[IA] heldere LEDs *afhandeling*

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.016 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over 2 weken lan hopen dak ze dan binnuh heb heheh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 22:27:
ik ook hopen :) , dan krijg ik ze ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venxir schreef op 17 januari 2003 @ 22:14:
sorry voor zoveel posts maar ook al stop ik er 1 k in de ledjes veranderen helemaal niet van felheid :?
Ken je nagaan hoe fel die dingen zijn, want er gaat wel degelijk minder stroom door.
Neem je nog maar een hogere waarde, moet je wat mee experienteren, zet er anders ff een potmetertje van 5k oid tussen, de minimale stroom door de LEDs moet zijn te regelen tot zo'n 3mA

Als je dan nog geen verschil ziet zijn het echt superLEDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:58
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 22:18:
[...]

hoeveel % is er al verstuurd ongeveer?
Staat sinds vanavond ook op laupro :D
Momenteel heeft 90,3% al betaald, 0,3% zegt betaald te hebben, van 11,7% is de bestelling al verzonden en 4,3% heeft de bestelling ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04
hmmm super natural led hebben we gekocht bij deze IA :P

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:31
brouwerpower schreef op 17 januari 2003 @ 22:16:
Ik heb het hele topic gevolgd, maar misschien heb ik er overheen gelezen: zijn de LED's inmiddels al verstuurd? Ik heb namelijk nog niets ontvangen.
Aan de blije reacties te horen voldoen ze aan de verwachtingen. Ik ben benieuwd!
Je hebt NIET het hele topic gevolgd gezien je reaktie. Van de mensen zonder UV en witte led's hebben er al een aantal hun bestelling gehad de rest volgd nog, omdat donderdag de UV en witte leds binnen gekomen zijn. Dus nog eventjes geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 22:27:
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 22:35:
[...]

ik ook hopen :) , dan krijg ik ze ook :D
Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics

Ik blijf het niet zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youk schreef op 17 januari 2003 @ 16:54:
[...]

Ik ben dus die Belg die naar Rotterdam gaat (daguitstapje van maken :P )

Ow ja, ik heb jou trouwens als één van de personen opgegeven van wie ik het pakje zeker wil meenemen uit Rotterdam, ik moet enkel nog wachten tot wanneer alle pakjes die ik ga meebrengen klaarliggen in Rotterdam
sorrie, ik heb 'm niet.. hoe zit dat nu met de belgen??
ik krijg m'n ledjes toch...

.....hoop ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn echt mooi O+ en k heb er to mn verbazing nog geen een doorgebrand :D (op mn 9 volt oude legotrein, met flinke weerstand)

Gaat iemand binnenkort een nasleep-topic openen?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 09:54:
Ze zijn echt mooi O+ en k heb er to mn verbazing nog geen een doorgebrand :D (op mn 9 volt oude legotrein, met flinke weerstand)

Gaat iemand binnenkort een nasleep-topic openen?
8)7 Nog maar een paar mensen hebben hun led gehad en jij hebt het al over een nasleep topic :? lekker egoistisch :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 04:59:
[...]

sorrie, ik heb 'm niet.. hoe zit dat nu met de belgen??
ik krijg m'n ledjes toch...

.....hoop ik 8)7
Ik ben de andere Belg die een groot pakket krijgt toe gestuurt.
Er heeft ook iemand me gemailt voor ze hier af te halen.
De andere enveloppen die in mn pakket zitten moet ik verder sturen.
Dit kan ik alleen doen als ik ze binnen heb.
Nog even gedult, ze komen heus wel naar je toe.

edit:
[off topic]
[reactie op een paar posts lager]
Yep, ik heb me dat aangeleert.
als ge da nie doe kijken een paar mensen nog al een beteke raar na mn post.
wil ik nie veel hebben, en nu de mods toch n beteke strenger aant worden zijn doen we ma wa meer moeite he
[/off topic]

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0d3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 11:37
Phreak schreef op 18 januari 2003 @ 02:18:

[...]

[...]

<center><font style="font-size:15px;">Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics</font></center>

Ik blijf het niet zeggen...
so lang niemand klaagt is het toch niet zo erg? Vind dat er beetje overdreven nu word. Mag wel beetje gezellig blijven.

We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:39

WouterG

Dit is geen ondertitel

Het is nu voor het eerst dat ik met ledjes loop te spelen maar nu heb ik een vraag:

Mijn blauwe ledjes zijn volgens de specs 4V, 20mA. Kan ik nu gewoon een spanning van 4 volt erop zetten zonder tussenweerstand? Volgens een site met zo'n berekendprogje wel, maar er staat overal dat er ALTIJD een weerstand tussen moet.

En verder: De leds zijn echt schitterend. Ik heb er gewoon koppijn van. Kga dus echt een zaklamp fixen.
En organisatoren: jullie verdienen eeuwige roem hier op GOT!!!!! Thankz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:57

spok9

Groen...

Er moet ALTIJD een weerstand tussen!

Het is nl. zo dat een LED (is een diode) geen weerstand heeft voor gelijkspanning. Als gevolg hiervan gaat er volgens de wet van ohm een "oneindig hoge" stroom lopen als je een LED aan een spanningsbron hangt... Je raad het al, dat vinden LED's niet zo leuk :)

Vandaar dat er dus altijd een stroombegrenzende weerstand in serie met een LED moet als je deze aansluit op een spanningsbron.

[ Voor 85% gewijzigd door spok9 op 18-01-2003 17:25 . Reden: Ik dacht, ik leg het ff uit :) ]

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 11:58:
[...]

