Radeon 9500 rebuild to radeon 9700

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.205 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op 13 januari 2003 @ 15:33:
AMD lover
Why?.....simpel the best!>

je 9500 wordt ook geen 9500 Pro, maar een 9700.... enne je moet toch ook je BIOS updaten :?
offtopic:
Maak van je handtekening ff [ url=http://google.nl] Google[ /url]

Zonder spaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Undertaker2 schreef op 13 January 2003 @ 15:39:
[...]

Ja, daar zit wel wat in... maar bij 60 euro verschil denk ik toch nog maar even na :)
Ruim 130 pieken voor een soldeertruukje vind ik behoorlijk aan de prijs :(
ok, maar je hebt dan 100% garantie dat het werkt zonder artifacts. vind ik toch ook wat waard. als je zelf gaat klungelen en het gaat fout heb je ook 190 euro weggegooid en zit je zonder kaart. ik het het zekere voor het onzekere gekozen en gezegd van als je toch geld aan het uitgeven bent, doe het dan meteen goed.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Als ik het doe, dan doe ik de mod met behulp van de gehackte drivers. Dus in die zin is 190 euro niet weggegooid: Wat ik kan doen is deze kaart kopen en kijken of ie (softwarematig) mod-baar is naar 9700 snelheden.

Zo nee: Flash er een andere bios in en clock e'm over na PRO-snelheden en verkoop de TI4200. Het 'verlies' zal ongeveer 30 a 40 euro zijn, maar daar krijg ik een iets snellere kaart die DX9 compatible is en bovendien 128 mb ipv 64 heeft voor terug.

Zo ja: Verkoop de TI-4200 ook en heb op die manier een upgrade van TI-4200 naar 9700 voor 30 a 40 euro :)... of ik hou die TI-4200 voor de pc op de gang... hmz... daar ben ik nog niet uit :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
AMD lover schreef op 13 January 2003 @ 15:10:
Die RivaTuner veranderd mijn Club3d9500 64MB, nog niet in een ATi9500pro :(
Wel kan ik nu overclocken >:) loopt nu op core 371 Mhz memory: 330Mhz
Kom ik uit op 10899 punten in 3dmarks (met AMD2000+, 7NJS Nforce2, 256DDR2700Mhz) zonder overclocken op 99xx dus nog geen 9500PRO :(

Hoe maak ik nu wel een PRO van mijn kaart lukt maar niet :(
Heb gegoogeld maar ik kan er niks mee vinden :( . Maar kan er dus een 9700 van maken :? Nog beter,

Maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op 13 January 2003 @ 15:33:
AMD lover
Why?.....simpel the best!>

je 9500 wordt ook geen 9500 Pro, maar een 9700.... enne je moet toch ook je BIOS updaten :?
U wordt hierbij vriendelijk verzocht het topic te lezen!!

9500 -> 9500 pro
9500 128mb met 2 bij 2 mem -> 9500pro of 9700.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:47

n00bs

Het is weer Zomer!

gve >

Daar ben ik van op de hoogte ;) en daar hoef ik niet DIT topic voor door te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De reeds gemodde versie van MaxPC weet je niet 100% zeker van of het zonder artifacts is.
Die gast van die winkel zegt namelijk dat de artifacts aan het geheugen ligt, zolang je dat niet overclocked is er nix aan de hand.
volgens mij heeft hij de gemodde kaarten ook niet volledig getest, alleen gebenchmarked.

maar jah, heb daar 2 besteld, en ik hoop dat ze goed moddable zijn
wat ik ga doen is eerst software matig modden, als dat volledig werkt, dat weerstandje omzetten en de bios flashen, want dan moet dat ook werken

op goed geluk dan maar
ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

justifire

Shut up and squat !!

Mits je dan met solderen je pipelines niet sloopt.
Vraag me 1 ding af, waar ik echt bang voor ben.
Als ze bij maxpc een kaart modden en hij geeft artifact, krijg ik dan die kaart???
Zo'n kaart gooien ze natuurlijk niet weg.
Als ik hem binnenheb ga ik eerst een kijken of er aan geknoeid is.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

Manke schreef op 13 January 2003 @ 16:44:
De reeds gemodde versie van MaxPC weet je niet 100% zeker van of het zonder artifacts is.
Die gast van die winkel zegt namelijk dat de artifacts aan het geheugen ligt, zolang je dat niet overclocked is er nix aan de hand.
volgens mij heeft hij de gemodde kaarten ook niet volledig getest, alleen gebenchmarked.

maar jah, heb daar 2 besteld, en ik hoop dat ze goed moddable zijn
wat ik ga doen is eerst software matig modden, als dat volledig werkt, dat weerstandje omzetten en de bios flashen, want dan moet dat ook werken

op goed geluk dan maar
ik hou jullie op de hoogte
Nou ga ik exact hetzelfde doen als jou :)
Eerst maar eens even kijken of het softwarematig te doen is, zoniet dan maar ff solderen. Toch denk ik dat het softwarematig heus wel gaat lukken, het wordt gewoon een eitje :P
Het geld is overgemaakt naar MaxPC, ik verwacht ze deze week binnen, zal ik ze ff benchen tegenover de Ti4600, voor en na de mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 11:42
Nou ja ik ga denk ik die kaart ook maar eens bestellen en een gokje maken...indien het niet werkt heb ik nog altijd een sneller kaart dan die kaart dat ik nu heb :D (een vette GF1 DDR!!)

