[IA] heldere LEDs *afhandeling*

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.010 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kr3Kr schreef op 09 January 2003 @ 16:48:
[...]

die zijn overal te vinden. heel weinig componenten, makkelijk inelkaar te zetten.
[afbeelding]
Infrarood ontvanger gemaakt
Daar zijn heel veel problemen mee met die dingen.

Ik zoek een wat uitgebreidere iR ontvanger. Die minder problemen heeft.

Kan je ze ook gebruiken om met je GSM te communiceren?

[ Voor 7% gewijzigd door Xavier op 09-01-2003 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ir leds ? doe er maar 50 mits niet te duur !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Xavier schreef op 09 January 2003 @ 17:25:
[...]

Daar zijn heel veel problemen mee met die dingen.

Ik zoek een wat uitgebreidere iR ontvanger. Die minder problemen heeft.

Kan je ze ook gebruiken om met je GSM te communiceren?
http://www.infraredport.com/

met die wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 17:42:
ir leds ? doe er maar 50 mits niet te duur !
Nog niet, pas bij de volgende inkoopactie misschien, dat is ook niet zeker. De prijs is niet bekend, ook niet of de fabrikant ze wel maakt.

Maar er is dus waarschijnlijk animo genoeg, als ik kijk naar aantal/tijd moet dat wel lukken. En op circuitsonline zullen mensen vast ook geinteresseerd zijn, maar dat komt wel later als er info is.

Denk dat het topic nu een zooitje gaat worden met die IR LEDs ertussen... sorry, mijn schuld :9 (Wil je dus meer weten over IR-LEDs en ontvangers, graaf een oud topic op met de search, er is zat te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03
Ik zie dat sommigen willen ruilen met bepaalde aantallen,
dit kan best maar dat doe je dat maar nadat je je leds thuis hebt gekregen,

als je weet hoeveel werk alleen al het uittellen en inpakken is dan snap je wel waarom ik ruil aanvragen er niet nog als extra bij wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
begrijpelijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

En heb je nou al meer info voor de mensen die afhalen? Want die kun je op zich toch gewoon opzij leggen? Je hoeft mijn 36 leds ofzo echt niet in losse zakjes te planten hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
dat is waar kippenijzer, maar voordat ik de Asser-afhalers langs kan laten komen, moet ik eerst het laatste restant van de bestelling binnen hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 10:05

Yngwie-

Murphy was an optimist

Kippenijzer schreef op 09 januari 2003 @ 19:20:
Je hoeft mijn 36 leds ofzo echt niet in losse zakjes te planten hoor ;-)
Ik denk dat dat voor de meeste tweakers wel geldt (tenminste voor mij wel) Ben zelf goed genoeg in staat om de kleurtjes uit elkaar te halen en ook het verschil tussen 3 en 5 mm is wel te achterhalen ;) Het is al tering werk genoeg om ze allemaal te tellen, als de aantallen kloppen ben ik al lang blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
Yngwie- schreef op 09 January 2003 @ 20:01:
[...]
Ik denk dat dat voor de meeste tweakers wel geldt (tenminste voor mij wel) Ben zelf goed genoeg in staat om de kleurtjes uit elkaar te halen en ook het verschil tussen 3 en 5 mm is wel te achterhalen ;) Het is al tering werk genoeg om ze allemaal te tellen, als de aantallen kloppen ben ik al lang blij :D
dat zal een hoop werk gaan besparen :P
dan kan ik alle mindere aantallen uittellen en zo bij elkaar doen,
zodat ik niet heel veel tijd kwijt ben in het apart houden van de verschillende kleurtjes wat ik nu bij de eerste doormiddel van trucs met plakband gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youk schreef op 08 January 2003 @ 19:37:
[...]

Die Belg dat ben ik dus :P

Ik moet natuurlijk eerst met Pixxa afspreken voor afhaling in Rotterdam, daarvoor moeten natuurlijk alle goederen aangekomen zijn, want ik breng een hele reeks van pakjes mee

@ Badpinguin: was jij dat niet met wie ik ging afspreken in Leuven?
yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Nee hoor, je hoeft die kleuren niet apart te houden! daar komen we thuis toch zelf wel weer achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 20:57

spok9

Groen...