Ik ben de andere Belg die een groot pakket krijgt toe gestuurt.
Er heeft ook iemand me gemailt voor ze hier af te halen.
De andere enveloppen die in mn pakket zitten moet ik verder sturen.
Dit kan ik alleen doen als ik ze binnen heb.
Nog even gedult, ze komen heus wel naar je toe.
dankjewel... omdat het zolang geleden was, was ik het vergeten...
geduld... heb ik genoeg. op die paar weken steekt het nu ook niet meer...
mercie!!

offtopic:
is da bij u ook da ge ineens zo 'overdreven' algemeen nederlands typt als ge hier rondhangt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

spok9 schreef op 18 januari 2003 @ 17:20:
Er moet ALTIJD een weerstand tussen!
En nog snap ik het verhaal niet helemaal. Helaas kan ik dat programma niet gebruiken omdat ik op deze pc alleen mandrake heb draaien. Thuis kan wel maar dat is pas maandag.

Situatie:
Ik wil een soort zaklampje maken.
Onderdelen:
-4 1.2 volt NiMH batterijen
-diverse weerstanden
-een batterijhouder
-een blauwe led (4 volt doorlaatspanning en 20mA stroom)

Volgens de site die ik heb gevonden moet ik dan een weerstand gebruiken van 4 ohm. Hiervoor word gebruik gemaak van de formule: Rv = (Ub-Uled) / (If) Dus (4,8-4) / (0.2) = 4 ohm.
Maar volgens mij word de stroomsterkte dan veel meer. Iemand die me duidelijkheid wil geven?

Ik kan er natuurlijk ook een 24 ohm weerstand tussengooien maar dan gaat alle spanning toch op de weerstand staan en krijgt de led geen 4 volt meer?

[ Voor 11% gewijzigd door WouterG op 18-01-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomcat schreef op 18 januari 2003 @ 17:48:
[...]

En nog snap ik het verhaal niet helemaal. Helaas kan ik dat programma niet gebruiken omdat ik op deze pc alleen mandrake heb draaien. Thuis kan wel maar dat is pas maandag.

Situatie:
Ik wil een soort zaklampje maken.
Onderdelen:
-4 1.2 volt NiMH batterijen
-diverse weerstanden
-een batterijhouder
-een blauwe led (4 volt doorlaatspanning en 20mA stroom)

Volgens de site die ik heb gevonden moet ik dan een weerstand gebruiken van 4 ohm. Hiervoor word gebruik gemaak van de formule: Rv = (Ub-Uled) / (If) Dus (4,8-4) / (0.2) = 4 ohm.
Maar volgens mij word de stroomsterkte dan veel meer. Iemand die me duidelijkheid wil geven?
Je hebt een 0 te weinig, de weerstand moet 40 Ohm zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 17:52:
[...]

Je hebt een 0 te weinig, de weerstand moet 40 Ohm zijn ;)
Arggggh, 8)72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomcat schreef op 18 januari 2003 @ 17:48:
[...]

Ik kan er natuurlijk ook een 24 ohm weerstand tussengooien maar dan gaat alle spanning toch op de weerstand staan en krijgt de led geen 4 volt meer?
Spanning gaat niet over de weerstand staan, het LEDje gaat geleiden bij 4V en de rest van de spanning gaat over de weerstand staan.

Overigens hebben de blauwe LEDjes van de IA een drempelspanning van 3,4V bij 20 MA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:09

Nick Name

SinFest!

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 18:17:
[...]
Overigens hebben de blauwe LEDjes van de IA een drempelspanning van 3,4V bij 20 MA
Wow 20 MegaAmpere? typo kan gebeuren...
Heb je ook van de andere ledjes de drempelspanning bekeken?

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, niet van dat benauwde met die milliAmpères, ze moeten wel wat licht geven hoor.. ;)

De rode LEDjes hebben bij dezelfde stroom een drmepelspanning van 2,1V, de gele ook, en de groene zitten weer op 3,4V

Meer kleuren heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 18:49:
Ja, niet van dat benauwde met die milliAmpères, ze moeten wel wat licht geven hoor.. ;)

De rode LEDjes hebben bij dezelfde stroom een drmepelspanning van 2,1V, de gele ook, en de groene zitten weer op 3,4V

Meer kleuren heb ik niet.
ik heb het idee dat de groenen vergelijkbaar zijn in helderheid en specificaties met de blauwen, ik had je reacties niet goed gelezen maar ik ben blij dat je de drempels spanning hebt onderzocht, :)
ik heb hier geen regelbare spanningsbron beschikbaar en goede meet instrumenten maar ik zal de gegevens die jullie tegen komen op laupro overnemen.

[ Voor 4% gewijzigd door spacy op 18-01-2003 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwam vanmiddag thuis... :)
en raad eens wat der op de deurmat lag??? :*)

Juist de LEDS :9~
tnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft z'n leds ook binnengehad :D

Thanks voor deze IA mensen! Wanneer gaan we een nieuwe IA starten? :P

/me is z'n geld weer fff aan het tellen... IA overdose!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
ben ik de enige tweaker met digicam hier ??
jongens probeer es wat uit laat es zien dat je ze binnen hebt,
wees es creatief!

btw er is net een tweaker langsgeweest vanuit een plaats zo'n 35km verderop,
op z'n brommer nog wel in deze kouw, brrr...
hij had z'n brommer gemodificeerd met leds, witte knipperlichten en een blauwe glow eronder, lange leve tweakers! >:)
(owja mijn kamer vond hij een nog ergere zooi :X dan te zien was op de foto's die een tijd geleden te bezichtigen waren in de inmiddels gesloten HK )

[ Voor 4% gewijzigd door spacy op 18-01-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Afbeeldingslocatie: http://62.238.224.118/pics/dscf0005
Afbeeldingslocatie: http://62.238.224.118/pics/dscf0006
Dit is een poster, dus denk niet dat ik een stikker aan het verlichten ben ;)
Afbeeldingslocatie: http://62.238.224.118/pics/dscf0007
Afbeeldingslocatie: http://62.238.224.118/pics/dscf0010
De foto's zijn toch wat donkerder als in het echt door een goedkope digicam. Ze zijn echt boven verwachting fel en ik kan ze zelfs als leeslamp enzo gebruiken.

