Ik "kreeg" mijn eerste PC rond 1987, een 10Mhz XT. Vanaf het begin met vrienden bezig geweest games te 'ruilen' (kuch

.... ik was erg blji met mijn 2 diskdrives!

).
Er zijn zoveel games waar ik goede herinneringen aan heb. Allerlei games.. veel van de games die hierboven genoemd zijn heb ik met veel plezier gespeeld! Ik zou 2 pagina's kunnen vullen met games die ik erg graag speelde..
Ik zal proberen er een paar uit te halen welke hier nog niet getoond/genoemd zijn ...
F-19 Stealth Fighter (Microprose)
F-19 Stealth Fighter was naast Falcon 1.0 een van mijn eerste flightsims op de PC. Falcon 1.0 was qua cockpit en simulatie wellicht "realistischer" (zover als dat ging in 1988) dan F-19 maar F-19 was veel uitgebreider en nog meer fun! In plaats van zwart/transperent 2D bitmaps welke een MiG-21 moesten voorstellen zoals in Falcon 1.0, had je in F-19 echte 3D objecten! En het zag er allemaal zo mooi uit
Vooral de "campaign" in de Persian Gulf waarbij je talloze missies in Iran moest volbrengen vond ik erg leuk. Die in Noord Europa was ZEER moeilijk maar daar maakte je dan wel weer snellere carriere mee. Een van de flightsims waar ik zeer zeer zeeeeer verzot op was
Pirates! (Microprose)
Pirates! *zucht*. Pirates, ik kan het nog spelen. Ook ergens rond 1988/1989 in handen gekregen op de PC, het was nog een van die games die "bootable" waren. Gewoon disk erin, booten en spelen.
Dit spel heb ik echt minstens net zo veel gespeeld als F-19.. dan nog wel meer denk ik. Wie kent Pirates niet? Met je schepen zoveel mogelijk geld bij elkaar sparen en dus hoger in Rank worden en daarnaast tal van sub-quests doen om je familie leden terug te vinden. Prachtig! Aangezien ik geen handleiding had, ben ik zelf erg creatief geweest .. naar de bieb om daar de kaart van het Caribisch gebied te kopieren en van een vriend van mij de handleiding van de C64 versie gekopieerd. (Gelukkig waren de "Dates" gewoon hetzelfde!! Prachtig.. "the silver fleet, early 1560 in ..." etc!

) en daar zat ik dan.. met mijn kaart welke bestond uit 8 aan elkaar geplakte A4tjes en mijn eten op schoot weer lekker tot diep in de avond te "Piraten"
Ik heb ook Pirates Gold! gehad en hoewel ik die twee jaar geleden in een aanval van "Pirates-heimwee" nog heb zitten te spelen op een oude PC, heeft Pirates Gold mij nooit zo weten te grijpen als Pirates.
En dan schiet me nu nog meer te binnen zoals Covert Action, de eerste Railroad Tycoon, Airborne Ranger, Gunship, F-15 Strike Eagle II ... etc etc etc
Chuck Yeager's Air Combat
Een wat "nieuwer" spel.. en ja dit zijn screens van de Mac maar op de PC zag het er hetzelfde uit. Prachtig spel.. echt geweldig. Niet alleen was het ENORM FUN .. maar het was ook een unieke flightsim. Niet alleen kon je veel verschillende vliegtuigen vliegen maar ook in verschillende tijdperken, alles waar Chuck Yeager zelf ook in gevlogen heeft. In een P-51 in WO2 tegen Luftwaffe kisten, in een F-86 tegen Koreaanse MIG-15s en in een F-4 tegen Vietnamese MiG-17 en MiG-21s. De WO2, Korea en Vietnam "Campaigns" waren op zich al erg leuk maar zelf gevechten samen stellen was gewoon geweldig! Hoe vliegt een F-4 tegen een FW190, wat als een F-86 tegen een ME262 moest vechten en hoe pak je een MiG-21 met een P-51? Ik heb me er uren, dagen, weken en maanden mee weten te vermaken!
Wasteland
Voorvader van Fallout en 1 van de beste RPG's die ik OOIT gespeeld heb. (nou ben ik niet zo'n RPG fan maar wow Wasteland).
Wat kan ik zeggen.. post nuclear VS (Nevada to be exact) en jij moet als leider van een stel Rangers "recht en orde" brengen in een losgeslagen wereld. Als je door het spel speelt kom je er achter dat er diverse verhalen op de achtergrond spelen.. Aliens.. gangsters.. Followers of the Mushroom Cloud fanatica... robots.. clones.. alles heeft wel iets met elkaar te maken. Een GEWELDIGE gameplay .. ik speel het af en toe nog wel es

Graphics van het jaar 0 natuurlijk maar daar ging het niet om. Het verhaal er achter, de interfactie tussen characters, de hele wereld opzich. geweldig gewoon! Needles, Vegas, Quartz, Base Cochice, The Citadel, Red Raiders.. zucht. zwaar zwaar nostalgie!!!!
.. en dan zijn er nog games zoals Space Rogue, Shadow Warrior, GP1, Stunts, Test Drive II The Duel, Rick Dangerous I + II, SU-25 Stormovik, LHA etc etc etc
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)