Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Je zal zien dat het weer een hoop geklooi is met dat progie.
Wil igg gewoon me kaart in de pc knallen en dat ie dan meteen een 9700 herkent, en geen gekloot met software.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
of juist die al gemodde kopenFlowDesign schreef op 11 januari 2003 @ 14:51:
Komt er dus op neer dat je die soldeer-mod beter niet uit kunt voeren
en alleen de software-mod doen. MooiGeen gekloot met solderen èn je behoud je garantie.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
De 9500 pro heeft meer kans om hoger te komen met GPU en geheugen toch en je hebt zowieso 256Bit geheugen dan en de zekerheid dat je 8 pipelines hebt.
PS: het gaat me er dus om dat je ook die 256 Bit geheugen kan krijgen bij nieuwe layout.
wil dan een club3d (pro) bestellen 128 MB
Ja heb ik ook al naar lopen zoeken, welke bios moet er op die connect 3d geflashed worden ???Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 16:01:
Was er al iemand zo slim geweest om alvast die bios te downen!? Die linkjes in dit topic werken iig niet meer(niet dat ik de kaart al heb, maar het zou zuur zijn)
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Het lijkt me dat die "gekraakte" bios van de hercules ook op die van connect3d zou moeten werken (ouwe altijd opslaan), maar ja die site zit over zijn maand limietjustifire schreef op 11 January 2003 @ 16:07:
[...]
Ja heb ik ook al naar lopen zoeken, welke bios moet er op die connect 3d geflashed worden ???

nope, de 9500pro kun je alleen OC'en.gp500 schreef op 11 januari 2003 @ 16:03:
staat misschien al ergens, maar kun je nu (als de software uit is) gewoon alle 9500 pro modellen omzetten naar een 9700 (pro)
De 9500 pro heeft meer kans om hoger te komen met GPU en geheugen toch en je hebt zowieso 256Bit geheugen dan en de zekerheid dat je 8 pipelines hebt.
PS: het gaat me er dus om dat je ook die 256 Bit geheugen kan krijgen bij nieuwe layout.
wil dan een club3d (pro) bestellen 128 MB
hm, met de megeleverde drivers herkent powerstrip m'n clocks helemaal niet... En met die nieuwere drivers [van Ati, ik heb een club 3d, maar als je die drivers daar wil downen bestaan ze niet zegtie] kan ik 3dmark 2001SE niet eens draaien...
OC / CM - Begint eer ge Bezint
bla?
Hoe de oude?Q-bone schreef op 11 januari 2003 @ 16:46:
als je de oude hebt niet, want die heeft wel een mooie oude layout
De nieuwe was toch degene met de 4 chipjes inline?
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Ik snap het AL die nieuwe LAYout heeft geen 256Bit bus naar het geheugen lopen. BINGO.
jammer jah dus alleen bij 9500 heeft het zin. en 9500 PRO's met oude layout, Die er niet zijn Geloof ik.
File heet 97npherc.bin
Misschien iemand die op Kazaa of zo kan kijken??
Die site waar hij te downen was ligt plat tot 1februari
Misschien handig om hem dan in de meuktracker te zetten??
Pfff we zijn gered
Als iemand hem wil moet je ff mailen
Justifireb2b@hotmail.com
Zal kijken of ik hem in de meuktracker kan krijgen.
exact.gp500 schreef op 11 January 2003 @ 17:11:
met die software kun ZOU je dus niet die met de nieuwe layout veranderen dat vind ik vreemd misschien komt dat dan nog.
Ik snap het AL die nieuwe LAYout heeft geen 256Bit bus naar het geheugen lopen. BINGO.
jammer jah dus alleen bij 9500 heeft het zin. en 9500 PRO's met oude layout, Die er niet zijn Geloof ik.
alleen Radeon 9500 nonpro met de oude layout (=2x2 memchippies) hebben een 256bit datapad (met slechts 128bit actief). Dus andere kaarten zijn niet up te graden naar een kaart met een 256bit datapad.
doet hij het ook goed? ik heb die kant-en-klaar-gemodde-9500-naar-9700-van-maxpc besteld, en ik wil evt voor die liefhebbers wel een image online zetten hoor.justifire schreef op 11 januari 2003 @ 19:04:
Oke heb de hack bios voor de 9700 en de 9500.
Pfff we zijn gered
Als iemand hem wil moet je ff mailen
Justifireb2b@hotmail.com
Zal kijken of ik hem in de meuktracker kan krijgen.