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

BruT@LysT schreef op 13 January 2003 @ 17:05:
[...]

Nou ga ik exact hetzelfde doen als jou :)
Eerst maar eens even kijken of het softwarematig te doen is, zoniet dan maar ff solderen. Toch denk ik dat het softwarematig heus wel gaat lukken, het wordt gewoon een eitje :P
Het geld is overgemaakt naar MaxPC, ik verwacht ze deze week binnen, zal ik ze ff benchen tegenover de Ti4600, voor en na de mod.
Heb vanochtend de bank ook opdracht gegeven via een telefonische transactie.
Geld stond vanochten dus meteen op hun bankrekening.
Heb nog niets van ze gehoord :(
Beetje vreemd, kreeg jij wel snel bericht?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Heb het geld overgemaakt via Girotel, afgelopen Vrijdag. heb ook nog geen mail terug ontvangen. Waarschijnlijk hebben ze het geld toch nog niet ontvangen ofzo, van Giro op Bank duurt ook altijd wel ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Ik heb ook nog niets gehoord, maar als ik de kaart krijg (woensdag hopelijk) dan controleer ik wel eerst heel goed of de doos nog dicht zit. Heb geen zin om een "geteste" Connect-3D 9500 te ontvangen die niet door de software-hack van MaxPC kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
hehe heb ook een GF1 gemod naar een Quadro, werkt nog perfect eigenlijk
ut2k3 demo ging best snel op m'n p3-800 gf1, alleen crachte me pc steeds (w2k)

ik denk als het softwarematig niet werkt (artifacts) dan werkt het hardwarematig ook niet.
softwarematig modden is gewoon het tegenovergestelde van hardwarematig modden
hardwarematig verander je de DeviceID, zodat windows hem herkent als die kaart, softwarematig verander (of negeer) je de herkenning van het DeviceID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Ja :) hen net een mailtje gehad.
Heb hem morgenochtend in huis :)
Word dus weer een nachtje liggen draaien in me nest :)
En nou maar hopen dat er niet mee geknoeid is, want bewijs het maar eens???
Ja meneer u heeft lopen solderen, daar kan ik niks aan doen(voorbeeldje)
Jammer dat er weinig uitslag is van connect3d, meeste info zal vanaf dit forum komen.
In ieder geval 1 bekende uitslag en die was positief, geen schaakborden :~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

justifire schreef op 13 January 2003 @ 17:24:
Ik ruk iig niet de doos open en zal een paar foto's maken. Als ik denk dat de kaart al uit de doos geweest is, dan test ik hem zelf ook even en wanneer hij het niet doet, dan gaat ie linea recta terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Was het verschil eigenlijk tussen de Connect3D en die Saphire dan???

Connect3D heeft dat niet mindere beeldkwaliteit? of andere rammetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
yeah ook net dat mailtje gehad

justfire, suc6 morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
n00bs,

ze zijn precies het zelfde, alleen het ram kan wel eens verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 11:42
justifire schreef op 13 januari 2003 @ 17:24:
Ja :) hen net een mailtje gehad.....
Ja meneer u heeft lopen solderen, daar kan ik niks aan doen(voorbeeldje)..
Een manier om dat te voorkomen is misschien bij een ander zaak bestellen misschien..dat ga ik namelijk doen denk ik :)
Weet je in iedergeval dat ze niet aan je kaart hebben geknoeit en is ook nog een klein beetje goedkoper dan bij hun ;)

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nou, ik heb net per e-mail de bevestiging gehad dat mijn Club 3D Radeon 9700 (wat in feite een her-stickerde Build By ATi kaart is/zou zijn) onderweg is.

Zoals ik eerder al aangaf: voor mij geen mods / checkerboard patroontjes / instabiliteit / geen garantie enz. enz. Dan maar wat meer ophoesten.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Oke meer positief nieuws :)
2 gasten bij futuremark hebben de novatech getest.
Novatech is een tussenmaatschapij en levert connect3d kaarten in een andere doos.
Handleiding, kabels,kaart alles is van connect3d.
Beide hadden succes met de softhack en ze overklokken ook nog lekker.
Een aantal heeft huh saphire al afbesteld om een connect3d te kopen.
Dit ziet er veel belovend uit!!!
Misschien dat maxpc daarom ook het risico neemt om ze te modden.
Tot nu toe dus 100% kans dat het lukt met een connect3d :)
FF de dokter bellen voor slaappilletjes, dit komt niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is best vaag omdat ik het net als iedereen zeg maar..... DIT IS ECHT MEESTERLIJK VET!!!!!!!!! :D :D :D :D :D

Ik bedoel... je koopt een Radeon 9500 128MB NON PRO (non pro toch?) voor maar 174 euro (Connect 3d Radeon 9500 128MB) en dan KAN je die sneller maken dan een Radeon 9700 PRO voor 400 euro!? .............