Morgen ga ik het soldeerstation uit de kast pakken en kijken of ik er wat mee kan bakken.

ps. ik gebruik nu een smd weerstandje van 2740! ohm en een batterij van 9 volt. Hij zou nu toch eigenlijk niet kunnen branden? Feit is dat hij niet warm word en op ongeveer dezelfde sterkte brand als die blauwe die nu in mijn computer zat (ik heb hem eruit gehaald ivm. de gigantische lichtsterkte, moet wel kunnen slapen).

[ Voor 65% gewijzigd door WouterG op 19-01-2003 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 00:21

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

spacy schreef op 18 January 2003 @ 23:08:
wees es creatief!

btw er is net een tweaker langsgeweest vanuit een plaats zo'n 35km verderop,
op z'n brommer nog wel in deze kouw, brrr...
hij had z'n brommer gemodificeerd met leds, witte knipperlichten en een blauwe glow eronder, lange leve tweakers! >:)
(owja mijn kamer vond hij een nog ergere zooi :X dan te zien was op de foto's die een tijd geleden te bezichtigen waren in de inmiddels gesloten HK )
BRRRRRRRRRRRRRRR jah lekker koud op m'n brommertje.
maaruh die leds en zo zijn echt vet vet vet vet vet.
ik heb er al een beetje mee lopen kloten en ik vond ze zeer vel.
ze zijn echt van goede kwaliteit.
maar die tyrefly's zijn ook echt dondersfel.
en je ziet ze erg goed als je met 100 km/u langs rijd.
heb het net ff getest. :P
maar spacy ze zijn echt vet cool.
en nog bedankt!
en als er nog tweakers zijn die die spullen willen halen moet je ff contact opnemen met spacy of pixxa. alleen als je die optie hebt aangeklikt in laupro moet je contact opnemen he :D

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:48

dodo79

witte dikke tonnie

yessssssssss, de leds zijn gearriveerd.
vind ik daar toch es ff een mooi envelopske in mijn brievenbus.

kunnen we verder gaan met de casemod (zie onderaan :))

pixxa en spacy tnx _/-\o_

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

He ik heb de leds binnen!! .. thks..
spacy schreef op 18 January 2003 @ 23:08:
wees es creatief!
Ja ik .. zal vandaag ff kijken

[ Voor 132% gewijzigd door Looki op 19-01-2003 09:54 ]

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Na lang met smart te hebben gewacht op de ledjes van de Inkoopactie van Spacey en Piksa kreeg ik en anderen hun zeer mooie leds.
Toen ik ze zag liggen warmde ik gelijk mijn soldeerbout op om weer ff lekker 40 pinnetjes vast te solderen en te genieten van de imense lichtshow die deze leds produceren.

Ik vind het ook leuk om mijn ervaringen te delen met jullie allemaal, dus hierbij wat foto's en een filmpje rechter rij is helemaal blauw gemaakt en de linker van groen,geel,rood.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.tonissen/vu-meter/Image10.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.tonissen/vu-meter/Image11.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.tonissen/vu-meter/Image12.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.tonissen/vu-meter/Image13.JPG

ik heb ook nog een klein filmpje gemaakt helaas wel beetje brak kwaliteit maar het is te zien: http://gp.uplevel.nl/files/Video19.zip

Je zal wel denken waarom zit hij niet in een mooie kast of cd-rom frontje, nou namelijk omdat ik volgende week de nieuwe computer krijg(26 januari) en daar komt hij dan in want ik own deze computer niet en het is een Compaq :X .

P.S. Spacey en Piksa jullie hebben samen voor een zeer mooi resultaat gezorgd.

ik heb nu de kleuren verandert naar 4blauw dan 3 groen dan 2 geel en 1 rood :)Staat zeer mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou wil ik niet gelijk negatief gaan doen, maar wat mij wel opviel was dat de LEDjes niet allemaal even fel zijn en de stralingshoek is ook niet gelijk bij elke LED.
Als je kritisch kijkt naar de pics van Venxir hierboven kun je dat ook zien.
Dat verschil in stralingshoek kun je goed zien als je zo'n printplaatje waarop de LEDs zijn gemonteerd wat schuin boven een oppervlak houdt.
Nou wil ik jullie enthousiasme niet al te veel afremmen, maar omdat het een zichtbaar effect is kom je d'r zowiezo wel achter.
Feit blijft dat het voor dat geld toch een goede koop is.
Ik heb btw alleen nog maar blauwe LEDjes gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een duidelijk verschil in felheid/stralingshoek zit tussen enkele ledjes zit, pak je toch gewoon ff een andere uit de grote stapel (mag aannemen dat je voor 25 cent per stuk meteen redelijk aantal koopt ;)) of je kan toch beetje spelen met weerstanden right? :)
En as far as i know is bij normale winkels de prijs van een blauw ledje hoger als deze feller is (reclame termpjes van ulta-bright etc). Het valt me daarom juist super mee, de kwaliteit van de ledjes als ik het zo hoor en zie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

hmmm ik begin toch echt benieuwd te worden of 210 Led's niet errug fel gaat worden, volgens mij genoeg om de kamer in een zee van licht te zetten... Heb overigens veel verschillende kleuren dus kan vrij irri gaan worden, maar zien we dan wel weer...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