Op zich moet je niet voor _iedereen_ alle kleuren bij elkaar gooien... Ik heb bijvoorbeeld samen met Eskimootje en een stel anderen ruim 450 leds besteld. Tis niet handig om bij het verder verspreiden aan onze kant elk ledje te moeten testen :)

* spok9 post voor het eerst in een led IA topic :p

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 10:05

Yngwie-

Murphy was an optimist

spok9 schreef op 09 January 2003 @ 21:33:
Op zich moet je niet voor _iedereen_ alle kleuren bij elkaar gooien... Ik heb bijvoorbeeld samen met Eskimootje en een stel anderen ruim 450 leds besteld. Tis niet handig om bij het verder verspreiden aan onze kant elk ledje te moeten testen :)

Ze zitten toch in eerste instantie per 50 in 1 zakje als ik het goed begrijp? Het gaat dan over de LED's waarvan er dus minder dan 50 besteld zijn, dus dat zijn er volgens mij nooit echt super veel.

Spacy, of doe je dat nu al standaard, dat idee van LEDs van een bepaald type aan een stukje plakband? Dan kunnen die toch allemaal in 1 zak, hoef je maar van 1 LED die aan een stuk plakband zit de kleur te testen :) Had ik zelf nog niet aan gedacht maar is wel een goed idee.

[ Voor 5% gewijzigd door Yngwie- op 09-01-2003 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
dit gaat om de ledjes waar er 15 of minder van besteld zijn,

maar jullie hebben gelijk, de enkele lage aantallen zijn zonder veel moeite even te testen, en zelfs zonder testen kan ik laten zien welke kleur welk ledje heeft, sommigen zijn zelfs heel makkelijk te onderscheiden, maar dan moet ik even een paar macroshots maken van de leds

ik heb ze eens beter bekeken:
tussen 5mm geel, oranje en rood is geen verschil te zien,

tussen 5mm blauw, groen en wit ook niet,

maar tussen deze 2 series wel

de 3mms zien er helaas allemaal hetzelfde uit

[ Voor 25% gewijzigd door spacy op 09-01-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

heb je nog hulp nodig? Ik heb toch vrij, zit alleen aan de andere kant van 't land, maar wil wel proberen om langs te komen om je te helpen of zow :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Nadeel van die is dat je een aansluiting op je mobo nodig heb.
heb ik helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

oplossing gebruik boterham zakjes ipv van sealzakjes.. misschien wel handig..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
en goedkoop, 100 stuks voor 45 eurocent of zo? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
Wabs schreef op 09 januari 2003 @ 23:12:
en goedkoop, 100 stuks voor 45 eurocent of zo? :*)
ja en wie betaald die extra 45 cent
nu wil ik niet moeilijk doen, maar als je al zo goed als niks verdient
(reken ook maar eens de buffer voorraad voor afgeronde bestelling en de benzine kosten enzo, dan gaan daar al de donaties al aan op)
negatief draaien gaat makkelijker als je denkt met een non profit-IA hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacy schreef op 09 januari 2003 @ 23:29:
[...]

ja en wie betaald die extra 45 cent
nu wil ik niet moeilijk doen, maar als je al zo goed als niks verdient
(reken ook maar eens de buffer voorraad voor afgeronde bestelling en de benzine kosten enzo, dan gaan daar al de donaties al aan op)
denk dat je met die benzine kosten (wat was het 2 keer op en neer??) een hoop kosten gemaakt hebt.. en die moeten idd ergens vandaan gehaald worden..
en aangezien het non profit is kan het dus niet van de winst af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

spacy schreef op 09 januari 2003 @ 23:29:
[...]

idd, daar kan ik over mee praten :( :'(

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

ik denk dat de meeste het niet er vinden om 50 cent tot een euro te betalen om je evt schadeloos te stellen als je teveel kosten hebt gemaakt.
Ik vind het iig niet zo'n probleem

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
nhimf ik kan op dit moment nog niet een totaal opmaak daarover doen,
als ik het hele zaakje rond heb zal het allemaal vast nog goed gaan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg Spacy, moet je momenteel niets anders aan het doen zijn dan maar een beetje op GoT rond te hangen? ;)

Nee hoor, geintje, maar zorg wel dat je je vingers niet te moe maakt oke? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 01:29:
Zeg Spacy, moet je momenteel niets anders aan het doen zijn dan maar een beetje op GoT rond te hangen? ;)

Nee hoor, geintje, maar zorg wel dat je je vingers niet te moe maakt oke? :)
en er geen gaatjes in prikt.. die pinnetjes van leds kunnen redelijk scherp zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:11
spok9 schreef op 09 January 2003 @ 21:33:

* Eskimootje wilt zich aansluiten bij spok9. Ik denk dat het zoiezo niet makkelijk is. Misschien is het een idee om een hele lang strook per kleur te maken en die dan elke keer te scheuren. Ik denk dat dit sneller gaat als per 3 of 4 zoiets doen. Ohw en wat betreft opsturen, je mag het helemaal zelf weten als je het maar eerlijk en ik ga ervan uit dat dat wel lukt. Nou vooruit een smiley dan: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Laatst online: 04-09 18:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Ik ben ook ff een tijdje weg geweest hier, dus ik zal maar eerst ff spacy en de andere inpakkers (zijn die er btw?) ff succes wensen met tellen! >:) Ik zou zeggen, doe je tijd erover en zorg er vooral voor dat het allemaal klopt, want dat voorkomt volgens mij grotere problemen achteraf! :)

Ik ben trouwens wel blij dat de leds er nu zijn en dat we een foto hebben als bewijs, want ik begon op het laatst toch wel een beetje aan GG te twijfelen, maar het lijkt er nu toch echt op dat het bedrijf zijn woord gehouden heeft en dat het dus toch aan de chinezen lag... ;)

Mocht er nog ooit eens een UltraBright IR-Led inkoopactie komen, denk ik dat ik weer meedoe, die IR leds in m'n Sony IR-Headphones zender kunnen wel een beetje een boost gebruiken. ;)

Keep up to good work en tel ze!

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

FiRePaTH schreef op 10 January 2003 @ 20:34:
die IR leds in m'n Sony IR-Headphones zender kunnen wel een beetje een boost gebruiken. ;)
Hé dat is een goed idee >:)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 13:57
Elektronicanet K8000? :P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 21:04
FiRePaTH schreef op 10 januari 2003 @ 20:34:
Mocht er nog ooit eens een UltraBright IR-Led inkoopactie komen, denk ik dat ik weer meedoe, die IR leds in m'n Sony IR-Headphones zender kunnen wel een beetje een boost gebruiken. ;)

Keep up to good work en tel ze!
kan iedereen in een straal van 100 m meegenieten ;) _/-\o_

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02-2024
Uhm spacey... ik dacht dat je witte leds ook kan onder scheiden, namelijk als je recht in de lens kijkt, zie je als het goed is een licht geelig/licht bruinig zacht kleurtje, en bij die andere is het helder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
MrOizo schreef op 10 January 2003 @ 23:52:
Uhm spacey... ik dacht dat je witte leds ook kan onder scheiden, namelijk als je recht in de lens kijkt, zie je als het goed is een licht geelig/licht bruinig zacht kleurtje, en bij die andere is het helder :)
Klopt, een witte LED is eigenlijk een blauwe/uv LED met een soort fosforlaagje dat er voor zorgt dat de mengkleur wit wordt. Die moet je zeker van alle andere kunnen onderscheiden. Dat fosforlaagje ziet er idd. een beetje gelig uit.

Oja, is de rest al binnen?

[ Voor 3% gewijzigd door Benadski op 11-01-2003 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
dat klopt ja bij de witte leds is een gelig cirkeltje te zien

ik verwacht het overige morgen te krijgen, gezien de verwachting vrijdag of zaterdag was en het vandaag niet geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
spacy schreef op 11 January 2003 @ 01:49:
dat klopt ja bij de witte leds is een gelig cirkeltje te zien
Ik dacht even dat men het hier over een geel cirkeltje in het licht dat de witte LED's uitstralen... maar het gaat dus om het inwendige van de LED. |:(
Ik denk eerder dat het blauw cirkeltje is wat je zult zien in het licht van de witte LED's, al hoop ik dat het niet zo is! Mijn broer heeft zo'n LED-schijnwerpertje en daar zie je echt heel duidelijk een blauwe cirkel/vlek in het midden van de lichtstraal. Da's niet leuk omdat de LED dan dus niet echt wit licht geeft. Het schijnt dat dit per LED kan variëren, en dat het ook niet bij alle LED's zo is dat er een blauwzweem door het licht zit. Ik hoop iig dat onze LED's een mooi zuiver wit stralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
de blauwzweem vind ik echt minimaal, vooral vergeleken met andere witte leds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

