Hier heeft kikkei01 dus helemaal gelijk in ... ik ging er in het begin ook de fout mee in maar na een paar keer goed lezen moet je wel tot deze conclusie komenVerwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 00:14:
[...]
Ehm, niet dus. Afsluiting kan vanaf het moment dat de nieuwe tarieven in gaan, 1 januari dus. Er staat in de AVC niet dat dat het per direct moet en dit betekend dan ook dat je aan kan geven per wanneer je wilt dat er afgesloten word. Dat kan dus op zijn vroegst 1 januari maar kan ook een datum in de toekomst zijn.
ben ik nou gek?
er staat toch in artikel 2.8:
Bij een wijziging van AVC of tarieven mag Contractant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum van de inwerkingtreding van de bekendgemaakte wijziging.
met ingang van de datum van de inwerkintreding van de bekendgemaakte wijzigingen, is in dit geval toch 1 feb.
kunnen jullie me uitleggen wat ik daar dan verkeerd aan lees?
maar stel, dat je het zelf mag aangeven per wanneer ik m'n abbo opzeg.
dan hebben ze niet goed gehandelt. in mijn aanvrag tot opzegging heb ik gevraagd mijn abbo op te zeggen per 1 feb. dit hebben ze echter niet gedaan.
er staat toch in artikel 2.8:
Bij een wijziging van AVC of tarieven mag Contractant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum van de inwerkingtreding van de bekendgemaakte wijziging.
met ingang van de datum van de inwerkintreding van de bekendgemaakte wijzigingen, is in dit geval toch 1 feb.
kunnen jullie me uitleggen wat ik daar dan verkeerd aan lees?
maar stel, dat je het zelf mag aangeven per wanneer ik m'n abbo opzeg.
dan hebben ze niet goed gehandelt. in mijn aanvrag tot opzegging heb ik gevraagd mijn abbo op te zeggen per 1 feb. dit hebben ze echter niet gedaan.
[ Voor 22% gewijzigd door job op 17-01-2003 13:21 ]
ingang van verhoging van het starttarief was 1 jan.
Kijk maar op de vodafone site, daar staat namelijk nu al € 0,06 starttarief
http://www.vodafone.nl/4_...=565&actionid=330&cnid=57
[ Voor 63% gewijzigd door _Richie_ op 17-01-2003 13:55 ]
aah oke, dat verklaart dan een boel._Richie_ schreef op 17 January 2003 @ 13:53:
ingang van verhoging van het starttarief was 1 jan.
dan klopt het dat ik per direct ben afgesloten.
Verwijderd
Nee, dan klopt het nogsteeds niet. Want als jij hebt aangegeven dat je per 1 februari afgesloten wilde worden dan hebben zij daar gehoor aan te geven . uit!damster schreef op 17 januari 2003 @ 13:56:
[...]
aah oke, dat verklaart dan een boel.
dan klopt het dat ik per direct ben afgesloten.
Ik heb ze daar op aangesproken en na overleg kon ik idd een datum opgeven. Ik heb daar uiteindelijk geen gebruik van gemaakt want ik had me al blindgestaard op een nieuw toestel. Ze belden nog wel speciaal terug om na te gaan of ik idd geen fax had gestuurd met een datum van afsluiting. Ik heb toen aangegeven daar geen gebruik meer van te willen maken en dat ze het wat mij betreft per direct mochten doen. Nog geen 24 uur later was ik afgesloten.
Verwijderd
ik heb op 10-jan de brief voor het opzeggen in de bus gedaan, 16-jan de helpdesk gebeld en gevraagd hoe het zat met me brief en die vertelde me dat het nog in behandeling kon zijn. tis nu al 18-jan en ben nog steeds niet afgesloten
Ik heb de medewerker ook gevraagd indien mijn brief op een of ander manier kwijtgeraakt zou zijn of ik dan problemen kan krijgen met het opzeggen omdat de 30-dagen termijn is afgelopen en die vertelde me dat ik gerust moest afwachten, maar dat kan ik niet
ik vertrouw dit voor geen meter, dat wordt flink schelden maandag tegen de helpdesk als ze me niet afsluiten.
Ik heb em maandag op de post gedaan (aangetekend). In de brief heb ik gezegd dat ik per 1 februari mijn abo opzeg en of ze em naar prepaid om kunnen zetten. Ik kan nu nog steeds bellen. Ik ga er van uit dat het wel in orde komt.
Bel dan: 045-5607212 en vraag of ze na willen kijken of je brief wel is aangekomen. Stuur anders gewoon een fax in een winkel en vraag daaar om bevestiging, dan heb je altijd iets om te laten zien.Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 04:37:
ik heb op 10-jan de brief voor het opzeggen in de bus gedaan, 16-jan de helpdesk gebeld en gevraagd hoe het zat met me brief en die vertelde me dat het nog in behandeling kon zijn. tis nu al 18-jan en ben nog steeds niet afgeslotenIk heb de medewerker ook gevraagd indien mijn brief op een of ander manier kwijtgeraakt zou zijn of ik dan problemen kan krijgen met het opzeggen omdat de 30-dagen termijn is afgelopen en die vertelde me dat ik gerust moest afwachten, maar dat kan ik niet
ik vertrouw dit voor geen meter, dat wordt flink schelden maandag tegen de helpdesk als ze me niet afsluiten.
nou ik heb de brief op tijd verstuurd en bel en krijg te horen dat het gewoon niet mogelijk is om 1 of andere reden om het nog op te zegge omdat het voor 18 jan moest. terwijl ik dat wel gedaan heb
Heb je de brief aangetekend op de bus gedaan of niet? En naar welk adres?Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 04:37:
ik heb op 10-jan de brief voor het opzeggen in de bus gedaan, 16-jan de helpdesk gebeld en gevraagd hoe het zat met me brief en die vertelde me dat het nog in behandeling kon zijn. tis nu al 18-jan en ben nog steeds niet afgeslotenIk heb de medewerker ook gevraagd indien mijn brief op een of ander manier kwijtgeraakt zou zijn of ik dan problemen kan krijgen met het opzeggen omdat de 30-dagen termijn is afgelopen en die vertelde me dat ik gerust moest afwachten, maar dat kan ik niet
Verwijderd
Je moest schriftelijk (via brief of fax) aangeven dat je je contract wilde beeindigen.