jopiek schreef op 19 January 2003 @ 12:15:
hmmm ik begin toch echt benieuwd te worden of 210 Led's niet errug fel gaat worden, volgens mij genoeg om de kamer in een zee van licht te zetten... Heb overigens veel verschillende kleuren dus kan vrij irri gaan worden, maar zien we dan wel weer...
Ik weet niet wat je van plan bent maar als jij 210 leds tegelijk in je kamer laat branden word je hartstikke blind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
exter ik ben het met jouw eens dat er soms wat verschillen zitten in de stralingshoek, maar dat we vanwege de prijs en felheid hier niet moeilijk om moeten gaan doen,
andere felle blauwe leds die je bij een winkel zou kopen zijn zoveel duurder dat de meesten nog nooit 10 dezelfden met elkaar hebben kunnen vergelijken, ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook niet mijn bedoeling om er moeilijk over te doen, en wat je zegt, de prijs/prestatieverhouding is zeker goed te noemen.
offtopic:
Dat kritische zit er bij mij nou eenmaal in, zonder die eigenschap zou ik ook niet de printjes kunnen maken van de kwaliteit die ze nu hebben.
Ten opzichte van mezelf ben ik nog kritischer.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja ik heb ze ook binne, en dus ook mijn tireflys!
Alleen ik zit met één probleempje ze doen het allebij (tireflys) maar, de één is veel gevoeliger als de ander...
Want de één gaat wel aan als het wiel draait maar die ander gaat pas aan als je er een tik tegen aangeeft ofzow. Hoe kan je deze dingen gevoeliger afstellen zodat hij sneller aangaat? btw bij de ene tirefly is de veer perfect lang (die reageert dus ook snel) en die ander heeft het veertje een beetje een aanslag (wit ofzow) en is gedraaid en super klein. Dus misschien komt het daardoor. :?

Moet ik dan een nieuw klein veertje erop solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:57

Eraser127

Nijkerk

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 13:20:
Jaja ik heb ze ook binne, en dus ook mijn tireflys!
Alleen ik zit met één probleempje ze doen het allebij (tireflys) maar, de één is veel gevoeliger als de ander...
Want de één gaat wel aan als het wiel draait maar die ander gaat pas aan als je er een tik tegen aangeeft ofzow. Hoe kan je deze dingen gevoeliger afstellen zodat hij sneller aangaat? btw bij de ene tirefly is de veer perfect lang (die reageert dus ook snel) en die ander heeft het veertje een beetje een aanslag (wit ofzow) en is gedraaid en super klein. Dus misschien komt het daardoor. :?

Moet ik dan een nieuw klein veertje erop solderen?
dat witte kan komen van een lekkend batterijtje

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
ik heb 1 cool ding gevonden bij deze leds, zelf dikek 20 seconden met een soldeerbout erop mold ze nog niet en deze soldeerbout is echt goed heet na 10 sec en ook 9 v hielden ze , alleen werd na 30 seconden werden ze wel te heet(kon hem niet meer aanraken, dus don't try at home ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog blauw 5mm leds ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er over is wil ik wel bestellen hoor...
want anders ben ik bijna al mijn LED's kwijt aan mijn HD-VU-meter ofzow... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Net als die reclame van Unox(?) met die jongen die z'n moeder niet meer herkent door de facelifts en borstvergroting, en pas "mam" zegt als hij z'n moeder's erwtensoep (met Unox worst erin) eet... :D

Zijn de enveloppen van mensen met UV en witte 3 mm LED's trouwens al gevuld?

Ik kan niet wachten to'k ze heb en er mee kan experimenteren met de stroom die er doorheen met gelijk en wisselspanning... op school hebben we ook een apparaat waarmee het aantal candela's (mcd) dat een LEDje produceert en het rendement te meten is; ik ben benieuwd. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Aham brahmasmi op 19-01-2003 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Thermo man schreef op 19 januari 2003 @ 16:44:
[...]

Net als die reclame van Unox(?) met die jongen die z'n moeder niet meer herkent door de facelifts en borstvergroting, en pas "mam" zegt als hij z'n moeder's erwtensoep (met Unox worst erin) eet... :D

Zijn de enveloppen van mensen met UV en witte 3 mm LED's trouwens al gevuld?

Ik kan niet wachten to'k ze heb en er mee kan experimenteren met de stroom die er doorheen met gelijk en wisselspanning... op school hebben we ook een apparaat waarmee het aantal candela's (mcd) dat een LEDje produceert en het rendement te meten is; ik ben benieuwd. :)
Rendement zal wel op 90+ procent liggen, aangezien ze bijna geen warmte produceren..
www.ledmuseum.org heeft ook zo'n meter en heeft er verschillende gemeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Venxir schreef op 19 januari 2003 @ 13:46:
ik heb 1 cool ding gevonden bij deze leds, zelf dikek 20 seconden met een soldeerbout erop mold ze nog niet en deze soldeerbout is echt goed heet na 10 sec en ook 9 v hielden ze , alleen werd na 30 seconden werden ze wel te heet(kon hem niet meer aanraken, dus don't try at home ;) )
Ik heb de witte ook al ff op 5 volt zonder weerstand getest .. maar ze zijn dan wel fel :) .. en hij houd het zo een aanrdig tijdje vol.. en ze blijven wit.. ook bij 12 volt :)
edit
...oeps na 2 sec op 12 hielt ie er mee op }) .. klote leds :P

[ Voor 7% gewijzigd door Looki op 19-01-2003 17:30 ]

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
12V >:) tjeeeeees...... wat wou jij gaan doen? vanuit jouw huis de maan verlichten of zo??? :)

Ik begrijp dat er dus al redelijk wat led's zijn verstuurd, maar hoe ver ben je nu ongeveer met het versturen? (een kwart? helft? bijna klaar?) Geen haast, puur interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
Looki schreef op 19 januari 2003 @ 17:27:
[...]