Maar de bios in ieder geval wel
Verwijderd
Geeft mij in ieder geval weer wat speling om alles eens aan te kijken.
maar als ik die laatste tip van AMD33 lees... das misschien verstandiger
dan koop je de 9700pro en mod je die weer om naar een firegl x1 (kan toch?), leuk voor de mensen die wel es klooien in 3d programma's
Een 9700Pro gaat nooit 179 euro kosten over anderhalve maand (ook de 9700 niet). De 9500/128MB kaart zou bovendien wel snel uitverkocht kunnen zijn. Wachten kun je altijd wel doen, zal ik ook even een tip geven: als je nog 7.5 maand wacht, dan kun je een R400 kopenVerwijderd schreef op 11 January 2003 @ 20:12:
tip van de dag: over een kleine 1.5 maand liggen de geforce fx en de ati r350 chip in de winkels, wat dus betekent, radion 9500, radion 9700 en de radion 9700 pro zullen aanzienlijk goedkoper worden. beter op dat moment een originele 9700 pro (built by ati) aanschaffen en een beetje oc deroverheen. heb je veel meer plezier dan wanneer je een 9500 gaat lopen verkloten.

Bovendien is het Radeon en verkloot je je radeon niet met een software hack. Kortom, je blaat
Je kan (zeer waarschijnlijk) ook de 9500/128 modden naar een fireglManke schreef op 11 januari 2003 @ 20:25:
dan koop je de 9700pro en mod je die weer om naar een firegl x1 (kan toch?), leuk voor de mensen die wel es klooien in 3d programma's

[ Voor 53% gewijzigd door T.T. op 11-01-2003 20:45 ]
Verwijderd
hebben we meteen een paar mirros erbij
en misschien die gast van Maxpc?
der is der hier iemand jaloers. Jammer voor je, maar ga dan naar een beklaag forum ofzo. Dit is tweakers.Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 20:12:
tip van de dag: over een kleine 1.5 maand liggen de geforce fx en de ati r350 chip in de winkels, wat dus betekent, radion 9500, radion 9700 en de radion 9700 pro zullen aanzienlijk goedkoper worden. beter op dat moment een originele 9700 pro (built by ati) aanschaffen en een beetje oc deroverheen. heb je veel meer plezier dan wanneer je een 9500 gaat lopen verkloten.
Verwijderd
als ik de gemodde binnen heb, dan up ik de bios, ok?Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 23:49:
als nou een paar mensen die bios uppen..
hebben we meteen een paar mirros erbij
en misschien die gast van Maxpc?
ik heb space, met een gemiddelde download snelheid van 300k/s. mail maar naar mn adres in mn profiel.Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 01:13:
Heb de "warp" page gesaved hier, dus als iemand space heeft om ergens te uppen dan hoor ik het wel.
Verwijderd
You've got mail!Breepee schreef op 12 January 2003 @ 10:48:
[...]
ik heb space, met een gemiddelde download snelheid van 300k/s. mail maar naar mn adres in mn profiel.
Hou ons op de hoogteBreepee schreef op 12 January 2003 @ 10:40:
[...]
als ik de gemodde binnen heb, dan up ik de bios, ok?
Met die rad-editor??
Bij nvidia leest hij de bios gewoon van de videokaart af, werkt dit bij die rad editor ook zo??
Dat kan gewoon met atiflash in pure dos modejustifire schreef op 12 januari 2003 @ 12:27:
Hoe kan je igg je oude bios opslaan??
Met die rad-editor??
Bij nvidia leest hij de bios gewoon van de videokaart af, werkt dit bij die rad editor ook zo??
Turn it off and on again.
Verwijderd
justifire schreef op 12 January 2003 @ 12:27:
Hoe kan je igg je oude bios opslaan??
Met die rad-editor??
Zow dus!Originally posted @ the mod tuto @ Xbitlabs:
Just in case we saved the old BIOS file into the old.bin file with "atiflash -s 0 old.bin" command
[ Voor 38% gewijzigd door DirtyHennessy op 12-01-2003 16:42 ]
Waarom niet in Duitsland, daar is het vast goedkoper!Koeskoes schreef op 12 January 2003 @ 17:14:
Zijn er van de saphire radeon 9500 128 mb meerdere versie sin omloop (qua pcb) want anders bestel ik em in engelandverzend kosten zijn maar klein beetje hoger dan in nl
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
fixed. was een dom upper/lower case probleempje
1. Koes kan geen duitsFlowDesign schreef op 12 januari 2003 @ 17:32:
[...]
Waarom niet in Duitsland, daar is het vast goedkoper!

