PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Verwijderd

Geinig (gratis) spel waarin je met een flesje bier allerlei bedreigingen als bierkratten, melkbussen, hersenen en ander spul moest kapot knallen.
Ontzettend melig met slechte schlager als achtergrondmuziek.
Ik heb er in ieder geval veel mee gelachen (en gespeeld)
Het spel Stunts vond ik echt geweldig. een vriendje van me had hem waar ik d'r helemaal gek van werd. Om een onbekende reden heb ik't nooit gekopieëerd, toen ik hem jaren later weer ergens tegenkwam speelde ik'm alsnog, terwijl Windows er al lang en breed was
Vandaar dat dat voor mijzelf een van de leukste spellen was, die ik alleen vrij weinig heb gespeeld.

En: Prince of Persia.
Grafisch een mooi spel met mooie bewegingen. Het was vond ik enorm spannend, zelfs zo erg dat ik het in het begin niet alleen durfde te spelen, en al helemaal niet een langere tijd
Maargoed, ik heb hem nooit op de eerlijke manier uitgespeeld. Er zit een tijdslimiet op van 60 minuten, wat op onze PC veel sneller ging..
Uit level 11 kwam ik al niet eens, dus tsja.. dan moest ik hem toch echt starten met 'prince megahits', de cheats.

Zelf draai ik normaal gesproken ook Win2k. Daarbij heb ik o.a. Windows 98 geïnstalleerd speciaal voor oude games.. oke, rebooten is wel irritant, maar dat gezeur met emulators ookVerwijderd schreef op 11 January 2003 @ 16:18:
Echt jammer dat veel van die oude games het niet doen onder win2K
Bestaat er geen DOS emulator ofzow?
Overigens heb ik achter me een P233MHz staan met 3dfx kaart
[ Voor 16% gewijzigd door kamerplant op 12-01-2003 13:25 ]
🌞🍃
Verwijderd
En natuurlijk JetPack.. dat spel heb ik nog op mijn ZX-Spectrum gespeeld, net als bv Jet Set Willy..toppers
En een spel dat ik ook gruwelijk veel gespeeld heb is op de Amiga: Feary Tale Adventure.
owjah, dies egt wel koelSynth schreef op 11 januari 2003 @ 20:50:
ik wou wacky wheels nog eve toevoegen heb daaro dagen meegespeelt ownage spel:)
[afbeelding]
Ja daar wou ik het net ff over hebben op voor het geval je het nog niet vaak genoeg had gehoord ik 0wn jou bij deze gameVerwijderd schreef op 11 January 2003 @ 23:48:
Transport Tycoon (deluxe) DOH!!
plaatjuh!

En nou maar hopen dat er een vervolg komt wat nog steeds niet is uitgesloten btw.
Ik speelde altijd helemaal door tot 2050 dan stopte de timer maar kon je nog wel gewoon doorgaan
[ Voor 30% gewijzigd door Dark_M op 12-01-2003 22:39 ]
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P
Lemmings was leuk, maar ik heb echt mijn eerste jaar van de middelbare school verziekt met Civilization. Wow, op een 386 12 mhz machine.
Herinnert iemand zich Battle Squadron op de Amiga trouwens nog? Of Silk Worm?
Slecht idee... Hoe laat?
Vet! Die had ik ook. Sterker nog, die ligt hier nog ergens!mbvisiontt schreef op 11 januari 2003 @ 17:16:
Ik vind Dogs of War op de Amiga nog altijd vet, heb echter nooit een bugloze versie gehad helaas... Was een spel waarbij je je door levels heen moest schieten, waarbij elk level een opdracht was van iemand (bv een meid redden ofzo). Met het verdiende geld kon je weer nieuwe/betere wapens en ammo kopen enzo. Echt meesterlijke gameplay!
Slecht idee... Hoe laat?
Verwijderd
Sokoban. Vroeger op een XT, nu ook op je Nokia GSM :-)

en BlockOut! Die game heb ik meesterlijk veel gespeeld.

Verwijderd
Goblins I en II waren ook briljant. Ontzettend dom, nog onlogischer dan Discworld en dus ook bijna niet uit te spelen (altijd typisch voor Sierra games geweest trouwens). Goblins III was alweer stukken minder trouwens.
Meer mensen die Goblins hebben gespeeld?
Mijn favoriete oudere games zijn DOOM, Civilization, Warcraft II, C&C, Red Alert en Half-Life....
Tijdenlang heb ik al deze games gespeeld.... ik zal nooit vergeten wat voor gevoel ik kreeg toen ik C&C 1 voor het eerst installeerde en speelde... die E.V.A. was echt te cool! Om nog maar niet te spreken over de andere games....... Half-Life.... in 1 woord WOW......
Mr Rudi, je hebt gelijk deeltje twee was op de SNES.Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 17:51:
[...]
Er is nooit een Parodius 2 voor MSX geweestEn ik heb even wat naampjes verbeterd...ja ik ben een zeikerd
Maar bijna alle MSX spellen uit die tijd van Konami, Falcom, T&E Soft, Tecnosoft, Micro Cabin en Compile heersten wel. En natuurlijk had je toen ook van die "evergreens" zoals Scooter, Eggerland Mystery, Tank batallion, Bubble Bobble en Quarth.
Hoeveel van die grote namen zijn er trouwens nog over op ontwikkelgebied?
Alleen van Konami weet ik dat het nog bestaat.
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Hocus Pocus
System Requirements: 386sx, VGA (256kb memory) 580k conventional memory
Music Support: General MIDI, Roland Sound Canvas, Wave Blaster, Sound
Blaster, Pro Audio Spectrum, Sound Man 16, Adlib,
Gravis UltraSound
Sound FX Support: Sound Blaster, Pro Audio Spectrum, Sound Man 16, Gravis
UltraSound, Sound Source
Reviewed on: 486dx2/66, 8MB Ram, Gravis UltraSound Max (w/ 1meg DRAM)

