misschien kom je wel eerder aan de beurt als je meer fooi hebt gegeven (of alsnog wat €'s overmaakt op een bepaalde bankrekening
)
opzich niet zo'n verkeerd idee, opsturen afhankelijk van de bijdrage aan IA orginisators en zelfs misschien laupro bijdrage : )
We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated
Ja hoor, het is een vrijwillige bijdrage. Daar kun je dus geen consequentie's aan gaan verbinden, en het mag niet commercieel zijn dus moet het vrijwillig blijven. En een random order vind ik erg vreemd btw. Maar ik zal ondertussen met mn gezeik wel onderaan de randomn0d3 schreef op 27 January 2003 @ 01:21:
opzich niet zo'n verkeerd idee, opsturen afhankelijk van de bijdrage aan IA orginisators en zelfs misschien laupro bijdrage : )
LOLEskimootje schreef op 27 januari 2003 @ 01:29:
Maar ik zal ondertussen met mn gezeik wel onderaan de randomorder lijst zijn toegevoegd
.
offtopic:
Het inpakken en verzenden afhandelen op bestel- of betaaldatum lijkt mij het best. Nog beter lijkt het me om hier niet eens over na te denken en zo snel mogelijk alles de deur uit te krijgen.
Het inpakken en verzenden afhandelen op bestel- of betaaldatum lijkt mij het best. Nog beter lijkt het me om hier niet eens over na te denken en zo snel mogelijk alles de deur uit te krijgen.
Van mij part doen ze het op alfabet of op volgorde van aantal letters in je nickname, dan kan ik er tenminste iets mee.Thermo man schreef op 27 January 2003 @ 01:52:
[...]
LOLZou Spacy met een dartpijltje op de lijst met IA-deelneemers gooien en dan kijken op wie hij terecht komt? Gooi dat pijltje maar richting de T dan
.
offtopic:
maar VRIJWILLGE laupro bijdrage is toch reel? die het meeste voor onze jongens over heeft verdient het wel ebetje om eerder te komen ik bedoel, daar hebben ze nog iets aan, ook al is het Non profit.
We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated
Ten eerste is het in strijd met de GoT-policy en ten tweede zou het van te voren bekend moeten zijn. Als je dat soort regelingen gaat gebruiken gaat t.net op een gegeven moment geld eisen om zo'n topic te mogen openen en dat is natuurlijk niet echt gunstig voor de tweakers. We krijgen bandbreedte van t.net en daarvoor in ruil mogen we geen winst maken (dit is een goede ruil voor t.net omdat ze zo bezoekers kunnen trekken en bandbreedte toch gesponsored wordn0d3 schreef op 27 January 2003 @ 02:10:
maar VRIJWILLGE laupro bijdrage is toch reel? die het meeste voor onze jongens over heeft verdient het wel ebetje om eerder te komen ik bedoel, daar hebben ze nog iets aan, ook al is het Non profit.
ik wacht rustig af: iets wat meer mensen zouden moeten doen
komt goed heb de volste vertrouwen in Spacy
komt goed heb de volste vertrouwen in Spacy
Verwijderd
Gezeur om wie eerder leds binnenkrijgt als de ander...typisch nederlands weer... volgens mij heb ik het (samen met vele anderen) al veeeel te veel lopen zeggen in dit topic:
MAK AN mensjes! discussieren over wie eerder zijn of haar leds krijgt is nutteloos. dat recht hebben wij niet eens, het enige recht dat wij hebben is dat die dingen binnenkomen. in welke volgorde is aan spacy en pixxa. Dit wat er nu gaande is is alleen maar topic vervuiling.
MAK AN mensjes! discussieren over wie eerder zijn of haar leds krijgt is nutteloos. dat recht hebben wij niet eens, het enige recht dat wij hebben is dat die dingen binnenkomen. in welke volgorde is aan spacy en pixxa. Dit wat er nu gaande is is alleen maar topic vervuiling.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 09:23 ]
Ik heb mail gestuurd naar verkoper, maar vraag me af wanneer ie mijn tweede wensenlijst wel bevestigt.... (50x wit 5mm, 25x rood 5mm, 25x geel 5mm, 25x blauw 3mm, 25x wit 3mm)
Op zich is de IA al lang gesloten hoorMrDummy schreef op 27 January 2003 @ 10:14:
Ik heb mail gestuurd naar verkoper, maar vraag me af wanneer ie mijn tweede wensenlijst wel bevestigt.... (50x wit 5mm, 25x rood 5mm, 25x geel 5mm, 25x blauw 3mm, 25x wit 3mm)

Wat wel mag is wachten totdat de LED's binnenkomen
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
ik moet nog veel mails beantwoorden,
maar ik zit nu op m'n werk dan beantwoord ik me thuis mail natuurlijk niet, dat wordt vanavond weer gedaan
maar ik zit nu op m'n werk dan beantwoord ik me thuis mail natuurlijk niet, dat wordt vanavond weer gedaan
doe gewoon chill
* Boeie heeft iig absoluut geen haast...
toch geen tijd voor de komende tijd
* Boeie heeft iig absoluut geen haast...
toch geen tijd voor de komende tijd
* Eskimootje maakt het niet uit wanneer ze komen, zolang hij maar een schatting kan maken. Is nix mis mee toch?
