Toon posts:

Eweka of Cistron...?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als eerste wil ik zeggen dat ik zoekfunctie heb gebruikt alleen geen goede informatie heb kunnen vinden.

Ik heb nu dus Chello, dat is 15 maanden goed gegaan en nu is het al 4 weken helemaal bagger, ik krijg ook geen reactie op e-mailtjes dus wil ik overstappen naar een andere provider.

Als ik op www.speedtest.nl kijk dan zie ik dat Eweka op één staat en Cistron op nummer 2. Nu ben ik dus eens gaan kijken naar de snelheid van bijde providers en toen kwam ik tot deze snelheden:

-=EWEKA=-
Abonnement: ADSL Premium
Modem: ADSL bbned
Type: ADSL
Aansluiting:
Kosten eenmalig : € 249.00
Kosten maandelijks : € 92.50
Download snelheid: 975.0Kbyte/s (7.6Mbit/s)
Upload snelheid: 64.0Kbyte/s (512.0Kbit/s)

Toen ben ik eens verder gaan zoeken en kwam erachter dat je onbeperkt dataverkeer hebt en je zelf server mag spelen. Op het forum zag ik over het algemeen niet erg positieve reacties, mensen zeiden dat de service erg slecht is.

-=CISTRON=-
Abonnement: Broadband MAXX
Aansluiting: LAN
Kosten eenmalig : € 145
Kosten maandelijks : € 99.00

Hier krijg je extra server ruimte 50 mb en een eigen e-mail adres, dat is bij Eweka niet het geval. Alleen bij Cistron heb je wel 50 gb dataverkeer limiet. Ook de prijs is ietsje hoger. Maar ik betaal liever wat meer dan dat ik slechte service krijg. Ook staat er op de home pagina de problemen/dingen waarmee ze bezig zijn zoals:
Donderdag 2 mei: traagheid bepaalde internationale bestemmingen

Nu is mijn vraag welke provider zouden jullie kiezen en wat zijn jullie ervaringen als jullie een van de twee hebben?
Alvast bedankt, Midas

Verwijderd

Cistron zou ik kiezen, de service is gewoon goed. En ze komen bijna ieder jaar als beste ADSL provider uit diverse testen. Ik heb zelf geen Cistron maar heb wel een aantal keren contact met ze gehad en ik werd toen altijd snel en vooral erg goed geholpen
Alleen bij Cistron heb je wel 50 gb dataverkeer limiet
Niet meer, dat is zelfs nu verhoogd naar 100 GB. Ik zou voor Cistron gaan, je betaald wat meer voor de service maar die is gewoon goed. :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:33
Neem lekker Cistron.

Eweka wordt weer duurder als je er een emailadres en webspace bij neemt. Dus dan kom je waarschijnlijk op hetzelfde uit.

Of luna, is ook leuk... www.luna.nl

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Oow lekker 100 gb haha, nouja daar kom je normaal niet boven neem ik aan.
Meer reacties zijn altijd welkom!!
Alvast bedankt

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:44

TheVMaster

Moderator WOS
Ik wacht al sinds 15 januari op een verbinding bij Eweka....als alles doorgaat wordt ik 21 mei aangesloten :) Pff..eindelijk!

Maar ehh..ik zou voor Cistron gaan als ik nu moest kiezen!

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zit al tijdje op Cistron MAXX.. simpel.. ga naar cistron..

Hele goeie helpdesk, ze hebben zelfs geholpen mn netwerkje aan te krijgen :D

verder, snelheid is altijd perfect..

7800/512 = +/-925kb/s download theorisch.. top gehaald is nu 804kb/s

Heel netjes dus :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 00:17 schreef TheVisionMaster het volgende:
Ik wacht al sinds 15 januari op een verbinding bij Eweka....als alles doorgaat wordt ik 21 mei aangesloten :) Pff..eindelijk!

Maar ehh..ik zou voor Cistron gaan als ik nu moest kiezen!
Hmm, dat hoor ik dus ook veel op het forum van Eweka, dat is dus minder.

Verwijderd

Wat misschien ook een goed alternatief is TweakDSL, voor meer info zie: http://www.tweakdsl.nl/

En Floris legt hier in het kort uit wat TweakDSL is:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13303805#13303805

[topic=478218/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 00:26 schreef Garfield het volgende:
Wat misschien ook een goed alternatief is TweakDSL, voor meer info zie: http://www.tweakdsl.nl/

En Floris legt hier in het kort uit wat TweakDSL is:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13303805#13303805

[topic=478218/1/25]
TweakDSL ziet er ook niet slecht uit, eens even goed kijken.
Nouja dan gaan we kiezen uit Eweka, Cistron of TweakDSL.
Alleen verhalen over Cistron zijn zo goed dat ik toch nog niet weet wat het beste is hoor.

