Toon posts:

kosteloos opzeggen Vodafone abo!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 957 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
jajajaaah, er is er weer één :+

Na het topic om snel van je O2 abonnement af te komen door de wijziging van het niet meer gratis zijn van je specificatie komt nu Vodafone met een wijziging!

Per 1 januari 2003 is het starttarief voor gesprekken buiten de belbundel verhoogt van € 0,05 naar € 0,06 per gesprek. Goed het gaat niet om een mega bedrag off course, maar het is een wijziging van de voorwaarden!

En op basis van artikel 2:8 mag je binnen 30 dagen na verhoging kosteloos opzeggen :)

Dus voor de mensen die eind vorig jaar allemaal gratis een SonyEricsson T68i met een tweejarig Vodafone abo hebben genomen, nu je kans om het op te zeggen en weer een nieuwe leuke deal te gaan maken en te profiteren van je genoten voordeel......

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je moet er wel bij zeggen dat het starttarief buiten de beldundel, afhankelijk is per belbundel. (is iig bij Ben wel het geval). Dus als dit ook bij vodafone is kan je het niet opzeggen zonder kosten.

Daarbij vraag ik me af of wijzigingen aan de belbundel onder de algemene voorwaarden valt en niet onder de aanvullende voorwaarden, want volgens mij mag een provider die wijzigen naar wens.

Verwijderd

Mja, ff bellen zo met de helpdesk :)

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
klopt!!!!!!! Als je een twee jarig vodafone abbo hebt afgesloten kan je het nu na een jaar al opzeggen of meteen dat weet ik eigenlijk niet precies.

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
hmmm, lees de discussie ook op prikpagina:

http://www.prikpagina.nl/...php?f=281&i=89367&t=89367

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 18:47

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 17:03:
Mja, ff bellen zo met de helpdesk :)
FF antwoord hier posten AUB :D

Edit: kan ff geen sites bedenken die goedkope dingen hebben, alleen GSM stunter, wie kan mij helpen en er ff een paar geven ? Thanx.

[ Voor 29% gewijzigd door JT op 10-01-2003 18:43 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
JT schreef op 10 januari 2003 @ 17:47:
[...]

FF antwoord hier posten AUB :D

Edit: kan ff geen sites bedenken die goedkope dingen hebben, alleen GSM stunter, wie kan mij helpen en er ff een paar geven ? Thanx.
Dat geldt dan zeker niet voor Debitel op het Vodafone netwerk!!! :?

• ManiacScum
Ginz schreef op 10 January 2003 @ 19:44:
Een 2 jarig abo Ben eXtra.....

Alle toestellen gratis m.u.v de Nokia 8910 en de Nokia 9210I...

Bij alle winkels
weet je zeker dat dit bericht in het juiste topic hebt geplaatst?? :?

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Rekkie schreef op 10 januari 2003 @ 19:18:
[...]

Dat geldt dan zeker niet voor Debitel op het Vodafone netwerk!!! :?
Opzeggen kan alleen wanneer je gebruik maakt van Vodafone en dus niet van Debitel, want die hanteert haar eigen tarieven!

Bericht wordt inmiddels door klantenservice bevestigd en heeft 17 december, twee weken voor ingang van de wijziging, in de landelijke dagbladen gestaan.

woeiiiiii ;)

* koen heeft nu een SE T68i en een abonnement wat de deur uit gaat, dus een errug goedkoop toestel

(nu nog op zoek naar een leuke cashdeal voor een éénjarig abonnement)

• JT

JT

VETAK y0

Op GSMweb kan je voor 99 euro een Nokia 7650 krijgen bij een 1 jarig Ben Vaak abbo voor 1 jaar !! 22,50 per maand !

Hier Ben Vaak abbo, 1 jaar (150 minuten) voor 3,95 per maand

Hier Vodafone voor iets minder dan normaal.

Wie kan er nog meer coole acties op het net ontdekken ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik heb gebeld met helpdesk, en ja.. je kan je abbo opzeggen,

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 00:08:
Ik heb gebeld met helpdesk, en ja.. je kan je abbo opzeggen,
Zonder kosten verder?

Dus als ik morgen mijn abbo opzeg dan heb ik mijn t68i voor 3 maanden abbo?
(50 eutjes per mnd)

Of moet je ook nog langer dan 3mnd abbo zijn?

Moet je ook nog een reden opzeggen?
En kan je dat telefonisch doen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 00:44 ]

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
maar kan je dan ook de volgende dag ofzo weer een nieuw vodafone abo nemen en evt het nummer over laten zetten? :P

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
dat nieuwe abo wel, nummer overzetten niet...

• ManiacScum
Iemand inside information of er nog meer volgen dan ? :?

zoals debitel???? 8)7

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 14:02
Als ik nu de opzegbrief de deur uit doe, hoelang hou ik dan de abo nog. Geldt dan nog de 3 maanden opzegtermijn regel?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-11 14:16

Ginz

Trek Superfly 5 powered

* Het maakt niet uit hoelang je je abonnement al heb. Als het maar eerder is afgesloten dan 17 december 2002.

* Het opzeggen van je abonnement gaat het best door een aangetekende brief naar Vodafone op te sturen.

* In de brief kan je vermelden dat je je nummer mee wilt nemen naar een andere provider.