[ Voor 56% gewijzigd door BMW_M3 op 13-01-2003 11:39 ]
Signature
Agrument: ik had toen niets anders, en draaide prima op een 8086sx4
Ey!! Macarena \o/
Stunts, gewoon onmogelijke banen bouwen en dan er met een indycar overheen beuken.
Transport tycoon deluxe, het blijft gewoon boeien. Zelfs nu nog.
Argument: Zeer verslavend!
Jaar: 1980
PLatform: MSX
Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700
Verwijderd
Konami zoals je al zei, Falcom (www.falcom.com), T&E Soft (www.tes.co.jp) en Micro Cabin bestaan nog. Compile was failliet maar heeft wel een doorstart gemaakt. Hal Laboratory (van Eggerland Mystery) bestaat ook nog en is verantwoordelijk voor bijna alle Kirby games (Hal is een dochter van Nintendo). Tecnosoft bestaat niet meer.udenjpg schreef op 13 januari 2003 @ 11:15:
[...]
Mr Rudi, je hebt gelijk deeltje twee was op de SNES.
Hoeveel van die grote namen zijn er trouwens nog over op ontwikkelgebied?
Alleen van Konami weet ik dat het nog bestaat.

Verder heb ik vroeger ook aardig wat tijd gestoken in "Tunnels of Armageddon"... en ergens veel tijd in steken is hèt argument voor een goede game...

En het enige spel waar mijn vader ooit aan verslaafd is geweest: Paperboy... zat destijds bij onze eerste PC, een Headstart 8088 XT...

[ Voor 101% gewijzigd door Wildfire op 13-01-2003 12:19 ]
Humm, natuurlijk. LBA ookwacko schreef op 10 januari 2003 @ 16:13:
Hopelijk een goede toevoeging.
Little Big Adventure (1994)
[afbeelding]
[afbeelding]
Naar mijn mening nog steeds één van de beste action/adventures ooit. 3D karakters met hele soepele animaties op een isometrische achtergrond. Speelt heerlijk en daarbij zit er ook nog een heel goed verhaal in. Simpele besturing met 4 knoppen + pijltjes (en wat shortcuts).
In 1997 is het vervolg LBA2 uitgekomen, bijna hetzelfde qua besturing en graphics, maar met een 3D achtergrond en natuurlijk een heel nieuw verhaal.
Er is nog steeds een hele actieve community omheen (Magicball Network en forums).
Alhoewel ik bij dit topic zelf aan 10 jaar oude games dacht
/late reactie
SokobanVerwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 09:30:
Bij de puzzelgames (naast Lemmings) hoort zeker ook:
Sokoban. Vroeger op een XT, nu ook op je Nokia GSM :-)
[afbeelding]
en BlockOut! Die game heb ik meesterlijk veel gespeeld.
[afbeelding]
Geweldig, wat vond ik dat een leuk kut spel
Ja, leuk was ie. Zelf maps maken enzo
Maar ook heel irritant: één foutje en je kan opnieuw beginnen
🌞🍃
BTW. PONG is KOEL
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Verwijderd

Galaga, 1 van de eerste games die ik ooit speelde
of deze

Bandits, een space invaderclone waar je een schild had
Blue Max

lekker vliegen en schieten

Een geweldig spel! De controls waren simpel gehouden, de graphics waren trouw aan de originele tekenfilm en de multiplayer mode was toentertijd ongeëvenaard!
Verwijderd
Prince of Persia

Ja lijkt me eigenlijk duidelijk, dat spel was zó gaaf. Ik weet ook nog een level dat je voorbij een spiegel moest ofzo, najah. kKreeg het spel trouwens bij mn eerste pc die ik toen kreeg van mn pa en ma
Little Big Adventure 2

Ja!! Heerlijk zeg, het zag er ook zo mooi uit vond ik. Wat me nog het meest aansprak was dat je gewoon echt een stad woonde en je echt een huis had
Wolfestein 3D

Hehehe, Nazi's knallen. Ik weet nog dat ik het niet mocht installeren van mn ouders en wat doe je dan, juist, installeren en spelen! kDacht altijd dat ikhet spel had uitgespeeld maar het blijkt dus dat ik dat helemaal niet heb gedaan, kheb alleen de eerste ep. voltooid
Pizza Tycoon