Dat moest binnen 30 dagen na openbare bekendmaking (17 december), dus voor 17 januari. Je brief of fax had dus voor de 17e bij Vodafone in huis moeten zijn. Als je een aangetekende brief hebt verstuurd heb je bewijs dat een brief op een bepaalde datum ergens aangekomen is, niets aan de hand dus.
Heb je je brief niet aangetekend verstuurd kun je wel aannemen dat hij ergens op een bepaalde dag is (zal nl nooit langer dan 2 dagen duren), je kunt het alleen niet bewijzen. Als Vodafone dan zegt dat ze de brief niet op tijd hebben gekregen kun jij dat niet hard maken dat dat wel het geval was. Een fax komt direct aan en daar heb je vaak ook een soort bewijs dat hij is overgekomen (ontvangstrapport).
Als je je brief aangetekend hebt verstuurd en je hebt bewijs dat hij voor de 17e in huis was bij hun is er niets aan de hand en moeten ze het verzoek inwilligen.
Als je een brief hebt gestuurd en je kan redelijkerwijs aannemen dat hij op tijd is aangekomen heb je geluk als ze je verzoek inwilligen (zal vaak het geval wezen). Als Vodafone echter flauw gaat doen en zegt dat de brief niet op tijd bij hun op de mat lag heb je pech en geen poot om op te staan.
Het is vandaag de 18e en dat zou betekenen dat mensen die nu nog geen actie hebben ondernomen buiten de boot vallen en vast zitten aan de duur van hun Overeenkomst met Vodafone.
Voor de rest zou ik nog willen verwijzen naar bovenstaand verhaal aangaande data en aanvraag tot verbreken Overeenkomst via fax danwel aangetekende brief of via een gewone brief om te beoordelen of je juridisch gezien afgesloten had moeten worden of niet.
Dat moest binnen 30 dagen na openbare bekendmaking (17 december), dus voor 17 januari. Je brief of fax had dus voor de 17e bij Vodafone in huis moeten zijn. Als je een aangetekende brief hebt verstuurd heb je bewijs dat een brief op een bepaalde datum ergens aangekomen is, niets aan de hand dus.
Heb je je brief niet aangetekend verstuurd kun je wel aannemen dat hij ergens op een bepaalde dag is (zal nl nooit langer dan 2 dagen duren), je kunt het alleen niet bewijzen. Als Vodafone dan zegt dat ze de brief niet op tijd hebben gekregen kun jij dat niet hard maken dat dat wel het geval was. Een fax komt direct aan en daar heb je vaak ook een soort bewijs dat hij is overgekomen (ontvangstrapport).
Als je je brief aangetekend hebt verstuurd en je hebt bewijs dat hij voor de 17e in huis was bij hun is er niets aan de hand en moeten ze het verzoek inwilligen.
Als je een brief hebt gestuurd en je kan redelijkerwijs aannemen dat hij op tijd is aangekomen heb je geluk als ze je verzoek inwilligen (zal vaak het geval wezen). Als Vodafone echter flauw gaat doen en zegt dat de brief niet op tijd bij hun op de mat lag heb je pech en geen poot om op te staan.
Het is vandaag de 18e en dat zou betekenen dat mensen die nu nog geen actie hebben ondernomen buiten de boot vallen en vast zitten aan de duur van hun Overeenkomst met Vodafone.
Voor de rest zou ik nog willen verwijzen naar bovenstaand verhaal aangaande data en aanvraag tot verbreken Overeenkomst via fax danwel aangetekende brief of via een gewone brief om te beoordelen of je juridisch gezien afgesloten had moeten worden of niet.
Verwijderd
Ik heb net het adres gecontroleerd die ik van een medewerker van vodafone citypoint had gekregen die de brief voor mij netjes had uitgetypt en tot mijn verbazing zie ik dat dit het adres van Maastricht is! Verkeerd dus
Het was overigens wel aangetekend...
dit was een fout van de medewerker maar ik moet er nu zeker voor "boeten"
het is opgelost bij mij. het word gewoon omgezet en me abbo word beeindigt. die mensen bij de klantenservice spreke elkaar allemaal tegen
Ik heb em ook naar Maastricht gestuurd. Dat adres heb ik van hun website. Moet goed zijn dus.Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 14:45:
Ik heb net het adres gecontroleerd die ik van een medewerker van vodafone citypoint had gekregen die de brief voor mij netjes had uitgetypt en tot mijn verbazing zie ik dat dit het adres van Maastricht is! Verkeerd dusHet was overigens wel aangetekend...
Verwijderd
maar ik lees hier dat iedereen al zo snel is afgesloten, bij mij is het al dik 10 dagen geleden dat ik het aangetekend in de bus heb gedaanJimsterrr schreef op 18 January 2003 @ 23:20:
[...]