* Als je je abonnement hebt beeindigd, kan je niet direct een nieuw Vodafone abonnement afsluiten. Eventueel wel op een ander naam.

* Debitel (op netwerk van Vodafone) heeft aparte prijzen, dat wil zeggen dat je je Debitel abonnement niet kan opzeggen.

* Als Vodafone de brief heeft ontvangen zal het maximaal een maand duren voordat je Vodafone abonnement stopt.

Nog meer vragen?

[ Voor 9% gewijzigd door Ginz op 11-01-2003 10:39 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Mooie info!

Wat ik onwijs belangrijk vindt is dat ik a kan blijven bellen en b dat ik m'n nummer meeneem. Dus niet dat ik nog een maand zit te wachten op m'n Ben abbo bijvoorbeeld wanneer m'n Vodafone net opgezegd is!

Is dit mogelijk, het nummer meenemen wel dus, maar ook dat ik kan blijven bellen?

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 10:45:
[...]
Mooie info!

Wat ik onwijs belangrijk vindt is dat ik a kan blijven bellen en b dat ik m'n nummer meeneem. Dus niet dat ik nog een maand zit te wachten op m'n Ben abbo bijvoorbeeld wanneer m'n Vodafone net opgezegd is!

Is dit mogelijk, het nummer meenemen wel dus, maar ook dat ik kan blijven bellen?
No problemo.

Je zeg je Vodafone abo op, sluit een nieuw BEN abo aan (met tijdelijk nummer).
Je ga gewoon bellen met je nieuwe BEN abo, maar je zet op je Vodafone kaart een doorverwijzing/schakeling naar je tijdelijke BEN nummer.

Zodra je Vodafone abo vervalt en dus je nummer over gaat naar BEN zal je doorschakeling automatisch vervallen.

-

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
je moet voor 17 januari een fax sturen naar een vodafone nummer 045-5607661 ,met een kopie van legitimatie, kopie bankpas en handtekening. belangrijk ook om te vermelden waarom je wilt beeindigen.

Verwijderd

Beter! Mijn vodafone contract is 6 december in gegaan :)
Ik heb nog geeneens een 1e rekening van ze gehad.
Ik moet dus even snel kijken of ik bv de 6610 een beetje gunstig kan krijgen en ik wil uiteraard mijn nummer behouden. Als dat allemaal mogelijk is binnen korte tijd zeg ik mijn Vodafone op :) Alleen jammer dat je niet opnieuw bij Vodafone weer een abbo kan afsluiten.

Verwijderd

Ik heb even geinformeerd naar de mogelijkheden van nr.behoud.
Je kan je nummer wel behouden maar dan moet je eerst over op prepaid van Vodafone met nr.behoud. Je kan vervolgens naar een andere provider toe met behoud van je oude telefoonnummer. Dit is zo omdat het overzetten van je nummer naar een andere provider te lang duurt en dan zit je dus niet meer binnen het termijn van 30 dagen.

• job
  • Laatst online: 01-11 00:00

job

Ik vind zeer interessant, maar ik vind het een beetje onwerkelijk overkomen.

ik zeg dus voor 16 januari (30 dagen na 17 december) mijn abonnement op per eerst volgende vervaldatum (welke datum is dat?).

En dan mag ik dus mijn telefoon houden??
oftewel dan scheelt dat in mijn geval 8 (12 maand - 3 maand dat ik al een abbo heb - 1 maand opzegtermijn) x 30 euro (zo duur is m'n abo) = 270 euro

[ Voor 24% gewijzigd door job op 11-01-2003 16:36 ]

Verwijderd

Ik heb iemand in een telefoonwinkel laten bellen.
Je mag hoe dan ook per direct opzeggen, met behoud van telefoon uiteraard.
(Denk je dat ze die allemaal terug gaan vorderen?)

Wil je je nr echter behouden en wil je over gaan naar een andere provider zul je eerst over moeten gaan op prepaid van Vodafone om zo nog wat meer tijd te verkrijgen om het overzetten naar andere provider te regelen zeg maar.

Mijn abbonement bij Vodafone is 6 december pas ingegaan :+
Dus op zich heb ik wel heel goedkoop een telefoon van ze gekregen :)
Ik heb nog geeneens een rekening van ze gekregen voor de eerste maand zeg maar >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 16:43 ]

Verwijderd

en dat overzetten op Prepaid, zitten daar nog kosten aan verbonden ???? Ik moet zeggen dat dit mij ook wel aantrekkelijk in de oren klinkt :)

• job

job

hmm, als dit echt mogelijk blijkt, dan ga ik toch echt maandag een aangetekende brief versturen.
en over een paar weekjes even een abotje afsluiten met een cashdeal.

Verwijderd

Ja, overzetten naar prepaid kost geloof ik 9 euro.

