[IA] heldere LEDs *afhandeling*

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.013 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacy schreef op 15 januari 2003 @ 12:38:
MMI: toch proberen he zonder weerstanden >:)
ik ben benieuwd hoelang een duurtest het volhoud met 500mA volgens mij is het na een tijdje toch wel afgelopen hoor...
ach ze waren van iemand ide er 5 moest hebben en met mij meegelift had weer
en er zat een waarstand voor hoor!!!
een 10W 1ohm weerstandje >:)

en dat ding heeft zo ongeveer anderhalf uur aan gestaan :D echt relax fel :D

na relax.. begon pijn te doen aan me ogen op het einde en zag allemaal vlekken

maar het gaat er om dat we ze ver "over geclocked" hadden >:) en nog wel zonder cooling.. alleen een spannings modje >:) :P

maja.. ze waren iig zeer leuk om zo mee te spelen >:) :D

owja ander misschien wel leuk iets wat net perongelijk gebeurde...
ik heb hier van een ouwe tv een HS trafotje liggen
was ik net mee aan het kloten en toen viel 1 draad op een buis met ledjes

het was alleen maar de fase die er op viel en de leds gingen allemaal mooi branden helemaal niet te fel ofzo.. net iets minder nog als ze doen als ze GOED aangesloten zouden zijn
was wel lachuh met 1 draad leds laten branden >:)
(was btw wel 15 kv nog dus heb ik al een voltmod van 15kv op leds gehad :D)
en ze leven nog steeds nergens iets raars aan te zien :D

*ps met dank aan spacy dat hij die buizen aan mij beschikbaar had willen stellen >:) maar spacy ben maar gerust ze doen het nog perfect en ik ben nog steeds aan het bedenken wat ik er mee ga maken er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden voor dat spul :D

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03
maar als je ze nu weer terug aan 20mA hangt zijn ze dan nog steeds even fel als de anderen ? want bij de geelrode kleurtjes heb je leds meestal wel gemold na zo'n actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacy schreef op 15 januari 2003 @ 12:47:
maar als je ze nu weer terug aan 20mA hangt zijn ze dan nog steeds even fel als de anderen ? want bij de geelrode kleurtjes heb je leds meestal wel gemold na zo'n actie
net ff gekeken niks mee aan de hand
maar dat is hetzelfde als wat er gebeurt in een afstandsbediening.. die zet ook pulsen op de IR led die VER boven de grens zit vcan wat hij normaal hoort te hebben..
en heb op school ook wat navraag gedaan bij de electronica leraren en die zeggen ook dat als je de leds laat pulseren ze een hogere stroom aan kunnen en dan veel meer licht gaan geven zonder dat ze kapot gaan, het is alleen experimenteren met welke frequentie en welke stroom je er op zet
maar als het verkeerd gaat merk je het zo snel genoeg hoor, leds die warm worden of ineens uit elkaar klappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 12:31:
ik heb gister een blauwe led aan een functie genereator gehangen :D gaf leuk effect
+500mA er doorheen gejaagd zonder dat ze warm werden of doorbranden :D
en fel dat die dingen werden
daar kijk je echt niet graag in :P

en verder misschien leuk.. die blauwe leds als je ze "normaal" belast en dan boven een grasveld houdt zie je wel zo ongeveer 50 M lang een blauwe driehoek op het gras zo fel zijn die dingen :D
kun je na gaan blauw licht zo ver zichtbaar op een groene ondergrond :D:D
strax proberen of ze meer stroom ook leuk vinden >:)
50meter?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja 50 meter verderop zag je nog het licht schijnen
en dan bedoel ik niet als je naar de led kijkt maar de straal die van de led af komt

ik kreeg al van iemand te horen dat hij dacht dat het omgebouwde lasers waren zo fel als ze waren en zo ver als ze schenen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 14:55:
[...]

en dan bedoel ik niet als je naar de led kijkt maar de straal die van de led af komt

ik kreeg al van iemand te horen dat hij dacht dat het omgebouwde lasers waren zo fel als ze waren en zo ver als ze schenen :9
hmm en dan 200 van die dingen aan je plafond hangen als kerstverlichting... Ze zullen me iig met rust laten vanaf volgende maand in Enschede >:)

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04
hehe, je kan een apocalypse beginnen met rode ledjes :D(of een grote disco, je ziet maar) :P

