Overstappen van Planet naar Cistron broadband

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zat net wat te surfen, en kwam op de website van Cistron ( http://www.cistron.nl ) terecht. Nu heb ik een adsl-comfort abonnement bij Planet Internet. Ik zag dat ik bij Cistron een hogere down+upstream snelheid krijg voor maar € 16,75 meer abonnementskosten per maand. Even de gegevens van beide DSL providers op een rijtje:

Planet:

kosten p/m €52,25
Downstream: 768 Kbit/s
Upstream: 128 Kbit/s
Geen datalimiet

Cistron:

Kosten p/m € 69
Downstream: 1024 kbps
Upstream: 512 kbps :9~
20 Gb datalimiet

Wat zijn jullie ervaringen met Cistron? Zou het verstandig zijn om over te stappen? Ik weet nu niet precies hoeveel ik per maand aan data binnen haal ( Planet internet heeft een storing op de website met het gedeelte "verbruik p/m". Vandaar dat ik dit niet kan achterhalen) Overigens ben ik wel zeer te spreken over mijn abonnement bij planet, alleen vind ik de Upstream snelheid aan de lage kant.

Dus wie er ervaringen (goed of slecht) heeft met Cistron, brand dan maar los!

Alvast bedankt! :)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heb je ook geprobeert om de search te gebruiken ?
Cistron is namelijk best een bekende provider en er lopen ook _heel_ veel topics over.

Eweka of Cistron...?
Cistron MAxx
[rml][ ADSL] Cistron of Concepts ICT[/rml]
Cistron of XS4ALL: De twijfel slaat toe
Eweka / Cistron / TweakDSL / ????

En hoeveel bandbreedte je gebruikt, daar zijn verschillende programma's om dat te meten.
Maar je mag er vanuit gaan dat je bij normaal gebruik (veel surfen en regelmatig een divx'je en wat mp3's) wel rond de 20 a 30gb zit.
Voor programma's waarmee je het kan meten zou ik even zoeken op DUmeter, echter kan je dan niet meten als je een router heb en daarmee meerdere pc's op internet zit, als er geen mogelijkheid voor zit in de router zelf dan.

• petturik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 16:18

petturik

aka Captain Stubing

Ik heb toevallig dat abbo van Cistron waar jij je oog op hebt laten vallen. Heb het nu een jaar naar volle tevredenheid draaien. :) Vrijwel zonder storingen en een heerliijke upload. Een maand of wat geleden was er een flink probleem met packetloss, maar dat is op zeer nette wijze opgelost. (oa door gebruikers goed op de hoogte te houden).

nihongo ga sukoshi hanasemas

Verwijderd

De snelheden bij cistron zijn natuurlijk mooi, maar ik vind €201,- per jaar meer het nog niet waard.
Wat betreft storingen, kijk eens op http://groups.google.com/...8&group=cistron.broadband over het algemeen wordt je wel goed op de hoogte gehouden, de een vind dat belangrijk de ander niet.

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Topicstarter
Hmmm, bedankt voor jullie replies. Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik ben nu namelijk erg tevreden met planet. Die upload van Cistron is wel erg aantrekkelijk en dat voor maar €16 meer. Ik vraag me af of het mogelijk is om zomaar over te stappen. Ik heb geen zin om een periode zonder ADSL te moeten zitten en weer opnieuw een maand of wat te moeten wachten voordat ik aangesloten ben.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 12:54
jagermeister1 schreef op 09 januari 2003 @ 23:10:
Hallo allemaal,

Ik zat net wat te surfen, en kwam op de website van Cistron ( http://www.cistron.nl ) terecht. Nu heb ik een adsl-comfort abonnement bij Planet Internet. Ik zag dat ik bij Cistron een hogere down+upstream snelheid krijg voor maar € 16,75 meer abonnementskosten per maand. Even de gegevens van beide DSL providers op een rijtje:
Kijk eens hier: Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten

1024/512 voor 55euro per maand + gratis aansluitkosten en modem!. Actie loopt tot de 13e. Demon loopt ook via BBned.
Hmmm, bedankt voor jullie replies. Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik ben nu namelijk erg tevreden met planet. Die upload van Cistron is wel erg aantrekkelijk en dat voor maar €16 meer. Ik vraag me af of het mogelijk is om zomaar over te stappen. Ik heb geen zin om een periode zonder ADSL te moeten zitten en weer opnieuw een maand of wat te moeten wachten voordat ik aangesloten ben.
Staat ook het een en ander over in bovenstaand topic. Maar het is zeker dat je even zonder internet komt te zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door waslijn op 10-01-2003 13:26 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Hmja, lijkt me duidelijk. Dit is allemaal te vinden in de search :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.