• Ramon
Op vrijdag 03 mei 2002 00:30 schreef elcon-tje het volgende:

[..]

TweakDSL ziet er ook niet slecht uit, eens even goed kijken.
Nouja dan gaan we kiezen uit Eweka, Cistron of TweakDSL.
Alleen verhalen over Cistron zijn zo goed dat ik toch nog niet weet wat het beste is hoor.
Op vrijdag 03 mei 2002 00:14 schreef Tampie2000 het volgende:
Neem lekker Cistron.

Eweka wordt weer duurder als je er een emailadres en webspace bij neemt. Dus dan kom je waarschijnlijk op hetzelfde uit.

Of luna, is ook leuk... www.luna.nl

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 10:07

AMDFreak

Intel is zo..

Cistron natuurlijk :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 00:54 schreef AMDFreak het volgende:
Cistron natuurlijk :)
Graag ook wat inhoud geven waarom enz.
Aan zulke posts hebben we natuurlijk niks. ;)

Verwijderd

je kan wel zeggen dat Cistron een limiet heeft, maar de eerste maand zat ik gelijk al aan zo'n 70 gig en ik heb nooit iemand wat gehoord.
Mijn experiences:
* nooit storingen,
* snelheid zo stabiel als de eiger,
* service is top,
* helpdesk is bijna alwetend >:),
* bedrijf is ervaren in datgene wat ze doen,
* kortom een bedrijf met kloten.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:59

ken

Als ik zou kiezen tussen Cistron, Eweka of Tweak, dan zou ik zeker voor Cistron gaan

Cistron: snel en betrouwbaar, prima service , 100 gig Limiet :)

Eweka: Geen Limiet :) Slechte service, te Lange wachttijden :(

Tweak: Geen ervaringen mee

Ik ga dus voor Cistron

Hoger Limiet dan bij Tweak (prijs is ongeveer gelijk)

100 gig limiet lijk me wel voldoende om toch voor Cistron te gaan ipv Eweka :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Trank00l
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 03:16 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

Graag ook wat inhoud geven waarom enz.
Aan zulke posts hebben we natuurlijk niks. ;)
jij hebt zeker niks te doen...

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

De service van Eweka is niet zo goed. We hadden het aangevraagd, maar vanaf december wachten we al op een lijn zonder dat ze ook maar iets van zich laten horen. Kregen we toevallig vorige week een factuur van tig-duizend euro (we zijn een bedrijf) voor geleverde diensten... :?

Dus neem maa Cistron ;)

Sundown Circus

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

2 woorden: neem cistron!
Mijn verhaal over Eweka:
KPN verhoogde z'n prijzen van MXstream, dus ik ging op zoek naar eene alternatief.
Hier op het forum kwam ik via een link Eweka tegen, dat ziet er goed uit.
Je kon namelijk je huidige alcatel modem behouden en je had geen datalimiet.
VET! wow, dat neem ik, dacht ik nog bijmezelf.
Maarja ik ging ook even kijken bij Cistron, hmmz toch wel een stukje duurder dat abbo (wilde de snelste) en 50gb datalimiet, hmmz dat is misschien wel te weinig.
Op naar Eweka, ik vul het formulier in en stuur het op.
Dat gebeurde dus op 16 januari.
Hmmz 1 feb was er nog niks bekend, ik emailen, komt geen reactie.
Nog een keer emailen dan?, ik gedaan, niks terug.
E^%$&^#$%@#^%#@, ik bellen, wordt niet opgenomen.
:( halverwege MAART! nog geen internet, eind maart, nog niks.
Zelfs nu heb ik nog steeds geen internet via Eweka.

:( :( :( Had ik destijds maar gewoon voor Cistron gekozen :'(

Kortom, neem gewoon Cistron, een proffesioneel bedrijf dat je vragen en email wel wilt beantwoorden.

39

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 10:50
Mijn aanvraag bij Eweka ligt sinds 13 Januari. En ik heb nog niks.

