[Ervaringen] Dual AMD systemen - Deel 2

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.197 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doet mij erg denken aan vergelijkbare ervaring:

- kaal systeem ( gigabyte 7dpxdw, 2 2400 xp, aopen cdrw1632 etc) booten en xp-pro installeren ( reservekopie op tdk-cdr, gebrandt op 2/2002), boot maar crash tijdens installatie, daarna niet eens boot!
- andere cdr (ook tdk, datum?), boot en goede install!!

zet mij aan het denken hoe lang gebrande cd's houdbaar zijn (heb de niet ok cdr nog niet in ander systeem met andere cd-player getest) was wel erg verrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Wat je nu kan doen is als windows is geinstalleerd op de andere computer de HD overzetten in de nieuwe en dan kijken of hij wil opstarten en de nieuwe drivers kan installeren.
het je de kap van het systeem er al af gelaten tijdens de installatie?

Heb je de nieuwe voeding al??

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP crasht als een baksteen :(

Ik heb XP met mijn andere computer op die 1.3 Gb harddisk gezet. De harddisk daarna overgezet in mijn dual. Geen cd speler aangesloten, pci video kaart gebruikt, voor de rest: zie ergens hierboven). XP begint met starten (progressbar in eerste zwarte scherm loop tot 100%) en dan crasht ie. Blauw scherm... De exacte melding weet ik niet meer. Kan ik vanavond nog wel posten. Zou het te maken kunnen hebben dat er specifieke drivers geinstalleerd staan waardoor XP nu crasht? Het systeem waar ik XP mee geinstalleerd heb lijkt in de verste verte niet op mijn nieuwe dual.

De kast heb ik open staan. De temperaturen lijken mij overigens goed. Ik heb ook gevoeld aan de blokken, deze worden warm, niet heet. Lucht van de koelers is ook warm.

Voeding is nog niet binnen :(

Ik heb inmiddels een andere XP CD geleend, misschien ligt het toch nog aan de CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:23

Shuriken

Life is all about priorities

Woody mag ik je op het volgende wijzen: Dit graag lezen eer je post :)

Het is dus niet de bedoeling dat je hier in een Ervaringen topic jouw specifieke probleem verholpen probeert te krijgen.

Als je een probleem hebt met je systeem dan dien je daarvoor een apart topic te openen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 13:50:
Ik heb XP met mijn andere computer op die 1.3 Gb harddisk gezet. De harddisk daarna overgezet in mijn dual

...

Zou het te maken kunnen hebben dat er specifieke drivers geinstalleerd staan waardoor XP nu crasht? Het systeem waar ik XP mee geinstalleerd heb lijkt in de verste verte niet op mijn nieuwe dual.
Nogal ja, de dual en single proc kernel van XP zijn totaal verschillend en niet uitwisselbaar, op geen enkele manier :)

* FragFrog heeft zelf ook eens een tijdje raar staan te kijken naar die BSODs, totdat kwartje viel ;)

[ Voor 9% gewijzigd door FragFrog op 26-08-2003 13:58 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:00

BrZ

mijn bak is nu ook weer flink instabiel... Het lijkt aan het geheugen te liggen.. Zit nu 2x 256MB in ipv 4x256, en nu gaat het eigenlijk wel redelijk...
:(

Verwijderd

Excuus, ik zal in het vervolg de regels beter lezen :O

Probleem is inmiddels opgelost, bleek een slechte winXP copy te zijn in combinatie met een slechte CD speler. Ik draai nu Win2K pro, heerlijk om 2 processor grafiekjes te zin in de taskmanager. Binnenkort zal ik mijn echte ervaringen met mijn dual hier posten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Wat een ellende weer, na 2 maand had ik eindelijk me Asus dual bord RMA gestuurd want die was overleden, moest al 4 weken wachten op Informatique, geen probleem, kreeg ik van de week per post me moederbord retour, welliswaar helemaal kaal maar omdat ik al zolang moest wachten hadden zij mij dat bord gestuurd en ik vond dat ok.

Ik 2 dagen geleden alles ingebouwd, draait amper een dag, en ik kom aanlopen kijk ff in me kast of alles nog ok eruit ziet vliegt op dat moment een chip in de fik, zo'n kleine rechtsboven, die nam gelijk zo'n donut met stalen draad eromheen (ja componenten is niet mijn vak), draad fikte ook gelijk weg. Me vorige dual bord is naar de maan gegaan vanwege een gare voeding, toen kreeg ik problemen maar heb voor deze boot een Antec 480 en daar is niks mis mee

Resultaat, mobo dood (duh), 2x MP 2200+ orgineel ook dood... en ik had juist dit systeem staan omdat ze lekker stabiel zijn. Tot op heden heb ik nog maar weinig plezier gehad. Ik weeet dat het nou niet bepaald een moederbord is wat gelijk perfect werkt, maar als het werkt gaat het als een trein. Verder Asus GF4 4600 128 mb, 2x 512 mb.

