Ik ben jammer genoeg niet naar Rotterdam vandaag, 'k heb nog geen info ontvangen van Piksa hoever dat pakket zit. 'k heb maar ff een mailtje verzonden, en nu is het dus nog wat afwachten. Zodra ik een datum heb kunnen afspreken laat ik het hier wel weten zodat iedereen op de hoogte blijft!Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 21:47:
Aan al de Belgen van de [IA]:
Ik heb aan youk gevraagt om me te mailen als hij de leds van piksa zn pakket binnen heeft.
Ik geloof dat hij het morgen 01 - 02 - '03 naar hem toe gaat om het af te halen.
Dan weten we wie zijn leds het eerste mag verwachten, en hij/zij krijgt daar dan ook mail over.
Als ik het pakket binnen heb, zal ik het melden hier en onmiddelijk mn status op laupro aanpassen.
Nog een beetje gedult: het wordt beloont met zeer goede leds
Yep alles binnen 
ik twijfelde eerst al, maar als je een bak met ledjes hebt, lijkt het veel minder dan dat het eigenlijk is.
op laupro bevestigd.
ik twijfelde eerst al, maar als je een bak met ledjes hebt, lijkt het veel minder dan dat het eigenlijk is.
op laupro bevestigd.
Ik heb ze gister ontvangen... best fel 
Alleen nu alles sorteren en tellen, want ze zijn allemaal hetzelfde. Allemaal aansluiten en testen/sorteren op kleur..
en dan ff laupro afmelden. Ik heb ze alleen getest, moet nog tellen enz, maar ziet er wel errug ok uit!
bedankt!!!
Alleen nu alles sorteren en tellen, want ze zijn allemaal hetzelfde. Allemaal aansluiten en testen/sorteren op kleur..
en dan ff laupro afmelden. Ik heb ze alleen getest, moet nog tellen enz, maar ziet er wel errug ok uit!
bedankt!!!
Verwijderd
Als er nog mensen zijn die LED's teveel hebben: Je kan er leuke nutteloze dingen mee doen!
[rml][ Nutteloos/EL/CM] Ultrabright Blue USB LEDsaber[/rml]
Aanschouw de LEDsaber
[rml][ Nutteloos/EL/CM] Ultrabright Blue USB LEDsaber[/rml]
Aanschouw de LEDsaber
Ik had op een expirimenteerprint een "led testertje" gemaakt, gaat lekker snel dan 
Ik had btw 1/140 kapot, netjes!
das dan de eerste defect led waarvan ik hoorKr3Kr schreef op 01 February 2003 @ 16:11:
Ik had op een expirimenteerprint een "led testertje" gemaakt, gaat lekker snel dan
Verwijderd
Heej Space, is het veel werk om een lijsie te posten met wat je al verstuurd hebt??? Ben wel benieuwd, de rest misschien ook wel
Verwijderd
Bij mij is er iig ook 1 dead on delivery.

(groen 3mm)
Boeie, ik heb er toch genoeg..
/me Spacy, bedankt..
Verwijderd
precies, lees van ene hoop mensen dat ze ze al hebben, ik nog niet. ik wacht wel geduldig af, maar ik heb zoveelplannen voor die ledsVerwijderd schreef op 01 February 2003 @ 19:31:
Heej Space, is het veel werk om een lijsie te posten met wat je al verstuurd hebt??? Ben wel benieuwd, de rest misschien ook wel
Woej ze zijn binnen, maar ik dacht dat de litecubes per 4 gingen 
Bedankt Spacey
Bedankt Spacey
bij mij is trouwens een led ontploft op 3.2 volt.
wat een knal man
wwas wel gaaf trouwens toen dat ding explodeerde
wat een knal man
wwas wel gaaf trouwens toen dat ding explodeerde
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
ben ik weer heel effe, op dit moment ben ik nog veel aan het telle 
kzal effe een fototje toevoege dan.

najaaa ik ga weer door, ik ben van de week de hele week vrij dus er kunnen wat mensen langskome als ze zin hebbe ... anders prikke we een gaatje via de mail (mail: pixxa@xgn.nl)

najaaa ik ga weer door, ik ben van de week de hele week vrij dus er kunnen wat mensen langskome als ze zin hebbe ... anders prikke we een gaatje via de mail (mail: pixxa@xgn.nl)
[ Voor 2% gewijzigd door Tristan op 01-02-2003 21:10 . Reden: sorry voor de layout fuck-up ]
w00t 
leuk om te zien hoe jullie bezig zijn
leuk om te zien hoe jullie bezig zijn
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Ik wil graag dinsdag overdag langkomen. Check je mailPiksa schreef op 01 February 2003 @ 21:09:
ben ik weer heel effe, op dit moment ben ik nog veel aan het telle
[afbeelding]
en oeloe heeft zitten tellen want ik heb ze ook sinds vrijdagVerwijderd schreef op 01 February 2003 @ 19:50:
[...]
Bij mij is er iig ook 1 dead on delivery.
(groen 3mm)
Boeie, ik heb er toch genoeg..
/me Spacy, bedankt..
mooi dit wit/blauw en uv
btw wat lijken 100 ledjes zo weinig
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
mensen makkelijkste manier om ledjes te testen? ik neem aan gewoon een lithium batterijtje nemen?
Is reeds 50x gepost denk ik..Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 15:22:
mensen makkelijkste manier om ledjes te testen? ik neem aan gewoon een lithium batterijtje nemen?