• doubleduh
  • Niet online
maar weten jullie zeker dat ze je wel weer een nieuw abonnement willen verkopen, en dat je niet 'zonder reden' geweigerd wordt? lijkt me namelijk dat ze je hele historie wel in een database hebben staan, dan zien dat je net een abo opgezegd hebt omdat het te duur was en vervolgens zo'n zelfde abo weer af wil sluiten...

want als dat zo is moet je wel naar kpn :r

[ Voor 10% gewijzigd door doubleduh op 11-01-2003 17:04 ]

Verwijderd

Je mag volgens mij idd niet terug naar Vodafone. Je zal dus idd over moeten stappen naar een andere provider. Ik zelf zit te denken aan Ben omdat ik daar bij het zelfde soort contract wat ik nu bij Vodafone heb goedkoper uit ben en een gratis 6610 kan krijgen :)

Verwijderd

Deze post kwam ik trouwens op nl.telecom tegen:
Na de uiterst drukke discussie over het kostenloos opzeggen van je O2
abonnement, door wijziging van de voorwaarden (specificatie is niet
meer gratis), komt nu Vodafone met een wijziging!

Per 1 januari 2003 is het starttarief voor gesprekken buiten de
belbundel verhoogt van ? 0,05 naar ? 0,06 per gesprek. Goed het gaat
niet om een mega bedrag off course, maar het is een wijziging van de
voorwaarden!

En op basis van artikel 2:8 mag je binnen 30 dagen na verhoging
kosteloos opzeggen. De verhoging is aangekondigd in landelijke
dagbladen eind december, maar dat heb ik nooit gelezen

Navraag bij de klantenservice leerde dat het inderdaad klopt dat
Vodafine per 1 januari haar tarieven heeft gewijzigd voor alle klanten
en als je opzegging voor 1 februari binnen is, je kostenloss kunt
opzeggen en op zoekt kunt naar een nieuwe leuke deal....
Dus het schijnt dat je zelfs tot 1 februari de tijd hebt :)

• job

job

fout.

in artikel 2.8 staat het volgende:

De AVC en de tarieven mogen door Vodafone eenzijdig worden gewijzigd, ook ten aanzien van bestaande Overeenkomsten. Bij een wijziging van AVC of tarieven mag Contractant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum van de inwerkingtreding van de bekendgemaakte wijziging. De opzegging dient binnen dertig dagen na de bekendemaking ontvangen te zijn. Partijen zijn ekaar daardoor geen andere vergoedinge of compensatie verschuldigd, dan de openstaande betalingsverplichtingen.

bron voorwaarden januari 2002

Ja ik heb me voorwaarden er maar even bijgepakt omdat ik het zeker wou weten.
ik zeg me abbo op en stuur maandag een aangetekende brief (kosten 5,25 euro) naar vodafone.

heb dan per 1 feb een nieuw abbo nodig en sluit dan mooi een cashdeal af. eventueel op mijn vaders naam.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 11-01-2003 20:02 . Reden: Typo's :) ]

Verwijderd

Jij wil je nummer dus niet behouden?

Verwijderd

Ik hbe op 16 december mijn abbo verlengt met 2 jaar om te gaan Liven. Kan ik dat nu ook opzeggen?

Verwijderd

Als je nieuwe contract voor 17 december in werking treedde wel volgens mij.

• job

job

Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 17:42:
Jij wil je nummer dus niet behouden?
nee, ik hoef me nummer niet te behouden.
fam, vrienden en kennissen krijgen me nieuwe nummer.

een ieder ander die me wil bellen heeft pech :)

Verwijderd

ik ben vandaag bij vodafoon citypoint geweest en die hebben het inderdaad bevestigd dat ik daar recht op heb. Ook hebben ze me verteld dat het het beste schriftelijk kan gebeuren, ik heb ze gevraagd om het voor mij te schrijven en hebben ze nog gedaan ook! :) handtekening eronder en gestuurd. Als dit dan mijn laatste maand wordt heb ik mijn T68i voor €130.75 (incl. verzekering).

Verwijderd

Ik wil dus wel mijn nummer behouden :(
Het kan wel maar is net even omslachtiger dan als je hem niet hoeft te behouden.
Ik heb mijn nummer al zolang ik mobiel bel (6/7 jaar) en wil hem eigenlijk niet kwijt.
Dus ik ga komende week toch wel even regelen want dit is gewoon een kans die je niet kan laten lopen als gadget freak :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 20:34:
ik ben vandaag bij vodafoon citypoint geweest en die hebben het inderdaad bevestigd dat ik daar recht op heb. Ook hebben ze me verteld dat het het beste schriftelijk kan gebeuren, ik heb ze gevraagd om het voor mij te schrijven en hebben ze nog gedaan ook! :) handtekening eronder en gestuurd. Als dit dan mijn laatste maand wordt heb ik mijn T68i voor €130.75 (incl. verzekering).
Heb je een kopie bewaard? Zou je die niet even kunnen posten hier?
Misschien wel handig voor mensen die even geen inspiratie hebben :P

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

* Misschien een handige tip voor mensen die graag hun nummer zo snel mogelijk aan hun vrienden, kennissen en famillie willen overbrengen. Maar geen nummerbehoud willen.

Stel in dat als iemand belt, dat hij dan automatisch je welkomstboodschap te horen krijgt.
En daar heb je op in gesproken:

"Momenteel ben ik niet meer te bereiken op dit nummer, jullie kunnen me vanaf heden bereiken op 06-12345678"

Dit is een hele snelle manier aan iedereen je nieuwe nummer te geven..

edit:
Voor het geval dat jullie dat nog niet zelf bedacht hadden

-

• Jimster
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 17:10:
Je mag volgens mij idd niet terug naar Vodafone. Je zal dus idd over moeten stappen naar een andere provider. Ik zelf zit te denken aan Ben omdat ik daar bij het zelfde soort contract wat ik nu bij Vodafone heb goedkoper uit ben en een gratis 6610 kan krijgen :)
Mag je op korte termijn niet terug (hoelang) of nooit meer?