DiLDoG schreef op 10 januari 2003 @ 23:08:
Elektronicanet K8000? :P:P
:P zéér goed jij bent de eerste die het raad >:)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach jah, ik denk dat we onze ultieme reactie over de kwaliteit van de LED's pas kunnen plaasten als we ze hebben, want iedereen heeft verschillende meningen en over een mening kan niet gediscuseerd worden :) (citaat van een wijs man :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
FiRePaTH schreef op 10 januari 2003 @ 20:34:
Ik ben ook ff een tijdje weg geweest hier, dus ik zal maar eerst ff spacy en de andere inpakkers (zijn die er btw?) ff succes wensen met tellen! >:)
jup die zijn er B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik heb zo het idee dat we nu toch echt kwaliteitsspul hebben gekregen van dat bedrijf in China. Zodra iedereen z'n LED's binnen heeft zal hij vast zien dat het het wachten zeker waard was.

Zijn de UV (en wit 3 mm) LED's trouwens al binnen? Ik neem aan van niet want Spacy zei dattie ze vrijdag binnen zou krijgen maar dan zou hij dat wel hier gemeld hebben. Niettemin ben ik benieuwd hoe die UV's eruit zien. Maar lezen het hier wel wanneer ze er zijn en hoe het verloopt met het inpakken enzo.

[ Voor 22% gewijzigd door Aham brahmasmi op 12-01-2003 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Laatst online: 12-02-2024
Benadski schreef op 11 januari 2003 @ 01:26:
[...]

Klopt, een witte LED is eigenlijk een blauwe/uv LED met een soort fosforlaagje dat er voor zorgt dat de mengkleur wit wordt. Die moet je zeker van alle andere kunnen onderscheiden. Dat fosforlaagje ziet er idd. een beetje gelig uit.
ja... ahh dus eigenlijk is dat fosforlaagje dat bestraalt wordt door de eigenlijke led en die op zijn beurt dan weer dat witte licht uitstraalt? 8) (dat zou misschien ook verklaren waarom ik weleens gezien heb dat die een beetje blijft nagloeien als het echt heel donker is)

en volgens mij is er vrijwel altijd een ietje blauwige gloed te zien met witte leds, al verschilt de hoeveelheid inderdaad na mijn ervaaring per led.

[ Voor 9% gewijzigd door MrOizo op 12-01-2003 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
ff over IR led's, die dingen trekken geen 15mA maar zo'n 100mA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
de UV en witte 3mm zijn niet binnengekomen bij mij, maar dit zal dan nog ergens op een depot staan omdat ze misschien vrijdag m'n adres niet konden vinden :?
pakjes reizen wel vaker raar door Nederland heen ;)

over de spanningen en stroom van de leds: de waarden die we hebben zijn niet de maximum waarden vermoed ik (ik heb vooral bij geel, oranje en rood het idee dat ze meer kunnen hebben >:) ) maar we zijn natuurlijk tweakers om dit uit te proberen ;)

ik heb ook macroshots geamakt van de leds, om het verschil te laten zien, mocht ik bij sommige aantallen ze bij elkaar in het zakje hebben gestopt:

Afbeeldingslocatie: http://www.gkv-assen.nl/test/_led_wit.jpg
de witte led

Afbeeldingslocatie: http://www.gkv-assen.nl/test/_led_3.jpg
bij 3mm het verschil

Afbeeldingslocatie: http://www.gkv-assen.nl/test/_led_5.jpg
bij 5mm het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Huhm dat is erg jammer, wanneer denk je dat de eerste pakketjes onderweg gaan? (in dagen nadat je de witte hebt natuurlijk) I can't wait :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Mooie shots! Maar in de gebruikte halfgeleidermaterialen zit geen kleurverschil dus? Ik heb hier bijvoorbeeld groene LEDs met geelachtig materiaal erin en rode met een donkerblauw/paars blokje op de kathode...

Maargoed, ik krijg mijn LEDs toch in zakjes gesorteerd, en zo niet: 400 LEDs sorteren moet lukken in een dag of twee. :P

Wel jammer dat de rest er nog niet is, wil wel weten of die UV-LEDs en die 3mm witte LEDs goed zijn...