Verwijderd
was eigenlijk meer benieuwd wat voor belachelijke test opstellingen allemaal gemaakt waren maargoed
be-dankt
ik test de kleur gwn door hem met een knoopcel te verbinden .. zonder weerstand .. naja et werkt
Verwijderd
Hiero 1 kapot van de 195, das geen probleem alleen mis ik 10 stuks 3mm blauw. Ze zatten samen met de 10 witte die ik besteld heb. Ik vermoed een telfout.
Laat je ze wel heel? Wat je met je eigen ledjes doet moet jij weten, maar diegene van mij nietPiksa schreef op 02 February 2003 @ 18:50:
ik test de kleur gwn door hem met een knoopcel te verbinden .. zonder weerstand .. naja et werkt
Ik heb ze ook zo getest, en ze zijn allemaal nog heel, dus volgens mij is het met die knoopcellen niet "binnen een fractie van een seconde" voorbij met je leds
en de vraag is natuurlijk hoeveel amps kan die knoopcel max leveren. als die dingen zelf iets van 20/30mA zijn hoef je je nergens druk over te maken.
We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated
Verwijderd
Je kan idd makkelijk met zo'n 3V lithium knoopcel testen.n0d3 schreef op 02 February 2003 @ 21:09:
en de vraag is natuurlijk hoeveel amps kan die knoopcel max leveren. als die dingen zelf iets van 20/30mA zijn hoef je je nergens druk over te maken.
Dat type batterij heeft namelijk voldoende interne weerstand om te voorkomen dat je te veel stroom door 't LEDje stuurt.
Ik doe 't zelf al jaaaren.
'T is echter wat anders dan wanneer je bv 2 of 3 NiCD of NiMH batterijen neemt. Dat type batterijen heeft een veel te hoge ontlaadstroom. *pats*
Verwijderd
Bij Nicads kun je testen of ze nog vol zijn, even kortsluiten, als ze vol zijn is het meer dan 12 A en zijn ze bijna leeg, dan is het maar 5 A. Watch out for incoming objectsVerwijderd schreef op 02 February 2003 @ 21:22:
[...]
Je kan idd makkelijk met zo'n 3V lithium knoopcel testen.![]()
Dat type batterij heeft namelijk voldoende interne weerstand om te voorkomen dat je te veel stroom door 't LEDje stuurt.
Ik doe 't zelf al jaaaren.![]()
'T is echter wat anders dan wanneer je bv 2 of 3 NiCD of NiMH batterijen neemt. Dat type batterijen heeft een veel te hoge ontlaadstroom. *pats*

nee et werkt echt .. alleen als je er 3 tegelijk opzet dan is ie snel leeg merk ik (jaja mn eigen batt.)
Verwijderd
Hi, ik kan vanaf school niet mailen, dus dan maar even via de topic. Is het mogelijk dat we vrijdag middag langs komen om onze LEDs op te halen? Bij wie moet ik zijn als ik nog een aantal extra witte 5mm LEDs en tot maximaal 5 van de andere kleuren wil hebben? Ik hoor het wel op mijn mail (freebee@freebee.mine.nu)
Verwijderd
Ieeeedereen wil extraVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 09:45:
Hi, ik kan vanaf school niet mailen, dus dan maar even via de topic. Is het mogelijk dat we vrijdag middag langs komen om onze LEDs op te halen? Bij wie moet ik zijn als ik nog een aantal extra witte 5mm LEDs en tot maximaal 5 van de andere kleuren wil hebben? Ik hoor het wel op mijn mail (freebee@freebee.mine.nu)
Verwijderd
Als eerste een tip om je ledjes te testen, stop ze in het communicatiegat van je TI rekenmachine en je kunt zien of je led het doet (de grote poot moet naar de kant van het schermpje).
Ik heb 85 blauwe leds gekocht en 20 waren er lichtblauw en de rest donkerblauw, hoe kan dat??
Bovendien waren er 5 stuk bij aankomst.
Ik heb 85 blauwe leds gekocht en 20 waren er lichtblauw en de rest donkerblauw, hoe kan dat??
en heb jij de stroom ook gemeten van dit communicatiegat ?Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 13:57:
Als eerste een tip om je ledjes te testen, stop ze in het communicatiegat van je TI rekenmachine en je kunt zien of je led het doet (de grote poot moet naar de kant van het schermpje).
Ik heb 85 blauwe leds gekocht en 20 waren er lichtblauw en de rest donkerblauw, hoe kan dat??![]()
Spacy, bij de volgende IA moet je gewoon in de voorwaarden zetten dat men eerst een weerstand moet kopen, want zo te horen zijn er veel mensen die toch stiekem op de makkelijke (en zeer foute) mannier hun ledjes testen (en opblazen/beschadigen). Echt mensen, het is zonde van je ledjes ook al zijn ze 10x zo goedkoop als in de winkel.
Ja ik heb het door,DiNo7 schreef op 03 February 2003 @ 14:35:
Spacy, bij de volgende IA moet je gewoon in de voorwaarden zetten dat men eerst een weerstand moet kopen, want zo te horen zijn er veel mensen die toch stiekem op de makkelijke (en zeer foute) mannier hun ledjes testen (en opblazen/beschadigen). Echt mensen, het is zonde van je ledjes ook al zijn ze 10x zo goedkoop als in de winkel.
gelukkig weet het overgroote deel wel de adviesen op te volgen,
Het probleem is inderdaad dat er nog steeds personen zijn die de basis electro kennis missen, en die inmiddeels wel gehoord hebben hoe hoog voltages in de pc zijn, maar niet weten wat het begrip stroom inhoud.
Ook heb ik bij de meesten het waarschuwingspapiertje erbij gedrukt die begint met:
"SLUIT DE LEDS NOOIT AAN OP EEN SPANNINGSBRON ZONDER (voorschakel-)WEERSTAND!!!
dus ik wil bij deze al deze mensen oproepen het volgende experiment dan maar eens uit te voeren (bedank je alvast of het slim is om te doen)
Men neme een 220v stekker met draad (dat afgeknipt is ofzo) tussen deze 2 draden kun je een paperclip zetten. (NIET DOEN DUS HE!!)
Zou je dit nu doen? Nee? waarom doen jullie precies hetzelfde dan wel steeds met die leds??? JA die leds is niks anders als een directe kortsluiting hoor als je geen voorschakelweerstand gebruikt!!
Nee een led is inderdaad geen gloeilampje, want een gloeilamp heeft wel een inwendige weerstand, maar een led is gewoon een diode, die de stroom of helemaal doorlaat of helemaal niet, dus of kortsluiting of blokering.
en juist die weerstand is dus nodig om de kortsluitstroom (die funest is voor bijna alle electronica) te voorkomen.
Ik hoop dat nu eindelijk iedereen eens snapt dat je wel een weerstand nodig hebt omdat je de LEDS anders gewoon ordinair aan het slopen bent.
[ Voor 10% gewijzigd door spacy op 03-02-2003 19:53 ]
Verwijderd
Dat vermijd je niet dat men het toch probeert, idioten blijf je houden, zelfs met weerstand er is genoeg gewaarschuwd. Wat betreft weerstand in de voorwaarden, dat vindt ik overdreven, ik heb al een weerstand thuis (eigenlijk meerdere duizendenDiNo7 schreef op 03 February 2003 @ 14:35:
Gevaarlijke tip spacy, met al die idioten hier rondlopend, daar krijg je een
PS als je Led's direkt op een voeding aansluit is het niet ook nodig dat je paperklips in de 230 steekt, tis geen verplichting