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:42
offtopic:
M'n broer mocht z'n Dutchtone abonnement een tijdje geleden ook opzeggen ivm een wijzing. Een dag na het gesprek met de klantenservice (ivm beëindiging) nam hij meteen een nieuw abonnement >:)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:15

Wimo.

Shake and Bake!

Geldt dit ook voor debitel klanten op het vodafone netwerk? Of blijven die prijzen gewoon zoals ze waren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 20:37:
[...]

Heb je een kopie bewaard? Zou je die niet even kunnen posten hier?
Misschien wel handig voor mensen die even geen inspiratie hebben :P
sorry, heb ik niet
Wimo. schreef op 11 January 2003 @ 22:03:
Geldt dit ook voor debitel klanten op het vodafone netwerk? Of blijven die prijzen gewoon zoals ze waren?
--lees verder--
koen schreef op 10 January 2003 @ 22:52:
[...]

Opzeggen kan alleen wanneer je gebruik maakt van Vodafone en dus niet van Debitel, want die hanteert haar eigen tarieven!
maar als Vodafoon het huurbedrag (?) van hun netwerk aan Debitel ook duurder heeft gemaakt, kan je van Debitel ook een prijswijziging verwachten gok ik.

• doubleduh
  • Niet online
@ginz: maar dat ouwe nummer werkt toch niet meer als je je abo opgezegd hebt? :7

btw, als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel aan voicemail :r :P

Verwijderd

Jimsterrr schreef op 11 January 2003 @ 21:21:
[...]

Mag je op korte termijn niet terug (hoelang) of nooit meer?
Ik weet niet precies hoe het in zijn werk gaat. Maar er staat me nog wel een topic bij van iemand die bv ook geen abbonement kon afsluiten op zijn eigen naam. Ik weet niet wat de oorzaak daar van was maar ze houden dus wel bij wie wel en wie niet in aanmerking komt voor een abbonement.

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ze zitten te wachten om, met behoud van nummer, een bestaand contract te vervangen met een nieuw contract met alle voordelen (korting op nieuw toestel) van dien.

• Jimster
Kheb het ff snel opgezocht maar volgens mij heb je alleen bij KPN, Vodafone en O2 de mogelijkheid om je abo op te zeggen na tariefswijziging. Bij Ben en Dtone niet.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Jimsterrr schreef op 11 januari 2003 @ 23:56:
Kheb het ff snel opgezocht maar volgens mij heb je alleen bij KPN, Vodafone en O2 de mogelijkheid om je abo op te zeggen na tariefswijziging. Bij Ben en Dtone niet.
Weet wel zeker dat dat ook bij Dutchtone kan, kijk ook maar een paar posts boven je.
doubleduh schreef op 11 January 2003 @ 22:37:
@ginz: maar dat ouwe nummer werkt toch niet meer als je je abo opgezegd hebt? :7

btw, als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel aan voicemail :r :P
Oeps..... Foutje klopt

-

Verwijderd

Jimsterrr schreef op 11 januari 2003 @ 23:56:
bij Ben kan het ook

• Jimster
Hmm.. het staat alleen nergens in hun voorwaarden.

Verwijderd

Ik zou dus nu m'n Vodafone gewoon per post opzeggen?

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

*grom* net te laat afgesloten :/ dit zullen ze wel niet nog eens doen..

Het is eigenlijk belachelijk dat zoiets mogelijk is. Staat zo'n telefoon echt niet onder 'openstaande bedragen'?

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Nee, volgens mij niet. De telefoon koop je nl bij een winkel die hem met korting levert. De korting die die winkel levert is afhankelijk van de bonus die een provider hun geeft als ze voor die provider een nieuwe klant regelen of eventueel een klant laten verlengen. Die telefoon heb je dus niet van je provider maar van de winkel. Dan zou Vodafone bv hun bonus moeten terughalen bij die winkel. Zie je het al voor je?

Vodafone belt naar winkel:

Vfone: "Ja, euh we willen die bonus terug want een klant zegt vroegtijdig op omdat wij een wijziging hebben doorgevoerd in ons starttarief "
Winkel:"Ja luister eens, volgens Artikel 2.8 van jullie AVC mag dat toch?"
Vfone:"Ja"
Wnkel:"Wij hebben jullie toch een nieuwe klant bezorgd?"
Vfone:"Ja"
Winkel:"Het is toch niet onze schuld dat die vroegtijdig zijn contract opzegd?"
Vfone:"Nee"
Winkel:"Goedenmiddag!"
Vfone:"Nee"

:)

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

vodofone heeft geld betaald aan de winkel zodat jij je mobieltje kan kopen. 'Vodafone heeft hem betaald'. Voorwaarde voor deze regeling is dat je bv 2 jaar aan een abbo vast zit. Logische gedachtengang > als de regeling niet meer geldig is qua abbo, zou dat qua mobiel ook zo kunnen zijn. Hoe ze dat geld dan terugvragen is stap 2.
--
anyway. De andere kant van de zaak ziet er ook wel logisch uit. Men moedigt de winkel aan om vodafone te verkopen met behulp van een extratje bij elk verkocht abbo. Dat de 'foonwinkel dat nou doorzet in een mobieltje voor de klant is hun zaak. Vervolgens ben je aangesloten en je maakt dat bij prijswijziging weer ongedaan. Slachtoffer is nog steeds vodafone, maar dat komt omdat ze 'te hoge extratjes meegeven'.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Ik denk dat ik het zo'n beetje wel heb uitgepluist qua welke telefoon ik nu wil ;)

Maar, ik wil gewoon weer Vodafone, doe het dan wel op de naam van m'n moeder of iets dergelijks, maar hoe zit het met het opzeggen dan?

