Toon posts:

kosteloos opzeggen Vodafone abo!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 958 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 10:13

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

WOOOOHOOOOOO opzeggen die zooi.
Mooi 3,5 maand een abonnement gehad met gratis t68I :D

op naar dutchtone.. :D

Legion 7i i9 3080 32gb

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 20:19:
[...]

Ik doe het morgen via de fax in een telefoonwinkel. Vraag dan gewoon om bevestiging.

(zal ff op Fok checken nog :) )
Ik heb je laatste reply al gezien op Fok :) ... heb je morgen overdag de mogelijkheid om I-net op te gaan ... ik ben wel benieuwd hoe het afloopt met het opzeggen ...
En hoe gaat dat dan met het nummerbehoud ... ga je dan over op Prepaid of moet je meteen bij die winkel een nieuw abo afsluiten ????

Wat een vragen wat een vragen ... maar ik wil niet voor verassingen komen te staan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 20:35:
[...]

Ik heb je laatste reply al gezien op Fok :) ... heb je morgen overdag de mogelijkheid om I-net op te gaan ... ik ben wel benieuwd hoe het afloopt met het opzeggen ...
En hoe gaat dat dan met het nummerbehoud ... ga je dan over op Prepaid of moet je meteen bij die winkel een nieuw abo afsluiten ????

Wat een vragen wat een vragen ... maar ik wil niet voor verassingen komen te staan :)
Hahaha, ach ja, ik zit met hezelfde hoor. Ik ga proberen hoe dan ook dat abbonement op te zeggen. Ik stap wel gelijk over naar een gelijkwaardig abbonement bij Ben. En ik probeer uiteraard mijn nummer mee te nemen. Ik laat wel even weten of het allemaal gelukt is.

Verwijderd

Ik wil dus bij Vodafone blijven, en me nummer houden, en nieuwe telefoon krijgen, maar ik bestel online, hoe lang duurt dat meestal voordat ik dan me nieuwe telefoon heb?

En zou ik dan ook me nummer mee kunnen nemen of? Jammer genoeg niet?

(Blijft m'n voicemail werken zodat ik nieuwe nummer kan inspreken?)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 22:29 ]

• Holyjoe
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:45
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 22:29:
Ik wil dus bij Vodafone blijven, en me nummer houden, en nieuwe telefoon krijgen, maar ik bestel online, hoe lang duurt dat meestal voordat ik dan me nieuwe telefoon heb?

En zou ik dan ook me nummer mee kunnen nemen of? Jammer genoeg niet?

(Blijft m'n voicemail werken zodat ik nieuwe nummer kan inspreken?)
Bij Vodafone blijven en je nummer behouden gaat helaas niet, alleen als je van provider wisselt kan je nummerbehouden ... ik zit nog op bericht te wachten hoe dit nou in zijn werk gaat (Kikkei01 ;))

Verwijderd

Ik heb het inderdaad gehoord Holyjoe, en ik heb ook begrepen dat ze naar andere providers het ook niet toestaan omdat je telefoonnummer gewoon wordt verwijderd aangezien je het contract opzegt ofzoiets.

• Holyjoe
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 12:56:
Ik heb het inderdaad gehoord Holyjoe, en ik heb ook begrepen dat ze naar andere providers het ook niet toestaan omdat je telefoonnummer gewoon wordt verwijderd aangezien je het contract opzegt ofzoiets.
Het rare is dat Kikkei01 weer wat anders heeft gehoord, hij heeft iemand van een TC bedrijf laten bellen en die zeiden dat het wel mogelijk is omje nummer te behouden ... hij zou het vandaag gaan proberen en hier verslag uitbrengen ... ik zit dus met spanning te wachten :)

Verwijderd

Holyjoe schreef op 14 januari 2003 @ 13:05:
[...]

Het rare is dat Kikkei01 weer wat anders heeft gehoord, hij heeft iemand van een TC bedrijf laten bellen en die zeiden dat het wel mogelijk is omje nummer te behouden ... hij zou het vandaag gaan proberen en hier verslag uitbrengen ... ik zit dus met spanning te wachten :)
En daar is ie dan! Helaas tast ik ook nog voor een deel in het duister en is het allerminst zeker dat nummerbehoud gaat lukken. Ik heb bij de telefoonwinkel een fax gestuurd met daarin het bericht dat ik mijn Overeenkomst wil beeindigen en dat ik mijn nummer wil behouden om deze mee te nemen naar mijn volgende provider en dat ik van hun schriftelijk een bevestiging wil. Ik moet echter gewoon even afwachten wat er nu gaat gebeuren. Ik vind het op zich niet erg als nummerbehoud niet lukt, het belangrijkste vind ik dat Vodafone mijn contract stopzet en ik vrij ben om een nieuw contract en nieuwe telefoon :9~ te scoren.

Ik zal straks misschien even bellen met Vodafone of mijn fax is aangekomen en wanneer ik bericht van hun krijg.

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 15:04
Heb net ff gebeld naar klantenservice van vodafone. Die vrouw daar zegt dat deze wijziging in tarief pas per 1 feb. 2003 gaat gelden. En ze vertelde ook dat gewoon opzegtermijn 3 maanden blijft ofzow, beetje vaag verhaal van haar.

Heb nu al 2 jaar een abbo en wil deze opzeggen, maar dit is natuurlijk ook handig om van die 3 maanden opzegtermijn af te komen, veeeeeels te lang!

Ik heb ongeveer een week geleden m'n brief opgestuurd dat ik em wil opzeggen (dit staat dus los van die tariefsverhoging) Dit heb ik niet aangetekend gedaan en gewoon gezegd dat ik m'n abbo wil opzeggen, geen reden erbij vermeld en ook niet gezegd dat ik m'n nummer wil behouden.

Gewoon ff 117 bellen met je mobiel en dan vertellen ze je waar je je brief heen moet sturen, iig naar Heerlen.