Eskimootje schreef op 27 januari 2003 @ 01:59:
[...]
Van mij part doen ze het op alfabet of op volgorde van aantal letters in je nickname, dan kan ik er tenminste iets mee.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Pixxa, hoe ver ben je nu met het verdelen van de LEDs. Ik heb nog steeds geen mailtje van je gehad.
En Spacy, zijn er nog LEDs over (dacht ergens snel gelezen te hebben dat iemand toch geen LEDs kon gebruiken). Kan je mij dan een mailtje sturen met de aantallen, want ik heb waarschijnlijk nog wel 2 belangstellenden voor LEDs...
En Spacy, zijn er nog LEDs over (dacht ergens snel gelezen te hebben dat iemand toch geen LEDs kon gebruiken). Kan je mij dan een mailtje sturen met de aantallen, want ik heb waarschijnlijk nog wel 2 belangstellenden voor LEDs...
die waren reeds eenmaal, andermaal,VERKOCHT.Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 14:44:
Pixxa, hoe ver ben je nu met het verdelen van de LEDs. Ik heb nog steeds geen mailtje van je gehad.![]()
Pixxa, hoe zit het met de afhalers
ik kan ze komend weekend het makkelijkst afhalen als dat kan, of is het makkelijker als ik ff mail (welk mail-adres ook alweer) iig reuze bedankt
ik kan ze komend weekend het makkelijkst afhalen als dat kan, of is het makkelijker als ik ff mail (welk mail-adres ook alweer) iig reuze bedankt
It's just a donkey
Verwijderd
Arme Pixxa en Spacy, kzie hier alleen maar loze vragen voorbij komen.
Laat ze toch tellen, en hou ze niet van het werk met vragen die al TIG keer voorbij gekomen zijn.
Als je zo nodig een loze vraag hebt, lees dan maar 25 pagina's posts door
Laat ze toch tellen, en hou ze niet van het werk met vragen die al TIG keer voorbij gekomen zijn.
Inderdaad.. Stel voor dat we niet meer ingaan op simpele vragen als:Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 18:52:
Arme Pixxa en Spacy, kzie hier alleen maar loze vragen voorbij komen.
• Wanneer krijg ik mijn led's?
• Welke zijn er al verzonden
• Hoe kan ik ze uit elkaar houden
• Hoe zit het met volgende inkoopacties
• hOE LAN DUURD UT NOHOOGG !!11 [typo's expres]
etc.
Zoek ff in het topic, dat kan heel makkelijk door de toetsencombinatie CTRL+F te gebruiken.
Ik wel..Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 19:18:
Ik heb m'n LEDjes al lang, heb er alleen nog geen toepassing voor, dat kan ook hè...
Ik ga lekker led's in mn lamp van mn fiets hangen.. zijn 3 witte 5mm genoeg?
Verwijderd
Als ze net zo fel zijn als de blauwe wel, ik heb de groene LEDjes in al m'n LABvoedingen enzo vervangen door die blauwe. Heb ze met een dotje staalwol eerst mat gemaakt en ze branden nu op zo'n 3 mA, anders zijn ze nog te fel.
jaja, ik tel ze voor et einde van de week allemaal uit. zodat er wat mensen in het weekend langs kunne komen ... ik zit nu alleen te kloten met mn os (linux) ... maar zodra dat weer een beetje runt kan ik weer bij mn filetjes van de IA, ow en wie er 1st is ... ik zou et niet weten, begin gwn bovenaan de lijst .. en dat is random neergezet dus ik zou niet weten wie er als 1st is.
ow en plzzz al die vragen van wanner,hoe en wie .. das allemaal niet zo nodig. jullie weten dat we druk bezig zijn
ow en plzzz al die vragen van wanner,hoe en wie .. das allemaal niet zo nodig. jullie weten dat we druk bezig zijn
Ik ben begonnen aan mn muismod's en ze zijn inmiddels af. Ik heb nu een groene en een blauwe optical.
Ziet er erg 1337uit.
Ik kwam erachter dat ik geen 5mm UV heb besteld dus die UV-muismod gaat niet door
Alle ledjes die ik binnen heb gehad werkten. Ik heb alleen een kleine kanttekening bij de 3mm blauw. Ik heb het allemaal ff getest door ze op mn powerleddraadje van mn mobo aan te sluiten.
Van de 40 die ik er had waren er 6 die veel minder licht gaven. Maar ze kunnen wel feller door er dan meer spanning op te zetten.
Ik had ook knoopcellen en als je er dan een pakt en zo'n minder felle op hangt dan is tie ook minder fel. Doe je vervolgens twee knoopcellen op elkaar dan gaan ze goed
Mensen geef Spacy en Piksa even de tijd! Dit zijn ook mensen met een baan/school. Nogmaals mijn dank
Als ik van de week even tijd zie om een digi te pakken post ik wel pics van mn muizen.
Ik kwam erachter dat ik geen 5mm UV heb besteld dus die UV-muismod gaat niet door
Alle ledjes die ik binnen heb gehad werkten. Ik heb alleen een kleine kanttekening bij de 3mm blauw. Ik heb het allemaal ff getest door ze op mn powerleddraadje van mn mobo aan te sluiten.