2. Koet weet geen goeie duitse web shop
geef anders maar een link
[ Voor 3% gewijzigd door DirtyHennessy op 12-01-2003 17:48 ]
deez kan je hacken naar een radeon 9500 pro (maar dan met 64 mb), moeje ff op pagina 6 kijken ofzo van dit topic daar staat het ergens (inc bios update).AMD lover schreef op 12 January 2003 @ 17:51:
Iemand al een CLUB3D ATI9500 64MB (van de HCC-beurs bij CTW) gehackt? Heb ik namelijk
Verwijderd
Is deze ook te Modden tot de 9700
Sapphire RADEON 9500Pro Atlantis 128MB OEM
Verwijderd
helaas zijn de videokaarten daar niet zo goedkoop ...
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 18:03 ]
en geen saphireVerwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 18:01:
duitse webshop => www.funcomputer.de !!
helaas zijn de videokaarten daar niet zo goedkoop ...
edit:
wel saphire maar helaas alleen 9700
[ Voor 13% gewijzigd door DirtyHennessy op 12-01-2003 18:06 ]
jaVerwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 17:56:
Heb net namelijk deze bestelt
nee de 128 mb versie helaasVerwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 18:07:
Zoeken jullie soms deze kaart?
Sapphire RADEON 9500 Atlantis 64MB OEM??
heb geen zin om constant te meelen of een winkel em al binne heeft
Verwijderd
te vinden op http://www.xs4all.nl/~nvbrecht/bios
Moet ik nu dit BIOS hebben:AMD lover schreef op 12 januari 2003 @ 17:51:
Iemand al een CLUB3D ATI9500 64MB (van de HCC-beurs bij CTW) gehackt? Heb ik namelijk
95np64.bin = This BIOS is for the Radeon 9500non-pro with 64MB of memory. It is compliant with RadEdit 1.1.02.
(van http://www.breepee.dts.nl/ )
Is dit dit dat hacked BIOS dat van mijn ATI9500 non-pro een PRO kaart maakt?
Verwijderd
Check deze winkel die had ze nog op voorraad liggen.Koeskoes schreef op 12 January 2003 @ 18:11:
[...]
nee de 128 mb versie helaaskijk maar in de pricewatch hij staat er al niet eens meer in
heb geen zin om constant te meelen of een winkel em al binne heeft
WWW.formoza.nl
Daar heb ik hem bestelt de 128 mb versie van sapphire en die komt dinsdag binnen
Verwijderd
Maar wel de pro versie van de 9500Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 18:43:
[...]
Check deze winkel die had ze nog op voorraad liggen.
WWW.formoza.nl
Daar heb ik hem bestelt de 128 mb versie van sapphire en die komt dinsdag binnen
Verwijderd
Als het goed is wel ja, deze bios is speciaal gemaakt voor als een 64mb 9500 gemod word voor 8 pipelines dat het dan een pro word met 64mb.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 18:45 ]
vooral dat van die winkels heb ik niet echt gevolgd.
misschien als ik even wat tijd over heb, ga ik het helemaal doorlezen, en ff een samenvattinkje maken
Ok dit is hem dus en dat kan ik gewoon flashen met ATIflash ?? (in dos?)AMD lover schreef op 12 January 2003 @ 18:40:
[...]
Moet ik nu dit BIOS hebben:
95np64.bin = This BIOS is for the Radeon 9500non-pro with 64MB of memory. It is compliant with RadEdit 1.1.02.
(van http://www.breepee.dts.nl/ )
Is dit dit dat hacked BIOS dat van mijn ATI9500 non-pro een PRO kaart maakt?
Verwijderd
jep, het beste is om je oude even te saven met atiflash -s 0 old.bin geloof ik, je kan het beste even de help opvragen van atiflash en je nieuwe bios kan je flashen met:AMD lover schreef op 12 januari 2003 @ 19:06:
[...]
Ok dit is hem dus en dat kan ik gewoon flashen met ATIflash ?? (in dos?)
atiflash -f -p 0 bios.rom.
*at own risk*
AAAAAAAAAAAAAARg, EEN RADEON 9500 !PRO! IS NIET TE MODDEN.
LEZEN!, SLECHTS DE NON-PRO 128 mb VERSIES, en dan nog aan je hardware boer vragen of het het pcb is met 2 geheugen strips boven en 2 aan de zijkant van de gpu.
(sorry voor cap, maar misschien dat t nu duidelijk is.)
d0z3r out.
.
Is het erg riskant dan? (aan te nemen dat de stroom niet uitvaltVerwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 19:17:
[...]
jep, het beste is om je oude even te saven met atiflash -s 0 old.bin geloof ik, je kan het beste even de help opvragen van atiflash en je nieuwe bios kan je flashen met:
atiflash -f -p 0 bios.rom.
*at own risk*
Verwijderd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 19:52 ]
iemand een idee?
ik kan die bios wel hosten op mn chello webspace...