Probleem met dit soort gevallen is helaas dat je halve pc een opdonder krijgt, tot overmaat van ramp liet ik ook nog gister een maxtor 60 gb 7200 8 mb met een doffe knal op de grond vallen.. plof.. ff testen... dood....

Sorry ik moest dit ff kwijt :) All machines are against me en moet maar eens kijken wat ik nog kan regelen met Informatique. Muts aan de telefoon zei eerst dat het niet onder de garantie viel. Want moederborden fikken nooit uitzichtzelf zegt ze.

De rustheid zelve die ik was zeg tegen haar: mevrouw, u kunt dat niet op afstand zien. en normaal gebeurt het ook niet maar het komt sporadisch voor, denk aan MSI moederborden die daar ook last van hadden. Ik heb met die gasten afgesproken dat ik me moederbord met CPU's naar hun opstuur en hun gaan kijken of die cpu's niet dood zijn en tja dan maar naar een passende oplossing zoeken... maar zal me ongetwijfeld weer geld gaan kosten.

[ Voor 25% gewijzigd door Industrial_Life op 29-08-2003 10:31 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 15:08
2Cool2Rule schreef op 29 August 2003 @ 10:24:
Ik 2 dagen geleden alles ingebouwd, draait amper een dag, en ik kom aanlopen kijk ff in me kast of alles nog ok eruit ziet vliegt op dat moment een chip in de fik, zo'n kleine rechtsboven, die nam gelijk zo'n donut met stalen draad eromheen (ja componenten is niet mijn vak), draad fikte ook gelijk weg. Me vorige dual bord is naar de maan gegaan vanwege een gare voeding, toen kreeg ik problemen maar heb voor deze boot een Antec 480 en daar is niks mis mee
Zeg maar niet te vlug dat het niet je voeding is.
Een van mij Tyan MP planken is ook naar de eeuwige jachtvelden geholpen door een Enermax 550 Watt voeding (waarvan ik dus ook dacht dat er niets mis mee was ). Probeer de voeding eens te testen met een multimeter zonder dat er andere componenten aanhangen, kun je meteen checken of alle voltages een beetje normaal zijn.
"donut met stalen draad" <-- blijkbaar dus je CPU VIO doorgebrand ( aangezien je zegt dat het rechtsboven was, neem ik aan dat het die van CPU0 betreft )
Resultaat, mobo dood (duh), 2x MP 2200+ orgineel ook dood...
Sorry ik moest dit ff kwijt :) All machines are against me en moet maar eens kijken wat ik nog kan regelen met Informatique. Muts aan de telefoon zei eerst dat het niet onder de garantie viel. Want moederborden fikken nooit uitzichtzelf zegt ze.
Dit valt zeer zekers gewoon onder de garantie, laat hun maar eens aantonen dat het jouw fout was dan....... wens ik ze veel plezier mee want dat gaat ze nooit lukken. En het kan inderdaad gebeuren dan een VIO doorbrandt als er een brakke component tussen zit.
Grote kans trouwens dat beide CPUs nog gewoon werken, als er al schade mocht zijn dan kan dit alleen CPU0 zijn, aangezien met de andere VIO niets aan de hand was ( hoop ik dan voor je ).
Mochten de CPUs nu toch dood zijn: Schade op Asus verhalen ( als het je voeding is geweest gewoon op Antec ).

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Delta2 schreef op 29 August 2003 @ 14:32:
[...]

Zeg maar niet te vlug dat het niet je voeding is.
Een van mij Tyan MP planken is ook naar de eeuwige jachtvelden geholpen door een Enermax 550 Watt voeding (waarvan ik dus ook dacht dat er niets mis mee was ). Probeer de voeding eens te testen met een multimeter zonder dat er andere componenten aanhangen, kun je meteen checken of alle voltages een beetje normaal zijn.
"donut met stalen draad" <-- blijkbaar dus je CPU VIO doorgebrand ( aangezien je zegt dat het rechtsboven was, neem ik aan dat het die van CPU0 betreft )

Ik gebruik de voeding in tussentijd sinds 2 maand op Asus A7N8X De Luxe Rev2.0. Draai heerlijk een XP 1700+ uit week 13 op 11,5x200=2300 @ 1,8v

Ik gebruik een DigiDoc en daarbij FTP''ed MBM altijd de waardes naar me server. Ik ben hier ook geen rare dingen gekomen. Helaas heb ik geen multimeter maar ik ga ervanuit dat het niet de voeding is. Heb deze Antec speciaal (naderhand omdat 1e mobo wel naar de klote vanwege brakke voeding waarschijnlijk) voor dit mobo gekocht. aangeschaft
[...]