Runnen van een restaurant, je eigen recepten maken, je restaurantje inrichten echt heel erg gaaf. Later kwam ik erachter dat het veel makkelijker was om in drugs te handelen..
Doom

Duh...
Police Quest

Menig handleiding is vertaald door 1 van mn ouders zodat ik snapte waar ik heen moest karren enzo, af en toe speel ik nog wellis met de ged8te ommet te installeren
Simcity 2000

Uhuh. Er-rug cool. Zag r een stuk mooier uit dan zijn voorganger. Thuis had ik het spel niet, iemand die ik maar half kende had het spel wel, gevolg : een jaar lang ofzo zn beste vriend(je) geweest
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 13:54 ]
dit heb ik als klein kind zo vaak gespeeld en me moeder maar zeggen dat ik niet bang moest zijn voor de monster
2. Dune 2
Had een vriendje (zoals je dat vroeger noemde) van me op zijn pc en dat speelden we nonstop. Ik wou het ook maar het paste net niet op een floppie, en een andere manier was er voor ons toen niet
3: Simcity 1:
Ook bij een vriendje gespeeld. Hij vond er zelf nix aan dus ging hij iets anders toen terwijl ik dat speelde
Zo kan ik nog wel ff doorgaan maar deze staan me toch echt in mijn geheugen gebrandt.
Ook dat kwartier tot half uur wat je moest wachten voordat het spel geladen was van cassette-bandje is nu ondenkbaar! Maar de gameplay was om de een of andere reden geweldig.
Mijn favorieten, zover ik kan herinneren:
Way of the exploding fist:

Green Beret (af en toe enorm frusterend met de hoeveelheden tegenstanders, die op je af kwamen):

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.
Verwijderd
Oeh! Daar was ik GOED in!Way of the exploding fist:
[afbeelding]
Jeetje, dat is pas nostalgie
Zou graag weer eens zo'n ding onder ogen krijgen....
Verwijderd
IK vond dat echt een toppie spel (offie ook op deze bak draait is een 2e)
maar ik kan hem nergens vinden.
Verwijderd
Policequest
Echt een superspel! Ik speelde het altijd op onze 8086 met zwart-wit scherm
Little Big Adventure 2
Echt gewoon een super adventure. Het verhaal is echt heel goed doordacht en de graphics vond ik in die tijd echt meesterlijk.
Zelda 3: A link to the past
Blijft één van de allerbeste spellen ooit vind ik. Ik speel het af en toe nog steeds. Het verhaal is gewoon prachtig en je blijft het gewoon keer op keer opnieuw spelen.
Mario Kart
Ook een heerlijk spel. Ik speel het spel ook nu nog steeds. Echt een geweldig spel voor de zaterdagavond om met z'n allen te spelen bij het indrinken.
Donkey Kong (hele serie op SNES)
Geweldige platform spellen. Kon ik echt uren achter elkaar spelen. Deel 1 vond ik ook eigenlijk wel een revolutie op graphics gebied.
Verwijderd