Ik heb em ook naar Maastricht gestuurd. Dat adres heb ik van hun website. Moet goed zijn dus.
Kan je het nou nog steeds afsluiten? (dat ik dit topic heb gemist
)
Ja dus binnen 30 dagen na verhoging van het tarief. straks even bellen met ze
(och wat ben ik weer slecht!)
Ja dus binnen 30 dagen na verhoging van het tarief. straks even bellen met ze
[ Voor 45% gewijzigd door MaDLiVe op 19-01-2003 01:16 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
straks even bellen? hmm... 01:15 werken die lui 24/7?MaDLiVe schreef op 19 januari 2003 @ 01:15:
Kan je het nou nog steeds afsluiten? (dat ik dit topic heb gemist)
Ja dus binnen 30 dagen na verhoging van het tarief. straks even bellen met ze(och wat ben ik weer slecht!)
btw, ik denk niet dat je nog kan opzeggen
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 01:35 ]
nope, das het verkeerde adres.Jimsterrr schreef op 18 januari 2003 @ 23:20:
[...]
Ik heb em ook naar Maastricht gestuurd. Dat adres heb ik van hun website. Moet goed zijn dus.
het adres waar je hem heen moest sturen:
Retention Admin
Postbus 3500
6401 CA HEERLEN
stond overigens in de voorwaarden
Verwijderd
bij vodafone citypoint had ik dus adres van maastricht gekregen, die vertelde mij dat ik het daarheen moest versturendamster schreef op 19 January 2003 @ 02:32:
[...]
nope, das het verkeerde adres.
Retention Admin
Postbus 3500
6401 CA HEERLEN
Shit ja.. staat er inderdaad in!damster schreef op 19 januari 2003 @ 02:32:
[...]
nope, das het verkeerde adres.
Retention Admin
Postbus 3500
6401 CA HEERLEN
hopelijk werkt deze actie nog. meneer vodofone heeft genoeg aan mij verdient, tijd voor wat anders
Verwijderd
volgens mij ben je te laat ... had voor 17 januari moeten gebeuren ...
FF een ander vraagje, ik heb in mijn opzegbrief gezegd dat ik mijn nummer wil behouden en daarom over wil gaan naar pre-paid, nu heb ik gister een overschrijvingsformulier gekregen om mijn nummer over te laten schrijven naar Vodafone pre-paid ... mijn uiteindelijke doel is naar Ben over te stappen ...
Zou ik nu misschien meteen al mijn Ben abo aan kunnen vragen en de tussenstap naar pre-paid over kunnen slaan ... of zullen ze daar niet in trappen bij Vodafone
Het scheelt me in ieder geval een prepaid kaart en 9 euro overschrijfkosten ...
FF een ander vraagje, ik heb in mijn opzegbrief gezegd dat ik mijn nummer wil behouden en daarom over wil gaan naar pre-paid, nu heb ik gister een overschrijvingsformulier gekregen om mijn nummer over te laten schrijven naar Vodafone pre-paid ... mijn uiteindelijke doel is naar Ben over te stappen ...
Zou ik nu misschien meteen al mijn Ben abo aan kunnen vragen en de tussenstap naar pre-paid over kunnen slaan ... of zullen ze daar niet in trappen bij Vodafone
Over dat te laat zijn. Ik vind het een beetje vreemd, volgens de telefoniste bij vodafone gaan de tarief wijzigingen per 1 feb in. In theorie zou je vanaf die datum of daarvoor mogen opzeggen.Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 11:26:
volgens mij ben je te laat ... had voor 17 januari moeten gebeuren ...
Weet iemand trouwens het faxnummer zo snel ff? -->045-5607212
[ Voor 4% gewijzigd door MaDLiVe op 19-01-2003 11:54 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Nee, als ik het goed begrepen heb kan je een maand _na_ publicering van de prijsverhoging opzeggen, wat dus 17 december gebeurt is. De papieren voor opzegging van je Overeenkomst hadden dus in ieder geval 17 januari binnen moeten zijn.
kikkei01 schreef in een eerdere post:
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Naja toch maar even gefaxed, ik bel ze zo om te kijken of de fax binnen is gekomen.Chimera schreef op 19 januari 2003 @ 12:09:
Nee, als ik het goed begrepen heb kan je een maand _na_ publicering van de prijsverhoging opzeggen, wat dus 17 december gebeurt is. De papieren voor opzegging van je Overeenkomst hadden dus in ieder geval 17 januari binnen moeten zijn.
[...]
Even gebeld en hij kon dat zo niet controleren, hij gaf mij het advies om over een week terug te bellen.
[ Voor 12% gewijzigd door MaDLiVe op 19-01-2003 12:16 ]
Meld even als je , je abo nog steeds kan opzeggenMaDLiVe schreef op 19 January 2003 @ 12:12:
[...]
Naja toch maar even gefaxed, ik bel ze zo om te kijken of de fax binnen is gekomen.
Het is wel last minute zoals anderen al zeiden, als je het uberhaupt van plan bent probeer het dan gewoon.
Verwijderd
Als je nou dat hele verhaal van mij op deze pagina (wat verder naar boven) had doorgelezen was het misschien wat duidelijker geworden w.b. de data etc.MaDLiVe schreef op 19 January 2003 @ 01:15:
Kan je het nou nog steeds afsluiten? (dat ik dit topic heb gemist)
Ja dus binnen 30 dagen na verhoging van het tarief. straks even bellen met ze(och wat ben ik weer slecht!)
iig, proberen kan natuurlijk altijd, zou ik ook altijd doen.