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heehhe vet hoeveel volt het ej erop gegooit dat hij zo vel scheen???

ben beetje elektro n00b :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 15:22:
heehhe vet hoeveel volt het ej erop gegooit dat hij zo vel scheen???

ben beetje elektro n00b :)
fel. met een F. Laatste waarschuwing :P
En de felheid wordt bepaald door de stroomsterkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het spijt me.. _/-\o_

maar je moet er dan een minder sterke weerstand tussen zetten toch?? dus 5V met een uhh lagere weerstand.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 16:29:
het spijt me.. _/-\o_

maar je moet er dan een minder sterke weerstand tussen zetten toch?? dus 5V met een uhh lagere weerstand.??
Presiezzzz O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de elektuur heeft ook ooit een schakeling gestaan waarmee ze 1A door een led joegen op een bepaalde frequentie gebruikten ze voor het uitlijnen van een auto zal ff zoeken of ik het nog kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 16:52:
In de elektuur heeft ook ooit een schakeling gestaan waarmee ze 1A door een led joegen op een bepaalde frequentie gebruikten ze voor het uitlijnen van een auto zal ff zoeken of ik het nog kan vinden
Schema wel natekenen dan, inscannen mag niet ivm auteursrechten van de elektuur (natekenen ook niet waarschijnlijk maar dan valt het iig niet zo op O-))

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Echt beter dit,
ik had er eigelijk geen vertrouwen meer in,
maar is toch nog goed uitgepakt :)
Ik zie wel wanneer ze hier op de deurmat vallen,
succes met inpakken iig,
als dat nog niet gedaan is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
Jaho jaho de ledjes komen zo :) (melodie sneeuwitje liedje)
Prachtig. Als ik de ledjes en mijn nieuwe videokaart zometeen heb is mijn pc aardig af.
(nog wel de ledjes inbouwen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
insan1ty schreef op 15 January 2003 @ 16:13:
[...]

En de felheid wordt bepaald door de stroomsterkte..
Dat is wel zo, maar als je een hogere spanning op een LED+weerstand zet, resulteert dat wel in een hogere stroomsterkte. Ik weet niet wat er precies gebeurt als je een LED zonder weerstand op een gelijksspaningsvoeding met stroombegrenzing (op 20 mA ingesteld bv.) op een te hoge spanning (hoger dan de drempelspanning) zet. Misschien dat de interne weerstand van de voeding een gedeelte van de spanning 'opneemt' :? . Morgen maar eens proberen op school (daar staan ook genoeg functiegeneratoren)... wel een veiligheidsbril op zetten. B) 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Aham brahmasmi op 15-01-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermo man schreef op 15 januari 2003 @ 19:07:
[...]

Dat is wel zo, maar als je een hogere spanning op een LED+weerstand zet, resulteert dat wel in een hogere stroomsterkte. Ik weet niet wat er precies gebeurt als je een LED zonder weerstand op een gelijksspaningsvoeding met stroombegrenzing (op 20 mA ingesteld bv.) op een te hoge spanning (hoger dan de drempelspanning) zet. Misschien dat de interne weerstand van de voeding een gedeelte van de spanning 'opneemt' :? . Morgen maar eens proberen op school (daar staan ook genoeg functiegeneratoren)... wel een veiligheidsbril op zetten. B) 8)
Een voeding ingesteld op stroombegrenzing verlaagt automatisch de uitgangsspanning |:( Dus uiteindelijk zet je er toch geen hogere spanning op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
Ik denk zelfs dat je Led helemaal niet gaat branden, want als de spanning boven de doorlaat spanning (van de LED) uitkomt, dan daalt de weerstand van de LED heel snel.
De stroom zou dan toenemen (begrensd door de weerstand van de draad en de interne weerstand van de voeding), maar wordt afgeknepen door de stroombegrenzer van de voeding. Hierdoor gaat de spanning weer omlaag, tot 'ie weer onder de doorlaatspanning komt van de LED. Dan gaat de weerstand weer richting oneindig.
Als je voeding wat traag reageert, dan zou je LED nog wel eens kunnen gaan knipperen. (dit kun je zelf ook veroorzaken door een (kleine) condensator er parallel over te zetten.)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

