ehm, ik heb de Connect3D 128mb 9500 non-pro, is die nou wel of niet beveiligd tegen overklokken? Ik ben namelijk nogal huiverig om em te gaan flashen met biossen gemaakt door andere 'luitjes'. Ik zie overal wel gehackte biossen van Saphire kaarten maar die lijkt me toch anders dan een Connect3D ??? gaat dat wel goed? Het lijkt er namelijk op dat ik em niet kan overklokken daar de schuifjes 'grijs' zijn
Verwijderd
Je kunt 'm gewoon overklokken met rivatuner hoor!!BuG2FiX schreef op 19 januari 2003 @ 18:15:
ehm, ik heb de Connect3D 128mb 9500 non-pro, is die nou wel of niet beveiligd tegen overklokken? Ik ben namelijk nogal huiverig om em te gaan flashen met biossen gemaakt door andere 'luitjes'. Ik zie overal wel gehackte biossen van Saphire kaarten maar die lijkt me toch anders dan een Connect3D ??? gaat dat wel goed? Het lijkt er namelijk op dat ik em niet kan overklokken daar de schuifjes 'grijs' zijn
PS:heeft iemand de patch toevallig geprobeerd in Windows 98!? Ik wou even kijken hoe de kaart reageerde in 98. Ik heb de juiste patch gedownt, maar ik zit nu alleen met ati2vxag.vxd en ik moet ati2vxag.vx_ hebben!? Als ik de file kopier en hernoem krijg de error dat ik de file 1keer moet verplaatsen
Kijk es wat ik voor interessants ik op Guru3D tegen kwam;
Vraag:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by redbomberman
This is probably a stuipd question, but I'll ask anyway. Would the SoftR9700 patch work on a 9500 Pro? It is my understanding based on an article I read that it has 256-bit bus, that is software limited to 128-bit just like the other cards.
Thanks,
Matt
--------------------------------------------------------------------------------
Antwoord:
Actually, that is an interesting question. The patch identifies the card as a 9700 to the drivers. In principle, all other HW being equal except for the 4 extra pipelines, it should activate them and transform a 9500 in a 9700.
As the 9500 Pro already has 8 functioning pipelines, and if the memory bus is transparent to the drivers, the patch should have no effect.
Now it gets interesting - it seems that there are other differences besides the jumper activated 4 extra pipelines, and one user reported that a friend of his had tried the patch on a 9500Pro and got checkerdoard effects. If confirmed, as the 9500 po already has 8 fully functional pipelines, the checkerboard effects of that card aren't due to broken pipelines, but some other (HW)reason.
But geting back to the issue, there is (and never will be) any advantage in applying the patch to the 9500 Pro since the difference between this card and the real 9700 lies in the memory bus width and no software patch can ever change that.
Dit zou dus betekenen dat de pipelines niks te doen zouden hebben met het verkrijgen van een 'checkerboard effect'.
...er is dus nog hoop voor diegene met een 'checkerboard effect' (zoals ik
)
Vraag:
Originally posted by redbomberman
This is probably a stuipd question, but I'll ask anyway. Would the SoftR9700 patch work on a 9500 Pro? It is my understanding based on an article I read that it has 256-bit bus, that is software limited to 128-bit just like the other cards.
Thanks,
Matt
Antwoord:
Actually, that is an interesting question. The patch identifies the card as a 9700 to the drivers. In principle, all other HW being equal except for the 4 extra pipelines, it should activate them and transform a 9500 in a 9700.
As the 9500 Pro already has 8 functioning pipelines, and if the memory bus is transparent to the drivers, the patch should have no effect.
Now it gets interesting - it seems that there are other differences besides the jumper activated 4 extra pipelines, and one user reported that a friend of his had tried the patch on a 9500Pro and got checkerdoard effects. If confirmed, as the 9500 po already has 8 fully functional pipelines, the checkerboard effects of that card aren't due to broken pipelines, but some other (HW)reason.
But geting back to the issue, there is (and never will be) any advantage in applying the patch to the 9500 Pro since the difference between this card and the real 9700 lies in the memory bus width and no software patch can ever change that.
Dit zou dus betekenen dat de pipelines niks te doen zouden hebben met het verkrijgen van een 'checkerboard effect'.
...er is dus nog hoop voor diegene met een 'checkerboard effect' (zoals ik
Ik heb de patch onder winME.
Rechtstreeks op het file in de windows/system directory toegepast.
Werkt.
Alleen wil 3dmark2k1 de Nature en high poly 8 lights niet draaien.
Draaide deze ook niet als r9500 default.
Onder win2000 werken alle tests.
Met 8 pipelines zie ik geen schaakborden (met dx8.1 bij Q3, Q1GL, NFS6, SoF2), maar de 4 extra pipes zijn van mindere kwaliteit. Qua oc-en dus.
Werkt.
Met 8 pipelines zie ik geen schaakborden (met dx8.1 bij Q3, Q1GL, NFS6, SoF2), maar de 4 extra pipes zijn van mindere kwaliteit. Qua oc-en dus.
[ Voor 9% gewijzigd door D2DM op 19-01-2003 21:27 ]
R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.
Verwijderd
jij gebruikt dus gewoon de 9500PRO meen ik uit jouw verhaal? vanwege je 8 pipelines. die heeft de 9500pro ook alleen over welke patch hebben we het dan hier over en wat moet die patch doen met je videokaart?D2DM schreef op 19 januari 2003 @ 21:22:
Werkt.
Ik heb wel 8 goeie pipelines zonder schaakborden, maar de 4 extra pipes zijn van mindere kwaliteit. Qua oc-en dus.
Ik heb zelf ook een 9500Pro.
ik schreef: r9500.
Als ik een pro had schreef ik 9500 pro
en dan had ik 100% zeker geen schaakborden verwacht. Ik zet het er hier bij omdat de r9500 niet 100% rate is.
Die patch is door unwinder gemaakt omdat softr9700 voor winXP en w2k is, maar voor win9x er niks was. En nu dus wel
Die patches zijn voor de r9500 non pro en maken er softwarematig een R9700 van
Te vinden op 3dguru (of zoiets)
Als ik een pro had schreef ik 9500 pro
Die patch is door unwinder gemaakt omdat softr9700 voor winXP en w2k is, maar voor win9x er niks was. En nu dus wel
Die patches zijn voor de r9500 non pro en maken er softwarematig een R9700 van
[ Voor 11% gewijzigd door D2DM op 19-01-2003 21:34 ]
R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.
Verwijderd
Owwwww... oke sorry mijn fout verkeerd gelezenD2DM schreef op 19 January 2003 @ 21:31:
ik schreef: r9500.
Als ik een pro had schreef ik 9500 proen dan had ik 100% zeker geen schaakborden verwacht. Ik zet het er hier bij omdat de r9500 niet 100% rate is.
Nah ik ga even wat oc'en met mijn kaartje.
By the way waarom wordt er niet een topic geopent voor de 9500Pro vanwege de bios hack van Warp011
Dat is ook wel interessant voor de 9500PRO bezitters.
Verwijderd
Hoe heb je dat gedaan dan, ati2vxag.vxd staat toch nergens, wel ati2vxag.vx_D2DM schreef op 19 January 2003 @ 21:22:
Werkt.
je moet ook het vx_ file nemen kan je kiezen bij filetypes in eerste instantie staat er vxd.
het script haalt dan het vxd file eruit en als je dan je driver installed moet je verwijzen
naar de folder waar dat file staat.
bij xp gaat het om .sys en .sy_ daar moet je dan in de patch het sy_ file kiezen en daarna staat er een gepatched sys file in de map
succes
het script haalt dan het vxd file eruit en als je dan je driver installed moet je verwijzen
bij xp gaat het om .sys en .sy_ daar moet je dan in de patch het sy_ file kiezen en daarna staat er een gepatched sys file in de map
succes
Verwijderd
Dat was dus het hele eijeren eten, je moet bij XP idd voor .sy_ kiezen maar in 98 kon ik niet voor .vx_ kiezenALFfx schreef op 19 January 2003 @ 21:59:
je moet ook het vx_ file nemen kan je kiezen bij filetypes in eerste instantie staat er vxd.
succes
Maar in iig bedankt, ik draai weer lekker XP en moet maar tevreden zijn met de (standaard) kaart!

Even voor een overzicht:
- Wat is momenteel het percentage geslaagde mods op de R9500 non-pro 128 MB ?
- Welk merk van dit type chipset lukt het beste?
- Zijn er nog kaarten ergens te koop die goed te modden zijn?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Er zijn geen betrouwbare statistieken van de succesresultaten. In het begin heeft iemand 70% gezegd en dat praat iedereen na. Volgens mij ligt het inmiddels wel lager. Laat staan dat er statistieken bestaan over diverse merken. Het is gewoon een gok.FlowDesign schreef op 19 januari 2003 @ 23:46:
Even voor een overzicht:
Ik wacht wel tot er een methode is die 100% werkt, zoland houdt mn gf2 het nog wel even uit hoop ik
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk een beetje zielig. Het is wel super dat je er een goede renderkaart van kan maken (MAAR DAN ZIJN JE SPELLEN DUS WEL LANGZAMER!!!) maar dat je er een R9700 oid van gaat maken. Wat ook niet klopt, het enigste wat je kan doen is van een R9500 met 4 pipelines een R9500 met 8 pipelines maken. Dan heb je kwa performance misschien wel wat, maar kwa kaart nog echt niet. Een R9500 Pro enz kunnen ook een eind overclocken.
