[CM] Teveel premod? Mening van jullie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pre mod is voor wannebie maar kan het nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, laat ik maar uit de (computer)kast komen....mijn PC is geheel pre-modded! :*)

Waarom geen eigen mod? Geen tijd om een dremel er in te zetten, geen lef om er een dremel in te zetten en bovendien heb ik geen dremel (of dremelkloon). Verder speelt gebrek aan tijd een grote rol. Er zijn nog zoveel andere leuke dingen. |:(

Waarom dan toch pre-mod? Ik hou van customised dingen (waarom dan toch pre-modded dingen hoor ik jullie denken). Ondanks dat er veel pre-modded produkten verkrijgbaar zijn kan je toch je eigen creativiteit kwijt door naar eigen inzicht produkten te combineren. Op die manier kan ik toch ook heel tevreden naar mijn PC kastje kijken :)

Soms heeft naar mijn mening een pre-modded produkt ook voordelen ten opzichte van een zelf gemaakt iets. Zo heb ik bijvoorbeeld een Chieftec-Scorpio kast met bijpassend pre-modded window deurtje. Met alle respect voor jullie die-hard dremelaars, ik vind de afwerking gewoon vele malen netter. Er wordt geen lelijk (mijn smaak) raamrubber gebruikt en alles is netjes passend. Natuurlijk kleven er ook weer nadelen aan. Je kan niet zelf de vorm van het raampje bepalen. Gelukkig kon ik in mijn geval erg goed leven met het toch wel erg standaard ontwerp van Chieftec.

Wat valt er voor een die-hard pre-modder als ik dan nog zelf te modden? Ja, het is natuurlijk erg leuk om de afwerking van het geheel zo mooi mogelijk te maken. Het routen van de kabels, het samenbinden er van dmv spiraflex of nylon brading (ook wel cablemesh genoemd hier in CM&E) etc.

Ook voor de pre-modder valt er dus nog wel wat eer te behalen in zijn resultaat, al zal ik maar geen foto's posten van mijn pre-modded mod. :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Commerciele premods komen er een beetje te veel. Dat is niet leuk meer.

Volgens mij gaat het 2 kanten op: de funmod (die hond/penguin), en de functiemod (prometia).

Net als de modonderdelen, zoals kant-en-klare windows en koelkitjes, die zijn ook niet echt origineel meer, iedere gek met 2 linker handen kan die installeren.

Ik loop hier al een tijdje rond, maar ik ben van mening dat het zelf maken, ook al is het voor vrienden (en niet voor de verkoop) het echte casemodden, daar kan geen premod tegen op.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrddraal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04-2022

Myrddraal

Nae'Blis

Ach ja.. hoewel er van mij nog steeds geen mods gepost staan (wordt echt tijd dat ik is foto's ga maken, sommige zijn al 4 jaar oud nu 8)7

Maargoed, ik heb nu een nieuwe, voor mijn budget erg dure chieftec kast.. en ik ken mijn grenzen: hier gaat de dremel voorlopig niet in.. Wel komt er een premodded window in, ja... En wel een hoop zelf gesoldeerde extra elektronica, maar de kast zelf, daar blijf ik nu ff van af..

En toch, uit de ervaring van de andere kasten, wil ik mezelf 'modder' noemen, geen pre-modder...

dremel-n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 14:20
Mee eens,

Maar het verschil tussen een hele nette casemod en een premod zal moeilijker te zien B) zijn.

Anyway,
de echte casemods zullen toch meer gewaardeerd worden.

edit:
gewaardeert moet met een D 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door qwertyuiop op 10-01-2003 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrddraal
  • Laatst online: 11-04-2022

Myrddraal

Nae'Blis

Zeker waar.. er bestaat dan ook geen twijfel, als ik ook meer geld heb, gaat m'n logo ('t liefst met dat prachtige laserapparaat op school) uit m'n case, en die premod-deur eruit... Maar 't is een mooie oplossing for the time being..
En ik mod niet voor respect van anderen, ik mod wat ikzelf mooi vind.
Wel leuk als het gewaardeerd wordt, maar dat is zeker niet de prioriteit...

[ Voor 3% gewijzigd door Myrddraal op 10-01-2003 23:47 . Reden: honderden typo's :/ ]

dremel-n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Note to iedereen die iets zegd in de trant van: "laat die mensen toch lekker trots zijn op hun kast" Prima!

maar er is no need omdat hier te komen laten zien, dit is er gewoon het forum niet voor ! Dit is een casemod forum en niet een "stop-wat-gekochte-rommel-bij-elkaar-in-een-kast-forum".

Mee eens dat dit een casemod forum is ?

Dan ben je het er dus ook mee eens dat een case met gekocht window en standaard ccfl nog geen casemod maakt en hier dus ook niet thuishoort.

Trouwens het feit dat eventuele echte maar hele simpele mods niet al teveel credit krijgen is ook om de push te geven naar een nieuw niveau. Volgens mij gaat zoiets vanzelf en gebeurd dat nu hier ook. Mede deze thread draagt er toe bij dat mensen meer zelf en op een hoger niveau gaan modden.

Het feit dat er al vele windows waren heeft mij ervan weerhouden mijn eerste mod te posten. Ik ben door gaan modden, een dragon chieftech met prometeia eronder. Not posted.

Het feit dat oude simpele mods geen credit meer krijgen is het gevolg dat we die lat hoger willen hebben.

Om die lat hoger te krijgen moet ook de creativiteit en orginaliteit omhoog. En ik denk dat wij ons daarom nu ook verzetten tegen premodded omdat dit op geen enkele manier die lat omhoog kan brengen wat we juist wel willen.

Btw: Ik zie niet in waarom iemand de lat niet hoger zou willen hebben en post daarom ook in wij vorm.

[ Voor 10% gewijzigd door Interstice op 11-01-2003 01:10 ]

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag irl commentaar op mijn mod :P .
Hij zei: Jaah hijs niet mooi afgewerkt, en lelijk (hij kwam in de winkel waar ik werk voor een ccfl en een ledje). Ik vroeg van; Oh? En wat voor mod heb jij dan? Jaah Coolermaster, waterkoeling, blaat dit moederbord, blaat duurste nieuwste vidkaart, blaat... (zit er niet 3/4de al premodded in die veelstedure, maar wel mooie coolermasterkasten?)

Brrrrrrr, en ik moet aardig doen tegen klanten.
Mocht iemand dit verhaal bekend voorkomen (of mijn mod, zie ondertitel), post dan ff jouw mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice

Interstice

Hallo?

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 01:09:
Ik kreeg vandaag irl commentaar op mijn mod :P .
Hij zei: Jaah hijs niet mooi afgewerkt, en lelijk (hij kwam in de winkel waar ik werk voor een ccfl en een ledje). Ik vroeg van; Oh? En wat voor mod heb jij dan? Jaah Coolermaster, waterkoeling, blaat dit moederbord, blaat duurste nieuwste vidkaart, blaat... (zit er niet 3/4de al premodded in die veelstedure, maar wel mooie coolermasterkasten?)

Brrrrrrr, en ik moet aardig doen tegen klanten.
Mocht iemand dit verhaal bekend voorkomen (of mijn mod, zie ondertitel), post dan ff jouw mod.
Ledje ? kost 5 euro :) , ccfl 25 :) dat maakt samen juist ja 50 euro :) prettige dag nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

wat boeit het nou? premod brengt soms ook ideeen met zich mee.. en er zijn genoeg tweakers die weten dat bepaalde standaard raampjes niet leuk zijn..

kortom de echte tweaker blijft modden en zelfs premodded cases worden weer gemod :D :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb atm een aopen HQ08, ook nogal verbouwd. Overgespoten, blowholes, stoffilters, fanbus, tempdisplay, etc.
Nu wil ik een ThermalTake Xaser III kopen. Waarom?

1: Deze kast heeft alles wat ik hier ook heb alleen nog meer/beter/mooier.
2: Al zou ik zelf zoiets maken, zo netjes afgewerkt krijg ik heb toch nooit
3: Hij is gewoon :9~ (al vinden veel anderen hem weer uberlelijk)

Ik denk dat het gewoon zoiets is van 'been there, done that' en dat mensen er niet meer zoveel moeite voor willen doen... (heb ik persoonlijk tenminste)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interstice schreef op 11 januari 2003 @ 01:12:
[...]

Ledje ? kost 5 euro :) , ccfl 25 :) dat maakt samen juist ja 50 euro :) prettige dag nog :P
neej, zelfs DAT mag ik niet :)
(bij ons zijn de ledjes inderdaad 4 euro 50 :/ :P )

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice

Interstice

Hallo?

MadMarky schreef op 11 januari 2003 @ 01:31:
Ik heb atm een aopen HQ08, ook nogal verbouwd. Overgespoten, blowholes, stoffilters, fanbus, tempdisplay, etc.
Nu wil ik een ThermalTake Xaser III kopen. Waarom?

1: Deze kast heeft alles wat ik hier ook heb alleen nog meer/beter/mooier.
2: Al zou ik zelf zoiets maken, zo netjes afgewerkt krijg ik heb toch nooit
3: Hij is gewoon :9~ (al vinden veel anderen hem weer uberlelijk)

Ik denk dat het gewoon zoiets is van 'been there, done that' en dat mensen er niet meer zoveel moeite voor willen doen... (heb ik persoonlijk tenminste)
Goed als jij daar nu een window inmaakt vierkant rond of iets simpels. Je gooit er een ccfl in. Is dat dan een mooie op niveau mod ?

Is het speciaal ? nop. Dusse niet posen he :P tenzij je hem in een standaard grijze kast weet te veranderen natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een beetje rare discussie met vage punten tot nu toe.

Mijn mening: Premods zijn prima, maar ga er niet mee lopen showen alsof het je eigen creatie is. Originaliteit en 'doe het zelf' kunnen de meeste mensen meer waarderen dan een kant en klaar iets denk ik.

Maar ook de superdure kasten die iets gemod zijn vind ik minder bijzonder. die kasten zijn al mooi van zichzelf, hebben al goede koeling etc. Zelfde verhaal gaat wat mij betref op voor de standaard WC setjes.
Mijn conclusie: zelfgemaakt geeft meer voldoening en trots dan kant en klaar, maar je moet er wel de zin, tijd, plaats, handigheid en gereedschap voor hebben om iets zelf te fixen.

Binnenkort komt er een mod van me aan die zover ik heb kunnen zien nog origineel is, niet meer dan 125 euro compleet incl wc gaat kosten, er (denk ik) wreed uit gaat zien en zonder moeilijk gereedschap te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice

Interstice

Hallo?

1 wijze zin kan ik hier nog over uitbrengen:

Zorg dat je MOD op niveau is als je hem hier plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interstice schreef op 12 januari 2003 @ 01:52:
1 wijze zin kan ik hier nog over uitbrengen:

Zorg dat je MOD op niveau is als je hem hier plaatst.
Zeker mee eens, maar wat vind je niveau? De 30 jarige handyman die een computerzaak heeft of de 13 jarige scholier die net komt kijken verschillen nogal, de eerste die eventjes iets in elkaar kan flanzen dat de 13 jarige wellicht nooit zal kunnen maken.

Maar de "ik heb een case met raam en een fan met leds" topic kunnen idd beter achterwege blijven.
Wat ik vaak zie is een onduidelijke beschrijving, vaak zitten er dingen in een mod verwerkt die je niet 123 ziet. Daardoor wordt deze direct te laag ingeschat.
Ofwel de presentatie mag vaak wel iets beter verzorgd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat mij opvalt bij premodded windows is dat het zijpaneel geheel draait om het raam. Dit lijkt een onzinnige opmerking maar.....wanneer ik aan een nieuwe case begin draai ik hem altijd eerst een paar dagen in normale toestand om vast te stellen of de kast voldoende ventileert. daarna ga ik hotspots zoeken (ja ok ik heb van mijn werk zeer professionele temperatuur sensors)

op basis van mijn metingen beslis ik waar extra fans moeten pas daarna komt het raam aan de beurt. Het raam is mijn ogen:

1 de meest onbelangrijke mod van een zijpaneel
2 onvermijdelijk wanneer je aan het zagen bent voor blowholes (tenminste, bij mij wel, de laatste keer wilde ik echt geen raam, maar ja die stemmen he......)
3 een extratje...hij gaat er misschien net 200 mhz sneller van lopen

ah well
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

als je geen dremel nodig hebt gehad is het zaad, kort door de bocht genomen.
al kijk je naar de Xaser kasten, je hebt ze met en zonder window, maar wat zouden jullie kopen, denk meteen met window toch? of je moet een speciaal desing willen hebben.
en een baybus kan je ook zo kopen, maar gelukkig maakt 90% die nog gewoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 02:09:
[...]

Zeker mee eens, maar wat vind je niveau? De 30 jarige handyman die een computerzaak heeft of de 13 jarige scholier die net komt kijken verschillen nogal, de eerste die eventjes iets in elkaar kan flanzen dat de 13 jarige wellicht nooit zal kunnen maken.

Maar de "ik heb een case met raam en een fan met leds" topic kunnen idd beter achterwege blijven.
Wat ik vaak zie is een onduidelijke beschrijving, vaak zitten er dingen in een mod verwerkt die je niet 123 ziet. Daardoor wordt deze direct te laag ingeschat.
Ofwel de presentatie mag vaak wel iets beter verzorgd worden. :)
da had ik bij Bart Banaan en A.P versteeg... ik dacht eerst van wooooooooooooow hoe doettie dat... Hoe kan hij dat betalen etc. etc. Zijn het gewoon mannen met een fulltime baan en heel veel kluservaring :P ..... Dan kan ik het ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb zelf ook een Chieftec DA- met een ccfl. Voor 140 bij FH. Niks mod aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ander punt: respect voor oa A.P. Versteeg, maar hij is denk ik wel een goed "doelwit";

zijn prometia Li, een prachtige mod (serieus ik heb nog nooit zoiets moois gezien), maar wat ik tegenstrijdig vind, zijn mod is dan nix pre-modded, maar echter, denk je dat hij zijn eigen window met een dremel of decoupeerzaag heeft zitten maken (denk het niet, weet cker, dus Versteeg flame me als het wel zo is :P). Die snedes zijn kaarsrecht, ik denk dat dat met laser oid gedaan is, (dus niet zelf gedaan maar een bedrijf met zo'n ding). gaten voor extra fans ed zijn dan ook gelaserd, en dat soort dingen.
De compositie is prachtig, en die komt ook voort uit Versteeg zijn creativiteit, maar de daadwerkelijke uitvoering wordt dan door instellingen/bedrijven gedaan die het net iets netter kunnen dan jij (denk ik :P) en ik met de dremel......dus dan komt het punt, wie het meeste geld uitgeeft aan iemand die JOUW ontwerp uitvoert.....maar nogmaals, ik vind het een prachtding en ontwerp komt van de ontwerper en dat is ongetwijfeld hijzelf!!!

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTo
  • Laatst online: 04-06-2024
_ferry_ schreef op 12 januari 2003 @ 10:56:
als je geen dremel nodig hebt gehad is het zaad, kort door de bocht genomen.
al kijk je naar de Xaser kasten, je hebt ze met en zonder window, maar wat zouden jullie kopen, denk meteen met window toch? of je moet een speciaal desing willen hebben.
en een baybus kan je ook zo kopen, maar gelukkig maakt 90% die nog gewoon zelf.
ik moet zeggen dat die kasten wel extreem mooi zijn en als ik er ooit een koop dan met window... voor die paar euro meer :P
Maar zelf een case bouwen, ontwerpen en er zelf mee bezig zijn geeft toch meer voldoening. Als je kunt kiezen... je komt iemand tegen op een LAN:

hij: wow wat een leete kast :)
jij:
a) Ja leet he, helemaal zelf gemod :)
b) Ja leet he, helemaal zelf besteld :P

ik weet wel wat ik dan het liefste wil zeggen, en sterker nog dat kan ik nu ook... iedere lan komen er wel 1 a 2 man naar me toe om te vragen hoe ik m'n kast zo heb gekregen. Nog vetter is als je op een site komt na een lan en je ziet daar pics van je kast opstaan :) dat heb ik nl ook al gehad :P :P

dude... wait... what...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
premod is niet voor hardwaretweakers. Wel voor iedereen die geld wil uitgeven voor een leuke kast. Vergeet niet dat zelf modden goedkoper is. En dat is ook leuk.
Selfmade kasten kan je btw niet premodded kopen, en dat is het leukste B)

Ik denk dat je het maag gewoon moet accepteren dat je bijzonder gekoesterde hobby ineens commercieel deelgoed word... Op mijn huidige school ben ik de enige modderaar voor zoveel ik weet (1:1000) maar op mijn (waarschijnlijke) vervolgopleiding (MediaTechnologie@HvU) zal ik zeker nietde enige zijn ;)

ben al meer dan 1,5 jar addicted maar pas na me examen tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Laatst online: 23:38
Woord omhoog neger! :+

Maar de echte tweaker ziet het verschil toch wel tussen een custom mod een een pre mod. 8)

Een pre mod kan wel erg mooi zijn hoor, maar wij weten wel beter ;)
Bovendien zijn er veel mensen die ook zoiets leuks willen, maar twee linkerhanden hebben, of modden gewoon niet leuk vinden ofzo :/

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scheit aan premodded shit...
Je bent toch veel blijer en trotser wanneer je zelf een raampje/kast/fanbus/etc. gebouwd hebt dan wanneer je het koopt???
Hetgeen kant-en-klaar in de winkel kopen kan mooier zijn...
Tuurlijk zijn die dingen rechter of ronder zonder nare hoekjes...
maar is het origineel??? nee...
Is het goedkoop??? nee....

us wil je je kast showen ===> maak hem zelf... NIET kopen...
We hoeven niet te weten dat je mooi een onoriginele kast met licht en al kan kopen omdat
je daar het geld voor hebt... dan ben je namelijk geen casemodder....

Een casemodder is iemand die zijn kast aanpast zodat het word zoals hij het wilt, en niet zoals de fabriek het wilt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Dit is een beetje zoals het overklokken van AMD's: steeds meer noobs gaan het doen. Tegenwoordig is het onder de jeugd gewoon stoer om een case met een venstertje en een "flashy" lichtje te hebben..

Zelf heb ik een licht premodded case, maar dat was niet de hoofdreden... De hoofdreden waren de 7 3.5" en 4 5.25" bays, en dat allemaal in een miditower. De vele blowholes, gratis CCFL en window waren mooi meegenomen. Maar dat ga ik allemaal lekker wegzagen, gatenkaas uit de blowholes, vorm van window veranderen enz.

En ja, ik heb ook een kant-en-klare Sunbeam rheobus gekocht :)

Waarom? Ik heb redelijk weinig tijd, en de planning om zelf een rheobus te maken neemt toch wat tijd in beslag. Bovendien kostte het me meer, en het is redelijk moeilijk om de knoppen symmetrisch in een 5.25"-klepje te bouwen. Ook heeft deze rheobus dual-color LED's, een extra moeilijkheid.

Ook heeft m'n case vooraan van die lichtstroken die van kleur veranderen.. Vind ik wel iets te veel van het goede, dus daar ga ik ook iets aan doen. Maar ook dit is moeilijk - pentcolor LED's en plastic buizen met veel luchtbellen in. Het frontje is afgewerkt met plexi, dit is al helemaal (bijna) onmogelijk om zelf te doen. En voor de mensen die het nog niet begrepen hadden: ik heb een Enermax CS-3181L-S3A ;)

Is het anderen ook opgevallen dat de die-hard zaken altijd maar meer mainstream worden? Waterkoeling was niet zo heel lang geleden voor de echte die-hards, nu kan de simpelste noob al een setje kopen voor nog geen honderd euro. Zelfs phase-change koeling begint steeds meer het grote publiek te bereiken. Zelfde verhaal met casemodden - aanvankelijk voor de die-hards (de echte freaks), nu hebben erg veel mensen bijvoorbeeld een window in hun sidepanel.

Globale mening: de noobs kan je nog steeds onderscheiden van de "echten", IMO ben je een "echte" als je zelf ook iets doet aan je case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach het is wel fijn als je weinig tijd hebt ofzo, maar dan heb je niet de zelfde voldoening :)

En over "die-hards" :O dat boeit me verder niet zoveel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 02:09:
[...]

ik ben 15, telt dat ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Op m'n 13e heb ik m'n eerste window en blowhole gezaagd, en zelf een nieuwe fan in m'n voeding gesoldeerd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

obiwanos schreef op 08 January 2003 @ 00:59:
Hmm..

Premod een leuk alternatief voor mensen die:
1) geen dremel hebben.
2) Geen soldeer ervaring hebben.
3) Geen idee hebben hoe pc hardware werkt.
4) Geen tijd hebben om zelf weken/maanden bezig te zijn.

Voor deze mensen is premod leuk.
Premod een leuk alternatief voor mensen die:
1) geen dremel hebben.
2) Geen soldeer ervaring hebben.
3) Geen tijd hebben om zelf weken/maanden bezig te zijn.
4) Geen zin hebben om zelf weken/maanden bezig te zijn.
5) Wel wat geld willen besteden (te vaak hoor ik alleen het argument dat zelf maken goedkoper is).

Voor deze mensen is premod leuk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou een vriend van mij heeft de silver wizard 2, echt supermooi beestje hij houd niet van casemods en heeft dat ding gekocht omdat die mooi was. ikzelf ben bezig met een volledig zelfgemaakte kast, maar de meeste premods vind ik zowieso niet mooi ik weet neit waarom ik ze neit mooi vind maar ik vind ze niet zo mooi. (kheb best respect voor de meeste modders ik weet nu wat ze doormaken, ben zelf al 2 weken bezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op 22 januari 2003 @ 20:56:
ander punt: respect voor oa A.P. Versteeg, maar hij is denk ik wel een goed "doelwit";

zijn prometia Li, een prachtige mod (serieus ik heb nog nooit zoiets moois gezien), maar wat ik tegenstrijdig vind, zijn mod is dan nix pre-modded, maar echter, denk je dat hij zijn eigen window met een dremel of decoupeerzaag heeft zitten maken (denk het niet, weet cker, dus Versteeg flame me als het wel zo is :P). Die snedes zijn kaarsrecht, ik denk dat dat met laser oid gedaan is, (dus niet zelf gedaan maar een bedrijf met zo'n ding). gaten voor extra fans ed zijn dan ook gelaserd, en dat soort dingen.
De compositie is prachtig, en die komt ook voort uit Versteeg zijn creativiteit, maar de daadwerkelijke uitvoering wordt dan door instellingen/bedrijven gedaan die het net iets netter kunnen dan jij (denk ik :P) en ik met de dremel......dus dan komt het punt, wie het meeste geld uitgeeft aan iemand die JOUW ontwerp uitvoert.....maar nogmaals, ik vind het een prachtding en ontwerp komt van de ontwerper en dat is ongetwijfeld hijzelf!!!
dan moet ik spijt betuigen, om te vertellen dat hij die window met een decoupeerzaag heeft gemaakt :) alles heeft hij zelfs erin gezet, en gemod en gemaakt..... ook geen bedrijven voor lasercutting enzo gebruikt....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Gaan we nu niet iets te ver? Het is zo dat het moeilijk is om met een dremel of decoupeerzaag een perfect afgewerkte uitsnede te maken... Is je mod minder waard omdat je iets gelasercut hebt? IMO niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 23 januari 2003 @ 21:55:
Gaan we nu niet iets te ver? Het is zo dat het moeilijk is om met een dremel of decoupeerzaag een perfect afgewerkte uitsnede te maken... Is je mod minder waard omdat je iets gelasercut hebt? IMO niet.
zeg ik ook niet, maar hij d8 dat tom het had laten lasercutten, neen hij heeft het met de hand gedaan met een decoupeerzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ja, was ook niet op jou gericht maar eerder op Seesar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 21:22:
[...]

dan moet ik spijt betuigen, om te vertellen dat hij die window met een decoupeerzaag heeft gemaakt :) alles heeft hij zelfs erin gezet, en gemod en gemaakt..... ook geen bedrijven voor lasercutting enzo gebruikt....
dan bied ik nu mijn excuses aan...! Dan is het ook terecht dat hij al die complimenten krijgt. Ik heb zijn Prometia-Li op HCC gezien, ja ook aangeraakt, en mij leek dat dus echt onmogelijk, maar dan blijkt dat ik nog veel te leren heb met de decoupeerzaag, bij deze mijn oprechte excuses, en nogmaals, Versteeg flame me maar....;)

maar in zeker zin heb ik toch wel een punt?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 17:19

Kr3Kr

Melpomene

Tja, ieder z'n hobby hè ;)
en als je wel een mooie PC wilt, maar geen tijd / kunde / zin hebt om het zelf te maken dan koop je van die prefab spulletjes. Sim-pel.
Dat de commersie zich er op een gegeven moment op zou storten was al vanaf het begin duidelijk :)

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Premods zaten eraan te komen met de stijgende populariteit.

Ik ben er ook wel trots op dat ik het zelf heb gemaakt en niet gekocht. Ik heb veel plezier aan alles zelf knutselen en bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
feit is dat voor de zgnd. n00bs pre-modde cases en zut makkelijk te vekrijgen is en dat t allemaal snel in elkaar zit en een goed effect geeft.

Zelf ben ik ook niet zo'n technicus, heb k ook nie voor geleerd oid en mijn handen zijn wat dat betreft eenzijdig, dus een pre-modded window is lkkr makkelijk voor mij of laat k t anderen doen. Ben hier al een tijd actief en t was idd een jaar trug orgineel en binnen ruim 1 jaar komen hier "andere" mensen en is t allemaal wat aan t veranderen.

Maar zal zelf er niet mee lopen pronken met pre-modded stuuf, maar t is makkelijk en geeft een leuk effect, zelf ben k wel zo da k t wil combineren met zelf bouw :D

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 05 February 2003 @ 12:54:
feit is dat voor de zgnd. n00bs pre-modde cases en zut makkelijk te vekrijgen is en dat t allemaal snel in elkaar zit en een goed effect geeft.

Zelf ben ik ook niet zo'n technicus, heb k ook nie voor geleerd oid en mijn handen zijn wat dat betreft eenzijdig, dus een pre-modded window is lkkr makkelijk voor mij of laat k t anderen doen. Ben hier al een tijd actief en t was idd een jaar trug orgineel en binnen ruim 1 jaar komen hier "andere" mensen en is t allemaal wat aan t veranderen.

Maar zal zelf er niet mee lopen pronken met pre-modded stuuf, maar t is makkelijk en geeft een leuk effect, zelf ben k wel zo da k t wil combineren met zelf bouw :D
2 dingen:

modden heeft niets met kennis of intelligentie te maken. het is gewoon hoe creatief je kan zijn met minimale middelen en net zo lang door gaan tot je een origineel resultaat hebt. het is gewoon handwerk en creativiteit :)

ten tweede, leer nederlands of schrijf normaal |:(

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Jupiler schreef op 23 January 2003 @ 21:55:
* Freek laat vandaag zijn sideplate watersnijden

Simpelweg omdat ik het ingewikkelde logo wat ik zelf heb getekend in AutoCAD er niet met de dremel uitkrijg. Ik heb alles zelf verder wel gemod en bedacht of gebaseerd op andermans ideeen. Ik wil gewoon niet het risico lopen dat ik een dure sideplate van mij chieftec sloop doordat ik ff een keer scheef ga met mijn dremel. Dit is me bij mijn oude kast ook overkomen en niemand ziet het verder maar ik zelf wel. En dan ben ik er toch niet tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38

Epsilon

Je moet eens weten wat je met een dremel en gedult allemaal al niet kan doen. Ik ben bezig met mijn naam (naja, mijn nick als gamer :)) uit te dremelen. Het is alleen ongelooflijk veel erg en ik heb stukjes van 5mm breed en 40mm lang die moete blijven zitten. Dit is een behoorlijk werk om die mooi te laten zitten.

Als je beschikking hebt over een lasercut apperaat of iid zoals hierboven watersnijden, dan heb ik daar geen problemen mee. Persoonlijk vind ik weer wel dat iemand die een prachtig complex logo oid heeft uitgedremeld (begrijp goed, het moet mooi uitgedremelt zijn en mooi afgewerkt), meer respect moet krijgen dan iemand die hetzelfde gedaan heeft (of meestal heeft laten doen) met een lasercutter.

Pre-mod is misschien leuk voor mensen met veel geld, geen dremel/soldeer enz ervaring. Maar iedereen begint op 0. Iedereen moet solderen leren, evenals dremelen. Dus dat is totaal geen excuus imho. Ook zoiets van "ik heb 2 linker handen dus.... ik koop pre-mod en word daar ook mee gewaardeerd" vind ik totale onzin.

Pre-mod is niks anders dan een slimme zet van de bedrijven die er zo een leuk centje extra aan verdienen. De mensen die pre-mod kopen showen gemoon met andermans veren, want ze hebben het niet zelf gemaakt. Het kan wel mooi zijn, is niks mis mee. Maar loop er niet zo mee te showen van "kijk mij ff een mooie case hebben". Als je dan vraagt "hoe heb je dat gemaakt", krijg je een antwoord van "heb ik zo gekocht, mooi he".

0 respect voor pre-mod showers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me eerste kast (noname crap bigtower) heb ik volledig zelf gedaan, gespoten, gedremelt enz... Nu heb ik een nieuwe chieftec bigtower en daar ga ik ook nog wel dingen zelf aan doen maar toch wat minder, komt vooral omdat hij toch best prijzig was en ik het liever nu gelijk goed heb, wat bij die oude kast niet altijd het geval was.

Pre modded is tot op een zeker hoogt geen slecht iets, maar zelf doen is leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mening is dat je zogenaamde pre-modders niet bij voorbaat af moet vallen op het feit dat zij niet zo handig zijn. Ook met een hoop premod onderdelen kan een zeer spectulair effect worden bereikt, als je de componenten maar op een goede manier gebruikt.
Ik sluit me overigens aan bij de mening dat mensen die maar wat componenten is een pc pleuren niet echt vernieuwend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
Het ecchte casemodden wat ik denk dat het is:
zelf een kast bouwen of een normale kast heel erg grondig verbouwen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stealth2000 schreef op 05 February 2003 @ 00:51:
Premods zaten eraan te komen met de stijgende populariteit.

Ik ben er ook wel trots op dat ik het zelf heb gemaakt en niet gekocht. Ik heb veel plezier aan alles zelf knutselen en bedenken.
net zoals alternate.nl.....

waren nooit geinterreseerd in casemodding ofzo. en opeens begin dit jaar een ontlading van pre mod crap op hun site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

FiXeL schreef op 08 January 2003 @ 00:59:
ik vindt ook dat er teveel pre-modded zooi op de markt komt, maarja.. geeft die producenten eens ongelijk.. ze spelen gewoon in op de markt! casemodden begint populair te worden, en dit is een vervelend bij effect. de echte die hards blijven wel modden, daar zit ik niet zo over in. de n00bs zullen misschien wat makkelijker zich laten verleiden door een pre-modded case... tis aan ons die-hards om deze verloren zielen weer op het rechte pad te modden :+
pardon?

Noobs? ik vind dat "pre" modded spul veel mooier, geen losse randen van zon raampje enzo :P

maar das mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 17:32:
[...]

net zoals alternate.nl.....

waren nooit geinterreseerd in casemodding ofzo. en opeens begin dit jaar een ontlading van pre mod crap op hun site
Crap?, zo zou ik het niet willen noemen.
Die Fans met ronde ccfl zijn echt übergeil! Maar inderdaad, je zou het met heel veel vakmanschap ook zelf kunnen maken. ( ik heb al gebogen ccfl's voor bij zien komen). En op dit moment wordt er veel pionierswerk verricht op het gebied van UV....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Qorne schreef op 05 February 2003 @ 17:41:
[...]

pardon?

Noobs? ik vind dat "pre" modded spul veel mooier, geen losse randen van zon raampje enzo :P

maar das mijn mening
Iedereen zijn eigen mening. Het lijkt hier of de self proclaimed CM'ers op hun *#@ getrapt zijn door de opkomst van vaak veel mooiere pre-mods. Ik snap niet waarom. Je bent immers niet verplicht om het te kopen en als je het niet mooi of origineel vindt koop je het toch lekker zelf? Ik zie het net als spoilers en verchroomde uitlaten etc op een auto: zou je ook zelf kunnen maken, maar meestal niet zo mooi of 't kost heel veel tijd en werk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals iedereen heb ik hier ook nog wel een mening over :)

Een van mijn eerste posts gisteren was over de mogelijkheid om zelf je PSU samen te stellen (Bij amerikaanse weborderbedrijven).
In vrijwel alle 3 (jawel 3) replies die ik erop kreeg, werd ik even geconfronteerd met de mening van andere GoT'ers en die meningen waren niet bepaald onbevooroordeeld.
Ik post hieronder even een aantal quotes uit de replies die ik erop kreeg, omdat het topic gesloten was eer ik de kans kreeg erop te reageren.

[QUOTE]Die jeugd van tegenwordig word steeds luier.[?QUOTE]

Er wordt automatisch vanuit gegaan dat ik bij de jeugd van tegenwoordig hoor en lui ben. Zeer kortzichtige reply, er zijn namelijk ook mensen die niet alle tijd hebben of de kennis hebben om dit te doen, en aangezien ik er niet veel voor voel om een hagelnieuwe 550Watt enermax PSU naar de eeuwige jachtvelden te brengen zou dit voor mij misschien een uitkomst kunnen bieden. Aan dat jeugdige stukje wil ik verder geen woorden kwijt.
Btw in je tekst staat wat fout:
nl (Ivm mijn casemodje) moet (Ivm mijn pre-modje) zijn.
Omdat ik toevallig interresse heb in dit ene pre-modded product, wil dit nog niet meteen zeggen dat ik een pre-modded case heb. Een kleine toelichting over mijn case in wording; Ja, de windowkits die ik heb besteld zijn van te voren gesneden en de fanholes die erin zitten ook, maar ik snij ze nog wel steeds zelf in mijn case, ook de binnenkant van de case en de fanhouders worden door mijzelf gespoten en blijven niet in dezelfde standaard kleur, noch worden ze pre-modded in de winkel gekocht, ik kan er nog wel een heel verhaal neer zetten over de verdere mods aan deze case in wording maar deze reply is al lang genoeg.
BTW welkom op het forum
Dank je voor dit warme welkom ;)

Ik mod mijn case voor mezelf en niet voor mensen die ik amper ken op een forum.
Ik ben vrij nieuw in het casemod en hardware wereldje en heb ook geen zin om me voor te doen als een die-hard case modder of hardware professor, alhoewel onder andere dit forum wel heeft meegeholpen mijn interesse voor beide zaken verder te wekken. Bovendien heb ik me ook aangemeld op dit forum, om simpelweg meer te leren en zodoende ervaring op te doen, ik bedoel iedereen is/moet toch ergens begonnen/beginnen.
Verder kan ik alledrie de heren die gereplied hebben op mijn topic verblijden met het feit dat ik heb besloten om het toch zelf te doen, al zal de mesh nog steeds uit amerika besteld moeten worden (wordt dit dan ook als pre-modden beschouwt?) en ik hoop van harte dat alles goed uitpakt.

Kortom nog even een quote die eerder in dit topic genoemd werd door P5ycho:
alle premods zijn van de 'techno/industrial look' variatie, alu met groen/blauw/rood licht... ik moet de eerste strakke mod met stijlvolle mac-like kleurstelling nog tegenkomen. Er is nog zat ruimte voor eigen innovatie, maar dat moet gewoon gezocht worden in kleurstellingen en een goede finish, niet in aparte modificaties.
Hier sluit ik me volledig bij aan en het zoeken naar een goede kleurstelling en een mooie finish is dan ook precies wat ik voor ogen heb.

Voor iedereen die de moeite heeft genomen mijn ellenlange mening in deze post te lezen: Thanx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ene reply is dus van mij.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Btw in je tekst staat wat fout:
nl (Ivm mijn casemodje) moet (Ivm mijn pre-modje) zijn.
--------------------------------------------------------------------------------
(sorry voor het vooroordeel)

Maar als mensen zelfs voor zulke simpele mods,
pre-mod willen kopen trek ik snel conclusies. (Niet goed ik weet :( )
Het ging mij er gewoon om dat sommige dingen die te koop zijn
gemakkelijk zelf te maken zijn. Zelfs met 2 linker handen :) .
En dit was er 1 van.

Ik ben blij dat je ervoor hebt gekozen om het zelf te doen,
voor tips of vragen kan je altijd bij me terecht.

quote:
Dank je voor dit warme welkom

Glad 2 have u ;)

:: Mijn Mening over pre-mods ::

Ik ben niet voor en ik ben niet tegen pre-mods.
Ik vindt het modden persoonlijk als een uiting van creativiteit aka hobby.
En aangezien iedereen een andere uiting heeft van creativiteit. :)

Sommige mensen zijn nou eenmaal handiger, creatiever dan anderen.
Sommige mensen beschikken ook over betere middelen/materialen dan anderen.
Voor sommige mensen is een window met licht genoeg voor een ander niet.
En zo kan ik wel door blijven gaan. Verschil zal er altijd zijn.

Zolang die persoon blij is met ze case non-mod / modded / pre-mod ben ik ook blij.

Ik vindt het persoonlijk leuk om te verfen, solderen, zagen,
en zo me eigen grenzen verlegen en mezelf weer versteld doe staan
dat ik dat toch maar weer ff heb gemaakt.
Maar sommige hebben daar een andere mening over
en willen gewoon wat anders dan een standaard case,
zonder er zelf te veel fratsen voor uit te halen.
Pagina: 1 2 Laatste