Dit valt zeer zekers gewoon onder de garantie, laat hun maar eens aantonen dat het jouw fout was dan....... wens ik ze veel plezier mee want dat gaat ze nooit lukken. En het kan inderdaad gebeuren dan een VIO doorbrandt als er een brakke component tussen zit.
Grote kans trouwens dat beide CPUs nog gewoon werken, als er al schade mocht zijn dan kan dit alleen CPU0 zijn, aangezien met de andere VIO niets aan de hand was ( hoop ik dan voor je ).
Mochten de CPUs nu toch dood zijn: Schade op Asus verhalen ( als het je voeding is geweest gewoon op Antec ).
Ik kon heel boos aan de telfoon doen natuurlijk, maar had duidelijk in de gaten dat ze nog niet verder is gekomen mijnkookrecepten.nl maar als het in handen komt van de TD daar vertrouw ik op goede afloop bedoel ja, kan gebeuren en ze testen ook mijn CPU's dus komt wel goed.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik draai nu ook al sinds 11 November 2002 met dit O+ Lievvv O+ AMD SMP systeempje:

Naam : FIREFOX SMP 2002

}:O Dual AMD Athlon MP 2200+ [1.8Ghz] }:O

_/-\o_ ASUS A7M266-D [AMD AM760MPX] _/-\o_

1x 1GB PC-2100 ECC Reg van Twinmos

Hercules 3D Prophet 9700 Pro 128MB DDR [ATi Radeon 9700 Pro]

Creative Sound Blaster Audigy2 Platinum

Maxtor DiamondMax 40GB 7200rpm

Maxtor DiamondMax 60GB 7200rpm

Lite-On 16x/48x DVD-Rom

Samsing FDD 3.5"

Chieftec DA-01-BLD Metalic Blue

6x Enermax 80mm Case Fans

1x Enermax 92mm Case Fan

Philips Briliance 109SP Lab Monitor

Logitech Keyboard en Mouse

Logitech Wingman Force 3D

Enermax 350 Watt PSU

Zo dat was me SMP bak van AMD, ik had hem met een PC Prive' Project gekocht via me werk, ze wisten niet wat ze meemaakte! :D Hij heet FIREFOX SMP 2002 en hij wordt natuurlijk gebruikt voor High End Flight Simulators zoals:

Flanker 2.0 met SMP Patch 2.51a,

Falcon 4.0 met SMP Patch SP3,

en X-Wing Alliance met SMP patch 2.02

Spellen zoals Quake3Arena, Return To Castle Wolfenstein en Jedi Knight II:Jedi Outcast spelen ook geweldig in SMP mode!!

Ik heb ook nog een Roland E-14 Keyboard er op aangesloten, want muziek maken en composeren doe ik ook graag, en ja daar komt deze SMP bak ook goed in zijn plaats.

en ja stabiel draait hij al sind ik hem gekocht had. wat ik draai als OS is natuurlijk Microsoft Windows Professional U.S.A. en nu met SP4 en nooit problemen meegehad, alleen toen ik die Audigy2 Platium net had in het begin had ik wat stabieliteids problemen maar dat werd snel verholpen door die patch die ergens in Januari uit kwam. En dat hielp zekers. en sindsdien geen rare dingen meer.

hier voor had ik een O+ Dual Intel Pentium!!!/EB 1Ghz O+ ook met 1GB mem maar dan in 4x 256MB Modules in plaats van 1x 1GB, en ja dat was het bekende ABIT VP6 mobo met de Via Apollo Pro 133A chipset, het was een leuk ding om mee te beginnen met de SMP wereld maar sinds dat ik nu Dual AMD Athlon MP draai, wil ik niets anders meer, ja een :9~ Dual Opteron 246!!! :9~ Maar goed met de ASUS A7M266-D kan ik zeker nog jaren vooruit, ik heb hem geflashed met Bios 1010 voor Barton 2800+ :9 ondersteuning, voor het geval dat Doom3tezwaar wordt voor me twee 2200+-jes :D

maar goed ik heb nog twee andere systemen en dat zijn nu nog Uni CPU based systems, een AMD Athlon XP 2100+ met 512MB PC-2700, nForce2 ULTRA en Gainward GF3 GS ViVo en een AMD Athlon XP 2700 met 1GB PC2700, nforce2 SPP en Club 3D Radeon 9700 Pro. Dus ieder weekend een C&C Generals avond op de Zaterdag, met me maten dus vervelen dat gebeurt ook niet gauw, en die twee AMD Athlon XP systemen draaien ook Win 2000 Pro U.S.A met SP4 ;) .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Voor de mensen met een Tyan MPX:
Word jullie vrm 1 ook zo warm? bij mij is ie 45 graden wat ik toch best veel vind.

Ik zit er over te denken om er een klein heatsinkje op te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shuriken schreef op 29 augustus 2003 @ 20:39:
Word jullie vrm 1 ook zo warm? bij mij is ie 45 graden wat ik toch best veel vind.

Wat voor procs heb je dan twee 1800+-en dan of zo?
[ tja als het het beetje raar klinkt kan het wel kloppen, 'k kom net van een feestje vandaan!! LOL :D :D :D

ach ja ik haal gestessed met me 2200+ maximaal 47 graden C

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 03:05:
wat voor proc's heb e an? twwe
[...]