Dan komen er dus tegenstrijdige berichten van de klantenservice want volgens hun kon het wel.Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 13:39:
[...]
Als je nou dat hele verhaal van mij op deze pagina (wat verder naar boven) had doorgelezen was het misschien wat duidelijker geworden w.b. de data etc.
iig, proberen kan natuurlijk altijd, zou ik ook altijd doen.
Nu ben nog even.....wordt straks T-online, maar veranderen de prijzen ook?
Ik ga namelijk per 1/3 verkassen naar duitsland ivm werk....wil mijn abo graag kwijt
Ik ga namelijk per 1/3 verkassen naar duitsland ivm werk....wil mijn abo graag kwijt
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
Zoals eerdere posts al aanwezen schijnt dat idd het geval te zijn.MaDLiVe schreef op 19 January 2003 @ 13:45:
[...]
Dan komen er dus tegenstrijdige berichten van de klantenservice want volgens hun kon het wel.
Dat schijnt zowieso altijd een probleem te zijn, ook bij andere providers.
De ene persoon op de klantenservice kan dan iets niet voor je doen en een ander kan dat dan weer wel ofzo. Beetje vaag idd.
Maar als je hun AVC leest en mijn post dan zou je moeten concluderen dat Vodafone op dit moment je verzoek tot beeindiging van je contract niet meer in hoeft te willigen (schrijven we dat zo?). Als het je wel nog lukt dan is dat erg netjes van Vodafone gezien het feit dat ze wel een klant kwijtraken terwijl ze in hun recht staan als ze je eis niet meer inwilligen.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 13:57 ]
Verwijderd
Dus hoeveel mensen hebben naar aanleiding van dit forum hun abonnement opgezegd... ?!?!
En er werd gezegd dat je 30 dagen na verhoging mocht opzeggen... Het is welliswaar 17 dec. al gemeld maar niet al verhoogd toch? dus in principe kun je dan nog opzeggen of niet?! En moet het perse met een aangetekende brief of kun je niet persoonlijk langs bij een van hun winkels?
Dusk vind vodafone veeeeeeelste duur!
En er werd gezegd dat je 30 dagen na verhoging mocht opzeggen... Het is welliswaar 17 dec. al gemeld maar niet al verhoogd toch? dus in principe kun je dan nog opzeggen of niet?! En moet het perse met een aangetekende brief of kun je niet persoonlijk langs bij een van hun winkels?
Verwijderd
Ik heb het iig opgezegd, das al 1 dusVerwijderd schreef op 19 January 2003 @ 14:02:
Dus hoeveel mensen hebben naar aanleiding van dit forum hun abonnement opgezegd... ?!?!
En waar werd gezegd dat je 30 dagen na vehoging op mocht zeggen?
Je hebt te maken met je AVC en daar staat in dat je aanvraag voor beeindiging binnen 30 dagen na bekendmaking bij hun op de mat moet liggen. Daar staat ook in dat het schriftelijk moet als ik me niet vergis. Gewoon even lezen...
Verwijderd
Kunnen we hier niet een soort poll van maken? Dat gebeurd toch weleens vaker?
Met een paar opties zoals, ik wist het niet en anders had ik het wel gedaan, ik hoorde het en heb het gelijk opgezegd, ik wist het maar heb het niet gedaan... enz
Met een paar opties zoals, ik wist het niet en anders had ik het wel gedaan, ik hoorde het en heb het gelijk opgezegd, ik wist het maar heb het niet gedaan... enz
Ik heb meerdere malen in dit topic ook de datum van 1 februari zien vallen als uiterste datum. Heb gisteren pas dit draadje ontdekt en baal dat ik hier niet vaker kijkVerwijderd schreef op 18 January 2003 @ 14:23:
Je moest schriftelijk (via brief of fax) aangeven dat je je contract wilde beeindigen.
Dat moest binnen 30 dagen na openbare bekendmaking (17 december), dus voor 17 januari. Je brief of fax had dus voor de 17e bij Vodafone in huis moeten zijn.
...
...
Verwijderd
Wat ik ook al eerder zei: "proberen kan altijd". Vodafone hoeft het echter niet meer te doen. Als ze in een goede bui zijn doen ze het misschien nog wel als je een faxje stuurt en even met ze belt.MarcyDarcy schreef op 19 January 2003 @ 18:18:
[...]
Ik heb meerdere malen in dit topic ook de datum van 1 februari zien vallen als uiterste datum. Heb gisteren pas dit draadje ontdekt en baal dat ik hier niet vaker kijk
wel jammer dat ze je per direct dan ook afsluiten maar ja, dat had ik er graag voor over
thnx Ben voor mijn 7210
thnx Ben voor mijn 7210
[ Voor 6% gewijzigd door avon op 19-01-2003 18:48 ]
Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!
Verwijderd
En uiteraard niet te vergeten mijn nieuwe 6610AvOn schreef op 19 januari 2003 @ 18:48:
wel jammer dat ze je per direct dan ook afsluiten maar ja, dat had ik er graag voor over![]()
thnx Ben voor mijn 7210
Verwijderd
Toestel kost je (om precies te zijn) maar liefst 0 euro bij een BEN Extra abbonement (300 min/maand voor 35 euro) met een looptijd van 2 jaar.Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 19:14:
Kikkei1, watvoor abbo en kosten had je voor die 6610?