....................... _/-\o_ Lang leve ATi

dit is de honderste keer dat iemand dit post maar jah, dit is gewoon te leuk voor woorden!!! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Ga nou niet denken dat je er een radeon 9700pro mee kan verslaan.
Tuurlijk kan je hem overklokken voorbij de standaard 9700pro snelheden,
maar die 9700pro is echt wel verder te klokken :)
En toch is het vet !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja een non-oc'ed Radeon 9700 Pro is ook wel ERGGGGG snel hoor! wel ff sneller dan een GF ti4600! dit is echt ongelofelijk!!!! Een 4600 kost wel 300 euro en een Radeon 128 MB non pro maar 174... *zucht* wat hou ik toch veel van die modding mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
met verzenkosten is die kaart nog steeds 190 euro, maar is evengoed een mooie prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
Vrijwel het hele topic doorgelezen maar kan het echt niet vinden: :(

Die RivaTuner veranderd mijn Club3d9500 64MB, nog niet in een ATi9500pro
Wel kan ik nu overclocken loopt nu op core 371 Mhz memory: 330Mhz
Kom ik uit op 10899 punten in 3dmarks (met AMD2000+, 7NJS Nforce2, 256DDR2700Mhz) zonder overclocken op 99xx dus nog geen 9500PRO

Hoe maak ik nu wel een PRO van mijn kaart lukt maar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Je kan de pro bios voor de 9500 erop flashen.
Maar ja, weet je wel wat pro inhoud??
Dat je hem kan overklokken.
En wat zeg je nou net?
Trouwens als je een 9500 soft-hacked geeft ie in je systeem nog steeds een 9500 weer,
terwijl hij draait als een 9700.
Het is allemaal puur software, je veranderd een kaart niet, je houd alleen je besturingssysteem voor de gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
justifire schreef op 13 January 2003 @ 19:16:
En wat zeg je nou net?
Trouwens als je een 9500 soft-hacked geeft ie in je systeem nog steeds een 9500 weer,
Het is allemaal puur software, je veranderd een kaart niet, je houd alleen je besturingssysteem voor de gek.
Ja ok maar hoe krijg ik dan die 8 pipelines en die 256-bit bus?
Zit nu nog niet op niveau van een 9700, maar me clock snelheden zijn wel hoger

[ Voor 7% gewijzigd door Soen op 13-01-2003 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
justifire schreef op 13 januari 2003 @ 19:16:
En wat zeg je nou net?
als je hem hw-mod, ziet je OS dan ook een 9500? of toch wel een 9700? hoe controleer je dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

T.T. schreef op 13 januari 2003 @ 17:16:
Ik heb ook nog niets gehoord, maar als ik de kaart krijg (woensdag hopelijk) dan controleer ik wel eerst heel goed of de doos nog dicht zit. Heb geen zin om een "geteste" Connect-3D 9500 te ontvangen die niet door de software-hack van MaxPC kwam :)
Ik heb juist gevraagd om een kaart die geslaagd gemod kan worden, anders stuur ik hem weer terug als hij het na de software-hack niet goed zou doen. Maar ik betwijvel het, de kans van slagen ligt volgens mij vrij hoog. Ik denk dat we ons niet zo druk hoeven te maken over de Connect3d kaart. We zullen het eind deze week allemaal weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Breepee schreef op 13 January 2003 @ 19:28:
[...]

als je hem hw-mod, ziet je OS dan ook een 9500? of toch wel een 9700? hoe controleer je dat eigenlijk?
Als je hem hardware zou modden, dus solderen en de bios flashen met de geschikte bios, dan ben ik er van overtuigd dat je systeem (windows) de kaart weldegelijk als een echte 9700 beschouwd. Alleen met de software-hack is dit niet het geval (al maakt dat voor de prestaties van de kaart natuurlijk niets uit).
Het lijkt mij toch wel wat leuker als de kaart een echte 9700 lijkt te zijn, dan zou je hem als het ware nog voor een 9700 kunnen verkopen, verschil zullen velen helemaal niet opvallen (alleen de core).
Tis maar wat je wil natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

BruT@LysT schreef op 13 januari 2003 @ 20:03:
[...]

Ik heb juist gevraagd om een kaart die geslaagd gemod kan worden, anders stuur ik hem weer terug als hij het na de software-hack niet goed zou doen. Maar ik betwijvel het, de kans van slagen ligt volgens mij vrij hoog. Ik denk dat we ons niet zo druk hoeven te maken over de Connect3d kaart. We zullen het eind deze week allemaal weten :P
ja en jij denkt dat ze hem dan terugnemen??
Als iemand mij zo'n garantie kan geven graag, maar daar geloof ik niet in.
Ja, je kan hem modden (heb ik ook gevraagd, alleen als hij modbaar is naar 9700)
maar of het resultaat goed is is natuurlijk nooit zeker.
Of denk jij dat ze hem ff testen voor je?
Maar goed, ik ga er ook van uit dat het lukt, anders begin je er niet aan.
Resultaten voor connect3d zijn goed, nog steeds niemand met een connect3d met schaakborden. Komt misschien ook omdat er weinig zijn met zo'n kaart.

En ja met de hardware-mod herkent ie een 9700 omdat je dan de kaart echt mod.