Wat voor procs heb je dan twee 1800+-en dan of zo?
[ tja als het het beetje raar klinkt kan het wel kloppen, 'k kom net van een feestje vandaan!! LOL :D :D :D

ach ja ik haal gestessed met me 2200+ maximaal 47 graden C
Mja je type vaardigheid is er niet op vooruit gegaan }) . En ik had het over de VRM niet over de processor. Zover ik weet zit er op de Asus helemaal geen diode op de VRM. Dus volgens mij moet je ook ff wat beter lezen de volgende keer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sundevil
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

sundevil

One ping only

Shuriken schreef op 29 August 2003 @ 20:39:

Bij mij wordt dat rotding 50 graden volgens tyan sysmon. Maar denk je dat het nodig is om 'm extra te koelen? Hebben de dames en heren bij Tyan zo zitten slapen dan?

The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shuriken schreef op 30 August 2003 @ 11:04:
[...]

Mja je type vaardigheid is er niet op vooruit gegaan }) . En ik had het over de VRM niet over de processor. Zover ik weet zit er op de Asus helemaal geen diode op de VRM. Dus volgens mij moet je ook ff wat beter lezen de volgende keer >:)
Ach ja ik kwam net van een helse verjaardag, vandaar dat ik een beetje erg brak ging typen ;)

Dan had ik het verkeerd begrepen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:01

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

effe een kort vraagje aan een van jullie die Linux draait op een dual amd, ik heb net een dual 1800+ gebouwd, en linux geeft aan dat cpu1 een "amd athlon mp 1800+ is @ 1527MHz ofzo, en cpu 2 is een amd athlon mp @ 1527MHz... Is dit normaal? Dat hij dus bij de 2e CPU niet expliciet de fabrieksrating vermeld? Bij een Xeon systeem weet ik nl. dat hij ze wel allebei volledig benoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47
Ik ben dat wel vaker tegengekomen met bepaalde tooltjes en software, maar dan onder Windows. Lijkt me echt niet iets waar je je druk om moet maken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 23:00

BrZ

Shuriken schreef op 29 August 2003 @ 20:39:

Ik heb een Tyan Tiger MP, afaik zijn de VRM's enzo hetzelfde...

Mijn VRM wordt ook zo'n 45 graden, alleen m'n VRM 2 zit zo rond de 60 graden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:33

OgWok

U.N.C.L.E.

Weet het niet zeker meer, maar 1 van mijn vrm's wordt ook duidelijk warmer dan de andere. Heb de Tiger MPX nu even niet in gebruik.

Maar vond het ook nogal vreemd 1 45 gr. en 2 52 gr. Niet extreem, maar begrijpen doe ik het niet, en liever allebei 45 gr.

Wie weet hier het fijne van?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedel
  • Laatst online: 03-04 23:12

jedel

Kevlar

super vaag

was net een beetj aan het pielen met mijn mobo (asus a7m266-d) (beetje overclocken enz)

bedacht ik: mm laat ik mijn xp 2000+ (B's) een beetj under-volten worden ze nog minder warm.....(maar toch wel ff op een 150 fsb)
roep de bios : (bij 133FSB)
cpu0: athalon mp @ 2000+
cpu1 : athalon @ 1133Mhz
:?

ik dacht zal wel....maar wcpuid zegt dat ze alle bij wel op 1666 draaien maar de een met een mp van 12.5 en de ander met een mp van 8.5 (en dus met een hoger fsb |:( )

wat is hier aan de hand?

alles terrug gezet--> nog steeds

en cpu1 is ook echt langzamer
:'(

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
@jedel
Ik heb net eens even je specs doorgenomen en gezien dat je flink wat PCI kaartjes hebt en een ATI GPU. Deze mix zorgt ervoor dat je eigenlijk geen 150MHz stabiel kunt draaien vanwege de PCI bus ( is ook ten zeerste af te raden, lopen overigens ook flink wat topic over @ 2CPU ).
Wat betreft de CPUs, cpu1 is langzamer ?? Dat betekend dus ook meteen dat cpu0 ook langzamer is, aangezien de chipset de snelheid terug schroeft naar de langzaamste CPU.
Heb je trouwens de CPU(s) Multiplier unlocked ofzo ? Je multiplier is namelijk teuggevallen naar 8,5 wat overigens de laagste default waarde is ( kreeg ik ook toen ik de multiplier unlockte ). Indien je dat niet hebt gedaan, probeer eens een CMOS clear zou ik zeggen.