Van de 40 die ik er had waren er 6 die veel minder licht gaven. Maar ze kunnen wel feller door er dan meer spanning op te zetten.
Ik had ook knoopcellen en als je er dan een pakt en zo'n minder felle op hangt dan is tie ook minder fel. Doe je vervolgens twee knoopcellen op elkaar dan gaan ze goed
Mensen geef Spacy en Piksa even de tijd! Dit zijn ook mensen met een baan/school. Nogmaals mijn dank
Als ik van de week even tijd zie om een digi te pakken post ik wel pics van mn muizen.
Jaja jij hebt makkelijk praten
jij heb ze al
Was ik ook van plan, hoe had jij dat in je gedachten?insan1ty schreef op 27 januari 2003 @ 19:23:
[...]
Ik wel..![]()
Ik ga lekker led's in mn lamp van mn fiets hangen.. zijn 3 witte 5mm genoeg?
ik dacht van zo'n oplaadbaar 9V blok, 2x 2 in serie (4,5V per stuk) en nog een klein weerstandje.
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Gewoon op je dynamo aansluitenOnTracK schreef op 28 January 2003 @ 07:50:
[...]
Was ik ook van plan, hoe had jij dat in je gedachten?
ik dacht van zo'n oplaadbaar 9V blok, 2x 2 in serie (4,5V per stuk) en nog een klein weerstandje.
Komop mensen we hebben al zo lang gewacht, dan kunnen die paar dagen er ook wel bij. Ze gaan niet sneller als jullie hier de hele tijd klagen hoor. En ik weet dat jullie de ledjes graag willen, ik heb ze nl ook nog niet. Maar ze komen heus wel.
Die snap ik ff nietspok9 schreef op 28 January 2003 @ 10:16:
[...]
Gewoon op je dynamo aansluitenTwee ledjes in tegenovergestelde richting paralel met een weerstand in serie.
Check dit! 
EDIT: Als je voor en achterlicht vervangt zul je merken dat de dynamo minder zwaar draait. De spanning gaat omhoog, kan zo rond de 12V worden... Als je hard kan fietsen 18V! Let er dus op met het berekenen van de weerstanden!
EDIT: Als je voor en achterlicht vervangt zul je merken dat de dynamo minder zwaar draait. De spanning gaat omhoog, kan zo rond de 12V worden... Als je hard kan fietsen 18V! Let er dus op met het berekenen van de weerstanden!
[ Voor 60% gewijzigd door Benadski op 28-01-2003 19:57 ]
Dat is wel gepriegel hoor,
maar misschien dat dit goed te doen is bij een lange dunne soldeerbout,
die van mij wordt al snel te dik, om secuur in zo'n fittinkje bezig te kunnen.
Maar waarom pak je niet de dynamo, en richt je die gelijk, en knoop je er een 10v elco bij aan met een leuke capaciteit, en ga je daarop de leds+weerstanden aansluiten ??
Neem maar een elco van minimaal 18*(2^.5)-1.4=24.1 => 25V
Reken op een gelijkspanning tussen 12 en 24V (onbelast). Dan kan je dus aardig wat LEDs in serie zetten! Scheelt nog meer energie = sneller weer veilig achter de PC!
Reken op een gelijkspanning tussen 12 en 24V (onbelast). Dan kan je dus aardig wat LEDs in serie zetten! Scheelt nog meer energie = sneller weer veilig achter de PC!
[ Voor 22% gewijzigd door Benadski op 28-01-2003 20:03 ]
Wat is het voordeel hiervan tov de scakeling op CircuitsOnline?spacy schreef op 28 January 2003 @ 19:55:
[...]
Dat is wel gepriegel hoor,
maar misschien dat dit goed te doen is bij een lange dunne soldeerbout,
die van mij wordt al snel te dik, om secuur in zo'n fittinkje bezig te kunnen.
Maar waarom pak je niet de dynamo, en richt je die gelijk, en knoop je er een 10v elco bij aan met een leuke capaciteit, en ga je daarop de leds+weerstanden aansluiten ??
[ Voor 8% gewijzigd door Syzzer op 28-01-2003 20:09 ]
Verwijderd
Misschien is 't dan ook een goed idee om ipv een gewone elco, een 'goldcap' te nemen.Benadski schreef op 28 januari 2003 @ 20:02:
Neem maar een elco van minimaal 18*(2^.5)-1.4=24.1 => 25V
Een 'goldcap' met een capaciteit van 1F (1000000uF) laat dan 't ledje ook bij een tijdje stilstaan bij bv stoplicht nog geruime tijd branden(zo'n 20s bij 20mA LED-stroom), maar is toch weer snel 'opgeladen' En zo'n goldcap is lekker klein
Ik heb overigens ook een circuitje/schematje gemaakt van een step-up converter waarmee je met een ingangsspanning vanaf zo'n 1V(is aan te passen tot zo'n ingangsspannig tot ong 4V), die een LED met automagisch de goede stroom en spanning aanstuurt (dus voorschakelweerstand niet nodig)
Maw je kan dus je witte/blauwe/groene ledjes gewoon met een penlight of knoopcel voeden. Leuk voor (nood)LEDzaklampjes in de meterkast dus.