Je speelt helaas volgens de huidige doom3 benchmark met een 3ghz p4 en een Radeon9700 pro net een lekker potje Doom3. Ik wacht toch nog even totdat dat spel uit is voordat ik ga kijken wat ik het beste kan aanschaffen (gffx is dan wat goedkoper, altijd leuk
Dus:
- Ik moet een Saphire Radeon 9500 Atlantis hebben met 128 MB geheugen...
- Een beetje solderen...
- Het bios van een Saphire Radeon 9700 erin flashen...
- En em eventueel nog een beetje overklokken...
Tesla Model Y RWD (2024)
Ja, of ipv solderen, de nieuwe rivatuner gebruiken, en ipv de Sapphire, is de connect-3d ook goed, bij www.maxpc.nl te bestellen
Verwijderd
Samen met de bios en de flash!
Deze mensen halen met een simpele 1600+ Amd en de 9500 pro 128 door alleen even te verhogen van de onluckte videokaart van 10000 naar 12000 en dan staat de core/mem 290/290 en sommige hebben hem verhoogd tot 325/340 eentje met een amd xp 2000+ en haalde een 3dmark2001se330 van 15450 punten incredible
En volgend die persoon kon hij nog hoger wel naar 330/350 en haalde daarna een score van 15700 punten met zijn ati radeon 9500Pro versie.
Die ik toevallig vandaag bestelt heb.

/me gaat zich ook maar es zo'n ding modden
En dan gewoon het briljante antwoordquote:
LATINSPIRIT schreef op 12 januari 2003 @ 17:56:
Heb net namelijk deze bestelt

ja

gewoon lezen, het is al duizend keer gevraagd!
En nog meer:
NEEEEEEE dat kan dus niet, een 9500Pro kun je wel unlocken en overclocken, maar hij heeft maar 128bit geheugentoegang en dat geheugen is nog langzamer ook. Jij gaat uit van zeer succesvolle overclocks, die het verschil in geheugenbandbreedte moeten compenseren. Kleine kans.Ik heb een leuk linkje gevonden om de 9500Pro te unlocken met een leuke bios en de snelheid te halen van de 9700Pro.
Ik zou niet zo blij zijn als ik een 9500Pro had besteldDie ik toevallig vandaag bestelt heb.

[ Voor 62% gewijzigd door T.T. op 12-01-2003 21:20 ]
Verwijderd
Huh daar werdt al op gereageerd als je de vorige deeltjes ook lasT.T. schreef op 12 January 2003 @ 20:56:
Djeez, waarom lezen ZO VEEL mensen niet gewoon? In het begin was het niet helemaal duidelijk, maar alle informatie staat nu gewoon in dit topic.
[...]
En dan gewoon het briljante antwoord![]()
![]()
[...]
![]()
![]()
gewoon lezen, het is al duizend keer gevraagd!

Beetje late reactie van je

Natuurlijk gelezen en met mijn reactie val ik d0z3r bijVerwijderd schreef op 12 January 2003 @ 20:59:
Huh daar werdt al op gereageerd als je de vorige deeltjes ook las

Door zulke stomme antwoorden krijgen we natuurlijk geen blije gezichten.
Lees de draad voor je blaat.
Sapphire RADEON 9500Pro Atlantis 128MB OEMVerwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 18:43:
[...]
Check deze winkel die had ze nog op voorraad liggen.
WWW.formoza.nl
jaja ik kan ook een foutje maken schreeuw lelijkMJ85 schreef op 12 januari 2003 @ 19:27:
[...]
LEZEN!, SLECHTS DE NON-PRO 128 mb VERSIES, en dan nog aan je hardware boer vragen of het het pcb is met 2 geheugen strips boven en 2 aan de zijkant van de gpu.
(sorry voor cap, maar misschien dat t nu duidelijk is.)
d0z3r out.

bronI successed in writing a driver hack that lets your 9500 non-pro run with the 8 rendering pipelines enabled. I tested it on my card (which has been hardware modded before) and got artifacts ..
Now i need volunteers to further test it .. please contact me on icq (3166214) if you're interested.
Het lijkt nu vooral te helpen bij mensen die niet de hardware mod hebben uitgevoerd:
draadje over resultatenSo far the most success has been for people who have never modded their boards by moving the resistor or otherwise messing with bridging the points on their GPU. I'm sure we'll have plenty of results by the end of the day to say for sure whether this trend is accurate.
Misschien iets voor Breepee's site, lijkt mij handig om te proberen (in ieder geval tot de nieuwe versie van rivatuner er is).