[ Voor 35% gewijzigd door C00KW4US op 14-01-2003 14:15 ]

• C00KW4US
Heb net weer gebeld en een andere muts vertelde me dat deze regeling niet bij mij van toepassing is omdat ik geen nieuwe klant ben, ben al 2 jaar klant. Dus ik vraag, ow en wat is dan een nieuwe klant volgens u? eeh ja die pas een abbo hebben afgesloten naja lekker vaag want daar staat ook niets over in de AVC van vodafone, of het nou voor nieuwe of oude klanten geldt

---
Owww gvd je komt niet onder die 3 maanden opzegtermijn uit met dit gezeik want dat hoopte ik, is toch achterlijk een opzegtermijn van 3 maanden! Alleen kut vodafone heeft dit, andere providers gewoon 1 maand. Ik hoorde dat je bij dutchtone gewoon telefonisch je abbo kan laten stoppen

[ Voor 29% gewijzigd door C00KW4US op 14-01-2003 14:46 ]

Verwijderd

Ik heb ook even met Vodafone gebeld en logischerwijs deden ze natuurlijk lekker moeilijk.
Mijn fax was aangekomen en in principe zou mijn abbonement per direct worden afgesloten :( Daar ik graag mijn nummer wilde behouden ben ik in discussie gegaan met de aardige mevrouw. Ik wees haar erop dat nergens in de regels staat vermeld dat dat per direct zou moeten. Tevens meldde ik haar dat dit dus zou moeten betekenen dat de datum van werkelijke afsluiting variabel is en er dus afspraken over gemaakt kunnen worden. Toen werd het haar allemaal teveel en moest ze even overleggen. Daar kwam uit dat ik dan nog maar een fax moest sturen met datum voor afsluiting :) Het stomme is dat zij nogsteeds van mening was dat het niet kon volgens de regels maar ik had aangetoond dat het wel kon via die regels, heeeel vaag.

Ik denk dat ik het hier nu bij ga laten. Ik ga denk ik niet meer een fax sturen. Dan maar een nieuw nummer, mag ook best een keer na een aantal jaar. Moet alleen wel even Ben regelen want anders ben ik straks niet meer bereikbaar...

Verwijderd

zo een brief, fax en een aangetek. brief de deur uit gedaan.
voor mij en mijn vriendin. In oktober alle bij een samsung (550euro) gehad
ik denk dat we maar even gaan prepaiden todat de SE p800 uit is. 8)

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10 21:14
Bellen heeft geen enkele zin naar telecom bedrijven. Je krijgt een callcenter aan de lijn waar de medewerker zijn collega's niet kent, niet kan/mag doorverbinden en ook heel bijzonder, ze kunnen je waarschijnlijk al helemaal niet terug bellen. En dat voor een telecom bedrijf....

1 ding werkt wel, schrijven.... ja, het kost meer moeite, duurt langer maar je hebt meer zekerheid/backup mochten er ooit serieze problemen komen.

Specs

Verwijderd

Gisteren brief gepost (aangetekend) en ben net afgesloten bij Vodafone! >:)
Morgen m'n nieuwe ben simkaart binnen en heb dan ben extra voor 5,95 p/m!! :9~

• C00KW4US
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 15:12:
Gisteren brief gepost (aangetekend) en ben net afgesloten bij Vodafone! >:)
Morgen m'n nieuwe ben simkaart binnen en heb dan ben extra voor 5,95 p/m!! :9~
Tering waarom bij jou binnen een paar dagen al opgezegd dat abbo en ik moet me aan dat lompe opzegtermijn van 3 maanden houden :(

Kut vodafone :r

• Holyjoe
Ik heb ook net Vodafone gesproken en nummerbehoud op zo'n korte termijn is niet meer mogelijk ... voor het meenemen van je nummer is minimaal 5 werkdagen nodig. ALs je gebruik wilt maken van artikel 2.8 komt je abo te vervallen met ingang van 17 januari, dit is dus een te korte termijn om je nummer naar een andere provider over te laten zetten, ook het overzetten naar Prepaid gaat niet lukken want ook daar zijn 5 werkdagen voor nodig ...

Als ik dit dus eerder had geweten dan was het misschien wel gelukt :(
Wat ik wel tegen vindt vallen van Vodafone is het feit dat ze het niet duidelijk bekend maken aan de klant, misschien als er nog een brief komt is dit een reden om je abo op te zeggen met de juiste termijn in acht nemend ...

Helaas helaas ...

Verwijderd

Owkee, de fax is uit de deur, en de aanmelding voor Vodafone ook :+

Verwijderd

Heb net mijn aanmelding voor Ben geregeld. Mijn ouwe nummer mag Vodafone ergens stoppen waar het donker is :)

Ik wil nog wel even duidelijk maken dat het dus wel mogelijk is om op te zeggen per een bepaalde datum. Ze zeggen idd dat het per direct is maar in de AVC staat dat niet zwart op wit wat dus betekend dat je wel degelijk zelf een datum aan kan geven. Het is dan wellicht ook mogelijk een nummerportering uit te voeren. Ik had mezelf echter al zo gek gemaakt met een nieuw toestel dat ik geen zin heb dat allemaal te gaan regelen en dan nog 2 weken ofzo te wachten.

Als alles goed gaat zal ik morgen ofzo wel worden afgesloten en BEN ik donderdag of vrijdag.... :)

• Holyjoe
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 16:00:

Ik wil nog wel even duidelijk maken dat het dus wel mogelijk is om op te zeggen per een bepaalde datum. Ze zeggen idd dat het per direct is maar in de AVC staat dat niet zwart op wit wat dus betekend dat je wel degelijk zelf een datum aan kan geven. Het is dan wellicht ook mogelijk een nummerportering uit te voeren. Ik had mezelf echter al zo gek gemaakt met een nieuw toestel dat ik geen zin heb dat allemaal te gaan regelen en dan nog 2 weken ofzo te wachten.
Idd staat in de AVC nergens specifiek omschreven dat de wijziging per een bepaalde datum ingaat ... er staat alleen dat en ik citeer "Bij een wijziging van AVC of tarieven mag Contractant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum van de inwerktreding van de bekendgemaakte wijziging." Verder staat alleen dat de opzegging binnen 30 dagen na bekendmaking bij Vodafone bekend moet zijn ...

