
1
2
3
(Q): Will the roads be more realistic-looking in FB?
(A): No technology for the roads are not changed.
That is other song for the next sim.

Quote uit een interview met Oleg.

Oleg is cool! Nog even een quote uit hetzelfde Interview:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
(Q): Some FM's in IL2 are way off, but it is understandable,
because i'm not  expecting that one guy from russia is able to get 
all information about the western planes and then implement them 
as a sim.
(A): I strongly recommend to do not post your opinion about me.
Your comment looks precisely stupid.
Be sure that I have a lot more info on western planes than say your
personal favorite game developers. Be sure. 
I can say the same thing about you favorite game developer how 
they model the Yak-3 if they have not the right info.
Get the point. And think twice before to post something like this one.

:X :P :)

[ Voor 42% gewijzigd door Whuzz op 18-01-2003 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 17:59
LoL :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocf81 schreef op 13 januari 2003 @ 23:44:
Ik ben ff met photoshop aan het spelen geweest.
hellaas kon ik nog geen postzegels enzo vinden, dus die moet je er maar ff bij denken.

[afbeelding]
beetje laten reactie maar goed..

mooi! :D

voor die postzegel

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lambr049/04.jpg

zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

maar dan van de luftfeldpost

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocf81 schreef op 18 January 2003 @ 15:28:
maar dan van de luftfeldpost
Afbeeldingslocatie: http://www.skalman.nu/third-reich/bilder/stamps-luftfeldpost-insel.jpg

edit:
nu nog de stempel... 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45442

that's me flyin' over here:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45423
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45424

de (ongrijpbare) tegenstander:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45425
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45427
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45430
de schepen die wij moesten pakken (ging niet zoals gepland)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45432
approach:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45433
de landing wordt ingezet:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45435
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45438
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45440
helaas kwam ik dus niet zo goed uit en in een verwoede poging bij te sturen ging er iets mis
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45441

De henkels komen terug van een mislukte missie:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45428

er was ook een ontmoeting tussen mij en een Yak-9T welke de ander kennelijk niet aan zag komen. Een burst en het was over voor hem. het resultaat: de enig kill van de flight
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45422

ben helaas vergeten de track te saven, maar ik kan hem toch niet hosten

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
die missie ziet er best zwaar uit :P

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

helaas kan ik nog steeds niet mijn plannen uitvoeren met deze sim. ik wil een soort totaal fron simulren me allerlijk missies die tegelijk uitgevoerd worden. (eigenlijk wil ik een RTDC in il-2)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whoa!!!! Deze screenshot was me nog nooit opgevallen!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.il2sturmovik.com/forgotten_battles/screenshots/25nov/30.jpg

[Edit]Nu klikbaar. Het gaat vooral om de, door 'muzzle-flash' intern verlichte schutters positie.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
:( het resizen heeft hem geen goed gedaan anders...

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

mijn ding is klaar. jippie!

mijn ding is een frame met vier potmeters en vier knoppen die ik op met een verbouwde printerkabel met joystickstekker aan heb gesloten op mijn gameport. assen werken, de knoppen helaas niet zo goed. een van de vier doet het zoals het hoort, maar de assen waren toch al het hoofddoel.

[ Voor 8% gewijzigd door ocf81 op 19-01-2003 14:33 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PICS! :D

@Evil, heb het aangepast. Zie toegevoegde tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
ocf81 schreef op 19 januari 2003 @ 14:33:
mijn ding is klaar. jippie!

mijn ding is een frame met vier potmeters en vier knoppen die ik op met een verbouwde printerkabel met joystickstekker aan heb gesloten op mijn gameport. assen werken, de knoppen helaas niet zo goed. een van de vier doet het zoals het hoort, maar de assen waren toch al het hoofddoel.
en wat kan je er mee?

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

met deze pots kan ik alle analoge assen helemaal afstellen zoals ik dat wil :) (proppitch, mixture e.d.) in il-2 werken 3 van de 4 knoppen. de 4e is gelijk aan de 2e (soldeertin ergens tussen 2 pinnen in de stekker denk ik)

pics (genomen met een brakke geleende webcam):

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45995
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45993
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45994

[ Voor 35% gewijzigd door ocf81 op 19-01-2003 16:03 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

En zo te zien vlak naast je telefoon geplaatst. Da's handig, kun je ff je plane trimmen tijdens het bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Je hebt mijn werkomgeving nog niet mogen aanschouwen merk ik :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=46144
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=46142
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=46141
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=46140
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=46139

het is een beetje lastig uitstappen, dus is het practisch dat ik die telefoon onder handbereik heb. deze foto's zijn uit begin november.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 17:59
Jeej ocf81 :X
:X :X :D

Geen woorden voor, best wel cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocf81 schreef op 19 januari 2003 @ 17:17:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

het is een beetje lastig uitstappen, dus is het practisch dat ik die telefoon onder handbereik heb. deze foto's zijn uit begin november.
kolere man! jij bent wel erg fanatiek :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

thnx :)

die armen zijn ook wel in een paar uur te maken. zie dit topic (ff inloggen als guest)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-07 11:39
uhm....kheb nu 192 ram? kan ik het nu draaien of..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

probeer maar, als je een niet la te langzame CPU (1GHz+) hebt moet het wel kunnen denk ik. Met minder CPU kracht draait ie niet zo vlotjes. GFx zijn zo aft e stellen dat ie iets vlotter draait, maar veel zou hte niet moeten uitmaken.