Alles met een
Oja als je er eentje goed ontploft hebt, wil ik er wel een pic van zien
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 18:08 ]
CrazyPro ik heb er maar even een streep doorgezet, zodat ze hoop ik snappen dat we ze niet aanzetten tot de boel mollen in huis
Verwijderd
nah ik denk dat het ook iets minder drastisch kan hoor..wel heel extreem ditte. ik bedoel, oke er zijn mensen die niet alles weten van electronica (ik weet wel wat, maar ik ben geen mastermind erin...) maar om nou mensen te gaan uitmaken voor kleuters vindik wel ietwat overdone..
we snappen het, en eigen schuld als het toch geprobeerd wordt zonder voorschakelweerstand ok?
-edit-
Ik wil trouwens niet jullie uitleg afkraken hiermee, ik bedoel het goed, maar ik denk dat de message wel doorkomt nu
we snappen het, en eigen schuld als het toch geprobeerd wordt zonder voorschakelweerstand ok?
-edit-
Ik wil trouwens niet jullie uitleg afkraken hiermee, ik bedoel het goed, maar ik denk dat de message wel doorkomt nu
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 18:01 ]
Ik moet trouwens toegeven dat het op 220v aansluiten van een led toch zeer interessante resulaten tot gevolg heeft. Hebben we op school eens een experiment mee gedaan 
Aan elke tafel zat een automatische zekering, dus die ff uit, ledje in stopcontact en omhalen maar. 1e was niet echt spectaculair, waarschijnlijk erg op het begin van de flank aangezet, maar de 2e gaf een behoorlijke knal en lichtflits
, en de hoofdzekering lag eruit....
Aan elke tafel zat een automatische zekering, dus die ff uit, ledje in stopcontact en omhalen maar. 1e was niet echt spectaculair, waarschijnlijk erg op het begin van de flank aangezet, maar de 2e gaf een behoorlijke knal en lichtflits

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Lees jij wel eens je mail, of niet?Piksa schreef op 02 February 2003 @ 23:54:
nee et werkt echt .. alleen als je er 3 tegelijk opzet dan is ie snel leeg merk ik (jaja mn eigen batt.)
Want je kan dan wel verkondigen hier dat je de hele week vrij hebt maar als ik je mail en ook nog in dit topic iets post dan reageer je daar totaal niet op (wat overigens al de 2e keer is). Ik wil wel eens weten wat je nou eigenlijk van plan bent.
Ik heb gister me leds, litecubes en tireflys binnen gekregen en natuurlijk meteen alles uitgeprobeerd. Bij de tireflys heb ik van elk pakje d'r ff 1 uitgeprobeerd om te kijken welke keur ze waren (vond ik niet op het pakje). Daarna heb ik het plasticje d'r weer tussen gedaan omdat ze zo spel aan gaan...
Vanmorgen heb dacht ik, he ff de tireflys uitproberen op de auto... ja niet dus.... Van 1 van de tireflys is het schroefdraad kapot of zo en dus blijft het kapje met het ledje d'r in niet meer hangen.... is hier nog wat aan te doen behalve lijmen of zo?
Voor de rest ben ik zeer blij met alles en zeker de felheid van de les (iets waar ik toch wel bang voor was) alleen de UV vind ik een beetje zwak.... maar dat kan aan mij liggen...
Vanmorgen heb dacht ik, he ff de tireflys uitproberen op de auto... ja niet dus.... Van 1 van de tireflys is het schroefdraad kapot of zo en dus blijft het kapje met het ledje d'r in niet meer hangen.... is hier nog wat aan te doen behalve lijmen of zo?
Voor de rest ben ik zeer blij met alles en zeker de felheid van de les (iets waar ik toch wel bang voor was) alleen de UV vind ik een beetje zwak.... maar dat kan aan mij liggen...
n54 power!
Ik bedoelde het ook goed,Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 17:56:
nah ik denk dat het ook iets minder drastisch kan hoor..wel heel extreem ditte. ik bedoel, oke er zijn mensen die niet alles weten van electronica (ik weet wel wat, maar ik ben geen mastermind erin...) maar om nou mensen te gaan uitmaken voor kleuters vindik wel ietwat overdone..
-edit-
maar ik heb hier veel tijd in deze actie gestoken,
en sommige moeten nu nog steeds wachten totdat we zover zijn,
en de prijs waarvoor mensen ze hebben is enorm goedkoop,
en dan zijn er personen die nog steeds de waarschuwingen negeren en de leds foutief aansluiten om bijv te testen, en dan ook nog eens beweren dat de kwaliteit minder is dan ze ervan verwacht hadden (waarom hoor ik dit laatste niet van de mensen die wel de electro kennis hebben) ja sorry maar dan wordt ik toch een beetje boos hoor
Ik weet heus wel dat de leeftijden en de kennis verschilt van de personen hier, maar ik vind het jammer dat er nog steeds foutieve informatie wordt gegeven over hoe je deze electronica kunt aansluiten, en dat sommigen hierdoor zonder opzet hun ledjes naar de filistijnen helpen.
En het voorbeeld dat je ouders (nee dit was niet generaliserend bedoeld) je gewaarschuwd hebben niet te gaan klooien met 220V, daar werd vroeger ook geen onderbouwing bij gegeven omdat je dat op dat moment toch nog niet zou begrijpen, zo verwacht ik ook echt niet dat iedereen hier de basiskennis van electro al begrijpt, maar luister asjeblieft dan wel naar de adviesen die gegeven worden over verantwoord gebruik voor zowel jezelf als voor de electronica.
Dit probleem ben ik ook al bij een enkele tegengekomen,TMDevil schreef op 03 februari 2003 @ 18:42:
Ik heb gister me leds, litecubes en tireflys binnen gekregen en natuurlijk meteen alles uitgeprobeerd. Bij de tireflys heb ik van elk pakje d'r ff 1 uitgeprobeerd om te kijken welke keur ze waren (vond ik niet op het pakje). Daarna heb ik het plasticje d'r weer tussen gedaan omdat ze zo spel aan gaan...
dit schroefdraad van de tireflies is behoorlijk kwetsbaar, en ik heb zo ook niet direct een oplossing daarvoor, misschien eeen gaatje maken in de zijkant en daar een mini schroefje in?
de tireflies zijn alleen de roden gemarkeerd (gelukkig heb ik de oranje en blauw hier niet bij elkaar in een doos liggen, maar ik zal ze proberen te markeren met een stift of streepje.
De UV lijkt zwakker, maar richt er maar eens een camera (videocamera, digicam, webcam) op, dan merk je dat een deel van deze felheid in een voor je oog niet zichtbaar spectrum zit
Nog steeds een veel voorkomend misverstand... Er staat wel een spanning op een batterij, maar geen stroom. De stroom is er pas als er een gesloten circuit is. Je kunt dus ook niet zeggen dat een batterij 20mA levert. Wél staat er soms op een getal met de afkorting mAh erachter. Voorbeeld:n0d3 schreef op 02 February 2003 @ 21:09:

Op de batterij van GP staat bijv 1800mAh.
Dat wil zeggen, dat als je 1 led eraan zou hangen [mits de voedingspanning hoger zou liggen, onze leds branden immers niet op 1.2V], je 1800mAh/20mA=90h = 90 uur energie voor een led zou kunnen leveren.
Er is dus een belangrijk verschil tussen spanning en stroom.
Er kan wel ergens spanning op staan en geen stroom lopen, maar andersom kan het niet...
Echter als je je led's zo aan zou sluiten zonder voorschakelweerstand, gaan ze meteen kapot. Waarom? Omdat de LED's dus geen [of een zeeer kleine] interne weerstand hebben. Rekenvoorbeeld.
Je sluit de LED direct aan op een spanningsbron van 4.5V.
De totale weerstand is dus heel klein, stel: 0.1 ohm.
R=U/I
0.1=4.5/I
I= 45 Ampère!!!
Een stroomsterkte die beter bij een lasapparaat zou passen

Hoop hiermee iets duidelijk gemaakt te hebben..
[ Voor 19% gewijzigd door insan1ty op 03-02-2003 19:06 ]
Verwijderd
begrijpelijk, je hebt er inderdaad (en respect daarvoor) veel tijd ingestoken en als mensen dan dom gaan doen is dat niet echt fijn.spacy schreef op 03 February 2003 @ 18:50:
[...]
Ik bedoelde het ook goed,
maar ik heb hier veel tijd in deze actie gestoken,
en sommige moeten nu nog steeds wachten totdat we zover zijn,
en de prijs waarvoor mensen ze hebben is enorm goedkoop,
en dan zijn er personen die nog steeds de waarschuwingen negeren en de leds foutief aansluiten om bijv te testen, en dan ook nog eens beweren dat de kwaliteit minder is dan ze ervan verwacht hadden (waarom hoor ik dit laatste niet van de mensen die wel de electro kennis hebben) ja sorry maar dan wordt ik toch een beetje boos hoor
Ik weet heus wel dat de leeftijden en de kennis verschilt van de personen hier, maar ik vind het jammer dat er nog steeds foutieve informatie wordt gegeven over hoe je deze electronica kunt aansluiten, en dat sommigen hierdoor zonder opzet hun ledjes naar de filistijnen helpen.
En het voorbeeld dat je ouders (nee dit was niet generaliserend bedoeld) je gewaarschuwd hebben niet te gaan klooien met 220V, daar werd vroeger ook geen onderbouwing bij gegeven omdat je dat op dat moment toch nog niet zou begrijpen, zo verwacht ik ook echt niet dat iedereen hier de basiskennis van electro al begrijpt, maar luister asjeblieft dan wel naar de adviesen die gegeven worden over verantwoord gebruik voor zowel jezelf als voor de electronica.
ok message understood
succes verder!
Verwijderd
mag ik even vragen wat een voorschakel weerstand is?. ik ken wel gewoon zon ding met 2 pootjes en een bepaalde ohms waarde.
een voorschakelweerstand is een gewoon weerstandje, zoals je zelf al zegt met 2 pootjes en een bepaalde ohm waarde, het krijgt gewoon die naam omdat je het "voor je ledje schakeld" tegen overbelastingVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 19:44:
mag ik even vragen wat een voorschakel weerstand is?. ik ken wel gewoon zon ding met 2 pootjes en een bepaalde ohms waarde.
bij kortsluiting is de CR2032 knoopcel dacht ik in staat om wel 40mA te kunnen leveren, nee dit is geen stroom waaraan een ledje direct zal overleiden, maar wel een stroom waarmee de levenduur flink ingekort kan worden (maar de levensduur is gelukkig heel lang)
ik hoop dat iemand de juiste apparatuur heeft om de knoopcel uit de actie eens goed onder handen te kunnen nemen? zodat we weten of deze knoopcel een 100% veilige manier is om te testen. (maar in de praktijk wordt wel veel gebruik gemaakt van deze manier , kijk maar eens naar led sleutelhangers, Litecubes en andere kleine led producten)
ik hoop dat iemand de juiste apparatuur heeft om de knoopcel uit de actie eens goed onder handen te kunnen nemen? zodat we weten of deze knoopcel een 100% veilige manier is om te testen. (maar in de praktijk wordt wel veel gebruik gemaakt van deze manier , kijk maar eens naar led sleutelhangers, Litecubes en andere kleine led producten)
ik heb heet stukje voorschakel nu maar even tussen haakjes gezetVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 19:44:
Youk gaf de juiste uitleg er al bij.
Verwijderd
kijk en DAAROM wilde ik het gewoon met een knoopcel proberenspacy schreef op 03 February 2003 @ 19:51:
...
(maar in de praktijk wordt wel veel gebruik gemaakt van deze manier , kijk maar eens naar led sleutelhangers, Litecubes en andere kleine led producten)
Ja dat van dat schroefje is een goede. Zal morgen is kijken en evt een pic maken als het lukt.... (heb vast nog wel een schroefje van een overleden rekenmachienespacy schreef op 03 February 2003 @ 18:54:
uitleg van probeem van tireflys
n54 power!
spacy kom es online ... en btw jongens ik krijg nu allemaal mail met wanneer jullie het af kunne halen ... had ik gezegt dat ik klaar was? nee ik heb gezegt dat ik aan het telle was .. ik ben nu druk bezig met de bestelling voor de belgen daarna komt de rest.
Je hoort et vanzelf wel wanneer ik je pakketje klaar heb ok?
