Trouwens dat unlocken kan je ook gewoon doen met een potloodstreep hoor, hetzelfde als op dat plaatje met die inkt, het scheelt alleen aangezien je bijna altijd wel een potlood ergens hebt liggen

Heb het alleen nog nergens gelezen, ik heb inmiddels gewoon die ene SMD weerstand eraf gehaald waarna er 3 contactpuntjes overbijven. Nou kun je gewoon een streepje trekken tussen contactpunt 1 en 2(R9700) of 2 en 3(R9500). Vrij simpel toch, waarom gebruikt iedereen toch van die ingewikkelde methodes
Toch zal het echt geen zak uitmaken of je het nou softwarematig fixt of hardwarematig. Het komt op exact hetzelfde neer. Maar, ik scheen toch ergens gelezen te hebben dat iemand die de verbinding gewoon had verbonden (zoals ik nu gedaan heb) het checkerboard effect kreeg, waarna hij inplaats van een verinding een weerstand had gebruikt waardoor de checkerboards verdwenen...
Blijft allemaal erg vaag! Wil nu ook wel graag weten of het waar is dat een 9500Pro checkerboard kan krijgen van softwarehack. Het is natuurlijk wel heel erg vreemd dat wanneer er eigenlijk helemaal nix aangepast wordt (de drivers zorgen gewoon dat 8 pipelines gebruikt worden van de al 8 aanwezige pipelines). Tenzij een 9500Pro gebruikt maakt van kapotte 9700's core's waarvan misschien 1 pipeline kapot is. Misschien is deze zelfs wel uitgeschakeld!, misschien gebruikt een 9500Pro maar 7 of 6 pipelines, het nut van die extra pipelines wordt toch te niet gedaan door de 128bit's geheugenbus (de 9500Pro is gebasseerd op een ander PCB met maar 128bit naar het geheugen, hier valt nooit 256bit van te maken, tenzij je het hele PCB zou kunnen vervangen).
Misschien dat er dan alsnog een manier uitgevonden gaat worden om inplaats van 8 pipelines er 7 of 6 te gebruiken. In combinatie met 256bit naar het geheugen zal de kaart dan toch een stuk sneller worden. soort van R9600
[
Voor 58% gewijzigd door
BruT@LysT op 21-01-2003 11:53
]