Ik weet alleen niet of ik het risico moet nemen dat het niet goed gaat en ik dus mijn nummer kwijt raak ... moeilijk moelijk :)

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
ik heb net met ze gebeld, mijn abo is per direct opgezegd geworden. ik had maar een rekening thuis gehad van ze en een gratis t68i. heel fijn.

mindere zaak: mijn andere vodafone nummer is nu afgesloten omdat ik al een rekening heb van 470,- ik baal dus nu ontzettend :(

470 euro, ik zit zo in de shite...

• Utopist
oops dubbel! :X

[ Voor 95% gewijzigd door Utopist op 14-01-2003 16:38 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 08:13
Weet iemand al of de Nokia 5100 beschikbaar is bij Belcompany?
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.nl/5100/pics/pp_5100_inbox.jpg
Volgens de site kost die maar €19,99 Met een Dutchtone Allin 40 abbo van een jaar.
Link naar Nokia

Verwijderd

Holyjoe schreef op 14 January 2003 @ 16:27:
[...]

Ik weet alleen niet of ik het risico moet nemen dat het niet goed gaat en ik dus mijn nummer kwijt raak ... moeilijk moelijk :)
Gewoon opzeggen en lekker een nieuw telefoonnummer nemen, net als ik.
Het is niet het einde van de wereld hoor :)
Heb je weer eens een excuus om mensen weer te spreken of een excuus om mensen die je toch al nooit meer spreekt voorgoed uit te sluiten :P

• Utopist
Master__R schreef op 14 januari 2003 @ 16:54:
Weet iemand al of de Nokia 5100 beschikbaar is bij Belcompany?
[afbeelding]
Volgens de site kost die maar €19,99 Met een Dutchtone Allin 40 abbo van een jaar.
Link naar Nokia
is dat eventjes offtopic, hier kon je wel wat meer moeite voor doen.

kijk maar eens HIER

• Master__R
-Utopist- schreef op 14 januari 2003 @ 17:18:
[...]

is dat eventjes offtopic, hier kon je wel wat meer moeite voor doen.

kijk maar eens HIER
Duh, ik heb ook al 3 vestigingen van de Belcompany gebeld en 2 van The Phonehouse maar aangezien die eikels in die winkels nooit opnemen....

Vandaar...

• Utopist
Master__R schreef op 14 januari 2003 @ 17:32:
[...]

Duh, ik heb ook al 3 vestigingen van de Belcompany gebeld en 2 van The Phonehouse maar aangezien die eikels in die winkels nooit opnemen....

Vandaar...
offtopic:
dan nog hoort het hier niet echt thuis. imo.

Verwijderd

Ok, verder met de orde van de dag! :)

Wie heeft er nog meer een fax of aangetekende brief verstuurd?

Ik ben btw zostraks teruggebeld door Vodafone met de mededeling dat ik geen fax meer heb gestuurd om aan te geven per wanneer ik wil dat de boel wordt afgesloten. Erg attent van ze :) Ik heb ze gezegd dat ze hem mogen afsluiten en dat ik wel een nieuw telefoonnummer neem bij een ander en heb ze vriendelijk bedankt en heb de mevrouw een prettige dag gewenst. Morgen wordt de boel afgesloten...

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 17:49:
Ok, verder met de orde van de dag! :)

Wie heeft er nog meer een fax of aangetekende brief verstuurd?

Ik ben btw zostraks teruggebeld door Vodafone met de mededeling dat ik geen fax meer heb gestuurd om aan te geven per wanneer ik wil dat de boel wordt afgesloten. Erg attent van ze :) Ik heb ze gezegd dat ze hem mogen afsluiten en dat ik wel een nieuw telefoonnummer neem bij een ander en heb ze vriendelijk bedankt en heb de mevrouw een prettige dag gewenst. Morgen wordt de boel afgesloten...
kon je hem niet kosteloos omzetten naar prepay :? dat was toch ook een optie :?

dan kun je tenminste op de voicemail van je Vodafone prepay inspreken dat iedereen je op jouw nieuwe BEN nummer kan bereiken. Handig van dutchtone Vodafone :+

Verwijderd

koen schreef op 14 January 2003 @ 18:01:
[...]

dan kun je tenminste op de voicemail van je Vodafone prepay inspreken dat iedereen je op jouw nieuwe BEN nummer kan bereiken. Handig van dutchtone Vodafone :+
Neen, dat ging dus niet volgens mij. Maar daar had ik zowieso niet zoveel trek in.
Het ging me uiteindelijk toch om die 6610 van nokia. En ja, en ik kon gewoon niet wachten. Dus ik hoop hem donderdag op te kunnen halen :)

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
koen schreef op 14 januari 2003 @ 18:01:
[...]
gisteravond heb ik een fax gestuurd met het verzoek om het contract te beeindigen en om te zetten naar pre-paid.
ik heb net met vodafone gebeld om te horen of mijn fax was aangekomen. op de "gewone" klantenservice konden ze dat niet zien, dus gaven ze mij het telefoonnummer van de afdeling waar de fax was aangekomen.
daarheen gebeld, ja uw fax is aangekomen, hier in het systeem staat dat het contract beeindigd wordt zodra de nummerportering naar vodafone easy rond is :*)

Verwijderd

tijsco schreef op 14 januari 2003 @ 18:51:
[...]

gisteravond heb ik een fax gestuurd met het verzoek om het contract te beeindigen en om te zetten naar pre-paid.
ik heb net met vodafone gebeld om te horen of mijn fax was aangekomen. op de "gewone" klantenservice konden ze dat niet zien, dus gaven ze mij het telefoonnummer van de afdeling waar de fax was aangekomen.
daarheen gebeld, ja uw fax is aangekomen, hier in het systeem staat dat het contract beeindigd wordt zodra de nummerportering naar vodafone easy rond is :*)
Waaaaaat! Zo makkelijk! Als ik dat geweten had...

