Sorry voor mijn late update, maar ik geef de schuld aan het weer, veel te mooi om binnen te zitten

Ik heb gisteravond eindelijk de boel draaiende gekregen.
De 2de CPU was vrijdag binnengekomen. Het leuke was alleen dat het een nieuwe versie van de XP was ( die met die leuke lijnen over de pcb aan de bovenkant

). God, wat was dat ding een kriem om van XP naar MP om te toveren, ik heb in totaal 8x de brug moeten repainten voordat ie fatsoenlijk contact maakte, bij de oude package is me dat bij alle CPU's die ik gehad heb nog nooit gebeurd
Ik heb de CPUs eerst gewoon op 166FSB gezet. Systeem loopt lekker dan, maar ik mis bepaalde PCI kaarten omdat ik die niet kan gebruiken bij zo'n hoge PCI bus.
( De geheugensettings kan ik dan trouwens ook niet meer op 16-16-4-2-2-2-2 draaien, dus dat is ook al minder dan )
Op dit moment draait het systeem @ 2250 MHz @ 133FSB x 17
De extra FSB verhoging gaf namelijk niet echt de doorslag in een sneller systeem, dus dan draai ik liever met al mijn kaartjes in de bak + flinke geheugendoorvoer dankzij de settings.
De CPU's worden overigens een beetje warm @ air, 52 & 55 op dit moment ( ik ga altijd over op air tijdens experimenteren vanwege het hoge klungelgehalte met waterkoeling als je telkens wat aan de CPU's moet veranderen )
Waarschijnlijk zet ik de CPUs zometeen terug op 2Ghz om de temps wat naar beneden te halen (misschien dat ik nog wat aan de FSB sleutel op die manier), het systeem reageert op dit moment gewoon lekker, en dat is het enige wat mij eigenlijk interesseert op dit moment.
De 512KB cache per CPU's heb ik nog niet echt gemerkt, maarja, het ziet er in ieder geval wel leuk uit tijdens de boot

De MPX2 ziet de CPU's trouwens ook gewoon weer als Dual MP ipv Dual XP , dus dat ziet ook alweer wat beter uit
En over die Ti4200 @ een MP:
Ik heb zelf 2 typen Ti4200 op mijn Tyan S2460 en mijn MPX2 gehad, op beiden werken ze perfect. Dus als je artefacts krijgt: probeer er eens een Fan voor te plaatsen, en kijk eens of het probleem dan oplost.
Over het geheugen hoef je je geen zorgen te maken, mijn chippies op de Ti4680XP zijn ook gewoon passief gekoeld & zwaar oveclocked, nergens last van.
[
Voor 4% gewijzigd door
Delta2 op 11-08-2003 15:57
]