[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 13-01-2003 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*krijgt idee dinges in z'n hoofd* ok ok ok ik wil weten of FSAA ook door de hack wordt verbeterd, wordt waarschijnlijk niet zo goed als die van Radeon 9700 Pro maar wordt wel ook wat hoger toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

'Schaakborden' :) LoL

maargoed we zien het wel, het boeit me niet echt eigenlijk, ik ga niet aan de kaart solderen en houd hem gewoon helemaal origineel. Dan mag ik altijd een product ruilen. Heb nog nooit meegemaakt dat ik dat niet mocht doen. Ze kunnen het product alsnog verkopen, ze verliezen geen 180 Euro. Mocht het wel zo zijn dan verkoop je de kaart gelijk weer dus zou je nooit een hoop geld verliezen. MAW, er is niet echt een groot probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

tuurlijk word fsaa ook verbeterd, alles word verbeterd.
Meer bandbreedte dus meer snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 20:13:
*krijgt idee dinges in z'n hoofd* ok ok ok ik wil weten of FSAA ook door de hack wordt verbeterd, wordt waarschijnlijk niet zo goed als die van Radeon 9700 Pro maar wordt wel ook wat hoger toch?
FSAA is juist afhankelijk van de geheugensnelheid en coresnelheid. Aangezien de core hetzelfde is als dat van de 9700 zullen de prestaties in dit geval afhangen van hoeveel pipelines die zijn geactiveerd. Bij de 9700 zijn dit er 8 en bij de 9500 zijn dit er 4. De 9700 gebruikt daarnaast 4x64bit kanalen om met het geheugen te communiceren. De 9500 doet dat met 2x64bit. De 9500 is dus als het ware een gehandicapte 9700 waarbij de helft uitgeshakeld is.
Met deze hack, Inmiddels ook softwarematig uit te voeren, wordt bij de 9500 de rest ook geactiveerd waardoor je exact hetzelfde krijgt als een 9700. Op bijde kaarten (9500/9700, en het gaat hier om de NON-PRO versies) Zie je ook precies hetzelfde geheugen. De clocksnelheden zijn ook hetzelfde. Mocht je de kaart op zijn standaard snelheden laten staan heb je dus een standaard 9700. Als je deze kaart overclockt krijg je een kaart die vergelijkbaar is met een standaard 9700Pro of zelfs ietsje sneller.

Om een antwoord op je vraag te geven, de prestaties van FSAA en Anisotropic filtering zullen exact hetzelfde worden als van een 9700/9700Pro en doet daar helemaal niet aan onder.
In eerdere Benchmarks had je kunnen zien dat de kaart soms wel 100% snelheidswinst behaalt. Hij wordt dus twee keer zo snel.
Een vreselijk snelle kaart dus voor zeer weinig geld :7

[ Voor 5% gewijzigd door BruT@LysT op 13-01-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 20:13:
dat stapje van 9700 naar 9700pro valt in het niet bij de enorme stap van 9500 naar 9700. daar wordtie pas echt sneller van (en dus ook als je fsaa aanzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoohoooooo!!!!!! lang leve R300 CORE!!!!!!!

iedereen moet een Radeon 9500 128MB non-pro kopen!!! KOPEN KOPEN KOPEN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 20:40:
Hmmm tsja, wat is hier de toegevoegde waarde van? :/
AMD lover schreef op 13 januari 2003 @ 19:24:
Ja ok maar hoe krijg ik dan die 8 pipelines en die 256-bit bus?
Zit nu nog niet op niveau van een 9700, maar me clock snelheden zijn wel hoger
Tsjonge zeg, ben jij nou echt zo dom? Je zegt dat je een 64MB Radeon 9500 hebt van Club3D?
Die heeft GEEEEEEEEEEN 256-bit bus. Die 8 pipelines krijg je door bijvoorbeeld BIOS te flashen (of rivatuner e.d. te gebruiken, hoewel ik niet weet of die op dit moment Radeon9500/64MB ondersteunen).
Je zal met de 64MB versie NIET het niveau van een 9700 kunnen halen. Lees nou eens een keer!

En als bewijs dat het al tig keer voorbij is gekomen:
T.T. schreef op 07 januari 2003 @ 19:25:
Nu op X-bit ook een artikel over het converteren van
RADEON 9500 64MB -> RADEON 9500 Pro 64MB
http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1041958046

[ Voor 76% gewijzigd door T.T. op 13-01-2003 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Hehe :)
Maakt niet uit op welk forum je kijkt, er blijven mensen iets niet snappen.
En als da iedereen het snapt krijg je dat ze niet weten hoe de hack werkt, wedden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD lover schreef op 13 January 2003 @ 19:10:
Vrijwel het hele topic doorgelezen maar kan het echt niet vinden: :(

Die RivaTuner veranderd mijn Club3d9500 64MB, nog niet in een ATi9500pro
Wel kan ik nu overclocken loopt nu op core 371 Mhz memory: 330Mhz
Kom ik uit op 10899 punten in 3dmarks (met AMD2000+, 7NJS Nforce2, 256DDR2700Mhz) zonder overclocken op 99xx dus nog geen 9500PRO

Hoe maak ik nu wel een PRO van mijn kaart lukt maar niet
Volgens mij heb je dan al een 9500 pro. Bijna 11000 punten is toch vrij veel voor een gewone 9500.

Met mijn 1800+ en Ti4200 haal ik bijna 9000 punten. Windows blijft als het goed is gewoon een Radeon 9500 aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt zo te zijn dat fsaa het schaakbord effect wel sterk kan doen verminderen mocht je er last van hebben. Zelfs met 4x fsaa is de 9700 sneller dan de 9500 denk ik, dus dat is ook een mooi lapmiddeltje mocht je soms problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Nou draai ik zoiezo vrij veel met FSAA op 800x600 via de tv :), dus dat komt iig goed uit. Toch zou het wel fijn zijn als hij het gewoon goed doet, wil ook wel es zonder FSAA op een giga resolutie spelen :P
Mocht ik dan toch rare effecten krijgen dan wil ik de komende jaren geen schaakbord meer zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
BruT@LysT schreef op 13 januari 2003 @ 20:08:
[...]