Verwijderd

tijsco schreef op 14 January 2003 @ 18:51:
[...]

Heb je die fax toevallig nog ergens liggen ;) Of misschien dat telefoonnummer, dan hoef ik niet nogmaals de klantenservice te bellen ...

Alvast Mucho gracias ... :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 19:10 ]

• job
  • Laatst online: 21:50

job

Hmm, lekker dan

ik heb mijn aangetekende brief gister verzonden.
en duidelijk vermeld waarom ik mijn abonnement opzeg.
en ook de opzeg datum heb ik duidelijk vermeld 1 februarie.
de datum dat de nieuwe tarieven ingaan.
ben ik een uurtje of 2 geleden afgesloten |:(

en een tijdelijke heraansluiting tot 1 februarie was volgens de helpdeskmiep niet mogelijk.
ik ga zometeen mooi een nieuw abbo afsluiten bij ben (300 minuten voor 5,99 euro).
en dan helaas een week niet bereikbaar via telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 14-01-2003 19:09 ]

Verwijderd

IK heb gisteren een aangetekende brief verzonden.
Waarin ik om beeindig van mijn contract heb gevraagt.

En heb om een prepaid kaart met nummerbehoud gevraagt.
Ben ik nu te laat of moet ik morgen een fax versturen.
En waarheen?

Ik wil in iedergeval mijn abonnement opzeggen.
Hoef niet mijn nummer te behouden.

• tijsco
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 19:00:
[...]
Heb je die fax toevallig nog ergens liggen ;) Of misschien dat telefoonnummer, dan hoef ik niet nogmaals de klantenservice te bellen ...
Alvast Mucho gracias ... :)
fax kan je sturen naar:
retention admin
faxnr.: 045-5607661
daarbij moet je je telefoonnummer vermelden, een kopie van je legitimatie meesturen, een handtekening zetten en even een verhaaltje vertellen.
dat je ivm kostenverhoging op wil zeggen, maar dat je erg gehecht bent aan je nummer en het dus om wil zetten naar pre-paid, zodat je aan nummerbehoud kan doen.
that's it

om nog te controleren of je fax goed is aangekomen kan je de dag erna bellen met
045-5607212

• Holyjoe
tijsco schreef op 14 januari 2003 @ 23:13:
[...]

fax kan je sturen naar:
retention admin
faxnr.: 045-5607661
daarbij moet je je telefoonnummer vermelden, een kopie van je legitimatie meesturen, een handtekening zetten en even een verhaaltje vertellen.
dat je ivm kostenverhoging op wil zeggen, maar dat je erg gehecht bent aan je nummer en het dus om wil zetten naar pre-paid, zodat je aan nummerbehoud kan doen.
that's it

om nog te controleren of je fax goed is aangekomen kan je de dag erna bellen met
045-5607212
En heb je misschien enig idee hoe je die prepaid dan in je bezit krijgt ??? Of wordt je huidige kaart (abo) automatisch omgezet in prepaid en dat je met je afrekening een opwaardering krijgt ????

Ik denk toch dat de fax zo nog de deur uit gaat :)

• tijsco
  • Niet online
als ik het goed begreep werd mijn huidige kaart gewoon pre-paid, maar daar heb ik eerlijk gezegd niet expliciet naar gevraagd.

Verwijderd

Nog 1 vraagje

Als ik een aangetekende brief stuur wat moet er precies in komen te staan?
Moet ik daar ook een kopie van me id meesturen?

Wat is makkelijker? Een fax sturen of gewoon de aangetekende brief?

Ik wil mijn abbo ook afsluiten omdat ik nu alleen nog aan de abbonement vastzit en geen telefoon heb :'( Die is een keer gevallen.

• tijsco
  • Niet online
volgens mij wat ik hierboven vermeld heb.
en als je een fax hebt is dat makkelijker en sneller, dan komt het namelijk dezelfde dag nog aan en 't kost veel minder dan een aangetekende brief

Verwijderd

dan zal ik ook maar even een fax sturen. Scheelt me weer

Thx!!

• Holyjoe
OK .. fax is net deur uit. Ik zal vanmiddag ff bellen hoe de stand van zaken is en hoe dat nou gaat met het omzetten naar pre-paid. Ik heb duidelijk in mijn brief gezet dat ik of wil omzetten naar pre-paid of mijn huidige abo wil behouden ... hopelijk lezen ze de brief goed en sluiten ze mijn abo niet vanmiddag opeens af ... want dan heb ik een groter probleem :(

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-11 09:59
Ik heb net ook gebeld met de klantenservice, en die zegt ook dat ik dan 3 maanden opzeg termijn heb, maar ook dat ik de resterende maand moet afkopen. wat is jullie ervaring hiermee?
Ik heb geen zin om alle maanden tot en met 2004 te gaan betalen voor iets wat ik dan niet meer gebruik!!!

[ Voor 23% gewijzigd door hullepim op 15-01-2003 09:59 ]

• Holyjoe
hullepim schreef op 15 January 2003 @ 09:59:
Ik heb net ook gebeld met de klantenservice, en die zegt ook dat ik dan 3 maanden opzeg termijn heb, maar ook dat ik de resterende maand moet afkopen. wat is jullie ervaring hiermee?
Ik heb geen zin om alle maanden tot en met 2004 te gaan betalen voor iets wat ik dan niet meer gebruik!!!
:? en dit naar aanleiding van het opzeggen met artikel 2.8 ??? Heeft dit te maken met je nummerbehoud ????