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 15:37 ]
Alles wat er na komt is hier op gebaseerd, van doom, naar duke 3d, naar quake enz.
mwa Catacomb Abyss was nog voor Wolf3dVerwijderd schreef op 13 January 2003 @ 16:38:
Jongens ik was Wolvenstein 3D vergeten, the mother off all shooters. Wat dom wat dom van me. Hierbij het argument, Dit spel heeft een revolutie terweeg gebracht die ongeevenaard is.
Alles wat er na komt is hier op gebaseerd, van doom, naar duke 3d, naar quake enz.
Verwijderd
Verwijderd
Van de zijkant gezien of van de bovenkant?Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 12:29:
Voor de msx, was er een spel waarbij je een straaljager achtig iets bestuurde en alle tegenstanders neer moet schieten. De eindbazen waren ruiten met ogen erin die ook schoten. Weet iemand de naam van dit spel (was zo'n beetje het eerste wat ik speelde, nostalgie, snappie;).
Mogelijkheden:
Nemesis 1, Nemesis 2, Salamander, Space Manbow
Zanac, Zanac Ex, Aleste, Aleste 2
Xevious, R-Type, Riverraid
Verwijderd
Idd dat is ook mijn favoriet. Man door die game is mijn vader zelfs gaan gamen.Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 15:16:
Ah de goeie ouwe tijd
Policequest
Echt een superspel! Ik speelde het altijd op onze 8086 met zwart-wit schermDat spel is echt heel goed voor m'n engels geweest.
Little Big Adventure 2
Echt gewoon een super adventure. Het verhaal is echt heel goed doordacht en de graphics vond ik in die tijd echt meesterlijk.
Zelda 3: A link to the past
Blijft één van de allerbeste spellen ooit vind ik. Ik speel het af en toe nog steeds. Het verhaal is gewoon prachtig en je blijft het gewoon keer op keer opnieuw spelen.![]()
Mario Kart
Ook een heerlijk spel. Ik speel het spel ook nu nog steeds. Echt een geweldig spel voor de zaterdagavond om met z'n allen te spelen bij het indrinken.![]()
Donkey Kong (hele serie op SNES)
Geweldige platform spellen. Kon ik echt uren achter elkaar spelen. Deel 1 vond ik ook eigenlijk wel een revolutie op graphics gebied.
Iedereen die dit spel nog niet gespeelt heeft kan ik het van harte aanraden (bijv op de GBA nu of gewoon een oude Snes kopen.
[ Voor 7% gewijzigd door schnumi op 14-01-2003 13:29 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Ohja die was geweldig ... misschien naast Civilisation en Dune 2 de spellen waar i het meeste tijd aan gespendeerd heb ... btw ben je er ooit uitgekomen? Ik geloof niet dat het me ooit gelukt is.White Dust schreef op 11 januari 2003 @ 00:13:
Hmm, ik denk even na... Een spel uit m'n begin periode van de kennismaking met de PC, Dat moet toch "Castle" zijn... één van de eerste spellen die ik echt constant speelde, het was een vrij simpel spel, een soort kruising tussen adventure en RPG. Het voledige spel was uit ascii op gebouwd, het ventje speelde je gewoon met de cursor toetsen en dan kon je nog commandos in typen om bepaalde dingen te onderzoeken.
Een vrij simpel varhaal had 't spel, je was op gesloten in een kasteel en daar moest je uit ontsnappen...
Hmm, aangezien ik 't spel niet meer heb wordt het vrij moeilijk om een screenshot te plaatsen (maar geloof me, het was standaard ascii)
Laydoc misschien, ik weet niet meer of die een groene achtergrond had in het eerste level deel 3 volgens mij wel.Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 13:24:
van bovenaf gezien, je vloog vanonder naar boven. Het vliegtuigje was grijs. Eerste level had veel groen (vage herrinering).
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
Verwijderd
Het eerste level van Laydock was rood van kleurudenjpg schreef op 14 januari 2003 @ 13:29:
[...]
Laydoc misschien, ik weet niet meer of die een groene achtergrond had in het eerste level deel 3 volgens mij wel.
Ook ik stam uit deze tijd en bij mij komt er steeds maar 1 naam naar boven.grep schreef op 13 januari 2003 @ 14:04:
"gouwe ouwe tijd" betekent voor mij ZX Spectrum! Rubberen toetsen en geen graphics om over naar huis te schrijven (spectrum kon geloof ik per blokje van 8x8 pixels maar 1 kleur definieren, waardoor je soms dat fantastische colour-flash effect kreeg).
Ook dat kwartier tot half uur wat je moest wachten voordat het spel geladen was van cassette-bandje is nu ondenkbaar! Maar de gameplay was om de een of andere reden geweldig.
Mijn favorieten, zover ik kan herinneren:
Way of the exploding fist:
Green Beret (af en toe enorm frusterend met de hoeveelheden tegenstanders, die op je af kwamen):
JET-PACK (met een soort astronaut door de ruimte vliegen.)
Samen met mijn vriend in het kwaad moest de game rond gespeeld worden. Beurt duurde per persoon ongeveer 1 uur, de game was al multi-player, dus af en toe misten we de lessen op school.
Waarschijnlijk zal ik er nu niets meer aan vinden maar toen was het de hit.
Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH
Op de amiga het al eerdere genoemde dogs of war (bugloos
Hiernaast heb ik waanzinnig veel sensible soccer in diverse uitvoeringen gespeeld. Voor de mensen die het niet kennen, supersnelle gameplay, met een onwijs grote keuze aan teams en alle namen correct. Niet het meest realiste voetbalspel, maar wel een van de leukste.
En dan de snes.....Zelda, Mario, mariokart, donkey kong de toppers die iedereen kent.
Maar buiten deze titels is er nog zo veel meer (voorbeelden komen uit mijn collectie)
streetfighter (ultieme 2d beat em up)
super tennis (imho nog steeds het beste tennisspel dat er is)
Contra (is er een betere arcade platform shooter?)
Bomberman+nbajam (4 player magic)
mortal kombat (tsja fatalaties en de 'echte' gfx)
final fight (double dragon met wapens, alleen geen 2 player mode!
De gameplay
Om nog maar te zwijgen van titels die ik nooit veel gespeeld heb maar die ook toppers zijn:
Castlevania, final fantasy, metroid en many many more.....
10 second ninja DONE
unreal1!
met geen ander spel heb ik meer (online) pret gehad dan daarmee. De single player was ook nog eens best leuk. UT kwam niet in de buurt, UT2K3 iets beter, maar nooit was het zo leuk om op internet te spelen als in de hoogtijdagen van unreal. De community had een soort van sportiviteit waar nu weinig meer van over is, en cheaten was nog niet uitgevonden
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
Stunts, dat had ik zelfs op een 086 of 088 (kweet niet meer) met zwart wit monitor gespeelt. Steeds leukere levels bouwen en dan rustig rijden, aangezien het ongelofelijk schokte op de PC
Commander Keen series. De 5 eerste, Keen Dreams niet meegetelt. Keen 4, met het oracle was mijn favoriet, door mooie graphics en leuke gameplay.
Duke 3D WOW fantastisch spel, heb het heeeeeeeeeel vaak gespeelt en heb zelf een paar levels gebouwd, ondanks dat BUILD vaak vast sloeg.
Magic Carpet heb ik ook zeer veel gespeelt, vond het erg leuk om in een wereld die je helemaal rond kon vliegen met krachtige spreuken de vijand te verslaan
Transport Tycoon is ook een klassieker, daar is iedereen het over eens
Zelda 64 is en blijft mijn favoriete spel allertijde, het ziet er zeer goed uit en de puzzels zijn erg leuk.
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Verwijderd
Is dat een waar je zelf ook levels kon maken met teleports van verschillende kleuren. Lijkt me niet dat dit hetzelfde was, want de levels waren nogal klein.Napalm schreef op 14 januari 2003 @ 14:39:
[...]
Ook ik stam uit deze tijd en bij mij komt er steeds maar 1 naam naar boven.
JET-PACK (met een soort astronaut door de ruimte vliegen.)
Samen met mijn vriend in het kwaad moest de game rond gespeeld worden. Beurt duurde per persoon ongeveer 1 uur, de game was al multi-player, dus af en toe misten we de lessen op school.
Waarschijnlijk zal ik er nu niets meer aan vinden maar toen was het de hit.
de echt oude games:
-Deathtrack (Van activison)
-Streetrod 1 en 2 .
-Alle keens
-Rott,duke3d,doom,wolf3d zo'n beetje alle shooters van die tijd.
-Swotl
-Stunts
De wat "nieuwere"
-MDK
-Quarintine en roadwarrior (voorloper van carmageddon)
-Transport tycoon deluxe.
-ATF
-Quake
Ga zo maar door
[ Voor 10% gewijzigd door _Drake_ op 15-01-2003 09:18 ]
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Verwijderd
That's life. It sucks.Schaapje_BlaaT schreef op 15 January 2003 @ 03:12:
het is natuurlijk maar net wat je onder the old days verstaat, maar goed als ik er 1 moet noemen dan is de keuze gauw gemaakt.
unreal1!
met geen ander spel heb ik meer (online) pret gehad dan daarmee. De single player was ook nog eens best leuk. UT kwam niet in de buurt, UT2K3 iets beter, maar nooit was het zo leuk om op internet te spelen als in de hoogtijdagen van unreal. De community had een soort van sportiviteit waar nu weinig meer van over is, en cheaten was nog niet uitgevonden. Nu speel ik UT2K3 en verlang terug naar oude tijden (snif)
Oh ja ook nog een leuke was Paratrooper en Barbarian,...zooo nou vergeet ik Monkey Island
En eigenlijk nog veel meer, maar het is nog vroeg dus ik moet nog ff wakker worden eigenlijk. :-)
SimCity 2000 en Stunts
Beste argument: Ik speel ze nu nog steeds af en toe
Verder had ik vroeger met een vriend van me een soort ruildiskette waarop we iedere week steden en banen met elkaar uitwisselden. En bij die banen dan maar proberen het zo moeilijk mogelijk te maken zodat we allebei de rest van de week wat te doen hadden. Ik meen me nog te herrinneren dat een paar banen van mij nogal berucht zijn geworden bij ons op school...
En dan nog een spel dat ik nu nog steeds af en toe doe en waar ik nog niemand over gehoord heb:
Slipstream 5000
Waarom? Omdat het spel draaide op mijn pc en een splitscreen had (het enige wat ik in stunts miste overigens) zodat we fijn samen konden spelen...
En tot slot vind ik dat er onderhand maar eens een Stunts2 uit moet komen
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Het is idd best neis alleen ehhh de idioten hebben vergeten om in het spel zelf de staarten erbij te tekenenilyc schreef op 13 januari 2003 @ 12:16:
Biker Mice from Mars - SNES
[afbeelding]
Een geweldig spel! De controls waren simpel gehouden, de graphics waren trouw aan de originele tekenfilm en de multiplayer mode was toentertijd ongeëvenaard!