Als je hem hardware zou modden, dus solderen en de bios flashen met de geschikte bios, dan ben ik er van overtuigd dat je systeem (windows) de kaart weldegelijk als een echte 9700 beschouwd. Alleen met de software-hack is dit niet het geval (al maakt dat voor de prestaties van de kaart natuurlijk niets uit).
Het lijkt mij toch wel wat leuker als de kaart een echte 9700 lijkt te zijn, dan zou je hem als het ware nog voor een 9700 kunnen verkopen, verschil zullen velen helemaal niet opvallen (alleen de core).
Tis maar wat je wil natuurlijk :)
klopt, een 'echte' 9700 is leuker :)

aangezien ik die reeds gemodde versie heb bestelt, wil ik een manier om te controleren of de mod ook daadwerkelijk geslaagd is (ik wil dus kunnen zien of er daadwerkelijk 8 rendering pipelines gebruikt worden en daadwerkelijk de toegang tot het mem 256bit is) hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Breepee schreef op 13 januari 2003 @ 22:24:
aangezien ik die reeds gemodde versie heb bestelt, wil ik een manier om te controleren of de mod ook daadwerkelijk geslaagd is (ik wil dus kunnen zien of er daadwerkelijk 8 rendering pipelines gebruikt worden en daadwerkelijk de toegang tot het mem 256bit is) hoe doe ik dat?
De hardware-hack werkt als volgt:
The main idea of this “mod” is, again, in changing DeviceID of the graphics processor. In all previous cases we either forced the DeiviceID by soldering the appropriate resistors, or modified it in the BIOS. However, since the driver of the RADEON 9500/9700 graphics card reads the ID from somewhere, there is a lot of sense to simply modify the driver itself, what just was accomplished a few hours ago.
Door het weerstandje te verplaatsen zorg je ervoor dat de kaart een ander DeviceID krijgt (dat van een 9700). Vervolgens kun je er dus een 9700(Pro) bios op zetten en de kaart zal gewoon herkend worden als een 9700. De enige manier waarmee je kunt testen of je kaart inderdaad succesvol is gemodificeerd, is door benchmarks op dit moment. Je kan immers niet DeviceID opvragen ;-)
Als ik jou was zou ik gewoon wat benchmarks (vooral ook met AA enz) draaien en kijken of de scores een beetje overeenkomen met je verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik denk dat je dat wel gaat merken aan de snelheid van de kaart hoor :)
En dan nog, al zou je er achter komen dat hij niet juist functioneert heb je recht om er eentje te krijgen die wel goed gemod is want je hebt er toch voor betaald!

Maar er zal best nog wel een tooltje aan rivatuner toegevoegd worden waarmee dat te testen valt. Deze 9500-9700 mod is nog maar net uitgevonden, gun ze wel een beetje tijd om de software te ontwikkelen :)

[ Voor 25% gewijzigd door BruT@LysT op 13-01-2003 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjah ... met rivatuner werkte het ...

maar ... checkerboard op m'n connect 3d np 128 mb radeon 9500 :(

dus helaas voor mij ... maar ik ga proberen 'm terug te flashen met die 9700 hercules bios ... dan kan ik in de winkel zeggen; hij herkent 'm wel, maar om een of andere reden werkt hij niet ... (en laat ik ze onmiddelijk omwisselen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 23:41:

dus helaas voor mij ... maar ik ga proberen 'm terug te flashen met die 9700 hercules bios ... dan kan ik in de winkel zeggen; hij herkent 'm wel, maar om een of andere reden werkt hij niet ... (en laat ik ze onmiddelijk omwisselen :))
Had je em al gesoldeerd voor Rivatuner te usen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 23:41:

:( Ik denk dat ik morgen maar ff een belletje doe, het is denk ik toch wel slimmer om er dan een paar euro bij te leggen en een reeds omgebouwde te kopen :(
Straks krijg ik de jouwe thuis gestuurd :X Aaaahhh en ik had er zo'n goed gevoel over :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diavire
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 20:40:

Volgens mij moet jij wat chillpilletjes hebben ofzo...
Als je een 9500 zo mod is het zowiezo nog altijd een gok, een gok met goede kansen welliswaar, maar nog steeds een gok.

-DmD-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 23:41:
Ze zijn bij MaxPC niet helemaal gek hoor, bovendien lezen ze ook tweakers/GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 20:40:

Beetje vroeg aan de koffie begonnen vanochtend? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Uhm waar blijven de results nou met RIVATUNER...

Mensen die al gesoldeert hebben kunnen beter niet results posten... geeft namelijk een verkeerd beeld over de slagings% van de MOD d.m.v Software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Damned, post net geweest maar geen kaartje :(
Zo kom ik nooit aan me slaap toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Man, die MAX px gast heeft die 180 euro van mij al dik een week binnen, toch nog steeds geen kaart, schuld van de ptt volgens MAX..

combinatie postcode en tracknummer bestaat ook niet.
Slechte zaak dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Dit is vreemd.
Ik dus net ff me tracknummer gechecked en precies hetzelfde.
Er zijn geen verzendingen gevonden op dit tracknummer.
Ze lopen ons toch niet te naaien he???
Bah bah bah ik haat wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de softwaremod uitgevoerd:
AMD XP2200+
512 PC333
2xWD80GB 8MB Cache
Connect3D Radeon 9500 original

Core 350Mhz(!)
Mem 330Mhz (dus660)

3Dmarkscore tussen de 11200 en 11400:)

Geslaagd dus....!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Max PC belde me net op dat de zending weer boven water is en heeft me beloofd dat hij binnen is binnen twee werkdagen. Netjes van hem.
Ik wacht af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeten te zeggen dat MaxPC mijn bedrijf is.