Ze hebben nog het voordeel van de twijfel. Maar communicatie en service is niet goed op dit moment.
Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor Cistron gaan. Maar hopelijk heb ik in mei mijn aansluiting eindelijk.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 19:57
Op vrijdag 03 mei 2002 00:10 schreef elcon-tje het volgende:

Als ik op www.speedtest.nl kijk dan zie ik dat Eweka op één staat en Cistron op nummer 2.
Dit is grote onzin. bbned heeft zo'n 230 telefooncentrales in gebruik. Als je dus kijkt hoeveel testers er gemiddeld op een telefooncentrale zitten etc. is meteen dat het onverantwoord is om hier conclusies aan te verbinden.
Cistron en Eweka gebruiken het zelfde netwerk en zijn dus in de praktijk op dit moment even snel.
Maar ik betaal liever wat meer dan dat ik slechte service krijg.
Lees het forum van Eweka nog eens goed zou ik zeggen. Hoeveel van de moderators daar zijn eigenlijk Eweka werknemer? Hoeveel werknemers heeft Eweka eigenlijk? Hoe goed zou de dienstverlening van Eweka zijn als Wijnand een keer op vakantie is en de zaak draait in de soep?

Ik denk dat het typerend is voor Cistron dat ze altijd bereikbaar zijn voor echte problemen. Misschien is de helpdesk niet bereikbaar, maar als er echt een probleem is (zoals de door jou gevonden storing bij Abovenet) dan weten zij het gemiddeld eerder dan de meeste klanten. Ze voeren hun eigen nieuwshierargie en hebben hun eigen IRC kanaal, die altijd goed in de gaten gehouden worden.

Cistron weet welke mogelijkheden internet biedt voor communicatie en maakt daar erg goed gebruik van. En dat is precies waar ik internet voor wil gebruiken. Ik zou geen klant willen zijn bij een ISP die dat niet begrijpt.
Er zijn helaas te veel ISP's in Nederland die het product dat ze verkopen niet begrijpen. Cistron begrijpt het gelukkig wel.

Verwijderd

Cistron rulezzz
maxx gebruiker sinds 2 maanden
die service, de helpdesk is werkelijk ongelooflijk maar ja echt moeilijk is het niet om het beter te doen dan fokking cHELLo, waar ik dus ook vandaan kom...maar dat doet niets af dat de service werkelijk geweldig is daar, met mensen die weten waar ze over praten.

ik heb geen ervaringen met andere ADSL aanbieders.
ben van cHELLo kabel direct naar Cistron Maxx ADSL gegaan en ben zeer tevree over Cistron en over het feit dat Danny zelf dagelijks antwoorden geeft op vragen in de NG. werkelijk zeer cool & professioneel geregeld daar bij Cistron.

• Brazza
  • Laatst online: 12-06 04:40

Brazza

Byte me!

En hoe zit het met die modem moet je daarvoor betalen van Cistron of leen je die.?

Verwijderd

En hoe zit het met die modem moet je daarvoor betalen van Cistron of leen je die.?
Koop je bij cistron (of ergens anders, of je neemt hem zelf mee).
Op vrijdag 03 mei 2002 12:18 schreef jochemd het volgende:
Er zijn helaas te veel ISP's in Nederland die het product dat ze verkopen niet begrijpen.
Dit zijn nu zinnige woorden waar ik mij alleen maar bij kan aansluiten.
* Kortom, een bedrijf met kloten >:)

Verwijderd

Ik heb nu ook Cistron sinds een maand of twee. Heerlijk! Mijn verbinding heeft er nog nooit uitgelegen, alles gaat retesnel. Datalimiet valt ook wel mee. Kom je toch niet zo snel overheen. Vorige maand had ik 60 GB ofzo. En zeker niet nu ze het verhoogd hebben. ;)
Eweka zou ik niet doen, daar hoor ik zulke slechte verhalen over.
TweakDSL is wel cool, zeker de naam. Denk ook zeker dat het een goede provider zal zijn, maar we hebben er nog weinig over gehoord, dus ik zou toch echt voor Cistron gaan. Daar weet je dat je een goede service krijgt, helpdesk tegen het normale telefoontarief en meestal meteen iemand aan de lijn.
Enig piepklein nadeel van Cistron vind ik de webmail (gebruik ik op mijn werk), dat werkt gewoon echt niet fijn, maar voor de rest niets te klagen!

Verwijderd

bovendien variëren de snelheden op speedtest.nl nogal doordat het de laatste tijd zoveel wordt gebruikt dat het op bepaalde tijdstippen gewoon overbelast is, en alle metingen op dat tijdstip dus niet erg betrouwbaar zijn.

Ook hebben sommige MAXX-klanten windows98 & nog altijd niet hun windows zodanig getweaked (of beter gezegd, een bug verholpen) dat ze meer halen dan 350k/s, dus het resultaat kan ook nog eens van het besturingssyteem van de gebruiker afhangen.