Ik heb de witte ook al ff op 5 volt zonder weerstand getest .. maar ze zijn dan wel fel :) .. en hij houd het zo een aanrdig tijdje vol.. en ze blijven wit.. ook bij 12 volt :)
edit
...oeps na 2 sec op 12 hielt ie er mee op }) .. klote leds :P
en ik had nog wel zo gewaarschuwd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Laatst online: 12-02-2024
hmm ik heb ook weleens exploderende ledds gehad wer eerst minder fel en daarna KNAL steekvlam van 30 cm en zwarte vlek op de tafel (20 volt ofzo)
tja kwas nog klein beetje experimenteren :o >:)

[ Voor 21% gewijzigd door MrOizo op 19-01-2003 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

MrOizo schreef op 19 januari 2003 @ 18:17:
hmm ik heb ook weleens exploderende ledds gehad wer eerst minder fel en daarna KNAL steekvlam van 30 cm en zwarte vlek op de tafel (20 volt ofzo)
tja kwas nog klein beetje experimenteren :o >:)
Daar moet je mee uitkijken! Die zooi die in LEDs zit is namelijk zwaar giftig. Als je dat binnenkrijgt (zelfs via ademhaling) kan dat akelige gevolgen hebben :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Wabs schreef op 19 January 2003 @ 17:54:
12V >:) tjeeeeees...... wat wou jij gaan doen? vanuit jouw huis de maan verlichten of zo??? :)

Ik begrijp dat er dus al redelijk wat led's zijn verstuurd, maar hoe ver ben je nu ongeveer met het versturen? (een kwart? helft? bijna klaar?) Geen haast, puur interesse :)
zie je opeens zo'n blauwe laser door de maan heen schieten met een supernova als gevolg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Laatst online: 12-02-2024
Demoniac schreef op 19 januari 2003 @ 20:00:
[...]
Daar moet je mee uitkijken! Die zooi die in LEDs zit is namelijk zwaar giftig. Als je dat binnenkrijgt (zelfs via ademhaling) kan dat akelige gevolgen hebben :X
het stonk behoorlijk ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Als je toch veel leds hebt maakt die ene led die je opblaast ook niet meer uit.. :) maar op 7 volt blijven ze het ook nog best een tijdje doen.. volgende keer maar blauwe testen.. die dingen heb ik in overvloed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
spacy schreef op 19 January 2003 @ 17:54:
[...]

en ik had nog wel zo gewaarschuwd :X
Zodra je tegen Tweakers zegt dat ze iets niet moeten doen, doen ze het juist wel >:)

edit:
dat van mij is nog steeds niet ingepakt/verzonden ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Tsunami op 19-01-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/led1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/led2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/led3.jpg

Hier de Pic's :) dit was een witte .. er zitten nu een paar vleugels aan in het midden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wordt nu dus het *led-mishandel topic* :P ..
Terwijl die arme mensen die niet GoTten 4 euro kwijt zijn voor zoon ding, blazen jullie ze op.. Tsssk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Ik vind het wel een beetje associaal, er zijn genoeg GoTers die graag een paar led's willen overnemen. En jullie doen dit ermee :| ze hebben de eerste led's duidelijk aan de verkeerde mensen als eerste gegeven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff je wil niet dat zo led helemaal naar de wand door brand dan krijg je me toch een lucht :r :/ , ja heb ooit een keer 9,2v 2,2 A op een led gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Man..... ben ik nou de enige die nog nooit een LED op heeft geblazen??? :+ , dat komt vast wel als ze binnen zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

Zijn er nog erg veel die leds willen overnemen?
Ik zit namelijk met het probleem dat ik besteld had in functie van mijn bijberoepje, maar daar ondertussen mee gestopt ben. Resultaat is dat ik met heel wat leds ga zitten die ik waarschijnlijk niet meer zal gebruiken.

Dus als er nog veel zijn en er is iemand bereidt iets te regelen kan ik er misschien nog mensen mee plezieren!! (ik ga wel niet afzonderlijk sturen of zo... wordt nogal kostelijk vanuit België. Of de organisatoren hebben mijn bestelling nog niet ingepakt en kunnen van daar misschien nog iets regelen?

ik zou normaal dit moeten krijgen:
442 LED 3 mm helder blauw 50 € 0,25 € 12,50
447 LED 3 mm helder paars (UV) 50 € 0,35 € 17,50
443 LED 3 mm helder wit 25 € 0,30 € 7,50
436 LED 5 mm helder blauw 150 € 0,23 € 34,50
441 LED 5 mm helder paars (UV) 150 € 0,35 € 52,50
437 LED 5 mm helder wit 50 € 0,30 € 15,00

waarvan ik ongeveer wil bijhouden:
15 * 3mm blauw
5 * 3mm UV
5 * 3mm wit
25 * 5mm blauw
25 * 5mm UV
15 * 5mm wit

Gelieve hier niet op te reageren van "ik wil er zoveel, en ikke zoveel" maar wel met een mogelijke oplossing! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Ligone schreef op 19 januari 2003 @ 23:34:
laat deze maar naar mij opsturen.. betaal ik wel aan jou( via de bank??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Ligone schreef op 19 January 2003 @ 23:34:
Ik zit namelijk met het probleem dat ik besteld had in functie van mijn bijberoepje, maar daar ondertussen mee gestopt ben. Resultaat is dat ik met heel wat leds ga zitten die ik waarschijnlijk niet meer zal gebruiken.