Maargoed ik ben wel een tweaker in hart en nieren en daar gaat het om.

Als jullie overigens vragen hebben: kom maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Oke kom ik :)
Had je dat niet eerder kunnen zeggen??
Hoe komt het dat ik me bestelling niet kan volgen met me tracknummer?
Wanneer heb je mijn bestelling op de post gedaan?
Beloof je mij dat ik geen mislukte mod kaart krijg??
Heb slecht geslapen vanacht, spanning he :)
Trok vanochtend bijna de postbode uit ze bussie toen hij de post bezorgde maar er geen pakketje bij zat :)
Meer vragen volgen als ik ze weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

* T.T. verwacht dat zn kaart vandaag op de post gaat, aangezien de betaling vandaag is binnngekomen :-)

Even afwachten of hij inderdaad mod-baar is :)

[ Voor 23% gewijzigd door T.T. op 14-01-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 11:29:
AMD XP2200+
512 PC333
2xWD80GB 8MB Cache

Core 350Mhz(!)
Mem 330Mhz (dus660)

Geslaagd dus....!?
Lijkt mij wel geslaagd :)
Ben je veel slechte kaarten tegengekomen??
Neem aan dat je er wel een goede hebt uitgekozen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Maxtweaker
To be or not to be

Door Maxtweaker - Tuesday 14 January 2003 11:29

AMD XP2200+
512 PC333
2xWD80GB 8MB Cache

Core 350Mhz(!)
Mem 330Mhz (dus660)

Geslaagd dus....!?
Net ook al ander topic over een echte 9700 en lage perf. Ik heb dus al vaker voor mensen hun pc's gebouw, software install en tunen... etc. Maar ik kom met een AMDXP2000+ en een GF4ti4200 nog hoger qua 3Dmark scores....

Lijkt mij toch dat je met zo een config. wel rond de 15000 moet kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie ben je just....? (echte naam SVP)
Heb je een verzendbevestiging gekregen?
TPG post is overigens aan het sukkelen, desnoods scan ik de gestempelde bonnen ter bewijs dat ze verstuurd zijn.
Ik heb nu random 6 kaarten getsest en met allemaal ging het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een TPG nummer gehad van Maxpc en hij zou gister verzonden zijn en het nummer bij TPG bestaat niet en ik heb ook nog geen pakketje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ook wel maar het ECS bord laat helaas niet zoveel toe.

De PC waar ik op werk kan dit wel (Epox Rules!!!!) maar ik vindt het risico te groot want als het fout gaat dan kan ik weer alles overnieuw installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Maar als ik zo die 3dmark scores zie, voor mij geen 9500... had er wel meer van verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 11:50:
wie ben je just....? (echte naam SVP)
Heb je een verzendbevestiging gekregen?
TPG post is overigens aan het sukkelen, desnoods scan ik de gestempelde bonnen ter bewijs dat ze verstuurd zijn.
Ik heb nu random 6 kaarten getsest en met allemaal ging het goed.
Ik ben Odon Hoogendoorn.
Je hoeft voor mij die bonnen niet te scannen hoor, ik vertrouw je wel.
Moet zeggen dat ik iedereen wel vertrouw (wat wel eens tegenvalt :) )
Ja, heb een bevestiging gehad.
Kan je mij vertellen wanneer je de bestellingen op de post hebt gedaan?
Misschien kan ik hem dan vanavond wel ophalen op het postkantoor.
Maar als jij ze pas gisteravond hebt weggebracht hoef ik daar niet op te rekenen natuurlijk.
Geef je wel garantie dat ik geen mislukte mod krijg??
Of krijg ik een geteste kaart van jou die werkte?? :~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik anders een benchmark draaien met een Hercules Radeon 9700Pro??

Dan kunnen we meteen goed vergelijken, ik doe dat dan in dezelfde PC (de ECS slaaf noem ik hem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Yub doe dat maar als referentie... ben wel benieuwd... ik heb namelijk van een aantal mensen met de 9700 juist >15000 scores gehoord... dus verwacht echt meer dan <12000

AMD XP2000+ +gf4ti4200 128MB(overigens Getuned systeem) >12000 3dmark altijd kunnen halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Goed nieuws, unwinder heeft ook een soft 9700 hack gemaakt voor windows 98/me.
Check www.guru3d.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

n00bs schreef op 14 januari 2003 @ 12:05:
Yub doe dat maar als referentie... ben wel benieuwd... ik heb namelijk van een aantal mensen met de 9700 juist >15000 scores gehoord... dus verwacht echt meer dan <12000

AMD XP2000+ +gf4ti4200 128MB(overigens Getuned systeem) >12000 3dmark altijd kunnen halen ;)
Als ik met een thunderbird en een gf3 10000+ marks haal verwacht ik toch ook wel meer dan 12000 voor zo'n systeem.
Ligt natuurlijk ook aan het tweaken en clocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan WEINIG doen aan ECS slaaf want ik kan geen FSB instellen, vandaar relatief lage scores.

