Toon posts:

[Win98] Windows Registercontrole fout bij opstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Regelmatig als ik mijn computer opstart en hij heeft Windows opgestart krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.dijkstra2/register_fout.jpg

Een format c en schone installatie daarna helpt niet want heb ik al een paar keer gedaan. Er zit zelfs al een andere nieuwe HD in. De fout komt zeer regelmatig voor, en als ik dan op 'Ok' klik en opnieuw opstart is het weer goed maar heeft hij bepaalde oude instellingen in het register weer terug gezet. Ik baal hier ontzettend van en denk dat het iets met de hardware te maken heeft maar wat....?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

heb ik 1 x eerder mee gemaakt, na nachten lang piekeren heb ik usb apperatuur der uit getrokken en onpnieuw geinstalled
en toen usb troep er weer in gedaan en ut deed et weer :)

weet niet of je er wat aan heb, maar goed

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde.. misschien regClean (zoals mij was voorgesteld -anders krijg ik de credits hehe-) proberen? (niet dat het bij mij werkte, maar misschien wel bij jou)

RegClean

Verwijderd

Start de PC op in DOS en tik: scanreg/fix

Dit móet in de Real DOS modus, dus opnieuw opstarten in MS DOS, en dan bovenstaande typen. Het register wordt dan i.p.v. vervangen, gerepareerd.

En probeer het register op te schonen met Regcleaner

Verwijderd

Misschien met scanreg een register terugzetten van voordat die fout er was ?

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

check de search is al vaker voor gekomen en is een bekend w98 probleem.

reinstall is op de lange duur de enigste oplossing.

je kunt proberen een programma te verwijderen en een ander groot programma te installeren als je dit hebt gedaan direct rebooten gaat het goed dan nog een keer rebooten.(zekerheid)

vervolgens dat grote programma weer verwijderen en weer twee keer rebooten dan ben je als het goed is het probleem een tijdje kwijt...

maar het komt weer terug doordat je programma's installeerd en deinstaleerd, je register raakt als het ware een beetje gaar.

zie ook :
Je zoekactie naar 'register fout' leverde 8 resultaten op. Resultaten 1 - 8.

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor jullie reacties, maar zoals ook in mijn bericht stond heb ik al meerdere keren een Format C: met schone installatie gedaan en zelfs heb ik er nu een andere HD in hangen. De laatste paar dagen heb ik de fout weinig gekregen behalve vandaag, en ik heb dus gister een nieuwe virusscanner geinstalleerd maar die werkt dus niet meer omdat er een oudere backup van het register weer is teruggeplaatst.

Ik heb 1 USB apparaat aan de comp hangen en dat is mijn Logitech muis, dus zou dat het kunnen wezen?

Ik snap er echt niks van :?

Verwijderd

Gooi er eens een geheugentest overheen(Memtest86), vaak zijn dit soort fouten te weiten aan brak geheugen

Verwijderd

Trek je geheugen er uit en steek ze er weer opnieuw in.
dat wil nog wel eens helpen..
heb je meer dan een module er inzitten
doe ze er dan omste beurt in.
en kijk wat hij doet

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

niks, mijn geheugen is goed en ik had het ook, het register van windows is gewoon brak, en dat komt door veel installen/uninstallen.
kun je niks aan doen

http://www.NUiPhone.nl/

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30

Eraser127

Nijkerk

heb ik ook wel eens, maar dan doet ie daarna gewoon nog?

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Dat het een geheugen probleem is zat ik inderdaad ook al aan te denken. Ik heb inmiddels dat programmatje gedownload en gisteravond uitgevoerd maar na 2,5 uur was hij nog niet klaar en dus heb ik hem afgebroken. Nu las ik net dat het wel 5,25uur kan duren :o dus ik probeer dat programma later wel weer eens.

Ik denk niet dat het ligt aan het installen of uninstallen van programma's, want wat ik installeer is niet super veel ik ik uninstall bijna helemaal nix. Plus ik heb er inmiddelds dus een nieuwe HD in hangen en heb ook al een paar Format C's achter de rug en elke keer komt hetzelfde probleem op ongeveer dezelfde tijd na de schone installatie terug :'(

Ik probeer dus eerst nogus mijn geheugen te testen en dan horen jullie het wel weer :)

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 10:26
Ik heb nu ook al een hele tijd (laten we zeggen een jaar).
Al meerdere malen win98 opnieuw geinstalleerd (over de vorige install heen). Dat werkte dan iets van 2 weken, en daarna kon ik win98 weer opnieuw installen. Best vreemd eigenlijk, want ik kom bijna nooit in win98, ik gebruik vooral winXP, m'n 98 is voor benchmarks en zo...

Maarja, ik ga us ff me register scannen met Fix-It of NU2002, eens kijken of dat werkt... (is sneller dan reinstall)

[edit] Ik heb me register helemaal gescanned en zo, maar ik krijg die %@#&^@%&^@$@#$!$!#$## error nogsteeds!! :'( Dat wordt Windows 98 reinstallen |:(

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:14

Maximus

PhD i.o.

ik heb besloten om maar gewoon Windows XP Prof NL er op te pleuren

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Pagina: 1