Dus als er nog veel zijn en er is iemand bereidt iets te regelen kan ik er misschien nog mensen mee plezieren!! (ik ga wel niet afzonderlijk sturen of zo... wordt nogal kostelijk vanuit België. Of de organisatoren hebben mijn bestelling nog niet ingepakt en kunnen van daar misschien nog iets regelen?

15 * 3mm blauw
5 * 3mm UV
5 * 3mm wit
25 * 5mm blauw
25 * 5mm UV
15 * 5mm wit

Gelieve hier niet op te reageren van "ik wil er zoveel, en ikke zoveel" maar wel met een mogelijke oplossing! ;)
Check uw mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

Looki schreef op 19 januari 2003 @ 23:40:
[...]

laat deze maar naar mij opsturen.. betaal ik wel aan jou( via de bank??)
Grrr :D lees het laatste regeltje van mijn post!

als ik het voor één doe, moet ik het voor iedereen doen, en daar heb ik geen tijd voor/zie ik niet zitten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Ik wil de 5mm witte wel overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Ligone schreef op 19 januari 2003 @ 23:43:
[...]

Grrr :D lees het laatste regeltje van mijn post!

als ik het voor één doe, moet ik het voor iedereen doen, en daar heb ik geen tijd voor/zie ik niet zitten >:)
Wil je ze per se allemaal in 1 keer kwijt of mogen we per kleur kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 11:12
Ligone schreef op 19 januari 2003 @ 23:34:

15 * 3mm blauw
5 * 3mm UV
5 * 3mm wit
25 * 5mm blauw
25 * 5mm UV
15 * 5mm wit
Wat je dus uiteindelijk kwijt wil:

LED 3 mm helder blauw 35 * € 0,25 = € 8,75
LED 3 mm helder paars (UV) 45 * € 0,35 = € 15,75
LED 3 mm helder wit 20 * € 0,25 = € 5,-
LED 5 mm helder blauw 125 * € 0,23 = € 28,75
LED 5 mm helder paars (UV) 125 * € 0,35 = € 43,75
LED 5 mm helder wit 35 * € 0,30 = € 10,50

Totaal waarde € 112,50 inkoop voor jou. Wat voor prijzen ga je hanteren??? Je zegt dat je alles in 1x kwijt wilt...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Ik denk niet dat er een (gek :P) is die in een keer 112 euro kan neerleggen.. iedereen wil net meer/minder van die ene kleur.. 3mm uv wil niet iedereen hebben... en die zjin wel het duurst! ... en als ik ze overneem zal ik beloven dat ik niets meer opblaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligone check uw mail :) Als het kan wil ik 50 van je blauwe LED's 5 MM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

LEZEN is toch ECHT wel MOEILIJK he :D Ik heb dus gezegd dat ik ze niet afzonderlijk ga opsturen, Ik woon in België en dan wordt dit te kostelijk én vooral tijdrovend. Dus als er iemand zich geroepen voelt om iets algemeen te regelen, of als één vn de organisatoren nog iets kan doen... dan wel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Ik wil best een doorsluis persoon wezen.. maar dan wil ik wel dat de bataling via jou gaat.. jij zegt wie betaald heeft en ik stuur ze wel naar ze toe.. wel onder de voorwaarde dat ik de witte leds koop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
jongens sorry maar ik ga echt niet meer ruilen met aanvragen,

in mijn weekplanning (uhhh maandplanning, want voordat alles achter de rug is...) moet ik op dit moment:

36u werken (toen deactie begin was dit nog maar 20 uur, en zal over een poosje ook weer teruggebracht worden)
leds inpakken
een bruiloft voorbereiden (ja ik ben ceremoniemeester bij vrienden)
waarschijnlijk dat ik binnenkort ook nog verhuizen ga, (sta momenteel boven aan de lijst)
ik behandel zo'n 30 mailtjes per dag
en ben in onze kerk ook nog met de internetpagina bezig en doe diverse jeugdactiveiten
zaterdag loop ik als hobby ook zo nu en dan motorzaken en beursen bij langs omdat ik in maart eindelijk onbeperkt mag :P
(gelukkig zit ik niet op sport)

m'n dag is dus van smorgen 8 tot savonds 12 gevuld!
ik ga dus geen ruilaanvragen behandelen!

[ Voor 7% gewijzigd door spacy op 20-01-2003 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligone, ik koop ze allemaal, ik ben ook van België.
mail, me op m b x 0 0 3 7 2 @ p o p h o s t . e u n e t . b e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 15-09 19:22
spacy schreef op 20 januari 2003 @ 08:24:
jongens sorry maar ik ga echt niet meer ruilen met aanvragen,

in mijn weekplanning (uhhh maandplanning, want voordat alles achter de rug is...) moet ik op dit moment:

36u werken (toen deactie begin was dit nog maar 20 uur, en zal over een poosje ook weer teruggebracht worden)
leds inpakken
waarschijnlijk dat ik binnenkort ook nog verhuizen ga, (sta momenteel boven aan de lijst)
ik behandel zo'n 30 mailtjes per dag
en ben in onze kerk ook nog met de internetpagina bezig en doe diverse jeugdactiveiten
zaterdag loop ik als hobby ook zo nu en dan motorzaken en beursen bij langs omdat ik in maart eindelijk onbeperkt mag :P
(gelukkig zit ik niet op sport)

m'n dag is dus van smorgen 8 tot savonds 12 gevuld!
ik ga dus geen ruilaanvragen behandelen!
tss flauw hoor ;)
zolang je maar de leds verstuurd voor je verhuisd.. van wat ik weet verdwijnen tijdens verhuizen de vreemste dingen ;)
pas je wel op dat je geen burnout krijgt zo? dan kunnen we nog langer wachten.. j/k