Ik heb het idee dat de klantenservice zichzef nog wel eens tegenspreekt :D

• hullepim
Ik hoef geen nummer behoud, ik wil gewoon van dat abbo af, maar ik heb geen zin om tot 2004 te betalen!!!

• Holyjoe
hullepim schreef op 15 januari 2003 @ 10:21:
Ik hoef geen nummer behoud, ik wil gewoon van dat abbo af, maar ik heb geen zin om tot 2004 te betalen!!!
Dan klopt er helemaal niks van het verhaal van de klantenservice, als je voor 17 december een abo hebt afgesloten kan je nu kosteloos aflsuiten !!! Lees maar na in de AVC en dan artikel 2.8 ... staat het duidelijk in :)

• hullepim
Ik kan hem dus gewoon zo opzeggen door een faxje te sturen naar 045-5607661?
Ik hoef dan niks meer te betalen?

• Holyjoe
hullepim schreef op 15 January 2003 @ 11:00:
Ik kan hem dus gewoon zo opzeggen door een faxje te sturen naar 045-5607661?
Ik hoef dan niks meer te betalen?
Is je abo voor 17 december begonnen ??? Zo ja dan kan je gewoon opzeggen .. zo nee dan is het helaas niet mogelijk ...

Ik snap niet waarom de klantenservice zo moeilijk doet, als ze de AVC goed lezen weten ze dat het gewoon kan :/

• hullepim
Ik heb mijn abbo in de zomer voor 2 jaar verlengt!

• hullepim
Ik heb net de fax er uit gegooid , hopen dat ze er in trappen.

Verwijderd

Hmmmkay....

Even post uit MSN:
aKra - "Nokia 7210 equipped over een dag of twee!" zegt:
gvd
was in gesprek op mobiel
ineens poef
lalalala
zo'n irritant geluidje
sahga zegt:
lol
"This phone has been disabled..."
WTF?
ik zie geen ontvangst
sahga zegt:
nieuwe mob??
doe telefoon uitzetten
aanzetten
"SIM CARD INVALID"
wtf ?!?!
ik vodafone bellen
sahga zegt:
lol sim kapot?
"Ja meneer u bent afgesloten omdat u het abonnement afgesloten heeft"...
WTF
En die resterende 8 uur ofzo dat ik nog kan bellen ?
"Ja die bent u nu kwijt..."
krijg ik die vergoed
"Neen meneer, we zijn niet gek"
sahga zegt:
lol
VIEZE K*TSL*T DAT JE BENT
HEB JE GEEN HERSENS?!?!
ze hangt dus op
ik bel terug
niet met haar
sahga zegt:
LOL
ik dreig hun direct me telefoon te her aan te sluiten en pas aan het einde van de maand af te sluiten
lijers, en ze gingen akkoord :P

• hullepim
Omo, heb jij ook per fax opgezegd? en hoeveel maanden had je nog te gaan? moet jij de resterende maanden nog betalen?

Verwijderd

En de fax is de deur uit!

Ga een Samsung S100 halen met Ben abbo. op www.sitel.nl

• job

job

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 11:35:
Hmmmkay....

Even post uit MSN:

[...]
ja, daar had ik gister dus ook last van.
m'n aangetekende brief was aangekomen en ik was direct afgesloten.
ipv dat ik 1 feb. afgesloten zou worden.

ik dacht dat vodafone zijn zaakjes wel goed voor elkaar had.
maar ze maken steeds meer fouten.
een jaar of 2 was de service velen malen beter.

ik kreeg jammergenoeg m'n nummer niet meer aangesloten.
heb 2 maal gebeld gister en beide medewerkers beweerden dat het niet mogelijk was.
(al houd ik er ook niet van om boos te worden).
ik laat het er maar bij zitten, en kijk wel of ik wel een correcte rekening krijg.
m'n aanvraag voor een nieuw abbo is de deur uit.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 15-01-2003 12:20 ]

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Nog even voor alle duidelijkheid, moet ik m'n brief hier aangetekend naar toe stuuren? :)

Retention Admin
Postbus 3500
6401 CA HEERLEN

Verwijderd

Thefirstikke schreef op 15 January 2003 @ 13:11:
Nog even voor alle duidelijkheid, moet ik m'n brief hier aangetekend naar toe stuuren? :)

Retention Admin
Postbus 3500
6401 CA HEERLEN
Ja inderdaad! staat ook in de algemene voorwaarden

Verwijderd

Holyjoe schreef op 15 januari 2003 @ 11:06:
[...]

Is je abo voor 17 december begonnen ??? Zo ja dan kan je gewoon opzeggen .. zo nee dan is het helaas niet mogelijk ...

Ik snap niet waarom de klantenservice zo moeilijk doet, als ze de AVC goed lezen weten ze dat het gewoon kan :/
Denk je dat ze staan te springen om Overeenkomsten te beeindigen waar ze hun brood mee verdienen? Ze zullen echt niet behulpzaam zijn hoor. Daar was ik ook al tegenaan gelopen. Wat opzich wel jammer is is dat ik uiteindelijk vrij simpel over had kunnen stappen op prepaid van hun met nummerbehoud, dat is wel zuur. Ik ben vanochtend afgesloten en kan hopelijk morgen bellen met mijn nieuwe telefoon, nieuw nummer en nieuwe provider.

Verwijderd

tijsco schreef op 14 January 2003 @ 18:51:
[...]

En, werkt alles nog?

• tijsco
  • Niet online
ik heb nog nix gemerkt, maar dat kan ook wel even duren dacht de medewerker die ik het eerst aan de lijn had. die dacht 5 werkdagen.
degene die ik het laatst aan de lijn had dacht eerder aan 2, dus ik wacht maar af.
als het prepaid is kan ik vanzelf niet meer bellen, ik verwacht iig niet dat ik er beltegoed bij krijg.

• hullepim
Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat je abbo stop werd gezet?