Dan moet je toch eens leren jezelf beter uit te drukken. Hieronder een quote van jouw.Piksa schreef op 03 February 2003 @ 21:52:
... en btw jongens ik krijg nu allemaal mail met wanneer jullie het af kunne halen ... had ik gezegt dat ik klaar was? nee ik heb gezegt dat ik aan het telle was .. ik ben nu druk bezig met de bestelling voor de belgen daarna komt de rest.
Aangezien vandaag al de 1e dag om is van de week vind ik het niet meer dan normaal als jij al mail hebt gehad. Mensen willen graag hun leds eens zien en ook wat inplannen aangezien niet iedereen een hele week vrij heeft.Piksa schreef op 01 February 2003 @ 21:09:
moet jij niet naar school of werk? heb jij geen sociaal leven. dus jij heb 24h de tijd om ledjes tellen .. in dat geval moet je maar bij mij langs komen kan je het voor mij doen.
ik wil geen ruzie maken hoor maar ik bedoel met een die week vrij dat ik mooi die ledjes kan uit tellen en als ik klaar ben dat er dan die week mensen langs kunnen komen.
maar goed als men het niet snap, sorry voor mijn slechte inlichtingen/informatie.
ik wil geen ruzie maken hoor maar ik bedoel met een die week vrij dat ik mooi die ledjes kan uit tellen en als ik klaar ben dat er dan die week mensen langs kunnen komen.
maar goed als men het niet snap, sorry voor mijn slechte inlichtingen/informatie.
Verwijderd
trek je het toch allemaal niet aan Piksa. We wachten gewoon geduldig af...........Piksa schreef op 03 February 2003 @ 23:14:
moet jij niet naar school of werk? heb jij geen sociaal leven. dus jij heb 24h de tijd om ledjes tellen .. in dat geval moet je maar bij mij langs komen kan je het voor mij doen.
succes met tellen!! heb wel een beetje medelijden met je hoor, in je vrije week nog aan het werk
Sociaal leven, ok. Maar als iemand zegt dat die de hele week vrij heeft dan zie ik dat als, geen werk of geen school die week.Piksa schreef op 03 February 2003 @ 23:14:
Ok, dan weten we hoe het zitik wil geen ruzie maken hoor maar ik bedoel met een die week vrij dat ik mooi die ledjes kan uit tellen en als ik klaar ben dat er dan die week mensen langs kunnen komen.
Verwijderd
oeh "it's gettin' hot in here..."
ease down soldiers.
is al gedaan zie ik maargoed moest gewoon effe replyen
is al gedaan zie ik maargoed moest gewoon effe replyen
Verwijderd
Ik ga met die leds een mooie toetsenbord backlight maken 
en dat doe ik als volgt:
R1 = 2,7 Ohm
R2 = 8,2 Ohm
Het zijn blauwe LEDs dus die moeten 4 volt @ 20mA.
Ik wilde even kijken of mijn gedachtes kloppen zonder mn LED's te mollen
en dat doe ik als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| +-----------------------------------+ | | | | | | | | | | V V V V V V V | + | | | | | | | | ----- | +-------------------[_R1_]-+ --- 5v | | || || || || || || | | - | A AA AA AA AA AA AA +-----+ | | || || || || || || | +---------------------+ | | | | | | | | | V V V V V V V | | | | | | | | | +-------------------[_R2_]-+ |
R1 = 2,7 Ohm
R2 = 8,2 Ohm
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 01:20 ]
Verwijderd
Als ik jou was zou ik toch wat naar de zekere kant gaan betreffende de weerstanden, dus naar 3,3 Ohm en 10 Ohm. Heb je namelijk ook rekening gehouden met het feit dat weerstanden een afwijking kunnen hebben van 5% en dat je voeding ook 5 % kan afwijken, reken maar eens na als de weerstand 5% kleiner is en je voeding 5% groter. Trouwens qua lichtopbrengst zal het niet uitmaken een paar mA minder per Led. Wat ook nog fors kan afwijken is de spanning over de Led, je neemt nu wel 4 Volt aan, maar stel het is bv maar een 3,6 Volt, je Led stroom wordt dan opeens 40% groter. Beste is om naderhand even de echte stroom te meten en aan de hand daarvan de weerstand te bepalen.Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 01:00:
Ik ga met die leds een mooie toetsenbord backlight maken
en dat doe ik als volgt:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 +-----------------------------------+ | | | | | | | | | | V V V V V V V | + | | | | | | | | ----- | +-------------------[_R1_]-+ --- 5v | | || || || || || || | | - | A AA AA AA AA AA AA +-----+ | | || || || || || || | +---------------------+ | | | | | | | | | V V V V V V V | | | | | | | | | +-------------------[_R2_]-+
R1 = 2,7 Ohm
R2 = 8,2 Ohm
PS met zoveel (super) Led's zal een stroom per Led van 10 mA meer dan genoeg zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 02:07 . Reden: tik tik tik tik tok tik tik ]
Verwijderd
Ehm, je wil dus in feite 27 LED's parallel schakelen?Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 01:00:
..
Met effectief een Rv=2Ohm die dus iets meer dan 2 Watt gaat dissiperen? (Handenwarmertje?
Dan neem ik aan dat je 'm niet via de PS/2 of USB gaat voeden? (Beide trekken geen 540mA)
Verwijderd
Ik heb ff fotootjes gemaakt van mijn blauwe leds, als je naar de led zelf kijkt zie je toch wel het verschil
De donkerblauwe led