@kippenijzer
van CPU1 wordt inderdaad geen rating uitgelezen, alleen het pure aantal Mhz.
Beats me why, zeker luie mensen @ AMD research :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedel
  • Laatst online: 03-04 23:12

jedel

Kevlar

Delta2 schreef op 01 September 2003 @ 17:44:
@jedel
Ik heb net eens even je specs doorgenomen en gezien dat je flink wat PCI kaartjes hebt en een ATI GPU. Deze mix zorgt ervoor dat je eigenlijk geen 150MHz stabiel kunt draaien vanwege de PCI bus ( is ook ten zeerste af te raden, lopen overigens ook flink wat topic over @ 2CPU ).
Wat betreft de CPUs, cpu1 is langzamer ?? Dat betekend dus ook meteen dat cpu0 ook langzamer is, aangezien de chipset de snelheid terug schroeft naar de langzaamste CPU.
Heb je trouwens de CPU(s) Multiplier unlocked ofzo ? Je multiplier is namelijk teuggevallen naar 8,5 wat overigens de laagste default waarde is ( kreeg ik ook toen ik de multiplier unlockte ). Indien je dat niet hebt gedaan, probeer eens een CMOS clear zou ik zeggen.
ik heb voor het probleem al een appart topic geopend
hier

die 150 Mhz pci bus is niet echt het probleem (was ff een expirimetje)

en hij draai gewoon 133

de cpu's zijn gelijk (serie nummers zijn opvolgend)
ik heb er niks aan gedaan (behalve l5 mod), en het ging ook spontaan na 2 maanden draaien het enig wat ik deed is under volten naar 1.5V (ipv 1.6)

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Weet iemand overigens wat destijds de problemen waren met de Epox Dual AMD borden van T.net? En of er een manier is om makkelijk te controleren of een ander Epox bord er ook onder lijdt? Ik kan nl. goedkoop aan een Epox bord komen, en anders kan ik uitwijken naar een Gigabyte, maar die's wat duurder (toegegeven, het liefst heb ik een Thunder, gezien on-board VGA, maar die zijn zo _duur_ :'( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-07 13:48

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De problemen met de Epox borden: random crashes en net altijd of bijna nooit willen opstarten. Je kon er werkelijk niets mee. We hebben engineering samples gehad, een rev 1.1 en een rev 1.2 en allen waren ze gaar.

Ik heb toevallig dit weekend nog met zo'n plank zitten klussen om een Mylex RAID-controller niet in mijn Asus A7M266-D wilde booten. Met één Thunderbird 1100 liep het Epox-bord redelijk (je kan er mee benchen, maar hij liep wel een paar keer vast tijdens het installeren van Windows XP). Met twee Athlon XP 2400's processor erop was het een drama. Ik kon Windows niet eens installeren.

Ik zou er met een grote boog omheen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Owkee, ik zal het in mijn achterhoofd houden... Het lijkt erop dat ik het bord iig mag testen (eigenaar heeft het ding voor oud vuil liggen)... Toch eens zien wat dat ding doet als ik hem met wat hl-cs en ut-assault servers ga stressen :) Lijkt me humor, mocht het idd erg instabiel zijn ga ik wel voor een thunder... (auw, wat een geld...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk eens ove een chaintech 7kdd. Heb hem hier ook en ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Inderdaad een leuk bordje, maar is qua specificaties gelijk aan de Gigabyte die ik aangeboden heb gekregen, en ik blijf ermee zitten dat er geen vga on-board zit (ding moet eigenlijk in een 2U behuizing (2U Mapower MP-P26EX :r) waarvoor geen AGP riser beschikbaar is (zover ik weet) en de riser kan fysiek niet in het 1e PCI slot (ondersteund die kast ook niet :'()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, je zou er een goede plank aan hebben, zoek maar eens wat voor problemen je kunt vinden met dit bord, bijna niets.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:15

aKra

Intentionally left blank.

MSI K7D Master-L (rood, VER: 1) problemen:

Ik heb het topic even "snel" doorgebladerd/gezocht maar niks gevonden wat evt. zou kunnen helpen...

Ik bezit al een hele tijd over een MSI K7D Master-L, wel mooi bord, maar niet echt tevreden... Counter-Strike games hebben bijv. rare tikken zoals 3 minuten in 1 minuut afwerken... In plaats van 1 kogel per seconde 10 kogel per seconde te schieten... Sneller lopen ook etc., gewoon beetje gek...

Ik dacht, een nieuwe BIOS shall do the trick, na teveel problemen <KNIP> :P heb ik nu eindelijk een nieuwe BIOS chip inclusief BIOS v1.82 van het bord.

Maar, nu... Brrr... Bij elke belasting van de processor (maakt niet uit wat voor 'n koetje, 3DMark of iets dergelijks) "crash", althans... "REBOOT!" ;)

Ik heb MSI gebeld maar die zegt: "Voor € ..." repareren we het voor U! Good service if i may say so ;( :X

Heeft iemand hier ervaringen mee, of althans, heeft iemand ook deze nare ervaring meegemaakt? En weet diegene eventueel de oplossing?