Gewoon brief sturen en ik hoor nooit meer wat van ze?

En kan ik dan gewoon m'n nummer meenemen, of mag ik weer 'n nieuw nummer gebruiken?

• Jimster
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 02:36:
Ik zou dus nu m'n Vodafone gewoon per post opzeggen?
Hoe kom je daar nou bij? |:(

Weet iemand naar welk adres je de brief moet sturen? Naar Maastricht of naar Heerlen?

Verwijderd

Ik heb dit hele topic nu doorgelezen he.

Ik heb zelf ook een paar maand een vodafone abbo. Alleen mijn probleem is nu dat me telefoon kapot is gegaan (ericsson t66) en heb geen verzekering erop afgesloten.

Maar als ik goed begrijp kan ik dus mijn abbonement opzeggen (kheb 2 jarig abbo).
en vervolgens ergens anders een ander abbo afsluiten?

Als dat zo is dan ben ik super blij. Kan ik weer goedkoper een nieuwe telefoon met een abbo afsluiten scheelt mij weer reparatie kosten, en het aanhouden van me abbonement bij vodafone.

Mijn vraag is dus, zou het bij mij ook lukken dan?

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-11 00:51
Ben ik dan de enige die de negatieve kant hieraan ziet?

Wat als dit nou op grote schaal gebeurd? Denk je dan niet dat providers enorm gaan korten op de kortingen die ze geven op toestellen?

En als jullie nou allemaal ontevreden waren over de dekking of t netwerk van Vodafone, okee, maar nu proberen jullie gewoon Vodafone een oor aan te naaien.

Verwijderd

Het feit dat ze het in de Telegraaf zetten en het niet direct aan de klant bekend maken is denk ik al een reden voor Vodafone om te voorkomen dat veel mensen het zullen doen.
Ik weet niet hoeveel mensen bij Vodafone een abo hebben maar ik denk dat maar een klein percentage van deze truc gebruik gaat maken ...

Verwijderd

Waarom zou je je abbo opzeggen? Ik zie geen problemen aan vodafone hoor. Darnaast ben ik het met Jorik eens, als je dat gaat doen worden de kortingen net als bij o2 afgeschaft en ga je flink dokken.

Verwijderd

Gewoon opzeggen dus, op basis van de Algemene Voorwaarden Consumenten art. 2:8! >:)
Hier de voorwaarden na te lezen http://www.vodafone.nl/do...Final_VF_AV_Consument.pdf

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jorik schreef op 12 januari 2003 @ 13:00:
Ben ik dan de enige die de negatieve kant hieraan ziet?
Nee :+
Wat als dit nou op grote schaal gebeurd? Denk je dan niet dat providers enorm gaan korten op de kortingen die ze geven op toestellen?
Als je wist hoe goedkoop abbos werkelijk kunnen zijn als je al dit soort fratsen met toestel-handel niet zou doen...
En als jullie nou allemaal ontevreden waren over de dekking of t netwerk van Vodafone, okee, maar nu proberen jullie gewoon Vodafone een oor aan te naaien.
Tja, we blijven hollanders die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en aleen op korte termijn denken hoe ze zo snel mogelijk een goedkoop nieuw toestel te kunnen scoren om weer tegen vrienden te kunnen patsen met hun nieuwe speeltje waarvan 80% van de functies niet eens gebruikt wordt....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 22:58:
[...]

Ik weet niet precies hoe het in zijn werk gaat. Maar er staat me nog wel een topic bij van iemand die bv ook geen abbonement kon afsluiten op zijn eigen naam. Ik weet niet wat de oorzaak daar van was maar ze houden dus wel bij wie wel en wie niet in aanmerking komt voor een abbonement.
Bij de vorige tariefswijziging heb ik mijn tweejarige abonnement per direct opgezegd. Een maand later kon ik gewoon weer een nieuw abonnement aan laten sluiten, nu eenjarig. Het bijzondere was dat ik hetzelfde klantnummer als bij het eerste abonnement kreeg. Op de eerste factuur van het nieuwe abonnement stond ook de eindafrekening van het opgezegde abonnement.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

haas schreef op 12 January 2003 @ 16:09:
[...]

Bij de vorige tariefswijziging heb ik mijn tweejarige abonnement per direct opgezegd. Een maand later kon ik gewoon weer een nieuw abonnement aan laten sluiten, nu eenjarig. Het bijzondere was dat ik hetzelfde klantnummer als bij het eerste abonnement kreeg. Op de eerste factuur van het nieuwe abonnement stond ook de eindafrekening van het opgezegde abonnement.
Ok, das mooi. Alleen ik wil heel graag mijn nummer behouden. En dan kost het wat meer moeite :( Anders was het idd heel simpel geweest, gewoon afsluiten. Nu ben ik op zoek naar een handige constructie om mijn nummer te behouden en een nieuw toestel te krijgen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 16:28:
[...]

