Toon posts:

[Win98] registercontrole na elke reboot *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg zo'n beetje elke keer als ik mijn computer opstart een registercontrolle. Nu heb ik pas geleden mijn computer geformateerd, dus er staan niet zo veel programma's op. Maar elke keer als ik die registercontrolle uitvoer, en de comp dus opnieuw moet opstarten, verdwijnen een aantal programma's. (office, nero) En als ik ze er weer op zet, krijg ik volgende dag weer registercontrolle en zijn ze dus weer weg. Weet iemand waar die registercontrolle vandaan komt en hoe ik er voor kan zorgen dat die registercontrolle niet meer komt, of anders dat in ieder geval de pas geinstalleerde programma's op de comp blijven staan?
BVD

Ik heb trouwens windows 98

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat had je ff in je titel moeten vermelden. Zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 ;)

Maar kun je met scanreg /fix het probleem misschien verhelpen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helpt niet. Er wordt aangegeven dat er vandaag als een reservekopie is gemaakt. Maar als ik hem morgen weer opstart krijg ik weer een registercontrolle met als gevolg dat een aantal programma's weer zijn verwijderd

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik pas de titel wel iets aan :) Welkom op GoT!

Als je je vraag in de search intypt kom je dit problem al vaak tegen;
[rml][ Win98] Fout gevonden in het register[/rml]
[rml][ Win98] Register Fout ?[/rml]
[rml][ 98] Register geklooi[/rml]
[rml][ Win98] Windows Registercontrole fout bij opstart[/rml]
[rml][ Win98] Fouten in register[/rml]

Loop deze tips even langs - al is er zoals je ziet niet altijd een oplossing gekomen... Inderdaad helpt soms scanreg doen. Verder kan je je geheugen testen met memtest - laat het een nachtje lopen. Als het geheugen brak is dan kan dit namelijk optreden.
Lees ook zeker Registry Checker Continues to Detect Registry Damage (Q186909) van de Microsoft KB even door (samenvatting: Limit Memory To 16MB).

Succes!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de computer opstart, komt er tijdens het opstarten op een gegeven moment te staan: main memory clock is 100 mhz. (100 mhz is dan wit dikgedrukt) Misschien heeft dit er iets mee te maken? En anders lijkt dit me ook niet te kloppen?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Wat zijn de specs van je pc? (Type geheugen e.d.?)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb hetzelfde gehad, bleek aan brak geheugen te liggen.
Kun je dat misschien testen of tijdelijk ander geheugen erin zetten?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pentium 3. 1 ghz. 256 ram.
Dat geheugen testen moet je toch doen met zo'n programma wat je kan downloaden? Want dat werkte niet bij mij.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:07
arjants schreef op 08 January 2003 @ 23:24:
Heb hetzelfde gehad, bleek aan brak geheugen te liggen.
Kun je dat misschien testen of tijdelijk ander geheugen erin zetten?
Bij mij ook, maar dat bleek het cache- geheugen te zijn. Je kunt eens proberen of het uitschakelen ervan in het BIOS werkt. Als dat niet zo is kun je je RAM- geheugen testen met memtest86. Laat deze in ieder geval een behoorlijke tijd lopen, zodat je zeker weet dat daar niets fout zit.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1