nou over teveel stroom op een led zetten gesproken.
Ik had ooit is op een ledje van 1mm bij 1mm (uit een radiowekker oid) 12v gezet.
Eerst kreeg ie een andere kleur (rood -> groen of groen -> rood, weet niet meer) enne later lanceerde ik hem van de printplaat af. Echt met zo'n mooi boogje.
Hiervan heb ik geleerd dat je niet teveel stroom op een ledje moet zetten >:)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op 15 januari 2003 @ 20:49:
Ik denk zelfs dat je Led helemaal niet gaat branden, want als de spanning boven de doorlaat spanning (van de LED) uitkomt, dan daalt de weerstand van de LED heel snel.
De stroom zou dan toenemen (begrensd door de weerstand van de draad en de interne weerstand van de voeding), maar wordt afgeknepen door de stroombegrenzer van de voeding. Hierdoor gaat de spanning weer omlaag, tot 'ie weer onder de doorlaatspanning komt van de LED. Dan gaat de weerstand weer richting oneindig.
Als je voeding wat traag reageert, dan zou je LED nog wel eens kunnen gaan knipperen. (dit kun je zelf ook veroorzaken door een (kleine) condensator er parallel over te zetten.)
Dit geldt alleen bij een kortsluitbeveiliging die de voeding uitschakeld. Stroombegrenzer begrenst de stroom door de spanning te laten dalen.
Trouwens een led is geen hij doet het of hij doet het niet, deze heeft een werk bereik van zoveel spanning tot zoveel spanning, waarbij de stroom dan van zoveel tot zoveel verandert.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/freek999/got/LED.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Spacy. Ik plaats mijn vraag nog maar een keer omdat er volgens mij overheen gelezen is.

Hoe zit het nu met het ophalen van de LEDs in Rotterdam? Hier is volgens mij nog niet echt veel over gezegd ... :? ... toch? Ik hou me dan ook voor een paar extra 5mm witte LEDs aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 23:42:
Hallo Spacy. Ik plaats mijn vraag nog maar een keer omdat er volgens mij overheen gelezen is.

Hoe zit het nu met het ophalen van de LEDs in Rotterdam? Hier is volgens mij nog niet echt veel over gezegd ... :? ... toch? Ik hou me dan ook voor een paar extra 5mm witte LEDs aanbevolen.
Ik moet de wit3mm en uv nog binnenkrijgen,
ik denk dat er wat mis is gegaan met een koeriersdienst dus hier hoop ik snel meer opheldering over te kunnen krijgen.
dan pas kan ik dit spul allemaal naar rotterdam zenden, anders moet ik steeds halve ladingen daarheen sturen

de eerste personen gaan btw hun leds komende dagen ontvangen,
ik heb een flinke lading enveloppen voorzien van adres die ik morgen op het werk de deur uitdoe, ik heb hier ook een serie pakjes staan die nog volgen.

[ Voor 14% gewijzigd door spacy op 16-01-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:11
spacy schreef op 15 January 2003 @ 23:52:
[...]

Ik moet de wit3mm en uv nog binnenkrijgen,
ik denk dat er wat mis is gegaan met een koeriersdienst dus hier hoop ik snel meer opheldering over te kunnen krijgen.
dan pas kan ik dit spul allemaal naar rotterdam zenden, anders moet ik steeds halve ladingen daarheen sturen

de eerste personen gaan btw hun leds komende dagen ontvangen,
ik heb een flinke lading enveloppen voorzien van adres die ik morgen op het werk de deur uitdoe, ik heb hier ook een serie pakjes staan die nog volgen.
Heb je geen tracking nummer gekregen? Of weet je wel waar het is alleen komt het niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 00:21

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

wanneer kunnen de mensen de ledjes ophalen die de ledjes bij bv assen ophalen.
kan je me ongeveer een datum geven spacy?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
spacy schreef op 08 januari 2003 @ 11:44:
[...]

ja zo heb ik er best wel een beetje spijt van dat ik niet gewoon een minimum eenheid van 50 heb gedaan (scheelt me zakjes openmaken en uittellen) :X
maar er komt nog wel een vervolg, deze zal alleen even op zich laten wachtten,
voorlopig zit m'n agenda tot de nok toe gevuld.
Het lijkt me ontzettend verstandig om ze de volgende keer gewoon per zakje te verkopen, zoveel is 50 keer een kwartje ook weer niet tenslotte. Als er mensen zijn die heel nodig minder tegelijk willen hebben dan kunnen ze vast wel elkaar vinden..