Verwijderd

hullepim schreef op 15 januari 2003 @ 13:29:
Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat je abbo stop werd gezet?
Gister rond elven fax gestuurd en vanochtend even na elven was mijn verbinding weg. Best snel dus :( Nu hopen dat ik morgen wel al gebruik kan maken van Ben :)

• koen
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 13:33:
[...]

Gister rond elven fax gestuurd en vanochtend even na elven was mijn verbinding weg. Best snel dus :( Nu hopen dat ik morgen wel al gebruik kan maken van Ben :)
beter op deze manier, dan zoals O2 het (niet) regelt.... Daar kun je er tig keer achteraan bellen en hebben ze geen brief of fax gezien :r

Vodafone is echt niet rouwig om het kleine percentage wat hen nu verlaat, voor O2 komt het nog eens extra bovenop het normale churnpercentage en dat was al niet gering ;)

Verwijderd

koen schreef op 15 januari 2003 @ 13:37:
[...]

Vodafone is echt niet rouwig om het kleine percentage wat hen nu verlaat, voor O2 komt het nog eens extra bovenop het normale churnpercentage en dat was al niet gering ;)
Nou, Vodafone zal het misschien niet heel veel uitmaken maar wel net genoeg om niet erg behulpzaam te zijn... :r

• koen
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 13:40:
[...]

Nou, Vodafone zal het misschien niet heel veel uitmaken maar wel net genoeg om niet erg behulpzaam te zijn... :r
wat verwacht je dan :? ze hebben je gesponsord met honderden euro's voor een nieuwe phone en jij gaat door een tariefwijziging van €0,01 de toko verlaten. Kunnen ze dat geld dus afschrijven.... Hoewel er met die miljoenen klanten en de wijziging anderzijds wel weer genoeg binnen komt....

Maar ben het met je eens, want ook bij het opzeggen dienen ze je netjes te behandelen, want dan vertrek je met een positief beeld en da's goed voor de toekomst. En dan heb je niks negatieffs om met verjaardagen of op forums over te praten :P

Verwijderd

koen schreef op 15 januari 2003 @ 13:43:
[...]

wat verwacht je dan :? ze hebben je gesponsord met honderden euro's voor een nieuwe phone en jij gaat door een tariefwijziging van €0,01 de toko verlaten. Kunnen ze dat geld dus afschrijven.... Hoewel er met die miljoenen klanten en de wijziging anderzijds wel weer genoeg binnen komt....

Maar ben het met je eens, want ook bij het opzeggen dienen ze je netjes te behandelen, want dan vertrek je met een positief beeld en da's goed voor de toekomst. En dan heb je niks negatieffs om met verjaardagen of op forums over te praten :P
Ik reageerde meer op het feit dat jij vond dat Vodafone niet rouwig is, ik denk stiekum toch wel een beetje :)

Over positief beeld gesproken. Ik kreeg met mijn verjaardag afgelopen maand, toen ik al geswitched was van KPN naar Vodafone, een sms'je van KPN Mobile waarin ze me feliciteerden met mijn verjaardag :) Dat vond ik wel attent van ze.

• hullepim
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 13:33:
[...]

Zag je dan geen vodafone meer in beeld of kon je gewoon niet meer bellen?

• Holyjoe
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 13:22:
[...]

Denk je dat ze staan te springen om Overeenkomsten te beeindigen waar ze hun brood mee verdienen? Ze zullen echt niet behulpzaam zijn hoor. Daar was ik ook al tegenaan gelopen.
Ik bedoelde niet dat ze niet aardig zijn maar meer het feit dat ze het niet weten en daarom maar wat zeggen, als je de AVC goed leest kan je het zelf constateren ... dan vindt ik het een beetje verkeerd om iemand de verkeerde info te geven ... dat bedoelde ik er eigenlijk mee :) Beetje verkeerd omschreven denk ik ;)

Het is nu trouwens ff afwachten, ze zouden me vanmiddag bellen i.v.m. de verstuurde fax ... die jongen klonk heel aardig maar ik ben zijn naam vergeten |:(
Nu is het dus maar afwachten tot ze bellen ...

Verwijderd

ik heb hem gister aangetekend verstuurd en vandaag ben ik al afgesloten das is pas snel
Ik heb hem 20 november afgesloten dus dat scheelt ook veel :-)>

vraag is nu houd ik mijn t68i en neem ik een o2 abbo met gprs of neem ik een nieuw toestel (nokia) maar ja wat neem ik dan.

iemand een id.

En kan ik die weer bij vodafone afsluiten

Wel stil nu zeg zonder telefoon

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 14:45 ]

• hullepim
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 14:42:
ik heb hem gister aangetekend verstuurd en vandaag ben ik al afgesloten das is pas snel
Ik heb hem 20 november afgesloten dus dat scheelt ook veel :-)>

vraag is nu houd ik mijn t68i en neem ik een o2 abbo met gprs of neem ik een nieuw toestel (nokia) maar ja wat neem ik dan.

iemand een id.

En kan ik die weer bij vodafone afsluiten

Wel stil nu zeg zonder telefoon
Je kan natuurlijk niet meer naar vodafone toe, ze zijn niet stom!
Was bij jouw trouwens vodafone uit je display weg of kon je gewoon niet meer bellen?

Verwijderd

een kaart fout kreeg ik en hij ziet geen netwerk meer

• hullepim
Ik lig er nu ook uit. vanmorgen fax verstuurd en ik lig er nu al uit!!

Verwijderd

hullepim schreef op 15 January 2003 @ 14:40:
[...]

Zag je dan geen vodafone meer in beeld of kon je gewoon niet meer bellen?
Operator logo verdwijnt en de verbindingsbalkjes in je scherm verdwijnen. Je kan vervolgens niet meer bellen. Mijn nokia zegt: "Buiten bereik van netwerk".

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb gisteren deze brief aangetekend verstuurd: (tip!) en ben nu al afgesloten, wel jammer eigenlijk, want ik had nog een hele sloot aan minuten.....
Maar het is volgens mij niet mogelijk om op een bepaalde datum afgesloten te worden omdat het volgens de voorwaarden per direct kan....
Neem nu BEN voor 4,83 euro p/maand....