[ Voor 32% gewijzigd door T.T. op 12-01-2003 21:38 ]
Verwijderd
de 128 NON-PRO bestaat toch helemaal niet.MJ85 schreef op 12 January 2003 @ 19:27:
[...]
De enige info die ik kan achterhalen is:
9500 64 Mb = opgepoetste 8500
9500 128 Mb = 9500 Pro = gekortwiekte 9700
Als dit onjuist is svp geen geschreeuw, maar een linkje waar meer duidelijkheid te vinden is.
Ook de eerder aangehaalde "Maxpc" biedt een 9500 nonpro 128Mb aan, verwijst naar de 3D-site, maar 3D kent ze niet.

Verwijderd
Nou kerel, alweer in het kader van 'Lezen' zal ik je maar ff verwijzen naar guru3d Lees dat forum maar eens helemaal door, en dan vooral op de antwoorden van unwinder letten aub.Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 22:15:
[...]
de 128 NON-PRO bestaat toch helemaal niet.
Als dit onjuist is svp geen geschreeuw, maar een linkje waar meer duidelijkheid te vinden is.
Ook de eerder aangehaalde "Maxpc" biedt een 9500 nonpro 128Mb aan, verwijst naar de 3D-site, maar 3D kent ze niet.![]()
MaxPC verkoopt ze al gemod en al (hardware matig), en op die link van guru3d gaat het om een softwarematige hack, maar het gaat dus wel duidelijk over kaarten met eenzelfde pcb structuur. Namelijk 2 mem chippies boven en 2 mem chippies zijdelings van de GPU.
Ik hoop dat t nu ff duidelijk s
En ja ook de NON-pro radeon met 64mb is te modden, maar deze kan slechts tot een 9500 pro worden gemod.
En aan de radeon 9500 NON-pro kopers, Saphire verkoopt zowel de 128 mb NON-pro als de PRO, dus opletten en vraag het duidelijk aan je hardwareboer hoe de chippies geplaatst zijn.
.
Laat maar zitten. Onzinnige reply nadat ik de laatste reactie van d0z3r op bovenstaand bericht las. Was aan het typen terwijl hij het bericht plaatste. Sorry 'bout that, old chapsVerwijderd schreef op 12 January 2003 @ 22:15:
[...]
de 128 NON-PRO bestaat toch helemaal niet.
Ook de eerder aangehaalde "Maxpc" biedt een 9500 nonpro 128Mb aan, verwijst naar de 3D-site, maar 3D kent ze niet.![]()

[ Voor 44% gewijzigd door derfragmeister op 12-01-2003 23:10 ]
Wizzard heeft een software hack gemaakt, zodat we niet op de rivatuner hoeven te wachten.
Veel goede resultaten, enkele hebben last van schaakborden maar dit zijn meestal degenen die al een hard-mod hadden gedaan.
Haal de hack hier:
http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/
edit: shit had pagina 16 niet gezien
[ Voor 7% gewijzigd door justifire op 13-01-2003 00:27 ]
Wat zijn de gemiddelde overklok's die 9500's halen? 300/300 zit al erg dicht bij een 9700 pro, en die's wel ff 3x zo snel als een gf4 4600 (met 4xfsaa), dus toch best een upgrade t.o.v. een gf4 4200.
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
Er zijn wel veel mensen met schaakborden, maar op 2 na zijn dit allemaal hardware-gemodde borden.
Haal je er dus 1 uit de doos (nieuw ongemod) heb je tot nu toe 80% kans dat het werkt.
Is ook wel erg vroeg om nu conclusies te trekken.
Ben blij als mijn kaartje deze week binnenkomt
Overklokken gaat meestal wel goed, radeon 9700 snelheid halen ze wel (core is ook r300)
Alleen de mem gaat niet zo ver als bij een r9700, puur omdat het trager ram is.
Maar.....voor 180 euro haal je een leuk kaartje in huis
Verwijderd
Anders is het waarschijnlijk iets met het geheugen. De timings schijnen het niet te zijn. Op rage3D
Zeker is wel dat het verbinden van de 2 pinnetjes met gelijdende inkt of bison electro (duur) veruit het veiligst is. Ik weet dat je de eerst met een klein beetje thinner op een wattenstaafje heel gemakkelijk weer te verwijderen is. Kost €5 bij stuut&bruin in den haag.
Ik zit sterk te twijfelen een kaartje aan te schaffen.