Ik hoop dat ik een eventuele volgende keer het topic op tijd zie ipv twee maanden te laat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53
w00t w00t w00t, ze zijn eindelijk binnen :) zo te lezen is de kwaliteit goed dit keer :D hoeratje voor spacy !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 13:57
Uhm kunne we ontopic blijven? Allemaal wel leuk en aardig 100mA voor IR ledjes enzow maar dan is dit topic zometeen helemaal niet meer te volge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
mydogisgone: de afhalers in Assen die weten dat al hun bestelde spulletjes iig bij mij zijn, kunnen per email aangeven wanneer ze willen komen, volgens mij hoor jij ook bij deze eerste groep als ik me niet vergis (ja ik ziet hier nu op m'n werk)

eskimootje: nee heb ik niet ik heb er al over gebeld, zij hebben het nummer wel en zijn het ana het uitzoeken

Jasper: ja dat was ik van plan te doen idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacy,
Ga je ook op laupro bijhouden wat je allemaal al verstuurd hebt??

Groeten en complimenten

prost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 09:59:
Spacy,
Ga je ook op laupro bijhouden wat je allemaal al verstuurd hebt??

Groeten en complimenten

prost
jahoor, maar gisteravond had ik geen tijd om dat ook nog bij te werken,
vanavond hoop ik bij te werken van wat allemaal vandaag met de post mee gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

eskimootje: nee heb ik niet ik heb er al over gebeld, zij hebben het nummer wel en zijn het ana het uitzoeken
Denk je alles gehad te hebben en loopt het in NL mis, volgende IA moet iig stukken beter gaan want alles statistieken zijn al verslagen ;)

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Laatst online: 12-02-2024
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 14:55:
[...]

hmm misschien heeft die led een kleine openings hoek waardoor die de straal zo bundelt dat die na 50 meter nog te zien was? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
jopiek schreef op 16 januari 2003 @ 10:35:
[...]

Denk je alles gehad te hebben en loopt het in NL mis, volgende IA moet iig stukken beter gaan want alles statistieken zijn al verslagen ;)
Ik vind dat deze IA :D verloopt ik heb namelijk deze IA: [rml][ IA-afhandeling] Mini-RC auto's + tuningparts Deel 4[/rml] ook meegemaakt en daar heb ik nog steeds geen spullen van na 7 maanden, die hoef ik dus ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Spacy, ik heb je een mail gestuurd met daarin het verzoek mijn verzendadres te wijzigen. Op mijn huidige woonadres komt post soms niet aan (vooral post van bedrijven), dus wil ik m'n LED's graag naar een ander adres verstuurd hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-01-2003 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
Thermo man schreef op 16 januari 2003 @ 15:49:
Spacy, ik heb je een mail gestuurd met daarin het verzoek mijn verzendadres te wijzigen. Op mijn huidige woonadres komt post soms niet aan (vooral post van bedrijven), dus wil ik m'n LED's graag naar een ander adres verstuurd hebben.
owkee, ik ga jouw adres wijziggen
maar de post die vandaag weg ging is al weggebracht, ik hoop dat je daar niet bijzat dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Het zou geen ramp zijn, maar als ik het risico kan vermijden, dan graag. Bovendien had ik ook 3 mm witte en UV LED's bij besteld, dus je kan niet al mijn (hele) bestelling verzonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op de leds toen ze 50m schenen gewoon de spanning en stroom gezet zoals hier beschreven staat, verder zijn het 30graden beamangle leds dus is de hoek niet zo heel groot maar toch groot genoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
tada! ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.gkv-assen.nl/test/uv_wit3.jpg

ik heb ze net vandaag binnen gekregen,
ik moet het aantal zakjes nog even controleren en GG melden dat het er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
spacy schreef op 16 January 2003 @ 18:20:
tada! ;)

[afbeelding]

Mooi man, heb ik ze volgende week wel thuis :) was wel ff spannend waar ze gebleven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
Eskimootje schreef op 16 January 2003 @ 18:30:
[...]