*spoiler*
En bij het eindje zie je iig als je met Modo heb gespeeld dat er geen Throttle te bekennen is, en het deuntje is no way gerelateert naar Biker Mice from Mars, eerder naar een vaagjes japans nummertje oid

C:\>_
Ik hield/houd veel van point & click spellen...
- Larry
- Police Quest
- King's Quest
enz...
Maar ik heb me ook erg vermaakt met Down in the Dumps...
(die had ik nog niet gezien hier....)

^ Bob de reggea Flea
Verder speelde ik veel:
Abuse, Wacky weels, TT Deluxe, 7th Guest, 11th Hour, UFO: Enemy Unknown, Wolfpack
Ow jah.. ik wou trouwens altijd al een spel hebben maar nooit gekocht of kunnen vinden.... Grim Fandango..... issie al freeware ??

was geloof ik wel veel cd's
[ Voor 22% gewijzigd door ReCreator op 15-01-2003 11:11 ]
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd

En ik heb ze al vaker voorbij zien komen hier, maar de Monkey Island-series ben ik nogsteeds verslaafd aan. Dat zijn megaroelerende games. Vol van humor, leuke puzzels en nog meer humor
Out of this World was trouwens ook een cool spel. Weet niet precies uit welk jaar het was, maar ik heb em vroeger nog wel op m'n 386 gespeeld.

En de klassieker onder de vechtgames is naar mijn mening toch wel Streetfigther 2, al dan niet met toevoeging Super en Turbo. Dat spel heb ik echt GAAR gespeeld!

Ow beter! tnx.. ga ik binnenkort ff bestellen
Die game wou ik zo graag hebben.. ik kan de de PU (toen waren ze stukken beter dan nu) review nog herinneren.... de coverart was van Grim Fandango... en de humor schijnt super te zijn!
Kan niet w88 op mn loon
Anusch:
Out of this World.... heette die zo?
Ik d8 namelijk Flashback... en een vervolg... of was dat Out of this world...

Ow jah ik weet het weer.. Eerst kwam Out of this world daarna flashback...
Maar jah ze rulede allebei.. die was ik dus vergeten...
Dit is flashback...

[ Voor 30% gewijzigd door ReCreator op 15-01-2003 11:25 ]
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Gta1
Heb ik daaaaaaagen achter gezeten.
Ook een keer een hele dag
..::|VDW Pocketbike Racing Team|::..
Geldt ook voor mij, we hadden toen al een leuk thuisnetwerkje en het is dan dolle pret om je vrienden af te maken in dat spel.valentinorossi schreef op 15 januari 2003 @ 20:39:
[afbeelding]
Gta1![]()
Ook een keer een hele dag(van 's ochtends to 's avonds).
Verder ook veel transport tycoon gespeeld, dat was gewoon erg leuk om railsjes te leggen en geld te verdienen, en het zag er nog best goed uit.
Space Rogue, nog uit de vroege dagen van Origin en Paul Neurath. Dit was echt een geweldige space-combat sim / RPG combo... daar heb ik echt maanden mee zitten spelen, totdat ik uiteindelijk de reputatie had onoverwinnelijk te zijn... en toen ging ik maar eens naar de Manchi homeworld, tsja je moet het spel toch eens een keer uitspelen...
Speelde ik destijds op mijn Headstart 8088XT, 512kb RAM, Hercules/CGA, monochroom (amber) beeldscherm, 40mb HD, 720kb 3.5" floppydrive...

Verwijderd
idd ik ken het gevoelvalentinorossi schreef op 15 januari 2003 @ 20:39:
[afbeelding]
Gta1![]()
Ook een keer een hele dag(van 's ochtends to 's avonds).
Dat is zo'n goed spel! Kan me nu nog herinneren dat ik dat spel net kocht
Echt het beste spel wat er is, wat een sfeer, enz enz...
Verwijderd
ja helemaal mee eens, dat is ook 1 van mijn all-time favoriteswacko schreef op 10 januari 2003 @ 16:13:
Hopelijk een goede toevoeging.
Little Big Adventure (1994)
[afbeelding]
[afbeelding]
Naar mijn mening nog steeds één van de beste action/adventures ooit. 3D karakters met hele soepele animaties op een isometrische achtergrond. Speelt heerlijk en daarbij zit er ook nog een heel goed verhaal in. Simpele besturing met 4 knoppen + pijltjes (en wat shortcuts).
In 1997 is het vervolg LBA2 uitgekomen, bijna hetzelfde qua besturing en graphics, maar met een 3D achtergrond en natuurlijk een heel nieuw verhaal.
Er is nog steeds een hele actieve community omheen (Magicball Network en forums).
Retaliator F-29, heb ik ook nog een hele tijd in de 'nieuwe' tijd gespeeld.

Prachtige actiegame voor wat je in die tijd kon krijgen en zeer uitgebreid in missies. Overigens heb ik dit spel in alle omgevingen en met beide vliegtuigen uitgespeeld. Man wat was dat vet. (btw. hij staat nog steeds op mijn HD, al jaren niet meer gespeeld).
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Stunts - kon je je gewoon niet mee vervelen, wegen bouwen is altijd leuk
Simcity 2000 - hier is geen uitleg bij nodig
Larry 1 t/m 5 - Echt humor zat hierin al snapte ik niet altijd alles
Supaplex - frustrerend! Sommige levels zijn gewoon te moeilijk
Duke 3D - Lekker 3d knallen met humor!

[ Voor 29% gewijzigd door Guillome op 16-01-2003 12:49 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

ahhhhh vroeger
ik heb denk ik zo ongeveer alles meegemaakt. heb nog op viditel zitten gamen
Aunt bunny is coming to get me!
Wat me ook opviel bij de ss hierboven (bij iH8) is die melding "Press space key". Zo kwam je idd altijd in het start menu van het spel of startte het spel domweg meteen.
Is iets wat nu totaal niet meer voorkomt. Meestal moet je eerst ***tig menu's door voordat je weer kan wachten terwijl een level geladen wordt.
Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.
Silent Service op de C64/ en commodoreAmiga; een prachtige onderzeeér sim met dat Angstaanjagende geluid van de sonar als Japanse Destroyers dichterbij kwamen.
Stunts was ZEKER super!!! en natuurlijk Testdrive vooral deel 3, zelf de goede weg vinden!
KingQuest III , hahaha superlang gespeelt met mijn engelse woordenboekje op schoot, jaja dingen oppakken en activeren ging allemaal via tekst! Je zag een voorwerp liggen of glimmen, maar hoe de fok heet dat ding int engels? haha was toen 7 denk ik.....
LBA 1&2 C'est Parfait
Crusader NO remorse en die andere.....KNALLE!
Karate op C64: alle 3 de delen SUPER
Alone in the Dark.....WEEEEEEEEEEEEEEEE egt peentjes zweten! Slapeloze nachten, vooral toen ik dat Kleurtjes beest opgebouwd uit cirkels tegenkwam die niet dood wilde (noemde hem altijd Balletje Balletje).
een nieuwere gouwe ouwe: DELTA FORCE 1, de eerste echte TDM multiplayer shooter met geweldige graphics/ oneindig grote maps/ 99% realisme gehalte! Alle andere zijn copy paste games!
Speel die inmiddels 5jaar oude spel nog steeds online!
Oja ik herinner me van vroeger nog een super goeie game op de Commodore Amiga; weet geen naam, maar was een voorloper van Diablo, zelfde gameplay mmoie grafics, gekke monsters/demons en VEEL wapens, iemand enig id hoe die heet?

Zat lekker veel snelheid en actie in, was gewoon een kicken spelletje
Missile Command Atari 2600

Erg simpel spelletje maar o, zo verslavend. De explosies vond ik erg vet gemaakt tesamen met het geluid ervan.
Destruction Derby

Weinig inhoud, maar lekker raggen. Sim-pel
Street Fighter II SNES

Need I say more?
[ Voor 11% gewijzigd door Vimana op 16-01-2003 15:51 ]
dat was toch wel zo'n cool spelReCreator schreef op 15 januari 2003 @ 11:08:
Ow jah.. ik wou trouwens altijd al een spel hebben maar nooit gekocht of kunnen vinden.... Grim Fandango..... issie al freeware ??
[afbeelding]
was geloof ik wel veel cd's

alleen de besturing is wat klungelig, je loopt over een soort standaard pad, tenminste zo voelt 't... zeker te weten kopen!
urenlang de enterknop van je toetsenbord rammen om maar die bocht met schaatsen door te komen
het spel spreekt voor zich denkik
er was ooit eens een spel met allemaal japanse vechtsporten.
ik heb geen idee meer hoe het heet
Het was wel in kleur geloof ik, iemand die me kan helpen?
Papa Roach schreef op 16 januari 2003 @ 16:06:
offtopic:
ik heb geen idee meer hoe het heetje kon ermee stokvechten en nog een aantal andere sporten.
Budokan
Bah, referer check, pic removed

Deze is ook wel het vermelden waard.
Vooral de geluiden uit de pc speaker vond ik erg leuk
[ Voor 35% gewijzigd door Predator op 16-01-2003 16:16 ]
Ja ! Dat spel had ik ook ! Bij mij moest je ook een soort wachtwoord ofzo invullen voor je ging spelen (die wist ik niet, maar hij was ni zo moeilijk te raden dus op een gegeven moment had ik m doorPapa Roach schreef op 16 January 2003 @ 16:06:
ik heb geen idee meer hoe het heetje kon ermee stokvechten en nog een aantal andere sporten.
/edit: Budokan

En k had ook zo'n spelletje waarmee je zo'n knuppel had en dan kon je huisjes in ofzo waar spinnen zaten etc. Je had dan ook zo'n level en dan moest je over water heen door op krokodillen te springen ofzo.
Iemand enig idee hoe dat heet ?
[ Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 16-01-2003 16:22 ]
Predator schreef op 16 January 2003 @ 16:10:
[...]
Budokan
edit:
Bah, referer check, pic removed
Deze is ook wel het vermelden waard.
Vooral de geluiden uit de pc speaker vond ik erg leuk
allebei bedankteMAeRCe schreef op 16 januari 2003 @ 16:13:
[...]
Ja ! Dat spel had ik ook ! Bij mij moest je ook een soort wachtwoord ofzo invullen voor je ging spelen (die wist ik niet, maar hij was ni zo moeilijk te raden dus op een gegeven moment had ik m door) Weet alleen ni meer hoe het heet
.
/edit: Budokan
[afbeelding]
En k had ook zo'n spelletje waarmee je zo'n knuppel had en dan kon je huisjes in ofzo waar spinnen zaten etc. Je had dan ook zo'n level en dan moest je over water heen door op krokodillen te springen ofzo.
Iemand enig idee hoe dat heet ?
die zocht ik, ik ren gelijk naar de ''winkel''
Verwijderd
De eerste Fight*kuch*SIM die ik gespeelt heb..en ook mijn eerste game ooit op een comp!

Heilig!
Mijn japans is niet wat het moet zijn
ik kon er alleen nooit mee landenVerwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 16:35:
Wie waagt het hier om 'RETAL' (F-29 Retalliator) te vergeten!??
De eerste Fight*kuch*SIM die ik gespeelt heb..en ook mijn eerste game ooit op een comp!
[afbeelding]
[afbeelding]
Heilig!
Papa Roach schreef op 16 januari 2003 @ 16:41:
als ik met budokan wil sparren, zegtie dat je iets moet leren oid, en dan moet je bij een plaatje de japanse letters kiezen. (identify this family crest)
Mijn japans is niet wat het moet zijndus is hier iets van een logica voor?

Settlers 1..
Ben ongeveer 2 jaar opzoek geweest naar een pc versie in het engels van die game, eindelijk gevonden en heel veel uurtjes aan besteed
Heerlijk spel, niet makkelijk, niet moeilijk:)
persoonlijk had ik een hekel aan al die bouwspellen waar geld belangrijk was in settlers 1 was ongeveer alles belangrijk en geld dat had je niet
't Was vergelijkbaar met meer recentere games als privateer II en Xtension.
ik had hier budokan.gif nog liggen, ooit es zelf gemaakt met Dr. HaloPapa Roach schreef op 16 January 2003 @ 16:41:
als ik met budokan wil sparren, zegtie dat je iets moet leren oid, en dan moet je bij een plaatje de japanse letters kiezen. (identify this family crest)
Mijn japans is niet wat het moet zijndus is hier iets van een logica voor?
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door M@NIC op 16-01-2003 20:58 ]
Verwijderd
die moderators hier zijn wel zeer active.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Net zo'n spelletje als Decathlon, heel je joystick vernagelen.

Ook wel bekend denk ik. Gewoon schieten granaten gooien onder een heerlijk melodietje.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Verder vind ik Sam & Max hit the road gewldig. Pas dit jaar gespeeld, maar gwewoon helemaal verzot op die idioot geweldige humor.
Verder Monkey island, maar daar heb ik niet zo veel van gespeeld. Demo's zuigen.
En tsjah, Dune2 blijft c00l. Draait nu nog op m'n laptop, ware het niet dat het met een laptop-aanwijzer erg kut speelt (muizen rulen!)
Dat is voor mij toch wel DE klassieker, top game en nu nog steeds erg leuk.
Verder games als Super Mario World, Zelda ALTTP en Mario Kart.
Dit heb ik vroeger weken gespeeld voordat ik doorhad hoe sommige levels gigen. Waarschijnlijk nu een dag dus.
Ik heb geen screenshots en het spel ook niet maar dat kan ik nog wel ergens viden hoop ik.
At dawn on the fifth day look to the east
Verwijderd
http://opentrap.narod.ru/
Hopelijk krijgen we meer van die golden oldies back on screen

Uitermate boeiend spel; dwz goed verhaal dat niet eentonig wordt. Leuke puzzels en echt goeie (droge) humor
Day of The Tentacle

Weer een hele ander aanpak dan bovenstaand spel, maar eigenlijk dezelfde argumenten. Ook gave tekenstijl.
Mechwarrior 2

Mooie graphics voor die tijd. Ik weet niet waarom, maar ik heb het veel gespeeld.
Beneath A Steel Sky

Echte klassieker imho; boeiend verhaal, voldoende humor, goed doordachte (maar niet onmogelijke/eindeloze) puzzels.
Verwijderd
Elite wasBar_en_boos schreef op 16 januari 2003 @ 17:04:
Elite (op de C64) was in 1985 z'n tijd ver vooruit en DE game voor die jaren. Het zette toentertijd de trend voor een hele serie latere games. Wat er allemaal wel niet paste in 64 Kb! Voor het eerst 3D door middel van wireframes, honderden zonnestelsen bezoeken, pirates neerknallen, handelen via ruimtestations, wapens kopen etc. Ik heb er echt heel veel tijd ingestoken.
't Was vergelijkbaar met meer recentere games als privateer II en Xtension.
Hmm, idd. Super Mario World was als console game imo ook de beste van de oude tijdTAG_Speedy schreef op 16 January 2003 @ 22:03:
[afbeelding]
Dat is voor mij toch wel DE klassieker, top game en nu nog steeds erg leuk.
Verder games als Super Mario World, Zelda ALTTP en Mario Kart.
Overigens.. Ik heb een groot aantal replys terug zitten vertellen dat ik LBA2, Prince enzo het leukste vond.
Ik zat vanmiddag Need For Speed 2se weer eens te spelen, wat ik nog wel eens regelmatig doe, en bedacht me dat dat spel nu ook wel wel 6 jaar oud is
Dat is dan toch wel een van de oudste spellen die ik nog steeds leuk vind, en de grapics vind ik ook nog acceptabel, terwijl het 3d is
M'n icon komt er ook vandaan.
Overigens heeft NFS2se 3dfx ondersteuning. Ikzelf heb alleen een Radeon 7500. Weet iemand of er toevallig niet een patch/emulator oid is, zodat ik het met 3dfx grapics kan spelen? Dat zal wel heel cool zijn
Screenshot:

🌞🍃