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
Lord_Mithril schreef op 20 januari 2003 @ 09:15:
[...]

tss flauw hoor ;)
zolang je maar de leds verstuurd voor je verhuisd.. van wat ik weet verdwijnen tijdens verhuizen de vreemste dingen ;)
pas je wel op dat je geen burnout krijgt zo? dan kunnen we nog langer wachten.. j/k
Daar hoopte ik zelf ook op dat ik de leds verstuurd heb voordat verhuisacties beginnen (ook vooral omdat ik in nieuwe huisje de eerste tijd het met een 56k zal moeten doen)
En ik kijk wel uit om een burnout te krijgen,
maar het is al wel oppassen geblazen merk ik al,
ik ben bezig de goede afstemming te vinden tussen de tijd die ik in deze activiteien kan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
Als ik me niet vergis komt de lading LED's 1 dezer dagen in Rotterdam aan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 17:11

crashtestdummy

Ajoeto member

spacy schreef op 20 January 2003 @ 08:24:
Idee: ipv een corsage iedereen een ledje opprikken. Dames rood, heren blauw :+
Dus die burnout komt in maart net voordat je je fiets omwisseld :9~

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
crashtestdummy schreef op 20 januari 2003 @ 11:03:
[...]
Idee: ipv een corsage iedereen een ledje opprikken. Dames rood, heren blauw :+

[...]
Dus die burnout komt in maart net voordat je je fiets omwisseld :9~
mijn oude 17kw Jawa fietsje heb ik anderhalf jaar geleden al motorisch in de poeier gedraaid, dus het is niet omwisselen meer maar naast mijn auto die ik nu heb gewoon een leuke hobby motor erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 08:53:
Ligone, ik koop ze allemaal, ik ben ook van België.
mail, me op m b x 0 0 3 7 2 @ p o p h o s t . e u n e t . b e
Damn ... ik wilde die 5mm blauw wel hebben ....

iemand anders die er nog kwijt moet ?

mail maar : rooicity@hotmail.com

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Wanneer lever je de volgende serie uit piksa? Kan ik mn led
's ook die-hard gaan overclocken :|
Maar doe maar rustig aan hoor niemand wil dat je een burnout krijgt dan duurt het nog veel langerder. Ik wou je even suc6 wensen voor de komende dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, zijn er toevallig nog mensen die leds kwijt moeten/over hebben, moet er ook nog een aantal bij hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 07:30

Kr3Kr

Melpomene

haha, iedereen heeft er te weinig, ik ook :D als ik wat meer geld had gehad tijdens het bestellen was mn order we 2x zo groot geweest denk ik :D
misschien dat er over een jaar ofzo nog een keer zo'n actie komt?
wel ff die fabriek een maand van te voren waarschuwen, kunnen ze vast oefenen met produceren :P

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog wel een zooi UV leds waar ik denk ik nisk mee doe 3 en 5 mm.. wil ze anders ook wel ruilen tegen blauw of een andere kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 15-09 19:22
omg iedereen koopt masaal leds en nog voordat ze ze binnen hebben word er alweer geruild :D

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 15:50:
ik heb nog wel een zooi UV leds waar ik denk ik nisk mee doe 3 en 5 mm.. wil ze anders ook wel ruilen tegen blauw of een andere kleur
\

Ok verkocht :P

Je hebt een mailtje gekregen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 15:50:
Heb jij die UV leds al binnen dan? Die moesten toch nog binnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEy spacy wanneer denk je alles de deur ui te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
insan1ty schreef op 19 januari 2003 @ 17:27:
[...]

Rendement zal wel op 90+ procent liggen, aangezien ze bijna geen warmte produceren..
www.ledmuseum.org heeft ook zo'n meter en heeft er verschillende gemeten..
Nee. Als je met het rendement bodoelt de gedeelte van het geleverde elektrische vermogen dat omgezet wordt in licht, dan is het praktisch 100 %. Maar het externe rendement, d.w.z. de hoeveelheid licht die de LED uitstraalt gedeeld door het elektrische vermogen, dan komen de onze LED's waarschijnlijk niet verder dan hooguit 5%.
Een LED heeft doorgaans een rendement van 1% of minder, maar onze felle LED's zouden wel een iets hoger rendement kunnen hebben. Het hangt af van het gebruikte halfgeleidermateriaal. Sommige rode en infrarode LED's kunnen een rendement halen van 20 %.
De reden waarom het rendement zo laag is, is dat een groot gedeelte van het gegenereerde licht niet uit de LED kan ontsnappen. Dit komt doordat er totale interne reflectie plaatsvindt (voor licht dat onder sommige hoeken uit de LED komt) vanwege de brekingsindex van het halfgeleidermateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Thermo man schreef op 20 januari 2003 @ 16:23:
[...]

