neen ... ik heb enkel softmod gedaanVerwijderd schreef op 13 January 2003 @ 23:48:
[...]
Had je em al gesoldeerd voor Rivatuner te usen?
Verwijderd
Hallo daar allemaal,
Ik zelf verwacht dat er nog tal van Hacks gaan komen voor allerlei configs.
Werkt de Hack niet dan kan dat liggen aan diverse zaken:
1. Verkeerd OS
2. Niet gereboot
3. Geen Directx 9.0
4. Geen catalyst 3.0
5. Oude drivers niet eerst verwijderd
6. Hack op verkeerde directory toegepast
7. Je hebt een Pro versie
8. Rivatune start niet op met OS (moet je aan zetten namelijk....)

9. Te dom
10. Weet er niet meer zo 123
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!
PS Als ik een fout maak hoor ik het graag van de ervaren tweaker....
Ik zelf verwacht dat er nog tal van Hacks gaan komen voor allerlei configs.
1. Verkeerd OS
2. Niet gereboot
3. Geen Directx 9.0
4. Geen catalyst 3.0

6. Hack op verkeerde directory toegepast
8. Rivatune start niet op met OS (moet je aan zetten namelijk....)

9. Te dom
10. Weet er niet meer zo 123
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!
PS Als ik een fout maak hoor ik het graag van de ervaren tweaker....
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 09:17 ]
1. Rivatuner bevat alleen een patch voor XP/2000, je kunt afzonderlijk ook een patch voor 98 of ME downloadenVerwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 09:13:
1. Verkeerd OS
3. Geen Directx 9.0
4. Geen catalyst 3.0
8. Rivatune start niet op met OS (moet je aan zetten namelijk....)![]()
![]()
3. Voor zover ik weet heeft het niets met DirectX 9 te maken, de DirectX wordt niet aangepast en slechts gebruikt door de drivers van de videokaart
4. Ook geen Catalyst 3.0 nodig, ze werken voor zover ik weet ook op bijv. de 6.13.10.6200 drivers (dacht dat het geen Catalyst 3 was)
5. Hoeft niet wanneer je van 9500 -> 9500hacked gaat
7. Dat lijkt me niet echt een realistische optie
8. Volgens mij hoef je niet Rivatuner op te starten; het patcht éénmalig een bestand, dat hoeft niet elke keer te gebeuren
Je vergeet het belangrijkste punt (verwacht ik):
* Windows file protection kan in de weg zitten
Maar....ik heb de hack niet uitgevoerd, alleen deze informatie gelezen
Ik wil nog even opmerken voor de mensen die druk bestellen, hier zijn veel mensen die problemen hebben.
Voor de mensen die de soldeer mod niet aandurven en op software vertrouwen,vergeet niet dat ATI, indien deze een nieuwe driver uitbrengt, het de hackers moeilijk kan maken. Laat staan dat je helemaal afhankelijk bent van het wel/niet hacken van nieuwe drivers.
Voor de mensen die de soldeer mod niet aandurven en op software vertrouwen,vergeet niet dat ATI, indien deze een nieuwe driver uitbrengt, het de hackers moeilijk kan maken. Laat staan dat je helemaal afhankelijk bent van het wel/niet hacken van nieuwe drivers.
Heb je helemaal gelijk in, volgens mij realiseren veel mensen dat niet. Hoewel Maxpc wel op zijn site heeft staan dat de kaarten modificeerbaar zijnpaulgielens schreef op 15 januari 2003 @ 09:46:
Ik wil nog even opmerken voor de mensen die druk bestellen, hier zijn veel mensen die problemen hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door T.T. op 15-01-2003 10:06 ]
Trouwens, kan het niet zo zijn dat ze met het voltage hebben lopen knoeien op die wannabe R9700 R9500 kaarten? Dat zou dat checkerboard verklaren. Als je eerst een voltmod doet en dan de R9700 mod, heb je dan geen betere kans op een goed resultaat?
Bij mij werkt de softwaremod top!
Als je twijfelt of de mod wel geslaagd is draai je de fil rate benchmark van 3dmark2001
daar zie je gelijk verschil.
Die nature scene draait nu op 46Fp/s in 1024*768*32* 6x AA
Als je twijfelt of de mod wel geslaagd is draai je de fil rate benchmark van 3dmark2001
ATI produceert (of iemand in name van), chips zijn afkeur volgens 9700 specificatie, goedkeur volgens 9500 specificatie, plankje wordt geassembleerd.GambitRS schreef op 15 January 2003 @ 09:59:
Trouwens, kan het niet zo zijn dat ze met het voltage hebben lopen knoeien op die wannabe R9700 R9500 kaarten? Dat zou dat checkerboard verklaren. Als je eerst een voltmod doet en dan de R9700 mod, heb je dan geen betere kans op een goed resultaat?
De marktvraag is hoger dan de uitval (men kan vooraf inschatten wat de uitval "kan_zijn". ATI wil blijven concurreren met NVidia en anderen in de lagere segmenten. Men doet besluiten "goede" chips of iig gewoon uit de voorraad te pakken, mits dit de productie buffer van een andere lijn, de 9700 niet in gevaar brengt. Is gewoon afwegen van belangen, meeste producenten werken MTA, MTO, dus die verschillende batches die van een productielijn afrollen verschillen nogal eens van elkaar.
Die plankjes die gemod kunnen worden zijn nou net de chips die "ok" waren... het blijft dus altijd gokken of jouw plank te modden is. De ene fabriek heeft een hogere uitval dan de andere etc, de geluksfactor speelt dus een grote rol in dit R300 verhaal, ik zou me als koper toch 2x bedenken voor ik een plankje zou bestellen, want een standaard 9500 non-pro is geen kont waar (prijs/kwaliteit), zie tomshardware over de 9500.
2ct’s
Zit net even wat andere forums door te spitten over de software mods welke niet geslaagd zijn, ook met de hier veel genoemde connect 3D kaart. Nu worden er verschillende oplossingen gegeven die bij mensen werken waar de software mode het checkerboard weergeven. de ene is de voltage mod en de andere, en deze had ik nog niet eerder gezien hier, dat is de kleuren op 16-bit zetten. Niet echt een oplossing, maar zo zou hij niet voorkomen terwijl in 32-bit kleuren wel.
Verwijderd
Ik heb net zitten OC'en met een kaart en haal een 3Dmark2001SE score van 12300!!!!!!!!!!!!!!!!
(De vraag is hoe lang dit stabiel blijft maargoed, het is toch leuk....)
(De vraag is hoe lang dit stabiel blijft maargoed, het is toch leuk....)
Verwijderd
Dat verhaal van je is zwaar onrealistisch. Er zijn bij de 9500 standaard 4 pipelines uitgeschakeld. Als die andere stuk zouden zijn dan moet je nog wel even weten welke 4 je dan dus uit moet schakelen. En het lijkt me heel sterk dat ze dat zouden kunnen testen bij iedere afzonderlijke kaart. Dus welke vier pipelines ga je dan uitschakelen als je niet weet welke er stuk zijn?paulgielens schreef op 15 januari 2003 @ 10:23:
[...]
ATI produceert (of iemand in name van), chips zijn afkeur volgens 9700 specificatie, goedkeur volgens 9500 specificatie, plankje wordt geassembleerd.
De marktvraag is hoger dan de uitval (men kan vooraf inschatten wat de uitval "kan_zijn". ATI wil blijven concurreren met NVidia en anderen in de lagere segmenten. Men doet besluiten "goede" chips of iig gewoon uit de voorraad te pakken, mits dit de productie buffer van een andere lijn, de 9700 niet in gevaar brengt. Is gewoon afwegen van belangen, meeste producenten werken MTA, MTO, dus die verschillende batches die van een productielijn afrollen verschillen nogal eens van elkaar.
Die plankjes die gemod kunnen worden zijn nou net de chips die "ok" waren... het blijft dus altijd gokken of jouw plank te modden is. De ene fabriek heeft een hogere uitval dan de andere etc, de geluksfactor speelt dus een grote rol in dit R300 verhaal, ik zou me als koper toch 2x bedenken voor ik een plankje zou bestellen, want een standaard 9500 non-pro is geen kont waar (prijs/kwaliteit), zie tomshardware over de 9500.
2ct’s
Het lijkt mij logischer dat ze gewoon de concurrentie met Nvidia moeten volhouden en dus tegenover iedere kaart van Nvidia een concurrerende kaart zetten. En de goedkoopste methode is om een gewone 9700 Pro even wat gehandycapter te maken en hem voor minder geld te verkopen. Dan verkoop je en kaarten in het hoge segment en kaarten in de lagere segmenten. En het zal mij niks verbazen als dat meer regelmaat dan uitzondering is ook bij andere fabrikanten. De grootste kosten zitten hem in de ontwikkelingskosten en niet in de productiekosten.
Ik vind dat hele ATI MOD, maar opgeblazen iets... je ziet nu dat het vaker mis gaat dan goed... en zoals ik eigenlijk lees heeft 90% van de mensen wel 1 of ander probleem na soft of hardware mod.
Howly shit, gister die kaart de deur uit om 4 uur MaxTweaker?, NU AL BINNEN! 
nou eerst nog naar school
vanmiddag testen!
Een ding valt wel op, die Bekabeling voor tv-out enz, is veel beter dan van me GF4 Ti4600, goeie zaak
nou eerst nog naar school
vanmiddag testen!
Een ding valt wel op, die Bekabeling voor tv-out enz, is veel beter dan van me GF4 Ti4600, goeie zaak
Ik heb nog niets en ik zit maar bij de deur te wachtenBruT@LysT schreef op 15 januari 2003 @ 11:21:
Howly shit, gister die kaart de deur uit om 4 uur MaxTweaker?, NU AL BINNEN!
Verwijderd
Kaart is net binnen! Alles ligt nu hier op me buro en gaat me oude GF2Pro er maar us uitslopen!
WAT??!!!!!!
Man word ik gek hier!!!
Vanacht 2 uurtjes kunnen slapen en weer geen kaart bij de post vanochtend!!!!
Zo nog maar eens een slof Marlboro halen
En waarom krijgen sommigen hun kaart binnen 20 uur en zit ik al 2 dagen te wachten
p.s. tracknummer werkt nog steeds niet.
Ennnnuuuuhhh voor wie hem wel binnen heeft, post de uitslag, ben benieuwd
Man word ik gek hier!!!
En waarom krijgen sommigen hun kaart binnen 20 uur en zit ik al 2 dagen te wachten
[ Voor 21% gewijzigd door justifire op 15-01-2003 12:24 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
W0000000000000T,
Ik heb net mijn 9500(NON-PRO) gepatched en het werkt perfect.
Ik heb hem nog niet overclocked maar met standaard core/mem haal ik al een 3Dmark van 12367!!!!
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5639914
De filrate ging van:
851.7/1113.9
naar:
961/2161,0
Helemaal zonder problemen, Tnx T.T.
Ik heb hem nog niet overclocked maar met standaard core/mem haal ik al een 3Dmark van 12367!!!!
De filrate ging van:
851.7/1113.9
naar:
961/2161,0
nice score 
Heb je een Connect3D??
Heb je een Connect3D??
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Waar blijven die review dan????Procyon for life schreef op 15 januari 2003 @ 10:22:
Bij mij werkt de softwaremod top!
Verwijderd
Nope, ik schaam me bijna om dit te zeggen maar ik heb die LIDL bak van laatst gehad als "cadeautje" en daar zit dus een OEM 9500 in. (produced by ATI)
Verwijderd
Ik zal het wel niet helemaal begrijpen ofzo, maar 3Dmark 2001 SE draait niet op directX 9? 
Ik wil eerst de kaart testen zonder mod en dan met mod, anders geen vergelijking he!
Enne, welke guide kan ik nou het beste gebruiken voor de mod? Die hier staat? (het zijn er inmiddels zoveel)
Ik wil eerst de kaart testen zonder mod en dan met mod, anders geen vergelijking he!
Enne, welke guide kan ik nou het beste gebruiken voor de mod? Die hier staat? (het zijn er inmiddels zoveel)
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 12:37 ]
Verwijderd
Ther you go all you NON believers....Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 12:26:
W0000000000000T,
De filrate ging van:
851.7/1113.9
naar:
961/2161,0![]()
Hij heeft geen perf. winst in single textures... bijna niet dan.
En na zo een korte test valt er nog niets zinnigs te melden
Een ander punt dat hij helemaal niet meedeeld of hij wel of geen texture fouten etc heeft.
Een ander punt dat hij helemaal niet meedeeld of hij wel of geen texture fouten etc heeft.
Moet je ff naar www.guru3d.com gaan.Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 12:34:
Ik zal het wel niet helemaal begrijpen ofzo, maar 3Dmark 2001 SE draait niet op directX 9?
Daar kan je de futuremark build 300 patch downen (download sectie / benchmarks)
Met de 300 patch werkt directx 9 wel.
Ik paste ff :n00bs schreef op 15 januari 2003 @ 12:38:
Ik heb net mijn 9500(NON-PRO) gepatched en het werkt perfect
Perfect is toch zonder artifacts??
Ik paste ff :n00bs schreef op 15 januari 2003 @ 12:38:
Ik heb net mijn 9500(NON-PRO) gepatched en het werkt perfect
Perfect is toch zonder artifacts??
Shit dubbelpost, stomme pagina terug optie
[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 15-01-2003 12:45 ]
Verwijderd
Post is hier ook net geweest en ik heb ook niks gehad. Volgens mij zijn ze ze bij de ptt weer eens kwijt geraakt. Ik denk dat ik de ptt maar eens ga bellen en een paar mensen hun dag ga verpesten.justifire schreef op 15 januari 2003 @ 12:15:
WAT??!!!!!!
Man word ik gek hier!!!
Verwijderd
Ik geloof niet dat het bijschakelen van 4 renderpipelines daarop effect zou moeten hebben. Daarbij gaat het toch ook om multi-texture/multi-lightsources?n00bs schreef op 15 January 2003 @ 12:38:Hij heeft geen perf. winst in single textures... bijna niet dan.
De post zuigt, had gisteren ff opgebeld of er een pakje was voor mij.Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 12:45:
[...]
Post is hier ook net geweest en ik heb ook niks gehad. Volgens mij zijn ze ze bij de ptt weer eens kwijt geraakt. Ik denk dat ik de ptt maar eens ga bellen en een paar mensen hun dag ga verpesten.
Neem aan dat alle post eerst op het postkantoor word gebracht alvorens het word gepost bij de klant.
Zou dus kunnen dat het gistermiddag was bezorgd bij het postkantoor.
'Heeft u een briefje in de bus gehad dan?'
Nee, vraag me alleen af of me pakketje daar ligt.
"U heeft geen briefje? Dan heb ik geen pakketje..."
Joh sterf Bitch

Hhehehe man verveel me.
Kan momenteel niet werken (ongelukje) dus d8 ik "hah lekker ff tweaken" valt mooi tegen.
Dan duurt een dag toch lang
Verwijderd
Mmmmm krijg net een doos van een ECS moederbord in mijn handen, zou daar dan een radeon inzitten?????? MOet nu weg, dus max als je een moederbord mist 
Ok er zit dus idd een radeon in
Was ff schrikken!!
Ok er zit dus idd een radeon in
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 13:52 ]
Verwijderd
Ik heb Maxpc een mailtje gestuurd en wacht even op zijn reactie en anders ga ik de ptt even bellen. Want ik denk niet dat ie vanzelf nog komt. Hij hoort een dag nadat het is opgestuurd te komen. EN anders zijn ze hem dus gewoon kwijt of hij is ergens blijven hangen of zo. Die van jou was toch ook maandag verstuurd?justifire schreef op 15 januari 2003 @ 12:50:
[...]
De post zuigt, had gisteren ff opgebeld of er een pakje was voor mij.
Neem aan dat alle post eerst op het postkantoor word gebracht alvorens het word gepost bij de klant.
Zou dus kunnen dat het gistermiddag was bezorgd bij het postkantoor.
'Heeft u een briefje in de bus gehad dan?'
Nee, vraag me alleen af of me pakketje daar ligt.
"U heeft geen briefje? Dan heb ik geen pakketje..."
Joh sterf Bitch
Hhehehe man verveel me.
Kan momenteel niet werken (ongelukje) dus d8 ik "hah lekker ff tweaken" valt mooi tegen.
Dan duurt een dag toch lang
Ja maandag om 4 uur.Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 12:57:
[...]
Ik heb Maxpc een mailtje gestuurd en wacht even op zijn reactie en anders ga ik de ptt even bellen. Want ik denk niet dat ie vanzelf nog komt. Hij hoort een dag nadat het is opgestuurd te komen. EN anders zijn ze hem dus gewoon kwijt of hij is ergens blijven hangen of zo. Die van jou was toch ook maandag verstuurd?
Of ze gebruiken daar bij maxtweaker nog een postkoets of er is toch iets mis gegaan.
Ook omdat TT hem net als on maandag heeft toegestuurd vind ik het vreemd dat we hem nog niet binnen hebben.
Bel de PTT ff maxtweaker kan hier ook niks aan doen.
Hou me aub ff op de hoogte.
Vreemd geval, geen post, geen tracknummer.
Of een hele slimme tweak-postbode die nu thuis alle kaartjes ff probeert
Verwijderd
Ik kreeg een doos van een Asus bordje in me handen en binnenin zat m'n Radeon.Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 12:57:
Mmmmm krijg net een doos van een ECS moederbord in mijn handen, zou daar dan een radeon inzitten?????? MOet nu weg, dus max als je een moederbord mist
Die van mij is gisteren verzonden, maar ik had gehoopt hem vandaag al te krijgen.
Vroeger kwam PTT altijd zo rond 09:00 bij mij langs als ik nog niet wakker was. Nu ben ik eindelijk op tijd wakker, komen ze niet

arggg
Net een telefoontje gehad van MaxPC, die vond het ook vervelend. Bedankt nog voor het bellen
Vroeger kwam PTT altijd zo rond 09:00 bij mij langs als ik nog niet wakker was. Nu ben ik eindelijk op tijd wakker, komen ze niet
arggg
Ligt aan gare postbank denk ik. Postbank->Postbank ging een stuk sneller dan Postbank->ABM AmroIk maak een fout, je betaling is er nog steeds niet.

Net een telefoontje gehad van MaxPC, die vond het ook vervelend. Bedankt nog voor het bellen
[ Voor 92% gewijzigd door T.T. op 15-01-2003 13:26 ]
Oke status-update 
Net Track & Trace gebeld, nummer opgegeven.
Hun zoeken en zoeken, niks
Volgens hun had het pakketje er gisteren al moeten zijn en moet de verzender (MaxTweaker dus) een onderzoek in laten stellen.
Hij (igg wij) heeft hier voor betaald en kan dit dus eisen.
Onze pakketten zijn dus zoek !!
Volgens hun had het pakketje er gisteren al moeten zijn en moet de verzender (MaxTweaker dus) een onderzoek in laten stellen.
Verwijderd
Helaas geduldig afwachten...
Oh ja, ik zit zonder verpakkingsmateriaal maar dat merken jullie al geloof ik.......
Wel is het "Hufterproof" verpakt overigens.
Vandaag gaan er zendingen in DVD en Moederbord Dozen weg maarja, als er maar snel geleverd wordt toch??
Oh ja, ik zit zonder verpakkingsmateriaal maar dat merken jullie al geloof ik.......
Vandaag gaan er zendingen in DVD en Moederbord Dozen weg maarja, als er maar snel geleverd wordt toch??
Als nou die verdomme klotepost maar eens meewerkteVerwijderd schreef op 15 January 2003 @ 13:18:
Helaas geduldig afwachten...

Jij maakt er een soort surprise show van
Denk je een stom mobootje te krijgen, krijg je een mooi radeonetje
Verwijderd
Weet iemand toevallig de stock gpu/mem settings van Radeon 9500 Pro & 9700 NP / Pro?!
Ik zie dat mijn 9500 NP standaard op 275/400 staat.
Hahaha, misschien zit er wel een dubbele bodem in en speelt Max voor Sinterklaasjustifire schreef op 15 januari 2003 @ 13:21:
Als nou die verdomme klotepost maar eens meewerkte
Jij maakt er een soort surprise show van![]()
Denk je een stom mobootje te krijgen, krijg je een mooi radeonetje
Verwijderd
Maxtweaker, kun je het bovenstaande ontzenuwen??GambitRS schreef op 14 januari 2003 @ 17:45:
[...]
Wat nou als die zaak waar ze hem modden alle kaarten eerst mod, de kaarten waar het niet bij werkt maken ze weer een Radeon 9500 van en klaar zijn ze. Dan MOET je wel een gemodde kopen, of een andere winkel vinden. Sinds er geen garantie is dat de Radeon 9500 die je bij hun koopt geen mislukt modsel is is het niet dom om dan maar de gemodde te kopen.
Verwijderd
Hier wil ik even op terugkomen.Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 13:27:
Ik zie in Aida32: onder Graphics Proc Properties
- GPU clock: 277mhz
- Ramdac Clock: 400mhz
- Pixel pipelines: 8
Dan bij Memory Bus Properties
- Bus Width: 256bit
- Real Clock: 270mhz
- Effective clock: 540mhz
Wat zijn nu de clocks waar iedereen mee post?!
En wat zou haalbaar moeten zijn voor een gepatchte OC'de 9500NP?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 13:47 ]
Ze verkopen inmiddels al geen gemodde kaarten meer, dus daar zou ik me niet al te druk om maken. Dan zou MaxPC zich immers ook in de vingers snijden.Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 13:31:
Maxtweaker, kun je het bovenstaande ontzenuwen??
Verwijderd
Done......-->ik Mod niet meer omdat dit weinig nut heeft.Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 13:31:
[...]
Maxtweaker, kun je het bovenstaande ontzenuwen??
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 13:54 ]
Ik weet dat een radeon 9700 op 325mhz core en 310mhz ram (620mhz ddr) draait.
De 9500 draait op 275mhz core en 270mhz ram (540mhz ddr)
Hoe er gepost word?
Meesten benchen als volgt:
1. Standaard instalatie niet overklokt.
2.Standaard instalatie niet overclockt met Hack.
3.Instalatie overclockt en gehacked op 9700PRO snelheid.
4.Instalatie overclockt en gehacked zo hoog mogenlijk doorgeclockt.
Zo krijg je een mooi totaal-plaatje van de resultaten.
De 9500 draait op 275mhz core en 270mhz ram (540mhz ddr)
Hoe er gepost word?
Meesten benchen als volgt:
1. Standaard instalatie niet overklokt.
2.Standaard instalatie niet overclockt met Hack.
3.Instalatie overclockt en gehacked op 9700PRO snelheid.
4.Instalatie overclockt en gehacked zo hoog mogenlijk doorgeclockt.
Zo krijg je een mooi totaal-plaatje van de resultaten.
[ Voor 11% gewijzigd door justifire op 15-01-2003 14:10 ]
Okeey mensen mijn Radeon 9700 Pro > FireGL X1 is dicht gegooit
dus moet ik hier maar verder
maar goed ik ga zaterdan die mod wel ff doen.

Het is dus bijna hetzelfde als met de Radeon 9500 naar 9700. alleen andere weerstanden op een andere plaats.

De prestatie winst mag er wel wezen
maar hoe zal dit in games zijn ? ik heb wel van mesnen gehoor dat je fps met een quadro omlaag ging maar zodraa je FSAA of AF inschakelde dat je dan winst kreeg.
Maar heeft iemand daar een andere mening over ? want als ik in games en 3dmark wel omhoog ga is het al helemaal mooi.

Het is dus bijna hetzelfde als met de Radeon 9500 naar 9700. alleen andere weerstanden op een andere plaats.

De prestatie winst mag er wel wezen
Maar heeft iemand daar een andere mening over ? want als ik in games en 3dmark wel omhoog ga is het al helemaal mooi.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Nee in games is de performance minder (5%)Astennu schreef op 15 januari 2003 @ 14:16:
Okeey mensen mijn Radeon 9700 Pro > FireGL X1 is dicht gegooitdus moet ik hier maar verder
maar goed ik ga zaterdan die mod wel ff doen.
[afbeelding]
[afbeelding]
De prestatie winst mag er wel wezenmaar hoe zal dit in games zijn ? ik heb wel van mesnen gehoor dat je fps met een quadro omlaag ging maar zodraa je FSAA of AF inschakelde dat je dan winst kreeg.
Stond ook in dat artikel volgens mij.
Maar als je veel ontwerpt is dit wel interesant.
Zou je niet op een soft-hack wachten?
Echt succesvol is dat gesoldeer niet, ook al ben ikzelf een fanatieke soldeerder waag ik me er niet aan.
jah heb het net hier gelezen:justifire schreef op 15 January 2003 @ 14:28:
[...]
Nee in games is de performance minder (5%)
Stond ook in dat artikel volgens mij.
Maar als je veel ontwerpt is dit wel interesant.
Zou je niet op een soft-hack wachten?
Echt succesvol is dat gesoldeer niet, ook al ben ikzelf een fanatieke soldeerder waag ik me er niet aan.
Dus het is slomer
Maar dat modje is zo gedaan kost mischien 5 min
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Nou die kaart doet het prefect!, heb em net gemod met RivaTuner, een eitje btw.
Ding draait nu op 370 Core, 330 Mem !!!, echt te geil gewoon
UT2003 draait als een tiet in 1600x1200.
EN!, GEEN SCHAAKBORDEN
Ding draait nu op 370 Core, 330 Mem !!!, echt te geil gewoon
UT2003 draait als een tiet in 1600x1200.
EN!, GEEN SCHAAKBORDEN
BruT@LysT
Fear and Loathing...
Doe je goed dan.... hoe snel is je MEM. wat erop zit eigenlijk?
Fear and Loathing...
Doe je goed dan.... hoe snel is je MEM. wat erop zit eigenlijk?
Verwijderd
Hoeveel mensen hebben uiteindelijk wel of geen checkerboards? Wellicht ergens een website maken oid.
Wie heeft die Connect3D nou al gemod??
(Of heb ik nou weer ergens over heen gelezen
)
Ding is nu al wel besteld,. maar ik wordt er niet minder nieuwsgierig van
(Of heb ik nou weer ergens over heen gelezen
Ding is nu al wel besteld,. maar ik wordt er niet minder nieuwsgierig van
Peltier
"Banshax">
Volgens mij zijn er in DIT topic pas 5 geslaagde mods... ofzo
"Banshax">
Volgens mij zijn er in DIT topic pas 5 geslaagde mods... ofzo
Haalde net 12000 3Dmarks, valt me nog een beetje tegen want dat haalde ik met die Ti4600 ook, In 3dMark liggen de scores van mijn Ti4600 is sommige game benchmarks toch wel iets hoger. Alleen die Ti4600 draait weer voor geen ruk 1600x1200 UT2003, dat doet die Radeon wel weer veel sneller, In Quake3 is me Ti4600 zeker een stuk sneller
[ Voor 4% gewijzigd door BruT@LysT op 15-01-2003 14:59 ]
Dan doe je echt iets goed fout dan zou je GF4 sneller zijn als de GF FX in Quake3BruT@LysT schreef op 15 januari 2003 @ 14:58:
Haalde net 12000 3Dmarks, valt me nog een beetje tegen want dat haalde ik met die Ti4600 ook, In 3dMark liggen de scores van mijn Ti4600 is sommige game benchmarks toch wel iets hoger. Alleen die Ti4600 draait weer voor geen ruk 1600x1200 UT2003, dat doet die Radeon wel weer veel sneller, In Quake3 is me Ti4600 zeker een stuk sneller
En even over die Rdaeon naar FireGL X1 de clock speeds zijn heeeeeeeel anders Rdaeon 9700 Pro = 310-325 en de FireGL X1 = 282-270 Dus mischien is i daarom langzamer in games
[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 15-01-2003 15:14 ]
@maxtweaker ik heb zojuist betaald, ik weet niet hoe snel de rabobank is maar zou je hem anders vandaag nog willen versturen..:)
Als je de kaart wil overclocken moet je dan je bios flashen en heb je dan een betere cooler nodig, of is een slotcooler aan te raden?
Als je de kaart wil overclocken moet je dan je bios flashen en heb je dan een betere cooler nodig, of is een slotcooler aan te raden?
Ik heb gisteren ook een 3d-connect 9500 besteld bij MaxPC. Gisteren via de Rabobank geld over gemaakt, dus dan zou het vandaag wel binnen moeten zijn dacht ik zo. Hij zou de kaart eerst testen voordat hij hem naar mij zou versturen, dus ik hoop dat ik geen problemen zal hebben. Ik laat het wel weten als ik hem binnen heb.
Verwijderd
Ik heb ze ook gebeld en dat mens zei teggen mij dat de pakketjes waarschijnlijk nog op het sorteerstation staan en dat ze misschien zijn blijven hangen doordat ze op maandagavond niet meer verwerkt konden worden en vervolgens zijn ze op dinsdag met de post van dinsdag begonnenjustifire schreef op 15 januari 2003 @ 13:07:
Oke status-update

Hopen dat ze morgen toch nog komen dus.
ik heb het zaterdag al overgemaakt en nog niets ontvangen. krijg je eigenlijk nog email dat ze je geld binnen hebben?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Vooral in Direct3D is de Radeon veel beter, in OpenGL zie ik zeker geen verbetering t.o.v de GF4 Ti4600. Eigenlijk had ik dat van te voren ook al wel bedacht. Aangezien de rest veel sneller is boeit me dat niet, maar ik quake3 op 1600x1200 ga ik toch van 200fps naar 120fps in een timedemo. Is hier niet iets voor ofzo?Dan doe je echt iets goed fout dan zou je GF4 sneller zijn als de GF FX in Quake3
Verwijderd
@breepee: ja. ik heb het contant gestort op de rekening via de abn, dan staat het dezelfde dag nog op de rekening. Heb een dag later bericht dat de betaling ontvangen is. Zodra het pakket verstuurd wordt wordt er een email gestuurd met daarin de tracing code zodat je je pakketje kan volgen.
Misschien een beetje noob vraag maar wat is schaakbord voor iets ?
Ik haal met mijn radeon 9700 pro toch echt wel 250 op 1600-1200 maar wel een andere demo timedemo heb ik niet meerBruT@LysT schreef op 15 januari 2003 @ 15:45:
[...]
Vooral in Direct3D is de Radeon veel beter, in OpenGL zie ik zeker geen verbetering t.o.v de GF4 Ti4600. Eigenlijk had ik dat van te voren ook al wel bedacht. Aangezien de rest veel sneller is boeit me dat niet, maar ik quake3 op 1600x1200 ga ik toch van 200fps naar 120fps in een timedemo. Is hier niet iets voor ofzo?
Verwijderd
Gister om ca. half3 via inet bankieren betaald en een uur later bevestiging van MaxPc. ABN rules, postbank is erruuug traag ben er al jaren geleden vanaf gestapt!Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 16:02:
@breepee: ja. ik heb het contant gestort op de rekening via de abn, dan staat het dezelfde dag nog op de rekening. Heb een dag later bericht dat de betaling ontvangen is. Zodra het pakket verstuurd wordt wordt er een email gestuurd met daarin de tracing code zodat je je pakketje kan volgen.
Verders vers uit de doos 9800 3dmarks tegen over de schamele 5400 met mijn 7500. Heb nu geen tijd meer maar hoop vanavond nog aan de slag te kunnen gaan.
Ik hou jullie op de hoogte!
Ben je de lul als je schaakbord effect hebt ?
Of kan je hem daarna gewoon terug clocken ?
Of komen er nog programma`s waarmee je dit kan verwijderen ?
[ Voor 27% gewijzigd door STIMPPYYY op 15-01-2003 16:28 ]
Voorlopig ziet het ernaar uit dat je dan de lul bent...STIMPPYYY schreef op 15 January 2003 @ 16:27:
Ben je de lul als je schaakbord effect hebt ?
das niet zow mooiT.T. schreef op 15 januari 2003 @ 16:38:
[...]
Voorlopig ziet het ernaar uit dat je dan de lul bent...
is er dan geen mogelijkheid om dat schaakbord effect weg te werken ?
nopeSTIMPPYYY schreef op 15 januari 2003 @ 16:39:
[...]
das niet zow mooi
is er dan geen mogelijkheid om dat schaakbord effect weg te werken ?
mja dan heb je dus 170 eruo weggekinkert 
Nou twijfel ik dus weer of ik die 9500 ga kopen
is het mogelijk als je dat checker board hebt weer de oude drivers er op te zetten
als je die opslaat op cd rom
als je die opslaat op cd rom
ik zie ik zie wat jij niet ziet
daarom heb ik dus die al gemodde versie gekocht die gegarandeerd 100% werkt. maar die kun je nu niet meer bestellen.STIMPPYYY schreef op 15 January 2003 @ 17:00:
mja dan heb je dus 170 eruo weggekinkert
Euh... dus als je 'm iets te hoog klokt is dat permanent
?
1 shot overclocking
1 shot overclocking

Volgens mij is dat niet permanent. Zodra je hem weer als 9500 laat draaien is alles weer ok.Lord_aragorn schreef op 15 januari 2003 @ 17:28:
Euh... dus als je 'm iets te hoog klokt is dat permanent?
1 shot overclocking
[ Voor 13% gewijzigd door waslijn op 15-01-2003 17:30 ]
Dat zou ik ook zeggen jah,. daarom was ik een beetje verrast
Spannend:
Beste klant,
Uw bestelling is vandaag naar u verzonden.
Het TPG-trackingnummer is: 3SP*******
Informatie over de status van uw verzonden pakket
vindt u op: www.tracktrace.nl
(Let op: vanaf morgen werkt dit pas)
Of u belt hiervoor TPG Pakket Service:
0900-0570 (0,45 Euro p/min)
Wij danken u voor uw vertrouwen.
Vriendelijk gegroet,
MaxPC
www.maxpc.nl
Beste klant,
Uw bestelling is vandaag naar u verzonden.
Het TPG-trackingnummer is: 3SP*******
Informatie over de status van uw verzonden pakket
vindt u op: www.tracktrace.nl
(Let op: vanaf morgen werkt dit pas)
Of u belt hiervoor TPG Pakket Service:
0900-0570 (0,45 Euro p/min)
Wij danken u voor uw vertrouwen.
Vriendelijk gegroet,
MaxPC
www.maxpc.nl
[ Voor 3% gewijzigd door waslijn op 15-01-2003 18:07 ]
wanner heb jij betaalt? ik zaterdag en ik heb nog geen mail.
Met postbank betaald? Dat duurt 2 dagen langerBreepee schreef op 15 January 2003 @ 18:20:

Ik heb met internet bankieren via rabobank vanmiddag betaald dus ik neem aan dat het geld er morgen vroeg wel zal zijn....ik hoop dat mijn zending vroeg de deur uit kan zodat ik hem lekker snel heb....ik kan nu al niet wachten
Ben vandaag bij MaxPC een 9500 gaan halen.
Eerst zo effe getest en ik kreeg hem niet in een refresh hoger dan 60hz (in gewone Windows XP). Voor de rest werktte alles.
Patch gedaan en ook hier geen problemen. Nu blijf ik wel zitten met die 60hz
Als ik bij scherminstellingen wijzig dan hoor ik een klik en zie scherm aanpassen maar het blijft op 60hz draaien terwijl windows wel zegt dat het op 85hz draait.
Iemand dit ooit al is meegemaakt?
Eerst zo effe getest en ik kreeg hem niet in een refresh hoger dan 60hz (in gewone Windows XP). Voor de rest werktte alles.
Patch gedaan en ook hier geen problemen. Nu blijf ik wel zitten met die 60hz
Als ik bij scherminstellingen wijzig dan hoor ik een klik en zie scherm aanpassen maar het blijft op 60hz draaien terwijl windows wel zegt dat het op 85hz draait.
Misschien een Powerstrip in gebruik die iets ouder is dan 3.30 ?rept schreef op 15 January 2003 @ 18:31:
Ben vandaag bij MaxPC een 9500 gaan halen.
Patch gedaan en ook hier geen problemen. Nu blijf ik wel zitten met die 60hz![]()
Ik kreeg het met 3.30 namelijk wel voor elkaar om de juiste refreshrates te draaien
Wat is dit voor verhaal??Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 15:38:
[...]
Ik heb ze ook gebeld en dat mens zei teggen mij dat de pakketjes waarschijnlijk nog op het sorteerstation staan en dat ze misschien zijn blijven hangen doordat ze op maandagavond niet meer verwerkt konden worden en vervolgens zijn ze op dinsdag met de post van dinsdag begonnen![]()
![]()
Hopen dat ze morgen toch nog komen dus.
ze zijn op dinsdag met de post van dinsdag verder gegaan??
en vandaag zeker met de post van woensdag??
dan kunnen we dus mooi wachten tot het weer maandag word

Gisteren met de Rabobank. Van postbank naar postbank of van bank naar bank duurt 1 dag via internet (volgende ochtend staat het op de andere rekening).Breepee schreef op 15 januari 2003 @ 18:20:
[...]
Verwijderd
Ja het is weer een mooi verhaal. Ze zijn daar weer goed bezig.justifire schreef op 15 januari 2003 @ 18:54:
[...]
Wat is dit voor verhaal??
ze zijn op dinsdag met de post van dinsdag verder gegaan??
en vandaag zeker met de post van woensdag??
dan kunnen we dus mooi wachten tot het weer maandag word
I........WANT................MY.......PRECIOUSSSS........RADEON9500

kut ptt, 3 dagen geleden bevestiging gehad dat het verzonden was...
kut ptt, 3 dagen geleden bevestiging gehad dat het verzonden was...
[ Voor 28% gewijzigd door Manke op 15-01-2003 19:18 ]
Verwijderd
De TPG post is SH****!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! op dit moment, erg frustrerend (alsof ik het niet al druk genoeg heb met het inpakken, tweaken, admini, enz.)

Helaas zijn er blijkbaar problemen om de zendingen naar Gorichem te krijgen of ze hebben daar een achterstand.
Het werkt alsvolgt:
1. Zending wordt ingepakt en aangeboden in Hulst
2. Zending gaat naar Gorichem en wordt daar gescand
3. Zending gaat naar adres op label toe en postbode reikt hem uit.

Blijkbaar is het moeilijk om de zendingen te verwerken.
Sorry allemaal maar het is FF niet anders.

Helaas zijn er blijkbaar problemen om de zendingen naar Gorichem te krijgen of ze hebben daar een achterstand.
Het werkt alsvolgt:
1. Zending wordt ingepakt en aangeboden in Hulst
2. Zending gaat naar Gorichem en wordt daar gescand
3. Zending gaat naar adres op label toe en postbode reikt hem uit.
Blijkbaar is het moeilijk om de zendingen te verwerken.
Sorry allemaal maar het is FF niet anders.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 19:24 ]
Ey MaxTweaker, kan je die Bios van die Hercules 9700Pro extracten en misschien mailen?
Misschien iemand anders die een 9700Pro bios voor mij heeft? kan er nergens eentje vinden
Misschien iemand anders die een 9700Pro bios voor mij heeft? kan er nergens eentje vinden
yep
Verwijderd
Ok. misschien een beetje offtopic. Mare dit allemaal kan gedaan worden met die mooie 9500 non pro versie. Wat voor voordelen zou je kunnen hebben met een 9500PRO versie (alhoewel dit nog niet kan door de layout). Wat kan er misschien gedaan worden? Ik ben eigenlijk van plan die Pro te kopen, maar als je er ook geen moer mee zou kunnen doen heeft het geen zin....
Ik voel met je mee

Hey brut@lyst, je mailadres in je profile klopt niet.BruT@LysT schreef op 15 januari 2003 @ 19:24:
Ey MaxTweaker, kan je die Bios van die Hercules 9700Pro extracten en misschien mailen?
Geef ff je goede mailadres dan mail ik je die bios wel ff.
hmmm
waarom maakt het me niet uit als het niet werkt bij mij (eigenlijk wel):
net 3dmark2001 gedraait voor de gein, me score........2235.
kan dus niet slechter
mn config: p3-800, 512, gf1
waarom maakt het me niet uit als het niet werkt bij mij (eigenlijk wel):
net 3dmark2001 gedraait voor de gein, me score........2235.
kan dus niet slechter
mn config: p3-800, 512, gf1
Verwijderd
Ben beetje wezen rommelen met m'n 9500 Connect-3D van MaxPC (nu van mij) en hij draait nu 390/330 volgens Aida32. 
Maar hoe weet ik nou of hij wel goed gemod is? Dus 256-bits?! Ik heb nm geen performance winst gezien tussen stock en op deze speed!
Of houd m'n systeem het gewoon niet bij en wacht me Radeon daar op? Ik heb een Thunderbird @ 1,6Ghz met 512 PC133 mem Cas2 erin. AGP staat in 4x modes wat het hoogste is wat m'n Asus A7V133 aankan.
M'n 3Dmark 2001 SE score komt net boven de 6200 punten uit. Maar dat deed ie ook toen ik em stock teste dus.
Maar hoe weet ik nou of hij wel goed gemod is? Dus 256-bits?! Ik heb nm geen performance winst gezien tussen stock en op deze speed!
Of houd m'n systeem het gewoon niet bij en wacht me Radeon daar op? Ik heb een Thunderbird @ 1,6Ghz met 512 PC133 mem Cas2 erin. AGP staat in 4x modes wat het hoogste is wat m'n Asus A7V133 aankan.
M'n 3Dmark 2001 SE score komt net boven de 6200 punten uit. Maar dat deed ie ook toen ik em stock teste dus.
Dit topic is gesloten.