Natuurlijk is het leuk om te doen, maar ze zijn nog net niet zo dom bij ati dat die pipelines ook echt goed zijn. Die zijn bij de testen eruit gekomen als rot en die hebben ze dus in een goedkopere kaart gezet. Die paar mensen die geen problemen hadden hebben geluk gehad maar voor hoe lang nog? Die kaarten kunnen ook spontaan kapot gaan...
Natuurlijk is het leuk om te doen, maar ze zijn nog net niet zo dom bij ati dat die pipelines ook echt goed zijn. Die zijn bij de testen eruit gekomen als rot en die hebben ze dus in een goedkopere kaart gezet. Die paar mensen die geen problemen hadden hebben geluk gehad maar voor hoe lang nog? Die kaarten kunnen ook spontaan kapot gaan...
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 02:44:
[...]maar dat je er een R9700 oid van gaat maken. Wat ook niet klopt, het enigste wat je kan doen is van een R9500 met 4 pipelines een R9500 met 8 pipelines maken. Dan heb je kwa performance misschien wel wat, maar kwa kaart nog echt niet. Een R9500 Pro enz kunnen ook een eind overclocken.

Als jij nou eens even vandaag dit topic (en andere fora) doorleest en dan gaat blaten?
heb gisteren mijn Connect3D 128 mb non-pro (gekocht bij www.maxpert.nl) maar even uitgeprobeerd met de gepatchde drivers, ik heb bij 3dmark fillrate benchmark geen blokjes in beeld, bij de 'game' scene behoorlijk. ook in 3D games zijn sommige delen 'blokkerig' maar het valt wel te spelen op zich als je daar niet veel van aantrekt.
wat ik wel zeker merk is het enorme performance verschil, spellen halen een veel hogere fps. ook de fillrate van 3d mark geeft een verdubbeling (1033 naar 2046 oid).
Wat ik raar vind is dat ik dus bij fill-rate test geen blokjes heb, maar bij de overige dingen wel. dat terwijl ik ook mensen hoor die het overal hebben?! Ik ga vanavond eens even wat catalyst versies proberen, wie weet wat er gebeurd. Ik zal ook wel wat screens posten van het effect want daar vragen zoveel mensen om... standaard haal ik met mijn 9500 10332 3Dmarks, al aardig toch op zich maar als ze nou eens kwamen met iets waardoor ik van dat ding een 9500pro zou kunnen maken (dus wel 8 pipes maar geen 256bit bus) dan zou dat mooi zijn, scheelt al weer wat; fysiek is het wel aanwezig maar iedereen roept dat dat niet kan vanwege de PCB layout. jammer maar wie weet komt er nog wat binnenkort.
wat ik wel zeker merk is het enorme performance verschil, spellen halen een veel hogere fps. ook de fillrate van 3d mark geeft een verdubbeling (1033 naar 2046 oid).
Wat ik raar vind is dat ik dus bij fill-rate test geen blokjes heb, maar bij de overige dingen wel. dat terwijl ik ook mensen hoor die het overal hebben?! Ik ga vanavond eens even wat catalyst versies proberen, wie weet wat er gebeurd. Ik zal ook wel wat screens posten van het effect want daar vragen zoveel mensen om... standaard haal ik met mijn 9500 10332 3Dmarks, al aardig toch op zich maar als ze nou eens kwamen met iets waardoor ik van dat ding een 9500pro zou kunnen maken (dus wel 8 pipes maar geen 256bit bus) dan zou dat mooi zijn, scheelt al weer wat; fysiek is het wel aanwezig maar iedereen roept dat dat niet kan vanwege de PCB layout. jammer maar wie weet komt er nog wat binnenkort.
Nee, is een bekend probleem. Er zijn mensen die het alleen krijgen in de verlichte delen van de Animusic demo bijvoorbeeld. Alleen de echt verrotte kaarten (minderheid) krijgen het ook in de fillrate benchmark.Wat ik raar vind is dat ik dus bij fill-rate test geen blokjes heb, maar bij de overige dingen wel. dat terwijl ik ook mensen hoor die het overal hebben?!
Er zijn overigens wel mensen aan het onderzoeken of het mogelijk is om bepaalde pipelines aan/uit te zetten in software.
[ Voor 15% gewijzigd door T.T. op 20-01-2003 09:41 ]
waar haal je die animusic demo dan vandaan? Hij zat niet bij mijn kaart. Is ie ergens te downloaden?
Heb hem al gevonden. Niet goed gekeken.
Heb hem al gevonden. Niet goed gekeken.
[ Voor 20% gewijzigd door QSYS op 20-01-2003 09:45 ]
hm, ik zat dus gisteren James bond (game) te spelen en het viel met op dat de schaakborden alleen bij bepaalde delen tevoorschijn komen, het lijkt erop dat delen waarop verlichting valt (in het spel) dat effect geven. dat zou ook verklaren waarom ik bij de fill-rate test geen problemen heb. Zou het zo kunnen zijn dat bij bepaalde 3D effecten in games de blokjes voorkomen? Als die theorie zou kloppen zou dus het uitschakelen van dat 3d effect in het D3D panel ervoor kunnen zorgen dat de effecten niet meer zichtbaar zijn?
Hoe zit het trouwens met openGL, heb je dan ook dat effect heel sterk??? interessant... dat ga ik vanavond eens proberen.
Hoe zit het trouwens met openGL, heb je dan ook dat effect heel sterk??? interessant... dat ga ik vanavond eens proberen.
na een halve dag lezen van forums over de hele wereld een paar dingetjes waarvan sommigen beweren dat het bij hen het 'schaakbord' verwijderd (bij softmod). Iemand hier die dit soort dingen ook heeft of kan bevestigen? :
- FSAA op 2x zetten ipv 6x
- vcore mod (met weerstand en solderen) zodat de core meer volt krijgt
- fast-write uitzetten in bios
- onderklokken
- 16 bit textures en geen fog-emulation
- transparancy effects uitzetten in games (fog/smoke/glass etc.)
en een hele vage:
- kaart in de vriezer (eerder genoemd hier)
ideeen?
- FSAA op 2x zetten ipv 6x
- vcore mod (met weerstand en solderen) zodat de core meer volt krijgt
- fast-write uitzetten in bios
- onderklokken
- 16 bit textures en geen fog-emulation
- transparancy effects uitzetten in games (fog/smoke/glass etc.)
en een hele vage:
- kaart in de vriezer (eerder genoemd hier)
ideeen?
Verwijderd
Aanvulling @ BuG2FiX:
- Hoeveel mensen hebben opeens geen schaakborden meer als ze de kaart in een andere machine zetten?
- Wie heeft er al een voltmod gedaan op de kaart, er zijn duiters die beweren dat het schaakbord daarmee verdwijnt en je kan er dus verder mee overclocken.
- Hoeveel mensen hebben opeens geen schaakborden meer als ze de kaart in een andere machine zetten?
- Wie heeft er al een voltmod gedaan op de kaart, er zijn duiters die beweren dat het schaakbord daarmee verdwijnt en je kan er dus verder mee overclocken.
Dus alleen mensen die de softmod gedaan hebben hebben last van checkers? [softmod is toch alleen soort nieuwe bios en drivers patchen?] of liggen die checkers echt aan verrotte pipelines? [dus dat het met een hardmod ook niet zou lukken]
Hebben producenten als Connect-3D ondertussen al wat ondernomen tegen deze hacks, of kan het nog steeds?
[en als je dus checkers krijgt kan je alles gewoon weer terug draaien?]
Hebben producenten als Connect-3D ondertussen al wat ondernomen tegen deze hacks, of kan het nog steeds?
[en als je dus checkers krijgt kan je alles gewoon weer terug draaien?]
dat komt waarschijnlijk doordat zo'n snelle 9700 ook meer stroom vraagt. best logisch idd, als een GPU te weinig volt krijgt dat ie dan rare dingen gaat laten zien. niemand naast checkers ook last van vastlopers en andere rare mankementen?Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 14:59:
[ Voor 38% gewijzigd door Kr3Kr op 20-01-2003 15:10 . Reden: quote ]
Verwijderd
Welke duitsers beweren dat dan?Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 14:59:- Wie heeft er al een voltmod gedaan op de kaart, er zijn duiters die beweren dat het schaakbord daarmee verdwijnt en je kan er dus verder mee overclocken.
Waar is het bewijs?
En waar staat hoe je dat moet doen?
Kr3Kr: ik begrijp dat je zelf de kaart niet hebt, maar de meeste vragen zijn al 10x beantwoord; softmod is niets meer dan drivers patchen (1 file welteverstaan), that's it. Die kaarten zijn nog steeds en ook goed verkrijgbaar - pricewatch. je kunt er dus gewoon eentje bestellen. verder zal Ati niet veel aan doen, meer kaarten verkopen is beter dan dingen gaan veranderen. er zijn er van het totaal echt misschien maar 10% die em kopen met de reden om em over te klokken. En ja, je kunt dus die softmod gewoon weer verwijderen en alles werkt weer.
* DirtyHennessy meldt *)FlowDesign schreef op 19 January 2003 @ 23:46:
Even voor een overzicht:
ik ben wel geintresseert na de uitlasgen (denk dat r9500>9700 mod slagings percentage heeft van ong 60-70%)
wie zet er een poll op en post dit in een nieuw topic?
vragen zouden iets moeten zijn in de trant van:
- merk kaart?
- soft/hard mod?
- checkers/geen checkers
- if checkers = not; wat dan wel: niks/anders, namelijk...
- overgeklokt?
- originele bios?
- 3dmark score (fillrates)
- chipset moederbord
- processor ?
- geheugen (merk)?
- FSB ?
- AGP (4x/8x) ?
- fast writes aan?
hm ik weet niet pzies hoe je zoiets doet maar ik heb het wel gezien hier op het forum. misschien komen er interessante gegevens uit en komen we er meer achter waar het van afhangt allemaal.
vragen zouden iets moeten zijn in de trant van:
- merk kaart?
- soft/hard mod?
- checkers/geen checkers
- if checkers = not; wat dan wel: niks/anders, namelijk...
- overgeklokt?
- originele bios?
- 3dmark score (fillrates)
- chipset moederbord
- processor ?
- geheugen (merk)?
- FSB ?
- AGP (4x/8x) ?
- fast writes aan?
hm ik weet niet pzies hoe je zoiets doet maar ik heb het wel gezien hier op het forum. misschien komen er interessante gegevens uit en komen we er meer achter waar het van afhangt allemaal.
Verwijderd
Het komt ergens in de rage3D thread langs, ik schat page 28 ongeveer.Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 15:34:
[...]
Welke duitsers beweren dat dan?
Waar is het bewijs?
En waar staat hoe je dat moet doen?
De voltmod zal wel hetzelfde zijn als voor de 9700, denk je niet?
Die is hier te vinden:
[rml][ OC] Radeon 9700 Pro Volt MOD[/rml]
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 16:08 ]
Verwijderd
Nou ja.
MmMm
Het is wel ruig al je een evergeklokte en gehacked radeon 9500pro de 9700 pro verslaat.
Maar ik durf te wedden dat de 9700pro overgeklokt en gehacked tog veeeeel beter dan is.
Dus ik denkt als jij puur om de 9700 te verslaan helemaal overte klokken.
Gewoon puur waanzin is.
Koop dan net zo goed een 9700 pro en dan overklokken en hacke dan heb je een snel Kaartje!
naja
-=]GeKsKe=XP[=-
MmMm
Het is wel ruig al je een evergeklokte en gehacked radeon 9500pro de 9700 pro verslaat.
Maar ik durf te wedden dat de 9700pro overgeklokt en gehacked tog veeeeel beter dan is.
Dus ik denkt als jij puur om de 9700 te verslaan helemaal overte klokken.
Gewoon puur waanzin is.
Koop dan net zo goed een 9700 pro en dan overklokken en hacke dan heb je een snel Kaartje!
naja
-=]GeKsKe=XP[=-
Verwijderd
jij hem betalen?Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 16:45:
........
.......

Het mooie van de hack is nou juist dat je een shitload geld bespaard ten opzichte van de "echte" 9700.. 
Als iedereen genoeg geld had hadden we allemaal een 9700 pro
Als iedereen genoeg geld had hadden we allemaal een 9700 pro
Nou ik lees net na alle mogelijkheden die ik heb uitgeprobeerd om het 'Checkerboard' effect te verwijderen dat ik de voltmod nog helemaal niet geprobeerd heb!! stom stom, ik had me Ti4600 zelfs standaard voltmod meegegeven _voordat_ ie in me pc zat 
Supermakkelijk btw, gewoon 8Kohm vanaf pin18 naar ground.. ff proberen
Verwijderd
Oke
Ik snap het niet ??????
Als je dus een kaart hebt met 8 pipelines,dan is het goed of niet???
Als dat zo is kan ik dus deze gaan bestellen.
http://www.cptech.com.tw/....asp?prd_id=RADEON9500PRO
want de powercolor beschikt van zichzelf al meteen over 8 pipelines.
toch of niet
Ik snap het niet ??????
toch of niet
Verwijderd
DAT IS DE 9500 PRO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 18:19:
Oke
Ik snap het niet ??????
toch of niet
Verwijderd
Ik ben erg benieuwd wat dat scheelt! Kun je meteen ff meten of er ergens andere voltages zijn tov de 9700 pro?BruT@LysT schreef op 20 January 2003 @ 17:19:
Nou ik lees net na alle mogelijkheden die ik heb uitgeprobeerd om het 'Checkerboard' effect te verwijderen dat ik de voltmod nog helemaal niet geprobeerd heb!! stom stom, ik had me Ti4600 zelfs standaard voltmod meegegeven _voordat_ ie in me pc zat
Ik heb nl sterk het vermoeden dat de 8 pipelines te weinig prik krijgen om goed te werken.
Verwijderd
als dit verhaaltje ECHT ZO IS dan is het niet zo dat de checkers aan verotte pipes ligt zoals xbit-labs in een article melddeEen gast van Guru3D forums zei:
one user reported that a friend of his had tried the patch on a 9500Pro and got checkerdoard effects. If confirmed, as the 9500 po already has 8 fully functional pipelines, the checkerboard effects of that card aren't due to broken pipelines, but some other (HW)reason.

[edit] ok mensen met een R9500PRO met 8 pipes... gebruik de patch eens!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 19:29 ]
Het klinkt inderdaad steeds voor de hand liggender. Kijk maar wat er gebeurd als je dingen op een te laag voltage laat lopen en ze instabiel worden. Dan krijg je rare effecten maar het werkt op zich nog wel..
Kapotte pipelines zouden data corrupten en de boel zou dan inderdaad moeten vastslaan of erger.. Ik ben inderdaad heel benieuwd naar het resultaat van de voltmod.
Maar dan is wel de vraag waarom de Waslijn-kaarten (jaja, istie weer
) wel gewoon draaien?!
(misschien net zoals met procs dat sommige processors het lage voltage wel trekken en dus verder OC'n?!)
We'll see....
* Lord_aragorn is jumping for results!! Snel modden allemaal!!
Kapotte pipelines zouden data corrupten en de boel zou dan inderdaad moeten vastslaan of erger.. Ik ben inderdaad heel benieuwd naar het resultaat van de voltmod.
Maar dan is wel de vraag waarom de Waslijn-kaarten (jaja, istie weer
(misschien net zoals met procs dat sommige processors het lage voltage wel trekken en dus verder OC'n?!)
We'll see....
* Lord_aragorn is jumping for results!! Snel modden allemaal!!
[ Voor 20% gewijzigd door Lord_aragorn op 20-01-2003 19:59 . Reden: edit: "het is toch het voltage?! ]
En? En? En?BruT@LysT schreef op 20 January 2003 @ 17:19:
Verwijderd
Wat ik me nu afvraag: is een 9500 ook naar een 9500 pro te flashen, of moet daar nog een bios voor gemaakt worden ivm de layout? En is er dan ook een schaakbordprobleem?
Het zou wel lekker zijn, want ik zit nu te twijfelen of de 9500 pro geen betere aankoop dan een 9500 is.
Het zou wel lekker zijn, want ik zit nu te twijfelen of de 9500 pro geen betere aankoop dan een 9500 is.
Verwijderd
Goedendag,
Laat ik ook eens m'n resultaten posten :-)
Twee kaarten besteld bij Max PC. Ik heb hem gevraagd ze te testen. De eerste was voorzien van een CLub3D Radeon 9700 bios, en functioneert perfect als een Radeon 9700. 3DMark: 12711 of zo, op P4-2667.
De andere vertoont een artifact; twee dubbele verticale stippellijnen, de ene in het midden van het beeld, de andere helemaal rechts. zie ook
[link] http://home.wanadoo.nl/evantricht/
GEEN CHECKERBOARDS dus.... Iemand enig idee wat dit nou weer is? De artifacts zijn hetzelfde bij mij en een vriend. Ik heb een Asus P4S533, hij heeft een Asus A7V133. Ze komen in de meeste 3D applicaties voor; 3DMark, UT2003, UT.......
Verscheidene bios'en zijn geflashed, we hebben ge-underclocked, dus de 'standaard' oplossingen zijn de revue al gepasseerd. Trouwens, in 'Mafia' heb ik met FSAA aan geen problemen! Daar dus geen last van de stippellijnen. Idem in Dungeon Siege, waar ik in het hoofdmenu weer een regelmatig stippenpatroon heb.
Thomas
PS Ben in onderhandeling met Maxtweaker, hij probeert me goed te helpen :-)
Laat ik ook eens m'n resultaten posten :-)
Twee kaarten besteld bij Max PC. Ik heb hem gevraagd ze te testen. De eerste was voorzien van een CLub3D Radeon 9700 bios, en functioneert perfect als een Radeon 9700. 3DMark: 12711 of zo, op P4-2667.
De andere vertoont een artifact; twee dubbele verticale stippellijnen, de ene in het midden van het beeld, de andere helemaal rechts. zie ook
[link] http://home.wanadoo.nl/evantricht/
GEEN CHECKERBOARDS dus.... Iemand enig idee wat dit nou weer is? De artifacts zijn hetzelfde bij mij en een vriend. Ik heb een Asus P4S533, hij heeft een Asus A7V133. Ze komen in de meeste 3D applicaties voor; 3DMark, UT2003, UT.......
Verscheidene bios'en zijn geflashed, we hebben ge-underclocked, dus de 'standaard' oplossingen zijn de revue al gepasseerd. Trouwens, in 'Mafia' heb ik met FSAA aan geen problemen! Daar dus geen last van de stippellijnen. Idem in Dungeon Siege, waar ik in het hoofdmenu weer een regelmatig stippenpatroon heb.
Thomas
PS Ben in onderhandeling met Maxtweaker, hij probeert me goed te helpen :-)
Verwijderd
lijkt mij stug dat het aan de pipelines ligt want anders zouden ze bij ati elke kaart moeten testen welke pipelines verrot zijn en dan die uitschakelen
Thomas, zou je de Vcore van beide kaarten kunnen meten?
Ik denk dat je hier wel een aantal mensen blij mee zou kunnen maken.
Ik hoop dan dat de goede kaart een hogere Vcore heeft.
Een hogere Vcore is namelijk geopperd als oplossing voor de Checkerboards, misschien is het voor jou ook de oplossing.
Waar je de Vcore kunt meten weet ik niet, ik moet het helaas nog steeds doen met een Radeon Vivo.
Een hogere Vcore is namelijk geopperd als oplossing voor de Checkerboards, misschien is het voor jou ook de oplossing.
Waar je de Vcore kunt meten weet ik niet, ik moet het helaas nog steeds doen met een Radeon Vivo.
Verwijderd
Hmmm ik zou het ook niet weten....... heb zelf geen multimeter :-)Coenen schreef op 20 januari 2003 @ 22:40:
Thomas, zou je de Vcore van beide kaarten kunnen meten?
Iemand een idee?
Ik geloof trouwens niet dat dit de oplossing is, heb alle pagina's van deze thread gelezen, en heb ook op rage3d alles een beetje gevolgd. D'r schijnen wat duitsers te zijn die dit de oplossing vonden, maar de meeste geluiden laten toch horen dat het daar niet aan ligt. Dit vermoeden wordt versterkt door het feit dat (VER) onderklokken ook helemaal geen effect heeft.
Thomas.
tsjah, maar misschien dat de 8 pipelines samen toch een bepaalde (hogere) spanning vereisen
Ik wacht nog steeds met spanning op de resultaten van BruT@LysT!
zelfde prob hier. een 8500, met nieuwste drivers.... wachten op nieuwere drivers?Manke schreef op 17 januari 2003 @ 22:53:
Hoe kan de refreshreate hoger? hij wil niet hoger dan 70 in windows en 60 in 3d
hij geeft in windows wel aan dat hij op 100Hz zit, maar volgens mijn monitor niet
Voor refreshrate problemen:Kr3Kr schreef op 21 January 2003 @ 00:02:
[...]
zelfde prob hier. een 8500, met nieuwste drivers.... wachten op nieuwere drivers?
Display properties -> settings -> advanced -> Displays -> click on de knop die zegt "monitor" -> attributes -> use DCC information uitvinken. Nu hier de goede waarden van je monitor invullen en het probleem moet zijn opgelost. Hier vind je meteen ook de override van DX refresh, als dat niet zo is ga dan naar dxdiag (zoek maar in explorer) en in de laatste tab vind je wat je zoekt.
Verwijderd
Neem gewoon rage3D tweak en je kan prima opgeven welke refresh met welke resolutie, had vroeger ook altijd gezeik. Je kan dan ook gelijk custom resoluties aanmaken en wat profielen voor verschillende games die automatische gebruikt worden.Kr3Kr schreef op 21 januari 2003 @ 00:02:
[...]
zelfde prob hier. een 8500, met nieuwste drivers.... wachten op nieuwere drivers?
Zorg wel ff dat je maximale refreshrate onder de ati tab hoog genoeg staat.
// oja en er is ook een overclocktabje. Je krijgt dus 3 extra tabjes bij je ATI instellingen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 00:21 ]
Verwijderd
Wat is grappig:
De standaard 9500 is te unlocken en wat gebeurt er in de pricewatch op Tweakers?
Juist! in de top-5 staat, jawel, de Club3D ATI Radeon 9500 Pro
Pricewatch
Ben ik nou dom of zijn zij zo gek??
De standaard 9500 is te unlocken en wat gebeurt er in de pricewatch op Tweakers?
Pricewatch
trouwens de 3d marks vallen me wel wat tegen of niet, met een geforce 4 zijn er lui die 14000 halen, en de hoogste met deze kaart is 13000, dat kan toch niet....
bla?
Nou die voltmod maakt het er niet beter op 
Hij valt zelfs minder ver over te clocken, krijg echt veel eerder artifacts, en het checkerboard effect is nog exact hetzelfde... Zou ook eigenlijk betere koeling moeten gebruiken.. op z'n minst misschien ff wat artic Silver II onder het blokje doen inplaats van zo'n kut-kauwgom-verbinding
Nou heb ik dus echt alles geprobeerd wat er te proberen viel, allemaal zonder effect.
Ow, btw voor de bangerikken die denken dat hun kaart kapot gaat van een andere bios van een andere fabrikant, * BruT@LysT heeft inmiddels alle Warp11 biossen geprobeerd, die R300 kaarten zijn gewoon een pot nat joh, maakt geen reet uit
Hij valt zelfs minder ver over te clocken, krijg echt veel eerder artifacts, en het checkerboard effect is nog exact hetzelfde... Zou ook eigenlijk betere koeling moeten gebruiken.. op z'n minst misschien ff wat artic Silver II onder het blokje doen inplaats van zo'n kut-kauwgom-verbinding
Nou heb ik dus echt alles geprobeerd wat er te proberen viel, allemaal zonder effect.
Ow, btw voor de bangerikken die denken dat hun kaart kapot gaat van een andere bios van een andere fabrikant, * BruT@LysT heeft inmiddels alle Warp11 biossen geprobeerd, die R300 kaarten zijn gewoon een pot nat joh, maakt geen reet uit
Die zullen dan wel een dikke pc hebben en vrij zwaar hebben overgeclocked.. Ik heb zelf ter vergelijking een GF4 Ti4600 op 315/715 en haal daarmee echt net 12000 3DMarks. Met een 9500 (370/640) np haal ik 12000+ , de 9500 gahacked naar 9700 haalt 13000+ op mijn systeem.Q-bone schreef op 21 januari 2003 @ 07:29:
trouwens de 3d marks vallen me wel wat tegen of niet, met een geforce 4 zijn er lui die 14000 halen, en de hoogste met deze kaart is 13000, dat kan toch niet....
De 9500 is op 350/600 in elk D3D spel al sneller als de Ti4600. UT2003, GTA3, FIFA2003, NBA2003, MAFIA, enz enz enz, het draait gewoon allemaal beter!.
Te TV-OUT kwaliteit is nog eens een klein stukje beter dan de Ti4600. Kleuren in spellen zijn beter vanwege hogere interne berekeningen, (64bit d8 ik?)
De Radeon clockt ook nog eens een stuk beter dan een Ti4600, van 300 naar 315 en hoger is artifacts, die Radeon kan van 275 naar 375, das echt sick
Als je een Ti4600 zou hebben en een R9500NP, zou je wel weten dat de Ti4600 suckt
Die 14000 van die Ti4600 komt vast van een zeer bruut systeem, als er een Radeon 9700(Pro) in zou zitten zal die zeker weten meer dan 14000 halen
[ Voor 16% gewijzigd door BruT@LysT op 21-01-2003 08:36 ]
nou ja op zich niet, als ik geweten had dat de kaart zoveel schaakborden zou geven was dit mijn tweede keus geweest. Als ik nu een nieuwe moest kopen en niet al teveel uit wil geven is die kaart een hele goede keus, hij is ook nog eens prima te overklokken. dus what's the point? (verschil in prijs is hoogstens 30 euro met de non-pro) helemaal goeie koop tegenover de Ti4600 (die standaard soms langzamer is -Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 05:59:
Wat is grappig:
Pricewatch
http://www.tomshardware.c...0030120/vgacharts-02.html)
[ Voor 8% gewijzigd door BuG2FiX op 21-01-2003 09:36 ]
Om dit nog maar eens uit het geheugen op te halen:

http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1042058170
Heeft iemand dit al geprobeerd? Toch weer eens was anders dan solderen
Moet zeggen dat de verhalen over de hardmod voorlopig beter zijn dan Soft,..
Ze doen wel hetzelfde,. maar misschien is er iets wat we nog niet weten in de architecture dat het via de Hard wel zonder Checker's werkt?
PS)
(En maar wachten op mijn connect3D kaartje,. dit blijft maar duren
)

http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1042058170
Heeft iemand dit al geprobeerd? Toch weer eens was anders dan solderen
Ze doen wel hetzelfde,. maar misschien is er iets wat we nog niet weten in de architecture dat het via de Hard wel zonder Checker's werkt?
PS)
(En maar wachten op mijn connect3D kaartje,. dit blijft maar duren
[ Voor 37% gewijzigd door Lord_aragorn op 21-01-2003 10:16 ]
Verwijderd
Voor wie de echte of gemodde 9700 nog verder wil overklokken (358);
http://www.tweak.dk/test130.php
Wel in het deens
Wel in het deens
Nee, er is geen verschil tussen de hardware en software mod. Wanneer je had gelezen dan zou je hebben geweten hoe beide hacks werken en daaruit valt logisch te concluderen dat er geen verschil kan zijn. Wanneer softwarehack niet werkt, dan werkt hardwarehack ook niet en omgekeerd.Lord_aragorn schreef op 21 January 2003 @ 10:11:
Klopt wat brutalist zegt. 3Dmark is erg afhankelijk van geheugensnelheid. Met mijn 9500->9700 & XP2100+ & PC2100 haal ik zo duizenden punten minder in 3Dmark dan mensen met een XP2400+ en PC3200 geheugen.Q-bone schreef op 21 January 2003 @ 07:29:
Ik dacht toch dat ik het draadje goed gevolgd had, heheT.T. schreef op 21 January 2003 @ 11:01:
[...]
Nee, er is geen verschil tussen de hardware en software mod. Wanneer je had gelezen dan zou je hebben geweten hoe beide hacks werken en daaruit valt logisch te concluderen dat er geen verschil kan zijn. Wanneer softwarehack niet werkt, dan werkt hardwarehack ook niet en omgekeerd.
Maar goed,.
Met die hardwarehack verandert het ID van je videokaart in een 9700. De drivers lezen de ID waarde van een 9700 en sturen de videokaart vervolgens aan met 8 pipelines. Softwarehack verandert de drivers zodanig dat wanneer het ID van de 9500 wordt gelezen, de 9700 drivers worden uitgevoerd (in plaats van de 9500 set).
Geen echte verschillen dus
Geen echte verschillen dus
Mooie samenvatting iig voor verderop in de thread!
Het wordt zo langzamerhand moeilijk zoeken in de 39 pages
Misschien maar eens een FAQ maken...
trouwens:
Zeker als de performance (in 3Dmark) zo afhankelijk is van de geheugenbandbreedte..
Het wordt zo langzamerhand moeilijk zoeken in de 39 pages
Misschien maar eens een FAQ maken...
trouwens:
Wat ik me afvraag,. is waarom ze geen grotere heatsinks op het geheugen zetten??! Gewoon een grotere die beide chips bedekt,. lijkt me betere heat-spreadingVerwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 10:48:
Voor wie de echte of gemodde 9700 nog verder wil overklokken (358);
Wel in het deens
[ Voor 62% gewijzigd door Lord_aragorn op 21-01-2003 11:35 ]
Verwijderd
Verwijderd in "Radeon 9500 rebuild to radeon 9700"
Tot nu toe minder dan 50% kans dat de mod zonder checkerboard is......
( had ik dat maar geweten voor dat ik een kaart had besteld
)
Tot nu toe minder dan 50% kans dat de mod zonder checkerboard is......
( had ik dat maar geweten voor dat ik een kaart had besteld
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 11:35 ]
Trouwens dat unlocken kan je ook gewoon doen met een potloodstreep hoor, hetzelfde als op dat plaatje met die inkt, het scheelt alleen aangezien je bijna altijd wel een potlood ergens hebt liggen 
Heb het alleen nog nergens gelezen, ik heb inmiddels gewoon die ene SMD weerstand eraf gehaald waarna er 3 contactpuntjes overbijven. Nou kun je gewoon een streepje trekken tussen contactpunt 1 en 2(R9700) of 2 en 3(R9500). Vrij simpel toch, waarom gebruikt iedereen toch van die ingewikkelde methodes
Toch zal het echt geen zak uitmaken of je het nou softwarematig fixt of hardwarematig. Het komt op exact hetzelfde neer. Maar, ik scheen toch ergens gelezen te hebben dat iemand die de verbinding gewoon had verbonden (zoals ik nu gedaan heb) het checkerboard effect kreeg, waarna hij inplaats van een verinding een weerstand had gebruikt waardoor de checkerboards verdwenen...
Blijft allemaal erg vaag! Wil nu ook wel graag weten of het waar is dat een 9500Pro checkerboard kan krijgen van softwarehack. Het is natuurlijk wel heel erg vreemd dat wanneer er eigenlijk helemaal nix aangepast wordt (de drivers zorgen gewoon dat 8 pipelines gebruikt worden van de al 8 aanwezige pipelines). Tenzij een 9500Pro gebruikt maakt van kapotte 9700's core's waarvan misschien 1 pipeline kapot is. Misschien is deze zelfs wel uitgeschakeld!, misschien gebruikt een 9500Pro maar 7 of 6 pipelines, het nut van die extra pipelines wordt toch te niet gedaan door de 128bit's geheugenbus (de 9500Pro is gebasseerd op een ander PCB met maar 128bit naar het geheugen, hier valt nooit 256bit van te maken, tenzij je het hele PCB zou kunnen vervangen).
Misschien dat er dan alsnog een manier uitgevonden gaat worden om inplaats van 8 pipelines er 7 of 6 te gebruiken. In combinatie met 256bit naar het geheugen zal de kaart dan toch een stuk sneller worden. soort van R9600
Heb het alleen nog nergens gelezen, ik heb inmiddels gewoon die ene SMD weerstand eraf gehaald waarna er 3 contactpuntjes overbijven. Nou kun je gewoon een streepje trekken tussen contactpunt 1 en 2(R9700) of 2 en 3(R9500). Vrij simpel toch, waarom gebruikt iedereen toch van die ingewikkelde methodes
Toch zal het echt geen zak uitmaken of je het nou softwarematig fixt of hardwarematig. Het komt op exact hetzelfde neer. Maar, ik scheen toch ergens gelezen te hebben dat iemand die de verbinding gewoon had verbonden (zoals ik nu gedaan heb) het checkerboard effect kreeg, waarna hij inplaats van een verinding een weerstand had gebruikt waardoor de checkerboards verdwenen...
Blijft allemaal erg vaag! Wil nu ook wel graag weten of het waar is dat een 9500Pro checkerboard kan krijgen van softwarehack. Het is natuurlijk wel heel erg vreemd dat wanneer er eigenlijk helemaal nix aangepast wordt (de drivers zorgen gewoon dat 8 pipelines gebruikt worden van de al 8 aanwezige pipelines). Tenzij een 9500Pro gebruikt maakt van kapotte 9700's core's waarvan misschien 1 pipeline kapot is. Misschien is deze zelfs wel uitgeschakeld!, misschien gebruikt een 9500Pro maar 7 of 6 pipelines, het nut van die extra pipelines wordt toch te niet gedaan door de 128bit's geheugenbus (de 9500Pro is gebasseerd op een ander PCB met maar 128bit naar het geheugen, hier valt nooit 256bit van te maken, tenzij je het hele PCB zou kunnen vervangen).
Misschien dat er dan alsnog een manier uitgevonden gaat worden om inplaats van 8 pipelines er 7 of 6 te gebruiken. In combinatie met 256bit naar het geheugen zal de kaart dan toch een stuk sneller worden. soort van R9600
[ Voor 58% gewijzigd door BruT@LysT op 21-01-2003 11:53 ]
hehe,. True,... True.. 
Maar?? Waar blijvende resultaten
Is 't nu beter? (you never know)
* Lord_aragorn is een beetje ongeduldig,.. wil graag gelijk de goeie methode pakken zodra R9500 eindelijk binnen is.
* Lord_aragorn is een beetje ongeduldig,.. wil graag gelijk de goeie methode pakken zodra R9500 eindelijk binnen is.
[ Voor 46% gewijzigd door Lord_aragorn op 21-01-2003 11:45 ]
zijn er mensen die van een mislukte 9500 --> 9700
een 9500 --> 9500 pro mod hebben geprobeert.
Want bij een checkerbord is het helft van het beeld niet goed. Het zou dus kunnen zijn dat er iets mis is met de tweede 126 bit geheugen.
Als de gegevens in een blok patroon in het geheugen wordt geschreven (wat mij logisch klinkt) kan het dus zijn dat de helft van gegeven niet goed aan komt en dan kunnen de extra pinpe lines die gegenves ook neit verwerken
Zeker omdat er een heleboel mensen blijven roepen dat het niet aan de pipelines kan liggen is natuurlijk ook goed mogelijk dat het aan het geheugen ligt.
Zeker omdat de 9500 pro mod het ook heeft en die zit ook met de beperkte geheugen. Hieruit valt dan op te maken dat er gegevens niet goed uit het geheugen gelezen kan worden.
een 9500 --> 9500 pro mod hebben geprobeert.
Want bij een checkerbord is het helft van het beeld niet goed. Het zou dus kunnen zijn dat er iets mis is met de tweede 126 bit geheugen.
Als de gegevens in een blok patroon in het geheugen wordt geschreven (wat mij logisch klinkt) kan het dus zijn dat de helft van gegeven niet goed aan komt en dan kunnen de extra pinpe lines die gegenves ook neit verwerken
Zeker omdat er een heleboel mensen blijven roepen dat het niet aan de pipelines kan liggen is natuurlijk ook goed mogelijk dat het aan het geheugen ligt.
Zeker omdat de 9500 pro mod het ook heeft en die zit ook met de beperkte geheugen. Hieruit valt dan op te maken dat er gegevens niet goed uit het geheugen gelezen kan worden.
Een 9500NP heeft al 256bit geheugen van zichzelf (kijk maar naar PCB en geheugenindeling), dit geeft toch geen extra performance omdat er maar 4 pipelines gebruikt worden. Pas als de andere 4 pipelines geactiveerd worden krijg je de snelheid van een 9700. een 9500Pro heeft al 8 pipelines maar heeft maar 128bit, kan je dus niet sneller krijgen, alleen door te o/c'en. Wat ik dus duidelijk wil maken is dat die 256bit al lang in gebruik is, ook zonder die extra 4 pipelines. Als het daar aan zou liggen zou je altijd checkerboard effect moeten hebben.ronny schreef op 21 January 2003 @ 12:13:
Kan je nog wel even wachten denk ik, de meest logische methode is gewoon die soft-hack toepassen, daar hoef je je echt niet druk om te maken. Heb je checkers dan heb je pech en moet je gewoon de hack weer ongedaan maken. Ondertussen is het wachten op een eventuele oplossing.Lord_aragorn schreef op 21 januari 2003 @ 11:42:
hehe,. True,... True..
Ik hoop voor je dat jij wel een van de gelukkigen bent
Binnenkort ga ik mijn 2e connect-3d bestellen, hopelijk meer suc6
ondertussen ligt er nog een Ti4600 te rotten, iemand?
Wat is dan het verschil tussen een pro en non pro??
Ik geloof er niets van dat ze een pro verkopen met 1 of 2 pipelines defect.
Ze verkopen hem met 8 pipelines, of het nu wel of niet uitmaakt voor de performens het moet gewoon werken. Ik geloof niet dat ATI een rel wil veroorzaken door op die manier te bezuinigen.
Als het dus zo is dat de 256bit geheugen standaard aan staan en volledig werkt dat moet het waarschijnlijk zitten in het aanspreken daarvan door de overige 4 pipelines..
misschien nog een ander weerstandje oid..
maar hoe zou je dan het verschil in intensiet van verschillende chakkerbord verklaren
Het blijft een raar fenomeen.
Ik geloof er niets van dat ze een pro verkopen met 1 of 2 pipelines defect.
Ze verkopen hem met 8 pipelines, of het nu wel of niet uitmaakt voor de performens het moet gewoon werken. Ik geloof niet dat ATI een rel wil veroorzaken door op die manier te bezuinigen.
Als het dus zo is dat de 256bit geheugen standaard aan staan en volledig werkt dat moet het waarschijnlijk zitten in het aanspreken daarvan door de overige 4 pipelines..
maar hoe zou je dan het verschil in intensiet van verschillende chakkerbord verklaren
Het blijft een raar fenomeen.
een goede tip is dus misschien ff wachten me het kopen van de kaart...
is er ook al een verschil in saphire en connect kaarten gevonden...?
is er ook al een verschil in saphire en connect kaarten gevonden...?
bla?
Verwijderd
Sjakka board? dan moet je bij Emil R. zijn denk ik 
Als iedereen met een schaakbordje nou effe vermeld met welke mobo drivers en welke directx versie werkt, zou misschien uit kunnen maken..?
Als iedereen met een schaakbordje nou effe vermeld met welke mobo drivers en welke directx versie werkt, zou misschien uit kunnen maken..?
Wie durft zo'n ATI Engineer te mailen
??
Alleen is dat geen non-profit organisatie
Lijkt wel de grote ATI / MAXPC Loterij , heheIk hoop voor je dat jij wel een van de gelukkigen bent
Binnenkort ga ik mijn 2e connect-3d bestellen, hopelijk meer suc6
Alleen is dat geen non-profit organisatie
[ Voor 79% gewijzigd door Lord_aragorn op 21-01-2003 13:19 ]
Ok, ik krijg dus checkerboard effect,
zorg dat je de kaart test terwijl je pc helemaal default staat, ligt het iig niet aan o/c ed.
Dit is mijn systeem:
MOBO: Abit KX7-333Raid
PROC: AMD XP 1800+
MEM: 2x 256MB Samsung PC2700
DEVICES:
3Com 10/100 Netwerkkaart
SBLive! 1024
VIDEO: Connect-3D Radeon 9500 NP 128MB
Checkers na Hack: JA
HDD's en CD-Rom drives boeien niet echt
zorg dat je de kaart test terwijl je pc helemaal default staat, ligt het iig niet aan o/c ed.
Dit is mijn systeem:
MOBO: Abit KX7-333Raid
PROC: AMD XP 1800+
MEM: 2x 256MB Samsung PC2700
DEVICES:
3Com 10/100 Netwerkkaart
SBLive! 1024
VIDEO: Connect-3D Radeon 9500 NP 128MB
Checkers na Hack: JA
HDD's en CD-Rom drives boeien niet echt
[ Voor 10% gewijzigd door BruT@LysT op 21-01-2003 13:44 ]
ehm, kan het niet gewoon zo zijn dat het geheugen op de videokaarten de bandbreedte niet aankan die gevraagd wordt door de GPU? Ik heb ergens wel een overzichtje gezien van de verschillende kaarten en daar was duidelijk verschil in de 'bandwith' tussen de verschillende kaarten. Het zou wel het eea verklaren, Ati bespaard door goedkoper geheugen te gebruiken op langzamere modellen.
Dit zou ook kunnen verklaren waarom het per kaart verschillend is (hoeveelheid schaakb).
9500 : 8.8 Gb/sec
9500pro : 8.8 Gb/sec
9700 : 17.6 Gb/sec
9700pro : 19.8 Gb/sec
zie ook: http://www.tomshardware.c...21202/radeon_9500-02.html
als het geheugen op de kaart dus is gespecificeerd als max. 8.8 Gb/sec met een bepaalde marge, dan is die marge evenredig met het aantal problemen. Als er dus toevallig hier en daar wat mensen zijn die iets 'beter' geheugen (lees: grotere marge) hebben op hun 9500 non-pro, dan zou het kunnen dat dat geheugen wel de vereiste 17.6 Gb/sec kan doorvoeren (voor de mod naar 9700 non pro) en de artifacts minimaal zijn. Ik heb deze theorie hier nog niet als zodanig gelezen dus comments please!
Dit zou ook kunnen verklaren waarom het per kaart verschillend is (hoeveelheid schaakb).
zie ook: http://www.tomshardware.c...21202/radeon_9500-02.html
als het geheugen op de kaart dus is gespecificeerd als max. 8.8 Gb/sec met een bepaalde marge, dan is die marge evenredig met het aantal problemen. Als er dus toevallig hier en daar wat mensen zijn die iets 'beter' geheugen (lees: grotere marge) hebben op hun 9500 non-pro, dan zou het kunnen dat dat geheugen wel de vereiste 17.6 Gb/sec kan doorvoeren (voor de mod naar 9700 non pro) en de artifacts minimaal zijn. Ik heb deze theorie hier nog niet als zodanig gelezen dus comments please!
[ Voor 5% gewijzigd door BuG2FiX op 21-01-2003 13:49 . Reden: nummers door elkaar ]
Verwijderd
Ik vind het wel een aannemelijk verhaal, neem mijn kaart nou; met (soft)hack draaid niets in 3D behalve de fillrate test en die is toch juist voor de pipelines!? Dus die moeten werken zou je zeggen en dan lijkt dus idd het probleem bij het (te trage) geheugen te liggen!?
Hm... Het zou kunnen natuurlijk,..
Je ziet vaak in de 3d apps, dat als er verlichting gebruikt wordt,. er Checker's ontstaan,..
Misschien te wijten aan het feit dat dat meer bandbreedte vereist en het daardoor niet meer aankan? Maar dan zou je volgens mij toch andere tafrelen moeten krijgen
vastlopers ofzo, als de core sneller wil de het geheugen aan kan?
Iemand die hier meer verstand van heeft?
Je ziet vaak in de 3d apps, dat als er verlichting gebruikt wordt,. er Checker's ontstaan,..
Misschien te wijten aan het feit dat dat meer bandbreedte vereist en het daardoor niet meer aankan? Maar dan zou je volgens mij toch andere tafrelen moeten krijgen
Iemand die hier meer verstand van heeft?
Die verschillen in geheugen doorvoer komt door snelheids verschil en verschil in doorvoer breedte.
de 9500 en 9500 pro beide 128 bit en 275 Mhz geheugen gelijke doorvoer.
9700 heeft 256 bit dubbele doorvoer en de
9700 pro heeft 256 bit en de hoogste klok. dus de meeste doorvoer.
kwaliteit heeft alleen te maken met de maximale klok die gehaald kan worden.
Zoiets dacht ik ook, maar ik kon het alleen niet verwoorderonny schreef op 21 January 2003 @ 14:10:
Die verschillen in geheugen doorvoer komt door snelheids verschil en verschil in doorvoer breedte.
edit: de 9500 non-pro 128 mb heeft dus wel een 256 bits bus zoals al heel wat pages terug te lezen was. immers, je zou dan nooit een 9700 ervan kunnen maken...
ok, even verder: het geheugen is de bottleneck in mijn theorie, de GPU is immers op alle kaarten hetzelfde : de R300 core.
Wat er gebeurt en wat je dus ook op het scherm ziet is dat er dus te weinig 'voer' is voor de proc terwijl het al wel op het scherm had moeten staan. met als resultaat dat er pixels ontbreken of polygonen niet worden 'ge-textured' en 'ge-shaded'. Het schaakbord is namelijk altijd doorzichtig, die betekend dat er dus 2 polygonen (2 driehoeken = 1 vierkant = schaakbord deel) niet worden voorzien van textures en dat de hoeveelheid 'shading' dus ook niet wordt bepaald; resultaat: doorzichtige polygonen. Bij oudere spellen zouden deze effecten dus al minder kunnen zijn - quake anyone? Ik ben benieuwd aangezien iedereen het probeerd met high-tech games en benchmarks, dan weet je in ieder geval zeker dat alle bandwith wordt gebruikt.
ok, even verder: het geheugen is de bottleneck in mijn theorie, de GPU is immers op alle kaarten hetzelfde : de R300 core.
Wat er gebeurt en wat je dus ook op het scherm ziet is dat er dus te weinig 'voer' is voor de proc terwijl het al wel op het scherm had moeten staan. met als resultaat dat er pixels ontbreken of polygonen niet worden 'ge-textured' en 'ge-shaded'. Het schaakbord is namelijk altijd doorzichtig, die betekend dat er dus 2 polygonen (2 driehoeken = 1 vierkant = schaakbord deel) niet worden voorzien van textures en dat de hoeveelheid 'shading' dus ook niet wordt bepaald; resultaat: doorzichtige polygonen. Bij oudere spellen zouden deze effecten dus al minder kunnen zijn - quake anyone? Ik ben benieuwd aangezien iedereen het probeerd met high-tech games en benchmarks, dan weet je in ieder geval zeker dat alle bandwith wordt gebruikt.
[ Voor 20% gewijzigd door BuG2FiX op 21-01-2003 14:18 ]
Dit houdt toch gewoon de doorvoersnelheid van de kaart in zoals hij geleverd wordt?BuG2FiX schreef op 21 January 2003 @ 13:46:
9500 = 256 bit/4 pipelines 275/270MHz = 8.8Gb/s
9500Pro = 128 bit/8 pipelines 275/270MHz = 8.8Gb/s
9700 = 256bit/8 pipelines 275/270MHz = 17.6Gb/s
9700pro 256bit/8 pipelines 325/310 = 19.8Gb/s
Dit is toch ook logisch? Waarom zou het geheugen van de 9500 niet die 17.6Gb/s aan doorvoersnelheid kunnen halen. De kaarten zijn gewoon identiek aan elkaar.
Zie je wel gelijk hoe belangrijk die pipelines zijn. Exact de dubbele snelheid, en dat zie je ook wel in sommige benchmarks terug. Het geheugen is ook steeds hetzelfde, het enige verschil zit em de fabrikanten, dan 3.3 en dan 3.6 ns geheugen. Een PRO heeft 2.8 d8 ik, en das logisch want hij loopt gewoon op iets hogere clocksnelheden. Aan de andere kant hadden ze eigenlijk net zogoed overal 3.6ns geheugen op kunnen prakken want al die kaarten halen wel 325/310
beetje raar eigenlijk , een Ti4600 heeft ook 2.8ns, geheugen loopt daar op 650 standaard. Waarom hebben ze die 9700Pro niet gewoon default op 350/325 gezet, had makkelijk gekunt!, die 9500's kunnen net zo goed allemaal op 300/300 default. Beetje erg voorzichtig gedaan daar bij ATi, maar wat zit ik nou eigenlijk te klagen
Verwijderd
Mijn checkerboard bestaat uit knipperende stipjes. Die stipjes zijn dus ook te zien in menu's van spellen. Lijkt me niet echt dat daar polygonen en shaders voor gebruikt worden.
Dit is het vershil, niet zoals jij het formuleert:ronny schreef op 21 January 2003 @ 14:10:
Helft bandbreedte, dubbele pipelines, hetzelfde resultaat, 8.8 Gb/s
ok, klinkt inderdaad logisch maar hoe weet jij zeker dat er dezelfde geheugenchips worden gebruikt op alle kaarten? Ik kan me wel voorstellen dat geheugen gespecificeerd wordt in de fabriek (op snelheid) en aan de hand daarvan op 9700 of 9500 wordt geplakt. bij dit soort snelheden (Gb/sec) kan ik me voorstellen dat een kleine afwijking al grote gevolgen heeft voor de beeldkwaliteit ?!
wat ik me ook nog steeds afvraag is of het is te bepalen bij welke 3d effecten dit 'schaakbord' optreed. Ik heb ook het probleem vooral bij verlichting in games. Is het niet mogelijk om dat te lokaliseren en dat vervolgens softwarematig uit de driver te slopen? Want het is tijdens de demo's van ati altijd op dezelfde plaats die schaakborden, platte vlakken met belichting (denk ik). Steek ik wel een kaarsje op tijdens het gamen, als die schaakborden maar eruit zijn!
wat ik me ook nog steeds afvraag is of het is te bepalen bij welke 3d effecten dit 'schaakbord' optreed. Ik heb ook het probleem vooral bij verlichting in games. Is het niet mogelijk om dat te lokaliseren en dat vervolgens softwarematig uit de driver te slopen? Want het is tijdens de demo's van ati altijd op dezelfde plaats die schaakborden, platte vlakken met belichting (denk ik). Steek ik wel een kaarsje op tijdens het gamen, als die schaakborden maar eruit zijn!
[ Voor 39% gewijzigd door BuG2FiX op 21-01-2003 14:58 ]
het aantal pipelines heeft geen invoed op de teoretische doorvoer!!BruT@LysT schreef op 21 January 2003 @ 14:27:
[...]
Dit is het vershil, niet zoals jij het formuleert:
Helft bandbreedte, dubbele pipelines, hetzelfde resultaat, 8.8 Gb/s
Officieel heeft de 9500 128bit geheugen bus.
Het aantal pipelines heeft wel te maken met de hoeveelheid geheugen dat verwerkt kan worden.
DDR PC2700 heeft met een XP 1800 en met een XP2800 dezelfde bandbreedte!!
Hoe weet je dat de 9500 standaard met een 256 bus draait??
het kan toch ook zijn dat net als de pipelines de boel doormiddel van software is uit geschakeld!
Dat vermoed ik van wel want volgens mij is het noodzakelijk om de software van de 9700 te gebruiken die ondersteuning heeft voor de 8 pipes en 256 bus...
edit:
zou het dan zou zijn dat er versies in omloop zijn met een 128 bus??
iedereen gaat er vanuit dat als de layout goed is dat het dan werkt maar kan het niet zo zijn dat dat niet zo is??
iedereen gaat er vanuit dat als de layout goed is dat het dan werkt maar kan het niet zo zijn dat dat niet zo is??
[ Voor 10% gewijzigd door ronny op 21-01-2003 15:07 ]
Mjah toch lijkt het logisch dat het aan een pipeline ligt, ookal is dit zeer bedenkelijk geworden aangezien er 9500pro's zijn die na de hack ook ineens checkerboards krijgen, eigenlijk onmogelijk zou je zeggen.
BTW, als geheugen een bepaalde snelheid eigenlijk niet door kan voeren krijg je artifects, een bekend fenomeen, komt vooral voor bij o/c'en . Echter dit geheugen is prima in staat om rond de 600MHz effectief zonder fouten te rekenen. Anders zou je de checkerboards wel op kunnen lossen door het geheugen op 100MHz te zetten, maar dit heeft geen enkele zin. Ik kan me dus niet voorstellen dat het aan het geheugen kan liggen, ookal is het niet met alle zekerheid te zeggen. Hopelijk zijn er een hoop mensen met dit probleem aan de slag gegaan, kan zelf ook niet wachten op meer duidelijkheid. Misschien toch ATi zelf maar even vragen
BTW, als geheugen een bepaalde snelheid eigenlijk niet door kan voeren krijg je artifects, een bekend fenomeen, komt vooral voor bij o/c'en . Echter dit geheugen is prima in staat om rond de 600MHz effectief zonder fouten te rekenen. Anders zou je de checkerboards wel op kunnen lossen door het geheugen op 100MHz te zetten, maar dit heeft geen enkele zin. Ik kan me dus niet voorstellen dat het aan het geheugen kan liggen, ookal is het niet met alle zekerheid te zeggen. Hopelijk zijn er een hoop mensen met dit probleem aan de slag gegaan, kan zelf ook niet wachten op meer duidelijkheid. Misschien toch ATi zelf maar even vragen
grappig wel, ik heb gisteren met de gehackte drivers geinstalleerd echt het minimale uit mijn systeem proberen te halen: AGP 1x, GPU core < 100 Mhz, fsb 66, agp clock 33, fastwrite off etc.. als je dan ziet hoe windows draait... deed me terug denken aan 386 destijds, van die windows die echt opgebouwd worden van boven naar beneden..
. maar ja, het uiteindelijke doel: weg met de schaakborden, werd ook op die manier niet gehaald. iemand nog wat andere testen gedaan die er toe doen?
We vallen zo wel een beetje terug op oudere verhalen die al veel vaker besproken zijn. Ik hou het erop dat de geheugenbreedte puur van het PCB af hangt en niet van de Core. Wat je als laatste al zegt, is dit ook eerst zeer de vraag geweest of alle 9500's wel de goeie PCB hadden, er moest dan ook op gelet worden dat het geheugen er 2 bij 2 opzat, en NIET zoals bij de 9500pro 4 naast ekaar omdat die een 128bit layout heeft. Het enige verschil zit hem momenteel dus in de Pipelines.ronny schreef op 21 januari 2003 @ 15:06:
[...]
het aantal pipelines heeft geen invoed op de teoretische doorvoer!!
Officieel heeft de 9500 128bit geheugen bus.
Het aantal pipelines heeft wel te maken met de hoeveelheid geheugen dat verwerkt kan worden.
DDR PC2700 heeft met een XP 1800 en met een XP2800 dezelfde bandbreedte!!
Hoe weet je dat de 9500 standaard met een 256 bus draait??
het kan toch ook zijn dat net als de pipelines de boel doormiddel van software is uit geschakeld!
Dat vermoed ik van wel want volgens mij is het noodzakelijk om de software van de 9700 te gebruiken die ondersteuning heeft voor de 8 pipes en 256 bus...
edit:
BTW, dat PC2700 haalt dezelfde bandbreedte omdat een 1800+ die bandbreedte al volledig kan benutten. Met 4 Pipelines daalt de kaart zodanig in performance dat 256bit helemaal geen nut heeft. MAW, diezelfde kaart zal met 4 pipelines en 128bit exact hetzelfde presteren. Met 8 pipelines en 128bit is het geheugen ineens de bottleneck geworden. Toch schijnt de laatste methode net iets sneller uit de bus te komen dan 4 pipelines met 256bit geheugen (kijk maar naar de prestaties 9500 vs 9500pro) Als je het geheugen van de PRO ook nog eens zal overclocken zal je zien dat je er kwa prestaties meer op vooruit gaat dan een 9500NP dat doet omdat alleen het geheugen de zaak tegenhoudt. De Core van een 9500 kan je wel gaan overclocken maar er komen niet ineens een paar pipelines bij, en die zijn toch noodzakelijk om de boel echt op gang te krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door BruT@LysT op 21-01-2003 15:26 ]
Dat weet ik ik heb het hele topic gelezen, zat alleen te denken dat als ze 128 bit hadden gemaakt met een 2 bij 2 opstelling... scheelt toch twee lagen pcb. Dus behoorlijk in de kosten.BruT@LysT schreef op 21 January 2003 @ 15:24:
[...]
Wat je als laatste al zegt, is dit ook eerst zeer de vraag geweest of alle 9500's wel de goeie PCB hadden,
Ik weet niet precies hoe dat zit op grafische kaarten maar zit daar niet nog iets op als een northbridge dat het geheugen aan stuurt??Het enige verschil zit hem momenteel dus in de Pipelines.
Kan het dan niet zijn dat daarin een instelling zit voor 128 of 256 bus??
Ik weet dat hij er fysiek ligt maar zo als ik al eerder probeerde te zeggen kan het niet zijn dat de helft is uit geschakeld door software of hardware
Ik had het hier dan ook over Theoretische bandbreedteBTW, dat PC2700 haalt dezelfde bandbreedte omdat een 1800+ die bandbreedte al volledig kan benutten.
hm zou het uitmaken om je AGP voltage te verhogen, zo ja, hoever kun je daar mee gaan? ik wil het best proberen maar moet ik wel weten hoe hoog zoiets kan. Is er een verschil tussen de 9500 en 9700 qua voltage? tis maar een idee.. weet ik of het werkt. wat is de standaard voltage-stand?
Even samenvattend en wat feiten:
4 pipelines:
9500 64MB: 8.8Gb/s
9500 128MB: 17.6Gb/s
8 pipelines:
9500 PRO: 8.8Gb/s
9700: 17.6Gb/s
9700 PRO: 17.6Gb/s
Blijkbaar is in veel situaties het geheugen geen bottleneck, aangezien de PRO over het algemeen een stuk beter presteert dan een non-PRO. Een 128MB non-PRO presteert een stuk beter dan een 64MB, kijk maar:
http://www.digit-life.com...n/sapphire-r9500-128.html
De grote vraag blijft natuurlijk, wat gaat er mis als een 9500 ineens moet doen alsof ie een 9700 is, en wat kunnen we daar aan doen.
Tot die tijd, is er iemand die z'n 9500 voor een vriendenprijsje weg wil doen?
4 pipelines:
9500 64MB: 8.8Gb/s
9500 128MB: 17.6Gb/s
8 pipelines:
9500 PRO: 8.8Gb/s
9700: 17.6Gb/s
9700 PRO: 17.6Gb/s
Blijkbaar is in veel situaties het geheugen geen bottleneck, aangezien de PRO over het algemeen een stuk beter presteert dan een non-PRO. Een 128MB non-PRO presteert een stuk beter dan een 64MB, kijk maar:
http://www.digit-life.com...n/sapphire-r9500-128.html
De grote vraag blijft natuurlijk, wat gaat er mis als een 9500 ineens moet doen alsof ie een 9700 is, en wat kunnen we daar aan doen.
Tot die tijd, is er iemand die z'n 9500 voor een vriendenprijsje weg wil doen?
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
Ik denk dat het geheugen het probleem is, waarschijnlijk zijn er ook kaarten in de omloop van connect-3d die gewoon een standaard 128 mbit geheugen op de 9500 np 128 mb hebben zitten, 2 bij 2 wel te verstaan. Bij deze kaarten is het niet mogelijk ze dus te veranderen naar een 9700, maar er zijn waarschijnlijk ook kaarten waarbij je een 256 bit geheugen hebt lager geclocked naar 128 bit...oude productiekaarten en dat ze dus zijn overgestapt op deze nieuwe goedkopere methode tegenwoordig. Eerst was de slagingskans namelijk duidelijk veel groter en nu met de nieuwere kaarten gaat het voornamlijk mis.....
kunnen jullie misschien de winkel vermelden waar je de kaart gekocht hebt, omdat de maxpc kaarten van afgelopen week wel allemaal lijken te werken, of heb ik het nu mis?
kunnen jullie misschien de winkel vermelden waar je de kaart gekocht hebt, omdat de maxpc kaarten van afgelopen week wel allemaal lijken te werken, of heb ik het nu mis?
Verwijderd
eerst: >ik heb *niet* het hele topic gelezen (geen zin/tijd).
Wat waren de resultaten van en harwarehack en softwarehack?
Iemand daar verschil in gezien?
Wat waren de resultaten van en harwarehack en softwarehack?
Iemand daar verschil in gezien?
uhm, op welk moment maak je een nieuw topic aan? Ik wil wel even een samenvatting maken en dan een deel 2 openen? of moet ik dan een moderator hebben daarvoor? wie o wie, kost wel even tijd om 40 pagina's te lezen namelijk... het lijkt me wel cool als dit topic open blijft, we komen er wel achter zo!!
Aann zoiets zat ik ook te denken. Misschien is er nog ergens een component op de 9500 die verschilt van de 9700. Daarbij denk ik niet onmiddellijk aan de plaats (zoals de harware-hack) maar aan een waarde. Dus bijvoorbeeld een weerstand of condensator die een andere waarde hebben... Of die misschien gewoon een minder grote precisie hebben. Dan kan misschien ook verklaren waarom de ene mod wel werkt en de andere niet.ronny schreef op 21 January 2003 @ 13:01:
Als je je 9500 pro flashed met een warp bios om 'm te unlocken word hij dan altijd herkent als een 9700?
The Unpredictable Striker!
dan zul je onderdelen van een 9500 en een 9700 moeten uit wisselen
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Hmm, ik weet het niet hoor... Ik denk dat de kaart dan gewoon niet zou werken... Maar het zou kunnen natuurlijk...BuG2FiX schreef op 21 January 2003 @ 14:14:
edit: de 9500 non-pro 128 mb heeft dus wel een 256 bits bus zoals al heel wat pages terug te lezen was. immers, je zou dan nooit een 9700 ervan kunnen maken...
Ik denk dat het dan belangrijk is dat iedereen die een Radeon 9500 gemod heeft hier even zou vermelden welke revisie de kaart heeft en er even bijvermeld of ie last heeft van het schaakpatroon of niet... Dan weten we het snel!
Lightah schreef op 21 januari 2003 @ 18:26:
Als je je 9500 pro flashed met een warp bios om 'm te unlocken word hij dan altijd herkent als een 9700?

Eerst stond er 9500 pro. Na de nieuwe bios staat er dit ^^ (9700 AGP(ND)
Is dit dus fout en moet ik andere bios erin flashen?
[ Voor 10% gewijzigd door Lightah op 21-01-2003 18:49 ]
The Unpredictable Striker!
Reactie op post van DCR:
Je kan niet geheugen 'lager clocken' naar 128 Bit. Het pad ernaartoe is ofwel 128, ofwel 256 bit. Da's hardware, geen software. Deze 'hack' zorgt er slechts voor dat de aanwezige maar uitgezette 4 extra pipelines aangezet worden. Vraag is, waarom gaat dat soms (meestal?) mis?
Je kan niet geheugen 'lager clocken' naar 128 Bit. Het pad ernaartoe is ofwel 128, ofwel 256 bit. Da's hardware, geen software. Deze 'hack' zorgt er slechts voor dat de aanwezige maar uitgezette 4 extra pipelines aangezet worden. Vraag is, waarom gaat dat soms (meestal?) mis?
De kaarten van MAXPC zijn vandaag verzonden, dus als alles meezit komen die morgen aan.....JOEPIE!!!!!
Op andere fora wordt de eerste post ge-edit dan. Aangezien dat hier maar 24 uur mag (dacht ik?), is dat ietwat onhandig. Misschien zouden ze een uitzondering moeten maken voor de allereerste post.BuG2FiX schreef op 21 January 2003 @ 18:20:
uhm, op welk moment maak je een nieuw topic aan? Ik wil wel even een samenvatting maken en dan een deel 2 openen? of moet ik dan een moderator hebben daarvoor? wie o wie, kost wel even tijd om 40 pagina's te lezen namelijk... het lijkt me wel cool als dit topic open blijft, we komen er wel achter zo!!
Normaal gesproken maken ze trouwens een nieuw topic als er 1000 posts in een topic zitten. Nu dus ongeveer
voor de mensen die niet weten of het werkte (de mod) download dit dingetje en het verteld je pzies wat je hebt: http://www.delphi3d.net/hardware/glinfo2.zip
normaal staat er dus Radeon 9500, na de mod Radeon 9700. Rivatuner houdt het op Radeon 9500/9700 series, das nog steeds niet duidelijk op zich.
normaal staat er dus Radeon 9500, na de mod Radeon 9700. Rivatuner houdt het op Radeon 9500/9700 series, das nog steeds niet duidelijk op zich.
Dit topic is gesloten.