EDIT: Mocht je de LEDs nog veel feller willen hebben, stop ze dan in vloeibaar stikstof en gooi de stroom op 1A of meer! (Golflengte zal wel wat kleiner worden) Doordat het LEDje niet kapot kan branden zal dit goed moeten werken... :)

[ Voor 22% gewijzigd door Benadski op 12-01-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 11:44
Benadski schreef op 12 January 2003 @ 18:54:
EDIT: Mocht je de LEDs nog veel feller willen hebben, stop ze dan in vloeibaar stikstof en gooi de stroom op 1A of meer! (Golflengte zal wel wat kleiner worden) Doordat het LEDje niet kapot kan branden zal dit goed moeten werken... :)
Neuh, maak dan meteen een litecube met vaste stikstof, nog kouder, en geeft een leuker effect, alleen niet met je vingers aankomen >:)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:40
ik bekijk dit topic regelmatig en ik verbaas me er over hoe erg spacy zijn best doet voor ons! echt klasse!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Nou, ik ben blij dat ik binnenkort m'n ledjes in m'n handen kan houden!
Dit is dan weer de zoveelste dankbetuiging aan Spacy en Pixxa :)

Enne, ja, supergeleidende ledjes? Maak dan gewoon ineens je hele kast supergeleidend! :p

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Supergeleiding kan niet, dan komt er namelijk geen energie meer vrij in de vorm van licht als ik het goed heb. Waar het om gaat is koeling. LEDs kunnen >100A hebben als het halfgeleidermateriaal maar koel blijft... Misschien kun je mbv. een vriezersysteem je LEDs op 250mA krijgen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
overclockn van ledjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Handig je ledjes invriezen vervolgens heb je er zoveel ijs om heen zitten dat je geen licht meer ziet :P beetje zinlose discussie imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ik heb wel eens voor de gein een lamp (geen led) ingevroren in een grote bak water. Dat geeft een leuk effect :D

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
Jongens, blijf ff ontopic... deze topic gaat over het afhandelen van de IA, niet over die-hard led overclocking :+

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
strax wordt ie nog verplaatst naat DOC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Laatst online: 04-09 18:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Nee blijf vooral doorgaan met deze ideeen! Zie het als ledoverclockeducatie (leuk scrabbelwoord!). :)

Hoe ver zijn jullie al ongeveer inpakkers? Schiet het een beetje op? >:) Misschien is het een goed idee als jullie posten als je ongeveer een mijlpaal behaald hebt, de helft, driekwart, etc. :P

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

FiRePaTH schreef op 12 January 2003 @ 23:22:
Nee blijf vooral doorgaan met deze ideeen! Zie het als ledoverclockeducatie (leuk scrabbelwoord!). :)

Hoe ver zijn jullie al ongeveer inpakkers? Schiet het een beetje op? >:) Misschien is het een goed idee als jullie posten als je ongeveer een mijlpaal behaald hebt, de helft, driekwart, etc. :P
idd, gewoon een metertje op de frontpage van T.net ;)

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grootste mijlpaal is al bereikt hoor, de LED's zijn nml binnen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 13:18:
De grootste mijlpaal is al bereikt hoor, de LED's zijn nml binnen... ;)
Ja maar op zich is dat voor mij geen mijlpaal. Voor mij waren er 3 mijlpalen namelijk bestellen >> betalen >> en dan rest nog het ontvangen van de produkten. De laatste mijlpaal is de belangrijkste >:) maar ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken. _/-\0_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Ik denk dat ie vandaag die andere ledjes heeft gekregen :D

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
laten we het hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
de UV leds en de witte 3mm zijn niet binnengekomen
morgenvroeg hoop ik jullie te berichten waar ze volgens de trackntrace van TNT zich bevinden,

de pakjes, en enveloppen waar geen wit3mm of uv in zit hoop ik deze week allemaal verstuurd te hebben, ja die staan allemaal al wel ingepakt, amar ik moet een nacontrole doen naar de adressen en eventuele andere mails.
er is ook een begin gemaakt met de eersten waarin wel 3mm wit en uv zitten, maar dat wordt daar later nog bij ingestopt.

M_M&I is vandaag geweest om mee te helpen en direct z'n eigen leds natuurlijk mee te nemen :)

voor personen met diverse kleuren maar met steeds een paar leds van elk, wordt het wel even wat testwerk welke led nu welke kleur is, doe dit uitteraard met een hoge (veilig voor de geelrode kleuren) weerstand in je spanningbron geschakeld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Knoopcel! Is nog sneller ook volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
spacy schreef op 13 januari 2003 @ 21:47:
de UV leds en de witte 3mm zijn niet binnengekomen
morgenvroeg hoop ik jullie te berichten waar ze volgens de trackntrace van TNT zich bevinden,

de pakjes, en enveloppen waar geen wit3mm of uv in zit hoop ik deze week allemaal verstuurd te hebben, ja die staan allemaal al wel ingepakt, amar ik moet een nacontrole doen naar de adressen en eventuele andere mails.
er is ook een begin gemaakt met de eersten waarin wel 3mm wit en uv zitten, maar dat wordt daar later nog bij ingestopt.

M_M&I is vandaag geweest om mee te helpen en direct z'n eigen leds natuurlijk mee te nemen :)

voor personen met diverse kleuren maar met steeds een paar leds van elk, wordt het wel even wat testwerk welke led nu welke kleur is, doe dit uitteraard met een hoge (veilig voor de geelrode kleuren) weerstand in je spanningbron geschakeld !
Als je teveel spanning op een gele zet wordt ie rood, als je teveel spanning zet op een groene wordt ie geel.. Rare dingen :)
* insan1ty weet niet of dit ook geldt voor onze ledjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 13 January 2003 @ 21:51:
Knoopcel! Is nog sneller ook volgens mij.
ja idd gewoon die 3v lithium batterijtjes uit de IA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik kan mijne eer dezer dagen vew8ten *D ...ik heb 50x 3mm blauw en 50x 5mm blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:42
offtopic:
toevallig nog leds over?? O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Fire_Bird op 13-01-2003 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
enig idee hoveel zo'n knoopcel aan stroom levert als je daar een led op aan sluit ?
reken maar dat dan de levensduur van leds drastisch ingekort worden

ik ga het iig uitproberen, maar heb het idee dat het toch zonde is van het ledje, het beste is om er zowiezo een minimale weerstand tussen te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Ach, het is maar om ff te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Testen? Breadboard will do the trick :P

Hoogohmig weestandje, batterijtje en ledjes prikken maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
spok9 schreef op 13 January 2003 @ 22:22:
Testen? Breadboard will do the trick :P

Hoogohmig weestandje, batterijtje en ledjes prikken maar :D
pcies, ik hoop ook dat de meesten op een veilige manier hun leds zullen gaan testen, ik zou het zonde vinden als ze die namelijk direct al opblazen vanwege het "weerstand vergeten foutje"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
weerstand zit al ingebouwd in de vu-meter en helemaal berekend nu alleen nog 2 led pootjes plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Venxir schreef op 13 januari 2003 @ 22:55:
weerstand zit al ingebouwd in de vu-meter en helemaal berekend nu alleen nog 2 led pootjes plaatsen ;)
Vergeet het openscheuren van je envelop niet.
Al mn vrienden zitten nu aan mn kop te zeuren waar zijn de ledjes nou :| erg irri ik zeg dan neej die komen niet en je bent je geld kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Eskimootje schreef op 13 January 2003 @ 22:58:
[...]

Vergeet het openscheuren van je envelop niet.
Al mn vrienden zitten nu aan mn kop te zeuren waar zijn de ledjes nou :| erg irri ik zeg dan neej die komen niet en je bent je geld kwijt :+
You can't fool me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

waarom geen ledtester :?

Die gebruiken ze bij een electrowinkel toch ook altijd, vroeger kostte ze fl. 19,95 ik weet niet precies wat ze nu kosten, maar toen ik blauwe leds ging halen bij de electronica shop toen testte ze die daarin, en 't was een led van 1,5 volt... daarna een led van 4,5 volt, effe de meter instellen en klaar waren ze, gewoon erin prikken ;)

maar een breadbox kan natuurlijk ook ;)

[ Voor 7% gewijzigd door zwahiel op 14-01-2003 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
zwahiel schreef op 14 January 2003 @ 00:02:
...
maar een breadbox kan natuurlijk ook ;)
Afbeeldingslocatie: http://jgruener.hypermart.net/images/breadbox.jpg :?

een breadboard zoals eerder aangegeven en gebruikt lijkt me makkelijk hoor ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolandj/sample_leds/metflitszijkant.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

maar kan het wel met die knoopcel batterij die je ook kon bestellen zonder van een weerstand gebruik te maken??

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Laatst online: 16-07 11:12
Nu zijn de leds al wel een tijdje binnen...

Zijn er al planningen gemaakt wanneer de ledjes gesorteerd gaan worden en daarna verstuurd worden???

Niet dat ik jullie wil flamen ofzo, want tot zover vind ik het uitstekend gaan, maar de laatste week zijn de ledjes wel binnen (en er komen allemaal leuke plaatjes hoe ze eruit zien), maar verder wordt er niets meer gezegd over sorteren en verpakken?

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Banzi schreef op 14 January 2003 @ 08:49:
Nu zijn de leds al wel een tijdje binnen...

Zijn er al planningen gemaakt wanneer de ledjes gesorteerd gaan worden en daarna verstuurd worden???

Niet dat ik jullie wil flamen ofzo, want tot zover vind ik het uitstekend gaan, maar de laatste week zijn de ledjes wel binnen (en er komen allemaal leuke plaatjes hoe ze eruit zien), maar verder wordt er niets meer gezegd over sorteren en verpakken?
:° zie het topic eens ff man, eerst lezen dan vragen... ff op vorige page kijken!!!

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
fenrir schreef op 14 January 2003 @ 08:46:
maar kan het wel met die knoopcel batterij die je ook kon bestellen zonder van een weerstand gebruik te maken??
en kortstondig moment kan wel, maar met weerstand is toch beter voor de led

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01 08:13
Pardon? worden hier X-aantal-ledjes per stuk geteld?
Is het niet gemakkelijker ze per 50 te wegen dat even delen door 50 en je weet wat ze per stuk wegen, rekenmachientje erbij, moet toch wel vrij snel gaan op die manier... wat maakt het dan uit of er op 50 ledjes misschien 1 of 2 teveel of te weinig bijzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 15-09 13:46

BaRF

bijna kerst

Extremiel schreef op 14 January 2003 @ 09:38:
Is het niet gemakkelijker ze per 50 te wegen dat even delen door 50 en je weet wat ze per stuk wegen, rekenmachientje erbij, moet toch wel vrij snel gaan op die manier... wat maakt het dan uit of er op 50 ledjes misschien 1 of 2 teveel of te weinig bijzitten?
leg maar uit aan iemand die er 4 heeft besteld dat ie er maar 2 krijgt :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Extremiel schreef op 14 januari 2003 @ 09:38:
Maakt veel uit als je voor alle LED's al iets in gedachten had 8)7 kom je ineens een paar LED's tekort, moet je weer een half jaar wachten voordat je eindelijk je VU-meter af kan maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
Extremiel schreef op 14 January 2003 @ 09:38:
3mm leds zijn ongeveer 0.15 gram 5mm leds zijn iets van 0.4 gram,
mijn weegschaal is geschikt voor een decimaal achter de komma bij grammen, maar niet nog precieser,

dit is dud een lastiger rekensommetje dan even snel dat uittellen,
als je telt per 5 gaat het behoorlijk rap hoor.

en ze zijn al per 50 verpakt, dus als iemand er 50 moet hebben pakken we gewoon een vol zakje, moet iemand er 40 dan pakken we een vol zakje -10,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
spacy schreef op 13 januari 2003 @ 22:25:
[...]

pcies, ik hoop ook dat de meesten op een veilige manier hun leds zullen gaan testen, ik zou het zonde vinden als ze die namelijk direct al opblazen vanwege het "weerstand vergeten foutje"
de mijne test ik in de poort waar nu mijn andere leds in mun Chieftec zitten ;) Veilig genoeg, d8 k zo! :P

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is mn mega pakje ook al klaar spacey???
voor sommige dingen is het echt wel gemakelijk tellen hoor
560 blauwe leds zijn dan 11 zakjes en 10 stuks. klaar
:P

K zie zel wel komen hoor.
Veel suc6 met het tel en verstuur werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donders... ik baal er wel van dat ik van bijna elk maar 10 stuks heb besteld... veeeel te weinig.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 15-09 14:14

Kr3Kr

Melpomene

"heb net een prometia voor mn LEDjes besteld" :P

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu met het ophalen van de LEDs in Rotterdam? Hier is volgens mij nog niet echt veel over gezegd ... :? ... toch? Ik hou me dan ook voor een paar extra 5mm witte LEDs aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kr3Kr schreef op 14 January 2003 @ 14:13:
[...]

"heb net een prometia voor mn LEDjes besteld" :P
kijk wel uit voor condensvorming op de leds hé, anders gaan ze misschien stuk. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Spacy: ja die boodbox ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Laatst online: 23-08 14:58
Lekkere onzinnige replay's hier!!!

Ik vraag me af hoe ver spacy is met inpakken van al die kleine krengen?
oeps weer te vroer geweest alles staat al klaar :X
En wanneer verwacht hij deze te kunnen gaan verzenden?

Wanneer verwacht je de rest van de LEDjes?
Moet je deze zelf opgaan halen of werden deze bezorgd?

_/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Casejunkie op 14-01-2003 20:37 ]

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
tijgermobiel schreef op 14 January 2003 @ 20:03:

Geef dan zelf alsjeblieft het goede voorbeeld en stel geen vraag die elke minuut gevraagd word (doe ik wel :+).

Mensen als jullie willen praten over het overclocken vind ik het best op het huidige niveau kun je dat in de huiskamer doen. Als jullie het serieus willen dit TOPIC gaat over een InkoopActie niet meer niet minder graag

* Eskimootje denkt elke keer dat er nieuws is :(

[ Voor 4% gewijzigd door Eskimootje op 14-01-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
tijgermobiel schreef op 14 januari 2003 @ 20:03:

oeps weer te vroer geweest alles staat al klaar :X

Wanneer verwacht je de rest van de LEDjes?
Moet je deze zelf opgaan halen of werden deze bezorgd?

_/-\o_
tijgermobiel, de bestellingen zonder wit3mm en uv die op laupro zijn gedaan staan klaar, maar vanwege mijn overvolle planningen en social life, ben ik vanavond er niet aan togekomen om op dit spul de adressen te noteren en de nacontrole van eventuele emails te doen hierover. (via email zijn sommige adreswijzigingen enzo binnen gekomen gedurende de actie)
dit gedeelte betreft zo'n 70 bestellers dacht ik.

ik hoop er dus morgenavond wel aan toe te komen deze adressen te noteren, op die enveloppen en pakjes, zodat ik die lading kan afleveren en dat tenminste de deur uit is, en ik me kan focussen op de rest.

ik ga nu iig slapen, want om 8.00u moet er weer gewerkt worden :)

[ Voor 4% gewijzigd door spacy op 15-01-2003 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 15-09 13:46

BaRF

bijna kerst

spacy schreef op 15 januari 2003 @ 00:06:
[...]

tijgermobiel, de bestellingen zonder wit3mm en uv die op laupro zijn gedaan staan klaar, maar vanwege mijn overvolle planningen en social life, ben ik vanavond er niet aan togekomen om op dit spul de adressen te noteren en de nacontrole van eventuele emails te doen hierover. (via email zijn sommige adreswijzigingen enzo binnen gekomen gedurende de actie)
dit gedeelte betreft zo'n 70 bestellers dacht ik.

ik hoop er dus morgenavond wel aan toe te komen deze adressen te noteren, op die enveloppen en pakjes, zodat ik die lading kan afleveren en dat tenminste de deur uit is, en ik me kan focussen op de rest.

ik ga nu iig slapen, want om 8.00u moet er weer gewerkt worden :)
Wat nou 'social life'??? je bent toch tweaker! ;)

aah straks lekker alle standby leds op mn kamer blauw :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 19:22
Nice om te horen dat het nog zo snel gaat.
eerlijk gezegt had ik het niet eens verwondelijk gevonden als het nog een maand zou duren :D
BaRF schreef op 15 January 2003 @ 10:09:
[...]

Wat nou 'social life'??? je bent toch tweaker! ;)

aah straks lekker alle standby leds op mn kamer blauw :+
Blauwe leds, blauwe schermen.. enige wat je mist is een smurf ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
  • Laatst online: 05-08 02:15
Grote smurf, duurt het nog lang??? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gister een blauwe led aan een functie genereator gehangen :D gaf leuk effect
+500mA er doorheen gejaagd zonder dat ze warm werden of doorbranden :D
en fel dat die dingen werden
daar kijk je echt niet graag in :P

en verder misschien leuk.. die blauwe leds als je ze "normaal" belast en dan boven een grasveld houdt zie je wel zo ongeveer 50 M lang een blauwe driehoek op het gras zo fel zijn die dingen :D
kun je na gaan blauw licht zo ver zichtbaar op een groene ondergrond :D:D
strax proberen of ze meer stroom ook leuk vinden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
MMI: toch proberen he zonder weerstanden >:)
ik ben benieuwd hoelang een duurtest het volhoud met 500mA volgens mij is het na een tijdje toch wel afgelopen hoor...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.