Verwijderd
ik heb nl geprobeerd met de hacked drivers van maxdownloads en de 97npherc.bin bios en het werkt hier NIET
thx!
ow ja, je kan het evt mailen naar
gathering at bogy punt be
ps: moesten er mensen zijn met dezelfde kaart die het toch softwarematig aan de praat hebben gekregen met de hacked bios + hacked ati driver (ati2tmap.sys ofzoiets) laat me dan weten
bedankt medetweakers
Probeer het in de tussentijd anders ff met een standaard bios van hier:Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 04:19:
ik ben op zoek naar de originele connect 3d radeon 9500 np 128 MB firmware/bios
ik heb nl geprobeerd met de hacked drivers van maxdownloads en de 97npherc.bin bios en het werkt hier NIET... mijn windows xp corp wil het kaartje dan niet meer deftig laten werken als zijnde een 9700 ... en doordat ik geen floppy heb, kan ik geen backup maken van de bios ...
thx!
ow ja, je kan het evt mailen naar
gathering at bogy punt be
ps: moesten er mensen zijn met dezelfde kaart die het toch softwarematig aan de praat hebben gekregen met de hacked bios + hacked ati driver (ati2tmap.sys ofzoiets) laat me dan wetenthx!
bedankt medetweakers
http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/
Met het standaard bios zou de software hack wel moeten werken.
-DmD-
die patch is na even spitten in het draadje alleen voor de 4 extra rendering pipelines. hoe je van 128 256 bit maakt, mag je volgens mij zelf uitzoeken.justifire schreef op 13 januari 2003 @ 00:26:
Oke het moment is gekomen
Wizzard heeft een software hack gemaakt, zodat we niet op de rivatuner hoeven te wachten.
Veel goede resultaten, enkele hebben last van schaakborden maar dit zijn meestal degenen die al een hard-mod hadden gedaan.
Haal de hack hier:
http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/
edit: shit had pagina 16 niet gezien
Wil je ook nog eens je kaart overclocken, dan moet je een andere bios flashen. Overigens lees ik op het [H]ard|Forum heel weinig replies waarbij deze hack resulteert in een perfect beeld. Bijna iedereen heeft (een beetje en soms in de ene test meer dan in de ander) last van 'checkerboard' patronen of 'blue dots'
/edit
Het blijft natuurlijk heel aantrekkelijk om m'n Geforce 4 4200 te vervangen door een 'Radeon 9700' voor ongeveer 190 euro, maar ik voel d'r weinig voor om (indien ik rare effecten krijg) 190 euro uit te geven voor een 'Radeon 9500' We hebben het hier wel over ruim vierhonderd gulden
Als het wel goed werkt en ik kan m'n Geforce4 voor een aardig prijsje kwijt heb ik effectief voor ongeveer 40 a 50 euro een 'Radeon 9700'
De afweging is voor mij: 'Hoe veel goedkoper dan 'normaal' moet iets zijn wil je het toch aanschaffen ondanks dat je het totaal niet nodig hebt?'
De echte radeon kost 300 euro en dus is het voordeel wat je *kan* halen ongeveer 100 euro... met de nadruk op kan, want het kan dus ook misgaan en dan blijf je met een 9500 zitten. Niet erg natuurlijk als je toch al een nieuwe kaart hebben moest, maar als je al met een geforce4 ofzo zit heeft een 9500 weinig nut...
[ Voor 44% gewijzigd door Undertaker2 op 13-01-2003 10:56 ]
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Ik las ergens anders dat de kans op succes ongeveer 70% is.
Well, we think that there are not too many defective chips, first of all. The chips are either OK, or have such problems, which could not be hidden behind 4 disabled pipelines. In this case to maintain the RADEON 9500 sales on a certain level, they have to turn a number of fully-functional chips into RADEON 9500, especially since the production cost of both is the same.
you got a point there.Undertaker2 schreef op 13 januari 2003 @ 10:43:
De echte radeon kost 300 euro en dus is het voordeel wat je *kan* halen ongeveer 100 euro... met de nadruk op kan, want het kan dus ook misgaan en dan blijf je met een 9500 zitten. Niet erg natuurlijk als je toch al een nieuwe kaart hebben moest, maar als je al met een geforce4 ofzo zit heeft een 9500 weinig nut...
igg ga ik maar een saphire uit engeland bestellen, kost me 10 euro meer maar ik durf me niet aan een connect3d te wagen (vind het doodzonde als ik er geen 9700 van kan maken). Speel em liever op safe
www.overclockers.co.uk voor wie em ook uit engeland wil
Ook met die Saphire heb je geen 100% kans. Er zijn al diverse mensen die met die kaart last hebben gekregen van de "checkerboard"-bug. Ik denk dat Sapphire en Connect-3D vergelijkbare percentages "goede" kaarten maken.Koeskoes schreef op 13 januari 2003 @ 11:29:
igg ga ik maar een saphire uit engeland bestellen, kost me 10 euro meer maar ik durf me niet aan een connect3d te wagen (vind het doodzonde als ik er geen 9700 van kan maken). Speel em liever op safe
[ Voor 9% gewijzigd door T.T. op 13-01-2003 11:38 ]
Jongen heeft geen hardmod gedaan en alleen de softhack gebruikt.