Mooi man, heb ik ze volgende week wel thuis :) was wel ff spannend waar ze gebleven waren.
mij doet heel erg z'n best om de spaarzame avonduurtjes op te vullen met inpakwerk, maw ik probeer zo snel mogelijk het spul nu goed af te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
spacy schreef op 16 januari 2003 @ 18:34:
[...]

mij doet heel erg z'n best om de spaarzame avonduurtjes op te vullen met inpakwerk, maw ik probeer zo snel mogelijk het spul nu goed af te werken
Ik ben als het goed is niet als laatste aan de beurt :P (tenminste als je het via de registratie datum verwerkt allemaal). Je mag het ook op grote van bestelling doen als je wil (grootste eerst ;) ) en zo kan ik nog wel wat dingen verzinnen waarom mijn bestelling eerst moet :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
tada! ;)

[afbeelding]

Ziet er goed uit! :9

Wanneer krijgt Piksa zijn aandeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
Benadski schreef op 16 januari 2003 @ 18:44:
[...]
Ziet er goed uit! :9
Wanneer krijgt Piksa zijn aandeel?
morgen ga ik een serie pakjes versturen,
oa die al ingepakt stonden van het spul wat er al eerder was en daar zal ik ook pixxa z'n deel bij gaan doen,
maar jij staat als pakje op de lijst en niet als rotterdam afhalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
|:( Oja, laat maar... :D

Gaat ff niet best met me geloof ik. haal alle inkoopacties door de knoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 02:15
Nou gaat lekker dan, ik sta ook op de ophaallijst, maar ik heb nou geen auto meer om te rijuh :(
Nou had de post wel wat makkelijker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
Abductor schreef op 16 januari 2003 @ 19:01:
Nou gaat lekker dan, ik sta ook op de ophaallijst, maar ik heb nou geen auto meer om te rijuh :(
Nou had de post wel wat makkelijker geweest.
mailtje sturen, extra overmaken en het komt per pakje/envelop naar je toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 14:58
geweldig nieuws allemaal hier :D
nu kom ik niet meer bij de brievenbus weg.
misschien dat een bewegingssensor in de brievenbus een leuk idee is, kan ik meteen horen als er post is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

spacy schreef op 16 januari 2003 @ 18:20:
tada! ;)

[afbeelding]

Zitten daar de UV bij? Die zien er eigenlijk best wel blauw uit dan :?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

Komt denk ik omdat een camera geen UV licht kan fotograveren (hoe type je dat?), lijkt mij teminste.....

[ Voor 14% gewijzigd door TMDevil op 16-01-2003 19:52 ]

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uv word meestal paars/blauw bij een camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Elektronicanet schreef op 16 januari 2003 @ 19:47:
[...]

ja, denk je dat een fototoestel UV kan fotograferen? ik zou het knap vinden.... ja, dat zijn uv ledjes en nee die zien er niet zo uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

LEDS :D

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
hahaha, hij is er ook weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
Als je in een UV-Led kijkt ziet hij er meestal een beetje vaag-paars uit, en zie je allemaal paarse vlekken. Als dit UV leds zijn zien ze er wel vrij blauw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elektronicanet schreef op 16 januari 2003 @ 19:47:
[...]

Als je goed op de foto kijkt, zie je boven de leds een stukje "iets" dat groen oplicht als er UV-licht op valt, als ik het goed snap.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
brouwerpower schreef op 16 January 2003 @ 20:20:
Als je in een UV-Led kijkt ziet hij er meestal een beetje vaag-paars uit, en zie je allemaal paarse vlekken. Als dit UV leds zijn zien ze er wel vrij blauw uit.
Ja dit zijn UV leds,
golflengte is 395 (blacklight gaslampen zitten lager), en ja dan is er ook een paarsblauwe kleur aanwezig in de leds
en UV led is inderdaad niet goed te fotograveren,
volgens de camera is die net zo licht als de andere leds, terwijl dat op het eerste gezicht niet zo lijkt, maar ga je nu weer ergens op schijnen dan zijn ze net zo fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Phreak schreef op 16 januari 2003 @ 20:19:

[...]

[...]

Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics
Ja preakje wist ik, maar het was meer een running gag verder zijn mijn replies toch wel ok :P kon het niet laten het nog 1 keer te roepen ;) .

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:57

spok9

Groen...

tada! ;)

[afbeelding]

Mooi kleurtje hebben die UV leds :D

Goed dat ze binnen zijn! Het goede einde van deze IA komt steeds dichter bij :)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 15-09 14:14

Kr3Kr

Melpomene

wow, eindelijk. jij weet wel wat een hoogtepunt oprekken is hè :D
kan ik binnenkort aan al de stilliggende modjes beginnen!

btw:
brouwerpower
Op naar de 500 posts
je hebt er al 507 :P

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacy schreef op 16 januari 2003 @ 21:13:
[...]

Ja dit zijn UV leds,
golflengte is 395 (blacklight gaslampen zitten lager), en ja dan is er ook een paarsblauwe kleur aanwezig in de leds
en UV led is inderdaad niet goed te fotograveren,
volgens de camera is die net zo licht als de andere leds, terwijl dat op het eerste gezicht niet zo lijkt, maar ga je nu weer ergens op schijnen dan zijn ze net zo fel.
Het opname element in een kamera is ook gevoelig voor golflengtes die je oog niet kan zien.

Een kamera heeft opname elementen die gevoelig zijn rondom groen, blauw en rood (Bijvoorbeeld Bayer masker voor de kenners). Als een van die opname elementen ook gevoelig is voor die UV golflengte, denkt de kamera simpelweg dat er meer groen, blauw of rood aanwezig is, dus krijg je een fellere kleur dan in de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, de LEDjes zijn binnen.
Net even eentje geprobeerd op 18 mA, een blauwe, lekker fel zeg, daar moet je niet te lang in kijken.
Doorlaatspanning 3,3V

doorlaatspanning groen 3,4V

doorlaatspanning rood en geel 2,1V

allemaal bij ca 18 mA

Dit zijn de door mij gemeten waarden..
gemeten 5 van elk.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 11:35:
Ha, de LEDjes zijn binnen.
Net even eentje geprobeerd op 18 mA, een blauwe, lekker fel zeg, daar moet je niet te lang in kijken.
Doorlaatspanning 3,3V
oei, ik moet die van jouw en anderen vanmiddag nog op laupro aankruisen dat ze verzonden zijn, eerder kunnne jullie niet aangeven dat ze binnen zijn,
maar ik ben blij dat het ze aankomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb al een tijdje niet meer gekeken in deze IA, maar fijn dat alles er nu is.

heeft iemand een lijstje met alle Ampere/stroom/volt waardes etc van de ledjes?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
De laatste update op Laupro was:

rood/geel/oranje: 2,1 V 15 mA
blauw/wit/UV: 4,5 V 20 mA

exter zegt hierboven echter dat de doorlaatspanning van de blauwe LED's 3,3 V is :? . Wordt zelf proberen/meten anders. Gewoon beginnen met een hogere weerstand of potmetertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 08 januari 2003 @ 22:57:
Wanneer word de eerste zending gedaan ?
Blijkbaar is dat al gedaan :9 :)

Spacy je wordt bedankt _/-\o_
Ik zag ze net liggen, en is beter gezien ik dadelijk lan heb, kan ik daar wat modden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
de waardes van de leds kun je volgens bijgeleverd papiertje gebruiken,
op laupro staat ongeveer hetzelfde. deze waardes zijn advies/veilige waardes,
de maximum waardes zijn mij onbekend, maar dat is dus op eigen risisco uitproberen,
LET WEL: hoe meer stroom hoe korter de levensduur! (bij kortsluiting, dat is zonder voorschakelweerstand, kan het dus snel afgelopen zijn)
probeer dus altijd met een veilige weerstandswaarde uit of de lichtsterkte je bevalt,
en die zal van wit, groen en blauw meer zijn dan je waarschijnlijk verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
IK heb ze binnen! mijn 56 leds , en ze werken perfetc op de vu-meter :D en ze ZIJN MOOI!!!!
THNX SPACY en PIKSA(sorry als verkeerd geschreven is)

GOOD JOB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yahooooo!!!!!!, hier is de eerste HDVUmeter met blauwe LEDs ook van de band gerold, moooooiiiiiii... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Ik ben er op tegen dat iedereen die zn led's al heeft hier zo blij gaat doen hoor. Doe dat maar als iedereen zn led's heeft :+
Maar waar zijn jullie pics ik wil wel eens zien of ze echt zo mooi zijn en spacey niet gewoon een goede fotosjopper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 14:50:
Yahooooo!!!!!!, hier is de eerste HDVUmeter met blauwe LEDs ook van de band gerold, moooooiiiiiii... :)
/me heeft al een tijdje de HD VUmeter van Exter draaien met blauwe leds van een vorige IA :D

Ps. Exter, had je m'n meeltje nog gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
Ik heb de laatste +/- 150 posts een beetje doorgelezen en ik heb niks kunnen lezen over het ophalen van de LED's bij Piksa.

Is er al iets bekend hierover Spacey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo negatief Eskimo, ik krijg niet iedere dag 180 van die mooie schijnwerpertjes toegestuurd.

offtopic:
Ja, Xander, heb 'm er net tussenuit gevist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
  • Laatst online: 21-04-2024
Help!! mijn tirefly's werken niet!! hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilentSniper schreef op 17 January 2003 @ 15:09:
dan moet je ff in het vorige deel van het topic kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 15:08:
Niet zo negatief Eskimo, ik krijg niet iedere dag 180 van die mooie schijnwerpertjes toegestuurd.

offtopic:
Ja, Xander, heb 'm er net tussenuit gevist...
Waarom denk je dat die :+ erbij stond, juist ja. Ik ben blij voor jullie en ook een beetje blij voor mezelf omdat ik weet dat het goedkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilentSniper schreef op 17 January 2003 @ 15:09:
Heb je het papiertje tussen batterij en contactje weggehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 15:32:
[...]

Heb je het papiertje tussen batterij en contactje weggehaald?
Ja, ik heb alles geprobeert.. niets werkt.. de batterijtjes zijn wel vol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een snelle vraag:

Die blauwe ledjes hebben dus iets andere specs.
Kan ik de HDD en POWER led gewoon direct vervangen?
HDD: oranje -> blauw
POWER: lichtgroen -> rood (of toch die nieuwe groene?)

Neem aan dat die blauwe dan iets zwakker zal worden,maar dat moet toch geen probleem zijn met die felle leds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
TinusZ: de leds die in je computer zitten zijn naar mijn weten normale leds, die zijn dus gewoon te vervangen, de specs van de meeste leds liggen bij elkaar in de buurt, en zijn meestal zoner problemen dus uitwisselbaar in apparaten.
het is idd dan mogelijk dat ze zwakker branden op een plek van een oude led dan voor de specificaties waar ze voor gemaakt zijn, maar zowiezo feller als de led die daarvoor op die plek zat :)

SilentSniper: de beschrijving over de tireflies stond hier ergens in de buurt dacht ik:
[rml][ IA] LEDS 3 & 5 mm *Afhandeling* - deel 3[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje...
Ik dacht dat er 1 of 2 belgen naar jou of je collega kwamen om enkele leds voor enkele belgen op te halen... Bestaat er een mogelijkheid dat ik met die mensen in contact kan komen zodat ik weet dewelke mijn ledjes meebracht en om ff een afspraak te maken ;-)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
mooi klote... ik heb de instructies gevolgt die in het andere topic staan.. maar ze doen het echt niet hoor... ik heb onderin het ringetje.. dan het plasticje aan de zijkant 3 batterijtjes erin ledjes erop.... geen licht

momenteel doet 1tje het!

[ Voor 6% gewijzigd door Perphide op 17-01-2003 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 16:41:
ff een vraagje...
Ik dacht dat er 1 of 2 belgen naar jou of je collega kwamen om enkele leds voor enkele belgen op te halen... Bestaat er een mogelijkheid dat ik met die mensen in contact kan komen zodat ik weet dewelke mijn ledjes meebracht en om ff een afspraak te maken ;-)

Bedankt!
Ik ben dus die Belg die naar Rotterdam gaat (daguitstapje van maken :P )

Ow ja, ik heb jou trouwens als één van de personen opgegeven van wie ik het pakje zeker wil meenemen uit Rotterdam, ik moet enkel nog wachten tot wanneer alle pakjes die ik ga meebrengen klaarliggen in Rotterdam

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
SilentSniper schreef op 17 January 2003 @ 16:50:
mooi klote... ik heb de instructies gevolgt die in het andere topic staan.. maar ze doen het echt niet hoor... ik heb onderin het ringetje.. dan het plasticje aan de zijkant 3 batterijtjes erin ledjes erop.... geen licht

momenteel doet 1tje het!
ik heb hier ook 1 staan waarbij het nog onberklaarbaar is waarom die niet aangaat,
ook ben ik er al 1 tegen gekomen waarvan de batterijtjes die er eerst inzaten niet werkten, maar ik heb nog geen tijd gehad deze defecte tirefly te onderzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
die andere tirefly van mij is gewoon kapot... hij maakt wel contact meer geeft geen licht... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Perphide op 17-01-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacy schreef op 17 januari 2003 @ 17:05:
[...]

ik heb hier ook 1 staan waarbij het nog onberklaarbaar is waarom die niet aangaat,
ook ben ik er al 1 tegen gekomen waarvan de batterijtjes die er eerst inzaten niet werkten, maar ik heb nog geen tijd gehad deze defecte tirefly te onderzoeken
ledje los solderen en omdraaien :D
hebbik ook bij eentje gedaan
die zat er gewoon verkeerd om in
en dat vind ik geen rede voor een hoop gezeik met terug sturen en zo dus zelf maar omgebakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Laatst online: 22:23
Ik heb ze binnen, ziet er prima uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
vanwege een erg drukke middag, is het me niet gelukt het pakket voor pixxa optijd af te hebben, en morgen is het NPD (sinds gister heet het officieel GLS) depot helaas gesloten, dus dat pakket zal ik maandag op laten halen, en dan zal het dinsdag of uiterlijk woensdag bij pixxa moeten liggen.
Verdicampo schreef op 17 januari 2003 @ 18:23:
Ik heb ze binnen, ziet er prima uit!
offtopic:
dan kun je nu eindelijk blauwe stipjes in je avatar/icon doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze binnen!! :)

Thnx Spacy en Pixxa voor de zeer mooie leds _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ik moet toegeven dat ik nu wel koppijn heb en die dingen schijnen over mun hele zolder heen.De buren vroegen al wat al dat licht was uit mun dakraam.Misschien toch iets sterker weerstandje erin Exter?Maar voor de rest zijn ze zeer BRUUT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Laatst online: 17-07 21:02
Ze zijn binnen, goed ingepakt ook en dat briefje erbij is zeer slim bedacht !

Thanks !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venxir schreef op 17 January 2003 @ 19:03:
Ik moet toegeven dat ik nu wel koppijn heb en die dingen schijnen over mun hele zolder heen.De buren vroegen al wat al dat licht was uit mun dakraam.Misschien toch iets sterker weerstandje erin Exter?Maar voor de rest zijn ze zeer BRUUT!
Jahaa, als je R1 (680 Ohm) in waarde gaat verhogen, dan loopt er wat minder stroom door de LEDs.
Voor dat weerstandje is een waarde van 680 Ohm gekozen om gewone LEDjes met zo'n 20 mA aan te sturen, maar voor deze jongens kan dat allemaal wel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Jammer dat ik ze nog niet heb.. ;( Ach.. morgen weer een dag :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 19:51:
[...]

Jahaa, als je R1 (680 Ohm) in waarde gaat verhogen, dan loopt er wat minder stroom door de LEDs.
Voor dat weerstandje is een waarde van 680 Ohm gekozen om gewone LEDjes met zo'n 20 mA aan te sturen, maar voor deze jongens kan dat allemaal wel wat minder.
hoeveel ohm zal jij me aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:51

AcouSE

Swedish Chef

Neem je gewoon 1K, of je neemt 2x 680 in serie, zodat je 1360 krijgt. Of je zet twee 680 parallel (=340) en die twee dan weer in serie met een 680 zodat je op 1020 uitkomt...

Gewoon even uitproberen zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerpaultje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-07 22:39
Hey Spacy
thnx man ik heb ze binnen :)

nu maar es kijken of die ledjes nog feller kunnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
AcouSE schreef op 17 januari 2003 @ 21:25:
Neem je gewoon 1K, of je neemt 2x 680 in serie, zodat je 1360 krijgt. Of je zet twee 680 parallel (=340) en die twee dan weer in serie met een 680 zodat je op 1020 uitkomt...

Gewoon even uitproberen zou ik zo zeggen.
dan maar ff 1k proberen want daar heb ik er nog genoeg van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
sorry voor zoveel posts maar ook al stop ik er 1 k in de ledjes veranderen helemaal niet van felheid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
Ik heb het hele topic gevolgd, maar misschien heb ik er overheen gelezen: zijn de LED's inmiddels al verstuurd? Ik heb namelijk nog niets ontvangen.
Aan de blije reacties te horen voldoen ze aan de verwachtingen. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powerpaultje schreef op 17 januari 2003 @ 21:28:
Hey Spacy
thnx man ik heb ze binnen :)

nu maar es kijken of die ledjes nog feller kunnen >:)
Ik nog niet jammer genoeg :(, hoop dat ze binnenkort komen, hoeveel % is er al verstuurd ongeveer?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.