Betreft: Opzegging GSM abonnement

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij zeg ik mijn GSM abonnement met onmiddellijke ingang op. De gegevens zijn:

Aansluiting: x
Klantnummer: x

Naam: x
Adres: x
Postcode + plaats: x
Telefoon: x

Dit naar aanleiding van jullie tariefsverhoging van het starttarief van €0,05 naar €0,06 per gesprek buiten de belbundel aangekondigd door Vodafone aan mij in de landelijke dagbladen van 17-12-2002. Conform de voorwaarden (AVC) van Vodafone in Art. 2 lid 8 heeft de contractant dan het recht om de overeenkomst binnen 30 dagen na publieke bekendmaking met onmiddellijke ingang op te zeggen. Verder zou ik graag een bevestiging willen ontvangen van deze opzegging.

Vriendelijke groet,

• Holyjoe
OK ik heb hem net aan de lijn gehad en volgens hem komt het gewoon in order ... van de week krijg ik wat papieren opgestuurd waarin het een en ander staat uitgelegd over het vervolgtraject ..

Het is dus weer ff afwachten ...

1 voordeel, ik heb nog steeds verbinding :+

• Master__R
Is het echt nodig om hem te faxen in een winkel?

Ik kan hem namelijk thuis ook wel faxen en dan bel ik zo gewoon ff Vodafone of ie is aangekomen (=een stuk makkelijker).

• tijsco
  • Niet online
net toch ook maar weer eens gebeld, volgens deze medewerker zou ik een vodafone pre-paid kaartje moeten kopen en het nummer daarheen laten porteren. maar hij gaf me ook weer het advies vrijdag terug te bellen omdat dan meer bekend zou zijn.

@master__r ik heb hem ook gewoon thuis gefaxt en hij is gewoon goed aangekomen en dus in behandeling

Verwijderd

Master__R schreef op 15 januari 2003 @ 15:30:
Is het echt nodig om hem te faxen in een winkel?

Ik kan hem namelijk thuis ook wel faxen en dan bel ik zo gewoon ff Vodafone of ie is aangekomen (=een stuk makkelijker).
Ik heb het in de winkel gedaan omdat ik thuis geen fax-apparaat heb en ik het daar gratis kon doen itt een fax versturen bij het postkantoor.

• Master__R
tijsco schreef op 15 January 2003 @ 15:37:
net toch ook maar weer eens gebeld, volgens deze medewerker zou ik een vodafone pre-paid kaartje moeten kopen en het nummer daarheen laten porteren. maar hij gaf me ook weer het advies vrijdag terug te bellen omdat dan meer bekend zou zijn.

@master__r ik heb hem ook gewoon thuis gefaxt en hij is gewoon goed aangekomen en dus in behandeling
ok bedankt.
Heb je hem gefaxt naar 045-5607661?

• tijsco
  • Niet online
Master__R schreef op 15 januari 2003 @ 15:42:
[...]

ok bedankt.
Heb je hem gefaxt naar 045-5607661?
jepz

• hullepim
Ga zo een ben abo halen bij the phonehouse, krijg je een nokia 7650 bij voor niets. met een ben vaak abo!!

Verwijderd

Weet iemand trouwens hoe het zit met het ophalen van je nieuwe phone en sim? Ik heb gisteren aanmelding/contract getekend. Die jongen zei dat ik donderdag of vrijdag de boel waarschijnlijk kon komen ophalen. Maar er staat me iets bij van dat ik moet wachten op een brief van de provider waarmee ik mijn telefoon op kan gaan halen. Ik weet dit echter niet zeker meer en vraag me af of ik hem niet straks al kan ophalen... (Ik heb geen brief btw)

• Master__R
Toen ik mijn abbo had aangemeld en contract had gekregen kreeg ik gelijk alles mee hoor...

Net ook maar ff gefaxt bij de Belcompany >:)

Verwijderd

Master__R schreef op 15 januari 2003 @ 16:39:
Toen ik mijn abbo had aangemeld en contract had gekregen kreeg ik gelijk alles mee hoor...

Net ook maar ff gefaxt bij de Belcompany >:)
Die aanmelding is wel gedaan, heb ik gister ingevuld. Maar waar heb jij dat contract vandaan dan? Kreeg je dat gelijk in de winkel??

• Master__R
Ja, dat was bij Belcompany.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 18:47

JT

VETAK y0

Ik kom vanmiddag thuis; staat er op me phone 'Kaartfout' :D Maw: ik ben afgesloten :D :D Dag 2 jarig contract :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-10 15:40
JT schreef op 15 januari 2003 @ 17:44:
Ik kom vanmiddag thuis; staat er op me phone 'Kaartfout' :D Maw: ik ben afgesloten :D :D Dag 2 jarig contract :D
yep zeker snel gisteren middag gefaxed vanochtend kaartfout=afgesloten dus een t68 met nog 23 maanden te gaan is nu afbetaalt en heb die foon dus gekocht voor ongeveer 50 euro :) dass pass een leuke aanbieding nu ff kijken of ben ook nog van plan is om te gaan rommelen in de contract voorwaarden met de naamsverandering in het vooruitzicht

Verwijderd

marz01 schreef op 15 January 2003 @ 17:57:
[...]

yep zeker snel gisteren middag gefaxed vanochtend kaartfout=afgesloten dus een t68 met nog 23 maanden te gaan is nu afbetaalt en heb die foon dus gekocht voor ongeveer 50 euro :) dass pass een leuke aanbieding nu ff kijken of ben ook nog van plan is om te gaan rommelen in de contract voorwaarden met de naamsverandering in het vooruitzicht
Je bedoelt bij BEN? Ik ben bang dat de naamsverandering op zich geen reden is om een contract te mogen verbreken (uiteraard ook afhankelijk van de AV). Ik verwacht wel dat er wellicht dit jaar nog een tariefverandering zal komen. Dat zou natuurlijk erg mooi zijn. Ik weet echter niet of dat bij BEN dan ook reden is je contract op te mogen zeggen.