In die 2 jaar is de kans dat je je contract voortijdig mag beeindigen natuurlijk best groot
Verwijderd
Peltier heb ook net gebeld met de klantenservice
maar volgens het meiske daar aan de foon was het officieel tot de 17e januari
maar ze zei wel als je snel een brief stuurt en daarbij vermeld dat je wegens de tariefswijziging op wilt stappen er een heeeel inimini kansje was
maar volgens het meiske daar aan de foon was het officieel tot de 17e januari
maar ze zei wel als je snel een brief stuurt en daarbij vermeld dat je wegens de tariefswijziging op wilt stappen er een heeeel inimini kansje was
Verwijderd
Ik heb het even PRECIES nagevraagd!
Deze informatie komt direct van de Manager van de afdeling customer services van vodaphone nederland.
Opzeggen kan tot 1 februari. Refereer er aan dat je dit hebt gelezen in de folder die pas op 16 januari is uitgegeven, en dat je opzecht nav de starttariefs wijziging.
Faxen kan naar het bovenstaande nummer of stuur een brief met naam, adres, tel nr, en copy legitimatie naar vodaphone postbus 3500 6401 CA heerlen.
Geen dank.
Deze informatie komt direct van de Manager van de afdeling customer services van vodaphone nederland.
Opzeggen kan tot 1 februari. Refereer er aan dat je dit hebt gelezen in de folder die pas op 16 januari is uitgegeven, en dat je opzecht nav de starttariefs wijziging.
Faxen kan naar het bovenstaande nummer of stuur een brief met naam, adres, tel nr, en copy legitimatie naar vodaphone postbus 3500 6401 CA heerlen.
Geen dank.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 20:37 ]
thx manVerwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 20:33:
Geen dank.
Ik ga 'm maandag gelijk faxen, dinsdag bellen en daarna ergens een prepaid abonnement afsluiten
Zijn er ook mensen die een brief of fax hebben gestuurd maar die nog niet afgesloten zijn? Of mensen die in hun brief een bepaalde datum hebben genoemd (bijv 1 feb) en om die reden nog niet afgesloten zijn?
Kennelijk is mijn opzegging wel goed doorgekomen, want heb een iZi nummerbehoudformulier gehad. Nu moet ik dus een iZi pakket kopen en die gegevens invullen op het formulier en opsturen. Wel een omweg, want volgens mij moeten ze het ook op afstand kunnen regelen (abo-iZi).
Whoei! mooizo, doe morgen ff de brief de deur uitVerwijderd schreef op 19 January 2003 @ 20:33:
Geen dank.
Verwijderd
Dit heb ik dus ook ... en nu wil ik die prepaid eigenlijk alleen maar gebruiken om over te stappen naar een andere provider met nummerbehoud ... is het nou niet mogelijk om direct over te gaan met nummerbehoud i.p.v. eerst naar pre-paid over te stappen ??? Dus gewoon een abo aanvragen bij Ben en dan nummerbehoud formulier opsturen ??? Ik weet niet of ze hier in trappen bij VodafoneJimsterrr schreef op 19 januari 2003 @ 22:22:
Kennelijk is mijn opzegging wel goed doorgekomen, want heb een iZi nummerbehoudformulier gehad. Nu moet ik dus een iZi pakket kopen en die gegevens invullen op het formulier en opsturen. Wel een omweg, want volgens mij moeten ze het ook op afstand kunnen regelen (abo-iZi).
Dit zou in ieder geval overschrijfkosten schelen (9 euro) en een prepaid kaart ...
Denk niet dat dat gaat werken. Ik doe het maar op de manier zoals hun dat willen, met die prepaid kaart dus. Straks gaat het feestje helemaal niet meer door ofzo en dat moet ik niet hebben.Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 23:30:
Dit heb ik dus ook ... en nu wil ik die prepaid eigenlijk alleen maar gebruiken om over te stappen naar een andere provider met nummerbehoud ... is het nou niet mogelijk om direct over te gaan met nummerbehoud i.p.v. eerst naar pre-paid over te stappen ??? Dus gewoon een abo aanvragen bij Ben en dan nummerbehoud formulier opsturen ??? Ik weet niet of ze hier in trappen bij Vodafone
Dit zou in ieder geval overschrijfkosten schelen (9 euro) en een prepaid kaart ...
Weet jij nou wat je moet invullen bij einddatum huidig contract en gewenste overstapdatum?
zoals ze het mij hebben uitgelegd kan je direct op een andere provider overstappen, je hebt alleen niet onbeperkt de tijd. als het voor 1 februari geregeld is is het goed.
ik heb dan ook nog steeds het abonnement lopen, maar mij is wel verzekerd dat het stopgezet wordt zodra er een verzoek van (in mijn geval kpn) binnen komt voor nummerportering.
ik heb dan ook nog steeds het abonnement lopen, maar mij is wel verzekerd dat het stopgezet wordt zodra er een verzoek van (in mijn geval kpn) binnen komt voor nummerportering.
En als ik nu een abo aanvraag bij BEn zal het dan lukken om het voor 1 feb rond te krijgen ????tijsco schreef op 20 januari 2003 @ 08:57:
zoals ze het mij hebben uitgelegd kan je direct op een andere provider overstappen, je hebt alleen niet onbeperkt de tijd. als het voor 1 februari geregeld is is het goed.
afhankelijk van de drukte bij ben, maar ik verwacht van wel. vanavond gaat mijn aanvraag voor een kpn abbo de deur uit. helaas niet zo voordelig als ben, maarja, je mag wel iets betalen voor een goed netwerk.
Ik heb besloten het toch maar via een telecom winkel te doen, als zij het nou even faxen en zo snel mogelijk regelen, mogen ze aan mij ook een ander abbo verkopen 
Edit:
OK, ff kleine update... ik ben naar de telecom winkel geweest, die hebben
vodafoon gebeld, de vodafoon medewerker vertelde dus dat het nieuwe tarief
was ingegegaan op 16 dec. en dat ik te laat was met op zeggen.
Ik had vanmorgen nog gebeld en toe werd mij vertelt dat het nieuwe tarief
is ingegaan op 1 januari... en het is pas voor het eerst bekend gemaakt in
de folder van 16 januari...
telecomgast belde daarom nog maar een keer, hij had toevallig dezelfde medewerker weer aan de lijn. de telecomgast had alles nog es uitgelegd,
nu dus wat duidelijker... de vodafoongast zei daarop dat ik toch een brief moest
schrijven en dat ik dan woensdag maar es moest terug bellen over hoe en
wat er beslist werd over mijn aansluiting, als ik het dan niet met die beslissing
eens was, kon ik natuurlijk altijd nog een klacht indienen...
maarja, nou weet ik dus nog steeds niet 100% zeker of mijn abbo nou stop gezet wordt... ik wil ook zo snel mogelijk een 7650, want die zijn nu rete goedkoop bij
ben en je moet er snel bij zijn want ze gaan keihard de toonbank over...
wat zouden jullie nou doen? wachten? of het risico nemen dat je strax met 2
abbonementen zit opgescheept? ik weet niet wat ik moet verwachten van vodafoon... zouden ze het gewoon stop zetten?
Edit:
OK, ff kleine update... ik ben naar de telecom winkel geweest, die hebben
vodafoon gebeld, de vodafoon medewerker vertelde dus dat het nieuwe tarief
was ingegegaan op 16 dec. en dat ik te laat was met op zeggen.
Ik had vanmorgen nog gebeld en toe werd mij vertelt dat het nieuwe tarief
is ingegaan op 1 januari... en het is pas voor het eerst bekend gemaakt in
de folder van 16 januari...
telecomgast belde daarom nog maar een keer, hij had toevallig dezelfde medewerker weer aan de lijn. de telecomgast had alles nog es uitgelegd,
nu dus wat duidelijker... de vodafoongast zei daarop dat ik toch een brief moest
schrijven en dat ik dan woensdag maar es moest terug bellen over hoe en
wat er beslist werd over mijn aansluiting, als ik het dan niet met die beslissing
eens was, kon ik natuurlijk altijd nog een klacht indienen...
maarja, nou weet ik dus nog steeds niet 100% zeker of mijn abbo nou stop gezet wordt... ik wil ook zo snel mogelijk een 7650, want die zijn nu rete goedkoop bij
ben en je moet er snel bij zijn want ze gaan keihard de toonbank over...
wat zouden jullie nou doen? wachten? of het risico nemen dat je strax met 2
abbonementen zit opgescheept? ik weet niet wat ik moet verwachten van vodafoon... zouden ze het gewoon stop zetten?
[ Voor 81% gewijzigd door Martien op 20-01-2003 12:56 ]
Als je goed de AVC leest dan denk ik niet dat je er nog recht op hebt, er staat duidelijk dat je opzegging binnen 30 dagen na BEKENDMAKING van de wijziging bij Vodafone bekend moet zijn ... de BEKENDMAKING was op 17 december in de Telegraaf. Door de BEKENDMAKING heb je het recht om je abo op te zeggen met ingang van de wijziging ... de datum waarop de tariefwijziging in treedt heeft verder dus niks te maken met de 30 dagen opzegtermijn ...
hopelijk heb je hier wat aan, je had dus voor 16 januari (30 dagen na de bekendmaking) je opzegging schriftelijk door moeten geven aan Vodafone ...
helaas ...
maar als er nog een bekendmaking is geweest op 16 januari (deze heb ik nooit gezien) dan heb je kans dat het anders loopt ... ik zou dan wel hameren op het feit dat dit de eerste keer was dat je dit hoorde/las en in principe dus nu nog 30 dagen zou hebben om op te zeggen ...
hopelijk heb je hier wat aan, je had dus voor 16 januari (30 dagen na de bekendmaking) je opzegging schriftelijk door moeten geven aan Vodafone ...
helaas ...
maar als er nog een bekendmaking is geweest op 16 januari (deze heb ik nooit gezien) dan heb je kans dat het anders loopt ... ik zou dan wel hameren op het feit dat dit de eerste keer was dat je dit hoorde/las en in principe dus nu nog 30 dagen zou hebben om op te zeggen ...
[ Voor 19% gewijzigd door Holyjoe op 20-01-2003 13:25 ]
Verwijderd
Hoe vaak wil iedereen nog lezen hoe het moet? Het is nu al tig keer uitgelegd hoe de situatie in elkaar steekt. In principe kan je je abbo niet meer opzeggen onder het mom van tariefswijziging. Proberen kan altijd. De snelste manier is een fax sturen waarin je aangeeft dat je ivm tariefswijziging je overeenkomst wilt beeindigen. Als je geluk hebt sluiten ze het nog kosteloos voor je af. Met iets minder geluk melden ze dat het niet meer kan. En met nog minder geluk sluiten ze je af en moet je de rest van je abbo afkopen omdat je te laat bent.
Ik ben nog maar eens gaan bellen... ik wil nu ook wel eens duidelijkheid en garantie dat mijn abbonement werkelijk wel of niet afloopt. ik wordt zo terug gebeld door ze...