Schema bestaat uit zo'n 6 componenten (2 transistoren, condensatortje, 2 weerstanden, inductor en een led)
Hij is deels geinspireerd op een schema (variations on a theme
M'n aangepaste schema is veel toleranter qua componenten, en ik heb 'm dan ook met allerlei verschillende componenten, steeds weer succesvol op kunnen bouwen.
(verschillende torren, verschillende waarden inductoren en condensatoren)
Heb een prototypje op een gatenprintje gebouwd. Afmetingen zijn ong. 1,5*1,3*1cm(l*b*h). Ik wil 'm ooit

Ik zal morgen/overmorgen eens kijken of ik 't in een nette post kan prakken, met een mooi getekend schema, heb 'm nu 'ergens' op een kladblokje staan.
Zoals Happy ook al uitlegt hierbovenSyzzer schreef op 28 January 2003 @ 20:08:
[...]
Wat is het voordeel hiervan tov de scakeling op CircuitsOnline?
een elco wordt bij deze lage stromen een soort kleine accu, die goed is om het ledje bij stilstand van de fiets toch nog eventjes te laten branden,
afhankelijk van de capaciteit en stroom is dit te regelen van het direct uitfaden van het ledje tot wel 30sec nog te laten branden, na stilstand van de dynamo
En wat ook nog is, bij DC (gelijkstroom) branden de LEDs constant, bij AC (wat is dat dan?) brandt er maar één tegelijk, en ongeveer de helft van de tijd brandt er zelfs géén! Dit komt omdat dan de spanning lager is dan de brandspanning van de LED! DC heeft dus z'n voordelen af en toe!
Waarom zoveel moeite? Dat schema van Circuits Online doet het prima hoor
Gelijkrichten... Elco's... Nergens voor nodig
Verwijderd
Hulde aan de IA organisatoren dat ze zich zo inzetten, ik volg dit topic nu al geruime tijd eigenlijk alleen maar om ideeën op te doen voor mijn toekomstige mods
hehe SPACY inpakken jij want me leds zijn er nog nietVerwijderd schreef op 28 January 2003 @ 22:05:
Hulde aan de IA organisatoren dat ze zich zo inzetten, ik volg dit topic nu al geruime tijd eigenlijk alleen maar om ideeën op te doen voor mijn toekomstige mods
WARNING: Post met ervaring in aantocht
Ik heb dus gewoon 2 blauwe led's parallel in tegenfase, in serie met één weerstand van 220 ohm gebruikt.. Werkte goed hoor.
Wél nog met een normaal gloeilamp achterlicht [megafel
]
Ik heb dus gewoon 2 blauwe led's parallel in tegenfase, in serie met één weerstand van 220 ohm gebruikt.. Werkte goed hoor.
Wél nog met een normaal gloeilamp achterlicht [megafel
Eindelijk iemand die het snaptinsan1ty schreef op 29 January 2003 @ 00:03:
Wél nog met een normaal gloeilamp achterlicht [megafel]
Verwijderd
Ervaring in de zin van: Ik weet waar ik het moet zoeken op het Internetinsan1ty schreef op 29 January 2003 @ 00:03:
Wél nog met een normaal gloeilamp achterlicht [megafel]
Ik wil eigenlijk wel de praktijk resultaten weten:
* Hoe ziet de spanning er uit, die LED's krijgen.
* Zit ik mijn LED's nu te overbelasten (teveel stroom).
* Vanaf welk tempo geven de LED's redelijk licht.
* Hoe hoog is het rendement.
Die "anderen" hebben hier namelijk over zitten na te denken.
* Hoe krijg ik het maximale met een minimale belasting en dat vanaf een stadstempo tot wielrennerstempo en ook bijvoorbeeld zodanig dat bij stilstand die LED's toch nog licht geven (voor bv 30 sekonden)?
Verwijderd
FF een zeer ongeuldige vraag:
Youk ben je al naar N'land geweest voor je pakket leds???
En Spacey hoe ver sta je met het pakket voor de Belgen van de IA???
Ben net nog op Laupro geweest, en er is niets verandert aan mn status.
dat is een vrij normale wisselspanning, die een normale fietsdynamo geeft.Ik wil eigenlijk wel de praktijk resultaten weten:
* Hoe ziet de spanning er uit, die LED's krijgen.
Er zijn ook dynamo's die de spanning afkappen boven een bepaald niveau, om het doorbranden van het achterlicht te voorkomen.
de spanning ziet er dan meer zo uit: (wanneer je hard fietst)
code:
1
2
| _ _ / \_/ \ |
Als de spanning boven een bepaald niveau komt, zul je de LEDs overbelasten.* Zit ik mijn LED's nu te overbelasten (teveel stroom).
Je zou er een spanningsregelaar voor kunnen zetten, maar dan heb je wel een spanningsval.