[ Voor 49% gewijzigd door ocf81 op 19-01-2003 19:20 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Net voor het eerst een Team mission gedaan. Er deden twee squads mee en ik dus. Missie speelde in 1943, Luftwaffe ernstig toegetakeld en wij gingen daar een schepje bovenop doen. Target voor onze vlucht Il-2 Type 3's was een airfield. Vier human spelers, en we bleven goed bij elkaar gedurende de lange vlucht. Bij de target aangekomen bleek er vrij veel flak en enemy planes te zijn. Ik heb snel mijn 100kg FAB's gedropt en mijn RS182's gevuurd. Daarna nog een paar passes met de cannons strafen en toen snel maken dat ik weg was. Ondertussen was ik nog de enige van de wing, en had ik meerdere duitse fighters op mijn 6. Continu vlogen de shells me om de oren en continu het geratel van mijn rear gunner. En de stukken bleven er maar vanaf vliegen :). Maar wel doorvliegen, en na een hele lange moeizame vlucht van continue achtervolging kon ik hem toch nog aan de grond zetten. Helaas bleek één kant van de gear niet te werken, maar mijn plane overleefde het wel.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Il2type3_shotup1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Il2type3_shotup2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Il2type3_shotup3.jpg

My baby, the Il-2 :). Kom net van een missie terug waar mijn Il-2 1941 field mod er ook flink van langs kreeg:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Il2type3_shotup4.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Jag op 19-01-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

ocf81 schreef op 19 januari 2003 @ 17:17:
Holy crap zeg!
Wat is dat ronde ding boven je Throttle?

Ik ben van plan ook zo iets te gaan maken, omdat m'n stick en throttle op m'n bureau toch niet echt lekker werkt. Gebruik nu trouwens ook de pedalen van mijn Guillemot Ferrari stuur als Rudder, stuck beter dan die rockerswitch van m'n X45 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ronde ding is een MS gamevoice. heeft een goede mic en kan stemcommando's omzetten naar geme commandos'en als je teammates ook gamevoice (of gamevoice share) gebruiken kan jet er ook mee communiceren (battlecom software. De maker ervan is hiervoor door MS opgekocht)

ook werkt het met de laatste versie van Teamspeak2 (je kan dan natuurlijk geen commando's meer laten herkennen, maar daar is ook andee programmatuur voor)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

BTW, we gaan denk ik deel nemen aan Iron Skies als Forgotten Battles uitkomt. We hebben nu een anvraag lopen om aangenomen te worden, maar het is ff afwchten ofwe er ook inkomen. het lijkt me een wat gesloten clubje op het eerste gezicht.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:22

steveman

Comfortabel ten onder

ocf81 schreef op 19 January 2003 @ 17:17:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Damn!!! het enige dat wij gemeen hebben is de muis :)
Jij wilde vroeger vast geen brandweerman worden ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

You guessed it :) . Tot ongeveer mijn 15e wou ik piloot worden, maar dat leek me daarna niet zo haalbaar meer. Vroeger speelde ik ook alleen maar sims tot C&C langskwam. (afgezien van het onvermijdelijke potje doom sharewarre e.d.)
nu sinds ongeveer een jaar of 2 weer helemaal bezig met simming.

BTW, de muis is een reservemuis. de 1st gen explorer heeft een kapotte staart, en ik moet nog eens een nieuwe kopen. Ikvind tactische shooters op zijn tijd ook wel leuk. (moet wel realistich zijn, dus geen CS ofzo. OFP kan net)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik wilde dus vanaf m'n 15e vlieger worden, ik heb heb ook geprobeerd bij de luchtmacht, maar ik viel af tijdens gvss, maar als het voor burgerluchtvaart was geweest was het goed geweest :|

Maar nu zijn er tenminste nog de sims :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
probeer dat dan... zie je ook wat an de wereld. dat ga ik iig doen

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

FB schijnt op de 24e al te komen volgens deze thread op SimHQ

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

ocf81 schreef op 20 januari 2003 @ 23:28:
FB schijnt op de 24e al te komen volgens deze thread op SimHQ
Ik denk toch dat ik eerder IL2's officieële site vertrouw dan een foldertje van Bart Smit... Ik hou het op eind Februari, begin Maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

me too, maar je kan altijd bliven hopen :)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 13:14

tazzman

a real boardmonkey

En ik maar denken dat het HIER een zooitje kan worden ;)

Hier's mijn 'office' :)

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/Fotos/digicam/readyforlaunch.jpg

Met natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/Fotos/digicam/hotas.jpg

En:

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/Fotos/digicam/masterpilot.jpg

En het kloppende hart ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/Fotos/digicam/sparkvark.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Zooitje? moet je toch ff wat harder je best doen :P

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Foto's zijn genomen na enige opruimwerkzaamhedenbezigheden ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn dat voor "kastjes" die naast je beeldscherm staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
Dat zijn QuickShot Masterpilots, kastjes met een zooi knoppen die je kan binden aan een functie.