Edit: ok... het zit dus zo:
je kan nu NIET meer opzeggen, de bekentmaking was 16 december, de 30 dagen zijn voorbij. de bekentmaking van vodafoon IZI tarieven was op 16 januari, daar
was dus de folder van, het opzeggen kan nu dus niet meer volgens de mevrouw
die ik nu heb gesproken.
maar toch, ik ga het nog even proberen met die brief, je weet maar nooit...
Edit 2:
Heeft iemand vandaag al gefaxt toevallig? en heeft iemand al bericht??
Edit: ok... het zit dus zo:
je kan nu NIET meer opzeggen, de bekentmaking was 16 december, de 30 dagen zijn voorbij. de bekentmaking van vodafoon IZI tarieven was op 16 januari, daar
was dus de folder van, het opzeggen kan nu dus niet meer volgens de mevrouw
die ik nu heb gesproken.
maar toch, ik ga het nog even proberen met die brief, je weet maar nooit...
Edit 2:
Heeft iemand vandaag al gefaxt toevallig? en heeft iemand al bericht??
[ Voor 61% gewijzigd door Martien op 20-01-2003 14:28 ]
Verwijderd
Mwa ik heb mijn opzegging gewoon opgestuurd. De tariefswijziging is welliswaar in de media in december bekend gemaakt, echter de folder is pas in januari verstuurd. Er is me verzekerd (gecheckt bij de superviser van het call center) dat ik tot 1 februari kan opzeggen.
Dit is gister in 2 telefoon gesprekken bevestigd.
Zucht, ben toch blij dat ze allemaal wel weten waar ze over praten... (© kikkei01)Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 14:27:
Mwa ik heb mijn opzegging gewoon opgestuurd. De tariefswijziging is welliswaar in de media in december bekend gemaakt, echter de folder is pas in januari verstuurd. Er is me verzekerd (gecheckt bij de superviser van het call center) dat ik tot 1 februari kan opzeggen.
naja, m'n brief is aangetekend onderweg, ik wacht ff tot morgen, kijken oftie aangekomen is en dan zal ik nog eens bellen om te kijken wat ze doen....
[ Voor 2% gewijzigd door Martien op 20-01-2003 14:46 . Reden: :P ]
Verwijderd
Hee! Dat is mijn tekst!DiEPVRiESKiP schreef op 20 January 2003 @ 14:29:
[...]
Zucht, ben toch blij dat ze allemaal wel weten waar ze over praten...
Verwijderd
En nou maar hopen dan ze het toch opzeggen, en als dat niet kan contact met je opnemen ipv je contract TOCH opzeggen met kosten.
Wat zijn de kosten eigenlijk van voortijdig opzeggen?
Mjah, dan ken je er netzo goed voor blijven bellen
Had jij je opzegging nou via post of fax gedaan btw? als je het via fax heb gedaan zal ik gewoon ff bellen strax, om te kijken wat ze doen...
Verwijderd
Bah, die figuren bij de Dealer Helpdesk blijven ook maar volhouden dat het tot 16-januari was.
Schijt lullig als je bedenkt dat de 'landelijke bekendmaking' in 1 krant is gebeurd. Alsof iedereen de telegraaf leest... Maar al schaterlachend zei de medewerker, dat dit wettelijk voldoende was.. LIJERS !@
Ach.. ff hopen dat die supervisor story werkt. Ik waag het er in ieder geval op.
Schijt lullig als je bedenkt dat de 'landelijke bekendmaking' in 1 krant is gebeurd. Alsof iedereen de telegraaf leest... Maar al schaterlachend zei de medewerker, dat dit wettelijk voldoende was.. LIJERS !@
Ach.. ff hopen dat die supervisor story werkt. Ik waag het er in ieder geval op.
LolVerwijderd schreef op 20 January 2003 @ 16:22:
enne.. diepvrieskip.. Je 7650 ligt klaar tot woensdag
Verwijderd
absoluut. Ik hoop ook dat ie er nog doorheen komt. Dan maak ik namelijk ook een kans en heb ik een T100 voor maar 2 maanden abo. Dat zou een lekkere deal zijn. Alleen heel snel de 5 uur opbellen die ik nog over heb
haha, ja, ik loop al tegen het eind aan van mij abbo, maar ik wil gewoon die 7650 hebben
Ik heb mijn fax gister de deur uit gedaan. Vandaag gebeld en ze hadden hem ontvangen. Iemand enig id hoelang het vanaf hier gaat duren.
Verwijderd
Ik heb vandaag dus ff vodafone gebelt en verteld dat ik 10 jan een brief had gestuurd en 16 jan had gebeld voor een bevesteging en dat er mij toen is verteld dat mijn brief in behandeling was (ik heb natuurlijk niet gezegd dat ik het naar het verkeerde adres had gestuurd). De vrouw aan de lijn (SuzanneVerwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 14:45:
Ik heb net het adres gecontroleerd die ik van een medewerker van vodafone citypoint had gekregen die de brief voor mij netjes had uitgetypt en tot mijn verbazing zie ik dat dit het adres van Maastricht is! Verkeerd dusHet was overigens wel aangetekend...
Misschien kunnen mensen die te laat zijn mijn verhaaltje ook vertellen, want ik heb zelf verder ook helemaal geen bewijs van de waarheid van mijn verhaal.
Je bedoelt iemand enig idee OF hij nog behandeld gaat wordenMaDLiVe schreef op 20 January 2003 @ 17:29:
Ik heb mijn fax gister de deur uit gedaan. Vandaag gebeld en ze hadden hem ontvangen. Iemand enig id hoelang het vanaf hier gaat duren.
laat het maar zo snel mogelijk weten!
hij is in behandelingDiEPVRiESKiP schreef op 20 januari 2003 @ 18:43:
[...]