Dat is dus afhankelijk van het type dynamo. Er zijn dynamo's die al vrij snel op de 6V zitten* Vanaf welk tempo geven de LED's redelijk licht.
dat weet ik niet* Hoe hoog is het rendement.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
kijk hier eens naar:TD-er schreef op 29 januari 2003 @ 12:58:
[...]
...
[...]
Als de spanning boven een bepaald niveau komt, zul je de LEDs overbelasten.
Je zou er een spanningsregelaar voor kunnen zetten, maar dan heb je wel een spanningsval.
[...]
Dat is dus afhankelijk van het type dynamo. Er zijn dynamo's die al vrij snel op de 6V zitten
[...]
dat weet ik niet
http://www.huebsch.at/train/Elektronik/StromQuelle.htm
dit is een schakeling die onafhankelijk van de spanning een vaste stroom heeft.
dat is pas ideaal voor ledjes... hoef je nooit meer bang te zijn dat ze doorbrandenDiNo7 schreef op 29 januari 2003 @ 13:20:
[...]
kijk hier eens naar:
Verwijderd
Klik hier voor de Nederlandse versie, met ietwat beperkte uitlegDiNo7 schreef op 29 januari 2003 @ 13:20:
[...]
kijk hier eens naar:
Morgen hoop ik een serie grotere pakketten mee te geven aan NPD,Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 12:52:
FF een zeer ongeuldige vraag:
vanavond ga ik deze pakketen voorzien van de juiste adres etiketten.
het klopt dat ik de status niet of nauwelijks wijzig, maar ik kan je vertellen dat jouw pakket al ingepakt is.
Nope, ik ben nog niet in Rotterdam geweest voor de afhaling, als ik het goed snap hoopt Piksa tegen dit weekend alles netjes te hebben gesorteerd en met wat geluk mag ik dan zaterdag langsgaan (zou dit mogelijk zijn Piksa
)
Kan je mij vertellen of mijn pakket al is ingepakt? Zo ja, dan zou ik een hele hoop mensen hier blij kunnen makenspacy schreef op 29 januari 2003 @ 13:55:
[...]
Morgen hoop ik een serie grotere pakketten mee te geven aan NPD,
vanavond ga ik deze pakketen voorzien van de juiste adres etiketten.
het klopt dat ik de status niet of nauwelijks wijzig, maar ik kan je vertellen dat jouw pakket al ingepakt is.
You are free to do as we tell you to
Als we zo gaan beginnen is spacy veel te veel tijd bezig met uitzoeken en posten wat er wel/niet ingepakt/verzonden is.... Waarom denk je dat ie Laupro niet up-to-date houd? Precies, dat kost een hoop tijd!sleeping_hollow schreef op 29 January 2003 @ 15:27:
[...]
Kan je mij vertellen of mijn pakket al is ingepakt? Zo ja, dan zou ik een hele hoop mensen hier blij kunnen maken
Over goldcaps:
Idd, die zijn lekker klein
Nadeel is dat ze een laag voltage hebben (max 2v oid)
voordeel is dat ze een enorme capaciteit hebben.
Er zijn zelfs condenstatoren (blok van 5x8x20cm) die 2700F aan capaciteit hebben (geen typefout, is echt zo). Kunnen 400 AMP leveren
.
Jammer dat deze meer dan 500 euro kosten
Er zijn zelfs condenstatoren (blok van 5x8x20cm) die 2700F aan capaciteit hebben (geen typefout, is echt zo). Kunnen 400 AMP leveren

Dat is nog eens leuk speelgoedEpsilon schreef op 29 January 2003 @ 15:30:
Over goldcaps:
Er zijn zelfs condenstatoren (blok van 5x8x20cm) die 2700F aan capaciteit hebben (geen typefout, is echt zo). Kunnen 400 AMP leveren.
Ik heb ook leuk speelgoed
[img=600]-]http://sigma01.endoria.net/epsilon/got4.jpg[/img]
220.000uF 50v
Die heeft ronald gemaakt..
BTW jongens.. Sigma01 beweert te weten waar HlpDsK woont!
Verwijderd
Leuk ja, maar wat moet een mens er in godsnaam mee ?Epsilon schreef op 29 januari 2003 @ 15:42:
[...]
[afbeelding]
220.000uF 50v
Andere mensen elektrocuterenVerwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 15:46:
[...]
Leuk ja, maar wat moet een mens er in godsnaam mee ?
Maar effe serieus, als je met dat ding een optater krijgt ben je niet blij
[ Voor 17% gewijzigd door Atlas op 29-01-2003 15:48 ]
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Jonge, staat er niet voor niks bij "Photo by Sigma01"insan1ty schreef op 29 January 2003 @ 15:43:
Die heeft ronald gemaakt..
En btw, waar HlpDsk woont is bevestigt door Daniel (directeur van tweakers.net). Jammer voor HlpDsk, maar we gaan het hier toch niet rondbazuinen. En trouwens, wie heeft er in godsnaam een Swift GTI
geen idee wat dat doet. Valt wel mee, want 50v valt in de "oneindig" sector bij veiligheid. Je mag oneindig lang aan 50v hangen. Je hebt toch een bepaalde interne weerstand, dus je zal toch nooit meer stroom door je trekken als 50v/interne weerstand. Hoe veel capaciteit ddat ding ook heeftalexandervisser schreef op 29 januari 2003 @ 15:47:
[...]