Verwijderd

Topicstarter
Uuh, ik heb eens opgezogd met een route planner hoever ik van een centrale zit en dat is 2.4 kilometer, dat lijkt me best ver eigenlijk?! Ik woon in Einhoven met 200.000 inwoners en heb wel veel centrales kunnen vinden die ook bbned ondersteunen maar de dichtsbijzeinde is dus 2.4 km. Ik gister avond Cistron ge-mailt en ja direct reacte, dit zeiden ze:

> Weten jullie misschien hoesnel mijn verbinding dan zou zijn als ik
> Broadband MAXX ADSL bbned neem en hoever de centrale staat?

2048 Kb wordt gegarandeerd. Wij kunnen op het moment dat de lijn is
opgeleverd, een lijnmeting uitvoeren om te kijken wat voor snelheid er
behaald kan worden. U zou, indien het een interessante snelheid voor MAXX
is, kosteloos kunnen upgraden naar MAXX.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Heeft iemand enig idee of het dan de moeite waard is?!
Alvast bedankt, Midas

Verwijderd

2.4 km is goed te doen, daarmee haal je zeker wel meer dan 2048 (als de kwaliteit van de lijn niet al te slecht is).
Er zijn er in elk geval die rond de 700k/s halen op grotere afstanden. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 00:10 schreef elcon-tje het volgende:
Hallo,

Als eerste wil ik zeggen dat ik zoekfunctie heb gebruikt alleen geen goede informatie heb kunnen vinden.

Ik heb nu dus Chello, dat is 15 maanden goed gegaan en nu is het al 4 weken helemaal bagger, ik krijg ook geen reactie op e-mailtjes dus wil ik overstappen naar een andere provider.

Als ik op www.speedtest.nl kijk dan zie ik dat Eweka op één staat en Cistron op nummer 2. Nu ben ik dus eens gaan kijken naar de snelheid van bijde providers en toen kwam ik tot deze snelheden:

-=EWEKA=-
Abonnement: ADSL Premium
Aansluiting:
Kosten eenmalig : € 249.00
Kosten maandelijks : € 92.50

Toen ben ik eens verder gaan zoeken en kwam erachter dat je onbeperkt dataverkeer hebt en je zelf server mag spelen. Op het forum zag ik over het algemeen niet erg positieve reacties, mensen zeiden dat de service erg slecht is.

-=CISTRON=-
Abonnement: Broadband MAXX
Aansluiting: LAN
Kosten eenmalig : € 145
Kosten maandelijks : € 99.00

Hier krijg je extra server ruimte 50 mb en een eigen e-mail adres, dat is bij Eweka niet het geval. Alleen bij Cistron heb je wel 50 gb dataverkeer limiet. Ook de prijs is ietsje hoger. Maar ik betaal liever wat meer dan dat ik slechte service krijg. Ook staat er op de home pagina de problemen/dingen waarmee ze bezig zijn zoals:
Donderdag 2 mei: traagheid bepaalde internationale bestemmingen

Nu is mijn vraag welke provider zouden jullie kiezen en wat zijn jullie ervaringen als jullie een van de twee hebben?
Alvast bedankt, Midas
-=AANVULLING, GRAAG REACTIES=-
Uuh, ik heb eens opgezogd met een route planner hoever ik van een centrale zit en dat is 2.4 kilometer, dat lijkt me best ver eigenlijk?! Ik woon in Einhoven met 200.000 inwoners en heb wel veel centrales kunnen vinden die ook bbned ondersteunen maar de dichtsbijzeinde is dus 2.4 km. Ik gister avond Cistron ge-mailt en ja direct reacte, dit zeiden ze:

> Weten jullie misschien hoesnel mijn verbinding dan zou zijn als ik
> Broadband MAXX ADSL bbned neem en hoever de centrale staat?

2048 Kb wordt gegarandeerd. Wij kunnen op het moment dat de lijn is
opgeleverd, een lijnmeting uitvoeren om te kijken wat voor snelheid er
behaald kan worden. U zou, indien het een interessante snelheid voor MAXX
is, kosteloos kunnen upgraden naar MAXX.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Heeft iemand enig idee of het dan de moeite waard is?!

Verwijderd

waarom post je dat dan 2x ?

zelf zit ik op 1641 mtr van de centrale en ik heb zonder dap, met een getweakte windows een download vanaf een nederlandse server, bv ftp.planet, zo'n gem. van 764 kB/s en als ik in Linux zit dan haal ik gem. zo'n 825 kB/s.

Verwijderd

Topicstarter
Was niet de bedoeling om het 2x te posten, ik wilde een Quete op mijn eerste bericht plaatsen maar er ging iets mis :? Maare weet iemand of 2.4 km redelijk is?!