en de lichtblauwe led

Als je het hier -edit- thuis dus -edit- bekijkt zie je heel duidelijk het verschil
Trouwens getest in een TI-83
De donkerblauwe led

en de lichtblauwe led

Als je het hier -edit- thuis dus -edit- bekijkt zie je heel duidelijk het verschil
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 11:42 . Reden: linkje wijzigen ]
Verwijderd
Oftewel ipv 1 weerstand een hoop vervangingsweerstanden seriëel schakelen?Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 02:00:
[...]
Ehm, je wil dus in feite 27 LED's parallel schakelen?
Met effectief een Rv=2Ohm die dus iets meer dan 2 Watt gaat dissiperen? (Handenwarmertje?)
Dan neem ik aan dat je 'm niet via de PS/2 of USB gaat voeden? (Beide trekken geen 540mA)
Worden btw gewoon door een molex gevoed, dus dat moet lukken
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 07:42 ]
Testen ga ik waarschijnlijk gewoon doen aan mijn 2x20v2a voeding
ff lekker begrenzen op 20mA en dan moet het goed gaan
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Je hebt gelijk, ik zie een verschil op de foto'sVerwijderd schreef op 04 February 2003 @ 06:49:
Ik heb ff fotootjes gemaakt van mijn blauwe leds, als je naar de led zelf kijkt zie je toch wel het verschil
De donkerblauwe led
[afbeelding]
en de lichtblauwe led
[afbeelding]
Als je het hier bekijkt zie je heel duidelijk het verschil
maar ik kan er alleen weinig aan doen hoor,
als ik geen telfouten maak, zijn er net genoeg leds voor iedereen,
dus ik hoop dat je ze op zo'n manier kunt gaan gebruiken dat dit verschil niet hinderlijk is. (dus niet een licht blauwe en deen donkereblauwe als power en hd led
Als je nu leds bij de lokale electroboer had gehaald dan konden die leds ook wel anders zijn als de leds die je misschien later bij een ander er nog bij haalde,
ook gaat de preciese verhouding van de gebruikte grondstoffen bij de productie van leds erg precies, en misschien dat onze leds in 2 fasen geproduceerd zijn?
btw, de kleine aantallen krijgen voornamelijk leds uit hetzelfde zakje,
dus ik denk ook dat deze verschillen enkel kunnen opvallen bij mensen die meerdere zakjes hebben, en dit kelur probrleem is naar mijn weten alleen nu nog maar bekend van de 3mm versies
wel heeft exter en anderen een klein verschil ontdekt in de stralingshoeken en helderheid van de 5mm blauw, maar dit was niet iets wat met een kleurverschil te maken had.
[ Voor 17% gewijzigd door spacy op 04-02-2003 09:38 ]
Verwijderd
ff een gekke vraag...... Ik woon in Rotterdam... Van wie krijg ik dan de Leds? (lees wie stuurt ze op)
Zit niet op een schopstoel voor de led zit toch nog te wachten op onderdelen uit een andere IA en dat duurt nog 6 weken
Zit niet op een schopstoel voor de led zit toch nog te wachten op onderdelen uit een andere IA en dat duurt nog 6 weken

Verwijderd
Ik wil niet lullig doen, maar wat maakt het uit? al helemaal als je zegt dat je geen haast hebt?Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 09:48:
ff een gekke vraag...... Ik woon in Rotterdam... Van wie krijg ik dan de Leds? (lees wie stuurt ze op)
erik je staat niet op mijn lijst (als je ook op laupro onder de nick Erik2b staat) dus dan krijg je ze opgestuurd. Als je een andere nick heb moet je et effe zegge.
CrazyPro...
Ik zou als ik jou was niet zoveel ledjes parallel schakelen met 1 voorschakelweerstand.
Hooguit een stuk of 2 a 3 per weerstand, want de kans is vrij groot dat je door een onnauwkeurigheid in een LED die LED dan ook gelijk opblaast.
Het beste zou zijn, om een hogere spanning te nemen en dan meer ledjes in serie te zetten.
de benodigde voeding kun je toch al niet uit de PS2 of USB stekker trekken, dus je zit toch vast aan een alternatieve voedingsaansluiting.
Ik zou als ik jou was niet zoveel ledjes parallel schakelen met 1 voorschakelweerstand.
Hooguit een stuk of 2 a 3 per weerstand, want de kans is vrij groot dat je door een onnauwkeurigheid in een LED die LED dan ook gelijk opblaast.
Het beste zou zijn, om een hogere spanning te nemen en dan meer ledjes in serie te zetten.
de benodigde voeding kun je toch al niet uit de PS2 of USB stekker trekken, dus je zit toch vast aan een alternatieve voedingsaansluiting.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Dat is niet van mij, maar van RembooooooooooooooooooooooooooooooTD-er schreef op 04 February 2003 @ 12:58:
CrazyPro...
Verwijderd
Weet je wat?Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 13:08:
Zijn de LED's voor iedereen al verstuurd ?
Klik HIER en ga vervolgens continue op F5 rammen om te zien of jouw bestelling al verstuurd is.

