Toon posts:

[Win98] Register Fout ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98 se , me geven na schone installatie :

Windows register controle

Er is een fout opgetreden tijdens het verkrijgen van toegang tot het register. :?

Het register wordt teruggezet en de computer wordt opnieuw gestart.

maar dat doet hij juist niet tenminste ik krijg niet de indruk dat hij t register terugzet. :(

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
kan helemaal niemand mij helpen ?

Snik :(

Verwijderd

Clean install ?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 17:23
Opnieuw installeren :? Registerfouten zijn Dodelijk!

Verwijderd

Het is zo'n kut fout he! Ik had er ook welles last van, m'n
broertje heeft het nu... Ligt denk ik aan mobo... PC boer
heeft et toen opgelost dmv nieuw mobo... 'k Had nog garantie,
ik werd er gek van, en dacht... ZIJ LOSSEN ET MAAR OP *D

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:37

markvt

Peppi Cola

meestal was ik er vanaf na een herinstall

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

naaaaaaaahhhh..

Ik heb nu met 2 ouwe compies precies hetzelfde...
begon met registerfout in oud bakkie van maat van mij....moest ik ff fixen....lukte niet....
win opnieuw installeren...lukte niet

Daarna hardware uitwisselen (als test) met mijn ouwe compie....mijn HD in sijn ouwe compie...win erop....
die deed dat toen ineens ook....

win98SE er opnieuw opsetten lukt toevallig op dit moment ook niet...op geen van beide compies....

Eat the bugs, live in a pod

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus het probleem al 3 keer een schone installatie en nogsteeds :(

Verwijderd

Wat kan het in godsnaam zijn? /me is radeloos...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem er al uit tenminste ik zie niks geen register fout meer ................ ik weet niet voor hoelang maar oke

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 20:48 schreef R3_Birth het volgende:
ik heb hem er al uit tenminste ik zie niks geen register fout meer ................ ik weet niet voor hoelang maar oke
Morgen, als je je pc aanzet, is ie er gegarandeerd helaas
weer... scanreg/fix help niet :(

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik weet dat je hier niet veel aan hebt, maar toch: denk eens na over windows xp. Als het te zwaar is voor je pc'tje is misschien windows 2k een optie.

In Norton utilities zit Windocter. Deze haalt zeer veel fouten uit je windows registery en in het win9x tijdperk heb ik hier zelf veel aan gehad. Ik zal ff kijken op de norton site of er nog een trial versie te downloaden valt...

Edit; de trial versie voor N utilities bestaat helaas niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai zelf xp --- ik moet vooor me moeder een sys instaleren en dat is een 433 celeron vandaar maar wel geclockt op 540 inmiddels maar hij draait nu goed , maar dat sys is iets te ligt voor xp

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Dan moet je eens proberen om handmatig een nog ouder register terug te zetten met: scanreg /restore
En dan kies je dus niet de meest recente, want die zet windows blijkbaar ook continu terug en daar zit die fout al in.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem.

Wat in ieder geval verlichting bij mij gaf was het 32 Mb 100 Mhz geheugenreepje eruit halen.

Ik denk dat deze wat problemen gaf in combinatie met mijn 128 Mb 133 Mhz geheugen reepje.

Dus als je de kans hebt, ruil eens wat geheugen om met een ander systeem !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom open je nu weer een draadje met deze vraag?
[topic=401094]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 22:53

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->WOS

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Heb dit ook gehad met een pc van de kinderen bij mij was het helaas een harddisk die niet helemaal optimaal was.

Installeren op zich gaf geen problemen maar na de installatie kreeg ik elke keer registerfout en moest opnieuw opstarten en dan kreeg ik hetzelfde verhaal.

Xp installeren of Me wou al helmaal niet lukken ging al fout tijdens installatie.

Dus misschien harddisk op z'n laatste beentjes.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

regclean ?

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Heb je toevallig Msn Messenger draaien op die pc('s)? Zoja sluit msn dan ±5min van te voren af voordat je afsluit, was bij mij het probleem....

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast conform de FAQ....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

bij mij t zelfde maar heb net win opnieuw en wil niet weer alles kwijt zijn (wordt dan ook al de 4e keer)
Maar... alles gaat goed, buroblad en dan een windowtje met : Er heeft een fout opgetreden bij het verkrijgen van het register. Comp wordt ge-reboot.
Maar wat lost dit op.
Volgens mij was de oorzaak, een progamma (Desktop Architect) wat de icoon van Netwerk-Omgeving verwijderde.
Sindsdien doet telkens raar en moet je dus gewoon twee keer opstarten.
Ik heb gewoon win98+ en een SuperMicro mamaplankie...volgen mij kan het daar niet echt aan liggen.

Is er een andere oplossing dan win opnieuw installen?

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 09:38

joskuiper

PapaCooper

ik heb het ook wel 's gehad.
oplossing:

opstarten met bootdiskette
dan scanreg /restore
staat wel onder c:/windows/system

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde, elke keer als ik me pc opstart heb ik het, Maar het helpt geen fuck alstie het gedaan heeft..het komt maar terug...kep hem al meerdere keren helemaal schoongemaakt en alles er weer opgeleurd :(
Maar ik kan dus met de bootdiskette het oplossen via de info in het vorige bericht?
dat maarus proberen...

Verwijderd

Het is alweer een veroudert topic, maar wil er toch op reageren. Ben namelijk een persoon die letterlijk een paar honderd keer per jaar Windows opnieuw installeerd, als er iets fout gaat. Heb dus die registerfout ook uitvoerig bekeken. Ik heb dus voor de zekerheid Windows 98 se geinstalleerd, en verder nog al de drivers van de hardware. Vervolgens heb ik ook nog een virusscanner geinstalleerd. Verder heb ik niks op mijn computer geinstalleerd, en zo een paar dagen laten draaien. Ook hier kreeg ik een registerfout. Dan kan je de virusscanner nog de schuld geven, maar ik heb ook verschillende virusscanners gebruikt, dus daar ligt het ook niet aan. Overigens ken ik ook mensen die helemaal geen virusscanner heeft. Dus kan ik bijna 100% van uit gaan dat het daar niet aan ligt. Ook heb ik verschillende computers gebruikt, waar voorheen alles altijd goed werkte. Het ligt dus niet aan de hardware, en niet aan de programma's. Het enige conclusie dat ik uit kan halen is de datum. Slechts de datum is anders, al het andere is gewoon hetzelfde gebleven. Computers zijn volledig geformateerd, dus praktisch virusvrij. Ik kan nog eens proberen om de datum een aantal jaren terug te zetten. En dan Windows op installeren en kijken wat het resultaat is. Ik heb ook een tijdje Win95 gebruikt, deze kent het probleem niet. Win2000 en WinXP zijn ook probleem loos. Bij Win98 en Win98se is de probleem aanwezig. Verder lees ik op een andere topic dat WinME hetzelfde probleem heeft.
Pagina: 1