Thanks anyway :P

• Delta2
wat is je gehele hardware config ?
Crashen bij belasting doet mij als eerste denken aan voedingsproblemen, zou je eventueel ook meteen je voltages hier kunnen posten ?
Wat betreft dat hakkellen, jumpen enzo, gokje wagen.... misschien latencyproblemen ?

edit:

Ik heb trouwens eens even wat dingen opgezocht.
Sommige MSI planken ( vooral de eerste revisie ) hebben problemen flinke powerproblemen. Ze schijnen vooral problemen te creëren met 2400+ of hoger, tevens kan al het andere gebruik van 12V via het moederbord tot problemen leiden. ( D'r loopt zelfs een hele Poll http://forums.2cpu.com/showthread.php?s=&threadid=29372 om te checken hoe de mensen met een stabiele MSI hem stabiel hebben (gekregen) ).

[ Voor 51% gewijzigd door Delta2 op 04-09-2003 21:30 ]

• aKra

aKra

AMD MP 2100+
4 * 512Mb PC2700 REG ECC DDR
1 * 40Gb HDD 7200rpm 8mb cache
TNT 2'tje
3Com 3C905-TX-M

Overigens, de voeding is een Q-Tec 400Watt en deed het vroeger p-r-i-m-a!

Verwijderd

Aan mijn enermax350 hangt meer. Wat ik in een aantal recensies heb gelezen maar niet zelf heb ervaren is dat een q-tec het opgegeven vermogen niet continu kan leveren. Kan je de spanningen loggen met bijvoorbeeld mbm om zo te zien of de boel in elkaar stort vlak voor de crash.

• aKra

aKra

Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 22:49:
Aan mijn enermax350 hangt meer. Wat ik in een aantal recensies heb gelezen maar niet zelf heb ervaren is dat een q-tec het opgegeven vermogen niet continu kan leveren. Kan je de spanningen loggen met bijvoorbeeld mbm om zo te zien of de boel in elkaar stort vlak voor de crash.
Vroeger heeft hij het wel goed gedaan, dat vind ik dus vreemd...

Maar ik ga het eens testen, en met andere PSU's ook.

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 21:18

yeroen1979

noh, ik ock!

Ik heb hier een A-Open h-700a kast staan met daarin een Gigabyte 7dpxdw/p dual amd762 met daarop 2x mp2400+ cpu's, 2GB ddr, 2x 120gb 8mb 7200rpm maxtors in raid (mirror), nec1300a dvd, simpele Club3D Radeon 7000 64mbddr dvi/tvout, 7 80mm coolers (3 in-4 uit). Hierop draait Windows 2000 server. Hij heeft nu een uptime van 46 dagen en is zelfs met het extreem warme weer niet in de problemen gekomen. Draait als een zonnetje. Ben erg tevreden over Gigabyte, al een aantal jaren.
Het bouwen van een dual cpu system was voor mij compleet nieuw. Gigabyte levert het bord zeer compleet af, veel ide kabels, alleen jammer dat ze zo kort zijn. Zo'n H700 kast vergt toch wel IDE kabels van minimaal 60cm voor de bovenste drives. A pair of roundcables did the trick!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik heb het getest met meerdere PSU's nu... A-Open 300watt deed het in mijn ogen het beste... +12.00V @ +12V lijntje... en +4.98V @ +5.00V lijntje...

Dus daar ligt het denk ik niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

De craches zijn verder volkomen random ?
probeer eens iets als memtest te draaien om te kijken of daar een probleem zit.

die waarden van de voeding blijven ook gelijk als je de computer flink laat werken..

Verder zou ik het dan ook niet weten.

Om niet meer post te maken nog evven een aanvulling.
Temperaturen van de CPU's..

Als ik met 2 maal duron zonder case fans draai houd hij dat ook niet lang vol.
Vooral omdat tijdens het stressen in alle programma's de boel crached kan het ook de warmte zijn.
Zowel voor CPU als condensatoren regelingen en andere toestanden

[ Voor 40% gewijzigd door ronny op 05-09-2003 16:02 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

memtest heb ik al gedaan, alle 12 (?) de tests "PASS"... :)

De waarden blijven op die A-Open inderdaad precies gelijk! (nouja, 0.01 ;))

Niet volkomen random, zo'n 1-2-3 minuutjes ECC2-109 (of 3DMark of RC5 doet er niet toe) hangt het beeld voor een paar minuten en dan crash/reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
aKra schreef op 05 September 2003 @ 12:13:
memtest heb ik al gedaan, alle 12 (?) de tests "PASS"... :)

De waarden blijven op die A-Open inderdaad precies gelijk! (nouja, 0.01 ;))

Niet volkomen random, zo'n 1-2-3 minuutjes ECC2-109 (of 3DMark of RC5 doet er niet toe) hangt het beeld voor een paar minuten en dan crash/reboot.
Heb je de CPU voltages al eens in de gaten gehouden ?
Tevens vergt jou 4 * 512Mb PC2700 REG ECC DDR flink veel van je voeding.
Na al je posts hebben te gelezen ben ik er bijna ban overtuigd dat het toch aan de voedingscapaciteit van je moederbord ligt ( een heel bekend probleem ).
Heb je voor de grap al eens geprobeerd wat je systeem doet met 1 CPU en 1 geheugenreepje ?

edit:

Is hier ook een apart topic over ? of zullen we er maar een aanmaken als mijn bovenstaande optie nog niet werkte ? )
Dit begint namelijk een beetje topicvervuiling te worden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Delta2 op 05-09-2003 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ja, dat zit er op dit moment in, maar 1 reepje...