Ik ga nu toestemming vragen om de Hercules te testen en post straks de results.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 12:15:
Ik kan WEINIG doen aan ECS slaaf want ik kan geen FSB instellen, vandaar relatief lage scores.

Ik ga nu toestemming vragen om de Hercules te testen en post straks de results.
Toestemming vragen??
Het is toch jouw bedrijf??
Kan je me eerst ff antwoord geven op mijn vragen voordat je heel de dag gaat zitten tweaken ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de gewoonte om eerst de klant waarvoor die kaart is toestemming te vragen alvorens aan zijn eigendom te komen.

Bel mij anders Justfire, dat gaat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Volgens mij zit iemand zich hier interessanter voor te doen, dan die werkelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

En toch haal ik met mijn Ti4600 en XP1800 waarbij alles getweakt is, geheugen, video, proc, busspeed, alles.. toch haal ik maar net 12000 3dmarks hoor.
Wel sterk dat je met een Ti4200 dat ook al kan halen, Zo'n Ti4600 sux gewoon echt!, was echt 380 euro weggegooid geld... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ey maxtweaker :), heb je al eens geld binnen gehad van mij? de naam is Stefan Koopmans. Heb et vorige week nog via Girotel overgeschreven, zou toch vrij snel moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

BruT@LysT
Fear and Loathing...>

Zet jij jezelf als maatstaf nu neer dan :?... Ik had het trouwens ook over een AMD XP2000+
GF4ti4200 128MB met 3.3ns MEM. valt wel goed te clocken hoor ;)
En het blijft niet alleen bij simpel clocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 12:19:
Ik heb de gewoonte om eerst de klant waarvoor die kaart is toestemming te vragen alvorens aan zijn eigendom te komen.

Bel mij anders Justfire, dat gaat makkelijker.
Ja kan je bellen, maar wat schiet ik daar mee op ?
Wil alleen weten wanneer je me kaart op de post hebt gedaan.
Lees zonet dat je 6 kaarten getest hebt en alle 6 goed werkten,
ben ik ook niet bang dat ik een mislukte mod kaart krijg, want die is er niet.
En bovendien heb je mijn kaart niet getest want dan had je wel toestemming gevraagd aan mij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

n00bs schreef op 14 januari 2003 @ 12:24:
BruT@LysT
Fear and Loathing...>

Zet jij jezelf als maatstaf nu neer dan :?... Ik had het trouwens ook over een AMD XP2000+
GF4ti4200 128MB met 3.3ns MEM. valt wel goed te clocken hoor ;)
En het blijft niet alleen bij simpel clocken...
Jah klopt, maar ben best een diehard anders zou ik ook niet in dit topic over solderen van een 9500 beginnen :)
Alleen is het zo dat zelfs met voltmod en shit ik mijn Ti4600 nouwelijks hoger krijg dan 315/715 met een XP 1800+ die toch op 1666MHz draait met 166Mhz FSB. 512mb geheugen op 2-2-2 1T. Allen op een KX333 plank.. zou je toch wel wat van mogen verwachten, maar valt me van begin af aan al vies tegen. Als je ziet dat je dan een Ti4200 in vergelijking zo hoog kan klokken dat het eigenlijk toch nauwelijks verschil maakt met een Ti4600, tjah dan heb ik toch een slechte koop gadaan niewaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De score met de Hercules 9700Pro is: 12199.

Niet slecht dus de performance van de Connect3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wie Justfire is, lastig te matchen dus in de database.

Heb je een verzendbevestiging gehad?

Zo ja dan is op die dag de kaart geleverd.

PS Stefan Koopmans: je kaart wordt vandaag verzonden.

Ik stop ermee vandaag, moet veel versturen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

KX333 :? ;)

Hmz je MEM. clocks zijn anyway hoger dan ik had met die 4200... en ik had maar 256MB DDR ter beschikking op een KT333 plank...

Het verschil kan nog liggen aan:
via drivers liggen, videodrivers, firmware, biossen, acpi, irq sharing, services, OS, tunen van OS, BIOS instellingen...

Ik bedoelde eindeloos veel mogelijkheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

PS Stefan Koopmans: je kaart wordt vandaag verzonden.
SOEPEL! :)

[ Voor 80% gewijzigd door BruT@LysT op 14-01-2003 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Voor de 2de keer ODON HOOGENDOORN
Vraag niet welke dag, vraag wanneer op de dag.
Maar ja je stopt ermee.......ik tast in het duister en blijf ongeduldig wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Je hebt mail Maxtweaker ;)
Zeker geen slechte score, ligt volledig in de lijn der verwachtingen:
Als je deze test bekijkt, zul je zien dat vooral de pixel/vertex-shaders van de 9700 erg goed zijn. De fillrate van een 4600 is vergelijkbaar met die van een 9700Pro (in multitexturing).

De verschillen in de huidige spellen worden pas groot wanneer AA+AF gebruikt wordt:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/video/radeon9500-9700/q3-aa-af.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/video/radeon9500-9700/ut-aa-af.gif

[ Voor 8% gewijzigd door T.T. op 14-01-2003 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

n00bs schreef op 14 januari 2003 @ 12:33:
KX333 :? ;)

Hmz je MEM. clocks zijn anyway hoger dan ik had met die 4200... en ik had maar 256MB DDR ter beschikking op een KT333 plank...