Andere mensen elektrocuteren
Maar effe serieus, als je met dat ding een optater krijgt ben je niet blij
Heb hem wel proberen te ontladen met een schroeven draaier, maar dat had hetzelfde effect als met een tang een 230 draad doorknippen terwijl er nog stroom op staat. Hij knalt er gewoon een hapje uit dus
Ik moest een 25v 50.000uF elco hebben voor mn peltier voeding. Maar die had de lokale electroboer niet. En bestellen koste veel meer dan de 15 euro die ik er toen voor deze betaalt heb. En meer is beter dus het is alleen maar gunstig. Behalve dat dat ding 22cm hoog is, wat het in je kast maken wat moeilijker maakt.Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 15:46:
[...]
Leuk ja, maar wat moet een mens er in godsnaam mee ?
[ Voor 64% gewijzigd door Epsilon op 29-01-2003 16:04 ]
hier nog wat ideetjes voor zulke condensatoren (staan ook zelfmaak bij):
http://www.amasci.com/tesla/tesla.html
Tesla Coils!
http://www.amasci.com/tesla/tesla.html
Tesla Coils!
Cogito Ergo Credo
Is het een elco of een condensator? Anders moet je hem voor de grap eens verkeerd om aansluitenEpsilon schreef op 29 januari 2003 @ 15:42:
[...]
[[url=-]http://sigma01.endoria.net/epsilon/got4.jpg]afbeelding[/url]]
220.000uF 50v
Verwijderd
Woie GoT is terug!!!
Ik begon al ontwenning verschijnselen te krijgen.
SPacey, bedankt voor het in orde te maken van de statussen, en youk, als je je pakket hebt, wil je me dan even mailen?
SPacey, bedankt voor het in orde te maken van de statussen, en youk, als je je pakket hebt, wil je me dan even mailen?
Ok, je hoort het wel als ik het hebVerwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 10:08:
Woie GoT is terug!!!
Ik hoop dat ik het morgen al kan halen bij Pixxa. Hij reageert alleen niet op zijn emails.
Verwijderd
Dat komt me ergens bekend van voor... Dat probleem heb ik ook. Het enige wat we nu helaas kunnen doen is afwachten enLamborghini schreef op 30 januari 2003 @ 11:37:
Ik hoop dat ik het morgen al kan halen bij Pixxa. Hij reageert alleen niet op zijn emails.

Ik heb de laatste tijd ook niet zoveel mere gehoord over de status. Zaten in de dozen alleen grote ladingen leds voor de mensen die veel besteld hebben?
DIT is pas leuk speelgoed: de Thumper van The Geek Group; 80 caps van 2 mF geven 26,6 kA en 10,7 MW per ontlading (27 us) waarmee ze frisdrankblikjes laten ex- en imploderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Aham brahmasmi op 30-01-2003 14:42 ]
Verwijderd
Dat is inderdaad aardig speelgoed ja
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 15:23 ]
Hoe laat je daar blikjes mee ontploffen?
ALs je een stroom laat lopen van top-to-bottom door een blikje, van 100'000 Amp dan wil het wel eens gebeuren dat de zijkant gaat werken als een condensator.insan1ty schreef op 30 januari 2003 @ 15:25:
alle kanten hebben echter hetzelfde potentiaal en gelijke potentialen stoten elkaar af.
Oftewel het blikje wordt uit elkaar getrokken.
De implosie vind ik mogelijk nog wel mooier.
Er wordt een spoeltje om het blikje gewikkeld, waar dus een enorme stroom doorheen gaat. Deze constructie werkt als een transformator en de stroom die door de buitenkant van het blik heen gaat, zal een x-aantal keer hoger zijn dan de stroom door de spoel (x= aantal windingen van de spoel)
Hierdoor zal het zich af willen zetten tov de spoel, dus naar binnen toe.
"A can loaded and ready to be crushed "
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Gewoon de ontlading door het (lege) blikje laten gaan.
Kijk maar eens op de site van The Geek Group. Daar hebben ze allerlei projectjes, waaronder the Geekamp (zelfbouwstereoversterker) en allerlei Geekmobiles (auto's) die ze met allerlei elektronische snufjes hebben volgepropt. Er zit ook een auto bij die ze gedeeltelijk bekleed hebben met LED's, maar daar kan ik eigenlijk geen foto's van vinden. Je ziet alleen een paar LED'jes in de bumper.