Verwijderd

ja, en die iemand heeft ook al geantwoord in deze thread
:P

• jochemd
  • Laatst online: 19-07 19:57
Op vrijdag 03 mei 2002 16:31 schreef elcon-tje het volgende:
Was niet de bedoeling om het 2x te posten, ik wilde een Quete op mijn eerste bericht plaatsen maar er ging iets mis :? Maare weet iemand of 2.4 km redelijk is?!
Google is echt niet moeilijk hoor.
http://www.google.com/search?q=adsl+distance+speed+wire

Verwijderd

Ik schrijf dit vanaf een Cistron 1024 verbinding. Ze zijn echt heel goed en de helpdesk (niet hlpdsk :9 ) heeft verstand van zaken. Ook heb je snel iemand aan de lijn die je kan helpen. Nieuwsgroep lopen denk ik wel 3 medewerkers die antwoord geven op je vragen. Gisterochtend een storing naar buitenlandes servers. Cistron zat er bovenop en heeft maar kort geduurd. Als de server het toe laat heb ik ook altijd de volle 110.

Top!

Enige nadeel is dat je maar 1 mail adres hebt en geen hostname maar dat komt er aan. Ik zit hier iig goed.

• Ramon
Op vrijdag 03 mei 2002 23:09 schreef Tuxus het volgende:
Ik schrijf dit vanaf een Cistron 1024 verbinding. Ze zijn echt heel goed en de helpdesk (niet hlpdsk :9 ) heeft verstand van zaken. Ook heb je snel iemand aan de lijn die je kan helpen. Nieuwsgroep lopen denk ik wel 3 medewerkers die antwoord geven op je vragen. Gisterochtend een storing naar buitenlandes servers. Cistron zat er bovenop en heeft maar kort geduurd. Als de server het toe laat heb ik ook altijd de volle 110.

Top!

Enige nadeel is dat je maar 1 mail adres hebt en geen hostname maar dat komt er aan. Ik zit hier iig goed.
Hoelang duurde het voor je aangesloten was?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 20:44

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 03 mei 2002 23:12 schreef Tampie2000 het volgende:
Dat is wisselend, bij de 1 is het met 4 weken werkend, bij een ander duurt het 2 maanden. Da's een kwestie van het totaalverhaal kpn-bbned-cistron, en zal bij andere bbned aanbieders niet anders zijn denk ik.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 23:12 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

15 jan > Cistron formulier weg, Planet opgezegt
1 feb> Planet afgesloten KPN niet
12 feb > Cistron is er compleet klaar voor
21 feb > Planet kan blijkbaar geen goede opzegging doen
25 feb > afgewezen door kpn
10 april > eindelijk die lijn plat
21 april > sync en adsl.

11 dagen dus als je die kut planet niet meerekent. Vrij vlot ben blij dat ik bij PLanet weg ben en 55 kb/s up heb. Zeker aanradertje Cistron :)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Ik kan je eweka op het moment ten zeerste afraden!
Ik zit er nu (na 1 1/2 jaar MXstroop) 1 maand op en heb de afgelopen 2 weken alleen maar storingen gehad.

Als je het forum van eweka leest (waar ik ook actief ben)
Zal je zien dat de grootste storing die totaal 1 1/2 week geduurt heeft nu pas echt opgelost is.
Dit betrof het niet krijgen van een IP adres. En om de 2 uur een datastall (zeg maar storing) van 10 mins.

Bij eweka werken geloof ik maar 10 man (9 man en 1 vrouw).. Een echte helpdesk is er niet aanwezig, alles gaat via de (trage) mail of via het forum.

De snelheid van eweka liegt er echter niet om, als de verbinding er eenmaal is ga je ook echt als een speer!

Bij eweka is het mogelijk heel simpel de netwerken van andere eweka gebruikers op te komen (gewoon via Netwerkomgeving). Wat dus, als je geen firewall draait en/of restricties insteld, niet zo fijne gevolgen zou kunnen hebben.

De aansluittijden van eweka waren hier vanaf de afkoppeling van KPN tot de linesync + line RX en line TX rond de 11 dagen. (het is vooral KPN die niet mee wilt werken bij het afsluiten).

Ik zou dus vooralsnog naar Cistron gaan. Wieweet dat eweka nog beter wordt.
Je hebt trouwens geen aansluitkosten bij eweka, je zit enkel aan een 3 jaars contract vast. Je moet pas je aansluitkosten betalen als je deze voortijdig opzegd (€175 geloof ik)
Pagina: 1