Het verschil kan nog liggen aan:
via drivers liggen, videodrivers, firmware, biossen, acpi, irq sharing, services, OS, tunen van OS, BIOS instellingen...

Ik bedoelde eindeloos veel mogelijkheden ;)
Tjah om nou dit hele topic omver te gooien, die Ti4600 gaat toch de deur uit :)
Toch krijg ik het id dat ik de laatste tijd steeds meer achter lig als het om 3dmark scores gaat (misschien niet echt belangrijk, maar irriteert me wel)
En toch is het eigenlijk getweakt tot in de puntjes, misschien heb je nog wat interessantie dingetjes voor me?
Draai nu 42.01 drivers. Gebruik geen irri Tweak proggies maar alleen coolbits om dingen als VSync van OpenGL en D3D uit te zetten. Voor de rest doet powerstrip de clocksnelheden en de refreshrates van me monitor.
In me bios staat eigenlijk alles op z'n max. Seriele poorten en overbodige onzin staat uit, Proc op 10x166 (heb em btw gesoldeerd), Alpha 8045 erop :P
Geheugentimings zoals ik al zei staan zo snel mogelijk. Geef me eens een ECHTE goeie hint waar ik wat aan heb

--

ow en als ik me proc op een FSB laat draaien die niet helemaal in Sync is, zoals FSB speeds die afwijken van 100/133/166/200 zorgt allemaal voor preformance loss!, Kan dus beter 166MHz draaien dan 195MHz wat ik eerst deed... jammer is dat.
Achjah, en nog zoiets, laatst een op school, had een Radeon 8500, ook met een xp1800+, zegt ie ook dat ie 12000 3dmarks haalt, nah wat de fuck is die 4600 echt zo klote?! Ik geloof die gast serieus niet :)

[ Voor 18% gewijzigd door BruT@LysT op 14-01-2003 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een post dan voor Justfire:
Verzonden rond 16:00 uur op 13-1-2003
3SPSCL93198312
Later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Radeon 8500, ook met een xp1800+, zegt ie ook dat ie 12000 3dmarks haalt
Dat geloof ik ook niet hoor, hoewel er wel degelijk een paar mensen deze score hebben gehaald door heeeeeel ver te overclocken en de allerbeste componenten te gebruiken. Realistischer is een score rond de 8000 met een Radeon8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 12:41:
Nog een post dan voor Justfire:
Verzonden rond 16:00 uur op 13-1-2003
3SPSCL93198312
Later!
Mooi :)
Bedankt dat je het toch nog ff vermeld.
Zal me kaartje vanmiddag wel arriveren op het postkantoor.
Blijf razend benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

T.T. schreef op 14 januari 2003 @ 12:55:
[...]

Dat geloof ik ook niet hoor, hoewel er wel degelijk een paar mensen deze score hebben gehaald door heeeeeel ver te overclocken en de allerbeste componenten te gebruiken. Realistischer is een score rond de 8000 met een Radeon8500.
Alles kan, en dit lijkt mij een best wel realistische score mits hij goede spullen heeft gebruikt en een flinke dosis geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

BruT@LysT
Fear and Loathing...>

Klopt ja FSB=MEM zetten... anders krijg je problemen met je timings, anyway heb jij je BIOS al tot max getuned zo te horen, perf. verschil kan hem zitten in het MOBO zelf, misschien services die onnodig aanstaan, verder valt Windows natuurlijk zelf ook te tunen, op BV www.tweakxp.com staat best veel, over je reg. settings te optimizen... je kan tuurlijk een deel doen met het tooltje tweakxp zelf... Maar denk niet dat het VEEL verschil allemaal zal uitmaken.

Maarja alles beetjes mooi meegenomen. Waarom gebruik je niet Rivatuner voor je videokaart? daar valt toch wel meer mee te tunen, dan je nu doet. Staan trouwens Faswrites en Sidebanding aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de softwaremods (zowel RivaTuner als W1zzard) uitgeprobeerd op m'n Connect3D R9500 np 128Mb van MaxPC. Enorme performance boost, maar zowat de ergste checkerboarding die ik ooit gezien heb :'( :'( :'( . Zelfs op de desktop icoontjes en menu's.

't Zal dus geen nut hebben om de hardeware mod uit te proberen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Citizenx: Welke timing gebruik je voor de kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal vanavond eens kijken (mijn mb bios settings staan grotendeels op hun default waarden). Wat is overigens de ideale waarde voor de timing settings?

Wat de kaart zelf betreft staat ook alles nog default (originele bios) en geprobeerd met de originele drivers (+rivatuner hack) en eens met de nieuwste catalyst drivers + W1zzard hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Maxtweaker, mn kaartjes zijn nog niet binnen :|
ptt weer he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Je moet Catalyst 3.0 + Directx 9.0 gebruiken
2. Begin eerst met Rivatuner en pas de hack via Poweruser toe (Zie voor info guru3D)
3. Reboot en draai 3DMark2001SE
4. Kijk of dit goed gaat.
5. Nu pas kan je beginnen met de Core en memory te overclocken.
6. Doe dit in kleine stapjes, anders sloop je dingen die niet te repareren zijn.

Suc6!
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.