En de CPU voltages blijven ook hoog genoeg...

Net even een voeding van vriend geleend, een of andere TruPower van Antec met 450wattjes als ik het goed heb...

En same problem, het klinkt bij mij meer kapot moederbord...

Ook omdat hij het vroeger niet had juist met dezelfde voeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
aKra schreef op 05 september 2003 @ 21:40:
Ja, dat zit er op dit moment in, maar 1 reepje...

En de CPU voltages blijven ook hoog genoeg...

Net even een voeding van vriend geleend, een of andere TruPower van Antec met 450wattjes als ik het goed heb...

En same problem, het klinkt bij mij meer kapot moederbord...

Ook omdat hij het vroeger niet had juist met dezelfde voeding!
Ik zou er dan maar es serieus over nadenken om dat bord te RMA'en.
Bordje een paar weekjes weg is volgens mij handiger dan opgescheept zitten met een instabiel gevaarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

heb je al eens naar de temperaturen gekeken?
niet alleen de processoren worden warm maar er zijn meer onderdelen op een MPX bord dat erg warm kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Nope, niet "fokking" heet dat m'n handen er niet voor een halfe minuut op kunnen liggen...

En, RMA, MSI is een beetje irritant, moet via de winkel gebeuren, en de winkel trekt mij als klant niet meer... Ja doh, "kunnen het moederbord niet repareren omdat het BIOS kapot is..." ja DOH ALS JE DAT MOET REPAREREN IS DAT KAPOT JA... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
weet er trouwens iemand waar je die zilverlijm oid kan kopen. Ik heb al diverse winkels hier in belgië afgegaan (waaronder enkele autoshops en grootwarenhuizen) en dat is er echt niet te vinden. Ook de RATO in antwerpen (electronicawinkel) had het niet..

Dus weet iemand een winkel in belgië (eventueel in nederland) die dat met de post opstuurt ? Zo, nu ga ik zelf ook verder zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Conrad :?

[ Voor 64% gewijzigd door aKra op 08-09-2003 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Ik heb een vraagje:

Ik ben van plan om een tweede dual amd aan te schaffen.

Nu vroeg ik me af welk mobo ik zal gaan gebruiken.

De Tyan Tiger MPX
of
De MSI k7D Master

Hiervoor heb/heb ik een ASUS A7M266-D gebruikt maar die is volgens mij niet meer leverbaar :'(

Ik las wel dat je bij de MSI K7D Master ook "gewone" AM D Athlon XP's kan gebruiken omdat je iets in de bios kan omzetten dat hij niet controleerd of het een MP of XP is.

Volgens mij zijn beide bordjes goed maar ik zou toch graag horen wat de gotters ervan vinden :)

Of is het soms verstandig om op de Athlon 64 / Opteron te wachten ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
dat "Turn off MP Detection" in het bios van de MSI K7D Master is een fabeltje en werkt _niet_

Het staat in het bios, en in het boekje van het mobo maar het werkt niet...

Ik zou gaan voor de MSI K7D Master, ik heb em zelf ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik juist weer niet omdat ik zoveel problemen er mee heb gehad, en zelfs vrienden van mij ook...

Kijk eens op de forums van 2CPU.com, alleen maar problemen met K7D Master(-L)...

Overigens verder wel een prima bordje! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
aKra schreef op 09 September 2003 @ 22:48:
Ik juist weer niet omdat ik zoveel problemen er mee heb gehad, en zelfs vrienden van mij ook...

Kijk eens op de forums van 2CPU.com, alleen maar problemen met K7D Master(-L)...

Overigens verder wel een prima bordje! :Y)
Welk bord gebruik jij dan ?

P.S. Wel erg tegenstrijdig hoor. Het is een slecht bord maar het is verder een prima bordje :? )

• ronny

ronny

Trotse vader

volgens mij is de MSI het meest verkochte bord en allicht zullen daar dan ook de meeste problemen mee zijn.
Er zijn ook veel problemen met de Tyan borden.
Ik zelf ben nog steeds erg te vreden met de MSI.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Welk bord je moet nemen mag je zelf bepalen; in dit topic staan best veel ervaringen met Tyan en met MSI en als je nog even op 2CPU.com rondkijkt/rondzoekt weet je denk ik wel genoeg van die borden af. Het ene bord heeft nou eenmaal andere features dan de ander (de Tyan heeft b.v. totaal 6 PCI sloten, iets wat bij mij zwaar telt). Op de snelheid hoef je iig. niet te letten; de 760MPX chipset is altijd wel ongeveer even snel.