Ok, das mooi. Alleen ik wil heel graag mijn nummer behouden. En dan kost het wat meer moeite :( Anders was het idd heel simpel geweest, gewoon afsluiten. Nu ben ik op zoek naar een handige constructie om mijn nummer te behouden en een nieuw toestel te krijgen :)
Als je deze methode gevonden hebt zou je dit dan wilden melden ... ik ben namelijk precies hetzelfde van plan :)

• Jimster
Gewoon in de brief zetten of ze je abo om willen zetten naar prepaid en dan later nummerportering aanvragen.

Verwijderd

Ik weet dus niet of het daadwerkelijk zo simpel kan. Ik kan me voorstellen dat Vodafone dat ook een beetje vreemd zou vinden. Abbo opzeggen ivm nieuw starttarief en vervolgens prepaid nemen bij hun met zelfde starttarief... Ik ga het morgen of overmorgen iig proberen.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 16:55:

Per 1 januari 2003 is het starttarief voor gesprekken buiten de belbundel verhoogt van € 0,05 naar € 0,06 per gesprek.

Goed het gaat niet om een mega bedrag off course, maar het is een wijziging van de voorwaarden!
niet een mega bedrag misschien, maar wel 20% duurder, dat is wel een hele flinke tariefsverhoging.

Verwijderd

1 eurocent tariefsverhoging gaat niemand wakker van liggen maar je moet wel realiseren dat het 20% is. Vodafone heeft ongeveer 3miljoen gebruikers dus tel uit de winst van vodafone 8)7

Verwijderd

Wat ik gewoon interessant is dat ik nu een nieuwe telefoon kan krijgen, dat is gewoon toppie... Ik kan de huidige voor een goed bedrag verkopen en kan dus nu een super telefoon aanschaffen!

Alleen ik herhaal, is dit nu echt een slimme zet???

En wat eerst doen? Het nieuwe abonnement aanvragen en dan opzeggen, en dan zeggen dat je hem opzegt en wilt porteren? Of eerst opzeggen, dan nieuwe aanschaffen en dan nummer over laten zetten?

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarom doet Ben nou zoiets niet voor de huidige abbonees!!! :)

• nnomiS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 14:14
Accepteerd Vodafone het als je je abonnement omzet in prepaid, zodat ik later met nummerbehoud een nieuw abonnement kan nemen ?¿ je hebt dan nogsteeds hetzelfde starttarief.

Hoe zou je dat dan moeten noemen in de brief ?

[ Voor 14% gewijzigd door nnomiS op 12-01-2003 22:35 ]

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 21:17:
Alleen ik herhaal, is dit nu echt een slimme zet???
Nee. Slimme zet is Ben 150 minuten abbo te nemen via internet voor 3,95 per maand :) Normaal kost ie 22,50 per maand. Wil je dat bedrag eruit halen dan moet je die phone voor minimaal 222,9 euro kunnen verkopen.

Ecodan warmtepomp

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 17:44:
Ik hbe op 16 december mijn abbo verlengt met 2 jaar om te gaan Liven. Kan ik dat nu ook opzeggen?
Volgens mij ben jij hier de allergrootste mazzellaar van het jaar.....

Jij zal een (afhankelijk van de hoogte van je abo) hele flinke korting hebben gekregen op je toestel.....

Als je nu een beetje een leuk toestel hebt, kan je je Vodafone abo opzeggen en dan lekker naar O2 gaan.
Daar kan je lekker GPRS-en voor € 1.50 per MB......
En natuurlijk voor de rest ook lage gesprekskosten

-

Verwijderd

Is dit niet mogelijk met kpn toevallig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 23:06:
Is dit niet mogelijk met kpn toevallig?
Heeft die ook een wijziging in starttarief doorgevoerd dan? |:(

• Holyjoe
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:20
Dus voor het behouden van je nummer maar wel overstappen naar een andere provider is het volgende stappenplan van toepassing:

1- Voor 17 januari aangetekende brief vesturen voor opzeggen abo (met reden :)).
2- In deze brief vermelden dat je je abo om wilt zetten naar een pre-paid omdat de nu geldige opzegtermijn 30 dagen is en de tijd benodigd om je nummer over te zetten naar een andere provider iets van 3 maanden is. (met prepaid kan dit geloof ik veel sneller)
3- nieuwe telefoon/abo bestellen en je prepaid nummer meenemen naar de nieuwe provider (kan pas na 30 dagen ivm omzetten abo>prepaid), dus de eerste 30 dagen "tijdelijke" nummer doorschakelen naar bestaande nummer.

Klopt dit zo'n beetje ???

De reden om voor mij mijn abo op te zeggen is dat ik slecht bereik heb in mijn flatje (toilet geen ontvangst ;)), nou is dit al heel lang zo en heb ik het altijd maar geaccepteerd omdat ik verder wel overal goede ontvangst heb ... maar mijn bovenbuurman heeft BEN en die heeft wel overal goede ontvangst ... goede reden ??