Nee. Als je met het rendement bodoelt de gedeelte van het geleverde elektrische vermogen dat omgezet wordt in licht, dan is het praktisch 100 %. Maar het externe rendement, d.w.z. de hoeveelheid licht die de LED uitstraalt gedeeld door het elektrische vermogen, dan komen de onze LED's waarschijnlijk niet verder dan hooguit 5%.
Een LED heeft doorgaans een rendement van 1% of minder, maar onze felle LED's zouden wel een iets hoger rendement kunnen hebben. Het hangt af van het gebruikte halfgeleidermateriaal. Sommige rode en infrarode LED's kunnen een rendement halen van 20 %.
De reden waarom het rendement zo laag is, is dat een groot gedeelte van het gegenereerde licht niet uit de LED kan ontsnappen. Dit komt doordat er totale interne reflectie plaatsvindt (voor licht dat onder sommige hoeken uit de LED komt) vanwege de brekingsindex van het halfgeleidermateriaal.
Ik bedoelde dus inderdaad de verhouding van het geleverde elektrische vermogen dat omgezet wordt in licht...
Wat betreft dat tweede, you've got a point.. :)

IK denk dat het trouwens ligt aan de refractieindex van het kunstof omhulsel en niet van het halfgeleidermateriaal.. Dat is immers niet transparant

[ Voor 8% gewijzigd door insan1ty op 20-01-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligone : Ik wil het hele handeltje wel overnemen van je !
8)
LED 3 mm helder blauw 35 * € 0,25 = € 8,75
LED 3 mm helder paars (UV) 45 * € 0,35 = € 15,75
LED 3 mm helder wit 20 * € 0,25 = € 5,-
LED 5 mm helder blauw 125 * € 0,23 = € 28,75
LED 5 mm helder paars (UV) 125 * € 0,35 = € 43,75
LED 5 mm helder wit 35 * € 0,30 = € 10,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
insan1ty schreef op 20 januari 2003 @ 16:48:
[...]

Ik bedoelde dus inderdaad de verhouding van het geleverde elektrische vermogen dat omgezet wordt in licht...
Wat betreft dat tweede, you've got a point.. :)

IK denk dat het trouwens ligt aan de refractieindex van het kunstof omhulsel en niet van het halfgeleidermateriaal.. Dat is immers niet transparant
Het licht wordt anders wel gegenereerd in de pn junctie (grensvlak van de n- en p-laag), en niet aan de bovenkant van de diode (op de p-laag) ofzo.
In de depletiezone recombineren elektronen met gaten, waarbij dus fotonen geëmitteerd worden. Deze actieve zone strekt zich meer uit in de p-laag, welke dun genoeg moet zijn om de fotonen te kunnen laten ontsnappen.
Echter omdat elektron-gat-paar recombinatie een stochastisch (d.w.z. random) karakter heeft, is de richting van het geëmitteerde foton steeds anders, en vallen sommige fotonen dus onder een hoek kleiner dan de kritieke (grens)hoek in op het vlak waar de fotonen de p-laag moeten verlaten, en treedt er dus totale interne reflectie (TIR) op.
De mate waarin TIR optreedt is erg groot voor een LED zonder behuizing (gewoon in lucht), aangezien de brekingsindex van lucht lager is dan die van de p-laag. Bij LED's zoals wij ze kennen, in een epoxy behuizing (met brekingsindex groter dan die van de p-laag), treedt veel minder TIR op, maar blijkbaar nog steeds zoveel dat het rendement niet boven een paar % uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
  • Laatst online: 05-08 02:15
LED's zijn binnen, tnx guyz _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Laatst online: 15-09 09:32
* aequitas wacht nog geduldig op zijn ledjes.

kan haast niet wachten om de in mijn handen te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
Sorry voor het zeuren, maar wanneer kan ik die ledjes in Rotterdam ophalen?
Vrijdag komt het namelijk heel mooi uit.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die nog geen leds hebben heb ik nog wat foto's gemaakt zodat ze weten wáárop ze wachten :9~

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.demeij/led1.jpg

de rest van de foto's zie je hier: Foto's Ultrafelle LEDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Zijn die witte en UV al aangekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Xavier schreef op 20 January 2003 @ 22:16:
Zijn die witte en UV al aangekomen?
Lees de draad voordat je blaat alsjeblieft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Laatst online: 23-08 14:58
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 21:53:
Voor de mensen die nog geen leds hebben heb ik nog wat foto's gemaakt zodat ze weten wáárop ze wachten :9~

[afbeelding]

de rest van de foto's zie je hier: Foto's Ultrafelle LEDS
Damm, dat ziet er echt super goed uit :9~ :9~ :9~
Ik wacht nog steeds nog op mijn ultra mooie LEDs :'(

Is er al wat bekend wanneer de rest van de LEDs zouden kunnen worden verstuurd? (sorry dat ik dit weer vraag maar ik wacht echt met smacht)
ode aan de organisatoren _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Casejunkie op 20-01-2003 22:29 ]

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
insan1ty schreef op 20 January 2003 @ 22:17:
[...]

Lees de draad voordat je blaat alsjeblieft..
Sorry dat ik na het betalen eens een keertje in dit topic lees/tik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Xavier schreef op 20 januari 2003 @ 22:32:
[...]

Sorry dat ik na het betalen eens een keertje in dit topic lees/tik.
Als dit de eerste keer zou zijn geweest dan had je ook niet geweten dat alleen de UV/Witte nog ontbraken. Dus.
En nu graag weer ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
Ik had m'n neef op bezoek die m'n pc mooi bezet hield :(
en moet dus nu nog een lading achterstalige mail wegwerken...

en nog een serie etiketten van adressen voorzien
Pixxa z'n doos gaat morgen op de bus, dus die zal die overmorgen ontvangen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
insan1ty schreef op 20 January 2003 @ 22:33:
[...]

Als dit de eerste keer zou zijn geweest dan had je ook niet geweten dat alleen de UV/Witte nog ontbraken. Dus.
En nu graag weer ontopic
Misschien kan je even doordenken. En is er een mogelijkheid dat ik samen met een andere GoTter heb besteld die wel het topic leest??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
goed, ik krijg dus soon mn pakketje ... krijg ik ehm woensdag .. ik zal kijken of ik tijd kan vrijmaken tussen me toetsweek door om alles op orde te brengen.

nu nog HEEL effe w88 !
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.