De Tyan en de MSI zijn beiden best degelijke borden, er zijn wat probleempjes met de MSI bekend, maar er zijn ook mensen met problemen met de TigerMPX. Gewoon zelf kiezen, en mocht je bang zijn voor een gaar bord; er is altijd nog zoiets als RMA.

Ik heb trouwens sinds kort in Win2k ineens veel instabiliteit in combinatie van m'n G450 en m'n Audigy2. :? Bij b.v. het spelen van een film op m'n 2e monitor krijgi k een freeze en een harde hoge piep door m'n boxen.
In WinXP heb ik daar geen last van, hetzelfde geldt voor Linux. Ik zal in deze weken wel eens proberen te stoeien met de drivers, dan edit ik wel de oplossing d'r bij als ik die kan vinden. :)
Ik vermoed wel dat het weer wat te maken heeft met de drivers van de Audigy2. Ik heb hem al eens 1 PCI slot verplaatst (eerder had ik ook in WinXP problemen), maar dat was helaas geen oplossing voor Win2k.

[ Voor 11% gewijzigd door Laurent op 10-09-2003 17:23 ]

• M289
Hartelijk bedankt voor jullie nfo.

Ik ga dan maar voor de Tyan Tiger MPX i.c.m. 2x een Athlon MP 2400+

/edit/

Is het trouwens op dit moment niet beter af te wachten op de Athlon 64(FX) / Opteron ???

/edit/

[ Voor 36% gewijzigd door M289 op 11-09-2003 08:40 ]

• KifArU
  • Niet online
Een dual MP2400+ kost je zo'n 550 euro (K7D master + 2x MP2400+)
Een dual Opteron 240 zo'n 1000 euro. (K8D master + 2x 240)

Is het verschil je zoveel waard?

• maratropa
  • Niet online
het gemak is wel dat je als amd MP gebruiker makkelijk kan switchen naar opteron niet?

want ik hoef volgens mij alleen dan maar mijn mobo (tigerMP) en mijn procs (duh) te verwisselen, want je kan gewoon pc2100 ddr reg ecc ram er in gebruiken.

specs

• KifArU
  • Niet online
gladiool schreef op 11 september 2003 @ 12:10:
het gemak is wel dat je als amd MP gebruiker makkelijk kan switchen naar opteron niet?

want ik hoef volgens mij alleen dan maar mijn mobo (tigerMP) en mijn procs (duh) te verwisselen, want je kan gewoon pc2100 ddr reg ecc ram er in gebruiken.
Dat zou kunnen, maar de opteron ondersteunt veel sneller geheugen. Dus het zou zonde zijn om dan PC2100 te blijven gebruiken.

• butsj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-04 18:57
KifArU schreef op 11 September 2003 @ 14:15:
[...]

Dat zou kunnen, maar de opteron ondersteunt veel sneller geheugen. Dus het zou zonde zijn om dan PC2100 te blijven gebruiken.
dat is inderdaad zonde, aangezien de opteron al 400 mhz ddr ondersteund, alleen helaas bestaat er geen 400 mhz ddr ecc reg. :P

• maratropa
  • Niet online
naja wat is snel, ik heb hier 1 gieg pc2100 ddr in mijn MP, en dat vind ik snel zat, het is iig makkelijk upgraden zo, hoef je niet alles in 1 keer te doen. Geheugenbandbreedte is natuurlijk niet het enige wat telt.

specs

• Kippenijzer

Kippenijzer

Samsung heeft op dit moment zijn 400MHz Reged. ECC Modules in status "customer sample", dus die zouden niet meer enorm lang op zich moeten laten w88...

http://www.samsung.com/Pr...t.jsp?family_cd=DRM030201
En dan ik de colom speed naar -cc zoeken :)

• Kippenijzer

Kippenijzer

leve de domme vragen, maar ik het net een Tiger MP (Geen MPX) binnen en wil zeker weten dat hij werkt -> Ik wil niet mijn MP1800+ eraan verneuken, dus wil kijken of hij werkt met een single XP, maar dat werkt niet, en de Manual zegt niets expliciets over single CPU (of ik lees er hard overheen) dus vraag ik me af of dat ding uberhaupt met single moet werken (en of die dan idd in socket 1 moet, zou zit hij nu en het werkt niet) doe ik iets fout of is het bord nou dood?

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 22:52

igg

waar een wil is ben ik weg

stop hem eens in socket 0 en check je jumpers (btw wel ecc geheugen gebruiken, liep daar 1e keer op vast met mijn tiger mp)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47
Mensen, we zitten al dik over de 500 posts, zie: Abbadon in "PMG Beleid - dit graag lezen eer je post"

Ik vind het prima dat er evt. een vervolg wordt gestart (dual AMD is tenslotte een mooie noemer voor de enkele dual socket A borden) maar bedenk wel dat problemen gerust een eigen topic mogen hebben :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.