Verwijderd

Ja, dat maakt veel duidelijk opzich Holyjoe, dus als ik nu een aangetekende brief stuur, of per fax, en dan zeg dat ik hem pre-paid wil laten worden, dan gaat hij dus 1 Feb maand pre-paid worden, en dan +/- April zou m'n nummer weer geporteerd zijn van pre-paid naar Vodafone abo...

Verwijderd

Ginz schreef op 12 January 2003 @ 23:00:
[...]

Volgens mij ben jij hier de allergrootste mazzellaar van het jaar.....

Jij zal een (afhankelijk van de hoogte van je abo) hele flinke korting hebben gekregen op je toestel.....

Als je nu een beetje een leuk toestel hebt, kan je je Vodafone abo opzeggen en dan lekker naar O2 gaan.
Daar kan je lekker GPRS-en voor € 1.50 per MB......
En natuurlijk voor de rest ook lage gesprekskosten
Ik heb mijn toestel voor 29 euro gehaald, dus wel een flinke korting gehad, als je ziet wat je nu betaald voor Live bij een 2 jarig 180 abbo is ie effe 229,- dus heb ik wel goed gedaan, het probleem is ik ben zeer tevreden over vodafone. Daartegenover een leuke 6610 is voor mij ook zeer welkom.

Effe snel twijfelen en vandaag nog een brief zenden.

• Holyjoe
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 09:46:
Ja, dat maakt veel duidelijk opzich Holyjoe, dus als ik nu een aangetekende brief stuur, of per fax, en dan zeg dat ik hem pre-paid wil laten worden, dan gaat hij dus 1 Feb maand pre-paid worden, en dan +/- April zou m'n nummer weer geporteerd zijn van pre-paid naar Vodafone abo...
Volgens mij wel ... alleen ik weet niet of je abo per 1 feb wordt omgezet of na 30 dagen ... maakt opzich natuurlijk niet zoveel uit, je kan dan alleen sneller over naar een ander abo ...

Ik zit alleen nog een beetje te twijfelen of ze het overgaan naar Prepaid accepteren ... kan Ginz daar niet wat duidelijkheid over geven :)

Verwijderd

Ik heb met Vodafone gebeld en je kan hem niet omzetten naar pre-paid, je bent dus gewoon je abo kwijt!

En hoe zit het met die online shops, betrouwbaar?

Want ik heb geen zin om 2 maanden zonder abo te zitten :'(

• Holyjoe
SH*T :( ... daar gaat dus mijn plan, ik ben namelijk niet van plan om mijn nummer er voor op te geven ... geeft weer teveel gedoe om iedereen op de hoogte te brengen ...

helaas, helaas, helaas ... geen T68i voor mij :'(

• JT

JT

VETAK y0

Dit zal toch wel goed zijn :? :

<eigen adres>
<eigen adres>
<eigen adres>

13 januari 2003, <eigen woonplaats>

Retention Admin
Postbus 3500
6401 CA HEERLEN

Betreft: opzeggen abonnement

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze wil ik graag mijn 2 jarig Vodafone 180 abonnement opzeggen naar aanleiding van eenzijdig contractbreuk aan de kant van Vodafone, namelijk het verhogen van het starttarief van de belminuten buiten de al ingekochte belminuten van €0,05 naar €0,06. Mijn telefoonnummer is: **********. Mijn klantnummer is: *********.

Met vriendelijke groet,

<naam>

[ Voor 20% gewijzigd door JT op 13-01-2003 15:59 ]

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Holyjoe schreef op 13 januari 2003 @ 15:17:
SH*T :( ... daar gaat dus mijn plan, ik ben namelijk niet van plan om mijn nummer er voor op te geven ... geeft weer teveel gedoe om iedereen op de hoogte te brengen ...

Tsja, moet jij weten als je enkele 100en euros wilt laten liggen. Ik verklaar je iig voor gek :D

Ecodan warmtepomp

• Master__R
  • Laatst online: 08:13
Ik heb een 8310 met 2 jarig abbo (180 min) afgesloten in oktober ofzo. Dus ik kan nu ook gewoon opzeggen bij Vodafone en een ander abbo nemen?

Dat zou zeker wel beter zijn.
Dan neem ik mooi Dutchtone (=goedkoper), verkoop ik mijn 8310 ff door, en neem bij dutchtone een mooi nieuw toestel.

Verwijderd

JT schreef op 11 January 2003 @ 00:03:
Op GSMweb kan je voor 99 euro een Nokia 7650 krijgen bij een 1 jarig Ben Vaak abbo voor 1 jaar !! 22,50 per maand !
Hier Ben Vaak abbo, 1 jaar (150 minuten) voor 3,95 per maand
Hier Vodafone voor iets minder dan normaal.
Wie kan er nog meer coole acties op het net ontdekken ?
JT: Te duur / Mooi prijsje / Veel te duur : Kijk hier maar eens :P :7

Verwijderd

Hmmm, ik wil een 7210 bij Vodafone bestellen, iemand nog wat goede adresjes? :+

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 15:45:
[...]