Alles werkt goed, geen schaakborden of whatever.
Krijg nu toch wel de kriebels....lijkt de lotto wel.
Nummerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Bingo!!!
Hoop me kaartje morgen te krijgen, keep my fingers crossed.
en alleen de hacked versie komt bijna altijd slechter uit de test dan de 9500 pro
je kunt op maxpc.nl een gehackte kopen voor 239
[ Voor 15% gewijzigd door icecreamfarmer op 13-01-2003 13:28 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Iemand het daar al mee geprobeert???
Ben echt benieuwd of de succes ratio hoger komt te liggen, want dan ga ik ff een Saphire bestellen
waar dan te downen?n00bs schreef op 13 januari 2003 @ 13:26:
De nieuwe RIVATUNER is uit!
Iemand het daar al mee geprobeert???
Ben echt benieuwd of de succes ratio hoger komt te liggen, want dan ga ik ff een Saphire bestellen
Wat een onzin, Je kan zoiezo al een 9500 naar een PRO modden. Het verschil met een Ti4600 is dan niet erg groot meer, toch is de kaart een stuk goedkoper. Heb nu zelf een Ti4600 en weet nu al dat ik meer plezier zou hebben van een 9500Pro, Aangezien de kans nu ook nog eens vrij groot is dat ik van de kaart die ik zo binnenkrijg een 9700 kan maken, wordt het helemaal feest. Daarnaast heb ik twee pc's. Eentje met een GF4-Ti4600 en de andere heeft een GF3-Ti200. Of ik houd deze setup, of ik verkoop bijde videokaarten en koop er twee Radeon 9500's voor terug. Dan heb ik zoiezo al twee pc's met een 9500PRo, en met geluk twee pc's met allebij een 9700!, wat wil je nog meer!, zo'n kans laat je toch niet lopen.Koeskoes schreef op 13 januari 2003 @ 11:29:
[...]
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Undertaker2 schreef op 13 januari 2003 @ 10:43:
--------------------------------------------------------------------------------
you got a point there.
[ Voor 3% gewijzigd door BruT@LysT op 13-01-2003 13:55 . Reden: typo's ]
http://www.guru3d.com/rivatuner/henkleerssen schreef op 13 January 2003 @ 13:48:
waar dan te downen?
uit de readme:Now with GeForce4 and ATI Radeon 8500/9000/9700 support
Date Added: 11:13 PM 9/24/01
• Added SoftR9700 patch script for Catalyst 6.200 - 6.255, which allow you to enable software locked 8 pixel pipelines on RADEON 9500 based boards and turn any 128-bit RADEON 9500 into RADEON 9500PRO and any 256-bit RADEON 9500 into RADEON 9700PRO. Warning! You must read and accept RivaTuner's license agreement before using this script.
• Added ATI RADEON 9500 / 9500PRO / 9700 / Fire GL X1 / FireGL Z1 low level support. Now RivaTuner can diagnose and overclock these graphics processors. Thanks to Andrew Worobiew for providing RADEON 9500 sample.
En hierbij het patch script (SoftR9700 w2k.rts)
Werkt dus op dezelfde manier als Wizzards patch zo te zien (drivers aanpassen).[Common]
SrcFile = ati2mtag.sys
BakFile = ati2mtag.old
HlpFile = SoftR9700.rth
MakeCRC = 1
Packed = 1
Src0 = 83 F8 40 0F 85 00 00 00 00 66 81 BD 00 FF FF FF 02 10 0F 85 00 00 00 00
SCM0 = FF FF FF FF FF 00 00 00 00 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF 00 00 00 00
Dst0 = 66 81 A5 02 FF FF FF FE FE 66 81 8D 02 FF FF FF 00 0E 90 90 90 90 90 90
[Certified0]
Version = 6.13.10.6200
Size = 539520
Src0 = 83 f8 40 0f 85 d8 00 00 00 66 81 bd 00 ff ff ff 02 10 0f 85 c9 00 00 00
Dst0 = 66 81 a5 02 ff ff ff fe fe 66 81 8d 02 ff ff ff 00 0e 90 90 90 90 90 90
Off0 = 0006c19e
[Certified1]
Version = 6.13.10.6218
Size = 540288
Off0 = 0006cd12
[Certified2]
Version = 6.14.01.6255
Size = 546560
Off0 = 0006e08e
Toch maar even license agreement erbij
This patch script unlocks 8 pixel pipelines on ATI Radeon 9500 based boards. This allows to turn any 128-bit Radeon 9500 into Radeon 9500 PRO and any 256-bit Radeon 9500 into Radeon 9700 PRO.