Kijk maar eens op de site van The Geek Group. Daar hebben ze allerlei projectjes, waaronder the Geekamp (zelfbouwstereoversterker) en allerlei Geekmobiles (auto's) die ze met allerlei elektronische snufjes hebben volgepropt. Er zit ook een auto bij die ze gedeeltelijk bekleed hebben met LED's, maar daar kan ik eigenlijk geen foto's van vinden. Je ziet alleen een paar LED'jes in de bumper.
insan1ty schreef op 30 January 2003 @ 15:25:
om het blikje zit een koperdraad, de linker kant van de dikke kabel is bv. de plus, de rechter kabel is bv. de min. Als de caps geladen zijn maak je met die 2 dikke kabels contact met het koperdraad, waardoor er een waazinnig grote stroom (lees kortsluiting) ontstaan. En daar wil dat blikje echt wel van schrikken
sweeeeet!!! pix van ontploft blikje plzz
Wel geinig om te zien dat ze gewoon met een touwtje en plakband het blikje optillen om die rechter draad contact te laten maken met die dikke koperbundel. En dan *ZAP*, blikje in de kreukels. Dit is lang niet zo spectaculair als het laten exploderen: quote

By dischargeing Thumper through a "Work Coil" wound around a can, we can actually crush the can electromagneticly. Though Thumper is much better at EXploding cans than IMploding them.
Ontploft blikje:When fired several meteor-looking small plasma balls shoot from the discharge point across the room in all directions. These may be actual pieces of the pop can vaporiseing. The flash is MUCH brighter now and there is a spherical ball of fire/steam/plasma about 8"dia at the discharge point.
OK, genoeg blikjes en condensators voor vandaag.This happens in about 27 Microseconds. The rest of the can was found about 30 feet away. We now use a blast shield, and the samples are completely contained.

[ Voor 27% gewijzigd door Aham brahmasmi op 30-01-2003 16:22 ]
Voor de mensen die LEDjes hebben maar geen zin hebben zelf de weerstand uit te rekenen heb ik nu een JavaScript versie gemaakt van Benadski's E12 led calculator, zodat je niet dat hele programma hoeft te downloaden:
http://www.tomvanleeuwen.nl/led/
http://www.tomvanleeuwen.nl/led/
Verwijderd
uhh was effe vergeten dat het hier over ledjes ging.. blikjes laten ontploffen...lache
maargoed, GoT is weer up gelukkig.

maargoed, GoT is weer up gelukkig.
Hoeveel pakketen moeten er eigenlijk nog verstuurd worden?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
er zijn al zo'n 40 paketten verstuurd, waarvan 1 retour kwam met NPD (iemand gaf niet thuis en reageerde ook niet op ophalen) er moten dus nog zo'n 60 paketten verstuurd worden,The Dolf schreef op 30 januari 2003 @ 18:03:
Hoeveel pakketen moeten er eigenlijk nog verstuurd worden?
van de eneloppen zijn er al meer verstuurd, maar ook hier moeten er zeker nog heel veel vestuurd worden, de komende 3 week verwacht ik nog wel elke avond bezig te zijn voordat ik het weg gewerkt heb
ook van mij.. dinsdag verstuurd oid...
zeker geen kans op dat ik ze volgende week al heb? ik wil me baybus afmaken, het laatste project van mn Battle Angel case
zeker geen kans op dat ik ze volgende week al heb? ik wil me baybus afmaken, het laatste project van mn Battle Angel case
Verwijderd
Woei spacey
Nogmaals hulde voor de [IA]Heldere LEDS
Je offert er echt wel HEEL veel tijd voor op.
Nogmaals hulde voor de [IA]Heldere LEDS
Je offert er echt wel HEEL veel tijd voor op.
Verwijderd
aaa op die fiets.????????dus....???
allemaal suffe ledjes die teveul ligt geven als je ligt te downloaden .....
en probeert te slapen.....
dus voor mij geen leds behalve mijn power led die is wel mooi blauw
allemaal suffe ledjes die teveul ligt geven als je ligt te downloaden .....
en probeert te slapen.....
dus voor mij geen leds behalve mijn power led die is wel mooi blauw
spacy wanneer denk je dat er weer een actie is?
ik heb ze al weer op
jaaaaaaaaaa 200 leds op
maaruh wanneer denk je ze weer te hebben?
ik heb ze al weer op
jaaaaaaaaaa 200 leds op
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
uh op? gesloopt ofzo? doorverkocht?mydogisgone schreef op 31 januari 2003 @ 10:22:
spacy wanneer denk je dat er weer een actie is?
ik heb ze al weer op
jaaaaaaaaaa 200 leds op
maar als je ze werkelijk allemaal gebruikt willen we ook graag zien waarmee allemaal
Verwijderd
Ik word wel een beetje moedeloos van het wachten en tegelijkertijd horen dat er al mensen zijn die ze al _OP_ hebben...

Daarom ga ik nu in mijn eentje een miniwave doen voor Spacy en Piksa...
/me zegt: GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO Spacy & Piksa GOOOOOOOOOOOOOOO
Vol goede moed begeef ik mij iedere ochtend naar de brievenbus!
/me zegt: GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO Spacy & Piksa GOOOOOOOOOOOOOOO
Je bent gelukkig niet de enigsteVerwijderd schreef op 31 January 2003 @ 13:29:
Ik word wel een beetje moedeloos van het wachten en tegelijkertijd horen dat er al mensen zijn die ze al _OP_ hebben...![]()
* Polderdijk zegt: GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO Spacy & Piksa GOOOOOOOOOOOOOOO
Maar ik heb altijd geleerd: Geduld is een schone zaak...
Maar mijn auto is toch stiekum aan het wachten totdat heel mijn dashbord verlichting van wit naar blauw wordt omgetoverd
Polderdijk doet ook ff mee met de miniwave
Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!
Jaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiii!!!
ik heb de LEDs binnen!!!
Ze zijn echt lekker fel! De 3mm LEDs ook!
Volgende keer meer (liefst ook met IR LEDs erbij)!
Bedankt Spacy!
Bedankt Spacy!
[ Voor 8% gewijzigd door Benadski op 31-01-2003 18:26 ]
woot! THNX! geduld is idd een schone zaak 
btw: doordat alles bij elkaar gegooid is kon het ook wel in een enveloppe hoor
btw: doordat alles bij elkaar gegooid is kon het ook wel in een enveloppe hoor
Bij mij komen ze maandag binnen via de NPD
nou wil ik niet een meeloper zijn en zo, maar het is inderdaad wel erg frustreerend om te moeten wachten. en balen tergelijker tijd. had ik nou maar meer besteld.Polderdijk schreef op 31 januari 2003 @ 14:18:
[...]
Je bent gelukkig niet de enigste![]()
Maar ik heb altijd geleerd: Geduld is een schone zaak...
Maar mijn auto is toch stiekum aan het wachten totdat heel mijn dashbord verlichting van wit naar blauw wordt omgetoverd![]()
Polderdijk doet ook ff mee met de miniwave![]()
In iedergeval
* n0d3 zegt: GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO Spacy & Piksa GOOOOOOOOOOOOOOO
men kan natuurlijk niet achterblijven : )
* FiXeL checkt laupro.... 
nog een week wachten of meer gok ik zo... naja geduld is een schone zaak, maar ik zou echt es mn casemod willen afronden
kan ik ook smeergeld sturen om mijn bestelling wat eerder te krijgen?
edit: * FiXeL zegt: GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO Spacy & Piksa GOOOOOOOOOOOOOOO
nog een week wachten of meer gok ik zo... naja geduld is een schone zaak, maar ik zou echt es mn casemod willen afronden
kan ik ook smeergeld sturen om mijn bestelling wat eerder te krijgen?

edit: * FiXeL zegt: GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO Spacy & Piksa GOOOOOOOOOOOOOOO
[ Voor 18% gewijzigd door FiXeL op 31-01-2003 20:20 . Reden: GOOOOOOOO!!! ]
Verwijderd
Ik heb eigenlijk het afhandeling topic niet echt gevolgt en kijk vandaag toevallig op de site van Laupro en daar staat de status op verzonden. Ik al heel blij natuurlijk, maar wat is de gemiddelde tijd dat LED's onderweg zijn nar België ?
Ik weet niet wanneer ze verstuurd werden dus ik wil ff een max datum om naar uit te kijken
*kan al niet meer wachten*
Ik weet niet wanneer ze verstuurd werden dus ik wil ff een max datum om naar uit te kijken
Smeergeld is natuurlijk van harte welkom, maar dat lijkt me niet de bedoeling van een inkoopactie 
willen de personen die de pakjes binnen hebben wel hun status wijzigen op laupro! dan kan de rest tenminste zien dat het vordert, voordat iedereen het heeft gok ik dat het nog wel eens een maand kan duren, maar we blijven bezig
willen de personen die de pakjes binnen hebben wel hun status wijzigen op laupro! dan kan de rest tenminste zien dat het vordert, voordat iedereen het heeft gok ik dat het nog wel eens een maand kan duren, maar we blijven bezig
die van jouw zit in het pakket van Ceekay, ik verwacht dat z'n pakket in de loop van volgende week aankomt, en dan zal hij die enveloppen verder verzenden, die niet met het pakket van Youk mee zouden gaan.Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 20:33:
Ik heb eigenlijk het afhandeling topic niet echt gevolgt en kijk vandaag toevallig op de site van Laupro en daar staat de status op verzonden. Ik al heel blij natuurlijk, maar wat is de gemiddelde tijd dat LED's onderweg zijn nar België ?
mooi dan kom ik maandag even langsBenadski schreef op 31 January 2003 @ 18:25:
Jaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiii!!!ik heb de LEDs binnen!!!
Bedankt Spacy!
Verwijderd
Aan al de Belgen van de [IA]:
Ik heb aan youk gevraagt om me te mailen als hij de leds van piksa zn pakket binnen heeft.
Ik geloof dat hij het morgen 01 - 02 - '03 naar hem toe gaat om het af te halen.
Dan weten we wie zijn leds het eerste mag verwachten, en hij/zij krijgt daar dan ook mail over.
Als ik het pakket binnen heb, zal ik het melden hier en onmiddelijk mn status op laupro aanpassen.
Nog een beetje gedult: het wordt beloont met zeer goede leds
Ik heb aan youk gevraagt om me te mailen als hij de leds van piksa zn pakket binnen heeft.
Ik geloof dat hij het morgen 01 - 02 - '03 naar hem toe gaat om het af te halen.
Dan weten we wie zijn leds het eerste mag verwachten, en hij/zij krijgt daar dan ook mail over.
Als ik het pakket binnen heb, zal ik het melden hier en onmiddelijk mn status op laupro aanpassen.
Nog een beetje gedult: het wordt beloont met zeer goede leds
Dit topic is gesloten.