JT: Te duur / Mooi prijsje / Veel te duur : Kijk hier maar eens :P :7
Thanx :D

Edit: bij welke providers kan je trouwens SMSen via GPRS :? Ik SMS nooit maar als dat via GPRS kan dan word het interessant :D

[ Voor 23% gewijzigd door JT op 13-01-2003 16:04 ]

Ecodan warmtepomp

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 16:00:
Hmmm, ik wil een 7210 bij Vodafone bestellen, iemand nog wat goede adresjes? :+
heb ik ook wel behoeft aan ja, maar ik denk toch nog wel aan een cashdeal
kpn is trouwens ook goed

jammer dat alleen ben nou leuke acties heeft, maar dat heeft dan weer geen goed bereik bij ons huis :(

[ Voor 21% gewijzigd door tijsco op 13-01-2003 16:03 ]

• Master__R
Volgens de site van Belcompany kun je de 7210 daar bestellen icm (Dutchtone) allin €40 per maand (1 jaar) voor €129,99.

[ Voor 6% gewijzigd door Master__R op 13-01-2003 16:20 ]

• Timmey
  • Niet online
Aargh, had ik nu toch maar Vodafone genomen :(

Voert KPN geen wijzigingen door op dit moment? :)

• JT

JT

VETAK y0

* JT heeft net z'n brief op de post gedaan >:)

Ecodan warmtepomp

• Master__R
Voor welke telefoon gaan de Vodafone opzeggende tweakers nu?

Ikzelf vind de 7210 wel wat, maar kijk nog wel ff verder. Iemand ervaring met phones van Siemens of Ericsson (niet de T68i)?

Verwijderd

Holyjoe schreef op 13 januari 2003 @ 15:17:

Misschien toch wel. Ik ben vandaag weer even langs de telefoonwinkel geweest en ik moet gewoon een fax sturen waarin ik mijn contract opzeg en aangeven dat ik mijn nummer wil behouden en mee wil nemen naar een andere provider. Ik ga het morgen dus proberen om gewoon met nummerbehoud mijn contract op te zeggen en over te stappen naar Ben :-) (nokia 6610)

• JT

JT

VETAK y0

Master__R schreef op 13 januari 2003 @ 17:12:
Voor welke telefoon gaan de Vodafone opzeggende tweakers nu?

Ikzelf vind de 7210 wel wat, maar kijk nog wel ff verder. Iemand ervaring met phones van Siemens of Ericsson (niet de T68i)?
Ik hou me T68i en neem een lekker goedkoop abbootje via internet, bespaart me weer 222,90 euro per jaar.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 17:28:
[...]

Misschien toch wel. Ik ben vandaag weer even langs de telefoonwinkel geweest en ik moet gewoon een fax sturen waarin ik mijn contract opzeg en aangeven dat ik mijn nummer wil behouden en mee wil nemen naar een andere provider. Ik ga het morgen dus proberen om gewoon met nummerbehoud mijn contract op te zeggen en over te stappen naar Ben :-) (nokia 6610)
Dit geeft dan weer enige hoop :)

Heb je nog op FOk gekeken ;)

SIetze aka Holyjoe ...

Verwijderd

Ik denk dat ik liever een 7210 icm Vodafone wil...

Aangezien KPN & Vodafone enige met goed bereik zijn hier, Dutchtone is weer te duur! :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 17:28:
[...]

Ga je dit trouwens doen per fax of aangetekend ???? Per fax is wel makkelijker maar je weet natuurlijk nooit of ze deze ontvangen ...
Ik denk dat ik morgen een aangetekende brief ga versturen waarin ik vermeld dat ik op wil zeggen TENZIJ het niet mogelijk is om mijn nummer te behouden, dan blijf ik wel bij Vodafone ... maar jij hebt me weer goede hoop gegeven :)

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-10 15:40
JT schreef op 13 januari 2003 @ 15:26:
Dit zal toch wel goed zijn :? :

<eigen adres>
<eigen adres>
<eigen adres>

13 januari 2003, <eigen woonplaats>

Retention Admin
Postbus 3500
6401 CA HEERLEN

Betreft: opzeggen abonnement

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze wil ik graag mijn 2 jarig Vodafone 180 abonnement opzeggen naar aanleiding van eenzijdig contractbreuk aan de kant van Vodafone, namelijk het verhogen van het starttarief van de belminuten buiten de al ingekochte belminuten van €0,05 naar €0,06. Mijn telefoonnummer is: **********. Mijn klantnummer is: *********.

Met vriendelijke groet,

<naam>
het adres is toch
Vodafone Klantenservice
Postbus 1500
6201 BM Maastricht??
of niet??

Verwijderd

marz01 schreef op 13 January 2003 @ 20:00:
[...]

het adres is toch
Vodafone Klantenservice
Postbus 1500
6201 BM Maastricht??
of niet??
Nee voor opzeggen moet je bij dat adres in Heerlen zin ... staat in de AGV :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 19:57:
[...]

Ga je dit trouwens doen per fax of aangetekend ???? Per fax is wel makkelijker maar je weet natuurlijk nooit of ze deze ontvangen ...
Ik denk dat ik morgen een aangetekende brief ga versturen waarin ik vermeld dat ik op wil zeggen TENZIJ het niet mogelijk is om mijn nummer te behouden, dan blijf ik wel bij Vodafone ... maar jij hebt me weer goede hoop gegeven :)
Ik doe het morgen via de fax in een telefoonwinkel. Vraag dan gewoon om bevestiging.

(zal ff op Fok checken nog :) )
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste