De PTT ZUIGT helaas.
Mwoh, dat valt wel mee. Meestal krijg ik binnen een dag mn spullen; bij de meeste winkels proberen ze "voor twaalf uur ('s middags) besteld = volgende dag binnen"De PTT ZUIGT helaas.
Ontopic; het blijft gewoon een beetje een loterij. Morgen zullen we wel meer weten
Soms duurt het een dag voordat de nummers te vinden zijn (tenminste, dat heb ik bij andere verzendingen wel gehad).
Verwijderd
Thanks, maxtweaker. 't Zijn wel ongeveer de stappen die ik heb gevolgd (uitgezonderd overclocking - heeft niet echt zin als er op de standaard snelheid al checkerboarding optreedt). 'k Zal't vanavond nog een try geven...
Ehm, tsja je ziet zelden een leverancier uitleggen hoe je moet overclockenVerwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 14:21:
Hoe vonden jullie mijn stappenplan overigens, kunnen jullie daar wat mee?
Ik weet zelf wel wat mogelijk is en hoe het moet, maar ik denk dat sommigen je uitleg wel op prijs stellen. Met rivatuner of wizzards hack is het vrij triviaal...
De softmods veranderen niets aan de kloksnelheden, aangezien die voor een 9500 en 9700 hetzelfde zijn (give or take 5mhz), Dat soort checkerboarden is meer een probleem met de chip die niet alle pipelines werkend heeft.Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 14:21:
Hoe vonden jullie mijn stappenplan overigens, kunnen jullie daar wat mee?
Dat stappenplan haald weinig uit in zn geval
Voor de rest, 3DMark is niet ideaal om mee te testen daarvoor, sommige mensen testen prima met 3DMark, maar met geavanceerdere dingen zoals UT2003 en de DX9 Demos van ATI (vooral Pipedreams en err, nog een waar de naam me van ontschoten is) is er checkerboarding all around.
Je moet voor overklokken geloof ik ook een gehacked bios flashen, anders worden de nieuwe frequencies niet geaccepteerd (al weet ik niet zeker hoe dit zit na de software mod).
-DmD-
3DMark - Nature is wel geschikt (op het water letten)Diavire schreef op 14 januari 2003 @ 14:32:
Voor de rest, 3DMark is niet ideaal om mee te testen daarvoor, sommige mensen testen prima met 3DMark, maar met geavanceerdere dingen zoals UT2003 en de DX9 Demos van ATI (vooral Pipedreams en err, nog een waar de naam me van ontschoten is) is er checkerboarding all around.
Ati - Pipedreams & Car demo dacht ik
In UT2003 is het lastiger te zien vond ik.
[ Voor 3% gewijzigd door T.T. op 14-01-2003 14:37 ]
FW en SB staan inderdaad aan, Ik gebruik btw af en toe wel eens RivaTuner om eens te kijken of het effect heeft. Aantal dingen uit en aan zetten en dan maar kijken of het iets sneller gaat. Het maakt over het algemeen eigenlijk helemaal nix uit wat ik met rivatuner uithaalt. Een beter resultaat valt bijna niet te krijgen. Of ik zou de kwaliteit omlaag moeten gooien en dat is natuurlijk wel een erg goedkoop truukje om een hogere score te halen. Dit zal dan ook wel veel gebeuren, D3D settings aanpassen of de LOD bias terug schroeven tot er nix van over blijftn00bs schreef op 14 January 2003 @ 13:32:
BruT@LysT
Fear and Loathing...>
Klopt ja FSB=MEM zetten... anders krijg je problemen met je timings, anyway heb jij je BIOS al tot max getuned zo te horen, perf. verschil kan hem zitten in het MOBO zelf, misschien services die onnodig aanstaan, verder valt Windows natuurlijk zelf ook te tunen, op BV www.tweakxp.com staat best veel, over je reg. settings te optimizen... je kan tuurlijk een deel doen met het tooltje tweakxp zelf... Maar denk niet dat het VEEL verschil allemaal zal uitmaken.
Maarja alles beetjes mooi meegenomen. Waarom gebruik je niet Rivatuner voor je videokaart? daar valt toch wel meer mee te tunen, dan je nu doet. Staan trouwens Faswrites en Sidebanding aan?
Dan heb je wel een hogere score maar das niet echt eerlijk natuurlijk.
De Bios van mijn videokaart vervang ik ook altijd door een andere om te kijken of het wat uitmaakt, maar over het algemeen resulteert dat in een aangepaste bios waardoor je bij het booten je nickname ziet staan met de daarbij aangepaste clocksnelheden en verder nix.
Ik heb op het moment twee vrijwel dezelfde systemen, allebij hebben een (zoals ik al zei, een KX7333-RAID van Abit) Alleen heeft de 2e een GF3 Ti200 kaart. Dit wordt dus strax allebij een 9700 hopelijk. Wat nog wel nuttig is, is om die brakke oude 1800+jes even te ruilen voor nieuwe 1800+ Tbred-B versies waarmee de 2GHz wel te halen is, kost me bijna nix en ga er toch op vooruit
Car, die was 't indeedT.T. schreef op 14 January 2003 @ 14:34:
[...]
3DMark - Nature is wel geschikt (op het water letten)
Ati - Pipedreams & Car demo dacht ik
In UT2003 is het lastiger te zien vond ik.
het ligt net aan de kaart, sommigen zien het in het water, anderen niet, maar weer wel in een of meer van die demos, sommige merken het weer op in UT.
Maar heb meer gehoord van mensen die het in de demos hadden dan mensen die het opmerkten in 3DMark
-DmD-
YESSSSSSSSSS!!!!!!!Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 14:01:
1. Je moet Catalyst 3.0 + Directx 9.0 gebruiken
2. Begin eerst met Rivatuner en pas de hack via Poweruser toe (Zie voor info guru3D)
3. Reboot en draai 3DMark2001SE
4. Kijk of dit goed gaat.
5. Nu pas kan je beginnen met de Core en memory te overclocken.
6. Doe dit in kleine stapjes, anders sloop je dingen die niet te repareren zijn.
Suc6!
Gelukt van 11000 naar bijna 12000 !!!!!
Met softwarehack RIVATUNER!
Bedankt MaXtweaker voor duidelijke uitleg !!!
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5631267
Ik las op guru3d net dat iemand het script op zijn Radeon9500Pro heeft uitgeprobeerd (wat dus niet zal werken), maar hij kreeg dus last van de checkerboard-bug, wat er op zou duiden dat de pipelines goed werken. Het is nog niet door anderen bevestigd echter.
BruT@LysT
Fear and Loathing...> idd je beeldkwaliteit aanpassen is een smerig trucje van sommige om hogere 3dmark te halen
Anyway komt het wel eens voor, dat sommige mensen FORCED, ansitropic gebruiken of FSAA. Dit laatste voordat je 3dmark doet natuurlijk FORced OFF en, Rendering Quality op BI/Triliniar zetten met RIVA.
Heb je trouwens nog een softwarematige Audio Card aanstaan?
Fear and Loathing...> idd je beeldkwaliteit aanpassen is een smerig trucje van sommige om hogere 3dmark te halen
Anyway komt het wel eens voor, dat sommige mensen FORCED, ansitropic gebruiken of FSAA. Dit laatste voordat je 3dmark doet natuurlijk FORced OFF en, Rendering Quality op BI/Triliniar zetten met RIVA.
Wel gaar hoor die kankerschaakborden, Maxtweaker, zou je niet even mijn kaart van te voren kunnen testen met de softwarehack, zou het zeer op prijs stellen.
Hehe, dan wil iedereen dat denk ikBruT@LysT schreef op 14 januari 2003 @ 14:46:
Wel gaar hoor die kankerschaakborden, Maxtweaker, zou je niet even mijn kaart van te voren kunnen testen met de softwarehack, zou het zeer op prijs stellen.
Ook gezien, vraag me af wat daarvan gaat komen >)T.T. schreef op 14 januari 2003 @ 14:43:
Ik las op guru3d net dat iemand het script op zijn Radeon9500Pro heeft uitgeprobeerd (wat dus niet zal werken), maar hij kreeg dus last van de checkerboard-bug, wat er op zou duiden dat de pipelines goed werken. Het is nog niet door anderen bevestigd echter.
-DmD-
Draai nu met een SBLive4.1 PLayer met nieuwste Audigy2 drivers. Maar wat dan nog? er wordt toch zoiezo geen geluidskaart aangesproken door 3dmark tijdens het benchen?n00bs schreef op 14 januari 2003 @ 14:45:
BruT@LysT
BTW, Anisotropic filtering en FSAA staan natuurlijk uit bij het benchen
Nu zijn de dagen aangekomen van Anisotropic Filtering, das echt geil.. maargoed dat die Radeon komt
Hoi MAX,
Ik heb hem binnen!!
Gelijk de nieuwste driver geinstalleerd en wat denk je?
AIDA32 zegt het volgende:
GPU kloksnelheid 277Mhz
Geheugengrootte 128MB
Pixel pilelines 8
Pixel filrate 2216Mpixels
Texel filrate 2216Mtexels
Geheugen
Bus type DDR
Bus Breeddte 256 bit
Werkelijke kloksnelheid 270Mhz DDR
Effectieve kloksnelheid 540Mhz
Bandbreeddte 17280MB/s
Ik heb nog niets gemod opzo.. 3dmark is 11000 op een Xp 2000 (niets getweaked)
Is Aida32 in de war of heb ik een orginele Radoen 9700(pro)??
Kan iemand anders ff aida proberen??
Ik heb hem binnen!!
GPU kloksnelheid 277Mhz
Geheugengrootte 128MB
Pixel pilelines 8
Geheugen
Bus type DDR
Bus Breeddte 256 bit
Bandbreeddte 17280MB/s
Precies ik zou ook altijd kiezen voor Anistropic. Maar wat ik wil zeggen is dat bij sommige mensen als ze een 3Dmark test doen, dit forced aan hebben staan. 3Dmark test standaard op BI/TRI.
Als jij dan op Forced Ansi. zet gaat je perf. behoorlijk omlaag... daarom is het alleen maar voor de test bedoelt om hem op BI/TRI te zetten, FSAA uit.
Als jij dan op Forced Ansi. zet gaat je perf. behoorlijk omlaag... daarom is het alleen maar voor de test bedoelt om hem op BI/TRI te zetten, FSAA uit.
Dat denk ik ook...maar dan gaat ook iedereen bij hem een kaart kopen ipv bij de concurrent..das toch ook een voordeel niet?
Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!
Jajaja, ik wil alleen maar zeggen dat het wel duidelijk is velen hun score oppompen door gewoon wat kwaliteit in te leveren. Niet echt mijn stijl eigenlijk. Dan houdt ik het maar gewoon op die 12130 3dMarks van nun00bs schreef op 14 January 2003 @ 14:56:
Precies ik zou ook altijd kiezen voor Anistropic. Maar wat ik wil zeggen is dat bij sommige mensen als ze een 3Dmark test doen, dit forced aan hebben staan. 3Dmark test standaard op BI/TRI.
[ Voor 8% gewijzigd door BruT@LysT op 14-01-2003 15:01 ]
zeg Maxtweaker, heb je mijn geld al binnen? ik heb het zaterdag (per post) overgemaakt. mij email adres was bhuisman@gmx.net . ik heb de gemodde gekocht, hij werkt toch wel 100% zonder artifacts of checkerboard effecten?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik denk dat dat voor zo'n winkel helemaal niet veel uitmaakt, 9500's verkopen ze toch wel aan mensen die 'gewoon' een 9500 willen hebben. Die paar die graag een modbare versie willen kunnen ze best even helpen, en het verkoopt waarschijnlijk nog beter ook. Strax wordt MaxPC de moddable 9500 leverancier van Nederlandmisstickjoint schreef op 14 januari 2003 @ 14:57:
[...]
Dat denk ik ook...maar dan gaat ook iedereen bij hem een kaart kopen ipv bij de concurrent..das toch ook een voordeel niet?
Ook goed voor je reputatie onder tweakers (vaak mensen die voor de voor de hele familie PC's in elkaar moeten zetten; en dus beslissen wat waar gekocht moet worden)BruT@LysT schreef op 14 januari 2003 @ 15:06:
Ik denk dat dat voor zo'n winkel helemaal niet veel uitmaakt, 9500's verkopen ze toch wel aan mensen die 'gewoon' een 9500 willen hebben. Die paar die graag een modbare versie willen kunnen ze best even helpen, en het verkoopt waarschijnlijk nog beter ook. Strax wordt MaxPC de moddable 9500 leverancier van Nederland
Verwijderd
Op de site staat ook gewoon bij de kaart dat het geschikt is om te modificeren. Ik neem aan dat geschikt "zonder checkerboards" betekend?
Nou ben benieuwed wat Maxtweaker er van vindt...en ja als ze dat gaan doen dan krijgen ze idd onder de tweakers wel die naam denk ik "Officieele Moddable 9500 leverancier"BruT@LysT schreef op 14 januari 2003 @ 15:06:
[...]
Ik denk dat dat voor zo'n winkel helemaal niet veel uitmaakt, 9500's verkopen ze
.....waarschijnlijk nog beter ook. Strax wordt MaxPC de moddable 9500 leverancier van Nederland
Als ze 9500's verkopen met het verkooppraatje dat ze te modden zijn, en vervolgens checkboarden produceren, dan zijn ze niet goed bezig
En das ook weer waarn00bs schreef op 14 januari 2003 @ 15:21:
Als ze 9500's verkopen met het verkooppraatje dat ze te modden zijn, en vervolgens checkboarden produceren, dan zijn ze niet goed bezig
Strax worden we nog zo paranoid dat we in Real Live overal schaakborden gaan zien! ahhhhh
maar idd als ik dit lees :"Geschikt voor Modificatie naar Radeon 9700!!"
(zal wel vandaag erop zijn gezet) ga ik ervan uit dat ik dan ook geen schaakbord effect krijg..vraag me af of ze me dat kunnen garanderen? (zoja dan bestel ik er meteen een)
Zoniet dan blijft het hetzelfde..Gokken dat je dat niet krijg
(zal wel vandaag erop zijn gezet) ga ik ervan uit dat ik dan ook geen schaakbord effect krijg..vraag me af of ze me dat kunnen garanderen? (zoja dan bestel ik er meteen een)
Zoniet dan blijft het hetzelfde..Gokken dat je dat niet krijg
[ Voor 3% gewijzigd door misstickjoint op 14-01-2003 15:42 ]
ik zit in heel grote twijfel of ik een 9500 moet kopen en opvoeren er is 20% dat het niet lukt
of een pro moet kopen
of een pro moet kopen
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Nu blijkt het dat de software-mod een 256bit r9500 toch in een r9700 PRO verandert!
"Added SoftR9700 patch script for Catalyst 6.200 - 6.255, which allow you to enable software locked 8 pixel pipelines on RADEON 9500 based boards and turn any 128-bit RADEON 9500 into RADEON 9500PRO and any 256-bit RADEON 9500 into RADEON 9700PRO. Warning! You must read and accept RivaTuner's license agreement before using this script."
(http://www.guru3d.com/rivatuner)
So what..., ik ga morgen mijn radeon 9700 pro halen voor 330€
, daar kan ik nog mee leven
"Added SoftR9700 patch script for Catalyst 6.200 - 6.255, which allow you to enable software locked 8 pixel pipelines on RADEON 9500 based boards and turn any 128-bit RADEON 9500 into RADEON 9500PRO and any 256-bit RADEON 9500 into RADEON 9700PRO. Warning! You must read and accept RivaTuner's license agreement before using this script."
(http://www.guru3d.com/rivatuner)
So what..., ik ga morgen mijn radeon 9700 pro halen voor 330€
nope, zie vorige reacties (9700Pro heeft sneller geheugen). Met overclocken kun je wel de prestaties van een 9700Pro behalen, maar dan moet je geluk hebben.tweak_master schreef op 14 January 2003 @ 16:09:
Nu blijkt het dat de software-mod een 256bit r9500 toch in een r9700 PRO verandert!
Trouwens een Standaard 9700Pro draait toch op 325/620? Dan zou je met gemak van de Connect3d een snellere kaart kunnen maken aangezien die waardes helemaal niet zo hoog liggen. Een echte 9700pro kan natuurlijk nog verder geclocked worden, maargoed, snap niet helemaal waarom MaxTweaker dan geen hogere score kreeg met zijn gemodde en oc'ed 9500 ten opzichte van de 9700Pro
De gemodde 9500 draaide namelijk op 350Core en 660Mem, dat zou zeker sneller moeten zijn niewaar... Misschien oudere bios?
Liever twee gelijke systemen dan 1 goeie en 1 klote... Ik wil achter die pc!, nee ik wil!, NEE IK WIL!
De gemodde 9500 draaide namelijk op 350Core en 660Mem, dat zou zeker sneller moeten zijn niewaar... Misschien oudere bios?
Als je twee mainstream pc's had gehad was je zeker voor twee 9500's gegaan, wat is er beter dan lekker samen een potje UT2003 op internet te gamenSo what..., ik ga morgen mijn radeon 9700 pro halen voor 330€ , daar kan ik nog mee leven
[ Voor 45% gewijzigd door BruT@LysT op 14-01-2003 16:38 ]
Verwijderd
Dat komt doordat ik een ECS bord gebruik om te testen.......
ECS is stabiel, betrouwbaar en slikt alles behalve overclocken van CPU's e.d. helaas.
Dit wordt overigens wel een erg uitgebreid topic
ECS is stabiel, betrouwbaar en slikt alles behalve overclocken van CPU's e.d. helaas.
klopt, ik heb ook ecs, rock steady als je niet ocedVerwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 16:38:
Wil je daarmee zeggen dat je de kaart toch niet ge'oc'ed had? ik snap em niet helemaalVerwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 16:38:
Verwijderd
Over overclocken gesproken: Hercules is op dat gebied de King_/-\o_
Als je Checkerboard effect krijgt dan is het een idde om niet meteen de Core en geheugen te OC'en (zie mijn "stappenplan")
Alle zendingen van vandaag zijn weg, ik hoor morgenmiddag wel hoe het bij jullie gaat.
Even een statusupdate over het testen:
Ik heb nu 14 kaarten met succes getest van de 14 in totaal
Dus tot nu toe 100% succes......
Als je Checkerboard effect krijgt dan is het een idde om niet meteen de Core en geheugen te OC'en (zie mijn "stappenplan")
Alle zendingen van vandaag zijn weg, ik hoor morgenmiddag wel hoe het bij jullie gaat.
Tjah das toch een vrij hoge kans van slagen zo te zien... Zouden dan toch de schaakborden pas komen als je zou gaan solderen?, hoop het wel iig want dat scheelt weerEven een statusupdate over het testen:
Heb me Mail ontvangen btw!, hoop dat ie morgen ergens in de buurt van mijn pc zal zijn
zou helemaal lachen zijn als het een 9700pro is.Procyon for life schreef op 14 January 2003 @ 14:54:
Hoi MAX,
Ik heb hem binnen!!
GPU kloksnelheid 277Mhz
Geheugengrootte 128MB
Pixel pilelines 8
Geheugen
Bus type DDR
Bus Breeddte 256 bit
Bandbreeddte 17280MB/s
Probeer hem ff te hacken en kijk wat er dan gebeurt.
Neem aan dat aida32 er naast zit.
Trouwens schaakborden???
Heb jij perongeluk geen gemodde (hardwaremod) gekocht.
Heeft maxtweaker er misschien een 9700pro bios op geflashed.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Zit mijn kaart ook tussen die 14??Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 16:43:
Over overclocken gesproken: Hercules is op dat gebied de King_/-\o_
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Don't worry Justifire, volg het stappenplan en ook jij ziet dat het werkt
PS leuk die smiley's.....
PS leuk die smiley's.....
is geen t2
is een original
thunderbird prometeia gekoeld
asus v8200 prometeia gekoeld
Kijk maar in me sig voor het resultaat Worlds First Dual Prometeia
is een original
thunderbird prometeia gekoeld
asus v8200 prometeia gekoeld
Kijk maar in me sig voor het resultaat Worlds First Dual Prometeia
Checkerboard heeft niets te maken met overclocken van Core/Geheugen, maar lijkt inherent aan bepaalde 9500's (hardware problemen zoals defecte pipelines)Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 16:43:
Elke 9500/128 kan de snelheid van een 9700 halen, de vraag is of hij het zonder problemen doet. Ik neem aan dat je dus bedoelt dat de 14 kaarten geen checkerboard-bug vertoonden in bijvoorbeeld de Ati Animusic demo?Even een statusupdate over het testen:
[ Voor 6% gewijzigd door T.T. op 14-01-2003 17:08 ]
maxpc de gemodde 9500 is niet meer op de site te vinden.
anders ben ik wel geinteresseert
anders ben ik wel geinteresseert
[ Voor 26% gewijzigd door icecreamfarmer op 14-01-2003 17:02 ]
zat mijne daar bij?Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 16:43:
en waarom is de gemodde versie uit de prijslijst verdwenen?
[ Voor 13% gewijzigd door Brent op 14-01-2003 17:17 ]
Max Tweaker waar haal jij je 9700 pro voor 330 euro ?
[ Voor 5% gewijzigd door caspergt op 14-01-2003 17:05 ]
Maar dat geeft toch niet een antwoord op mijn vraag waarom de gemodde 9500 een lagere 3dmark score haalt dan de hercules 9700Pro die standaard eigenlijk lagere clocksnelheden draait als de gemodde 9500 die op 350/660 draaide volgens jou en daarmee geen 12000 3dmarks haalt terwijl de Hercules dat wel doet... das toch vaag ofnieVerwijderd schreef op 14 January 2003 @ 16:47:
Nee Brutalyst, ik kan mijn CPU niet OC'en, de rest wel.
[ Voor 13% gewijzigd door BruT@LysT op 14-01-2003 17:05 ]
BruT@LysT
Fear and Loathing...> je bedoelt in jouw verhaal net ATI 9700... niet de Pro
toch?
Fear and Loathing...> je bedoelt in jouw verhaal net ATI 9700... niet de Pro
Dat ligt waarschijnlijk aan het verschil van geheugen, toegangstijden, cl e.d. misschien.BruT@LysT schreef op 14 januari 2003 @ 17:05:
[...]
Maar dat geeft toch niet een antwoord op mijn vraag waarom de gemodde 9500 een lagere 3dmark score haalt dan de hercules 9700Pro die standaard eigenlijk lagere clocksnelheden draait als de gemodde 9500 die op 350/660 draaide volgens jou en daarmee geen 12000 3dmarks haalt terwijl de Hercules dat wel doet... das toch vaag ofnie
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
wie wil nou nog een gemodde als je het zelf kan ???
nee ik bedoel weldegelek de Hecules 9700Pro die op 325/620 draait.n00bs schreef op 14 January 2003 @ 17:15:
BruT@LysT
Fear and Loathing...> je bedoelt in jouw verhaal net ATI 9700... niet de Protoch?
Maar de gemodde Connect-3d 9500 naar 9700 liep volgens MaxTweaker op 350/660.
Welke zou dan sneller moeten zijn, vrij simpel toch
[ Voor 19% gewijzigd door BruT@LysT op 14-01-2003 17:24 ]
omdat vooralsnog er geen garantie is dat het werkt. ik heb nog maar heel weinig mense gezien bij wie de softmod helemaal goed werkte. daarom.justifire schreef op 14 januari 2003 @ 17:20:
Verwijderd
Morgen zullen we het allemaal weten! Ik heb ook even de twijfel gehad om te bellen om net als jij een reeds gemodde te vragen, maar ben er toch maar voor gegaan. En aangezien Maxtweaker 14@14 succesvol heeft getest ben ik toch positief. Word evengoed vast een onstuimig nachtjeBreepee schreef op 14 January 2003 @ 17:21:
[...]
omdat vooralsnog er geen garantie is dat het werkt. ik heb nog maar heel weinig mense gezien bij wie de softmod helemaal goed werkte. daarom.
www.maxpert.nl heeft hem vanaf vandaag ook voor 174 euro oid. ik heb em net besteld
(het gaat dus om de connect3d 9500 128mb non-pro). en maar 8 euro verzendkosten!
[ Voor 1% gewijzigd door BuG2FiX op 14-01-2003 17:37 . Reden: uh prijsfoutje.. ]
die kost daar 174 euroBuG2FiX schreef op 14 januari 2003 @ 17:32:
www.maxpert.nl heeft hem vanaf vandaag ook voor 171 euro oid. ik heb em net besteld(het gaat dus om de connect3d 9500 128mb non-pro). en maar 8 euro verzendkosten!
w0000t !
kan ik dus een 8rda+, een xp2400+ en de radeon in 1 shop halen! (zelfs zonder verzendkosten! ideaal als je niet al te ver van zutphen woont
)
w0000t!
kan ik dus een 8rda+, een xp2400+ en de radeon in 1 shop halen! (zelfs zonder verzendkosten! ideaal als je niet al te ver van zutphen woont
w0000t!
Wat nou als die zaak waar ze hem modden alle kaarten eerst mod, de kaarten waar het niet bij werkt maken ze weer een Radeon 9500 van en klaar zijn ze. Dan MOET je wel een gemodde kopen, of een andere winkel vinden. Sinds er geen garantie is dat de Radeon 9500 die je bij hun koopt geen mislukt modsel is is het niet dom om dan maar de gemodde te kopen.justifire schreef op 14 januari 2003 @ 17:20:
Het was gewoon beter geweest als die shop ze niet zelf zou modden, want nu heb je al helemaal geen goed gevoel meer als je de ongemodde koopt.
Yohw, werkt deze kaart ook op een agp 4x slotje ipv 8x? en is deze kaart ook 1,5v? mijn mobo ondersteunt nml alleen 1,5 en nie 3,3v...
[ Voor 42% gewijzigd door Flowmo op 14-01-2003 17:48 ]
Verwijderd
Ik ben vergeten te zeggen dat ik zo slecht ben geweest de complete voorraad op te kopen van de Connect3D.... 
Ik heb er net weer 20 binnengekregen en zal er volgende week dinsdag weer 15 ontvangen.
Als ik nu tel dan heb ik er nog 8 over.........
Ik vermoed dat de pret daarna voorbij is omdat ATI nu wel "gevraagd" zal hebbben of elke ATI OEM'er de PCB wil aanpassen zodat dit niet meer kan
Ik heb er net weer 20 binnengekregen en zal er volgende week dinsdag weer 15 ontvangen.
Ik vermoed dat de pret daarna voorbij is omdat ATI nu wel "gevraagd" zal hebbben of elke ATI OEM'er de PCB wil aanpassen zodat dit niet meer kan
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 19:00 ]
dan mag ik misschien wel opschieten met het bestellen van een 2e kaart voordat ze er niet meer zijn! En die kans wordt vrij groot als strax iedereen weet dat met een beetje software van een 9500 een 9700 gemaakt kan worden... Hmzz
Grote kans dat ATi zal ingrijpen...
Grote kans dat ATi zal ingrijpen...
[ Voor 8% gewijzigd door BruT@LysT op 14-01-2003 19:03 ]
heb je mijn bestelling en geld nou binnen?Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 18:55:
Ik ben vergeten te zeggen dat ik zo slecht ben geweest de complete voorraad op te kopen van de Connect3D....
Verwijderd
Zoals je kan zien hebben ze het hier over een normale radeon 9700. en niet over de pro.Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 01:59:
bla bla....
our colleagues from Overclockers.ru found out that on the hardware level a RADEON 9500 could be turned into RADEON 9700
Kortom, ben je in het bezit van een radeon 9500 128 (non-pro // oude PCB), dan kan jij je radeon 9500 met het nodige geklooi in een echte radeon 9700 omtoveren...
(Aanvullende informatie is natuurlijk welkom)
maar op de plaatjes weer wel.
Wat is nu de werkelijkheid? heeft iemand het al getest?
onder welke steen kom jij vandaan? 9500>9700nonpro. aangezien die qua mhz evensnel zijn. de pro is sneller. en 9700pro ziet er hetzelfde uit als een 9500/9500pro/9700.Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 19:07:
[...]
Zoals je kan zien hebben ze het hier over een normale radeon 9700. en niet over de pro.
Ze vergelijken slechts met een 9700Pro. Je maakt een 9700 en je kan eventueel overclocken naar het prestatie-niveau van een 9700Pro. Dit is echter al 1000x uitgelegd. Ik ga vanaf nu UTFS roepenVerwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 19:07:
Zoals je kan zien hebben ze het hier over een normale radeon 9700. en niet over de pro.
Verwijderd
Nou het is me gelukt
Maya II 9500 64 mb naar een pro
ben van 7910 naar 8300 3d marks gegaan ik denk dat het niet zoveel scheelt omdat ik een tb 1200 heb.
Maya II 9500 64 mb naar een pro
ben van 7910 naar 8300 3d marks gegaan ik denk dat het niet zoveel scheelt omdat ik een tb 1200 heb.
Ik heb dit topic helemaal doorgelezen en ik volg het nu al enkele dagen....
Ik twijfel eigenlijk nog steeds of ik nu die kaart zal kopen.....ik ben niet echt een ervaren tweaker
.......zoals maxtweaker al zegt zal ik moeten opschieten met een kaart bestellen bij maxpc, omdat ze anders niet meer geleverd worden door ATI.
Ik kan dus met rivatuner er een softwarehack opgooien, maar is het dan ook de bedoeling dat je je bios van je kaart flashed of is dit niet nodig?
Ik twijfel eigenlijk nog steeds of ik nu die kaart zal kopen.....ik ben niet echt een ervaren tweaker
Ik kan dus met rivatuner er een softwarehack opgooien, maar is het dan ook de bedoeling dat je je bios van je kaart flashed of is dit niet nodig?
Nou ik heb er wel een goed gevoel bij.GambitRS schreef op 14 January 2003 @ 17:45:
[...]
Wat nou als die zaak waar ze hem modden alle kaarten eerst mod, de kaarten waar het niet bij werkt maken ze weer een Radeon 9500 van en klaar zijn ze. Dan MOET je wel een gemodde kopen, of een andere winkel vinden. Sinds er geen garantie is dat de Radeon 9500 die je bij hun koopt geen mislukt modsel is is het niet dom om dan maar de gemodde te kopen.
Het was gewoon beter geweest als die shop ze niet zelf zou modden, want nu heb je al helemaal geen goed gevoel meer als je de ongemodde koopt.
Zoals je kan lezen is maxtweaker de eigenaar van 'die zaak'.
Hij heeft er 14 getest en 14 waren er goed.
Is in mijn ogen dus geen gemodde kaart die het niet deed en word verkocht aan ons als ongemodde 9500.
Nu ga ik er vanuit dat maxtweaker niet staat te liegen.
Volgens mij heeft hij gewoon een hele mooie party op de kop weten te tikken, zullen wel allemaal goeie 300 cores zijn, zoveel misbaksels zijn er ook weer niet.
En misschien krijgt connect 3d wel alleen maar goeie cores??
Kans is natuurlijk ook dat ze de slechte cores naar Novatech sturen
Nou, het is nog ff afwachten wat mijn kaart gaat doen maar maxtweaker heeft me aardig gerustgesteld.
Voordeel van 'deze zaak' is wel dat hij netjes antwoord geeft op onze vragen, zoek jij maar eens een verkoper die er zoveel tijd/ aandacht in steekt
[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 14-01-2003 20:04 ]
Volgens mij:
AGP8x: 1,5 V
AGP4x: 1,5 V
AGP2x: 3,3 V
AGP1x: 3,3 V
correct me if I'm wrong...
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Verwijderd
Nou ik ga er ook maar 1tje aanschaffen denk ik.
14op 14 gelukt dus dan moet het wel goed zitten.
Maxtweaker:
test je elke kaart of die softwarematig gemod kan worden voor je ze verzend?
Hoe kome je anders aan de 14 14 score?
edit...
domme vraag heb het antwoord al gevonden
14op 14 gelukt dus dan moet het wel goed zitten.
Maxtweaker:
test je elke kaart of die softwarematig gemod kan worden voor je ze verzend?
Hoe kome je anders aan de 14 14 score?
edit...
domme vraag heb het antwoord al gevonden
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 20:26 ]
Inderdeed, dat noem ik nou eens service. Goeie zaak voor MaxPC!, We zullen je shop es ff wat omhoog modden in de shop-surveyVoordeel van 'deze zaak' is wel dat hij netjes antwoord geeft op onze vragen, zoek jij maar eens een verkoper die er zoveel tijd/ aandacht in steekt
Zeker wel!!!
Meer bestellingen volgen
Meer bestellingen volgen
Ben er uit, aida32 geeft gewoon de verkeerde waardes, de filrate komt overeen met een 9500 (non pro).
Toch 12000 3dmarks dus dat beloofd wat
MaX hoe heb jij die kaarten getweaked? met soldeer of die truuk met geleidende lijn/verf?
Ik wil hem nl hardwarematig gaan tweaken omdat ik niet steeds gezeur wil hebben met drivers enz, die verf optie lijkt me wel beter! (of doe je het nou softwarematig?)
Zou een druppel soldeer ook werken?
btw als ik mijn 9500 overclock naar 700Mhz geheugen dan krijg ik ook een schaakbord, dus de 9700PRO snelheid moeten ze makkelijk aankunnen (620MHz).
Er zitten trouwens 3,6ns chips op de connect3d 9500.
Toch 12000 3dmarks dus dat beloofd wat
MaX hoe heb jij die kaarten getweaked? met soldeer of die truuk met geleidende lijn/verf?
Ik wil hem nl hardwarematig gaan tweaken omdat ik niet steeds gezeur wil hebben met drivers enz, die verf optie lijkt me wel beter! (of doe je het nou softwarematig?)
Zou een druppel soldeer ook werken?
btw als ik mijn 9500 overclock naar 700Mhz geheugen dan krijg ik ook een schaakbord, dus de 9700PRO snelheid moeten ze makkelijk aankunnen (620MHz).
Er zitten trouwens 3,6ns chips op de connect3d 9500.
[ Voor 6% gewijzigd door procyon op 14-01-2003 20:14 ]
Had ik nou maar gereedschap om het geheugen van mijn Ti4600 op die 9500 te plaatsenbtw als ik mijn 9500 overclock naar 350Mhz geheugen dan krijg ik ook een schaakbord, dus de 9700PRO snelheid moeten ze makkelijk aankunnen (620MHz).
Er zitten trouwens 3,6ns chips op en connect3d
Dat noemen ze een soldeerbout.BruT@LysT schreef op 14 January 2003 @ 20:15:
[...]
Had ik nou maar gereedschap om het geheugen van mijn Ti4600 op die 9500 te plaatsen
Das helemaal een stunt......SUPERHACK
als het geheugen van een 9500 non pro alle 4 op een rijtje ligt is hij dan nog wel om te bouwen naar een PRO
Moet je met de RivaTuner 9700softhack nu nog je bios van je kaart flashen of is dit niet meer nodig?
Nee, volgens mij niet. De softhacks veranderen de drivers zodat ze denken dat ze met een 9700 te maken hebben.DCR schreef op 14 januari 2003 @ 20:38:
Moet je met de RivaTuner 9700softhack nu nog je bios van je kaart flashen of is dit niet meer nodig?
Als je wilt overclocken moet het wel, maar dat weet ik niet zeker.
Installation of SoftR9700 with Rivatuner:
• Select Power User
• Click on the Open Patch Script button
• Browse to: /PatchScripts/ATI/SoftR9700/
• Open and execute the scipt, You MUST agree to the license!
• Hit continue and point the script towards thge spot where ati2mtag.sys is located (usually /Windows/system32/drivers/ and patch it.
• Restart and start benchmarking
SoftR9700 only works with only 2K/XP, if you have a Win 9x / ME system the download the patch we released!
[ Voor 43% gewijzigd door T.T. op 14-01-2003 20:49 ]
Noujah een speciale dan om BGA chipjes aan de onderkant los te kunnen maken, maar dan moeten ze ook nog wel vastgemaakt worden, MAW, das niet te doen met een soldeerboutjustifire schreef op 14 januari 2003 @ 20:19:
[...]
Dat noemen ze een soldeerbout.
Das helemaal een stunt......SUPERHACK
Max,
heb je die gemodde kaarten getest met die dx9 demos van de ati site en met OpenGL naast 3dmark?
heb je die gemodde kaarten getest met die dx9 demos van de ati site en met OpenGL naast 3dmark?
Ik zei het je T.T.T.T. schreef op 14 januari 2003 @ 20:42:
[...]
Nee, volgens mij niet. De softhacks veranderen de drivers zodat ze denken dat ze met een 9700 te maken hebben.
[...]
Weten ze eindelijk welke kaart ze moeten hebben, gaan ze dit vragen
Wat zijn mensen toch voorspelbaar.
Vraag me uberhaupt af of er nog wel mensen zijn die zelf nadenken/proberen/uitzoeken.
Ik neem nog een driedubbelle whiskey voor het slapen gaan

Hahaha op een goede afloop morgen!justifire schreef op 14 januari 2003 @ 21:58:
Verwijderd
Ik heb dit net gedaan. Hij zegt dat de file succesvol is gepatched. Maar in de benchmarks zie ik geen verschil.T.T. schreef op 14 January 2003 @ 20:42:
[...]
Nee, volgens mij niet. De softhacks veranderen de drivers zodat ze denken dat ze met een 9700 te maken hebben.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Installation of SoftR9700 with Rivatuner:
Select Power User
Click on the Open Patch Script button
Browse to: /PatchScripts/ATI/SoftR9700/
Open and execute the scipt, You MUST agree to the license!
Hit continue and point the script towards thge spot where ati2mtag.sys is located (usually /Windows/system32/drivers/ and patch it.
Restart and start benchmarking
SoftR9700 only works with only 2K/XP, if you have a Win 9x / ME system the download the patch we released!
--------------------------------------------------------------------------------
[...]
Ik heb dus een R300-9500-64MB-128Bits (NON-Pro) en die zou dus PRO moeten worden.
Zal ik er helaas eentje hebben met corrupte pipelines?
Tjah, tis toch echt niet te geloven af en toe heh...Weten ze eindelijk welke kaart ze moeten hebben, gaan ze dit vragen
Vraag me uberhaupt af of er nog wel mensen zijn die zelf nadenken/proberen/uitzoeken.
Dan steek ik nog ff een joint op
Pffff zit vandaag al aan me 3de pakkie peuken,,,,BruT@LysT schreef op 14 januari 2003 @ 22:19:
[...]
Tjah, tis toch echt niet te geloven af en toe heh...
Dan steek ik nog ff een joint op
Krijg nog enge ziektes van zo'n kaartje
Als hij er morgen niet is laat ik me invriezen
jaja, ik had al ergens gelezen dat je dat zei, maar ik vraag het hier voor de zekerheid, ik ben namelijk geen ervaren tweaker en wil wel zeker weten dat alles straks gaat lukken en zo stom was me vraag nog niet want zoals je ziet weet niet iedereen het antwoord en is het ik denk, maar ik weet niet zekerjustifire schreef op 14 January 2003 @ 21:58:
[...]
Ik zei het je T.T.
Weten ze eindelijk welke kaart ze moeten hebben, gaan ze dit vragen
Je kan natuurlijk me ook gewoon even vertellen dat als ik hem wil overclocken of ik dan wel een bios moet flashen van een 9700 of een 9700 pro en of het noodzakelijk is een betere cooler op me kaartje te zetten of dat een slotcooler aangeraden wordt?
Ik vraag dit om maar weer eens duidelijkheid te krijgen, want lees het topic eens door en er staan HEEL VEEL verwarrende en tegenstrijdige dingen in!
@T.T. thx for telling me!!!!
Verwijderd
Kreeg vanmiddag bericht van Max dat m'n kaart onderweg was. Wel lekker nu ik toch 2 daagje vrij ben!
is er nu een soort IA voor die gemodde kaarten, waarbij je dus alleen nog maar de bios erop hoeft te zetten ofzo? want uit het topic word ik ook niet veel wijzer.
maxtweaker: als je nog van die kaarten hebt, ook al zijn ze unmodded, let me know
maxtweaker: als je nog van die kaarten hebt, ook al zijn ze unmodded, let me know
Misschien heb je last van WindowsXP zelf, die heeft een "feature" die veranderde systeembestanden weer terugzet ( Windows file protection ):Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 22:17:
Ik heb dit net gedaan. Hij zegt dat de file succesvol is gepatched. Maar in de benchmarks zie ik geen verschil.
uit http://www.guru3d.com/forum/showthread.php?threadid=45348Don't try to patch the file in %windir%\system32\drivers if you've digitally signed driver installed and you don't know what is Windows file protection and how to avoid it. OS tacks changes you've made in any digitally signed file and automatically replaces it with the original one if you're rtying to replace/patch it on the fly. I bet that it was exactly what you did.
The more correct way is the patch driver _before_ installing it, it will work for sure.
Probeer hier eens te kijken:
http://www.guru3d.com/forum/forumdisplay.php?forumid=18
Nee, dat kun je niet zeggen. Corrupte pipelines (als dat het probleem is), zul je zien door "checkerboard"-probleem of windows die niet wil opstarten enz. Dus echt rare afwijkingen.Zal ik er helaas eentje hebben met corrupte pipelines?
Heb je wel na de patch opnieuw opgestart? De oplossing is dus waarschijnlijk door je drivers te patchen voordat je ze installeert. In de link die ik noemde staat uitgelegd hoe dat moet. Succes!
[ Voor 34% gewijzigd door T.T. op 15-01-2003 00:32 ]
Zoals ik al langer vermoedde is het inderdaad mogelijk om ook een mod naar een FireGL X1 of FireGL Z1 uit te voeren.
Voor mensen die bijvoorbeeld in 3DMAX werken is dit een zeer interessante optie:

link
Op dit moment is het alleen mogelijk door een hardware-mod, maar ik ga ervan uit dat ook dit zal kunnen met behulp van een software-mod in de toekomst
Even voor de duidelijkheid:
• RADEON 9500 128MB-> FireGL Z1 (256bit geheugen + 4 pipelines)
• RADEON 9700 -> FireGL X1 (256bit geheugen + 8 pipelines)
Aangezien je van een 9500 een 9700 kunt maken, kun je er ook een X1 van maken lijkt me. Dat wordt in het artikel echter niet duidelijk gezegd.
Hier kun je meer informatie vinden over de workstation solutions
Dit zou echter betekenen dat wanneer je kapotte pipelines hebt, maar correct geheugen, dat je dan wel een snellere kaart zou moeten krijgen door er een Z1 van te maken? Interessante ontwikkelingen
Voor mensen die bijvoorbeeld in 3DMAX werken is dit een zeer interessante optie:

link
Op dit moment is het alleen mogelijk door een hardware-mod, maar ik ga ervan uit dat ook dit zal kunnen met behulp van een software-mod in de toekomst
Even voor de duidelijkheid:
• RADEON 9500 128MB-> FireGL Z1 (256bit geheugen + 4 pipelines)
• RADEON 9700 -> FireGL X1 (256bit geheugen + 8 pipelines)
Aangezien je van een 9500 een 9700 kunt maken, kun je er ook een X1 van maken lijkt me. Dat wordt in het artikel echter niet duidelijk gezegd.
Hier kun je meer informatie vinden over de workstation solutions
Dit zou echter betekenen dat wanneer je kapotte pipelines hebt, maar correct geheugen, dat je dan wel een snellere kaart zou moeten krijgen door er een Z1 van te maken? Interessante ontwikkelingen
[ Voor 82% gewijzigd door T.T. op 15-01-2003 01:02 ]
Nog wat interresant..tenminste als het waar is..las net op het forum van Guru3D wat over die "Checkboard effect" in de Rivatuner 12.1+softR9700 released! thread. Daar zei iemand dat hij zijn kaart die omgemod was naar een 9700 thuis op zijn eigen pc die mod geslaagsd was dus geen artifacts had en toen hij die kaart in die pc van een vriend stopte ..Daar wel problemen kreeg!?
Hij vermoed nu dat misschien aan het ook aan je configuratie ligt van je pc. Is dat onzin wat hij zegt of zou dat ook kunnen..Hmmm
Hij vermoed nu dat misschien aan het ook aan je configuratie ligt van je pc. Is dat onzin wat hij zegt of zou dat ook kunnen..Hmmm
Als je AGP bus ge-oc'd is (>66 2/3 MHz) - bij die vriend misschien - pakt dat wellicht anders uit ja...
Dit topic is gesloten.