LICENSE AGREEMENT:
1. This script is intended for testing purposes only. It was exclusively developed in order to prove tests results stated in author's article.
2. SoftR9700 is copyrighted material of Alexey Nicolaychuk aka Unwinder and NVIDIA World website. All rights reserved.
3. All websites that publish test results regarding SoftR9700 must also put a link to NVIDIA World and the author of this script on their website.
4. Use of this patch script for any commercial purposes is strictly prohibited. The only purpose of this script is stated in item 1. The author disclaims any liability for improper distribution and improper use of this script.
[ Voor 115% gewijzigd door T.T. op 13-01-2003 14:09 ]
Wel kan ik nu overclocken
Kom ik uit op 10899 punten in 3dmarks (met AMD2000+, 7NJS Nforce2, 256DDR2700Mhz) zonder overclocken op 99xx dus nog geen 9500PRO
Hoe maak ik nu wel een PRO van mijn kaart lukt maar niet
Je geeft het zelf al aan: Met de mogelijkheid tot modden naar 9700 snelheden is de 9500 sowieso een uitstekende keus als je een videokaart zoekt! Maar wanneer deze kaart mijn TI-4200 (met 620 mhz ram) moet gaan vervangen is het een iets ander verhaal, want dan (vind ik) het alleen nog een goede keus als die kaart inderdaad zonder errors gemod kan worden naar een 9700. Dan vind ik het het waard en koop ik e'm welBruT@LysT schreef op 13 January 2003 @ 13:53:
[...]
Wat een onzin, Je kan zoiezo al een 9500 naar een PRO modden. Het verschil met een Ti4600 is dan niet erg groot meer, toch is de kaart een stuk goedkoper. Heb nu zelf een Ti4600 en weet nu al dat ik meer plezier zou hebben van een 9500Pro, Aangezien de kans nu ook nog eens vrij groot is dat ik van de kaart die ik zo binnenkrijg een 9700 kan maken, wordt het helemaal feest. Daarnaast heb ik twee pc's. Eentje met een GF4-Ti4600 en de andere heeft een GF3-Ti200. Of ik houd deze setup, of ik verkoop bijde videokaarten en koop er twee Radeon 9500's voor terug. Dan heb ik zoiezo al twee pc's met een 9500PRo, en met geluk twee pc's met allebij een 9700!, wat wil je nog meer!, zo'n kans laat je toch niet lopen.
Als ik pech heb zit ik met een kaart van 190 euro die nauwelijks sneller is dan mijn TI-4200... en laat die 190 euro een iets minder leuke smaak achter
[ Voor 8% gewijzigd door Undertaker2 op 13-01-2003 15:15 ]
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
doe net zoals ik en neem de reeds gemode versie. weliswaar wat duurder, maar evengoed een 9700 ver onder de prijs van een normale 9700.Undertaker2 schreef op 13 January 2003 @ 15:12:
[...]
Je geeft het zelf al aan: Met de mogelijkheid tot modden naar 9700 snelheden is de 9500 sowieso een uitstekende keus als je een videokaart zoekt! Maar wanneer deze kaart mijn TI-4200 (met 620 mhz ram) moet gaan vervangen is het een iets ander verhaal, want dan (vind ik) het alleen nog een goede keus als die kaart inderdaad zonder errors gemod kan worden naar een 9700. Dan vind ik het het waard en koop ik e'm welWat ik later met m'n TI-4200 doe zie ik dan wel weer.
Als ik pech heb zit ik met een kaart van 190 euro die nauwelijks sneller is dan mijn TI-4200... en laat die 190 euro een iets minder leuke smaak achterAls ik de verhalen op het [H]ardForum zo lees, dan blijft het een gokje... vooralsnog zijn er weinig mensen die perfect beeld krijgen met hun gemodde kaart.
Why?.....simpel the best!>
je 9500 wordt ook geen 9500 Pro, maar een 9700.... enne je moet toch ook je BIOS updaten
Ja, daar zit wel wat in... maar bij 60 euro verschil denk ik toch nog maar even naBreepee schreef op 13 januari 2003 @ 15:17:
[...]
doe net zoals ik en neem de reeds gemode versie. weliswaar wat duurder, maar evengoed een 9700 ver onder de prijs van een normale 9700.
Ruim 130 pieken voor een soldeertruukje vind ik behoorlijk aan de prijs
[ Voor 44% gewijzigd door Undertaker2 op 13-01-2003 15:40 ]
Dit topic is gesloten.