Je bedoelt iemand enig idee OF hij nog behandeld gaat worden
laat het maar zo snel mogelijk weten!
We shall see.
Verwijderd
Ik heb vandaag waarschijnlijk geen tijd om een brief in elkaar te zetten.. Als iemand nog een tekst file heeft van de brief. (De versie na 16 januari) Zou ik ontzettend dankbaar zijn als deze naar me gemaild of hier gepost zou kunnen worden.
Da's geen goed nieuws al die laatste berichten hiero 
Nu ben ik eens gaan zoeken op de Vodafone.nl website en daar staat weer wat goede hoop
Klik vanaf www.vodafone.nl op Vodafone abonnee?, hierna klik je op tarieven en daarna op Tarievenfolder abonnementen downloaden
(directe link voor de folder) en wat zie ik daar in de .pdf file staan? Bellen per seconde, betalen per seconde, na een starttatief van € 0,05 per gesprek.
Er staat wel dat de versie uit april 2002 is en dat prijzen en voorwaarden aan veranderingen onderhevig zijn. Maar als ze echt sterkt willen staan in deze zaak zou deze folder ook up-to-date moeten zijn. Of zie ik dat verkeerd en klam me vast aan een klein strohalmpje?
Nu ben ik eens gaan zoeken op de Vodafone.nl website en daar staat weer wat goede hoop
Klik vanaf www.vodafone.nl op Vodafone abonnee?, hierna klik je op tarieven en daarna op Tarievenfolder abonnementen downloaden
(directe link voor de folder) en wat zie ik daar in de .pdf file staan? Bellen per seconde, betalen per seconde, na een starttatief van € 0,05 per gesprek.
Er staat wel dat de versie uit april 2002 is en dat prijzen en voorwaarden aan veranderingen onderhevig zijn. Maar als ze echt sterkt willen staan in deze zaak zou deze folder ook up-to-date moeten zijn. Of zie ik dat verkeerd en klam me vast aan een klein strohalmpje?
Verwijderd
%^&*()_ IK BEN GEKICKT VAN VODAFONE! nog net (kaartfout @ T68i) en die vrouw stelde me nog voor om het later af te sluiten!!! 
[edit]
heb vodafone meteen even gebeld, er is me verteld dat er van "mis communucatie" ofzoiets sprake is, ik moet morgen terugbellen voor 4 uur omdat de afdeling die deze handelingen verricht nu niet aanwezig is, misschien wordt ik dan weer verbonden
btw, #8
[edit]
heb vodafone meteen even gebeld, er is me verteld dat er van "mis communucatie" ofzoiets sprake is, ik moet morgen terugbellen voor 4 uur omdat de afdeling die deze handelingen verricht nu niet aanwezig is, misschien wordt ik dan weer verbonden
btw, #8
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 20:07 ]
en wanneer had je het opgezegd?Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 19:50:
%^&*()_ IK BEN GEKICKT VAN VODAFONE! nog net (kaartfout @ T68i) en die vrouw stelde me nog voor om het later af te sluiten!!!
[edit]
btw, #8
Verwijderd
zeg maar rond 16.00 uur gefaxt en en 19.30 afgesloten
ik had gevraagd of ze me met ingang van 1 feb wilden afsluiten (was mogelijk volgens de medewerker)
ik had gevraagd of ze me met ingang van 1 feb wilden afsluiten (was mogelijk volgens de medewerker)
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 21:00 ]
Verwijderd
Iemand???
Ik zoek die O2 link, ik heb search gebruikt, maar daar komt zoveel uit dat ik het niet meer weet, ik weet ook niet precies waar ik op moet zoeken.
Ik zoek die O2 link, ik heb search gebruikt, maar daar komt zoveel uit dat ik het niet meer weet, ik weet ook niet precies waar ik op moet zoeken.
"Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 20:59:
zeg maar rond 16.00 uur gefaxt en en 19.30 afgesloten
En mag ik vragen hoe je je fax had opgesteld? als ik het dus goed begrijp is
de kans groot dat ik morgen wordt afgesloten, aangezien ik vanmorgen een
aangetekende brief heb verstuurd
Spike: sorry ik kan hem ook niet vinden
[ Voor 6% gewijzigd door Martien op 20-01-2003 21:13 ]
Verwijderd
dit was mijn fax (nix zeggen over mijn schrijfstijl, moest snel gebeuren met notepad no welDiEPVRiESKiP schreef op 20 January 2003 @ 21:12:
[...]
"
En mag ik vragen hoe je je fax had opgesteld? als ik het dus goed begrijp is
de kans groot dat ik morgen wordt afgesloten, aangezien ik vanmorgen een
aangetekende brief heb verstuurdik hoop het!
Spike: sorry ik kan hem ook niet vinden
code:
1
| weg=fax :D |
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 21:48 ]
Ehm je had dus vandaag gefaxed en gelijk vandaag afgesloten?
Ik heb een soortgelijk faxje gestuurd maar nog niet afgelosten dus--> gister gefaxed.
Ik heb een soortgelijk faxje gestuurd maar nog niet afgelosten dus--> gister gefaxed.
[ Voor 43% gewijzigd door MaDLiVe op 20-01-2003 21:45 ]
Verwijderd
yup, ik zou dan toch maar even bellenMaDLiVe schreef op 20 January 2003 @ 21:42:
Ehm je had dus vandaag gefaxed en gelijk vandaag afgesloten?
erm je was te snel met je fax weg halen zou je hem ff kunnen meelen naar diepvrieskip@home.nl? bvd!