Verwijderd
ik heb net bij de electronicaboer een 3,3 en een 10 ohm weerstand gehaald die tot 5W kan dissiperen
Verwijderd
-wegens overhit raken even ge-edit...Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 13:08:
Zijn de LED's voor iedereen al verstuurd ?
maar komop zeg..
piksa, terechte en volledig correcte reactie. ik had het niet beter kunnen formuleren.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 13:21 ]
Kan het echt geen kwaad om die led's in een TI-83 te testenVerwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 06:49:
De donkerblauwe led
[afbeelding]
en de lichtblauwe led
[afbeelding]
Als je het hier bekijkt zie je heel duidelijk het verschil
Verwijderd
Mijn Nick op Laupro is ook Erik2B.... Thadeez het maakt me echt niet uit.... zoals ik al zei het was puur uit nieuwsgierigheid..
voor de rest helemaal niets
voor de rest helemaal niets
Niet?? kut want ik wilde mn keyboard gaan verlichten met glowwire van de 5V van de PS/2 ... nu ben ik wel ERG benieuwd hoeveel amps zo'n glowwire trrekt. een CCFL zit namelijk aan de bijna 1amp.Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 02:00:
[...]
Ehm, je wil dus in feite 27 LED's parallel schakelen?
Met effectief een Rv=2Ohm die dus iets meer dan 2 Watt gaat dissiperen? (Handenwarmertje?)
We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated
Verwijderd
Het gaat prima hoor, de ledjes van die foto's zijn ook in de ti83 gestoken.thacow schreef op 04 February 2003 @ 13:18:
[...]
Kan het echt geen kwaad om die led's in een TI-83 te testenZit er een voorschakelweerstand voor die aansluiting dan?
(edit) Er zit een internal weerstandje tussen en een paar transistorretjes en een ictje en nog wat zooi. (edit)
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 13:49 ]
Verwijderd
Als je dus toch je 'oude' manier aanhoudt, en je toch zo'n 2Watt aan warmte gaat dissiperen..Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 13:13:
ik heb net bij de electronicaboer een 3,3 en een 10 ohm weerstand gehaald die tot 5W kan dissiperen
Ben ik toch eigenlijk razend benieuwd waar jij die weerstanden gaat plaatsen
Als je antwoord is dat je ze ín je toetsenbord plaatst.... PICS!
Want dan ben jij überhaupt de meest 13373 tweaker, in 't bezit van de eerste ramplank met verwarmde toetsen
Verwijderd
Hoe warm worden die dingen dan??Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 13:35:
[...]
Als je dus toch je 'oude' manier aanhoudt, en je toch zo'n 2Watt aan warmte gaat dissiperen..
Ben ik toch eigenlijk razend benieuwd waar jij die weerstanden gaat plaatsen![]()
Als je antwoord is dat je ze ín je toetsenbord plaatst.... PICS!![]()
Want dan ben jij überhaupt de meest 13373 tweaker, in 't bezit van de eerste ramplank met verwarmde toetsen
ik quote
dus dat komt overeen met 30x in je handen klappen en daarna er 40min. op gaan zitten.Als je dus toch je 'oude' manier aanhoudt, en je toch zo'n 2Watt aan warmte gaat dissiperen..
Verwijderd
ik heb de leds binnen 
K ga strax de postzegels dr op plakken, tussen thuis komen van de kinesist, en de training die ik nog heb vandaag (wordt krap) en gaan morgen op de bus. (hoop ik)
Hier zijn alvast een paar pics, en dr volgen er nog een paar in de komende dagen

K ga strax de postzegels dr op plakken, tussen thuis komen van de kinesist, en de training die ik nog heb vandaag (wordt krap) en gaan morgen op de bus. (hoop ik)
Hier zijn alvast een paar pics, en dr volgen er nog een paar in de komende dagen
ha ceekay leuk dat het binnen is,
die buisjes en die leds aan snoertjes heb je als extratje erbij in zitten,
je moet maar kijken wat je daarmee doet
volgens mij ben ik vergeten er geld bij te doen voor de enveloppen ofniet?
mocht dit nog wenselijk zijn mail me dan even dan stuur ik dat nog wel op...
die buisjes en die leds aan snoertjes heb je als extratje erbij in zitten,
je moet maar kijken wat je daarmee doet
volgens mij ben ik vergeten er geld bij te doen voor de enveloppen ofniet?

mocht dit nog wenselijk zijn mail me dan even dan stuur ik dat nog wel op...
Hoe kom je daar nou bij, een CCFL 1 ampere? Als ik er 3 heb branden komen ze net boven de 1 A uit (namelijk 1,06A). Dus 1tje is iets van 350mA.n0d3 schreef op 04 februari 2003 @ 13:25:
[...]
... nu ben ik wel ERG benieuwd hoeveel amps zo'n glowwire trrekt. een CCFL zit namelijk aan de bijna 1amp.
Verwijderd
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 13:13:
[...]
Weet je wat?
Klik HIER en ga vervolgens continue op F5 rammen om te zien of jouw bestelling al verstuurd is.

Maar het was gewoon een vraagje...
Verwijderd
Ik denk dat je wel kan begrijpen dat als jouw vraag door honderden andere mensen al eerder gesteld is, het een beetje vervelend gaat worden om er elke keer antwoord op te geven. het mooie hier is, dat je een stukje terug kan kijken in het topic en dan zie je al een antwoord op je vraag.Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 16:20:
[...]
Chill out... je hebt mij nog nooit horen klagen hoor... ik vroeg het me alleen ff af, ik heb dit topic niet echt gevolgd en heb me d'r ook nooit mee bemoeid want die Leds komen vanzelf wel.
Maar het was gewoon een vraagje...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 16:43 ]
Hmm had ik hier ook niet wat besteld
. FF checke
Ik kan het wel begrijpen dat er zo'n vraag komt. Inmiddels is het al 3,5 maand geleden dat de actie is gesloten en velen hebben nog steeds geen LED's.Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 16:42:
[...]
Ik denk dat je wel kan begrijpen dat als jouw vraag door honderden andere mensen al eerder gesteld is, het een beetje vervelend gaat worden om er elke keer antwoord op te geven. het mooie hier is, dat je een stukje terug kan kijken in het topic en dan zie je al een antwoord op je vraag.
Als je dan in dit topic kijkt om te zien wanneer je bestelling ongeveer kan verwachten, moet je eerst 800 replies doorworstelen met veelal berichten over hoe je een LED kan testen oid...
niet als een blz ervoor die vraag ook al is gesteld .. je kan toch wel effe de moeite nemen om een beetje te lezen. zo hebben de IA starters ook minder tijd nodig om al die vragen te beantwoorden. ... lijkt mij hoor? en dat hij al 3,5 maand lang gesloten is .. als je het af en toe gevolgt zou hebbe weet je waarom. maarjah sommige mensen bestelle en denke er niet meer aan.
Verwijderd
Trouwens, mijn en Remboooo's excuses voor het klagen over de kleur van de leds, de ti83 geeft blijkbaar een te laag voltage af, waardoor ze van kleur verschillen, als ze op het aangegeven voltage branden, zien ze er allemaal even prachtig uit.
En Painless, ik heb in opdr8 van Remboooo vanmiddag de ledjes in de brievenbus gedaan omdat je niet thuis was, het was rond 17:00, ik hoop dat het in goede staat aangekomen is. Laat even wat horen aan Remboooo.
En Painless, ik heb in opdr8 van Remboooo vanmiddag de ledjes in de brievenbus gedaan omdat je niet thuis was, het was rond 17:00, ik hoop dat het in goede staat aangekomen is. Laat even wat horen aan Remboooo.
Ik zeg dus dat er zo'n hoop 'blaat' posts tussen staan en dat ik me voor kan stellen dat iemand geen zin heeft om alles door te lezen. Je dus kan verwachten dat iemand om een gegeven moment vraagt hoe het met het verzenden staat.Piksa schreef op 04 February 2003 @ 20:10:
niet als een blz ervoor die vraag ook al is gesteld .. je kan toch wel effe de moeite nemen om een beetje te lezen. zo hebben de IA starters ook minder tijd nodig om al die vragen te beantwoorden. ... lijkt mij hoor? en dat hij al 3,5 maand lang gesloten is .. als je het af en toe gevolgt zou hebbe weet je waarom. maarjah sommige mensen bestelle en denke er niet meer aan.
Persoonlijk lees ik regelmatig het topic om te zien of er nog wat zinnigs tussen alle posts staat over het verzenden van de bestellingen. Ik weet dus ook hoe het komt dat de actie al zo lang loopt (en je hoeft me dus niet meteen te beschuldigen van gemakzucht ofzo).
Ik blaim jouw niet ... ik praat in et algemeen er zijn hier meer mensen die niet effe de moeite doen om te lezen .. vink jammer meer niet.
Verwijderd
dit is gewoon een IA die je een beetje moet volgen. op bijna elke pagina wordt wel verteld wanneer er verzonden wordt..
Verwijderd
Nog ff over mn toetsenbordmod: het is gelukt en ik kan nu alleen nog met een zonnebril op typen

Over die weerstandjes: Ik heb (eigenwijs als ik ben) toch maar 2 weerstanden genomen, die erop gebouwd zijn 5 Watt te dissiperen, en je het stukje waar de weerstanden in zitten is idd lekker lauw
Maar dus niet heet ofzo, dus boeieuh
Foto's volgen binnenkort, dan moet jasperde_lange weer es langs komen (hij heeft digicam, ik niet)
Volgens Happy_On_MDMA ben ik nu de meest 13373 tweakers
<edit>
Aaarrggghh jasperde_lange was nog ingelogd, ik ben dus eigenlijk Remboooo </edit>
Over die weerstandjes: Ik heb (eigenwijs als ik ben) toch maar 2 weerstanden genomen, die erop gebouwd zijn 5 Watt te dissiperen, en je het stukje waar de weerstanden in zitten is idd lekker lauw
Foto's volgen binnenkort, dan moet jasperde_lange weer es langs komen (hij heeft digicam, ik niet)
Volgens Happy_On_MDMA ben ik nu de meest 13373 tweakers
<edit>
Aaarrggghh jasperde_lange was nog ingelogd, ik ben dus eigenlijk Remboooo </edit>
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 23:40 ]
Jij hebt geen digicam maar je bent wel jasperde_lange?Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 23:38:
Nog ff over mn toetsenbordmod: het is gelukt en ik kan nu alleen nog met een zonnebril op typen![]()
strange...insan1ty schreef op 04 February 2003 @ 23:39:
[...]
Jij hebt geen digicam maar je bent wel jasperde_lange?
Is er iets mis met de laupro site of is er iets mis bij?
Als ik namelijk naar de pagina met de deelnemers ga ( http://laupro.nl/ia/ia.asp?id=124&p=d) kan krijg ik geen een deelnemer te zien wel hoeveel er verzonden is en zo maar de deelnemers zelf niet.
Is dit bij iedereen zo of ligt het aan mijn?
Als ik namelijk naar de pagina met de deelnemers ga ( http://laupro.nl/ia/ia.asp?id=124&p=d) kan krijg ik geen een deelnemer te zien wel hoeveel er verzonden is en zo maar de deelnemers zelf niet.
Is dit bij iedereen zo of ligt het aan mijn?
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
Nee, je hebt gelijk. Ik zie de deelnemers ook niet meer. Je ziet alleen de percentages ("van 26,6% is de bestelling al verzonden en 20,4% heeft de bestelling ontvangen").
Je kunt dus niet meer zien of je eigen bestelling al verzonden is.Je kunt bij het tabje 'persoonlijk' wel zien of je bestelling al verzonden is, als de status tenminste geupdate wordt door Spacy of Piksa. Zal binnenkort wel gefikst worden.
Je kunt dus niet meer zien of je eigen bestelling al verzonden is.Je kunt bij het tabje 'persoonlijk' wel zien of je bestelling al verzonden is, als de status tenminste geupdate wordt door Spacy of Piksa. Zal binnenkort wel gefikst worden.
[ Voor 54% gewijzigd door Aham brahmasmi op 05-02-2003 13:56 ]
Misschien dat ik het gemist heb, indien zo mijn excuses
Als ik de groene powerled van mijn anteckast wil vervangen voor een blauwe uit de IA. Moet ik dan nog ergens een weerstand plaatsen of niet?
Ik heb het geprobeerd, pootjes hetzelfde, maar dan geeft de blauwe geen licht, een witte die ik probeerde trouwens ook niet. Als ik dan de orginele groene er weer instop brand deze wel. Iemand een idee wat ik over het hoofd zie

Als ik de groene powerled van mijn anteckast wil vervangen voor een blauwe uit de IA. Moet ik dan nog ergens een weerstand plaatsen of niet?
Ik heb het geprobeerd, pootjes hetzelfde, maar dan geeft de blauwe geen licht, een witte die ik probeerde trouwens ook niet. Als ik dan de orginele groene er weer instop brand deze wel. Iemand een idee wat ik over het hoofd zie
Dit topic is gesloten.