Cistron of XS4ALL: De twijfel slaat toe

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Zo, na een van m'n vorige postings ben ik toch gigantisch gaan twijfelen tussen Cistron en XS4ALL ADSL. Het probleem is dat ik de volle snelheid wil van Cistron en de service van XS4ALL :) Het wordt er iniedergeval niet makkelijker door. Er zijn vast mensen die mij kunnen vertellen hoe de verbinding, c.q. sfeer rond Cistron is sinds het failliet gaan van een aantal bedrijfsonderdelen? Ik krijg, in de eerste instantie, een beetje het gevoel dat het erg brak is bij Cistron vandaag de dag, maar ik ben hier niet zeker van. Ik heb inmiddels alle mogelijke sites bekeken, en het Google Usenet archief bekeken, maar ik kan niet tot een eenduidige conclusie komen.

Dus even wat concrete vragen:
* Hoe is de service van Cistron nowadays?
* Hoe staat het met de snelheid en het oplossen van technische problemen?
* Wellicht dat er ergens een insider rond loopt die mij kan vertellen hoe het staat met Cistron in het algemeen, gaan ze binnen nu en een jaar weer failliet?
* Zijn er mensen met uiterst positieve/negatieve ervaringen met Cistron?

Van XS4ALL weet ik 100% dat het wel goed zit, alleen die snelheid.... En nee, Power ADSL is geen mogelijkheid aangezien ik op het moment ISDN heb en ze geen Power ADSL leveren over ISDN. Oh, en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het aantal mensen dat bij XS4ALL/Cistron zit, wellicht dat een poll handig is?

Bedankt alvast!

Verwijderd

Ik zou zeggen neem nu fast ADSL van XS4all en stap, zodra dit mogelijk is, over naar power ADSL. Zo heb je toch de service van Xs4all, en straks ook nog de snelheid.

Heb zelf nu ook fast ADSL via Xs4all over ISDN, en stap ook over zodra het mogelijk is.

Misschien niet helemaal het antwoord wat je wil, maar het is beter dan niks of nu over ISDN surfen ;)

Verwijderd

ik zou sowieso nooit voor cistron gaan. Feit is dat dat bedrijf al een paar keer failliet is gegaan, en daarbij schuldeisers heeft opgelicht.

tweakdsl is ook nieuw, dus gewoon safe voor xs4all gaan

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 12:01:
Ik zou zeggen neem nu fast ADSL van XS4all en stap, zodra dit mogelijk is, over naar power ADSL. Zo heb je toch de service van Xs4all, en straks ook nog de snelheid.

Heb zelf nu ook fast ADSL via Xs4all over ISDN, en stap ook over zodra het mogelijk is.

Misschien niet helemaal het antwoord wat je wil, maar het is beter dan niks of nu over ISDN surfen ;)
Ja, alleen die lui van XS4ALL die ik aan de lijn had vandaag beweren heel hard dat het NIET mogelijk is om te upgraden naar Power ADSL, terwijl dit WEL op de website staat. Verder heb je dan natuurlijk nog het probleem dat je voor een jaar KPN ADSL afneemt, dus ik weet niet hoe die reageren als je plots je ADSL abo opzegt.. Ik heb XS4ALL inmiddels een mailtje gestuurd om ze de kans te geven met een goede uitleg te komen m.b.t. upgraden van Fast ADSL naar Power ADSL.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 12:04:
ik zou sowieso nooit voor cistron gaan. Feit is dat dat bedrijf al een paar keer failliet is gegaan, en daarbij schuldeisers heeft opgelicht.

tweakdsl is ook nieuw, dus gewoon safe voor xs4all gaan
Oei oei oei. Ga je eerst eens in de BV structuur verdiepen en de historie van Cistron. Dit soort dingen zijn zo kortzichtig.

Ik zou Cistron wel aanraden. Snelheid zit er goed in nadat de capiciteit is opgekrikt. Stabiel ook. En natuurtlijk ook goedkoper. Enige nadeel zijn de mailadressen en xs4all heeft natuurlijk newszilla. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 12:42:
[...]

Ik zou Cistron wel aanraden. Snelheid zit er goed in nadat de capiciteit is opgekrikt. Stabiel ook. En natuurtlijk ook goedkoper. Enige nadeel zijn de mailadressen en xs4all heeft natuurlijk newszilla. :)
Ik ben ook een tevreden klant van Cistron. De helpdesk is snel en heeft bijzonder veel technische kennis (zelfs de eerste lijn...). Verder natuurlijk de lekkere snelle verbinding en lage ping (20 ms).

Sinds een week of twee heb je nu 3 POP-boxen. In hoeverre bsmtp (als particulier) mogelijk is weet ik niet.
Sinds kort is er ook een 'experimentele" newsserver (cistron2) met binaries.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 20:44

Crazy D

I think we should take a look.

newsserver van cistron is uiteraard lang niet zo uitgebreidt als newszilla maar tis beter dan niets :) (en met 600+kb/s een album zien binnenkomen is wel leuk :9).
Ik heb het idee dat Cistron en Xs4all gewoon beiden goed zijn. Service is in mijn ervaring net zo goed. Xs4all biedt wel wat meer (popboxen, virusscanner) maar ja als je dat niet nodig hebt is dat ook geen argument :)
Voordeel van Cistron is dat ze meer dan 50 gebruikers aansluiten per maand ;) En ook de tragere verbindingen lopen via bbned. Bij xs4all is alleen de snelste bbned, en als je nu een mxstream abbie neemt, zit je straks alsnog een tijd zonder internet als je over wilt stappen naar het snelste abbie.
Newszilla is een aardig argument, maar je kunt ook een inbel accountje nemen. En als het je vooral om text-messages gaat en niet om binaries, is de newsserver van cistron prima (text server is behoorlijk groot).
En cistron crediteerde automatisch een halve maand abbie toen ik wegens onbekende reden een halve maand geen internet had, dat was al geregeld voordat ik erover belde... erg netjes :) (jammer dat ze nog steeds niet weten wat het probleem was... waarschijnlijk kabeltje of zo eruit in de telcentrale...).

Cistron is absoluut springlevend, en draait als een trein, dat gezeik altijd over het verleden vind ik een beetje onzin. Door altijd alleen terug te kijken kom je nooit vooruit.

Als ik geen bbned had kunnen krijgen hier zou ik wel voor xs4all zijn gegaan, maar op dit moment zou ik denk ik kiezen voor cistron, al is het maar omdat xs4all maar een beperkt aantal mensen per maand wil aansluiten en ik dan wel weer net de pech zal hebben ergens over 6 maanden aan de beurt te zijn... :D

Exact expert nodig?

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 17:39
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 12:48:
Sinds een week of twee heb je nu 3 POP-boxen. In hoeverre bsmtp (als particulier) mogelijk is weet ik niet.
Sinds kort is er ook een 'experimentele" newsserver (cistron2) met binaries.
Paar kleine aanvullingen: het gaat om 5 POP-boxen en de nieuwsserver is cistron3 :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Al je vragen zijn prima te beantwoorden met de search :)

Er loopt momenteel zelfs nog een draadje over de cistron snelheden & problemen, en ook van Xs4all is er veel te vinden.

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.