• tijsco
  • Niet online
ik ben net gebeld door vodafone
bij de omzetting naar pre-paid kon ze mij niet helpen, daarvoor zou ze me met de afdeling verkoop door moeten verbinden.
het telefoonnummer meenemen kan wel. het abonnement is vanaf nu opzegbaar, maar dus nog niet opgezegd.

Verwijderd

tijsco schreef op 16 January 2003 @ 12:38:
ik ben net gebeld door vodafone
bij de omzetting naar pre-paid kon ze mij niet helpen, daarvoor zou ze me met de afdeling verkoop door moeten verbinden.
het telefoonnummer meenemen kan wel. het abonnement is vanaf nu opzegbaar, maar dus nog niet opgezegd.
Ben je nu dan niet te laat met het opzeggen?

• Master__R
Vanochtend om 10 uur was ik ook afgesloten! Hehe...

Net ff een 7210 gehaald bij de Belcompany (ze hadden de 6610 nie meer...)

Verwijderd

Woehoe! :) Ik heb mijn 6610 opgehaald, hangt nu aan de lading.
En heb mijn BEN sim even in mijn "oude" :+ telefoon gezet. Ik kan weer bellen!

Verwijderd

hoeveel dagen na het sturen van de brief was het afgesloten bij jullie???
moet ik nu al een nieuwe tel gaan halen (eergister gefaxt)....

• Master__R
Ik heb gister middag rond 16.15 uur gefaxt en vanochtend was ik om 10 uur afgesloten.

• zoefdehaas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02-2020
Ik heb gisteravond om 10 uur ook ff gefaxed met de opmerking dat ik het abbo om wou zetten in pre-paid. Net ff geinformeerd, en m'n abbo wordt omgezet. Netjes....

Verwijderd

Ik ben ook afgesloten. _ :7

Ga voorlopig maar weer op een prepay kaartje.

Verwijderd

Master__R schreef op 16 January 2003 @ 14:21:
Ik heb gister middag rond 16.15 uur gefaxt en vanochtend was ik om 10 uur afgesloten.
vaag... ik ben nog niet afgesloten... en heb hem dus eerder opgestuurd dan jou.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:15

Wimo.

Shake and Bake!

Oei wat baal ik dat ik geen vodafone heb genomen... Nu zit ik nog 2 jaar vast aan m'n debitel abbo op vodafon netwerk. Ik heb nog nergens vernomen dat debitel de prijzen verhoogd :(

• Master__R
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 15:41:
[...]

vaag... ik ben nog niet afgesloten... en heb hem dus eerder opgestuurd dan jou.
Bel anders naar: 045-5607212
en vraag of je fax is aangekomen.

• job

job

_Richie_ schreef op 15 January 2003 @ 15:16:
Ik heb gisteren deze brief aangetekend verstuurd: (tip!) en ben nu al afgesloten, wel jammer eigenlijk, want ik had nog een hele sloot aan minuten.....
Maar het is volgens mij niet mogelijk om op een bepaalde datum afgesloten te worden omdat het volgens de voorwaarden per direct kan....
Ze moeten je dus afsluiten per 1 feb.
dat staat ook in de voorwaarden.
afsluiting moet gebeuren als de nieuwe tarieven in gaan.
maar blijkbaar gooien ze dus gewoon iedereen direct van het netwerk af.

hier artikel 2.8 van de voorwaarden:
De AVC en de tarieven mogen door Vodafone eenzijdig worden gewijzigd, ook ten aanzien van bestaande Overeenkomsten. Bij een wijziging van AVC of tarieven mag Contractant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum van de inwerkingtreding van de bekendgemaakte wijziging. De opzegging dient binnen dertig dagen na de bekendemaking ontvangen te zijn. Partijen zijn ekaar daardoor geen andere vergoedinge of compensatie verschuldigd, dan de openstaande betalingsverplichtingen.

en de nieuwe tarieven gaan dus in per 1 feb.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 16-01-2003 19:40 ]

Verwijderd

ik werd vandaag gebeld door vodafone... in m'n fax stond dat ik nummerbehoud wou hebben... maar nog niet wist waarnaartoe.. dus nu wordt m'n abbo stopgezet zodra ze een aanvraag tot nummerbehoud ontvangen :)
morgen hoop ik dus... ff een nokia 7650 halen denk ik maar... 90 euro kan je niet voor tobbe (he toevallig /me hoeft niet te tobbe )

Verwijderd

damster schreef op 16 January 2003 @ 19:39:
[...]
Ze moeten je dus afsluiten per 1 feb.
dat staat ook in de voorwaarden.
afsluiting moet gebeuren als de nieuwe tarieven in gaan.
maar blijkbaar gooien ze dus gewoon iedereen direct van het netwerk af.

hier artikel 2.8 van de voorwaarden:
De AVC en de tarieven mogen door Vodafone eenzijdig worden gewijzigd, ook ten aanzien van bestaande Overeenkomsten. Bij een wijziging van AVC of tarieven mag Contractant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum van de inwerkingtreding van de bekendgemaakte wijziging. De opzegging dient binnen dertig dagen na de bekendemaking ontvangen te zijn. Partijen zijn ekaar daardoor geen andere vergoedinge of compensatie verschuldigd, dan de openstaande betalingsverplichtingen.

en de nieuwe tarieven gaan dus in per 1 feb.
Ehm, niet dus. Afsluiting kan vanaf het moment dat de nieuwe tarieven in gaan, 1 januari dus. Er staat in de AVC niet dat dat het per direct moet en dit betekend dan ook dat je aan kan geven per wanneer je wilt dat er afgesloten word. Dat kan dus op zijn vroegst 1 januari maar kan ook een datum in de toekomst zijn.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste