Beste Game uit de 'ouwe' tijd !

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.661 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamegod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06-2020

Gamegod

af en toe online

Anoniem: 2557 schreef op 22 januari 2003 @ 16:52:
[...]

Elite was _/-\o_ ik speel het nu nog af en toe...en honderden zonnestelsels eh? David heeft me ooit verteld dat ze een kleine 20.000 zonnestelsels hebben verwijderd omdat ze door de bomen het bos niet meer zagen...dus veel meer had ook nog in die 64 kB gepast :D
Elite was idd een super spel
Er kwam gewoon geen eind aan :)
Zolang je maar een auto docking device had ging het perfect

Later het vervolg Frontier nog op CD gekocht (was GVD 1,4 Mb en nix extra's tov de (illegale) diskette versie die ik had :/)

Kent iemand misschien ook het spel Captain Blood :?
Afbeeldingslocatie: http://www.c64.com/files/pics/small/c/ccs7_c64com.gif
Met random werelden en radiofrequenties
Had er een A4tje bij met codes om uberhaupt ooit nog iets terug te vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 15:44

grep

meer begrep...

Gamegod schreef op 22 January 2003 @ 17:06:
Kent iemand misschien ook het spel Captain Blood :?
Met random werelden en radiofrequenties
Had er een A4tje bij met codes om uberhaupt ooit nog iets terug te vinden :+
Jazeker, maar ik haakte snel af.
Door dit soort spellen kregen de fransen al snel een reputatie om bloedmooie maar totaal onbegrijpelijke games te maken. :)

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamegod

Gamegod

af en toe online

grep schreef op 22 januari 2003 @ 17:56:
[...]

Jazeker, maar ik haakte snel af.
Door dit soort spellen kregen de fransen al snel een reputatie om bloedmooie maar totaal onbegrijpelijke games te maken. :)
Het heeft mij ook veel moeite gekost hoor :+
Zeker met die vreemde taal (iconen) die erin zat
En daar moest je dan ook nog een gesprek mee maken 8)7
Deed je het verkeerd dan werd de wereld opgeblazen :)

Tja vroeger waren de spellen ook moeilijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52535

Mijn favo's uit de oude doos:
- Transport Tycoon Deluxe
- Dune 2
- Zelda: Link to the Past

In deze beide games heb ik eeuwen tijd ingestoken en zijn nog steeds leuk...
Alleen jammer dat Dune2 niet draait onder Windows...
Alleen op die oude pc's in DOS :P

Heeft er trouwens iemand aan Wolfenstein 3d ged8???
Papa Roach schreef op 16 January 2003 @ 16:06:
Zonder enige twijfel winter games

urenlang de enterknop van je toetsenbord rammen om maar die bocht met schaatsen door te komen :D
het spel spreekt voor zich denkik
Da was idd lache.....
Kheb heel wat toetsenborden op die manier versleten
joostve schreef op 10 januari 2003 @ 16:19:
Halflife uiteraard
denk niet dat dat nog uitleg nodig heeft
Als we Halflife gaan adden (wat eigenlijk nie egt oude tijd is) mag Starcraft ook zeker niet ontbreken

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 52535 op 23-01-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Papa Roach schreef op 16 January 2003 @ 16:06:
Zonder enige twijfel winter games

urenlang de enterknop van je toetsenbord rammen om maar die bocht met schaatsen door te komen :D
het spel spreekt voor zich denkik

[offtopic]er was ooit eens een spel met allemaal japanse vechtsporten.
Da was idd lache.....
Kheb heel wat toetsenborden op die manier versleten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er trouwens iemand aan Wolfenstein 3d ged8??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joostve schreef op 10 januari 2003 @ 16:19:
Halflife uiteraard
denk niet dat dat nog uitleg nodig heeft
Als we Halflife gaan adden (wat eigenlijk nie egt oude tijd is) mag Starcraft ook zeker niet ontbreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
hey pcell... heb je wel eensch van Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daFubar schreef op 23 januari 2003 @ 11:24:
hey pcell... heb je wel eensch van [afbeelding] gehoord?
hehe....ich weiss
zal wel ff voor elkaar maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-04 19:21
Tja, de ultieme *nostalgie* game blijft voor mij Arkanoid.

Hoe vaak we dat begin jaren '90 speelden met z'n 2en of 3en naast elkaar achter de pc (en dan omstebeurt en natuurlijk ruzie krijgen omdat er toch iemand meerdere keren achter elkaar ging 8)7 ).
Dat spel hadden we ten tijd van onze eerste computer (een 8086, nog zonder HD). Toen hadden we trouwens ook nog spelletjes onder GW-Basic, simpele graphics natuurlijk, maar ook zeer vermakelijk.

Daarnaast zijn er nog veel namen genoemd die ik ook ken, maar ik ben California Games nog niet tegen gekomen. Een beetje skateboarden i/d halfpipe, surfen, rollerskaten, bmx'en en nog 2 spelletjes daar hebben we ten ook vaak achter gezeten.

Mooi is dat de spelletjes toen simpel waren qua geluid en graphics maar dat de drive om jezelf te overtreffen qua 'prestatie' een grote rol speelde.

[ Voor 3% gewijzigd door Sassie op 23-01-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70997

Jah jongens nostalgie alom!! :*)

Mijn favorieten:
Phantasmagoria! Geweldig en nog eng ook!
Syndicate ook geweldig spel, vette missies en leuke actie!
Mario 3: Natuurlijk heerlijke gameplay en veel afwisseling!
Larry 1: Heeft geen uitleg nodig!
_/-\o_
Commander keen
Crusader no regret
Sonic the hedgehog
Mortal kombat
Prince

Jah er is gewoon te veel om op te noemen! Er zijn nog zat titels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51481

digger - met popcorn op de achtergrond
keen - gewoon leuk
snake - vind je overal
G.I.Joe - op de c64

retro rulez!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 09:34

BdR

TV is gooder then books

"Prince of Persia" neem ik aan.. dat was idd een gigantische hit. er was ook es op tv in gamequest ofzo, een soort docu over hoe die Prince of Persia gemaakt was. Zie je Jordan Mechner (maker van PoP) die voor de in-game animatie zn broer filmt terwijl die rent en over schuttingen klimt :D prachtig, zo amateuristisch maar toch zo'n succes _/-\o_

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 70997 schreef op 23 januari 2003 @ 13:11:
Phantasmagoria! Geweldig en nog eng ook!
* CJ eens is :)

Zowel Phantasmagoria I als Phantasmagoria II "A Puzzle Of Flesh" hebben me echt koud zweet achter de pc bezorgd.

In deze categorie vind ik ook: Gabriel Knight - The Beast Within geweldig. Er zat een goede verhaallijn in en de graphics waren voor die tijd ook super. :>

Andere klassiekers op de pc zijn zeker ook:
  • Alley Cat
    Zo enorm simpel, maar ik heb me er maanden mee vermaakt. Hilarisch gewoon als je achter de muizen aan zat of de flessen en schoenen probeerde te ontwijken op je hek, zonder naar beneden te vallen waar de honden op je zaten te wachten.
  • Digger
    Graven, graven, graven. Zorgen dat je de vijanden ontloopt of ze proberen te vermoorden door de geldzakken op ze te laten vallen, zonder er zelf door geplet te worden. Dat is het concept van Digger. En ook weer oh zo verslavend. :)
  • Frogger
    Steek over zonder geplet te worden. Hoe simpel kan het nog worden? En waarom is dit zo enorm verslavend?
  • Catacomb Abyss
    Voor mij de voorloper van alle FPS-en. Natuurlijk gemaakt door ID.
  • Commander Keen
    Ook weer zo'n ID classic. Behoeft geen toelichting lijkt me.
  • F19: Stealth Fighter
    Een van de flightsims die me voor dit genre heeft geinteresseerd.
  • F29 Retaliator
    Voor z'n tijd vooruitstrevende beelden gecombineerd met veel actie.
  • Railroad Tycoon
    Hier begon bij mij de Tycoon mania. Een stuk eenvoudiger dan RR2 die naar mijn mening weer 'te ingewikkeld' was.
  • Transport Tycoon
    Een spel die ik al jaren speel en nooit verveelt. Ook in multiplayer is-ie leuk om te doen.
  • Sim City Classic
    Volgens mij behoeft dit ook geen uitleg. Dit is gewoon pure verslaving en het heeft Maxis flink wat geld in het laatje gebracht.
  • Jazz Jackrabbit
    Bij gebrek aan echt goede platform games a la Super Mario Brothers op de PC, was dit spel een echte verademing.
  • Rick Dangerous
    Een van de andere zeldzame goede platform games op de PC. Dat melodietje van Rick Dangerous was zo irritant, dat kreeg je gewoon niet meer uit je hoofd.
  • Raptor: Call Of The Shadows
    Toen ik er achter kwam dat deze arcade game ook voor de pc te verkrijgen was, moest en zou ik 'm hebben. Het concept "vertical scrolling arcade-shooter" staat nog steeds garant voor vele uren van plezier. Een spel hoeft niet ingewikkeld te zijn om je lang te kunnen vermaken.
  • Wacky Wheels
    Mario Kart voor de pc. Net zo verslavend, net zo leuk. Super gameplay. Split-screen rules! :)

[ Voor 2% gewijzigd door CJ op 24-01-2003 17:39 . Reden: Edit: 1 teveel weggehaald bij F119 na het zien van Tazzman's post ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63991

Waar zullen we beginnen???

Lemmings (op een 386 25 Mhz): Vet moeilijke levels oplossen door die kleine groenharige ventjes naar het einde van het level te brengen. Op een gegeven moment was het zo erg dat je er 's nachts van ging dromen om een oplossing te vinden (LOL).

Stunts: Het "bouw-je-eigen-banen-spel" , ook super verslavend >>> iedere keer een baan bouwen zodat je met de f1 steeds sprongen maakte dmv de halve ophaalbrug, en vervolgens te hard ging en tegen de pilaar knalde.

Keen: Lekker springen op je pogo-stick.

Scorched Earth: Het tankspel voor 10 personen >>> elkaar afmaken met: mirv/babynuke/nuke e.d. en natuurlijk de extreem grote impact.

En nog zat andere games voor de pc die al genoemd (tis gewoon teveel om op te noemen).

Sonic 1/2/3/3d/&knuckles: Zo vet, sneller dan die slome mario, en de evil dr robotnik. En in sonic 2/3 de 1 player mode die je als 2 player mode kon spelen (player 1 = sonic, player 2 = tails).

Golden Axe: Lekker met z'n 2en multiplayer iedereen afmaken met magik e.d.

Rock 'n Roll Racing: Tevens met zijn 2 racen tegen 2 andere auto's en met allerlei wapens, mijnen, raketten e.d. >>> het spel is 3 a 4 maal rondgespeeld en nu nog!!!!

Streets of rage 2: Het ultieme vechtspel, met 2 spelers iedereen afmaken met uitstekende muziek/sfeer en specials dmv de a-knop, word ook nog steeds gespeeld.

Dit is wel weer ff zat, heb veel meer maar dat kan ik jullie niet aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24791

ik denk voor mij mario bros of Donkey kong. NES.
prince of persia 1 en gapper voor de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Laatst online: 29-04 23:00

Deem

Ontcijfer mij!

Jaaaaaaaaaaaah SONIC! omg....ik ga effe mijn sega megadrive van zolder halen.... :D

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24791

ik heb net een sega megadrive 1 gekregen van iemand :D
Met Ninja Gaiden, Terminator 2 en Alien.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 16:58

maontje

better off Playing

TT deluxe is mijn alltime favorite. Een goede tweede is lemmings
derde klassic is donkey kong. En galaga. en zo zijn er teveel om op te noemen..

:)

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 14:40
DataBeest schreef op 13 januari 2003 @ 12:10:
[...]

Humm, natuurlijk. LBA ook _O_ _O_
Alhoewel ik bij dit topic zelf aan 10 jaar oude games dacht :+ ;)

/late reactie :+ ;)
Ach, nog maar 1 jaar en dan is ie wel 10 jaar oud :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Laatst online: 08:46
Lands of Lore: The Throne of Chaos!
Voor die tijd hele mooie graphics en vernieuwende gameplay. En een goed verhaal!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[ Voor 140% gewijzigd door Ronald Koeman op 24-01-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 20:10
Kent niemand freespace II? Echt ver vooruit in zijn tijd voor toen (1998). De grapics zijn nog steeds wel acceptable, maar ik kan (met mijn versie :X ) geen GeForce ondersteung downloaden :(. En in 640x400 ziet het er niet zo erg mooi uit.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

FS2 stamt uit 1999. En da's niet wat je noemt OUDE tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamegod

Gamegod

af en toe online

DroogKloot schreef op 24 January 2003 @ 17:07:
FS2 stamt uit 1999. En da's niet wat je noemt OUDE tijd.
>:)

Is al goed opa :+
maar je hebt helaas wel gelijk :P

Was FS2 niet eigenlijk gewoon een Elite kloon :?
Burgertime was ook een gaaf spel
Kan je je eigen hamburgers maken :)
je liep over de stukken heen (brood,vlees,sla etc) en dat stapelde zich beneden op tot hamburgers :P

[ Voor 7% gewijzigd door Gamegod op 24-01-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 13:12

tazzman

a real boardmonkey

Ik "kreeg" mijn eerste PC rond 1987, een 10Mhz XT. Vanaf het begin met vrienden bezig geweest games te 'ruilen' (kuch ;) .... ik was erg blji met mijn 2 diskdrives! :) ).

Er zijn zoveel games waar ik goede herinneringen aan heb. Allerlei games.. veel van de games die hierboven genoemd zijn heb ik met veel plezier gespeeld! Ik zou 2 pagina's kunnen vullen met games die ik erg graag speelde..

Ik zal proberen er een paar uit te halen welke hier nog niet getoond/genoemd zijn ...

F-19 Stealth Fighter (Microprose)

Afbeeldingslocatie: http://www.gamespot.com/features/sidlegacy/screens/f19shot.jpg

Afbeeldingslocatie: http://julie.nfrance.com/~ju21565/site/images/sidmeier/f19sc1.gif

Afbeeldingslocatie: http://julie.nfrance.com/~ju21565/site/images/sidmeier/f19sc2.gif

F-19 Stealth Fighter was naast Falcon 1.0 een van mijn eerste flightsims op de PC. Falcon 1.0 was qua cockpit en simulatie wellicht "realistischer" (zover als dat ging in 1988) dan F-19 maar F-19 was veel uitgebreider en nog meer fun! In plaats van zwart/transperent 2D bitmaps welke een MiG-21 moesten voorstellen zoals in Falcon 1.0, had je in F-19 echte 3D objecten! En het zag er allemaal zo mooi uit ;)

Vooral de "campaign" in de Persian Gulf waarbij je talloze missies in Iran moest volbrengen vond ik erg leuk. Die in Noord Europa was ZEER moeilijk maar daar maakte je dan wel weer snellere carriere mee. Een van de flightsims waar ik zeer zeer zeeeeer verzot op was :)

Pirates! (Microprose)

Afbeeldingslocatie: http://julie.nfrance.com/~ju21565/site/images/sidmeier/piratesc1.gif

Afbeeldingslocatie: http://julie.nfrance.com/~ju21565/site/images/sidmeier/piratesc2.gif

Pirates! *zucht*. Pirates, ik kan het nog spelen. Ook ergens rond 1988/1989 in handen gekregen op de PC, het was nog een van die games die "bootable" waren. Gewoon disk erin, booten en spelen.

Dit spel heb ik echt minstens net zo veel gespeeld als F-19.. dan nog wel meer denk ik. Wie kent Pirates niet? Met je schepen zoveel mogelijk geld bij elkaar sparen en dus hoger in Rank worden en daarnaast tal van sub-quests doen om je familie leden terug te vinden. Prachtig! Aangezien ik geen handleiding had, ben ik zelf erg creatief geweest .. naar de bieb om daar de kaart van het Caribisch gebied te kopieren en van een vriend van mij de handleiding van de C64 versie gekopieerd. (Gelukkig waren de "Dates" gewoon hetzelfde!! Prachtig.. "the silver fleet, early 1560 in ..." etc! :) :) ) en daar zat ik dan.. met mijn kaart welke bestond uit 8 aan elkaar geplakte A4tjes en mijn eten op schoot weer lekker tot diep in de avond te "Piraten" ;)

Ik heb ook Pirates Gold! gehad en hoewel ik die twee jaar geleden in een aanval van "Pirates-heimwee" nog heb zitten te spelen op een oude PC, heeft Pirates Gold mij nooit zo weten te grijpen als Pirates.

Afbeeldingslocatie: http://julie.nfrance.com/~ju21565/site/images/sidmeier/pirategoldsc1.jpg

En dan schiet me nu nog meer te binnen zoals Covert Action, de eerste Railroad Tycoon, Airborne Ranger, Gunship, F-15 Strike Eagle II ... etc etc etc :)

Chuck Yeager's Air Combat

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/glendaadams/boxes/cybox.jpg

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/glendaadams/shots/cy1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/glendaadams/shots/cy2.jpg

Een wat "nieuwer" spel.. en ja dit zijn screens van de Mac maar op de PC zag het er hetzelfde uit. Prachtig spel.. echt geweldig. Niet alleen was het ENORM FUN .. maar het was ook een unieke flightsim. Niet alleen kon je veel verschillende vliegtuigen vliegen maar ook in verschillende tijdperken, alles waar Chuck Yeager zelf ook in gevlogen heeft. In een P-51 in WO2 tegen Luftwaffe kisten, in een F-86 tegen Koreaanse MIG-15s en in een F-4 tegen Vietnamese MiG-17 en MiG-21s. De WO2, Korea en Vietnam "Campaigns" waren op zich al erg leuk maar zelf gevechten samen stellen was gewoon geweldig! Hoe vliegt een F-4 tegen een FW190, wat als een F-86 tegen een ME262 moest vechten en hoe pak je een MiG-21 met een P-51? Ik heb me er uren, dagen, weken en maanden mee weten te vermaken!

Wasteland

Afbeeldingslocatie: http://panther.bsc.edu/~bassaf/hqgrid/graphics/wlbox-covfr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://game-over.net/retro/may/wl/wl1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://game-over.net/retro/may/wl/wl8.jpg

Voorvader van Fallout en 1 van de beste RPG's die ik OOIT gespeeld heb. (nou ben ik niet zo'n RPG fan maar wow Wasteland).

Wat kan ik zeggen.. post nuclear VS (Nevada to be exact) en jij moet als leider van een stel Rangers "recht en orde" brengen in een losgeslagen wereld. Als je door het spel speelt kom je er achter dat er diverse verhalen op de achtergrond spelen.. Aliens.. gangsters.. Followers of the Mushroom Cloud fanatica... robots.. clones.. alles heeft wel iets met elkaar te maken. Een GEWELDIGE gameplay .. ik speel het af en toe nog wel es ;) Graphics van het jaar 0 natuurlijk maar daar ging het niet om. Het verhaal er achter, de interfactie tussen characters, de hele wereld opzich. geweldig gewoon! Needles, Vegas, Quartz, Base Cochice, The Citadel, Red Raiders.. zucht. zwaar zwaar nostalgie!!!!

.. en dan zijn er nog games zoals Space Rogue, Shadow Warrior, GP1, Stunts, Test Drive II The Duel, Rick Dangerous I + II, SU-25 Stormovik, LHA etc etc etc

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 07:01

Wildfire

Joy to the world!

tazzman schreef op 24 January 2003 @ 17:25:

[..]

.. en dan zijn er nog games zoals Space Rogue
Eindelijk! Iemand die Space Rogue ook een erg goede klassieker vind! (had 'm al eerder genoemd in dit topic, incl pix)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Laatst online: 26-04 00:24
Als colonization minder dan 10 keer genoemd is vind ik dat iedereen zich moet schamen die deze niet heeft gepost :P

Het is gewoon beter dan civilisation imho en ik speel het nog steeds weleens. :9~

Als dat nog niet oud genoeg is wil ik ook graag even Summer/Winter games noemen op de c64 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Colonization heb ik ook gespeeld ja.. en Civ 1 natuurlijk. Als "nieuwe klassieker" zou ik ook Theme Park van Bullfrog willen noemen - die was echt leuk :) Verder schiet me nu ook nog Dangerous Dave te binnen als "leuk klein spelletje". Ik was in 1987 zo'n 12 ~ 13 jaar oud.. toen vond ik die games echt geweldig.

Uiteraard mogen de Larry I+II+III, PQ 1, SQ I,+II+III niet ontbreken! Geweldige games .. alleen toen Sierra begon met die "mouse en click" meuk ben ik afgehaakt.

Oh Search for the King was ook erg leuk. En dan was er nog Future Wars en James Bond van Delphine Sofware! Kent iemand die nog?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75901

Damn...
Dit brengt "the memories" wel terug.
Retaliator... wauw wat een vliegspel. Als je snel van links naar rechts ging dan maakte ie een soort looping :)
Commander Keen rulez, omdat zoals eerder gezegd Keen is Keen met z'n pogostick.
Civilization, met je kanonnen bouwen en freedom bells bouwen.
Wat ik een beetje mis zijn de nog veel oudere DOS spellen zoals lander ? Hier moest je met een ruimte schip op een platform landen en mensen redden met een soort haak ?

Op de MSX 1 heb ik ook nog heel veel spellen gespeeld :)

Mmmmm, de goeie ouwe tijd :) Chips ik ben al dertig... das echt lang geleden ;)

edit...
Oeps, Prince of persia vergeten.
Een vriend van mij had heel vroeger 1 van de eerste gameconsoles met cartridges zo groot als een VHS band. Je kon pingpongen en dat was het :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 75901 op 24-01-2003 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72793

Even over een ander spel wat ik echt geniaal vond. Het is uitgekomen dacht ik in 1990, het is een race spel>formule 1. Alleen weet de naam niet meer. Ik hoop eentje van jullie.
1 vand e racers heete Bruno Gardo(of hoe je het ook schrijft) sorry dat het een beetje onduidelijk is, maar hoop dat iemand eht heeft of weet hoe het spel heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Anoniem: 72793 schreef op 24 January 2003 @ 20:18:
Even over een ander spel wat ik echt geniaal vond. Het is uitgekomen dacht ik in 1990, het is een race spel>formule 1. Alleen weet de naam niet meer. Ik hoop eentje van jullie.
1 vand e racers heete Bruno Gardo(of hoe je het ook schrijft) sorry dat het een beetje onduidelijk is, maar hoop dat iemand eht heeft of weet hoe het spel heet.
Ik had vroeger ook zo'n racespelletje (F1), hij was ook in de motoruitvoering _/-\o_ Beide heb ik vaak gespeeld maar ik weet helaas de naam niet meer ...

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eMAeRCe schreef op 24 January 2003 @ 20:24:
[...]

Ik had vroeger ook zo'n racespelletje (F1), hij was ook in de motoruitvoering _/-\o_ Beide heb ik vaak gespeeld maar ik weet helaas de naam niet meer ...
jammer dat je de naam niet weet, iemand anders misschien.
Heb je soms nog wel een van die spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43391

Slime World op de Atari Lynx.

Geweldig spel was dat! Ingewikkelde gangenstelsels en overal slijm! Als je te groen werd moest je snel een waterpoel vinden.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mr.atari/afbeeldingen/pa2029%20todd's%20adventure%20in%20slime%20world.jpg

Afbeeldingslocatie: http://joypad.multiplayer.it/videoludica/recensioni/slimeworldtitle.jpg

Afbeeldingslocatie: http://joypad.multiplayer.it/videoludica/recensioni/slimeadv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://joypad.multiplayer.it/videoludica/recensioni/slimejet.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Anoniem: 72793 schreef op 24 January 2003 @ 21:30:
[...]

jammer dat je de naam niet weet, iemand anders misschien.
Heb je soms nog wel een van die spellen?
Nee ik heb ze niet meer en als ik ze wel had dan had ik ze nog niet online gezet :P (warez....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 07:01

Wildfire

Joy to the world!

tazzman schreef op 24 januari 2003 @ 19:29:

[..]

Verder schiet me nu ook nog Dangerous Dave te binnen als "leuk klein spelletje".
Heb ik hier nog liggen... speelde ik in 1999 en 2000 altijd tijdens de informatica-lessen (naast diverse andere games), de lessen waren zo saai dat ik interessantere bezigheden had... :)
[..]

en James Bond van Delphine Sofware! Kent iemand die nog?
Bedoel je niet James Pond?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Redman.
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:13
Anoniem: 75901 schreef op 24 januari 2003 @ 20:13:
Civilization, met je kanonnen bouwen en freedom bells bouwen.
Even om te mierenneuken... Voor zover ik weet was dat in colonization en niet in civilization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Wildfire schreef op 24 januari 2003 @ 22:41:
[...]

Heb ik hier nog liggen... speelde ik in 1999 en 2000 altijd tijdens de informatica-lessen (naast diverse andere games), de lessen waren zo saai dat ik interessantere bezigheden had... :)

[...]

Bedoel je niet James Pond?
Nope.. Het was een adventure ... Je was James Bond, 007 ..ah ik weet het al weer.. The Stealth Affair !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Tadadadadada Sopwith!

Afbeeldingslocatie: http://zork.nl/sopwith/sopwith.gif

Afbeeldingslocatie: http://members.rogers.com/davidlclark/sopwith.gif

Afbeeldingslocatie: http://abandonware.universal.av7.net/Jeux/Sopwith.1984.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.durdin.net/andy/sopwith/pics/sopwith2.gif

Het was gewoon vet, vliegen is leuk, heb dit spel echt ongeloofelijk veel gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudgo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 13:42
Oh geweldig die nostalgie :P

ff mijn lijstje, eerst op mijn CGA'tje later op iets betere comp.:

* Rick Dangerous -> platform kewl gasje
* Prince of Persia -> meer platform, biepie sounds en vallen waren phat!
* Socoban -> simpel doch leuk puzzelen
* Stunts -> eigen banen bouwen met 20 loopings en shit
* Popcorn -> met zo'n balkje en balletje blokjes wegspelen, errug verslavend om me broers te verslaan :P
* Hotrod (of hoe je dat schrijft) -> auto's en onderdelen kopen en racen voor geld of auto's.
* Quest for Glory <->!!! -> dit spel vond ik echt roeleren had alle delen, maar kwam altijd ergens vast te zitten, maar de RPG elementen waren kewl.
* Kings Quest -> typisch weer een sierra game maar zeer verslavend.

edit: en dat spel hierboven ook, wist niet eens meer hoe het heette maar heb ik ook veel plezier mee gehad :)
edit2: oh en Ducktales schoot me ook net ff te binnen
oh vergeet ook bijna the king: sid meyer ofzoiets van ofcourse: Colonization en Civilization _/-\o_ respect
(hmm got to stop editing 8)7 )

Nou verder weet ik ff niets meer op te noemen denk dat dit weer een aardige bijdrage was :+

[ Voor 29% gewijzigd door Ruudgo op 25-01-2003 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ducktales _/-\o_ Was k ff vergeten maar toch ff het vermelden waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43477

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zanuah/blueshadow.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zanuah/chipdaleger.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zanuah/megaman2pal.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zanuah/metroid.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zanuah/smario2pal.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zanuah/castlevan2pal.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zanuah/zeldagray.jpg

Pwnage :P

Ook het eerste Jackie Chan spel ooit op de NES was een wreed spel.. helaas geen screens kunnen vinden met Google ;(

Iig wel een te kleine scan.. ( ;( ) zodat mensen die weten waar ik het over heb de nostalgie ruiken :9

Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:mjrmu5p0hwYC:www.planetnintendo.com/thewarpzone/boxes/jackiechane.jpg
M0rpheus schreef op 16 januari 2003 @ 08:51:
Voor mij is de enige echte klassieker Zelda: A Link to the past

Dat is zo'n goed spel! Kan me nu nog herinneren dat ik dat spel net kocht :)
Echt het beste spel wat er is, wat een sfeer, enz enz... _/-\o_

[afbeelding]
Is idd ook mijn #1 game :)

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 43477 op 25-01-2003 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74842

hier als je ziet zijn ze best goed vroeger in al die dingen maaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:16
U.S. Navy Fighters, de eerste flight sim die ik volop gespeelt heb, zeer mooi (in die tijd) en de gameplay ervan is gewoon fantastisch

Longbow(2) de beste heli sim ooit gemaakt, alles is bijna perfect aan dit spel, behalve dat het beperkt is tot 640*480 :'(

Privateer (al vernoemd) fantastische vrijheid, mooie gfx (toen) en gecombineerd met de goeie gameplay van Wing Commander, spijtig genoeg nog geen waardige opvolger :(
(opvolger werd gecancelled door EA in 1996)

Dark Forces, naar mijn mening veel leuker dan Doom (uiteraard ook omdat het SW is :P) en voorloper van Jedi Knight, uiteraard ook fantastisch

Beneath a Steel Sky, nooit kunnen uitspelen en later nooit weergevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42998

The lost vikkings was altijd vet. Maar ik weet niet of dat oud genoeg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eMAeRCe schreef op 24 januari 2003 @ 22:06:
[...]

Nee ik heb ze niet meer en als ik ze wel had dan had ik ze nog niet online gezet :P (warez....)
Ja, okay, maar als ik de naam had geweten dan had ik zelf nog kunnen zoeken. En veel ''oude'' spellen zijn gewoon gratis nu officieel te downloaden.(bijv: Stunts).
Weet iemadn adners misschien hoe dat spel nog heet. Ik weet wel dat het van Accolade was. Iemand een idee? Spel kwam it dacht ik rond 1990. een F1(formule 1) spel. Er schijnt ook een Motor uitvoering geweest te zijn.
Ik hoop dat iemand het nog weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

catfish schreef:
Privateer (al vernoemd) fantastische vrijheid, mooie gfx (toen) en gecombineerd met de goeie gameplay van Wing Commander, spijtig genoeg nog geen waardige opvolger :(
(opvolger werd gecancelled door EA in 1996)
(
:?

Privateer 2 (The Darkening) is toch echt in 1996 uitgebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 13:36

GZ

!!

Iig wel een te kleine scan.. ( ) zodat mensen die weten waar ik het over heb de nostalgie ruiken
* GZ ruikt...
* GZ herkent ! :)

Kennen jullie misschien nog Bionic Commando nog van de NES. Ook een meesterwerk hoor. En dan die ontploffing van die basis op het laatst. Die was mooooooiiiiiiiii!!11

Afbeeldingslocatie: http://www.nesplayer.com/reviews/bioniccommando/snap016.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.nesplayer.com/reviews/bioniccommando/snap011.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.nesplayer.com/reviews/bioniccommando/b-bionic.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nesplayer.com/database/sprites/b/Bionic%20Commando_files/4114e8a0.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.nesplayer.com/database/sprites/b/Bionic%20Commando_files/4129e880.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.nesplayer.com/database/sprites/b/Bionic%20Commando_files/416404e0.gif

Afbeeldingslocatie: http://snoot.org/i/wuss/vg/screens/numberup.gif

Afbeeldingslocatie: http://snoot.org/i/wuss/vg/captaincommandobig.gif

Oh, those were the days... ;(

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Laatst online: 27-04 21:16
DroogKloot schreef op 25 January 2003 @ 13:37:
[...]

:?

Privateer 2 (The Darkening) is toch echt in 1996 uitgebracht :)
Zo is het uitgebracht idd, maar Privateer 2 is gecancelled waarna men een ander project (The Darkening) heeft uitgebracht onder de naam Priv2,
qua structuur is het spel wel gelijkaardig, maar let bv op de totaal GEEN overeenkomsten met het vorige game of wing commander, het andere jump systeem, totaal andere wapens,...

komt nog bij dat The Darkening op economisch vlak nogal slecht was uitgeblanceerd (ene ding was te goedkoop, andere te duur, enz...)

[ Voor 25% gewijzigd door catfish op 25-01-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Mega Man 2 datr was echt een mastergame _/-\o_ kon er echt uren mee zoet zijn O+

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Ducktales !! ruled zwaar !
Maar mn eerste spel was pc man, zòn kloon van pacman, ik kon er uren mee spelen.
Daarna kwam mn tweede spel uhh Winter, kon je van alles mee doen, van bobsleeén tot schans springen echt tof !
Maar de beste was Lost vikings !!!
Afbeeldingslocatie: http://www.cabal.wallpapers.nom.br/images/vikings.gif

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
GolbeZeromus schreef op 25 January 2003 @ 13:57:
[...]

* Ecco ruikt...
* Ecco herkent ! :)

Kennen jullie misschien nog Bionic Commando nog van de NES. Ook een meesterwerk hoor. En dan die ontploffing van die basis op het laatst. Die was mooooooiiiiiiiii!!11

Oh, those were the days... ;(
Bionic Commando op de GameBoy was ook geweldig :)

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76427

aaaaaah nostalgie bij het zien van de titels en uploads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jånnis schreef op 25 januari 2003 @ 15:45:
aaaaaah nostalgie bij het zien van de titels en uploads.
Techposts aan het scoren joh ? :+

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zanuah/poster_007.jpg

Aan dit spel heb ik ook _uren_ plezier gehad, hij roeleert nog steeds :) O+

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 43477 op 25-01-2003 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Anoniem: 43477 schreef op 25 January 2003 @ 16:17:
[...]

Techposts aan het scoren joh ? :+

[afbeelding]

SGD telt niet mee bij techposts ;) daarbij is er geen HK meer dus waarom zou je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557 schreef op 25 January 2003 @ 16:26:
[...]

SGD telt niet mee bij techposts ;) daarbij is er geen HK meer dus waarom zou je :P
Alsof ik nog techposts weet te maken.. meestal is een vraag al goed geantwoord voordat ik er iets op kan antwoorden :/ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mradem
  • Laatst online: 21-03-2024
[afbeelding]
Zekers!!!

[ Voor 3% gewijzigd door mradem op 26-01-2003 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04 08:29
TAG_Speedy schreef op 16 January 2003 @ 22:03:
[afbeelding]

Dat is voor mij toch wel DE klassieker, top game en nu nog steeds erg leuk.

Verder games als Super Mario World, Zelda ALTTP en Mario Kart.
yup toen 149,95 bij de Blokker gehaald :)
kan ik nog goed herinneren , want was me eerste spel dat ik van me eigen spaarcentjes had gekoht...en reteduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62809

Oef er zijn zo veel leuke/vette ouwe spellen.. gewoon te veel om op te noemen! :)

toch een poging:

Prince of Persia
Een van de eerste spellen die ik speelde echt top!

Commander Keen x
Heb bijna elke CK gespeeld tot versie 9 ofzo :)

Afbeeldingslocatie: http://rdepot.hypermart.net/roms/gbc/c/CommanderKeen.png

Supaplex
Deze is in dit topic ook vaak langsgekomen, echt heel leuk strategisch spel.

Afbeeldingslocatie: http://www.ellosnuncaloharian.com/imagenes/pantallas/small/supaplex_3.png

Mr. Matt (supaplex variant)
Een variant op Supaplex, speel ik hedendaags nog als ik bij oma op bezoek ga :D

Afbeeldingslocatie: http://www.wrotniak.net/works/mrmatt/_img/mrmatt.gif

Wacko Wheels
Zat ik vroeger ook altijd te spelen echt zo'n vet spel was dat!!!
Er zat volgens mij ook een multiplayer mode op dat de een met asdw moest spelen en de ander met de cursor toetsen :)

Worms
Speel ik nog steeds, leuk spel :)

Zelda
Tot nu toe elke versie gespeeld, echt een verslavend spel met een geweldige verhaallijn :)

Afbeeldingslocatie: http://www.sluggy.net/sz/uploads/Computer%20Stuff/zelda-1-355-icon.gif

Castlevania
Speelde ik vroeger naast Zelda vaak op de nintendo, alleen toen vond ik sommige stukjes eng en toen mocht men broer verder spelen :D

Afbeeldingslocatie: http://www.universonline.com/tempo_libero/giochi/avventura/Castlevania.jpg

Inspecteur Banaan
Das toch een redelijk oud spel, vond ik altijd wel grappig om te spelen.

Pong
Heb ik vroeger ook veel gespeeld, heb em onlangs voor de PlayStation gekocht :)

Megarace
Een racespel in de toekomst waar je verschillende auto's kon kopen, en het werd 'gepresenteerd' door zon vage (bijna) kale gast met witte haren.. ook vaak gespeeld.
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/feb97/sboyky.jpg

Sonic
Vaak bij een 'vriendje' gespeeld op de Sega Saturn, de goeie ouwe tijd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.game-revolution.com/games/saturn/sonicr3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.game-revolution.com/games/saturn/sonicjam4.jpg

Bionic Commando!
Heb ik ook tot vervelends toe gespeeld :)

Hotrod
Spel die we heel vaak op school speelde als we informatica hadden, (brugklas ofso). Lekker je auto tweaken en racen + geld verdienen :)

Pff, hier de top 5 van "beste games" (blijf moeilijk :+)

1) Zelda (Alle nintendo versies)
2) Supaplex
3) Mario Bros 2
4) Bionic Commando
5) Wacko Weels

offtopic:
nu ga ik toch echt slapen :Z

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 62809 op 26-01-2003 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Laatst online: 20-04 13:28
zelda :) die sound... :D (snes)
pong (kleine man achter de atari :)) we will never forget you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 17:51
Anoniem: 62809 schreef op 26 januari 2003 @ 06:00:

Commander Keen x
Heb bijna elke CK gespeeld tot versie 9 ofzo :)
dacht dat er maar 6 versies waren + 1 extra (keen dreams)?

anyways de games die ik het meeste speelde vroeger:

- Alex Kidd in Miracle World (op de sega master system)
http://alexkidd.com/show_game.php3?ID=3
- Wonderboy 3: Dragon's Trap (idem)
http://www.alexkidd.com/show_game.php3?ID=156
- SimCity classic (PC)
- Commander Keen serie (PC)
- Vrij veel Sierra adventures (de beroemde Quest series)
- De vele Apogee/ID platform spelletjes
- Super Mario Bros 1 & 3 (NES)
- Super Mario Bros 3 (Game Boy)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nog geen PC spel opgenoemd :P

Hier maar eentje dan.. denk dat wat mensen hem wel kennen:

Full Throttle (Heb de soundtrack CD van de Gone Jackals :+ )

Afbeeldingslocatie: http://lucasfans.mixnmojo.com/games/reviews/throttle/ft01.gif
Afbeeldingslocatie: http://lucasfans.mixnmojo.com/games/reviews/throttle/ft03.gif
Afbeeldingslocatie: http://lucasfans.mixnmojo.com/games/reviews/throttle/ft04.gif
Afbeeldingslocatie: http://lucasfans.mixnmojo.com/games/reviews/throttle/ft06.gif

ownage. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 09:46

4hp

Dune 2. Het meesterlijkste spel :) (vind ik)

Dune was beetje brak, dune 2 was ZO veel verbeterd. Mooie RTS style etc etc. Alleen jammer dat het problemen gaf met geluid en geheugen in DOS (ouwe 486) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

Vroeger hadden we een electron "computer" alweer 20 jaar geleden denk ik. 1ste spel waar ik toen aan verslaafd was was Gauntlet. gewoon met een vliegtuigje 2D naar rechts vliegen. Dingen ontwijken en kapotschieten en power ups enzo. denk dat iedereen wel zo'n soort game leuk vond om te doen vroeger.

Daarna op de 8086 commander keen gespeeld (verschillende versies). Gewoon ook leuke games zeker als je 10 jaar bent. Ik had nooit een nintendo ofzo dus kon je er toch een beetje over meepraten.

Dune2 is mijn eerste echte game die ik uren achtereen speelde. Wat een super goed strategie spel zeg. jammer dat het maar 9 levels was.

verdere games die ik goed vond: transport tycoon: al genoeg over gezegd. en simcity1 :). best lelijk ook voor die tijd maar wel verslavend.

fifa soccer: deel 1 dus. daar is mijn verslaving voor voetbalspellen begonnen. kon je altijd heel makkelijk omhaals mee doen. ook gave muziekjes enzo :) wel super simpel helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 17731 op 26-01-2003 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76994

Goed,
laat ik me hier ook maar eens aan wagen voor ik ga slapen...
Absolute nummer 1 voor mij is:
UFO - Enemy unknown (Ook wel X-COM genoemd): een minder popi soort spel
tegenwoordig, turn-based strategy, maar in zijn soort de beste: wat een
muziek (na 6x uitspelen nog niet aan het vervelen) en wat een uitgebreide
opties, ik denk erover om speciaal voor deze game een 486je op te poetsen :*)
nummer 2:
Diablo : daar heb ik me een stevige vorm van RSI aan gespeeld (echt waar!). De
eerste game die ik online speelde (groeten aan alle Moraltachjes en andere
clanratten van toen...) ;(
nummer 3:
Falcon : Versie 1.0, jaja, op een 8086, daar heb ik zelf nog een manual voor
geschreven in de brugklas, en die verkocht als warme broodjes. Damn wat
een game, nog steeds heb ik de Medal of Honor niet op Colonel-niveau... :'(
nummer 4:
TIE-fighter : Zonder de meer de meest verslavende game in de XWing serie, zeker
met al die uitbreidingsmissies! What a ride! LOVE the Missileboat (al ging de
uitdaging er wel een beetje af zo >:) )
nummer 5:
De hele King's Quest serie (behalve die 3D versie: jammerzzz): geweldige puzzels,
lekker verslavend en ook hier een mooie bron van inkomsten op de highschool
met m'n getekende kaarten (inderdaad ja ik wist voor mijn slagen niet eens
dat er zoiets bestond als legale software LOL) :X
nummer 6:
Moonstone : op de Amiga, héél verslavend en mooie graphics (dacht ik, tot ik em
pas weer es zag, wat zijn we toch ver gekomen in zo'n korte tijd...
nummer 7,8,9,10,100,1000:
zo kan je nog wel uren doorgaan down memory lane!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-04 21:45
Legend of Zelda op de NES voor mij. Ik heb het spel pas nog eens doorgespeeld op een emulator, de NES zelf heeft het al jaren geleden begeven. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 09:26

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Quake 1 Custom Team Fortress: (Misschien niet zo heel oud maar super kewl online.)
Check de screens :9

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vliet6/ThunderFalcon/QUAKE04.jpg
Spelend met pipebomb wapens.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vliet6/ThunderFalcon/quake59.jpg
Raar bouwwerkje gebouwd met engineer (bestaande uit dispenser, field generators, sentry gun en tesla coil) :P

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vliet6/ThunderFalcon/QUAKE14.jpg
Engineer battle :9 altijd wel leuk. Ook leuk als je daar zit met 5 van die tesla coils en een paar sentry guns. Helaas vinden sommige gasten het nog steeds leuke om te gaan spammen (dwz rondklooien met gas/choke grenades, detpacks enz.).

Reden dat het zo leuk is. Je speelt in een team en je kan gewoon zelf bepalen wat je wilt zijn met custom. Je krijgt dus 11000 dollar (of zoiets) en daarvan kan je zelf je wapens enzo samenstellen. Wat ook erg leuk is, is spelen als engineer.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 16:53
pfff, ik herinner me striker een z/w game op de 386 en natuurlijk dat voetbalspel op de c64(ben de naam ff kwijt)

later kwam megaman en zelda op nes, volgens mij heb ik die echt teveel gespeeld

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Een van mijn favo games is Ghosts'n Goblins.

Dat was gewoon een masterlijke platform-game.

En dan heb je natuurlijk nog de hele DOOM serie. _/-\o_

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

[CSC]Outlaw schreef op 25 January 2003 @ 01:45:
Tadadadadada Sopwith!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het was gewoon vet, vliegen is leuk, heb dit spel echt ongeloofelijk veel gespeeld.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

deze was echt koel. staat vaag ergens in mijn geheugen. gloof dat mijn broer hem altijd speelde. ikzelf ook wel eens. Ik vond hem toen moeilijk.

Deze speelde ik ook vaak :P, en welke ik hier ook nog niet heb gezien:

Afbeeldingslocatie: http://screenmania.retrogames.com/amiga/01/amiga_0020_05.png
Afbeeldingslocatie: http://screenmania.retrogames.com/amiga/01/amiga_0020_08.png
Afbeeldingslocatie: http://screenmania.retrogames.com/amiga/01/amiga_0020_12.png
Afbeeldingslocatie: http://screenmania.retrogames.com/amiga/01/amiga_0020_14.png
Afbeeldingslocatie: http://screenmania.retrogames.com/amiga/01/amiga_0020_18.png

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ >:)
meer te vinden op http://screenmania.retrogames.com/amiga/01/amiga_0020.html :)

[ Voor 30% gewijzigd door Tripp op 10-02-2003 14:50 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 23:04
Magic carpet 1 en 2

www.heinemanss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Elite

"The mother of space-sims", baanbrekend uniek concept voor die tijd (nu eigenlijk nog), totale vrijheid van spelen, doe wat jij wilt, wanneer jij wilt.

Dit spel staat vandaag de dag nog als target voor wat veel mensen zoeken als ze op zoek zijn naar een spacesim.

Zeer goede graphics voor die tijd, en ultieme speelbaarheid. Mensen die hier aan begonnen zijn er maanden, of zelfs jaren zoet mee geweest, om uiteindelijk de ultieme status te behalen: Elite

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Ik heb bijna al die bovengenoemde games nog op CD hier ...
Toen een keer een CD brander gekocht, zo'n beetje de eerste CD's waren al mijn oude games van floppies (hooop werk, alles op een 1,7 GB HDD prakken en uitpakken -> ARJ :D)
Zijn uiteindelijk 2 CD's vol geworden :)
Moet nog steeds de soundcard van m'n 486 in orde maken en dan ... :P :9 :P :9

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07-2022

QuestGamer

Questje

1) Lemmings (1990)
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/TimesSquare/6150/lemtitle.gif

Zow cool :)
Al die beestjes proberen naar de finish te brengen, vroeger kon ik mayhem nooit halen. Paar maanden terug nog gespeeld, was tot Mayhem 8 gekomen ofzo, echt kewl :P
En al dat Lemmings Paintball en Lemmings 3D is heiligeschennis, the old one rulez forever!
Afbeeldingslocatie: http://www.utahdesign.com/lemmings/shots/images/pclemshot7-l.gif

2) Transport Tycoon Deluxe (1995)
Al veel genoemd, maar idd erg verslavend. Chris Sawyer rulez!

3) Stunts (1990)
Afbeeldingslocatie: http://www.flashback-aw.net/images/s/stunts.gif
Zo kewl, zelf banen maken en records proberen te verbreken enzo, supercool :)
Vroeger erg veel uurtjes in gestoken.

Naast deze 3 spellen heb je nog Wacky Wheels, Rollercoaster Tycoon (iets minder classic), Skunny Kart, Need for Speed wat ik veel heb gespeeld.
Tegenwoordig kunnnen de spellen me wat minder boeien, vooral omdat ik nu in een clan zit en alleen maar UT speel. Maar dat komt mede doordat de huidige games teveel gericht zijn om gimmicks en graphics en te weinig op gameplay. Classic games roeleren forever :P UT2003 bijv viel ontzettend tegen imho.

Zow ik stop er maar mee :P

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

Een paar spellen die ik vorger helemaal ziek gespeeld heb en die nog niet voorbij gekomen zijn volgens mij:

Paratrooper(1982)...... heel oud, er kwamen vliegtuigjes over die mannetjes dropten en die je dan met een kanon kapot moest schieten. Als je ze niet neerschoot en ze landden maakten ze een soort trappetje en bij het vierde manntje ontplofde je kanon (errug spectaculair toen :))
Afbeeldingslocatie: http://www.republika.pl/strzyqawa/Screeny/Paratrooper2.GIF

California Games (1 en 2)... Man dit was echt een über vet spel :D. Je kon BMX-en, Skateboarden, Surfen en nog wat van die vette dingen. Dat spel heb ik echt helemaal kapotgespeeld.. (en dit alles op een 8088 met van die grote 5 1/4 diskettes (die zo mooi konden buigen >:D)

Afbeeldingslocatie: http://www.atariage.com/Lynx/screenshots/s_CaliforniaGames_1.png

[ Voor 12% gewijzigd door STi op 11-02-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1623

Civilization en Colonization, dit zijn voor mij de games die de verslaving echt op gang brachten, het doel is iedere keer weer hetzelfde alleen de omstandigheden bepaal je helemaal zelf, bij colonization was het het handelen dat rulede en bij civ de nukes ;)

Ik heb ook ooit eens Cyberia ofzo gespeeld, leek een beetje op INCA maar zag er beter uit en was een stuk diverser, helaas was het niet mijn game en moest terug naar "m'n vriendje" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Maniac Mansion was een game waar ik maaaaanden speelplezier aan beleefd heb. De sfeer die heerst in dat spel is op sommige momenten echt angstaanjagend. Dit is de voorloper van Day of the Tentacle - ik geloof dat je Maniac Mansion zelf in de sequel kan spelen :P

Elvira deed me toenertijd ook al in m'n broek doen van spanning. Grappige geluidseffectjes had die game.

Verder heb ik ook wat uurtjes versleten aan "Pirates" en "Defender of the Crown".
Bij beide spellen ging het erom een zo groot mogelijk gebied te annexeren, het ene op zee, het andere ter land.

Mijn allereerste game was "The Magic Candle". Het feit dat er zo'n mega-grote kaart bij het spel zat met allemaal dorpjes, wegen enz... vond ik gewoon leuk. Je was altijd beniewd wat er in het volgende dorpje te beleven viel. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Coltrui op 12-02-2003 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9405

king of fighters 98 neo geo
zelda 1 nes
megaman 2 nes
marioworld snes

dat zijn toch wel mijn favoriten
Pagina: 1 2 3 Laatste