/edit
Volgens mij kan je met een Cougar al zoveel functies binden dat die bijna overbodig zijn :+

[ Voor 7% gewijzigd door Redje op 21-01-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Redje schreef op 21 January 2003 @ 11:36:
Dat zijn QuickShot Masterpilots, kastjes met een zooi knoppen die je kan binden aan een functie.

/edit
Volgens mij kan je met een Cougar al zoveel functies binden dat die bijna overbodig zijn :+
Dat betwijfel ik ten zeerste en besides - een MFD bedien je niet met je HOTAS. Realism rules ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kheb in een Yak, La of Bf no geen MFD gezien! :P LOL (Nu ik erover nadenk, had een FW190 een rits van ca. 8 schakelaars, maar nog geen MFD. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Daar ging de vraag niet om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nu nog iets om turbulentie en g-krachten te simuleren en de ergonomische nachtmerrie is compleet :)

Ik vond het al stoer dat er 8 knoppen op m'n 3dpro zitten (die werken helaas niet onder win98se :( ) Maar die knopjes op de mfd "echt" indrukken is veel toffer dan met je muis lopen klikken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
steveman schreef op 21 January 2003 @ 13:25:Nu nog iets om turbulentie en g-krachten te simuleren en de ergonomische nachtmerrie is compleet :)

Ik vond het al stoer dat er 8 knoppen op m'n 3dpro zitten (die werken helaas niet onder win98se :( ) Maar die knopjes op de mfd "echt" indrukken is veel toffer dan met je muis lopen klikken !
Er is/was een manipulator die je evenwichtsorgaan beïnvloede, een soort headset met 3 metalen drukpunten. Deze kwamen achter je oor, zodat je "beweging" voelde. Combineer dat met een G-pants (Halve G-suit) en je bent een heel eind op weg. Nu nog in het donker zitten met een parabolische projectiescherm en je zou in het heetst van de strijd vergeten dat je in een simulator vliegt. :)

Laat het maar aan Mickey$oft over om hun eigen product niet te ondersteunen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 13:03:
Kheb in een Yak, La of Bf no geen MFD gezien! :P LOL (Nu ik erover nadenk, had een FW190 een rits van ca. 8 schakelaars, maar nog geen MFD. ;) )
rofl, dat wilde ik ook posten, we zitten niet in het F4 topic :x

Maar dat het niet realistisch is om een MFD te bedienen met een Hotas ben ik wel met je eens. Maar tegenwoordig kan je aardig wat buttons binden aan Hotas met al die shift en mode buttons dat het zonde is om deze niet te gebruiken.

Maarja ik ben ook maar een simpele joy + keyboard combi gewend. Een Hotas is al lux als ik die heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
zo'n masterpilot lijkt me trouwens ook handig voor een FMC in een civil bak :) LSK's zijn dan veel cooler te bedienen dan met zo'n lame muisklik :9. Toch maar eens overdenken...

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
leuk kloppend hart... vooral die KOELKAST tornado modem erop

ownee tog geen tornado... lijkt er wel veel op

[ Voor 30% gewijzigd door Hyp3rman op 21-01-2003 16:34 ]

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De witte is vlgs mij de modem, die eronder lijkt op een switch ofzo. (raad het plaatje :) )
Ehm, misschien een nieuw topic aanmaken voor home-cockpit-building? Het gaat namelijk deze kant op:
http://forums.frugalsworl...display.php?s=&forumid=48 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Hyp3rman schreef op 21 januari 2003 @ 16:31:
leuk kloppend hart... vooral die KOELKAST tornado modem erop

ownee tog geen tornado... lijkt er wel veel op
Das een Best 28k8 V34 modem ... gebruik ik nog steeds voor Girotel. Daarop ligt een E-Tech 128K ISDN USB modem welke nu redelijk in staat van pensioen ivm ADSL.

Kast is een Antec SX1030 met 300watt 303SX PSU, AMD TB900@1Ghz, 512MB PC133 Infineon@CAS2, GS2 GTS 32MB, SB Live, 3C905TX, stapeltje HDs, ZIP100 SCSI etc etc. :)

Koelertje is een Alpha PAL6035MFC met Delta 60MP, artic silver er tussen uiteraard en verder zitten er 4 Antec 80mm fans en Coolermaster rounded IDE en FDD cables. Verder is de SCSI kabel van mijn NCR810 naar mijn ZIP100 ook gerounded en opgeborgen in een 'rond-zwart-kabel-houder-ding-van-Ikea' ;)

Ja enige jaren terug was dit nog een high-tech systeem maar ik moet het er nu nog maar mee doen :)

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.